Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

JOH! Subsidie helpt niet tegen radicalisering

oie_23113921eBipNeC0.gifHuh? Hoe kan dat nou? We begrijpen er niks van. Uit onderzoek blijkt dat miljoenen euro's aan subsidie niet gewerkt hebben tegen de radicalisering onder islamitische jongeren. Weet u hoe wij nu staan? Paf. We staan helemaal paf. Onze complete voorraad klompen pardoes gebroken. Dit komt onverwachter dan een homo tijdens een vrouwenmiddag. Dat jongeren dus reïslamiseren tot jihadfundi's, ondanks het feit dat er miljoenen aan euro's gestort worden in projecten waar PvdA-achtige types zichzelf vervolgens mee verrijken. Dat al die subsidieprojectjes om integratie te bevorderen en radicalisering tegen te gaan in gemeenten met kansenwijken vooral georganiseerd worden door aasgierige korte termijndenkers zonder visie. Of nou ja, wel met een visie, maar die had meer met die enorme geldstromen richting hun bankrekening te maken dan met het tegen gaan van integratie. En nu zitten we dus alsnog met Instagramaccounts vol lijkenvideo's van Nederlandse patatjihadi's. Nee maar. Dit is voor ons echt compleet nieuw. Hadden we van te voren nooit kunnen voorspellen. Dat heel veel geld tegen een probleem aan gooien niet een oplossing is, maar de problematiek alleen maar complexer maakt. Bovendien zou dat haatzaaiend discriminisme zijn geweest, als wij wel al jaren hadden geschreven dat dit soort subsidieverslindende projecten niet werken tegen radicalisering van moslimjongeren en dat dit een probleem is. Dat had natuurlijk racisme geweest. Niet dat we achteraf geen gelijk hadden gehad, maar toch. Racisme. Bah. Gelukkig leven we in een land waarin we toleranter (en een stuk vrijgeviger) zijn voor religieuze extremisten dan voor mensen die daar iets van vinden. Dus alles komt goed.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Hans H | 24-11-13 | 14:54

En dan te bedenken dat al deze ellende is begonnen in de jaren '60 van de vorige eeuw, toen wij ineens te beroerd waren vies werk te doen...

Hans H | 24-11-13 | 14:41

subsidie kan best een effectief en goed middel zijn, als er maar duidelijke haalbare doelen zijn.

Eikeltje99 | 24-11-13 | 13:20

"Racist" uit de mond van de politiek correcte inquisitie wordt binnenkort een "eretitel". Dat betekent dan dat je in ieder geval geen schizofrene, hypocriete, elitaire, zelfverrijkende en demoniserende huichelsmoel bent.

agram | 24-11-13 | 12:43

een echte vrij markt met minimale tot geen overheidsinmenging is het enige dat helpt tegen radicalisering. Spanningen tussen bevolkingsgroepen is verder niemand's schuld.

Hesselbollah | 24-11-13 | 12:02

Lang leve alle multikutkul! Weg met ons!

Rommelende Onderbuik | 24-11-13 | 11:46

Ok, ik zie het probleem. Maar ik weet zeker dat we het op kunnen lossen met nog meer subsidie.
Stem PvdA!

Haatgenerator | 24-11-13 | 11:11

De clubhuizen en het theedrinken van oud-burgemeester Job Cohen hebben helaas niets geholpen.
Van der Laan is slimmer - die geeft zwarte piet de schuld.

pitabroodje | 24-11-13 | 06:17

Wisten we dit 50 jaar geleden niet ook al ??

We hadden al de waanideeën als de`Vogelearswijken, prachtwijken, krachtwijken met de kansenjongeren´ waar nu de woningcorporaties de kosten voor moesten ophoesten wat een eis was van een compleet gestoorde, geflipte randdebiel als Vogelaar, de volgende halve gare zat de hele tijd te krijsen over koolzuurgas en ga de lijst met figuren van de freakshow van de Partei van de Afgunst maar af.

Sindsdien is ook een erg ruime 1000 miljard aan `ontwikkelingshulp´uitgegeven waarvan van het begin af aan bekend was dat een 66,66 % never nooit terecht komt waar de gever het voor bedoeld had.
Als de `goede doelen´ van te voren hadden gezegd dat ze een ruim grachtenpandje zouden kopen en opleuken voor een slordige aantal miljoenen, veel mensen op de payrol gingen zetten die stom toevallig familie, vrienden of bekenden waren hadden de gevers waarschijnlijk het geld niet gegeven. www.google.nl/#q=1000+miljard+ontwikk...

Ik zag nog een tweet voorbij komen van een Claudia de Brei die opmerkte dat als alles zou goed gecontroleerd zou worden dat er geen plofkip etc etc meer geboren zou worden bla bla bla.
Kip of geen kip eten is een vrije keus, de kip wordt naar mijn weten met zijn 60.000 stuks per schuur niet het eten door de strot geduwd en iedereen kan constateren dat als je kip in een magnetron doet er wel erg veel vloeistof vrijkomt en weinig kip overblijft.
En als je geld geeft aan een `goed doel´dat beweert dat dit ergens aan wordt besteed terwijl dit dus niet geval is, is dit simpelweg bewust de boel belazeren, oplichten, ladelichten, fraude, valsheid in geschrifte, verduistering

Wat minder kakelen en meer eens rationeel een normen en waarden systeem toepassen, een moreel kompas gebruiken kon wel eens helpen in dezen.

said_fred | 24-11-13 | 00:49

Jullie slaan de spijker op z'n kop! De subsidie heeft niet geholpen omdat er graaiers in de keten zaten. Tja, dat had je natuurlijk niet kunnen voorzien. Daarom gaan we nu betrouwbare PvdA-ers in de keten plaatsen en gooien we buiten de subsidie die wel zouden geven een extra subsidie om de reeds geradicaliseerde patatjihadi's extra te begeleiden. Problem solved!

Fopspeen | 23-11-13 | 23:42

Bij kop en kont er uit bonjouren helpt wel.....

mastrubeertje | 23-11-13 | 23:23

Hebben we het al met keiharde repressie en gedwongen remigratie geprobeerd?

Waarom niet?

Opslag Medium | 23-11-13 | 22:40

CornholioNL | 23-11-13 | 16:54

Quite true.
Ik heb het eerst altijd de (Noord-)Afrikaanse gelukszoekers kwalijk genomen. Dat is eigenlijk niet in de haak, want die mensen hebben gewoon een andere instelling en geen verantwoordelijkheidsgevoel, die denken alleen maar aan gratis Walhalla en binnenhalen.


Het is de PvdA die hier de grote boosdoener is, omdat ze nergens een streep trokken en elk protest in Nederland opzij zetten als 'racisme'. Nu is het te laat. Goddank heb ik geen kinderen.

malin | 23-11-13 | 17:43

"Tot die conclusie komen radicaliseringsexperts"
En wat hebben deze experts ons gekost?
Tjongejonge..... wij roepen het al jaren, linken de ellende, aangericht door extreme moslims, massaal door.
Niet omdat we die baggerfilmpjes zo leuk vinden, maar omdat we hopen dat er eindelijk eens iemand luistert.
Daar steken we veel tijd in.
Gratis en voor nop.
Maar nee, we worden weggezet als racisten en islamofoben.
Maar nu radicaliseringsexperts het zeggen, is het ineens nieuws?
Ga toch weg.

Schietmijmaarlek | 23-11-13 | 17:01

Die moslims komen toch niet meer bij van het lachen? Zoveel achterlijk van onze ambtenarij...
basweetutwel | 23-11-13 | 16:41 | + 0 -
Als ze hier de comments van mongooltje Supermatthijs lezen weten ze dat er altijd "mensen" zijn die aan hun kant staan.

Bugsy Malone | 23-11-13 | 16:56

basweetutwel | 23-11-13 | 16:41 |

Idd, vandaar dat ze ook met duizenden tegelijk hier naar toe komen, gratis geld, gratis subsidie en geen ongelovige hond die ze een strobreed in de weg legt...

Het is zelfs al zo ver heen dat de autochtoon die er wel wat van durft te zeggen word weggezet als racist door de Linkschegutmensch autochtoon... tel uit je winst.

CornholioNL | 23-11-13 | 16:54

Allemaal eigen schuld stem maar weer PVDA , jullie leren het nooit

hm

heme | 23-11-13 | 16:53

brutus68 | 23-11-13 | 16:40 | + 1 -

En helpt het dan wel ?

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:45

Die moslims komen toch niet meer bij van het lachen? Zoveel achterlijk van onze ambtenarij...

basweetutwel | 23-11-13 | 16:41

@Supermatthijs | 23-11-13 | 16:39

Roepen ze dat niet een beetje over zichzelf af?

brutus68 | 23-11-13 | 16:40

Nee ze constant aanvallen op hun geloof en ze voor al het slechte verantwoordelijk houden dat helpt wel.

Supermatthijs | 23-11-13 | 16:39

Kwit, denk na. Niet hakken op de subsidie, maar de hemel in prijzen.
 
Vervolgens fijntjes drie dingen aanstippen
1) dat gesubsidieerde vliegtickets naar Syrië "het best werken van allemaal" (desnoods laten 'bewijzen' door Roos Vonk in het NRC. Die geloven toch alles),
2) dat die bontkraagjes zulke fijne ondernemende types zijn en
3) dat er toch bergen met panden leegstaan in die kansenwijken.
 
Zonde om niks mee te doen, dus: Reisbureaus beginnen. Op iedere hoek van de straat en verplicht gespecialiseerd in Syrië, Egypte, Algerije, Libië, Soedan (Noord of zuid, ze kiezen maar), Mali en meer van dat soort paradijselijke bestemmingen.
 
En de bonus aanmoediging voor de reisleiders: gaat je hut over de kop, dan ga je zelf op reis.

pietvanvliet | 23-11-13 | 16:35

lady blabla | 23-11-13 | 16:18 | + 2 -
Kom gerust een keer langs bij ons op Rhederlaag,
Hollands natuurschoon, binnen handbereik.

Flightless bird | 23-11-13 | 16:35

Zo ken ik er nog eentje "Integratie via de moskee", waar ze dus gehersenspoeld worden door een radicale imam uit Saoedi Arabië

Osdorpertje | 23-11-13 | 16:34

Ik ben ook maar een eenvoudige schoonmaker en geen redacteur slimmerik. Mark Smith bepaald gelukkig niet wie er iets mag zeggen of vinden. Ook als ik zelf dom ben of lelijk mag ik nog iets vinden over andere domme of lelijke mensen.

Veel Vaak | 23-11-13 | 16:31

lady blabla | 23-11-13 | 16:18 | + 2 -
Hey, ben net terug van Rhederlaag, even een paar dagen vissen, uitzicht op Veluwezoom.
Geen Turken gezien daar, te koud misschien?

Flightless bird | 23-11-13 | 16:30

Je Verwacht Het Niet.

Graftak | 23-11-13 | 16:27

@lady blabla
Als de nood daar is komen we je ontzetten hoor lady. De tyfus voor dat racistische turkenvolk daar in Arnhem.

Veel Vaak | 23-11-13 | 16:24

Veel Vaak | 23-11-13 | 16:16 | +
Als Quid's Nederlands slecht is, is dat van u abominabel.

Mark Smith | 23-11-13 | 16:22

Alleen nog kaar terugkeernaartyfusvaderland subsidie toekennen. Berder kappen met die onzin. Als iets recht van bestaan heeft of levensvatbaar is dan ga je naar de bank. Heb je grote plannen maar geen geld? Dan val je lekker dood met je parasitaire neiging.

Veel Vaak | 23-11-13 | 16:21

@lady blabla | 23-11-13 | 16:18

Ze maakten zich gewoon zorgen dat jullie misschien wel kou zouden vatten met die schaarse kledij. Niet meteen zo wantrouwend.

brutus68 | 23-11-13 | 16:21

En dan vraagt men zich af waarom de geschiedenis zich blijft herhlen... Omdat politici te dom zijn om er iets van te leren! Er ligt een kruistocht in het verschiet. Middeleeuws gedachtengoed moet je met middeleeuwse maatregelen oplossen, niet met prietpraat van de linkse kerk. Zal ik het nog meemaken?

Mike Gaatjeniksaan | 23-11-13 | 16:20

Subsidie voor geloofs/sekte groepjes moeten allemaal verboden worden.

(beetje off topic)

Vorige week was er midden in de nacht brand hier in een zolderkamer 3 straten verderop. (wietzoldertje blijkt achteraf)
Ik dacht altijd dat de wijk waar ik woonde erg divers was met allerlei soorten mensen.
Er stonden ongeveer 200turken naar de brand te kijken en hysterische huilende Turkse vrouwen die je ziet op het nieuws als er weer een bom is gevallen in syrie.
Overdag zie je ze helemaal niet en ik ben erg geschrokken dat er zoveel wonen hier.
Maar ik en m,n 2 huisgenotes kregen verwijten van een paar van deze mensen dat we moesten doorlopen omdat we te schaars gekleed waren volgens enkele baardmannen. (we kwamen terug van een avondje stappen met mijn studiegroep). Ook konden ze mijn roze muts met varkensoortjes niet waarderen.

De Turkse gemeenschap krijgt teveel te zeggen hier in Arnhem en ik maak mij zorgen omdat ze alles naar hun hand willen zetten. doormiddel van subsidiegroepjes en stape voor stapje hun wil opdringen aan anderen.

lady blabla | 23-11-13 | 16:18

Quid eindelijk ook PVV stemmen? Vraag me af wat hij anders zou moeten stemmen. Ik denk dat hij 12 september 2012 nog VVD stemden. Zijn nederlands is slecht genoeg om zonder schaamte erbij te willen horen. Waarbij bij wat Quid tokkievolk noemde tot voorkort.

Veel Vaak | 23-11-13 | 16:16

De reactie van Goed Volk op dit soort berichten: als de subsidie niet heeft gewerkt dan hebben we blijkbaar niet genoeg gesubsidieerd!

Vrij naar Duct Tape spreekwoord...

YMMMV | 23-11-13 | 16:10

Johnny, nogmaals, laat je stukjes nou eens door iemand nakijiken. Het is dat de titel de boodschap ook wel overbrengt, maar anders was het niet te volgen geweest. Met "tegen gaan van integratie" (tegengaan is 1 woord) bedoel je "bevorderen van integratie", bijvoorbeeld?

huh, ian? | 23-11-13 | 16:09

Zolang het onderzoek door een guurrechts bureau is uitgevoerd en de resultaten niet worden behandeld in de DWDD neem ik aan dat de subsidiekraan open blijft staan. Dit natuurlijk met de gemeenteraadsverkiezingen in het vooruiticht.

Febofiel | 23-11-13 | 16:04

De subsidie voor een goed werkende server is nog niet binnen merk ik?
Of hebben jullie dat op Giro 555 gestort beste redactie?

irma zonderboezem | 23-11-13 | 16:01

@meneer Q
Er is meer dan EU, PvdA, subsidies en islam om over te schrijven. Geenstijl zit zijn lezers ook een beetje te pleasen door steeds maar op dezelfde onderwerpen te hameren. Er zit geen ontwikkeling in de discussie. Het zijn inmiddels ook te makkelijke tegenstanders,want ze maken steeds dezelfde domme fouten.

DigiDeaud | 23-11-13 | 16:00

Dat meebetalen aan dit bidtuig doe ik nu al 6 jaar niet meer... dat laat ik aan jullie over

duitse herder | 23-11-13 | 15:57

Als ik een probleem heb pis ik er tegenaan. Grootvaders recept. Helpt beter dan geld er tegenaan smijten.

Detlev Tarnowitz | 23-11-13 | 15:56

Heeft wel geholpen qua radicalisering van de autochtonen.

Uw Verzekeringsadvis | 23-11-13 | 15:56

Het zal zelden zo zijn dat subsidiesponzen actueel zullen proberen het probleem waarvoor ze subsidies krijgen op te lossen.
Deze organisaties gaan er echt niet zelf voor zorgen dat de reden voor hun gratis geld verdwijnt.
-
Vandaar dat subsidies geven om een probleem op te lossen NOOIT zal werken.
... Snap je ook waarom "Onwikkelingshulp" na 40 jaar en honderden miljarden totaal niets heeft geholpen en dat zeker ook nooit zal gaan doen.

Moi2 | 23-11-13 | 15:55

meneer Q | 23-11-13 | 15:51 |

Hij heeft wel een punt, wij weten het nu wel en kunnen er geen fuck tegen doen... niet dat we het daarom maar moeten laten zitten om er over te berichten maar vermoeiend word het wel enigsinds...

CornholioNL | 23-11-13 | 15:55

Ik stel voor dat Geenstijl aan vernieuwing gaat doen. Nu maar eens drie maanden lang niet meer schrijven over: EU, islam,subsidies en PvdA. 't Begint me een beetje te vervelen.
DigiDeaud | 23-11-13 | 15:47 | + -1 -
=
Dat is vervelend he... steeds maar geconfronteerd worden op verrotte plekken in de maatschappij.

meneer Q | 23-11-13 | 15:51

rara | 23-11-13 | 15:37 |
Hij snapt dat die boodschap niet meer werkt en dat het "eerlijke verhaal" terzake opgeschoound en bijgesteld moet worden. Diep in zijn hart denkt hij volgens mij nog precies hetzelfde.
Het is nu duidelijk dat de jongeren radicaliseren, wat je ook doet, dat ze zich fundamentalistischer willen opstellen dan de meest fundamentalistisch denkende oudere generaties. Dat ze -excusez le mot- Roomser willen zijn dan de Paus. De tijd dat je ze nog een beetje in het gareel kon houden via Salafistische moskeeën en menners als Fawaz is voorgoed voorbij. Die jongeren hebben zelfs aan dat soort figuren dikke schijt, die zoeken naar méér, naar agressiever, radicaler, naar alles wat wil verdelgen en vernietigen, uit naam van dezelfde Verhevene, dat dan weer wel, want anders moeten ze na gaan denken.

Schoorsteenveger | 23-11-13 | 15:47

http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/11/gekleurde_pieten_in_020.html

Maar "appeasement" natuurlijk wel...

Parel van het Zuiden | 23-11-13 | 15:47

Ik stel voor dat Geenstijl aan vernieuwing gaat doen. Nu maar eens drie maanden lang niet meer schrijven over: EU, islam,subsidies en PvdA. 't Begint me een beetje te vervelen.

DigiDeaud | 23-11-13 | 15:47

We kunnen wat leren van moslimlanden. Die bestrijden de radicalisering van christenen op een hele andere manier.
En daar is echt geen cent subsidie mee gemoeid.

Dus houden zulke landen plenty geld over om de islamisering over de landsgrenzen te subsidiëren.

goedverstaander | 23-11-13 | 15:44

Fundi? Paspoort innemen, help wel.

Flightless bird | 23-11-13 | 15:43

Nederland heeft nu eenmaal de linkse afwijking om alles wat functioneert te belasten; en alles dat dit NIET doet te subsidiëren.
Nadenken over dit vreemde verschijnsel is niet toegestaan, omdat er teveel slimme uitbuiters zwemmen in al die warme subsidiestromen. Zulke figuren "criminelen" noemen is zowel strafbaar als waar. Helaas.

Jan Passant mk2 | 23-11-13 | 15:43

@Mike Gaatjeniksaan 15:37: Iemand zei eens: "De staat lost geen problemen op; zij subsidieert ze". En dat klopt. Normale mensen constateren een probleem, analyseren het, formuleren een oplossing, en stellen dan een budget vast. Uiteraard kijk je tijdens en na het project of je oplossing ook werkt.

Bij de overheid gaat het tegenwoordig andersom: als er een probleem geconstateerd wordt bepaalt men eerst hoeveel geld er vrijgemaakt wordt, en dan gaan ze eens kijken hoe ze het gaan besteden. Dat zagen we ook in de Vogelaarwijken, waar de plaatselijke bestuurders van de gekkigheid niet wisten wat ze moesten doen om het geld op te krijgen. En nu constateren ze achteraf dat het niet werkt. Leuk voor ze, maar wederom worden er geen lessen uit deze faal getrokken. De volgende oplossing zal wel zijn: "We moeten ouders activeren en de gemeenschap meer betrekken in de strijd tegen radicalisatie... en daar stellen we 50 miljoen voor beschikbaar". Het zoveelste pakket holle woorden met een zak geld.

Muxje | 23-11-13 | 15:43

Het is gewoon een verdienmodel voor ambtenaren en een rookgordijn en bangmakerij voor de burgers!
Wil je radicalisering oplossen dan moet je het het Nederlanderschap aanpassen in iets wat je moet verdienen en waar je trots op kan zijn, voor een selecte groep.
Ontploft er een grote bom of komt er een aanslag zoals in Kenia in NL. Dan zou dat ook het probleem oplossen en worden er ondertussen heel veel mensen rijk en krijg je een meer verenigd Europa.

Legio Patria Nostra | 23-11-13 | 15:41

De PvdA is een criminele organisatie.

Snackbar van Allah | 23-11-13 | 15:40

Subsidieer een knokploeg die het straattuig in het gareel houdt en je hoort niemand klagen.

Getson | 23-11-13 | 15:39

meneer Q | 23-11-13 | 15:35 |

Juist!

De islam is in uw 2e zin in die 5 woorden het beste te omschrijven...

CornholioNL | 23-11-13 | 15:38

Steek dat geld in de beveiliging van mensen die op scholen en gebedshuizen mogen uitleggen dat je niet in een godje hoéft te geloven. Dat de kans op 'zijn' (sorry, Asha) bestaan kleiner is dan zestig keer te worden geraakt door de bliksem, op dezelfde dag/plek en tijd op een klaarlichte zonnige dag. Terwijl je verkleed als Sugar Lee Hooper de polka danst. Natuurlijk overdrijf ik. De kans op een existerende God is nog véél kleiner. Maar toch.
-
Radicalisering is het gevolg van een lakse houding en het systematisch criminaliseren dan wel verdacht maken van mensen die graag een beetje nuance in het verhaal aanbrengen. Bij de eerste generatie vond men het wel grappig, die rare figuurtjes met hun kleedjes en zonnebloempitten. "laat ze maar in de waan"
Welnu, nu zitten we zelf vuistdiep in die waan. Hollandse jongeren worden meegetrokken en niemand (die werkzaam is in het maatschappelijk veld) durft er meer wat van te zeggen. Well done PvdA, goed gedaan mevrouw Halsema.
Draai het nu nog maar eens terug. Zonder daarbij de grondwet te schenden. Succes. Ga ik ondertussen rationeel bidden voor de oprichting van een land genaamd Atheismus.
Mag je alleen wonen als je niet gelooft (zoiets als Mecca). Ik heb de koffers al klaar staan.

DaughtersofLot | 23-11-13 | 15:38

@Schoorsteenveger | 23-11-13 | 15:33
Zelfs Marcouch is inmiddels het vertrouwen in de orthodoxe islam kwijt, en dat wil heel wat zeggen. Bijvoorbeeld dat-ie traag denkt.

rara | 23-11-13 | 15:37

Het toont precies aan waarom NL langzaam naar de kloten gaat. We investeren honderden miljoenen belastinggeld in mensen die nog geen cent waard zijn (behalve als orgaandonor) en de mensen die het wél waard zijn maken we kapot met nog meer belastingen.

Mike Gaatjeniksaan | 23-11-13 | 15:37

Nogmaals Johnny...
ongelovigen zijn minder dan honden;
die mag je beliegen en bestelen.

meneer Q | 23-11-13 | 15:35

"Als je met geld gaat zwaaien voor projecten, komen daar vooral types op af die aan de korte termijn denken."
En dat uit de mond van Marcouch. Dan moet het water toch ook bij de PvdA wel aan de lippen staan. Ze weten het kennelijk niet meer, ze zijn de draad kwijt, zijn niet in staat om de voormalige slachtoffers, de arbeiders, in de pas te laten lopen met de nieuwe slachtoffers, de racismeslachtoffers zeg maar, met name de moslims, en al deze groepen met één taal, één droom, één ideologie, één "eerlijk verhaal" aan te kunnen spreken. Alarm.
"Ook PvdA-Kamerlid Ahmed Marcouch is kritisch."
Ja, nu onderhand wel. Maar alleen omdat-ie niet anders kan, niet uit overtuiging.
In 2008 vond hij er dit nog van:
www.elsevier.nl/Politiek/nieuws/2008/1...

Schoorsteenveger | 23-11-13 | 15:33

miko | 23-11-13 | 15:16 |

U begrijpt....

CornholioNL | 23-11-13 | 15:31

Naast kapitalen tegen radicalisering worden ook tientallen miljarden uitgegeven om immigranten uit achterlijke, analfabete en middeleeuwse regio's naar het niveau van onze moderne samenleving te trekken.

Tientallen miljarden die NIET worden geïnvesteerd in economie, onderwijs en innovatie, waardoor Nederland hopeloos achterop begint te raken.

Komt allemaal omdat we racisten zijn.

malin | 23-11-13 | 15:29

Subsidies bestaan er niet om problemen op te lossen maar om ze in stand te houden. Dit geldt uiteraard ook voor alle (semi-)overheidsinstellingen en goededoelenorganisaties.

Dömper | 23-11-13 | 15:28

@blinde kip | 23-11-13 | 15:15
Vergeet GL, kijk naar de PPR.

rara | 23-11-13 | 15:26

El Madkouri waarschuwt voor 'herislamisering' onder de jongste generatie moslims.(..)
.
Voor de mensen, afpakken van de nederlandse paspoort en hoppa, naar hun oorspronkijke land + familie. We hebben genoeg van deze subsidies. Eigenlijk moeten we van al deze subsidies stoppen...

Thoth | 23-11-13 | 15:20

Is dit niet gewoon de schuld van Gordon?

roze_bril | 23-11-13 | 15:19

Laatst stond hier iets over de subsidies in Rotterdam.
Het kwam op neer kwam dat je ook iedere bewoner van Rotterdam 500 euro kon geven i.p.v. subsidies.
Als je ziet hoeveel geld er aan allerlei flauwekul wordt uitgegeven denk ik eerder dat je aan iedere NLer wel jaarlijks 1000 euro kunt geven.(goed voor de economie)
Dat houdt wel in dat je af en toe moet optreden als overheid en zaken moet aanpakken.
Net als de burgemeester van Katwijk ,die liever 2 jaar wacht met optreden tegen jongeren onder de 18,als die alcohol willen nuttigen,dan de wet die per 1 januari in gaat, uitvoeren.
Maar optreden en beleid uitvoeren is moeilijk,makkelijker is geld geven en dan maar zien

pejoar | 23-11-13 | 15:17

@CornholioNL | 23-11-13 | 15:09
Mits zelf verdiend wel ja, maar dat bedoelde je niet is het wel?

miko | 23-11-13 | 15:16

Ooit zullen mensen van alle achtergronden gebroederlijk arm in arm samen dansen op de muziek van de overeenkomsten. Uiteindelijk zal vrede, voorspoed en verandering deze aardbol overstelpen en komt alles gewoon goed.

... als je in sprookjes gelooft.

Ashtrey | 23-11-13 | 15:15

Die subsidieslurpers radicaliseren zelf in hoog tempo als we ze niet genoeg geld geven. Kijk maar naar Leden van Rara die gelijk in GroenLinks opgingen toen er met flappen werd gestrooid.

blinde kip | 23-11-13 | 15:15

Ze vinden wel weer iets anders om subsidie aan te geven hoor. Fuck de bezuinigingen.

bas ooms53686289 | 23-11-13 | 15:13

Een goede tip:
Besteed deze miljarden om de radicalisering van Pro-Pieten tegen te gaan, die onderhand helemaal klaar zijn met het betalen van eindeloos zeurende, Nederland hatende minderheden.

Rico Tampeloerus | 23-11-13 | 15:12

meso1 | 23-11-13 | 15:08 |

Gebeurt maar een keer of 10 per uur hoor...

CornholioNL | 23-11-13 | 15:11

Subsidie aan iemand die er wat van vindt werkt wel?

gedachtespinsel | 23-11-13 | 15:11

Een mooi subsidie projectje, gewoon alle radicaliserende islamitische jongeren een enkeltje Syrië geven. Lossen wij twee problemen in één op.

Rest In Privacy | 23-11-13 | 15:10

Radicalisering is de schuld van Zwarte Piet en Bart Smit folders. Dat zijn de problemen in de Nederland die de allerhoogste prioriteit hebben.

Harry Turtle | 23-11-13 | 15:10

Tijd om al dat verkwiste geld bij de PvdA en haar derivaten terug te halen, diefstal van publiek geld is diefstal.

smdyasc | 23-11-13 | 15:10

@meso1 | 23-11-13 | 15:08
Jihad!!
Haatbaarden hebben tegenwoordig meer verstand van hacken dan GS van beveiliging.

miko | 23-11-13 | 15:09

Ja, en ik ben inmiddels verworden tot een Dhimmie. Werken, belasting betalen en je bek houden.

Ars Vivendi | 23-11-13 | 15:09

Geld helpt niet...

Maar misschien een huis, een baan en een wijf wel... toch ?

CornholioNL | 23-11-13 | 15:09

Beste Johnny Quid, bedoel je nu de miljoenen subsidie in buurtehuisprojectjes waarmee jongen beloond worden voor jaren lang tiranniek hanggedrag? Of bedoelen we nu de miljoenen die we besteden aan de opleiding van islamitische ingegeven Nederlandse militairen, die na het ontvangen van de baret hun eigen oorlogje kiezen?

Rust en Vrede krijg je niet door er geld naar te gooien.

Feynman | 23-11-13 | 15:08

Nee nee ,het helpt wel!! Er is niet genoeg subsidie ingegaan! Hup! open die kraan naar onze bebaarde vrienden.
Veel te veel dorpen en steden zonder buurtvaders en en een eigen moskee.

miko | 23-11-13 | 15:08

Weet je wat ook niemand gaat verbazen?

Dat deze miljoenenverkwisting niet tot juridische vervolging en veroordeling van de schuldigen (want dat zijn het) gaat leiden.

CynicalBastard | 23-11-13 | 15:08

Ik heb racisme, is dat ook een reden om subsidie te krijgen?

rara | 23-11-13 | 15:07

Aan de andere kant, we hebben met al die subsidies in ieder geval onze jizya betaald aan onze nieuwe overheersers. Arm Nederland.

Nequebard | 23-11-13 | 15:05

Laten we dan nog wat extra subsidie doen. Dat helpt altijd.

Vakonov | 23-11-13 | 15:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken