Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

DEFEMBER. PVV eist een politiestaat

oie_199222llnJKV7N.gifAh, de Partij Voor de Vrijheid die graag een politiestaat ziet. De PVV wil dat Nederland de mogelijkheid krijgt om potentiële terreurverdachten preventief op te sluiten. De PVV heeft zelf daarbij de patatjihadi's die straks uit Syrië terugkeren op het oog. Schattig. En zo naïef. Een dergelijke wetgeving gaat straks echt niet alleen gebruikt worden tegen explosieve hakbars. Nee hoor, die kan gewoon ingezet worden tegen alle burgers die een beetje hinderlijk in de weg lopen of afwijken van de standaard norm. Bovendien gaat de term 'potentiële terreurverdachte' straks gelabeld worden door de nieuwe supercomputer van de AIVD, de Argo 2. De perspipo van de AIVD probeert ons gerust te stellen dat de supercomputer geen informatie van u werft, maar juist informatie van inlichtendiensten verwerkt. Die weer wel van u geworven is, maar dat terzijde. Maar het is juist die informatieverwerking die onschuldige mensen in Guantanamo Bay doet eindigen. U googlet wel eens op snelkookpan, heeft een rugzak gekocht voor kerst, wijkt ineens af van uw normale reispatroon en u zit tegelijkertijd op een pagegaaienforum in mogelijke codetaal te praten? De supercomputer van de AIVD slaat er een paar algoritmes op stuk en u bent zo potentiële terreurverdachte. En dankzij de wetgeving van de PVV staat er ineens een SWAT-team in uw slaapkamer om u voor een half jaar op te bergen. Of wat dacht u, oh ironie, van PVV-stemmers die elkaar wel eens opzoeken en tegelijkertijd regelmatig allerhande geweldsbedreigingen uiten in de panelen van websites richting moslims en/of de linkse kerk? Potentiële Breivikjes, aldus de supercomputer, dus zet maar achter slot en grendel, dankzij de eigen PVV. Wat is er gebeurt met onschuldig tot tegendeel bewezen is? Of sterker nog: onschuldig tot de misdaad is überhaupt begaan? Nee, de PVV is net zo hard voor vrijheid als de Democratische Volksrepubliek Korea democratisch is. En met dit soort debiele ideeën brengt de PVV de privacy, de vrijheid en de mensenrechten van een hoop burgers ernstig in gevaar. Wij zeggen: doe maar niet.

Reaguursels

Inloggen

Dolphi spreek voor jezelf man! Ik denk dat weinig mensen in oplossingen als uitroeien denken. Als jij de gemiddelde autochtoon bent dan boek ik meteen een enkeltje Australië ;)

DeGitaarman | 19-12-13 | 23:19

En onze privacy en burgerrechten zijn na één kritisch PVV stuk weer linkse hobbies. Hoe doet die man dat toch?

kicktherabbit | 19-12-13 | 20:58

Kijk iedereen opeens vrijwillig hun burgerrechten inleveren omdat de Messias uit Venlo dit wil. Ongelofelijk. Geert is toch een beetje de Steve Jobs van de Nederlandse politiek. Eng onkritisch gevaarlijk kuddegedrag.

kicktherabbit | 19-12-13 | 20:56

Zeg Kwit, denk eens aan Erwin Lensink en de damschreeuwert. Ze worden verwijdert, krijgen een gebiedsverbod. Of zelfs zonder proces opgesloten. Kom niet te dicht bij de Oranjes. Hoezoo politiestaat.

Rest In Privacy | 19-12-13 | 18:07

-weggejorist-

Dolphi | 19-12-13 | 17:54

Als dat het is wat Nederland nog kan redden van corrupte politici, graaiende bankiers, klimaatgekkied, handophouders, straatterreur, jihadi's... etc.
Dan ben ik voor!

number668 | 19-12-13 | 16:07

Ik lees Quid niet meer, met z'n PVV de la Tourette. We krijgen al genoeg van dat soort agitprop te verstouwen via de gesubsidieerde Goede Mensen propagandakanalen als de VARA, de VPRO, de NOS, de Volkskrant, het NRC, het onderwijs, de universiteiten, Joop, De Correspondent enz.enz.enz.
Nog een advocaatje met slagroom iemand? Zzzzzzzz

KoninginWildemina | 19-12-13 | 15:26

Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:49 is naast mij :-P de enige die het artikel en de verdere toedracht goed gelezen heeft. Iemand die terugkeert na gevochten te hebben voor een vreemde natie mag nu al direct gearresteerd worden als er een gerede verdenking is van oorlogsmisdaden. Ook als je verdacht wordt van het plannen van terroristische aanslagen (Hofstadgroep, anyone?) kun je gearresteerd en vastgezet worden. PVV pleit alleen voor daadwerkelijke uitvoering van reeds aanwezige wetgeving. En verder wat hero_of_heaven | 19-12-13 | 14:37 zegt. Pardon, hero heeft dus ook goed gelezen. En verder bij voorbaat aan elk ander tegeltje dat blijk geeft van leesvermogen mijn excuses.

Mr Dixit | 19-12-13 | 14:50

Quid is een bange poepert. Na de eerste zin wist ik al wie dit stukje geplempt had.
Maar wat heb je nou liever J.Q., een overheid die de boel in de gaten houd, of elke dag dat gejengel uit een of andere toren met in de weekenden als hoogte punt een steniging van "slechte menschen"
Ik sterf liever in de kerkers van het O.M. dan dat mn kop eraf geblazen wordt door een of andere haatbaard.

hero_of_heaven | 19-12-13 | 14:37

anti-dutch | 19-12-13 | 13:41 | + 1 -
Fijne nick heb je daar. Ik ben anti anti-dutch.
Doe eens je best en ga eens deaud wat je ook mag zijn, uiteindelijk stel je niks voor.

Veel Vaak | 19-12-13 | 14:17

Wat is er gebeurd met gebeurd?

quackel | 19-12-13 | 14:16

ViagraFalls | 19-12-13 | 12:39 | + 0 -
.
Iedereen op één na gooit geen rommel naar de Gouden Koets dus oppakken en vastzetten. Zo hoort het en iedereen op één na is het daar mee eens. De kwaadwilligen oppakken is uitstekend.

behangtafel | 19-12-13 | 13:53

Ik snap het volk hier niet zo goed. Quid basht inderdaad vaak de PVV. Maar van Leeuwen doet dat toch ook continu met de PVDA en andere linkse clubjes? Als iemand me dit kan uitleggen, heel graag! Of is dit een typisch rechts gevalletje van: " wij mogen wel maar hij niet"

anti-dutch | 19-12-13 | 13:41

Turrukje | 19-12-13 | 12:40

Jij kunt niet lezen. Jij loopt te krijsen dat moslims als monsters worden afgeschilderd, en ik leg je keurig uit dat wij onthoofdende en martelende moslims als monsters beschouwen.
Ga lekker slachtoffertje spelen in het theehuis.

malin | 19-12-13 | 13:34

De grootste schreeuwers zijn meestal het bangst.
Man, man, wat een geschreeuw hoor je hier.

Koos Knak | 19-12-13 | 13:25

@boy_wulfe | 19-12-13 | 12:22 | + 0 -:
Klopt. Ik ben redelijk grappig.

Ir Rita Tie | 19-12-13 | 13:14

Er wordt de laatste tijd veel joop.nl hier gesignaleerd of ligt dit nu aan mij??
En de PVV is door rutte en consorten de graaiers en berovers monddood gemaakt willens en wetens met medewerking van andere partijen die dit land uitlevert aan derde en de EU .
Het ligt aan ons om Geert de nodige stemmen te geven om hem toch een vuist te kunnen laten maken want als grootste partij zit je aan de onderhandelings- tafel

witchmaster | 19-12-13 | 13:09

Als de PVV werkelijk iets wil doen aan die patatjihadis kunnen ze beter naar de bestaande wetgeving kijken, het is namelijk vrij eenvoudig om die figuren het Nederlanderschap te ontnemen, daarvoor hoef je geen regels in te voeren die het mogelijk maken om mensen op te sluiten zonder dat ze iets hebben uitgevreten.

TheStef | 19-12-13 | 13:03

@ Datzegiktoch | 19-12-13 | 12:02 | + -5

Wtf is een justitieel machthebber? Verder gaat het voorstel van de PVV over terreurverdachten en niet over mensen met extremistisch gedachtegoed. Dat zou anders wel lekker opruimen. Hoeveel mohammedanen zitten hier nu?

Elessir | 19-12-13 | 12:59

@Mark Smith | 19-12-13 | 12:53 | + 0 -
Ik denk een zetpil slap gelul.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 12:54

Turrukje | 19-12-13
Toch knap hoe je die ongenuanceerde scheldpartijen keurig feitelijk en inhoudelijk blijft beantwoorden. Vanmorgen een portie geduld extra ingenomen?

Mark Smith | 19-12-13 | 12:53

malin | 19-12-13 | 10:50 | + 20 -

Broodtrommel, pakje drinken, boksbeugel, appel, 2 ligas en pepperspray in het rugzakje! Dat werkt averechts joh.

Ze moeten gewoon meer ibn ghadoun's openen op zee, Haaien in een kooi eromheen en m aken we die pilaren van goud, zodat we vanuit wal nog net kunnen zwaaien.

[G]eenstijl | 19-12-13 | 12:50

-weggejorist-

MEANandMOODY | 19-12-13 | 12:49

@ boy_wulfe | 19-12-13 | 12:22

Er zijn overigens randdebielen die weten dat je "80% vindt" met een t op het eind schrijft. Wat zegt dat dan over jou. En over jouw echte wereld.

Elessir | 19-12-13 | 12:45

malin | 19-12-13 | 12:07 |
Ik denk dat ieder normaal mens dergelijke lieden als ongewenst beschouwt. Je kan echter beter je extremistische vriendjes hier aanspreken die hopen op een burgeroorlog tegen elke moslim en het land willen 'zuiveren'. Genoeg reacties hier die dat stellen.
Jij kiest ervoor om mij aan te vallen terwijl ik juist elke vorm van achterlijkheid en extremisme hard afkeur. Daarbij heb ik niks met religie.

Turrukje | 19-12-13 | 12:40

President Wilders heeft groot gelijk, weg met die shit ideologie. Hoezo werd ik eigenlijk weggejorist?

mooi geluld man | 19-12-13 | 12:39

"Wij zeggen: doe maar wel."

Boy Cot | 19-12-13 | 12:39

Kan aan mij liggen, maar werd de damschreeuwert of die theelichtjes gooiert niet als eens preventief opgepakt?
.
Iedereen die denkt dat dit alleen mogelijk zou zijn met een nieuwe wet heeft niet echt zitten opletten.

ViagraFalls | 19-12-13 | 12:39

Gewone normale mensen, zijn de meeste inwoners hoeven nergens voor te vrezen maar het tuig wel dus politie staat graag a.u.b. Kunnen meteen de frauderende politici en ambtenaren en carcel en de volgende kijken wel uit. Preventief dus.

behangtafel | 19-12-13 | 12:32

@Ir Rita Tie | 19-12-13 | 12:14 | + 0 -

Heb je er al over nagedacht stand up comedy te doen, je grappen zijn echt hilarisch. In de echte wereld vind namelijk 80% dat de pvv een stelletje randdebielen is

boy_wulfe | 19-12-13 | 12:22

@Tis nie waar! | 19-12-13 | 11:44 |
Johnny opsluiten? Ach welnee... John weet het zelf niet (denk ik) maar hij is de beste propagandist voor Geert. Telkens roept hij schande over PVV-voorstellen waarvan 80% van de NL-ers (autochtonen) zegt: DOEN!

Ir Rita Tie | 19-12-13 | 12:14

Jeetje jongens, is het al weer verkiezingstijd? Vandaag weer eens PVV bashdag in alle media zo'n beetje. Met Johnny voorop natuurlijk. Formeel heeft hij wel een punt trouwens, maar volgens mij is deze wetgeving niet eens nodig. Op basis van artikel 27 Sv kom je al een heel eind in dergelijke situaties.

Vindefin | 19-12-13 | 12:14

Turrukje | 19-12-13 | 11:52


Je raaskalt. Ik stel duidelijk dat wij in Nederland de moslims die martelen en onthoofden als ongewenst beschouwen. Dat zijn monsters.

Mag jij raar vinden, wij Nederlanders houden er andere criteria op na.

malin | 19-12-13 | 12:07

Staan de PVVerts er bij stil dat de justitieel machthebbers ook reaguurders kunnen gaan opsluiten. Er wordt hier regelmatig iets geroepen waarvan iemand kan opmaken dat diegene er wellicht een extremistisch gedachtegoed nahoudt? Het werkt 2 kanten op he..

Datzegiktoch | 19-12-13 | 12:02

Meest domme luchtballon van de PVV ooit.
Mensen opsluiten die (nog) niets gedaan hebben? Hoe lang dan? Je moet ze toch een keer weer de straat op sturen. Of denkt er iemand dat de ideeën van zo'n waanzinnige vanzelf verdwijnen als je 'm in de bak gooit?
Jammer Geert, je begon net mijn sympathie te krijgen.

Haatgenerator | 19-12-13 | 12:01

Jhonny,
of zo als nu het geval is "onschuldig tot het slachtoffer veroordeeld is".
Links staat voor geweld, onrecht en dommigheid.

patrick023 | 19-12-13 | 12:00

malin | 19-12-13 | 11:45 | Bok zelf op. Ik heb daar minder mee dan jij. Walgelijke dingen noem je op. Overigens jij en die extremistische vrienden hier van je die mij per definitie zijn opbokken vertonen meer overeenkomsten met moslimextremisten dan ik ooit zal doen. Jij wil mij eigenschappen toerekenen op basis van mijn username en of achtergrond die ik niet heb. Verder kun je schreeuwen tot je een ons weegt, wamt gelukkig hebben de leiders in dit land schijt aan de mening van extremisten zoals jij en jullie fascistische club. Huil hier maar verder over je gefaalde leven waar je moslims de schuld van wilt geven. De karavaan trekt verder en Pritt verdient lekker geld aan je clicks en je hoge bloeddruk.

Turrukje | 19-12-13 | 11:52

@Johnny Quid | 19-12-13 | 10:44
"Wat is er gebeurt met onschuldig tot tegendeel bewezen is?"--
Hé, meneer Quid, doe eens een cursusje Nederlands op basisschool niveau. "Wat is er gebeurt" is niet goed, hè? Moet zijn "wat is er gebeurd".

Het_Genie | 19-12-13 | 11:52

Een Guantanamo Bay in Nederland zeg maar... Doe maar niet. Hoewel de gedachte begrijpelijk is bevinden we dan op een hellend vlak. Ga je dit soort dingen doen dan ben je niet ver verwijderd van de rechtgang die ze in schurkenstaten of Moslimstaten kennen.

Datzegiktoch | 19-12-13 | 11:52

@ Turrukje | 19-12-13 | 10:47 | + -26

Een miljoenmiljard keer liever een Tokkie dan een Turrukie.

Elessir | 19-12-13 | 11:51

Hehe, ik moest hartelijk lachen om het stukje van sjonnie squid.. We kunnen alleen maar hopen dat er slimme mensen bij de dvia werken. Want in al deze jaren heb ik een hoop schorem gezien op internet die best een bezoekje van een swat team verdienen. Als normale burgerlul met een pr0nfetisch hoef je je niet echt veel zorgen te maken. Of misschien wel, maar nee er zullen niet 6 gemaskerde mannen naast je bed staan.

de grote Anti | 19-12-13 | 11:51

Nederland sluit zijn burgers al enkele jaren op door een wetgeving die 'zwakke groepen beschermt. Door ouderen savonds de voordeur niet meer durven te laten doen. Door camera's op te hangen. Door afwezigheid van de politie. Door een woonhuis rolluiken aan te laten brengen. Door boetes op alles en nog wat te geven... en 1.060.000 ambtenaren in stand te houden.

duitse herder | 19-12-13 | 11:49

En wij pvv stemmers zeggen: doe maar wel!!
Liever in een pliessie staat, wat we nu toch al hebben dan in het modern communistische eussr wat brussel wilt of een pislamitische staat wat struisvogels als quid voor ogen heeft alleen niet wilt inzien

dani7902 | 19-12-13 | 11:49

Grappig te lezen dat vele reacties gebasseerd zijn op het gespinsel van J.Q en niet op het voorstel van de PVV. De alles mag en niet moet generatie beschouw ik als verloren generatie voor de samenleving, laat de terroristen zich maar uit leven in Nederland, het moet niet, het mag wat mij betreft. leve de vrijheid, ook voor getrieffel en funda gespuis.

caralho | 19-12-13 | 11:48

@ zooishettoch
Ja hoor, hij zit er weer tussen: laat ze maar doen, ik heb toch niets te verbergen.
IEDEREEN heeft iets te verbergen. Het is een tenenkrommend bewijs van gebrek aan zelfkennis.
En alles wat ze van je weten zal op een gegeven moment tegen je worden gebruikt door de overheid (rechts of links). Waarom: omdat het kan! Kijk in de geschiedenis boeken: een overheid (lees: machthebber) zal altijd voor de makkelijkste weg kiezen om zijn volk te pakken. Daarom moeten we koste wat het kost deze ontwikkelingen vertragen. Dat er slachtoffers zullen vallen hoort er dan maar bij. En ja, dat is als buitenstaander makkelijk gezegd.

Pieleke | 19-12-13 | 11:47

Eigenlijk best zielig voor de pvv dat zelfs op GS steeds meer mensen inzien dat ze voor een weg naar onheil en ellende kiezen als ze pvv stemmen.
greet doet toch echt zijn best!!

Skunk57 | 19-12-13 | 11:46

@DaughtersofLot | 19-12-13 | 11:35 | + 0 -
Akkoord. Ik vind het ook een niet wenselijk idee.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:45

Lul niet. Ik heb niks met religie. Je mag van mij alles zeggen over de islam. Het gaat mij om moslimhaat en moslims als enge monsters afschilderen wat hier vaak gebeurt.

Turrukje | 19-12-13 | 11:01

Moslims die mensen martelen en onthoofden, dat zijn ook monsters. Die hadden wij vroeger in Nederland niet, die monsters zijn met de golf immigranten meegekomen. En bij die migrantengolf zitten ook te veel moslims die dergelijk uitzinnig geweld helemaal geen big deal vinden.

Daar hebben wij Nederlanders geen zin in. Opbokken.

malin | 19-12-13 | 11:45

Misschien is het een goed idee om Johnny Quid, onze D'66 adept en eenzijdige PVV basher, preventief op te sluiten?
Zijn we jaaaaaaaaaren verlost van zijn stukkies!

De Laureaat | 19-12-13 | 11:44

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:27
Hoe kom je daar bij? Je moest eens weten wat voor andere heb gedaan. Mijn dochter is een slet mijn moeder een hoer. We zijn allemaal joden als het erop aan komt en niemand vertrouwd een Nederlander.
Wat bedoelde je nu precies met intolerant. Mijn moeder nodigde de turkse buurvrouw uit op de koffie. Buurvrouw mocht dat alleen niet. Kinderen niet mee op schoolreis mijn moeder nog geld inzamelen maar het mocht alsnog niet. Hoe bedoel je wantrouwig en intolerant? Ik had je iets hoger zitten. Mijn regels waar heb je het over. Nederlandse waarden en normen hoeven toch niet opzij geschoven te worden omdat er intolerante moslims bij zijn gekomen waarvan we veronderstelde dat ze de welvaart zouden omarmen. Maar nee die omarmen ze niet de vervloeken ze niks deugt alles moet anders. Allah en Akbar ik vervloek ze.

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:42

PVV in de kop tekst, ondertekend met Quid is
verder scrollen...

van Nazareth | 19-12-13 | 11:40

Juist doordat we dit soort maatregelen nemen is het moslimterrorisme geslaagd. Terrorisme is angst zaaien en dat is heeel erg goed gelukt. Zo goed dat we allerlei grondrechten ervoor willen inleveren.

mayor_pickwick | 19-12-13 | 11:40

@Turrukje | 19-12-13 | 11:01
hebben we ongelijk dan? Misschien eens kijken naar het midden oosten? of heb je IBN galdoen gedaan?

GekkeDave | 19-12-13 | 11:39

"En dankzij de wetgeving van de PVV staat er ineens een SWAT-team in uw slaapkamer..."
haha wat 'n gelul Klit.
Die stuurden we toch alleen naar Gregorius Nekschot?

Cousin Eddie | 19-12-13 | 11:39

@malin | 19-12-13 | 10:50
Probleem is dat er inmiddels te veel kinderen met dubbel paspoort zijn. wou je deze "nederlanders" voorzien van extra mogelijkheden om je oma te overvallen?

GekkeDave | 19-12-13 | 11:37

Die Kwit toch. Heerlijk om olie op het vuur te gooien ?

Kamervraag | 19-12-13 | 11:37

PVV is net zo fout als de rest. Ander jasje aan. Andere toonsoort. Verder niks. Ligt niet aan Geert of aan die partij maar aan het systeem zelf. Partij en vrijheid is contradictio interminus. We hebben een fopdemocratie die van loze beloftes aan mekaar hangt en alleen nog door verregaande controle in de macht weet te blijven. Die beroepsgroep vertrouwt zichzelf niet eens meer. ken je nagaan hoe ze over de bevolking denken.
De verschuiving is van publiek vertrouwen richting privaat. Dat is de trend. Nothing you can do about it.

De verandering komt daarom niet vanuit de politiek maar echt van onderuit. Belangen van overheid en bevolking zijn tegengesteld inmiddels. Omlaag gemanipuleerde rentes zijn niet goed voor de economie. Integendeel. Dienen slechts om banken te spekken en de eigen tekorten binnen de perken te houden maar ondertussen worden daarmee de pensioenen doorgedraaid. Die ze straks gaan gebruiken om in de staatsschulden te steken. Om ons te beschermen uiteraard.

Huidige politiek leeft van tekorten. Op alle nivo's. Die weten niet eens beter. We vergeten snel. Bevolking mag dat ophoesten totdat we ze dr hardhandig uitschoppen. Gebroeders de Witt 2.0. Ze gaan zichzelf echt niet ontslaan eh. Dat kun je vergeten. Het is daarom echt de bevolking zelf die in de benen moet. Die verandering komt pas als het water tot over de lippen staat.
We hebben geen volksvertegenwoordigers nodig, die dr telkens weer een zooitje van maken. Dat kunnen we prima zelf. Het is de vrijheid of de gladiolen.

Hedge_it | 19-12-13 | 11:37

Die Sjonniekwitter kan beter bij Joop gaan werken.

lekker dan | 19-12-13 | 11:36

@Turrukje | 19-12-13 | 10:56
je bedoeld: Voornamelijk een negatieve (geldstroom) spiraal naar je thuisland?

GekkeDave | 19-12-13 | 11:36

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:17 Ik gaf slechts aan, dat het thema administratieve detentie al langer op de kaart staat. Vergeet de Peter R de Vries. De PVV is een club die zegt, fuck it met je eerlijk proces, dat maken wij wel uit. Bespottelijk.

DaughtersofLot | 19-12-13 | 11:35

Wat verschilt dit met het huidige beleid dat iedere islamcriticus nu al 's nachts door een arrestatieteam van zijn bed gelicht kan worden op last van het MDI ?

sinar2 | 19-12-13 | 11:34

Wie privacy opgeeft voor een beetje (schijn)veiligheid, verdient geen van tweeen.
Pvv is geen haar beter dan de andere partijen, net zo repressief, hardere maatregelen nodig, eerder hebben ze niet door dat ze veel te ver gaan. baksteen, camera en smijt, om mee te beginnen.
Weg met die totale controle drift.

Sexpresso | 19-12-13 | 11:34

En dan beweren dat de PVV niet met bruikbare oplossingen komt??

langsdekant | 19-12-13 | 11:34

@rara | 19-12-13 | 11:32
Nee, maar met een Duitser over vrijheid praten is blijkbaar geen punt...

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:34

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:31
Dat was vroegah Kaas, toen we nog landen bezetten en zo. Das war einmal.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:33

Op zich is het idee van de PVV nog niet zo gek alleen werkt het averechts in Nederland.

Zo wilde men "meer blauw op straat". Nou dat is godverdomme goed gelukt, je kunt nergens een scheet laten of er staat zo'n éénstreper een bekeuring uit te schrijven.

James Lastig | 19-12-13 | 11:33

De overheid moet eens doen waar ze voor aangenomen is: de belangen van haar burgers behartigen en beschermen ten ongewenste invloeden; dan is een politiestaat helemaal niet nodig. Begin eens met de dubbele paspoorten af te schaffen; alleen een NL paspoort is genoeg voor NL burgers. En iedereen die meent in het buitenland te moeten gaan vechten; staatsburgerschap afnemen. Slappe overheid!

Maria.1 | 19-12-13 | 11:33

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:26
Een Limburger die het over polderen heeft, ik vertrouw dat niet.

rara | 19-12-13 | 11:32

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:26 | + -1 -
Soms moet je toegeven dat je niet kan polderen en dat je een dam moet slaan.

Zie deltawerken.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:31

@rara | 19-12-13 | 11:29 | + 0 -

-=The price of Freedom is eternal reaguren op geenstijl=-

Hek de Goot

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:30

Oorlogvoering in het algemeen en mn guerilla-strijd & terrorisme (bestrijding) vereisen een continue innovatie van methodieken om de tegenstander voor te blijven en jezelf continu aanpassen aan de tactieken van de tegenstander om hem zo min mogelijk in de kaart te spelen.

Het idee dat die extremistische jihadi's nog steeds (over gevoelige onderwerpen) met hun smartphones en laptops communiceren, is wel heel erg achterhaald. Met die monitoring ga je echt geen aanslagen meer voorkomen. En dan nog koop je inmiddels al voor € 46,- een goedkope (wegwerp)tablet om anoniem en encrypted via een openbaar wifi-netwerk noodzakelijke berichten te kunnen versturen.

Waarvoor dan wel? Om wanneer de onvrede onder de bevolking groter wordt, en de eerste dominostenen in het zuiden beginnen te vallen, hier de noodtoestand uit te roepen en o.a. de GS-reaguurders als eerste uit hun huizen te sleuren en deze dissonanten van de amenleving in voetbalstadions te verzamelen. Allemaal. Preventief en als afschrikwekkend voorbeeld voor de rest van de bevolking. Dan moet je je grote kritische muil maar houden, dat zullen ze je dan gelijk wel even leren.

Onder de huidige politieke, financiële, demografische etc. ontwikkelingen is het niet de vraag of maar veel meer de vraag wanneer dat gaat gebeuren.

Ven1V1d1V1c1 | 19-12-13 | 11:30

@zooishettoch | 19-12-13 | 11:25
Je weet nog niet wat je te verbergen hebt, en die domheid kan je nog duur komen te staan.

They who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.

- Benjamin Franklin

rara | 19-12-13 | 11:29

@giovanni erkelens | 19-12-13 | 10:45
Euhhhh.. Quid=Quit

joris met verkeerde been uit bed gestapt trouwens? Of krijgt die PVDA steekpenningen om te wegjorissen?

GekkeDave | 19-12-13 | 11:29

europese patriot act, met ibiza als gitmo. prima toch

commen2299 | 19-12-13 | 11:29

we hebben wel een groot probleem straks als de liefdevolle jongens uit syrie terug komen.
daar heeft de pvv wel gelijk in.
want wat doet de politiek er straks aan?
gewoon laten lopen en het beste er van hopen??
straks ga die gekkies in nederland verder.

zundappboer | 19-12-13 | 11:28

@Veel Vaak | 19-12-13 | 11:24
Goh, je bent dus intolerant tegenover andersdenkenden. Je zou het liefst gewoon een eigen land hebben waar die andere mensen niet zijn, een soort "kalifaat" waarin jouw regels gelden. Je lijkt wel een fundamentalistische moslim joh.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:27

"Een politiestaat hoeft van mij nou ook weer niet. Als ze nou eerst eens beginnen met boeven vangen, dan ben ik al tevreden."
@ VanBukkem | 19-12-13 | 11:07 | | Reageer+ |
.
Helemaal mee eens. En als ze dan ook eens wat meer autoriteit gaan uitstralen en harder gaan straffen, dan wordt ons land misschien ook wat minder aantrekkelijk voor MOE roofparasieten en de -helaas- teruggekeerde kromzwaardbaard.
.
In de meeste landen waar bovengenoemd tuigh vandaan komt, loopt de hermandad permanent rond in ME tenue, voorzien van kevlar vest en een vette mitrailleur.
Het begrip draaideurkrimi bestaat daar dan ook niet, omdat je bij herhaling direct in een donkere vergeetkerker wordt opgesloten met 20 andere bubba's. Daar laten ze het dus wel uit hun hoofd om de zaak te gaan verzieken zoals ze hier doen. Het is hier dan ook een paradijs voor dat soort onderkruipsel, zeg nou zelf, zo'n vetklep agent van dat youtube-filmtopic laatst, dat is toch ronduit lachwekkend?
.
In bijvoorbeeld Frankrijk (GIGN) en Spanje (Guardia Civil) weet de gemiddelde heikneuter donders goed dat het rap gedaan is met de grappen als deze heren even orde op zaken komen stellen.
Maar dat zal in NL wel weer niet gebeuren. Afgezien van de ME is de Popo hier gewoon een stroperig, inefficient knuffelcordon met fluwele handschoenen.

Rudjen | 19-12-13 | 11:26

@ilse | 19-12-13 | 11:16
Stemmen is niet verpicht. Als er geen kandidaat is die jij jouw stem waard acht, dan stem je niet.
Ik geef mijn stem al 10 jaar niet meer weg. Ik hou 'm lekker zelf.

Guy Veropzoudten | 19-12-13 | 11:26

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:21
Onzin, niks Nederlandser dan polderen. En dat doen we meer dan ooit.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:26

Voor mij gaat terrorismebestrijding voor privacy. Maar ik heb dan ook niks te verbergen. De meeste reaguurders schijnbaar wel. Maar als je moet kiezen tussen niet opgeblazen worden of de NSA weet dat je van dikke negerinnen met dildo's in hun kont houdt kies je toch het eerste?

zooishettoch | 19-12-13 | 11:25

PVV is voor engnekken en mensen die er echt helemaal niks van begrijpen. Combinaties daarvan zijn zeer goed mogelijk.

panadol | 19-12-13 | 11:24

Tja, ik zou niks anders van de PVV verwachten.

DeChinees | 19-12-13 | 11:24

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:18
Dat ik niet met ze van gedachten wil wisselen zegt niets. Dat heb ik jaren lang wel gedaan en daarom ben ik het spuugzat geworden.
De laatste vraag van een moslim die ik beantwoord heb was de volgende "eet jij ham" ja echt. de volgende vraag "vind je dat lekker" toen kon ik het niet laten in een overvolle kantine te roepen "nee ik eet alleen ham om jou en je broeders te plagen".

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:24

Er is al een politiestaat. Het probleem is dat de politie in veel gevallen de verkeerde mensen hard aanpakt.

janEnrika | 19-12-13 | 11:23

En zo gaat het in ieder land waar het aantal Islamieten toeneemt en we weten ook waar het eindigt, in een sharia staat of iets soortgelijks, in ieder geval zijn er tegen die tijd geen andersdenkenden meer te vinden, allemaal bekeerd, dood of gevlucht, de goedwillende Moslims onder de knoet van de fanatiekelingen. Iedereen weet wat er eigenlijk moet gebeuren maar niemand durft het uit te spreken op een enkeling na. De niet moslims zullen zich na de nodige bloedbaden nog wat proberen te verdedigen met echte middelen, zoals de christenen nu in de CAR, maar binnen 100jaar is het een bekeken zaak, daar helpt geen drone aan

andjing | 19-12-13 | 11:23

Geen Stijl, kunnen jullie Quid niet verbieden om dit soort onzin te posten. Het begint vervelend te worden.

Blue Light | 19-12-13 | 11:22

-weggejorist-

mooi geluld man | 19-12-13 | 11:21

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:09 | + 0 -
Ze hebben al van 1 cultuur afstand genomen, de Nederlandse.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:21

Wat als je aangeeft in de wet dat het gaat om mensen die wegens geloofsovertuigingen/politieke overtuigingen/'hij is het niet met mij eens'overtuigingen vrijwillig deelmaakte van een oorlog?

Ik bedoel, wat een wet kan ligt er ook maar net aan hoe die wordt opgeschreven.

niemand specifiek | 19-12-13 | 11:20

@rara | 19-12-13 | 11:16

Gelukkig maar ;)

Koninging Beatricks | 19-12-13 | 11:20

Johnny Quid u komt in aanmerking voor de gouden schoffel !!!!!!!!!!!

witchmaster | 19-12-13 | 11:20

@kapotte_stofzuiger | 19-12-13 | 10:48
En moet je je eens voorstellen dat die besneden baardmannen met kalashnikovs en zwarte vlaggen toegang weten te krijgen tot jouw persoonsgegevens. Je mailtjes. Je NAW. Je reaguursels op GS. De conclusie zal vast zijn dat je een vijand bent van de islam, door en door haram en daarom veroordeeld tot de doodstraf door middel van onthoofding.

En vlak voor het mes je hals opensnijdt zul je met gemengde gevoelens terugdenken aan dit ballonnetje van Geert, wedden?

De beste oplossing (als je het mij vraagt): moslimextremisme rücksichtlos met wortel en tak uitroeien, en ook geen NSA-sleepnetten en massaopslag van dataverkeer tussen burgers.

Professor Superhirn | 19-12-13 | 11:19

@Turrukje | 19-12-13 | 11:15
Juist... "Ik hoef niks te weten van hunnie, ik praat niet met ze, maar verwacht wel dat ze zich aanpassen en weet precies hoe ze denken".

Gewoon dom.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:18

@Turrukje | 19-12-13 | 11:15 | + 0 -
Zo zijn er ook mensen die helemaal niet willen dat je je aanpast, maar gewoon weggaat. Die zijn er ook.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:17

@DaughtersofLot | 19-12-13 | 11:10 | + -1 -
1. Zeer zeker 2. Natuurlijk.
Maar ik zou Peter R. de Vries nou niet echt naar voren schuiven als hoeder van de moraliteit, ondanks dat hij dit zelf wel denkt. Vandaar mijn opmerking.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:17

@Turrukje
De ENIGEN die zo denken zijn moslims!
En misschien niet allemaal maar vindt een voorstander van die achterlijke barbaarsheid en het is op zeker een moslim!

JAH | 19-12-13 | 11:16

@Koninging Beatricks | 19-12-13 | 11:14
't Was een constatering.

rara | 19-12-13 | 11:16

Op wie zou je anders moeten stemmen de volgende verkiezingen? Zittende partijen maken er een puinhoop van.

ilse | 19-12-13 | 11:16

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:13 |
Altijd grappig, dat zijn ook vaak de mensen die het hardste roepen dat je je moet aanpassen.

Turrukje | 19-12-13 | 11:15

@Terpen-tijn | 19-12-13 | 11:12
Nou moet je wel eerlijk toegeven dat de hoeveelheid PVV-kritiek in deze draad een unicum is...

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:15

@rara | 19-12-13 | 11:13

Als dat een vraag was, moet er natuurlijk wel een vraagteken achter!

Koninging Beatricks | 19-12-13 | 11:14

@Turrukje | 19-12-13 | 11:10
Lastig hè, dat streepje.

rara | 19-12-13 | 11:13

@Veel Vaak | 19-12-13 | 11:08
Dat verklaart je stompzinnige kortzichtigheid'

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:13

Waarom denkt de buitenwereld nog steeds dat gs 1 grote pvv kliek is?
Niets is minder waar, iedereen krijgt een beurt als dat nodig is.
Journalistieke onafhankelijkheid heet dat, moet je heel zuinig op zijn.

Terpen-tijn | 19-12-13 | 11:12

We hebben allang de wetgeving om die patatjihadi's na terugkeer op te sluiten. Maar dan moeten die wetten wel uitgevoerd worden door de overheid. Extra regels helpen niet als het justitiële apparaat er toch niets mee doet.

rara | 19-12-13 | 11:12


JAH | 19-12-13 | 11:10 |Da
Dat jij nou denkt dat moslims dat denken, is jouw probleem.

Turrukje | 19-12-13 | 11:11

quid voelt zich vast beter thuis bij de reacties op zijn posts als het de volkskrant zou zijn.

larie | 19-12-13 | 11:11

Mensen die hebben bewezen geweld te gebruiken tegenover mensen die ergens een andere mening over hebben, moet je inderdaad niet gewoon buiten rond laten lopen.
Die moet je gewoon opsluiten.

Koninging Beatricks | 19-12-13 | 11:11

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:09 |
Lastig he, Nederlands?

Turrukje | 19-12-13 | 11:10

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:01 Ten eerste is dat een ad hominem van heb ik jou daar. Ten tweede is er een, zeg subtiel, verschil tussen een politicus en een tv-journalist.

DaughtersofLot | 19-12-13 | 11:10

Wat zeurt iedereen over een politiestaat en de mening van Geert Wilders hierover (en niet in de laatste plaats de heer Quid). We zijn in Nederland al een fase verder dan dat. Parkeer- en flitsboetes worden door volautomatische registratieapparatuur uitgeschreven en volautomatisch in de vorm van een acceptgiro naar uw adres gestuurd. Een boeteterreumachine waarvoor elke grond volledig ontbreekt (wat is het gevaar van een automobilist die 124 km/u rijdt in plaats van 120 km/u? Welk aspect van de openbare orde komt ernstig in het geding wanneer mensen tien minuten langer parkeren dan hun bonnetje aangeeft?). Onderwijl kunnen radicale moslims het hele land bedreigen zonder dat er een haan naar kraait. Geert Wilders en PVV tieren welig op de onvrede die met name de PvdA (flitsbonnenquota, parkeerterreur grote steden, algehele moslimknufferlaarij) zelf bij de burger heeft gecreëerd.
Klachten over idiote proefballonnen van Geert Wilders? Richt je ergenis op de oorzaak van de ziekte, niet op de symptomen.

Professor Superhirn | 19-12-13 | 11:10

@Turrukje
En mensen die voorstander zijn stenigen, handen afhakken, homo's ophangen, afvalligen afmaken enzo, jeweetwel van die islam=vrede dingen, zijn geen enge monsters?
Weten we ook weer hoe jouw moraal erbij hangt.

JAH | 19-12-13 | 11:10

Zeg mijnheer Quid, waarom spreekt u toch altijd over 'wij', terwijl het enkel om uw eigen ( verwrongen) mening gaat?
*toch PVV stemt*

Bert M. | 19-12-13 | 11:10

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:08
Ok

Turrukje | 19-12-13 | 11:10

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:07
Naar mijn weten heeft het vorige kabinet gezegd "afstand te nemen van het idee van de multiculturele samenleving". Wat er nog van die woorden over is, het is me een raadsel.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:09

Met = naar

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:09

Turrukje | 19-12-13 | 11:03 | + 0 -
Ik ben een racist en luister niet met moslims. Dus dat. Je mag alles van me vinden, alles over mij zeggen ook over mijn moeder verwacht alleen geen inhoudelijke reactie of dialoog. Nogmaals ik spreek hoogstens tegen een moslim nooit met.

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:08

Kijk, Quid, zo hoort het nou, eindelijk eens wat inhoudelijke kritiek op de PVV.

Terugkerende polderjihadi's kunnen we gewoon hun paspoort afpakken, of anders berechten wegens het in dienst treden van een buitenlandse strijdmacht, wat volgens mij nog altijd strafbaar is. Dat werkt allemaal veel beter.

Russells Teapot | 19-12-13 | 11:08

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:06 | + 0 -
Akkoord. Wat is het standpunt van de regering en welk beleid wordt uitgevoerd?

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:07

Een politiestaat hoeft van mij nou ook weer niet. Als ze nou eerst eens beginnen met boeven vangen, dan ben ik al tevreden.

VanBukkem | 19-12-13 | 11:07

@Turrukje | 19-12-13 | 11:01 | + -2 -
Vaak zijn deze reaguursels ook reacties op barbaarse uitingen door Islamieten. Hou je kop er eens bij, alhoewel dat vrij lastig is als Islamiet tegenwoordig.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:07

Laat die witte dakduif maar oppassen>> het zou best kunnen dat hij zelf ooit preventief wordt vastgezet.
Genoeg redenen / smoezen te verzinnen

Terpen-tijn | 19-12-13 | 11:06

Als straks zo'n doorgedraaide Syriëganger met zijn kromzwaard los gaat op de bezoekers van de Amsterdamse Uit-markt (ik noem maar wat), is Quid de eerste om schande te roepen over de lakse houding van de Nederlands overheid. Weer een goed punt van de PVV: polderjihadi's bij terugkomst linea recta de bak in en vervolgens uitzetten. Punt. Uit.

Ir Rita Tie | 19-12-13 | 11:06

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:03
De Nederlandse cultuur dient als Leitkultur te worden aangehouden, terwijl men nog wel de vrijheid heeft het eigen geloof en de eigen cultuur te behouden, ervan uitgaand dat de gedragingen die hier uit voortkomen binnen de grenzen van onze wet vallen. Assimilatie (of integratie, kies maar) vindt vanzelf plaats na enige generaties (ergens tussen de 6 en 8).

An die ARBEIT | 19-12-13 | 11:06

-weggejorist-

natte hen | 19-12-13 | 11:05

Preventief opsluiten van verdachten? Dat keuren de politici nooit goed, ze zien de bui al hangen...

Maar eigenlijk is dit best wel een slecht idee van de PVV. Een volk dat permanente vrijheid opgeeft om tijdelijk veiligheid te winnen...

rara | 19-12-13 | 11:05

Ik hoop van harte Quid dat die terugkerende patatjihadi's allemaal jou buren zullen worden. Lachen man, hartstikke normale en gezellige lui. Helemaal niet gevaarlijk en kan je vast gezellig een biertje mee drinken en een kritisch gesprek mee voeren over zijn religie en de misdaden uit naam daarvan. Je komt een beetje over als de PVDA'er van gisteren die toch maar voor stemde terwijl hij tegen was, maar ja die enge PVV was ook tegen dus dan maar voor ook al is dat niet beter voor het land en de koopkracht. Kan jou het schelen Quid! Als jij maar lekker slaap vanavond.

StijlvolRechts | 19-12-13 | 11:05

Geef mij een goede reden om meer islam te wensen. Mijn ouders hebben nog belasting afgedragen om turkae kinderen turkse lea te geven op school. Waarom? Omdat ze godverdomme terug zouden gaan. Allah akbar nog aan toe zeg.

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:05

Quid; de Patty Brard van Geenstijl.

Niet leuk, lichtelijk beschamend en je wilt het ook niet neuken.

dlseth_ | 19-12-13 | 11:04

ach de kans dat de PVV ooit deelneemt aan een regering is nulkommanul

istawa | 19-12-13 | 11:04

Als potentiele veelverdiender moet ik al preventief belasting betalen. Heel veel belasting. Niets nieuws dus.

Zephyr | 19-12-13 | 11:04

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:59 | + -1 -
En waar aan mee doet? Aan Nederland? Dus alle facetten van Nederland, zoals arbeidsethos, cultuur, normen, waarden of moeten er voornamelijk veel uitzonderingen gemaakt worden.

Tot op welke hoogte moet men participeren? 100% behoud van eigen identiteit? Mix? NLse cultuur dominant? Want daar zit dus telkens de crux en de strijd dat leidt naar ontevredenheid.

Als men hier nu eens duidelijk over zou zijn..... zou voor iedereen een hoop onvrede schelen.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:03

@giovanni erkelens | 19-12-13 | 10:45

zo typerend. geen inhoudelijk commentaar.
maakt niet uit welk voorstel ze inbrengen, want "ik stem toch wel voor de pvv".

Ballenman | 19-12-13 | 11:03

"Wat is er gebeurt met onschuldig tot tegendeel bewezen is?"

Precies! Allah ahkbarrend koppensnellen voor een vreemde mogendheid is toch normaal en onschuldig. Die wil toch vrij rond laten lopen in Nederland! Wat kan er nou mis gaan?

JAH | 19-12-13 | 11:03

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:01
Interessante fantasie heb je wel. Ook heel geloofwaardig met de getallen die je presenteert.

Turrukje | 19-12-13 | 11:03

Beter is dat tuig wat hier de boel alleen maar verziekt helemaal niet meer toe te laten ,

Zij willen hun leven geven voor eigen soort in Syrië dus helemaal niet meer toe te laten in Nederland .

Deze mensen hebben hier niets meer te zoeken ,en zijn alleen toekomstige uitkering trekkers ,en die hebben we al genoeg .

andjing | 19-12-13 | 11:02

Quid, helemaal mee eens! We geven ze allemaal een huisje dicht bij jou in de buurt. Met een leuk hobby schuurtje waar ze hun bomgordels en wapens kunnen bewaren.

byebyeholland | 19-12-13 | 11:02

Veel Vaak | 19-12-13 | 10:57 |
Lul niet. Ik heb niks met religie. Je mag van mij alles zeggen over de islam. Het gaat mij om moslimhaat en moslims als enge monsters afschilderen wat hier vaak gebeurt.

Turrukje | 19-12-13 | 11:01

We kunnen nooit te ver gaan in het beschermen van ons land tegen haar burgers die een staatsgreep willen plegen op termijn. Het is op mensen geen hoop meer op een toekomst samen. Het is nu de vraag gaan we met 14 miljoen toekijken hoe een deel van ons kabinet het land definitief overdragen wil aan brussel en de prachtige Islam.

Veel Vaak | 19-12-13 | 11:01

@DaughtersofLot | 19-12-13 | 10:57 | + 0 -
Peter R de Vries heeft een jongen publieke veroordeeld in de Holloway zaak. Daar is ook geen sluitend bewijs.

Vind ik ook vrij hypocriet.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 11:01

Quote: "afwijken van de standaard norm"
Eh, kan gerust wel stellen dat Greet ook "afwijkt van de norm"
Kunnen we de wet dan ook tegen Greet & Co gaan gebruiken ?

Lenco | 19-12-13 | 11:00

captainobvious | 19-12-13 | 10:54 | + 1 -
Als Geert het zegt is het waar. Heb je tegenargumenten? Dan ben je een linkse verrader die een heimelijke moslim is en dom crimineel tuig. Ofzo.

Turrukje | 19-12-13 | 10:59

@malin | 19-12-13 | 10:56
Misschien voor elk daadwerkelijk participerend lid van de samenleving, ongeacht afkomst of geloof?

Als jij gewoon meedoet, heb je hier een plek. Zo niet, opzouten. Ongeacht kleur, ras of religieuze overtuiging.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:59

@malin | 19-12-13 | 10:56
Misschien voor elk daadwerkelijk participerend lid van de samenleving, ongeacht afkomst of geloof?

Als jij gewoon meedoet, heb je hier een plek. Zo niet, opzouten. Ongeacht kleur, ras of religieuze overtuiging.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:59

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:56
Geert reageert niet meer op m'n apps. Ik schijn één keer te vaak een grap te hebben gemaakt over z'n kapsel. Daarin is dus ook al geen vrijheid.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:58

Mensen die uit naam van een sprookjesfiguur gaan moorden en lynchen in een ver land mogen wat mij betreft niet meer hier los op straat rond te lopen.
Als daarvoor de wet aangepast moet worden, dan moet dat maar.
En al het andere gebullshit eromheen is irrelevant.

Cuyahoga | 19-12-13 | 10:58

Turrukje wordt terecht een beetje bang. Straks verbieden we alles wat met islam verbonden is. Burgeroorlog gaan ze ook niet winnen en na burgeroorlog zal Nederland weer Nederland zijn. Jullie waren welkom echter hebben we ons bedacht. Jullie blijken vast te houden aan enge totalitaire islam. Die hebben we hier niet nodig.

Veel Vaak | 19-12-13 | 10:57

Die club is echt helemaal het spoor bijster. Telkens als je denkt dat ze wellicht een stem waard zijn, krijg je dit soort gekkigheid. To put it mild. En het is niet nieuw, Peter R de Vries heeft wat betreft dit onderwerp Hero Brinkman publiekelijk aan de tand gevoeld,in 2010. www.youtube.com/watch?v=T5HrdjIX-H0 Toen opteerde de PVV voor administratieve detentie. Snapt die sul nu werkelijk niet dat we onze morele superioriteit tov terroristen verliezen, wanneer we net zo omgaan met mensenrechten zoals de vijand dat doet?

DaughtersofLot | 19-12-13 | 10:57

Wat een leuk draadje dit...

bottlebaby | 19-12-13 | 10:57

De PVV gaat hier inderdaad te ver.

Gallemies | 19-12-13 | 10:56

@captainobvious | 19-12-13 | 10:54
80%, ongeveer. Ontluisterend, maar gelukkig is de gemiddelde GS-reaguurder niet de gemiddelde Nederlander.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:56

De meeste PVV-stemmers zijn nu eenmaal niet in staat om de consequenties van hun eigen wensdenken te overzien. In hun ogen gaat het altijd over een ander, dus gaan dit soort ideeën er in als zoete koek.

thefonz | 19-12-13 | 10:56

Ik zie wel voordelen in zo'n wet. Voor iemand met een verdacht kapsel die met partijen omgaat als Vlaams Blok en Front Nationaal bijvoorbeeld. Bewakers heeft ie al, ze hoeven alleen s'ochtends maar de deur in het slot te houden.

WaarDeWindWaait | 19-12-13 | 10:56

@Turrukje | 19-12-13 | 10:54 | + -1 -
Het is een sketch en jij bent dom. Hier kan ik mee leven.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:56

Moriarty | 19-12-13 | 10:52 |
Enig idee hoe dramatisch de gevolgen zullen zijn als we terug zouden gaan naar het welvaartspeil van 1999? En nee 1999 was geen drama, maar als je nu alle grenzen op slot gooit kom je in een enorme negatieve spiraal terecht waar je amper uit komt.

Turrukje | 19-12-13 | 10:56

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:53
Voor wie anders? Voor dat rooftuig dat onze vrijheid misbruikt voor criminaliteit en religieus geweld?

malin | 19-12-13 | 10:56

-weggejorist-

abu | 19-12-13 | 10:56

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:53 | + 0 -
In ieder geval geen vrijheid voor de Somaliër. Ik weet het niet zeker, je zou het de leider moeten vragen.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:56

@Winston1 | 19-12-13 | 10:51
Jij bent een potentieel doodrijder, laten we je daarom maar bij voorbaat vastzetten.

Ik heb liever dat je in de bak zit, dan dat je misschien iemand aanrijdt.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:55

Wel fijn dat we weer even haarscherp kunnen gaan lezen wie hier zo fanatiek dom zijn dat ze werkelijk ieder imbeciele luchtballon van blonde Geert ondersteunen.

captainobvious | 19-12-13 | 10:54

-weggejorist-

Veel Vaak | 19-12-13 | 10:54

Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:52
Ik wacht op de dag dat figuren als jij hier toegeven dat dit allemaal een sketch was. Je pseudo-retorische vraag past prima in dat plaatje.

Turrukje | 19-12-13 | 10:54

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:49
Het is ook wel een heel gaaf spel.
*3000 euro/maand bijstandsuitkering aanvraagt en gaat spelen*

kapotte_stofzuiger | 19-12-13 | 10:53

@Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:51
Ah, dus vrijheid. Maar ALLEEN voor de oorspronkelijke Nederlander?

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:53

Voor die terugkerend jihadisten uit Syrië lijkt me dit een prima plan, maar wie bepaalt straks waar de grens ligt voor het label 'potentieel terrorist'?

_tripp | 19-12-13 | 10:53

Wilders heeft wederom gelijk ,maar links Nederland begint pas na te denken over dit soort zaken na een reeks van aanslagen ,en misschien hoop de linkse politiek wel op een soort van Volkert v/d G ,die terug komt uit Syrië !

andjing | 19-12-13 | 10:53

@Turrukje | 19-12-13 | 10:50
Ging zonder Brussel ook prima. Laat je nou niks wijs maken, jongen...

Moriarty | 19-12-13 | 10:52

' Ah, de Partij Voor de Vrijheid die graag een politiestaat ziet.'
.
Ah, Quid die graag de PVV basht.

Pikkestrijder | 19-12-13 | 10:52

@Turrukje | 19-12-13 | 10:50 | + 0 -
Ben je nu echt zo dom, of speel je dit?

Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:52

@An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:50 | + 1 -
Ik denk dat de vrijheid in de PVV staat op de vrijheid van de oorspronkelijke Nederlander, niet op een liberale anarchistische vrijstaat zonder grenzen.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:51

Nee pas opsuiten na een bomaanslag met honderden doden is beter he qwit.

Rest In Privacy | 19-12-13 | 10:51

Linksch is natuurlijk tegen dit voorstel. Immers geheel in D66 / PVDA / GL stijl: niemand is een terrorist totdat ie een zelfmoord aanslag heeft gepleegd.
Dan loopt de gutmensch natuurlijk voorop bij de herdenkingen en veroordelingen, en is het allemaal de schuld van Wilders.
Ik heb liever dat een potentiele terrorist in de bak zit, dan dat ie mij beschadigd. Dat kost de maatschappij immers geld.

Winston1 | 19-12-13 | 10:51

Moriarty | 19-12-13 | 10:50 |
Slim om de grenzen dicht te gooien als doorvoer en exportland!

Turrukje | 19-12-13 | 10:50

Wat weten PVV'ers nou van vrijheid? Alles wat ze willen is verbieden en afschaffen.

An die ARBEIT | 19-12-13 | 10:50

Voor Nederlandse kinderen zou een vechtsport standaard ingevoerd moeten worden op de scholen. Krav Maga of iets dergelijks, zodat ze zich kunnen verdedigen tegen de roofzucht en de agressie die op Nederland is afgekomen. Dan is een politiestaat niet nodig.

malin | 19-12-13 | 10:50

Dé pvv-stemmer? We willen gewoon uit die EU en de grenzen dicht. Stemmen we daarna misschien weer op iets anders.

Moriarty | 19-12-13 | 10:50

Argo fuck yourself!

Francis Urquhart | 19-12-13 | 10:50

De politiek is weer heerlijk om de hete brij heen aan het stuiteren.

Iemand die in Syrië gaat vechten voor een organisatie die de overheid van een soevereine staat, moet zijn Nederlanderschap verliezen, ook indien dit stateloosheid tot gevolg heeft.

Dit is al eens eerder gebeurd ten tijde van de Spaanse revolutie.

Kan het nu niet, pas de wet aan. Kan het nu wel, pas de wet toe.
Stop ook alle subsidies, etc. Opgebouwde rechten komen te vervallen.

Mensen die verdacht worden van terreur kunnen al preventief opgesloten worden. Daar hebben we al een systeem voor. Indien er voldoende bewijs is, wordt de verdachte opgepakt, voorgeleid en zijn of haar hechtenis kan verlengd worden indien dat wenselijk geacht wordt.

Die regels zijn er al, alleen nu nog WILLEN toepassen.

Het is echt niet zo moeilijk hoor een land te besturen, men maakt het moeilijk.

Geen nieuwe wetgeving, geen mensen preventief opsluiten die niet verdacht genoeg zijn. Klaar. Goed, ik ga weer verder met Civilization IV spelen. De nare Grieken hebben mij weer met hun vloot aangevallen. Quelle surprise.

Kaas de Vies | 19-12-13 | 10:49

giovanni erkelens | 19-12-13 | 10:45 |
Stemp voor de Peej Veej Veej

Turrukje | 19-12-13 | 10:49

Mijn angst om (nog meer) privacy kwijt te raken is vele malen groter dan mijn angst voor besneden mannen met haatbaard en een theedoek op hun hoofd.

kapotte_stofzuiger | 19-12-13 | 10:48

Typisch links gedrag van de PVV, alles aangrijpen om ongewenste elementen zonder proces in een Goelag te proppen.

Mark Smith | 19-12-13 | 10:48

Inb4 de bittere tranen van de tokkies, omdat hun cluppie ook een keer kritiek krijgt op de interwebz.

Turrukje | 19-12-13 | 10:47

Zoiets als de waxinelichtgooier? Maar dat wil de PVV stemmert toch helemaal niet?

bottlebaby | 19-12-13 | 10:47

-weggejorist-

giovanni erkelens | 19-12-13 | 10:45

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland