Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hans Jansen - Minder goed getroffen op kerstavond

hj.pngDe PKN, de Protestantse kerk in Nederland, voert een campagne om op kerstavond de kerken vol te krijgen. In een snaakse tv-reclame zien we de CDA-politicus Sybrand Buma een oproep doen om 24 december ’s avonds naar de kerk te gaan. Als hij dat zelf ook doet, kon hij nog wel eens voor een verrassing komen te staan. Krijgt hij het traditionele kerstverhaal te horen, over Jezus in een kribbe in een stal, engelen, herders, wijzen uit het Oosten? Het is te hopen. Maar mogelijk heeft de dienstdoend predikant gekozen voor een ander verhaal. Over de wanhoop van een barende Afrikaanse vrouw in een oorlogszone. Of misschien vond dominee het tijd om nu eens een verhaal over de geboorte van de Boeddha voor te lezen. Of een snijdende reportage over een bevalling in een asielzoekerscentrum. Of over Mandela? Ook een heel bijzonder mens, per slot van rekening. Mogelijk staat er nog ander eigentijds grenzeloos oecumenisch vermaak op het programma, dat onbedoeld maar pijnlijk illustreert hoe verregaand de christelijke kerken zijn overgenomen door de Linkse Kerk en de zieligheidsindustrie. Mocht de kerstnachtdienst toch over kerstmis in de traditionele zin gaan, dan krijgt u een gedeelte van het Evangelie van Lukas voorgelezen, met een beginzin die ongeveer luidt: ‘En het geschiedde in die dagen dat er een bevel uitging van Keizer Augustus dat de inwoners van het Romeinse rijk zich moesten laten registreren. Die registratie geschiedde toen Quirinius landvoogd over Syrië was’. Jozef en Maria, woonachtig in Nazareth (niet zo ver van Haifa) gingen op grond van dat keizerlijk bevel naar Bethlehem (niet zo ver van Jeruzalem). Lagen Bethlehem en Nazareth in Syrië? Wel volgens het kerstverhaal. Niet volgens de huidige kaarten. Jozef en Maria waren Joden. Werd de regio Bethlehem-Nazareth, dus Haifa-Jeruzalem, aan het begin van onze jaartelling door Joden bewoond, en was het een uithoek van de Romeinse provincie Syrië? Waar waren de Palestijnen dan? Palestijnen, het kerstverhaal bewijst dat niet maar het is wel een aanwijzing, die bestonden vroeger niet. Er bestaan pas Palestijnen sinds Israël bestaat. De oostkust van de Middellandse Zee, plus het achterland, was deel van het Turkse Ottomaanse wereldrijk. Dat rijk is na de Eerste Wereldoorlog opgedeeld. De Arabieren vonden dat die opdeling (waarbij ook Joden een deel kregen) in strijd was met de godgegeven wereldorde. Maar overal ter wereld zijn wereldrijken opgedeeld en qua bewoners uitgesplitst. Hoe het ook zij, er ontstond een Arabisch-Israëlisch conflict waarbij de Arabieren de Joden de zee in wilden drijven. Dat klonk onsympathiek. Ergens vanaf de jaren 1970 zien we een verschuiving: dat in zee drijven raakt op de achtergrond, en het werd nu een strijd voor de mensenrechten van de Arabische inwoners van de regio. Dat vonden Europeanen en Amerikanen sympathiek klinken, vechten voor mensenrechten is altijd goed. Het is de verdienste van Arafat begrepen te hebben dat, wanneer de strijd mensenrechten betrof, en niet het in de zee willen drijven van jodenmensen, dat de westerse goedmens er zich dan intensief mee zou willen gaan bemoeien. Als het om mensenrechten zou gaan dan zou de westerse goedmens bovendien uiteindelijk voor de Palestijnen kiezen want die klaagden. Helemaal geniaal was het inzicht van Arafat dat het mensenrechtengerecht moest worden opgediend met een sausje van terrorisme. Het klassieke strafrecht heeft immers geen antwoord op terrorisme omdat dat recht iemand pas als schuldig beschouwt nadat hij iets heeft misdaan. Wie een terreurdaad voorbereidt, en gepakt wordt, heeft nog niets gedaan. Maar zijn mensenrechten zijn geschonden! Hij is geprofileerd! Discriminazi! De christelijke en de Linkse kerk leren dat wie (zoals de Palestijnen en miljoenen anderen) het wat minder goed getroffen heeft, recht heeft op hulp. Het christendom stelt, anders dan de Linkse kerk, ook grenzen aan die hulp. Het beroemdste bijbelverhaal over hulp is dat van de barmhartige Samaritaan, die aan een slachtoffer van beroving enkele dagen slachtofferhulp geeft – maar hem geen levenslange uitkering verstrekt. De barmhartige Samaritaan verleent bovendien hulp op eigen kosten, niet uit belastinggeld. Flarden van de christelijke leer over naastenliefde zijn door de grenzeloosheid van de Linkse Kerk opgeblazen tot dogma’s en vervolgens omgezet in beleid dat de maatschappij in steeds groter benauwenis brengt, doordat het alleen kan worden volgehouden door steeds hogere belastingen te heffen. Er is immers altijd reden voor nog meer hulp, aan de Palestijnen of aan andere hulpgerechtigde volksstammen, want ‘die hebben het nu eenmaal wat minder goed getroffen.’ Niemand beschikt over onbegrensde middelen om onbegrensd hulp te verlenen zoals de Linkse Kerk vraagt. Gaat u op kerstavond toch maar liever wel naar een kerk, dan maakt u Sybrand Buma gelukkig, en u kunt in een stemmige omgeving eens overdenken waar uw grenzen liggen. Win-win. Goede kerstdagen.

Reaguursels

Inloggen

Wie weet, worden de kerkbanken nog eens gevuld met al die PVVers, die maar wat lopen te roepen. Ik denk, dat het merendeel niets eens weet, dat er naast een koran ook nog een bijbel bestaat.Ze willen toch voorkomen, dat kerkgebouwen gesloten worden? Ga eens kijken wat die lui te vertellen hebben.Lijkt me best interessant en het draagt bij aan je algemene ontwikkeling. Er zitten beslist geen ,,domme"mensen in die kerken. Arm, rijk,laag dan wel hoogopgeleid? Iedereen gelijk!!

rotjeknor38 | 22-12-13 | 18:19

+1 voor Hans

Munitie | 22-12-13 | 11:07

Bovendien; hoe slechter mensen het hebben, hoe makkelijker ze op te hitsen zijn. Dus: goed zorge voor demense = minste gedonder in de wereld.

Waar_moet_het_heen | 22-12-13 | 09:07

We kunnen in Nederland inderdaad niet zoveel meer missen, anders blijft er niks over voor vuurwerk, wintersport en Sinterklaas (en een iPhone, mobiel internetten, lcd-tv, iPad, laptop en Eredivisie op FOX).

Waar_moet_het_heen | 22-12-13 | 09:01

@ Kaan78 | 21-12-13 | 21:11 | + -5

Als het je niet bevalt, je weet waar de uitgang is. Verder, Palestijnen bestaan niet. Ik neem aan dat je met degenen die kinderen vermoorden en flats opblazen mislims bedoelt en ja, dan heb je volkomen gelijk. Die hebben zeker schuld en zijn inderdaad achterlijk. Cultuur en semi-wetenschappers gaat me dan weer iets te ver.

Elessir | 22-12-13 | 01:40

Zelfs tijdens kerst moeten de Palestijnen nog een trap na krijgen:)) Heeft diegenen die kinderen vermoorden en flats opblazen helemaal geen schuld? Wat een achterlijke cultuur dat zulke semi-wetenschappers uitpoept.

Kaan78 | 21-12-13 | 21:11

Obstiopaat | 21-12-13 | 18:16 |
"die" verwijst naar de grootverdieners, niet naar de banken.
Daar hoef ik mijn tekst niet voor te veranderen.

gutgutgut | 21-12-13 | 19:00

Elessir | 21-12-13 | 17:36 |
Ik weet heus wel wat jij bedoelt, maar mijn reactie gaat over wat Jansen schrijft.

gutgutgut | 21-12-13 | 18:59

Einde van de Domheid | 21-12-13 | 18:19
Aha!, vandaar die verwarde en totaal onbegrijpelijke bijdragen.
Vriend, drie liter vocht per dag is het minimum wat een zinnig mens nodig heeft om die grijze massa onder je schedel op een aanvaardbaar niveau te houden.

Obstiopaat | 21-12-13 | 18:45

Obstiopaat | 21-12-13 | 18:07 | + 0 -
Ik drink niet, dat zou je kunnen weten....

Einde van de Domheid | 21-12-13 | 18:19

gutgutgut | 21-12-13 | 18:06
Jouw post van 16:22: "Je bedoelt neem ik aan de banken en de grootverdieners die ons belastingsysteem totaal ontwijken, dus steun krijgen, en 30.000 miljard dollars hebben weggezet op de Britse Maagdeneilanden".

Tuurlijk, het staat er niet!
Hé Niels Bohr, jammer dat we achteraf geen posts kunnen bewerken hè!

Obstiopaat | 21-12-13 | 18:16

Einde van de Domheid | 21-12-13 | 18:02
Zo?, jij bent ook al vroeg dronken!

Obstiopaat | 21-12-13 | 18:07

Obstiopaat | 21-12-13 | 16:58 |
Je moet natuurlijk wel begrijpend lezen. De grootgraaiers hebben 30.000 miljard dollar op de Maagdeneilanden, niet de banken.
Dat het redden van de banken iets te maken heeft met de enorme belastingontwijking staat er ook al niet.
Lees mijn post nog eens. Eerst diep ademhalen.
Wat jij mij aanwrijft staat er niet.

gutgutgut | 21-12-13 | 18:06

Schoorsteenveger, wat een gedoe zeg met die Duitse tekst PoePoe.
Weet je dat die Duitsers nu op iedere electriciteitskast in de hoofdstad het logo van Amsterdam misbruiken om ons naar hun rotherriewinkels te krijgen.
Dat probleem baart me meer zorgen, we worden financieel gedrained door de Duitser en onze wetenschappelijke prof doet maar zijn best hier om de amateur-politici van de PVV verder in het zadel te helpen.

Einde van de Domheid | 21-12-13 | 18:02

@ gutgutgut | 21-12-13 | 16:22

Nee, ik bedoel specifiek de massaal toegestroomde meute opvreters en kanslozen die hier de door onze voorouders opgebouwde samenleving kaalvreten zonder enige vorm van tegenprestatie. Dit kunnen ze overigens alleen maar doen door de actieve en passieve medewerking en goedkeuring van de goedmens die denkt dat een maakbare samenleving gerealiseerd kan worden met.... Ja met wat eigenlijk? Lucht, wensen, goede bedoelingen en geld van de ander.

Elessir | 21-12-13 | 17:36

Ik ben benieuwd wanneer Brussel haar eigen kerken gaat bouwen. Als ze iets van de christenen kunnen leren is dat je je wereldvreemde ideologie er van kinds af aan met strakke regelmaat in moet pompen.

caspert79 | 21-12-13 | 17:00

gutgutgut | 21-12-13 | 16:22

Zeg Einstein, er is niemand die jou verbiedt je centen in een oude sok te stoppen.
Daarnaast hebben onze banken geen 30.000 miljard dollar op de maagdeneilanden staan.
De banken die de laatste jaren door onze overheid zijn “gered” zijn Nederlandse banken en die resideren niet op de maagdeneilanden.
Of het een goed idee was is een andere discussie maar krijsen dat we met het redden van enkele grote nationale banken, waar een substantieel deel van werkend Nederland zijn zuurverdiende spaargeld had staan, belastingontduikers op de maagdeneilanden aan het fêteren zijn is dom demagogisch gebral vanuit een (meestal) paraciterende onderbuik.
On topic: Hans Jansen verwoordt het heel juist, “Niemand beschikt over onbegrensde middelen om onbegrensd hulp te verlenen”.
Werkend Nederland begint te bezwijken onder het juk van de dwingende liefdadigheidsindustrie.

Obstiopaat | 21-12-13 | 16:58

lady blabla | 21-12-13 | 10:51 |
Leven naar waar je zin in hebt, is slaaf worden van je grillen.

malang | 21-12-13 | 16:40

Elessir | 21-12-13 | 16:08 |
Je bedoelt neem ik aan de banken en de grootverdieners die ons belastingsysteem totaal ontwijken, dus steun krijgen, en 30.000 miljard dollars hebben weggezet op de Britse Maagdeneilanden ? Want die blijven bij Jansen altijd buiten schot.

gutgutgut | 21-12-13 | 16:22

Dit - wat Jansen schrijft - werd ook onderwezen tot de geitenwollen sokken het op school overnamen.

dubbert | 21-12-13 | 16:19

@ gutgutgut | 21-12-13 | 15:39

Juist, want het is een combinatie van buitenlandse en binnenlandse hulp. Aan dezelfde groepen dan wel weer.

Elessir | 21-12-13 | 16:08

copywriter | 21-12-13 | 15:35 |
Het probleem is dat sommige mensen hier graag smerige praatjes verkopen.

gutgutgut | 21-12-13 | 15:40

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 14:41 |
Mooi verhaal maar Jansen wekt de indruk dat onze hoge belastingdruk te wijten zou zijn aan buitenlandse hulp, in het bijzonder aan Palestijnen. Dat is misleidend.

gutgutgut | 21-12-13 | 15:39

Palo's en Arabieren zijn het probleem niet. Het probleem is het linkse Goed Volk wat maar al te graag gaat krom staan en zich door hen van achteren laat nemen en het nog lekker vind ook.
En dan vooral het 'heiliger dan gij' gristelijke Goed Volk.

copywriter | 21-12-13 | 15:35

gutgutgut | 21-12-13 | 14:29 |
Laten we het houden op een verschil van interpretatie. De dogma's van de Linkse Kerk beperken zich niet enkel tot hulp aan het buitenland, maar die hulp is wel een onderdeel van het "eerlijke verhaal" over solidariteit en nivelleringsdrang. De opstand der horden zogezegd. De belastingdruk is hoog door vele op elkaar inwerkende factoren overigens. Een samenleving als de onze zal, met de huidige vormen van solidariteit, inderdaad een zware tik krijgen door de daling van de arbeidsparticipatie. Dat weet iedereen, ook de SP die blijft schreeuwen dat alle voorzieningen overeind moeten blijven zoals gevisualiseerd in de gouden tijden toien het geld niet op kon en alle potten nog tot de rand vol goud zaten.
Solidariteit kost geld, dus ook die welke over de landsgrenzen reikt. Dat hulp aan het buitenland de enige reden is van hogel belastingdruk wordt hier niet gezegd, wel dat die hulp enkel kan worden opgevoerd als de belastingdruk wordt opgevoerd. Er is geen apart geldkraantje voor buitenlandse hulp.

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 14:41

Mammeloe | 21-12-13 | 14:28 |
Wat ben je toch een simpel vrouwtje.

gutgutgut | 21-12-13 | 14:41

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 14:20 |
Bedankt voor de exegese, maar in de volgende zin lees ik:
"Er is immers altijd reden voor nog meer hulp, aan de Palestijnen of aan andere hulpgerechtigde volksstammen, want ‘die hebben het nu eenmaal wat minder goed getroffen.’"
Het gaat in de tekst over hulp aan mensen in het buitenland. Niet over sociale voorzieningen. Jansen beweert dat deze hulp "de maatschappij in steeds groter benauwenis brengt, doordat het alleen kan worden volgehouden door steeds hogere belastingen te heffen".
Dat is niet juist. De belasting druk is hoog door de daling van de arbeidsparticipatie, door het achterblijven van productiviteit, door het falen van onze banken en door slechte economische keuzes.

gutgutgut | 21-12-13 | 14:29

Ja, boeven vang je met boeven.
Ga vanmiddag verder lekker moslims knuffelen.
Doei.

Mammeloe | 21-12-13 | 14:28

Mammeloe | 21-12-13 | 14:15 |
Mandela was overigens getraind door de Mossad.

gutgutgut | 21-12-13 | 14:20

gutgutgut | 21-12-13 | 14:13 |
Dat de belastingen zo hoog zijn enkel vanwege hulpverlening zegt Jansen niet. En hij zegt al helemáál niet dat hulp aan het buitenland de belastingdruk zo heeft opgevoerd. Hij zegt simpelweg dat het beleid van de Linkse Kerk, in den brede, de belastingdruk heeft opgevoerd, en dat dit expanderende systeem van solidariteit enkel vol te houden valt door de belastingtarieven op te schroeven. Nivelleren is een feest, weet je wel?

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 14:20

Mammeloe | 21-12-13 | 14:15 |
Kijk even naar je eigen inhoud.
Je roept maar wat.

gutgutgut | 21-12-13 | 14:19

@gutgutgut | 21-12-13 | 13:52
Ga toch koken, pipo heeft honger
.
Lekker, qua inhoud.
Doe maar een broodje Roti.
.
Target = blank?
.
Correct, in Mandela-land en 020 West.
.
En Shalom

Mammeloe | 21-12-13 | 14:15

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 14:11 |
Dank voor je exegese, maar er staat wat er staat.

gutgutgut | 21-12-13 | 14:13

gutgutgut | 21-12-13 | 14:03 |
Of we daadwerkelijk veel of weinig hulp geven is niet het punt. Als we de hulp opvoeren, dan zal het geld ergens vandaan moeten komen, dat is hier de stelling.

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 14:11

Hey Hanssie Hanssie, vertel je er ook even bij dat je jaren voor het Rode Kruis hebt gewerkt? Hypocriet.

as-saboer | 21-12-13 | 14:09

"dat de maatschappij in steeds groter benauwenis brengt, doordat het alleen kan worden volgehouden door steeds hogere belastingen te heffen"
Jansen kan niet volhouden dat onze belastingen zo hoog zijn omdat we zoveel hulp geven aan arme mensen in het buitenland. Dat is namelijk niet zo.

gutgutgut | 21-12-13 | 14:03

Hoeveel heeft de heer Jansen minder moeten eten door de macht van de linkse kerk? Misschien moet de heer Jansen eens het een en ander overdenken als zijn rijk gevulde dis aan het gisten is.

gedachtespinsel | 21-12-13 | 13:58

-weggejorist-

gutgutgut | 21-12-13 | 13:52

@gutgutgut | 21-12-13 | 12:53

Jouw artikel wordt betwist, vriend.
Tis gewoon Jihad idd.
.
*Sticker plakken doet*

Mammeloe | 21-12-13 | 13:49

andjing | 21-12-13 | 13:46 |
Wat is je punt?

gutgutgut | 21-12-13 | 13:48

Goed stuk weer @MeneerJansen.

U ook fijne Kerstdagen!

La Vie En Rose | 21-12-13 | 13:47

@gutgutgut | 21-12-13 | 13:20 |

De Palestijnse slachtoffers waar niemand over praat!

Citaat uit onderstaand artikel

De benarde positie van de Palestijnen, die in Arabische landen en met name in Libanon wonen, wordt vaak genegeerd door de heersende media in het westen. Hoe komt het dat zij geen oog hebben voor het feit dat Egypte, Syrië, Libanon, Jordanië en nog veel meer Arabische landen doorgaan met het opleggen van ernstige reisbeperkingen aan Palestijnen?
Bron >originele en versie' >http://fullcomment.nationalpost.com/2010/07/24/khaled-abu-toameh-the-palestinian-victims-no-one-talks-about/

Naar Nederlands vertaalde versie >http://brabosh.com/2011/09/24/pqpct-dvz/

andjing | 21-12-13 | 13:46

andjing | 21-12-13 | 13:37 |
Propaganda. Er zijn ook Joodse critici van Israel, in Nederland en in Israel zelf.
"toen er geen ‘bezette gebieden’ waren, was de haat tegen Israël minstens zo groot. "
Nederland stond als 1 man achter Israel in 1967, wat klets je nou?

gutgutgut | 21-12-13 | 13:46

De haat tegen Israël heeft dan ook niets van doen met het territoriaal conflict. Het heeft niets te maken met de mensen die sinds 1967 Palestijnen worden genoemd. Noch is er enig verband met de zogenaamde ‘bezette gebieden’. Immers, toen er geen ‘bezette gebieden’ waren, was de haat tegen Israël minstens zo groot. Het enige verschil was dat Israël toen veel kwetsbaarder was vanwege de onverdedigbare grenzen. Het NOS Journaal en andere linkse media volgen de islamitische lijn als zij steeds maar spreken over ‘het Israëlisch-Palestijnse conflict’. Dit conflict heet in werkelijkheid ‘jihad’.

andjing | 21-12-13 | 13:37

Israel is volgens mij veel meer populair dan jij het voorstelt. Het is niet het bestaan van Israel en het recht op veiligheid voor haar bevolking dat ter discussie staat. Het is de bezetting van, de vestiging van illegale nederzettingen en het plaatsen van de muur op de Westbank. Ook het collectief straffen van de miljoenenbevolking van Gaza (2x Tessel) moet stoppen.

gutgutgut | 21-12-13 | 13:31

Lukas:

Er kwam een wetgeleerde die hem op de proef wilde stellen. Hij vroeg: ‘Meester, wat moet ik doen om deel te krijgen aan het eeuwige leven?’ 26 Jezus antwoordde: ‘Wat staat er in de wet geschreven? Wat leest u daar?’ 27 De wetgeleerde antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.’ 28 ‘U hebt juist geantwoord,’ zei Jezus tegen hem. ‘Doe dat en u zult leven.’ 29 Maar de wetgeleerde wilde zich rechtvaardigen en vroeg aan Jezus: ‘Wie is mijn naaste?’ 30 Toen vertelde Jezus hem het volgende: ‘Er was eens iemand die van Jeruzalem naar Jericho reisde en onderweg werd overvallen door rovers, die hem zijn kleren uittrokken, hem mishandelden en hem daarna halfdood achterlieten. 31 Toevallig kwam er een priester langs, maar toen hij het slachtoffer zag liggen, liep hij met een boog om hem heen. 32 Er kwam ook een Leviet langs, maar bij het zien van het slachtoffer liep ook hij met een boog om hem heen. 33 Een Samaritaan echter, die op reis was, kreeg medelijden toen hij hem zag liggen. 34 Hij ging naar de gewonde man toe, goot olie en wijn over zijn wonden en verbond ze. Hij zette hem op zijn eigen rijdier en bracht hem naar een logement, waar hij voor hem zorgde. 35 De volgende morgen gaf hij twee denarie aan de eigenaar en zei: “Zorg voor hem, en als u meer kosten moet maken, zal ik u die op mijn terugreis vergoeden.” 36 Wie van deze drie is volgens u de naaste geworden van het slachtoffer van de rovers?’ 37 De wetgeleerde zei: ‘De man die medelijden met hem heeft getoond.’ Toen zei Jezus tegen hem: ‘Doet u dan voortaan net zo.’

Ontdekt de limiet !

De ondergang van het westen: Altruïsme.
Lukas:
"(...)16 De Wet en de Profeten gaan tot aan Johannes: sindsdien wordt het koninkrijk van God verkondigd, en iedereen wordt met klem genodigd binnen te komen. 17 Maar nog eerder vergaan hemel en aarde dan dat er ook maar één tittel van de wet wegvalt. 18 Wie zijn vrouw verstoot en met een ander trouwt, pleegt overspel, en ook wie trouwt met een vrouw die door haar man is verstoten, pleegt overspel.

19 Er was eens een rijke man die gewoon was zich te kleden in purperen gewaden en fijn linnen en die dagelijks uitbundig feestvierde. 20 Een bedelaar die Lazarus heette, lag voor de poort van zijn huis, overdekt met zweren. 21 Hij hoopte zijn maag te vullen met wat er overschoot van de tafel van de rijke man; maar er kwamen alleen honden aanlopen, die zijn zweren likten. 22 Op zekere dag stierf de bedelaar, en hij werd door de engelen weggedragen om aan Abrahams hart te rusten. Ook de rijke stierf en werd begraven. 23 Toen hij in het dodenrijk, waar hij hevig gekweld werd, zijn ogen opsloeg, zag hij in de verte Abraham met Lazarus aan zijn zijde. 24 Hij riep: “Vader Abraham, heb medelijden met mij en stuur Lazarus naar me toe. Laat hem het topje van zijn vinger in water dompelen om mijn tong te verkoelen, want ik lijd pijn in deze vlammen.” 25 Maar Abraham zei: “Kind, bedenk wel dat jij je deel van het goede al tijdens je leven hebt ontvangen, terwijl Lazarus niets dan ongeluk heeft gekend; nu vindt hij hier troost, maar lijd jij pijn. 26 Bovendien ligt er een wijde kloof tussen ons en jullie, zodat wie van hier naar jullie wil gaan dat niet kan, en ook niemand van jullie naar ons kan oversteken.”

Een recht kan enkel gerealiseerd worden dankzij een plicht. Zeg maar, dwang. Men heeft het uitsluitend over universele rechten van de mens, maar nooit over de noodzakelijke verplichtingen, wat altijd inperkingen van de vrijheid inhouden.

sirik | 21-12-13 | 13:26

Dat Israël niet langer populair is in Europa. Dat is het gevolg van de opkomst van het ( PvdA ) moslimelectoraat, een snelgroeiende groep die het object is van het linkse populisme . Bovenaan het politieke wensenlijstje van veel islamieten staat de vernietiging van Israël. De Koran staat vol anti-Joodse teksten. Daarnaast geldt Israël als land waar de islam niet meer heerst en dat dus moet worden terugveroverd. Ook is Israël een dagelijkse belediging aan het adres van de Arabieren. Een handjevol Joden brengt een land tot bloei dat onder de islam slechts een onbevolkte woestijn was

andjing | 21-12-13 | 13:25

andjing | 21-12-13 | 12:57 |
Jouw bron is controversieel. De mijne niet.

gutgutgut | 21-12-13 | 13:20

Peter Emile | 21-12-13 | 12:52 |
Je moet dan ook de engelstalige wikipedia hebben
en.wikipedia.org/wiki/One_Thousand_and...
In de oudst bekende versie is sprake van Dinazad en Shirazad. Dit zijn Perzische namen. In iets latere Arabische teksten wordt een Perzisch origineel genoemd.

gutgutgut | 21-12-13 | 13:15

@Muxje | 21-12-13 | 12:40
.
Speciaal voor jou in Jip en Janneke taal:
Israel: 3x keer vrede in ruil voor land?
Arabieren: 3 x nee. Ga deaud or I kill you. Simpel
.
www.youtube.com/watch?v=_ZY8m0cm1oY&a...

Mammeloe | 21-12-13 | 13:15

Elessir | 21-12-13 | 12:37
Het ging met horten en stoten, het opdissen van dat citaat.
Eigenlijk is de zin die volgt nog betekenisvoller:
"Es gibt nichts Furchtbareres als einen barbarischen Sklavenstand, der seine Existenz als ein Unrecht zu betrachten gelernt hat und sich anschickt, nicht nur für sich, sondern für alle Generationen Rache zu nehmen."
Dan moet je ook meteen weer denken aan de Gario's van deze wereld, en dat mens bij de VN.
Eigenlijk wel bizar, dat Kerstfeest, dat gevoel van vrede dat even over de mensheid neerdaalt, drijft in feite op wraakgevoelens, is een systeem van afgedwongen en ingestampte naastenliefde, van gelijkgeidsdenken.
Nivelleren is een feest.

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 13:06

@Jan Gerritsen9977 | 21-12-13 | 12:41 |

Diverse malen trok Israël zich terug op basis van land-voor-vrede-wensdromen:

De Sinaï werd verlaten en is nu een thuisbasis van Al Qaida en dient voor wapentransporten naar Gaza.

Zuid-Libanon is in handen van Hezbollah dat 40.000 raketten op Israël heeft gericht.

De Gazastrook is Hamastan geworden, met dagelijkse raketaanvallen op Israëlische steden en dorpen.

Gedeelten van Judea en Samaria (de ‘Westbank’) werden diverse malen overgedragen aan Palestijnse terreurorganisaties. Dankzij het anti-terreur hek werd het aantal aanvallen beperkt.

andjing | 21-12-13 | 12:59

Vertel dat maar aan kameraad Slob van de Christenmarxisten Unie.

Worstjes | 21-12-13 | 12:58

@gutgutgut | 21-12-13 | 12:53 |

>In de stad Jeruzalem was in het jaar 1854 2/3 van de bevolking joods. In 1906 telde Jeruzalem ca 60.000 inwoners, waaronder 7000 moslims, 13.000 christenen en 40.000 Joden. Een in 1931 gehouden volkstelling wijst uit dat de geboorteplaatsen van de in 1931 aanwezige moslims waren: Albanië, Algerije, Australië, Midden-Amerika, Cyprus, Egypte, Frankrijk, Griekenland, India, Irak, Marokka, Palestina, Iran, Zuid-Amerika, Spanje, Syrië, Transjordanië, Tripoli, Tunis, Turkije, Engeland, Noord-Amerika, Rusland, Jemen, enz. (Zie: From Time Immemorial, Joan Peters, New York, Harper & Row, 1984, pag 227). Nog steeds dragen heel wat Palestijnen die nu tussen de Jordaan en de Middellandse Zee wonen de achternamen die hun Arabische landen van herkomst verraden.

Allemaal import dus ,afgezien van de paar moslims, die daar als rondzwervende bedoeïenen aanwezig waren.Gedurende de 19 jaar dat Samaria en Judea, inclusief Jeruzalem door Jordanië was bezet en Gaza door Egypte, sprak niemand over een Palestijnse staat, noch de Arabische wereld, noch de Verenigde Naties. Niemand vroeg aan Jordanië en Egypte de gebieden aan de ‘Palestijnen’ over te dragen. Niemand had toentertijd ooit van een Palestijns volk gehoord. Dat bestond gewoonweg niet!

andjing | 21-12-13 | 12:57

@ * Il Principe * | 21-12-13 | 12:18 | + -11

De, wat jij noemt "lokale bevolking" heeft zelf, of hun voorouders, de oorspronkelijke bevolking, uitgeroeid, verdreven of onder dwang bekeerd tot de islam, zoals ze dat overigens op zovele plaatsen zoals bijvoorbeeld in India, Pakistan, Afghanistan, Byzantium, heel Noord Afrika, de Balkan. Dat heeft >300 miljoen mensen het leven gekost dus vind je het niet erg dat ik geen greintje medelijden met ze heb?

Elessir | 21-12-13 | 12:54

gutgutgut | 21-12-13 | 12:33 |

Omdat je zo graag citeert uit Wikipedia, zal ik het voor één keer ook eens voor jou doen:

"Lang dacht men dat de verhalen van Duizend-en-een-nacht van oorsprong Perzisch waren. Dit blijkt niet het geval te zijn. Deze verhalen zijn afkomstig uit verschillende Arabische landen en deels van het Indiase subcontinent. Sommige verhalen komen voort uit een Jaïnistische versie uit de 5e eeuw.[1]"

'Next'.

Peter Emile | 21-12-13 | 12:52

Hans, je beste column tot nu toe! Geen speld tussen te krijgen, en een garantie dat je ook dit jaar weer niet als deskundige bij de Publieken zal worden ingehuurd, want mij eerder een compliment dan een straf lijkt.
Hulde en ook jij hele fijne feestdagen.

Graaisnaaiert | 21-12-13 | 12:51

Kluk heeft de bron gevonden:

"Het waren inderdaad de Romeinen die in 135 na Christus het hele huidige conflictgebied VOOR STRAF de naam Palestina gaven, omdat de Joden zeer veel verzet boden tegen het gezag vanuit Rome. De Romeinse straf was heel pijnlijk. Eigenlijk was het een lang werkende vervloeking die op het land werd gelegd, want wat betekent Palestina? Het land van de Filistijnen! De doodsvijanden van Israël, de eeuwige treiteraars die van oorsprong in de Gazastrook woonden en van daaruit de Joden het leven zuur maakten."

En Reaguurbuis zegt:
"De naam Palestina werd eerder in de twintigste eeuw gegeven aan het deel van het Ottomaanse Rijk, dat in de Eerste Wereldoorlog was veroverd door de Britten en dat zij daarna bestuurden als mandaat van de Volkenbond. Dit omvatte niet alleen het huidige Israël, de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook, maar ook het huidige Jordanië. In 1922 werd dit laatste afgesplitst als de Palestijnse staat Transjordanië. In het overgebleven deel van Palestina moest een Joodse staat gevestigd worden, wat door de Britten gesaboteerd is. Die kwam er pas toen zij in 1948 het veld ruimden. Al die tijd werden zowel de Arabische als de Joodse inwoners Palestijnen genoemd en de tegenwoordige krant Jerusalem Post heette toen Palestine Post".

ejbron.wordpress.com/2013/12/09/roeie...

Mammeloe | 21-12-13 | 12:46

-weggejorist-

hurenisvoorpaupers | 21-12-13 | 12:45

"Niemand beschikt over onbegrensde middelen om onbegrensd hulp te verlenen zoals de Linkse Kerk vraagt."
Maar toen de banken in moeilijkheden kwamen waren er opeens 100en miljarden beschikbaar.

gutgutgut | 21-12-13 | 12:43

Natuurlijk moeten de Joden een eigen staat hebben, net als de Nederlanders die (nog) hebben. Maar het is een beetje flauw om te zeggen dat er vroeger geen Palestijnen waren. Hoe je ze ook noemt, er woonden mensen in het gebied dat nu de staat Israël is, en die daarvandaan zijn gevlucht of zijn verdreven. Dat is een reëel ethnisch conflict, waar een oplossing voor moet worden gevonden.

Jan Gerritsen9977 | 21-12-13 | 12:41

Mammeloe 12:23: Peace? Één ding is zeker: die vrede komt er niet zolang beide partijen koppig vasthouden aan het onwrikbare eigen "gelijk". En jij komt dan nog met de fucking Romeinen aanzetten...

Muxje | 21-12-13 | 12:40

Peter Emile | 21-12-13 | 12:28 |
Een hoop smerige praatjes, maar het blijft quatsch.

gutgutgut | 21-12-13 | 12:39

@ Garret Weldon | 21-12-13 | 12:25 |

Over 'bezette gebieden' en 'illegale nederzettingen' gesproken: Ik ken een 'bezet gebied' vlakbij waar ik woon: dat is de illegale Arabische nederzetting op de Westelijke Amsteloever.

Peter Emile | 21-12-13 | 12:37

@ Schoorsteenveger | 21-12-13 | 11:35

Even voor de volledigheid het complete citaat.

"Man soll mer­ken: die alex­an­d­ri­ni­sche Kul­tur [d.i. die „de­ka­den­te“ west­li­che Kul­tur seit So­kra­tes und Jesus] braucht einen Skla­ven­stand, um auf Dauer exis­tie­ren zu kön­nen; aber sie leug­net, in ihrer op­ti­mis­ti­schen Be­trach­tung des Da­seins, die Not­wen­dig­keit eines sol­chen Stan­des und geht des­halb, wenn der Ef­fekt ihrer schö­nen Ver­füh­rungs-​ und Be­ru­hi­gungs­wor­te von der ‚Würde des Men­schen’ oder der ‚Würde der Ar­beit’ ver­braucht ist, all­mäh­lich einer grau­en­vol­len Ver­nich­tung ent­ge­gen."

Ook een zalige Kerst.

Elessir | 21-12-13 | 12:37

brutus68 | 21-12-13 | 11:50 |
1001 nacht is Perzisch. Perzen zijn geen Arabieren. Next.

gutgutgut | 21-12-13 | 12:33

appeltjesgroeneweide | 21-12-13 | 11:57 |
Toch altijd maar weer opvallend hoe diegenen die menen tegen fascisme te strijden zelf vooraan staan te dringen om fascistische middelen aan te wenden om maar het Grote Gelijk te behalen, zoals censuur, uitsluiten van mensen met een andere mening, nepotisme, tunnelvisie, terreur tegen politieke tegenstanders, geweld, intimidatie en vul maar aan.

ZSU-23-4 | 21-12-13 | 12:33

Beste Hans, je schetst zowaar een moreel verband tussen schriftgeleerden en taliban. Ben je soms een beetje van je PVV geloof af?

Einde van de Domheid | 21-12-13 | 12:29

stormtijd | 21-12-13 | 11:43

Inderdaad. GS is de langgenagelde middelvinger in de reedt van politiek correct links. En goed dat die er is. En dat die vinger pijnlijker is dan een gezinsfles Cola met de kroonkurk er nog op, bewijst wel het dagelijkse gekanker van policor links op GS, dat de schuld krijgt van zo'n beetje elke misstand waarvan policor links feitelijk zélf de oorzaak is. Het lijken verdomme wel moslims, die linksen.

Jammer alleen dat GS zo'n beetje de enige langgenagelde vinger is die hout snijdt. Maar dat kan aan mijn beperkte zicht liggen.

Peter Emile | 21-12-13 | 12:28

Waar kwamen de 3 wijzen vandaan Hans?

Einde van de Domheid | 21-12-13 | 12:27

Dat gejammer ook steeds over 'bezette gebieden' en 'illegale nederzettingen'. Alsof 'Palestijns' gebied Judenrein moet zijn. Flikker dan ook gelijk al die Arabieren uit Israel.

Garret Weldon | 21-12-13 | 12:25

Hier een foto uit 1925 met daarop mensen in Samaria die er Arabisch, in elk geval niet Joods uitzien: en.wikipedia.org/wiki/File:Ruins_of_Sa...
Maar deze mensen bestonden niet volgens de sprookjesverhalen die Jansen zichzelf voor het slapen voorleest.

gutgutgut | 21-12-13 | 12:25

OT/
Nu op Joop.nl:
'Nederland is kapot'

Ars Vivendi | 21-12-13 | 12:25

2000 jaar geleden hadden ze de volkstelling als registratiemiddel. Nu hebben we BSN en DigiD. Ander middel, zelfde doel.

marcoplarco | 21-12-13 | 12:24

Volgens Klukluk: Na de Joodse opstand tegen de Romeinse bezetter namen die Romeinen wraak. Zij hernoemden de regio om te pesten Palestina, naar het Fillistijnse volk. Dat waren de erfvijanden van de Joden, die woonden in de huidige Gazastrook.
Kan de bron even niet vinden.
.
En Arafat was een misdadiger geboren in Cairo. Tijdens zijn curcusjes in Roemenie werd hij door de KGB stiekem gefilmd terwijl hij, naar goed Arabierisch gebruik, jongetjes misbruikte. De KGB en Ceauscescu (Hoi Bea!)kon hem daar mee chanteren.
Zoek dat zelf maar op.
.
Peace!

Mammeloe | 21-12-13 | 12:23

Bizar, het Israëlisch-Palestijns conflict is een schoolvoorbeeld van hoe de lokale bevolking wordt verdreven door immigranten. Toch krijgt Israël de volledige steun van dom-rechts.

Hypocriet spul...

* Il Principe * | 21-12-13 | 12:18

inderdaad een verhelderend betoog wederom van dhr Jansen. Toch zullen de Novibs, de Pax Christi's en Amnesty international volharden en het beeld in stand blijven houden dat de Palestijnen de underdogs zijn en onder terreur van de enig vigerende democratie in het Midden oosten, Israël moeten leven. Israél waar Joden, al dan niet seculier, christenen( al dan niet arabisch ), Ethiopische joden en Druzen een redelijk goed geslaagde samenleving vormen met een hoog opgeleide bevolking binnen alle gelederen.Maar dit past niet in het straatje van de Nasarski's die er op blijven hameren dat Israël een verderfelijk beleid voert jegens de Arabieren. De jobhoppende Nasarski's zijn leperds en houden hun eigen baan en derhalve hunn riante inkomen hiermee in stand.

Jan Boule | 21-12-13 | 12:18

We kunnen er heel lang over praten, maar laten we gewoon een keer PVV stemmen, kan Geert meteen alle soepsidiekranen (proberen) dicht te draaien, verdrag met Turkije en Marokko (uitkeringen) eenzijdig opzeggen etc. Ik ben een beetje klaar met deze kliek.

funkyd | 21-12-13 | 12:15

Rare mensen die gelovigen. Vast blijven houden aan een verhaal in een boek waarvan ieder weldenkend mens weet dat er onwaarheden in staan.
Het is gezien en opgeschreven door menschen die langer dan 2000 geleden leefde. Als ze iets niet begrepen maakte ze er maar iets goddelijks van, god kan immers alles.
Maar als je de bijbel openslaat bij Ezechiel en je leest 1 tot 22 (en dan vooral goed tussen de regels lezen) dan weet je waar de goden vandaan kwamen en vooral hoe ze kwamen.
youtu.be/yfSX3nxlDfg en dan nu deze youtu.be/F0Yd-GxJ_QM

hero_of_heaven | 21-12-13 | 12:14

Het belangrijkste wat de Arabische cultuur heeft voortgebracht zijn de sprookjes van 1001 nacht. En ze verwachten nog steeds dat die ooit werkelijkheid zullen worden, dus blijven ze braaf op hun krent zitten en wachten op de djinn die het karwei voor hun zal klaren.

Polletje Piekhaar | 21-12-13 | 12:10

stormtijd | 21-12-13 | 11:43
Daarom is GS ook belangrijk, een doorn in de zij van het publiek gutmensch omroepbestel. Hier hebben ze niets te vertellen en moeten ze met lede ogen aanzien hoe wij, politiek half-anarchisten, de vloer aanvegen met hen.

ZSU-23-4 | 21-12-13 | 12:10

Bedankt @HansJansen voor dit verhelderend stuk. Eerlijk gezegd had ik het Palestijns vraagstuk nog nooit vanuit mijn christelijke achtergrond bekeken. Omdat ook dat geloof mij niet meer boeit, buiten het geschiedkundige deel.

Fijne feestdagen..

Meri59 | 21-12-13 | 12:06

En moslims zijn net een stel kleuters, ook al hebben ze zelf enorme lappen grond om hun KUDT geloof op te beleiden, ook dat ene laatste stukje Israel moeten en zullen ze in bezit krijgen.
Moslims in de Palestijnse gebieden zijn vooral slachtoffer van de eigen domheid en koppigheid, ze hadden overal een prettig leven op kunnen bouwen met alle energie die ze steken in het vernietigen van de staat Israel, maar nee, in plaats daarvan lopen zij liever achter een of andere achterlijke profeet aan in een eeuwenlange vernietigingsdroom van alles wat maar anders dan islamitisch is.
Als er iets of iemand schuldig is aan en slachtoffer is van de positie van de moslims rondom Israel zijn het wel die moslims zelf. islam is hier weer eens het sluitpende vergif dat niet zelden ook de gastheer zelf aantast.

ZSU-23-4 | 21-12-13 | 12:06

@ appeltjesgroeneweide 11:57

Heb een paar week terug geprobeerd me te registreren als commenter bij Joop. Had me aangemeld met de nickname: ENDP van GS. Tot op de dag van vandaag ben ik nog niet geaccepteerd...

eerstneukendanpraten | 21-12-13 | 12:02

De Palestijnen hebben inderdaad nooit als volk of als land bestaan. Het is een verzonnen anti-Israël-pro-islam land van de islamitische bevolking aldaar.

Het land dat zijn claimen heette vroeger 'De Filistijnse Stadsstaten' met als bevolking De Filistijnen maar zoals het spreekwoord al bevestigt bestaat dat land niet meer.

wakkere_nederlander | 21-12-13 | 12:01

Een mooie beschrijving van het politiek-socialistische pyramidespel, zoals dat hier in Nederland door de Gutmensch, ten koste van ons eigen land, wordt gespeeld.

ZSU-23-4 | 21-12-13 | 11:57

Ik heb een tijdje op Joop.nl geprobeerd mezelf in te leven in de politiek correcte geesten, maar dat is niet te doen. Objectief en onafhankelijk denken wordt als een doodzonde gezien en als de grootste vijand van de maakbare wereld. Politiek correcte stellingen op een onderbouwende en objectieve wijze onder het vergrootglas leggen leidt onherroepelijk tot een ban.
En de EU zit vol met deze mentaliteit, bbbrrrr!!!
stormtijd | 21-12-13 | 11:43 | + 3 -
----
Haha, heb ik ook op Joop geprobeerd. Totdat ik een Marokkaan er verbaal van langs gaf die alleen maar zat te klagen dat ze zo gediscrimineerd werden. Sindsdien werden mijn plempsels niet meer geplaatst (gebanned dus, denk ik).
Om de argumentatie van de goedlinkschen te lezen, lees ik nog geregeld de reacties op artikelen. Maar het valt me op dat ik daar moe van wordt. Steeds maar weer met ellenlange stukken tekst op betrekkingsniveau op elkaar reageren. Of inhoudelijk reageren met onbewijsbare stellingen en verdraaiingen of ongenuanceerde uitleggingen van het een of ander. Ik waardeer de rouwdouw mentaliteit op GS beduidend meer dat het zijige, zeurderige en belerende toontje van de Joop commenters.

appeltjesgroeneweide | 21-12-13 | 11:57

@Sliptong | 21-12-13 | 11:37
Mijn vriendin is vegetarisch. Toen ik haar het fenomeen turducken uitlegde ('Dus dan eet je drie beesten tegelijk?') ging ze over haar nek.

Ars Vivendi | 21-12-13 | 11:54

Als Arabieren ergens goed in zijn, dan is het wel in het vertellen van sprookjes. *op kerstavond 1001 nachten gaat herlezen*

brutus68 | 21-12-13 | 11:50

@Sliptong | 21-12-13 | 11:37
Sch(r)okkend!

Ars Vivendi | 21-12-13 | 11:49

@Fijnstoffer | 21-12-13 | 10:30 |
@ Hans Jansen

Verhelderend linkje, afstoffer! Bedankt. Dit zou een verplicht hoofdstuk moeten zijn in elk geschiedenisboek.
Maar uit ervaring weet ik, dat de meeste geschiedenisboeken ook al decennia lang zijn geïnfecteerd en vervalst door politiek correct links.

En, Hans: weer een verhelderend stuk!

Ik wist het overigens al langer, en velen met mij: 'Palestijnen' zijn niets anders dan opportunistische Arabieren die vanuit alle windrichtingen zijn komen aanwaaien, in eerste instantie profiteerden van internationale hulp en steun en vervolgens zijn begonnen land te claimen, met terroristisch gedrag als chantagemiddel.

Dat is precies wat er nu grootschalig in Europa gebeurt; eerst aan komen waaien om te kunnen profiteren van gratis geld, een puik georganiseerde samenleving en medeleven van christelijke en linkse goedmensen, en zodra ze zich sterk genoeg voelen vanwege de rappe aanwas door nog meer immigratie en fokgedrag waarvan konijnen nog wat kunnen leren, zetten ze een grote bek op, beginnen ze eisen te stellen en rechten te claimen.
Land claimen doen ze al niet eens meer; ze hebben immers in heel West-Europa al complete stadswijken overgenomen.

Voor christelijke en linkse goedmensen zal de omvang van deze sociaal-culturele ramp pas écht duidelijk worden als de pleuris grootschalig uitbreekt in de straten van de West-Europese steden. En believe me, dat zal niet lang meer duren: de etnische rellen die in de afgelopen jaren Britse steden en Franse banlieues troffen, zijn nog maar speldenprikjes vergeleken bij wat komen gaat.

Alles is er meer dan rijp voor, en hey, mensen, steek je neus eens in de frisse Hollandse wind en ruik de stank van testosteron. Die - voornamelijk geïmporteerde - stank is de voorbode van een hoop ellende.

Misschien is het nog niet helemaal te laat; maar dan zullen nú draconische maatregelen moeten worden getroffen. Helaas zie ik dat met uitsluitend politiek correcte watjes aan de macht in Europa, nog lang niet gebeuren.

Kortom: het gesodemieter dat al 65 jaar gaande is in het Midden-Oosten, zal zich ook gaan afspelen in elke West-Europese stad. En omdat het zo heerlijk simpel en gemakkelijk is om eenheid in de gelederen te krijgen, zal dat gesodemieter het karakter krijgen van een godsdienstoorlog; christen-goedmensen tegen moslim-fascisten.

En zo zal niet alleen de geschiedenis zich herhalen, maar zullen ook de Middeleeuwen weer terugkeren - in een modern, dus nog veel destructiever jasje.

Nu ga ik een lekker varkenshaasje van de kiloknaller braden, voor de warme lunch, want nu kan het nog.

Peter Emile | 21-12-13 | 11:49

Prachtig verwoord weer. Wat die belastingen aangaat, vraagt Peter Sloterdijk zicht terecht af waarom er nog geen volksopstand ontstaan is tegen deze roof, grotendeels gebaseerd op een propaganda van slachtoffer, zieligheid en onderkant.

www.petersloterdijk.net/werk/suhrkamp/...

aceofspades | 21-12-13 | 11:48

@ mezelf, Schoorsteenveger | 21-12-13 | 11:41 |
Oeps, weer mis. Joris gooi bovenstaande er ook maar weer uit. Kennelijk struikelt GS over de gebruikte leestekens. Laatste poging nu.

Jansen zegt met zoveel woorden dat de Linkse Kerk eigenlijk een doorgeschoten vorm van de Christelijke Kerk is, waar naastenliefde is omgebouwd naar solidariteit, en een smeekbede is verworden tot een recht. Ook zegt hij dat hiermee een fundamenteel probleem is geschapen. "Niemand beschikt over onbegrensde middelen om onbegrensd hulp te verlenen zoals de Linkse Kerk vraagt."
Deed me aan een uitspraak van Nietzsche denken.
"Mann soll es merken:die alexandrinische Cultur braucht einen Sklavenstand, um auf die Dauer existieren zu können: aber sie leugnet, in ihrer optimistischen Betrachtung des Daseins, die Notwendigkeit eines solchen Standes und geht deshalb, wenn der Effect ihrer schönen Verführungs- und Beruhigungswortr von der 'Würde des Menschen' und der 'Würde der Arbeit' verbraucht ist, allmählich einer grauenvollen Vernichtung entgegen. Es gibt nichts Furchtbareres als einen barbarischen Sklavenstand, der seine Existenz als ein Unrecht zu betrachten gelernt hat..."
Prettige Kerst.

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 11:47

Als Libanonveteraan maak ik me nog steeds kwaad over de misdragingen van Arafat en zijn PLO in Libanon wat uiteindelijk heeft geleid tot de burgeroorlog.
Een burgeroorlog die voornamelijk veel Christelijke slachtoffers heeft geëist en deze boef ging gewoon verder met een ongeschonden blazoen.

www.franklinterhorst.nl/Arafats%20misd...

Ik heb een tijdje op Joop.nl geprobeerd mezelf in te leven in de politiek correcte geesten, maar dat is niet te doen. Objectief en onafhankelijk denken wordt als een doodzonde gezien en als de grootste vijand van de maakbare wereld. Politiek correcte stellingen op een onderbouwende en objectieve wijze onder het vergrootglas leggen leidt onherroepelijk tot een ban.
En de EU zit vol met deze mentaliteit, bbbrrrr!!!

stormtijd | 21-12-13 | 11:43

Waardering voor je schrijven, Jansen, maar mag kan toch wel iets scherper gesteld worden.

Immers: Het christendom is een parasiet, in dier voege dat zij zich voedt (en maar zelden iets geeft) met het zwakke dat ze in haar omgeving aantreft en anders wel creëert. De linkse mensen hebben daar geen "flarden" van meegekregen, zij hebben de plek van de christenparasiet gewoon ingenomen.
stoethaspel | 21-12-13 | 10:34 | + 1 -
----------

Elk geloof trekt vooral de zwakkeren aan omdat ze hoop en veiligheid nodig hebben. En dus ook gunsten. Immers, mensen bidden om iets te verkrijgen zoals veiligheid, geluk of materiële zaken.
Maar is geloof daarmee een parasiet: een levensvorm die actief een gastheer uitzuigt en vermindert in waarde? Of is het veelmeer een magneet voor zij die iets willen en dit vragen aan een hogere macht?
Het is maar hoe je geloof beziet. Je kunt geloof, afhankelijk van je levensvisie, negatief etiqueteren door het een parasiet of magneet te noemen. Of positief door het x-y- of z te noemen. It is all in the eye of the beholder.
Maar dat geloof zwakken creëert (je maakt overigens met je zin een hele bijzondere taalfout maar dat terzijde) mag je me nog eens uitleggen.

appeltjesgroeneweide | 21-12-13 | 11:43

@ mezelf, Schoorsteenveger | 21-12-13 | 11:35 |
Oeps, deel van de Nietzsche tekst is weggevallen. Joris gooi bovenstaande teks er maar uit. Hier de juiste weergave.

Jansen zegt met zoveel woorden dat de Linkse Kerk eigenlijk een doorgeschoten vorm van de Christelijke Kerk is, waar naastenliefde is omgebouwd naar solidariteit, en een smeekbede is verworden tot een recht. Ook zegt hij dat hiermee een fundamenteel probleem is geschapen. "Niemand beschikt over onbegrensde middelen om onbegrensd hulp te verlenen zoals de Linkse Kerk vraagt."
Deed me aan een uitspraak van Nietzsche denken.
"Mann soll es merken:die alexandrinische Cultur braucht einen Sklavenstand, um auf die Dauer existieren zu können: aber sie leugnet, in ihrer optimistischen Betrachtung des Daseins, die Notwendigkeit eines solchen Standes und geht deshalb, wenn der Effect ihrer schönen Verführungs- und Beruhigungswortr von der >Würde des Menschen und der >Würde der Arbeit< verbraucht ust, allmählich eiber grauenvollen Vernichtung entgegen. Es gibt nichts Furchtbareres als einen barbarischen Sklavenstand, der seine Existenz als ein unrecht zu betrachten gelernt hat..."
Prettige Kerst.

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 11:41

Dank u weer, meneer Hans. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Mammeloe | 21-12-13 | 11:41

@Ars Vivendi | 21-12-13 | 11:31
Ik heb een instructievideo op joetoep gekeken en ik was verbijsterd. Trouwens wel een apart wapenfeit voor in de geschiedenisboeken van de toekomst: de Verenigde Staten van Amerika gingen ten onder aan obesitas. Een volk dat zich letterlijk dood vrat (hallo turducken met je 800 kilocalorieën per kleine portie).

Sliptong | 21-12-13 | 11:37

Gewoon over 4 weken een waterstofbom boven Jerusalem detoneren. Dan mogen ze het over 2000 jaar als de straling wat is afgenomen nog maar een keer om in vrede samen te leven.
30 dagen moet genoeg zijn om je biezen te pakken en ergens vreedzaam te gaan doen.

Openbaar Mysterie | 21-12-13 | 11:36

Jansen zegt met zoveel woorden dat de Linkse Kerk eigenlijk een doorgeschoten vorm van de Christelijke Kerk is, waar naastenliefde is omgebouwd naar solidariteit, en een smeekbede is verworden tot een recht. Ook zegt hij dat hiermee een fundamenteel probleem is geschapen. "Niemand beschikt over onbegrensde middelen om onbegrensd hulp te verlenen zoals de Linkse Kerk vraagt."
Deed me aan een uitspraak van Nietzsche denken. "Mann soll es merken:die alexandrinische Cultur braucht einen Shlavenstand, um auf die Dauer existieren zu können: aber sie leugnet, in ihrer optimistischen Betrachtung des Daseins, die Notwendigkeit eines solchen Standes und geht deshalb, wenn der Effect ihrer schönen Verführungs- und Beruhigungswortr von der >Würde des Menschen< und der >Würde der Arbeit< verbraucht ist, allmählich einer grauenvollen Vernichtung entgegen. Es gibt nichts Furchtbareres als einen barbarischen Sklavenstand, der seine Existenz als ein Unrecht zu betrachten gelernt hat und sich anschickt, nicht nur für sich, sondern für alle Generationen Rache zu nehmen."
Prettige Kerst.

Schoorsteenveger | 21-12-13 | 11:35

@Sliptong | 21-12-13 | 11:21
Dat vullen van zo'n kalkoen heeft iets heel gynaecologisch vind ik. Maar om nou een kip in een eend te stoppen en het geheel vervolgens in een kalkoen...
Da's wel een heel project zeg!

Ars Vivendi | 21-12-13 | 11:31

@Sliptong | 21-12-13 | 11:21
Dit jaar ga ik voor de Hele Gevulde Kameel.

rara | 21-12-13 | 11:28

Hier een goed voorbeeld van een PvdA ér welke zijn achterban tevreden moet houden.

De minister van Buitenlandse Zaken behandelt Israël duidelijk anders dan andere landen.

Bron >http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/12/minister-timmermans-draait-en-discrimineert

andjing | 21-12-13 | 11:25

Puik stuk weer meneer Jansen! En tsja, Kerstfeest, het feest van vreten en zuipen, van dagen vrij, van een spar of nordman versieren met de kinderen maar vooral even niet werken. Rust. Of je zus nou wel of niet geboren is, soit. Prettige vreet- & zuipdagen iedereen! En vergeet de turducken niet te kort in de oven te doen he?

Sliptong | 21-12-13 | 11:21

@vanhetvarken | 21-12-13 | 11:13
Wie zei ook weer 'geef de keizer wat des keizers is'?
Het ware fijn geweest als daaraan was toegevoegd 'tot een maximum van 5%'.

Ars Vivendi | 21-12-13 | 11:19

Geweldige filering van de waanzinnige denkbeelden van de Linkse Kerk. +1

HoogToontje | 21-12-13 | 11:19

Israël is niet tegen een Palestijnse staat ten strijde getrokken en bezet dus ook geen Palestijns land. Israël veroverde de gebieden Samaria, Judea en Gaza, niet op de Palestijnen maar op Jordanië en Egypte. Jeruzalem was nooit de hoofdstad van een andere staat dan Israël en al helemaal niet van een staat die nooit heeft bestaan. Zelfs in de tijd van de Ottomaamse Turken stond Jeruzalem nauwelijks in de belangstelling . Die belangstelling ontstond pas nadat de Joden waren begonnen met de opbouw van het aloude verwoeste land

andjing | 21-12-13 | 11:18

@ Tom_66 11:02

Om dat van jezelf te kunnen zeggen is op zich anders ook al een hele prestatie. Vele zeer wijze mannen hebben gedurende tientallen jaren dikke en ingewikkelde boeken bestudeerd en toen er bijna geen dikke en ingewikkelde boeken meer te bestuderen waren kwamen ze pas tot de conclusie dat ze eigenlijk nog niets wisten...

eerstneukendanpraten | 21-12-13 | 11:16

Iets (kunnen) geven is een voorrecht en iets geven is een goede daad (bijbel: Het is beter te geven dan te nemen). Iets tegen iemands wil afnemen is verwerpelijk (bijbel/koran/.. kamasutra/wetboeken) en mag niet. Niet van atheisten en niet van willekeurig welk geloof.

Hoe dit zich verhoudt tot een belasting tarief van 55% laat zich raden, de overheid is een geinstitutionaliseerde roversbende, die steeds weer nieuwe excuses zoekt voor haar heffingen, varierend van 'rechtvaardige herverdeling', tot 'red de wereld van CO2'. De achterliggende reden is slechts het voeden van het immer groeiende leger onderdrukkers.

vanhetvarken | 21-12-13 | 11:13

"Palestijnen, het kerstverhaal bewijst dat niet maar het is wel een aanwijzing, die bestonden vroeger niet. Er bestaan pas Palestijnen sinds Israël bestaat."
Als je je baseert op een sprookje als het kerstverhaal om te beweren dat Palestijnen niet bestaan, dan ben je een charlatan.
"Wie een terreurdaad voorbereidt, en gepakt wordt, heeft nog niets gedaan."
Dat is quatsch. Het is strafbaar.

gutgutgut | 21-12-13 | 11:13

sommige mensen zijn nu eenmaal schuldig gewoon om hetgeen ze hebben misdaan in het dagelijkse leven, niet omdat religies hen dit aanpraten.
Altijd dat zielige onvolwassen gedoe om altijd alles op religies af te schuiven.

matrixbluepill | 21-12-13 | 11:12

@ malin 10:46


Volgens mij zijn deze parasieten hier al zeker 20 jaar actief om ons leeg te vreten. Alles is hier gratis, als je maar uit het buitenland komt. En vooral niet vergeten PvdA te stemmen...

eerstneukendanpraten | 21-12-13 | 11:07

Kritische studie, wetenschap, feiten. Het zijn allemaal zaken waar de doorsnee religie niet van gediend is. En religieus opererende politiek machten al helemaal niet.
Zoals daar zijn de linkse kerk; en de op angst armoede en achterlijkheid gebaseerde beweging van de Boze Profeet. Die laatste tak van de misdaad heeft daar maar 1 antwoord op, zoals al duidelijk werd in de "tegensticker".

Jan Passant mk2 | 21-12-13 | 11:07

Ik vind het verhaal van Lot wel mooi voor kerstnacht. Of, hoe dronken moet een vader zijn om tot tweemaal toe een dochter vol te blaffen en zwanger te maken. Aan de andere kant, ik zou ook in de war zijn als m'n vrouw in een zoutpilaar is veranderd. Haha wat een gekkigheid toch allemaal.

kom hoe heet ie | 21-12-13 | 11:05

"Flarden van de christelijke leer over naastenliefde zijn door de grenzeloosheid van de Linkse Kerk opgeblazen tot dogma’s en vervolgens omgezet in beleid dat de maatschappij in steeds groter benauwenis brengt [..]"
BULLSEYE!
De Linkse Kerk = het Christendom 0.2!
De babyboomers hebben in hun jonge jaren het Christelijke geloof en de kerken slechts ontakeld in uiterlijke vorm. De dwingende, verstikkende Christelijke dogma's van hun ouders beheersen de landelijke machten meer dan ooit en heten nu 'Links'.

KoninginWildemina | 21-12-13 | 11:04

In ieder geval bevat een stukje van de hand van Jansen over onder andere het christendom geen verwijzingen naar uitzinnig geweld, zoals dat bij zijn verhandelingen over de islam wel het geval is.

Verder moet ik bekennen dat mij niet zo duidelijk is wat nu de conclusie van het geheel is.

Buma roept snaaks op tot een kerstviering.
Daarna volgt een parallel met de Linkse kerk.
Vervolgens gaat het over Palestijns terrorisme.
En het geheel sluit weer af met kerstviering.

Vooralsnog ga ik er maar van uit dat mijn intellect hier tekort schiet.

Mag ik zachtjes fluisteren dat zijn verhandelingen over de islam wat doorwrochter in elkander steken?

Ars Vivendi | 21-12-13 | 11:03

Wat weet iedereen toch veel, ik weet niets

Tom__66 | 21-12-13 | 11:02

Goed stuk weer. Ongelimiteerd geven en schuldig voelen heeft de Linkse Kerk inderdaad tot dogma verheven.

Fast Forward | 21-12-13 | 10:57

How fortunate I am to be atheist indeed,
I don't have to pray to any god with heed,
Nor do I follow a religion with irrationality,
Living secularly, I enjoy the world in true reality,
Without religion I am not morally corrupt,
My freethinking and logic do not disrupt,
My fellow infidels may agree with my psychology,
That the ultimate oppressor of freedom is theology.

lady blabla | 21-12-13 | 10:51

En vergeet niet extra collectegeld mee te nemen... voor de goede doelen... zoals de PLO en vrienden

duitse herder | 21-12-13 | 10:51

Ik ga wel werken op kersumus avond.Geen kerk,geen Robert ten Brink.Heerlijk.

Zure prak | 21-12-13 | 10:49

De term ‘het Palestijnse volk’ duikt voor het eerst op in 1964. Een bedenksel van terreurbaas Jasser Arafat om de verschillende terreurbewegingen onder deze gemeenschappelijke noemer te verenigen. “The Jews took no one’s land” zei Joseph Farah, een Amerikaan van Arabische afkomst en Midden-Oosten deskundige, op 25 april 2002 in een interview voor Arutz-7 radio:

,,er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk.Er heeft in de hele geschiedenis nooit een Palestijns volk bestaan. Er is een entiteit gecreeerd, die helemaal niet bestond. Er bestaat geen Palestijnse taal, geen Palestijnse cultuur en er is nooit sprake geweest van een land dat bestuurd werd door Palestijnen. Wat men heden ten dage het Palestijnse volk noemt is niets anders dan een verzameling Arabieren uit verschillende Arabische landen. Ze spreken net als de 300 miljoen andere Arabieren dezelfde taal en prevelen allemaal vijf keer per dag: “Allahu akbar”- Allah is groter dan de God van Israël. Zij noemden zich nooit ‘Palestijnen’. Er is niets dat hen doet verschillen van de Arabische bevolking in bijvoorbeeld Jordanië, Egypte, Irak of een ander Arabisch land”.

andjing | 21-12-13 | 10:46

andjing | 21-12-13 | 10:41
Het MO is in grote lijnen als Zuid Afrika. In het MO kwamen de woestijnnomaden in groten getale op de werkgelegenheid af die de ontwikkelde Joden hadden bewerkstelligd. Toen ze zich qua aantal sterk genoeg achtten, begon het gelazer over 'dit is van ons!'
In Zuid Afrika was het binnenland leeg, het werd gecultiveerd door blanke boeren, waarna de negers met miljoenen van heinde en ver op de werkgelegenheid afkwamen.

We kunnen hetzelfde in Europa tegemoet zien.

malin | 21-12-13 | 10:46

Ik ga niet naar een linkse en ook niet naar een rechtse kerk.Alleen moet ik er wel aan mee betalen.

van stampij | 21-12-13 | 10:41

Tijdens de “Zesdaagse oorlog” van 1967 veroverde Israël de Westelijke Jordaanoever en Oost Jeruzalem op Jordanië, de Golanhoogvlakte (het Bijbelse Basan) op Syrië en de Gazastrook op Egypte. De verovering van de Westelijke Jordaanoever en Oost Jeruzalem betekende een terugkeer van het Joodse volk naar het aloude Bijbelse land, naar de bergen van Samaria en Judea en hun 3000 jaar oude hoofdstad Jeruzalem.

Israël veroverde het land dus niet op de ‘Palestijnen’ zoals velen tegenwoordig geloven, maar op Jordanië. Vanaf de oorlog van 1967 etaleerde de PLO zich als een stel gewetenloze en koelbloedige moordenaars. Zij richtten hun terreuracties, waarbij veel onschuldige slachtoffers vielen, voornamelijk tegen Israël maar deels ook tegen niet-Israëlische doelen, zoals de internationale vliegtuigkapingen.

andjing | 21-12-13 | 10:41

Kaas de Vies | 21-12-13 | 10:30
We weten haarfijn hoe ze met elkaar omgaan; onderling zijn ze kei- en keihard. Ik vraag me meer dan eens af of de linkse kerk enig benul heeft hoe het er in die cultuur werkelijk aan toe gaat.

malin | 21-12-13 | 10:41

@Ashtrey | 21-12-13 | 10:21
Bedankt, nu zie ik de symboliek pas echt: dat huis staat symbool voor Nederland: de staat die je steeds meer gaat begluren of je wel goedmens bent.
(Tuig heeft geen last van begluren: gevangenissen zijn er niet genoeg, dus die kunnen alles negeren)

frank87 | 21-12-13 | 10:40

Tijdens de eerste Arabische topconferentie in Alexandrië in 1964- toen Samaria en Judea de ‘Westoever’ nog onder Jordaanse bezetting vielen- werd besloten tot de oprichting van de ‘Palestijnse’ Bevrijdingsorganisatie ( PLO ) ,die financieel gesteund zou worden door de Arabische Liga en de Sovjet Unie. Toen was er geen enkele Joodse ‘nederzetting’ in deze gebieden, noch was er sprake van enige Joodse ‘bezetting’.

Toch spreekt het handvest van de PLO vanaf haar oprichting over vernietiging van Israël en vonden er al diverse terroristische aanvallen plaats op Israëlisch grondgebied.

andjing | 21-12-13 | 10:38

@andjing | 21-12-13 | 10:33
Die tekst komt rechtstreeks uit het linkje van @Fijnstoffer. Karmahoer.

rara | 21-12-13 | 10:37

@Kaas de Vies 10:31
Heel simpel. Ik maak me niet zo druk over hetgeen jij me net voorschotelt, behalve de semtex dan, als ik in de menigte zoiets zou spotten neem ik de benenwagen naar een veilige plek, de rest doet me weinig.

Ashtrey | 21-12-13 | 10:36

Simson! De filistijnen over u!

Ars Vivendi | 21-12-13 | 10:35

Waardering voor je schrijven, Jansen, maar mag kan toch wel iets scherper gesteld worden.

Immers: Het christendom is een parasiet, in dier voege dat zij zich voedt (en maar zelden iets geeft) met het zwakke dat ze in haar omgeving aantreft en anders wel creëert. De linkse mensen hebben daar geen "flarden" van meegekregen, zij hebben de plek van de christenparasiet gewoon ingenomen.

stoethaspel | 21-12-13 | 10:34

Voor de Arabieren als geheel is er nooit een begrip als ‘Palestina’ geweest. ’Palestina’ wordt eenmaal in de Koran genoemd als het “Heilige Land”- dat wil zeggen, heilig voor joden en christenen.De geschiedenis meldt niets over een Palestijnse president of koning voordat de voormalige terreurbaas Jasser Arafat ten tonele verscheen. Na acceptatie van het door de Verenigde Naties samengestelde verdelingsplan spreekt men van een Arabische en niet van een Palestijnse staat. In de periode dat Jordanië en Egypte de gebieden bezetten die aan de Arabieren waren toegewezen (1948/1967) is er nooit een beweging geweest om de Bijbelse gebieden te scheiden van Jordanië en de Gazastrook van Egypte. Er was geen Arabische stroming, die in deze gebieden een eigen land nastreefde, of wilde opbouwen.Wel was er een beweging die zich ten doel had gesteld om Israël van de kaart van het Midden Oosten te verwijderen. Toch lukt het de Arabieren al jarenlang steun van de internationale anti-Israël kliek te krijgen voor hun eis dat “Palestina’aan de ‘Palestijnen’ moet worden teruggegeven.

andjing | 21-12-13 | 10:33

@Ashtrey | 21-12-13 | 10:30 | + 0 -
Ik begrijp je vraag niet. Wie kijkt weg van wat?

Kaas de Vies | 21-12-13 | 10:31

@Kaas de Vies 10:24
Maak je je daar serieus zorgen over? Ik niet hoor, wat vindt je daar nou van, zo'n wegkijkende manier van leven?

Ashtrey | 21-12-13 | 10:30

De barmhartige Samaritaan... Vertaald naar de huidige tijd zouden we het hebben over 'de goeie Turk'. Leerzaam.

VanBukkem | 21-12-13 | 10:30

Het kerstverhaal bewijst dat de linkse kerk ouder is dan de christelijke. Zonder volkstelling immers geen belastingheffing.

Detlev Tarnowitz | 21-12-13 | 10:30

@malin | 21-12-13 | 10:27 | + 0 -
Lastig handelen met arabieren. Eerst betalen is het devies, of als je iets koopt eerst leveren.

Dat is geen racisme, dat is ervaring. Je leert een volk erg goed kennen als je er mee handelt.

Kaas de Vies | 21-12-13 | 10:30

Hans, ik vind het verbazingwekkend hoe goed je elke weer schrijft. Elke keer weer iets nieuws geleerd en nieuwe inzichten verkregen :) bedankt!

Sardonicus | 21-12-13 | 10:29

@ Kaas de Vries 10:14
Arabieren vertellen zoveel flauwekul. Ze wapperen met de versie die het beste in hun straatje past, en feiten doen er voor hun niet toe.
Het gaat dan ook reuze goed in de Arabisch-islamitische wereld.

malin | 21-12-13 | 10:27

Er was ook een verhaaltje over het delen van vis, wijn en brood. Dat raakte maar niet op. Ons geduld daarentegen...

Normpje | 21-12-13 | 10:24

Heldere uiteenzetting, helemaal mee eens.

Dizzydent | 21-12-13 | 10:24

Kaas de Vies | 21-12-13 | 10:14 |
Dat laatste geloven veel Amerikanen al jaren. Dus ach.

Ikweethetooknietmeer | 21-12-13 | 10:24

@Ashtrey | 21-12-13 | 10:21 | + 0 -
"Nederland is deze dagen gegijzeld door een jaarlijks terugkerende religie waarin de mensen een schuld aanpraten, naastenliefde aanwakkeren, dromen van een zogenaamd betere wereld en opgeblazen ego's het sentiment bepalen."

Nederland is de rest van de dagen gegijzeld door een jaarlijks groter wordende religie door import en voortplanting waarin de wensen wordt aangepraat andere de schuld te geven van hun problemen, eigen liefde, dromen van een Islamitische wereld, opgeblazen ego's met semtex, cement bepalend.

Kaas de Vies | 21-12-13 | 10:24

Mag ik nog één keer een uitwas van de linkse kerk noemen? Er ligt iets meer dan 18 miljard op de plank als subsidie voor toekomstige windmolenprojecten. Want daarmee kunnen onze politici een wit voetje halen voor een mooie nieuwe functie bij "Europa". En tegelijkertijd kunnen onze voedselbanken de spullen niet meer aanslepen. Ik weet in ieder geval wel waar ik de volgende keer niét op zal stemmen...

eerstneukendanpraten | 21-12-13 | 10:22

Palestijnen zijn door christelijke Libanese milities uitgemoord, nadat de Palestijnen dorpen met christelijke Libanezen hebben afgeslacht. Dat is een leuk kerstverhaaltje voor de nachtmis.

malin | 21-12-13 | 10:22

Tja, en de Palestijnen zijn natuurlijk extra zielig.

Hebben honger.
brabosh.com/2010/04/04/beelden-liegen-...
Hun kinderen worden zomaar aangereden
legalinsurrection.com/2013/10/more-tru...
En Israël gebruikt zomaar geweld
www.idfblog.com/facts-figures/rocket-a...

Daarom snap ik niet waarom je pro Palestijnen bent. Ze liegen en bedriegen, en ja Israël heeft er ook een handje van, maar naar mijn smaak niet zoals rondom de Palestijnen gebeurt.

Het hele probleem daar mogen ze zelf oplossen zonder dat wij ons er mee moeten bemoeien.

Kaas de Vies | 21-12-13 | 10:21

Zo. Na deze waarschuwing ga ik maar naar de kroeg op kerstavond.

BozeKater | 21-12-13 | 10:21

Nederland is deze dagen gegijzeld door een jaarlijks terugkerende religie waarin de mensen een schuld aanpraten, naastenliefde aanwakkeren, dromen van een zogenaamd betere wereld en opgeblazen ego's het sentiment bepalen.

Serieus verzoek, opgesloten in een transparant huis.

Ashtrey | 21-12-13 | 10:21

Wellicht krijgt Buma op kerstavond het verhaal van Koning Saul die van David, als bruidsschat voor zijn dochter Michal, de voorhuiden van 100 Filistijnen eiste; een heel bijzonder mens die Saul.

Simon de Danser | 21-12-13 | 10:20

Toch kan je wel wat leren van die Palestijnen. Als ik mezelf nu een Batavier ga noemen dan heb ik recht op de Betuwe.

rara | 21-12-13 | 10:17

Dat er een Palestijns volk bestaat is een van de Grootste Arabische leugens.

Binnenkort krijgen we te maken met een nieuwe leugen, dat de EU een land is.

Kaas de Vies | 21-12-13 | 10:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken