Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 verkiezingsretoriek in naam van Allah

kerkstaatapartheid.jpgWereldvreemde elitepartij D66 ontdekt dat Milli Görüş een islamitische organisatie is. No shit, Shürlück. Ze beheren al decennialang tientallen moskeeën in Nederland en streven openlijk naar een islamitische Turkse staat. DUH. Desondanks, ophefgedoe van D66-Amsterdam West-chef Pieter Rietman, over subsidie aan een club die zijn jaarverslag opent met "In naam van Allah, de genadevolle, de barmhartige." Yuck. Moeten wij beslist niet willen natuurlijk, centjes van de hardwerkende burger naar een Turksnationalistische islamclub. Daar heeft Rietman een punt. Alleen jammer dat zijn gepiep over de scheiding van kerk en staat slechts holle verkiezingsretoriek is. Ettelijke religieuze organisaties krijgen bakken subsidie. En belastingvoordeel. En ze hebben een ANBI-status, wat giften aan deze clubs aftrekbaar maakt van de belasting. Als de scheiding van kerk en staat ook tot uiting moet komen in het subsidie/belastingstelsel dan moet alles grondig op de schop. Wat ons betreft: graag. Liever vandaag dan morgen, geloof is een hobby die wij niet hoeven te financieren uit publieke middelen. En laat ze alstublieft belasting betalen. Maar mijnheer Rietman kan dat allemaal geen reet schelen, hij wil alleen even snel een electoraal puntje maken. Na de beschamende anti-PVVbangmakerij door zijn club in Den Haag probeert hij nu een hengeltje uit te gooien in de PVV-vijver. "Kijk. Wij snappen heus wel dat de islamisering een probleem is. Hoor. Milli Görüş praat over Allah. Wij boos. Kijk ons scherp op de bal zijn." Echt, Rietman, hoe doorzichtig. Hier trapt echt helemaal niemand die een half brein heeft… oh. Nouja, anyway, D66 Amsterdam gaat beter stil in een hoekje zitten als het over islamisering gaat. Zolang ze Yessmine el Ksaihi op de lijst hebben, ex-voorzitter van de shariaminnende Poldermoskee, is de scheiding tussen kerk en staat bij hen net zo veilig als een baby bij Robert Mikelsons, qua bruut misbruiken voor hun eigen gewin.

Reaguursels

Inloggen

Schenkingen aan goede doelen moet niet meer aftrekbaar zijn van de belastingen. Kerken, politieke partijen en belangenverenigingetje voor zebravinkkwekers kan je geen organisatie tbv het algemene nut te zijn.

p3xxx | 10-01-14 | 15:54

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 13:26 | + 2 -

Ik zou het liever gewoon een bananenmonarchie noemen...

knerf | 09-01-14 | 14:55

@Anoniemtje | 09-01-14 | 11:36 | + 3 -
>Zo heb ik er nog nooit over nagedacht......
Religie heeft niets meer te zoeken in deze wereld, maar ik denk dat de oplossing eerder is bij het meer seculier maken van de Staat zelf, de openbare ruimte, en het onderwijs.<
Dus bent U met me eens dat er geen scheiding of te weinig is van staat en religie.
Religie heeft zeker een plaats, maar dan in het persoonlijke leven van mensen. Mensen mogen geloven wat ze willen, zelfs dat in de 2e Kamer, onze volksvertegenwoordigers zitten. :-)

Ceesboogaart | 09-01-14 | 14:43

D66 is ook zo'n partij die zich op z'n oprichtingsvergadering had moeten opheffen :-)

Het gaat de meeste politici enkel om het pluche, het eigenbelang dus en pas in de laatste plaats om het landsbelang, en dan heb ik het nog niet eens over het belang van de burgers, dat zie ik eigenlijk bij geen enkele partij.

'k hoop dat bij de volgende gemeenteverkiezingen zoveel mogelijk mensen op ene plaatselijke partij stemmen, en bij de europese en landelijke allemala op de PVV, misschien wordt dat zooitje ongeregeld in Den Haag en provincies eindelijk 's wakker.

Maar ik verwacht het eigenlijk niet, die dromen verder van hun mooie grote Europa, zonder burgers.... want wie let daar nu op of luistert daar nu naar?

Ceesboogaart | 09-01-14 | 14:31

Bent u kwaad op de bacterien die in de wond etteren of op de man met het mes?
D 66 zijn dienaren van de Islam, ook al worden ze straks net zo hard op de trein gezet.

Zatkniss | 09-01-14 | 14:12

@knerf | 09-01-14 | 12:17
Nee. Wij leven trouwens in een staatsbestel dat niet een zuivere democratie is, maar een regnum mixtum, waarin elementen van een monarchie, aristocratie en een democratie op een wonderlijke wijze met elkaar verenigd zijn.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 13:26

-weggejorist-

dimitrios007 | 09-01-14 | 13:15

Wacht maar tot de PVV ooit mee gaat doen in de grote stad dan decimeren onze Allahlovers.

langsdekant | 09-01-14 | 10:47 |
-
Weet je welke bevolkingsgroep ook ooit eens gedecimeerd is in Nederland?

Temazepam60milligram | 09-01-14 | 13:10

knerf | 09-01-14 | 12:22 |
Ik zeg dat scheiding van kerk en staat niet betekent dat je iets niet zou moeten of mogen subsidiëren. Dan zeg ik niet dat dat als vanzelf betekent dat je dat wél zou moeten of wél zou mogen. Logica.
Scheiding van kerk en staat betekent niets meer en niets minder dan dat de staat ons geen staatsgodsdienst op mag leggen, met buitensluiting van andere godsdiensten. That's all.
Meer in brede zin betoog ik dat we de Islam niet met het wetboek kunnen bestrijden. Een subsidie meer of minder zet geen zoden aan de dijk.

Schoorsteenveger | 09-01-14 | 12:58

Toch opvallend.
Roep dat je een nepreligie aanhangt, die westerlingen en andersdenkenden openlijk deaud wenst en hoppaaaa.... alle subsidiekranen gaan wagenwijd open.
Maar zeg je dat je helemaal geen zin hebt in drammerige en dreigende religekken, dan ben je een discriminerende racist en een gevaar voor de samenleving.
Nou sorrie hoor.
Hoe kan ik tolerant zijn tegen idioten die in mijn Nederland de sharia in willen voeren?
Dat gaat niet gebeuren.... nooit!
En D66 doet nu alleen maar een wanhopige poging om kiezers van Geert te jatten met loze kreten.
Gaat wat mij betreft niet lukken.... nooit!

Schietmijmaarlek | 09-01-14 | 12:44

raadt -t.

Maria.1 | 09-01-14 | 12:40

Heb even een bezoekje gebracht aan de website. Iedereen verdient het voordeel van de twijfel immers. Ik raadt wakkere_nederlander aan niet te gaan kijken, want die is al een keer van zijn stoel gevallen....

Maria.1 | 09-01-14 | 12:38

Jan Boule | 09-01-14 | 12:20 | + 0 -

Ook bij D'66 heeft het bestrijden van Wilders en zijn aanhangers een grotere prioriteit dan het bestrijden van de uitwassen van de islam.
Liever de sharia dan dat het gewone volk meer macht zou krijgen via de PVV.

knerf | 09-01-14 | 12:25


"scheiding tussen Kerk en Staat betekent geenszins dat de Staat niets zou moeten of mogen subsidiëren dat vanuit een religieuze achtergrond opereert. Rietman slaat hier de plank mis."
Schoorsteenveger | 09-01-14 | 12:00 | + 1 -

En waarom zou de Staat iets met een religieuze achtergrond moeten of mogen subsidieren?
Mogen zou nog kunnen, maar moeten?

knerf | 09-01-14 | 12:22

De PVDA, D66 en de VVD verloochenen alledrie de pijlers waarop deze partijen stoelen nl. het willen leven in een geseculariseerde samenleving waar godsdienstbeleving een privéaangelegenheid is. De PVDA doet dit vanwege het mohammedaanse electoraat, de VVD wellicht uit opportunisme immers samen zijn ze met de PVDA in het kabinet. Maar het meest kwalijke is de houding van D66. De oprichter dhr. H. van Mierlo was het eraan gelegen dat het individu zich kon ontplooien los van de wurggreep van een godsdienst. Bij de islam is het omgekeerde het geval. Het individu dient zich te onderwerpen aan het geheel der islam inclusief de evangelisatiedrang. Dit verklaart onder meer het defaïtistisch denken en handelen -"inch allah", als god het wil-. Je zou van D66 mogen ,kunnen en moeten verwachten dat hun representanten in de geest van de oprichter van D66 de nefaste uitwassen van de islam in Nederland aan de kaak stellen. Niets is minder waar. Deze dadendrang blijft achterwege om iemand als Wilders geen krediet te hoeven geven.Jammer ,het zou hen sieren dit te doen zonder zich aan de agenda van dhr. Wilders te houden.

Jan Boule | 09-01-14 | 12:20

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 11:12 | + 4 -

Aha, u breekt dus een lans voor het ondemocratische fossiel dat "monarchie" heet en de leden daarvan?

knerf | 09-01-14 | 12:17

Spijker - kop!

funkyd | 09-01-14 | 12:17

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 11:11
Laat mij d'r effe buiten. ;)

Schietmijmaarlek | 09-01-14 | 12:16

"En ze hebben een ANBI-status, wat giften aan deze clubs aftrekbaar maakt van de belasting." ... en niemand ziet de witwas mogelijkheden van dit soort constructies? Als iemand nog wil weten waar al dat drugsgeld nou blijft... DAAR, dus.

Adversary | 09-01-14 | 12:08

Niet zo vroeg juichen hier, D66 voert slechts haar Europese missie door geheel conform haar programma. Op de -propaganda- informatie-site Europa.nu: "... Turkije een brug zal vormen tussen de EU en het Midden-Oosten. Een duidelijke scheiding van kerk en staat is voor de Unie een belangrijke voorwaarde voor toetreding." Dus ze moeten wel.

Op de site van het zwaar gesubsidieerde Contactorgaan Moslims en Overheid (CMO) schrijven ze over hun eigen organisatie en beweegredenen:
Inspiratie:
“God belooft aan *de gelovigen onder jullie* die zich inspannen voor het goede, dat God hen zal voorzien van een invloedrijke positie op aarde, net zoals God dat deed bij eerdere samenlevingen voor jullie. God zal hun oprechte geloof verder versterken en hun voorzien van een leefomgeving waarin zij dit vredig en veilig kunnen beleven. Dit, vanwege hun *toewijding aan God’s Eenheid, en niets anders.*

Voor en door moslims in *Nederlandse overheidsdienst* dus. Allah of God, het is slechts een ander woord/vertaling. Christenen in Arabië spreken hun schepper ook aan met Allah. Inhoudelijk staat hier hetzelfde, alleen wat verbloemder maar deze grondslag zal je bij elke moslimorganisatie terugvinden. Anders zouden ze wel een aquariumvereniging kunnen starten. Zal je D66 nooit over horen. Doet 'r maar eens op googelen wat die organisaties over zichzelf schrijven.

Dan is die scheiding tussen kerk en staat bij heel veel buitenlandse moslimorganisaties die Nederlandse subsidie krijgen ook allang geen stokpaardje meer van D66. Altijd in de beste bedoelingen van die arme mensen mensen blijven geloven (al is het tegen beter weten in), totdat het (bijna) te laat is zoals bij de Syrische opstandelingen en alle andere lente's.

Ven1V1d1V1c1 | 09-01-14 | 12:06

Scheiding tussen Kerk en Staat betekent geenszins dat de Staat niets zou moeten of mogen subsidiëren dat vanuit een religieuze achtergrond opereert. Rietman slaat hier de plank mis.
Veel zorgelijker is het dat deze Rietman kennelijk zich een hoedje schrikt als hij "in naam van Allah, de genadevolle, de barmhartige" leest en dan ad hoc concludeert dat de gemiddelde D66-kiezer ook zal schrikken. Zoals Nanninga terecht opmerkt, hij is wereldvreemd, maakt zich druk om iets dat reeds jaren alomtegenwoordig is in ons prachtige multiculturele landschap.
Nog zorgelijker is het dat diezelfde Rietman denkt alleen maar een keer met het Wetboek te hoeven zwaaien om een probleem van tafel te krijgen. Dat het simpel intrekken van een subsidie op basis van een grondwetsartikel -en het is nog maar de vraag of dat hier van toepassing is- iets ten goede zal veranderen aan hoe onze samenleving zich ontwikkelt.
Ook zonder subsidies gebeurt er hier ten lande steeds meer uit naam van Allah.

Schoorsteenveger | 09-01-14 | 12:00

@Ars Vivendi | 09-01-14 | 11:15
Klopt.
Het geven van een compliment aan allah wordt bijna vrijwel alleen door islamisten gedaan.
Bijvoorbeeld door 'Allah is groot' te scanderen als er een weer eens een geliefde of familielid ergens dood in de straat ligt.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 11:51

Bij een daadwerkelijke scheiding tussen kerk en staat zouden politieke partijen die op religie gebaseerd zijn verboden moeten worden, zou religieuze publieke omroepen en religieuze instellingen geen subsidies meer moeten krijgen. De politieke partij die dit in hun verkiezingsprogramma zet krijgt mijn stem!

segalkjesaljksgahbi | 09-01-14 | 11:46

Als de politiek zelf een discrepantie en devianties gaat onderzoeken, is er meestal meer aan de hand.
Ik vermoed dat D66 bang is om samen met de PvdA het slachtoffer te worden van hun falende beleid.

hovawart | 09-01-14 | 11:44

Als de politiek zelf een discrepantie en devianties gaat onderzoeken, is er meestal meer aan de hand.
Ik vermoed dat D66 bang is om samen met de PvdA het slachtoffer te worden van hun falende beleid.

hovawart | 09-01-14 | 11:42

@Ceesboogaart

Zo heb ik er nog nooit over nagedacht, maar dan druk je de sentimenten gewoon wat verder weg. Het CDA zou zich bijvoorbeeld gewoon anders noemen, maar wel het zelfde verder gaan.

Religie heeft niets meer te zoeken in deze wereld, maar ik denk dat de oplossing eerder is bij het meer seculier maken van de Staat zelf, de openbare ruimte, en het onderwijs.

Anoniemtje | 09-01-14 | 11:36

Die Yesseminne zou best kunnen hoor, als ze inmiddels heeft besloten dat Allah toch echt niet bestaat en die hele achterlijke zooi achter zich heeft gelaten.

Anoniemtje | 09-01-14 | 11:33

Simpel op te lossen: niet in naam scheiding van kerk en staat, maar ook van staat en religie, dus verbod op religieuze partijen incl. CDA,CU, SGP en religieus onderwijs betalen ze maar zelf. In feite is religieus onderwijs discriminatie omdat die geen volledige toegang krijgen tot alle informatie. Scheelt boel gezwets in 2e kamer, heb je gelijk geen islamitische/religieuze scholen meer, scheelt boel op onderwijsbegroting. En uiteraard mag religie aan bod komen in maatschappijleer, desnoods gegeven door pastoor,dominee,imam, rabbijn of wat dan ook. Wel vind ik dat wij als staat/overheid althans moeten proberen de oudste religieuze gebouwen in Nederland te onder- en behouden, die maken deel uit van onze Nederlandse indentiteit.

Ceesboogaart | 09-01-14 | 11:24

" de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt"
@Petrus de Rewa | 09-01-14 | 11:12
Ik vrees dat het 6e couplet van het Wilhelmus binnenkort zal aanvangen met:
'Mijn schild ende betrouwen zijt gij o Allah de Barmhartige'

Ars Vivendi | 09-01-14 | 11:18

Ben wel voor het invoeren van de sharia die uiteraard alleen toepasbaar is op de moslim en de vriendinnen en vrienden van de onderwerping. Laten we ze in iedergeval daarmee toegemoet komen.

robinhoed | 09-01-14 | 11:17

D69... zoekt hoogtepunten met nieuwe broeders en zusters.

duitse herder | 09-01-14 | 11:16

@wakkere_nederlander | 09-01-14 | 11:03
Het geven van een compliment aan allah is Geenszins de gewoonte op GeenStijl.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 11:15

" de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt" Nooit gedacht dat de woorden van Willem van Oranje weer zo actueel zouden worden.

Petrus de Rewa | 09-01-14 | 11:12

@Mammeloe | 09-01-14 | 10:55
Vreemd genoeg maakt het niet uit.
Meer massa immigratie betekend afname van islam.
Vraag maar aan het CBS.
Schiet mij maar lek hoor.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 11:11

@Wallenberg. Wallenberg toch, weet je niet wat een ANBI inhoudt? Het is een Algemeen Nut Beogende Instelling.

Maria.1 | 09-01-14 | 11:07

Zoals wellicht velen onder u spreek ik nog wel eens mensen in mijn directe en indirecte omgeving. Mensen uit alle lagen van de bevolking, van links tot rechts. En laat ik nu de voorbije drie-vijf jaren nog nooit (!) iemand hebben horen zeggen dat we een deel van de door ons opgehoeste belastingcentjes moeten aanwenden voor subsidie tbv dit soort mossel clubjes. Op basis van wiens mandaat denkt de locale en nationale politiek dan dit wel te mogen doen? Hoe dik ende groot is de plank voor de koppen van dit soort beleidsbepalers/makers dat ze maar blijven strooien met geld in die richting terwijl ze MOETEN weten dat de aantoonbaar absolute meerderheid van de kiezers dit apart niet wil?

de directeur | 09-01-14 | 11:07

Subsidieverslaafden houden politici met hun stem in de tang. Als dit niet doorbroken wordt, gaat dit land zeker naar de kloten aan corruptie en religieuze verdwazing.

Fijnstoffer | 09-01-14 | 11:06

@wakkere_nederlander | 09-01-14 | 10:56
Gelukkig hebben wij D'666 helemaal niet nodig, ook niet in verkiezingstijd!

necrosis | 09-01-14 | 11:03

Toch raar.

Als iemand roept dat hij een fervent aanhanger van Dutroux en zijn daden, dan is die persoon een walgelijke pedofiel.

Als iemand roept dat hij Anders Breivik een toffe peer vindt en het doden van andersdenkende toejuicht, dan is die persoon een massamoordenaar.

Maar als iemand deze dingen roept maar dan in plaats van Marc Dutroux of Anders Breivik de naam Mohammed als inspiratie opgeeft, dan moeten wij ineens respect hebben voor deze persoon?

dlseth_ | 09-01-14 | 11:03

@Simon de Danser | 09-01-14 | 10:52
alleszins NIET natuurlijk.!
Omg geef ik ome Allah daar gewoon een compliment.
Ik lijk zelf wel bevangen door het islam virus.
*snel mond spoelen gaat*

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 11:03

Iedere religie deugt niet. Maar om er geld heen te schuiven als subsidie is helemaal kwalijk. Laat ze hun eigen broek ophouden. Waarom moet de burger die niks heeft met religie er wel voor betalen. Ridicuul.
Als je zo graag wil geloven, geloof in jezelf, daar kom je het verst mee.

wallenberg | 09-01-14 | 10:59

@Kapitein Sjaak Mus | 09-01-14 | 10:51 | + 1 -
Inderdaad. Geld stinkt niet. En daarom blijven al die mensen die menen in een Hollandse racistische hel te zijn beland - waar ze zogenaamd helemaal geen kansen krijgen - lekker in dit landje zitten.

Rico Tampeloerus | 09-01-14 | 10:57

@necrosis | 09-01-14 | 10:23
Het feit dat hun grote leider èn een boek heeft geschreven over Greet (hoe obsessed kan je zijn) èn haantje de voorste is bij Bilderberg en Brussel zegt genoeg. Dit is een enge partij van regenten die het volk alleen nodig heeft in verkiezingstijd.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 10:56

Zullen we een referendum houden?
Wilt u meer massa-immigratie?
O Ja
O Nee

Mammeloe | 09-01-14 | 10:55

... Oh, daar hebben we Hypocrieten'66 weer met pakken boter op hun hoofd !
Eurofiel links als D'66 en Pvda hebben in de grote steden handig het subsidie-stokje overgedragen aan de import. Zo kan het zomaar gebeuren dat bij de organisatie van een zogenaamd breedgedragen (en betaald !) stadsproject voor "alle" jongeren een soepjurk, inclusief haatbaard, de opening doet en zijn clubje van medeorganisatoren/ "beleidsmedewerkers" volledig uit cultuurverrijkers bestaat. Werkelijk te bizar voor woorden en ga er rustig van uit dat daar geen Nederlander meer tussen komt. Dan zwijgen we over de sharia die er vanzelfsprekend als een rode draad doorheen loopt alsook de miljoenen euro's die landelijk bovenop het uitkeringsniveau van onze mohammedaanse verrijkers getost worden. Het voorbeeld in het hierboven geschreven artikel is allang geen incident meer,... de gehele islamitische achterlijkheid loopt als een dwingeland dwars door de Nederlandse cultuur heen. Je proeft en hoort geregeld de weerstand (om het maar netjes te zeggen) tegen de Nederlandse maatschappij. Men werkt aan de eigen islamitsiche agenda,... dus ook aan alle rotzooi die de ideologie met zich meebrengt. Ziek,... ziekmakend en jarenlang heeft geen laffe linkse hond z'n mond erover open durven doen. Sterker; Het grootste deel van deze nep-socialisten verdedigt het uitstrooien van belastinggeld waar de MEERDERHEID van de Nederlandse bevolking geen euro aan uitgegeven wil zien worden. Zoiets mag je volmondig verraad naar de Nederlandse cultuur noemen,... Echter met de verkiezingen in het vooruitzicht is daar ALTIJD weer de club van Pechtold om Nederlanders zand in de ogen te strooien !!

real McCoy | 09-01-14 | 10:52

@wakkere_nederlander | 09-01-14 | 10:51 |
'alleszins'?

Simon de Danser | 09-01-14 | 10:52

Nu is het niet zo dat ik pertinent tegen het aanwenden van belastinggeld ben waar het moslims aangaat. Wat mij betreft wordt er 1 FTE ambtenaar aangesteld om de Nederlandse paspoorten van Syrië-gangers in te nemen. En zo nodig meer al naar gelang de groei van de doelgroep.

Desnoods draagt onze overheid financieel bij in het transport richting Schiphol en het realiseren van een priority lane om de koene strijders van allah zo snel mogelijk in te checken.

goedverstaander | 09-01-14 | 10:51

@ justtheblues | 09-01-14 | 10:48 |
Oud Turks gezegde:
" pekünia non ölet"

Kapitein Sjaak Mus | 09-01-14 | 10:51

Ja kan veel van Allah zeggen maar barmhartig en genadevol is hij alleszins.
Overal waar zijn naam opduikt vloeit meer bloed dan water.

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 10:51

Een Nederlandse vereniging die gesubsidieerd wordt met Nederlands belastinggeld streeft naar een islamitische staat in Turkije.

*van stoel valt*

wakkere_nederlander | 09-01-14 | 10:48

Sterker nog subsidie voor de islam van onze belasting centjes zijn centjes die verdient zijn met varkensfokkerijen, inkomsten uit alcohol accijnzen en andere verderfelijke bronnen.
Dat moeten ze niet willen toch? Of zijn ze niet zo kieskeurig?

Rest In Privacy | 09-01-14 | 10:48

Weer een verkiezingsstunt van D66. Natuurlijk vindt de deel- en gemeenteraad van Mohammedadam alle lofuitingen op Allah prima. Daarmee probeert men de PVV weer een hak te zetten en dichter tegen de PvdA aan te kruipen teneinde moslimstemmen te verwerven.
Wacht maar tot de PVV ooit mee gaat doen in de grote stad dan decimeren onze Allahlovers.

langsdekant | 09-01-14 | 10:47

Maria.1 | 09-01-14 | 10:39
Was dat maar zo. Ze kwakken er gewoon een zooi leugens op want in Nederland is er toch niemand die dat controleert. En áls er al iets wordt gecontroleerd, gaan ze eerst zeggen dat ze het zelf oplossen, dan gaan ze de boel traineren, vervolgens trekken ze de racisme-kaart en vele, vele, vele jaren later wordt er iets afgekapt of opgedoekt. Maar tegen die tijd is er alweer een heleboel blijvende schade aangericht en zijn er weer honderdduizenden tot miljoenen euro's verdwenen.

malin | 09-01-14 | 10:46

Van Milli Görüº kun je tenminste nog zeggen dat die gedisciplineerd zijn en dat ze op zich nog wel wat positieve bijdragen leveren aan hun gastlanden, ondanks de vele bezwaren die er tegen die club zijn. Mij dunkt dat er veel gevaarlijkere clubjes in Nederland zijn waar wij onze aandacht op moeten richten.

Bigi Bana Boy | 09-01-14 | 10:46

De eerste bladzijde van het jaarverslag van een door stadsdeel West van de gemeente Amsterdam gesubsidieerde organisatie wordt geopend met de saillante tekst: in naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

( www.telegraaf.nl/binnenland/22196181/_... )

andjing | 09-01-14 | 10:41

Het is een ANBI; dat is mooi. Per 1 januari dit jaar moet iedere ANBI haar gegevens op haar website vermelden; inclusief een financiële verslaglegging. Dus iedereen kan zien wat er met het geld gebeurd is.

Maria.1 | 09-01-14 | 10:39

Dus allah is niet vies van westerse centjes?

Rest In Privacy | 09-01-14 | 10:38

D66 is een opportunistische kliek die met alle winden mee gaat. Zo de wind waait, waait mijn rokje. En dan Greet als populist wegzetten. Pot-ketel.

goedverstaander | 09-01-14 | 10:37

'Ze beheren al decennialang tientallen moskeeën in Nederland en streven openlijk naar een islamitische Turkse staat...'
U had er nog achteraan kunnen zetten: '... in Nederland'.

Beetje bij beetje verdwijnen onze vrijheid, identiteit, waarden, normen.

Ars Vivendi | 09-01-14 | 10:36

@ nemeton | 09-01-14 | 10:24 |
Wie komen er volgens u dan wél voor subsidie en /of belastingvoordeel in aanmerking?

Kapitein Sjaak Mus | 09-01-14 | 10:36

D'666.

Coyote | 09-01-14 | 10:34

Uberlol @ "No shit, Shürlück."

ViagraFalls | 09-01-14 | 10:34

@nemeton | 09-01-14 | 10:24
U is Mormoon?

necrosis | 09-01-14 | 10:28

Zolang D'66 - vanuit verkiezingsretoriek - zich nog steeds niet uitspreekt over de Armeense genocide, kan ik deze partij in dergelijke kwesties niet serieus nemen.
Windvanen...

Rico Tampeloerus | 09-01-14 | 10:27

Je voelt um aankomen.
Afgelopen jaren schijt aan de kiezer door Kontneuq en Crematorium akkoorden.
Ik zie kweeler Arrogander Peggolt nog staan voor de camera van de NOS.
Voor degene die het vergeten zijn: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...
En hier: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...
En om niet al te veel zetels te verliezen, gaan de lakeien van Peggolt in de vijver van Greet vissen.
Dit terwijl Arrogander dit zei over Europa: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/08/...
Dan krijg je van de Haagse Politieke hufters altijd hetzelfde antwoord (let maar op in de interviews): "Het gaat om lokale verkiezingen" en daaruit volgend "je kan de uitslag van deze verkiezing niet doortrekken naar tweede kamer verkiezingen".
Aan me reet, dat doen we lekker wel !
Tijd om ook Peggolt & Co een afstraffing te geven.

Lenco | 09-01-14 | 10:26

Maar Alexander is groot geworden door een heilige strijd ter bescherming van de islam.
De islam mocht van Alexander niet worden beledigd. In Utrecht merkte hij op: 'Nog meer populisme, met welke politieke kleur dan ook, zou slecht zijn voor Nederland.’

fleurtje | 09-01-14 | 10:25

'geloof is een hobby die wij niet hoeven te financieren uit publieke middelen'
Ho Geenstijl , niet alle cafegasten arresteren.

nemeton | 09-01-14 | 10:24

@ Professor Superhirn | 09-01-14 | 10:19 |
You're right, my bad. Was inderdaad het stukje in de Televaag.

goedverstaander | 09-01-14 | 10:24

Hebben de Nederlandse politici echt de illusie dat zij het geweld van de islamitische volkeren tegen weten te houden? Denken ze dat de Arabisch-islamitische volkeren zo ontroerd zijn door ons polderlandschap en de molentjes dat ze hier geen gewelddadige religieuze oorlogen zullen voeren?

malin | 09-01-14 | 10:24

Wanneer komt er nu echt een scheiding van kerk en staat, alle subsidies en belasting voordelen voor religieuze clubjes stop zetten, per direct!

Idontgiveafunk | 09-01-14 | 10:23

@rara | 09-01-14 | 10:19
D'66 heeft toch maar 2 standpunten op hun verkiezingsvodje staan:
1- zeg 'ja' tegen Europa
2- zeg 'nee' tegen PVV

necrosis | 09-01-14 | 10:23

D66 is naarstig op zoek naar nieuwe stemmers, want binnenkort...

duitse herder | 09-01-14 | 10:23

Het goede nieuws is dat ze ons belastinggeld ook uitgeven aan Afrika. Hangt er wel vanaf WIE het geld krijgen in Afrika.

Maria.1 | 09-01-14 | 10:22

In naam van Allah dan maar Rietman slappe dweil, ga toch een keer echt optreden in plaats van deze idiote vragen stellen, kan dit wel met de scheiding van kerk en staat!
D66 blinkt uit in meegaandheid tot in het absurde om deze lui te faciliteren, man doe eens wat waar je voor betaald wordt!

lanexxx | 09-01-14 | 10:22

Dingen*

Die Eckte Eckte | 09-01-14 | 10:21

Als ik dit soort dinges lees denk ik dat Nederland terminaal is. De Islam en D66zijn in dit geval de tumor.

Die Eckte Eckte | 09-01-14 | 10:21

@goedverstaander | 09-01-14 | 10:15
Correctie: de PVV-bashing gebeurde niet in het filmpje, maar in het interview in de krant. Maar verder heb je gelijk.

Professor Superhirn | 09-01-14 | 10:19

Gaat lekker zo, met de GRV voor de boeg.
PvdA, VVD en D'66 hebben we gehad, who's next?
*gokt op 'alwéér PvdA*

necrosis | 09-01-14 | 10:18

Toch ben ik de islamitische gemeenschap en Dhimmie'66 dankbaar voor het introduceren van de overtreffendste trap in de Nederlandse taal:

Hypocriet, hypocrieter, hypocrietst, islam.
Wreed, wreder, wreedst, islam.
Achterlijk, achterlijker, achterlijkst, islam.
Barbaars, barbaarser, barbaarst, islam.

Professor Superhirn | 09-01-14 | 10:17

De Pechtold-club wilt hier het Amerikaanse systeem invoeren; TWEE banen en tot je 85e doorwerken om de onbetaalbare huren en hypotheken te kunnen blijven betalen.

meneer Q | 09-01-14 | 10:16

Net wat je zegt Nanninga. Eerst de PVV in een filmpje (zie gisteren) afzeiken om haar standpunten en dan deze slappe poging om Greet rechts in te halen.

Dan ben je dus zelf van alles niets.

goedverstaander | 09-01-14 | 10:15

Straks in het partijprogram van D66: de gekozen imam.

Professor Superhirn | 09-01-14 | 10:12

Juist daardoor verheug ik me telkens op het verkiezingsprogramma van IQ66.

Yabadabedoe | 09-01-14 | 10:12

De islamitische tirannie zit nergens zo veilig verborgen als onder de vlag van maatschappelijk betrokken projecten.

Simon de Danser | 09-01-14 | 10:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken