Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joop brandt vingers aan berichtgeving NOS

spijkersopnoglagerwater.jpg Na Pauw en Witteman van gisteren dachten we alles wel gehad te hebben in het racisme-'debat'. Maar (b)ach, kijk nou, het kan nog debieler. Jolo's Online Onzin Pagina heeft zichzelf én de discussie weten te overtreffen. De NOS benne rassisten, want die weten niet wat voor Aziatisch eten uit welk Aziatisch land precies komt. Oh waar zouden we toch zijn zonder de algemene ontwikkeling van de verheven verheffers van de VARA, die de NOS de maat nemen voor het verkeerd gebruiken van een wiki commons pica van een bord uitheems vreten. Tax money well spent, zeggen wij, multicultilinguïstisch onderlegd als we zijn. Update: En of de VVD ook even afstand wil nemen van 'zichtbaar lid' Gordon. Oeps: Kwetsende grappen. Door VARA-negers. Voor u. Kijk nou: Bij Joop kunnen ze d'r ook wat van, qua stigmatiseren van nota bene hun eigen bijdragers.

Reaguursels

Inloggen

Indische rijsttafel is dan ook een Hollands gerecht. Door onze marine al eeuwenlang bereid.

paddy | 24-11-13 | 01:42

Ik wil niet op een link klikken waarbij ik op die vieze joop site terecht kom. Ff een spiegeltje v Rossem.

Willem VanDer Decken | 24-11-13 | 01:39

Bakito | 23-11-13 | 19:31 | + -3 -
Zit nu in de onbespoten groenten en werk druk aan een duurzame, maatschappelijk verantwoorde wereld.
Hoho! Wel CO-2 neutraal natuurlijk!
Maar natuurlijk.
Zou je niet denken hè?

Rechts ben ik niet, 't betekent ook niks. Kom hier wat minder vaak, maar hou jou en Super wel in de gaten.
Ik weet waar jullie huizen wonen.
Fijn weekend.

Itzamná | 23-11-13 | 22:35

Joop is tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend, maar dan zonder knipoog.

Bamzaaiert | 23-11-13 | 21:16

Nummer 39 is Nasi met kipfilet. Die kun je dus helemaal niet met witte rijst bestellen.

Osdorpertje | 23-11-13 | 21:07

Grappig trouwens. Ik zie hier net dat in een Chinese krant schijnbaar ook verbolgen werd gedaan over het "racisme" van Gordon. Niet alleen over de #39 met 'lijst, waarvan ik me serieus afvraag of ze überhaupt enige sjoege hebben waar dat om gaat, maar ook over de "sulplise" die er naar zou verwijzen dat Chinezen de "r" niet zouden kunnen uitspreken. Nu, los van of ze het wel of niet zouden kunnen bestaat erin het Chinees domweg geen onderscheid tussen de "l" en de "r" en het is daarmee logisch dat ze daarom de voor hun gebruikelijke klank aanwenden, welke voor ons nu eenmaal meer als een "l" dan als een "r" klinkt. Op eendere wijze wordt in Slavische talen geen onderscheidt gemaakt tussen de "g" en de "h", dus als wij daar heen gaan slapen we niet in een hotel maar in een gotel. En dan hebben we natuurlijk nog het Arabisch dat geen onderscheidt maakt tussen de "f" en de "p", als gevolg waarvan we Arabische verschoppelingen die alles naar de Filistijnen helpen nu Palestijnen noemen.
.
Man man man, wat een wereld. Het wordt tijd dat er weer eens een wereldoorlog komt, zodat we iedereen die zich als een misnoegde zak gedraagt straffeloos kunnen omleggen. Stelletje zeikerds.

Pierre Tombal | 23-11-13 | 21:07

Geen stijl: Waarom lagen jullie er gisteren uit?? Van ellende ben ik naar Joop.nl gegaan en heb daar een artikel gelezen van Marietje Schaake over hoe geweldig Neelie Kroes wel niet is. Ik heb die hapklare brokken onzin tot mij genomen en ik had een kater van hier tot het dichtstbijzijnde Melkwegstelsel. Lamlendig ben ik heden middag weer op gestaan en tot mijn grote verbazing zie ik een artikel op GS.nl over Joop.nl. Mag ik u vragen aan die website nooit weer aandacht te besteden, het is zeer slecht voor mijn bloeddruk, cholesterol en geestelijke gezondheid toestand. Schenk geen aandacht aan die mensen die denken dat we nog in de jaren 80 van de vorige eeuw leven.

Toetsiemonster | 23-11-13 | 20:22

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:56 |

Mijn tegels mag iedereen beoordelen. Ik hou echter mijn persoontje graag gescheiden.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 20:01

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:49
Ik reageer alleen op uw uitspraken en heb daar een mening over, ik oordeel niet. Wel vind ik dat uw bijdragen hier het waard zijn om op te reageren. Ik acht u niet lager dan mijzelf daar ik zelf weinig bijdraag in mijn reacties. Ik ventileer alleen, my bad, maar wel to the point.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:56

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:44 |

Ik ben voor u gewoon een reaguurder. Wat ik verder in mijn leven uitspook is niet uw zaak. U kunt daar simpelweg ook niet over oordelen op basis van de verrichtingen van deze nick.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:49

@Fatwabuster | 23-11-13 | 19:33
Incestueel tuig!

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:45

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:33
Zeg dan gewoon "ik ben een toetsenbordheld" dat scheelt een boel letters.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:44

jullie doen maar, ik ga ff de scootermocro bellen

ArnhemseMeisjes | 23-11-13 | 19:36

Bakito | 23-11-13 | 19:31 | + 0 -

De grote voorstander van het steriliseren van mossels en het nukken van Medina en alle andere historische islamitische steden ?

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:35

Supermathijs,,
Ooh die Joop, die ons land naar de afgrond heeft gebracht, met ze gezinshereniging. Nou wees jij er maar trots op knul.

klote land | 23-11-13 | 19:34

@Bakito | 23-11-13 | 19:31

Dat durft die frauduleuze kneus niet.... ;-)

Fatwabuster | 23-11-13 | 19:33

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:14 |

Ah u bent op zoek naar een leider. Sorry, verkeerde adres. Als mensen niet willen opkomen voor hun eigen vrijheid is dat niet mijn probleem. Zeker gezien het feit dat mensen te lui zijn om zich eens goed te informeren over wat een rechtstaat is, wat de Europese Unie is en wil zijn, en waarom dat gevaarlijk voor ze is. Ik doe wat ik kan en dat is hierop wijzen in de hoop dat zij zelf wakker worden. Daar houdt het wat mij betreft op.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:33

Zij die de papieren kranten verwijten dat ze niet meer van deze tijd zijn dienen zich te realiseren dat de digitale media-wereld zich veel gemakkelijker laat monitoren en controleren.
Koop een e-reader en buitenstaanders kunnen als zij willen zien welke woorden u onderstreept en welke alinea's u herleest.
De digitale wereld is één groot Control Grid. Als er al een dreiging heden ten dage bestaat die enigszins doet denken aan de horror-regimes van de 20e eeuw, dan is dat - ik herhaal het nog maar een keer - de digitale, virtuele wereld. Volgens mij is ook de digitalisering mede debet aan de financiële crisis met haar flistkapitaal en click-kapitaal dat de wereld rondschiet als in één groot sub-atomair experiment.

Van Duyvenbode | 23-11-13 | 19:33

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:18

We zijn weer een hoop te weten over je gekomen,vriendje. Je kan dus klaarblijkelijk wel degelijk werken, deinst niet terug voor bijstandsfraude en en passant vergiftig je zonder enige vorm van gewetensnood mensen door hun schaamteloos onhygienisch bereid voedsel voor te schotelen.

brutus68 | 23-11-13 | 19:32

Ik mis al de hele tijd in de "racismediscussie" de naam van Jurgen Raymann die al jaren lang elke week 50 minuten lang met Vara-geld (lees mijn belastingcenten) zijn soortgenootjes stigmatiseerd. Joehoe, policor-Gestapo schoon de interne rangen eens op! Of mag dat niet omdat Jurgen een kleurtje heeft?

Sir Eddy | 23-11-13 | 19:32

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:26 | + -2 -
Ik wil niet stoken, maar dat zooitje kneuzen is kinderspel: Alzheimer, korsalov etc.

Pak die Itzamnus eens een keer hard aan, de rechtse hond.

Bakito | 23-11-13 | 19:31

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:26 |

Zo jammer dit, als de Aap niet aanwezig is ben je vaak best te pruimen, de Thijsje met humor zien wij dan ook en je bent zelfs af en toe voor redelijk... (ja Brutus, echt waar)

Wat is dat toch met jou, dat diep in de kont van de Aap kruipen?

CornholioNL | 23-11-13 | 19:29

@Supermatthijs | 23-11-13 | 19:26
doen ze altijd al, maak je ego niet groter dan het is, doet zo zeer als je inziet dat je meer dan eens fout zit :D

gedachtespinsel | 23-11-13 | 19:28

Bakito | 23-11-13 | 19:24 | + 0 -

Lol, ik heb ze helemaal in de war gemaakt. De mieren lopen nu alle kanten op.

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:26

necrosis | 23-11-13 | 19:22 | + 0 -

Weet ik daarom noem ik de volksmenner apart. Wel aardig nummer dat laatste toch ?

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:25

?

Bakito | 23-11-13 | 19:24

@Itzamná | 23-11-13 | 19:00
Ik haat kranten, net zoals gargamel smurfen haat.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:23

@Supermatthijs | 23-11-13 | 19:18
Geert is al jaren geen VVD meer....

necrosis | 23-11-13 | 19:22

CornholioNL | 23-11-13 | 19:20 | + 0 -

Lullig voor Brutus maar ik zou dan gewoon blijven hoor.

youtu.be/mh41U14GLF0

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:21

@Supermatthijs | 23-11-13 | 19:18

Weleens of 10 jaar.... lijkt me een heel verschil! Overigens is dat een aanname van jou niet gebaseerd op enige feiten... kortom gezwetst!

Fatwabuster | 23-11-13 | 19:21

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:18 |

Als alleen werkende personen zouden mogen reaguren zijn wij direct 2 trollen kwijt...

CornholioNL | 23-11-13 | 19:20

Fatwabuster | 23-11-13 | 19:16 | + 0 -

Als iedereen die weleens zwart gewerkt heeft nu zou stoppen met reageren zal het weleens heel erg stil kunnen worden hier. Doe niet zo hypocriet, zo VVD, zo Geert.

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:18

@Supermatthijs | 23-11-13 | 19:11

Nostalgisch of niet (who gives a fuck!) ... je hebt je zelf gediskwalificeerd door 10 jaar te frauderen en derhalve buiten vrijwel iedere discussie geplaatst... wellicht is Glamorana een fijn alternatief voor jou! Of JOOP... kan ook, daar lopen heel veel gelijkgestemde hypocriete eikels rond!

Fatwabuster | 23-11-13 | 19:16

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:06
Wanneer je weet wat je moet doen betaalt de ander de prijs en niet jij. Jij loopt alleen mee wanneer er winst in het verschiet is en neemt geen risico.
Dat is niet de VOC mentaliteit (Balkenende).

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 19:14

Wat ben IK blij dat ik nooit NPO kijk.

Rest In Privacy | 23-11-13 | 19:13

In Midden Afrika zijn veel mensen zwaar getint.
Sommigen zelfs zeer zwaar, ook daar is racisme, de zwaar getinten kijken neer op de zeer zwaar getinten.

Terpen-tijn | 23-11-13 | 19:12

brutus68 | 23-11-13 | 19:07 | + 1 -

Zeker niet, hooguit nostalgisch:

youtu.be/VLQk3YrJ5e8

Supermatthijs | 23-11-13 | 19:11

De digitaliteit wordt onze gevangenis. Op het werk. Alles wat je doet moet je vastleggen, iedere scheet die je laat wordt ingevoerd in het Systeem. De digitaliteit is een fijnmazig, uiterst gevoelig observatiemechanisme. De digitaliteit is een technologisch geavanceerd panopticum dat de hele wereld zal veranderen in Deep Freeze. De mens eindigt als een foetus in het sterke water van de ééntjes en nulletjes.

Van Duyvenbode | 23-11-13 | 19:11

@brutus68 | 23-11-13 | 19:07

Rustig Brutus.... hij zoekt zijn holmaatje maar die ligt met zijn klabanus te spelen in de sauna.... ;-)

Fatwabuster | 23-11-13 | 19:10

@Terpen-tijn | 23-11-13 | 19:09

Alle reaguurders het land uit!

overVecht | 23-11-13 | 19:10

Alleen blanken zijn rasistisch.
Altijd, allemaal, totdat het tegendeel bewezen is.

Terpen-tijn | 23-11-13 | 19:09

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:58

Jij wordt agressief van alcohol, he?

brutus68 | 23-11-13 | 19:07

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 18:59 |

Gediskwalificeerd voor wat? Ik zoek geen kwalificatie.
.
Ik heb al vaker uitgelegd hoe dit voor mij in elkaar steekt. Ik ga de prijs niet betalen voor de onachtzaamheid en kortzichtigheid van mijn medeburgers, voor die van u.
.
Niet wakker willen worden? Crepeer zelf maar onder het zelf toegelaten juk. Een man begint sowieso niets.
.
Wakker worden? Dan hebben we een echte kans en ben ik van de partij.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:06

@Supermatthijs | 23-11-13 | 18:58

Hypocriete lullo dus... waarvan akte!

Fatwabuster | 23-11-13 | 19:04

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:01
Heel goed, zijn er toch een aantal die in jouw ogen het niet snappen, maar dat is dan vast wederzijds....

gedachtespinsel | 23-11-13 | 19:03

@gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:55 |

Ik stem altijd. Dat heb ik iemand belooft die heeft meegemaakt waar wij in Europa nu naar toe bewegen. Tegen beter weten in overigens want de gevestigde politiek zal ten koste van alles doordrukken.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 19:01

Ik discrimineer de hele dag.
Who cares?

Ennuh, wie doet dat niet? Zwarten, mohammedanen, Japanners?
Laat je nakijken.
Tienduizenden jaren evolutie wis je niet weg met een paar decennia Opzij, en andere modieuze onzin.

Zet dat maar in de krant.

Itzamná | 23-11-13 | 19:00

Wil ik echte Belgische mayonaisse maken, blijkt het recept precies hetzelfde te zijn als elke andere mayonaisse.
Weet iemand het recept?

Terpen-tijn | 23-11-13 | 19:00

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:54
Dat flight een optie is én dat je dat laat afhangen van medeburgers zegt mij genoeg. Je bent bij deze gediskwalificeerd.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 18:59

@Van Duyvenbode | 23-11-13 | 18:46
hee, dit is humor hoor! :D

gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:59

Fatwabuster | 23-11-13 | 18:56 | + 0 -

Dat maak ik zelf wel uit. Vooral die farizeeërs van de PVV moeten gewoon hun muil houden.

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:58

@necrosis | 23-11-13 | 18:49
typisch links antwoord? vreemd, meeste mensen in mijn omgeving noemen mij liberaal... en wat betreft keuze, jij wil een alternatief! Geef ik dat, weer niet goed...

gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:57

De vraag is waarom wij hier überhaupt nog reaguren. En "praten" met mensen - we mogen aannemen dat het mensen zijn, de mede-reaguurders, en geen automatisch gegenereerde antwoorden -
die wij niet kennen en nooit zullen kennen. Het is een digitale schimmenwereld. En zelfs dat nog niet eens. Want de schimmen waren nog herkenbaar, maar in de digitale wereld is alles slechts schijn en schaduw. Maar voor de veiligheidsdiensten zijn we zo doorzichtig als kunstig lampenglas. Voor de NSA zijn we als de dansende muggen voor het lampenglas: volledig te tracken. Maar zelf zien we niks, verblind door het licht. De digitale wereld is gemaakt om het laatste restje vrijheid en waardigheid uit ons te persen. De digitale wereld zal ons volledig onderwerpen aan totale controle. U kunt klagen over de dictatuur van de EU. Maar u doet dit klagen in een medium dat u volledig zal onderwerpen.

Van Duyvenbode | 23-11-13 | 18:57

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:52

Nooit meer zeiken dus over je frauderende(VVD)maatjes.... en vooral niemand meer de maat nemen!!

Fatwabuster | 23-11-13 | 18:56

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:45
ik zou zeggen, ga eens stemmen :D

gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:55

@goedverstaander | 23-11-13 | 18:27
Leuk verhaal, maar Indiërs met een restaurant hebben niet een Chinees maar een Indonesisch restaurant en daar slaat de gemiddelde tokkie een compleet glas bier per hap weg.
.
Die Chinezen zijn gewoon kooplui en passen dus hun menu aan naar het land waar ze in zijn. Voor Nederland houdt dat in dat ze voor een groot deel (Surinaams-) Indische invloeden hebben gekopieerd. In Duitsland zal je als Nederlander inderdaad flink beteuterd kijken naar wat je bij de Chinees op je bord krijgt, maar ook dat is op geen enkele wijze vergelijkbaar met wat je in Beijing mag verwachten. Moet je gelukkig mee zijn, want ik zag niet zo lang geleden nog ergens een reportage over kookolie die daar veelal gebruikt wordt - dan kan je nog beter gewoon rauw varkensvlees eten.

Pierre Tombal | 23-11-13 | 18:54

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 18:50 |

Niks defaitisme. Deze jongen zal niet buigen voor een onderdrukker. Fight or flight... De definitieve keuze hangt af van mijn medeburgers.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:54

klote land | 23-11-13 | 18:46 | + 0 -

Joop den Uyl, de grootste staatsman van ons land ooit.

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:51

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:45
Defaitisme zal je ook nagedragen worden, man up!

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 18:50

@Graaf van Egmont | 23-11-13 | 18:44 |

Oligarchie. Dat is de status quo.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:49

@gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:42
Een typisch links antwoord, mijn mening strookt niet met de policor mening dus moet ik maar opzouten.
Zolang ik reaguur zonder subsidie kunnen mensen die daar bezwaar tegen maken ongezien de typhus krijgen.
Nou jij weer.....

necrosis | 23-11-13 | 18:49

We zijn in de digitale wereld ver van het padje af met zijn allen.

Van Duyvenbode | 23-11-13 | 18:48

Tegen Fu-Ruk deed Gordon ook al zo rassistisch...

Terpen-tijn | 23-11-13 | 18:46

Joop wie????

klote land | 23-11-13 | 18:46

Jongens, trek de stekker uit de computer. De media zijn alleen met zichzelf en elkaar bezig. Lekker boeien. Kijk eens hoe laat het is? Kwart voor zeven. Wat is de datum? 23 nov 2013. Wat?! Is het al zo laat? Tijd om te leven. Trek stekker uit het gelul.
Het enige wat telt is uw eigen huid, uw geboortedatum, uw resterende tijd. Verdoe uw tijd met bullshit geproduceerd door commerciële bedrijven of staatspropaganda. Het beeldscherm hypnotiseert. Zet het uit. Het echte leven roept. Voorbij de commercie en de clichés.

Van Duyvenbode | 23-11-13 | 18:46

@gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:38 |

Dat is een kwestie van tijd. We zitten nog in het proces. Overigens duurt het niet lang meer. De Eurocraten hebben al een aantal malen publiekelijk aangegeven dat het wat hun betreft tijd is om de kritiek op de EU te smoren. Natuurlijk niet meteen. Eerst nog even doorgaan met criticasters weg te zetten als nazi's, even voldoende ontmenselijken. Kunnen ze straks makkelijker weg, zullen we maar zeggen...

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:45

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:34
Je hebt volkomen gelijk. Ik denk dat we nu met een tussenvorm te maken hebben: politieke partijen die het voor het zeggen hebben, gesteund door democratische verkiezingen elke 4 jaar. Maar de gedane beloften worden nooit en te nimmer nagekomen, want coalitie met andere partijen. Regeringen die niet meer gecontroleerd worden, want eigen coalitie. 2e kamerleden die niet meer durven opkomen voor hun kiezers, want coalitie en partijdiscipline. We zitten dus met een stelsel waar een zweempje democratie om heen hangt, maar dat al lang niet meer is. Een soort kippensoep waar de kip overheen gevlogen is en zijn poten even heeft ondergedompeld.

Graaf van Egmont | 23-11-13 | 18:44

@Supermatthijs | 23-11-13 | 18:29
Ghahah, leuk.
Succes met het cabaret.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 18:42

Van Jole als cinematograaf. Het is toch wel een ware alleskunner die Francisco van Jole. Here jezus, wat kan ik toch niks en ben ik toch dom en wat is mijn mening toch fout. Ik heb eens op de schaduw van van Jole gestaan. De schoenen staan nu in een speciaal geklimatiseerde, daglichtvrije vitrinekast. Het schijnt dat Pol Pot vlak voor zijn dood zich afgerukt heeft op een foto van de heilige Fransisco. Een grotere eer kun je niet krijgen.

Kijk en vrees de ondergang van Hollywood
vimeo.com/68940492

meneer der meneren | 23-11-13 | 18:42

@necrosis | 23-11-13 | 18:40
euh, gewoon offline blijven?

gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:42

@Crak-ho | 23-11-13 | 18:38
Heb ik nog recht op een derde optie?

necrosis | 23-11-13 | 18:40

Racisme is weer helemaal hip, dank zij joop.nl

Bedankt joop!

Koninging Beatricks | 23-11-13 | 18:39

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:34
alleen al dat u dit mag zeggen zonder opgepakt te worden bewijst het tegendeel.....

gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:38

U moet kiezen:
Gordon
Franscisco Jolo

Crak-ho | 23-11-13 | 18:38

@gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:20 |

Man, man, u lijkt wel een geschiedkundige amoebe. Democratische controle en rechtstatelijke kaders zijn in het verleden niet voor niets aangebracht in de Westerse natiestaten. Zij hebben tot doel de machthebbers in te kaderen, hun macht te beperken, en de burger te beschermen tegen hun willekeur.
.
Deze maatregelen wegnemen betekent twee dingen. Ten eerste mogen we ons natuurlijk geen democratische rechtstaat meer noemen. Immers die maatregelen maakten ons juist dat. Ten tweede kunnen machthebbers naar eigen inzicht regeren. De burger is overgeleverd aan de willekeur en aspiraties van deze machthebbers. Het verleden heeft uitgewezen wat er dan gebeurt.
.
Dus bespaar me dit soort oliedomme uitspraakjes. Uw, en die van velen met u, naiviteit heeft ons al heel ver op de glijdende schaal geplaatst. Het zal niet leiden tot de ondergang van Nederland, maar wel tot de ondergang van de vrijheid die Nederland zo lang heeft gekenmerkt.

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:34

Een Chinees restaurant is in alle landen verschillend. Komt omdat de Chinezen zich aanpassen aan de smaak van de westerling, veelal een smaak die ze uit hun voormalige kolonieën kennen. In Nederland is dat dus Chinees-Indisch, in Frankrijk Chinees-Vietnamees en in Engeland Chinees Kantonees.

Graaf van Egmont | 23-11-13 | 18:32

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 18:24 | + 0 -

Soms

youtu.be/quSwJWbJGbo

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:29

Voor alle cultuurbarbaren hier: In Nederland -en alleen in Nederland- kun je bijvoorbeeld babi pangang bestellen bij een 'Chinees' restaurant. 'Onze' restaurants zijn namelijk, enkele uitzonderingen daargelaten, Chinees-Indonesisch.

Everywhere else buiten Nederland zijn het Chinese restaurants en die lijken niet op de vaderlandse Chinese toko's. Als je het daar saté ajam roept kijken ze naar je als Gordon naar een lekker wijf.

goedverstaander | 23-11-13 | 18:27

@Supermatthijs | 23-11-13 | 18:10
Praat je altijd tegen jezelf?

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 18:24

@CornholioNL | 23-11-13 | 18:11
Als je beleid faalt, dan geef je Wilders gewoon de schuld.
Dan hoeft Rutte ook niets te zeggen over de graaiende PvdA politici die stelen uit armoedepotjes.
Overigens heeft Rutte één groot probleem, PVV zit niet in het kabinet en kan de zwarte piet niet toebedeeld krijgen wegens wanbeleid en graaiende politici.
Het 'beste kabinet van na de oorlog' is gewoon een stel geldverbranders die geen enkele 'feeling' hebben met de maatschappij.
Alle wat ze doen is slopen en afbreken....

necrosis | 23-11-13 | 18:21

@CornholioNL | 23-11-13 | 18:19
oh jee, geheimpjes......

zucht

gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:21

CornholioNL | 23-11-13 | 18:19 | + 0 -

Jaja, maar wat bedoel ik dan met:

youtu.be/tgU-DRUt2hY

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:21

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:18 |

Dank u, u snapt hem....:-)

CornholioNL | 23-11-13 | 18:20

@Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:18
man man, je lijkt Hans Jansen wel met zijn verhaal over de ondergang van Nederland! Wat een sentiment...

gedachtespinsel | 23-11-13 | 18:20

De anti-racistische media hebben er lang op gewacht, maar gaan nu met hun eenzijdige, onuitstaanbaar belerende campagne en wraakactie tegen de mensen die nog 'onbewust' zijn voluit.

Mark Krachtwijk | 23-11-13 | 18:19

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:13 |

Tja, die had ik kunnen verwachten, gelukkig begrijpt de rest buiten jij en de Aap wel wat ik met de link bedoel...

Althans, daar ga ik van uit...

CornholioNL | 23-11-13 | 18:19

@CornholioNL | 23-11-13 | 18:11 |

"Rutte brengt de vrijheid, burgerrechten, en vrede van miljoenen Nederlanders in gevaar met z'n Europa plannen. De Eurofielen zijn aan het doorslaan en de Eurocraten kijken handenwrijvend toe hoe zij macht verkrijgen zonder enige democratische controle daarop of de aanwezigheid van rechtstatelijke waarborgen."

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 18:18

CornholioNL | 23-11-13 | 18:11 | + 0 -

Juist, Geert maakt meer kapot dan drank goed kan maken.

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:13

Bakito | 23-11-13 | 18:01 | + 0 -

Vergeet je het glijmiddel niet?

niksneem | 23-11-13 | 18:12

@CornholioNL | 23-11-13 | 18:01

Owja... Babi Pangpang... die gozert zegt me ook niks. Maar die voelt zich gediscrimineerd ofzo?

overVecht | 23-11-13 | 18:11

Bakito | 23-11-13 | 18:01 | + -2 -

Tot zo ! Ons gevecht tegen racisten als Gordon is nog maar net begonnen.

Supermatthijs | 23-11-13 | 18:10

@CornholioNL | 23-11-13 | 18:04
Ik kwam via internet hier op uit:
teletekst.rtvdrenthe.nl/Output/gif2/11...
Ik neen je niet in de maling, ik heb namelijk geen idee waar je op doelt.
Wellicht kun je een linkje posten....

necrosis | 23-11-13 | 18:09

ikdenkwat | 23-11-13 | 18:03 |

Ho ho, u dient de stinkende persoon direct mee naar huis te nemen, onder de douche te zetten en vervolgens zijn kleren te wassen...

Participatie samenleving begrijpt u...

CornholioNL | 23-11-13 | 18:07

necrosis | 23-11-13 | 18:00 |

Teletekts is ook gewoon via internet beschikbaar beste...

*erg het gevoel heeft dat ie in de maling genomen word hier*

CornholioNL | 23-11-13 | 18:04

Als racist kan je niet discrimineren dan ben je namelijk racist. Als je dus discrimineer ben je geen racist want je discrimineer. Stel je bent taxi chauffeur en iemand wil instappen die stinkt, zeg je eruit! Je stinkt. Discrimineer je dan? Nee, die ander moet zich wassen en kan die zo dat ritje maken. Of je nu wit, zwart, geel bent of whatevah!

ikdenkwat | 23-11-13 | 18:03

Volgens Joop geldt:
HUMOR = RACISME
en
RACISME is holocaust.

Vandaar ook het totale gebrek aan enige humor bij Linkse cabaretiers en dergelijke: zij willen niet als nazi uitgemaakt worden en blijven voor alle zekerheid aan de zure kant.

du Roi Soleil | 23-11-13 | 18:02

@ Rémy Martin ® | 23-11-13 | 17:44 | + -1 -

De ijdelheid lijkt hem toch vooral te zitten bij die engnek, die over de rug van een jongen die te netjes is om zijn grenzeloze domheid van repliek te dienen een beetje de lachers op zijn probeert te krijgen. Diezelfde ijdelheid die hem kenmerkt als hij en public met zijn coke-gebruik wordt geconfronteerd. Dan is de wereld opeens te klein en vindt hij dat onbeschoft. Gordon is geen racist, maar een narcist.

OrgulloTulipano | 23-11-13 | 18:01

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:34 | + 0 -
Ik doe nog ff n rondje sauna, en dan kom ik er gezellig bij. Tot zo, kameraad!

Bakito | 23-11-13 | 18:01

overVecht | 23-11-13 | 17:59 |

U vergeet de Babipangang... van levens belang in deze discussie!

CornholioNL | 23-11-13 | 18:01

@CornholioNL | 23-11-13 | 17:57
Ik heb geen kabelboer meer, wat heb ik gemist?

necrosis | 23-11-13 | 18:00

Waar de neuk gaat dit over?

Wat is een Zwarte Pietendiscussie? Wie is Joop en waar de fuck kun je een Gordon van kennen?

Vragen, vragen, vragen.

overVecht | 23-11-13 | 17:59

Even O.T.

Teletekst pagina 115.

CornholioNL | 23-11-13 | 17:57

MartFart | 23-11-13 | 17:52 | + 0 -

nl.wikipedia.org/wiki/Babi_pangang

Wij verkochten ook best vaak spek bapi pangang. Speklappen uit de olie net zo gehakt als de gewone. Saus apart dan bleef het lekker krokant.

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:56

brutus68 | 23-11-13 | 17:45 | + 0 -

'Het dunkt mij dat er wel ergere problemen op de wereld zijn.'

Dat lijkt me wel het understatement van de maand naar wekenlang zwarte piet gezever.

OrgulloTulipano | 23-11-13 | 17:53

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:51
as a final touch God created the Dutch.... hmmmm, riekt bijna naar white supremecy....

gedachtespinsel | 23-11-13 | 17:53

Babi pangang is natuurlijk niet echt Indonesisch - daar eten ze namelijk niet echt veel varkensvlees (wegens haram zijn). Het is de Indo naam voor een chinees gerecht - varkensvlees zoetzuur- toch?

MartFart | 23-11-13 | 17:52

@seven | 23-11-13 | 17:48
If it ain't dutch it ain't much.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:51

@necrosis | 23-11-13 | 17:40
Ik heb geen idee wie dat is, ik kijk maar op één blog en dat is GS, de rest zal allemaal wel.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:49

Heaven is where the police are British, the lovers French, the mechanics German, the chefs Italian, and it is all organized by the Swiss.
Hell is where the police are German, the lovers Swiss, the mechanics French, the chefs British, and it is all organized by the Italians. en.wikipedia.org/wiki/Faxlore

seven | 23-11-13 | 17:48

@lachenjoh | 23-11-13 | 17:41
Bij de VARA, mogen ze branden in de hel, gaat het alleen om de Nederland-haat verder te vespreiden.

smdyasc | 23-11-13 | 17:47

@lachenjoh | 23-11-13 | 17:41
De Vara is DE omroep van PvdA propaganda, en uit het ledengeld (beweert men) wordt JOOP betaalt.
Wat mij betreft gaat de volledige NPO een maand op zwart (oei, mag ik dat wel zeggen) tijdens nieuwe landelijke verkiezingen.

necrosis | 23-11-13 | 17:47

Ach, Chinezen zijn wel wat gewend en niet van die kleizielige jankerds als Quincy en Prem met hun aangeboren minderwaardigheidscomplex. In landen als België worden ook grappen over Nederlanders gemaakt die niet van de lucht zijn, maar geen Nederlander die daar wakker van ligt.

WaarDeWindWaait | 23-11-13 | 17:47

@OrgulloTulipano | 23-11-13 | 17:39

Juist. Kinderachtige humor waar Gordon vooral zichzelf belachelijk maakte, meer was het niet. Schouders ophalen, doorlopen en over tot de orde van de dag, dat zou het devies moeten zijn. Het dunkt mij dat er wel ergere problemen op de wereld zijn.

brutus68 | 23-11-13 | 17:45

@OrgulloTulipano | 23-11-13 | 17:39

Ik kan inderdaad wel gniffelen om zo'n grapje van Gordon. Prima dat jij dat smakeloos en kinderachtig vindt, is jouw mening, mag allemaal. Fijn ook dat je inziet dat het niets met racisme te maken heeft? Verder, als jij zo ijdel bent om aan een talentenjacht mee te doen, ga dan ook niet lopen mekkeren (deed die jongen overigens ook niet) als je dan een draai om je oren krijgt. Je weet van te voren dat dat kan (en gaat) gebeuren. Het publiek smult nu eenmaal van afzeik-tv.

Maar goed, als we zo doorgaan heeft het woord 'racisme' binnen afzienbare tijd evenveel waarde als een Griekse staatsobligatie.

Rémy Martin ® | 23-11-13 | 17:44

Gaat het bij joop uberhaupt nog wel eens niet over racisme? Wat heeft dit nog met de vara te maken overigens? Tijd voor een andere hoofdredacteur.

lachenjoh | 23-11-13 | 17:41

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:30
Degene die zijn blog vult met gejank over GeenStijl en ondertussen loopt te bedelen om donaties.

necrosis | 23-11-13 | 17:40

@ Rémy Martin ® | 23-11-13 | 17:16 | + 2 -

Dat die grappen van Gordon racisme zijn is quatsch. Maar ga eens humor kopen als je als volwassen vent nog kan lachen om dit soort infantiele inkoppers. Een kandidaat die de ballen heeft om aan zo'n show mee te doen een beetje en public de kat geven omdat hij er zo uit ziet heeft niks met racisme te maken, maar met kinderachtigheid.

OrgulloTulipano | 23-11-13 | 17:39

@ Schoorsteenveger | 23-11-13 | 17:37 |
"een" = "geen"

Schoorsteenveger | 23-11-13 | 17:38

Ik heb weleens vaker gezegd dat ik vroeger bevriend was met een actief lid bij de Internationale Socialisten. Sterker nog, hij was divisiehoofd van de stad en heeft ook uit de kas lopen graaien. Socialistischer krijg je ze niet.

Ik kwam eens langs op zijn verjaardag, waar allemaal lui waren die vroeger ook bij dat clubje hadden gezeten. "We zijn eigenlijk te radicaal geworden" zei één van hen over hun vertrekken. Nou, ik liep één kamer in en het eerste wat ik hoorde was "islamofobie". Toen ging ik maar naar de keuken, en daar hoorde ik bij binnenkomst "ik heb weer een artikel voor Joop.nl" geschreven. Ik moest me inhouden om niet in een scheur te liggen.

Dit verhaal is gewoon ter illustratie. De mensen die zich te radicaal voor de Internationale Socialisten achten, dat is dus het volk in de "inner circle" van Joop.nl.

Piet van het Padje | 23-11-13 | 17:38

@Supermatthijs | 23-11-13 | 17:34

Je kraamt nu al onzin uit, dus dat klinkt veelbelovend voor de rest van de avond.

brutus68 | 23-11-13 | 17:38

Clittbanger | 23-11-13 | 17:33 | + 0 -

Een goede BP saus met de juiste balans is zeker geen rode drap. Citroen, tomatenpuree en suiker kunnen welzeker heel goed smaken.

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:37

Mijn god, de politiek betrekken bij een grap van Gordon... Dit land is zo godvergeten de weg kwijt...

No Mames | 23-11-13 | 17:37

Bakito | 23-11-13 | 17:25 | + -2 -

Ik heb genoeg bier koud staan om een middelgroot afrikaans dorp vier weken lam te krijgen en ben dus ook heel erg klaar voor een avondje GS. Ik heb er zin an. At your service !

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:34

Babi pangang is absoluut Chinees van origine en daarna verbasterd naar een Indonesische variant voor de China nederzettingen. Op Bali eet men wel varken de moslim Indonees (ca. 90%) in de rest van het land niet. Wat wij er in Nederland van maken kennen ze btw niet in zowel China als Indonesie, zeker niet zo met een laag rode drap eroverheen.

Clittbanger | 23-11-13 | 17:33

Wat ik zie is dat de meest grapjes door mensen die gemaakt worden door de negers in het filmpje over mensen met de zelfde afkomst gaan.

daarnaast mag Gordon dan wel niet racistisch zijn.
Ik vind het normaal om mijn medemens met respect te behandelen, dat was een normaal onderdeel gedurende mijn opvoeding.

Een ander vernederen om maar een grapje te kunnen maken.Ik ben blij dat ik niet zo ben opgevoed!Dat anderen het wel normaal vinden zegt wat mij betreft heel veel over hen.

Kortom niet grappig, ordinair en respectloos.

truusch | 23-11-13 | 17:33

@Bakito | 23-11-13 | 17:30

Racisme komt voor in elke volkscultuur waar je ook komt op de wereld. Xenofobie is eenmaal een menselijke eigenschap.

brutus68 | 23-11-13 | 17:33

Komt een Chinees bij de talentenjacht, zegt ie: 'ik ga een nummer voordragen van Verdi'. Vraagt het jurylid: 'Welk nummer? Nummer 39 met lijst? /paddadumtsss

seven | 23-11-13 | 17:31

@necrosis | 23-11-13 | 17:25
Ehm, wie staat op één?

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:30

Desmoulins | 23-11-13 | 17:26 | + 0 -
Dus jij beschouwd racisme als onderdeel van de eigen volkscultuur...?

Wel eerlijk van je, erkenning is de eerste stap in genezingsproces. Sterkte; als je steun nodig hebt, geef maar een gil!

Bakito | 23-11-13 | 17:30

@Bakito | 23-11-13 | 17:25

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat jij populair bent in parenclubs.

brutus68 | 23-11-13 | 17:30

@Bakito | 23-11-13 | 17:17

Van Jole is een oikofoob.

Desmoulins | 23-11-13 | 17:26

@Bakito | 23-11-13 | 17:17
Hoe noem je iemand die alleen in 'debat' gaat met gelijkgestemde zielen en geen weerwoord tolereert?
Zelfs jij durft met iedereen in discussie, dat moet ik je nageven....
Van Jole is de één na grootste lul van Nederland!

necrosis | 23-11-13 | 17:25

@Bakito | 23-11-13 | 17:23
Homo!

smdyasc | 23-11-13 | 17:25

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:21 | + -1 -
Ja, zeer goed weekend tot dusverre, met louter positieve mensen, swingende negers en hitsige brabanderinnekes.

Blij dat ik hier effen kan uitblazen voor de balans.

Bakito | 23-11-13 | 17:25

@gedachtespinsel | 23-11-13 | 17:04
Wat zeg je dat netjes, ik dacht meer aan kaltstellen.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:24

heeft de KKK eigenlijk een vestiging in Nederland, als we nou toch moeten gaan knokken kunnen we het beter georganiseerd doen.. toch ?

(c)ZWITSUL | 23-11-13 | 17:24

smdyasc | 23-11-13 | 17:19 | + 0 -
Mijn beoordelingsvermogen is een van de allerhoogste hier. Trek je op aan mijn niveau, zou ik zeggen!

Bakito | 23-11-13 | 17:23

Bakito | 23-11-13 | 17:20 | + -2 -

Om Geer en Goor te kijken. Juist !

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:23

Bakito | 23-11-13 | 17:17 | + -3 -

Heel goed deze hele discussie terug gebracht tot de kern. Jolo is niet fout en dat voelen ze bij GS maar al te goed. Daarom gaan ze altijd zo tegen hem tekeer. Verder alles goed ouwe relaap van me ?

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:21

De echte slachtoffers in onze maatschappij zijn trouwens Henk en Ingrid, die na drie zakken chips nog steeds honger hebben en bij Mediamarkt net die ene flatscreen niet kunnen betalen.

Bakito | 23-11-13 | 17:20

@Bakito | 23-11-13 | 17:17
Van iemand met het beoordelingsvermogen van een punaise.

smdyasc | 23-11-13 | 17:19

Rémy Martin ® | 23-11-13 | 17:16 | + 0 -

Zeg jij nu eigenlijk dat hij bij alle chinese vrouwen overdwars zit ? Tsss. Maar je hebt wel een punt. Al moet ik zeggen dat ik me ook wel stoorde aan het openlijke domme racisme van Gordon waarmee deze VVD ert alleen goedkoop wil storen. Laat Rutte er maar afstand van nemen dan is voor mij de kous af.

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:19

@Djong | 23-11-13 | 17:02
De chinese keuken waar u het over heeft is uitgevonden door een jood.

toetanchamon | 23-11-13 | 17:17

Je hebt racisten en racisten. Van Jole is geen van beiden, eerlijk is eerlijk.

Bakito | 23-11-13 | 17:17

Dat al die zogenaamde slachtoffers van racisme ongezien de tyfus krijgen, 99% is imaginair en komt louter voort uit eigen stupiditeit en hunkering om een slachtoffer te kunnen zijn van iets, maar bovenal is het een one-way street geworden, wat voor mij dus de noodzaak om mij hier ook maar enigszins mee bezig te houden, totaal heeft weggenomen.
Ik heb me in ieder geval weer eens ontiegelijk geërgerd aan dit massale weg-met-ons gejank. Dit fatsoensfascisme begint werkelijk ondragelijk te worden. Wat een land.

Desmoulins | 23-11-13 | 17:17

@necrosis | 23-11-13 | 16:50

hygiëne vind ik niet zo belangrijk. Als het maar lekker is, en ik er niet ziek van word.

VanBukkem | 23-11-13 | 17:16

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:58

Ik heb ook om die grap van Gordon gelachen. Komt ook op hetzelfde neer, namelijk lachers op je hand krijgen d.m.v. een karikaturale grap. Dat policor NL nu massaal over Gordon heenvalt is dan ook te hypocriet voor woorden. En dan die -discussie- farce gisteravond bij Pauw en Witteman, man man man wat een emo-tv. Het is kennelijk racisme zodra een zwarte mevrouw zich hevig gekwetst voelt. Welnu, ik kan mij voorstellen dat er ook Belgen zijn die zich gekwetst voelen door onze Belgenmoppen. Toch hoor ik hen nooit over racisme klagen. Ook jammer dat de "discussie" in P en W gisteren werd afgekapt toen Thierry Baudet relevante vragen stelde over het Duitschen Bloed en Franse Slag. Uiteraard bleef alles beperkt tot blank, autochtoon racisme.

En dan de oproep dat Gordon maar uit de jury van HGT geknikkerd moet worden. Deze hypocriete jankerds zijn kennelijk vergeten dat programma's als Idols, HGT, TVOH en andere zogenaamde talentenjachten jun succes louter en alleen te danken hebben aan het afkraakelement. Afzeiktelevisie scoort nu eenmaal anno 2013. Kennelijk vinden deze hypocriete policoren het prima om grapjes te maken over andere aangeboren elementen, zoals dik, dun, klein, lelijk, rood haar, sproeten, valse stem en noem maar op, maar als er een grapje over de huidskleur gemaakt wordt, dan is het land te klein. En waar waren deze jankerds m.b.t. Ushi en Van Dijk? Of Van Muiswinkels immitatie van een Chinees? Oh, dat is zeker satire. Wel met hetzelfde doel echter, namelijk scoren d.m.v. een 'raciale' karikatuur.

Een open discussie over racisme zou prima zijn. Het is echter de hypocrisie der politiek correcten en gekwetsten die te stuitend voor woorden is. Oh ja, over racisme gesproken, zoek op Twitter eens op '#kk kaas' of een variant daarvan. Oh nee wacht, racisme telt alleen als het uit een blanke mond komt. Vergeten, sorry.

Rémy Martin ® | 23-11-13 | 17:16

Nou is die Gordon ook wel een rasechte KKK homo. Ik kan niet om hem lachen in ieder geval. Maar dat mag Joop niet zeggen blijkbaar.

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:15

De indo-chinees hier speelt er leuk op in met zijn rassies goreng.

Shareholder II | 23-11-13 | 17:15

@Supermatthijs 16:52
Wat was de belastingdiensttiplijn ook alweer ?

Ing. eslapen | 23-11-13 | 17:14

Als zo'n kwart kippetje even op de grond viel gooiden wij hem altijd even terug in de olie hoor. Dat geef je natuurlijk niet zo mee.
Supermatthijs | 23-11-13 | 17:06 | + 0 -
Flikkerde ze jou maar in de olie, slechter kan je er niet van worden, halve gare.

Bugsy Malone | 23-11-13 | 17:12

@Supermatthijs | 23-11-13 | 17:06

Je bent dus niet alleen een linkse oproerkraaier en klaploper maar vermoedelijk dus ook indirect schuldig aan het letterlijk fysiek ziek maken van mensen of erger. Dat is een vorm van mishandeling.

brutus68 | 23-11-13 | 17:11

"Jolo's Online Onzin Pagina"
Mooie beschrijving voor deze oikofobe haatsite (want dat is het).

Rico Tampeloerus | 23-11-13 | 17:10

@eerstneukendanpraten | 23-11-13 | 17:03
zal dan vast eerst praten dan neuqen worden voor Jeroen...

gedachtespinsel | 23-11-13 | 17:08

Bugsy Malone | 23-11-13 | 17:04 | + 0 -

Als zo'n kwart kippetje even op de grond viel gooiden wij hem altijd even terug in de olie hoor. Dat geef je natuurlijk niet zo mee.

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:06

Gorden is een lul van uitzonderlijke klasse. Met deze "grap" bewijst hij het zelf.

w.g.
Bleekscheet

Franz Jozef | 23-11-13 | 17:06

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:54
Meeloper, zwartwerker, uitkeringsfraudeur, boeoeoeoe;-)

necrosis | 23-11-13 | 17:05

@Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:03
om er overheen te vomeren?

gedachtespinsel | 23-11-13 | 17:04

QaAlweer onzin, je gaat voor de Dion Graus award 2013 ? Ik heb ruim 10 jaar (zwart) in het weekend in de keuken van een chinees gewerkt. Vraag maar wat je weten wil.
Supermatthijs | 23-11-13 | 16:52 | + 1 -
Vandaar dat die keukens als onhygiënisch gezien worden, ze hebben ratten in de keuken, zwarte zelfs.

Bugsy Malone | 23-11-13 | 17:04

brutus68 | 23-11-13 | 16:59 |

Whaha, u is in vorm!

CornholioNL | 23-11-13 | 17:04

@Woeler | 23-11-13 | 16:59
en geenstijl het medicijn?

gedachtespinsel | 23-11-13 | 17:03

Maar gelukkig hebben we nog de rondneukende Jeroen Pauw die samen met meneer Witteman het ons iedere werkdag allemaal nog even haarfijn uitlegt. Prominente gast aanstaande maandag: Fatima Elitak die enorm blij is dat de afbraak van het Sinterklaasfeest in haar deelgemeente inmiddels zijn beslag heeft gekregen...

eerstneukendanpraten | 23-11-13 | 17:03

De Joop staat op mijn Bucket list.

Ongeblustekalk | 23-11-13 | 17:03

necrosis | 23-11-13 | 17:01 | + 0 -

Wil je Jansen van zijn kroon stoten ?

Supermatthijs | 23-11-13 | 17:03

@niksneem | 23-11-13 | 16:47
Euh.... gewoon 你好... betekent zoveel als hallo...

gedachtespinsel | 23-11-13 | 17:02

Dat het een storm in een glas water is, helemaal mee eens.
De Babi pangang die wij hier kennen is typisch een voorbeeld van Chinees-Indische keuken: een Indonesisch gerecht dat (net als soeperige Chinese sateetjes) door Chinese Indiers is aangepast aan de Hollandse smaak.
Dus ga nou niet de culinaire wijsneus uithangen - je had ook al gelijk zonder sambal bij.

Djong | 23-11-13 | 17:02

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:52
Ik heb nog nooit wat gewonnen dus kom maar op met die award.
Enne... verder wil ik graag je NAW, dan stuur ik de inspecteur der directe belastingen op je dak!
*gaat voor GU's nsb2013 award*

necrosis | 23-11-13 | 17:01

Joop.nl begint aardig op een persiflage van zichzelf te gaan lijken. Grappig is het echter al een tijdje niet meer. Bewijzen kan ik het niet, dus het blijft suggestief. Toch durf ik te beweren dat Joop dit instrument (vermeend institutioneel racisme waarnemen) gebruikt, om de dorst naar good old politiek correcte censuur in de samenleving te lessen.
Na Fortuyn, Wilders, Van Gogh, de oprichting van GS én Powned is het monopolie op de Absolute Morele Waarheid verwaterd.
Welnu, hoedt u voor de storm. Het begón slechts met een discussie over Zwarte Piet. Een discussie die nu al voor de rechter wordt uitgevochten. Met de nadruk op vechten.
Nu zijn artiesten aan de beurt en over niet al te lange tijd mag Powned zich verantwoorden voor het hekje.

Pas op voor Goed Volk. Dat zijn doodenge mensen.
Net als Zinihi 'ik bewerk je met een mes' Ozdil op Twitter. Doodeng, gevaarlijk en knet-ter-gek.

DaughtersofLot | 23-11-13 | 17:01

Dat ik niet snap wat een Gordon op tv te zoeken heeft, behalve ter leedvermaak van ieder die in zijn omgeving rond huppelt, zal er echt geen chinees zijn die zich ergens druk om maakt. Maar zou hij 1 x zeggen PVV'ers zijn stumpers die nog te dom zijn om zelf te denken dan heeft hij half Nederland over zich heen.... En dat zou onterecht zijn lijkt me, zeg nou zelf :D

gedachtespinsel | 23-11-13 | 17:00

Wijsgeer en Wijsgoor zijn de ware hoeders van het ongezond verstand. Laten we zuinig zijn op dees heeren.

Detlev Tarnowitz | 23-11-13 | 17:00

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:55

Maar je hebt dus wel eens gewerkt. Ik ben met stomheid geslagen. Wat spookte je precies uit in die keuken? Katten en honden villen, rattenverschrikker of moest je die Chinezen entertainen met je rode praatjes?

brutus68 | 23-11-13 | 16:59

Joop is de tumor van het internet

Woeler | 23-11-13 | 16:59

Rémy Martin ® | 23-11-13 | 16:56 | + 0 -

Ik heb er in ieder geval smakelijk om gelachen. We moeten het allemaal niet groter maken dan het is.

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:58

@brutus68 | 23-11-13 | 16:52 |

Jawel, hoor. Marokkaanse criminelen met louter niet-Marokkaanse slachtoffers (behalve in de relationele sfeer). Maar of je het nu racisme kunt noemen als je enkel een blanke overvalt. Zal wel niet, ik hoor er niemand over.

roze_bril | 23-11-13 | 16:57

Tja, die Chinezen maken ook alles na....

CornholioNL | 23-11-13 | 16:57

Benieuwd wat Joop van Dit Was het Nieuws vindt (destijds nog TROS). Kijk die fatsoenlijke Hanneke Groenteman en JJ vd Wal eens lachen.

www.youtube.com/watch?v=REKNMoRUKf4

Rémy Martin ® | 23-11-13 | 16:56

Ik ga vandaag voor de boerenkool met worst en uitgebakken spekjes.
Maar ja, ik ben dan ook een racist van de buitencategorie.

Jackanders | 23-11-13 | 16:56

Als Turkse Nederlander ben ik elke dag wel een slachtoffer van een "Turkse vrouw met snor"-grap of een dergelijke Turkengrap. Onderhand ben ik het wel gewend dat er in Nederland grappen erg hard kunnen zijn en dat de Nederlander dit niet doet met denigrerende intentie. Ofwel, accepteren, meelachen en lekker hard gierige Nederlanders-grappen maken. En elke keer als ik in het buitenland ben, moet ik wel weer oppassen met wat soort grappen ik maak. Hier in Nederland kan je lekker ver gaan, maar elders is het niet geaccepteerd. Nu is dat al één van de factoren waarmee we internationaal voor veel ophef hebben gezorgd. Een andere factor is de intonatie van Gordon. Wat hij allemaal zei was geen grap meer en het klonk behoorlijk denigrerend, geforceerd en kleinerend. En het was totaal niet grappig.

GSimam | 23-11-13 | 16:55

brutus68 | 23-11-13 | 16:54 | + 0 -

Zwart, zoals in 80 % van de gevallen in de horeca ja.

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:55

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:54

Bijstandsfraudeur!!

brutus68 | 23-11-13 | 16:55

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:47
Dijsselbloem is een sneukneus, hij werd voorzitter van 'de Euro groep', werd Mister Euro genoemd en achter zijn rug zat men hem in de EU keihard uit te lachen.
Waarom?
Omdat hij naïef is, en denkt dat zijn voorzitterschap heel wat voorstelt.

necrosis | 23-11-13 | 16:55

De naam Witteman is niet meer van deze tijd. Wanneer wordt daar eens wat aan gedaan? Ook Pauw. Er zijn zoveel andere dieren. Waarom moet iemand dan weer per sé Pauw heten.. afschaffen die naam. Eigenlijk gewoon maar alles afschaffen want racistisch.

OscarWilde | 23-11-13 | 16:54

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:52

Zwart. Ik had het kunnen weten.

brutus68 | 23-11-13 | 16:54

brutus68 | 23-11-13 | 16:52 | + 0 -

Goedzo Brutus, tell it like it is.

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:54

necrosis | 23-11-13 | 16:42
Dat kan ja toch niet menen? Jolo is links en heeft dus volgens links gedachtengoed recht op een veel te hoge subsidie van onze centen.

NiceGuysFinishLast | 23-11-13 | 16:53

@necrosis | 23-11-13 | 16:50

Racist!

brutus68 | 23-11-13 | 16:52

necrosis | 23-11-13 | 16:50 | + 0 -

Alweer onzin, je gaat voor de Dion Graus award 2013 ? Ik heb ruim 10 jaar (zwart) in het weekend in de keuken van een chinees gewerkt. Vraag maar wat je weten wil.

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:52

De Nederlandse ambassadeur in Peking is inmiddels ontboden vanwege deze walgelijke vertoning op onze staatstelevisie.

Eric Blair | 23-11-13 | 16:52

Gelukkig hebben we geen andere problemen in dit land dan een volkszanger die wat belegen grapjes tegen een Chinees maakt.

brutus68 | 23-11-13 | 16:52

Ik heb ooit in een Chinees restaurant (per ongeluk) een Chinese rijsttafel besteld ipv een Indische rijsttafel.
Ik kan je verzekeren dat het heel anders smaakt.
Overigens worden beiden bereidt in dezelfde keuken, en laten met name Chinese restaurants niet erg hygiënisch zijn....
*vreest voor racist uitgemaakt te worden*

necrosis | 23-11-13 | 16:50

Struikrovers

Tipped Relic | 23-11-13 | 16:49

Multicunnilinguistisch? Geyl!

CynicalBastard | 23-11-13 | 16:49

Een fittie om het omroepbestel te legitimeren: NOS = staatsjournaal = liefhebberij van links = JOOP

Als Stef Blok zegt dat de NOS positief over de woningmarkt moeten schrijven, dan schrijft de NOS positief over de woningmarkt. Ook al tonen de cijfers van het CBS (niet voor niks bij wet onafhankelijk) aan dat de prijzen nog keihard dalen. Het omroepsysteem is ziek, heel ziek.

applaus voor de paus | 23-11-13 | 16:48

necrosis | 23-11-13 | 16:45 | + 0 -

Onzin, die hebben ze zat. Kom maar eens met relevante onzin over Asscher en Dijsselbloem. Of over onze grote kale leider zonder zijn privé erbij te betrekken.

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:47

Als Gordon had gezegt " nummel 37 met rijst" was het rasitisch geweest, nu weet ik trouwens ook niet meer hoe ik voortaan mijn chinees moet toespreken. Vragen, vragen.

niksneem | 23-11-13 | 16:47

Ik zag een tijdje geleden op "Man bijt hond" een Zuid Oost Aziatische vrouw die zich beklaagde over een kassa bediende die bij het afrekenen vroeg "Sambal bij?" Dat vond die vrouw niet leuk, want zei ze, "ik ben toch geen chinees?". Even voor de duidelijkheid, Sambal is Indonesisch en pertinent niet Chinees.

sparkler_dynamo | 23-11-13 | 16:47

@Crematorium-de-Asbak | 23-11-13 | 16:44
Heb jij soms te lang naast je 'oven' gestaan, je zegt van die rare dingen?

necrosis | 23-11-13 | 16:47

Nogmaals, aangezien dit soort geneuzel blijkbaar de hoogste prioriteit heeft in het racisme debat, dan mogen we bijzonder trots zijn op het niveau van gelijkheid wat we bereikt hebben in Nederland.

Harry Turtle | 23-11-13 | 16:45

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:42
PvdA heeft helemaal geen integere leden, maar frauderen en flessentrekken kunnen ze als de beste....

necrosis | 23-11-13 | 16:45

Joop, was dat niet ook de naam van die verschillige PvdA Nazi-sympathisant?

smdyasc | 23-11-13 | 16:44

Gordon is cool!

Crematorium-de-Asbak | 23-11-13 | 16:44

Als "nummertje 39 met rijst" typisch Chinees is, is "babi pangang" dat ook. Verwijst toch allebei naar wat wij Nederlanders associëren met het woord "Chinees". Je haalt het allebei bij een Chinees restaurant. Waar het van origine vandaan komt maakt dus geen reet uit.

Jaap Brulaap | 23-11-13 | 16:44

Ze moeten de subsidie van Joop met onmiddellijke ingang opheffen, laat Jolo lekker werken voor zijn geld!
#parasiet

necrosis | 23-11-13 | 16:42

Het is zoals hier al maanden terug werd geschreven. Barbie blijkt het meest integere VVD lid te zijn.

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:42

komkommer tijd?

Karamelappel | 23-11-13 | 16:40

Het zichtbare lid van Gordon? Brrrrrrr.

Ashtrey | 23-11-13 | 16:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken