Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oud-VVD-raadslid 020: Wilders mag dood

blaaskaakVVDer.jpgDus zo denkt een Amsterdams oud-gemeenteraadslid voor de VVD over andermans vrijheid van meningsuiting. (Parool, ingezonden brief.) Wie zomaar kwetsgevoelens over geloof beledigt, lokt het zelf uit dat de gelovigen doen wat in hun giftige boek staat: iedereen met een andere mening die zich niet laat bekeren, doodmaken. Bescherming tegen lieden die de eer van hun sinistere fantasievriend desnoods met moord willen verdedigen tegen andermans vrijheden is volgens Dick Ernst Claassen geen overheidstaak. De overheid zou volgens Dick Ernst Claassen alleen mensen mogen beveiligen die nooit iemand kwetsen. Anders vraagt u er zelf om, begrijpt u wel. Het staat netjes zo aangekondigd in de koran dus dan niet piepen als ze het ook uitvoeren. Kennelijk vervalt het recht om niet te worden afgeslacht zodra je anderen kwetst of beledigt. Natuurlijk hebben ook dementerende fopliberalen met fatsoensdementie recht op hun eigen mening, maar het achteloos overboord gooien van de fundamenten van onze rechtsstaat en het uitleveren van een politicus aan allah's fanatici door een mijnheer die zich er op laat voorstaan oud-VVD-politicus te zijn, hmm. Wij gaan het Grote Distantiëren rustig afwachten, want we nemen aan dat de VVD, met de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur, dergelijke oprispingen van een uitgerangeerde blaaskaak scherp zal veroordelen. Toch, jongens?

Reaguursels

Inloggen

Ik ben absoluut geen Wilders-fan.
Maar: als een mening (die geen geweld oproept) een mening is waarvoor je bewaking nodig hebt, kan een dergelijke mening niet vaak genoeg herhaald worden. Wij zwichten niet voor tirannen...

TB2318 | 24-12-13 | 12:04

Wilders probeert wanhopig een aanslag uit te lokken om te bewijzen hoe graag de Moslims hem neer willen leggen. Hij is 'woest' omdat zij hem negeren. De echte Moslims vinden hem, terecht, een klootzak die in een gekkenhuis thuishoort. zij vinden hem het doodschoppen niet waard. Alleen een groepje extreme Moslims willen hem serieus koud maken. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Antivries | 24-12-13 | 11:54

Wilders probeert wanhopig een aanslag uit te lokken om te bewijzen hoe graag de Moslims hem neer willen leggen. Hij is 'woest' omdat zij hem negeren. De echte Moslims vinden hem, terecht, een klootzak die in een gekkenhuis thuishoort. zij vinden hem het doodschoppen niet waard. Alleen een groepje extreme Moslims willen hem serieus koud maken. En ik kan ze geen ongelijk geven.

Antivries | 24-12-13 | 11:53

Stop being a dick, Dick.

R0BB3RT | 23-12-13 | 18:15

Wow wow wow.... dus met andere woorden: als je moslims provoceert is het je EIGEN schuld dat je dood gaat en niet die van degene die je dood maken?

En dat is een politicus... wat een ontzettend dom kneusje zeg...

Uitvindert | 23-12-13 | 16:07

Ik vind dat die beveiliging maar eens zelf moet worden betaald.
Dan zien we daarna wel verder.

Petskast | 23-12-13 | 12:40

Claassen verdient het zelf om vermoord te worden, als je zulke domme praat in de krant laat zetten.
Dit is op ruierij Claassen.
Be je soms jaloers op ONZE GEERT WILDERS.

ANGEL70 | 23-12-13 | 09:40

Ik ben het niet met Claassen eens.
Betekent dit dat hij vindt dat ik hem nu moet doodwensen?

Alteidt Glijck | 23-12-13 | 07:27

-weggejorist-

pennestront | 23-12-13 | 07:18

Als dick niet wil dat GW beschermd wordt, moesten we dat misschien zelf maar doen?

pennestront | 23-12-13 | 07:04

micd | 22-12-13 | 17:57 |
De revolutie komt van de vrouw. Daar ben ik van overtuigd. Zie je nu al, dat binnen de islam de meest uitgesproken kritiek op de islam van vrouwen komt, niet van mannen. Het feminisme in het westen neemt dat helemaal niet waar, vereenzelvigt zich te veel met de slachtoffers, de lijdende bedoekte moslima's, en niet met de strijdende vrouwen. De vrouw is de achilleshiel van de Islam. Het hele machtsstelsel is gebouwd op de onderdrukking van de vrouw, er is een preoccupatie met al het vrouwelijke, tot in het absurde. Als vrouwen de juiste stappen maken, en sommige doen dappere pogingen, dan is plots het evenwicht uit het systeem. Een vrouw met een grote mond, daar hebben de profeet en De Verhevene gewoon geen antwoord op.

Schoorsteenveger | 23-12-13 | 01:12

@Mortimerr | 22-12-13 | 13:21
Simpel, chaos creëren onder de bevolking, zodat zij stilletjes nog meer macht en controle kunnen verkrijgen.

Gewoon namen onthouden, dit is er weer een voor op mijn lijst.

Methylfenidaat | 23-12-13 | 01:05

@Nanninga, blij dat je het gespot hebt en dat je het zegt!

Brabant hier | 23-12-13 | 00:41

@Mammeloe | 22-12-13 | 13:35 | + 20 -
"Volgens mij was die Van Riessen een PvdA-er".
Van Riessen is lid van de VVD. Helaas is niet alles af te schuiven op de PvdA...

alcor | 22-12-13 | 22:00

Ernst Dick claasen, silence i kill you.
Zo, op de AIVD wacht met schone onderbroek en tandenborstel.
Waarom hoor ik nooit dat er een bedreiger van Geert is opgepakt???

klote land | 22-12-13 | 21:45

@DeGitaarman | 22-12-13 | 19:44
Veel te ver? Volgens WIE dan wel? Al die politiek correctelingen die hun ogen maar blijven sluiten voor de gesel die de islam voor onze westerse samenleving vormt met zijn terroristische bendes en achterlijke ideologie?
Over de gehele wereld is het niets dan ellende waar de islam de giftige kop opsteekt: oppositie wordt niet geduld en wordt met geweld de mond gesnoerd.
Iedereen die Wilders bloot wil stellen aan deze gevaren verkwanselt daarmee ons democratisch recht om voor je mening uit te mogen komen en helpt de islamitische terreur weer een stapje verder...

Wijze Uil | 22-12-13 | 21:32

Alles mag maar niks moet.

Minus Richels | 22-12-13 | 21:14

ja dat moet wel zolang de vvd al die moslim gasten maar binnen laat word GEERT alleen maar groter

kuus | 22-12-13 | 20:57

Zelfs als je je mening niet zo uitgesproken ventileert als Wilders ben e in Nederland vogelvrij.
Belasting dokken - tuurlijk. Maar daar hoeven we momenteel geen overheid voor te verwachen die maximaal inzet op het tergdringen van de criminaliteit en het omkeren van de groeiende geweldsspiraal. Tegenwoordig mag je blij zijn als je je als slachtoffer niet ook nog hoeft te verantwoorden voor de rechter.
Het Nederlandse volk leegt al lang niet meer in een rechtstaat en ook de democratie lijkt niet lang meer stand te houden.

Andersdenkend | 22-12-13 | 20:41

Probeert Dick hiermee het islamitische stemvee voor de VVD te winnen of wil hij deze mensen aansporen tot geweld?? Hee Dick, rare hypocriete volksmenner. Als je dit werkelijk vindt, pak Wilders dan zelf aan en ga niet terroristen zitten ophitsen. Een willekeurige NSB-er verdient bijna meer respect dan deze VVD-er.

denoorman | 22-12-13 | 20:36

Bij Pim Fortuyn vonden ze beveiliging ook niet zo nodig.

van heinde en verre | 22-12-13 | 20:32

Aha VVD-er Dick Claasen vind het blijkbaar terecht dat Pim Fortuyn en Theo van Gogh vermoord werden en Wilders mag blijkbaar ook om zeep geholpen worden?? De daders worden gesteund door de VVD, de slachtoffers hebben het aan zichzelf te wijten. Wat een gigantische mega eikel en wat een lafaard. Hij zou vast een prima NSB-er zijn onze Dick van de VVD.

denoorman | 22-12-13 | 20:29

JohnDoo | 22-12-13 | 20:14 |
Zonder de voorafgaande moorden op Theo van Gogh en Pim Fortuyn zouden ze Wilders al lang opgeruimd hebben. Maar ik vermoed dat ze dat nu nog niet durven omdat ze te onzeker zijn over hoe het volk daarop zal reageren.

WirMachenMusik | 22-12-13 | 20:23

Als ze Wilders dood wilde was hij al vele malen dood geweest. Maar het blijft triest dat hij zijn leven niet zeker is. Maar wat zou het Nederlandse volk doen als hij ook vermoord zou worden, een stille toch lopen lijkt me het enige. Het Nederlandse volk is niet zo moedig als die fanaten. Met een traan in mijn oog type ik dat, maar we zijn niks en zullen ook nooit iets worden wij Nederlanders. Ach nee, de Nederlander bestaat niet. We zijn nu Europeanen. Maar dat is ook zo'n laf volkje.

JohnDoo | 22-12-13 | 20:14

Zeg meneer Claassen, gaat het nu om het geld, of zou je gewoon graag zien dat Wilders wordt vermoord om zijn mening? Haal die V van vrijheid uit je partijnaam. En haal ook gelijk die D van democratie weg. Dat heeft Rutte al bewezen.

doskabouter | 22-12-13 | 20:08

ik weet zeker als er wat gebeurd met geert wilders dan slaat in Nederland echt de vlam in de pan dat kan ik je garanderen was bij de moord op Pim fortuin al bijna gebeurd . de mensen pikken het niet meer en dat is de rede dat Geert zo veel aanhang heeft

Meijde | 22-12-13 | 19:57

Komkommertijd549 | 22-12-13 | 18:46
Dan ben je het vast met me eens dat ook deze meneer eens vervolgd mag worden wegens vermeend haatzaaien en oproepen tot geweld. Of is dat slechts voorbehouden aan linkse klaplopers?

Ad337 | 22-12-13 | 19:53

Een echte PvvdA'er dus...

Mike Echo | 22-12-13 | 19:46

Ik wordt ook niet met behulp van staatsgeld beveiligd na het plaatsen van deze tegel. Die man geilt gewoon op de aandacht, en is helemaal niet de martelaar die mensen in hem zien. Meneer Dick doet geen slimme uitspraak maar stipt wel een pijnlijk puntje aan. Want Geert gaat momenteel veel te ver en wordt daarmee nog in bescherming genomen ook.

DeGitaarman | 22-12-13 | 19:44

Hé Dick Ernst Claassen, zeg eens waar je huis woont? Dan zien we daarna wel weer verder!

Slaapt dat lekker?

Slappehap | 22-12-13 | 19:37

Als je loopt te zeveren dat je niet sinterklaas speelt, maar hem echt bent, hoeven we deze DICK in het Engels dus niet erg serieus te nemen.

nan6896 | 22-12-13 | 19:31

Kan deze ernst ze geraniums niet gewoon opvreten?
Zijn best giftig heb ik ergens gelezen.

klote land | 22-12-13 | 19:29

lanexxx | 22-12-13 | 18:55 |
Claassen

lanexxx | 22-12-13 | 19:27

Claassen ventileert deze mening omdat hij weet dat hij toch niks te vertellen heeft. Was Claassen werkelijk in de positie over de beveiliging van Wilders te beslissen, had hij wel anders gepiept.
En had hij deze uitspraak niet eens gedaan. Want als Geert vervolgens iets overkwam omdat op bevel van Claassen de beveiliging was opgeheven, zou Claassen van angst niet weten hoe snel hij moest onderduiken. En zijn kansen zouden er verder zeer slecht uitzien. En op veel mededogen zou hij evenmin kunnen rekenen. En terecht. Dag Claassen, clown.

Rest In Privacy | 22-12-13 | 19:06

Wat een idioot.

Prutsert3368 | 22-12-13 | 18:57

Waarschijnlijk is Klaassen met de dubbele achternaam een loopjongen voor de fractie, even ventileren wat er binnenskamers wordt besproken. Daar houden ze wel hun mond, daar heerst de angst en stijve correctheid, daar zijn ze te laf om überhaupt voor hun mening uit te komen. VVD is nu een partij voor de opportunisten en gladjakkers, voor leugenaars,meelopers en profiteurs!

lanexxx | 22-12-13 | 18:55

Wat deze flapdrol zegt, is 'Zwicht voor bedreigingen en geweld! Zeg geen dingen die booslims kwaad zouden kunnen maken.' Voeg daarbij zijn 'onbegrip' voor de miljoenen die op hem stemmen en de devaluatie van de VVD wordt hier in optima forma neergezet:
Volkspartij? Als je al niet eens snapt waaróm die miljoenen op Wilders stemmen?
voor Vrijheid? Welke vrijheid als je bang moet zijn om de waarheid te verkondigen als die dat zooitje middeleeuwse barbaren onwelgevallig is?
en Democratie? Iets van de meest stemmen gelden, of zo? Dus dan maar die miljoenen monddood maken? Lekker Democratie, meneer het raadslid...

Wijze Uil | 22-12-13 | 18:55

Overigens mag Claassen van mij roeptoeteren wat hij wil. Vrijheid van meningsuiting gaat boven alles.

ristretto | 22-12-13 | 18:50

@Komkommertijd549 | 22-12-13 | 16:34
Correct, het is een mening. Echter het recht op het verkondigen van die mening is verbonden aan dat deze niet in strijd mag zijn met de wet. Het is bijvoorbeeld verboden om op te roepen tot het plegen van geweld. Deze meneer Claassen begeeft zich daarmee flink op de rand door op te roepen om belemmeringen weg te nemen die de uitvoering van reeds bestaande- en nog nieuw te vormen oproepen tot het plegen van geweld in de weg staan. En de enige reden hierbij dat hij niet over die rand gaat is dat je nu eenmaal moeilijk medeplichtig kan zijn aan een misdrijf dat nog niet gepleegd is. Maar daarna dus wel, begrijpt u dat meneer Claassen?
Pierre Tombal | 22-12-13 | 17:14 | + 1 -

U heeft geheel gelijk. Als Wilders dit conform de wet wil toetsen, zoals hij door anderen getoetst is over zíjn uitspraken, dan heeft hij daartoe eveneens het volste recht.

Deze meneer mag zijn domme mening uiten, net zoals Wilders zijn domme mening mag uiten.

Komkommertijd549 | 22-12-13 | 18:46

Dat Wilders beschermd moet worden is de omgekeerde wereld van het Neofascisme (kort: de politieke stroming die de eigen cultuur als inferieur beschouwd evenals haar inwoners en geschiedenis en het land bezet dmv zichzelf namens haar kolonisten). Dat Rötten gewoon op straat kan komen of een Pechtholz of een Bloch of een Boxtel of een Slop of een vul maar in, zonder gelynchd te worden, de landverraders staan elke dag hard in camera het volk uit te lachen, is het WERKELIJKE raadsel van onze tijd ipv degene die het voor ons opneemt : Geert

G. Raayer | 22-12-13 | 18:33

O ja en deze oud wethouder kan zich niet verschuilen in dat hij het niet zo bedoelt zou hebben enzevoort. Want we hebben al praktijk voorbeelden. Een meneer fortuin, een theo van gogh. Hij weet dus wat er gebeurt als meneer wilders niet wordt beveiligd. Dan is de kans zeer groot dat het fout gaat. Daarmee en daaruit blijkt wel hoe walgelijk die vvd en pvda eigenlijk zijn. Als ze het niet kunnen winnen zijn ze zelfs bereid om daar iemand zijn leven voor te offeren. Het melkertje. Het demoniseren. En als het fout gaat , roepen ze als veroorzakers het hardste , dit hadden we niet verwacht. Zo vies zijn die pvda en vvd nou. Walgelijke kudt partijen die enkel voor pluche gaan en als het moet over lijken. Zie de politiek in 2013. Leren van het verleden ho maar. Je kunt nu wel zeggen wie hier eigenlijk haat zaaien onder burgers. Niet de pvv nee de pvda en de vvd. Je zag het al bij de pieten discusie, die vreselijk werd opgeklopt door de pvda. Je ziet het nu weer een stickeractie die vreselijk wordt opgeklopt door wederom de pvda en nu samen met de vvd. En waarom, om hun incompetentie te verdoezelen dat het een kudtkabinet is. En u een rad voor ogen te draaien. En de enigste partij die het nog voor hun kan verpesten is die pvv. Want d66 en sgp en cu kun je geen oppositie meer noemen, dat zijn nsb ers. Meelopers om ook met dat pluche te mogen meedelen. De andere nog redelijk partij is de sp. En dan heb ik het niet over hun ideeen , maar van die partij kun je in elk geval wel zeggen dat ze niet klakkeloos meelopen met dat pluche zooitje. Groenlinks noem ik geen partij want dat zijn gewoon redelijk extreme milleu activisten en kun je niet serieus nemen als partij. Nee de politiek is wat dat betreft verrot. Onbetrouwbaar tot en met.

tweetybird | 22-12-13 | 18:10

Dick claassen woont naast zijn broer Jan in de poppenkaststraat

Steenrijk | 22-12-13 | 18:04

Schoorsteenveger, eigenlijk ben ik het volledig met je eens. Ramadan kan ook niet anders, want het kaartenhuis staat op instorten!

In een dergelijke situatie heeft het MO zich nog nooit bevonden. Maar ik denk wel dat er dan iets voor in de plaats moet komen. Soort verlangen bij de mensen aldaar om zich te ontwikkelen als mensen en niet alleen als onderdanen van.

De idee voor jezelf mogen kiezen is ze volgens mij helemaal vreemd, en in a way you can t blame them. Ze leven van wieg tot graf in hun allah wereld en pas nu begint de nieuwsgierigheid naar de rest van de wereld o.a. door internet in ene over ze heen. Dat is wat anders dan kolonisering door het westen en hun leiders raken in paniek. Dat is de huidige chaos denk ik.Krampachtig vasthouden idd omdat het kaartenhuis op instorten staat en ze er nix voor in de plaats weten.

micd | 22-12-13 | 17:57

ristretto | 22-12-13 | 16:56
Dat heet dus demoniseren en veel politici en partij-laven hebben daar een handje van, omdat het intens laffe meedogenloze verraders zijn. Vergeet nooit welke politieke schoften Pim's moord mede op hun geweten hebben. Neemt niet weg dat een seniele zak hooi als Dick von Claassen in een heropvoedingsgesticht hoort.

Shareholder II | 22-12-13 | 17:51

"Wie zomaar kwetsgevoelens over geloof beledigt, lokt het zelf uit dat de gelovigen doen wat in hun giftige boek staat: iedereen met een andere mening die zich niet laat bekeren, doodmaken".
=======
Hier maakt Nanninga het te breed: het gaat niet om alle geloven, noch om alle gelovigen, en niet elk geloofsboek is giftig: christenen en Joden worden regelmatig "beledigd", maar dreigen niet terug. Alle cabaretiers in NL kunnen vrijelijk hun gif of gal spuien over christenen, maar de cabaretiers lopen nog steeds frank en vrij rond. De Islam daarentegen.....

malang | 22-12-13 | 17:49

Vrijheid van meningsuiting betekent dus ook dat deze VVD-meneer hier een mening over mag hebben.DeTankmeister | 22-12-13 | 16:58 | + -3 -

Tuurlijk mag deze meneer (sukkel) een eigen mening hebben.
Maar hij geeft daar dan wel even aan dat de teksten in zijn ogen beledigend zijn en meneer wilders daar dus er om vraagt naar de andere wereld geholpen te worden. Terwijl meneer wilders het recht heeft op vrije meningsuiting. Ook al zou het belediging , dat geeft in nederland niemand het recht om iemand af te maken. Wat deze meneer (sukkel) dus doet is aanzetten tot geweld vanwege de in zijn ogen belediging en hij komt daar ook nog tot een conclusie dat de beveiliging van meneer wilders gestopt moet worden. Daarmee maakt deze vvd oud wethouder de vvd tot een misdadige partij, die vinden dat als iemand in zijn ogen iemand op de lange tenen trapt er om vraagt af gemaakt te worden en dat dat de gewoonste zaak van de wereld is. Het is nu aan meneer wilders om deze meneer voor het gerecht te brengen daar dit een werkelijk oproep is tot geweld, naar meneer wilders als persoon om dat hij gewoon een mening geeft over de koran. Maar we weten de aanhangers van die koran hebben bijna net zulke lange tenen als hun godje, De god met tenen van 1 meter 80. Volgens de vvd mag je dus iemand naar de andere wereld helpen als je je beledigd voelt. Teeven opstelten kom er maar in. Ik zou zeggen haalt u deze oud wethouder even op om vast te zetten.

tweetybird | 22-12-13 | 17:45

micd | 22-12-13 | 15:34 |
Die Abdel-Sammad trapt natuurlijk een open deur in door te zeggen dat er een post-Koran-discours zal ontstaan na het huidige Koran-discours. Maar alles wat hij noemt en alles wat jij noemt zijn bewegingen naar buiten, vooronderstellen dus het letterlijk breken met een eeuwenoude traditie, niet het reformeren van die traditie.
Ik vrees dat de Islamitische leer zo verdomd rigide is opgebouwd dat er geen stapsgewijze reformatie mogelijk is, dat er enkel iets verandert als radicaal wordt gebroken met die leer.
Meneer de reformator bij uitstek, Tariq Ramadan, is een sprekend voorbeeld van het grote dilemma waar die Islam voor staat. Een wolf in schaapskleren wordt hij genoemd, maar ik zie hem meer als een triest figuur die probeert te combineren wat niet te combineren is, namelijk een "moderne" Islam met een westerse pluriforme wereld. In al zijn toespraken en in al zijn boeken zegt hij constant hetzelfde, namelijk dat 'the texts" onaantastbaar zijn, want het Woord van de Verhevene, en dat er enkel aan de "interpretations" gemorreld kan worden. Dat hij hier en daar zeer krampachtig probeert om datgene wat tekst is als interpretatie te benoemen spreekt voor zich. Maar hij kan niet anders. Als die teksten zelf niet meer het Woord van God zijn stort het hele kaartenhuis in elkaar.
Met andere woorden, alles wat er binnen de Islamitische wqereld aan revolutionaire krachten opduiken zijn krachten die de Islam rechtstreeks bedreigen, de Isllam kan van binnenuit niet revolutionair zijn.
Dat is volgens mij een subtiel onderscheid met het Christendom. Dat kan zich steeds weer vernieuwen, tegen alle pogingen van de Kerk als instituut in, omdat het Christendom -lees: het Nieuwe Testamant- in zijn zuiverste vorm revolutionair is.

Schoorsteenveger | 22-12-13 | 17:30

eens kijken hoe dit heerschap gaat reageren wanneer hijzelf bedreigen aan zijn adres gaat krijgen. vvd is gewoon met hetzelfde sop overgoten als alle andere opgewarmde lijkenpartijen die zo aan het pluche geplakt zitten dat de stoelen aan hun billen blijven plakken wanneer ze opstaan. maar toch pikant dat een zogenaamde liberaal de terreur van een religie probeert te vergoeilijken. heel erg fout ná de oorlog. gewoon een van de velen die dit land bevuilen.

minimá-armezusvan.. | 22-12-13 | 17:26

Ne gaat gewoon medelijden krijgen met de amsterdamse burgers als je toch ziet wat er daar in de gemeentelijke politiek een poep gelult is dit jaar. Een burgervader die altijd dronken lijkt en met de raarste dingen aankomt. Steel bertjes en gemeenteraadsleden die de raarste dingen uitkramen. De grootste pietendiscusie veroorzakers. Nu weer zo'n oud wethouder die vroeg dement is geworden. Ja ik heb medelijden met de amsterdamse burger. Wordt tijd dat ze daar eens wakker worden en de burgemeester met al die dwaze raadsleden wethouders en oud wethouders eens vervangen. En dat ze die quincy figuren ook gelijk verbannen. Anders wordt amsterdam het lachertje van nederland. Een stad die je niet meer serieus kan nemen. Zelfs een stad waar je niet meer gezien wil worden. Want met dit soort sukkels zou je je toch schamen om amsterdammer te zijn. Jammer want vroeger was het echt een leuke stad. Met de echte amsterdammer. Helaas is die tijd al een tijd voorbij. Laat dit een les zijn voor andere steden, kijk goed uit welke gemeenteraad je kiest, voordat je het weet is je fijne stad naar de klote. Dat zie je maar aan amsterdam.

tweetybird | 22-12-13 | 17:26

-weggejorist-

SaLeM71 | 22-12-13 | 17:22

@Komkommertijd549 | 22-12-13 | 16:34
Correct, het is een mening. Echter het recht op het verkondigen van die mening is verbonden aan dat deze niet in strijd mag zijn met de wet. Het is bijvoorbeeld verboden om op te roepen tot het plegen van geweld. Deze meneer Claassen begeeft zich daarmee flink op de rand door op te roepen om belemmeringen weg te nemen die de uitvoering van reeds bestaande- en nog nieuw te vormen oproepen tot het plegen van geweld in de weg staan. En de enige reden hierbij dat hij niet over die rand gaat is dat je nu eenmaal moeilijk medeplichtig kan zijn aan een misdrijf dat nog niet gepleegd is. Maar daarna dus wel, begrijpt u dat meneer Claassen?

Pierre Tombal | 22-12-13 | 17:14

Deze man zegt hardop wat de rest van de politieke elite denkt.

Russells Teapot | 22-12-13 | 17:13

@deboerenlul | 22-12-13 | 12:59
Dan denken mensen 2x naar voordat ze wat zeggen. God wat ben jij dom zeg. Hopelijk dat Theo het als grapje bedoelde (dat is namelijk zijn beroep) anders is hij net zo dom.

Niet beveiligen betekend simpelweg dat de 'verkeerde kant' alles te zeggen krijgt. Pak nou Dick hier. Die beledigt iedereen die voorstander is van vrijheid met deze uitspraken. Echter zijn zulke recht liberale mensen zo netjes om hem vervolgens alleen met woorden te bestrijden. Zeg je echter wat tegen de meer asociale kant (links, socialistisch of extremistisch gelovig bijvoorbeeld) dan word men direct met de dood bedreigt en blijft het meestal ook niet met bedreigen.

Het feit dat Dick deze absurde en beledigende uitspraken kan doen zonder beveiliging nodig te hebben terwijl wilders zijn uitspraken niet kan doen zonder beveiliging te moeten krijgen bewijst dat Wilders in deze aan de 'goede' kant staat en Dick aan de 'verkeerde' kant staan. Zover je de 'goede' en 'verkeerde' kant als iets feitelijks kunt zien natuurlijk.

DerUnterMensch | 22-12-13 | 17:00

Vrijheid van meningsuiting betekent dus ook dat deze VVD-meneer hier een mening over mag hebben.

DeTankmeister | 22-12-13 | 16:58

.. het is duidelijk dat de beschaafde menschen, aan hun kant van de diepe brede fatsoenskloof, vaak van afschuwelijke ploerten zijn. Wegkijkers bij misdaden tegen de menselijkheid, handlangers van de Boze Profeet. Ereleden van den Joodsche raad, die op beschaafde manier uitmaken wie op de lijst mag om aan de draak te voeren. Opdat zij nog even verschoond blijven van zulk ongemak.

Laf tuig is het, de weldenkende menschen zoals Dick Ernst Claassen, oud-VVD raadslid Amsterdam. Dit soort volk vind het normaal dat iemands leven beveiligd moet worden vanwege een afwijkende mening. Liefst zouden zij die beveiliging intrekken omdat die "zo duur is", in de volle wetenschap wat daar het gevolg van zou zijn. De honden schrijven het zelfs in hun kwaliteitskrantje.

Jan Passant mk2 | 22-12-13 | 16:58

De stickeractie van Geert vind ik infantiel en nauwelijks iets toevoegen aan de discussie.
De reacties vind ik daarentegen wel interessant. De MagNiet roepers en policor debielen komen weer uit hun holletjes.
Asscher, Claassen enz. Het zijn bange, enge kwezels die de vrijheid van meningsuiting ernstig in gevaar brengen. Claassen gaat nog iets verder. Tegen hem mag aangifte worden gedaan. Hij faciliteert het eventuele aanvallen van Wilders en iedereen die een andere mening is toegedaan dan zijn eigen bekrompen grachtengordelclubje. Porcodio. Schaf Sinterklaas maar meteen af als deze sukkel in dat pak zit.

ristretto | 22-12-13 | 16:56

Je zou deze bejaarde droeftoeter toewensen dat hij ook iedere dag over zijn schouder moet kijken en beveiliging wenst omdat hij iets zegt wat u en ik niet zint ware het niet dat ik juist vrijheid van spreken wil , voor iedereen !

Onbegrijpelijk hoe iemand zo kan denken , of liever, niet kan denken .
Hier spreekt de geest die rondwaarde voordat Pim omgelegd werd.

Bar&Boos | 22-12-13 | 16:54

van mij mag de hele vvd ophouden te bestaan......... Die partij kost namelijk NOG meer belastinggeld. En wat we ervoor terugkrijgen? Leugens, bedrog, zakkenvullerij, pluchekleverij, minachting, regentengedrag, etc. Dus mogen die mensen nu ook dood mijnheer Claassen?

hxl | 22-12-13 | 16:51

Ja natuurlijk want je mag in Nederland je mening niet geven als die beledigend kan worden ervaren door anderen en als je dan daarom word vermoord is het je eigen schuld.

Deze uitspraak zegt echter wel veel over het ontbreken van herseninhoud bij Dick. Want blaaskaak Dick beledigt met deze uitspraken mij. Ik ben namelijk voorstander van het vrije woord en Dick zegt dat het vrije woord niet geld als mensen beledigd worden. Daarbij geeft Dick met deze uitspraak ook direct eigenlijk iedereen een vrijkaartje om gewelddadige 'dingen' te doen tegen mensen die beledigen uiten.. Zoals Dick dat dus nu naar mij doet. Plus doet Dick dus iets wat hij zegt niet correct te vinden door deze uitspraak te doen. Van mij mag hij.. ik ben voor het vrije woord maar volgens zijn eigen totaal krankzinnige logica mag het dus niet.

Of mag het alleen als Dick zegt dat het al dan niet beledigend is en deze beledigende uitspraak van hem is in zijn hersenpan niet beledigend dus mag wel?

Moraal van het verhaal. Don't Be A Dick, Dick!

DerUnterMensch | 22-12-13 | 16:51

Begint het al eens door te dringen dat zo'n stickeractie exact dit 'flushing out' effect voor ogen heeft? We krijgen zo mooi in kaart wie waar staat met z'n mening.

Garret Weldon | 22-12-13 | 16:49

En daar bovenop likt deze VVDer ook nog de reet uit van "vriendje" en PvdAer (Asscher) waar hij het in de kwestie Wilders natuuuuuurlijk roerend mee eens is.

rien6139 | 22-12-13 | 16:48

-weggejorist-

HaagscheHarry | 22-12-13 | 16:39

WirMachenMusik | 22-12-13 | 15:15

Net zo goed als greet schijt heeft aan dronken Naatje, denk jij ook maar rustig wat jij wilt.

Skunk57 | 22-12-13 | 16:34

Vrijheid van meningsuiting mensen. Hij vind dat en mag dat vinden. Zo werkt dat met vrijheid van meningsuiting, een dubbelsnijdend zwaard van mensen die uit mogen kramen wat ze willen.

Wilders beveiliging mag uiteraard NIET gestopt worden. En als men deze meneer naar het leven gaan staan, moet hij ook beveiligd kunnen worden.

Komkommertijd549 | 22-12-13 | 16:34

Ik weet niet wat voor soort jurist deze joker is, maar op het gebied van strafrecht mag hij zich nog wel eens inlezen. Wilders pleegt geen strafbare feiten. Degenen die Wilders lijfelijk bedreigen doen dat wel.
.
Doe eens een voorstel om het die moordzuchtige bende onmogelijk te maken ongestoord over straat te gaan, seniele ouwe gek.

Pierre Tombal | 22-12-13 | 16:10

Ja en als je op straat loopt met een mobiel of een kort rokje vraag je om beroofd of verkracht te worden zeker?

Veel Vaak | 22-12-13 | 16:10

GingerTed | 22-12-13 | 15:55

Ik kan hier geen touw aan vastknopen. Ligt dat aan mij?

malin | 22-12-13 | 16:08

Tricky Dick Claassen.

Old_Spice | 22-12-13 | 16:02

De verschrikkelijke conclusie is dat pas als dit soort uitspraken ook omgekeerd vragen met een dergelijk onacceptabel antwoord dreigen worden, en nog meer, dat deze antwoorden zelfs in een paar gevallen ook nog gegeven worden, er pas inzicht zal volgen over het onacceptabele ervan. En dat dus tot nog toe het verstand en het fatsoen eenzijdig verdeeld blijkt.

GingerTed | 22-12-13 | 15:55

Vrijheid van meningsuiting is iets anders dan haatzaaien. En deze man vind dat Geert erom vraagt. Ik dacht dat Gs daar zo voor was. Dat je ergens iets van vindt. Te makkelijke beledigende teksten op een stickertje plakken, is daarentegen geen mening. Dus ik snap dit blogje niet meer zo. Dat zal wel zijn omdat ik kaal ben, boem-boem muziek luister en iets tegen buitenlanders heb.

E.Kruize | 22-12-13 | 15:53

Misschien wordt het eens tijd dat moslims zich niet beledigd voelen door iemand met een coupe soleil en stickertjes. Hij legt dus heel goed de vinger op de zere plek.

beetjemoe | 22-12-13 | 15:48

Stockholm syndroom, Claassen.

malin | 22-12-13 | 15:48

Stay classy, dick!

Kassaar | 22-12-13 | 15:46

Nog nooit, nog nooit. Heb ik Wilders horen oproepen tot geweld of zelfs maar een doodswens t.ov. zijn opponenten.

Wat deze Claassen doet, is een niet eens zo indirecte oproep tot het "naar de andere wereld helpen" van een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger.

En hij is niet de enige. Het zijn wél altijd Wilders' tegenstanders die oproepen tot moord of geweld, direct of indirect. Het ergste dat Wilders er tegenover stelt, is het maken van (weliswaar knullige) filmpjes, het schrijven van een boek en het laten vervaardigen van groene stickertjes.

Dát is het 'geweld' van Wilders.

Dus wie zijn hier nu de potentiële geweldplegers, Wilders of zijn tegenstanders, onder wie een 'beschaafde' VVD'er die, ter verhoging van het decorum en zijn achtenswaardigheid, "Oud-VVD-gemeenteraadslid Amsterdam" achter zijn naam plempt.

Peter Emile | 22-12-13 | 15:41

VVD is ook niks liberaals of rechts meer aan blijkt.VVD is het nieuwe CDA: met alle winden mee waaien. Als dit je midden-rechts partijen voor moeten stellen weet je dat het triest gesteld is in Nederland. Geen enkele normale rechtse partij die de belangen van de niet racistische maar wel realistishe nederlander behartigt.

shenkie7 | 22-12-13 | 15:38

@ Schoorsteenveger

Zie het zo

de revoluties aldaar bewijzen ook de kracht van de westelijke invloed.Men schaart zich krampachtig achter een of andere booslim die ze de weg naar shariastan wel eens even zal wijzen. Waarom? Omdat men ergens wel weet dat het vijf voor 12 is en ook het midden oosten gewoon afhankelijk is van de rest van de wereld. De laatste stuiptrekkingen van een wereld die weet dat ze niet zal overleven, al was het ook maar omdat de olie opraakt en ze niet kunne blijven doen alsof alleen meneer allah er toe doet, maar het voor hun eigen overleven zeer aan te raden is zich wat meer in de wereld te mengen.

En het boek

" De ondergang van de islamitische wereld. Een prognose

Daarin betoogt Abdel-Sammad dat de islam over zijn hoogtepunt is. Als grondoorzaak wijst hij op de tegenstelling dat hedendaagse moslims materiële verworvenheden van de moderne maatschappij wel consumeren, maar zich op geestelijk vlak niet openstellen voor evenzeer bij die moderne maatschappij behorende begrippen als vrijheid, gelijkheid en geloofskritiek. Bovendien zouden moslims in het westen enerzijds in grote mate financieel-economisch afhankelijk zijn van de westerse maatschappelijke ordening, maar tegelijkertijd de onderliggende morele waarden verachten. De kloof tussen leer en maatschappij neemt zo toe; de islam kan steeds slechter antwoorden bieden op de vragen van het moderne leven en verliest aan relevantie. Adbel-Samad ziet een oplossing in wat hij een "post-Koran-discours" noemt: een religieus-ethisch islamitisch reveil, weliswaar op basis van de Koran nadat men die evenwel de status als letterlijk woord Gods ontnomen heeft."

Verder geniet islam ook grote kritiek van veel atheisten op facebook,
www.facebook.com/pages/Syrian-Atheist...

is slechts een voorbeeld, maar het gonst van de islamkritiek in het MO

micd | 22-12-13 | 15:34

Kan Wilders deze gast niet aanklagen?

Het Vragevuur | 22-12-13 | 15:33


Alleen het feit al dat Wilders beveiligd moet worden , bewijst dat alles wat hij zegt de waarheid is , en dan nog genuanceerd ..

Het feit dat Dick ( haha ) Claasen geweld tegen hem recht vaardigt , maakt hem tot land/volks verrader ..

Volgende logische redenering voor zo'n dhimmie is vrijpleiten voor verkrachters , als ze een vrouw verkrachten die geen sluier of burkha draagt ..

sparrow | 22-12-13 | 15:32

Klein bier zoals de Fox minnende koppelbaas marionet Dicky Claassen proberen het demoniseren nieuw leven in te blazen. Dat is de bevestiging dat de PVV groeit en een steeds grotere bedreiging vormt voor zittend links aka de PVVDA.

Shareholder II | 22-12-13 | 15:21

Maar wie dag dat de v bij de vvd voor vrijheid staat heeft echt verkeerd gedacht. Het staat voor vervelende. Wie dacht dat de d bij die partij staat voor democratie heeft het goed mis. Die staat voor debielen.
Wie dacht dat het de partij was voor minder regels, heeft het echt mis. Er zijn nog nooit zoveel regels bijgekomen en de politiek is nog nooit zo ondoorzichtig geweest. Wie dacht dat die partij staat voor vrije meningsuiting komt bedrogen uit. Het tegendeel is waar. Ze willen u burger zoveel mogelijk inperken omwille van die EU elite club. Wilders is het gevaar en dan krijg je dit soort uitspraken van vervelende debielen. De vvd.

tweetybird | 22-12-13 | 15:17

Skunk57 | 22-12-13 | 15:11 |
Ik ging er sowieso vanuit dat de moordoproep van Claassen bij finnen in goede aarde zou vallen.

WirMachenMusik | 22-12-13 | 15:15

VVD-ers zijn ook niet meer wat ze zijn. Helemaal in A'dam. Een soort PvdA2.

Der Schnitzeljäger | 22-12-13 | 15:14

Misschien is het voor onze democratie wel beledigend dat Claassen vind dat Geert met de actie (die ik niet idioot vind) er zelf voor zorgt dat Geert vraagt om naar de andere wereld geholpen te worden.
Deze mening van Claassen is een belediging van onze vrijheid. Help hem naar Disneyland, hij is een gevaar voor onze democratie.

Verbelgd | 22-12-13 | 15:13

Dit laat maar weer eens zien hoe links de VVD eigenlijk is, en als je rechts bent je daar niets te zoeken hebt. Feitelijk heeft de club van Dijkstal binnen de VVD, de linkervleugel dus, de VVD overgenomen. Dat is al zo sinds het vertrek van Verdonk, toen de VVD 500.000 voorkeurstemmen samen met Verdonk de VVD uit trapte. Een blunder, want je gooit ook 500.000 stemmers de deur uit. Die zitten nu vrijwel allemaal bij de PVV.
Wat mij betreft voegen ze PvdA en VVD samen, het verschil tussen beide partijen is nihil. Gooi die glibberige gladjakker van een Pechtold er ook maar bij.

Old_Spice | 22-12-13 | 15:12

Nu is het zeker. De VDD heeft mijn stem.
Eindelijk een partij die luistert naar wat het volk wil.
Verkoopt Dick Ernst Claassen ook stickers??
Wil er graag 5000.

Skunk57 | 22-12-13 | 15:11

Kaas de Vies | 22-12-13 | 12:57 | + 242 -
jurist, denk dan goed na Kaas, 95% van zijn cliënten zijn afkomstig van deze geloofsgemeenschap. Hij moet toch ook aan zijn inkomen denken.

beetjestijl | 22-12-13 | 15:11

Hang die Jan Klaassen maar op met er boven een grote neon reclame van LG.
Het is vreselijk wat de samenleving vol met indoctrinatie al teweeg heeft gebracht. Het gaat maar door in dit vreselijke land.

behangtafel | 22-12-13 | 15:11

Tja, een VVd'er die gelijk heeft, dat zie je niet vaak.

captainobvious | 22-12-13 | 15:10

Die kosten zijn er overigens, omdat bepaalde mensen in dit land vanuit een bepaald geloof of bepaalde politieke stroming niet goed in staat zijn tot een open, geweldloze discussie met mensen die er een andere mening op na houden.
Dat ligt dus typisch niet aan Wilders, hij brengt slechts aan het licht waar de schoen wringt.

ZSU-23-4 | 22-12-13 | 15:05

Wilders capituleert niet voor de islam en dat maakt hem en zijn partij elke dag een beetje groter.

PowPow | 22-12-13 | 15:05

@deboerenlul | 22-12-13 | 12:59
Dus toen Pim Fortuyn een kogel door z'n kop kreeg was je het daar mee eens? Nu was Fortuyn lang niet zo rechts als Wilders, in ieder geval hij bracht zijn ideeën op een andere manier. Maar dat was al genoeg om hem op te ruimen.

Persoonlijk heb ik liever dat elke politicus beveiliging zou hebben. Als dat er tenminste voor zorgt dat ze ophouden met alle leugens en zeggen wat ze écht denken.

cestca | 22-12-13 | 15:05

Ik verbaas me hier helemaal niet over. Als Wilders geen beveiliging zou hebben was die allang opgeruimd net zoals Pim Fortuyn. C'est ça!

cestca | 22-12-13 | 15:01

tja VVD he de grootste leugen/graai/steel bende bij elkaar hoe schijt ik op mijn kiezers nou vraag dat maar aan de VVD .

rukkieduck | 22-12-13 | 14:59

Ik vind dat deze vvd er door zijn partij volgeniet met wilders stickers eens een moskee in geduwd mag worden. Kijken of hij er nog zo overdenkt. O oeps als hij dan nog kan denken . Of mischien ondervind hij dan hoe de islam van de vrede is. Het hoeft nog niet eens een moskee te zijn hij mag ook een rondje lopen door de schilderswijk. Dan kan hij voelen hoe het tegenwoordig is de vrijheid van meningsuiting.

tweetybird | 22-12-13 | 14:58

Hee Claassen.. díck.. jij hoeft voortaan geen autogordels meer om.

Shareholder II | 22-12-13 | 14:56

@giechelmeisje
Ik zou trots zijn als ik zou worden aangereden door greet

Steenrijk | 22-12-13 | 14:56

Ok, de luitjes van de gevestigde partijen mogen wel proberen via de Pim Fortuyn route van hun politieke tegenstanders af te komen, maar bedenk wel dat wij, ongelovige, staatsgevaarlijke, faksistiese, vrijdenkende en godsdienstvrije nergens bij horende intellectueel half-anarchisten (vul hier maar de overige links correcte kwalificaties in voor mensen die het niet eens zijn met hun heilige geloof) op gepaste wijze terug zullen slaan. Laat ook die volgevreten plofkoppen van de VVD maar gewaarschuwd zijn en goed bedenken waar ze voor wensen, want wat dit soort mensen wensen zal ook bij henzelf op de stoep terecht gaan komen.
Dikke spekvingertjes af van onze democratische rechten graag. Doen ze dat niet, dan gaan ze zelf nog heel snel, heel veel beveiliging nodig hebben en ieder denkend verstandig mens wenst een dergelijke samenleving niet.

ZSU-23-4 | 22-12-13 | 14:55

Zo'n Claassen is duidelijk te dom om in te zien dat juist hij de blaaskaak is in dezen, met zijn stupide gekwaak. En Pim Fortuyn, en Galilei en Darwin, allemaal van die types die domme mensen beledigden, het moest niet mogen, wat jou, blaaskaak Claassen?
Lummel.

lekker wijf | 22-12-13 | 14:52

@necrosis | 22-12-13 | 14:49
elul drie bier?

Petrus Poortwachter | 22-12-13 | 14:50

Deze jurist heeft zeker nooit van Voltaire gehoord. Die zei tegen een politieke tegenstander: meneer, ik verafschuw uw ideeën , maar ik zal met mijn leven uw recht om ze te uiten verdedigen. Kijk, dat is klasse, waar dit minkukel niet aan kan tippen.

Polletje Piekhaar | 22-12-13 | 14:50

Zijn voornaam is 'Dick'.
wat moet ik daar nog aan toevoegen?

necrosis | 22-12-13 | 14:49

Goh, ik maar denken dat de VVD niet links was.

BlakeMiddle | 22-12-13 | 14:48

Dit is een zuivere oproep om Wilders te vermoorden.

Fortuyn-style!

Parsons | 22-12-13 | 14:48

Pffff, VVD en PvdA zijn 1 partij, dat blijkt maar weer. Als je voor socialism gaat, dan stem je Rutte. Ongelooflijk dat het zover kon komen.

De Anaalprofeet | 22-12-13 | 14:46

Op you tube ben ik aan het stoeien met een paar echte kwakzalvers.
Die scheld ik helemaal de tering, soms vragen ze of ik het niet zonder schelden kan.
Dan brand ik echt los, als ze laten merken het niet op prijs te stellen vinden, wordt het pas echt leuk.
De moraal>> je hoeft niet iemand dood te wensen, das toch niet haalbaar, maar schelden kan heel effectief zijn.
Vooral als ze er zitten om hun smeerseltjes aan te prijzen, het is slecht voor de zaken.

Terpen-tijn | 22-12-13 | 14:46

micd | 22-12-13 | 14:32 |
"... maar ik geloof dat weldegelijk ook andere krachten in de islamitische wereld gaande zijn en daarvan veel meer te verwachten is dan van de sticker van Geert..."
Noem eens wat.

Schoorsteenveger | 22-12-13 | 14:41

@4609 | 22-12-13 | 14:29
Maar hij kan wel met opgeheven hoofd de kroeg in om zijn heldendaad met de andere linkse leipen in 020 nog ff door te nemen.

Uw Verzekeringsadvis | 22-12-13 | 14:40

Raar hoor. Omdat ik niet in VVD geloof mag ik alles met VVDérs doen? Vinden ze zelf schijnbaar ook nog vet prima ook omdat ze niet willen worden beveiligd tegen gekken zoals ik? Ik geloof immers niet in de VVD.

Probleem snel opgelost als ik ik niet was.

(tijdens het posten van dit bericht zijn geen VVDér mishandeld) Zal ook nooit gebeuren trouwens want ik geloof niet in geweld, dus geen VVD. Weten jullie dat ook weer.

*rolluiken omlaag doet vanwege mogelijke inval AIVD*

sbennieke | 22-12-13 | 14:35

Voor zover grappig; een PvdA-er die begint te janken over 'onze kosten'.

Hoe ironisch dit te horen van een zakkenwasser wiens partij alleen maar bestaat bij de gratie van het weggeven van andermans geld.

Ben niet zo'n stemmerT, maar alleen al hierom ga ik PVV stemmen.

Itzamná | 22-12-13 | 14:35

Je mag iemand wel doodwensen, maar nekschot typen is dan weer onbeleefd.
Elk puberrukkertje met (doods)bedreigingen richting een school wordt subiet gevat, maar zo n mislukt ambtenaartje komt er mee weg.
Waarom? Omdat hij vraagt of anderen het zaakje willen opknappen, dan mag het.

Terpen-tijn | 22-12-13 | 14:35

Aha. Een andere VVD'ert noemt de brief van Claassen inmiddels *dom*.

Dat is bagatellisseren, Slettenhaar. Het is niet dom, wat Claassen doet, maar misdadig, crimineel en antidemocratisch.
twitter.com/Paulslettenhaar/status/41...

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 14:34

Ik stem alleen nog op mezelf.... VVD nie wieder..

arretje | 22-12-13 | 14:34

Geen handige uitspraak. Wel moet mij van het hart dat de beveiliging van Wilders een gevaar voor anderen is. Zelf ben ik op een haar na aangereden door de drie beveiligingsauto's van Wilders. En onlangs zag ik de drie wagens met een idiote snelheid door de drukke stad rijden. Ze kunnen ook onopvallend rondrijden. Natuurlijk moet Wilders beveiligd worden als het nodig is, maar kijk alsjeblieft heel erg uit voor de veiligheid van anderen!! Het gaat een keer mis..

giechelmeisje | 22-12-13 | 14:32

Zonder hier meneer Klaassen gelijk te willen geven, vind ik het toch een vrij doelloze actie van Geert ditmaal.

We weten nu wel dat islam een achterlijk geloof is, maar het weerhoudt velen niet ervan dit geloof met volle teugen te belijden.Omdat het sprookje waarschijnlijk onlosmakelijk in hun DNA zit verweven.

D.w.z. dat, als je doel is deze groep van de mensheid te humaniseren, je wel iets genuanceerder te werk mag gaan. Het geloof is waarschijnlijk idd hun een en alles, en de reden dat wij als westerlingen nuance hebben aangebracht ligt in de verlichting, vele grote denkers, de vrijheid van meningsuiting, de scheiding van kerk en staat, de vrouwenbeweging, de popcultuur. (nog maar 15 jaar geleden werd een clip van Madonna als te aanstootgevend gezien, aangezien christus er erotisch in was verwerkt...)

De reden dat de mensen de kerk verketterden is omdat ze ergens aanvoelden dat de kerk met haar hel en verdoemenis eerder remmend dan geestverruimend werkte op de menselijke ontwikkeling.

Sindsdien is met een hele hoop heen en weer langzaam de menselijke ontwikkeling weer op gang gekomen.

www.facebook.com/photo.php?fbid=66479...

Als je iemand vanwege zn geloof beledigd, dan is de reflex juist dat de gelovige zelf dat geloof nooit zou MOGEN beledigen op straffe van......

En ik denk dat dat het werkelijke tafereel is wat we de hele tijd zien, de moslim die zich niet met de rest van de mensheid mag mengen op straffe van....

maar ik geloof dat weldegelijk ook andere krachten in de islamitische wereld gaande zijn en daarvan veel meer te verwachten is dan van de sticker van Geert.

micd | 22-12-13 | 14:32

Hij zou toch moeten begrijpen dat als Wilders iets overkomt het niet zoals bij Theo of Pim met een sisser af zal lopen. Drie keer is scheepsrecht zou hij als oud havenmeester toch moeten weten. Dit onderkruipsel roept op tot moord en de gevolgen daarvan.

NFC | 22-12-13 | 14:31

Ik heb tussen de regels door begrepen dat die man's hersenfuncties wat laten afweten en dan vallen ook wat filters en remmingen weg.
Blijft over het superioriteitsgevoel om over het leven van anderen te mogen beschikken.. en dat is wél VVD eigen, de moraal om te mogen uitmaken wat goed is voor een ander en extreem goed voor zichzelf te zorgen.

Inmiddels is liberalisme neoliberalisme geworden en is de jacht op geld,status en macht het hele jaar door geopend.
Alles wat de underdog maar enigszins vertegenwoordigt is "populistisch"het alternatieve wordt voor "democratisch" en komen de neofascistische trekjes naar boven.
De PvdA voerde campagne voor deze groep maar had zich tussentijds al geconformeerd met de neoliberalen om wille van smeer en macht en hielp zelfs mee hun achterban uit te kleden, te strippen van levensonderhoud.
Vanuit dat gegeven was er er aanvankelijk veel steun van islamaanhangers die zich toch ook wel het vijfde wiel aan de wagen voelden..
Wakker geworden wordt er nu gewerkt aan lokale en van daaruit naar landelijke politiek.
Uit berichten die ik lees is het niet denkbeeldig dat sommige overbelaste steden nagenoeg overgenomen zullen worden door islamgerichte partijen.
PvdA verkiest deze aanhang door eigen koers die absoluut net goed uitpakte en er nu ene concurrent aan over gaat houden
Ook deze mensen voelen zich niet langer vertegenwoordigd, net als de overgrote meerderheid van de NL-bevolking.
Nu, gesteund door NSB partijen (Neoliberale Steun Beweging)worden de laatste restjes optimisme en collectieve samenhangen weggewerkt.
Ondanks het pathetisch verhaal van Arie slob werkt hij zelf actief mee door dit kabinet te steunen, aan de teloorgang van elke sociale cohesie.
He hij dat kan rijmen met zijn christelijke leer is ene raadsel.."Wat gij niet wilt dat u geschiedt..."
Het werd al gesteld door Van Ballen, het logge licht van de VVD die welk haalt maar weinig brengt-
Geld eerst en dan principes- helemaal neoliberle stijl vanuit het neoliberale instituut bij uitstek: deze EU.
Onze staatskas in een zwart gat geworden.. geld verdwijnt zomaar, het valt omhoog, het gaat op aan onzinnige excessieve uitgaven, ongecontroleerde subsidies, foefelen bij ministeries en bizarre aankopen. De tekorten zijn nog nooit zo groot geweest en de ene krankzinnige maatregel volgt de andere op..

Het vreemde is dat er mensen zijn die hier nog voor kiezen ook..
Zouden die zo ook hun eiegen gezin, groep etc uitgekleed willen zien..?

4609 | 22-12-13 | 14:29

Wel, als het zo in de Koran staat, dan moeten alle Nederlanders zich daaraan houden. Zo niet worden ze gestenigd tot de dood er op volgt. Of gewoon met een mitrailleur onthoofd.
(Nederland anno 2020: Islamitische staat met Ayatollah als staatsleider).

ZZP-er | 22-12-13 | 14:29

Voormalig verzetskrant roept op tot moord op politicus.

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 14:28

Dostranamus | 22-12-13 | 14:00 |
Dat komt doordat onze zogenaamde democratie al lang niet meer functioneert als ooit bedoeld. Dit doordat niet voldaan is aan de belangrijkste voorwaarde en dat is dat onze traditionele MSM die voor het overgrote deel van het stemvolk nog steeds de enige informatiebron is, ons niet feitelijk informeren maar integendeel unisono overladen met ingekapselde linkse multicul-meningen. Waarbij perfecte media-objectiviteit natuurlijk een utopie is. Ik doel dan ook meer op een minimale mate van pluriformiteit in 'inkleuring' van waargenomen feitelijkheden. En dat vereiste minimum wordt steeds verder onderschreden.
Hoop? Internet en engagement van de hier in grote mate geconcentreerde voorhoede, als reaguurders en face-to-face binnen onze kennissenkring.

WirMachenMusik | 22-12-13 | 14:27

Dick... weggejorist en opgerot

duitse herder | 22-12-13 | 14:26

Wat een linkse idioot. Dit land heeft een revolutie nodig, anders komt het nooit meer goed.

HoogToontje | 22-12-13 | 14:26

Dat doen oude mannen wel vaken, domme dingen zeggen en met niemand rekening houden.
Wat een Dick!

Ongeblustekalk | 22-12-13 | 14:25

Onbeschaafde en domme weg-met-ons-reactie in dezelfde trant van: verkrachting is verwijtbaar door uitdagende kleding.

Rommelende Onderbuik | 22-12-13 | 14:23

LJBrinkhorst | 22-12-13 | 13:00 |
"Zal ook wel een buitenlandse aan de haak hebben geslagen...|"
Je bedoelt een MOE-lander zoals GW ?

gutgutgut | 22-12-13 | 14:23

Ik weet nauwelijks meer wat ik erger vind: dat er een uiterst mondige pressiegroep is die voor de hele wereld bepaalt wat er wel en niet gezegd mag worden op straffe des doods, of dat er hier in Nederland politici rondlopen die dat schijnbaar de normaalste zaak van de wereld vinden.

Adversary | 22-12-13 | 14:23

Ach Annabel, vroegah, als jongens een sterke vriend hadden begonnen ze ineens hun vijanden uit te schelden. Als ze dan boos werden kregen ze klop!

Einde van de Domheid | 22-12-13 | 14:22

bullterrier | 22-12-13 | 13:49 | doe dat niet man, dat kan als een bedreiging worden opgevat en dat kan je in de problemen brengen. Er is geen enkele redelijkheid waar je dit soort gasten op kan aanspreken, elke redelijkheid is ze vreemd, het heeft geen enkele zin want ze zullen de inherente tegenstrijdigheid in hun belevingswereld nooit kunnen doorgronden. Wat ze overal zien herkennen ze niet als ze 's ochtends voor de spiegel staan, heeft geen enkele zin, hun hersens functioneren anders. In hun belevingswereld zijn ze nu eenmaal goed. Dat ze verzuurde kortzichtige ultra-ambtenaren zijn komt niet eens in ze op.

Bokito ergo sum | 22-12-13 | 14:21

Ik moet ineens denken aan dat zwakzinnige hinkepootje in het topic van vanochtend. Ons hele land is inmiddels vergeven van dit soort agressieve, licht ontvlambare malloten. Ik vrees dat persoonsbeveiliging voor mensen die zeggen waar ze voor staan gewoon heel hard nodig is.

Ars Vivendi | 22-12-13 | 14:21

Ach zoals Theo Maassen het al zei: "Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar tegen persoonsbeveiliging. Dan denken mensen misschien 2x na voordat ze wat zeggen."
deboerenlul | 22-12-13 | 12:59 | + -145 -
-------
Het bewijst dat Theo M. ook maar een dom rund is op zijn tijd.

appeltjesgroeneweide | 22-12-13 | 14:21

Zeg Geenstijl, flikkert u ook reaguurders die anderen hun bescherming niet gunnen van de panelen?

zwep | 22-12-13 | 14:20

Volgens Dick Ernst Claassen heeft Theo van Gogh dus zelfmoord gepleegd.

Het meest schrikbarende is, dat Dick Ernst Claassen dit in de krant laat zetten en zo een mening normaal vindt. Het zegt veel over de wijze hoe men over een mensenleven en de vrijheid van meningsuiting denkt in zijn kringen. Het zegt ook veel over de wijze waarop men over moslims denkt in zijn kringen. Die zijn blijkbsaar nog minder volwassen dan kinderen die verteld wordt dat sinterklaas niet bestaat.

Een mooi inkijkje in de hoofdstedelijke elitaire mores.

tipo | 22-12-13 | 14:19

VVD-ers zijn tuig. Zonder uitzondering.
- Opstelten en Teeven die anderen tappen maar hun eigen taps "raken zoek".
- Rutte die liegt over Europa.
- Van Baalen die tekent, alleen voor zijn dagvergoeding.
- Weekers die steekpenningen aanneemt.
- Van Rey die mensen omkoopt.

En nu is het genoeg! | 22-12-13 | 14:18

Dick was toch zeker wel dronken toen hij deze tweet de wereld in stuurde?? Oh nee, het is een ingezonden brief dus plenty tijd om goed te overdenken wat je nu eigenlijk beweert, dicky. Nep-democraat!

DeSjaak1000 | 22-12-13 | 14:17

Echte professionals... die nederlandse politici

duitse herder | 22-12-13 | 14:13

Wat een volgevreten lamlul is deze dick ernst claassen , alleen het feit dat wilders al bijna 10 jaar beveiligd wordt
Geeft al aan dat geert gelijk heeft .

De partizaan | 22-12-13 | 14:13

De Islam is meer dan een geloof. En die Islam legt regels op. Niet alleen aan Moslims maar ook aan niet-moslims. En daarom staat de Islam (dat vertelt het boek van allah: de quran) boven de hele mensheid. Hoe groot is het gevaar?!!!

Islam is een levenswijze… Daarom is de islam geloof, ethiek sociale orde en levenswijze tegelijk. De Islamitische wetgeving eist de principiële en volledige onderwerping van alle moslims en alle niet-moslims.
Wie zich niet onderwerpt, moslim of niet-moslim, moet gedood worden. Dat verteld de Koran!

Geert Wilders probeert het Nederlandse volk wakker te schudden en het lukt hem al aardig.
Iedereen die het begrijpt, begrijpt ook de gevaren. Denk maar aan de mohammed-cartoons en de plaats waar niet-moslims in het midden-oosten hebben.

Deze Dick Ernst Claassen is een voorbeeld waar de Nederlandse overheid voor staat.
Er is na WOII niet veel veranderd.

Yisraella Beiteinu | 22-12-13 | 14:13

VVD wenst iedereen deaud die tegen ze is.Ze zullen het niet met zoveel woorden zeggen de staatsmietjes!. Zal ik het dan maar gewoon zeggen als burger en PVVer.. Hey VVDer, van mij mag je een mening hebben, als je maar snel optieft. Is netter en staat duidelijk hoe ik erover denk!

Mr_Pikibelly | 22-12-13 | 14:12

@Ella | 22-12-13 | 13:58
Was hij toevallig ook vrijwilliger bij Ajax?

rara | 22-12-13 | 14:11

"Ik vind dat die beveiliging moet worden gestopt.
Dan zien we daarna wel verder."

Dan zien we daarna wel verder of ze dat hoofd in één houw verwijderen of toch nog een beetje lullig moesten gaan zagen.

Wij, als oud vvd-gemeenteraadslid, zijn uiteraard uiterst benieuwd.

klön | 22-12-13 | 14:11

Onze opperhofnar die nog bij ze moeder eet en boodschappen haalt,ja die.... Rutte zij na de val van rutje 1 ook tegen onze blonde god ik maak je kapot,misschien een VVD-trekje?

Steenrijk | 22-12-13 | 14:11

Is overigens Dick Ernst Claassen al opgepakt? Of mogen Dick Ernst Claassens van deze wereld dit gewoon zeggen?

Boris die Sauertopf | 22-12-13 | 14:10

Stem VVD voor het kruipen voor de oranje elite.
(of elke andere partij)

rechtsdwalendeautist | 22-12-13 | 14:10

Geert provoceert als een oude linksmensch en deze vvdr negeert de oplossingen als een oude rechtsmensch.

Itastijl | 22-12-13 | 14:09

Die Claassen-met-de-dubbele-voornaam vindt dat wilders' beveiliging maar moet worden opgeheven; "daarna zien we wel verder", blaaskaakt hij.

Juistem. Daarna zien we dus de derde politieke moord in korte tijd in dit land tegemoet, naar de beste traditie van een bananenrepubliek.
Met een begeleidend filmpje op JoeTjoep van een of andere achterlijke licht- of donkergetinte moslimbarbaar die staat te zwaaien met een bebloed slagersmes en roept dat niemand in het westen die kritiek heeft op de prolee... pardon, profeet, nog veilig is.
Net zoals dat mooie filmpje van ene meneer Adebowale, nog niet zo lang geleden in Londen gemaakt, op klaarlichte dag.

Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam wil een bananenrepubliek.

Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam wil de deuren naar de barbarij graag wijd openzetten.

Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam ziet graag dat mensen die een andere dan een laffe politieke correcte mening erop na houden, over de kling worden gejaagd, bij voorkeur door een importbarbaar uit Islamistan.

Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam zal wel verder zien na de politieke moord die hij al bij voorbaat heeft goedgekeurd.

Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam zal dan zien dat drie maal een moord vanwege een mening, niet alleen scheepsrecht is, maar ook de barstende kruik die al veel te lang in het water ligt.

Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam zal dan waarschijnlijk goedkeurend toezien hoe in dit ooit beschaafde land, de pleuris uitbreekt die na de moord op Fortuyn nog is uitgebleven omdat de kloppende, warme steenpuist van de terechte woede op policor Nederland kennelijk nog niet rijp genoeg was.

Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam zal dan tot zijn kennelijke genoegen, toezien hoe willekeurige moslims op straat worden aangevallen, hoe moskeeën in vlammen opgaan en hoe hordes losgeslagen islamitische jongeren wraak nemen op nog veel meer Nederlandse burgers.

Stop die beveiliging maar, meneer Blaaskaak Claassen-met-de-dubbele-naam. En gooi dan vooral niet de koran in uw open haard, maar de vrijheid van meningsuiting, de rechtsstaat, en doe de principes van uw partij én de westerse beschaving er dan ook maar bij. En warm uw oude handen aan de vlammen die knetterend likken aan alles waar deze samenleving voor staat. Net zo lang tot dat alles is verteerd tot as, en de barbarij regeert in dit land.

Peter Emile | 22-12-13 | 14:09

Mr. D.E. Claassen mag dat best zeggen hoor. Vrijheid van meningsuiting is een hoog goed ook als het gaat om laffe politiek correcte uitingen zoals die van meester Claassen.
Hij hoeft gelukkig niet bang te zijn dat hij om deze mening wordt omgelegd.
Waar dit soort bestuurders wel op afgerekend zouden moeten worden is de creatie, verkoop en verdediging van de nationale ramp die de multiculturele samenleving heet en vervolgens elke vorm van kritiek wegwuiven als 'fout' om zo een maatschappelijk discussie onmogelijk te maken. Die misdadige praktijk waarmee hij vooral de komende generaties belast verdient wel een standrechtelijke executie naar mijn mening. Dat mag toch ook gezegd worden toch?

Schopenhauer1982 | 22-12-13 | 14:07

Zijn kinderen en kleinkinderen zullen in een zeer nabije toekomst Claassen nog wel eens vervloeken voor wat er met Nederland en henzelf is gebeurd en nog te gebeuren staat.
Hij zelf is dan allang verbrand of tot stof vergaan.

Dostranamus | 22-12-13 | 14:07

Beste Mailer,
Wij hebben uw mail ontvangen.

Vanwege de grote hoeveelheid mail die wij dagelijks ontvangen is het helaas niet mogelijk op iedere mail persoonlijk te reageren.

Wij vragen u om begrip.

Met onvriendelijke groet,
Secretariaat hoofdredactie Het Parool

Wat gaan we nou krijgen! Stelletje luie varkens daar! Ik wil antwoord!

Boris die Sauertopf | 22-12-13 | 14:07

Het failliet van de vrijheid van meningsuiting. Kwetsende woorden ---> deaud

roze_bril | 22-12-13 | 14:07

'Hij vraagt er zelf om', aldus de bruten. De bruten die te dom zijn om hun driften te beheersen en rationaliseren. Het hersenloze religieuze volk en haar politiek correcte apologeten. Je kunt zeggen, je hand naar een grommende hond uitsteken is dom, je vraagt er dan om gebeten te worden. Zo ook met de islam. Maar daarmee vergelijk de islam impliciet met iets slechts, wat in die kringen gelijk staat aan genocide. Dus dan maar alle haat op Wilders. Hij vraagt er om en vraag niet waarom, dan vraag je er ook om. De islam is onverenigbaar met de moderne samenleving en rechtstaat. Dus hoe pakken we dat aan? Door de brenger van dit nieuws aan te pakken. Want oh oh oh er is mocht eens een tenger moslimzieltje knakken.
Progressieve logica, om gék van te worden.

DaughtersofLot | 22-12-13 | 14:06

Mooie manier om van je poitieke concurrent af te komen. Ik noem dit moord met voorbedachte rade

Duck Twacy | 22-12-13 | 14:06

@La Bailaora | 22-12-13 | 14:02
Laat dat verkapte maar weg. Obersturmbannführer Claassen ist ein schreibtischmörder. Hij beveelt de SS van harte aan.

Vraag maar aan het Verzetsmuseum.
www.verzetsmuseum.org/museum/nl/organi...

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 14:06

Met vooruitziende blik hebben papa en mama Claassen hun neukfout destijds "Dick" genoemd.
Wát een engdenkende lul om zoiets te durven roepen over een man die de teloorgang van Nederland wenst te stoppen en de opofferingen,die daar schandalig genoeg bijhoren,voor lief neemt.
"Schaam je,lul,met je verraderspartij die chronisch verkiezingsbeloftes verkwanselt in ruil voor Haagsch pluche.

R.B.Scott | 22-12-13 | 14:04

"Dan zien we daar na wel verder"
Subliem, in 1 zin de hele oude politiek opgeschreven.

No Mames | 22-12-13 | 14:04

Dus deze man vindt het onbegrijpelijk dat veel mensen Wilders steunen. Daarmee etaleert hij in zijn mateloze domheid hoever hij van de realiteit losgezongen is geraakt.

Ars Vivendi | 22-12-13 | 14:03

Ik gun het Dick ernst Claassen dat ook hij 24 uur beveiliging nodig heeft omdat hij misstanden aan de kaak stelt, wat een ontzettende blinde eikel die vent.

Rimpeldoos | 22-12-13 | 14:02

Dit is een verkapte oproep tot moord.

La Bailaora | 22-12-13 | 14:02

Nou ben ik stelselmarig diep gegriefd door zo'n beetje alle politici, dus het biedt wel mogelijkheden.

pfffft! | 22-12-13 | 14:01

Dus, als ik door een booslim beledigd wordt, kan ik hem legitiem kaputt maken?

Brandend Zand | 22-12-13 | 14:00

En die club (VVD)krijgt er vandaag weer twee virtuele zetels bij.
Nederland is gek, knettergek.
Wilders is voor Nederland de enige rots in de branding.

Dostranamus | 22-12-13 | 14:00

Het is Dick Ernst Claassen naar het hoofd gestegen.
.
Dick Ernst Claassen: ‘Ik speelde geen Sinterklaas, ik wás Sinterklaas’
.
''Jezus-gevoel
Een verschijnsel waar hij als goedheiligman mee werd geconfronteerd, is dat de kinderen hem allemaal wilden aanraken.
‘Het is ongelooflijk, al die kinderen die je een
Kusje willen geven, een handje willen geven of aan je mantel trekken...
Ken je dat verhaal uit de bijbel, van die zieke man, die denkt: “Als ik Jezus’ mantel aanraak dan komt het wel goed...”
Dat Jezus-gevoel had ik als Sinterklaas.’
Claassen, inmiddels toe aan een nieuwe sigaret, vertelt over een van zijn ontroerendste moment als Sinterklaas.''

www.karinlassche.nl/pdfs/sintfinal.pdf...

Ella | 22-12-13 | 13:58

@macmiep.nl | 22-12-13 | 13:17
Claassen zelf zou het ook niet zelf doen. Hij stelt: hef te beveiliging op, kijk even de andere kant op, afwachten wat er gebeurt, en daarna zien we wel verder.

En dat is precies wat er gaat gebeuren. Niet omdat de (VVD-)heren het zo zeer op hebben met de gekwetste gevoelens van moslims, maar omdat dit handel kost, harde pecunia, en dat is hén heilig.

Ven1V1d1V1c1 | 22-12-13 | 13:57

@terrormannetje | 22-12-13 | 13:46
Voorbeeld?

rara | 22-12-13 | 13:56

Die sticker is niets meer dan een erg milde kritiek op de grootste weerzinwekkendste bedreiging van ONS land.

Rugblaffer from hell | 22-12-13 | 13:54

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 13:45 |
Bewijst maar weer een hoe weinig men van de geschiedenis wil leren. Meneer Claassen beziet de wereld vanachter zijn schrijftafel, met achter zich een kast vol boeken, deels ongelezen, deels gelezen maar nooit begrepen. Daar lopen er meer van rond, mensen die denken aan het eind van de wereldontwikkeling te staan en te kunnen oogsten, "gut gebildet" te zijn en dus in staat om een oordeel te vellen over goed en kwaad, mensen die menen dat het inmiddels allemaal wel duidelijk is waar die wereld naartoe wilde, wat die wereld met de mensheid voorhad, namelijk alziende alles begrijpende types als Claassen voortbrengen die de dommen de weg wijzen. Levensgevaarlijk volk, dat volk der Epygonen.

Schoorsteenveger | 22-12-13 | 13:53

Ach zoals Theo Maassen het al zei: "Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar tegen persoonsbeveiliging. Dan denken mensen misschien 2x na voordat ze wat zeggen."
deboerenlul | 22-12-13 | 12:59 | + -95
Klopt in principe, maar houdt er geen rekening mee dat het incasseringsvermogen van de doelgroep (in het geval Wilders) zo klein is dat er helemaal niets meer gezegd kan worden. In dat geval is ter bescherming persoonsbeveiliging helaas noodzakelijk. Van Maassen zelf hoor je toch ook niets meer?

Synecdoche | 22-12-13 | 13:53

Als je in Amsterdam de verkiezingen wilt winnen, kun je maar beter linkse praatjes verkondigen. Of, gelet op de demografische eigenschappen van de stad, anti-PVV muziek van de westertoren blazen. Maar dit gaat wel heel erg ver. De logica is, kort samengevat, 'als Wilders een punt heeft te verkopen, dan moet hij daar maar voor sterven, anders in zijn punt niets waard'. Verraderlijke logica, met nadruk op verraad.

DaughtersofLot | 22-12-13 | 13:53

Elke debiel kan dus VVD raadslid in 020 worden blijkt maar weer. Heb meelij met ons volk

badlegerig | 22-12-13 | 13:52

Als in de oorlog mr. D.E.sintClaassen de buurman van Anne Frank was geweest hadden we nu een onafgemaakt dagboek gehad met ongeveer twee bladzijden. De landverrader.

ja,diedus! | 22-12-13 | 13:52

Totdat er een paar van die haatbaarden en MOE-landers bij meneer in de straat komen wonen, dan is hij ineens wel pro Wilders.

Bert van Ernie | 22-12-13 | 13:51

ik heb hem via FB een berichtje gestuurd : met dat ik hoop dat het met hem dan hetzelfde gebeurt.

bullterrier | 22-12-13 | 13:49

-weggejorist-

vasel | 22-12-13 | 13:49

De kosten van Wilders zijn peanuts vergeleken bij de riante wachtgeldregelingen van politici, wethouders en hoge ambtenaren. Daar hoor je ze anders nooit over. maar als het gaat om politieke tegenstanders, dan opeens moeten die maar aan de krokodillen worden gevoerd. De V in VVD staat niet meer voor vrijheid maar voor volksverlakkerij.

Moonwarrior | 22-12-13 | 13:46

Rara, mooi is zo'n wereldje hè? Helaas werkt de praktijk anders

terrormannetje | 22-12-13 | 13:46

Heeft Ernst zijn kinderen wel verteld dat Sinterklaas niet bestaat, of durft hij dat niet uit angst vermoord te worden?

tipo | 22-12-13 | 13:45

Het stuk tuig, mr. D.E. Claassen, de schrijftafelmoordenaar dus, zit in het Comité van Aanbeveling van het Verzetsmuseum.

Muhaha! Meister Goering Claassen beveelt het Verzetsmuseum aan.

www.verzetsmuseum.org/museum/nl/organi...

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 13:45

Dick Ernst kan achterop de brommer bij Thomas von der Dunk.

Worstjes | 22-12-13 | 13:44

@terrormannetje | 22-12-13 | 13:37
Holocaust-ontkenningen zijn bij wet strafbaar gesteld. Verder biedt de wet alle ruimte voor mensen die politieke en religieuze discussies willen voeren, en tekst op de sticker van Geert is daar een voorbeeld van.

Snap je?

rara | 22-12-13 | 13:42

"Ik ben denk ik wel een van de weinige Amsterdammers die de Burgemeesters van D´Ailly tot en met Cohen zeer persoonlijk heeft gekend en ken en met de meeste ook ZEER bevriend was."
.
Uit "Onsamsterdam, wie was de beste" : compleet ontbindend addergebroed.

Thoth | 22-12-13 | 13:42

"Tien jaar overziend is het aantal allochtone kinderen enorm toegenomen. Er komen steeds meer vaders die kleine meisjes met een hoofddoek
optillen. Dat vind ik fantastisch"...
Aldus de man die tien jaar voor Sinterklaas speelde in Amsterdam

NFC | 22-12-13 | 13:41

In feite geeft het ex raadslid hiermee aan dat hij het met Mohammed Bouyerie eens is, die Theo van Gogh heeft de moord aan zichzelf te wijten en als Wilders door een geloofsgenoot van Bouyerie aan het mes geregen wordt, is het ook zijn eigen schuld.
Het is vergelijkbaar met zeggen dat een vrouw die zich 'uitdagend' kleed het aan zichzelf te wijten heeft als ze wordt verkracht.
Best meneer Claasen, heeft u er al aangedacht dat als een aanhanger van de PVV je om jouw uitspraken aan het mes rijgt, het volgens je eigen theorie ook je eigen schuld is?
Nee, natuurlijk niet, want bij de policoren zit je aan de juiste kant van de waarheid, en gelden andere regels, waarbij de ander sowieso altijd fout is.
De ideologie van de politieke correctheid vertoont opvallende gelijkenis met die van de Nazi's, die hielden er ook zulke ideeën over na over hun ideologie, wie het er niet mee eens was kon een kogel krijgen.

me,myself and IK | 22-12-13 | 13:41

@Mammeloe | 22-12-13 | 13:35
Nope, een VVDer.

La Vie En Rose | 22-12-13 | 13:41

het liberaal-seculiere gedachtengoed van de VVD is o.a. ontleend aan het Verlichtingsdenken in de 18e waar niet alleen de Lodewijken, de adel maar ook de katholieke kerk een verstikkende greep hield op de burgers. D'Alembert en Diderot gebruikten de Encyclopédie niet alleen om de voortgang van de wetenschap te rubriceren maar ook als ( verkapt) middel om kritiek te leveren op de heersende klasse cq , adel en kerk. Tijdgenoot Voltaire deed het wat minder subtiel en moest naar Engeland vluchten alwaar hij kennis nam van het parlementaire systeem en ging daarna wonen pal aan de grens om op tijd weg te komen.De intolerantie van de RK kerk ( marteling ) was Voltaire een doorn in het oog. Kerk en Staat waren detijds nauw verbonden en hij werd als ennemy of the french state beschouwd. Nu 250 jaar later zich in Europa een godsdienst nestelt die slechts het woord van het zwaard ( botte mes) predikt is het policor in rep en roer wanneer men hiertegen ageert. Deze VVD-er verloochent de waarden waarvoor een seculier liberaal dient te staan. En de PVDA die vanaf de 30-er jaren de kerk te vuur en te zwaard heeft bestreden laat niet na de islam te omarmen en sluit de ogen voor de tenietdoening en de komende teloorgang van de kostbare waarden binnen onze samenleving waar door de voorafgande generaties hard is gevochten op papier en met daad.Nederland bevindt zich op een glijdende schaal, onze kinderen zullen dat met lijf en leden gaan ondervinden de komende decennia.

Jan Boule | 22-12-13 | 13:40

Manmanman wat een schandelijke uitspraak!
Is er dan helemaal niets geleerd van de moord op Van Gogh? En waren de bedreigingen aan het adres van Hirschi Ali dan ook haar eigen schuld, of valt zij als uit Nederland gevluchte collega VVD'er buiten de policor kokervisie van deze bazelende VVD kwezel?

Rudjen | 22-12-13 | 13:40

bedreigd.. voordat het meer over spelling gaat dan over inhoud

terrormannetje | 22-12-13 | 13:40

Tsja, het "fatsoen" van de gevestigde politieke partijen. Een hardnekkige mythe...

Parel van het Zuiden | 22-12-13 | 13:40

@Jackanders | 22-12-13 | 13:30 en 13:21

No probs Sjek! GMTA ;)

La Vie En Rose | 22-12-13 | 13:40

Onderstaande tekst zegt al genoeg over die vent.
Voelde zich als Sinterklaas in een lendendoekje.
'Ken je dat
verhaal uit de bijbel, van die zieke man, die denkt: “Als ik Jezus’ mantel aanraak dan
komt het wel goed...” Dat Jezus-gevoel had ik als Sinterklaas.’
‘Tien jaar overziend is het aantal allochtone kinderen enorm
toegenomen. Er komen steeds meer vaders die kleine meisjes met een hoofddoek
optillen. Dat vind ik fantastisch, sinterklaas is echt een feest voor de hele bevolking.’
O ja?.... Leg dat maar even uit aan Zwarte Piet dan.
Het hele verhaal is trouwens een giller.
Zit vol hoogmoedswaanzin en eigendunk.
www.karinlassche.nl/pdfs/sintfinal.pdf...

Schietmijmaarlek | 22-12-13 | 13:40

@dlseth_ | 22-12-13 | 13:24
Ik schrijf nergens dat linkse partijen en de VVD elkaar uitsluiten. Zou nogal dom zijn, zeker gezien de huidige coalitie.

Wat ik bedoel staat in de eerste zin van mijn plemp.

La Vie En Rose | 22-12-13 | 13:37

De zelfde meneer zal natuurlijk wel in de bres springen voor Volkert van der Graaf wanneer deze beveiliging nodig heeft. Pim Fortuyn kreeg van Wim Kok overigens ook geen beveiliging, wat een goedkope en effectieve manier is gebleken om deze uit de weg te ruimen.

pistol-pete | 22-12-13 | 13:37

Wie neemt een politicus serieus als hij een sticker op zijn deur plakt met de tekst:

Holocaust is zwaar overdreven en dient enkel als middel om een bepaalde ideologie te ondersteunen en om financieel voordeel te behalen.

Nee, het bovenstaande roepen is in veel landen strafbaar. Maar wat Wilders op zijn deurtje heeft geplakt is vrijheid van meningsuiting. Terwijl het bovenstaande geen belediging, kleinering of schoffering bevat. Tenzij je gelooft dat de holocaust heilig is. Als je dan niet kunt realiseren dat andere mensen soortgelijke waarden kunnen hebben, maar dan anders ingevuld, dan heb je echt een grote plaat voor je blinde kop.

Als een politicus politiek bedrijft en daarmee bedreigt wordt voor zijn leven, moet de staat bescherming bieden. Maar als iemand ongenuanceerd bepaalde waarden van mensen dusdanig beschimpt, is dat niets anders dan opruiing. Daar is strafbaar. De Nederlandse staat is niet verplicht om strafbare feiten te faciliteren en vervolgens bescherming te bieden.

Punt uit.

terrormannetje | 22-12-13 | 13:37

Volgens mij was die Van Riessen een PvdA-er. Schandalige en misdadige uitspraak idd.

Mammeloe | 22-12-13 | 13:35

Zijn VVD collega Hooijmaijers wordt in elk gaval straks goed beveiligd voor een aantal jaren. Zo doen ze dat bij de VVD.

watazooi | 22-12-13 | 13:35

@VanBukkem | 22-12-13 | 13:33 |
Geert bijt zijn kop er af hahaha

Hobbykip | 22-12-13 | 13:35

Waar vraag jij eigenlijk om, Claassen?

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 13:33

@cumshaft | 22-12-13 | 13:25
Misschien, om kosten uit te sparen, is het handig dat Volkert bij Geert intrekt.

VanBukkem | 22-12-13 | 13:33

Ad337 | 22-12-13 | 13:23 |
Ik denk dat hij zal zeggen dat enkel bepaalde blaaskaken het recht niet hebben om geveiligd te worden als dat nodig is, namwlijk blaaskaken "die voor alle moslims beledigende teksten" het licht doen zien. Enkel die worden uitgezonderd, gewoon omdat De Verhevene dat beveelt, ook aan de kufar.

Schoorsteenveger | 22-12-13 | 13:32

Kunnen ze deze nep liberalen niet gewoon uit de partij kicken! Of is dat niet liberaal ??

Hobbykip | 22-12-13 | 13:30

Ah gos, zo te zien krijgt één van de VVD-ers eindelijk door dat de achterban grotendeels naar de PVV is overgelopen. Aangezien die achterban langzaam maar zeker door krijgt dat de VVD niet langer een partij is die gunstig is voor de economie. Samenzweren met de meest linkse PvdA aller tijden, de grenzen wagenwijd openzetten voor schorem en het land verraden aan de EU en haar euro.
Een kwakkelende economie met een enorme werkloosheid, maar toch massaal mensen blijven binnenhalen. Waardoor het overschot aan arbeidskrachten alleen maar groter wordt. Voorlopig zitten we opgescheept met één verloren generatie (met name geboren tussen 1985-1995). Al gaat dit afbraakbeleid nog een aantal jaar door zal, net als in Griekenland, een kwart van het land aan de uitkering zitten. S&P verwacht in 2015 een werkloosheid van 11,5% in Nederland.
Om maar niet te beginnen over de misdaadgolf. Dat de cijfers gunstig lijken komt alleen maar doordat mensen te moedeloos zijn om het te melden. Afgelopen week alleen al is er in mijn wijk 3x ingebroken. Onlangs heeft de politie een bord opgehangen om inbrekers te waarschuwen: 'Niet kraken, want wij waken'. Effect = 0, aangezien de inbrekers het waarschijnlijk niet eens kunnen lezen. De politiek doet er helemaal niks aan, sterker nog op 1 januari gaan de grenzen nog verder open. Voor nog kanslozer volken.
Maar dat de achterban wegloopt is natuurlijk niet de schuld van de koers de partij. Neen, dat is de schuld van Wilders.
Wat een zielig figuur is die Dick toch ook.

Semper Pecunia | 22-12-13 | 13:30

Volgens Google zit-ie op Facebook. Ik niet.

rara | 22-12-13 | 13:30

Ik wist trouwens niet dat Het Parool nog bestond. Ik dacht dat dat grachtengordelbuurtkrantje al lang opgeheven was. Maar ik kom dan ook niet zo vaak in een krantenkiosk. Bestaan die trouwens nog, krantenkiosken?

VanBukkem | 22-12-13 | 13:30

@Jackanders | 22-12-13 | 13:25
Oeps, plagiaat.


@La Vie En Rose | 22-12-13 | 13:21
Sorry, Vie.

Jackanders | 22-12-13 | 13:30

Vast een stokoud raadslid, duidelijk al op weg naar zijn persoonlijke droomwereld van de dementie, schiet ff op lul Claassen.

Causa Sui | 22-12-13 | 13:29

Dick Ernst Claassen ga lekker aan de drank ofzo, of was je al bezopen toen je dit bedacht.

XaaD666 | 22-12-13 | 13:28

Wat een domme clown, deze jurist.

carramba | 22-12-13 | 13:28

Ingezonden stuk is helder. Geeft goed inzicht in het gedachtengoed van deze VVD-er. Zo weten we weer wat we aan (sommige) politici hebben. Uit de partij zetten, die malloot.
Heeft iemand hem al gespot in bijeenkomsten van mannen van de Ware Religie? Kan hij daar voorman worden.

ljcoster | 22-12-13 | 13:27

Dit is net zoiets als zeggen dat een lekker wijf er om vraagt verkracht te worden en we er dus ook niet om geven als dat gebeurt. Waanzin!

BluRay | 22-12-13 | 13:27

La Vie En Rose | 22-12-13 | 13:21 |
Toch wel vrije uitloop koffie he'?

newray | 22-12-13 | 13:27

die volkert g. krijgt straks op 'onze kosten' ook 24 uurs bewaking, dus waar maakt dick zich druk om...

cumshaft | 22-12-13 | 13:25

Dit is dan maar een ex-gemeenteraadslid vissend in de electorale meerderheidsvijver van Islamsterdam.
Maar welke geinteresseerde waarnemer twijfelde er in het algemeen nog aan dat de VDD in dhimmitude en beperking van meningsvrijheid haar broederpartij D66, de loef tracht af te steken?

WirMachenMusik | 22-12-13 | 13:25

Zo'n seniele pipo zou je bijna toewensen dat hij voor de rest van zijn leven beveiliging nodig heeft.

Jackanders | 22-12-13 | 13:25

@Slipsnifter | 22-12-13 | 13:08
Klopt, schijnt zelfs dat ie in die dagen ook eens in Iran is geweest, om met een of andere hoge geestelijke leider aldaar, te praten over het Jodenprobleem.

Per-Ongeluk | 22-12-13 | 13:24

@La Vie En Rose | 22-12-13 | 13:21
Je hebt het over 'linkse partijen' en de VVD alsof deze elkaar uitsluiten..

Je weet dat de jaren 80 voorbij zijn?

dlseth_ | 22-12-13 | 13:24

( * _ * ) Deze mijnheer huppeldepup van dezelfde huppelVVD partij is net als opRutte de weg kwijt. Ik hecht vooralsnog geen waarde aan wat hij ook zegt. Maar ik mag hopen dat deze stemmingmakerij die hij maakt afgestraft wordt. Waren de meeste maar als Wilders, dan zou er hier al een hele andere cultuur heersen. Dus mijnheer u krijgt van mij ongezien de t*fus.

HdJ& | 22-12-13 | 13:24

Stel dat iemand hem vanwege deze uitspraak naar het leven staat. Zou hij dan zo consequent zijn om te erkennen om beveiliging te weigeren omdat hij het over zichzelf heeft afgeroepen?

Ad337 | 22-12-13 | 13:23

Je kunt dus ook na de oorlog nog vreselijk fout zijn blijkbaar.

ja,diedus! | 22-12-13 | 13:23

"Dan zien we daarna wel verder." Dat is nog de meest onbeschofte uitlating. Vrij vertaald: dan wachten we er wel op tot hij overhoop wordt geschoten of aan het mes wordt geregen."

Schoorsteenveger | 22-12-13 | 13:22

Wij denken dat de Wilders- en PVVhators alleen bij de linkse partijen zitten.

Dat is een misvatting, zoals ook nu weer blijkt.

Eerst ex-commissaris van de Amsterdamse Politie Joop Riessen (VVDer), die gewoon bij P&W uitsprak dat Wilders gemold moest worden en PVVstemmers moesten worden gedeporteerd - zonder dat daarover enige ophef ontstond - en nu dus deze Dick Ernst Claassen die Wilders kennelijk erg graag dood wil hebben.

Je zou bijna wensen dat dit soort lieden ook levenslange beveiliging nodig hebben.

Bijna hè? Want zo'n leven als Wilders al negen jaar verplicht moet leiden, mede door types als bovengenoemden, gun je je ergste vijand niet.

La Vie En Rose | 22-12-13 | 13:21

Overigens is Mohammed een boef noemen niet geheel correct, hij is nooit door een rechter veroordeeld, derhalve niet schuldig bevonden. Iets met onschuldig tot het tegendeel is bewezen en dat hij zich vergreep aan een negenjarig meisje maakt hem dan een pedofiel, het was in die tijd niet verboden.

Udo Hess | 22-12-13 | 13:21

Zeuren over de beveiliging van Wilders *proest*

Maken ze ook zoveel herrie over de miljoenen Euro's die er in Brussel verspild worden?!

Thinktank | 22-12-13 | 13:21

Probleem met veel oude blanke mannen is volgens mij dat zij in al hun jonge jaren redelijk veel profijt hebben gehad van de bijna onzichtbare samenwerking met moslims en joden. Moet ik dat nog verder uitleggen? Denk (jonge)vrouwen, drugs, geld, mooie auto's, huizen.

Die zijn nu op een leeftijd dat het feestje een beetje over is, en ergeren zich er dan aan dat hun vriendschap met bepaalde culturen op de tocht staat dankzij nu weer iemand als greet ..

Zomaar een idee hoor. *koffie gaat zetten*

de grote Anti | 22-12-13 | 13:21

Ik verbaas mij er nog steeds over hoe het establishment (van links en rechts en de media) het opneemt voor de Islam en mensen aanvalt en naar beneden haalt die kritisch staan tegen de Islam.
.
Vaak hebben dezelfde mensen geen enkele sympathie voor Christenen en houden ze hun mond als er Christenen in de wereld op grote schaal worden afgeslacht en gediscrimineerd .
.
Hetzelfde beeld zie je in de VS waar Hollywood en veel media tekeer gaan tegen Christenen die belachelijk worden gemaakt en/of de mond worden gesnoerd maar sympathiek staan tegenover de Islam en geen kritiek op de Islam tolereren.
.
Hollywood maakt nu zelfs series met moslim families (geschreven door een moslim) om zo de Islam sympathiek te maken voor het grote publiek.
.
Ik kan die "liefde" voor de Islam door de "elite" niet begrijpen. Als er een gevaarlijke religie is die wereldwijd bekend staat als zeer gewelddadig en intolerant dan is het wel de Islam.

Mortimerr | 22-12-13 | 13:21

Met de VVD-steun van Verhofstad als lijsttrekker voor de Europese Liberalen was mijn animo om VVD te stemmen al aanzienlijk afgenomen, met dit soort figuren in de partij kon de dreun voor de partij wel eens enorm worden zowel in Europa als bij de gemeenteraadsverkiezingen.

Vampire | 22-12-13 | 13:21

@dlseth_ | 22-12-13 | 13:15
Hij is tegen persoonsbeveiliging. Heeft-ie zelf gezegd.

rara | 22-12-13 | 13:21

Alleen maar goed dat dit soort dreigementen de media halen. Ook deze man heeft een achterban en die is zeker niet gering. Jammer dat er steeds oud-politici uit de kist worden getrokken om dit soort vuige taal te bezigen. Zittende politici die er net zo over denken houden hun mond. Dat is veel griezeliger want die kunnen er op worden aangesproken.

NFC | 22-12-13 | 13:21

Het was geen dronken twitterbericht. Hij heeft deze brief nuchter geschreven, herlezen en toen op de bus gedaan. Hij mag zich over een paar jaar bij een volkstribunaal verdedigen.

Mammeloe | 22-12-13 | 13:21

Claassen is niet alleen zelf hier de verwaande blaaskaak, hij kwaakt er ook nog bij.

Conan de Rabarber | 22-12-13 | 13:20

Goede reactie GS: Het staat in de koran dus iedereen is gewaarschuwd. En een gewaarschuwd man telt voor twee. Dus niet zeuren als u onthoofd wordt. U had het kunnen weten. Het staat in de koran en is daarmee legaal.

lulleficatie | 22-12-13 | 13:20

Gisteren in de krant gelezen, ik was totaal verbijsterd.
Dat zoiets geschreven kan zijn door een politicus. De man zou beter moeten weten en moet zich de ballen uit zijn broek schamen.

Rico Tampeloerus | 22-12-13 | 13:20

Dat D66 gaat nog eens heel groot worden,

newray | 22-12-13 | 13:20

dlseth_ | 22-12-13 | 13:15 Ja , wat zal die surrogaat-sint dan in zijn paarse broek poepen en zich beroepen op democratie , iets waar hij zelf blijkbaar wel lang van heeft geprofiteerd , maar nu de buit finacieel binnen is er een dikke vinger naar opsteekt. De ouwe seniele stoker is hier wel even een fatsoensgrens over gegaan hoor.

ja,diedus! | 22-12-13 | 13:20

Typish PvvdA

7e55e | 22-12-13 | 13:19

"Ik vind dat -Geert Wilders- die beveiliging moet worden gestopt!"

VanBukkem | 22-12-13 | 13:18

@joyriders | 22-12-13 | 13:03
De ironie is natuurlijk dat de heer Claassen de komende dagen wordt doodgegooid met doodsbedreigingen. En volgens hemzelf heeft hij geen recht op beveiliging.

Uiteraard keur ik elke doodsbedreiging af. Maar ik mag wel lachen om de situatie.

rara | 22-12-13 | 13:18

@macmiep.nl | 22-12-13 | 13:11 | + 0 -
Addendum:
Maakt u zich geen zorgen, ik zal het niet doen. Ik heb namelijk de Vrijheid van Meningsuiting wél hoog zitten.

Rest In Privacy | 22-12-13 | 13:17

@ likmegaties | 22-12-13 | 13:05 |
en daar is dan ook gelijk alles mee gezegd.

normanius | 22-12-13 | 13:17

Dacht dat een fatsoenlijke krant de inhoud van artikelen screende. Waarschijnlijk ook gedaan en dit zegt dus ook iets over het parool.

janEnrika | 22-12-13 | 13:15

Morgen een stickertje op de auto en voordeur van Dickie plakken.

Moet je eens kijken hoe hard die seniele ouwe graftak om persoonsbeveiliging zal janken zodra de eerste baksteen door de voorruit van z'n Saab gaat.

dlseth_ | 22-12-13 | 13:15

Vergat nog wat: beveiliging van zijn centen, kan meneer Dickie ff overleggen hoeveel belastingcentjes hij betaald heeft.

Uw Verzekeringsadvis | 22-12-13 | 13:14

Kaas de Vies | 22-12-13 | 13:00
Meningen verschillen Kaas, maar over feiten valt niet niet te discussiëren.

EllaRouvoet | 22-12-13 | 13:14

Dus eigenlijk zegt dit figuur dat een politicus vogelvrij is? Je roept wat, mensen zijn beledigd, bedreigen je met de dood en dan mag je het zelf uitzoeken? Sorry, maar als iedereen die een keer beledigd is door iemand, die iemand had vermoord, dan waren er nog maar weinig mensen over in dit land.
.
Deze idioot moet zich eens afvragen waarom Wilders zo populair is en waarom zijn actie zo aanslaat. Ik zal drie woorden noemen als hint: 'ruifvreters' en 'klaar mee'.
.
Blijkbaar mogen bepaalde personen in dit land wel met de dood bedreigd worden en wordt niet opgetreden tegen de bedreigers, terwijl anderen niet bedreigd mogen worden en wel opgetreden wordt tegen de bedreigers (of waxinelichtgooiers). Ik vind een dergelijk onderscheid een beetje eng.

Pikkestrijder | 22-12-13 | 13:14

Mensuh, mensuh, rustig nou allemaal.Geen zorgen. Tis bijna kersemis dus: "vrede op aarde" Hoelang moet ik dat nou nog roepen? Nog 2000 jaar ? Gritus is ook voor jullie aan het kruis gaan hangen hoor.

hero_of_heaven | 22-12-13 | 13:14

Langdurig verblijf in de stad van de Linkse Kerk heeft Dick Ernst Claassen geen goed gedaan. Als Sinterklaas is hij waarschijnlijk een keer hard van zijn knol geflikkerd.

Fijnstoffer | 22-12-13 | 13:14

Heeft die namaak Sinterklaas al een heldhaftig stukje geschreven over die "tegenactie sticker " ? U weet wel , die over die onthoofding van Greet.

ja,diedus! | 22-12-13 | 13:14

ViesVuigDodelijk

Steenrijk | 22-12-13 | 13:14

Uiteraard een raadslid uit Dramsterdam, het provinciale dorpje dat denkt dat het een wereldstad is. Zes keer zoveel ambtenaren als wereldstad NYC, daar zijn ze wel weer heel goed in, heel veel ambtenaren hebben. De rekening van die behagelijke idylle schuiven ze wel door naar de paar ondernemers die de ambtenarenterreur nog net trekken, en de paar echte Amsterdammers die nog enige hoop hebben dat het daar ooit nog goedkomt. Afzinken dat kutdorp en wenen over wat het ooit was.

Bokito ergo sum | 22-12-13 | 13:14

Staat een mooie conclusie van wereldvreemde, wat anders te verwachten van een 020 raadslid.
" Asscher vindt het walgelijk, en toch blijven NL-ers Geert steunen "
Vrij vertaald Asscher is Jezus/Kim/MAO en Lenin in 1 persoon , we moeten de mening van A. volgen, Dickie is echt niet helemaal goed bij z n harses.
Dieptriest dat zulk soort lieden een platform krijgen, oppakken wegens aanzet tot moord.

Uw Verzekeringsadvis | 22-12-13 | 13:13

Het blijft leuk. Dezelfde mensen die de vrijheid van Theodor Holman verdedigden om alle christenen misdadigers te noemen, buitelen nu over elkaar om Geert Wilders die vrijheid te ontnemen, dat mag je de Volkskrant, D66, PvdA en kennelijk VVD toch ernstig kwalijk nemen. Overigens zeer terecht dat Holman mocht zeggen, maar zeik dan niet als iemand iets lelijks zegt over de Islam.

Udo Hess | 22-12-13 | 13:13

En Het Parool moet ook voor de rechter komen wegens het publiceren van een oproep tot moord op Geert Wilders.

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 13:12

Meneer Claassen, u kwetst mij diep. Volgens uw eigen redenering mag ik u nu vermoorden. Hoe vindt u dat eigenlijk?

Rest In Privacy | 22-12-13 | 13:11

Ongeloofijk. Die man is achterlijk.

Thoth | 22-12-13 | 13:11

Deze man staat nog eens aan het begin van een burgeroorlog met zijn argumenten opgediept uit de diepe en kromme spelonken van zijn eigen gelijk.

ja,diedus! | 22-12-13 | 13:11

Nou laten we hopen Dick vannacht fijn inslaapt.

OscarWilde | 22-12-13 | 13:11

Op zich denkt dat oud VVD-raadslid natuurlijk niet veel anders dan Wilders toen Ayaan moest worden beveiligd.

* Il Principe * | 22-12-13 | 13:10

Die hele VVD heeft zichzelf toch al in de uitverkoop gedaan. Zet deze treurwilg er ook maar bij...

Aantastelijk | 22-12-13 | 13:10

Tja is dan ook OUD wethouder, nu een oude seniele man.
Geert heeft inderdaad nog nooit tot geweld opgeroepen en daar kunnen veel mensen niet tegen en proberen ze hem uit te lokken om dit wel te doen.
Geert ga lekker door met de ingeslagen weg!

Tjeu007 | 22-12-13 | 13:09

Geert houdt gewoon niet van polderen... Recht voor zijn raap, discussies los maken. Dat kan nu eenmaal niet policor...
Dat hij 24/7 beveiligd MOET worden in een vrij en democratisch Westers land is al walgelijk genoeg!
En geeft mij te denken...

number668 | 22-12-13 | 13:09

De Gutmensch roert zich steeds weer meer en meer. Ze waren de schaamte allang voorbij. Nu vallen de maskers weg. Wie niet voor ons is, is tegen ons en mag door onze linkse of islamitische vazallen van kant worden gemaakt.

Schandalig.

balustrade | 22-12-13 | 13:08

Nu even afwachten tot iemand die het niet met deze ex wethouder eens is hem overhoop knalt en dan voor de rechter verklaart dat deze democraat dit zelf heeft goedgekeurd. En dus wordt vrijgesproken. Terecht.

Polletje Piekhaar | 22-12-13 | 13:08

Politie. Pak die Claassen s.v.p. vandaag nog op. Alvast dank.

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 13:08

Hoe vaak moet ik het nog zeggen handen af van die bourgondier

Steenrijk | 22-12-13 | 13:08

@Per-Ongeluk | 22-12-13 | 13:06
De denkwijzen van socialisten en moslims liggen erg dicht bij elkaar, daarom zijn ze ook zo zot op elkaar.
Dat mannetje met die rare bloksnor was ook bijzonder gecharmeerd van de ieslaam.

Slipsnifter | 22-12-13 | 13:08

Zeg meneer Claassen, weet u nog wat er gebeurde toen een Somalische parasiet een paar jaar terug bij een Deense cartoonist aanbelde om verhaal te halen over de door de man getekende spotprentjes?

eerstneukendanpraten | 22-12-13 | 13:07

Hmm Freek de Leek; net zoals een dame in een korte rok het niet zelf over zich afroept om verkracht te worden, roept iemand met een kritische mening over de Islam het niet zelf over zich af om vermoord te worden. De fout ligt in beide gevallen toch echt bij de verknipte dader.

Best koud hierboven | 22-12-13 | 13:07

Deze lul ?http://www.karinlassche.nl/pdfs/sintfinal.pdf

ja,diedus! | 22-12-13 | 13:07

@deboerenlul | 22-12-13 | 12:59

Een tekening is al genoeg om die idioten van de 'ware religie' te doen ontbranden.... met de import van dit 'geloof' hebben we een hoop licht ontvlambare anti democratische kneuzen het land binnengelaten en sindsdien is het er niet veel leuker op geworden!

Fatwabuster | 22-12-13 | 13:06

Uitstekend stuk, Annabel!

Dit soort tuig, en dan heb ik het op de VVD'ert Dick Ernst Claassen, moet aan de schandpaal genageld worden.

*VVD = lam*

Lewis Lewinsky | 22-12-13 | 13:06

Alles in nederland is englinks, zelfs de "rechtse" en "liberale" partijen.

Slipsnifter | 22-12-13 | 13:06

Oké, dus Hitler was niet alleen een goed christen, maar had ook zeker een goed moslim kunnen zijn? Beide religies roepen immers dat we op moet moeten passen voor de Joden en vervolging van dit volk zou wel in beider beeld passen?

Per-Ongeluk | 22-12-13 | 13:06

Dick Ernst Claassen, Ad Melkert... u snapt het verder wel.

CornholioNL | 22-12-13 | 13:05

Hulde voor Wilders , hij zegt wat de mensen denken

likmegaties | 22-12-13 | 13:05

Je moet het maar op durven schrijven. Los van het feit wat je ook dan mag vinden over die stickers van Wilders, zulke teksten als Claassen uitkraamt doe je gewoon niet.

brutus68 | 22-12-13 | 13:05

Als je Dick Ernst Claassen googelt krijg je Sinterklaas...?

colonnecinco | 22-12-13 | 13:04

De VVD komt qua ideeen met de dag dichter bij de PvdA.
Ik heb er jarenlang op gestemd en heb nu het gevoel dat ik al die jaren ben belazerd.
Wat waarschijnlijk ook zo is natuurlijk.

Slipsnifter | 22-12-13 | 13:04

Dus wat Theo en Pim overkwam was prima volgens deze meneer.

Andy Devins | 22-12-13 | 13:04

Mag ik omdat wat deze ex - wethouders schrijft en mij totaal niet zint hem nu gelegitimeert de nek omdraaien ? Hij vraagt er zelf om , en dan mag het blijkbaar.

ja,diedus! | 22-12-13 | 13:03

En dan nog iets, Wilders heeft de afgelopen 10 jaar over vrijwel alles gelijk gehad. Waarom zou hij dan geen gelijk hebben over het Islam probleem? Waarom blijft die gutmenschen kliek het maar verdedigen tot het probleem zich aan hun eigen voordeur, kantoorhok en/of familie voor zal komen?

Ze zouden bijna hun eigen kinderen verkopen aan de Sheik pedo's in andere landen om mossie fundi's te verdedigen.

LangeTijdGeleden | 22-12-13 | 13:03

Ik zeg een Fatwa op die Claassen, of mag ik dat niet zeggen van Claassen? Waarschijnlijk niet en telt alleen de mening van Claassen.

joyriders | 22-12-13 | 13:03

VVD ... een partij die voor veel Nederlanders passé is nu de ware aard naar boven is gekomen, ongeveer alle verkiezingsbeloften heeft gebroken en nu zelfs al de dood wenst van een voormalig lid die nogal kritisch is over een bepaalde religie en de EU onzin....

Het kan dus nog steeds gekker worden blijkbaar!

Fatwabuster | 22-12-13 | 13:03

Dick Ernst Claassen,de man die de komende dagen een hoop verwensingen krijgt . Heeft alleen weinig met zalig en voorspoedig te maken....

Boris Badass | 22-12-13 | 13:02

Hij heeft wel een beetje een punt, Greet roept het wel zelf over 'm af natuurlijk. Wat nuance af en toe kan geen kwaad.

Freek de Leek | 22-12-13 | 13:01

Dus hij ziet Wilders liever dood.

Hij is dan geen haar beter dan de MossieFundi's die Wilders bedreigen.

LangeTijdGeleden | 22-12-13 | 13:01

@Kaas de Vies | 22-12-13 | 12:57
Claassen doet een Pontius Pilatusje. Wel willen zorgen dat iemand gedood wordt, maar de schuld natuurlijk bij de ander leggen.

rara | 22-12-13 | 13:01

Whoopsy! Iemand gaat ergens ontslagen worden en het is níet de beveiliging.

marshmallow | 22-12-13 | 13:01

De VVD was Bolkestein, maar ook Hans Dijkstal. Blijkbaar hoort Claassen bij het laatste kamp. Zal ook wel een buitenlandse aan de haak hebben geslagen...

LJBrinkhorst | 22-12-13 | 13:00

@EllaRouvoet | 22-12-13 | 12:57 | + 1 -
Dat vind ik het nog geeneens het ergste hier aan. Meningen kunnen verschillen, maar deze mijnheer geeft aan dat bescherming door de rechtsstaat niet voor iedereen geldt, dat is veel enger, dieper en laakbaarder.

Kaas de Vies | 22-12-13 | 13:00

Tot nu toe heeft Geert nog nooit opgeroepen toe geweld, in tegenstelling tot Moslims, Politiek Linkse mensen en nu dus ook Dick Ernst.

segalkjesaljksgahbi | 22-12-13 | 12:59

Ach zoals Theo Maassen het al zei: "Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, maar tegen persoonsbeveiliging. Dan denken mensen misschien 2x na voordat ze wat zeggen."

deboerenlul | 22-12-13 | 12:59

Eigen doelpunt

popstar | 22-12-13 | 12:59

En de VVD had het al zo moeilijk in de peilingen. Politiek geweld goedkeuren is de eerste stap op weg naar een militaire Junta.

rara | 22-12-13 | 12:58

Dick Ernst Claassen -1

Munitie | 22-12-13 | 12:57

Zolang mensen nog met oogkleppen en een roze bril rond blijven lopen snappen ze niet dat Wilders het gewoon keihard bij het rechte eind heeft.

EllaRouvoet | 22-12-13 | 12:57

Dit geeft het niveau weer van onze politici, maar deze man schijnt ook nog jurist te zijn, dit geeft dus ook het niveau weer van onze juristen.

Zoveel domheid in 69 woorden. Of je nu voor of tegen Wilders bent, een ware democratie betekent dat je bereid bent deze te beschermen.

Kaas de Vies | 22-12-13 | 12:57

Vvd-er in amsterdam is n pvda-er die nog uit de kast moet komen.

dhrat | 22-12-13 | 12:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl