
Haha, iedereen met een auto in Vierlingsbeek is de lul! Allemaal bijdragen aan de nieuwe luxueuze bureaustoelen voor het CJIB, svp. Watskeburt? Simpel. Op de
Overloonsweg in Vierlingsbeek is de snelheid een aantal jaren geleden terug gezet van 80 km/u naar 50 km/u. No biggie. Er werd nooit gecontroleerd. Dus iedereen stengelde ouderwets volle pijp over de weg. Totdat er ineens wel gecontroleerd werd. Bijna heel het dorp en hun schoonmoeder heeft
een serie boetes op de deurmat gekregen. Tachtig procent van de inwoners, is de voorlopige prognose. Hilarisch. Dit heeft uiteraard niks met veiligheid te maken, dan was er wel vaker en eerder gebelastingflitst. Nope, gewoon een pesterijtje om de centjes. Maakt niet uit, moet je je maar aan de snelheid houden. Zo simpel is het. Risico van het plankpedalen. En dan nu de uitsmijter. De inwoners gaan onder leiding van politicus Marc Oudenhoven (VDB/LO) naar de rechter? Waarom? Komt die facepalmquote: "
mensen hebben geen kans gehad hun rijgedrag na de 1e bon aan te passen. Daar maken we bezwaar tegen. Eerst gaan we inventariseren wie er precies een bekeuring heeft gekregen. Desnoods laten we het voorkomen en stappen we samen naar de rechter." Awwww. Moet een overvaller eens proberen. In afwachting van zijn proces nog een paar keer roofjatten en dan claimen dat het niet telt, omdat hij na de eerste keer zijn roofgedrag niet kon aanpassen vanwege het ontbreken van een straf. Flikker toch een eind op. Als er een bordje met 50 staat en je rijdt harder, weet je dat je een de financiële sjaak kunt zijn. Prima. Neem het risico. Leef op het randje met je derdehands scheurbak. Maar ga dan niet lopen jammeren als je een keer het deksel op je Vierlingsbeekse gok krijgt. Hey, hoort allemaal bij het spelletje, he? En je hebt een keer verloren. Deal de neuque met het. Piepende Brabantse bafbekken.
Reaguursels
Inloggenje moet je voorstellen: die vierlinksbeekers komen daar allemaal van de snelweg af (130) dan moet je ineens terug naar 50.
dan voelt dat nog meer aan als een onnodig slakkengangetje tussen die akkers.
50 op een weg waar eerst 80 mocht. Is daar een goede reden voor? Het wordt tijd dat op grote schaal de tergend lage snelheidslimieten opnieuw tegen het licht worden gehouden. Op alle snelwegen zou sowieso 130 moeten gelden. Hebben we toch met elkaar zo afgesproken?
Ik vind het erg slecht dat de media niet alles uitzoekt over dat verhaal, want hier is een stuk wat ik heb vernomen hoe en waarom er zoveel mensen daar tegen de boetes ingaan.
Een bekeuring is vaak terecht, maar in dit geval niet. Het plaatsnaambord stond eerst op een andere plek, de "echte" grens tussen binnen- en buiten de bebouwde kom. Een wethouder woont sinds een paar jaar in een huis aan die weg, waar eerst 80 km/h gereden mocht worden. Om een persoonlijke reden heeft hij het bord laten verplaatsen zonder toestemming van de provincie, terwijl dat wettelijk gezien dus niet zomaar mag. Dus een gegronde reden lijkt me om bezwaar te maken
Wat een onzin commentaren... te hard rijden is toch gewoon fout! en als je daarvoor gepakt wordt... vette pech had je maar niet te hard meoten rijden!
.
Vergeet niet dat t geld in de schatkist ergens vandaan moete komen, komt het niet uit boetes.... dan wel uit een belastingverhoging! kies maar!
Ach, is het niet linksom dan wel rechtsom, de staat móet en zal de kas gevuld krijgen. Lullige aktie ook om drie keer achterelkaar op dezelfde weg te flitsen. Eén keer? Allee. Drie keer? Pesterij en zakkenvullen, meer is het niet. Zelf rij ik al jaren geen boetes meer met mijn auto, nemen ze 'm echter gewoon in beslag... omdat ze beweren dat mijn gestalde klassieker nooit verzekerd is geweest. Zelfs de database van de RDW is netjes schoongepoetst. Mooi land hè? Je wordt hoe dan ook genaaid, maar mooi dat je er gelukkig niet zwanger van wordt. Al die kleine Markjes, brrrrr.....
Hardrijders mogen ALTIJD aangepakt worden,... ze rijden namelijk TE HARD!
.
Gaan piepen over een snelheidsboete is gewoon triest... tis een gevolg van je eigen gedrag!
.
Ze hadden die flitspaal er moeten laten staan totdat iedereen 50 rijdt! al gaat t hele dorp failliet.... ze moeten t maar leren!
Politie kan natuurlijk via de navigatie data van TomTom precies zien hoe hard en massaal mensen te hard rijden op bepaalde wegen. Dan is het heel makkelijk om daar dan ineens in het geniep te gaan staan flitsen. Tja... Maar het blijven smeerlappen!
Nu ben ik wel eens benieuwd hoeveel ongelukken daar op die betreffende weg hebben plaatsgevonden. Ik ben namelijk bang dat daar op die betreffende plek, nog nooit een noemenswaardig ongeluk heeft plaatsgevonden.
Als je de verkeersveiligheid wilt vergroten, of het teminste onder die noemer wilt verkopen, toon dan ook aan dat het (zeer) onveilig is op die betreffende plek.
zo-ook kan ik een voorbeeld geven van een kruising bij mij in de stad. Ik heb er nog nooit iets over gehoord, echter 300 meter verderop is het keer op keer raak. Nu zetten ze flitskasten op die kruising en de toerit/afrit naar de snelheid waar het toch echt 2x per maand mis gaat, blijft zoals het is.
Dan kun je bij hoog en bij laag beweren dat je flitskasten plaatst om de verkeersveiligheid te verhogen, maar sla je m.i. toch echt gruwelijk de plank mis.
Quid slaat weer door, normaal sla ik zijn stukjes over maar helaas, voor ik het wist had ik het al gelezen. Een onzintirade, met hysterische vergelijkingen.
Een boete is er om te proberen het gedrag van de burger te verbeteren. Een negatieve prikkel. Heel vaak werkt dit, mensen hebben negatieve en positieve prikkels nodig.
Het doel van de boete is niet langer meer het doel van de boete als je tussendoor niet weet dat je een boete hebt gekregen.
Als je dan 3 boetes achter elkaar ontvangt, dan is dat niet te rechtvaardigen.
Maar het gaat weer over auto's, dus onze moraalridder gaat weer los.
-weggejorist-
-weggejorist-
@Het leven is zwaar
Doe net als mij . . Pfff. Ga eens terug naar school of schrijf gewoon "Doe net als ik"
Wat een gelul, natuurlijk hebben ze een punt. Ik geef ze groot gelijk, een straf (boete) moet een leereffect hebben. Ik zou me zeker wel bedenken nog eens te hard te rijden op een weg waar ik een dikke boete heb gehad. (of in ieder geval extra goed kijken of ik onze blauwe vrienden zie staan)
Dat je op automatische piloot door een tunneltje gaat in het donker in de regen met slechte straatverlichting omdat je er al 10 jaar woont, daar kun je nog iets bij vcorstellen. Snap alleen niet waarom ze niet bij het inslaan van de weg naar een tunneltje niet al meteen aangeven dat het geen zin heeft om daar te rijden. En stuur dan eerst een waarschuwing in plaats van een boete. Het gaat immers om de veiligheid. Doet ie daarna weer, ja dan betalen.
-weggejorist-
-weggejorist-
Regels maken om het regels maken en beboeten om het beboeten. Slaat nergens op. Totaal niet constructief te noemen. Opzouten met die flauwekul! Staat die weg dan bekend als racebaan of notoire gevaarlijk? Dat is totaal niet naar voren gekomen uit jouw stukje quid. Ga ergens anders liggen mauwen met je lasergun in je hand
In Italië zijn er op afstand bestuurbare verkeerslichten. Rijdt een (dure, buitenlandse) auto voorbij, dan springt hij plotseling op rood, en flitst. Een deel van de boete gaat naar de plaatselijke autoriteiten.
Dit systeem kan ook in NL worden ingevoerd. Als de gemeente dan ook een deel van de opbrengst krijgt, zal de politie meer gemotiveerd zijn op om boetes te jagen.
Maar goed, met de maatregel als in het bericht, is al een mooi begin gemaakt. Ik fiets.
Quid, je hebt de Overloonseweg in Venray gemarkeerd in plaats van de Overloonseweg in Vierlingsbeek, een paar kilometer verderop.
Verder wel stom statement van die politicus. Regels zijn er niet voor niets.
Deze man heeft het antwoord op deze kwestie...
www.youtube.com/watch?v=RZ7FMtKpH48
Wat een oetlullen wonen er in dat dorp zeg!
Boetes moet je gewoon als vaste last incalculeren net als benzine, dan komt het ook nooit als een verassing aan. Laagvliegen is nou eenmaal een dure hobby (maar wel een leuke).
Zeezout | 07-01-14 | 17:23 |
Zo zie ik het ook. Een boete zie ik meer als een kleine bijdrage om snel te kunnen rijden.
Veiligheid voor alles. Hè, Johnny?!
Gelukkig zat ik bij de eerste 5000 die bezwaar gemaakt hebben en die niet hoeven te betalen.
www.waarmaarraar.nl/pages/re/83129/Ond...
Welnee, snelheidslimiten zijn er om het verkeer veiliger te maken. Anders is het gewoon pesterij. Ik kan deze vorm van verzet tegen de betutteling, diefstal en pesterij van de ( Vierlingsbeekse ) automobilisten alleen maar toe-juigen. Controleer de wetgevende macht maar!
Ik wens de Vierlingbekers veel succes en gelijk toe!
Dit artikel is trouwens weer puur om de onderste gedeeltes van ons land een trap te geven. Je moet ze eens horen over de A2!
Ik wist helemaal niet dat traktoren 80 km/uur konden halen...
@brutus68 als je niks nuttigs te melden hebt ga dan terug naar je zandbak
Wat zitten die Vierlingsbekers toch te mekkeren? Zolang de roverheid het geld binnenhaalt door snelheidsboetes, hoeven de belastingen niet omhoog.
Want geld blijft nodig om in de bodemloze put van Griekenland, de EU, adviesbureaus en dure prestigeprojecten te gooien, dat spreekt vanzelf.
Wat een bagger artikel weer. Men klaagt hier terecht altijd over de absurde maximum snelheden en het feit dat de overheid vooral flits voor hun portemonnee. Nu komen mensen er eens tegen in opstand en dan is het weer niet goed. Gelukkig weten we van wie het artikel komt. Ga liever eens kijken of het terecht is. Vind ik op Google maps wat moeilijk te zien. Bomen langs een weg is altijd een risico, eigenlijk moeten ze in zo'n geval altijd vangrails ertussen zetten. Maar op zo'n plaatje is het moeilijk in te schatten of 50 terecht is of niet.
Ook zou ik wel graag willen weten waarom in eind 2010 (google maps) 80 wel veilig was en nu niet meer. Wat is er veranderd? Zijn er ongelukken gebeurd? Is men er om een andere reden achter gekomen dat 80 toch niet veilig was. Waarom moeten de burgers alleen maar verantwoording afleggen? Waarom moeten overheden en gemeentes geen verantwoording afleggen voor zulke dingen.
Quid is mij te linksch. Sollicitatie naar enkeltje joop punkt nl?
Jonnie, je mening is fout.
Cameras slopen borden weghalen
kom in opstand , doe wat !!!
Stukje kleurbekenning van Kwidt dat hij er heulegans niks van snapt:
Overtreding is niet misdrijf; www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/straf...
www.mijnrecht.net/politie-justitie/mis...
@Feynman | 07-01-14 | 17:48 | + 11
Echt het eenvoudige arbeiderswoninkje dat je van een socialist mag verwachten. Altijd normaal gebleven en midden tussen de arbeiders wonen. Alleen een caravan achteruit inparkeren op je uitrit terwijl het verkeer met 80 voorbij raast gaat een beetje moeilijk. maps.google.nl/maps?q=Overloonseweg,+...
flitsen is haram...
Klassieker, bewoners klagen dat er te hard wordt gereden, gemeente neemt maatregelen en bij controle blijkt dat de klagers zelf het hardst rijden.
Ik weet de oplossing. Partijtje oprichten, roepen bord 50 moet bord 80, raadslid worden met meerderheid van stemmen, paar jaar lang lekker raadsvergoeding vangen, laten interviewen door die net-van-school-journalistes, op GeenStijl komen, en ondertussen helemaal niks doen.
Vrij genant dit. Leuk om te zien wat verkiezingstijd met mensen kan doen. Mochten ze succes boeken hoop ik dat dit breed wordt uitgemeten in de media.
Bij zulke wegen weet je gewoon dat er een dag komt waarop je flink wordt genaaid.
Quid is de zoon van Spee?
Quid, een beetje een lul zul je altijd blijven. Als een overvaller claimt dat hij niet kon wennen krijgt hij gelijk, immers wordt de dader niet bestraft, maar beloont. Snelheidsovertredingen zijn de uitzondering. Mensen met een auto zijn standaard de lul, dus ook deze mensen kunnen gewoon dokken. Ze moeten blij zijn dat er niet nog 1 of andere naheffing wordt bedacht zodat ze voor de afgelopen 3 jaar ook kunnen gaan betalen.
Niet dat ik hardrijders een hart onder de riem wil steken, integendeel, maar dit soort initiatieven kan ik alleen maar toejuichen. Snelheidsbekeuringen zijn een triest gevalletje van (in verhouding met andere landen ontzettend duur) burgertje pesten. Dat dat onder de noemer veiligheid gebeurd is behoorlijk hypocriet, want dat flitsen vindt vrijwel altijd plaats op uiterst veilige provinciale wegen en de snelweg waar een fietspad meters van de rijbaan af ligt, al dan niet helemaal niet aanwezig is. In de wijk waar ik vandaan kom, waar het barst van de spelende kinderen en paadjes waar mensen uit komen, zijn ook enkele straten die bekend er om staan dat er flink geracet wordt. Daar zie je nooit politie, want die bekeuringen leveren in verhouding weer te weinig op. Een bekeuring van 15 km te hard op een provinciale weg is lekker cashen.
Ik woon hier -DK- nu 6 jaar, vanmorgen de eerste snelheidscontrole gezien. Twee agenten met helgele vestjes over hun uniform, die kun je op 3 km afstand al niet missen.
@Eurotokkie: Naarden heeft zelfs tamelijk brede wegen waar je maar max 30km mag met strak glad asfalt. Zonder drempels of andere snelheidsvertragers. Prijsschieten voor de handhavers.
Onze overheid laat werkelijk geen mogelijkheid onbenut om de laatste dubbeltjes uit de zakken te kloppen van hardwerkende Nederlanders.
Een collega van mij werd een jaar of 10 geleden voor een bepaald project te werk gesteld in een andere stad. Hij wist echter niet dat op de heen en de terugweg flitspalen opgesteld worden. Na een paar maanden, toen het project allang voorbij was, kreeg hij een hij wel een stuk of 30 bekeuringen thuisgestuurd.
aanvulling: je gaat vooruit quid, eindelijk eens een stukje zonder allerlei gejank en geloof er bij te slepen.
dus er moet eerst een straf komen om te leren. Die inwoners kunnen dus blijkbaar niet lezen of cijfertjes op borden vergelijken met cijfertjes op de snelheidsmeter.
Uiteraard gaat dit om plukken, maar op dergelijke wegen weet je dat ze kunnen staan om te plukken. Zelf schuld dus.
We leven gewoon in een achterlijk land waar de Roverheid geen enkel middel onbenut laat om de met name autochtone inwoners te bestelen.
Spelen met snelheden,de spitsstrook open als daar geen enkele noodzaak voor is en meteen de snelheidslimiet van 100 naar 80km.
Of b.v de belastingbetaler zo'n 1000 euri's per jaar door de neus boren.
Nu een campagne om via subsidie de huishoudhulp uit het zwarte circuit te krijgen.
Let Op waarde nedelanders over een poosje als alles wit werkt draait men U halal de nek om!!!
En daarom doe ik zoveel mogelijk op de fiets om te voorkomen dat ik ook word kaalgeplukt door de Staat Der Nederlanden.
Ik woon zelf in vierlingsbeek en de enige reden dat daar 50 gereden moet worden is dat ze het bord ''Welkom in Vierlingsbeek'' 100 meter te ver hebben neergezet..
www.vkmag.com/magazine/keiharde_anti_s...
Zie het van de andere kant
Quid zit tot z'n elleboog in Koos S. ?
zegmaarF | 07-01-14 | 17:56 | + 0 -
Neuh hoor, zie onderstaand stukje proza. Maar goed, een schizofreen is nooit alleen.
Iedereen kent hem, vrijwel nooit iets aan het handje. Maar zodra de snelheid tijdelijk verlaagd wordt, duiken de verkeershandhavingsteams er boven op. Die kennen hun pappenheimers. Verkeershandhaving is overigens een eufemisme voor 'stiekem uit de bosjes laseren'. Als er 2541 auto's te hard rijden, ben je niet echt aan het handhaven, of wel? Dit gaat niet om veiligheid, maar om cashen. De orgastisch vrolijke politie heeft al enthousiast laten weten nog veel vaker te gaan flitsen op deze locatie. Op zekers slecht nieuws voor de tuinders die nog even snel wat teelt voor de veilingklok wilden krijgen. Gun de flitspopo de lol niet, neem gewoon de nog leukere track over de Poelkade. Graag gedaan.
Johnny Quid | 27-07-11 | 16:16 | Link | 116 reacties |
leuk trol artikel
De vergelijking met een roofoverval gaat manker dan Lucille Werner op een klinkerpad. Op deze weg breng je niemand in gevaar als je 80 rijdt en de omstanders zijn ook niet getraumatiseerd voor het leven bij een overtreding. Verder: aan de weg moet duidelijk zijn af te lezen dat je naar 50 gaat, door bijvoorbeeld een wegversmalling oid. Alleen een bordje plaatsen is niet voldoende, omdat de meeste mensen zelf ook willen nadenken en niet nodeloos en ongefundeerd kwetsend 50 willen rijden. De boetes zijn helaas al gauw hoger dan voor diefstal, ook de overheid heeft klaarblijkelijk net als quid moeite met het maken van een goede vergelijking.
Toch vind ik ook dat je inderdaad niet moet zeiken als je willens en wetens een overtreding maakt. Alleen het gevoel voor verhoudingen vind ik zo frustrerend, net als appel-kiwivergelijkingen quid!
@No Money No Rights | 07-01-14 | 17:47
Klopt.
Anders stonden ze wel op werkelijk gevaarlijke plekken; de hotspots qua ongelukken.
Niet op plekken waar slechts de pakkans het grootst is.
Vanwege "onnatuurlijke" maxsnelheden, bijvoorbeeld.
@goedverstaander | 07-01-14 | 17:49
En de RvB verdeelt 1,5 miljoen met z'n drietjes.
@Feynman | 07-01-14 | 17:48
Als je aan de andere kant het durp uitrijdt dan mag je gewoon weer 80, met aan weerszijden fietspaden op de rijbaan... #faal
www.google.nl/maps/preview#!data=!1m8...
Ken die weg goed,.. al een paar dooien die de flauwe bochten verkeerd inschatten, dikke vette eiken om de 10 meter, no mercy! .. Inwoners van Overloon zouden beter moeten weten. Het heeft ruim van te voren in kranten gestaan dat het 50 zou worden. Rijstijl aanpassen? Hoe moeilijk is het om fonkelnieuwe 50-borden op te merken? Wel flauw vd plisie btw. om zo rigoreus te beboeten.
Quid zit tot z'n elleboog in Koos S. ?
goedverstaander | 07-01-14 | 17:49 | + 0 -
Zo te zien heeft de kopieermachine bij John de Mol overuren gemaakt.
Grappig - als het om flitsers of trajectcontrole gaat is GS zwaar op de hand van de automobilist, maar als er lekker geschopt kan worden tegen (andere) domme mensen gaat het 180 de andere ant. Het lijkt goedverdoeme de PvdA wel hier...
@goedverstaander | 07-01-14 | 17:49
Ze verkopen Utopia toch als een commercieel duurzaamheidsprojectje?
Nee dan Italië. Daar had de rechter geoordeeld dat als de politie niet duidelijk aangeeft middels waarschuwingsborden dat er op snelheid gecontroleerd werd, de politie inbeslagname van de flitsapparatuur riskeerde! Dit omdat het niet de bedoeling is dat de regering het begrotingstekort aanvult met snelheidsboetes. (En omdat Italianen stiekem best wel trots zijn op hun Ferrari's, Lambourghini's en Maserati's. Denk ik.)
@ First Contact | 07-01-14 | 17:43 |
Bij de Nationale Postcode Loterij gaat het meeste geld op aan reclamecampagnes op radio, tv en brievenbus, de salarissen van Gaston en nog een stuk of wat van die 'kopstukken' en de sponsoring van programma's, waaronder Utopia van de steenrijke John de Mol. Kijk maar eens onderaan de pagina:
www.utopiatv.nl/home
Als je de wet overtreedt, ben je aansprakelijk en moet je niet zeuren.
Dat neemt uiteraard niet weg dat zowel de hoogte van de verkeersboetes als de maximumsnelheden in dit land volslagen krankzinnig zijn. Met verkeersveiligheid heeft het al lang niets meer te maken, het huidige verkeersbeleid is gewoon een gelegaliseerde vorm van struikroverij.
Direct na het begin bebouwde kom 50 km razzia bord midden op een doorgaande 80 km weg ziet u aan uw rechterhand de campagne caravan van de lokale SP aan uw rechterhand. Lijkt er dus op dat er weer een lokaal raadslid een besluit genomen heeft op de weg die voor haar deur langs loopt.
Op het punt waar u snelheid moet minderen is de weg kaarsrecht, blijft even breed, gescheiden fietspaden, even overzichtelijk en blijft even veilig bij 80 km/h. Het enige wat uw nadert is een Maoïstisch bolwerk wat blijkbaar besluiten neemt over dat vervelende stuk asfalt haaks op het einde van hun oprit. Bron: maps.google.nl/maps?t=h&q=Overloo...
Machtsmisbruik van de politiek. Nederland op zijn smalst.
Vierlingsbeek.
Ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha, ha!!
Heerlijk om zo het nieuwe jaar te beginnen.
Waar ik woon is precies hetzelfde gebeurd en zover ik weet heeft NIEMAND geklaagd.
Maar................. de achterlijke brabo's hebben weer eens een idioot gevonden, ditmaal in de persoon van Marc Oudenhoven van VDB/LO ??(heeft mogelijk lager onderwijs genoten en kan dus lezen of schrijven) die naar de rechter stapt om kiezers te trekken.
Voor hem is deze snelheidsbeperking gefundenes Fressen zullen we maar zeggen.
VDB/LO is voor debiele brabo's met lager onderwijs of nog lager.
First Contact | 07-01-14 | 17:46 | + 0 -
Kaas wie ?
Dat de Roverheid boetes uitdeelt ter bevordering van de verkeersveiligheid is een misverstand. Wouter Bos heeft ooit al eens aangekondigd dat er meer boetes moeten worden uitgedeeld om de staatskas te spekken. Denk aan de bonnenquota.
De Roverheid is per definitie niet ethisch. Het volk is er voor hen en niet andersom.
@Eurotokkie | 07-01-14 | 17:4
Zou er meer mee kunnen dan de topics die ik de afgelopen dagen heb zien verschijnen. Of zou het een gemis aan Kaas de Vies zijn?
First Contact | 07-01-14 | 17:43 | + 0 -
Oud nieuws.
Zo te zien is de quotum van 2013 niet gehaald. Schrijf liever een topic over de Nationale Postcode loterij, die bezig is met een ware terreurcampagne aan spampost. En dan zeggen te staan voor zaken als het tropisch regenwoud en bijv. duurzaamheid. *kuch kuch*
-weggejorist-
Vooropgesteld, eigen schuld als je een boete krijgt voor te hard rijden op een stuk waar duidelijk de snelheidslimiet staat aangegeven.
Maar er wordt wel eens vergeten dat de wegbeheerder ook de verantwoordelijkheid heeft om de weg aan te passen aan de heersende maximumsnelheid. Dat wil zeggen dat het voor de automobilist logisch moet zijn dat op die weg die maximumsnelheid geldt. Je ziet dan ook vaak dat op wegen die van 80 naar 50 gaan, chicanes, wegversmallingen e.d. worden geplaatst. Zodat het logisch is dat je daar niet harder mag rijden.
In de geval dat hier beschreven is, lijkt het dat de aanpassing van de weg achterwege gebleven is. Een weg die gevoelsmatig nog steeds een 80-kilometerweg is, maar waar je om ondoorgrondelijke redenen maar 50 mag. Dat zou je uitlokking kunnen noemen.
Met die argumentatie zou je die boetes kunnen aanvechten. Met succes? Geen idee.
Was hier laatst in Maarssen/Maarssenbroek ook al het geval.
Een ware Tsunami aan bekeuringen, sommigen wel 6 in 1 week.
Situatie soortgelijk, altijd 70 gedogen en dan ineens op 50 gaan flitsen.
Mij allemaal prima hoor, maar wel zakkenvullerij.
www.rtvutrecht.nl/nieuws/1045726
Het werkte zo goed en preventief dat ze binnenkort weer een rondje gaan flitsen hier...
He Johnny, doe dit stukje van een jou wel bekende auteur nog 'ns nalezen en zoek de verschillen:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/07/...
Ouwe Westlandert
@Eurotokkie | 07-01-14 | 17:35
Naarden inrijden vanaf de A1!
Mag je 80 km/u tot OVER een gevaarlijk kruispunt. Pas daarna 3km lang sukkelen met 50km/u op een weg zonder uitritten of whatsoever.
Kassa.
www.rtvutrecht.nl/nieuws/1096903/ede-w...
De beelden van Google streetview zijn weer duidelijk. Buiten de bebouwde kom. Gescheiden fietspaden. Aangelegd als 80 km voorrangsweg. Af en toe een boerderijtje. Meer ook niet. Halverwege het akkerland staat plotseling een bord bebouwde kom. Waarom de ene boerderij wel binnen het dorp valt en de andere niet is duister.
Pas na honderden meters een bocht, pas na een kilometer de daadwerkelijk bebouwde kom. Nu is het leuke dat je na een verkeersbod nog een aantal seconden respijt hebt om je snelheid aan te passen volgens de jurisprudentie. Aangezien er niet zo veel overloonseweg@50 is, zou best eens het hele 50 km stuk waar je 80 _kunt_ rijden binnen deze regeling vallen.
Het beroep op de meest basale principes in het strafrecht is niet verrassend in het boetesysteem waar zelfs de ombudsman basale onderdelen van de borging van de rechtsstaat mist. Onschuldpresumptie, gemotiveerde beslissingen, vergaarplicht voor een strafdossier en ga zo maar verder. U moet betalen omdat de agentofficierrechterbeul dat wil.
Het doel van snelheidsboetes, veiligheid is compleet uit het oog. We willen gedrag veranderen. Niet alleen de gereden snelheid, maar ook de rest van de verkeersregels. Niet zo veel mogelijk geld innen. Toch Koos Spee? De meeste mensen hebben 1 boete nodig om te leren, geen vijf.
Deze razzia doet anders vermoeden. In de korte periode tussen flitsen en betalen zo snel mogelijk zo veel mogelijk mensen op de foto zetten. Een soort Blitzkrieg tegen de burger. Zo veel mogelijk oogsten voordat mensen de kans hebben met elkaar te praten, te leren en rustiger te rijden.
De Overloonseweg is de trajectcontrole op de A2 in het klein.
Zijn er minder ongelukken gebeurd dan toen men er nog 80 mocht? Nee wellicht, vandaar dat iedereen gewoon 80 door rijdt.
Haal die oude borden maar weer uit de kast. Dit pesten.
@Mark Smith | 07-01-14 | 17:30
Ja. Ik ga plaatsnemen in de gemeenteraad van fucking Vierlingsbeek (waar ligt dat en waarom heet dat zo?), of er een demonstratie organiseren, als ik geflitst ben op hun als snelweg ingerichte 30km-zone.
Ik bedoel.... er zit toch wel een grens aan een en ander?
Zo is er ook iets als Brein, Quid. Ken je misschien wel. Die hebben het recht om websites dicht te gooien als zij vinden dat er auteursrecht wordt geschonden.
Mag allemaal van de wetgever, zelfs van de rechters na ettelijke processen.
Je eigen werkgever heeft daar schijt aan, klik maar eens op dat leuke bootje (niet schrikken!).
Dubbele moraal, het gaat heel erg groot worden in 2014.
Rémy Martin ® | 07-01-14 | 17:30 | + 0 -
Gemeentes zijn overal bezig met dit soort trucjes , van 80Km naar 50Km en dan een maand wachten , en op een maandagochtend een flitser plaatsen.
Ik ken die weg niet maar sommige regels zijn gewoon achterlijk: Zo ken ik een voorbeeld waar je maar 50 mag op een kaarsrechte verhoogde tweebaansweg door de akkers (geen huis in zicht), waar dan ook nog een ventweg naast ligt voor langzamer verkeer. Onbegrijpelijk.
Er is ook ergens op de veluwe een "dorpje" met drie huizen, een drempel en een flitspaal. Daar mag je overal 80 rijden behalve over die 5 meter waar die huizen staan. Als je die omgeving niet kent heb je daar ook zo een boete te pakken. Voor je geremd hebt van 80 naar 50 mag je al weer 80.
Conclusie: het hangt allemaal af van de situatie/context.
De mensen stemmen er zelf op bekeurpartijen VVD en PvdA. Niet zeuren dus.
Eerst een zinloos fittie-topic over Gamekings en nu een totaal oninteressant stuk provinciale weg in Noord Brabant. 't Is niet bepaald weelde vandaag in huize Quid....
Geenstijlfiguur | 07-01-14 | 17:21 | + 2 -
Nee hoor, je moet gewoon voor jezelf de afweging maken of je je aan die regels wilt houden, iets wil doen om ze te veranderen of ze aan je laars lappen. In alle gevallen moet je de consequenties van je keuze aanvaarden.
@pitsteen | 07-01-14 | 17:21
Ook GS was net niet bereikbaar. Kabelbreuk in de periferie.
Doe net als mij... Sinds al die accijnsverhogingen laat ik de wagen regelmatig staan. ( kleine stukjes) En het scheelt me elke maand ook nog een boete voor ruim 4 km te hard rijden.
Aha, ik lees in het linkje dat Oudenhoven zelf ook een prent van 114 euro heeft gekregen. Tsja. Dan tellen principes opeens niet meer natuurlijk, zeker niet voor een politicus.
Quid, vervang je nick even door Lucas. Maakt het voor iedereen wat duidelijker.
Stelletje how doe jankerds... Dokkuh!!! Typisch nederlands kutsmoesjes verzinnen om alles goed te lullen wat fout is. Wat is er zo moeilijk aan 50 km/ uur? Gegokt en verloren...
Ik kan alleen nooit begrijpen dat de politie daar tijd voor heeft. Met al die nog op te lossen misdrijven.
Los van dat dat iedereen zich gewoon aan de maximumsnelheid moet houden, gaat je vergelijking mank Quid. Een serieovervaller die voor meerdere overvallen voor het hekje krijgt wordt namelijk niet voor iedere overval opnieuw gestraft. Als hij voor meerdere overvallen berecht wordt, wordt de straf daarvoor maximaal met eenderde verhoogd.
pitsteen | 07-01-14 | 17:21 | + 0 -
Revenge of the Nerds van het gaykings topic zijn zeker bezig.
Briljante pastiche, Quid. Moet gezegd.
Moralfags, anyone?
www.geenstijl.nl/fastsearch?query=mora...
Er is zoiets als gewoonterecht. Ik weet Quid dat je een voorstander bent van 100 mensen oppakken en in de gevangenis zetten omdat er misschien 30 een dood en vergaan wrak in de hens hebben gezet maar zo rolt dit land dus niet!
Rechtszaak is een kansloze missie. Tenzij de rechter ook een boete wegens te snel rijden heeft gekregen. Voor de rest lijkt het mij een mooi voorbeeld van een omgekeerde postcode loterij.... Met de rechtszaak wordt het een verliesverdubbelaar.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er met jullie servers aan de hand is. Ik hoor verschillende verhalen over aanvallen van Joop.nl en Gamekings * proest*
De overheid gedraagt zich hier wel als een zeurderig oud wijf.
Zo een die een keer terloops de opmerking maakt van we zouden meer samen moeten doen en dan na een jaar opeens stennis schopt en zegt ik heb het al zo vaak gevraagd en niets, niets heb je gedaan om de situatie te verbeteren, je verwaarloost me.
Wat een oetlullen wonen er in dat dorp zeg!
Boetes moet je gewoon als vaste last incalculeren net als benzine, dan komt het ook nooit als een verassing aan. Laagvliegen is nou eenmaal een dure hobby (maar wel een leuke).
Ter plaatse staat duidelijk aangegeven wat de maximum snelheid is. Iedereen die een voertuig bestuurd moet dat kunnen waarnemen en moet zijn/haar rijgedrag daar op aanpassen. De actie is derhalve kansloos.
Wat is dat met die Tokkies in die Brabantse gehuchten cq uit de hand gelopen woonwagenkampen? Men mag daar allemaal naast en boven de wet leven?
Van 80km naar 30km dat is pas leuk , dan komen al die fietsers voorbij .
Er zijn plekken waar ik me niet eens aan de maximumsnelheid DURF te houden, uit angst voor achterliggers die OF bij mij naar binnenklappen OF denken dat ik ze opzettelijk irriteer.
Dat zijn plekken waar de max. minstens 30 km lager is dan de gevoelsmatig veilige snelheid. Vaak niet zo lang geleden verlaagd van 80 naar 50 inderdaad.
Misschien is dat voor (het onzichtbare) milieu of lawaai, maar niet uit (zichtbare)verkeersveiligheid.
Zo schep je inderdaad ideale begrotingstekortverkleinertjes.
Zou iemand van de redactie de goedheid willen hebben een forse klap te geven op de server van Das Kapital? U bent verzekerd van mijn grote dank bij voorbaat.
Vind het altijd maar een rare redenering: regels zijn regels.
Alsof zodra er een regel is, elk kritisch denkvermogen dient te worden uitgeschakeld.
Volledig eens met Johnny. Onterechte verontwaardiging en dito claimgedrag dient uitgebannen te worden.
Je vergelijking loopt mank Quid. Bij een eerste overtreding voor te hard rijden ben je al bekend. Het doel van een snelheidscontrole is het bevorderen van de verkeersveiligheid dus dan ga je niet wachten tot hij/zij de volgende overtreding maakt. In de tussentijd kan er wel iemand doodgereden worden. In bijv. de USA kan je daarom ook alleen in 'het handje gepakt' worden. Bij een inbreker ligt het anders. Als hij/zij bekend is dan wordt hij/zij ook meteen opgepakt.
Geflastingblits van het CJIB.
Je draait de boel weer om Quid, in dit geval is de automobilist het slachtoffer van een roofoverval.
'Onder leiding van een politicus'. Dat verklaart veel...
Klopt niet. Zelfde gedaan nadat ooit 3x vrij onnozel te zijn geflitst. (Iedereen ziet toch die fukking opzichtige VW busjes of karretjes op rare plaatsen maar ok). Reden: onvoldoende tijd om van leereffect boete gebruik te kunnen maken. Werden er 2 geschrapt. En terecht... portomonnee technisch.
Waarschijnlijk is de snelheid ooit verlaagd omdat de bewoners zelf vonden dat er te snel gereden werd...
Tegen het beroven van automobilisten door de overheid zijn alle middelen toegestaan.
REAGEER OOK