Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Binnenkort in dit theater: de Nikaab-monologen

moslimTV.jpgVolgens de dames in de docu Burqa Plus is een boerka reuze empowering voor vrouwspersonen, en beslist helemaal eigen keus. Daarom wilde ook geen enkele boerkadraagster meewerken waarschijnlijk, omdat ze zo enorm vrij en empowered zijn. Dus zaten er een paar excuusmoslima's namens de textieltenten te betogen om toch vooral dialoog aan te gaan met de zelfuitgummende Mohammedaanse spoken. Oh ironie! Hoe monddood wilt u het hebben? Met zulke vrienden heeft de vrouwenbeweging geen vijanden meer nodig, wat wij u brommen. Misschien dat Nederlandse feministen zich daarom zo hardnekkig vastbijten in fictieve, veilige vijandjes als Bart Smit-folders. De uitsluiting van onzichtbare moslima's hekelen zou maar kwetsend zijn voor hun 'gematigd' islamitische zusters die hun radicale geloofsgenootjes graag gevangen houden in achterlijkheid om er zelf lekker vrijgevochten en modern bij af te steken. Leer ons vrouwen kennen, ook Allahs harem is een krabbenmand. Wat ons brengt op één van de zelfverklaarde spreekbuizen voor de chronisch textielhoofdigen in de docu, Rajae el Mouhandiz. Supertoffe chick, spannond leven, hoofddoekloos moslima en vurig pleitbezorgster van de eigenkeus-doctrine aangaande kopvodden en totaaltenten. Wat blijkt: volgens eigen zeggen gaat zij met EU-subsidie de Hijabi Monologues (eerder van EU-taxeuries in Ierland op de planken) in Nederland produceren. "Om verhalen achter de draagsters naar voren te brengen." Meid! Wat! Leuk! Maar ehm. Subsidie-dialogen ten spijt, is het niet eenvoudiger en goedkoper qua 'verhalen naar voren brengen' als die meiden gewoon eens kappen met die auto-apartheidlappen om hun hoofd? Of zou dat jammer zijn van de subsidie aandacht voor Rajae de voortschrijdende totaalislamisering en acceptatie van religieuze vrouwenhaat?

Reaguursels

Inloggen

+1 voor Nanninga die even mensenrechten uitlegt.
-1 voor iedere tumblrfeminist die zo verblind is in hun haat tegen het ''old boys network'' dat ze maar besloten hebben een nog veel erger kwaad te accepteren uit hun angst voor een spook dat al lang dood is.

Mag ik dat zeggen? Dat mag ik zeggen.

metalj | 19-12-13 | 19:34

Waar ik bang voor ben, dat de zogenaamde 'gematigde' moslims uiteindelijk toch achter hun 'broeders' zullen gaan staan, zodat ze 1 front gaan vormen. Waar ik werk, zitten verschillende moslims, bijzonder gematigd en 'voorkomend', ik heb ze alleen nog NOOIT een wandaad (en dat zijn er inmiddlels ontelbare) horen veroordelen! Sterker nog, als ze onder elkaar zijn, wordt er UITSLUITEND Arabisch gesproken en niemand doet er wat aan! Vermoedelijk is dit niet het enige bedrijf. Op deze manier kunnen ze ongestoord verder gaan met het veroveren van Nederland.
We staan erbij en kijken ernaar. En de politiek? Die is niet blind, vergeet het maar, daar is inmiddels al teveel voor gebeurd!

mom van avezaath | 19-12-13 | 15:58

Waar ik bang voor ben, dat de zogenaamde 'gematigde' moslims uiteindelijk toch achter hun 'broeders' zullen gaan staan, zodat ze 1 front gaan vormen. Waar ik werk, zitten verschillende moslims, bijzonder gematigd en 'voorkomend', ik heb ze alleen nog NOOIT een wandaad (en dat zijn er inmiddlels ontelbare) horen veroordelen! Sterker nog, als ze onder elkaar zijn, wordt er UITSLUITEND Arabisch gesproken en niemand doet er wat aan! Vermoedelijk is dit niet het enige bedrijf. Op deze manier kunnen ze ongestoord verder gaan met het veroveren van Nederland.
We staan erbij en kijken ernaar. En de politiek? Die is niet blind, vergeet het maar, daar is inmiddels al teveel voor gebeurd!

mom van avezaath | 19-12-13 | 15:57

Daalder | 19-12-13 | 07:25 |
Zijn we vrij om voor vrijheid te kiezen? Inderdaad, dat is de kernvraag. Maar het antwoord is verre van eenvoudig. Want wie bepaalt er wat vrijheid en onvrijheid is? Op het moment dat je dat poogt te duiden, ga je in feite al paaltjes slaan, paal en perk stellen. Een imam zal al snel zeggen dat de onderwerping aan de Verhevene de ultieme vrijheid is, dat het hier een vrijheid betreft die te verkiezen is boven de vrijheid van het westerse consumentisme of zo. En wat te denken, bijvoorbeeld, van mensen die vrijwillige het klooster in gaan? Of die plots, alles achterlatend, in alle vrijheid achter een goeroe aanlopen?
Individuele keuze versus groepsdruk, dat is een heel complexe verhouding. Tradities, gewoontes, regeltjes, normen en waarden, taboes, het is een veld van afhankelijkheden waarbinnen je als individu je weg maar moet zien te vinden. Ongebreidelde, absolute vrijheid bestaat niet, is althans niet mogelijk, willen mensen in groepen met elkaar leven. Maar de vraag is steeds waar individu en groep met elkaar botsen, kunnen botsen, mogen botsen, of moeten botsen. Binnen culturen zijn er grote verschillen, en als je die culturen in één multiculturele samenleving bij mekaar gooitt ga je vreemde interacties zien.
En de grootste invloed nog, een zwaar onderschatte invloed, heeft de monotheïstische religie die door vele culturen en bijgevolg door menig machthebber wordt ingezet om het volk tam en dom te houden. Hetgeen niet altijd lukt, want de mens wikt en God beschikt. De religies zijn geënt op slavenmoraal, spreken het volk aan en gaan maar al te vaak hun eigen, oncontroleerbare weg, splitsen zich op, keren zich plots tegen de macht, enzovoorts.
Absolute individuele vrijheid bestaat niet. In vrijheid kiezen voor het dragen van een niqaab is je uitleveren aan de ene moraal om de andere te bestrijden. Lever je je te veel uit, dan lever je vrijheid in, lever je je te weinig uit, dan is het nauwelijks een keuze en is het een farce.

Schoorsteenveger | 19-12-13 | 12:16

De moslims willen zich graag onderscheiden als het hen zo uitkomt, maar gaat het ze om andermans geld en ander eigenbelangen-gerelateerd gewin, dan willen ze ineens wel gelijk gesteld worden. Zo doorzichtig allemaal. De moslim, of welke gelovige dan ook, is per definitie een innerlijk verdeelde mens, waarbij de moslim het veruit wint van iedereen qua algehele bekrompenheid. In een maatschappij als de onze, waarin secularisatie een feit is, moet je niet verwachten dat de verlichting weer vrijwillig ongedaan wordt, puur omdat het de feitelijk onzekere importmoslim niet uitkomt. Het zijn uiteraard de mosselmannetjes die aan de touwtjes trekken en hun hoofddoekslaafjes inzetten als broedkiphoeren voor de islamexpansie. Besnorde hoofddoekvrouwen die bedelen om de aandacht van hun indoctrinatiehaantjes doen dat ook omdat ze van de westerse man en vrouw niet veel respect hoeven te verwachten. Raar hè? Zolang er nog geloofsoorlogen gaande zijn, zal er geen vrede zijn, voor niemand. Discussies zijn zinloos gebleken, het wordt vechten mensen. Echter moeten we eerst afrekenen met degenen die die stortvloed aan derde rangs importtuig faciliteren, zijnde de EU en onze linkse roverheid. Weet op wie je stemt straks.

Cosmic Traveller | 19-12-13 | 12:02

Hier in de wijk zie ik steeds meer van die ninja's lopen... afschuwelijk! En hun hele leven bijstand omdat geen een werkgever zo'n terreurninja aan het werk wil hebben

billenbijter | 19-12-13 | 09:36

De paradox lijkt hier te zijn: zijn we vrij om te kiezen voor onvrijheid, of moeten we gedwongen worden vrij te zijn. Beide opties zijn logisch equivalent. Dus puur op basis hiervan is een opvatting die Burka's e.d. verbiedt equivalent aan een opvatting die vrije mensen laat kiezen voor onderdrukking.

In de logica vinden we de oplossing niet. Waar we wel heen kunnen is denk ik dat het idee van keuzevrijheid sowieso niet aanwezig is bij de onderdrukte vrouwen. Dat ook zij vrij zijn, zelfbeschikking hebben, dat ze gelijkwaardig zijn aan de man, een stem hebben, meetellen etc., allemaal was het niet aanwezig tijdens de opvoeding. Dus ben je als vrouw in zo'n situatie wel in staat een keuze te maken ? Je bent dan immers totaal verknipt en beschadigd. Het bovenstaande logisch conflict is dus niet eens relevant; er wordt geen keuze gemaakt. Dus alleen daarom al moeten wij in het democratische, vrije westen de burka e.d. verbieden, het ontwricht een persoon zodanig dat daarna zelfs een keuze voor onvrijheid onbevattelijk is. Daarbij weet ik zéker dat zodra deze vrouwen iets proeven van Westerse vrijheid en gelijkwaardigheid, ze er geen genoeg meer van kunnen krijgen en hiervoor kiezen, mits ze niet te hoeven vrezen voor hun wel en wee.

PS: die 'toffe chick' Rajae, is geen moslima. Een ware aanhanger van de Islam snijdt haar kop er af.

Daalder | 19-12-13 | 07:25

Zo'n niqaab geeft het begrip "opdoeken" toch weer een geheel nieuwe dimensie...

Graaisnaaiert | 19-12-13 | 02:30

Vrijwillig. M'n hoela:

www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Politiek/...

Het gaat van kwaad tot erger. Straks hebben we Syrische toestanden in de achterbuurten, en ook daar buiten.

Jan Dribbel | 19-12-13 | 02:01

Alweer 20 jaar geleden zat ik nog op school, er zat 1 Marokkaans meisje in de klas, leuke meid, zat in de pauze gezellig bij ons enzo, niet te onderscheiden van de andere meiden op school.
Een maandje nadat de school begonnen was kwam er in het zelfde gebouw een groep van schoolverlaters die omdat ze nog leerplichtig waren 2 dagen in de week op school moesten doorbrengen, onder hen een aantal Marokkaanse jongens.
De eerste week keek ze argwanend rond, de tweede week zat ze op de dagen dat ze er waren alleen aan een tafel, de derde week had ze een hoofddoek op...
Ja ja, dat was haar eigen keus.

johnnie | 19-12-13 | 01:55

En ik zeg je, ze zijn allemaal spiernaakt, onder die burka.

de honden blaffen... | 19-12-13 | 00:57

Velen zetten het vrijwillig op omdat ze anders voor hoer worden uitgemaakt (of erger...).

La Bailaora | 19-12-13 | 00:26

Kunnen we ff ophouden met die term moslima? Het is vrouw van een moslim. Moslima is een verzinsel van het IOC.

basweetutwel | 19-12-13 | 00:09

"zelfuitgummende Mohammedaanse spoken." +1

quackel | 19-12-13 | 00:09

Simon de Danser | 18-12-13 | 23:39 |
Een punker vindt zijn trots in een zelf geschapen dwarsligggen. Een punker heeft schijt aan alles en iedereen behalve aan de eigen groep. Een moslima ontleent haar trots aan een geheel van religieuze symbolen die reeds bestaan en reeds betekenis hebben en zet zich daarmee gericht af tegen degenen die haar religie kritisch bejegenen. Dat zij daarbij de traditie in detail volgt is daarmee niet gezegd. Vaak is er juist sprake van aandikken en uitvergroten, roomser zijn dan de paus. Als zij hun ouders al iets verwijten dan is het dat die te weinig trots op hun geloof zijn en die trots niet inzetten om positie te maken.
Of het altijd zo diep gaat, nee dat geloof ik ookk niet. Maar ik vind het een doorslaggevend punt dat er bewust teruggegrepen wordt op een traditie, juist omdat de symbolen van die traditie een bepaalde betekenis hebben en een bepaalde status definiëren.

Schoorsteenveger | 18-12-13 | 23:53

Kan er niets aan doen maar zo'n niqaab ziet er uit als een wandelende darkroom met gloryhole's ,

andjing | 18-12-13 | 23:46

@Schoorsteenveger | 18-12-13 | 23:17 |
Voor alle duidelijkheid, ik heb het voornamelijk over moslima's in Nederland die de 'hijabi' dragen. Zoals dit: hijabilifedotcom.files.wordpress.com/2...
Ik denk niet dat zij daarmee kritiekloos de cultuur van hun ouders overnemen of voortzetten. Volgens mij doen ze het voornamelijk om anders dan de rest van de meisjes in Nederland te zijn en willen ze 'trots' an sich laten zien, of ze ook echt trots zijn op hun roots durf ik te betwijfelen.
Waarschijnlijk is het dragen van zo'n symbool zelfs een stil verwijt naar hun ouders omdat die dat zelf niet meer van hun dochters verwachtten.

Simon de Danser | 18-12-13 | 23:39

Boerenbrandtlul | 18-12-13 | 23:09 |
Het is niet gewoon punk. Punkers wilden niets meer en niets minder dan choqueren, en deden dat op een originele wijze, zonder naar welke traditie dan ook te verwijzen, en zonder ook de bescherming van die traditie te zoeken. Een totaaltent dragen daarentegen is letterlijk verwijzen naar een eeuwenoude traditie, naar een Heilig Boek en naar een God, en je daarmee onaantastbaar proberen te maken.
Punkers waren anarchistisch, niqaabdraagsters verschuilen zich achter gezag.

Schoorsteenveger | 18-12-13 | 23:27

Simon de Danser | 18-12-13 | 23:09 |
Nee, zo simpel ligt het hier niet. Men komt met het dragen van de Niqaab niet in opstand tegen de vader, men omarmt juist kritiekloos de cultuur van de vaders en grootvaders en verzet zich daarmee tegen een multicultuur die die deze cultuur van vaders en grootvaders kritisch bejegent.

Schoorsteenveger | 18-12-13 | 23:17

@Schoorsteenveger | 18-12-13 | 23:02 |
Every generation revolts against its fathers and makes friends with its grandfathers. - Lewis Mumford

Simon de Danser | 18-12-13 | 23:09

Een totaaltent is gewoon punk: je zet je af tegen de gevestigde orde door te choqueren. Weinig aandacht geven, hopelijk dringt het ooit door tot de gematigde hersenpan dat deze dames kiezen vanuit hun geloofskramp en niet vanuit een ideële overtuiging.

Boerenbrandtlul | 18-12-13 | 23:09

Het probleem is dat moslimmannen, vrouwen zien als hoeren (allemaal !) en dat de enigste kans om niet seksueel geïntimideerd of zelf verkacht te worden minimaal een hoofddoekje (en 'nette' kleding) en maximaal een burka.

En dit gebeurd niet in Wackistan of een andere islamitische hell hole maar in de steden van Europa.

Daarom haat ik ook de Asha Tuinbroeke's van Europa met hun gezeik over een Bart Smit speelgoedfolder.

Indianaskywalker | 18-12-13 | 23:06

Simon de Danser | 18-12-13 | 21:53 |
Er is iets vreemds met identiteit en empowering. Het feminisme zocht destijds naar de vrouwelijke identiteit en vond die juist aan gene zijde van conventie, traditie, taboe. Datzelfde feminisme vindt die nu temidden van conventie, traditie, taboe. Anders gezegd, destijds vond je als vrouw je identiteit door je los te scheuren van de traditie waaruit je voort was gekomen, nu schijn je die te vinden juist door de traditie waarin je bent opgegroeid te omarmen en te incorporeren.

Schoorsteenveger | 18-12-13 | 23:02

@Ars Vivendi | 18-12-13 | 21:35
('M'n pistool zit vast man')
('Ik zal je ff helpen')

Ven1V1d1V1c1 | 18-12-13 | 23:01

@ZZP-er | 22:46 |: ' Misschien hier in Nederland, maar daar thuis toch helemaal niet.'

Dit topic gaat toch over moslima's hier in Nederland?

Simon de Danser | 18-12-13 | 22:51

Simon de Danser | 18-12-13 | 21:55 | + 0
Ik ook dus, misschien nog wel vaker.
Daarom snap ik jouw opmerking niet dat ze het uit eigen wil doen om op te vallen.
Misschien hier in Nederland, maar daar thuis toch helemaal niet.

ZZP-er | 18-12-13 | 22:46

ZZP-er | 18-12-13 | 21:09 |
Ik denk zelf dat die onderdrukte vrouwen er niet zo een probleem van maken, ik hoor eerder het tegenovergestelde. Als zij willen emanciperen hadden ze allang steun kunnen krijgen van het linkse blok, die staan altijd klaar voor de vertrapte moslim, toch? Ze zullen het zelf moeten doen.

lanexxx | 18-12-13 | 22:41

Het is helemaal hun eigen empowered keuze, tot ze zich dan net als de rest van de Nederlanders aan de wet moeten houden en niet gemaskerd over straat geen en zich identificeren; dan moet het ineens van manlief/meneer de imam/Mohammed.

Martijngamer | 18-12-13 | 22:41

Tja een monoloog, dat is dan ook weer typisch islamitisch, aangezien de islam in continue monoloog de mensen oplegt hoe te leven en wat te denken, daar zal zo'n islamverslaafde vast wel in meegaan.

ZSU-23-4 | 18-12-13 | 22:18

"In het leven kijk ik naar de universele overeenkomsten, niet naar de verschillen", kraait Rajae.

Da's maar beter ook, Rajae. Hou je blik maar lekker strak en verkokerd gericht op de paar overeenkomsten, in plaats van op de gigantische verschillen. Want als je de verschillen qua vrouwenrechten tussen de moderne, open westerse samenleving en de verkalkte, hopeloos achtergebleven islamitische samenlevingen goed bekijkt, zou je er acuut depressief van worden.

Rajae is ooit uitgenodigd in Qatar, om te komen spreken over islamitische jeugdcultuur. Wedden dat ze het in dat moslimland wel kon schudden om het luchtige, hippe, mouwloze truitje te dragen zoals op de foto op de website van 'Zij Spreekt'?
En dat ze het wel kon vergeten om haar enorme haardos lekker losjes te laten wapperen in de woestijnwind, zoals op die zelfde foto?

Wedden dat ze daar verplicht, maar uit geheel vrije wil uiteraard, heeft moeten verschijnen in zo'n zwarte hobbezak-met-brievenbus?

Ga maar eens naar Google, klik op 'afbeeldingen' en tik in: "women qatar". En het wordt letterlijk zwart voor je ogen.

Ik begrijp niet waar dit soort wijven de euvele moed vandaan haalt om op zo'n ontstellend doorzichtige wijze recht te blijven lullen wat zó krom is dat hele samenlevingen er letterlijk onder gebukt gaan.

Een goede raad voor het hippe moslimaatje Rajae: Geef nou maar toe dat vrouwen geen ene fuck in te brengen hebben in die hele, naargeestige, door opgefokte macho-mannen gedomineerde islamitische wereld. Richt dáár maar eens je aandacht op. Da's niet alleen veel urgenter, maar ook efficiënter: je stopt je energie dan tenminste in iets dat écht hout snijdt. In plaats van het kromme feit recht te lullen dat moslimse vrouwen van de moslimse mannen niet mogen laten zien wie en wat ze zijn; ze moeten hun persoonlijkheid, hun schoonheid, hun lelijkheid - hun hele wezen dus - verstoppen onder grauwe en zwarte rouwvodden en hobbezakken.

Als je een cultuur goedpraat waarin deze discriminatie, deze vernedering en deze vrijheidsberoving usance is, dan rij je een scheve schaats. Een héél scheve schaats.

Sterker: dan pleeg je verraad aan je eigen sekse. En dus aan jezelf.

Peter Emile | 18-12-13 | 22:15

Fatima heeft een lange snor, ik herhaal..

Worstjes | 18-12-13 | 22:08

Verwundet mein Herz mit eintöniger Mattigkeit ...

Mammeloe | 18-12-13 | 22:04

@ZZP-er | 18-12-13 | 21:45 |
Zes of zeven keer, ik ben de tel kwijt.

Simon de Danser | 18-12-13 | 21:55

@Schoorsteenveger | 21:30 |: 'waarom dan deze vorm kiezen?'

Door zich te kleden zoals dit: ak3.picdn.net/shutterstock/videos/3045...
verwijzen zij naar iets wat zij zien als een symbool van hun islamitische identiteit. Of hun 'zusters' in hun herkomstland zich daar ook nog in togen weten ze waarschijnlijk niet eens. Dat zij zich hiermee onderscheiden van andere meisjes in Nederland moge duidelijk zijn.

Simon de Danser | 18-12-13 | 21:53

In de Nederlandse wet staat dat je geen gelaatsbedekkende kleding mag dragen in het openbaar. Lijkt me duidelijk; discussie overbodig.

Maria.1 | 18-12-13 | 21:53

Schoorsteenveger | 18-12-13 | 21:30 | + 1 -
Jij snapt er ook niks van.
Waarom dan toch doen alsof?

ZZP-er | 18-12-13 | 21:46

Ars Vivendi | 18-12-13 | 21:35
"Ik zou wel eens spermaloze kaas willen"
"Zonder Uw man's sperma of geheel spermavrij?"

Hendrikaatje | 18-12-13 | 21:46

"fictieve, veilige vijandjes als Bart Smit-folders." Zo is het precies Annabel.

Rest In Privacy | 18-12-13 | 21:45

Simon de Danser | 18-12-13 | 21:19 | + 2
Ben jij ooit wel eens in een echt moslim land geweest?
Je weet er echt geen ruk van.

ZZP-er | 18-12-13 | 21:45

Moslims kennen geen kritiek op de islam. Nooit niet. Zelfs de zogenaamd gematigde, verwesterde, hippe moslims niet. Alles wordt rechtgeluld. Alles en altijd.

Lustobject | 18-12-13 | 21:43

EigenVolkEerst | 18-12-13 | 21:27 | + 1
Gelijk: punt voor jou!

ZZP-er | 18-12-13 | 21:43

@Ars Vivendi | 18-12-13 | 21:35
('Graag een kilo geitenkaas')
('Eet U het hier op, of wilt U het meenemen?')

Ongeblustekalk | 18-12-13 | 21:37

.... komen 2 boerkaas bij de kaasboer.
Zegt 'ie ene boerka tegen de andere boerka:
('.......................................')
Zegt de kaasboer: ('.....................')

Kan iemand deze anekdote even afmaken?
De leukste inzending wint een halve gebraden kip.

Ars Vivendi | 18-12-13 | 21:35

Als Annabel voetballer was werden we wereldkampioen!

lidlbier | 18-12-13 | 21:32

@Worstjes | 18-12-13 | 21:28
Dat kan alleen bij een Nikaab of Hidjab.

Ongeblustekalk | 18-12-13 | 21:31

Ik las "de Nikab-mongolen"

epicelitist | 18-12-13 | 21:30

Simon de Danser | 18-12-13 | 21:19 |
"Als je het mij vraagt heeft het niet zo veel met vrouwenonderdrukking te maken, maar meer met identiteitscrises en aandachtshoererij."
Natuurlijk, maar waarom dan deze vorm kiezen? Waarom niet het andere uiterste, met de tieten bloot, zoals Femen?

Schoorsteenveger | 18-12-13 | 21:30

Inconsequente hypocrisie vanuit de (linkse) vrouwenbeweging. Prostitutie bv helemaal willen criminaliseren omdat er mensenhandel in voor komt (alsof dat werkt) maar de nikaab wel toestaan omdat een enkeling er zelf wel eens voor zou kunnen willen kiezen.

Net als Poetin aanvallen op homorechten en de moslimlanden daar helemaal ongemoeid mee laten. Heb nog niemand gehoord over het boycotten van het WK van 2022 in Qatar. Zelfs niet over slavernij onder de ingezette bouwvakkers (die bij bosjes sterven/gewond raken) voor de stadions. Geen wonder dat Nederland nergens meer serieus wordt genomen.

Ven1V1d1V1c1 | 18-12-13 | 21:30

Ongeblustekalk | 18-12-13 | 21:20
Geil, burka met pijpgat.

Worstjes | 18-12-13 | 21:28

ZZP-er | 18-12-13 | 21:13 | + 0 -
Is het wel fatsoenlijk om dat ongestoord in niqaab of met hoofddoek te doen?

EigenVolkEerst | 18-12-13 | 21:27

heerlijk zo'n topic waar je tegelijk mislamas en gekke groenlinksvrouwtjes kunt afzeiken.

Worstjes | 18-12-13 | 21:25

Grappig, een eerder reaguursel was lost in space. How come?

Itzamná | 18-12-13 | 21:25

Dat gezeik over hoofddoekjes ook de hele tijd... Martin Koeman is dood godv******e. Oud international en vader van. R.i.p. Martin.

VanBukkem | 18-12-13 | 21:22

@Worstjes | 18-12-13 | 21:15
Je kan er wel mooi je lul aan afvegen na de pijperij.

Ongeblustekalk | 18-12-13 | 21:20

"wat wij u brommen"
.
Denk dat hun broers en ooms dit iets anders opvatten.

Mammeloe | 18-12-13 | 21:19

Er zijn ook moslima's die echt uit eigen wil kiezen voor zo'n hoofddoek in de vorm van een luchtinlaat op het dek van een schip, gevaarlijk in het verkeer, maar dit terzijde.
Als je het mij vraagt heeft het niet zo veel met vrouwenonderdrukking te maken, maar meer met identiteitscrises en aandachtshoererij.
Ze presenteren zich als onneembare forten en zijn o zo gesteld op de aandacht die ze daarmee genereren, maar beseffen zich niet dat de gegenereerde aandacht vooral negatief is en absoluut niet gebaseerd is op mysterie en lust.

Simon de Danser | 18-12-13 | 21:19

Als een burka inderdaad hun eigen keuze is dan zou ik weleens willen zien wat er gebeurt als ze hem uit eigen keuze weer af willen doen...

Tommygunner | 18-12-13 | 20:39

Eén Asha-selfie per dag is genoeg, dank u wel.

malin | 18-12-13 | 21:18

ZonderNaam | 18-12-13 | 21:14
*knikt*
Die verdwaasde wijven interesseren me geen fluit, al worden ze dagelijks de kamer rondgeschopt.
Ik wil ze alleen maar weg uit onze vrije wereld, stelletje griezelspoken met hun onderdrukkende doodscultus.

malin | 18-12-13 | 21:16

Wie beweert dat z'n rododendron hem toevertrouwde God te zijn en hem als profeet heeft aangewezen, wordt opgesloten op de psychiatrische afdeling. Echter, beweer dat je exact hetzelfde verhaal (uit een stokoud boek) wél gelooft en subsidie is je deel. En wie er wat van zegt is xenofoob.
Dit land is het kennelijk nog lang niet zat.

DaughtersofLot | 18-12-13 | 21:15

Ongeblustekalk | 18-12-13 | 20:52

schaamlappen.

Worstjes | 18-12-13 | 21:15

Ze dragen de burka uit 'vrije wil' zodat je op hun hoofden de voetafdruk van hun echtgenoot niet kunt zien.
[Hafid Bouazza]

malin | 18-12-13 | 21:14

Na het vorige topic maak ik me meer zorgen om mijn eigen vrijheid dan die van de moslima's

ZonderNaam | 18-12-13 | 21:14

We gaan eraan. Allemaal!

Plukkiehaar | 18-12-13 | 21:13

Wat een drama; die wandelende tentenkampen..

RegseHippie | 18-12-13 | 21:13

EigenVolkEerst | 18-12-13 | 20:49 | + 1 -
Is vaak een kwestie van goed fatsoen, maar dat woord zul jij wel niet kennen.

ZZP-er | 18-12-13 | 21:13

"Om verhalen achter de draagsters naar voren te brengen."
Propaganda verhalen zeker. Moet wel anders geen EU-subsidie.

G,I. Jane | 18-12-13 | 21:12

huh, ian? | 18-12-13 | 20:50 | + 5
Ja, jij zegt hetzelfde als ik maar je was net eerder.

ZZP-er | 18-12-13 | 21:12

Het gaat eigenlijk niet om de burka maar om de onderdrukking en discriminatie door extreme islamitische mannen gemeenschap die er achter zit.
Vrouwen hebben in die cultuur totaal geen rechten en dit is daarvan een duidelijke uiting.
Helaas hebben die vrouwen daar geen emancipatie meegemaakt zoals wij dat hier in het westen wel hebben. Dus die weten niet beter en volgen slaafs wat hun door hun man wordt opgedragen.
Dus weg met de burka want die legaliseert de onderdrukking. En daarna die extreme mannenwereld verder aanpakken.

ZZP-er | 18-12-13 | 21:09

Moeilijk he, dat verschil tussen een Boeka en een Nikaab. Maarja, een Hidjab, Boerka en Nikaab zijn toch wel de stickertjes waar je het geteisem aan herkent.

Ongeblustekalk | 18-12-13 | 20:52

Luid "vrijheid" schreeuwende dames die willen mogen kiezen of ze wel of geen hoofddoekjes e.d.
mogen dragen, hebben volgens sommigen een punt. Maar in feite zijn ze uitermate egoistisch en asociaal bezig.

Ben je namelijk begaan met het lot van anderen, dan draag je GEEN hoofddoek en steun je het VERBOD op de hoofddoek. Want alleen DAN ben je solidair met de meisjes en vrouwen die zo'n verbod hard nodig hebben, omdat ze ZONDER zo'n verbod niet mogen KIEZEN, maar hoofddoekjes MOETEN dragen, van hun familie.

Met andere woorden: wie voor hoofddoekjesVRIJHEID pleit, pleit in feite voor een hoofddoekjesVEPLICHTING.

huh, ian? | 18-12-13 | 20:50

@Mark Smith | 18-12-13 | 20:47
Jij kan proberen om het geil op te smukken maar het blijft een spook met een achterlijk geloof.

Welles! Nietes! | 18-12-13 | 20:50

Eens kijken wat er gebeurt wanneer ik met een capuchon op en een pet op een supermarkt binnenloop. Oom agent zal dan wel verhaal komen halen.

EigenVolkEerst | 18-12-13 | 20:49

Je kunt kopvodden niet genoeg aanmoedigen, trek vooral een lap over je hoofd, we motten je niet.

Worstjes | 18-12-13 | 20:45

Eigen keuze. Daarom zijn er ook zoveel niet-moslimas die voor de identiteitontnemende haatlap kiezen. Makes perfect sense!

Godsammekraken | 18-12-13 | 20:44

@Mark Smith | 18-12-13 | 20:41

Iedere burka in het Westen, is er 1 teveel!

Optyfen met die ridicule reli onzin!!

Fatwabuster | 18-12-13 | 20:43

Linkse feministen krijgen een natte doos van onderdrukte vrouwtjes.

Worstjes | 18-12-13 | 20:42

Hulde! Hieruit zal blijken dat onder iedere burka een ander verhaal schuilgaat.

Mark Smith | 18-12-13 | 20:41

Als een burka inderdaad hun eigen keuze is dan zou ik weleens willen zien wat er gebeurt als ze hem uit eigen keuze weer af willen doen...

Tommygunner | 18-12-13 | 20:39

Het verhaal achter de draagster is een wijf dat wij hier een trut of een aandachtshoer in een slachtofferrol noemen Nanninga.

Welles! Nietes! | 18-12-13 | 20:39

-weggejorist-

yespar | 18-12-13 | 20:39

Nog zo'n sterk staatje van de oude partijen in ons kiesstelsel...!

*Braakt*

Fatwabuster | 18-12-13 | 20:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl