
De hoofdrolspelers zijn martelaars: aan de linkerzijde
Recep Tayyip Erdogan de man die voetballer had moeten worden maar van zijn vader niet verder mocht met de goddeloze sport. Aan de rechterzijde
Fetullah Gulen de ayatollah van Turkije en zo gaan de geruchten - uit dien hoofde de stille sponsor van Erdogans AK Partij. Vriendjes zou je zeggen. Maar de liefde is over. Afgelopen week kwam in Turkije een smeergeldaffaire aan het licht waar Ballast Nedams gepruts met honderden miljoenen in Saoedie-Arabië niets meer dan amateurisme bij is. In Turkije gaat het om miljarden. 87 miljard om precies te zijn. Eurootjes. De
zoontjes van drie ministers, onder wie de zoon van de minister van binnenlandse zaken, blijken samen met de directeur van de staatsbank hét gat in de markt te hebben gevonden. Ze regelen álle zaken die verboden zijn in Turkije. U wilt een stuk grond kopen in Turkije wat niet te koop is? Zoons&co regelen het. Dit is het rekeningnummer, stort de eurootjes, en de koopacte komt op uw naam. U wilt gebouwen neerzetten waar dat niet mag? Zoons&co regelen het. Dit is het rekeningnummer, stort de eurootjes en de bouw kan beginnen.
Prima businessplan, gebeurt overal ter wereld, op de ene plek wat opzichter dan de andere. Beetje jammer alleen dat het juridisch niet mag. Maar ja, als papa de baas is van alles in Turkije, dan is er niets wat niet mag. Geen Turk die zich daarover verbaast; geen Turkse premier die armer het ambt verlaat dan dat ie aan de klus begon hetzelfde geldt voor ministers. En hun zoontjes. Erdogan spreekt van een lastercampagne. De ministers
weigeren hun ontslag in te dienen. Want hun zoontjes hebben niets misdaan. En zijzelf ook niet.
Bij één van de zoontjes zijn zes, zeven, acht of negen kluizen in zijn huis gevonden zes, zeven, acht of negen omdat de berichtgeving elkaar tegenspreekt. In de kluizen zaten miljoenen. Bij de co, de bankdirecteur is in schoenendozen 4.5 miljoen euro in huis gevonden. In totaal hebben Zoontjes&co steekpenningen twv 87 miljard euro aangenomen. Laten we eerlijk zijn: best lucratief. En natuurlijk zou je kunnen zeggen dat de vaders van niets hebben geweten maar in een land als Turkije, waar familiebanden belangrijk zijn (eerwraak komt niet uit de lucht gevallen) en waar uiterlijk vertoon (rijkdom is geen schande) nóg belangrijker, is het redelijk ongeloofwaardig dat de vaders, ministers, van niets hebben geweten.
Rest de vraag hoe het kan dat Zoontjes&co zijn opgerold. Als ministers bij zulke zwendel betrokken zijn, kan Erdogan niet volhouden dat hij van niets wist. Zijn reactie is een klassieker: het zijn buitenlandse mogendheden die Turkije ten val willen brengen. Die Turkije tot tweespalt en burgeroorlog willen drijven met spionnen in alle Turkse gelederen. Erdogans mensen hebben zich juist altijd tégen
zwendel en vriendjespolitiek uitgesproken. Het waren corrupte agenten, journalisten, rechters en onderzoekers die dit soort leugens aan het licht hebben gebracht. Mensen die inmiddels opgepakt zijn en die op de loonlijst van Fetullah Gulen staan die zélf op een dag President van Turkije zou willen worden.
En waarom zou Fetullah Gulen Erdogan en de zijnen dwars willen zitten?
Omdat het onderwijs in Turkije een particuliere aangelegenheid is. Naast de reguliere scholen gaan kinderen naar bijlesscholen omdat dat de enige manier is om toegelaten te worden tot universiteiten. Drie keer raden van wie de bijlesscholen in Turkije zijn en wie daar zijn verblijf in Amerika en zijn wereldwijde profetie van de islam mee financiert?
Reaguursels
InloggenJa Ebru de zeikerd. Who the fuck cares. Het is Turkije.
Tja, liever een premier die open en bloot laat zien wat ie wil dan een achterbakse gluiperd als Gulen die, onder het mom van, educatieve Islam, een nieuw kalidaat nastreeft.
Boeit mij geen ene donder wat er allemaal gebeurt in Turkije, hou het dichter bij huis, Ebru.
-weggejorist en opgerot-
En dit corrupte zootje mag van Brussel bij de eu? Die lui zijn nog zieker dan ik dacht.
Reactie van de Turkse regering: tientallen politiefunctionarissen die bij het onderzoek zijn betrokken, zijn op staande voet ontslagen.
Gaat lekker daar.
Er wordt alleen in dit land (NL) al voor miljarden gedraudeerd in de zorg (al was het voor de krant afgelopen week 77 miljoen), laat staan op alle andere gebieden. Die 80 miljard van Turkeye staat echt nog niet eens in de schaduw van wat er hier gefraudeert wordt.
Voor erdogan zou een prima uitweg een oorlog zijn, anders burgeroorlog.
Kaas de Vies | 22-12-13 | 20:10 | + 7
Daar dacht ik ook aan... maar stel, stel nou eens dat dat zou gebeuren, hoe snel zal die EU dan wel weer klaar staan om te "helpen", want dat is natuurlijk de gelegenheid om die Turken in te lijven, want wat al eerder is gezegd "Turkije zal en moet bij de EU komen" en dan is inderdaad het hek van de dam.
En waarom is dit ook alweer belangrijk?
Niet! Turkije is ver van mn bedshow en dat houd ik graag zo.
Laat ze lekker doen daar farage zei het al Een turkey is voor x mas niet voor politics , wij moeten zo snel mogelijk weer een zelfstandige natie worden
Los van brusselse shit .
-weggejorist-
www.gagrule.net/?p=13410
"The investigations revealed that each of the three companies sent an average of 5 million euros per day and that these transfers were one-sided, without any corresponding trade."
" Documents and testimony provided by this informant indicated that the amount of money laundered through transmissions to these companies accounts reached a staggering 87 billion euros between 2009 and 2012, mainly through Bank Mellat, 40 percent of which is owned by Iran."
Bom erop aub en zeker nooit bij de EU.
-weggejorist-
Omdat in Turkije het voorbestaan van het gedachtengoed van Ataturk op het spel staat, dus of Turkije een moderne staat wordt of weer afglijdt naar totalitaire islamitische staat.
ZZP-er | 22-12-13 | 20:11
.
Ja. En?
Hier staat het voorbestaan van het NL's gedachtEgoed op het spel.
Blijven we een moderne staat? Worden we (nog) moderner? Of geven we bij komende verkiezingen moslimpartijen hun zin? Glijden we dan af naar een totalitaire islamitische staat?
Hier in NL speelt dezelfde vraag.
87 miljard is een kwart van wat de Nederlandse overheid jaarlijks uitgeeft. Dat doe je niet ongemerkt. Een tekst als: ik wist het niet is een leugen dan wel blijk van algehele incompetentie.
-weggejorist-
-weggejorist-
Zag net bij Brandpunt, dat een paar turken ook verantwoordelijk waren voor de enorme Bulgaarse uitkeringsfraude.
Turken opgepakt, burootje weg en de Bulgaren boos, want bankrekening leeg..
Het komt niet in hun botte koppen op, dat het illegaal was.
Maar ze blijven het proberen, hoor.
ING pasjes in de aanslag.
Want ze hebben er recht op, dat er geld op hun rekening gestort moet worden.
Onze toeslagen zijn van hun.
Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
Moelanders..... daar gaan we nog veel mee beleven.
Maar gooi gerust die grenzen open en slaap lekker verder.
@kemmie | 22-12-13 | 19:59
Nou moet ik zeggen dat de sector wapenindustrie enorm is gegroeid en is voorzien van de modernste productiemethoden, bijvoorbeeld kunststofonderdelen. In hoeverre er Europees belastinggeld is gemoeid kan ik niet beoordelen, maar dat er geld in is geïnvesteerd weet ik zeker.
Bovendien is er een wapenwedloop gaande met Griekenland.
Corruptie? Nee hoor, dit is islamitisch bankieren.
Uitgevonden in Saoudie-Arabië.
De economie in Turkije is al driftig aan het induikelen, dus EU: zet maar vast wat miljarden apart, want het gaat er van komen dat we ook Istanbul c.s. overeind gaan houden. Mind my words...
Itzamná | 22-12-13 | 22:03 | + 1 -
Hoi, ik ben weer terug.
Maar als je zoveel belasting betaald ben je zelf toch ook niet al te slim lijkt me.
Simon de Danser | 22-12-13 | 22:16
ten allen tijde
@Simon de Danser | 22-12-13 | 22:07 |
-te allen tijde-
@Itzamná | 21:29 |
Òf Tómas Iriarte, die aan het begin van de 28ste van zijn natuurfabelen (1782) schrijft:
'Het domme rot heeft te alle tijden
aan het goede en het slechte een zelfde genot.'
Simon de Danser | 22-12-13 | 21:57 | + 0 -
Schopenhauer.
Een buitengewoon vrolijk typje, zat in zijn tijd altijd de toenmalige variant van 'Boer zoekt vrouw' te kijken.
Je citaat van Bloem komt in de buurt. Je zou het korter kunnen zeggen, denk ik. Elke behoefte is armoe.
@Itzamná | 21:29 |: 'Wie was het ook alweer die zei dat het niveau dat nodig is om je te behagen betrekkelijk veel zegt over je eigen niveau?'
De eerste aan wie ik moet denken is Bloem: 'Alles is veel voor wie niet veel verwacht.' (Dapperstraat)
Itzamná | 22-12-13 | 21:39 | + 0
Oeps: een wijnkenner.
Zo kennen we elkaar weer!
gedachtespinsel | 22-12-13
Nee dat klopt...
ZZP-er | 22-12-13 | 21:31 | + 0 -
Chassagne-Montrachet.
En mezcal.
@Muxje | 22-12-13 | 21:37
ik hoop dat het nooit zover hoeft te komen! Ik zou bijna een gevoel krijgen van een soort Duits nationalisme..... Moet nog fraaier worden, iemand die voor mij moet gaan denken wat goed of fout is? Voel eens aan je voorhoofd!
@duitse herder | 22-12-13 | 21:34
euh, ik lees niet terug dat ik een partij genoemd had?!
@gedachtespinsel 21:32: Ja, zo werkt het. Democratie is niet dat we over alles stemmen. Stemmen op partijen, stemmen op hie het er in die partij aan toe gaat, stemmen over hoe die partij stemt in de kamer, stemmen over stemaviezen die aan stemmers op de partijcongressen worden gegeven. Nee. De PVV staat voor iets. Vind je dat leuk, dan stem je op ze. Zo niet, vind wat anders of begin zelf wat.
En ja, als op een gegeven moment het program van de PVV volwassen en stabiel genoeg is, dan kan de blonde leider wat van zijn macht delen, eerst met zijn vertrouwelingen, en daarna wellicht ook meer met zijn achterban. Maar nu nog niet.
CornholioNL | 22-12-13 | 21:17 |
Ik doe het voor Nederland: www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/ar...
die is net zo erg als Erdogan, nee sterker nog, erger! Wilders is niet eens in staat normale democratie toe te passen in zijn eigen partij!!!!
gedachtespinsel | 22-12-13 | 21:13 | + 1 -
de Partij van de 'Arbeid' ook niet
@Muxje | 22-12-13 | 21:25
oh, dus grote blonde leider krijgt het dan voor het zeggen? Zolang er geen beter systeem is voor democratie, lijkt me een soort van Nederlandse Erdogan geen optie!!!!
Itzamná | 22-12-13 | 21:29 | + 0
Oh ja?
En waar hou jij dan wel van he?
@neemjemoederindemali
Je vergeet de coke. Waarom denk je dat WimLex nog even naar Colombia ging?
ZZP-er | 22-12-13 | 21:26 | + 0 -
Have fun, met boer zoekt vrouw. Een mens wil soms een verzetje.
Wie was het ook alweer die zei dat het niveau dat nodig is om je te behagen betrekkelijk veel zegt over je eigen niveau?
Nou, maar eens kijken op Google.
Kaas de Vies | 22-12-13 | 19:35 | + 76 -
Politici en gelovigen in het bijzonder.
Itzamná | 22-12-13 | 21:16 | + 0 -
Ik neem de uitdaging om verder te bakkeleien graag aan, want we hebben verschilpunten maar ook punten gemeen.
Maar ik ga nu eerst "boer zoekt vrouw' kijken.
@gedachtespinsel 21:13: Veel partijen, zeker een nieuwe en controversiele partij als de PVV, kunnen zich absoluut geen democratie veroorloven. Als jij je bij een gevestigde partij als de VVD of de PvdA aansluit, verwacht jij dan veel invloed op het beleid te kunnen uitoefenen? Nee dus, je sluit je aan als hun waarden met die van jou overeen komen, anders zoek je een andere partij. Partijcongres? Poppenkast. Maar democratie bij de PVV zou verkeerd uitpakken, dan gaan ze alle kanten op, zelfs zonder mannekes als Sywert van Lienden die het systeem proberen te trollen door zich massaal als lid in te schrijven.
CornholioNL | 22-12-13 | 21:20 | + 0 -
Dank voor de tip, ik zal het verder genuanceerd houden.
lady blabla | 22-12-13 | 21:01 | + 1 -
Wat is er mis met drugs, behalve dat men die handel niet gewoon legaliseert?
Wat rot het jou als iemand zich suf blowt, snuift of spuit?
Is ook helemaal geen staatstaak om te bepalen wat iemand in z'n lijf propt.
In feite hebben ze groot gelijk. Al dat gezeik over drugs leidt, als destijds in de USA, alleen maar tot meer criminaliteit. Iedereen weet ook wel, naar mijn idee, dat die hele malle War on Drugs tot niks leidt, behalve het wegsmijten van andermans geld. Die puriteinse kant van de USA is te ziek voor woorden. In dat opzicht zijn het nogal 19e-eeuwse zeikerds.
Itzamná | 22-12-13 | 21:16 |
Niet dat ik het niet met je eens ben maar ik zou een klein beetje minderen anders word het een vakantie van Joris vrees ik...
duitse herder | 22-12-13 | 21:11 |
Stop er nu mee joh... we weten het nu echt wel en zijn allemaal heel blij voor jou en wellicht sommige ook een tikkeltje jaloers...
Genoeg is genoeg.... deal?
Veel teveel namen, veel te ingewikkeld, hoog TL;DR-gehalte.
Wat blijft hangen is dat Turken met een hoge functie niet deugen. Maar dat was al bekend.
-weggejorist-
@duitse herder | 22-12-13 | 20:10
die is net zo erg als Erdogan, nee sterker nog, erger! Wilders is niet eens in staat normale democratie toe te passen in zijn eigen partij!!!!
ZZP-er | 22-12-13 | 20:43
.
Ik heb al sinds 6 jaar 365 dagen per jaar vakantie...
www.google.dk/#q=denemarken
Itzamná | 22-12-13 | 21:00 | + 0
Wellicht komen we elkaar dan volgend jaar wel in New York tegen.
Want ik ga dus wel naar Turkije, maar ook naar Amerika. Hoewel daar is alles ook niet zo geweldig als jij laat voorkomen.
Goed stuk hoor Ebru. Ben zelf heel vaak in turkije en ik zie het ook. Die Erdogan is vergif, maar niemand wil dat zien, ook in het merendeel van deze reaguurders..
Hopelijk gaat Nederland nu ook wat meer doen aan al die Turkse stichtingen die nog steeds als paddestoelen uit de lucht schieten.
Een Turkse theehuis beginnen? start een stichting op, noem het een cultuurhuis en laat Turkse mbo boys er stage lopen. in de achterkamertjes word lekker gedeald in alle soorten drugs en niemand die er naar kijkt.
Nederland zit er vol mee.
ZZP-er | 22-12-13 | 20:46 | + 0 -
Ook met Business Class ga ik niet naar Turkije of een ander mosselland. Ben wel klaar met 'die vriendelijke, gastvrije mensen'.
Armen zijn vaak vriendelijk en gastvrij, wat moeten ze anders? Ga liever naar de USA, optimistische mensen, slachtofferschap hatend etc. Topland.
Kom je niet mee, heb je pech.
Dat is in wezen nergens anders, al zijn er landen, zoals NL, die denken dat je slachtofferschap moet aanmoedigen. Verloren en gedoemde ideologie.
Niet alleen dat is een reden om een type als Spekman aan een hoogwerk... uhh, dat je dus met zo iemand een D66-discussie aangaat.
Rot toch op.
@du Roi Soleil 20:28: Yup, en vergeet ook niet een paar envelopjes klaar te maken voor de bouwvergunningen. Achter mijn straat is een hele nieuwe wijk gepland, en de overbuurman heeft een stuk grond daarnaast waar hij ook 2 woonhuizen op wil zetten. Mag niet. Om vage redenen. Maar ik weet het wel: hij heeft zijn envelop nog niet afgegeven. Anderen die dat wel doen krijgen wel wat ze nodig hebben: een vergunning om te bouwen, kapvergunning, een uitbouw aan hun huis, etc.
Nederland is niet heel erg corrupt in de zin dat je er dagelijk mee te maken hebt, of dat er miljarden onder de bank door gaan. Maar waar in het midden op gemeenteniveau de belangen wat groter worden is het goed fout.
Sukkel en slijmgedrag hoort thuis bij Ebru.
@ Parsons 20:50
Heb het wel eens eerder getegeld maar ik ga ook nooit naar een moslimland op vakantie. Verder kijk ik in de supermarkt altijd naar de afkomst van de producten en koop uit volle overtuiging niets uit moslimlanden. Dat betekent in de winter dan maar geen verse sperzieboontjes als ze uit Marokko komen of bloemkool uit Egypte. Ik heb nu eenmaal mijn principes...
Parsons | 22-12-13 | 20:50 |
Ah, een mede liefhebber van Siert!!!
Als je in het stukje van Ebru Turkije vervangt door EU is het beeld precies hetzelfde, met wat andere hoofdrolspelers.
Je hoeft alleen maar te denken aan de Verhofstadtgroep (copyright bij andere reaguurder) en aan onze Nederlandse zakkenvullers in de EU.
Zou niet zo het eigen nest bevuilen Ebru, als je weet dat het een paar honderd kilometer verderop niet veel beter, om niet te zeggen: slechter, is.
Ik heb geen last van Turkije, wel van Brussel. Ik kan ook wel een verhaal schrijven over de toestanden in Nigeria. Daar loopt ook niet alles helemaal je van het, maar wat heb ik daar mee te maken? Geen reedt.
Kunnen allemaal ongezien etc. Weet je, Brussel verneukt hier de zooi, daarbij geholpen door zakkenvullende nikskunners aka regering NL en 90% van de ingeslapen 2e Kamer.
Ik hoef niet alles dood te relativeren, maar de instellingen die ons totaal verneuken zitten in Brussel en Den Haag.
Net als in Turkije zal het hier niet anders zijn met de vele Turken. Zoals ik al eerder zei: ze komen hier echt niet voor het mooie weer maar om zo veel mogelijk
te profiteren van de vele voorzieningen en vooral gratis geld. Liegen en bedriegen is ze zeker niet onbekend!
Zit er hier eentje op te roepen om vrijwillig in een vliegtuig (dat alleen al) te stappen om elders in een moslimland voet aan de grond te zetten.
Koekoek!
ZZP-er | 22-12-13 | 20:41 |
Oh jee, ik heb een gevoelige snaar geraakt merk ik...
Itzamná | 22-12-13 | 20:34 | + 3 -
Je kunt ook Business Class met KLM als je wilt.
duitse herder | 22-12-13 | 20:41 | + 0
Ga dan naar Noord Finland of zo iets.
Trouwens je kunt vanaf vliegveld Weeze al voor 75 Euro een retour met SunExpress boeken.
heeft een D66 politicus al geroepen dat 'de EU' ze financieel moet gaan redden? kan niet lang meer duren...
CornholioNL | 22-12-13 | 20:38 | + 0
Weet ik, maar dat is even als voorbeeld voor een leuke en goedkope vakantie.
Ik ben er ook zakelijk geweest en heb veel meer van het land gezien dan de kust.
Jij ook ?
ZZP-er | 22-12-13 | 20:26 | + 0 -
.
Gedaan... mijn vakantievriendin werd prompt opgelicht met parfum. Dat land stinkt.
ZZP-er | 22-12-13 | 20:26 |
Slecht argument beste, een toeristische regio/plaats geeft geen reëel beeld van het totale land in kwestie...
De Turkse bubbel is gebarsten, eindelijk.
Kunnen ze dat ongefundeerde geblaat over de eigen economie ook weer achterwege laten. Kutvolk.
@Gielgb | 22-12-13 | 20:28 | + 1 -
Zo kan je door middel van vrij recentelijke bedragen die in de EU zomaar zijn uitgegeven door de EU/Eurozone waar NL last van heeft in perspectief zien.
Als er voor 80 miljard fraude is gepleegd is er voor 800 miljard schuld.
Denk hier maar eens over na, met je sigaretten.
ZZP-er | 22-12-13 | 20:26 | + -1 -
Ik ga nooit naar mossellanden, geloof ongezien dat het daar een kolerezooi is, maar net doen alsof de corruptie in NL minder is getuigt wel van bijzonder weinig mensenkennis.
En dat Ryanair is niet aan mij besteed. Ik betaal per jaar meer dan anderhalf keer modaal inkomen aan belastingen, dus kan prima zonder Ryanair.
Zoals in elk land geldt zowel voor Turkije als voor NL dat de beste overheid een kleine overheid is, die zorgt voor openbare orde en veiligheid. De rest is luxe en in feite totale onzin.
Weet je wat jij moet doen? Met mij gaan bakkeleien.
Turken zijn zo trots en zo vol van de islam... eigenlijk is het gewoon facisme... en dan hebben ze binnen de eigen gelederen herrie in de tent...
Zou die Karakus ook betaald zijn voor de madrassen op de zolder van de moskee. (Beetje vragen naar de bekende weg....)
Fraude van 80 miljard is bizar. Voor 67 miljard hebben we Spanje 2 jaar kunnen steunen.
Kaas de Vies | 22-12-13 | 19:46
Wat een argument. Hulde. Voor 5 heb je een pakje sigaretten. En nu?
Als je in Nederland wil bouwen is het toch ook kiezen om 400 euro de meter te betalen of om de juiste persoon een enveloppe toe te schuiven. Al vanaf 150m2 is het via zo'n enveloppe véél voordeliger.
En ook die kant-en-klare bouwgrond kopen voor 160K voor een lapje van 300m2 is feitelijk gewoon zuivere corruptie, dus dan ben je gewoon goedkoper af met 30K in een envelopje.
Ebru moet gaan opletten, dat ze niet in het rijtje Martin Simek, Hakim, Jorgen Raymann, of noem ze allemaal maar op, komt te staan. Van die zogenaamd al jarenlang goed geïntegreerde Ausländer, die niets anders doen dan de blanke allochtoonse medemens tot vervelens toe met verhalen en de situatie in hun oorspronkelijke vaderland blijven bestoken, zij het in woord, of in het geval van Hakim in pantomime/haardracht.
Itzamná | 22-12-13 | 20:16 | + 2
Ik kan je aanraden om eens met vakantie naar Turkije te gaan, dat geldt trouwens ook voor alle andere reageerders.
Vanaf Weeze vlieg je goedkoop met Ryanair naar Antalia en veel meer bestemmingen.
Ataturk is de vader des vaderlands in Turkije. Hij heeft de natie bevrijdt van buitenlandse onderdrukking waardoor nu een modern Turkije aan het ontstaan is.
Helaas is Ataturk door Erdogan verraden waardoor het land weer zal afglijden naar een totalitaire islamitische staat. Dat zou erg jammer zijn want het is een mooi land met prima mensen. Die verdienen beter dan een dictator als Erdogan.
En hoeveel smeergeld hebben Zoontjes&co aan smeergeld richting EU politici gedaan, wetende dat het in veelvoud weer terugkomt?
@DANNY3960 | 22-12-13 | 19:40
Je hoeft hier niet te komen en/of te lezen.
wat doe je hier?
in Nederland krijg je ook echt geen bouwvergunning meer zonder geschikt envelopje bij de juiste persoon.... Mijn schoonvader regelde als hele hoge piet bij een bekende plattelandsbank ook de hypotheken aan de achterdeur met een enveloppie... Gebeurt toch gewoon overal waar iets geregeld moet worden...
@ZZP-er | 22-12-13 | 20:14 | + 0 -
Heb LTS-zwakstroom, dus doen alsof is er niet bij.
Itzamná | 22-12-13 | 20:16
Ja ja ZZP-er ken je nagaan, hij heeft zijn zwakstroom diploma net een week in huis en dat voor een 47-jarige.
@Itzamná | 22-12-13 | 20:05
Inderdaad.
En ik weet niet wat ze daar aan inkomstenbelasting betalen, maar ik weet wel dat ik hier iedere maand bestolen word. Misschien ben je daar per saldo, ondanks de corruptie, wel veel goedkoper uit.
De tandarts is daar trouwens ook veel goedkoper. En zeker net zo goed.
@Itzamná | 22-12-13 | 20:05
Inderdaad.
En ik weet niet wat ze daar aan inkomstenbelasting betalen, maar ik weet wel dat ik hier iedere maand bestolen word. Misschien ben je daar per saldo, ondanks de corruptie, wel veel goedkoper uit.
De tandarts is daar trouwens ook veel goedkoper. En zeker net zo goed.
Het was Israel natuurlijk!
ZZP-er | 22-12-13 | 20:14 | + 0 -
Heb LTS-zwakstroom, dus doen alsof is er niet bij.
En frappant dat zo'n mega-fraudezaak in Nederland nauwelijks de pers haalt
Stormageddon | 22-12-13 | 20:02 | + 2 -
So true.
Alsof de familie van Oranje in al die eeuwen ooit anders heeft gedaan, lamenielachuh. Alsof de PvdA iets anders doet, de VVD en ga maar door.
De kat knijpen in het donker, dat is NL. Elke affaire gaat de doofpot in, JD loopt vrij rond, Teeven ook, Rutte etc. Zegt mij wel genoeg over onze 'rechtstaat'. Mensen als Fortuyn worden afgeknald (door een loony, jawel), Wilders moet met bewaking door het leven met goedkeuring van de PvdA, zie eerder topic, en het land gaat door de massa-immigratie van kansloze Moelanders en mossels totaal naar de kloterij. Iets wat je in de Randstad dagelijks kunt zien.
Wie daar nog in gelooft (de rechtstaat) of in de pseudo-democratie die NL is, is gewoon niet goed in z'n bolle harses. Met 3.784 partijen in NL zal er nooit iets veranderen, waar je ook op stempt. Er is geen enkele partij in NL die niet tot polderen is veroordeeld. Daar hoor je Willem A. niet over, evenmin als z'n voorouders.
Enfin, common knowledge.
Itzamná | 22-12-13 | 20:05 | + -4
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof?
Wie van de Partij van de 'Arbeid' heeft een huis in Turkije?
Ondanks het feit dat Turkije een Aziatisch land is qua:
-geografie
-religie
-ethniciteit
-cultuur
-mentaliteit
moet en zal het toch in de EU komen. Corruptieschandalen zoals deze en het totale gebrek aan mensenrechten veranderen hier niks aan.
duitse herder
zeg het met een sticker.
gaffelbaard | 22-12-13 | 20:02 | + -1
Omdat in Turkije het voorbestaan van het gedachtengoed van Ataturk op het spel staat, dus of Turkije een moderne staat wordt of weer afglijdt naar totalitaire islamitische staat.
Ben benieuwd naar de boodschap van Wilders...
Voor erdogan zou een prima uitweg een oorlog zijn, anders burgeroorlog.
Ebru, leuk dat je hierover bericht, het is immers wereld nieuws...
Wat je vergeten bent te melden is dat Erdogan die scholen van Gulen wil sluiten... iets met hervorming van het onderwijssysteem...
Verder is dit een goed voorbeeld waarom Turken onderling niet te vertrouwen zijn...
En ik vind dit toch best belangrijk nieuws. Aangezien er in de EU weer meer grove steelboeven dus bijkomen. Die EU elite club zal er niet van opkijken, want voor toetreding zou je denken dat dit voor een land een verreiste is. Hoe corrupter hoe beter en meer kans bij die EU elite club. Nu weet je gelijk waarvoor erdogan zo hard op trad tegen de demonstranten toen. Omdat dat grof geld opleverde door ze te onderdrukken. Onder wederom het mom van de islam en dat soort zaken. Maar eigenlijk ging het om grof geld te stelen van zijn burgers.
De Grote Dictator Erdogan wordt binnenkort afgezet. De turkse economie is een zeepbel, de turkse lira is nog goedkoper dan wc papier.
Op zich best knap om een geldstroom van 87miljard zo lang uit het beeld te houden;toch wel een vorm van "vakmanschap"van die Turken.
Nu net doen alsof het in NL zoveel anders is, schei uit.
Wij leven in een aan de EU verkochte bananenrepubliek en hebben praatjes richting de Turken. Lijkt me nogal misplaatst.
Je eigen huis niet op orde hebben en mekkeren over Turkije, jawel.
In feite hebben de Turken gelijk, fuck de overheid. Zou NL een voorbeeld aan kunnen nemen.
Kan zo op GS.
DANNY3960 | 22-12-13 | 19:40 |
Even goedkoop scoren? Helaas...
Er is hier vaak kritiek op Ebru dat klopt, maar als mevrouw een goed stukje plaatst zoals vorige week en vandaag sluit ik haar met alle liefde weer ik mijn armen...
DANNY3960 | 22-12-13 | 19:40 | + -9
Is momenteel toch wel erg actueel, dus prima.
Of ben je het er soms niet mee eens? Zou kunnen, maar zeg dat dan.
Zuid-Limburgse toestanden in Turkije! Bah.
Wat interesseert ons dit nou?
Wisten we al. Oud nieuws. Turkse turken zijn corrupt.
Ja. En? Wat hebben wij in NL aan dat nieuws? A: niks.
Interessant wordt het pas als Ebru eens schrijft over corrupte nederturken. Die zijn er ook. Nieuws daarover is voor een NL-er veel interessanter.
En misschien dat als het door een Turk(se) geschreven is, het voor de verandering niet de reactie krijgt van 'IESJ DIESJKRIEMIENASJIÉ!!! (gevolgd door driftig mobiel bellen om 40+ kopschoppers te mobiliseren).
Blijft over de vraag waarom ik Ebru zoveel BOE en BAH! en OHHH en AHHHH zie schrijven over turkse turken en zo weinig over nederturken.
Oh, daar hebben we -ik moet zo nodig- Ebru weer.DANNY3960 | 22-12-13 | 19:40 | + -7 -
Nou dacht ik eigenlijk hetzelfe over jou danny3960.
Wat heb jij dan eigenlijk te vertellen. Waar zijn jouw geweldige bijdrage dan als niks anders als dit geneuzel van je. Ebru verteld tenminste iets. Durft tenminste iets aan te zwengelen, en jij.
Corruptie in Turkije... Zoiets verwacht je niet.
Wat is die Bertje vd Roest dan toch eigenlijk een amateur hè....
Zelf zit ik op russische les in Moskou samen met mensen van de turkse ambassade, zonder soepsidie btw, maar zelfs de turken zeggen dat de turkse economie één grote zeepbel is. Er wordt erg weinig gedaan om de industrie te moderniseren en dat is de eerste 10 jaar ook niet mogelijk omdat het land 40 jaar achter loopt en nu door een islamist wordt bestuurd.
Ik voel mijn portemonnee nu al weer lichter worden...
Parel van het Zuiden | 22-12-13 | 19:52 |
Alleen in R,dam Zuid al 90.000....
"Democratie is als een tram, je rijdt ermee tot je jouw einddoel hebt bereikt en dan stap je met de beurs van de conducteur in de hand af."
Hoeveel van die 87 miljard is EU/Nederlands hulp/subsidie/zieligheidsindustrie geld ?
Geeft verder niet hoor, onze opa's en oma's kunnen best 5 dagen in de zelfde luier blijven liggen... toch Mark?
Een dag nadat Rutte II was geïnstalleerd vertrok Rutte naar Turkije en kwam terug met de enthousiaste boodschap: Turkije zal zeker toetreden tot de EU.
Begin dit jaar zat VVD Eurofiel Van Baalen bij Jinek die vroeg: Moet een land als Bulgarije bij Europa, het is zo doordrenkt van corruptie...
Van Baalen gaf toe dat Bulgarije en Roemenië te vroeg zijn toegelaten tot de EU. Hij had het over clans, een soort maffia Maar... Wij moeten ze helpen.
Ja ja, hoe corrupter hoe beter bij die ondemocratische machtsstructuur in Brussel!
Hoeveel zonen heeft Karakus eigenlijk?
Corrupte Turken... What's new?
Dat is natuurlijk in scene gezet om Turkije in een kwaad daglicht te stellen. Turken doen zoiets niet. Turkije is te goed voor dit soort dingen...
Eigenlijk ben ik verbaasd over dit schandaal. Turken zijn inderdaad omkoopbaar en oneigenlijk geld incasseren is volkssport nummer 1, zie ook in Nederland. Maar dit is wel erg grof en diep in de politieke top.
gossie, wat een verhaal zeg, het lijkt de partij van Wilders wel, is ook maar een machtswellusteling :D
@Ashtrey | 22-12-13 | 19:44 | + 0 -
Begrijpelijk, maar Turkije moet en zal bij de EU komen, ook dat kan je niet interesseren, snap ik... maar het heeft wel impact.
Fraude van 80 miljard is bizar. Voor 67 miljard hebben we Spanje 2 jaar kunnen steunen.
@Parsons | 22-12-13 | 19:34
Hier lullen de meesten al zoals van hogerhand opgedragen.
Oppakken wordt zelden nodig geacht.
Ik heb hier geen mening over simpelweg omdat het me onmogelijk nog minder kan schelen dan het al doet.
Geert moet stickers bijdrukken.
@Miezerig | 22-12-13 | 19:39 | + 0 -
Ken nog wel een aantal ondernemers die een appeltje te schillen hebben met deze Erdogan clan.
Wel gek, ik dacht dat moslims altijd zo zuiver waren, want ze wijzen altijd zo goed en eerlijk op ons wangedrag. Hoe kan dit nou. Ik sta perplex.
Gelukkig is het hier minstens één haar beter.
De 'kijk ons eens integer zijn-schijn' ophouden bedoel ik dan.
Oh, daar hebben we -ik moet zo nodig- Ebru weer.
Komt goed, de Turkse Lira keldert in waarde.
Int. bedrijven halen hun vermogen weg en investeren niet meer.
ErdoGan kan slaan in eigen land op eigen bevolking maar tegen de financiële markten kan hij niet op.
www.bnr.nl/feeds/anp/ECO/524600-1312/t...
The only Turkey i want is with christmas.
Ik lees nog liever iets over voetbal dan Turken die in Turkije van andere Turken een paar centjes steeldieven.
Tot dusver het binnenlands nieuws van Umar?
Broodje kebab graag. Voor de rest : laat maar.
Fraude? In een aanstaand EU land? Pff, doe niet zo mal. gekkie.
Er zullen weer wat euro'tjes in broekzakken geschoven worden en hier door komt binnenkort een naadloze integratie tot de EU. No questions asked natuurlijk.
"In Turkije gaat het om miljarden. 87 miljard om precies te zijn. Eurootjes."
Hoeveel eurootjes zitten er van ons tussen, onder het mom van het brengen van Democratie, tegegaan van corruptie etc. etc. etc.
Erdogan, iemand die journalisten vastzet, homoseksueel gedrag in het openbaar afkeurt, nog wel meer gekke dingen zegt en doet, tegen protesten hard neerslaat.
Maar telkens weer wordt hij met open armen ontvangen door onze leiders in de EU.
Een andere leider van een groot land dat Rusland heet, wordt geboycot.
De wereld is niet alleen corrupt, de wereld is gestoord.
Most journalists thrown in prison, 2013
1 Turkey
2 Iran
3 China
4 Eritrea
5 Vietnam
6 Syria
7 Azerbaijan
8 Ethiopia
9 Egypt
10 Uzbekistan
Nuff said, me dunkt.
Gulen heeft in het verleden de AK Partij gesteund. Welke partij zal Gulen nu willen steunen ?
Zwendel en vriendjespolitiek?
Ik voorspel een naadloze integratie in de EU.
Tja. Tell us something we don't know. Maar dit prachtland moet en zal de EU in geschoffeld worden. Vroeg of laat, het zal en het moet. En dan zijn de rapen gaar.
Uhhh... de ayatollie?
Ach ja, de Koning van Marokko zit vuistdiep in de Marihuana handel en ons eigen koningshuis zit vuistdiep in DNB, het zijn en blijven rovers, dieven en oplichters.
.. en zo eindigde het Turkse economische sprookje. Ze zullen binnekort wel weer willen praten over toetreding tot de EU.
REAGEER OOK