Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moslims hoeven geen varken/alcohol te verkopen

fbcomm534.jpgWinkelketen Marks & Spencer ligt onder vuur in Engeland. Het bedrijf kondigde onlangs aan dat er zoveel mogelijk rekening wordt gehouden met de sprookjesfiguren waar mensen in geloven, wat onder andere betekent dat christenen niet op zondag en joden niet op zaterdag hoeven te werken, alsook dat moslims achter de kassa geen varkensvlees danwel alcohol hoeven te verkopen. Dat werd duidelijk toen klanten met hun slavinkjes voor op de steengrill en champagne voor bij de vuurpijlen bij de kassa stonden en de dienstdoende medewerker hen vroeg te wachten op een collega die geen moslim was. Hoe irritant is dat? Extra wachten vanwege een middeleeuwse betweterige seksgeweldroman. Stom. Zelf een liefdevol berichtje achterlaten kunt u hierrr. VREDE OP AARDE. Update: M&S has backtracked na ophef op De GeenStijl. Jwz.

Reaguursels

Inloggen

Een winkel die het belang van het personeel boven dat van de klant stelt? Dan heb je eventjes 6 decennia marketingliteratuur over het hoofd gezien, volgens mij.

Ies niet graties | 24-12-13 | 00:49

Zijn jullie allemaal blij dat de dienstplicht is afgeschaft. Terwijl de hoofddoekjes demografisch de oorlog aan het voeren zijn, zijn hun mannetjes globaal bezig zich te scholen in de gewapende strijd... En wat doet de Nederlandse man?

Precies, weinig tot niets. Ik heb medelijden met hem als de hel eenmaal uitbreekt.

Mokum Kosher | 24-12-13 | 00:40

Zijn jullie allemaal blij dat de dienstplicht is afgeschaft. Terwijl de hoofddoekjes demografisch de oorlog aan het voeren zijn, zijn hun mannetjes globaal bezig zich te scholen in de gewapende strijd... En wat doet de Nederlandse man?

Precies, weinig tot niets. Ik heb medelijden met hem als de hel eenmaal uitbreekt.

Mokum Kosher | 24-12-13 | 00:40

Wanneer je in een winkel niet wenst geholpen te worden door een dame met een hoofddoek, ben je net zo fanatiek.
Ik zou zeggen, geef het goede voorbeeld en wees vriendelijk. En sta er niet met een verbeten kop bij.
Zo los je de problematiek niet op. Ik ontken de ernst van het probleem niet. In de supermarkt word ik altijd vriendelijk en voorkomend geholpen door een cassière met een hoofddoek op. Nog nooit iets ,,verdachts"opgemerkt en ik observeer scherp.

rotjeknor38 | 23-12-13 | 22:46

Wie het werk dat hij heeft niet ten volle kan uitvoeren moet gewoon een andere baan zoeken of thuis gaan zitten, alwaar je de achterlijke regels zelf kunt implementeren.

Iwmac | 23-12-13 | 21:39

Dat M&S zo'n besluit neemt baart me grote zorgen. Uiteraard hebben ze exact berekend en overzien wat de gevolgen van hun actie zijn, en ze zullen hebben geconstateerd dat ze met hun actie meer klanten aantrekken dan afstoten. En dat vind ik alarmerend.

Zupschufter | 23-12-13 | 21:37

Fritz De Beuker | 23-12-13 | 19:26 |
“De wereld van de islam moet zichzelf dringend hervormen want het dreigt in armoede, achterlijkheid en geweld ten onder te gaan.”
Als dit citaat letterlijk is, bewijst het dat de Winter niet kan schrijven.
En als de islam inderdaad ten onder gaat, waar maakt iedereen, de Winter incluis, zich dan druk over? Dus bewijst het citaat ook dat de Winter niet kan denken.

gutgutgut | 23-12-13 | 20:29

Ik verkoop alleen maar flauwekul.

Minus Richels | 23-12-13 | 19:32

“De wereld van de islam moet zichzelf dringend hervormen want het dreigt in armoede, achterlijkheid en geweld ten onder te gaan.” (Leon de Winter in De Dagelijkse Standaard, Nederland)...

Fritz De Beuker | 23-12-13 | 19:26

Hendrikaatje | 23-12-13 | 16:46
Hypocriete doos.

Shareholder II | 23-12-13 | 17:52

Peter Emile | 23-12-13 | 17:08 |
Maar achterlijke christenen neem je nog wel serieus?.

gutgutgut | 23-12-13 | 17:35

Geweldig om te zien en te lezen, deze internationale tsunami van protest tegen deze idiote maatregel.
Geweldig en bovendien hoopgevend, als je leest bij hoeveel mensen, uit vrijwel alle Europese landen en van vrijwel alle soorten afkomst, de islam zo langzamerhand de neus uitkomt.

Dat deze achterlijke 'religie' nog serieus genomen wordt door zoveel andere mensen, verbaast me steeds meer. En het verontrust me steeds meer, eerlijk gezegd.

Want begrip tonen voor zoiets verwerpelijks als de islam, staat voor mij gelijk met 'heulen met de vijand.' Niet meer, en vooral: niet minder.

Peter Emile | 23-12-13 | 17:08

TheLuggs | 23-12-13 | 15:53
Dier 2% weiger ambtenaren is nooit een probleem geweest, er was altijd een ambtenaar om die homo's te huwen; ze hebben nooit een ambtenaar getroffen die weigerde.
Dit zou ook nooit gebeuren daar elke gemeente meerdere trouw ambtenaren ter beschikking heeft.
Nieuwe ambtenaren tekenden ervoor, de paar weigeraars zouden vanzelf gepensioneerd raken.
Iedereen kon daar vrede mee hebben, doch niet de homo's.
Die paar ambtenaren moesten en zouden door het stof kruipen of ontslag krijgen.
De ambtenaar moest respect hebben voor die homo's...
Die homo's hadden geen respect voor die ambtenaar...
Tja, en ik nu wat minder voor homo's...

Hendrikaatje | 23-12-13 | 16:46

WirMachenMusik | 23-12-13 | 15:38 |

Zuckerberg vond de pagina niet koosjer zeker !

gutgutgut | 23-12-13 | 16:32

TheLuggs | 23-12-13 | 15:00 |
Dat wist ik niet. Dan zal ik uiteraard nooit iets kopen met zo'n certificaat.

gutgutgut | 23-12-13 | 16:31

Nou ja, wat een ophef om niets. Weet je wat pas echt erg is en helemaal schandalig en bijzonder kwetsgrievend voor die arme moslims?
Een stickertje.

Stormageddon | 23-12-13 | 16:24

Dan mag ik dus ook eisen dat ik vanwege het ontbreken van enige vorm van geloof mijnerzijds dus niet geholpen wil worden door een moslim.
Dit omdat hij mijn levensstijl afkeurt.

Rest In Privacy | 23-12-13 | 15:59

@Hendrikaatje | 23-12-13 | 15:35
Dan ben je dus gewoon hypocriet... Je hebt er namelijk helemaal geen problemen mee als mensen hun geloof uitdragen. Je hebt er zelfs geen problemen mee dat mensen onder het mom van hun geloof hun werk weigeren te doen. Je hebt er alleen een probleem mee als dat geloof niet jouw geloof is.

TheLuggs | 23-12-13 | 15:53

Ah Zuckerberg heeft zo te zien na een halve dag en 10.000 likes de feestboekpagina voor verontwaardigden over de dhimmitude van Marks & Spencer gebanned.

WirMachenMusik | 23-12-13 | 15:38

TheLuggs | 23-12-13 | 15:16
Ja, dat dan weer wel...

Hendrikaatje | 23-12-13 | 15:35

@Hendrikaatje | 23-12-13 | 14:50
Het zal mij een zorg zijn of iemand achter de kassa een hoofddoekje draagt. En zo ja waarom ze dat hoofddoekje draagt. Dat kan zijn om dat ze moslima is, of kanker heeft en haar kaal hoofd probeert te bedekken. Zo maakt het mij ook niet uit als iemand een kruis draagt. Dat moeten ze zelf weten. Echter wil ik geen ongemak ondervinden van hun geloof. Zelfs niet het beetje ongemak van aanschuiven in aan andere kassa. Want o het moment dat ik me moet aanpassen aan een ander zijn geloof, gaan ze de lasten van hun geloof afwentelen op mij, en mij een deelgenoot maken van hun geloof...

Maar ik kan me vergissen, maar steunde jij niet de weiger ambtenaren ?

TheLuggs | 23-12-13 | 15:16

@Synecdoche | 23-12-13 | 15:02
De weigering deze af te rekenen en de klant naar een andere kassa te sturen kwam toch echt van een moslim. Ik sluit niet uit dat dit soort gedrag wordt mogelijk gemaakt door mensen die zelf geen moslim zijn maar ondertussen niet weten hoe die ze moeten buigen om moslims tevreden te houden.

Maar je geeft het eigenlijk al goed aan... Het gaat er niet eens om, om zelf de leefregels op te volgen, maar om diezelfde leefregels aan anderen op te leggen...

TheLuggs | 23-12-13 | 15:09

TheLuggs | 23-12-13 | 13:09 |
Je hebt helemaal gelijk. Er wordt met twee maten gemeten. Het zijn met name de grote monotheïstiscxe religies-met-veel-aanhangers, religies die een grote rol in de wereldgeschiedenis hebben gespeeld en nóg spelen die door een seculiere wereld niet eenvoudigweg afgeserveerd kunnen worden en beoordeeld op eenzelfde wijze als andere levensbeschouwingen of religies. En nogmaals, puur om historische redenen. Zoek maar op, een religie moet een 'erkende' religie zijn om in aanmerking te komen voor van alles en nog wat zoals onderwijssubsities, het recht om gebedshuizen te bouwen, enzovoorts.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 15:06

Die moslim aan de kassa hoeft mijn jenever niet op te drinken, mijn speklappen niet te eten. Dat vraag ik ook niet. Ik vraag alleenmaar om dat even af te rekenen. Maar zelfs dat is teveel gevraagd. En zo is het einde zoek.
Van Duyvenbode | 23-12-13 | 10:15 | + 68 -
Bij de vele reacties op dit bericht op de website van de Daily Mail (verreweg de meesten in de trant van "nou dan gaan we toch ergens andes winkelen") was er een van een niet-moslim vrouw die met een moslim getrouwd was. Haar man had er helemal geen moeite mee om spek en bier voor haar mee te brengen, want in de Koran staat alleen dat je deze onreine producten niet tot je mag nemen, d.w.z. eten of drinken. Over vervoer of verhandelen wordt niet gesproken. Bovendien is het spul in een supermarkt altijd keurig verpakt, dus je hoeft het niet eens aan te raken. Het kan zijn dat die man een beetje los in de leer was, maar ik krijg bij maatregelen als deze van M&S altijd het gevoel dat ze bedacht worden door iemand hogerop die geen moslim is maar denkt er goed aan te doen. Dhimmi's dus.

Synecdoche | 23-12-13 | 15:02

@gutgutgut | 23-12-13 | 14:45
Bedrijven als de HVV leven van halal certificering.

TheLuggs | 23-12-13 | 15:00

Als een winkel toestaat dat het personeel een bepaald geloof uitdraagt, moeten ze zich maar geheel op dat geloof richten.
Een meisje met een kruisje of half maantje om haar nek is ok, doch zo'n geval met een hoofddoek die daar zit van : zie mij toch eens een goede moslima wezen, gaat me te ver.
Dan ook nog eens goed verpakte spullen niet af willen rekenen is helemaal ontoelaatbaar.
Zo'n creatuur wat het geloof zo nodig uit moet dragen is daardoor ook uitkering onwaardig, daar ze zich opzettelijk ongewild voor de arbeidsmarkt maakt.

Hendrikaatje | 23-12-13 | 14:50

WirMachenMusik | 23-12-13 | 14:47 |
Rubrikaal vergissinkje.

WirMachenMusik | 23-12-13 | 14:49

"Anti-Europese retoriek"
EU-kritiek steeds maar weer framen als anti-Europees, is de schofterigste retorische truc van na de oorlog.
Als je die truc tegenkomt weet je meteen met welk soort figuren je te maken hebt.

WirMachenMusik | 23-12-13 | 14:47

TheLuggs | 23-12-13 | 13:26 |
"met het kopen van halal producten steun ik financieel halal certificering"
Is dat zo ? Gaat er geld naar een of andere Imam of Rabbi ? Ik ben benieuwd naar je antwoord.
Overigens ben ik ook tegen onverdoofde slacht. Gezien het feit dat Abraham een vette ketter was, anders sticht je geen nieuwe religie en hoef je niet de stad uit te vluchten, denk ik dat de reli's best eens in de 3000 jaar iets mogen veranderen zonder angst om door hun god(=liefde!) verast te worden.

gutgutgut | 23-12-13 | 14:45

Hoe ruimdenkend en tolerant ben je als je mensen die een intolerante ideologie aanhangen ruimbaan geeft? Dit soort acties verhoogt alleen maar de verachting die moslims hebben voor de slappe ongelovige. Sterkt hen in hun overtuiging dat de islam het hele zooitje inderdaad zal overnemen. Wij verdienen ook niet anders vinden ze, tja.. Het is voor moslims, over het algemeen nogal trotse, strijdbare mensen waarbij eer en afkomst belangrijk zijn, onbegrijpelijk en onuitstaanbaar dat wij (de linkskerk) niet zo zijn.
In vele gevallen zullen ze voor iemand die PVV stemt en daarmee wel opkomt voor zijn/haar land en cultuur, meer respect hebben dan voor zo'n slappeling die meteen alles op geeft. Het gaat om het principe dat je opkomt voor waar je in gelooft. Tolerantie lijkt in dit soort gevallen juist altijd op opgeven. En daar hebben de moslims over het algemeen een broertje dood aan.

Robertski | 23-12-13 | 14:29

Dat mijn Turkse buurman halal vlees wil is zijn zaak. Het is niet aan mij om daarover te oordelen.
TheLuggs | 23-12-13 | 13:59 | + 0 -
.
Ik ga een Turk niet verbieden om halal vlees te eten. Maar ik oordeel er wel over, want ik vind het walgelijk. Dat je in deze tijd, waarin we dieren enigszins 'humaan' kunnen slachten, nog steeds dieren dood martelt vind ik verschrikkelijk. Hetzelfde geldt voor Joden, hoewel ik denk (ik weet het niet zeker) dat Joden iets omzichtiger omgaan met de slacht dan moslims. Ik eet al jaren helemaal geen vlees meer. Na alle discussies en beelden over bio-industrie en al dan niet halal of koosjer slachten, kon ik het niet meer door mijn keel krijgen. Maar dat ga ik gvd toch ook niet iedereen opdringen.

Hans Hillen | 23-12-13 | 14:13

@Jan Passant mk2 | 23-12-13 | 10:32 | + 2 -
.
Bedankt voor de link. Heel interessant ... en dat al in 1968. De moeite van het kijken waard: www.youtube.com/watch?v=mw4vMZDItQo

Hans Hillen | 23-12-13 | 14:05

TheLuggs | 23-12-13 | 13:26 | + 3 -
.
Precies de reden waarom ik nooit en te nimmer halal producten koop of zal kopen.

Hans Hillen | 23-12-13 | 14:04

Droef Toeter | 23-12-13 | 12:06 | + 4 -.
.
Aha, goed gevonden! Dat verklaart een hoop.

Hans Hillen | 23-12-13 | 14:02

@Gaz21 | 23-12-13 | 13:55
Ik vraag me af mag je als christen ook weigeren halal artikelen af te rekenen...

TheLuggs | 23-12-13 | 14:01

@juntatiger | 23-12-13 | 13:34
Ik heb niet zozeer iets tegen islamitische ondernemers. Het maakt mij niet uit welke geloof een ondernemer aanhangt. Mijn probleem is meer als dat geloof een onderdeel van de onderneming is. Dat mijn Turkse buurman halal vlees wil is zijn zaak. Het is niet aan mij om daarover te oordelen. Ik wil alleen dezelfde keuze hebben als het gaat om niet halal eten.

Ik heb net zo goed bezwaren tegen het leger des heils (en dan met name (salvation army) wiens liefdadigheid zich beperkt tot de heteroseksuele medemens. Een liefdadigheidsorganisatie die liever stopt dan hun wettelijke plicht na te komen om mensen gelijk te behandelen. En dit moet je letterlijk zien. In New York dreigden ze te stoppen als ze geen vrijstelling kregen om de de partners van homoseksuele medewerkers rechte te onthouden die heteroseksuele medewerkers wel hebben. Iets wat voor mij aantoont dat de haat jegens homo's dieper zit dan de liefdadigheid. Ook daar wens ik part nog deel aan te hebben. Er zijn genoeg instanties die beter aansluiten bij mijn gevoel van liefdadigheid.

TheLuggs | 23-12-13 | 13:59

Dus nu hoeven de kassa medewerkers geen varkensvlees of alcohol meer af te rekenen, maar wel te helpen met de aanschaf van ongepaste (voor moslim begrippen dan) kleding zoals bijvoorbeeld korte rokjes.

Gaz21 | 23-12-13 | 13:55

@ TheLuggs | 23-12-13 | 13:26 |
Hear !! Hear !!
Ook wij, gelukkig getrouwd, met twee Duitse herders waken er voor ons geld uit te geven bij islamitische ondernemers. Ook wij zullen nooit en te nimmer vakantie houden in een islamitisch land. Als je niks van ons wil weten hoef je ook niet van ons te vreten, luidt het gezegde.

juntatiger | 23-12-13 | 13:34

Ik ben joods gereformeerd dus ik hoef niet op zaterdag en niet op zondag te werken

badlegerig | 23-12-13 | 13:32

Waarom heet het eigenlijk een moHAMedaan?

badlegerig | 23-12-13 | 13:28

TheLuggs | 23-12-13 | 13:09 |
Hulde, ga dit maar eens uitleggen aan de religieuze fanatici.

lanexxx | 23-12-13 | 13:28

@gutgutgut | 23-12-13 | 13:16
Ik geloof zeer sterk in een menselijke plicht om dieren om de meest humane wijze te slachten. Oftewel met het minimum aan stress en pijn voor het dier. En dat gezien de middelen die we anno 2013 hebben en niet volgens waarden van voor de middeleeuwen. Ik ben een groot voorstander van verdoofd slachten, aangezien ik dat als de manier zie om het lijden van het dier te verminderen. In dat opzicht heb ik een naar mijn mening volkomen legitieme reden om te ageren tegen ritueel geslachte dieren. Ik zal dus ook producten vermijden waarvoor dieren op rituele wijze zijn geslacht. Ik koop ook niks bij een halal slager. Ik koop geen halal vlees etc. Dus ook kaas waarin halal stremsel is verwerkt is mij een doorn in het oog. Ik vind ook dat ik als consument het recht heb om te weten of er voor hetgeen ik koop dieren ritueel zijn geslacht.

Op een meer persoonlijke toon, met het kopen van halal producten steun ik financieel halal certificering, en daarmee een religie die erger nog dan welke religie dan ook mij omwille van mijn geaardheid niet tolereert. Ik wens op geen enkele wijze de intolerantie jegens mijn persoon te faciliteren danwel te financieren. Wederom lijkt me dat een legitieme reden voor mij om geen halal producten aan te schaffen. Iets waarin ik gehinderd wordt door bedrijven die mij stiekem halal producten door de strot proberen te duwen door niet duidelijk aan te geven wanneer iets halal is of niet.

TheLuggs | 23-12-13 | 13:26

Wanneer er ergens een moslim met een hoofddoek, b.v. als winkelbediende staat, die negeer ik gewoon. Ik wens niet door iemand geholpen te worden die met een hoofddoek of i.o.d z'n religie uitdraagt. Opzouten ermee!

Thoth | 23-12-13 | 13:26

Minister van Staat | 23-12-13 | 10:57 | + 12 -

Dat dhimmigedrag vertoonde AH al tijdens Sinterklaas.

Een slinger waarop zeer lichtgetinte en dus geen zwarte pieten waren afgebeeld.
Ook de Hema dacht ik had al zoiets.

knerf | 23-12-13 | 13:24

Ik gun ieder zijn/haar geloof en de uitoefening daarvan onder slechts één voorwaarde: namelijk dat ik op geen enkele wijze en op welke manier dan ook gedwongen word er aan deel te nemen of er mee gedwongen geconfronteerd word.
Wil je halal eten... prima.... maar dwing mij daar niet toe. Wil je niet op vrijdag, zaterdag of zondag werken... prima.... maar als ik dat wel wil moet ik daar geheel vrij in zijn.
Het woorddeel 'vrijheid' in godsdienstvrijheid wordt heel erg slecht begrepen. Zo doelt het voor mij op het gevrijwaard zijn van enige godsdienstige plicht of voorschrift. Maar het staat een ieder, individueel, vrij zich te laten knechten door hun godsdienst.

juntatiger | 23-12-13 | 13:24

En ik maar denken dat we hier de weg helemaal kwijt waren. Dat eiland aan de andere kant van de Noordzee dient gelijk in quarantaine te gaan voordat het overwaait

badlegerig | 23-12-13 | 13:24

@Veel Vaak:
Passende nick heb jij!

McPhart | 23-12-13 | 13:17

Parel van het Zuiden | 23-12-13 | 11:13 |
Ik meld slechts dat fabrikanten hun productie zo inrichten, als het in kosten en kwaliteit niet uitmaakt, dat hun producten voor een zo breed mogelijk publiek geschikt zijn. Dat betekent dat veel producten in feite hallal en /of koosjer zijn ook als het er niet bij staat. Het zou me niet verbazen als er ook hallal en/of koosjere producten op de markt komen die dat helemaal niet zijn. Het verschil bestaat immers alleen in de beleving van de gelovige.
Hoe en waarom iemand hiertegen zou willen ageren is mij niet duidelijk. Of ga jij nu alleen nog maar dingen eten die _niet_ koosjer en _niet_ hallal zijn?
Om in dit verband over grondrechten, doodsbedreigingen, discriminatie etc, te beginnen is al helemaal uitzinnig.

gutgutgut | 23-12-13 | 13:16

@Schoorsteenveger | 23-12-13 | 12:15
Wat uiteraard je reinste discriminatie is jegens de nieuwe religies. Immers is al breed geaccepteerd dat religies niet vatbaar zijn voor bewijzen voor of tegen de stellingen binnen die religie. Waarom zou een religie dan vatbaar moeten zijn voor hoe lang die religie bestaat of hoeveel aanhangers de religie telt. Immers zijn dat allemaal aardse parameters.

Maar we kunnen het simpeler stellen. Mijn religie stelt niet veel eisen, maar verbied mij slechts deel te nemen aan de religieuze praktijken van een ander aangezien ik daarmee hun religie zou onderschrijven. Iets wat een rechtstreekse belediging is voor mijn religie.

Maar helaas werkt dat ook niet... Namelijk de sticker van Wilders toont aan dat religieuze tolerantie een kant op werkt. De sticker van wilders is kennelijk extreem beledigend. Echter het origineel waarin gesteld wordt dat er slecht eens god is en dat mohammed zijn profeet is is niet beledigend...

Alleen stelt die tekst exact het zelfde jegens anders gelovigen. Zegt die tekst niet dat de veelgoderij van hindoes een leugen is ? Zegt die tekst niet, jezus had ongelijk want onze profeet is de ware profeet ? Zegt die tekst niet tegen joden, pleur op met het wachten op de verlosser want die is al lang geweest ?

Religies pretenderen tolerant te zijn, maar in de kern zijn ze intolerant. En hoe intoleranter de religie hoe meer tolerantie ze eisen.

TheLuggs | 23-12-13 | 13:09

Dit heeft niets meer met tolerantie te maken. Dit is capituleren.
Kom er maar in Harry Piekema en vertel ons je plannen.

hero_of_heaven | 23-12-13 | 13:05

Het wordt steeds gekker en zeer extreme vormen aan te nemen. Ik denk zelf dat we binnen no time hetzelfde hier gaan beleven. Dus Geert laat het hier niet zover komen.... linkse pulp stop met onnadenkend gedrag.

HdJ& | 23-12-13 | 13:01

-weggejorist-

Veel Vaak | 23-12-13 | 12:59

Valt het niemand op dat alle grote ketens al een halal koers varen.
Ze willen maar wat graag van de bacon af bij de hamburger keten.
Wel flauw dat moslims bij de mac gaan eten op hun Nike Air die uit de gehate USA komen.

Veel Vaak | 23-12-13 | 12:56

malang | 23-12-13 | 12:20 |
Een gristengekkie zal nooit vinden dat ik buig, die zal vinden dat ik de zondagsrusr maar te respecteren heb, niet vanwege die rust, maar vanwege het 'feit' dat hun God dat zo wil. Hun God, vinden zij, is ook mijn God, hun rust is mijn rust, hun overwegingen zouden ook mijn overwegingen moeten zijn.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 12:56

Vroeg of laat zit er een zelfde soort hoofddoek achter een AH-kassa. Naar de rechter stappen is zinloos. Die geeft hoofddoek zonder meer gelijk. D66 en godsdienstvrijheid en zo.

~Johan | 23-12-13 | 12:54

Valt het niemand op dat alle grote ketens al een halal koers varen.
Ze willen maar wat graag van de bacon af bij de hamburger keten.
Wel flauw dat moslims bij de mac gaan eten op hun Nike Air die uit de gehate USA komen.

Veel Vaak | 23-12-13 | 12:54

Vroeg of laat zit er een zelfde soort hoofddoek achter een AH-kassa. Naar de rechter stappen is zinloos. Die geeft hoofddoek zonder meer gelijk. D66 en godsdienstvrijheid en zo.

~Johan | 23-12-13 | 12:54

Dit heeft niets meer met tolerantie te maken. Dit is capituleren.
Kom er maar in Harry Piekema en vertel ons je plannen.

hero_of_heaven | 23-12-13 | 12:49

malang | 23-12-13 | 12:20 |
Nee? Moet je maar eens gnalezen hoe die lui de zondagsrust omschrijven en verdedigen.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 12:44

PvdA Timmermans riep direct op tot een boycot / sticker actie tegen Israel met betrekking tot de vruchten uit de nooit bezette gebieden !

Waarom hoor ik Frans PvdA Timmermans hier niet over ?? En kom niet met dat is inmenging in buitenlandse politiek ,want dat is het in bovenstaand geval ook .

andjing | 23-12-13 | 12:38

DaughtersofLot | 23-12-13 | 09:58 |
Of beter: "Atheisten mogen hun boodschappen gratis meenemen als er alleen religieuze bedienden zijn."

(moet je kijken hoeveel "afvalligen" er opeens zijn, dan :D )

polt | 23-12-13 | 12:37

En de volgende stap is: Geen mannen zonder baard bedienen en geen vrouwen zonder boerka. Vinger, hand, arm, alles.

lulleficatie | 23-12-13 | 12:33

M&S boycotten komt gezien de eigendomsverhoudingen de facto neer op 'Koop niet bij Arabieren' ;-)

WirMachenMusik | 23-12-13 | 12:28

Karren volladen met alcohol en varkensvlees en juist met z'n allen continu de moslims opzoeken. Zodra ze zeggen dat een collega het moet overnemen laat je de band lekker volstaan en zeg je dat een andere supermarkt de levering dan maar moet overnemen. Salaam en tot ziens.

Dima Beeline | 23-12-13 | 12:20

@Bokito ergo sum | 23-12-13 | 10:58
De meeste moslima's zullen best aardig zijn, maar daar gaat het mij niet om. Ik wens niet te worden geconfronteerd met provocerende idioterie.
Overigens zou ik ook weigeren om af te rekenen bij een Sikh met een tulband op zijn harses en een dolk onder zijn kleding (= religieuze plicht!!). Word ik ook onpasselijk van. Of de betreffende werknemers aardig zijn, of hufterig is niet relevant.

McPhart | 23-12-13 | 12:20

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 11:59 |
Ja, maar het inademen van zuurstof in een Bible Belt dorpje was wel een erg zielig voorbeeld om je punt te maken. Vandaar mijn reactie. Geen christengekkie die denkt dat je gezegende lucht inademt en 'buigt voor het christendom' als jij op zondag in hun dorp/stad/wijk lucht van A naar B verplaatst.

malang | 23-12-13 | 12:20

De uitverkoop bij M & S is nu al begonnen.
Nog niet van alle producten, maar voorlopig van de volgende:

- De uitverkoop van de westerse beschaving;
- De uitverkoop van het zelfrespect;
- De uitverkoop van de weerbaarheid;
- De uitverkoop van westerse normen en waarden;
- De uitverkoop van de moderniteit;
- De uitverkoop van gezonde gewrichten, zoals daar zijn:
- Rechte ruggen en
- stevige knieën.

M & S opende nog niet zo lang geleden een nieuwe winkel in de Kalverstraat op de inmiddels door illegale Arabische nederzettingen bezette westelijke Amsteloever in Al-Amsterdam.
In die dhimmi-zaak ga ik dus vanaf nu nóóit, nooit meer naar binnen.

Peter Emile | 23-12-13 | 12:18

Een niet moslim-collega erbij halen is toch niet efficiënt ? Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat er speciale sharia-kassa’s worden geïntroduceerd.

basweetutwel | 23-12-13 | 12:16

TheLuggs | 23-12-13 | 12:01 |
Het probleem is dat jouw geloof niet als zodanig erkend wordt. Het vreemde geval doet zich voor dat de aanvaarding van een Eeuwige God afhangt van historische feiten. Een geloof moet er al een tijdje zijn en veel aanhangers hebben gekregen. Hoe ouder en omvangrijker het geloof, des te absoluter is de God die wordt aanbeden. Vreemd, niet?

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 12:15

Je zou denken dat het onmogelijk is, maar in GB zijn ze nog iets "progressiever" dan wij.
Het gaat ook erg goed met dat land.

Slipsnifter | 23-12-13 | 12:13

Droef Toeter | 23-12-13 | 12:06 |
Dat verklaart het een en ander. Het water zal wel aan de lippen staan, en die sjeiks maken daar misbruik van.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 12:12

Mogen ze wel muziek van George Michael beluisteren.

Bad Ass Justice | 23-12-13 | 12:10

In Saoedi-Brittannië verbaast me dit toch al niks.
Afgezien daarvan: M&S, daar wil je echt niet dood gevonden worden.

Aktivist | 23-12-13 | 12:06

@juntatiger | 23-12-13 | 11:53
Mijn geloof verbied me halal te eten. Ik ben Rushdiaan, en mijn geloof verplicht me de duivelsverzen voor te lezen tijdens het koken van mijn eten. Mijn eten dient ook altijd besprenkelt te zijn met alcohol dan wel gebakken in varkensvet. Verder is het houden van een hond voor het opeten van de restjes ook een religieuze verplichting.

TheLuggs | 23-12-13 | 12:01

Ik snap sowiezo niet dat winkels in Dhimmistan (West Europa) überhaupt nog producten verkopen die haram zijn. Diep kwetsend voor onze islamitische bezetter!

Ales | 23-12-13 | 12:01

Stel je eens voor: ik doe boodschappen bij Albert Heijn en leg macaroni in mijn winkelwagentje. Na lang wachten in een lange rij hoor ik van de caissière: "Het spijt me, meneer, maar ik ben aanhanger van het vliegende spaghettimonster en ik mag dus geen pasta met u afrekenen. U zult een collega moeten zoeken die daartegen geen bezwaar heeft."
Ik denk dat ik op zo'n moment vol begrip ben. Andermans geloof moet je respecteren toch?

MAD1950 | 23-12-13 | 12:01

malang | 23-12-13 | 11:24 |
Ik verdom het om voor welke religie of ideologie dan ook te buigen. Dus mijn adem inhouden doe ik al helemaal niet. Als een moslim mij uitnodigt en ik schuif aan, ja, dan verklaar ik mij bereid om in de taboesfeer der Islam te treden, uit vrije wil. Ik kan uit principe ook nee zeggen. Maar als ik in het dagelijkse leven ongevraagd in een taboesfeer getrokken word, een taboesfeer die het kennelijk heeft gewonnen van alle andere sferen en kennelijk heeft geworteld, dan steiger ik.
M&S vinden dat ze ruimdenkend zijn, maar ze trekken het taboe de winkel in en verengen daarmee de ruimte.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 11:59

De idioterie kent geen grenzen... Ga eens gezellig thuis achter de voordeur gelovig doen of op de daarvoor aangewezen plaats, doe in het openbaar gewoon mee en laat derden met rust! Anders; blijf binnen!!!

Claudia M. | 23-12-13 | 11:57

Wanneer wordt er eens rekening gehouden met de mensen die vanuit hun gezonde verstand en onderbuik een tyfushekel hebben gekregen aan dat schofterige moslimse "ik wil dit" en "ik wil dat" want "mag niet van mijn geloof".
Stront en strontziek word je ervan.
Ga. Terug. Naar. De. Casbah.
Doei!

Conan de Rabarber | 23-12-13 | 11:56

@TheLuggs | 23-12-13 | 11:50

Wel dan zou ik dus niet meer komen , zou mij niet laten dwingen Halal te moeten eten en sowieso bij een Barbecue hoort bij mij Bier en of Wijn .

Amigo1973 | 23-12-13 | 11:54

@ Amigo1973 | 23-12-13 | 11:44 |
Dat idee opper ik elk jaar maar het budget is daarvoor niet toereikend. Heb zelf even overwogen om dat dan maar zelf te financieren maar dat idee snel laten varen want dan financier ik feitelijk de halal BBQ.

juntatiger | 23-12-13 | 11:53

Goede zaak, ik houd ook rekening met het geloof. Mijn zus is overtuigd christen, daarom prostitueer ik haar niet op zondag.

Lerp | 23-12-13 | 11:52

@Doldwaas | 23-12-13 | 11:49
He heet niet voor niets geloven... Als je het kon bewijzen heette het wel weten.

TheLuggs | 23-12-13 | 11:52

@Amigo1973 | 23-12-13 | 11:44
Nee, want dan zouden anderen wel eens niet halal kunnen eten...

TheLuggs | 23-12-13 | 11:50

Kunnen veganisten bij Marks & Spencer trouwens ook vanwege hun overtuiging weigeren om dierlijke producten te verkopen of hebben aanhangers van een God voor wiens bestaan totaal geen overtuigend bewijs geleverd is weer eens een streepje voor?

Doldwaas | 23-12-13 | 11:49

@Hans Hillen | 23-12-13 | 11:32
Is dat een Achmed Halal ?

TheLuggs | 23-12-13 | 11:48

En hier kun je oproep tot een boycot liken. Want de enige manier om die commerciële dhimmitude trend te vertragen is om het ze te laten merken bij het opmaken van de kassa.
www.facebook.com/pages/Boycott-Marks-...

WirMachenMusik | 23-12-13 | 11:48

Dat christenen niet op zondag, joden niet op zaterdag en moslims niet op vrijdag hoeven te werken, soit. Zolang er voldoende medewerkers beschikbaar zijn die er geen bezwaar tegen hebben om op die dagen te werken valt daar prima op een pragmatische manier mee om te gaan. De klant heeft daar geen last van en het bedrijf hoeft het ook geen schade op te leveren.

Als medewerkers echter bepaalde zaken niet meer verkopen vanwege hun geloofsovertuiging, dan wordt het hinderlijk voor de klant en wordt die klant ongevraagd bepaalde aspecten van een overtuiging door de strot geduwd. Als je in een winkel wilt werken, moet je willen verkopen wat die winkel te bieden heeft. Als iemand geen vlees of alcohol wil verkopen, dan moet hij of zij in een kledingwinkel, een boekenwinkel of een andere winkel waar dat niet verkocht wordt gaan werken.

Doldwaas | 23-12-13 | 11:47

@juntatiger | 23-12-13 | 11:40

En niemand is op het idee gekomen om een Aparte Halal barbecue neer te zetten ?

Amigo1973 | 23-12-13 | 11:44

Laat het een les zijn voor de hema etc

Iedere keer valt mijn bek toch weer open.

Ik word zo schijtziek van die lui

sohee | 23-12-13 | 11:42

@TheLuggs | 23-12-13 | 11:30

Toevallig spreekt Amigo behalve Spaans ook Italiaans
En inderdaad het zijn in mijn buurt geen Italianen , Er was er ooit 1 maar die is teruggegaan naar Italie ...

Amigo1973 | 23-12-13 | 11:41

Mohammed was toch een gewiekste handelsman? Wiki:"Reizend als Chadidja's handelsvertegenwoordiger kwam Mohammed in contact met joden en christenen. Hij kwam daarbij in aanraking met hun godsdienst." Kan dus wel, ies niet rasiest....

paranoya | 23-12-13 | 11:40

In onze buurt wordt jaarlijks een feest georganiseerd met hapjes en drankjes en veel speelplezier voor de kinderen. Sinds vier jaar geen glaasje wijn meer en uitsluitend halal BBQ-vlees. Elk jaar protesteer ik daar tegen. Ik wil domweg niet gedwongen worden om halal te eten. Tegen een keuze heb ik geen probleem maar wel tegen het hebben van geen keuze. De reden waarom er alleen halal vlees op de BBQ ligt: halal vlees op een BBQ waarop ook bijvoorbeeld varkensvlees heeft gelegen is plots niet meer halal. Die dwingelandij ben ik zo ontzettend zat dat ik mij erop betrap af en toe uit baldadigheid wat speklappen tussen de halal producten in de supermarkt te kiepen. Gewoon omdat het kan.... gna... gna.... gna

juntatiger | 23-12-13 | 11:40

Overigens niet verrassend dat dit nu in Engeland gebeurt. Is zo'n beetje het voorland van islamisering van Europa.
Nibdib Niddib | 23-12-13 | 10:05 | + 41 -
.
In GB is het inderdaad héél erg. In sommige wijken zie je echt niet meer dat je in Europa bent. Ik hoop niet dat dat ons voorland is.

Hans Hillen | 23-12-13 | 11:37

Als de cassière niet wil afrekenen hoef je toch gewoon niet te betalen?

Geert Linkers | 23-12-13 | 11:36

Ik wil niet eens geholpen worden door een medewerkster met doekje om het hoofd. Kijk altijd uit naar andere kassa.
wakker worden | 23-12-13 | 10:04 | + 51 -
.
Ik ook, maar in sommige supermarkten (bijvoorbeeld AH Leidsestraat, A'dam) zitten alleen of bijna alleen nog hoofddoeken aan de kassa. Blijkbaar is het zo dat als je een hoofddoek winkelmanager maakt, ze alleen nog andere hoofddoeken aanneemt. En waag het niet te zeggen dat dát discriminatie is.

Hans Hillen | 23-12-13 | 11:32

@Amigo1973 | 23-12-13 | 11:08
Het zou al wat zijn als je pizzeria kunt vinden die niet gerund wordt door turken... Noem me gek, maar gewoon echte italianen in een pizzeria. Grieken in een grieks restaurant, dan halen we de shoarma bij turken.

TheLuggs | 23-12-13 | 11:30

Wat hierboven ergens al gezegd werd, hoe zouden de reacties zijn als je bij de kassa zou eisen dat je door een niet-hoofddoekje geholpen zou worden?
Segregatie gaat nog eens heel groot worden...

Graaisnaaiert | 23-12-13 | 11:27

Zie ik daar geen hond op die Facebookpagina van Marks & Spencer’s? Realiseren ze zich niet dat een hond haram is en dat moslims daarom die Facebookpagina niet mogen bezoeken?

MAD1950 | 23-12-13 | 11:27

Triest zijn de mensen die roepen, dat we hun geloof moeten respecteren. Het geloof verbied het drinken van alcohol en het eten van varkens vlees. Het weigeren van klanten helpen die alcohol of varkensvlees willen kopen is geen uitoefening van hun geloof, immers dwingt de klant hun niet om varkensvlees te eten danwel alcohol te drinken, het is wederom een manier om hun religie op te dringen aan anderen. Immers mogen anderen kennelijk ook geen alcohol drinken en varkensvlees eten. Verbieden kunnen ze het nog niet, dus maken ze het maar wat lastiger... Als ze lang zat drammen nemen we misschien zelf wel hun religieuze regels over.

Moslims hebben altijd de mond vol van respect, maar wanneer is de laatste keer dat we dat respect in de praktijk hebben gezien ?

TheLuggs | 23-12-13 | 11:25

@ Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:45
Triest maar waar!

Glas Koning | 23-12-13 | 11:25

Halal = haram.

Waarom? Omdat halal impliciet zegt dat niet-halal producten dus haram zijn! Kortom men wijst niet halal producten (lees: niet-islamitische producten) af.

Daarom moet je het omdraaien: halal is per definitie fout. Zelfs als het niet gaat om vleesproducten die het gevolg zijn van diermishandeling.

La Bailaora | 23-12-13 | 11:24

"Het is juist die was van religiositeit die over dat vreten ligt die er niet zou moeten zijn. Is ongeveer hetzelfde als de lucht die je op zondag inademt in een dorp op de Bible Belt. Die lucht is geheiligd, gezuiverd, en een gristen die mij die lucht ziet ademen krijgt er een tevreden gevoel van".
Schoorsteenveger | 23-12-13 | 11:05 |
======
Doe toch niet zo idioot man. Maar ik weet het goed gemaakt; jij houdt op zondag je adem in in een dorp op de Bible Belt, ongeveer 10 minuten. En dan krijg jij van mij de garantie dat je NOOOIITT meer last heb van christenen. Deal?

malang | 23-12-13 | 11:24

@Jotum | 23-12-13 | 11:13
Als homosensualiteit een garantie zou zijn voor een leven zonder mossels, dan zou ik hier ter plekke uit de kast komen waar ik niet eens in zit en een vent klaarzuigen...

dlseth_ | 23-12-13 | 11:21

andjing | 23-12-13 | 11:15 |
Dat is dus een van de meest irritante zaken, dat je überhaupt niet weet waar je vreten vandaan komt. Dat er halal wordt ingekocht, en dat een deel van die halal troep alsnog op het schap van de kufar belandt. Gewoon uit gemakzucht en gebrek aan principes.
Het wordt tijd voor een haram keurmerk. Dat die Wilders daar maar een sticker voor ontwerpt.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 11:20

Einde van de Domheid | 23-12-13 | 10:16 |
"Helemaal waar, maar het blijft vreemd om een Moslimmeissie bij de Appie bier te zien afrekenen voor een zwerver."
Wat is daar vreemd aan? Als die zwerver netjes bbetaalt, dan is die zwerver een reguliere klant van Appie. Door service te geven aan zijn klanten is Appie groot geworden en is Sppie in staat om ook moslimmeisjes een baantje te bezorgen, en van dat moslimmeisje wordt verwacht de klanten van Appie, als die zich een beetje als klant gedragen, op een fatsoenlijke manier te helpen. En als die moslimmeisjes daar moeite mee hebben, dan moeten die moslimmeisjes maar opdonderen en bij een van die halal groentenboeren gaan werken.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 11:17

@Schoorsteenveger | 23-12-13 | 10:40

Dan heb je echt een probleem!

Het grootste deel van de Nederlandse kipfilet is halal, ook als dat niet op de verpakking staat.

Bron >http://www.telegraaf.nl/binnenland/21302071/__Alle_kip_halal_geslacht__.html

andjing | 23-12-13 | 11:15

@rara | 23-12-13 | 09:57
Maar hoe weet je dan wie christelijk, joods of moslim is.
Iets met rode, gele en groene sterren dan maar?

copywriter | 23-12-13 | 11:14

Marks & Spencer hebben nooit een geheim van gemaakt van hun religieuze achtergrond. Ik wist niet eens dat er varkensvlees in de schappen lag. En het bieraanbod in M&S Food is buitengewoon ruk. Alleen hun huismerk, want koosjer.

Gedeelddoor 2 plus 7 | 23-12-13 | 11:13

@gutgutgut | 23-12-13 | 10:48 |

" Waar maak je je druk om? "
.
Die neem ik even als u het niet erg vindt...
.
Het is eigenlijk vrij simpel. Ik, als persoon, verwerp de Islam en de boodschap die wordt uitgedragen. Ik ben namelijk niet gediend van institutioneel haatzaaien jegens mijn persoon en levensstijl. Ik ben niet gediend van het stelselmatig oproepen tot mijn dood omdat ik deze leer niet aanhang. Ik ben niet gediend van opgelegde Middeleeuwse normen en waarden en discriminatie omdat ik niet van die normen en waarden gediend ben.
.
Dan ben ik dus ook niet gediend van de instrumenten om die leer concreet te maken, in dit geval de voedselvoorschriften. Ik weiger me te conformeren aan de voedselvoorschriften van een religie/ideologie die ik verwerp en wil daar ook niet door derden toe gedwongen worden.
.
Komen we bij mijn Grondrechten. Ik mag bovenstaande vinden, praktiseren, en weigeren zoals ook bijvoorbeeld een religieus iemand zijn of haar keuze mag maken. Het is mijn grondrecht gevrijwaard te worden van (echte) discriminatie op grond van mijn levenskeuzen en de persoon die ik ben.
.
Daarnaast is er natuurlijk de (eerder genoemde) kwestie dat de Islam openlijk oproept tot mijn (en uw) vernietiging en dat we met z'n allen wat mij betreft helder moeten zijn dat er in onze samenleving geen ruimte is voor dit soort boodschappen. Dat betekent dat we de eisen en wensen van deze religie waar mogelijk formeel afwijzen, (echte) discriminatie op baiss van zo'n religie bestrijden, en feitelijk deze religie zo inkaderen dat zij geen kwaad kan doen jegens andersdenkenden/levenden/gelovigen.
.
Ik schrijf overigens een aantal maal (echte) voor het woord discriminatie. Dit omdat ik weet dat u nogal moeite heeft met het concept discriminatie. Discriminatie is handelen met uitsluiting tot gevolg, dit dus. Discriminatie is niet verschillen benoemen. Moet u weten, want anders komt dit betoog niet aan.

Parel van het Zuiden | 23-12-13 | 11:13

Nou ben ik ongelovig en homo, dus net als een varken 100% HARAM. Maar ze willen wel door mij geholpen worden bij de kassa!!!of zeggen ze dan ook sorry maar alleen een moslim mag mijn eten aanraken!
Waarom moet ik als homo of ongelovige een moslim helpen die me onrein/vies vindt, en ook nog eens stellig in een boek (koran) gelooft waarin ik ter dood gebracht moet worden!
Ik vind alles prima maar dan wel van twee kanten. Gewoon als niet moslim nooit meer een moslim helpen stel ik voor. Bij de gemeente ( uitkeringen bijv.) Ziekenhuizen, scholen, winkels, openbaar vervoer, vakantie bestemmingen, restaurants enz. Gewoon dus nooit meer helpen die gasten want tja, we zijn net als varkens an alco. Haram!

Jotum | 23-12-13 | 11:13

@gutgutgut | 23-12-13 | 10:48 |

Zoals ik in een voorgaand plempsel al aangeef heb ik met sommige Halal uitingen wat minder moeite ECHTER .. waar ik dus wel moeite mee heb is Halal/ Koosjer geslacht vlees en als mijn "Italiaanse" Pizzeria begint te adverteren met Spaghetti Carbonara die Halal zou zijn , op mijn vraag hoe dat dan kan kwam het antwoord wij gebruiken nu Kalkoen Ham in plaats van Varkens Spek ,,,, wel .... dan is het dus ook geen Spaghetti A la Carbonara meer was mijn antwoord want Carbonara saus word gemaakt met Panchetta of Guanciale en dat is dus Varkens Buik of Wang spek gebruik je deze ingredienten niet dan is het Spaghetti met Room / kaassaus en Kalkoen Ham ..

Het verzieken van eeuwenoude recepten ja daar heb ik ook erg veel moeite mee Ik zou een Denominazione di Origine Controllata e Garantita voor Pasta`s van hart toejuichen :-)

Amigo1973 | 23-12-13 | 11:08


OMG save the Queen !

nemeton | 23-12-13 | 11:07

Amigo1973 | 23-12-13 | 10:57 |
Zelfs halal rijst of meel zal ik niet kopen. Dat is buigen voor De Verhevene, en dat wil ik in geen geval. Juist het idee dat elke moslim die ons halal vreten ziet kopen dit ervaart als macht over de kufar staat mij tegen. Het is juist die was van religiositeit die over dat vreten ligt die er niet zou moeten zijn. Is ongeveer hetzelfde als de lucht die je op zondag inademt in een dorp op de Bible Belt. Die lucht is geheiligd, gezuiverd, en een gristen die mij die lucht ziet ademen krijgt er een tevreden gevoel van.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 11:05

De UK is al een tijdje verloren naar mijn mening.

WatZalIkErvanZeggen | 23-12-13 | 11:01

Eet geen vlees en drink weinig alcohol, maar om de een of andere reden krijg ik enorm veel zin in bergen speklappen vers van de BBQ en grote drinkgelagen, bij M&S op de stoep.

KarelMarks | 23-12-13 | 11:00

@DaughtersofLot | 23-12-13 | 10:54
Interessant de twee berichten van Willianus Wortelus (10:52) en DaughtersofLot (10:54). Zie hier de perverse spagaat van de Gutmenschen onder ons: ze weten niet of hoe snel ze in de kont moeten kruipen van booslims, maar proberen tegelijkertijd het overige publiek ook tevreden te houden met lulkoek en prietpraat. Het trieste is dat het gros van de mensen dit vaak nog slikt ook.

Nibdib Niddib | 23-12-13 | 10:59

Mijn advies voor alle Autochtone Nederlandse verkopers/verkoopsters cahiers en cashserre's weiger om te verkopen/af te rekenen met een persoon die religieuze uiterlijkheden draagt,en neem geen halal producten in uw handen mocht deze waanzin naar hier overwaaien.
Als het zo moet.. dan moet het maar zo toch?
Tjonge jonge wat een bagger heeft die EU hier naar toe laten halen zeg!

Welles! Nietes! | 23-12-13 | 10:58

McPhart | 23-12-13 | 10:29 | moet je zelf weten of je langer in de rij wilt staan. Heel wat kopvodjes in mijn lokale Appie en ze zijn best lief. Maken grapjes, flirten een beetje, net meisjes eigenlijk.

Bokito ergo sum | 23-12-13 | 10:58

Goh, interessant. Maar staat er in de koran eigenlijk iets over uitkeringen? Het UWV? Bijstand? WW? WAO? Kinderbijslag? Toeslagfraude? Berovingen? Inbraken? Overvallen? Geweld? Bedreiging? Grensrechters? Voetballen met kransen? Het slopen van publieke kerstbomen? Dansen op straat op de dag dat meer dan 3000 mensen overlijden als gevolg van vliegtuigen-in-gebouwen? Het naroepen van westerse vrouwen als hoer? Het lastig vallen van meisjes in het algemeen? Diefstal? Opsporing Verzocht? iemand?

Kloof2012 | 23-12-13 | 10:57

@Schoorsteenveger | 23-12-13 | 10:40

Sterker nog Amigo mijd aktief halal producten om af te nemen , als voor mij duidelijk is dat het een Halal product is dan koop ik het dus absoluut niet zelfs als ik dan duurder uitben .

Kijk rijst of meel zou ik nog niet eens zoveel moeite mee hebben echter Halal geslacht vlees nou dat koop ik dus echt niet . Er waard een mooi filmpje rond op internet hoe het Halal slachten in zijn werk gaat van Schapen en Koeien als je dat hebt gezien en je hebt ook maar een beetje fatsoen in je donder dan zul je Halal geslacht vlees mijden alsof het de pest zelf is ..

Er zijn ook een paar Gotcha`s Friesland Campina Kaas komt erbij mij ook niet meer in dankzij het zonodig Halal moeten zijn van de Kaas , het betekend namelijk dat de kalfjes waarvan het stremsel is afgenomen ook Halal geslacht zijn ..

Amigo1973 | 23-12-13 | 10:57

Gevalletje 'prophets over proftis'. Eens kijken hoe lang dat gaat duren.

Zzzzooooffff | 23-12-13 | 10:57

Als je in Saudi-Arabierië woont, daar in een winkel werkt en je weigert een Koran af te rekenen wordt je onthoofd. In de westerse maatschappij nemen we genoegen met dit soort weigeraars slechts te ontslaan. Maar M&S gaat dus de dhimmi-kant op. Rücksichtslos boycotten. En goed opletten of NL winkels ook misschien dhimmi-gedrag vertonen...

Minister van Staat | 23-12-13 | 10:57

Gebeurt ook al in Nederland, bij de LaPlace van de V&D. Cassiere met hoofddoek weigert vanwege haar geloof het zojuist aangeschafte flesje bier te openen. Klant krijgt een opener in de handen gedrukt en mag het zelf doen.

De volgende keer dat het mij overkomt zal ik de cassiere in kwestie mijn mening duidelijk maken:
De islam is een leugen.
Mohammed is een crimineel.
De koran is vergif.
Vrijheid van meningsuiting FTW.

Professor Superhirn | 23-12-13 | 10:55

Welk een feest zou het zijn, wanneer zou blijken dat geld gedrukt wordt met behulp van varkensleren inktrollen.
Iemand die dat weet misschien?
Ga ik alvast kromliggen van het lachen.

Jackanders | 23-12-13 | 10:55

M&S Kruipt al terug zie ik. www.telegraph.co.uk/finance/newsbysect... 'Zo bedoelde we het niet, hahah, gekkigheid, kom toch vooral je varkensvlees en drank bij ons kopen.'

DaughtersofLot | 23-12-13 | 10:54

@newray | 23-12-13 | 10:49
Ah, de bekende kop-in-het-zand-het-waait-wel-over tactiek! Nee dank je!

Nibdib Niddib | 23-12-13 | 10:52

.. Apartheid heet anders wanneer de islam de dader is, bovendien worden de ontvangers van deze onfrisse verrassing beschuldigd van racisme.

Jan Passant mk2 | 23-12-13 | 10:52

Dommer dan dom.

Hier moet je als bedrijf geen speciaal beleid voor ontwikkelen, dit moet je overlaten aan managers op afdelingsniveau, die in samenspraak met individuele medewerkers per geval maatwerk kunnen creëren in de arbeidsomstandigheden.

Het is logisch dat een Jood of christen niet op shabbat/zondag wil werken (als het werk geen spoedeisend, levensreddend werk behelst, zoals ambulance-, brandweer-, politie- of defensiewerk, wat bij een warenhuis evident niet aan de orde is).

Om geloofsredenen bepaalde producten niet willen verkopen (het verkopen van producten is core business voor een commercieel bedrijf)?
Dan moet de medewerker m/v overwegen elders te gaan werken.

malang | 23-12-13 | 10:51

lijkt me spannend als hier in Nederland een bedrijf dit zou doen !
als AH hiermee zou beginnen verdienen ze aan mij niets meer en met mij hopelijk miljoenen andere Nederlanders.

bas6460 | 23-12-13 | 10:50

Na WO 2 achtte Engeland het raadzaam het Indiaas grondgebied op te delen tussen het islamitischs Pakistan en het hindoeïstische India.Dit resulteerde in 3 oorlogen tussen India en Pakistan nl. die van 1947, 1965 en 1971. Kashmir blijft een twistappel daar dit Indiase gebied veel moslims huisvest en Pakistan deze provincie wil zien ingelijfd bij hen. De grote aanwezigheid van moslims in Engeland wordt verklaard door dit geopolitiek gesteggel. De wereldwijde hunkering van moslims om bij de westerse christenen en humanisten te wonen en masse kan worden verklaard vanwege geldelijke redenen , evangelisatiedrang EN een grote vorm van verloochening die zij aantreffen bij de Europeanen van hun ( onze ) westerse verworvenheden. Echter de Asschers onder ons sluiten daarvoor de ogen.

Jan Boule | 23-12-13 | 10:50

Dus die verkopers zijn eigenlijk een soort van gehandicapt, vet sielug!

Latrinalia | 23-12-13 | 10:49

Geen aandacht aan geven gewoon wachten totdat de andere kassiere komt, gaat vanzelf over.

newray | 23-12-13 | 10:49

Amigo1973 | 23-12-13 | 10:39 |
"andere dwingt Halal producten af te nemen"
Er is niks mis met Halal producten. Ze zijn gewoon onder bepaalde voorwaarden geproduceerd net als kosjere producten. Het is voor een fabrikant, als het verder niet uit,maakt, handiger om maar alles halal/kosjer te producten in plaats van 2 of 3 productielijnen in stand te houden. Conclusie: vaak zal het halal/kosjer etc zijn zelfs als het er niet op staat. Halal/kosjer is meestal net zo imaginair als de imaginaire vrienden van de gelovigen. Dus waar maak je je druk om.

gutgutgut | 23-12-13 | 10:48

En dan te bedenken dat het voor een moslim zeer haram is ondergeschikt te zijn aan een ongelovige en deze te bedienen of te gehoorzamen. Als een flesje wijn verkopen al niet eens mag, wat moet dat dan met al die ongetrouwd samenwonende, alcohol drinkende, varkensvlees etende, Allah ontkennende mensen? Die zijn voor een moslim vele malen erger dan dat ene flesje wijn. Het is dat de politiek correcte koekwaus er nog te onbeduidend en onwetend voor is, maar ze zullen om de moslim gevoelens te sparen hier toch echt iets aan moeten gaan doen en onze linkse vriendjes en de islam kennende zal dat in de toekomst ook gaan gebeuren. Het wachten is alleen nog op een moslimmeerderheid hier en daar.
Leer mij die hond van een Allah kennen....

ZSU-23-4 | 23-12-13 | 10:48

Een samenleving is waar mensen samen leven en elkaar het licht in de ogen gunnen, ieder z'n eigen hobby. Maar ook laten leven, elkaar niet lastigvallen met je hobby of overtuiging.
Je mag van mij geloven in elk denkbeeldig wezen maar verlang niet van me dat ik met al die imaginaire vriendjes rekening kan houden. Ik wil best maar ik kan het niet, zeker niet altijd. Niemand houdt ook rekening met mijn vliegende spaghettimonster en de regels die hij me oplegt. Gelukkig vreedzame regels, maar toch.

Dat is wel vreemd... | 23-12-13 | 10:47

Er komt nog een tijd dat wij Engeland moet bevrijden. Dat wordt niet makkelijk zo met onze eigen vijfde colonne in de rug...

Parel van het Zuiden | 23-12-13 | 10:47

Haha dit is toch niet te geloven? Welke klapmongool bij M&S bedacht? Anders help je je eigen toko een handje richtingen de filistijen.

ilse | 23-12-13 | 10:45

@Glas Koning | 23-12-13 | 10:43 | + 1 -
Er zijn genoeg moslims, dus dat zal wel werken.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:45

@M-Bozz | 23-12-13 | 10:37 | + 0 -

Daarom staat er dus blabla in mijn naam.

lady blabla | 23-12-13 | 10:45

De Fall & Decline van het Britse Rijk is begonnen toen een Arabier met door Allah gezegend geld Harrods opkocht. Het eindigt wanneer de Beefeaters overschakelen op boernoessen en kromzwaarden en in de Tower of London Nigel Farage en aanhangers onthoofden.

dedeurs | 23-12-13 | 10:45

En dan te bedenken dat M&S hier in Amsterdam ook nog een vestiging wil openen...

Glas Koning | 23-12-13 | 10:43

Suiside is painless, ben alleen bang dat dat hier niet op gaat. Over doorschieten gesproken. Nog even en we komen kassa's te kort; zwarte pieten, kerstmannen, atheisten, rokers, .....
.
man man man, het is te hopen dat de commercieel directeur over de kerstdagen heen het licht gaat zien.

hoc expectabatur | 23-12-13 | 10:41

Als ik nou als overtuigd atheïst weiger om halal vreten te verkopen, wat dan?

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 10:40

.. naarmate de islam meer greep krijgt op de samenleving zal de haat tegen de ongelovigen hardere kanten krijgen.

De Europese Unie wil daarom meer (moslim)immigratie, hoe verdeelder de bevolking, hoe meer macht voor de varkens van George Orwell.

Jan Passant mk2 | 23-12-13 | 10:40

Had je in de jaren zeventig moeten flikken, werkweigering als gristelijke medewerker, had je heel progressief Nederland op je dak.

Harry Turtle | 23-12-13 | 10:40

Het blijft grappig hoe men zich laat gijzelen door een minderheid .

kijk naar ons Nederlanders nl.wikipedia.org/wiki/Religie_in_Neder... scroll even omlaag om te constateren dat slechts 4,9% van de gehele Nederlandse bevolking Moslim is .

Dan komen de verhalen ja maar kijk naar Rotterdam iedereen is daar buitenlander of heeft een kleurtje .. 50% is er allochtoon ..

Wel er zijn meer mensen met Bruine ogen / donker haar als alleen Moslims, bij Amigo wordt op Kerstavond alleen al voor ruim 60 euro aan Knorretje verorberd .

De lokale Albert Heijn en Pizza boer gingen adverteren met Halal voor Amigo is het predikaat Halal vergelijkbaar met een Swastika oftewel het product word voor mij onaantrekkelijker en ik koop het dan juist niet .

Blijft heel grappig hoe 4,9% van de totale , bevolking een land kan gijzelen en andere dwingt Halal producten af te nemen , zou er misschien een ander belang mee spelen als religieus ?

Amigo1973 | 23-12-13 | 10:39

Grote flauwekul; het vlees is verpakt, ze raken dus niet het vlees aan doch slechts een verpakking.
Alzo met alcoholische dranken, altijd in verpakking (fles, blik of karton.
Drank en vlees achteraan op de band zetten, lekker alles laten scannen en bij weigering van de fles en het vlees, de kar laten staan en weglopen.
Mandela is net dood en de Apartheid begint weer....

Hendrikaatje | 23-12-13 | 10:39

Uhm, misschien is het toch makkelijker om als aanhanger van sprookjesfiguren naar Middeleeuwië terug te gaan, want hoe denken ze dit te gaan toepassen in die dhimmi-shops?
www.overvarkens.nl/het-varken/187-prod...

Cuyahoga | 23-12-13 | 10:39

lady blabla | 23-12-13 | 10:25 | + 2 -
Hé, bij Holland's got talent was je boodschap nog: niet pesten, want pesten doet pijn! ;)

M-Bozz | 23-12-13 | 10:37

Als alle moslims zo zouden denken zouden er heel wat minder shoarma tenten zijn.

ratelaar | 23-12-13 | 10:37

Islam maakt alles steeds achterlijker. Nog even en we hebben 2 soorten winkels. 1 voor de moslims en 1 voor de anderen. doet mij ergens aan denken...

lady blabla | 23-12-13 | 10:35

@lady blabla | 23-12-13 | 10:31
Ik blief geen griet die Jihad heet in de buurt van mijn Gelderse Worst.

dlseth_ | 23-12-13 | 10:33

@LangeTijdGeleden | 23-12-13 | 10:23 Je haalt twee dingen door elkaar. Een verkrachter kreeg strafvermindering, omdat de rechter zijn excuus - 'volgens islam niet strafbaar, dus ik wist het niet'- legitiem achtte.
Daarnaast heb je het fenomeen Sharia Council. Dat zijn officieel geen rechtbanken, wat dat mag niet. Maar er wordt wel 'bindend' advies gegeven door, uit verweggistan geïmporteerde 'sjeichs', die geloven dat de getuigenis van een man gelijk staat aan die van twee vrouwen. Een onprettige situatie, wanneer je als mishandelde vrouw van je man af wilt. Maar je familie erkent geen ongelovige rechtbank. Echter verbieden kun je ze niet, want het is maar een adviesclubje. Doodeng en ik maak me geen illusie dat we in Nederland van die dingen gevrijwaard zijn.

DaughtersofLot | 23-12-13 | 10:33

Ben dez hier ook al eens tegengekomen:
www.youtube.com/watch?v=sxefcCwgKNU

Engeland is op sommige plaatsen nog verder terug naar de middeleeuwen dan wij.

P.S. fuck M&S

Cuyahoga | 23-12-13 | 10:31

@dlseth_ | 23-12-13 | 10:26 | + -1 -

Maar ik wilde je net koppelen aan de meiden van halal.

lady blabla | 23-12-13 | 10:31

Een wapenhandelaar zal dus geen moeite hebben om personeel te vinden.

De langste thuis | 23-12-13 | 10:30

Segregatie gaat het helemaal worden. Maar zolang het dan nog maar leefbaar blijft en we ons natje en droogje houden, zal het mijn tijd wel duren. Dit soort grote maatschappelijke bewegingen houd je toch niet tegen. En er is toch niemand meer die nog gelooft in de maatschappij. Wij schuiven nog ene Geert Wilders naar voren om te dienen als kop van jut. Maar we weten heus wel dat het tij niet meer is te keren. De EU mopt de innerlijk sterk verdeelde landen wel op.

Rest In Privacy | 23-12-13 | 10:29

Het kan mij weinig boeien. Ik vertikt het hoe dan ook om mijn boodschappen af te rekenen bij een kopvod.
Al is de andere rij tweemaal zo lang: ik neem het voor lief. En als er maar 1 kassa open is, dan leg ik mijn boodschappen terug en ga ik naar een andere winkel.

McPhart | 23-12-13 | 10:29

"sprookjesfiguren waar mensen in geloven"

Deze zin moet een nobel prijs winnen vind ik...

Al het religieuze geneuzel bij elkaar geveegd en beoordeeld door een onpartijdig perfect functionerend mensen brein! ;-D

Rugblaffer from hell | 23-12-13 | 10:28

Laten we nou niet sentimenteel gaan doen over het niet hoeven werken op zondag. Dat hoeven wij gelukkig ook niet (en ook niet op zaterdag) en ik ben daar niet alleen om religieuze redenen blij om. Of moeten we ons massaal onderwerpen aan het geloof in 24/7-consumentisme/kapitalisme? Liever niet..

Dat moslims geen varken en alcohol willen verkopen is een andere zaak. Dat soort 'rechten' hebben we gelukkig nog niet in de wet vastgelegd en laten we dat ook vooral niet doen. Niet werken op zondag voor christenen en wellicht niet op sjabbat van de joden past nog bij onze Westerse cultuur. De islamitische regels in onze wetgeving incorporeren is de volgende zaak van doorgeslagen tolerantie/solidariteit of -wat u wil- een hellend vlak/knieval/dhimmitude/onze eigen cultuur in de verkoop zetten.

M-Bozz | 23-12-13 | 10:28

Ik kom al 20 jaar niet meer bij de shoarmaboer, en ik zal nooit naar een resort in Turkije of Egypte op vakantie gaan. Geen cent krijgen ze van mij.

[[[Mad.doC]]] | 23-12-13 | 10:27

@lady blabla | 23-12-13 | 10:25
Bakkes dicht!

Met makeup zijn de meeste hoeren van Mo'tje al geen porem...

Laat staan zonder.

dlseth_ | 23-12-13 | 10:26

ik vind dat een goede zaak dat je iets kan weigeren voor je overtuiging.

dan mag ik natuurlijk ook via mijn overtuiging belasting betalen weigeren want das mijn overtuiging ;-)

gider | 23-12-13 | 10:25

hahaha lol dit.

Mede meisjes van het moslim geloof , wisten jullie dat er in alle cosmetica varkensvet zit?

Prettige kerstdagen!

lady blabla | 23-12-13 | 10:25

dus de sport is gewoon om drank en producten met varkensvlees bij een moslima af te rekenen.

zundappboer | 23-12-13 | 10:24

Engeland is al in verval... Ik bedoel, Shariastraten? Shariadorpen? Het gebeurt daar al. En vooral, Shariarechters die "rekening houden met de wet" maar vervolgens flut strafjes opleggen? Engeland heeft de grootste Emigratiestroom meegemaakt dit jaar. Gekwalificeerde mensen die zeer nuttig zijn voor de maatschappij die naar elders zijn verhuisd waar geen Islam invloed is.

LangeTijdGeleden | 23-12-13 | 10:23

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:14


Ik opteer voor de Beweging van Poitiers.

En weet je? Dan kunnen die MOE-landers hier wel eens heel erg van pas komen, want zij zijn bepaald niet policor als de West-Europeanen.

malin | 23-12-13 | 10:20

Lang geleden, toen ik nog een kijkbuissie had, een moslima horen klagen over discriminazi.
Getooid met hoofddoek bemande zij de kassa in een supermarkt. De rijen bij andere kassa's waren langer klaagde zij. Dat kwam vast doordat klanten haar zouden mijden vanwege haar moslima zijn. Ik nog denken, lekker toch, hoef je niet zo hard te pezen. Krijg je nu dit. Moet je eerst gaan kijken of er niet een hoofddoek achter de kassa zit, om je rookworst af te rekenen.
Het is te zot voor woorden.

Brandend Zand | 23-12-13 | 10:20

Moet een kassa-moslim niet halal geslacht vlees afrekenen? Nu is hier al vlees halal geslacht, maar toch. Albert Hein, kijk hier eens naar.

Rest In Privacy | 23-12-13 | 10:20

Draai dat nou eens om. Zeg nou eens als winkel "Onze Christelijke werknemers hoeven Moslims niet te bedienen, want zij zijn het niet eens met de opvattingen van Moslims."

Want dat doen ze bij M&S:

"Een deel van onze werknemers hoeft die vieze heidenhonden die alcohol drinken en varkensvlees eten niet te bedienen."

De Moslim-werknemer wordt door M&S niet apart behandeld, de niet-Moslim KLANT wordt gewoon keihard gediscrimineerd.

Kameroudste | 23-12-13 | 10:20

Op grond van mijn geloof mogen mijn boodschappen alleen afgerekend worden door een 18-jarig fotomodel gekleed in bikini. Houdt M&S daar ook rekening mee?

ZwarteKater | 23-12-13 | 10:19

@geylegerrit | 23-12-13 | 10:06
GerPauwisme is geen oude traditie. Probeer het eens met Oblomovisme, daar zijn boeken over geschreven. Maar je moet dan wel van zonnepitten houden.

rara | 23-12-13 | 10:19

@Einde van de Domheid | 23-12-13 | 10:16 | + 0 -
"Wel jammer want hun aanbod is uniek."

Hun afrekenmethodieken ook, en ik wilde dit graag zo houden.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:19

Stel dat je als milieuactivist bij M&S gaat werken mag je dan ook weigeren alles te verkopen waarbij het milieu wordt belast? Religie wordt zo zwaar overschat en overdreven gerespecteerd hoewel het ook de bron is van veel geweld en onderdrukking. Gerard Reve schreef al: "Als de kardinaal een scheet heeft gelaten, zeggen ze:
“Sjonge, sjonge, wat ruikt het hier lekker, net of iemand lever met uien staat te bakken?”.

Simon_GS | 23-12-13 | 10:19

Wellicht is het een idee voor de Britten om voorlopig alleen maar varkensvlees en alcohol bij M&S te kopen?
.
Op het moment dat er veel problemen bij de kassa komen en e.e.a. is terug te vinden in de Sales cijfers zal de directie wel terugkrabbelen..

Parel van het Zuiden | 23-12-13 | 10:17

@Rico Tampeloerus | 23-12-13 | 10:13 | + 0 -
Maar dan springt er weer zo'n overijverige advocaat op die werkweigering op grond van religie niet een grond voor ontslag vindt en ben je zo 2034920934 euro verder.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:16

Helemaal waar, maar het blijft vreemd om een Moslimmeissie bij de Appie bier te zien afrekenen voor een zwerver.
M&S was een chique zaak, als een klant een bonnetje kwijt was dan was dat geen probleem. Ze hielden het echter in AMS niet vol. Na jaren kwam de food only versie en daar gaat het geloof ik ook al niet goed mee. Wel jammer want hun aanbod is uniek.

Einde van de Domheid | 23-12-13 | 10:16

Engeland is net als Amsterdam reddeloos verloren, geheel te danken aan wegkijkende sociaal-democraten en relativerende gutmenschen.
Snackbar van Allah | 23-12-13 | 09:59 | + 14 -
--
Het aller-aller engste vindt ik de gedachte dat de massale allochtonen import (en dan vooral van moslimsignatuur) de uitvoering is van slechte een stel babyboomerregenten.
Regenten die door een oude wet uit de 19 eeuw onbeperkt macht hebben om hun ideaal te verwezenlijken ten koste van miljoenen inwoners.
Onze democratie voelt voor mij als een dictatuur waarin ik alles maar gelaten over me heen moet laten komen. En alles misgaat - zoals dat vaak gaat bij managers- dat wassen ze hun handen in onschuld en zijn ze onvindbaar.

appeltjesgroeneweide | 23-12-13 | 10:16

-weggejorist-

dlseth_ | 23-12-13 | 10:15

Was het een vrouwlijke cassier? Die een man hielp? De hoer!

funkyd | 23-12-13 | 10:15

Die moslim aan de kassa hoeft mijn jenever niet op te drinken, mijn speklappen niet te eten. Dat vraag ik ook niet. Ik vraag alleenmaar om dat even af te rekenen. Maar zelfs dat is teveel gevraagd. En zo is het einde zoek.

Rest In Privacy | 23-12-13 | 10:15

Perfide Albion....

knerf | 23-12-13 | 10:14

@malin | 23-12-13 | 10:08 | + 1 -
Braboneger? Want Ghandi II moet en zal geen blanke zijn.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:14

Boycotten. Ze mogen hun winkel runnen zoals ze willen maar je hoeft er niet te kopen. Engeland is echt steeds enger aan het worden.

Bokito ergo sum | 23-12-13 | 10:14

Ik heb nix tegen moslims, maar van dit soort wegmetons acties word zelfs ik een beetje onpasselijk. Het zou andersom moeten werken: "Hé Ali, als jij je baan wil houden, reken je die varkenshaas nu af!" Klant is koning toch?

Ikweethetooknietmeer | 23-12-13 | 10:14

@Ashtrey | 23-12-13 | 10:10
Jij ook fijne Kerstdagen!

Ars Vivendi | 23-12-13 | 10:14

weet dat dit door kan gaan slaan naar onze supermarkten immers daar ook een hoop moslim vrouwen achter de kassa werken.

zundappboer | 23-12-13 | 10:13

@Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:02 | + 0 -
Is jammer genoeg meestal het geval. maar het is natuurlijk gewoon niets anders dan ordinaire werkweigering.
En daar kan je mensen wel om ontslaan.

Rico Tampeloerus | 23-12-13 | 10:13

Dat gaat M$S geld kosten door de media ophef die ze met hun zelfcastratie over zich af hebben geroepen.
Maar dat is voor de rest prima. Laat de islam zichzelf maar verder vernietigen doordat meer en meer mensen last hebben van deze ideologie.

appeltjesgroeneweide | 23-12-13 | 10:12

Ik zou sowieso als moslim niet bij een winkel gaan werken die varkensvlees verkoopt. Hoe onrein is dat!

roze_bril | 23-12-13 | 10:11

Ik mag van mijn geloof niet bij een hoofddoekje afrekenen.

watergeus | 23-12-13 | 10:10

@Ars Vivendi 10:06
Dank je voor de toevoeging. Ik vond je al een enorme sukkel, nu nog meer. Cheers.

Ashtrey | 23-12-13 | 10:10

Rage !

-dvh- | 23-12-13 | 10:10

Wat lijkt het me heerlijk om op zo'n moment je winkelmand leeg te kieperen op de kassaband van zo'n mohammedaanse kassatrol en boos weg te lopen.
Een winkelmand vol met ham, bier, bacon, champagne, winegums en wijn, that is.

Professor Superhirn | 23-12-13 | 10:08

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:02

Hoe moeilijk kan het zijn, he? Moslims naar islamitische landen, net als onder Ghandi, en wij aanvaarden immigranten uit andere landen. We hebben de moslims ondertussen genoeg geld en scholing gegeven dat ze hun eigen landen kunnen opbouwen.

Wij blij, zij niet (want ze drijven op tegenstand en strijd), maar dat is dan pech.

Ghandi II, waar blijf je?

malin | 23-12-13 | 10:08

Nee mevrouw, u kunt bij mij geen macaroni afrekenen. Ik ben pastafari.

steven paul | 23-12-13 | 10:07

Churchill (die 70 jaar geleden al waarschuwde voor een bepaald geloof) zou zich een keer of 987988778 omdraaien in zijn graf. Shame on you England!

LJBrinkhorst | 23-12-13 | 10:07

Bezopen!

Nee, dan druk ik me nog zacht uit.
Mogelijk dat, zonder dat die politiek-correcte gekken het door hebben, we afglijden naar een segretiemaatschappij met balies, loketten en kassa's waar moslims, christenen, joden allemaal apart worden behandeld.

Zodat we over x jaar een maatschappij hebben als vroeger Zuid-Afrika was waar dan diezelfde politiek-correcten tegen hebben gestreden.

Er moet echt een belangenvereniging voor atheisten komen die op hun beurt niet meer door gelovigen geholpen willen worden.

knerf | 23-12-13 | 10:07

" What's so great about Great Britain these days? "

Parel van het Zuiden | 23-12-13 | 10:06

Kijken of mijn baas dit ook slikt.
.
"Goedemorgen baas, ik ben sinds 5 minuten bekeerd tot het GerPouwisme, en ik mag van mijn God niet meer aan het werk".
.
Kijken hoe lang mijn salaris nog uitbetaald wordt.

geylegerrit | 23-12-13 | 10:06

Hahaha zo'n gast zet je toch in een hoekje achter een kassa waar mensen alleen condooms af mogen rekenen? Tiefus wat een mongolen.

* | 23-12-13 | 10:06

@itsme211 | 23-12-13 | 10:04 | + 0 -
Inderdaad. Zoals het nu bij mij overkomt in de Samenleving, je hebt de samenleving die gewoon samen zo goed en kwaad als het kan te leven en de moslims. Hun doel is om zich uit de samenleving te houden. De vraag is waarom, het antwoord is hier al bekend.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:06

Let maar op, gaat over een paar jaar hier ook gebeuren !!

wielmoer | 23-12-13 | 10:05

corporate reverse fascism

william7055 | 23-12-13 | 10:05

Overigens niet verrassend dat dit nu in Engeland gebeurt. Is zo'n beetje het voorland van islamisering van Europa.

Nibdib Niddib | 23-12-13 | 10:05

Waarom deze post? Dit brengt onze moslimlovers enkel maar op ideeen. Maar goed dat ik dit weet. De eerste de beste winkelier die dit in Nederland flikt zal mij nooit meer zien.

langsdekant | 23-12-13 | 10:05

Eenheid in de samenleving word steeds meer éénheid in de samenleving!

itsme211 | 23-12-13 | 10:04

Ik wil niet eens geholpen worden door een medewerkster met doekje om het hoofd. Kijk altijd uit naar andere kassa.

wakker worden | 23-12-13 | 10:04

Benieuwd wat voor marketing-spin M&S hieraan gaat geven!

Nibdib Niddib | 23-12-13 | 10:03

Wie wil dit soort personeel hebben. Ik vermoed niemand dus nooit meer klagen over werkeloosheid onder deze mensen.

Therapietje | 23-12-13 | 10:03

@Rico Tampeloerus | 23-12-13 | 09:57 | + 3 -
Polico maakt van "common sense" "waanzin", want wat jij zegt zo is het gewoon, maar als je doet...... dan krijg je een lading gejank over je heen.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:02

een hollander aan het roer gek gemaakt door dwdd en p&w en de dikke trol asha ten ?? whatever

S.Hole | 23-12-13 | 10:02

Zal niet lang meer duren of onze supermarkten krijgen ook een halal en een haram kassa.

"Sorry meneer u kunt hier niet uw varkenshaasje afrekenen"

Hobbykip | 23-12-13 | 10:01

"Listen to me," zei de taxichauffeur uit Bangladesh die me in New York naar het vliegveld bracht. Hij was gevlucht voor de moslims in zijn land. Hij pakte me bij mijn arm.
"Listen to me, they won't stop. Muslims will never, ever stop."

malin | 23-12-13 | 10:01

En dit is nog maar het begin.
Het houd niet op niet vanzelf..

blanke sabel | 23-12-13 | 10:01

Achterlijkheid is nog nooit winstgevend geweest, en de islam nog nooit servicegericht. Ik hoop dat M&S snel verzuipt in de rode cijfers. Eens kijken wie er dan als eersten worden ontslagen.

Professor Superhirn | 23-12-13 | 10:00

LOL @selxi

Der Schnitzeljäger | 23-12-13 | 10:00

De Verlichting begon in de 17e eeuw toch?
Nou die lamp is al aardig uit.

löl met vingers | 23-12-13 | 10:00

Goede ontwikkeling. Jaagt de klanten naar de seculiere concurrent.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 10:00

Nogmaals vraag ik het volgende, want ik ben zeer zeker een islamofoob, racistischefascistnazi onderbuiker, en institutioneel een minderwaardig mens.

Maar waarom MOET de Islam, en is het vrijblijvende zoals wij in het tolerante Westen altijd propageren verdwenen.
Overal kom je de Islam tegen, terwijl het hier pas 25 jaar is. Het is kolonisatie, opdringen van gebruiken die wij al 200 ~ 300 jaar geleden door middel van wat het Westen zo voor mij plezant maakt beetje bij beetje afgeschaft.

Terug naar de achterlijkheid.

Iets dat ik 25 jaar geleden niet kon zeggen op straffe van vervolging en 15 tot 10 jaar geleden zorgde voor een moord.

De zaadjes om te zwijgen en de andere kant op te kijken werden toen geplant, en zijn nu volwaardige bomen geworden zodat de samenleving het bos niet meer kan zien.

Kappen met de achterlijkheid. Kappen met "Islam moet", want Wilders is er tegen. Kap al die heilige boompjes.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 10:00

Slim van ze, zo vlak voor kerstmis!

trotse-ambtenar | 23-12-13 | 09:59

Bij deze is M&S verkozen tot winnaar van de Dhimmi-award 2013.

Rémy Martin ® | 23-12-13 | 09:59

Dan ga je toch lekker in de zandbak werken ?

Alleskannietsmag | 23-12-13 | 09:59

Het vreedzame pro-islamitische beleid van de Engelsen has come to bite them in the ass - big time.

malin | 23-12-13 | 09:59

Engeland is net als Amsterdam reddeloos verloren, geheel te danken aan wegkijkende sociaal-democraten en relativerende gutmenschen.

Snackbar van Allah | 23-12-13 | 09:59

Boycotten die winkels. Zijn ze nou helemaal belatafeld?! Draai deze redenering eens om 'Atheisten mogen bij M&S weigeren door religieuzen te worden geholpen'.
De reacties kan ik al voorspellen.

DaughtersofLot | 23-12-13 | 09:58

M&S staat voor Mohammed & Sharia?

selxi | 23-12-13 | 09:57

De volgende stap kan niets anders zijn dan aparte balies voor christenen, joden, moslims, sikhs etcetera. Segregatie gaat nog eens heel groot worden, als het aan M&S ligt.

rara | 23-12-13 | 09:57

Je hoeft dat inderdaad niet te verkopen, de enige fatsoenlijke optie is dan een andere baan te zoeken. Dat en niets anders.

Rico Tampeloerus | 23-12-13 | 09:57

Ik kom nog wel eens in Engeland, en M&S loop ik nu dus voorbij.

En nu is het genoeg! | 23-12-13 | 09:57

Een samenleving waar je voor elk pijntje, kwetsendheidje, dwarse scheet rekening moet houden is geen samenleving.

Dat is een individualistische ratrace die gewonnen wordt door de belangengroep met de grootste mond.

Kaas de Vies | 23-12-13 | 09:56

He, die heb ik net in het vorige topic voorbij zien komen

Ars Vivendi | 23-12-13 | 09:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl