Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fijne Comajaardag, Berkin Elvan!

JarigeJobBerkin.jpgJeuj, 3 hüraatjes, 2 violen, 1 trommel en 1 fluit voor Berkin Elvan. Vijftien jaar alweer, sjonge wat vliegt de tijd. Volgend jaar een brommer, gossie. Wij weten nog als de dag van gisteren dat Berkin brood ging halen en..oh. Ja daar ging het even mis, de toen nog veertienjarige jongen kreeg in juni een traangascannister voor zijn kanis bij de protesten bij Gezi Park (Istanbul) en ligt sindsdien in coma. Zijn verjaardagstaart krijgt hij vandaag dus door een slangetje. 15 kaarsjes uitblazen met een beademingstube is best lastig, ook. Pasja Erdogan, bedankt! Fijn dat staatsgevaarlijke staatsondermijners zoals veertienjarige kinderen duchtig worden uitgeschakeld. 'Brood halen' uh-huh. Leer ons tieners kennen, het begint met brood halen en voor je het weet werpen ze je regiem omver. En omdat Erdogan zelfs schijtbang is voor kinderen die in coma liggen, probeert hij ook alle publiciteit rond de FrisoPuber te blokkeren. Er is geen onderzoek ingesteld naar de toedracht van het slopen van Berkin, de betrokken agenten genieten staatsbescherming en journalisten krijgen straf en boete als ze Berkins naam en foto gebruiken. Zogenaamd vanwege het recht op privacy van slachtoffers, maar de familie Elvan roept juist op zijn volledige naam en ongeblurde foto's te gebruiken. Die hadden hun kind gewoon taart en cola willen geven vandaag in plaats van Pokon, dus zoeken ze de publiciteit. (op Twitter lukt dat aardig.) Ze gaan nu naar het Europese Hof voor de Rechten van de Mens, in de hoop dat de politiemensen die Berkin in coma traangasten voor de rechter moeten verschijnen. Sja. Gerechtigheid zoeken in het Turkije van Erdogan... Wij wensen ze veel succes daarbij. En van harte gefeliciteerd met de knul.

Reaguursels

Inloggen

Turkije bij de EU halen betekent verwatering van het systeem door de zetels die het land gezien haar bevolkingsomvang zou krijgen. If anything zou dat de EU zwakker maken qua positie. Landen die Turkije erbij wensen doen dit als machtspelletje want cultureel en economisch zou het totaal niet in de unie passen. Daarom zijn Frankrijk en Duitsland fel tegen omdat zij de EU als kanaal gebruiken om hun (mondiaal gebrekkige) macht toch te profileren.

DeGitaarman | 06-01-14 | 00:34

En over 12 jaar runt Erdogan c.s. Europa.
Het vrije westen, het was leuk zo lang het duurde...

Mr. Happy | 05-01-14 | 22:33

Right.. Dus 1 gevalletje van mogelijk (niet eens uitgezocht) misbruik van macht of overdreven geweld door politie ergens ter wereld is nieuwswaardig opeens?
Dan weet ik ook nog wat aardige nieuwsitems uit de VS, China, Rusland.

germ | 05-01-14 | 21:08

@Desmoulins | 05-01-14 | 19:57
Ik denk dat je er te ver in bent gegaan om mij een stempel op te drukken, ik hou er niet van om onterecht vol op mijn bek te worden geslagen.

Ik vind dat wel erg lekker, telt dat ook? ;)

Jim Lovell | 05-01-14 | 21:01

@Desmoulins | 05-01-14 | 20:01
Die man heeft meer gepresteerd dan iemand die een klap van een molen heeft gehad, niet?

Neuken?

Jim Lovell | 05-01-14 | 20:21

@Desmoulins | 05-01-14 | 19:57
U vind schelden een oordeel? Ik vind van niet en de meeste weldenkende mensen zouden dat ook niet vinden, want wie bent u om een oordeel te vellen over iemand die U niet kent?
Ik heb ook nooit gezegd dat zaken uw pet te boven gaan, maar heb getwijfeld aan de onderbouwing ervan.
Jij moet eens leren niet op de man te spelen, dat is niet alleen triest, maar ook onwaardig.
Je probeert mij in een hoek te drukken waar je zelf in zit en dat is pas triest.
Staat je niet.

Jim Lovell | 05-01-14 | 20:19

@Jim Lovell | 05-01-14 | 19:45

Inderdaad, dan kun je jezelf beter vernoemen naar de opperbevelhebber van Apollo 13.

Desmoulins | 05-01-14 | 20:01

@Jim Lovell | 05-01-14 | 19:28

Emoties? Nee, geen sprake van. Ik sta er in alle nuchterheid achter dat jij een droeftoeter/dwaas bent. Dat is geen schelden, maar een simpel oordeel.
En ik ben daarbij overduidelijk niet te ver gegaan.
U wilt graag discussiëren zonder enige kennis over zaken te hebben. Ik spreek niet over zaken die mijn pet te boven gaan, en dat zijn er een heleboel.
Leer jezelf kennen, en doe niet zo triest.
Staat je niet.

Desmoulins | 05-01-14 | 19:57

Is Ebru ziek? Dat is toch de vaste Turkije correspondent over Turkse dingen?

Stormageddon | 05-01-14 | 19:56

@Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:30

Kwibus inderdaad.
En dan ook nog denken dat ik madame Desmoulins ben.
Past goed bij zoveel domheid.

Desmoulins | 05-01-14 | 19:54

@Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:43
Hahaha, en daar bovenop nog die Franse nick. Stuitend.

Jim Lovell | 05-01-14 | 19:45

@Jim Lovell | 05-01-14 | 19:36
Ghehehe (zou necrosis zeggen)

Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:43

@Rommelende Onderbuik | 05-01-14 | 19:28

Schrijf jij anders eens een leuk stukje Sjonnie.

Koninging Beatricks | 05-01-14 | 19:42

@Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:30
Tsja, wanneer één of andere troela begint te schelden, ben ik er wel klaar mee, en terecht lijkt me.
Wat een doos.

Jim Lovell | 05-01-14 | 19:36

Alleen een echte dictator plant een winkelcentrum in een park van een grote stad.
Schuld van Erdogan dus, hier zou het land ook te klein zijn, als het Vondelpark zou moeten verdwijnen.

Terpen-tijn | 05-01-14 | 19:31

@Desmoulins | 05-01-14 | 19:20
Advies (gratis): LLL
Laat Lekker Lullen die kwibus.

Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:30

@Desmoulins | 05-01-14 | 19:23
Ik had toch net gezegd dat je de rede niet waard bent, hou je emoties in bedwang wanneer je in discussie gaat, man man man.
Jouw geestelijke armoede vertaalt zich in jezelf verlagen tot schelden, of was ik niet duidelijk geweest?

En nu opzouten.

Jim Lovell | 05-01-14 | 19:28

Je beste stukje ooit, Ebru. Gefeliciteerd. Ga zo door.

Rommelende Onderbuik | 05-01-14 | 19:28

Is Nederland zoveel veiliger dan??? In Rotterdam werd er een vuilnisbak opgeblazen, een jongen van de zelfde leeftijd kreeg scherven door zijn hoofd, vecht nog voor zijn leven, in Den Haag greep een iets oudere gozert naar zijn broeksriem, kreeg gelijk een kogel door zijn nek van onze "burgerbeschermers", het potje verwijt het keteltje hoor.

thepinkpainter | 05-01-14 | 19:27

CornholioNL | 05-01-14 | 19:21 |

18:33...

CornholioNL | 05-01-14 | 19:26

@Jim Lovell | 05-01-14 | 19:14

Jij bent het reageren niet waard, juist diverse bronnen gebruikt die jij niet eens gelezen hebt, en maar door ouwehoeren. 'Nee, is niet waar', maar waarom dat niet waar is?!
Man, wat een geestelijke armoede.

Desmoulins | 05-01-14 | 19:23

Zie je wel! Boeit niemand, als de Turken maar niet bij Europa komen.
Verder zoeken ze het intern maar uit daar!

irma zonderboezem | 05-01-14 | 19:22

terrormannetje | 05-01-14 | 18:59 |

Waar heb ik het over een excuus ?

Wegrennen van de politie en je vervolgens omdraaien en naar je middel grijpen is bewust een risico nemen...

Verder wat Desmoulins @ 18:30 zegt...

CornholioNL | 05-01-14 | 19:21

@Jim Lovell | 05-01-14 | 19:19

Ach, hypocriet ventje.
Weet niet eens waar ie het over heeft, en maar bazelen.

Desmoulins | 05-01-14 | 19:20

@Desmoulins | 05-01-14 | 19:12
Dwaas, droeftoeter..
Wordt eens volwassen met je gescheld. U bent de rede niet waard.

Jim Lovell | 05-01-14 | 19:19

@James Lastig | 05-01-14 | 18:04
Tsja, nu je het zegt...

Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:18

@Desmoulins | 05-01-14 | 19:09
De rebellen zijn nooit bewapend door de VS en EU, jij praat crap. Maar wel leuk die media-linkjes van je om een subjectieve mening te ondersteunen.

Wat een gelul.
Kebab met of zonder knoflook, mevrouw?

Jim Lovell | 05-01-14 | 19:14

@Jim Lovell | 05-01-14 | 19:03

Media awareness?
Lezen, meerdere kanten van het verhaal en van die moral highground afkomen, dwaas.
Met je broodje kebab, droeftoeter.

Desmoulins | 05-01-14 | 19:12

We kunnen ons nog herinneren hoe woest men in dat land was over alles wat in ons land fout ging de afgelopen jaren. Met andere woorden: loyaliteit.

BellaBella | 05-01-14 | 19:12

@Ars Vivendi | 05-01-14 | 18:59
Euh, u heeft gelijk.
Excuus.

Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:12

Erdogan en z'n cs :
.
- de meeste journalisten ter wereld zitten daar in het gevang.
- een kind moet een moedermelk van de moslima min of meer accepteren.
- meisjes + jongens mogen niet meer in hetzelfde huis wonen wanneer zij gaan studeren.
- Morsi was de grootste held van Turkije.
- zij steunen het Syrische bevrijdingsleger.
- hoofddoeken mogen overal gedragen worden, uitgezonderd de politieagenten.
- de moskeeen zijn onze barakken, de toren onze helmen, de minaretten onze bajonetten en de vromen onze soldaten.
- Turkije heeft het bovenste gedeelte van Cyprus bezet. Zij zijn de enige die dit erkennen.
- Turkije weigert zich ter verontschuldigen voor de Armeense genocide.
- Israel wordt benadeeld, Palestina wordt juist bevoordeeld.
- etc.
.
Kortom, deze populatie past niet in de EU. Ze moeten zich richten op de landen beneden hen..

Thoth | 05-01-14 | 19:10

@Jim Lovell | 05-01-14 | 18:53

Vertel ik wat jij moet kiezen?
Lul niet zo slap. Wat is jouw standpunt eigenlijk?
Of alleen een beetje schoppen omdat de vorm je niet aanstaat met je ''heb je een bron die jouw mening objectief ondersteunt''...

Enfin, het is algemeen bekend voor een ieder met wat geopolitieke inzicht dat Syrische rebellen bewapend zijn door de VS en verschillende lidstaten van de EU. Obama had zelfs een 'red line' ingesteld betreft het gebruik van Syrische wapens. Ik voel er vrij weinig voor om een samenvatting te geven van dit conflict, maar omdat ik de beroerdste niet ben hieronder wat bronnen:

www.cnbc.com/id/100814710

www.aljazeera.com/news/middleeast/2012...

www.peacevoice.info/2013/09/06/the-unp...

www.foxnews.com/opinion/2013/06/17/arm...

www.talkradionews.com/united-nations/2...

Desmoulins | 05-01-14 | 19:09

Iemand nog een broodje kebab met knoflooksaus, is heel lekker.

Jim Lovell | 05-01-14 | 19:04

@Desmoulins | 05-01-14 | 18:48
Ik geef 50 eurocent voor jou mening, een mening gebaseerd op je media awareness.
En die 50 cent is nog teveel.

Jim Lovell | 05-01-14 | 19:03

@brutus68 | 05-01-14 | 18:20
Jah leuk! Ga je dan ook posten over waterputten, hypotheekrentepercentages en je escapades met je buurvrouw?
Ik kijk er nu al naar uit!

Ars Vivendi | 05-01-14 | 19:01

Cornholio: veelpleger is excuus om dood te schieten, maar rellen kunnen niet tot ongelukken leiden?

Turkije is een land waar veel gebeurd op dit moment. Stilstaan bij deze ongelukkige gebeurtenis is nodig, maar in het gehele plaatje is deze gebeurtenis zo klein. Er valt in Turkije gewoon niet te scoren met deze tranentrekker. Anders is dat natuurlijk hier in Europa. Hapklare nieuwsgaring, niet te moeilijk, minderjarige die strijd voor zijn leven.

Welke journalist is opgepakt voor het publiceren van de naam van deze jongen?

www.internethaber.com/berkin-elvan-3-m...

m.hurriyet.com.tr/Haber?id=25504020

Maar blijf maar lekker naïef alles geloven wat je voorgeschoteld wordt. Bevestigd zo fijn je eigen wereldbeeld. Hoef je ook niet meer zoveel na te denken.

terrormannetje | 05-01-14 | 18:59

@Ik was in Haren | 05-01-14 | 18:14
Huh, was dit tegen de huisregels?
-beter kijken -

Ars Vivendi | 05-01-14 | 18:59

@Grote stamper | 05-01-14 | 18:22
Ik lig niet wakker van de details van wat er in Turkije gebeurt. Mijn interesse gaat uit naar het grotere plaatje dat zowel Turkije als Europa (en dus ook Nederland) omvat. In dat plaatje spelen lul Erdogan en zijn islamitische opvattingen een kwalijke rol. Dat subjectieve berichtgeving zoals in bovenstaand topic als munitie dient voor de propagandaoorlog tegen Erdogan valt voor mij in de categorie 'het doel heiligt de middelen'.

Tsja, en wat de corrupte besturen van de overzeese gebieden betreft... ik schreef bij het topic over Zimmerschwanz vanmorgen al dat ik had gehoopt dat hij die boevennesten bij Cuba in de uitverkoop zou doen.

Professor Superhirn | 05-01-14 | 18:58

@Desmoulins | 05-01-14 | 18:48
Heb je dat uit de media, of heb je een bron die jouw mening objectief ondersteunt?
Het zijn volgens mij allemaal schoften, maar jij kan me toch vertellen welke partij ik moet kiezen?

Knal het er maar in.

Jim Lovell | 05-01-14 | 18:53

@Terpen-tijn | 05-01-14 | 18:38

Wel een beetje blijven opletten.
De Turkse bubbel is aan het barsten.
De kunstmatig in stand gehouden economische groei komt als een boemerang terug voor de AK-partij.

Desmoulins | 05-01-14 | 18:51

Ja rot, but who gives a fock? Eerlijk zijn...

irma zonderboezem | 05-01-14 | 18:50

@Jim Lovell | 05-01-14 | 18:46

Op het gegeven dat Assad en zijn entourage een stel lafhartige schoften zijn, maar minder schofterig dan dat islamitische tuig dat het land in een burgeroorlog heeft gestort met hulp van de VS en EU.
Een noodzakelijk kwaad, dus.

Desmoulins | 05-01-14 | 18:48

@Desmoulins | 05-01-14 | 18:41
Wat een onzin, waar baseer je dat op?

Jim Lovell | 05-01-14 | 18:46

Desmoulins 18:41
Inderdaad, een noodzakelijk kwaad.
Beter had je het niet kunnen verwoorden.
Erdogan met zijn geplande winkelcentum is dan toch nog lief, maar de meesten zullen hem toch harder veroordelen.
Het kan verkeren.

Terpen-tijn | 05-01-14 | 18:45

-weggejorist en opgerot-

sinjeur | 05-01-14 | 18:43

@Terpen-tijn | 05-01-14 | 18:30

Assad is geen goede dictator, en ik denk dat ieder waardeoordeel betreft dictators vrij relatief hoort te zijn. Binnen het huidige Syrische perspectief is Assad een noodzakelijk kwaad.

Desmoulins | 05-01-14 | 18:41

Als Turkije lid wordt van de eu moeten ze ook vluchtelingen opnemen en wordt Brussel de baas.
Bovendien draait de economie als een tierelier, ze zouden wel gek zijn als ze toetreding tot die bende zoeken, dat gaat onder Erdogan dus nooit gebeuren.

Terpen-tijn | 05-01-14 | 18:38

@kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 18:33

Ach, misschien is tegen die tijd de EU al lang geïmplodeerd, maar inderdaad, dat zit er waarschijnlijk toch aan te komen. Dat is niet alleen een probleem in Duitsland, en is natuurlijk niet de ware oorzaak van de problemen die te wachten staan. Dat is de haast oneindige vergroting van de interne markt en het algehele vrije verkeer binnen dit gebied.

Desmoulins | 05-01-14 | 18:38

terrormannetje | 05-01-14 | 18:29 |

Deze jongen stond ook bekend als veelpleger en greep ook naar zijn middel ?

CornholioNL | 05-01-14 | 18:34

@terrormannetje | 05-01-14 | 18:29

Worden er hier ook journalisten opgepakt die over de zaak Rishi hebben geschreven? Dacht het niet. Uw vergelijking is dan ook belachelijk.

Desmoulins | 05-01-14 | 18:33

@Desmoulins | 05-01-14 | 18:30
Turkije komt bij de EU, of u en ik het nu leuk vinden of niet. Het probleem is dat de Duitsers te weinig neuken en over 20 - 50 jaar een groot vergrijzingsprobleem hebben. Wie gaat dan die degelijke auto's in elkaar zetten?

kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 18:33

@kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:40

Om de doodeenvoudige reden dat Turkije al zeer gevorderd is binnen het toetredingstraject van de EU. Dit traject an sich heeft al financiële consequenties, laat staan wat de gevolgen zijn als Turkije officieel zal toetreden.
Ieder argument om dit proces te stoppen is zeer welkom.

Desmoulins | 05-01-14 | 18:30

Sneu voor het joch

terrormannetje | 05-01-14 | 18:30

Je hebt slechte en goeie dictators.
Assad is een goeie en Erdogan een slechte.
Waarom? Dat kan iedereen mij zo uitleggen.

Terpen-tijn | 05-01-14 | 18:30

Nee, in Nederland wordt een 17 jarige van dichtbij neergeknald en agent wordt vrijgesproken. In een ander land raakt een cannister het hoofd van een jongen: schande. Sneu voor het, zonder meer. Maar dit topic: zwaar gaap

terrormannetje | 05-01-14 | 18:29

@bieder acties van de staat vs. Hun burgers zijn altijd vaut! Turkije is van de turken, en niet die van dat selectieve groepje maatpakken, dat eigenlijk in dienst zou moeten staan van het volk. Een politiemacht die een protest neerslaan van burgers die iets wel/niet willen zou een schending van de mensenrechten moeten zijn(of is dat het al donno eigenlijk)

pongauer | 05-01-14 | 18:29

Bieder | 05-01-14 | 18:23 | + 0 
.
Volgens mij zei ik dat ook.

Rest In Privacy | 05-01-14 | 18:26

-weggejorist-

meneer der meneren | 05-01-14 | 18:26

Doe maar wel erbij dat turkije... des te eerder flikkeren we de eu ambtenaren/adel uit de ramen van hun kantoren/paleizen. Net als daarmaals in het keizerrijk Oostenrijk gebeurde. Geschiedenis herhaalt zich nooit, maar rijmt altijd een keer.

pongauer | 05-01-14 | 18:23

@Grote stamper | 05-01-14 | 18:15
Daar heb je dan zeker een punt!
Persoon had thuis moeten blijven.

Maar het vermelden van het feit: oorzaak, gevolg etc. mag toch wel plaatsvinden?

E.e.a. is gebeurd tijdens acties van politie/staat tegen burgers. Al dan niet terecht.

Mij lijkt het ook dat de aanwezigheid, de kans op treffen door een granaat heeft doen toenemen.
Niet aanwezig zijn, was/is de beste optie.

Echter als het wel fout gaat, zoals nu, dan wel graag een analyse.

Toch?

bieder | 05-01-14 | 18:23

Hoe erg het ook is voor deze jongeman, maar selectieve verontwaardiging om stemming te maken en de publieke opinie te beïnvloeden getuigt niet van integriteit of journalistieke kwaliteiten. Het is een veelgebruikte propagandatactiek, zowel van rechts als van het door u geminachte links.
jammer dus.

zeeman73 | 05-01-14 | 18:23

Professor Superhirn | 05-01-14 | 18:15 | + 0 
.
P.S. De regering van onze eigen ABC-eilanden loopt ook van corruptieschandaal naar corruptieschandaal. De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Rest In Privacy | 05-01-14 | 18:22

Ik heb "Kaas" al tijden geen reactie op GS, meer zien schrijven. Hmmmm.... verdacht!

HdJ& | 05-01-14 | 18:22

@brutus68 | 05-01-14 | 18:16

Dan ga ik een nieuwe nick nemen hier, namelijk de "Argentijnse herder" en ga ik de hele dag op GS zeuren hoe geweldig Argentinie is. *zin in heeft*

brutus68 | 05-01-14 | 18:20

Professor Superhirn | 05-01-14 | 18:15 | + 0 
.
Ik ben het met je eens dat Erdogan een lul is. Maar dan nog steeds kun je Erdogan er niet van beschuldigen dat hij schuldig is aan het in coma liggen van een 14-jarige jongen gevolgd uit een legitieme politie-inzet. Als de politie met scherp op de demonstranten was gaan schieten was het een ander verhaal geweest.

Rest In Privacy | 05-01-14 | 18:19

Die islamisten van de akp moeten opruimt worden. In 2008 had het leger de kans maar nam deze niet omdat de EU en de USA (Condoleezza Rice) het leger van Turkije en de partijen CHP en MHP onder grote druk zetten. Vervolgens was er Ergenekon en sindsdien is het te laat. Zonde. Ik kende veel goede Westerse seculiere Turken in Istanbul en Bodrum.

SicSeb | 05-01-14 | 18:18

Raar eigenlijk, als je in Nederland in een kroeg wordt aangehouden omdat zich daar toevallig een groep relschoppers bevindt, moet je niet zeuren. Maar als je in Turkije toevallig tussen de relschoppers loopt en je krijgt met de Turkse variant van een aanhouding te maken, ben je zielig en is de politie en politiek de boeman.

kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 18:17

Sneu voor de jongen... hij was op de verkeerde plek, net als zovelen met hem.

HdJ& | 05-01-14 | 18:17

De dag dat de EU gaat grenzen aan landen als Irak en Syrie ga ik emigreren. Dan echt.

brutus68 | 05-01-14 | 18:16

bieder | 05-01-14 | 18:06 | + 0 
.
Maar wat moeten ze onderzoeken dan? Indien er met traangasgranaten wordt geschoten dan is het mogelijk dat iemand onbedoeld zo'n ding tegen z'n harses krijgt. En of dat nou een 26-jarige raddraaier of een 14-jarige raddraaier is, daar kan de desbetreffende agent niets aan doen. Het enige dat onderzocht kan worden is of de inzet van traangas gerechtvaardigd is.
.
Wat mij opvalt is dat we allemaal zo makkelijk deze propaganda volgen en niet objectief naar de situatie kijken.

Rest In Privacy | 05-01-14 | 18:15

@Grote stamper | 05-01-14 | 18:02
Erdogan onderdrukt zijn eigen volk en is verantwoordelijk voor een regering die van corruptieschandaal naar corruptieschandaal strompelt. Het is op zijn zachtst gezegd opmerkelijk dat er vanuit de EU geen enkele druk op deze total freak wordt uitgeoefend om op te stappen en nieuwe verkiezingen uit te schrijven. Ondertussen praat diezelfde EU nog steeds over de toetreding van Turkije.
In dat licht bezien is een beetje oorlogspropaganda vanuit Europa wel op zijn plaats.

Professor Superhirn | 05-01-14 | 18:15

-weggejorist-

Ik was in Haren | 05-01-14 | 18:14

Met Turkije in de EU, heet het onderwijs over gewelddadige en corrupte regimes geen geschiedenis meer, maar culture vorming, maatschappijleer of iets anders hedendaags.

Ik was in Haren | 05-01-14 | 18:14

@McPhart | 05-01-14 | 18:04
In Azië moet je bij Poetin zijn.
Poetin: "Heeft dit invloed op mijn olie, gas oid?"
Ja: "stukmaken"
Nee: "waarom bel je mij?"

bieder | 05-01-14 | 18:13

Zelfs de MP's van de zgn democratische EU lidstaten beginnen steeds meer als dictators te acteren...

mase | 05-01-14 | 18:13

@Grote stamper | 05-01-14 | 18:08
Heel simpel. De bank neemt alleen maar. De huizenkoper geeft en geeft en geeft.

blinde kip | 05-01-14 | 18:12

@Grote Stamper|05-01-14|18:05|
Bij de Notaris, en er hoeft niet per sé geld bij aan te pas te komen.

pitsteen | 05-01-14 | 18:10

Gave unibrow

poenraad | 05-01-14 | 18:10

Wat moet ik hiermee. Arme moslim Turk loopt brood te shoppen in een onstuimige revolutie-area (?) en kopt een traangasmodule door het wrong place wrong time principe. Alsof dat moslim land uberhaupt te redden is met zo'n behaarde lul aan het roer. Dat ze het zelf oplossen met die Erdogan daar, zet hem lekker af of laat hem zitten. Ist mir egal. Alsof een opvolger ineens dat land en haar verrotte mentaliteit verandert. Ik heb het bovendien veel te druk met het incasseren van geestelijke traangasterreur van de regering en loslopende mongolen in dit land.

Koettoerk | 05-01-14 | 18:09

@sinjeur | 05-01-14 | 17:59
Zolang ze alleen draaideurcriminelen neermaaien, vind ik het prima.

blinde kip | 05-01-14 | 18:09

@Rein 8570 | 05-01-14 | 18:03
Zeker! Stond net bijna een minuut te wachten voor een rood stoplicht terwijl er niemand langs kwam.

bieder | 05-01-14 | 18:08

blinde kip | 05-01-14 | 18:05 | + 0 
.
Hoe geef je een hypotheek?

Rest In Privacy | 05-01-14 | 18:08

@Grote stamper | 05-01-14 | 18:02
Idd wel een puntje. Maar het feit dat daarna(!) de boel stilgehouden wordt, is wel iets wat aandacht vergt.
Oorzaak, gevolg --> Ok. Maar daarna wel graag even onderzoek en aandacht. Vind ik....

bieder | 05-01-14 | 18:06

@Grote stamper | 05-01-14 | 18:02
Genoeg mensen die ook zeggen dat ze geen keus hadden bij het geven van een hypotheek.

blinde kip | 05-01-14 | 18:05

sinjeur  | 05-01-14 | 17:59 | + -4 
.
De bekende Nederlandse wijzende vinger. Het collectief narcisme der Nederlanders.

Rest In Privacy | 05-01-14 | 18:04

Het meest stuitende in dit artikel is dat de ouders van die knul naar het Europese hof stappen.
90% van Turkenland ligt in Azië. In Europa hebben ze niets te zoeken. En bij het hof evenmin.

McPhart | 05-01-14 | 18:04

Zo'n regime past prima bij Brussel.

blinde kip | 05-01-14 | 18:04

Wat heeft Turkije met het EUROPEES hof voor de rechten van de mens te maken?

James Lastig | 05-01-14 | 18:04

We gaan toch geen medelijden krijgen hé GeenStijl.
Of worden we "soft", ik in ieder geval niet.
Problemen genoeg in ons eigen landje.

Rein 8570 | 05-01-14 | 18:03

Stel er is een demonstratie bij jou om de hoek, laat jij dan ook je 14-jarige zoon naar de bakker in dezelfde buurt gaan? Nee! En het dan voor doen komen alsof Erdogan zelf het projectiel op deze jongen zijn hoofd heeft geschoten. Mooi staaltje oorlogspropaganda van de Erdogan tegenstanders. Als er in Nederland dagenlange protesten op de Dam zijn gaan ze op een bepaald moment ook met traangas schieten.

Rest In Privacy | 05-01-14 | 18:02

Is natuurlijk naar voor de familie, maar wat de neuk heeft iemand uit Turkije bij het Europese Hof te zoeken?

Laat ze lekker bij hun eigen instanties aankloppen. O wacht...

Sardonicus | 05-01-14 | 18:02

sinjeur | 05-01-14 | 17:59
Die is vrijgesproken toch?

aardappelninja | 05-01-14 | 18:01

Wie stuurt zijn kind dan ook naar de winkel als de ME een protest aan het neerslaan is? Wat een verstand.

Freddie Stobart | 05-01-14 | 18:00

Turkije, een islamitisch dictatoriaal land waarvan de waarden Niet de onze zijn.
Wat doet links? onderhandelingsgesprekken aanknopen met dat land...
Links saboteert ons op werkelijk alle vlakken.

Prokapitaal | 05-01-14 | 18:00

-weggejorist-

sinjeur | 05-01-14 | 17:59

Krijgt ie ook zuurstof door een slangetje? Dat is dan weer handig voor doodgeslagen bier, even slangetje erin en klaar! Oh wacht, 15 en pils, daar doen ze in Nederland dan weer moeilijk over

Tsjernodebiel | 05-01-14 | 17:58

Waarom bemoeien wij ons steeds met interne gelegenheden van andere landen?
Wanneer komen de Russen ons bevrijden van de mensenrechtenschendende WAHV, sinds wanneer is er een economische boycot van de VN vanwege de onbegrenste nivellering, etc. etc.
kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:40 | + -2 -

Misschien omdat het een land betreft waarmee we zeer binnenkort mee in de EU zitten.

zeertegendradig | 05-01-14 | 17:58

Dat is natuurlijk ook waarom er nogal wat EU-gekkies Turkije zo graag bij de EU willen. Kunnen ze nog wat van leren wat betreft burger onderdrukking. Maar war maakt het ook uit, binnenkort horen wij toch niet meer bij de huidige EU. Dat mag ik tenminste hopen, toch? Stichten we onze eigen EU (en wie zegt, dat kan niet.. we zijn eigenlijk de stichters van de huidige EU dus dat kan prima) waarbij vrijblijvende en vrijwillige samenwerking voorop staat. Geen centraal machtsinstituut maar een centrale vergadertafel (kan natuurlijk ook via Internet) waarbij we landen vrijwillige en vrijblijvende samenwerkingen aan gaan.

Aangezien we elke 4 jaar een nieuwe regering hebben het beleid van een vorige kabinet dus op dit moment geen democratische waarde mee heeft zul je wel vrijblijvend moeten werken omdat een nieuw kabinet er vanaf moet kunnen zien. Daarom werkt de huidige EU ook zo, ze willen tenslotte niet tegen de democratie.. oow wacht.

DerUnterMensch | 05-01-14 | 17:57

@kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:54
-wat vrijer-
Klopt toch wel?

bieder | 05-01-14 | 17:56

@kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:51
Als ik met Google-vertaal: dank is het bijna altijd: Kliko, kliko en/of kliko.
Veel Turkse woorden worden in het Nederlands: Kliko.
Wel handig.

bieder | 05-01-14 | 17:55

Zielig ziet eruit als een beste knul. Familie hoort volgens mij ook nog eens bij de 20-30% seculiere bovenlaag.(want geen hoofddoeken) Erdogan is goed bezig deze 20-30% op te ruimen. Het hele leger en politie apparaat heeft Erdogan inmiddels al vervangen en Timmerfrans kijkt en juicht.

zeertegendradig | 05-01-14 | 17:54

@bieder | 05-01-14 | 17:52
Kijkt u weleens naar het NOS-journaal?

Enfin, dat gezegd hebbende, pas als Nederland het paradijs op aarde is (en ja, we doen het op veel vlakken niet zo slecht), pas dan mogen wij de dominee uithangen in de rest van de wereld.

kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:54

@Grote stamper | 05-01-14 | 17:51
Een 14-jarig kind in coma, lekker makkelijk, die sleep je zo naar elk protest toe.

kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:52

@kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:50
Toch is in NL de pers wat vrijer dan daaro!
En dat is toch wel een belangrijk, westers, feitje.
Vind ik....

bieder | 05-01-14 | 17:52

@smdyasc | 05-01-14 | 17:44
Niet natuurlijk. Omdat ze zelf het ingraven van zijn stoottroepen alhier hebben gefaciliteerd.

Godsammekraken | 05-01-14 | 17:51

Ik kom niet op protesten met een 14-jarig kind. Zouden meer vaders en moeders moeten begrijpen!

Rest In Privacy | 05-01-14 | 17:51

Handig die Twitterlink overigens, wij passen ons wel aan en leren Turks i.p.v. andersom.

kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:51

In Nederland zijn er wetten die bepalen dat jijzelf moet bewijzen onschuldig te zijn en dan heft men het vingertje op tegen 'mensenrechtenschendingen' van Erdogan. Laat men Rutte eens tot verantwoording roepen.

kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:50

Wat een shit-situatie!
Oorzaak en gevolg is triest.

Wellicht als hem een Nederlands paspoort wordt aangeboden, wordt hij wakker? Maar ik vrees met vreze.

Maar dan kan ie die Turkse nooit meer kwijt en moet hij alsnog in dienst bij Turkse leger. Of afkopen....

bieder | 05-01-14 | 17:48

Ging Carlo Picorni ook niet slechts even een stokbrood halen?

Weanie_GS | 05-01-14 | 17:48

Hartstikke sneu voor het jong maar volgens mij zijn er nog wel tientallen binnenlandse onderwerpen te bedenken die aandacht verdienen.

de Voorzittert | 05-01-14 | 17:46

Erdogan is een ordinaire dictator, en die hard Moslim... tel uit je winst.

Vaarwel ooit modern Turkije, it's back to the stone age...

CornholioNL | 05-01-14 | 17:45

Wanneer spreken onze laffe mainstream politici zich eens massaal uit tegen de schandalige mensenrechtenschendingen van die gevaarlijke gek Erdogan?

smdyasc | 05-01-14 | 17:44

Dit is nog niets vergeleken met het coma waar de economie daar in gaat verkeren zodra de Turkse zeepbel barst.

Godsammekraken | 05-01-14 | 17:44

Met een dictator als Erdogan aan het roer wordt Turkije nooit EU-lid.

De Brusselse kliek onder leiding van Hermann von Rompuy duldt - uiteraard - geen concurrentie.

Reinaert | 05-01-14 | 17:43

Dezelfde haatsnor Erdogan is nu in Brussel aan het regelen dat we gauw aan Syrie grenzen. Noemen we de Arabische Lente voortaan het feestje bij de buren!

Godsammekraken | 05-01-14 | 17:41

Leuk joh, laten we vooral dit soort landen bij de eu halen! Echte aanwinsten! Stelletje mongolen.

Pikkestrijder | 05-01-14 | 17:41

Waarom bemoeien wij ons steeds met interne gelegenheden van andere landen?
Wanneer komen de Russen ons bevrijden van de mensenrechtenschendende WAHV, sinds wanneer is er een economische boycot van de VN vanwege de onbegrenste nivellering, etc. etc.

kapotte_stofzuiger | 05-01-14 | 17:40

Zo te zien past Turkije prima bij 'onze' EU.
Corrupt als de pest.

Ars Vivendi | 05-01-14 | 17:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken