Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VK: 'Alle moslimjongeren doen de popjihad!'

patatjeoorloglekker.jpgJihad is hip. Jihad is cool. Jihad is happening. Aldus de Volkskrant. De symbolen van de jihad worden door moslimjongeren gekopieerd, omgevormd en verspreid via sociale media. Want onder moslimjongeren is de jihad klaarblijkelijk populairder dan de Sperweruil in de Vogelfapcommunity. Dat wordt dan 'popjihad' genoemd. Dat klinkt als de de kruistocht van fans van Justin Bieber tegen Bieberhaters, maar het is simpelweg de popularisering van de jihad onder moslims. Moslimjongeren zijn fan, patatjihadi's zijn sterren en er hangen posters van ontplofte halallijken boven het bed. MTV, met de M van Mohammed, is gestopt met het uitzenden van muziekvideo's en richt zich steeds meer op reality shows over de geboobytrapte cribs van Syriëstrijders, de Rise and Fall van zelfmoordterroristen en de '25 best exploding enemies of the Prophet'. Hoofddoekjes beginnen te krijsen zodra een patatjihadi over straat loopt. Shows als So You Think You Can Akbar, Holland's Next Theo van Gogh en The Abu Headshot of Holland zijn nimmer zo populair geweest. Of zoiets. Weten wij veel. Het is niet dat het Volkskrantartikel over 'de angst bij inlichtingendiensten voor de popjihad waardoor jongeren snel radicaliseren' uit de voegen barst van feiten, statistieken en onderbouwingen. Meer een vaag soort omschrijven en een hoop OMEGOD DIT IS ERG WORDT BANG ZE HOUDEN EEN POPJIHAD waar weinig touw aan vast te knopen is. Dat de jihad steeds populairder wordt onder moslimjongeren, wisten we al. Dat terugkerende patatjihadi's een probleem gaan vormen, is ook voorspeld. Dat de Volkskrant innig verbonden is met de Popjihad ook. Maar wat de Volkskrant precies wil met dit artikel, is ons eigenlijk onduidelijk. Behalve dan dat we allemaal ontzettend bang moeten worden van de Popjihad. Ach ja, M zei het al het beste in 1979: (Shoo bee doo bee doo wop) I want to dedicate it. (Pop pop shoo wop) Everybody made it. (Shoo bee doo bee doo wop) Infiltrate it. (Pop pop shoo wop) Activate it. New York London Paris Munich, everybody talk about, Pop Jihad!

Reaguursels

Inloggen

En dat wordt dan de ondergang van het vrije woord, welvaart en respect voor mens, dier, natuur en moeder aarde!

Ray Skak | 26-11-13 | 22:06

We moesten toch zo nodig politiek correct zijn. Geen enkele kritiek op de islam, ook niet op het martelaarschap. En natuurlijk al helemaal geen waarschuwingen aan Nederlandse jongeren dat dit een gevaarlijk onderdeel van de islam is, want dat is racistisch, xenofoob en islamofobisch. Nu zijn de ouders van al die jihadi's het slachtoffer van deze politieke correctheid en de politiek correcten zelf voor een groot deel verantwoordelijk hiervoor.

agram | 26-11-13 | 19:12

-weggejorist-

Professor Pipo | 26-11-13 | 14:36

Een deel van de aantrekkingskracht voor die jongeren ligt naar mijn mening in de woordkeus over het onderwerp. Als we de jongeren in kwestie nou eens gingen aanduiden als ultra-conservatief of behoudend religieus ipv "radicalen" of "moslimstrijders" verliest die jihad al een stuk van z'n glans. Überhaupt snap ik niet waar bij huidige zgn "linkse" denkers de sympathie voor de islam vandaan komt. Die lieden kijken neer op SGP'ers en grefo's maar kunnen de vele vele tekortkomingen van een soortgelijke sektarisch ingestelde geloofsrichting maar niet onder ogen zien.
Angola heeft een juist en moedig besluit genomen, ik zie dat hier nog in geen 50 jaar gebeuren!
Wat is er toch ooit geworden van leuke linkse initiatieven als Rock Against Religion? Stilletjes gestorven in de policor jaren '90? Waar zijn die mensen nu?

Professor Pipo | 26-11-13 | 14:36

@Maria.1 | 26-11-13 | 08:53
"Vrouwen moeten in burka,....."

En dat terwijl Nederlandse vrouwen wetenschappelijk hebben aangetoond dat je met een kort kapsel, kekke bril en platte schoenen alle seksualiteit verbergt.

the Jackdawn | 26-11-13 | 13:29

Popjihad?
Welja.... geef het maar een onschuldig klinkende naam.
Dan valt het allemaal nog wel mee zeker?
"Ouders zwijgen uit angst voor stigmatisering"
Het hele probleem in één zinnetje verwoordt.
Vooral niet toegeven dat je zoon een bloeddorstige volidioot is en dat je er zelf nooit iets aan gedaan hebt om te integreren. Kinderen zien hun ouders als voorbeeld.
Maar ja.... als die ouders de opvoeding overlaten aan debiele imams en geschifte broeders... zie hier het resultaat.
Het houdt niet op..... niet vanzelf.
Zucht.

Schietmijmaarlek | 26-11-13 | 13:28

De islam is een verrijking van onze cultuur en we willen allochtonen van tweede en latere generatie graag aanmoedigen om vast te houden aan hun eigen identiteit en cultuur. Ze moeten hun godsdienst alleen niet actief willen belijden, dat zou 'zorgelijk' zijn.

Angel_eyes | 26-11-13 | 12:16

Ik voel een hashtag aankomen, #popjihad.

"There's no wife in da kitchen what amma gonna do?"

"Why does my car go boom?"

Etc.

QuelleFromage | 26-11-13 | 12:00

Bakito | 26-11-13 | 09:01 | + -15 -

Kom kom Bakito wat een gelul. De idealen die deze lui aanhangen zijn zuiver fascistisch.
Mijn oom Rut ging in 1943 uit zuiver idealistische overwegingen bij de Waffen SS. Dat maakt hem niet minder fout.
En ja wat mij betreft kan je niet genoeg Godwinnen om deze jihadisten te duiden !!!

Herr Vorragend | 26-11-13 | 11:27

*leest 2 zinnen, detecteert Kwit topic, out*

Vanilla | 26-11-13 | 11:18

KoninginWildemina | 26-11-13 | 10:20 |
Ze zijn met een inhaalslag bezig. Is op zich positief te noemen. Uiteraard wordt er alles aan gedaan om te verhullen dat hier sprake is van een inhaalslag. Van een continuë ontwikkeling wordt iets met een abrupt omslagpunt gecreëerd. Bekende truuk. En let op, de oorzaak van dat omslagpunt wordt ook nog ingevuld. En je raadt het al, juist degenen die al die tijd gewaarschuwd hebben zullen worden aangewezen als de aanstichters, als degenen die al die goedwillende moslimjongeren over de kling hebben gejaagd met hun islamofobie, hun racisme en hun haat. Zo gaan die dingen.

Schoorsteenveger | 26-11-13 | 10:42

Het quasi gezellige woord Popjihad zegt ook weer alles over hoe de Volkskrant vindt dat u en ik tegen radicalisering van moslimjongeren aan moeten kijken: een onschuldig puberfenomeen, hoort er nu eenmaal bij. Popcorn, popmuziek, popjihad!

KoninginWildemina | 26-11-13 | 10:36

De beschaafde & fatsoenlijke menschen die bepalen wat WEL en NIET "kan" in Nederland ontnamen iedereen die in de vorige eeuw in Spanje tegen de fascisten ging vechten zijn Nederlanderschap. Duurde voor velen minstens dertig jaar voor ze dat weer terug kregen, plus de bijkomende rechten. De verplichtingen gingen gewoon door.

Deze welvaarts-fascisten gaan VOOR het fascisme strijden, behouden daarbij uiteraard hun paspoort; krijgen hulp; opvang; en een baan bij terugkomst; hun uitkering wordt intussen gewoon doorbetaald.

Hoe "beschaafd" is "fatsoenlijk" eigenlijk nog in Nederland, aan die andere kant van de zelfgegraven kloof?

"Schoftentuig", om maar eens een beschaafd fatsoensmens te citeren.

Jan Passant mk2 | 26-11-13 | 10:32

Ja, kom op mensen, met een beetje goede cultuurverrijkingswil, vindt ook ú die popjihad best hip en trending. Toe nou maar, want popjihad wordt tóch wel mainstream.

KoninginWildemina | 26-11-13 | 10:28

* Il Principe * | 26-11-13 | 08:18
Ben het met je eens, het is een walgelijke krant die Volkskrant.

me,myself and IK | 26-11-13 | 10:28

De reactie op de Popjihad
is overigens niet des Volkskrants:
"Is toch cultuur waar oeverloos begrip voor moet zijn"?

meneer Q | 26-11-13 | 10:24

Je voelt al geklemaal welke kant het in de discussie uit cgaat. Natasha Elfrink, voorzitter van de lokale Jonge Socialisten weet te melden 'Een zorgelijke trend, waarop de burgemeester niet alert genoeg reageert'. Hatseflats. Het is dus ons probleem, wij dienen en en ander te voorkomen. Als de ouders van die patatjihadi's hun mond houden over de radicalisering van hun kroost, als die kroost uiteindelijk met de Koran in de hand, hevig verlangend naar zeventig maagden naar Syrië vertrekt en de dood zoekt, dan is dat de schuld van de burgemeester.
Vanavond bij P&W weer het nodige policor volk dat ons een spiegel voor gaat houden, ons gaat vertellen dat we het allemaal over ons afroepen, dat we door en door verdorven zijn, racisten, onmensen, beesten.

Schoorsteenveger | 26-11-13 | 10:22

Hahahahahaha... Geweldig stuk Johnny!!!

meneer Q | 26-11-13 | 10:20

'Popjihad'? Wat is dit voor tante Pollewop woord? Dit is weer de typische links progressiefmens manier om net te doen alsof je helemaal in je eentje iets nieuws signaleert, terwijl 'rechts' het al jaren roept: moslimjongeren *radicaliseren*!

KoninginWildemina | 26-11-13 | 10:20

en wat vind de volkskrant van communicantjes? of van bar mitzwah? is allemaal heel erg leuk hoor, die moslimknuffelarij, maar klaarblijkelijk zijn linksche menschen met het afschudden van hun ideologische veren ineens reli-fans geworden. als die stap eenmaal gezet is, waarom niet eens een leuk artikeltje over de hipheid van swastika's? tenslotte zijn dat hele oude, oosterse symbolen. wijdt eens een studie aan linksch en rechts draaiende hakenskruizen, sylvia? policor multicul weet het gewoon niet meer, anders dan krampachtig vasthouden aan het uitmelken van het werkende deel van de samenleving ten gunste van zichzelf en het handophoudende stemboekvee. en intussen woekert de kanker islam geheten verder in onze samenleving.

minimá-armezusvan.. | 26-11-13 | 10:11

@CornholioNL 09:31
Ik kruip bij helegaar niemand im z'n hol. * stampvoet *
Haha. Lighten up joh, serieuze serieuzeurt.

Ashtrey | 26-11-13 | 09:55

Nequebard | 26-11-13 | 09:17

Je hebt gelijk. Vijftien jaar lang heeft Paul Schnabel namens het Sociaal en Cultureel Planbureau zijn ogen dichtgehouden voor wat er in islamitisch Nederland aan de hand is. Hij snapte maar niet wat de aantrekkingskracht van de islam is, zei hij zelf. Hij mocht de koningin influisteren wat ze moest zeggen. Kreeg daarvoor een dure onderscheiding opgespeld, terwijl bewezen werd dat zijn inzicht in de problemen nul komma nul is. Maar ja, socioloog hè.

Henk Zult | 26-11-13 | 09:49

LA lalalalaaaaaaaaa..."Alle moslimjongeren doennnn de pop-jihad" het lijkt de text van een nieuw carnavals nummer. Maar dat valt vies tegen.

ikdenkwat | 26-11-13 | 09:48

Psstt Quid, PVV ?

Mazzeltov | 26-11-13 | 09:38

Ashtrey | 26-11-13 | 09:13 |

Tegel dan gewoon over het onderwerp ipv Kaas in zijn hol te kruipen...

Reaguurder De Voorzittert stelde het goed in zijn tegel enkele dagen terug, het begint hier steeds meer op een chatbox te lijken, elke dag dezelfde discussies tussen dezelfde personen...

Ik geef eerlijk toe, soms is het best vermakelijk maar je moet ook weten wanneer te stoppen...

CornholioNL | 26-11-13 | 09:31

@GezondVerstand | 26-11-13 | 08:10 |
Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de naïeve wereldverbeteraars als het eenmaal op vechten aankomt - en ja, ik geloof dat er in de komende vijftig jaar ernstige etnische en religieuze conflicten in Europa zullen ontstaan, want als dat niet zo zou zijn dan zou dat een 'historical first' zijn.

Maar ik ben bang dat de prominente leden van de Partij van de Arbeid en Democraten 66 tegen die tijd allang gevlucht zijn. Het is namelijk altijd de politieke klasse - die eerst oneindig heeft lopen appeasen - die bij een ernstig gewapend conflict als eerste het land verlaat. En terwijl de overgebleven Nederlanders vastzitten middenin de vuurlinie, zitten de mensen die ons nu nog vertellen dat het allemaal wel goed komt zelf natuurlijk aan de andere kant van de wereld.

Nequebard | 26-11-13 | 09:17

Doet de Azijnbode een keer aan het benoemen van problemen, is het weer niet goed. Ik krijg de indruk dat GS gewoon overal tegen is. Het lijkt de SP wel, maar dan nihilistischer...

Boris Kapotjeplof | 26-11-13 | 09:15

Stop TNT in bontkraagjes en je bent met één druk op de knop én van de jihadi's én van de tokkies af.

Armin Langbaard | 26-11-13 | 09:15

@CornholioNL 09:06
Nou ja zeg. Ik heb toch ook nooit commentaar op jouw mediocre haatpraatjes? Beetje elkaar in de waarde laten hoor, niet soms, maar altijd. Zeg maar veel vaak.

Ashtrey | 26-11-13 | 09:13

Het is fijn dat we in ieder geval nog GeenStijl hebben om onze frustratie te uiten; als ik mijn mening voor een camera van de NOS zou uiten, dan zouden ze het nooit uitzenden. Als ik mijn mening aan een Volkskrant-journalist zou toevertrouwen, dan zou hij mijn mening nooit publiceren. Als het in het openbaar moet, dan moet het in Nederland politiek correct. Wel kritiek op massa-immigratie, maar alleen vanuit een vakbondsperspectief of "omdat we nu niet goed voor die mensen kunnen zorgen."

Het echte probleem ligt bij de mensen die telkens maar tekenen voor deze onzin en hun journalistieke maatjes. De mensen die telkens weer zeggen dat we meer vluchtelingen uit één of ander islamitisch oorlogsgebied op moeten nemen, de mensen die zeggen dat de Somalische criminelen in de Vluchtkerk ondanks hun dubieuze verleden best zielig zijn. De mensen die helaas onze overheid besturen, en de overheden van de meeste Europese landen, en die eigenlijk nog veel gevaarlijker zijn dan de militanten die we in onze landen hebben.

Nequebard | 26-11-13 | 09:10

'We kunnen/mogen de kleine extremistjes niet tegenhouden en betreuren de gevolgen voor de veiligheid allemaal hééeel erg
huichelt de regering

Tobi | 26-11-13 | 09:07

@CornholioNL | 26-11-13 | 09:06 | + 1 -
Mij ook.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 09:07

@Kaas
@Veel Vaak
@Astrey

... zeg stelletje zeikwijven, spreek lekker af op een carpool plaats langs de A16 en sla elkaar daar op de muil... dat slappe geouwehoer begint mij nu wel de strot uit te komen...

CornholioNL | 26-11-13 | 09:06

Opkankeren met je tiefus jihad! van onze regering kunnen we geen bescherming verwachten... niets dan schijnveiligheid... mooi voorbeeld.. het advies van onze regering dat wij zelf als ongewapende burger tussen vechtpartijen en berovingen en andere shit mogen springen als we het op straat tegenkomen.. we zijn lammetjes voor de slacht als het zover is.

Rugblaffer from hell | 26-11-13 | 09:06

@Bakito. Deze jongeren denken niet na. Ze helpen Al Quida hiermee aan het bewind en die arme Syriërs mogen straks niks meer (zie mijn tegel ergens hierboven).

Maria.1 | 26-11-13 | 09:05

@Veel Vaak 08:53
Hahaha. Mooi man.

Ashtrey | 26-11-13 | 09:04

Ooit zal deze episode door stomverbaasde mensen gelezen worden in geschiedenisboeken. Een modern land dat honderdduizenden onopgeleide analfabeten uit een achterlijke regio opneemt om ze een menswaardig bestaan te geven. En vervolgens worden degenen die deze ongelooflijke massaimmigratie financieren, in groten getale vermoord, beroofd, verkracht, bedreigd, mishandeld.

malin | 26-11-13 | 09:03

De Nederlandse jeugd zuipt zich in het weekend helemaal klem aan de goedkope vodka, snuift GHB alsof het coke is en maakt de school niet af.

Deze jongeren hebben tenminste nog idealen en zijn wat mij betreft een voorbeeldfactor voor ons ingestorte stukje volksmotivatie.

Bakito | 26-11-13 | 09:01

@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:56 | + 0 -
Ik ben de grootste smurf, wat een beeldspraak.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:59

@Jezus_Boeddha | 26-11-13 | 08:49
Het antwoord op je vraag zul je krijgen wanneer we in Nederland de eerste Nairobi-style aanslag te verwerken krijgen. Ergens in een winkelcentrum, ongewapende mannen, vrouwen en kinderen en 'beveiligers' met een V-tje op het jasje versus haatbaarden met automatische geweren. Haatbaarden die oren en neuzen van hun slachtoffers afdraaien met een tang alvorens ze door hun hoofd te schieten.

En dan zal ook jij inzien dat we die lui die nu in Syrië aan het vechten zijn nooit of te nimmer terug moeten laten keren naar ons land.

Professor Superhirn | 26-11-13 | 08:58

-weggejorist-

Bakito | 26-11-13 | 08:58

Ik heb liever dat ze als jihadi dan als Nederlandse militair gaan vechten.

Dat laatste kost mij namelijk veel meer belastingcenten. #feit

Bakito | 26-11-13 | 08:58

@CornholioNL | 26-11-13 | 08:56 | + 0 -
Jazeker, maar ik wilde aantonen dat de inlichtingendienst dus of niet naar geluisterd wordt of hier aan mee doet. In ieder geval niet de verheerlijking verdient die Bellabella voorstaat.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:57

@Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:54
Zeggen dat jij de allergrootste FIPO smurf is inhoudelijk want waar. Jij bepaald niet wat inhoud is helderziende Kaas die nooit leest en altijd roepen zal.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:56

@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:54 | + 1 -
IJzersterk ben je weer bezig, ik denk dat jij de enige bent die dit gelooft. Houden zo.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:56

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:33 |

Gelul Kaas, de politiek weet dondersgoed hoe zij dit probleem kunnen aanpakken maar ze vertikken het gewoon...

Ze weten heel goed dat als zij dit probleem aanpakken (om te beginnen Nederlansche identiteit afnemen) ze de helft van hun allochtonen stemmen kwijtraken... ze zijn als de dood voor Greet net zo als het CDA/PvdA dat voor Pim was...

Het zijn gewoon stelletje landverradende lafaards...

Ik kots er op...

CornholioNL | 26-11-13 | 08:56

@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:53

Hey lullo... je hoeft de tegels van Kaas niet te lezen, niemand verplicht je er toe!

Kap eens met je kaasfobie... je vervuilt de panelen... hansworst!!

Fatwabuster | 26-11-13 | 08:55

Kaas is Allah voor zover jullie dat nog niet wisten.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:54

@Ashtrey | 26-11-13 | 08:51 | + -1 -
Ehm dat wil hij zelf toch?
@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:53 | + 0 -
Hoi je kop en reaguur inhoudelijk, ook een Joris dingetje.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:54

-weggejorist-

OnePack | 26-11-13 | 08:53

@Ashtrey | 26-11-13 | 08:51
Kaas likkertje.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:53

@Jezus_Boeddha | 26-11-13 | 08:49 | + -1 -
Ze vechten voor Allah, dat is de gemene deler het zijn Jihadisten.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:53

@Jezus_Boeddha. Neen. Gister een artikel in de VK over een plaatsje Raqqa, dat nu onder het bewind van Al Quida valt. Vrouwen moeten in burka, mogen niet alleen naar buiten, muziek verboden etc. Vrijheid???

Maria.1 | 26-11-13 | 08:53

@Veel Vaak 08:46
Ga naar de Joop man! Origineel hè? Hehe. Booooo Veel Vaak Booooo.

Ashtrey | 26-11-13 | 08:51

@Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:48
Maar u had weer eens niet gelezen ?

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:51

@Schoorsteenveger | 26-11-13 | 08:26
Volgens mij verwar je hipsters met jihadi's die islamitisch geweld verheerlijken. Wat mij betreft is er wel een verschil tussen die twee.

Professor Superhirn | 26-11-13 | 08:50

Zou het kunnen dat die Syriegangers een soort vrijheidsstrijders zijn. En niet allemaal alleen maar voor. Al-Qaida werken? Dat is mijn vraag of suggestie.

Rest In Privacy | 26-11-13 | 08:49

@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:46 | + 0 -
Joris bant voornamelijk vervelio's en herhalio's, heeft niet zo veel met Ashtrey te maken denk ik.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:48

Er dient een verbod te komen op de Islam in Nederland en de bijbehorende boekjes moeten op de zwarte lijst. Wie dat niet blieft tieft maar op. Enige manier om deze waanzin nog te stoppen. We voeden en spekken levende tijdbommen in onze eigen samenleving.

Clittbanger | 26-11-13 | 08:47

@Ashtrey | 26-11-13 | 08:44
Dan zal Joris mij vast wel perma bannen om jou hier te houden.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:46

Met dit vage artikel heeft de VK zich in elk geval ingedekt. Nu kunnen ze 'achteraf' ook zeggen dat ze iets hebben durven benoemen en dat het niet aan hun lag.

uninvited guest | 26-11-13 | 08:45

Dus de Marokkaantjes die voorheen de geweldscriminaliteit in zouden zijn gegaan bekeren zich nu tot het islamitisch extremisme, de overtreffende trap van geweld en misdaden tegen de menselijkheid? Dat wordt gezellig hier dan, zeker met die laffe ruggegraatloze bestuurders die ons leger tot op het bot uitkleden en het alleen nodig denken te hebben voor blauwhelmmissies en Playmobilpolitietrainingen in achterlijke landen.

We hebben een Paard van Troje binnengehaald dat uitpuilt van de achterlijkheid, haat en gewelddadigheid. Kunnen we dat s.v.p. weer zo snel mogelijk naar buiten rollen?

Professor Superhirn | 26-11-13 | 08:45

Tsja, dat krijg je als je racistisch bent en deze leergierige, intelligente, lieve, goed opgevoede jongeren geen kansen geeft. Dan voelen ze zich vervreemd van de samenleving en zoeken ze aansluiting bij een groep, waarbinnen ze zich wel begrepen voelen. Het is ONZE schuld. Wég met ons!
Maar gelukkig betreft het hier een héééle kleine groep en spreekt de Moslim gemeenschap zich massaal in het openbaar uit tegen dit groeiende radicalisme, en tracht zij deviante elementen binnen De Religie van de Vrede tot de orde te roepen...

Ornoisliefde | 26-11-13 | 08:44

Ze kunnen in ieder geval niet zeggen dat ze geradicaliseerd zijn omdat ze te weinig aandacht kregen.

Koninging Beatricks | 26-11-13 | 08:44

Overigens overweeg ik hier weg te gaan vanwege het aanhoudende gezeik van @Veel Vaak.
#TeamKaas

Ashtrey | 26-11-13 | 08:44

Lekker laten gaan. Binnenkort alle standaard schreeuwerts tegen de PVV, zeg maar "de boe roeperts" mogen genieten van hun keuze. Ben benieuwd wanneer ze huilie huilie doen, als ze zelf gesteningt gaan worden* gaat extra popcorn inslaan*

Mr_Pikibelly | 26-11-13 | 08:43

Het is wachten op de eerste show so U think U can Jihadi of The Voice of Jihadi of Popjihadi.

Ashtrey | 26-11-13 | 08:42

@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:38 | + 0 -
Ik ben te gaaf om een enge ziekte op te lopen, maar zoals veel vaker snap je mijn opmerking niet.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:40

Iedere keer proberen de politici , met onze normen en waarden tegenstand te bieden , tegen mensen die totaal andere normen en waarden hebben, en de onze niet respecteren.
Wij zijn een volk dat door vaak de middenweg te kiezen, de oplossing denkt te hebben. Enkel vergeet men dat het bij extremisten een doodlopende weg is.

Mr.Marteen | 26-11-13 | 08:39

* Il Principe * | 26-11-13 | 08:18 | + -10 -
Vind ik ook, en kap meteen de Duitsers van '39-'45 weg te zetten als Nazi's.

Bugsy Malone | 26-11-13 | 08:39

@Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:34
Ja en jij in Angola. Vergeet de inentingen niet tegen narcisme.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:38

Dat is een mooie score van die Nederlandse kogelkoppers in Syrië maar ik zie nog ruimte voor verbetering.

blinde kip | 26-11-13 | 08:37

@azoturie | 26-11-13 | 08:31 | + 1 -
Juist!

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:36

@Jezus_Boeddha | 26-11-13 | 08:19 | + 1 -
Wat is er gebeurt met die mensen? Nog een verschil is dat die mensen geen Jihad gingen doen, dus niet koppensnellen. Je hebt oorlog voeren en je hebt Jihad. Allebei een niet fijne optie, maar ik heb liever de 1e.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:35

@* Il Principe * | 26-11-13 | 08:26
Helaas doen ze alles om er niet bij te willen horen. De boel verzieken is alles wat ze kunnen. Maar ik vind dat niet vreemd ze hebben een achterstand ondanks dat ze hier geboren zijn. Hoe kan dat nou? Nou dat komt door hun instelling en die van de ouders.
Waarom kan een immigrant uit Irak na 5 jaar goed nederlands spreken inclusief gevoel voor 'de' en 'het'. Waarom lukt een hier geboren Marrokaan dat niet? Dat komt echt niet door de autochtonen. Het is gewoon door incest gedegenereerd volk wat hier niets te zoeken heeft.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:34

@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:21 | + -1 -
Veel plezier op joop.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:34

@BellaBella | 26-11-13 | 08:19 | + 0 -
Die veiligheidsdienst, die super professionals waar jij het over hebt heeft 2 moorden niet weten te voorkomen. Ook zie je hun eventuele adviezen niet terug in de politiek als het waar is zoals je schetst dat de AIVD er echt bovenop zit.
De politiek doolt namelijk nog hoe zij met dit probleem om gaan als ze het uberhaupt al als een probleem zien.

Interessant jouw opmerking van hoofd- en bijzaak kunnen onderscheiden. Is dit de reden dat de veiligheidsdiensten bezig zijn om maar alles te registreren en op te slaan, in plaats van proportionele onderzoekstechnieken te gebruiken?

U lult zoals wel vaker uit uw met parelen omhangen nek.
Groetjes

Een kneusje.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:33

Mede mogelijk gemaakt door onze door-een-roze-bril-kijkende-paarsbebroekte-fatsoenridderlijke-slinksmenschen.

Hartelijk dank met het slopen van ons ooit zo mooie Nederland.

Sjaak uit Dordt | 26-11-13 | 08:33

@Jezus_Boeddha | 26-11-13 | 08:19
-
Laten wij die vergelijking maar maken, gráág zelfs:
-
de Nederlandse Spanjegangers waren vanaf 1939 tot 1964 hun Nederlandse nationaliteit kwijt!

azoturie | 26-11-13 | 08:31

En wij maar van onze leiders horen dat het allemaal wel goed komt en dat deze mensen langzaam maar zeker Nederlands worden. En wij maar gedwongen worden onze grenzen open te houden voor mensen die geen werk willen, maar een lui leventje gevolgd door de overwinning in de naam van Allah. En wij maar betalen en zij maar bepalen.

Als Europeanen hebben we deze ellende al vaak tegen moeten houden, maar dit is geen Poitiers of Wenen of Sicilië. De vijand is nu allang binnen, met tienduizenden fanatici die dolgraag zouden willen sterven voor hun geloof. Met de massa-immigratie als een soort trojaans paard. En behalve de militante vijanden hebben we in Europa nu ook miljoenen 'medereizigers' - moslims die weliswaar zelf geen strijders zijn, maar hun steun voor de jihad wel uitdrukken en ook helpen die te financieren met hun uitkeringen en hun belwinkels.

In de woorden van Enoch Powell: "wij zijn een volk dat druk bezig is de eigen brandstapel op te bouwen." En weet je wat? We trappen er nog steeds bijna allemaal in. We stemmen nog steeds op de partijen die ons vertellen dat het allemaal wel goed komt en dat onze Maiwands en Bouyeri's over twintig jaar in een leasebak rijden en in een vinexwijk wonen. We lezen nog steeds de kranten die hetzelfde optimistische verhaal al vijftig jaar lang proberen te verkopen, telkens met de toevoeging dat het "ergens over tien tot twintig jaar" wel goed komt. We respecteren nog steeds de meningen van de mensen die Hans Janmaat hebben veroordeeld, die Pim Fortuyn hebben gedemoniseerd, die een heksenjacht op Ayaan Hirsi Ali hebben georganiseerd, die de moord op Theo van Gogh hebben geprobeerd te gebruiken om godslastering weer actief strafbaar te maken, en die nu bezig zijn met een lastercampagne tegen Geert Wilders.

Het lijkt wel alsof we onszelf willen vernietigen.

Nequebard | 26-11-13 | 08:30

@Veel Vaak | 26-11-13 | 08:21
Jaloers?

necrosis | 26-11-13 | 08:27

* Il Principe * | 26-11-13 | 08:18 | + 0 -
Ze worden zo neergezet omdat ze zo ook gedragen!!
Want waarom hoor je nou nooit eens iets over de chinezen, vietnamezen e.d. die in dit land wonen?
Omdat ze zich weten te gedragen, ze zetten geen hele wijken op stelten.. Da's anders met die marokkaanse, turkse en antilliaanse maatschappelijke parasieten!

dani7902 | 26-11-13 | 08:27

@* Il Principe * | 26-11-13 | 08:18
Zoals zoveel jongelui willen ze ergens bij horen, leeftijdsgenoten van Geert deden dit door treinkapingen en schoolkapingen te organiseren en kijk nu eens, Geert is zelfs onderdeel van regering geworden.

the Jackdawn | 26-11-13 | 08:27

Tja, de politiek met de Partij vd Allah voor op zal gewoon door gaan met wat ze nu doen: Vingers in de oren en met oogkleppen op heel hard "lalalalala" roepen....

De rekening komt over een jaar of 5 wel en dan zitten de verantwoordelijken allang in Brussel...

Maw: Het zal ze aan hun aarsch roesten...

CornholioNL | 26-11-13 | 08:27

@ Veel Vaak | 26-11-13 | 08:23
Dat beeld ontstaat vanzelf als je maar vaak genoeg tegen kleinkinderen van immigranten zegt dat ze er niet bij horen.

* Il Principe * | 26-11-13 | 08:26

Dit betekent dat De Verhevene zijn greep gegint te verliezen. Popjihad is zoals Che Guevara tegen de muur, Marx proberen te lezen, Marxistische praat verkopen, maar wel een uitkering trekken, op de bank gaan liggen, eens in de vier jaar op de PvdA stemmen en na al die jaren nog steeds een grote bek hebben, zoals aan Occupy meedoen of schreeuwen om een basisloon. Popjihadi'd hebben genoeg aan symbolen om zich heen, willen verder niks, zijn slapper dan slap, zijn nog te beroerd om die Koran echt te gaan lezen, als die al te lezen is. Popjihadi's kunnen door Patatjihadi'd niet eens meer in beweging gebracht worden, want zij zuigen slechts leeg, consumeren de Islam, zien er een merk in dat de aan je plakt en je meteen identiteit geeft.
Dit gaat de goede kant op, de Islam wordt vernietigd door het consumentisme.
En, hier zit ook handel in. Posters, stickers, gadgets, buttons, kleding, schoenen, noem maar op.

Schoorsteenveger | 26-11-13 | 08:26

@BellaBella | 26-11-13 | 08:19 |

U bent in dit geval de kneus vriend. Het gaat om social media. Wat kunnen wij daar niet aan zien, komen wij daar nooit, is dat niet toegankelijk voor ons?

roze_bril | 26-11-13 | 08:25

@* Il Principe * | 26-11-13 | 08:18
Zou Handig zijn als ze daar zelf iets aan zouden doen. Dat beeld bestaat niet zomaar.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:23

@Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:08
Ik ben Kaasmoe overweeg zelfs de Joop optie. Wat een Fipo Pipo ben je toch Kaas.

Veel Vaak | 26-11-13 | 08:21

We zijn er al vroeg bij vandaag. Maar ik vraag me soms wel eens af: is die gang naar Syrie misschien te vergelijken met mensen die in de jaren dertig naar Spanje gingen om mee te vechten tegen Franco?

Rest In Privacy | 26-11-13 | 08:19

"Popjihad..."
Leuk, zo net vóór Sinterklaas in de winkel.
Barbie in een burka is geen probleem, maar Ken lijkt me geen type voor AK47.

Kapitein Sjaak Mus | 26-11-13 | 08:19

Meer mensen zouden hoofd- van bijzaken moeten hebben leren onderscheiden. Nog een gevolg van het reeds lang geleden afgeschafte onderwijs. De hoofdzaak in deze is de waarschuwing van de veiligheidsdiensten. Die zien dingen die wij niet zien, komen op plaatsen waar wij niet komen, en horen dingen die wij niet horen. U denkt toch allemaal niet dat bij die diensten dezelfde kneusjes werken als die hier de hele dag onzin uitkramen? Het moge duidelijk zijn dat het met de dag gevaarlijker wordt. En het is niet alsof we het nulpunt niet al voorbij zijn, getuige bijvoorbeeld Theo van Gogh. En ik meen dat een paar maanden geleden het nieuws was dat de veiligheidsdiensten met 50% ingekrompen zouden gaan worden? Rekenen, is dat tegenwoordig nog een verplicht vak? Op de lagere school dan? Ook niet? Ah, ok.

BellaBella | 26-11-13 | 08:19

Misschien dat al die kinderen en kleinkinderen van Marokkanen en Turken zich neerleggen bij het beeld dat rechts Nederland ze continu opdringt? De meesten van deze "allochtonen" zijn hier geboren en getogen en vaak ook al kinderen van mensen die hier zijn geboren en getogen. Ze horen er verdomme gewoon bij. Kap nu eens met ze weg te zetten als terroristen.

* Il Principe * | 26-11-13 | 08:18

Gister weer een dode 'Nederlandse' jihadist.
Dat is zo'n zeldzaam nieuwsfeit waar iedereen blij om kan zijn.
De jihadisten omdat een van hun broeders zijn weg naar het paradijs heeft gevonden.
En wij omdat er geen getraumatiseerd ongeleid projectiel terugkeert naar onze straten.

Eric Blair | 26-11-13 | 08:18

-weggejorist-

Muskatnuss! | 26-11-13 | 08:18

Ik ben een beetje Jihadi-moe!
Mag ik dat nog zeggen?

necrosis | 26-11-13 | 08:16

Zet ze dan maar samen met de Volkskrantredactie in een veldje met een hek eromheen: een popfestival met een enkele busticket terug naar land van herkomst. (gesponsord door de AIVD en de Nederlandse bevolking).

Oktoberfest | 26-11-13 | 08:16

Dat van dat terugkeren heb ik nooit zo begrepen, het feit dat de overheid dat toestaat is het zoveelste bewijs dat die allang de oorlog aan de eigen bevolking verklaard heeft.

Borakh | 26-11-13 | 08:15

Beter een kogel koppen in Syrie dan dat ze hier zoiets liederlijks als de knock out game gaan uitproberen.

Mark Smith | 26-11-13 | 08:14

Ik poep op de popjihad!

eerstneukendanpraten | 26-11-13 | 08:13

Zolang de meerderheid niet terugkeert heeft het mijn zegen.

Schaamharing | 26-11-13 | 08:12

OMG.... en dat al om 8 uur 's morgens.... de wereld is ziek en de Azijnbode nog veel zieker...!
.
Koffie!!

Fatwabuster | 26-11-13 | 08:12

Nog even en de multikul explodeert letterlijk in ons gezicht. Ben benieuwd naar de ach en wee reacties van het GoedVolk als het zover is. Not!

GezondVerstand | 26-11-13 | 08:10

Het wachten is op de eerste boeken van deze jongeren waarin ze de wijsheden die ze geleerd hebben beschrijven en met de rest van de Nederlandse bevolking willen delen.

Koninging Beatricks | 26-11-13 | 08:09

Ik ben Islammoe, overweeg zelfs de Angolese optie. Wat een gezeik, steeds maar weer.

Kaas de Vies | 26-11-13 | 08:08

Ik zie een markt. My first Jihad outfits voor de kleintjes. Het is bijna Sinterklaas, snel wie weet een fabrikant? Niet in China graag. Oeps!

ZDEV | 26-11-13 | 08:07

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl