Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Afval kost 372,50 euro in Rotterdam

taxpayer14312s.jpgZijn we weer! Het jaarlijkse boosmomentje voor werkende Rotterdammers: als ze met hun neus op de envelop op de mat worden gedrukt waarin de jaarlijkse afvalstoffenheffing verstopt zit. Grote verrassing: ook dit jaar is de afvalstoffenheffing weer keihard gestegen. Van 260 euro in 2011, 310 euro in 2012, 340 euro in 2013 naar een whopping 372,50 euro anno 2014. Voor iedereen! Woont u in uw eentje, werkt u buiten de stad en brengt u elke week één (1) zakje afval naar de bak? 372,50 euro alstublieft. Ja, uw buurman heeft dan wel twee vrouwen en zes kinderen, daar kunnen ze bij de Rotterdamse politiek ook maar weinig aan doen. Of wacht, dat kunnen ze wel, ze WILLEN het niet. Bovenstaande is trouwens niet geheel waar. Ook dit jaar betalen tienduizenden gezinnen helemaal niks geen afvalstoffenheffing. Wegens een gebrek aan inkomen krijgen ze het kwijtgescholden. Vorig jaar heeft Leefbaar Rotterdam geprobeerd om de kosten van die kwijtschelding (pak 'm beet een kleine 17 miljoen) van het totaalbedrag dat afvalverwerking en dergelijke kost in Rotterdam af te halen. Resultaat? Motie VERWORPEN. Aanschouw, dames en heren, dit is socialisme in zijn meest zuivere vorm. Wat u tussen loonbelasting, BTW en alle andere taxen en heffingen overhoudt moet naar de gemeente. De werkende taxpoetbetalers moeten dokken voor, letterlijk, de teringzooi van de minima. Drie keer raden wie er de meeste pestbende maakt? Ieder jaar wordt de heffing duurder, hebben de werkenden minder te besteden, gaan de bedrijven naar de klote, nog meer werklozen in Rotterdam, nog meer kwijtscheldingen en het tarief gaat weer omhoog. Steeds. Maar. Weer. 372,50 euro, wanneer is het genoeg? Iedereen arm. Het eerlijke verhaal. Stempt Hamit! PS: Het rekenvoorbeeld van Rdam. 600e verdienen, 1150e te besteden.

Reaguursels

Inloggen

Liever de lokale belastingen verhogen,dan het overtollig vet in de organisatie wegsnijden.

Bataaf | 09-01-14 | 11:35

Betalen je als inwoner van een arme gemeente dus meer dan een inwoner van een rijke. Aangezien het toch een belasting is geworden lijkt me dat juist tegen het draagkrachtsbeginsel.

knaakie | 09-01-14 | 11:16

Als je er arm van wordt, dan vraag je toch kwijtschelding aan?

ZoltarTheMagnificent | 09-01-14 | 10:28

Waarschijnlijk heeft R'dam zoveel kwijtscheldingen en tja, dan mag de rest van het volk bijpassen...

Claudia M. | 09-01-14 | 09:32

Geloof het of niet , in Heerlen Limburg betaal je 17 euro per keer dat ze de kliko leegmaken. dus rotterdam ... peanuts.

Mr aarsch | 08-01-14 | 23:20

Rotterdam is al jaren failliet en het wordt het wordt ook niet beter. Je kan beter in de randgemeente gaan wonen want waar je niet betaalt voor o.a. Ghetto-Zuid, Ghetto Oud-West en meer van dat soort prachtwijken met 110% uitkeringstrekkers.

Andersom dag | 08-01-14 | 23:14

Rotterdam afvalstoffenheffing
Een- en meerpersoonshuishoudens betalen hetzelfde tarief, wat gewoon evident onrechtvaardig is.
In 10 jaar tijd is het tarief 70% duurder geworden. Gecorrigeerd met inflatie is dit krap 100 Euro, eigenlijk zou het nu 276 Euro i.p.v. € 372,50 moeten zijn. Maar onze volksvertegenwoordigers vertegenwoordigen ons niet adequaat. Ze pleasen liever dankbaar Brussel, de dankbare banken en de buitenlanders. De burgers zijn geen ware kerndoelstelling voor de ambtenaren, die zijn alleen maar lastig - want werk dus saai.
Misschien moest er maar eens een burgerlobby komen. Met tanden.

michello | 08-01-14 | 23:13

Met mijn bijstand krijg ik geen kwijtscheldingen in 010 hoor.

EduardNL | 08-01-14 | 23:12

@droeveling | 08-01-14 | 22:12 | + 3 -
Niet doen dan! Mensen zoals jij houden dit systeem overeind, en zijn er dus primair schuldig aan!

du Roi Soleil | 08-01-14 | 22:55

Ook ik maak me zorgen.
Ik verdien een normaal laag tot gemiddeld salaris.
Ik moet ongeveer 50 uur per week werken om het een beetje op te krikken.
Als dank krijg ik geen toeslagen, geen kwijtscheldingen en betaal overal de volle mep voor als alleenstaande.

Ik ken zat mensen die 20 uur per week werken, of helemaal niet.
Met kids, die met alle kwijtscheldingen en toeslagen en extra's bijna net zo veel overhouden als ik.
Waarom werk ik in godsnaam?

droeveling | 08-01-14 | 22:12

Ja mensen, dat is nou de PVDA.
"HET MOET EERLIJKER"
-
Ik heb hier dus ook me te maken en ik irriteer mij hier mateloos zwaar aan. Ik betaal dus inderdaad net zo veel als een hele hoofddoekfamilie, voor zover die al iets betalen. Hup weer € 372,50 en een maand niks leuks meer kunnen doen. Dan is het de eigen bijdrage van € 350,00 die vroeger ook niet bestond, hup weer een maand niks leuks. De onroerendgoedbelasting gaat de laatste jaren ook alleen maar omhoog terwijl de huizenprijzen dalen. Nu ook nog even een vette huurverhoging elk jaar erbovenop. 2 jaar langer werken. Brandstofaccijnzen weer met grove procenten omhoog. Verkeersboetes waren al asociaal omhoog.. Het gaat hard, de keihard opgebouwde welvaart wordt in rap tempo afgebroken mensen. Het is ons geld, het wordt daadwerkelijk van ons GEROOFD. Allemaal voor die pleuris EU, die pleuris import en die pleurisbanken. Allemaal geregeld door de politiek!!
De vergrijzing is een lachertje, echt. Schofterig gewoon hoe wij door onze volksvertegenwoordigers worden misleid, mishandeld en in de steek gelaten.
Bindende oproep aan dit kabinet en aan de gemeenteraad van Rotterdam: ROT.OP.
Maar dat heeft helemaal geen zin natuurlijk, ik kan beter emigreren, dan ben ik er ook van af.

michello | 08-01-14 | 21:44

Dat financiele plaatje uit het rekenvoorbeeld is schandalig en absurd. Als werkende met een modaal inkomen en hypotheek houdt je bij lange na geen 1200 euro te besteden over per maand. Dit is echt een klap in het gezicht van werkend Nederland. Wij komen nauwelijks nog rond maar Niet/nauwelijks werkende import heeft eeen paar keer zoveel vrij te besteden. Dit kan toch niet, godverdomme?

Xukje | 08-01-14 | 21:25

Interessant rekenvoorbeeld. E 136 zorgpremie? Da's wel heel veul, dat kan vast E 40 goedkoper... dan komt mevrouw opeens niet meer tekort.

En WTF is 'extra' woonkosten - E 83 per maand?

DebraCadabra | 08-01-14 | 21:14

Interessant rekenvoorbeeld. E 136 zorgpremie? Da's wel heel veul, dat kan vast E 40 goedkoper... dan komt mevrouw opeens niet meer tekort.

En WTF is bizonder woonkosten - bijna E 100 per maand?

DebraCadabra | 08-01-14 | 21:06

Overigens een tip voor mensen aan de grens (zoals wij): niet alleen tanken over de grens, maar ook storten over de grens. Moest laatst 5-6 kuub grond kwijt; gebeld met grondverzetbedrijf in B-Limburg. Werd niet gevraagd naar herkomst etc.; ze zeiden gewoon: doe maar 100 euro. Voor dat geld moest iemand anderhalf uur rijden met een vrachtauto (2 maal heen en terug), diesel betalen, de container een paar dagen ter beschikking stellen en de grond storten. Kortom; dat doen ze in Belgie toch goedkoper dan hier....

dr. P. von Orno | 08-01-14 | 20:40

@du Roi Soleil | 08-01-14 | 20:14

Zo bekeken heb je helemaal gelijk.

BenBinnen | 08-01-14 | 20:32

waarom idd niet afrekenen per gestortte zak
zal vast wel een pasje voor te bedenken zijn
veel in de koker gepleurd? dan ook een hogere rekening...

Oskaar Blafzuur | 08-01-14 | 20:29

En ook nog een boete krijgen van 50 eurietjes omdat men beweerde dat ik mijn vuilniszak op de stoep naast de overvolle container zou hebben gezet... NOT ... Ik had die week niet eens wat om in de container te gooien. En als je vraagt om het bewijsmateriaal uit de betreffende zak, waarvan zij beweren dat dat vullis uit mijn nederige stukpje zou komen, krijg je de spreekwoordelijke deksel op de neus! Het was niet van mij, en al was het wel zo geweest dan moeten ze iig zorgen dat er voldoende containers geplaatst worden, moet best kunnen toch, van dat bedrag ...

Opinie-miep | 08-01-14 | 20:25

Ik heb serieus medelijden met iedereen die het hier zo beu is. Zo beu omdat ze hard werken, netjes rekeningen betalen, netjes goederen eerlijk kopen en grotendeels volgens de regels leven - terwijl ze helemaal worden kaalgeplukt. Zelf ben ik het ook zo beu maar heb ik een oplossing klaar liggen; een dubbele nationaliteit waarmee ik zo naar een warm land kan gaan en staan wanneer ik wil. Een land waar je niet kaal wordt geplukt en waar criminelen en bewust werklozen wakker liggen. Ik zou zeggen, zorg allemaal voor een voor u passende oplossing. Wellicht worden we later ooit buren.

Omnomnomosaurus | 08-01-14 | 20:17

@BenBinnen | 08-01-14 | 20:11 | + 0 -
Ja, ze zijn 'gratis' meeverzekerd. Maar dat gratis is natuurlijk niet heus gratis. Dat wordt ook gewoon betaald. Net zoals alle huisartsenbezoek, medicijnen, ingrepen, kortom alles voor die kinderen 'gratis' is.
Maar gratis bestaat niet!! Gratis betekent in Nederland dat iemand anders het voor je betaalt!
En dan is mijn inschatting van 120 euro per maand voor een onbeperkte ziekenkostenverzekering, ZONDER eigen risico en MET alle hulp heel erg laag ingeschat!!

du Roi Soleil | 08-01-14 | 20:14

@du Roi Soleil | 08-01-14 | 18:45

"Ziektekostenverzekering voor kinderen 3x120 = 360"

Zijn je kinderen meerderjarig? Voor kinderen tot 18 jaar krijg je namelijk geen zorgtoeslag. Zij zijn namelijk tot hun 18e jaar gratis meeverzekerd.

BenBinnen | 08-01-14 | 20:11

@De Treinende Rechter | 08-01-14 | 20:04 | + 0 -
Jouw kind is toch ook (gratis) meeverzekerd in de zorg? Zou je dat zelf moeten betalen, kostte je dat zeker 120 euro per maand (particulier).
En straks zal dat kind toch in de opvang gaan? Daar krijg je nog steeds behoorlijk veel van terug. Met 3 kinderen zit je parttime al aan de 800 euro.
Die regels gelden voor iedereen hoor! Pas op 2ton gezinsinkomen krijg je helemaal geen kinderopvangtoeslag meer!

du Roi Soleil | 08-01-14 | 20:08

@ du Roi Soleil | 08-01-14 | 18:45 | + 0 -

Ik begrijp er geen reedt van. Wij ontvangen op de kinderbijslag (1 kind) NIETS!
Is niet erg, maar als je berekeningen ziet van andere mensen dan word ik toch echt een beetje boos. Vooral omdat deze hardwerkende éénverdiener 7 jaar geleden voor het laatst op vakantie is geweest.
vaste lasten (geen rare dingen en/of schulden) eten ruim 70% van het anderhalf modale inkomen.

De Treinende Rechter | 08-01-14 | 20:04

Heerlijk dat populisme, I love it.

Koonkluk Huis | 08-01-14 | 20:03

@ZonderNaam | 08-01-14 | 19:54 | + 0 -
Geloof ik zeker. Ik wilde alleen maar enkel duidelijk maken dat het niet alleen maar de uitkeringstrekkers zijn die profiteren!
Iemand die niet werkwillend is ontvangt ongeveer 2000 euro per maand en betaalt niks.
Iemand met een gezin die gewoon werkt hoeft netto geen IB te betalen.
Iemand die geen gezin heeft en werkt wordt uitgeknepen. Die mag het hele nivelleringsfeestje eigenlijk betalen. Gelukkig voor de staat wordt deze groep steeds groter, dus blijft het betaalbaar.

du Roi Soleil | 08-01-14 | 19:58

Tinie en Lau, kom er maar in...

Symmachus | 08-01-14 | 19:56

@ du Roi Soleil | 08-01-14 | 18:45
Bedrag dat ik maandelijks van de staat ontvang:
0 euro

Voor mijn eigen gemoedsrust reken ik liever niet uit wat ik maandelijks via allerhande kanalen moet afdragen aan de SStaat.

ZonderNaam | 08-01-14 | 19:54

du Roi Soleil | 08-01-14 | 19:34 | + 0 -
Geen nood, je mag via je kinderen later nog via de successierechten afrekenen. Is al gauw een ton of wat op een mooi huis. Als je het al niet al eerder hebt moeten opeten om je eigen verpleging te betalen.

dr. P. von Orno | 08-01-14 | 19:50

@dr. P. von Orno | 08-01-14 | 18:54 | + 0 -
Dat klopt. Ik heb het nu over de IB natuurlijk.
Maar al dat geld, al die honderden miljarden die opgehaald worden, stromen ook weer terug.
En een gemiddeld gezin is in Nederland dus niet zo slecht af, ook niet als ze werken.
Zou ik de opvang zelf moeten betalen en ook de ziektekostenverzekeringen voor mijn kinderen, hield ik nog maar weinig over.
Als ik in Nederland met modaal of hoger single zou zijn, dan zocht ik héél snel een vrouw of ik ging héél snel emigreren!

du Roi Soleil | 08-01-14 | 19:34

Mag ik eens beleefd informeren waar u over zeurt? 10% stijging in een jaar, terwijl 'de inflatie' slechts 0,2% is. Dan is er toch niets aan de hand? ('de inflatie' slechts 0,2%. Hihihihi. Op meerdere dimensies. Hihihihihi).

BellaBella | 08-01-14 | 19:33

Heffing wordt hoger niet duurder.

maruyama | 08-01-14 | 19:30

Gaat het over voornoemde afvalstoffenheffing nou inclusief of exclusief de rioolheffing?
Dat scheelt namelijk nogal een slok op een borrel.

Dostranamus | 08-01-14 | 19:21

Het begint een beetje eng te worden hoe goed de toekomst werd voorspeld in Atlas Shrugs.

God Zelf | 08-01-14 | 19:15

Ja dat krijg je als je met steeds minder werkenden steeds meer uitvreters moet betalen.

Ik hoop dat LR weer de grootste partij wordt in 010. Ben iig blij dat er straks een moslimpartij meedoet, dat zal de PvdA stemmen gaan kosten.

ZonderNaam | 08-01-14 | 19:09

Maar dat is kennelijk wat wij allemaal het liefst willen want we blijven trouw voor VVD=PvdA=CDA=D66=CU=GL stemmen

Wloddek | 08-01-14 | 19:06

het is gewoon belasting die afvalheffing zoals alle "diensten" van de staat. Deze monopoliseert allerlei zaken die de "klanten" verplicht moeten afnemen op straffe van lichamelijk politiegeweld en gaat vervolgens exorbitante prijzen rekenen zodat het geen dienstverlening is maar afpersing.
Precies de werkwijze van de maffia.

Ik heb het een paar jaar geleden uitgezocht en het product afvalverwijdering wat de gemeente Heiloo hier levert kost 290 euro per jaar terwijl GP Groot, de plaatselijke milieuaannemer hier er 70 euro voor zou rekenen zodat er 235 euro belasting op het ophalen van huisvuil zit.
De gotspe is dat sommige omliggende gemeenten hier zelf geen ophaaldienst hebben maar GP Groot hiervoor inhuren, voor minder dan 70 euro per huishouden en er dus zelf niets voor doen behalve een rekening sturen en hun deel cashen.

Wloddek | 08-01-14 | 19:03

Cuyahoga | 08-01-14 | 17:04
Dit is wat mij betreft de enige waarheid..... kan universeel geextrapoleerd worden naar 010, 030, 050 en uiteindelijk naar 0031. Het klinkt zot ende wellicht kort door de bocht maar 69,9% van de genoegzaam bekende ellende in dit land - zelfs als we het over zoiets banaals als afvalstoffenheffing hebben - komt door de import van buitenlandse uitvreters niet zijnde Chinezen, Zweden, Duitsers, Indonezen, Australiers... vult u maar verder in.

de directeur | 08-01-14 | 18:59

Kwijtschelding voor uitkeringstrekkers == meehelpen vuilnisophalen/vuilnis prikken oid

1. Scheelt een hoop kwijtscheldingen van lamlendige uitkeringstrekkers EN kosten omdat er minder opgeruimd hoeft te worden.
2. Het idee 'gratis voorzieningen zijn vanzelfsprekend' wordt afgezwakt.
3. Er wordt minder rotzooi gemaakt in die buurten want als je net zel het park hebt schoongeprikt kun je het vast een stuk minder waarderen dat de buurtjugend lege blikjes aldi-redbull op de grond flikkert.

uch | 08-01-14 | 18:59

Gemeenten hebben de afvalverwerking vaak geprivatiseerd. Met als doel?
Bij ons moet je nu ook betalen voor sommig afval en dat wordt met het jaar duurder. www.avalex.nl/fileupload/Tarieven%20in...

Zo betaal je voor 1000 kilo stenen 43 euro! Een kuub is ongeveer 1400 kilo. Een container van 6 kuub kost je inclusief halen en brengen 99 euro (bij diverse bedrijven).

Gemeentelijke afvalverwerking? Diefstal!

SanderL | 08-01-14 | 18:57

Subsidies. Dat zijn toch geldstromen, verzonnen door ambtenaren, zodat ze zichzelf aan het werk houden? Of wil beweren dat het economisch verantwoord is geld te stelen van de burgers, daar een gedeelte van aan jezelf uit te keren en van wat er overblijft 'subsidies' te verstrekken? Belasting = werkverschaffing, niets meer en niets minder.

Eagle_Eye | 08-01-14 | 18:55

du Roi Soleil | 08-01-14 | 18:45 | + 0 -
hetgeen je zogenaamd meer terugkrijgt dan je aan belasting betaald hebt, mag je via accijnzen, vermogensbelasting, motorrijtuigenbelasting, verhoogd btw-tarief etc. alsnog betalen.

dr. P. von Orno | 08-01-14 | 18:54

Ik denk dat de verhoging van overhead-kosten bij de 'commerciële' Roteb zwaarder weegt dan de kwijtschelding voor armlastige huishoudens.

Guido | 08-01-14 | 18:49

Bedragen die ik van de staat ontvang per maand:
Kinderbijslag 230
Kinderopvangtoeslag 880
Ziektekostenverzekering voor kinderen 3x120 = 360
HRA 740
Dus met mijn 2x modaal krijg ik van de staat alweer 2110 euro per maand netto terug. Meer dan ik belasting betaal!
En dit geldt voor bijna alle gezinnen in Nederland. Daarom wil niemand het veranderen.
Als je over de HRA als subsidie wil discussieren (mi is het gewoon een subsidie tov een huurder), dan blijft er toch nog 1400 euro over.
De enigen in Nederland die echt recht van klagen hebben zijn de singles. Die betalen overal het volle pond voor en zullen nooit een cent terugkrijgen (als ze werken)

du Roi Soleil | 08-01-14 | 18:45

Waarom zou een PvdA tegen een programma zijn als opsporing verzocht? Dat is juist het meest multiculturele programma van de wereld!

Moonwarrior | 08-01-14 | 18:45

Tja, mooi kut... maar het blijft je stad hè.

CornholioNL | 08-01-14 | 18:42

Ook werkende Nederlanders ontvangen genoeg subsidie. Zelfs met mijn relatief hoge inkomen maakt de staat al 2000 euro netto per maand naar me over. Ongeveer net zoveel als ik belasting betaalt. Dat geldt voor bijna iedereen in Nederland. Daarom blijft het systeem ook bestaan, want iedereen profiteert ervan. De rijken absoluut gezien nog meer dan de armen.

du Roi Soleil | 08-01-14 | 18:41

Als socialisme = gelijkheid en sociale rechtvaardigheid
dan kan dit nooit door socialisme komen.
Het is namelijk niet gelijk qua inspanning en beloning. Maar ja, dat geldt ook voor topsalarissen in de vrije markt. Die salarissen slaan ook nergens meer op.

Als we de werkelozen zelf hun vuilnis laten wegbrengen, zitten er weer vuilnismannen zonder werk.

Kan iemand eens uitleggen waar al dat geld blijft? Zoveel verdient een vuilnisman nou ook weer niet.

kloopindeslootjijook | 08-01-14 | 18:40

... en dit bedrag wordt ook opgehoest door de flatbewonende, schotelbezittende, afval uit het raam of van balkon werpende import medelander?

Nederlanddraaitdoor | 08-01-14 | 18:40

goedverstaander | 08-01-14 | 18:17 | + 0 -
jij bent dus nog duur uit omdat ze het pvc/plastic niet gratis komen ophalen. tip: als dat compacte en niet te grote zakken zijn staat op je werk wel een container waar je ze in kwijt kunt. op rustplaatsen langs de snelweg staan ook best grote vuilnisbakken, en veel.

dr. P. von Orno | 08-01-14 | 18:24

Ik heb het ff nagekeken. Ik betaal een vast bedrag van 123,80. Ik heb een GFT- en een restafvalkliko van beide 240 liter. Ik heb een zeer onderhoudsarme tuin dus die GFT-bak (vooral senseo-pads) zet ik hooguit 3x per jaar aan de weg voor slechts 1 euro per leging. Omdat ik papier en glas strikt scheidt zet ik de restafvalbak zesmaal per jaar aan straat, 5,95 per keer. Dat komt per jaar neer op 162,50. De inhoud van de restafvalbak bestaat vooral uit plastic verpakkingen, die ik met een grote wildschaar helemaal aan gruzelementen knip.

Het geld dat ik in vergelijking met Rotterdam bespaar zet ik voor een klein deel in voor de aankoop van Round-Up voor mijn onderhoudsarme tuin (voor en achter) want Fuck Femke. Van het overgebleven geld koop ik bier, dat ik vervolgens in rijen van 48 breed en 24 diep tot aan het plafond in mijn schuur opstapel, vlak naast de beerfridge.

goedverstaander | 08-01-14 | 18:17

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:51 | + 4 -
Dat systeem hebben we in NL. Limburg in onze gemeente ook. Plus dat ik nog 6 kuub gratis mag wegbrengen elk jaar naar de milieustraat, ongeacht gewicht of soort afval. De Belgische grensburen hadden dan weer als voordeel dat ze van gemeentewege 3 gratis kippen konden bekomen voor in de tuin om van het keukenafval af te komen (en hier ook niet voor te hoeven betalen).Ik heb zelf afgelopen jaar nog voor 6 euro vuilnis aan de straat gezet in de grijze bak...

dr. P. von Orno | 08-01-14 | 18:10

Als de 600/1150 berekening klopt. Dan zijn we in Nederland wel echt de weg kwijt. Woon met mijn gezin in het duurste land van Europa en heb minder per maand te besteden.

byebyeholland | 08-01-14 | 18:08

Flikker die troep gewoon in de Maas, dan ben je er ook van af en kost niks.
Drijft vanzelf naar zee. Doen ze in India ook.

ZZP-er | 08-01-14 | 18:08

@ geomario | 08-01-14 | 17:46 |
Is goed nieuws. Als de gemeente de loonkosten weet te drukken (de meeste, waaronder die van mij, saneren als een dolle) dan gaat de afvalstoffenheffing voor jou zeker naar beneden.

goedverstaander | 08-01-14 | 18:06

@Zeddegeizot | 08-01-14 | 17:57 | + 1 -
Extrapoleer dit eens 2 generaties verder naar zeg 2050.... dan zakt de samenleving en groupe door de hoeven. Is niet meer op te brengen zo. Maar neem aan dat we vanaf 19 maart eerst weer even 4 jaar wegkijken!

de Voorzittert | 08-01-14 | 18:02

Er bestaat volgens mij ook een liedje: Dat kan alleen in Rotterdam. ..

Ars Vivendi | 08-01-14 | 18:00

ik kan wel janken... waar doe ik het nog voor..... please politiekNL denk toch eens na wat je de arme hardwerkende man allemaal aan doet

luccmeister | 08-01-14 | 18:00

Heb heimwee naar mijn Nederland. Woon in het duurste land van Europa met mijn gezin. Betaal 1,5 x zoveel vuilbelasting. En heb in de maand minder te besteden dan een bijstand moeder. Rotterdamse bijstand, here I come!!

byebyeholland | 08-01-14 | 18:00

@VanBukkem 17:49
Oh wacht, dat helpt niet. Je moet sowieso betalen, of je nou afval aanlevert of niet. Beetje raar.

VanBukkem | 08-01-14 | 17:59

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:45 | + 0 -

Hoe lief van je, merci.

Madame Bonbon | 08-01-14 | 17:59

Eén gastarbeider, betekende één goedkope werkkracht in de textiel in de jaren '60 of '70. Maar toen.
- Kwam zijn gezin
- Die moesten een huis, een school, een ziekenhuis, politie, een gevangenis, een leger sociaal werkers én vuilnisophaal[*].
- Werd hij werkloos, want textiel in NL = dood
- Kregen zijn kinderen kinderen die allemaal [zie *]. Werken deden ze niet (dealen, meisjes betasten en blanke jongens in elkaar trimmen is geen baan) en die meisjes achter de kassa bij de Appie verdienen wat zakgeld vergeleken met hun maatschappelijke kosten.
- Was Rotterdam plots 50% donker. En die hebben geen poen. Dus betaalt de andere 50% hun [zie *].
- En die 50% stemt PvdA, want die geven gratis poen van de andere 50% weg.
Topland, topstad.

Zeddegeizot | 08-01-14 | 17:57

Komt omdat er veel debielen in Rotterdam wonen, die frituurvet en maandverband door de plee spoelen.

carramba | 08-01-14 | 17:55

Mijn vrouw werkt bij een grote accountant en hou na aftrek KDV 300 euro/maand over.
Je kan beter een bijstand tokkie trouwen.

Astroturfer | 08-01-14 | 17:53

In Rotterdam woont toch ook alleen "afval"

Goldenduckie | 08-01-14 | 17:52

@geomario | 08-01-14 | 17:46

Bij mijn vriendin gebeurd dat ook.... in Vlaams Brabant werkt het zo:

- oud papier wordt maandelijks opgehaald (gratis)
- PMD (blikjes, plastic flessen etc) wordt om de week opgehaald (gratis)
- De rest gaat in de container en wordt om de week opgehaald en die betaal je per gewicht en volgens mij is het tarief 0,18 cent per kilo, zij is jaarlijks nog geen 100 euro kwijt

Zo kan het verdomme ook!!

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:51

@wakkere_nederlander | 08-01-14 | 17:50
staan mafkees, staan!
Lees je tegels eerst eens een keer door n00b.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 17:51

@Itzamná | 08-01-14 | 17:45
*op bureaustoel gaat staat*
Hulde!
Hear! Hear!

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 17:50

Rotterdam is natuurlijk ook gewoon de vuilbisbelt van NL...

Geert Linkers | 08-01-14 | 17:49

Ze hebben daar een hele brede sloot in Rotterdam... Flikker je het daar toch in.

VanBukkem | 08-01-14 | 17:49

@el mero mero | 08-01-14 | 17:08
Wie het minst vervuilt betaalt het meeste.
Da's een mooi signaal naar de burger.

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 17:47

Het berekeningsvoorbeeld klopt op zich, maar toch geeft het niet alles weer. Mocht je per ongeluk net boven een bepaald bedrag (1x huur + 1x uitkering + nog iets) op je bankrekening hebben staan, mag je alsnog het volle pond betalen. Totale tunnelvisie hebben ze bij die instantie.

Klojum | 08-01-14 | 17:47

@goedverstaander | 08-01-14 | 16:55 |

Utrecht is nu de gescheiden afvalinzameling aan het uitrollen. In Lunetten wordt sinds afgelopen zomer ook plastic apart ingezameld.

geomario | 08-01-14 | 17:46

De staat wil iedereen aan de uitkeringsslurf, zodat we richting communistische heilstaat gaan. Die waren immers zo succesvol.

Oplossing voor dit simpele probleem is het gefaseerd afbouwen van ALLE subsidies, die ALTIJD oneerlijk zijn, want verworven door te jatten van anderen.

Als je al iets zou moeten willen privatiseren, dan zouden het wel de subsidies zijn. Is totaal geen staatstaak. Die alles-opsouperende herverdelingsmoloch moet gestopt worden. Hoe? Geen idee, zelfs de PVV is behoorlijk socialistisch en overigens is het grootste deel van NL niet anders geleerd en daarom gewend dat je voor alle hulp en ondersteuning moet aankloppen bij belastingbetalers (de overheid is niet meer dan een maffiaclub die met wapengeweld de belastingbetalers tot betalen dwingt).

De Chinezen hebben wel begrepen dat dit systeem niet werkt, de Russen ook. En wij moeten dat experiment nog eens overdoen? Totaal ziek dat NL, tot op gemeenteniveau aan toe. In een globale economie is zoiets achterhaalds als een verzorgingsstaat gewoon niet te handhaven, gesteld al dat je dat zou willen - if so, betaal dat dan lekker zelf en ga geld inzamelen bij de PvdA.

Flikker toch een eind je graf in.

*U zoekt de nuance, ik geef hem*

Itzamná | 08-01-14 | 17:45

@Madame Bonbon | 08-01-14 | 17:42

Je mag wel bij mij komen uithuilen hoor.... ;-)

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:45

Ook keer voor de rechter laten komen omdat je in mijn woonplaats als alleenstaande weliswaar in absolute zin minder betaalt dan huishoudens van 2 of meer (!) personen, maar dus relatief meer per afvalzak als bijvoorbeeld een gezin van vier (die ook meer afval produceren...). Is afgewezen, omdat besluit wel langs de goede weg tot stand was gekomen. Je doet er dus helaas weinig aan.

Djengo123 | 08-01-14 | 17:44

Universeel stemrecht bij een democratie eindigt altijd in straf voor de rijken. Het begrip "rijk" wordt dam aam defaltie onderhevig tot uiteindlijk iedereen met een non-staats inkomen bestraft wordt.

poli | 08-01-14 | 17:44

Ronduit schandalig dat die 44.000 mensen er geen enkele euro aan meebetalen!
Ik loop wel eens door de wijk Charlois in Rotterdam (relatief hoog aantal bijstandstrekkers) en wat schetst mijn verbazing, het afval wordt niet in de bak gedeponeerd. Nee, dat is teveel werk! We flikkeren het gewoon in de buurt van de ondergrondse container.

Niet meebetalen is tot daar aan toe, want dit is de schuld van het systeem/PvdA. Maar de boel vervolgens niet opruimen, ASOCIAAL.

GrijpStuivert | 08-01-14 | 17:43

Ben aan een burnout toe, niets meer willen/kunnen weten. Er rollen alleen maar gvd's over mijn beschaafd staande lippen, of het nu het ene of het andere topic van GS is. Zijn er hier meer zoals ik, heel hard en zelfstandig werkend, die niet echt meer op kunnen tegen de achterlijkheid van de dag m.i. veroorzaakt door ranzige, gewetenloze en corrupte politici, universiteiten, besturen, gesubsidieerde aso's in al hun verscheidenheid en last but not least de onomkeerbare teringzooi van een tot op het bot verderfelijke, gewelddadige niets of niemand ontziende islam. Zit er geloof ik echt doorheen en dit voor de 8e januari van het nieuwe jaar 2014.

Madame Bonbon | 08-01-14 | 17:42

Ik denk dat het afval in 010 veel meer kost. Tel al die uitkeringen, die maandelijks naar dat afval gaan, maar eens bij elkaar op...

De Literator | 08-01-14 | 17:42

De hardwerkende burger is de halve tijd van huis en kan in die tijd niet eens afval produceren.
De bewust werkloze tokkies en graaimigranten produceren de meeste troep en het wordt extragratis voor hen opgehaald en opgeruimd.
Socialisme is een lelijk ding.
*tranen van toetsenbord veegt*

wakkere_nederlander | 08-01-14 | 17:41

Rémy Martin ® | 08-01-14 | 16:52 | + 15 -
Nu had ik best wel een dergelijke opmerking verwacht, maar reeds in de fipo..

Mark Smith | 08-01-14 | 17:41

In landen als de USA en Italië wordt afval al decennia alleen geassocieerd met Mafia/Cosa Nostra.In Rotterdam schijnen ze hun financieel beleid volledig conform te bepalen.Tijd dus om die stad te mijden,als je tenminste een criminele omgeving haat.

Dolphi | 08-01-14 | 17:40

PvdA teringdieven, sterf

NACademicus | 08-01-14 | 17:37

Dus dat zijn de afvaltraieven...
Zeg vuilnisman, ik weet nog wel wat zakken die allemal mee mogen!

Mastermattie | 08-01-14 | 17:35

Mooi, ben verhuisd vanuit Rdam naar een gemeente in Limburg. Hier betaal ik ipv die 370 euro 90 euro en nog 6 euro variabel tarief = 96 euro.

dr. P. von Orno | 08-01-14 | 17:33

@Petrus de Rewa | 08-01-14 | 17:24

Deels nog grijze containers en deels ondergrondse containers maar volgens mij wordt hier niet (bij mij in ieder geval niet) per kilo afgerekend....

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:30

@civil servant | 08-01-14 | 17:22

De grootste kosten post zal wel de arbeidskosten zijn en daar kan je heel creatief van alles onderschuiven.... zeker als je in een stad woont waar godbeterhet 3500 gemeenteambtenaren werken en de Milieudienst ongeveer de grootste dienst is.

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:29

Nederland in het klein.

jemagookniksmeer | 08-01-14 | 17:28

platgooien dit land de kans is toch klein dat je een nederlander raakt

boterkaaseneieren | 08-01-14 | 17:27

Het is ook een sector zonder marktwerking. Beslissingen omtrent afvalverwerking worden niet op bedrijfseconomische gronden genomen maar op politieke haalbaarheid. Hetzelfde wat de gemeente nu doet kan een ingehuurd bedrijf voor de helft. Maar ja, baantjes voor vriendjes hè...

spuitje11 | 08-01-14 | 17:27

@Fatwabuster | 08-01-14 | 17:08
Jullie nog grijze containers? Hier hebben we elektronische afvalbakken, waarbij precies wordt bijgehouden wie wat en wanneer weggooit. Toen één van de buren het puin van de verbouwing netjes naar binnen had geschoven, kreeg hij een vriendelijke brief van de gemeente dat hij de volgende keer zo ongeveer 60 euro per baksteen mocht komen afrekenen. Hier wordt ook al je precieze waterverbruik en elektriciteitsverbruik bijgehouden om te bekijken of je niet samenwoont of een roedel illegale Bulgaren onder de dakspanten verborgen houdt. Nadat ik een periode in het buitenland had gewoond, accepteerde het waterbedrijf mijn in hun ogen te lage waterstand niet en moest ik beargumenteren waarom dit zoveel afweek van wat gebruikelijk zou moeten zijn. Op tv kijkt men naar Utopia, maar we leven al geruime tijd in een dystopie.

Petrus de Rewa | 08-01-14 | 17:24

@fatwabuster: wie controleert dat?: De accountant en de provincie. En als die onregelmatigheden constateren volgen er hoge boetes. Rotterdam zit wel redelijk hoog. Hier in de stad in het zonnige zuiden kost het slecht € 240,-.

In de stad ligt het waarschijnlijk hoger omdat er veel lagere inkomens zijn en daardoor meer kwijtscheldingen die door de rest moeten worden gecompenseerd. Oneerlijk? Ja. Mee eens.

Dan maar in een durp in de provincie gaan wonen.

civil servant | 08-01-14 | 17:22

@ Fatwabuster | 08-01-14 | 17:15 |
Of dat in jouw gemeente het geval is kun je zo in de jaarrekening/begroting opzoeken.

goedverstaander | 08-01-14 | 17:19

@civil servant | 08-01-14 | 17:08

Wie controleert dat? Waarom liggen in de grote steden de bedragen altijd vele malen hoger dan in de kleinere gemeenten?
Ik geloof er geen zak van dat al die inkomsten uit de Afvalstoffenheffing precies de lading dekt... gemeenten kunnen verdomd creatief boekhouden als het om het rippen van haar draagkrachtige burgers gaat (meestal niet degenen die op de college partijen stemmen).... uiteraard krijgt hun eigen stemvee overal vrijstelling voor.... zo rollen we tenslotte in dit land!

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:15

@civil servant | 08-01-14 | 17:08
Afvalheffing mist zijn ware doelgroep.

blinde kip | 08-01-14 | 17:15

@gewinflipt: En de verbrandingsoven accepteert het afval gratis? Zo'n tweederde van de kosten bestaat uit stortkosten.

civil servant | 08-01-14 | 17:14

De stemmen voor de PvdAfval moeten toch ergens van betaald worden straks, toch?

Tikkie Terug | 08-01-14 | 17:14

Nivelleren is een feest volgens Spekman, maar dat voorbeeld geeft maar weer aan hoe verrot het hele nivelleringssysteem is. Iemand die 600 euro/maand verdient houdt meer over dan iemand die het dubbele of driedubbele verdient.
Op het moment dat de Mw uit het voorbeeld een loonstijging krijgt van 40 euro/maand vervalt de vrijstelling en moet ze 372 euro dokken. No way dat ze een verhoging accepteert of een betere baan gaat zoeken.
het hele subsidie/vrijstellingsysteem is door en door rot. Alle subsidies afschaffen graag

brabandertje | 08-01-14 | 17:14

@el mero mero | 08-01-14 | 17:08

De vervuiler betaald... Het minste.

__dictatuur | 08-01-14 | 17:11

FTFA: "... Wat u tussen loonbelasting, BTW en alle andere taxen en heffingen overhoudt moet naar de gemeente...."

Vergeet de Waterschappen niet.

Dit is de essentie van wat er in Nederland gebeurt. Nivelleren is ingebakken in de NL cultuur, daar hebben we geen Spektrui voor nodig om ons daaraan te herinneren...

YMMMV | 08-01-14 | 17:11

Nou hier in het zuiden des lands (keurige roomblanke gemeente vol hardwerkende Nederlanders en hooguit een paar autochtone tokkies) krijgt de hardwerkende belastingbetalerT zelfs een paar tientjes terug van de afvalstoffenheffing. Maar in onze gemeente hebben de criminelen van de PvdA dan ook niks te vertellen!

Aktivist | 08-01-14 | 17:10

Natuurlijk komt die fenomeen vooral voor in de linkse bolwerken (lees: grote steden)..... de nog aanwezige draagkrachtigen kunnen uiteraard (iets met sterke schouders.... KOTS... Hoi Spekman) de rekening betalen.

In Groningen zet ik bijvoorbeeld 13x per jaar mijn grijze container bij de weg en daarvoor mag je ruim 250 euro dokken (rekening 2014 is nog niet bekend maar zal ongetwijfeld weer hoger liggen) dat is dus 20 euro voor 3 zakjes afval....

Bij de flats in de buurt wordt het afval gewoon naar beneden geflikkerd.... uw weet wel door wie.... *zucht*

Fatwabuster | 08-01-14 | 17:08

@blinde kip. Afvalheffing is een doelbelasting en mag wettelijk alleen besteed worden aan het ophalen van afval. Ander (linkse) hobbies worden van je andere geld betaald.

civil servant | 08-01-14 | 17:08

Ik heb één zak per twee weken, dus ik betaal 14,33 PER ZAk…

el mero mero | 08-01-14 | 17:08

@GREENSKiN. Heb je ajb voor mij een bronvermelding?

Kortenbout | 08-01-14 | 17:07

Taxi kost ongeveer 15 euro naar de verbrandingsoven vanaf mij, ik heb 1 zak per week, minus 5 weken vakantie, is 47 zakken per jaar. Als ik een dealtje maak met een taxibedrijf kan die zak afhalen ook wel voor de helft, ze mogen de hele ochtend langskomen, kan in de kofferbak en kunnen ze combineren met andere ritten. Ik zou het dan misschien liever op die manier doen dan met de gemeentelijke afvaldienst.

Gewinflipt | 08-01-14 | 17:06

En dat terwijl er hele volksstammen hun afval ook zo van 6 hoog naar buiten gooien. Het financiële schade is dus nog veel erger dan hier omschreven.

blinde kip | 08-01-14 | 17:06

@ GREENSKiN | 08-01-14 | 17:04 |
Precies. Want dan hoef je dat hele apparaat niet meer te betalen. Wel slecht nieuws voor de mensen in huurwoningen die nu het volle pond betalen, want die zijn straks met veel minder om de kwijtschelding te betalen.

goedverstaander | 08-01-14 | 17:06

Je hoeft het partijprogramma van de PVDA niet te lezen of te kennen om te weten waar ze voor of tegen zijn.

Het enigste wat je je af moet vragen bij ieder voorstel is het gunstig voor criminelen en allochtonen?... Zo ja, dan staat het in het partijprogramma van de PVDA anders niet.

Dit was een gratis handige tip voor de gemeenteraad verkiezingen!

WhoNeedsWho | 08-01-14 | 17:06

Ach, je kan je wel druk maken om de 'steden' maar zolang de havens maar blijven werken hebben provinciaaltjes zoals ik er geen last van. Verderest modderen ze maar aan, ik hoef er niet te wonen, ik steek wel een kaarsje voor ze op.

Bokito ergo sum | 08-01-14 | 17:05

€ 7,16 per week om iedere week een bak zooi of wat zakken bij je voordeur af te halen. Eigenlijk niet zo duur...... Wel oneerlijk dat er zoveel kwijtscheldingen zijn en de omvang van het gezin niet bepalend is.

civil servant | 08-01-14 | 17:05

@goedverstaander 16:55: Afvalscheiden hoort in het verzamelstation plaats te vinden. Dat dat hier nog steeds niet kan is te gek voor woorden; in andere landen kan het wel en gaat dat prima. 1 bak voor recylables: blik, kunststof, papier, glas, PET-flessen, alles bij elkaar. En dan een bak voor "overig". Ben je ook van dat gekut met de glasbak af, en die stinkende restjes bier/wijn in je boodschappentas.

Muxje | 08-01-14 | 17:05

In Groningen moet dit jaar voor het ophalen van grofvuil betaald worden, vorig jaar was het nog gratis. Ik heb het vermoeden dat de traditie van Paasvuren dit jaar in ere hersteld gaat worden.

Petrus de Rewa | 08-01-14 | 17:04

Mocht Rotterdam VOLLEDIGE kwijtschelding geven dan is er best nog wel geld te verdienen. De gemeente moet de mensen die kwijtschelding krijgen op een maximaal aantal aanbiedingen per jaar zetten. Gaan ze er overheen, dan moeten ze bijbetalen.

Bij volledige kwijtschelding hebben ze carte blanche om maar van alles aan te bieden en de rest van de Rotterdamse burgers mogen die (hogere) stortkosten bij de afvalverwerker op gaan hoesten.

goedverstaander | 08-01-14 | 17:04

PS: heb vernomen dat sinds 1 jan dit jaar een VVE zelf mag zorgdragen voor afvoer afval via commerciële partij (bewoners geen afvalstoffenheffing meer) - stukken goedkoper.

GREENSKiN | 08-01-14 | 17:04

Tja, een paar decennia PvdA-beleid gaat op een gegeven moment zijn tol eisen.
Rotterdam is een terminale patiënt met open wonden waar de pus uitstroomt.
Dit komt nooit meer goed, want tegen de tijd dat de arbeiders erachter komen dat de A van PvdA niet voor arbeiders staat, en dat het wellicht verstandig is om daar niet meer op te stemmen, is er al zoveel stemvee bijgefokt en geïimporteerd dat ze tot in lengte van dagen een meerderheid zullen hebben.

Cuyahoga | 08-01-14 | 17:04

Als Leefbaar nu weer niet de grootste wordt, met al het gerommel van de PvdA in de afgelopen 4 jaar achter de rug, is het echt een feit. Dan is de demografie van de stad dusdanig veranderd dat de PvdA altijd de grootste blijft. Maar iets zegt me dat er ook heel veel verstandige Turken en Surinamers in de stad wonen die het gerommel en gekonkel meer dan zat zijn. For the record, Bram Peper (ooit ook PvdA) was een tien keer betere burgemeester dan Dikkerdak en Aaamet bij elkaar. Maar de tijd dat Rotterdam een stevig stadsbestuur had lijkt alweer heel lang geleden.

LJBrinkhorst | 08-01-14 | 17:04

@gewinflipt - dat zijn nou net de gezinnen die toch al niet hoefde te betalen, want zielig. Schieten we dus niet veel meer op.

__dictatuur | 08-01-14 | 17:03

Weet je wie er ook niet van afval hield?........
Ja,die

Steenrijk | 08-01-14 | 17:03

Dit zijn in de praktijk dus de single hoogopgeleide autochtone professionals, die dokken voor grote allochtone gezinnen.

Gewinflipt | 08-01-14 | 17:02

En daarom moet men ook stoppen met de fokpremie.

blinde kip | 08-01-14 | 17:01

Werkend Nederland: liggend bukkend knielen staand genaaid worden.
En de beroepswerkloze buurman zag dat het goed was...

duitse herder | 08-01-14 | 17:01

Gewoon per persoon, dus een gezin met 4 kinderen en 2 volwassenen betaald 6x zoveel. Is nog redelijk, want die luiers zijn verhoudingsgewijs echt veel afval.

Gewinflipt | 08-01-14 | 17:00

@toonbeeld | 08-01-14 | 16:58
Yep.

En dat terwijl Jan modaal met normaal gevonden woonlasten (650 exclusief), recht heeft op 0,0 van al die kortingen en toeslagen en waarschijnlijk met minder dan 500 per maand na woonkosten en zorg moet doen.

En daarom is nederland verrot.

Devlonir | 08-01-14 | 16:59

Dit zegt niets zonder de opbrengst van deze heffing af te zetten tegen de kosten die Rotterdam maakt om van haar afval af te komen. Dat alleenstaanden hetzelfde betalen als meerpersoonshuishoudens is sowieso hardstikke fout.

witwas | 08-01-14 | 16:59

44.000 keer kwijtschelding, das 16.390.000€... boel geld om even op een verkeerde post te boeken. Niet erg transparant Gemeente Rotterdam...

GREENSKiN | 08-01-14 | 16:58

Houdt die mevrouw A nu 1100 euro over na aftrek van de huur en zorg?
say what?

toonbeeld | 08-01-14 | 16:58

Als je dus samen met 1 buur elke week een taxi laat komen om je afval naar de stort te brengen ben je goedkoper uit.

Gewinflipt | 08-01-14 | 16:58

The problem with socialism is that eventually you run out of.....
.
Goed, u kent hem ondertussen.

Rest In Privacy | 08-01-14 | 16:55

@Parel van het Zuiden | 08-01-14 | 16:53

Een soort Napels aan de Maas bedoel je?

brutus68 | 08-01-14 | 16:55

@Parel van het Zuiden | 08-01-14 | 16:53
Dat heet "waste management", heb ik van Tony S. geleerd.

Kapitein Sjaak Mus | 08-01-14 | 16:55

Het moet gezegd dat de grote steden decennia achterlopen bij het gescheiden inzamelen van afval. Gescheiden afval inzamelen is veel goedkoper, omdat een ton GFT veul goedkoper is dat restafval om te storten.

Ik begrijp ook dat het in een overvolle binnenstad lastig wordt met al die bakken maar het oude systeem kost nu eenmaal veel meer geld. Sinds ik mijn afval serieus ben gaan scheiden is mijn afvalstoffenheffing stevig naar beneden gegaan. Het gaat om een vast bedrag per jaar en daar bovenop een bedrag per aangeboden kliko.

goedverstaander | 08-01-14 | 16:55

Het is gewoon de wereld op zijn kop!

Glas Koning | 08-01-14 | 16:55

Vreemd, ik hoorde laatst dat we een overcapaciteit hebben aan afvalverwerking, dus dat de kosten overal zouden dalen, omdat iedereen zo keurig het afval scheidt, behalve in linksig Rotterdam blijkbaar?

Causa Sui | 08-01-14 | 16:55

De gemeente moet toch ergens die nieuwjaarsborrel van betalen. En het herstel van de betonrot aan hun panden. En de marktconforme salarissen voor ambtenaren die anders weglopen naar het bedrijfsleven. En voor plannetjes van machtsgeile wethouders. En die van deelraden. En...

blinde kip | 08-01-14 | 16:54

Heeft iemand een goed voorbeeld voor een ontslagbrief voor mij? Ik ga de bijstand in.

EllaRouvoet | 08-01-14 | 16:53

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Dr. Boswachter | 08-01-14 | 16:53

Zijn ook veel Rotterdammers die ervoor kiezen om een seizoenskaart van Feijenoord te kopen. Komt op hetzelfde neer

Hero_of_Time | 08-01-14 | 16:53

De Gomorra heeft ook zo'n voorliefde voor de afvalbusiness...

Parel van het Zuiden | 08-01-14 | 16:53

Verassing=Verrassing.

funkyd | 08-01-14 | 16:53

#diftar?

Pieter Pan | 08-01-14 | 16:52

En wat kost de multicul in Rotterdam?

Rémy Martin ® | 08-01-14 | 16:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken