Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

13-jarige + moeder meppen agent kapot

idiotenindittopic.jpgSommige mensen zou het verboden moeten worden om kinderen te krijgen. Zoals de 43-jarige vrouw uit onderstaand kerstverhaal: "een 43-jarige vrouw werd rond 17:45 uur [op kerstavond] staande gehouden door de agent omdat zij voor een verkeersovertreding zou worden bekeurd, zegt de politie tegenover dichtbij. De vrouw wilde volgens de politie haar naam niet opgeven. Ook op de vraag om identiteitspapieren te overhandigen aan de agent reageerde de Haagse afwijzend. Hierop deelde de agent mee dat de vrouw zou worden aangehouden. Op dat moment riep de vrouw haar 13-jarige zoon, waarna beiden de agent aanvielen. De jongen stompte de agent onder meer tegen zijn hoofd." De agent is zeker vijf weken uit de roulatie. Serieus. Wat een voorbeeld ben je dan voor je kind? Lekker samen matten met een agent. Zelfs als die bekeuring volkomen onterecht was, de agent een complete lul en je 100% gelijk hebt, dan nog ga je niet samen met je zoontje een agent aanvallen. Of wie dan ook. Ben je niet goed bij je bowlingbal of zo? Die vrouw heeft meer losse draadjes in haar hoofd dan een gemiddelde cliffhanger van een Game of Thrones-seizoen. Blijf met je klauwen van mensen af, zelfs al is het een agent. En helemaal als je verdomme je bloedeigen zoon naast je hebt zitten. Er zou een test moeten komen die bepaalt of je wel of geen kinderen mag nemen. Als je bij de vraag "zou je in geval van bekeuring samen met je zoon de agent in elkaar slaan?" dan 'ja' invult, worden je eierstokken ter plekke doorgeknipt. Mafkleppen.

Reaguursels

Inloggen

De agent(man of vrouw)had vermoedelijk niet verwacht, dat dat kreng zo zou uithalen. Dan kan zo'n klap lelijk aankomen. We kennen verder de medische feiten niet.
Dus geen oordeel vellen over de agent(e) in kwestie.
Ik heb ook dagelijks een ID kaart bij mij. Ik heb nergens last van. Niet te vergelijken met WO II. Dat is een ander verhaal. Stel je voor,iemand rijdt het water in met zijn auto of iemand wordt onwel. Aan de hand van een ID kaart kan je dan achterhalen met wie je te maken hebt. Wat dat knulletje betreft. Hoe heeft dat zo ver kunnen komen? De moeder uit de ouderlijke macht zetten, lijkt mij een goed idee. Vreemde ogen dwingen. Een strenge, gedisciplineerde opvoeding lijkt mij heilzaam voor dit vervelende kereltje. Je zal zo'
n rot joch in je klas hebben. En waar was Pa? Met de muziek mee zeker? Ik wens meneer of mevrouw agent van harte beterschap. Jammer, dat u het duo niet in elkaar mocht slaan.Anders was u weer de gebeten hond geweest.
Dat anti-autoritaire zooitje een lesje gehoorzamen leren. Te allen tijde beleefd blijven, al wordt het bloed onder je nagels vandaan gehaald. Zelfbeheersing noemt men dat. Ga maar alvast oefenen. Wie de vrede wil, bewapene zich ten oorlog!! Ook ten aanzien van verwende rot jochies. Zweep erover. Als ze niet willen luisteren, dan moeten ze het maar voelen. Zelf heb ik twee zonen opgevoed. Streng doch rechtvaardig. Pracht kerels geworden. Helaas niet bij de politie gegaan. Ook de kleinkinderen worden kort gehouden. Zo is dat en niet anders. Voorkomen is beter dan genezen. Hoeveel ,,hulpverleners" komen er nu weer in actie om het snotneusje met het korte lontje op het rechte pad te brengen?

rotjeknor38 | 28-12-13 | 21:46

Hoofddoekje/Bontkraagje?

Wijze Uil | 28-12-13 | 18:56

-weggejorist-

beetjestijl | 28-12-13 | 16:23

Het is ten eerste al schandalig dat iedere nederlander ten alle tijde een id bij zich moet hebben.
Hoezo vrijheid?
Die eikel die een boete uitschrijft op kerstavond en nu thuis zit heb ik helemaal geen woorden voor.
Oh ja toch wel.... mietje.

Erwin Vorgers4804179 | 28-12-13 | 14:18

Johnny Quid | 27-12-13 | 13:24
. Er zou een test moeten komen die bepaalt of je wel of geen kinderen mag nemen. Als je bij de vraag "zou je in geval van bekeuring samen met je zoon de agent in elkaar slaan?" dan 'ja' invult, worden je eierstokken ter plekke doorgeknipt. Mafkleppen.
Pleit u nu werkelijk voor staatsgereguleerde voortplanting? De Nazi's pasten dergelijke verwerpelijke praktijken reeds toe op geestelijk gehandicapten. Waarvan akte.

StaatsvijandNo1 | 28-12-13 | 11:04

In 40-45 was er ook verzet tegen de ausweispflicht.

guurderdanguur | 28-12-13 | 01:15

Tsja, in 40-45 was er ook verzet.

guurderdanguur | 28-12-13 | 01:11

In een fabriek worden onjuiste produkten gewoon uit de lijn gehaald en vernietigd. In dit geval lijkt me het vogelpest protocol wel nuttig.

Waar woont het en opschonen.

Slappehap | 27-12-13 | 23:59

Politie agent, uitgerust met wapenstok, pepperspray, Walter P5 met 8 schoten (9 als het een slimme agent is) een scherpe blik en de mogelijkheid om uit zijn sloffen te schieten.
Die elk jaar een test moet afleggen op het gebied van vuurwapen beheersing, werken met de wapenstok en ongewapende zelfverdediging, daar ook ten minste 120 uur voor traint die zich op z'n bek laat rammen door een 13 jarige snotneus is mijn inziens geen knip voor de neus waard. Een stevige por met de wapenstok ter hoogte van de navel en je hebt zeker een half jaar geen last meer van zo'n snotneus.

Snippeschieter | 27-12-13 | 21:43

En als die agent dan bang wordt en er een neerschiet is leiden in last. Politie en hulpverleners moeten alles maar over zich heen laten komen in ons mooie NL, en anders worden ze een paar maanden geschorst. Geschorst betekend van 1800 bruto per maand rond zien te komen met je hele gezin. Blij dat ik daar niet hoef te werken.

Olieboer | 27-12-13 | 21:32

@zwerfpaal | 27-12-13 | 17:46 | + 0 -

Sommige mensen lezen de tegels voor ze iets proberen toe te voegen. Zou jij ook eens moeten doen. Je lijkt wel een BOA met een tuinbroek!

DebraCadabra | 27-12-13 | 19:55

-weggejorist-

Aart Z. | 27-12-13 | 19:51

-weggejorist en opgerot-

wasbeer1860 | 27-12-13 | 19:02

vraag me af wat er gebeurd is, en wat de agent dacht toen hij een vrouw en een puber op zich af zag komen...

purkpurkson | 27-12-13 | 18:56

"Draconische boetes en politiegetreiter" is gewoon onzin. Als je het risico neemt om de verkeersregels te negeren moet je ook zo volwassen zijn om de eventuele consequenties te accepteren.

Winkelman | 27-12-13 | 18:55

Een hartverwarmend verhaal.
Payback voor draconische boetes en politiegetreiter assorti.
Kun je je dat item nog herinneren van die koddebeier uit Limburg die niet gefilmd wou worden? Al die ergernis moet er een keer uit en deze agent was de lul. Laat het een les zijn.

Frans den Urste | 27-12-13 | 18:48

-weggejorist-

zwerfpaal | 27-12-13 | 17:47

Die "agent" is waarschijnlijk die BOA van dat artikel hierboven. Daar gaat het namlijk meestal fout. De gemiddelde NL'er weet het verschil niet tussen een agent en en BOA. BOA's zijn allemaal wannabee cop's met de tact van een bronstige neushoorn in een Wedgewood winkel, het IQ van een sponsachtige, de uitstraling van een groenlinkse pot in in tuinbroek en niet gehinderd door enige kennis van de Nederlandsche taal.

zwerfpaal | 27-12-13 | 17:46

De Berberis is een parkeerplaats langs een winkelcentrum in Leidschendam. Recent heeft de lokale politie aangegeven strenger te gaan controleren op het onterecht parkeren op de invalide-parkeerplaatsen aldaar omdat dit een grote bron van ergernis is, ik denk dat dat de gemaakte overtreding zou kunnen zijn.
Dit is het politiebericht;
www.politie.nl/nieuws/2013/december/27...

Sterkte voor de getroffen politieagent, een dergelijke agressieve reactie moet als een volslagen verrassing zijn gekomen.

Winkelman | 27-12-13 | 17:42

Waarschijnlijk stond die agent op het punt per ongeluk zijn wapen te trekken en hebben die twee zich gewoon verdedigd.

ren-forrest-ren-e | 27-12-13 | 17:22

Ben ik de enige die bij de lokatie aan bontkraagjes moet denken ?

kokkowitz | 27-12-13 | 16:57

Ligt misschien ook een beetje aan de uitstraling van die agenten hier. De meeste agenten stralen namelijk weinig tot geen gezag uit. Daar valt mee te spotten.
En dit soort berichten in de media helpen ook niet.
En als we dan eens een agent hebben waar niet mee valt te spotten, dan moet ie zich weer verantwoorden voor de rechter.

VanBukkem | 27-12-13 | 16:42

Tsja... Den Haag...

Janus van Anus | 27-12-13 | 16:40

Ingeval van geweld tegen politie verdubbelt het OM de strafeis. Jazeker, daar zijn ze echt ONVERBIDDELIJK in! Dat wordt dus TWEE weken schoffelen voor deze minderjarige.

Ir Rita Tie | 27-12-13 | 16:20

-weggejorist-

kaplaarzenverkoper | 27-12-13 | 16:11

Aart Z. | 27-12-13 | 15:57
hurenisvoorpaupers | 27-12-13 | 15:25

jullie moeten wel je medicatie blijven innemen natuurlijk.
hebben jullie wekelijks depot of geweaun dagelijks blistertje met handje vol pilletjes?

kaplaarzenverkoper | 27-12-13 | 16:11

@Cappuccino | 27-12-13 | 13:27 | + 91 -
U wordt duidelijk niet gehinderd door enig norm- en waardenbesef. Het maakt geen ene moer uit of de agent in kwestie een klap krijgt van een 13-jarige of een 23 jarige. Je blijft met je poten van een ander af. Ik ken overigens genoeg 13 jarigen (Brugpiepers jaja) die heel goed in staat zijn om je (onverwacht) een behoorlijke knal voor je kanis te geven. Maakt je dat dan een waardeloze agent als je daardoor neer gaat? Ik snap de + kudo's dan ook niet helemaal hier.

Kobus Kloothamer | 27-12-13 | 16:09

Ik ben voor Americaanse strafmaten in dit soort gevallen: Poging tot doodslag op agent in functie: 10 jaar onvoorwaardelijk, kind 2 jaar jeugdinrichting en jeugddwangverpleging.

Zandtheetje | 27-12-13 | 16:06

Wat leven we toch in een heerlijk land!

forcedongenuanceerd | 27-12-13 | 16:01

-weggejorist-

Aart Z. | 27-12-13 | 15:57

Huh? "zegt de politie tegenover dichtbij."

drastic | 27-12-13 | 15:46

Beiden even uurtje door drie man met de lange lat laten afranselen en daarna half jaar turfsteken in Oost-Groningen. Niks mis met ouderwetse straffen.

bovenwater | 27-12-13 | 15:43

Het 13-jarige vechtjasje mocht na zijn aanhouding direct weer naar huis, alleen moeder werd wat langer vastgehouden, las ik ergens.
Lekker slimme zet van de politie/het OM.
Jongetje speelt nu vast al de held onder zijn niet deugende vriendjes.
Als ik die motoragent was zou ik me uit protest tegen deze softe faalhazerij minstens een jaar ziek melden.

Peyronie | 27-12-13 | 15:31

Muggenmepper | 27-12-13 | 15:17 |
Als je onverwacht een hoek krijgt, lig je, ook als agent. Net wat vlakoverdegrens zegt, we waren er niet bij...

wazakzegguh | 27-12-13 | 15:28

Poltie inelkaar meppen is altijd goed! Leren die paupers met een pet die grote bek eens af!

hurenisvoorpaupers | 27-12-13 | 15:25

@vlakoverdegrens | 27-12-13 | 15:12:
Hoe dan ook: het resultaat is vrij beschamend, vindt u niet?

Muggenmepper | 27-12-13 | 15:17

Ik word een beetje moe van iedereen die die agent maar een mietje vindt. We weten niet waarvoor hij wilde beboeten. En misschien heeft hij wel een duw gekregen waardoor hij z,n evenwicht verloor en raar kwam te vallen. We waren er niet bij...

vlakoverdegrens | 27-12-13 | 15:12

Ik weet niet wat ik erger vind: zo'n tokkiewijf dat haar kind van 13 opstookt met geweld, of een agent die zich in elkaar laat slaan door een wijf met 13-jarige.
Wat hebben wij voor zwakke handhavers?

Vip3r | 27-12-13 | 15:11

Dat zal die eenstrepers leren eerzame huismoeders te koeioneren op straat!

Aktivist | 27-12-13 | 15:09

Ik heb een hekel aan police brutality, maar in dit geval.... Agent zal het niet hebben zien aankomen. Voordat ik me neer laat meppen door twee van die degeneree's.....

Wamoje | 27-12-13 | 15:06

Wie zegt dat het hier een snelheidsovertreding betrof? Voor hetzelfde geld reed ze door rood of haalde ze in over een dubbel doorgetrokken streep met tegenligger. Kerstavond of niet, je houdt je gewoon aan de wet en je luistert gewoon naar een agent. Punt.
En over de leeftijd van dat ventje: mijn broer was op 13 jarige leeftijd al flink gespierd en 1.80 meter. Wat mij betreft geldt: als je stoer genoeg bent om een agent aan te vallen, ben je ook stoer genoeg om een taser in je bast te krijgen of een kogel in je been te ontvangen.

wazakzegguh | 27-12-13 | 15:05

Parel van het Zuiden | 27-12-13 | 14:47 |

Kan ie lekker slapen... (schoon geweten, gutmensch etc...)

CornholioNL | 27-12-13 | 14:59

Probleem is dat een agent zich inderdaad eerst lens moet laten slaan voordat hij wat terug mag doen.
Kijk maar naar die crimineel die op het station is neergeschoten. Die agent in kwestie kan een glansrijke carrie verder wel vergeten ondanks dat hij volledig in zijn recht stond.

sinar2 | 27-12-13 | 14:49

@Mark Smith | 27-12-13 | 14:19 |

Bij herhaling proberen mensen woorden en redenen in de mond te leggen. Walgelijk. Waarom doet u dat toch? Is het soms voor u van belang dat bij criminaliteit absoluut nooit naar voren mag komen welke afkomst een dader heeft? Want dat is voor de weging van een individuele misdaad weliswaar niet van belang, maar zeker wel voor het herkennen van patronen. Dat weet u eigenlijk ook wel. Vandaar dus mijn vraag. Waarom doet u dat toch?

Parel van het Zuiden | 27-12-13 | 14:47

@tot op zekere hoogte ben ik het er mee eens dat je niet een agent aanvalt.. maar ook daar zijn uitzonderingen op.. als een agent corrupt is of misbruik maakt van zijn positie en jij als burger er niets tegen in kan brengen dan is dat een vorm van tyranny en teken van een politiestaat als de overheid dit gedrag bevorderd en of stimuleert.. in die gevallen dat dit voorkomt dan is het belang van de vrijheid van de burger en de burgerrechten van het individu belangrijker en zal je toch actie moeten en kunnen ondernemen ook al zijn we ontwapend en hebben we niet een bill or right zoals in USA die het waarborgd dat je actie en geweld mag gebruiken als laatste redmiddel tegen onderdrukking en een tyrannical government .
de overheid en de politie zijn niet heilig en staan niet boven de wet en als de overheid en de politie zich zelf boven de wet stellen en de grondwettelijke rechten van de burgers schenden dan mag je toch wel actie ondernemen , het lijkt me je goed recht.. we hebben gezien wat het meegaan en neerbuigen met een overheid heeft kunnen doen , zie wo2 en elke andere regime zoals USSR .
markluitzen | 27-12-13 | 14:22 | + 0 -

Tenenkrommend gelachen om je taalgebruik, dit terzijde van je argumentatie. Laten we het er op houden dat elke inwoner van Nederland zich volgens de wet ten alle tijden moet kunnen identificeren. Lukt dit niet, is de keuze tussen mee-naar-bureau of proces-verbaal. Elke andere keuze telt niet. Capice? Heb je daar problemen mee, emigeren. Kneus.

Jos Tiebent | 27-12-13 | 14:45

Het probleem hier in dit land is pakt de politie zo'n klootzak hard aan dat staat HIJ binnen no-time voor een rechter.
Geef mij maar Amerikaanse cops... zijn spijkerhard en werken zo'n knaapje zo naar de grond en worden er geen vragen door zo'n schadeletsel-advocaat gesteld.

meneer Q | 27-12-13 | 14:40

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:27 |
En als hij of zij dat op een andere dan de door jou gewenste manier afhandelt is dat een goede reden om er zomaar op los te slaan? Over beschaving gesproken...

Rest In Privacy | 27-12-13 | 14:39

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:35 |
En je hebt op die wijze iig nog een beetje lol gehad voor je centen sort of thing. ;)

wasbeer1860 | 27-12-13 | 14:38

@de Voorzittert | 27-12-13 | 14:32
Ik geloof dat jij een beetje last hebt van tunnelvisie en projectie.

Cappuccino | 27-12-13 | 14:38

@Brou Is Back | 27-12-13 | 14:34
@wasbeer1860 | 27-12-13 | 14:34
We houden het een beetje luchtig.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:36

God zij gedankt heeft het incident aan de Berber-is te Den Haag plaatsgevonden. De ideale mogelijkheid om er toch moslim geweld van te maken.

Skunk57 | 27-12-13 | 14:36

@wasbeer1860 | 27-12-13 | 14:30
Uit puur opportunisme zou je het kunnen overwegen. Bij strafrecht, want we hebben het hier over een misdaad, moet het OM maar bewijzen dat je de agent echt hebt geslagen. Dat is voor de dader heel wat gunstiger dan een "bewijs maar dat u onschuldig bent"-acceptgiro van het CJIB.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:35

De agent heeft misschien een harde onverwachte dreun voor zijn tronie gekregen, zo een geniepige, uit het niets.
Toch zijn de daders niet ontkomen.
Mocht het zo zijn dat de daders weg waren en op zijn motor met zijn dienstwapen, dan is ie overmeesterd.
Nu niet. Goed gedaan! Jammer van de schade.

Flightless bird | 27-12-13 | 14:35

Uhm... Kerstavond 17.45u dan moet het wel een hele ernstige overtreding geweest zijn. Een agent die mij op dat tijdstip op die dag, voor een lullig overtredinkje staande houd, terwijl ik me na mn werk naar mn famillie aan het haasten ben over de rond die tijd totaal verlaten wegen, maakt zeer zeker kans op een sessie " je eigen voortandjes in de struiken zoeken...."

TiTi_no_ghost_237 | 27-12-13 | 14:35

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:31 |
Oh-oh...
.
Ik reaguur al langer als 1,5 jaar...

wasbeer1860 | 27-12-13 | 14:34

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:31

Sorry, is een aangeleerde afwijking door het al veel meer dan 1,5 jaar reageren via de Windows Browser...

Brou Is Back | 27-12-13 | 14:34

@Willem VanDer Decken | 27-12-13 | 13:42
.
Dat is vragen naar de bekende weg...

Brou Is Back | 27-12-13 | 14:32

@Cappuccino 14:24
Moeilijk iets te beoordelen wat niet geschreven staat. Verder leg ik je nergens regels op, pak alleen jouw reactie als voorbeeld voor de huidige normen en waarden in dit land. In alle opzichten kenmerkend. Ook jouw repliek trouwens. Zou je er niet al te druk overmaken, de meerderheid van dit land meet dezelfde houding aan dus je krijgt alle lof. Zie kudo-meter!

de Voorzittert | 27-12-13 | 14:32

Tot aan de nek ingraven en bekogelen met grind. Al dan niet in een tegel. Ies traditie.

Jos Tiebent | 27-12-13 | 14:31

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:31

@BaldGefkens | 27-12-13 | 13:34
Een hoop applaus

Cappuccino | 27-12-13 | 14:30

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:23 |
Maar dat ben ik direct met je eens!
.
Ik zeg niet dat alle NL agenten nou direct ontzag of respect inboezemen. Er lopen zoals overal echt pannenkoeken tussen maar het is daarom nog steeds niet okee om er dan maar op te slaan omdat je het niet eens bent met het ontvangen van een bon.
.
Toch?

wasbeer1860 | 27-12-13 | 14:30

@kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:01
@Ommie de HaatMoker | 27-12-13
Ja, dat is leuk.... Een Amerikaanse motoragent een klap verkopen! Dit is wat er dan gebeurt: binnen ongeveer 20 seconden lig je op straat, languit, als een rollade gebonden met tie wraps. als je geluk hebt, tenminste. Een kogel in je kokosnoot is ook een optie. Vervolgens zie je, onderweg naar minstens tien jaar opsluiting tussen zwaar geschapen Bubba's, nog wel een rechtbank voorbijkomen maar dat duurt maar tien minuten.
.
Daarom worden dergelijke acties in de VS alleen maar uitgehaald door mensen met het verstandelijk vermogen van een pantoffeldiertje; de rest, ook de grootste gedrogeerde en doorgesnoven criminelen, spreken oom agent aan met twee woorden: yes sir, no sir en doen wat ze gezegd wordt.
.
Nu zal het bovenbeschreven stuk stront waarschijnlijk ook niet beschikt hebben over meer dan drie werkende hersencellen, want waarschijnlijk is hij het resultaat van eeuwenlang doorfokken binnen de familie en dorpsgenoten, zoals te doen gebruikelijk in bepaalde, niet nader te benoemen Noord-Afrikaanse contreien, maar het is wel tekenend voor de politie in NL.
.
De politie moet hier veel eerder en vooral keihard kunnen terugmeppen, desnoods schieten als er ook maar de geringste kans is op vuurwapengevaarlijkheid (het zgn. Rishi-protocol). Met jongetjes die op dertienjarige leeftijd agenten aanvallen, komt het toch nooit meer goed; dat zijn defecte units die zo snel en kosteneffectief mogelijk uit de maatschappij moeten worden verwijderd. Voorgoed opsluiten dat uitschot en de rest van hun leven slooppuin laten vergruizen met een hamer. Dat is het enige waar ze verstandelijk toe in staat zijn en dan doen ze nog wat nuttigs.
.
O ja: moeders moet ook tot minstens na haar vijftigste de bak in om te voorkomen dat ze nog meer van deze misfits produceert!

Brou Is Back | 27-12-13 | 14:29

@Springbank | 27-12-13 | 14:22
"Discretionaire bevoegheid" zijn de 2 toverwoorden hier. Had hij zijn werk gedaan, de vrouw haar lesje geleerd en de 13-jarige meer ontzag voor die motoragent gehad.
Een "foei, niet meer doen" is vaak doeltreffender dan een bonnenboekje.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:27

Politie is slechts nog belasting binnenharker.. gaan er nog veel meer klappen krijgen...

bovenste_plank | 27-12-13 | 14:27

Voor het eerst in mijn leven dat ik een oppertokkie genoemd wordt. Da's ook wat.

Cappuccino | 27-12-13 | 14:26

Iets zegt me, dat er iets niet klopt in de berichtgeving.

Libertinowitz | 27-12-13 | 14:25

de Voorzittert | 27-12-13 | 14:15 |
Het feit dat jij uit mijn 'quasi-lollige' reactie deduceert dat ik daar verder niets van vindt zegt meer over jou dan over mij, dunkt me. Ik wist niet dat je hier moest voldoen aan jou regels mbt tot het bespreken van een topic. Weer wat geleerd.

Cappuccino | 27-12-13 | 14:24

@wasbeer1860 | 27-12-13 | 14:12
Hah! Nu kan ik uit eigen ervaring vertellen dat een (motor)agent in Frankrijk zelden meteen zijn bonnenboekje pakt maar je vermanend toespreekt, mits je hem in fatsoenlijk Frans te woord wil staan; dat levert meer respect/ontzag op, dan iemand die meteen gaat schrijven.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:23

112: Met 112 goede avond, hoe kan ik u helpen?
beller: Ja, er is hier een inbreker, kunt u snel komen?
112: Is de inbreker ouder dan 12?
beller: wat maakt dat uit?
112: als de inbreker ouder is dan 12 dan kan de dienstdoende agent NIET langs komen, te gevaarlijk voor de agent. Goede avond!

DeSjaak1000 | 27-12-13 | 14:22

tot op zekere hoogte ben ik het er mee eens dat je niet een agent aanvalt.. maar ook daar zijn uitzonderingen op.. als een agent corrupt is of misbruik maakt van zijn positie en jij als burger er niets tegen in kan brengen dan is dat een vorm van tyranny en teken van een politiestaat als de overheid dit gedrag bevorderd en of stimuleert.. in die gevallen dat dit voorkomt dan is het belang van de vrijheid van de burger en de burgerrechten van het individu belangrijker en zal je toch actie moeten en kunnen ondernemen ook al zijn we ontwapend en hebben we niet een bill or right zoals in USA die het waarborgd dat je actie en geweld mag gebruiken als laatste redmiddel tegen onderdrukking en een tyrannical government .

de overheid en de politie zijn niet heilig en staan niet boven de wet en als de overheid en de politie zich zelf boven de wet stellen en de grondwettelijke rechten van de burgers schenden dan mag je toch wel actie ondernemen , het lijkt me je goed recht.. we hebben gezien wat het meegaan en neerbuigen met een overheid heeft kunnen doen , zie wo2 en elke andere regime zoals USSR .

markluitzen | 27-12-13 | 14:22

Als de agent iets terug had gedaan, was het allemaal weer de schuld van de agent natuurlijk. Zie eerdere topics.

me,myself and IK | 27-12-13 | 14:22

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:01 |
Die zogenaamde beschaving van jou is dan ook maar een heel dun dingetje aan de buitenkant he, want ondertussen flap je er de meest onbeschaafde zaken gericht tegen het bevoegde gezag uit. Een agent die één dezer dagen zijn werk doet is ook maar een mens, en zeker in deze tijd hebben zij het moeilijk, net als andere hulpverleners, en dan geldt er maar één regel: je blijft je klauwen van deze mensen af. Punt uit.

Rest In Privacy | 27-12-13 | 14:22

waar is Satudarah als je ze nodig hebt?
begrijpt onze overheid nu nog niet dat er op termijn een halve burgeroorlog gaat ontstaan?
knokploegen, burgerwachten en een heleboel no go gebieden. oh ja, met dank aan d666 pvda en de rest van het corrupte zooitje.

kaplaarzenverkoper | 27-12-13 | 14:20

Die moeder had het recht om haar naam niet op te geven als ze die niet eens kan uitspreken en wat doe je als 13-jarige jongen van een moeder die haar naam niet eens kan uitspreken? Die mept uiteraard iedereen op zijn bek die in de onmiddellijke nabijheid van zijn moeder komt die haar naam niet eens kan uitspreken. Normaal toch?
En het is de politie verboden terug te meppen want er zou wel een rechter kunnen zijn die meent dat het streng verboden is een vrouw te meppen die niet eens haar eigen naam kan uitspreken. Dus, jammer en zeker ook voor Den Haag waar de politie het al heel druk heeft met het uitschrijven van bonnen tegen meppend, duwend en verkeerd parkerend ambassadepersoneel, het arresteren van Jacobse en Van Es (zoeken ze al jaren zonder succes)en het bestrijden van andere vormen van criminaliteit zoals het doodschieten van Haagse Rinus door Raymond K. (heeft het echt niet gedaan) en het vangen van overvallers van een jaar of 19 (reden genoeg om de straf aanmerkelijk te verminderen want bijna minderjarig en dan is een roofoverval ineens niet meer zo verschrikkelijk als 'ie lijkt) én de beste oliebol komt weer uit....... Rotterdam.

grangrinder | 27-12-13 | 14:20

de Voorzittert | 27-12-13 | 14:15 | + 0 -
Juist. Nog één slagje minder tokkie dan speculeren over de afkomst van moeder en zoon. Alsof het dan minder of juist meer erg is dat dit gebeurt.
Weerzinwekkend.

Mark Smith | 27-12-13 | 14:19

Nouja, noem me raar hoor. Maar je mag toch van een agent verwachten dat hij daarmee om kan gaan. Daar worden ze op getraind en voor betaald. Niet veel, maar toch. Het is hun vak

Cappuccino | 27-12-13 | 14:18

De agent had dit tuig gewoon direct moeten neerschieten. CCTV beelden dienen als middel om de betreffende agent te herkennen, zodat je de juiste huldigt en bejubelt.

Shareholder II | 27-12-13 | 14:17

En als de agent die 13 harige een enorme knal voor zijn Aso harses had gegeven? Dan had ie vast gezeten ! De agent dus ......

Kobus Kloothamer | 27-12-13 | 14:15

@Cappuccino 13:27
Ondanks je tientallen pluskudos ben jij niets meer dan de Oppertokkie hier. Ook al is de Oom Agent in kwestie van suiker, wat dan nog? Zonder enige vorm van wederhoor, meer detail over de feitelijke situatie of überhaupt een tandje dieper nadenken zit jij lekker zwakzinnig quasi lollig te doen. Terwijl de volstrekt nutteloze en stompzinnige aanval van moeke + zoon volledig onbesproken blijft. Jouw reactie is hét voorbeeld van de huidige stand van dit land: beschamend.

de Voorzittert | 27-12-13 | 14:15

postnatale abortus

Loebas | 27-12-13 | 14:14

Héééél af en toe moet ik Quid gelijk geven...

Zaniker | 27-12-13 | 14:14

Nu is de straat ook al stigmatiserend bezig daar zeg... is het MDI al op de hoogte?

j0shua | 27-12-13 | 14:14

Klopt, een oud collega van mij ene R de B zei regelmatig: "Sommige mensen zou het verboden moeten worden om kinderen te krijgen". Hij doelde op een lid van de directie.
Een ander collega vraagt aan de telefoon: "Is die kanker mongool al bij jullie?". Iedereen weet wie hij bedoeld en lacht.

Dit alles dagelijks tot wekelijks, jaar in jaar uit.

mois | 27-12-13 | 14:14

-weggejorist-

wasbeer1860 | 27-12-13 | 14:12

Dit gaat nog veel erger worden komende jaren..

Boris die Sauertopf | 27-12-13 | 14:12

Hij had die moeder moeten taseren en die jongen met een baton tegen de grond meppen, maar dat mag allebei niet in Nederland en zijn thermoskan met rooibosthee was op.

Osdorpertje | 27-12-13 | 14:09

Moet je in het buitenland eens proberen. Of eigenlijk: doe het maar liever niet. Ooit in Toscane samen met een vriend in een sportauto aangehouden door de Italiaanse verkeerspolitie. Vriend draait raam op en zegt (in het Italiaans): 'Wat is de bedoeling hiervan, heren?' Vriend kon meteen uitstappen en met zijn handen tegen de auto gaan staan. De politie vraagt, jij antwoordt. Niet andersom.

Jan Zand | 27-12-13 | 14:08

@boy_wulfe | 27-12-13 | 13:57
Ladies & Gentlemen, we got him!

Conan de Rabarber | 27-12-13 | 14:08

@ kapotte_stofzuiger 13:55

Maar volgens Opstelten en Teeven bestaat er helegaar geen bonnenquotum...

eerstneukendanpraten | 27-12-13 | 14:06

Tsjah.... doodstraf invoeren voor moeder en zoon... maar oom agent, die zichzelf in elkaar laat meppen door een knul van 13: ga lekker een kappersopleiding volgen, je bent een schande voor elke agent.

Galgo77 | 27-12-13 | 14:05

@ZSU-23-4 | 27-12-13 | 13:59 |

Dit had voorkomen kunnen worden, maar de politie mag maar een paar duizend taps per dag doen, hè....

Parel van het Zuiden | 27-12-13 | 14:04

Harry Callahan where are you we need help.

Flink Ployd | 27-12-13 | 14:02

Sorry maar kunnen we geen Yank agenten regelen om die pisnichtelijke figuren die hier voor agent moeten doorgaan te drillen. Unglaublich.

Ommie de HaatMoker | 27-12-13 | 14:02

@Springbank | 27-12-13 | 13:56
Hoe kan u (ik blijf wel beschaafd) weten wat een motoragent in de USA doet?

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 14:01

Ja, maar gelukkig heeft de overheid wel beslag kunnen leggen op al hun bonuskaart gegevens, reisgedrag, internetverkeer, sociale netwerk, bank gegevens, ...., dus ook deze aanval kunnen voorkomen. Toch?

ZSU-23-4 | 27-12-13 | 13:59

Lichamelijke inactiviteit bij lasergunnen bereikt dat agent t onderspit delft tegen n 13 jarige. Haha

Suz | 27-12-13 | 13:59

Wat ik al eerder zei. Wat die tokkiefamilie heeft uitgevreten, dat mag natuurlijk niet.
Maar wat zou er gebeuren als deze agent komt te staan tegenover de Al Quaida sympathisanten in Den Haag? Wat zou'ie dan doen? In zijn broek plassen waarschijnlijk.
Den Haag heeft inmiddels zijn eigen War On Terror. En politie is druk met het uitschrijven van boetes voor fietsers zonder licht.
Ik heb niet zo'n hoge pet op van de politie. Had ik dat al gezegd? Ja dat had ik al gezegd.

Ars Vivendi | 27-12-13 | 13:58

Ik had die agent een +1 gegeven als hij zowel dat wijf als de minderjarige knul een paar tandjes uit den muil getikt had met het knuppeltje. Nu komt de agent beetje als een watje over...

Aantastelijk | 27-12-13 | 13:58

Daarom is de gedachtengang dat dit tuigh beter door de 'ouders' in de gaten gehouden moeten worden, FOUT, die ouwelui voeden ze namelijk hierin op!! Tegen alles zijn, dat is de tendens en dat wordt ze met de paplepel ingegoten!!

mom van avezaath | 27-12-13 | 13:58

Lekker veroordelen, misschien liet die agent zich gewoon in elkaar slaan om verdere escalatie te voorkomen ...

Ashtrey | 27-12-13 | 13:57

@Conan de Rabarber | 27-12-13 | 13:35 | + 5 -
Dat is minder triest dat de pvv brigade die dit standaard doet bij elk commentaar dat tante greet niet heilig verklaard

boy_wulfe | 27-12-13 | 13:57

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:53
En dat kan jij weten flapdrol? Kapot, idd, er hangen een paar losse draadjes uit de stofzuiger.

Rest In Privacy | 27-12-13 | 13:56

Jaawoor! Als ik dat zou zien zou ik denken in een absurdistische sketch terecht te zijn gekomen.
Zijn mevrouw en zoonlief in kwestie alweer op vrije voeten vanwege de ongemakkelijke situatie waar ze in terecht kwamen en zij daar ongetwijfeld niets aan konden doen? Waarschijnlijk wel.

E-cards | 27-12-13 | 13:55

@eerstneukendanpraten | 27-12-13 | 13:51
'Blauwe baretten' hebben geen boete-quotum.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:55

@WellusNietus | 27-12-13 | 13:51
In de USA zal een motoragent op kerstavond een waarschuwing geven en niet gelijk zijn bonnenboekje en net gepoetste pen pakken.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:53

Als die twee per ongeluk een zelfde soort ruzie zouden krijgen met een blauwe baret dan was het geheid iets anders afgelopen maar dan stond er de volgende dag wel in de krant: " Blauwe baret mishandelt moeder en kind"...

eerstneukendanpraten | 27-12-13 | 13:51

En nu eens proberen in de USA....

WellusNietus | 27-12-13 | 13:51

@kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:42
Eensch. Wat die tokkiefamilie heeft uitgevreten, dat mag natuurlijk niet.
Maar ergens met een fotocamera masturberend in de bosjes kentekens fotograferen en lichte overtredingen aanpakken, daar winnen we de oorlog niet mee.

Ars Vivendi | 27-12-13 | 13:47

Achterlijke tokkies, niet meer neit minder.
Hoewel het natuurlijk van de zotte is dat de struikroverbrigade op frikkin kerstavond gaat staan controleren. Gisteren 2e kerstdag stonden ze hier ook met een lasergun gebukt in de struiken om mensen met kerst nog wat extra tientjes afhandig te maken. Ziek gewoon...
Dat gezegd hebbende, overtreding is helaas overtreding en dat heb je dan maar te pikken.

ozewiesewoze | 27-12-13 | 13:46

@Professor Superhirn | 27-12-13 | 13:40
U gaat er vanuit dat de moeder een Taaise hoer is?

steven paul | 27-12-13 | 13:45

Prima toekomst voor de zoon.
Staat zo goed op je CV als de verklaring omtrent gedrag geweigerd wordt.

bas ooms53686289 | 27-12-13 | 13:45

[Insert common comment]

Nou dat had je in de Oe Es Aae niet hoeven flikken of bij bijvoorbeeld de Gardia Civil in Spanje!!!11!1

Ashtrey | 27-12-13 | 13:45

Kwamen vast uit finlandië?

fcdenhaaag | 27-12-13 | 13:43

Maar goed, misschien kunnen we het er vandaag over eens worden dat het steeds maar verlagen van de toelatingseisen bij de politie geen goed idee is...

Parel van het Zuiden | 27-12-13 | 13:43

Zijn de vrouw en meppuber gearresteerd?

WaitingLine | 27-12-13 | 13:42

@Ars Vivendi | 27-12-13 | 13:41
Et voila!
Het is veel belangrijker om het "niet-bestaande" boete-quotum voor het eind van het jaar te halen. En dan huilie-huilie doen in de krant als moeder en zoon de agent even willen wijzen op de correcte prioriteiten.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:42

Wat was de etnische/culturele achtergrond van deze maatschappijverrijkers?

Willem VanDer Decken | 27-12-13 | 13:42

Ik word hier elke keer weer zo pissig over. Gebeurt steeds meer...

Eikeltje99 | 27-12-13 | 13:41

Bij een Islam-demonstratie met gemaskerde mannen is geen agent te bekennen....

Ars Vivendi | 27-12-13 | 13:41

Voor dit soort gevallen is jeugdzorg en een kinderinternaat bedacht. Weghalen dat kind en even wat manieren bijbrengen the hard way.

Bert van Ernie | 27-12-13 | 13:40

Moeder en zoon beiden chemisch castreren. Lost het probleem zich vanzelf op.

Professor Superhirn | 27-12-13 | 13:40

13 jaar. Kan me voorstellen dat je dan als agent terughoudend bent met het zelf gebruiken van (gepast) geweld, want Nederlandse wet.

brutus68 | 27-12-13 | 13:39

Waar staat dat die agent een vent was?
Zijn ook van die hele kleine vrouwtjesagenten toch?

Alt | 27-12-13 | 13:39

Die kuddo-top10 haal ik toch niet meer dit jaar, dus eindelijk tijd om mijn mening te geven:
"agenten zijn allemaal slappe goudvissen!"

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:39

"De agent wilde bij Winkelcentrum Leidsenhage een 43-jarige Haagse automobiliste bekeuren"

Wat voor vreselijke verkeersovertreding bega je bij een winkelcentrum, dat een slappe motoragent tot het uiterste wil gaan?

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:38

De NL politie, in 1 verhaaltje samengevat. Mag niks, heeft geen gezag, is onderbetaald en veel te druk. En de politiek zag dat het goed was.

Muggenmepper | 27-12-13 | 13:38

13 jaar en dan zo aggressief...

HdJ& | 27-12-13 | 13:38

Weer een pareltje voor de toekomst. Ik stel voor een voortplantingsbrevet. Wanneer aan alle capabele eisen is voldaan mag men zich voortplanten.

Boerenhoofd | 27-12-13 | 13:37

Gewoon door het hoofd schieten, allebei. Opgelost. Je laat je toch godverdomme niet door een 13-jarige en z'n mammie voor je bek slaan of wat?

Nilfisk | 27-12-13 | 13:36

Zou 165 maanden te oud zijn voor abortus?
*vragen durft*

Cuyahoga | 27-12-13 | 13:36

In het geval van 3km/h te snel kan ik me iets bij voorstellen dat u oom agent gaat meppen. Eventjes wat verstand bij brengen bij uw beste vriend om echte criminelen op te pakken. *hint* er zit een groot clubje paar keer per week ergens in den haag...

Phoenix the II | 27-12-13 | 13:35

beide 2 uren tuchtstraf, hondjes uitlaten ofzo

Jolien_BE | 27-12-13 | 13:35

Leuk, een eenzame Joop-malloot zit hier in z'n uppie te minnen. Ga spelen met je Stalin-action figure lulhannes.

Conan de Rabarber | 27-12-13 | 13:35

Het is maar 10% van de bevolking.... zeggen ze.

lulleficatie | 27-12-13 | 13:34

Hier hebben we nou jarenlang al die 75 miljard sosjale uitkeringen per jaar in geinvesteerd, zodat NL nu helemaal vol zit met gehospitaliseerde verknipte tokkies. Denk dat elke agent dit dagelijks in mindere mate meemaakt.

Atlas Shruggs 10 | 27-12-13 | 13:34

Wanneer ik stoei met een 13 jarige en een vrouw moet ik me erg inhouden om geen schade aan te richten. Je zou je moeten achamen als agent

Idontgiveafunk | 27-12-13 | 13:34

Maarre, die agent. Is die van suiker gemaakt? Komop zeg. 'Hey Henk, waarom zit je in de ziektewet?''Een 13-jarige gaf me een klap'. Dan kun je beter op een callcenter gaan werken ofzo.
Cappuccino | 27-12-13 | 13:27 | + -1 -
"Agent slaat vrouw en 13-jarig kind" Tsja, wat krijg je dan?

BaldGefkens | 27-12-13 | 13:34

Op kerstavond iemand willen bekeuren voor een verkeersovertreding, dan ben je ook een Gestapo-agent ook.

kapotte_stofzuiger | 27-12-13 | 13:34

Misschien kan oom agent een kickboksclinic krijgen op de sportschool van dat jongetje.

pluk-87 | 27-12-13 | 13:32

Cappuccino | 27-12-13 | 13:27 |
Als jij ge-suckerpunched wordt door zo'n totaal-tokkie wil ik je ook nog wel eens horen praten over hoe je "van suiker gemaakt bent". Uitgaande van de verwondingen van de agent zal dit geen mannetje van 1.50 zijn geweest die uit totale nood mamma moest helpen.
.
Mevrouw & zoon zijn natuurlijk perfecte kandidaten voor een heropvoedingskamp, ergens in Siberië, maar dat lijkt mij duidelijk.

HaatAth3ist | 27-12-13 | 13:31

@Kaas de Vies | 27-12-13 | 13:30
Dat gaat altijd ten koste van de hersenmassa.

Conan de Rabarber | 27-12-13 | 13:31

Dan kan ondertussen de helft van de Nederlandse bevolking geen kinderen meer krijgen.

ProAsfalt | 27-12-13 | 13:30

-weggejorist-

Feynman | 27-12-13 | 13:30

Waar is Judge Dredd als je'm nodig hebt.

Conan de Rabarber | 27-12-13 | 13:30

@Zware Majesteit | 27-12-13 | 13:28 | + -3 -
Bij sommige culturen ontwikkelt de spiermassa zich sneller.

Kaas de Vies | 27-12-13 | 13:30

Beiden chemische castratie lijkt me niet meer dan een logische straf.

Hairdiapercameltoe | 27-12-13 | 13:29

Tja, ongestelde wijven moet je in het algemeen ook met rust laten...

CornholioNL | 27-12-13 | 13:29

Moge dat tuigh iets "joriswaardigs" overkomen, maar een politieagent die het aflegt tegen een vrouw en kind??

Parel van het Zuiden | 27-12-13 | 13:29

En morgen lopen ze weer vrij rond en spannen ze een rechtzaak aan tegen de agent, die ze waarschijnlijk nog winnen ook.

Frankiej | 27-12-13 | 13:28

Wut!? Een agent laat zich in mekaar rossen door een 13-jarige snotneus? Hoe zit dat dan? Mijn neefje is 13. Die houd ik er met één hand nog onder.

Zware Majesteit | 27-12-13 | 13:28

Maarre, die agent. Is die van suiker gemaakt? Komop zeg. 'Hey Henk, waarom zit je in de ziektewet?''Een 13-jarige gaf me een klap'. Dan kun je beter op een callcenter gaan werken ofzo.

Cappuccino | 27-12-13 | 13:27

Inmetselen. Allebei.

De Literator | 27-12-13 | 13:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland