Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kerstdiner op scholen nu ook al islamofoob

debaconboom.jpgAan de ouders/verzorgers van de Nederlandse schooljeugd. Beste ouder/verzorger. Binnenkort is het weer tijd voor het kerstdiner de eindejaarsmaaltijd op school. (Oeps, zag u dat? Deden we bijna kwetsend 'kerst' zeggen. De meeste scholen in de randstad houden tegenwoordig een 'eindejaars'maaltijd omdat allochtone ouders hun kinderen anders thuis houden en wij willen natuurlijk niet de integratie tegenwerken.) Wij vragen aan alle kindjes om iets lekkers mee te nemen, dat wij gezamenlijk in de klas zullen serveren, van 19:00 tot 21:00. Omdat er nogal best wel tamelijk buitensporig veel kindjes zijn die worden opgevoed als moslim, mogen zij alleen halal vlees eten. Nee, dat is niet 'jammer dan, hun probleem', islamofobe faksist. Wij als school moeten leerlingen het goede voorbeeld geven hoe het er aan toe gaat in de Randstad anno 2013. En dat is: toegeven. Meebuigen. Vooral niemand kwetsen. En alle, maar dan ook alle eigen principes en tradities overboord gooien om tegemoet te komen aan de eisen en wensen van Nieuwe Nederlanders. Dus, of u de hapjes voor het Eindejaarsfeest strikt volgens middeleeuwse woestijnvoorschriften wil maken. Ook heel leerzaam voor uw kinderen, want samen eten kweekt dialoog en begrip, vooral als we een van oorsprong heidens/Christelijk feest islamiseren voor de Gebiedende Wijzen uit het Oosten. Zo zou de timmerman uit Betutlehem het gewild hebben. Want integratie begint bij ons. Bij weg met ons, om precies te zijn. Namens docenten en team hopen wij op een vreugdevolle eindejaarsmaaltijd, na het vrijdagmiddaggebed. Huishoudelijke mededelingen van de ouderraad: de meisjes zitten links, de jongens rechts, de luizencapes dragen de meisjes voortaan gewoon óm het hoofd (effectief en respectvol tegelijk!) en de meisjes doen de afwas. Geen kaarsjes meegeven, de Verlichting kan als kwetsend worden ervaren. Wij wensen u fijne dhimmiedagen en een gelukkig 1436! De Directie.

Reaguursels

Inloggen


In 020 was er ook zo´n initiatief (nou ja, meer verplichting) voor halal vlees. De schooltandarts kwam met een prachtig idee. Die kindertjes hebben vorige week lekker gegeten. Gerookte varkens worst en een extra portie om mee naar huis te nemen ! Die tandarts zei nog : Gary, als we die moslim broeders straks een gelukkig nieuwjaar wensen, dan hebben we een reden om te glimlachen !

Gary Gunstone | 26-12-13 | 01:52

ik wens de Nederlanders (alleen de Nederlanders!) een heel prettige Kerst toe! die anderen heb ik geen scheit mee te maken.

ron2013 | 25-12-13 | 16:16

Tja, dit gaat te ver.

Eikeltje99 | 25-12-13 | 15:20

JohnDoo | 25-12-13 | 11:34
De laffe westeuropeaan krijgt wat het verdiend, want
men kiest zelf weer de verraderspartijen die dit europa ten grabbel gooien aan elke leegvreter die het maar wil hebben, maar ze beseffen niet dat ze de rekening betalen voor al die leegvreters en de criminelen die dit europa de afgrond insturen.
Maar goed, het is weer kerstmis, en de koelkast is weer goed gevult, en aan kado's geen gebrek, en zolang
dat blijft, veranderd er geen flikker! Daarom moet dit europa eerst compleet naar de klote en iedereen aan de geeuwhonger, en dan komt er pas verandering!

von sokkenstopfen | 25-12-13 | 15:05

ik heb de vijdand gezien en ik zag...... we zijn het zelf.... door alles maar toe te laten. Het klinkt tegenstrijdig maar soms moet je omwille van vrede gewoon vechten....

matrixbluepill | 25-12-13 | 14:09

Ik wens alle verzuurde dhimmies een heerlijk en warm kerstfeest toe. VROLIJK KERSTFEEST - HAPPY CHRISTMAS allemaal, zo doen wij dat hier!

lanexxx | 25-12-13 | 11:49

@von sokkenstopf,dat heb ik ook vaak gehoopt want het besef schijnt er anders niet te komen. Leegzuigen die handel tot de laatste druppel. En diegene die het dan nog goed gaat die gaan die leeggezogen mensen wel ter orde roepen. Delen die "rijkdom" is dan een mooi strijdpunt. Ik verheug me er al op. Allemaal op 0 beginnen.

JohnDoo | 25-12-13 | 11:34

von sokkenstopfen | 25-12-13 | 10:51
Het zou heel jammer zijn als we eerst door zo'n diep dal moeten...
Voor de rest helemaal met U eensch!

Hendrikaatje | 25-12-13 | 11:21

Mijn kerstwens is dat dit europa snel in elkaar klapt, hier alle sociale voorzieningen helemaal leeggetrokken worden, en de werkende nederlander
massaal ingerolen word door goedkoop oostblokvolk,
en de drang der armoede als nooit tevoren toeslaat, want alleen dan is er een klein kansje dat we het met z'n allen niet meer pikken, en we alle geimporteerde leegvreters, zeikerts, eisenstellerts, maar ook eigen landveradend linksvolk, de oorlog verklaren, want ik
ben dat gekruip, gelik en gebuig voor al dat importvolk echt helemaal spuugzat.

von sokkenstopfen | 25-12-13 | 10:51

Kuttenzoener | 25-12-13 | 01:54 | + -
He puber whiskey schrijf je zo. Lik jij nog maar even aan een ijsje om af te koelen.

Veel Vaak | 25-12-13 | 10:44

Ik was laatst uit eten met Hindustaanse collega's. Ze namen geen rund en ik kon gewoon eten waar ik zin in had. De aanwezige moslims in het gezelschap repten met geen woord over halal vlees. Dat soort gelovigen bestaan dus ook. Alleen die paar schreeuwers verkutten het weer en correct Nederland gaat meteen liggen kwispelen. Het grootste gevaar is niet de vijand, het grootste gevaar zijn de mensen die te belabberd zijn zich te verdedigen.

Boer in 020 | 25-12-13 | 10:41

koetjeboe | 25-12-13 | 07:19
Ook in Indonesië is kerst geen probleem!
Het zijn de politiek correcte gutmensch kwallen die hier de boel vergallen...

Hendrikaatje | 25-12-13 | 10:31

"Op de school van mijn kinderen werd specifiek gevraagd om 'eten uit het land van herkomst' te maken voor de kerstviering. Ik maakte zuurkool met spek en dat werd niet toegestaan, ook al is dat echt typisch eten uit mijn land van herkomst. Daarna hebben ze gescheiden koffiedrinken voor de ouders ingevoerd. Serieus.
Oh ja, het is een openbare school."
Ardberg | 24-12-13 | 13:29 | + 78 -

Naming and shaming please!

caspert79 | 25-12-13 | 08:35

Bizar. Mijn dochter gaat hier in Dubai naar een internationale school en er wordt gewoon kerst gevierd. Alle religies vind je er maar niemand die er een probleem van maakt. In de malls ook overal kerstbomen en kerstliedjes. De ergste figuren in Nederland zijn de nederlanders die zo politiek correct mogelijk willen zijn. Die heb je hier gelukkig niet.

koetjeboe | 25-12-13 | 07:19

duurt wel lang voordat Joris mijn post goedkeurt

Kuttenzoener | 25-12-13 | 01:56

Wacht ff eerst een nieuwe WISKEY inschenken................. godverdegodver.
waar moet dit naar toe, nee ik kan dit niet meer verdragen.
Wanneer stoppen die kruistochten eerst die chrisssssteLIJKEN nu weer die boosLIMS. er is zoveel intellect op deze aardkloot en elke keer weer word het verkloot door religie (extremisten). geloven is oké maar daar val je anderen niet mee lastig.
SNAP DAT NOU EENS.
lik liever aan dat kutje en hou je grote bek dicht.........

Kuttenzoener | 25-12-13 | 01:54

"gescheiden koffiedrinken voor de ouders ingevoerd. Serieus.
Oh ja, het is een openbare school.
Ardberg | 24-12-13 | 13:29 |"

Sprakeloos! Als ik dit soort dingen lees dan ben ik min of meer blij dat ik niet meer, al lang niet meer, voor de klas sta. Maar het verbaast me niet. Had ergens in de 90er jaren al ruzie met de inspecteur die vond dat we onderwijs in eigen taal en cultuur moesten geven. Ik had liever meer aandacht voor het Nederlands. Sommige leerlingen kwamen zo ongeveer linea recta uit de bush, zeer zeer gebrekkig Nederlands sprekend. We hadden tientallen nationaliteiten op een goed moment op school, van dat werk. Je begrijpt dat ik natuurlijk als fascist-in-de-kast gezien werd.
Salut! Evocatus

Evocatus | 25-12-13 | 01:36

Is goed maar dan alleen als ik ''ik neuk je de moeder'' uitschreeuw onder het genot van een halal doorsmeerbeurt onder de kerstboom.

Real Dutch Meat | 25-12-13 | 00:03

Zonde, was altijd een van de leuke dingen op de school van m,n kinderen.
Een paar speklappen of 2 blikke knakworsten(varken) meegeven voor de gezamenlijke lunch.

zoek het effe uit met je halal!!

Gerrit gordijnstok | 24-12-13 | 22:33

Ik lees steeds weer "Nederlanders" maar weten jullie dan echt niet dat we het Nederlanderschap al hebben moeten opgeven en al heel lang Europeaan zijn? En zeker is het zo dat Marokkanen en Turken gewoon Marokkanen en Turken blijven, maar Nederlander zit er voor ons niet meer in als autochtoon. Die strijd hebben we al verloren. Dit schrijf ik niet omdat ik vervelend wil doen op kerstavond maar ik moest het jullie toch met een snik en traan mededelen. Nu nog allemaal verplicht halal vlees eten en dan hebben we die vrije wil ook verloren net zoals democratie wat ook niet bestaat maar wat ik wel vaak lees. Vele dingen zijn er gewoon niet meer en het woord patriot daar weet bijna niemand meer de betekenis van. Er blijft steeds minder over. Maar ik verwijt de politiek niets maar wel de kiezer. Wat een @#$#@#%$#@# Heb het maar niet opgeschreven wat ik dacht want vrije meningsuiting is ook zo'n mooi woord waar we trots op zijn maar niemand mag uiten wat die echt denkt. Toch?

JohnDoo | 24-12-13 | 22:12

Er heerst nogal wat verwarring omtrent het woord "multicultureel".

- Niet-gesubsidieerde Nederlanders denken bij "multicultureel" aan een vreedzaam samengaan van alle culturen, inclusief de cultuur van de oorspronkelijke bewoners van dit land.

- Onze elite en hun overmatig gesubsidieerde multikul-lobby daarentegen stellen dat "multicultureel" betekent dat alle culturen zijn toegestaan, behalve die van de oorspronkelijke bewoners van dit land. Gewone Nederlanders zijn immers maar belastingbetalers, verantwoordelijk voor alle misstanden in onze maatschappij; vrede, vrijheid, tolerantie, welvaart, kinderfeestjes en al die andere dingen die in islamitische en socialistische landen verboden zijn. Tokkies dus, die niet vaak en hard genoeg geschoffeerd kunnen worden.

- En in de islam betekent "multicultureel" weer iets heel anders, namelijk "zuiver islamitisch". Waar onze multikul-lobby ook nog de superioriteit van religies, culturen en nationaliteiten van bijvoorbeeld hindoes, kannibalen en Nigerianen erkent, erkent de islam alleen de islam. Er is geen islamitisch land te vinden waar etnische, religieuze en culturele minderheden worden gerespecteerd. Er is geen enkele islamitische geestelijke, leider, organisatie of beweging die streeft naar meer tolerantie voor anderen dan zijzelf.

Wen er maar aan mensen. Nu gaat het alleen om onze feestjes, vlaggen, gebouwen, joden, homo's, vrouwen. De vrijheid van meningsuiting is hier in de praktijk al afgeschaft, en straks zal ook de vrijheid van godsdienst worden afgeschaft.
De islam wordt uiteindelijk de enige toegestane religie. Met speciale dank aan de stevig gesubsidieerde multikul-lobby van de PvdA, die nooit heeft begrepen wat "multi" precies betekent.

Dandruff | 24-12-13 | 21:28

Dominant afdwingend volk hoor die Mislims. Als basisschool-leerkracht zie ik ze hun Mislim-wil dwingelanderig opleggen aan iedereen op school. Maar wel thuis blijven met de Mislim-feesten EN de Christelijke traditie-dagen.

Iwmac | 24-12-13 | 21:17

Het maakt mij wel degelijk uit of ik normaal of halal te eten krijg. Ik heb het liefst Parma, Ardennerham, boerenkarbonade, spekjes of een malse varkensrollade. Daarnaast een paardenbiefstuk en sudderlapjes mogen voor de jus en natuurlijk om discriminatie te voorkomen.
Dan wil ik het niet eens hebben over het sadistische halal slachten waar je je voor moet schamen.

Mantisomantis | 24-12-13 | 20:59

Ik lig onder de tafel van het lachen. En maar wijzen naar anderen, maar ondertussen verliezen Nederlanders langzaam maar zeker hun eigen land. En maar wijzen naar anderen en het zogenaamde gidsland zijn. Het voorbeeld voor anderen.

Wat worden Nederlanders voorgegaan door lichtende politici. Wat een voorbeelden en wat een duidelijk inzicht.

Medelijden moet je hebben met Nederland en de Nederlanders. Wat moet er gebeuren voordat mensen dit gezeik gewoon niet meer pikken?

Anyway, zoals ik al eerder postte. De dienstplicht is afgeschaft. Daar waar de moslimkippetjes demografisch aan het winnen zijn en hun mannetjes fijne oorlogervaring aan het opdoen zijn wereldwijd, lopen Nederlandse mannen weg van hun plicht. De strijd is straks oneerlijk.

Of ben ik nu een doemdenker? Ik hoop het.

Mokum Kosher | 24-12-13 | 20:53

Ik ben toch bang dat er weer treinen naar het oosten gaan rijden, one day. Met de mensen die het meest te verliezen hebben aan het stuur.

Dahmers Deli | 24-12-13 | 19:37

Er is er een jarig, hoera, hoera!
Dat kun je wel zien dat is HIJ
We vinden het allen zo prettig, ja, ja
En daarom zingen wij blij

Lang zal Jezus leven
Lang zal Jezus leven
Lang zal Jezus leven In de Gloria
In de Gloria In de Gloria

Hij leve hoog hij leve hoog
Hij leve hoog hij leve hoog
Ja hoog ,Ja hoog, hij léééve hoog ( in de wolleke )

Minus Richels | 24-12-13 | 19:34

Hoezo nederlands democratisch.
Wat de minderheid wenst of wil krijgen ze van de linksche gutmensch partij. Het weg met ons, en wij als meerderheid moeten ons maar aanpassen. Het wordt te gek voor woorden. Eerst de belachelijke zwarte pieten kwestie. Dan weer het kerstontbijt op school. En als klap op de vuurpijl, het vuurwerk. Hebben die zeikers om het zeiken van die linksche gutmensch kerk niks beters te doen. Bijvoorbeeld zo'n pvda en groen links. Met hun stemmingmakerij, en haat en verdeeltheid zaaien. En hun weg met ons cultuur. En hun onzinnige dingen en ideeen. We zijn hier in nederland. In nederland vieren wij kerst. In nederland hebben wij een kerstontbijt op school. En als je het als islamist het er niet mee eens bent, wat let je, ga lekker wonen in je land waar geen kerstontbijt op school is, en val de nederlanders er niet mee lastig. Waarvoor moeten wij ons aanpassen naar een minderheid als het om een onschuldig kerstontbijt gaat voor kinderen. Pleur op.

tweetybird | 24-12-13 | 19:07

@coquin
Ik kom van een andere planeet en ik ben dom. Aha.
Je kunt mensen op verschillende manieren stimuleren toch?

michello | 24-12-13 | 18:52

@Highwoodman | 24-12-13 | 17:48
Ik snap dat als je een moslim uitnodigt dat je rekening houdt met zijn dieet eisen. Als dat een probleem is moet je geen moslim uitnodigen.

Alleen zal een normale moslim nooit eisen dat alles halal moet zijn. Dat is speciaal voor de extra drammerige exemplaren en linkse gutmenschen. En ik snap best dat ze moslim de keuze willen geven om halal te eten, maar waarom mogen christenen niet de keuze hebben niet halal te eten...

TheLuggs | 24-12-13 | 18:47

Ten eerste erkennen die islam kerst niet. En ik zeg dezelfde regels voor die islam fanaten als voor mijn nederlandse kinderen. Waarbij bij het suikerfeest de islam kinderen vrij waren maar mijn kinderen naar school moesten komen. Ik hield ze dus thuis en kreeg daar een boete voor. Nu wens ik dus ook hetzelfde regime. Islam kinderen thuishouden, een boete. Gold voor mij als nederlandse ouder ook. Waarbij omdat het suikerfeest bij de islam hoort en mijn kinderen niet van de islam ik hun dus maar wel naar school moest sturen. Dat noemen ze nu met twee maten meten. En dan nemen ze zelf maar vreten mee. Pleur op met die positieve discriminatie naar die fuck islam en houd eens op met die discriminatie naar ons nederlanders. De weg met ons mentaliteit van die linksche kut gutmensch politiek.

tweetybird | 24-12-13 | 18:40

Hulde, Annabel, prachtig weer.
Ik hoop dat alle NL ouders hun kindjes gewoon thuis laten blijven met dit 'feest', want, inderdaad, kwetsend.

huh, ian? | 24-12-13 | 18:05

We geven onze kinderen altijd varkensvlees (worstjes etc) mee naar zulke halal eindejaarsfeestjes. Moslims gaan niet naar de hel als ze het niet weten.... Jammer.

funkyd | 24-12-13 | 18:01

Stel je hebt eergisteren wat zwoerd in de pan gelegd en dat heerlijk op zitten peuzelen nadat je culinair flink tekeer bent gegaan op dat zwoerd.

Dan ga je vervolgens voor kerst lekker pannenkoeken bakken voor het kerstfeest op school. Dit schijnt, zoals ik eerder aangaf in dit draadje, niet halal te zijn. Ook al heb je die pan gezandstraald, het mag niet.

Maar goed je hebt wel met je fikken aan het zwoerd gezeten. Mag je dan nooit meer een moslim een high-five geven?

Mocht mijn kind ooit met zo'n boodschap thuis komen dat het 1 en ander niet mag kwa eten ivm sommige klasgenootje en hun geloof, dan zal ik de school mededelen dat daar niet aan wordt meegewerkt en dat ik hoogstpersoonlijk het eten kom opdienen omdat ik mijn kind niet met deze kwestie zou willen belasten.

Vroegah werd er op school gewoon gezegd door diegenen die iets niet mochten of konden eten 'die sla ik even over omdat [rede X] en nam het desbetreffende kind gewoon wat anders. Er is immers keuze genoeg.
Maar nu moet iedereen gaan vreten wat Ali ook mag vreten? Ammenooitniet!

Highwoodman | 24-12-13 | 17:48

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 17:37

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 17:37

Hala moet. Echt. Want dat is veel diervriendlijker, dieren ophangen aan de achterpoten. Onverdoofd natuurlijk anders gaat het niet zo lekker. En dan de keel doorsnijden en kijken hoe het dier stuiptrekkend van angst en pijn langzaam leegbloedt.

Misschien kunnen we eens uitjes naar de slachtingen gaan organiseren. Dan wordt iedereen er echt van overtuigd dat we allemaal Halal moeten gaan eten!

Rest In Privacy | 24-12-13 | 17:36

@ Pikkebaas | 24-12-13 | 13:21 | + -11

Lees het etiket nog maar eens na. Knakworsten en varkensvlees, dat is lang geleden. 10 tegen 1 dat er kip- of kalkoenseparator"vlees" in zit. Van dat heerlijke geperste poten, snavel, kammen en ander slachtafval. Ook bij A merken. Maar geen gevaar voor de volksgezondheid hoor.

Elessir | 24-12-13 | 17:26

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 17:22

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 17:22

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 17:21

@ Pikkebaas | 24-12-13 | 13:21 | + -11

Elessir | 24-12-13 | 17:21

Laat ik 't zo zeggen: ik zeg op het moment allemaal dingen hardop, die ik hier niet mag posten.

quackel | 24-12-13 | 17:16

@michello | 24-12-13 | 17:08
Stoppen met uitkeringen en stemrecht voor wie een buitenlandse nationaliteit heeft, al dan niet naast de Nederlandse. Dan is het probleem snel verholpen.

André van Delft. | 24-12-13 | 17:16

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 17:14

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 17:14

@JohnDoo | 24-12-13 | 16:56
We moeten de Moslims stimuleren om terug te gaan naar hun eigen land, net zoals Willem Drees in de jaren '50 honderdduizenden jonge Hollandse mensen stimuleerde om in Amerika hun nieuwe geluk te gaan zoeken.

michello | 24-12-13 | 17:08

Er zijn moslims die altijd strijden en steeds meer kleine stukjes winnen, en je hebt sukkels ook wel Nederlanders genaamd, och nee de Nederlander bestaat helemaal niet meer. Was ff een foutje. Ik bedoel Europeanen die steeds meer inleveren voor de lieve vrede. Want wie durft de moslim nog openlijk iets in de weg te leggen, dat zijn steeds minder mensen. Dus laten we dat halal vlees ook maar verplichten want ik wil ook geen boze moslims in mijn, ik bedoel hun land. Ik vraag me zelfs af of dit bericht wel op deze manier geschreven mag worden, maar we zien wel. Want zelfs als je positief jegens hun bent zullen er altijd velen zijn die zich beledigt voelen. Ik weet vaak echt niet hoe ik het nog moet formuleren.

JohnDoo | 24-12-13 | 16:56

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 16:55

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 16:55

Mijn potje verdraagzaamheid is leeg. Schoon op.

Kinkeltje | 24-12-13 | 16:49

@coquin | 24-12-13 | 16:38
In het stemhokje voorlopig nog, ja. Doen we al.

michello | 24-12-13 | 16:42

Kerst wordt over 100 jaar in Nederland alleen nog gevierd door een select groepje mensen. Zo laf en triest wordt het hier. Eigen land kapot, door de massale komst van allochtone,kansarme figuren en veelal Moslims. Kan wel janken

shenkie7 | 24-12-13 | 16:42

-weggejorist-

coquin | 24-12-13 | 16:38

Leuk geschreven, Nanninga.

Terzijde nog dit..
De strijd is niet in het volk maar met het volk. Tegen de corrupte overheersing die geen enkele moraal kent (en zetelt in gebedshuizen en in DenHaag, Brussel, Parijs, London, etc). De club die Europa wilt transformeren tot een tweede Amerika alwaar de kleine corrupte groep maximaal kan genieten van macht en geld over de ruggen van een vechtenden onderklasse. Dit vraagt vooral om begrip en respect, niet om klakkeloos aanpassen en jezelf wegcijferen, noch aanstoot nemen wanneer ze je een racist fascist anarchist noemen wanneer je je mening uit. Democratie heeft vele k(l)anten. De Europese burger staat 3-0 achter maar de wedstrijd is nog lang. Opdat wij vredig en welvarend kunnen blijven en religieuze overheersing in de geschiedenisboeken wordt gehouden, welk mutsje ze ook draagt.

Shareholder II | 24-12-13 | 16:37

Discriminatie!!!!!

mogen blanken geen koteletje meer eten !!!!!!!!!!!!

Discriminatie !!!!!!!!!

gentle_giant_58 | 24-12-13 | 16:27

We hebben het Snieklaas-feest al bij het grofvuil gezet. Want 'racistisch' (Nooit geweten dat roet 'racistisch' kon zijn).

Het Sint Maartensfeest is al verkankerd omdat kindertjes door hun moslimse leeftijdgenoten worden beroofd van het bij elkaar gezongen snoepgoed.

Het kerstfeest heet op onze scholen al geen 'kerstfeest' meer maar 'eindejaarsfeest' (hoe krijg je het godverdomme uit je strot), omdat moslimse ouders het kerstfeest niet believen.

Binnenkort in dit zwakzinnigentheater: de discussie over Pasen. Is vast óók niet haram. Of misschien zelfs wel racistisch; je weet maar nooit met wat voor een onverwacht verband de een of andere excuusnegert binnenkort weer gaat komen.

En Goede Vrijdag. Niet respectvol naar moesliems, want op een vrijdag.

Daarna: de discussie over Pinksteren. Vast ook héél beledigend voor moesliems.

Hemelvaartsdag. Allerheiligen. Allerzielen. Maria-hemelvaart. Vooral die laatste. Ies een vrouw. Kan niet. Mag niet van moesliems. Een vrouw hoort in de keuken in een stoomwolk te staan, in plaats van op een échte wolk ten hemel te zweven. Niet eens gekleed in een zwarte hobbezak-met-brievenbus.

Kortom: laten we maar alle feestdagen die onze cultuur ooit kende, bij het grofvuil zetten. Om vooral maar de moesliems te gerieven.
Laten we alles waar deze samenleving ooit voor stond, maar verloochenen.

Nu weet ik ineens, waarom ik al jaren lang met grote regelmaat ergens een haan drie maal hoor kraaien.

Peter Emile | 24-12-13 | 16:27

@Ardberg | 24-12-13 | 15:11
Bizar als je je daaraan zou houden.
Maar ja, ik drink sowieso geen koffie met ouders op school,dat is meer iets voor werklozen met een bidwrat.

Causa Sui | 24-12-13 | 16:24

Wat een onzin zeg. Ik ben zelf moslim, op de middelbare school deed ik ook niet moeilijk over halal vlees op het kerstdiner. Sterker nog, mijn eigen ouders vonden de moslim ouders die klaagden een stelletje zeikerds en dat zijn ze ook!!

themskoko | 24-12-13 | 16:21

michello | 24-12-13 | 16:03 | + 0 -
Zo'n 15 jaar geleden werd in vol ornaat door politieke partijen aktie gevoerd om Nederlandse boeren massaal Nederland uit te trappen. Dat is gelukt. Argument was: koeien poepen, dat mag niet want is slecht voor het milieu.
In Denemarken wonen thans 600 NL boeren die het goed doen. Hebben als ondernemer een uitstekende reputatie. En brengen miljarden binnen in de staatskas.

duitse herder | 24-12-13 | 16:13

Wie is "we"? Die teringlijers in Den Haag hebben "hun" binnengehaald voor olie en lagere arbeidskosten. Die eikels van toen liggen al onder de zoden maar de huidige eikels laten gewoon nog meer vreemde vogels naar hier komen.
Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 14:11
-
Willem Drees (PvdA) heeft in de jaren 50 honderdduizenden gezonde, jonge mensen gestimuleerd naar Amerika, Canada etc. te vertrekken wegens weinig werk alhier. Toen sloeg de economie ineens om en moesten de werkgevers weer arbeiders aantrekken. Tja.

michello | 24-12-13 | 16:03

عيد ميلاد سعيد، اللحى الكراهية ook wel grappig, kerst wordt in het arabisch vertaald als vakantie.

hero_of_heaven | 24-12-13 | 16:01

Jullie zijn nog vergeten dat het jaartal 2014 ook als kwetsend kan worden ervaren?

Jippie | 24-12-13 | 15:59

Ardberg | 24-12-13 | 15:50 | + 0 -
Nou ja... ik ben al weg en blijf weg... zal ik maar zeggen.
Ik vind dat overigens wel schadelijk voor de opvoedkundige kant van het kind en de vrije keuze van ouders binnen een democratisch land.
Zeg ik dat goed... democratisch land in 2013/2014 ?

duitse herder | 24-12-13 | 15:59

Tegelijk heeft de islamitische raad op Atjeh moslims verboden deel te nemen aan christelijke vieringen (IKON kerknieuws). Op het eerste gezicht is dat in strijd met dit bericht uit Amsterdam (wel meedoen – niet meedoen) maar op het tweede gaat het om hetzelfde: de enige goeie integratie is islamisatie.

Friedrich Frayek | 24-12-13 | 15:59

-weggejorist-

hero_of_heaven | 24-12-13 | 15:57

Ik zou kerst op willen geven als dan alle religie verboden wordt.

Veel Vaak | 24-12-13 | 15:52

Pim Fortuyn , Theo van Gogh.... who,s next?,

badlegerig | 24-12-13 | 15:50

"Geen kaarsjes meegeven, de Verlichting kan als kwetsend worden ervaren."
Mooi, heel mooi.
Nog een kleine toevoeging.

Het gaat niet, zeker niet op de eerste plaats, om drammende mohammedanen maar om pure wegmetonzers.
Dat wordt pas echt duidelijk wanneer je met ze 'meedenkt', wanneer je ze serieus neemt.
Okay, schooldirectie, mijn dochter/zoon moet dus halalvlees meenemen. Hoe weet ik zeker dat ik haar/hem wel écht halalvlees meegeef? En niet bijvoorbeeld koosjer vlees. Is vlees van een dier dat geslacht is door een sjiiet wel halal? Wanneer we onze eigen kippen slachten en dan "Allah is groter" roepen terwijl we die vogels de nek afsnijden, is dat kippenvlees dan halal, of moet dat Allahu-akbarren gedaan worden door een echte mohammedaan of erkende imam? Wie doet dat trouwens dat erkennen van imams?

www.islamofobie.nl/index.php/blog/meer...

Fransg | 24-12-13 | 15:50

@Duitse herder
Ja, ik was zelf ook geschokt. Net zo geschokt als toen de zuurkool met spekjes geweigerd werd als passend gerecht uit land van herkomst. Ik heb daar ook de kinderen zelf over laten beslissen en eentje heeft het toch meegenomen, de ander nam liever zuurkool met een rundvleesrookworst mee.

Ardberg | 24-12-13 | 15:50

Hoorde recent een interview met burgemeester Aboutaleb van Rotterdam.
Hij keuvelde over het Kerstfeest sorry ik bedoel het Eindejaarsfeest,in Rotterdam.
Aboutaleb lette heel goed op zijn woorden, en geen enkele keer kreeg ik het idee dat hij over de Kerstsfeer in Rotterdam praatte.
Heel knap hoor, om over het Kertstfeest te keuvelen zonder het woord Kerst in de mond te nemen.
Hij wilde waarschijnlijk de Rotterdamse Moslims niet schofferen.

Ella | 24-12-13 | 15:48

BLR | 24-12-13 | 14:46 |
Tuurlijk, veel plezier dan met je BSE rund vol antibiotica (resistente ga-dood ziektes gaan het nog eens helemaal worden), salmonella plofkip, PCB kaasje en kwikvisje of ziekelijk bleke vegatiersmoeltje.

ZSU-23-4 | 24-12-13 | 15:48

"... toegeven. Meebuigen. Vooral niemand kwetsen."

Gedwongen automutileren der autochtonen daarentegen is geen enkel probleem. Alles om de inhoud van de smeltkroes vloeibaar te houden.
Maar wel halal!

Ugly Basterd | 24-12-13 | 15:47

Goed bezig Nanninga, je laat een onthutsend gebrek aan kennis zien in deze post..

- geen christen die geïnteresseerd is in halal of haram, dat is voorbehouden aan moslims
- moslims vieren het kerstfeest niet
- de kerstverhalen die je citeert zijn dus ook niet relevant want die zeggen moslims niet zoveel

Maar goede Kerstdagen toegewenst natuurlijk...

enternaar | 24-12-13 | 15:46

Ik zou bijna zeggen dat onze cultuur inmiddels aanzienlijk is verarmd door deze cultuurverrijkers.
Maar dat mag niet.
Dus ik ga maar snel een paar Weg-met-onsjes opzeggen.

Mr. Happy | 24-12-13 | 15:44

Gebiedende Wijzen uit het Oosten; de timmerman uit Betutlehem... Ha, weer goed bezig Nanninga, mooi gesproken. En ja, het is tenenkrommend hoe de zelfbenoemde fatsoenlijken weer schijthufterig buigen voor Mekka.

lekker wijf | 24-12-13 | 15:39

Mijn kinderen zitten ook op een school van STAIJ. (=Geldverslindende onzinclub). Maar verder niks hiervan gemerkt. Gewoon worstenbroodjes meegegeven en zelf op het plein aan de Gluhwein.
Zo, nu nog even snel naar de Ghalal & Ghalal...

Mammeloe | 24-12-13 | 15:39

Kijk , Kwit dit gaat ergens over.

ja,diedus! | 24-12-13 | 15:38

Ardberg | 24-12-13 | 15:35 | + 0 -
Ik ben niet gauw geschokt... maar nu even wel. Dit kan niet.

duitse herder | 24-12-13 | 15:37

@duitse herder
Ik denk de school zelf. Of anders de ouderraad. Ik heb me er nooit zo in verdiept wie de regels opstelt, maar het staat dus gewoon open en bloot in de schoolgids. En ja, het zijn gewoon NL ouders die worden gescheiden, al komt het initiatief ongetwijfeld van de NL-ouders met een andere culturele achtergrond.

Ardberg | 24-12-13 | 15:35

Ik geloof een jaar of 3 terug, zag ik opeens in Den Haag kindertjes lopen met haatdoekjes. Ik zei toen nog, het wordt komend jaar het jaar van de kinderhaatdoek. Et voila, shit happened.

basweetutwel | 24-12-13 | 15:35

Nederland is helaas ongeneselijk ziek !
Nederland lijd aan een ernstige en zeer besmettelijke vorm van WEG MET ONS ,Bij de politici is deze ziekte al een epidemie zij kunnen alleen nog praten over weg met zwartepiet ,weg met vuurwerk ,weg met kerst feest ,weg met autochtonen ,Onze politici zijn inmiddels helemaal ruggengraatloos geworden door deze ziekte , Helaas raken er steeds meer mensen besmet met dit virus ,

andjing | 24-12-13 | 15:34

Lewis Lewinsky | 24-12-13
Koninging Beatricks | 24-12-13
.
Geen reactie terug... ook goed.

duitse herder | 24-12-13 | 15:31

Ardberg | 24-12-13 | 15:11 | + 2 -

begrijp openbaar school...
Zijn dat dan NL en niet NL ouders die gescheiden worden?
Wie bepaalt dat ?

duitse herder | 24-12-13 | 15:30

Niks multiculturele samenleving, dit is gewoon monocultureel gedram.

Harry Turtle | 24-12-13 | 15:18

Je moet de boel eens omdraaien, de wereld zal te klein
zijn. Als mijn kind op zo'n school zat, had ie een half varken meekregen op een kruiwagen.

God |Bestaat Niet | 24-12-13 | 15:17

@Feynman | 24-12-13 | 13:04
Kinderen? Fruit? Dat lussiknie! Ik wil patat!
steven paul | 24-12-13 | 13:09 | + 17 -

Hebben ze dan ook halal frituurvet? of is die halalfrikandal een hoax?

[G]eenstijl | 24-12-13 | 15:15

Hoe zit het eigenlijk met marsepein varkentjes?

Geert Linkers | 24-12-13 | 15:13

Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 14:17 | + 5 -

Alles, het hele leven is slecht en de regering red ons van het kwaad. Daarom krijgen we lieve E-Nummertjes van ze, vlees is focking ongezond!

[G]eenstijl | 24-12-13 | 15:13

@duitse herder

Elke ochtend kan je op de school een kopje koffie drinken met de andere ouders. Alleen moeten de mannen dus in een ander lokaal hun koffie opdrinken dan de vrouwen.

Had ik al gezegd dat het een openbare school is?

Ardberg | 24-12-13 | 15:11

Dit vraagt maar om één ding...
Bacon Strips &
Bacon Strips &
Bacon Strips &
Bacon Strips &
Bacon Strips &
www.youtube.com/watch?v=JKb1IeovH60

Den Heerscher | 24-12-13 | 15:06

Ardberg | 24-12-13 | 14:58 | + 0 -
Hoe bedoel je dat... gescheiden koffie drinken

duitse herder | 24-12-13 | 15:05

Halal is per definitie haram. Alleen al omdat halal vlees het product is van dierenmishandeling.

La Bailaora | 24-12-13 | 15:02

Ik hoorde zelfs dat er werd verzocht geen pannenkoeken te bakken in een pan waar ooit spek of iets dergelijks was gebakken.
Gekker moet het niet worden.

Highwoodman | 24-12-13 | 14:59

@Willem VanDer Decken

Ik heb het overwogen, maar de kinderen willen hier graag op blijven, dat weeg ik toch ook zwaar mee.

Ik wist echt even niet hoe ik het had toen ik de schoolgids las over dat gescheiden koffiedrinken. In Nederland. Anno 2013. Op een openbare school. Maar de kinderen hebben hier dus geen last van. Wel dat ze gepest worden als ze varkensvlees mee hebben. Dus zodra ze toch naar een andere school willen doe ik dat en ik kijk HEEL goed uit naar welke vervolgschool ze gaan.

Ardberg | 24-12-13 | 14:58

Lewis Lewinsky | 24-12-13
Koninging Beatricks | 24-12-13

Het is anders als je in ziekenhuis eten krijgt aangeboden, dat kun je weigeren of een alternatief te vragen.
Hier worden nederlandse kinderen gedwongen om halal voedsel mee te nemen. En te betalen.
Overigens wil het publiek dit niet www.drk.dk ...
Men wil het overigens terugdraaien, want het kost 1 miljoen kroon per jaar. Dat geld is er niet en krijgen ze ook niet. Het is een éénmansaktie geweest.

duitse herder | 24-12-13 | 14:55

@ Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 14:17 | + 3 -
Varkensvlees bevat meer vet en is moeilijker afbreekbaar in het lichaam. Daarnaast kan varkensvlees eerder ziekten verspreiden dan andere vlees soorten. Er is genoeg over te vinden op internet: vet, cholesterol, groeihormonen, ziekten, etc.

Ik ben er absoluut niet tegen, want ik houd ook van spek bij mijn eitje, een lekker plakje parma ham, een pizza met ham, etc. Het is gewoon ongezonder. Of iemand zich daar iets van aantrekt? Ik denk het niet, maar ik eet over het algemeen weinig tot geen varkensvlees.

BLR | 24-12-13 | 14:46

-weggejorist-

ParaPanzer | 24-12-13 | 14:43

overVecht | 24-12-13 | 13:50 | + -5 -

vreten met die hap!!

zundappboer | 24-12-13 | 14:42

Het betreft nota bene een openbare school.
Laat die satanskinderen verdomme naar een madrassa gaan als ze zonodig zevende-eeuws willen doen.
.
Per direct alle subsidie aan die school (c.q. scholen) stopzetten. Er is vast wel een cameljockey in Qatar die wil dokken voor salafistisch onderwijs in 0031.

McPhart | 24-12-13 | 14:35

Sluipender wijs stap voor stap kruipt het verder
Met dank aan de linkse goedmens , is er nog hoop
Complete beschavingen zijn dmv de islam
Verwoest islam en vooruitgang is nog nooit samen gegaan en btw er zijn vrijwel geen wijzen uit het oosten
Gekomen , het aantal nobel prijswinnaars uit
Arabische landen is nihil , er zijn 12 miljoen joden
Die 22% van alle nobelprijzen voor hun rekening nemen
Er zijn 1,2 miljard moslims die krap 1% van de nobelprijzen winnen alle gemakken en uitvindingen
Danken de moslims aan het westen , hun eigen bijdrage
Bestaat vooral uit geweld en agressie .

De partizaan | 24-12-13 | 14:34

Mijn zoontje van 8 had vorig jaar op zijn basisschool een fittie met zo'n onschuldig morco ventje. Hij sloeg dat arme ventje vol op zijn bakkes omdat die jongen wel kip kreeg en mijn blanke zoontje niet.
Zo gaat dat namelijk tegenwoordig. De islamietjes krijgen de kipnuggets en de ongelovigen moeten frikandellen eten.
Halal of niet: kip is lekkerder dan varken!
Ik heb hem trouwens wel straf gegeven want zo gaan we niet met elkaar om.

wakkere_nederlander | 24-12-13 | 14:31

eindejaarsmaaltijd op school gewoon aanpassen en vreten wat er wordt meegebracht door de kinderen zelf hallal of niet mot je het niet dan vreet je het niet ,

holy infidel | 24-12-13 | 14:29

-weggejorist-

SaLeM71 | 24-12-13 | 14:28

Koninging Beatricks
Het is anders als je in ziekenhuis eten krijgt aangeboden, dat kun je weigeren of een alternatief te vragen.
Hier worden nederlandse kinderen gedwongen om halal voedsel mee te nemen. En te betalen.
Overigens wil het publiek dit niet www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/08/02/1...
Men wil het overigens terugdraaien, want het kost 1 miljoen kroon per jaar. Dat geld is er niet en krijgen ze ook niet. Het is een éénmansaktie geweest.

duitse herder | 24-12-13 | 14:26

Varkensvlees is kankerverwekkend. Het is een gotspe dat PVV-ouders hun kids daarmee vergiftigen omdat ze zo nodig een statement moeten maken richting Mekka. Te ziek voor woorden.

Als je de Nederlandse cultuur wil uitdragen, doe dat op een positieve wijze. Beetje moslims pesten is imho een teken van zwaktebod en onzekerheid pur sang...
Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:09 | + -93 -

De Sharia is nog dodelijker voor vele Vrouwen,Meisjes kinderen en bvb minderheden als Christenen en Homofielen dan varkensvlees !Wie pest nou wie de laatste 10/15 jr door in een Westers Christelijk gedeelte van de wereld alles in Islamitische versie te eisen?!

Djenghiz_ken_net | 24-12-13 | 14:26

Skunk57 | 24-12-13 | 14:18 |
'Ik was vroeger blij als ik een kroeg binnen kwam en mijn vrienden bestelden zonder wat te vragen voor mij een colaatje in plaatst van bier, wetende dat ik niet drink. (..)
"Rekening houden met" noemde men dat gewoon.'
Ja, maar ze beleven zelf wel bier drinken begrijp ik, ze gingen niet zelf ook maar cola drinken om jou een plezier te doen.

Schoorsteenveger | 24-12-13 | 14:25

Magrathean | 24-12-13 | 14:21

Mag jij geen halal eten, nodigt een moslim gezin jou uit?? Volslagen larie weer, je stelling.

Skunk57 | 24-12-13 | 14:22

Is goed. Met kerst rekening houden met elkaar door alleen halal vlees te gebruiken. Houden we dan met het suikerfeest ook rekening met elkaar? Ik wil graag een karbonaadje.

Magrathean | 24-12-13 | 14:21

Och, lieve Nanninga snap je het dan echt niet?
De meeste kindertjes zijn moslim, we zijn al op een point of no return.
Het is geen kwestie meer van willen maar moeten.

En aangezien al die moslimpjes op (onder andere Amsterdamse maar ook andere steden)jong zijn en wij autochtonen oud en weigeren zichzelf voor te planten (terwijl moslims daar heeeeel goed in zijn)
Is het al voorbij.

Wat kan ik zeggen mede ongelovige honden, het waren een paar leuke eeuwen.

Indianaskywalker | 24-12-13 | 14:18

Ik was vroeger blij als ik een kroeg binnen kwam en mijn vrienden bestelden zonder wat te vragen voor mij een colaatje in plaatst van bier, wetende dat ik niet drink (nee ik ben geen moslim het smaakt mij gewoonweg niet)

"Rekening houden met" noemde men dat gewoon.
Net zoals wij geen karbonade aten als mijn joodse vriendje mee at.

Intolerante menigte en neen ik ben rechtser dan je denkt.

Skunk57 | 24-12-13 | 14:18

@ BLR | 24-12-13 | 14:12
Wat is er ongezond aan speklappen?

Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 14:17

Ik probeer nog iets dieper te bukken, maar mn kin raakt nu echt de stoep...

Goed geschreven Nanninga!

PandaBeep | 24-12-13 | 14:17

Onge-FOKKIN-looflijk!!! Hoe meer moeten we zinken???
Ik voel me gewoon misselijk worden, maar niet misselijk genoeg en daarom ga ik straks lekker SPEKLAPJES en VARKENSHAAS op de gourmetplaat leggen.

Ikstotterjedeaud | 24-12-13 | 14:14

@ Jonkheer van Tets 13:09

Zo ken ik je weer, minkudomagneet!

eerstneukendanpraten | 24-12-13 | 14:14

Als ik me niet vergis, is halal helemaal zo slecht nog niet. Uiteraard geen varkensvlees, maar dat zou niemand moeten eten. Ik kan ook wel van een lekker speklapje genieten, maar niet echt gezond. Dieren die halal geslacht zijn, waren rustig op het moment van slachten en hebben goed geleefd. Maar het zal wel wat ver gaan als Wakker Dier opeens halal gaat promoten. Als de prijs gelijk is, wat is het probleem?

Ik denk overigens dat de meeste ouders hier vanzelfsprekend rekening mee houden. Het grootste probleem ligt in het feit dat de school de ouders dit vraagt. En! Als het andersom zou zijn, dat het geweigerd zou worden. Wij Nederlanders passen ons meer aan. Die 'anderen' hebben daar meer moeite mee. Nederlanders zijn meer van 'ja en amen', terwijl die 'anderen' meer zijn van 'nee, ik neuk je de moeder'.

BLR | 24-12-13 | 14:12

@ michello | 24-12-13 | 13:43
Wie is "we"? Die teringlijers in Den Haag hebben "hun" binnengehaald voor olie en lagere arbeidskosten. Die eikels van toen liggen al onder de zoden maar de huidige eikels laten gewoon nog meer vreemde vogels naar hier komen.

Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 14:11

@neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:05
Fruit eet je zelfs levend!
En dan maar zeuren over ritueel slachten.

frank87 | 24-12-13 | 14:10

CornFlakey | 24-12-13 | 13:42
Om de (ongunstige) cijfers te verdoezelen worden hier geboren kinderen maar direct tot de Nederlanders gerekend.
Het ziet getint in de gevangenissen, doch slechts 40% is allochtoon, 50 % hier geboren allochtoon("Nederlander") en 10% autochtoon..
Tja, zo wordt U belazerd.

Hendrikaatje | 24-12-13 | 14:09

Heel goed dat we met respect omgaan, juist in deze tijd, met mensen met een ander geloof en gebruiken. Net zoals moslims in moslimlanden ook respectvol ons hoofd eraf zouden hakken als we zouden vragen om christelijke zaken die bij ons geloof horen.
Vrede begint met respect.

Haatgenerator | 24-12-13 | 14:09

De vooral door linksche hippies in gang gezette ontkerstening van Nederland vanaf de jaren 60, is langzaam en vooral zeker verworden tot een span Troje paarden. Het in eerste instantie liefde en verbondenheid uitdragende Christendom heeft plaats moeten maken voor de doctrine van verminking, haat, kindhuwelijken, inteelt en barbarij.

.
Wat zullen onze geknechte en vervolgde nazaten over een jaar of 15 ondergronds fluisteren over iedereen die moedwillig hun onderdrukkers gefaciliteerd heeft.

pluizigkroeshaar | 24-12-13 | 14:08

Ik wil vanaf deze plaats alle moslims ook een gezegend Kerstfeest toewensen en voor de rest van het jaar alvast ongezien de tyfus!

eerstneukendanpraten | 24-12-13 | 14:07

Gewoon de kindertjes naar de school met de bijbel sturen dus.

frank87 | 24-12-13 | 14:06

Moslims moeten nu eens gewoon hun bek gaan houden anders gaan er enge dingen gebeuren met ze......
Ik raad eenieder nu toch met het rode potlood het vakje naast Geert W. in te kleuren. Uit alle kwaden is dit de minst erge en uberhaubt de beste als we de islam in 0031 een meer nederige attitude willen bijbrengen.

de directeur | 24-12-13 | 14:06

Het wordt tijd voor het laatste avondmaal.

Schietmijmaarlek | 24-12-13 | 14:06

Ze kunnen van mij de pot op met hun halal vlees, ze vreten maar wat de pot schaft en anders sodemieteren ze maar op. Het liefst naar zo'n vriendelijk moslimland. Nederland is gek geworden.

poisonivy | 24-12-13 | 14:04

Dat is niet alleen op openbare scholen hoor, want hier vragen ze dat ook op katholieke scholen ivm moslimskindjes. Hier is het verzoek om geen varkensvlees mee te geven. Ze vragen niet om hallal vlees. Ik zou dat sowieso niet meegeven omdat ik principieel ben tegen het onverdoofd slachten van dieren danwel tegen het ritueel slachten (lees: pijnlijk laten doodbloeden).

Fopspeen | 24-12-13 | 14:03

Net als veel processen verloopt ook de islamisering exponentieel in NL. Elke paar maand een verdubbeling van de invloed. In het begin gaat het om kleine, op het oog, onbenullige dingetjes. Op een gegeven moment echter gaat het zo snel dat je er niets meer aan kunt doen.

watazooi | 24-12-13 | 14:02

"Geen kaarsjes meegeven, de Verlichting kan als kwetsend worden ervaren."

Kan het iets minder genuanceerd aub!

Bijvoorbeeld: geen kaarsjes meegeven want onze kleine terroristjes in spee zouden zomaar hun ongelovige klasgenootjes in brand kunnen steken. Uiteraard uit solidariteit met hun soortgenootjes in Syrie en Palestina.

Ondernemer | 24-12-13 | 14:00

Het oneindige acceptatievermogen van de zelfdestructieve gutmensch lijdend aan een variant van het Stockholmsyndroom, zal over enkele jaren wel ergens een keer eindigen met het politiek correct stenigen van bakfietsmoeders in de zandbak naast de speeltoestellen op het speelplein.

Nestorix | 24-12-13 | 14:00

@Koninging Beatricks | 24-12-13 | 13:58
Goed zo, Bea.

Lewis Lewinsky | 24-12-13 | 14:00

De aanloop tot 1940 ging precies hetzelfde. De tien jaar daarvoor was een baan goud waard. Dat kweekte de perfecte ambtenaar. Eèn fout woord over bevriende naties èn leiders, weg was loopbaan en carrière. Rond 1939 waren alle ambtenaren op het gewenste peil. Een mengelmoes van religie socialistisch nationaal. Mein Kampf, handleiding en bestseller, kwam uit als laatste spijker, in het Nederlands. De Duitsers rond Juli 1940, en tot vandaag, zijn nog steeds verstomd door het gemak waarop het Nederlands ambtelijk korps, als èèn man, in Duitse dienst trad. Vandaag, niets nieuws onder de zon. Het is letterlijk Kunduz, toen en nu.

biltong | 24-12-13 | 13:59

@vlaghalfstok | 24-12-13 | 13:14


@Pikkebaas | 24-12-13 | 13:21

En je hebt een moslim die dingen zien eten???

Mr_Pikibelly | 24-12-13 | 13:59

@Lewis Lewinsky | 24-12-13 | 13:57

Ok, jij was eerder.

Koninging Beatricks | 24-12-13 | 13:59

Laffe Nederlanders zijn laf

goh

poli | 24-12-13 | 13:57

@Sjaak uit Dordt | 24-12-13 | 13:52
Geen bloed, dus ook geen bloedworst, boudin of met bloed gebonden sausen. Ook de christelijke bijbel doet erg moeilijk over niet uitgebloed vlees, net als de joodse en islamitische geschriften. Verder mag je dan ook geen gestroopt wild dat verstikt is en dus niet uitgebloed. Misschien kun je vis ook wel verstikt noemen als ze uit het water gehaald hebben. Dan moet je als rechtzinnige mannenbroeder toch ook wel het een en ander laten staan.

steven paul | 24-12-13 | 13:57

@duitse herder | 24-12-13 | 13:54
Ga eens deaudt met je fabeltjes.
*Ziekenhuis Kopenhagen dwingt patiënten halal-vlees te eten*.
www.nujij.nl/algemeen/ziekenhuis-kopen...

Lewis Lewinsky | 24-12-13 | 13:57

Geen kerstdiner? Prima, maar dan ook geen kerstvakantie.

Djong | 24-12-13 | 13:57

Fuck heel de bende in dit land, Tolerantie is op. Tot hier en niet verder!.

[G]eenstijl | 24-12-13 | 13:56

Volgend jaar ook de Kerst maar helemaal verbieden dan? En alle Kerst CD's op de brandstapel.
Wordt Nederland massaal gek?

ZZP-er | 24-12-13 | 13:56

Ik beloof de dag dat het suikerfeest een officiële feestdag wordt tr stoppen met werken en mijn verdere leven te teren op een uitkering. Kan ook zelfmoord plegen op het binnenhof. Ik denk er nog even over.

Veel Vaak | 24-12-13 | 13:53

Ach joh, zo zijn we toch? Alles voor de goede verstandhoudingen. Je vergeet te vemelden het heidense feest al eerder verneukt is door christenen en accepteert het zelfs. Dan mogen islamieten het ook. Daarbij komt dat ik toch veel liever biefstuk eet dan karbonade.

Mark van Leeuwen | 24-12-13 | 13:53

@rintelman | 24-12-13 | 13:15

Het is zo'm hippie die bomen knuffelt.

Mr_Pikibelly | 24-12-13 | 13:53

@geurtje | 24-12-13 | 13:51
Nee, de overgebleven kerststollen kunnen ze dan over een paar maand weer als paasstol verkopen.

steven paul | 24-12-13 | 13:52

@steven paul | 24-12-13 | 13:29 |
Kijk dat is ook nog een extra aanvulling. Moet zeggen daar zal de school toch niet omheen kunnen.

Sjaak uit Dordt | 24-12-13 | 13:52

@Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:09

Feit? Praat niet zo peop!

Mr_Pikibelly | 24-12-13 | 13:52

Tijdens mijn laatste bezoek aan het Vaderland viel mij op dat de Kerststol tegenwoordig Feestbrood heet.
Maar dat zal wel niets met dit topic te maken hebben.
Toch?

geurtje | 24-12-13 | 13:51

Let Op, de islam maakt meer kapot dan je lief is ...

FapMaster | 24-12-13 | 13:51

@Ongeblustekalk | 24-12-13 | 13:48
Dan hoor je natuurlijk ook geen kerstdiner te nuttigen.

steven paul | 24-12-13 | 13:51

@zundappboer | 24-12-13 | 13:44

Dat vind ik gewoon een lage pokke streek...

Leve en laten leven.

overVecht | 24-12-13 | 13:50

Zo zie je de zogenaamde liberale marktwerking ten behoeve van de participatiesamenleving z'n intrede opgedrongen krijgen bij de jongste onschuldige tweeverdieners van de toekomst,ter voorbereiding van het zorgen en rekening houden met de toekomstige bij wet en gutmenschmoralitijd slachtoffertjes van een zekere indoctrinatie religie.
Om die rede wordt het Kerstdiner nu eindejaarsdiner genoemd naar voorbeeld van de eindejaarsborrel ipv de Kerstborrel die z'n einde hiervoor al een poosje ongemerkt mocht beleven in het openbaar bestuur en aanverwanten wegmetons instellingen.

Welles! Nietes! | 24-12-13 | 13:50

Hulde voor de ouders die er werk van hebben gemaakt. Religie hoort niet thuis op een openbare school, eigenlijk op geen enkele school

Ongeblustekalk | 24-12-13 | 13:48

Ik kan mij nog herinneren dat toen ik op de basisschool zat in Nijkerk dat Mohammed Jezus speelde in het kersttoneelstuk en Rachid zijn broertje een wijze uit het oosten.

De papa van Mohammed had trouwens het decor gemaakt samen met een andere vader. Gehoofddoekte mama filmde tijdens de uiteindelijke voorstelling het geheel.

Ik denk niet dat dat soort zaken tegenwoordig nog gebeuren.

overVecht | 24-12-13 | 13:48

Mochten A. Nanninga en J. Quid ooit ontslagen worden bij GeenStijl, dan kunnen ze gelijk een baan krijgen bij Hutu Power Radio (voor het betere haatzaaien!!!1!)

Gezegend Kerstfeest allemaal!

malang | 24-12-13 | 13:48

@henriette | 24-12-13 | 13:44
Die kunnen sowieso de vinketering krijgen.

dlseth_ | 24-12-13 | 13:48

van Tets en Mark nogwat,

Op het moment dat moslims rekening houden met mij ga ik rekening houden met hun. Tot die tijd kunnen ze ongezien de tiefus krijgen met hun halalgebral.

Randall3.0 | 24-12-13 | 13:47

Trakteren mag ook alleen halal zeker. Waar zijn we aan begonnen en wie is hier nog voor. Ik zou mijn leven geven om dit land terug te brengen naar de jaren 70.

Veel Vaak | 24-12-13 | 13:46

Trouwens, de islamisering vindt ook in de Rotterdamse supermarkten plaats: vroeger verkochten ze ham-kaas croissants, tegenwoordig alleen nog maar kaas-croissants.

michello | 24-12-13 | 13:45

dit gezeik hadden we ook met mijn zoontje zijn school(roomskatholiek). eten meenemen, maar er mocht geen varkensvlees in zitten. zoon lief had lekkere kleine soort servelaat worstje mee, gemaakt van varkensvlees.
en ze vonden het lekker ha ha ha!!

zundappboer | 24-12-13 | 13:44

Ze hebben tegenwoordig ook kiphamburgers en -frikadellen. Laatst nog op schoolkamp drie dagen niks anders gegeten. Houd je alleen de vegetariërs over.

henriette | 24-12-13 | 13:44

Je moet de aanhangers van Mo eens vragen of ze tijdens het suikerfeest de suiker kunnen vervangen door zoetjes.

Zzzzooooffff | 24-12-13 | 13:44

Ach ja, waarom zouden die scholen Kerstmis MOETEN vieren als er toch vrijwel geen Hollandsche jongens en meisjes meer op zitten? Dit is een beetje symptoomklagen. Dan hadden we bij voorbaat die horden niet binnen moeten laten, nu krijg je dit soort gedoe. Het zal wel. Ik ga croissantjes in de oven leggen. Met kaas en HAM.

michello | 24-12-13 | 13:43

Mooi dat ik dit nu weet. Zo direct even informeren bij de school waarwe onze kleine man op willen doen. Kan ik geen school vinden die mij klip en klaar verzekeren kan hier niet aan toe te geven. Hou ik mijn kind thuis. Lekkere kutzooi oprotten met alle linksmensen die dit normaal vinden. Hoezo aanpassen aan de halal kotz van die vagina moslims.

Veel Vaak | 24-12-13 | 13:43

c.onjo | 24-12-13 | 13:27 | + 1 -
Jij pleit voor afschaffing van het religieuze, christelijke kerstfeest?

Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:42

Kaas de Vies | 24-12-13 | 13:06
"4% is moslim, Dat zijn er 640.000"
Ik vermoed dat ook dat getal gelogen is, of slechts de niet-Nederlands en niet illegalen zijn. Kijk om je heen. Met een meerderheid in de grote steden, en wat ik zie als buiten rondwandel, lijkt het eerder 10% of meer te zijn. Het zou mij verbazen als het er minder dan 1.500.000 zijn.

Rest In Privacy | 24-12-13 | 13:42

Blij dat ik in dit Brabantse kleine rukdorp ben gaan wonen. Blanker dan blank, nooit gezeik. Ik ben in de grote stad op een zwarte school grootgebracht als het ware, maar in een tijd (kennelijk) dat iedereen nog normaal deed.

Dirrek | 24-12-13 | 13:40

Nou dan blijven ze toch lekker thuis. Leerplichtambtenaar er naartoe sturen en een boete eroverheen. 'verder droomt..'

LeBron | 24-12-13 | 13:40

@ Ardberg | 24-12-13 | 13:29
Ken je ze dan niet op een andere school zetten? Ik heb zelf op dezelfde middelbare school gezeten als André Rouvoet. Heb je geen last van islamieten en ik ben toch normaal gebleven met als enige overblijfsel een hekel aan religies.

Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 13:40

Dat hele kerstverhaal klopt niet. Ik heb nog geen wijzen uit het oosten zien komen. En laten ze die sprookjestradities lekker achter de voordeur houden.
Ze zijn nog erger dan de jehova's.

Rest In Privacy | 24-12-13 | 13:39

Moet je als Nederlander niet wagen om Mo te vragen geen onverdoofd geslacht vlees mee te nemen.

laatmaargaan | 24-12-13 | 13:39

"Geen kaarsjes meegeven, de Verlichting kan als kwetsend worden ervaren"

Subtiel. Maar zo mooi. * staande ovatie *

Ashtrey | 24-12-13 | 13:37

Oplossing is heel simpel en geldt altijd voor alle kinderen met een dieet; zelf je eten meenemen.
Soit. Of je nu een pinda-allergie hebt, niet tegen gluten kan of denkt de hel in te gaan na het eten van een karbonade; daar ben je enkel zelf 100% verantwoordelijk voor.

Causa Sui | 24-12-13 | 13:36

Bord bij de ingang van scholen : Verboden voor moslims, opgelost.

Uw Verzekeringsadvis | 24-12-13 | 13:33

@dlseth_ | 24-12-13 | 13:29
Platoon vond ik wel een goede film, die andere ken ik nog niet.

Conan de Rabarber | 24-12-13 | 13:33

Kan iemand de paté even doorgeven? Ik kan er niet bij.

Ars Vivendi | 24-12-13 | 13:31

@Ardberg | 24-12-13 | 13:29
Goed gedaan!

Lewis Lewinsky | 24-12-13 | 13:30

Waar kan ik als ouder mijn afkeer melden van vlees van een dier dat zonder verdoving de keel is doorgesneden en aldus doodgebloed is? Ik zou mijn kinderen liever nog niet blootstellen aan zulks een luguber middeleeuws gebruik. Een meldpunt graag... Alvast bedankt.

Ornoisliefde | 24-12-13 | 13:30

@Sjaak uit Dordt | 24-12-13 | 13:24
Even je bijbelkennis bijspijkeren:
(Handelingen 15:29) . . .U te blijven onthouden van dingen die aan afgoden ten slachtoffer zijn gebracht en van bloed en van al wat verstikt is en van hoererij. Indien
GIJ U nauwlettend voor deze dingen wacht, zal het U goed gaan. Wij wensen U een goede gezondheid toe!”

steven paul | 24-12-13 | 13:29

Er zit maar 1 ding op beste ouders van NL. Gewoon je kind in een varkenspak, beladen met salami en bacon naar school sturen. De meisjes mogen ook best een bikini aan. Veel plezier!

WatZalIkErvanZeggen | 24-12-13 | 13:29

@Conan de Rabarber | 24-12-13 | 13:28
Platonisch of incestueus?

dlseth_ | 24-12-13 | 13:29

Dit is wat iedereen hier toch wilt???

Geen gezeik, geen geloof in openbare ruimtes, openbare basischool is openbaar.

Dus geen kerstboom, kerstfeest, pasen, slachtfeest, suikerfeest, loofhuttenfeest, lampje, kaarsje, halallie.... nix nada!!! gewoon keihard doorstampen, rekenen, begrijpend lezen etc. feesten doe je maar in je vrije tijd.

......... Gezellig he zo`n openbare seculiere basisschool???

Copycrauw | 24-12-13 | 13:29

Op de school van mijn kinderen werd specifiek gevraagd om 'eten uit het land van herkomst' te maken voor de kerstviering. Ik maakte zuurkool met spek en dat werd niet toegestaan, ook al is dat echt typisch eten uit mijn land van herkomst. Daarna hebben ze gescheiden koffiedrinken voor de ouders ingevoerd. Serieus.

Oh ja, het is een openbare school.

Ardberg | 24-12-13 | 13:29

@Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 13:25
Nou, carpe diem dan maar.
En memento mori, dat ook.

Ars Vivendi | 24-12-13 | 13:28

Ja en wij moeten godverdomme net zoals Jezus de andere wang toe blijven draaien. Fijn hoor allemaal in het kader als je maar lang genoeg wacht zie je je vijanden vanzelf voorbij drijven. Het moet niet gekker worden Sinterklaas, Kerst en straks is de Paashaas die halal geslacht moet worden aan de beurt. Goed bezig hier in Nederland. Ies Ieslamietisch cholera land je weet toch.

pinkelotje | 24-12-13 | 13:28

@dlseth_ | 24-12-13 | 13:27
Pinokkio! Kom in mijn armen!

Conan de Rabarber | 24-12-13 | 13:28

@Conan de Rabarber | 24-12-13 | 13:26 |
Adopteer mij!

dlseth_ | 24-12-13 | 13:27

Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:09
Mark Smith | 24-12-13 | 13:14 | | Reageer+ |
Het gaat ook niet om wat ze eten, maar dat de kleine kinderbreintjes verziekt moeten worden met religieuze bullshit. Dat vind ik persoonlijk veel triester. Sowieso kinderen indoctrineren altijd min oneindig.

c.onjo | 24-12-13 | 13:27

Heb zelf ooit begin jaren 90 frikandellen uitgedeeld aan fatima'tjes en hassan'tjes werd de juf niet vrolijk van,maar heb toen geopperd om hun allochtene moeders(die zich nooit behulpzaam lieten zien)daarvoor maar de keuken in te sturen,maar er voor te zorgen dat mijn kind aan die halalcomedie niet meedeed.
Die frikandelletjes gingen erin als koekjes btw!

Welles! Nietes! | 24-12-13 | 13:27

(..)"School vraagt leerlingen halalvlees naar kerstdiner mee te nemen"(..)
.
In dit geval, wanneer ik kinderen had, dan zou ik ze gelijk van deze school halen.

Thoth | 24-12-13 | 13:27

Die van mij hadden dus uitgebakken spekjes en zwoerdjes meegekregen.

Conan de Rabarber | 24-12-13 | 13:26

Door een PvdA-politica in mijn gemeente werd het als volgt uitgelegd: "Of jullie islamiseren het kerstfeest, of er is over 20 jaar helemaal geen kerst meer te vieren. Jullie eigen keuze".
Gelukkig is die politica wegens fraude inmiddels weggestuurd.

du Roi Soleil | 24-12-13 | 13:25

Ik ben echt geen dierengekkie, maar ik zou me er echt ongemakkelijk bij voelen als ik zou weten dat mijn stukje vlees geen snelle, pijnloze dood had gehad, maar een doodsstrijd heeft moeten doorstaan van soms wel een paar minuten lang. Waarom wordt aan de eisen van moslims wel tegemoetgekomen, maar aan de bezorgdheden van normale mensen niet?

Als mijn kind naar zo'n school zou gaan, zou ik even goed met hem (m/v) gaan zitten, hem vertellen wat er precies met halal geslachte dieren gebeurt, en hem vervolgens iets met varkensvlees meegeven, met de boodschap "dit dier had het beter". Fuck die intolerante teringmoslims. En ja, dat klinkt hypocriet, maar ik ben nou eenmaal niet erg tolerant tegen mensen die mijn vrijheden afnemen.

Nietvoordekat | 24-12-13 | 13:25

Hoe is het toch mogelijk dat dit soort mensen maar niet wil inzien dat het allemaal eenrichtingsverkeer is. Alles moet aan de islamieten worden aangepast en je krijgt er niets, maar dan ook niets voor terug.

Of verbieden we per direct de ramadan + bijbehorend suikerfeest om bijvoorbeeld de anorexia en obesita niet te kwetsen?

Deipnosophist | 24-12-13 | 13:25

Helaas is het de realiteit en wen d'r maar aan. Demografisch gezien gaan we naar de kloten. Ik ben zelf al een etnische minderheid hier in 020 en binnenkort in heel Nederland. Op een termijn van 10 - 15 jaar zijn Nederlanders niet eens meer de grootste etnische minderheid in 020 denk ik. De uitvinding van de pil, de twee wereldoorlogen en de daaruit volgende emancipatie van de gleufdieren en de overtrokken weg-met-ons reactie op de gruwelen van de Duitse concentratiekampen (de Russische, Chinese en Cambodjaanse waren wel oké volgens de linkse kerk) hebben en zullen leiden tot de ondergang van het Avondland. Niemand kan in de toekomst kijken maar met een beetje logica en feitenkennis over voormalig Joegoslavië, Rwanda, Soedan en nu Syrië lijkt het er toch verdomd veel op dat de afgelopen 60 jaar mooier waren dan de komende 60. Beschavingen komen op en gaan ten onder zoals de oude Griekse, de oude Egyptische en de Romeinse en nu is het onze beurt. Moest ooit eens gebeuren, alleen jammer dat het nu gebeurt.

Willem VanDer Decken | 24-12-13 | 13:25

Dat werd ook een keer op de school van mijn zoon gevraagd. Ik heb duidelijk aangegeven dat Kerst een Christelijk feest is, en dat Christenen geen beperkingen hebben met betrekking tot de spijswetten. Ten tweede door "halal-voedsel" te serveren, dient men andere goden en dat is strijdig met de tien geboden. Met andere woorden of ik houd mijn zoon thuis of Mo gaat thuis maar op een houtje bijten.
Het resultaat was, dat er met Kerst niet meer gezeurd wordt over halal-troep en dat Mo zelf moet bepalen wat hij eet.
Bijbelkennis hebben heeft zo zijn voordelen.

Sjaak uit Dordt | 24-12-13 | 13:24

Daar moet je je kinderen toch niet naartoe willen sturen. En dan raar opkijken als ze over wat jaartje multicultiklas ineens vloeiend met nep mocro accent, petje en handtasje thuis komen. Niks wijzer geworden maar wel helemaal streetwise enzo. Want niet alleen in de grote mensen wereld zijn 'wij' het die tegemoet komen..

Robertski | 24-12-13 | 13:24

Het enige antwoord op dit vraagstuk is simpel;
Optie 1) Rekening houden met alle beperkingen, zowel zelf gekozen als niet zelf gekozen. Dus rekening houden met moslims, joden, hindoestanen, boeddhisten, maar ook vegetariers, veganisten en mensen met een allergie.
Dit heeft als conclusie dat niemand nog iets mee kan nemen want altijd mag wel iemand het niet.
Optie 2) Rekening houden met geen enkele beperking, ook niet degene die niet zelf gekozen zijn (zoals allergiën). Het is de verantwoordelijkheid van de persoon zelf om zich wel of niet aan het dieet te houden.

Je zal zien dat in optie 2 de mensen die het écht menen alsnog rekening houden met zowel de zelf als niet zelf gekozen beperkingen. En de rest doet gewoon wat het zelf wil zonder dat je onnodig een extra regel voor iedereen hebt gemaakt.

Dus.. Optie 2 is duidelijk de enige goede. Geen extra regel, en voor mensen voor wie het belangrijk is zullen ze zelf zorgen dat ze goed er mee om gaan.
En als dat betekent niet komen.. tja, laat maar zien hoe goed sommige groepen geïntegreerd zijn. Want ik vraag me af hoeveel Joden en/of Hindoes niet komen opdagen bij zoiets.

Devlonir | 24-12-13 | 13:23

Geen idee hoe het komt, maar ik heb ineens zo'n trek in een karbonaadje.

Ars Vivendi | 24-12-13 | 13:21

Over 10 jaar is elk spoor van onze cultuur uit het openbare leven verdwenen. Elke notie van het kerstfeest wordt vakkundig gewist. Geen kerstlichtjes meer in de winkelstraten. Kerstboomverkoop vindt niet meer openlijk plaats. Kerstlichtjes in uw tuin worden per APV verboden. De "wintervakantie" is heel neutraal en veilig ergens in januari. Vuurwerkverbod: niet vanwege onveiligheid of herrie, maar om de moslims niet voor het hoofd te stoten. Er komen weer schuilkerken. Alcoholverboden. Een halalkeurmerk voor elke slachterij op straffe van sluiting. Overal man-vrouw gescheiden activiteiten. En ga zo maar door. En verder: posters van de Bond tegen het vloeken worden ook verboden. Wellicht in eerste instantie hilarisch voor de GS-reaguurder, maar het lachen zal u vergaan want de vrijheid van meningsuiting is hiermee definitief de nek omgedraaid.

De echte Stolwijker | 24-12-13 | 13:21

@Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:19
Hoi Arrogander, alles kits?

Slipsnifter | 24-12-13 | 13:21

Onzin. Randstad hier, Rotterdam om precies te zijn. Vorige week kerstdiner gehad op de basisschool met o.a. knakworstjes (varken).

Pikkebaas | 24-12-13 | 13:21

@Kaas de Vies | 24-12-13 | 13:06
En dat is exact het probleem.
Het is ontzettend raar dat wij veel groepen allochtonen hebben die zich prima gedragen, that is zolang ze niet gerelateerd zijn aan de islam. Maar juist de nationaliteiten en de culturen die ook maar een vleugje islam hebben, zijn gewelddadig, opstandig, en weigeren vriendelijk mee te draaien in de samenleving. Nee, in plaats daarvan ontwrichten ze de samenleving, en proberen ze zoveel mogelijk hun eigen cultuur te vestigen en op te dringen. En in deze heeft Wilders absoluut gelijk; het is een ideologie die uit is op macht en imperialisme, het verwerpen van andere culturen en ideologieën. Het is op dit moment het grootste gevaar dat West-Europa en haar welvaart en culturen bedreigt. Het gevaar van de 21ste eeuw, hoe eerder wij dit erkennen, hoe eerder we terug kunnen naar een niet verhufterde, tolerante samenleving, waarin we bepaalde basis normen en waarden met elkaar delen.

Old_Spice | 24-12-13 | 13:20

Het eten van halal voedsel is een religieuze uiting.
Door dit eten te kopen steun je voorstanders van een religie.
Door halal voedsel te eten neem je deel aan een religieus ritueel.
Uit onnozele medemenselijkheid voeden de scholen met elke hap halal voedsel, dat verorbert wordt door hun scholieren, een middeleeuws monster genaamd islam.

Simon de Danser | 24-12-13 | 13:20

Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:19 |

Zeg Aap, jij ging toch douchen?

CornholioNL | 24-12-13 | 13:20

Oikofobie dus volgens Thierry Baudet en zijn eminente leermeester Roger Scruton.
Overigens weer een prima stuk Annabel.

WirMachenMusik | 24-12-13 | 13:20

Mark Smith | 24-12-13 | 13:14 | + -1 -
Ach ja, die PVVers moeten altijd over de rug van kinderen, zieken, werklozen of minderheden hun punt maken. Op eigen kracht een standpunt formuleren zit er bij deze immer vrolijke en positieve groep mensen niet in.

Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:19

@Graaiende Teddybeer | 24-12-13 | 13:17 |
De zoon van?? Gij ketter!!

Hobbykip | 24-12-13 | 13:19

@Slipsnifter | 24-12-13 | 13:18
Die ook ja ;-)

Ars Vivendi | 24-12-13 | 13:18

Alleen maar halal vlees, waarom toch? Kunnen de ouders niet leven met een halal-tafeltje, waarop alleen door Allah goedgekeurde gerechten op staan? Of is het, waar de islam komt zal iedereen naar de islam leven? In dat geval is er sprake van overheersing, daar zou het schoolbestuur eens over kunnen nadenken. Hans Jansen zou zeggen 'capituleren is een optie'.

DaughtersofLot | 24-12-13 | 13:18

@Ars Vivendi | 24-12-13 | 13:16
Isa Hoes is een profeet??

Slipsnifter | 24-12-13 | 13:18

"Timmerman uit Betutlehem" lijkt aardig gevonden maar het gaat vermoedelijk om de zoon van...

Graaiende Teddybeer | 24-12-13 | 13:17

www.obsdeploeg.nl/ouderzaken/info-bull...
Ik stuur ze lekker naar mijn oude school. OBS, gewoon geen gezeik, iedereen kerst. Moslim. Hindoe, Johova getuige.
Samen 2 uurtjes. Dan zeg je maar 30x nee op een avond.

Weeraanmelden | 24-12-13 | 13:17

Isa is wel een belangrijke profeet voor de moslims.
Dus als ze willen zouden ze gebroederlijk zijn geboorte mee kunnen vieren.
Maar dat willen ze niet.
En dan gaan wij dat 'probleem' maar voor hen oplossen.
Politieke correctheid is een ziekte.

Ars Vivendi | 24-12-13 | 13:16

@sinar2 | 24-12-13 | 13:14
Tja, dat heb je met een totalitaire ideologie, ze stoppen pas als het doel is bereikt.

Slipsnifter | 24-12-13 | 13:16

Varkensvlees is kankerverwekkend. Het is een gotspe dat PVV-ouders hun kids daarmee vergiftigen omdat ze zo nodig een statement moeten maken richting Mekka. Te ziek voor woorden.

Als je de Nederlandse cultuur wil uitdragen, doe dat op een positieve wijze. Beetje moslims pesten is imho een teken van zwaktebod en onzekerheid pur sang...
Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:09 | + -4 -
Have yourselves a merry little Christmas troll...
Ze moeten in deze zaken echt wat meer naar Frankrijk kijken in NL. Daar was er onlangs besloten dat zelfs vrijwilligers op de scholen geen hoofddoek mogen dragen. Chapeau!

rintelman | 24-12-13 | 13:15

Hoe zou het toch komen dat er tegewoordig "zwarte" en "witte" scholen ontstaan....? Ik ben blij dat ik in een klein dorp woon, waar mijn kind op een een normale school zit (zoals vroeger) en geen last heeft van dit soort waanzin.... Welke nederlander wil zijn kind daar nou nog naar toe sturen...?

vlaghalfstok | 24-12-13 | 13:14

Moslims hebben nooit genoeg. Ze stoppen nooit met eisen stellen. Bij het inwilligen van de ene eis komen ze meteen met de volgende. Altijd.

sinar2 | 24-12-13 | 13:14

Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:09
Precies, net of het die kinderen ook maar één fuck uitmaakt of ze varkens- of rundvlees eten.
Maar nee, iedereen weer op de achterste poten, omdat er om een beetje rekening houden met elkaar wordt gevraagd.
Moet je je voorstellen dat de helft van de klas op een kotelet zit te sabbelen en de andere helft op een wortel.
Arme kinderen.

Mark Smith | 24-12-13 | 13:14

En als we straks genoeg chinezen hebben, schaffen we ook nieuwjaar op 1 januari af en gaan we over op het Chineze nieuwjaar met alleen plaats voor rijstgerechten. Want zo doen wij dat in Nederland!

brabandertje | 24-12-13 | 13:13

Het gaat om een openbare school dus al het voedsel moet mogelijk zijn. Dus ook halalvoedsel, maar absoluut OOK ander dan halalvoedsel (normaal voedsel in mijn optiek).

Openbare scholen zijn er juist om verschillen te delen en samen op te groeien, niet om één stroming overheersend te maken aan een andere.. te zot voor woorden.

DoorDraaiDeur | 24-12-13 | 13:13

Laat het dan ook meteen verboden zijn onverdoofd geslacht dier mee te nemen naar school, daar zijn wij hier niet zo van gediend. Dat je het als moslim zelf wenst te vreten prima, maar dring het de holladsche kinderen niet op. En nee er wordt ook niet voorgelezen uit de gratis koran, begin maar eens met het Aap Noot Mies boekje anders leer je nooit Nederlands.

Tsjernodebiel | 24-12-13 | 13:13

Ik had muffins gebakken voor de kerstmaaltijd op school.
Moest eigenlijk 200 gram boter in, maar voor een beter resultaat vervang je 50 gram boter door spekvet.
Dan worden ze lekker krokant van buiten en toch niet te hard van binnen.
Iedereen vond ze heerlijk, ook alle Fatima's en Yousseffen.

Cuyahoga | 24-12-13 | 13:13

Wanneer realiseren de mensen is dat ze met vuur spelen. De islam komt en kruipt steeds meer in onze cultuur en gemeenschap. Wie houdt ze tegen? Het wordt steeds erger met die zogenaamde linkse socialisten. Niet voor niets zei Pim Fortuyn : als ik vermoord word is het niet door islamaanhangers, maar door doorgedraaide linkse activisten. Dus links blijft een gevaar voor onze soevereiniteit.

HdJ& | 24-12-13 | 13:13

Haha, een halal kerstdiner.. Wat een grap, behalve dat het dan in mijn landje gebeurt.

Muggenmepper | 24-12-13 | 13:12

Overal wint de Islam aan kracht in de westerse wereld; inclusief de VS omdat het politiek correcte establishment (inclusief de media) moslims niets in de weg willen leggen en niet durven op te komen voor hun eigen waarden en normen.
.
Het typische is vaak dat dezelfde mensen die zo begripvol zijn naar de Islam toe (vooral media en de filmwereld) ,dat niet is naar Christenen toe. Christenen worden vaak naar beneden gehaald en bekritiseerd terwijl dezelfde figuren de Islam positief voorstellen en geen kritiek durven te uiten op de Islam.

Mortimerr | 24-12-13 | 13:12

Halal geslacht rundvlees is beledigend voor Hindoes, waarom hoor je daar niets over?

rara | 24-12-13 | 13:11

Boyo | 24-12-13 | 13:06
Ga nu eerst het stukje onder de link nog maar eens lezen. Dit staat zo knullig.

Mark Smith | 24-12-13 | 13:10

@blandurego | 24-12-13 | 13:08

Wat wil je weten en/of horen?

neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:10

Wat maken jullie toch een drukte. Dan houdt je je kinderen toch fijn thuis. Hoeven ze die halal-shit ook niet te vreten.

GROLSCHnl | 24-12-13 | 13:10

moslims moeten niet zeiken.jezus komt ook in de koran voor als profeet

boterkaaseneieren | 24-12-13 | 13:09

@Feynman | 24-12-13 | 13:04
Kinderen? Fruit? Dat lussiknie! Ik wil patat!

steven paul | 24-12-13 | 13:09

Ik heb medelij met de (niet-moslim) ouders die noodgedwongen waren hun kids op die school te moeten plaatsen. (Maar misschien ben ik naïef en sturen NLse ouders maar al te graag hun kinderen naar dergelijke gekleurde scholen.)

Nibdib Niddib | 24-12-13 | 13:09

Als je dacht dat je alles al gehad had. Verzinnen ze weer iets nieuws.

Boerenhoofd | 24-12-13 | 13:09

-weggejorist-

Jonkheer van Tets | 24-12-13 | 13:09

@neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:04

Tell me about it

blandurego | 24-12-13 | 13:08

@Kaas de Vies | 24-12-13 | 13:06
Alle hindoestanen die ik ken zijn vriendelijke, hardwerkende mensen.
Weliswaar met een ander geloof, maar daar zullen ze je praktisch nooit mee lastigvallen.

Slipsnifter | 24-12-13 | 13:08

En zo krijgt de Islam steeds meer macht in ex-hippie Nederland.

MichelDenHaag | 24-12-13 | 13:06

'De VVD heeft er alle begrip voor... ' - ja, dat weten we inmiddels.

Boyo | 24-12-13 | 13:06

@commentator99 | 24-12-13 | 13:02

Te laat! *gniffel*

blandurego | 24-12-13 | 13:06

nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Neder...

4% is moslim
Dat zijn er 640.000
nl.wikipedia.org/wiki/Hindoestanen#Hin...
120.000 Hindoestanen wonen in Nederland

Ik hoor alleen maar gedram van Moslims en nooit van Hindoestanen, althans niet in verhouding 6 : 1

De simpelste malloot met een beetje lagere school rekenkunde kan zo al snel inzichtelijk maken dat er iets mis is met de Islam.

Drammerig Kerstfeest allemaal!

Kaas de Vies | 24-12-13 | 13:06

*dadels scoren gaat* .....

DeRustige_ | 24-12-13 | 13:06

@Feynman | 24-12-13 | 13:04

Fruit heeft ook gevoel hoor!

neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:05

Zei ik toch al, nu sinterklaas verneukt is kunnen ze zich op kerst storten.
Dit soort gezeik zal alleen maar erger worden.
Maar ja, het volk kiest er zelf voor gezien het stemgedrag, so be it.

Slipsnifter | 24-12-13 | 13:05

@blandurego | 24-12-13 | 13:03

Ongelooflijk dat er nog steeds debielen zijn die geloven in een fantasie vriendje, het is verdomme bijna 2014.

neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:04

Tja de ene mag geen varken, de ander geen koe. Weer anderen mensen melk en vlees niet. Samengevat was de enige logische keuze los fruit mee te geven. Is dit God`s plan kinderen gezonder te laten eten?

Feynman | 24-12-13 | 13:04

--"

doetiegewoonFF | 24-12-13 | 13:04

Halalvlees op een eindejaarsdiner in Amsterdam? Schande! De groene Khmer eist dat er alleen vegetarische gerechten genuttigd worden. Geserveerd op servies van de derdewereldwinkel.

steven paul | 24-12-13 | 13:04

Ach, het is kerst, laten we lief zijn voor mekaar. Ik wens alle Moslims in ieder geval alvast een heel fijn 1132.

Rémy Martin ® | 24-12-13 | 13:03

Worstebroodjes, bacon & eggs, ham. Dan eet je het toch niet.

HoutekopHarryHendrik | 24-12-13 | 13:03

@neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:01

Niet vanzelf!

blandurego | 24-12-13 | 13:03

@Kaas de Vies | 24-12-13 | 13:01

Onvoorstelbaar, hebben we bijna die christengekkies terug in hun hok, krijgen we dat woestijnvolk met hun middeleeuwse kudt ideologie.

neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:03

ik ga dit soort berichten bij voorbaat al niet meer lezen...

commentator99 | 24-12-13 | 13:02

#Zucht Het.houdt.niet.op!

neemjemoederindemali | 24-12-13 | 13:01

En tijdens het kerstverhaal zie je die Islamstische kleuters zeker ook op de schapen liggen.

Het wordt tijd dat de 3 wijzen eens gaan huishouden bij die "Islam MOET"-fetisjisten.

Kaas de Vies | 24-12-13 | 13:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl