Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hirsi Ali mag film maken

JAAHAAAAAH, dat van die moslims weten we nu wel. en nu een oplossing graag, of ga bordurenHirsi Ali mag gewoon werken aan een Submission deel 2 als ze daar zin in heeft. Vandaag oordeelde de rechtbank dat de eis van een stel in de wiek geschoten moslims onzin is. De claim die door het zwarte schaap Robert Moszkowicz werd verdedigd, is namelijk censuur vooraf en dat mag niet. Rest de vraag of Ali niet beter gewoon eens wat Kamerwerk kan gaan doen in plaats van allerhande side-projects ondernemen en films zonder serieuze dialoog, porno, schieten en actie te gaan produceren.

Reaguursels

Inloggen

Ayaan moet maar eens haar dramatische verleden gaan filmen en opkomen voor de vrouwen in Somalie.
Dennis

van rooyen01 | 16-03-05 | 18:53

Ayaan moet maar eens haar dramatische verleden gaan filmen en opkomen voor de vrouwen in Somalie.
Dennis

van rooyen01 | 16-03-05 | 18:53

Ayaan moet maar eens haar dramatische verleden gaan filmen en opkomen voor de vrouwen in Solmalie.
Dennis

van rooyen01 | 16-03-05 | 18:52

Klopt Nummertje Hirsi Ali is er op uit om de Islam KAPOT KAPOT KAPOT te maken. Daarom stemmen er ook zoveel mensen op haar, wij Nederlanders willen dat ook heel heel graag.

Pannie | 16-03-05 | 13:24

Ayaan Hisi Ali is nederlands STAATSVIJAND NUMMER1,zei brengt ons land en medeburgers in gevaar door haar revolutie tegen de Islam in ons land te beginnen!

UITZETTEN, min. Rita Verdonk

nummertje | 16-03-05 | 09:40

Waarom zou je ook submission2 maken, in deel 1 hebben ze toch vast wel alles laten zien.

gwdtjuh | 16-03-05 | 08:45

Tsja het blijft een ex-moslim natuurlijk...

Pannie | 16-03-05 | 00:38

Na het openbare optreden van Ayaan in Barend en van Dorp aanschouwd te hebben kan ik verklappen waar Ajaan de komende tijd zal verblijven. De gesloten inrichting! Ideaal voor iemand zoals Ayaan. Kan ze dagelijks in therapie, interessante gesprekken met mede-bewoners voeren in de trant van: 'word jij ook bedreigd?' 'Oh wat ben ik bang!' 'jezus, nu kan ik geen films meer maken'... Jeejtje wat een trieste vertoning van Ayaan.

Dayone | 16-03-05 | 00:14

Ik zou toch eerder zeggen AyaanHirsiAlidegekste!

Pannie | 15-03-05 | 22:55

Presto hoezo ben jij zogenaamd de gekste??
Mij een raadsel!
Voor de rest: Vrede op Aarde

Pannie | 15-03-05 | 22:47

heel leuk dat ze d'r jeugdtrauma's probeert te verwerken door een filmpje te schieten waarvan je op voorhand weet dat er herrie over gaat ontstaan (anders staat mevrouw niet genoeg in de picture), maar weet je wie al die tyfusbeveiliging weer mag betalen. Als ze echt een held is, loopt ze een keer de schilderswijk in en gaat ze daar met de 'echte'moslims in debat, in plaats van te kijken naar een klein groepje fanatieke randdebielen (waarvan in Putten trouwens al jaren het christelijke equivalent leeft).

prestodegekste | 15-03-05 | 22:04

eeeh vraagje???wie is nu eiglijk t zwarte schaap van welke familie??

StyleTTo | 15-03-05 | 20:19

Het verbaast me dat werkelijk bijna niemand op de onderbouwing van de rechter ingaat. Daar zijn toch wel een paar twijfelachtige aspecten in te onderkennen volgens mij....

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 20:02

@Pardoes 15-03-05 @ 14:48

"Juist door datgene te onteren wat voor Moslims het meest waardevol is, de koran, wil ze moslima's bevrijden? "

Juist, nu begrijp ik het. Je moet bij extreem rechtse (neo)nazi's dus ook vooral niet Hitler gaan onteren... vooral vanaf blijven, is heel erg waardevol voor zo. Ook Goebels en consorten. Nu begrijp ik het. Waarvoor dank. Mooi soort argumentatie.

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 19:52

?Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.

Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.

Als sie die Gewerkschafter holten, habe ich geschwiegen,
ich war ja kein Gewerkschafter.

Als sie mich holten, gab es keinen mehr, der protestieren konnte.?

Martin Niemöller

Europa | 15-03-05 | 19:27

AHA weer met een strak actie
mevrouw ik ben de zielige besneden somalier maakt nederland weer een stuk veiliger.

Lang leven de multiculturele samenleving!

sluw maar stijlloos | 15-03-05 | 19:03

Deal Dayone.

vander F | 15-03-05 | 17:28

Om nou een oud cliche als 'wie in een glazen huisje woont moet niet met steentjes gaan gooien' te gebruiken is inrelevant, want zo zie ik dat niet.
ps. Ik vind het niet zo erg om tegengesproken te worden, dat mag.
Maar ga alsjeblieft met z'n allen werken aan de economie ipv Ayaan als held te bestempelen.

Dayone | 15-03-05 | 17:14

@Bilharzia
Ooit wel eens gehoord van wie de bal kaatst?

Tubifiks | 15-03-05 | 17:04

@Tubifiks, ooit weleens gehoord van het gezegde: "goede wijn behoeft geen krans"?
Dat is het enige wat ik er verder over kwijt wil. Jezelf optrekken aan de zwakheden van een ander zijn vrij primitief, daar hebben onze knuffelmarokkaantjes ook kaas van gegeten... Met het verschil dat zij het dan niet laten bij woorden, maar eerder alleen denken aan de daden.

P.s. Dayone is niet 'mijn' liefje, maar om nu met zijn allen op één te duiken en dat er dan geen mens is die ziet dat hij bewust kontjes probeert te schoppen? Meer een teken van zwakte en een te grote ego... Your way that is.

@Tichtus:

Om even op je post van buitenaards hoog intellect in te gaan: ben je echt zo gefrustreerd dat je nu openlijk je fetisj kenbaar maakt?

Bilharzia | 15-03-05 | 16:56

Ik ga hier niet lopen woord neuquen.
Alleen de bewering dat het vrouwen besnijden alleen in Somalie voorkomt is gewoonweg niet waar.
Mw. Ali richt zich tot over-religieuze Islamieten.
Geen idee of dat vnml. Turken en Marokkanen zijn.

vander F | 15-03-05 | 16:48

@ dayone: Waar Ayaan zich voornamelijk op richt is vrouwenonderdrukking en vrouwenmishandeling in de cultureel religeuze context van de islam. Hier en elders. Daaronder: Vrouwenbesnijdenis, uithuwelijking, eerwraak enzovoort.

De crypto islamfascisten hier beginnen over 'de klit van tante Ayaan' als het over de andere bovengeoende onderwerpen gaat en switchen weer snel van onderwerp als ze met KENNIS over vrouwenbesnijdenis om de oren geslagen worden.

Maar typ rustig verder hoor - het is nog steeds een vrij land waar ook jij je mening mag uiten, hoe weinig die ook gestoeld is op feiten...

tichtus | 15-03-05 | 16:46

@Bilharzia

Jou afbranden, stenigen onthoofden enzovoort dat doen we niet in Nederland.
Ik ben zelfs bereid over je heen te pissen als je al dan niet in brand staat... tolerant hè?

Pluk van de Petteflet te veel lettertjes voor je jochie?

Tja, dan is de topic snel vergald...

tichtus | 15-03-05 | 16:38

@Bilharzia
je draait de zaken om, check de posts en zie het kinderachtige geschop van je geliefde tegen een ieder die niet met hem is.
wie in een glazen huisje woont moet niet met steentjes gaan gooien.

Tubifiks | 15-03-05 | 16:37

Nogmaals: "De groep waar Ayaan zich VOORNAMELIJK OP richt zijn toch Marokkanen en Turken, of niet?"
vander F (analfabeet) Lees jij ergens: 'De groep waar zij zich TEGEN richt...
Jeejtje het spijt me om wéér gelijk te hebben, een groot gedeelte van de reageerders kan gewoon niet lezen!

Dayone | 15-03-05 | 16:36

@Dayone...

En nog meer hoor - Jullie hebben toch allemaal Engels in het pakket?
english.okprosjekt.no/artikkel.asp?AId...
www.state.gov/g/wi/rls/rep/crfgm/10112...
(O jee - de Amerikaanse Regering, deze hierboven, nou dat zal dan wel onwaar wezen)
www.hollyfeld.org/~fgm/html/modules.ph...

citaatje uit die hierboven: "The declaration added that the traditional practice in use in many African countries, often illegally, has no religious basis. It was approved by delegates from Dibouti, Egypt, Eritrea, Ethiopia, Somalia, Sudan and Yemen.
Circumcision, which is already a health risk because many practitioners lack appropriate medical equipment, can range from the stitching up of young girls' vaginas to the excision of the clitoris. The UN World Health Organisation estimates that between 120 and 130 million women, mainly in Africa, have suffered such mutilation."

Goh laat dat nou precies zijn wat Ayaan ook altijd beweert... De mond snoeren die vrouw! Laat ze werken voor d'r centen! Daarvoor hebben WIJ haar niet gekozen!
(Klopt - IK heb haar gekozen...)

tichtus | 15-03-05 | 16:31

Gut gut, wat zijn we weer lekker objectief bezig, alsof die klit er nog toe doet bij tante Ayaan... Er is meer dan dat aan de hand in de wondere wereld van haar pretentieuze, semi-populistische, tomeloos overbegane hoofd.

Nee de heren kiezen er dan maar voor om lekker te ant-fucken op één persoon en dit zolang vol te houden dat het gehele onderwerp naar 'God' is geholpen. En dan maar blaten over inhoudelijk zijn, maar zelf lopen janken over een enkele misspreking of beredenering die niet geheel staaft met wat 'GooGle' ons verteld.

Maar dan vraag ik me zeer af, wie nu de meest volwassene is, Dayone die soms net iets minder weet over besnijdenissen, of de pyschosematische betwetertjes die het hele topic vergallen om hun individualistische egogeilerij te genieten?

Maar goed, brand mij maar af, ik vind het gewoon een zielige gewaarwording dat zulke 'intellectuelen' zo summier zijn in signeuriteit.

Bilharzia | 15-03-05 | 16:28

Ayaan richt zich bij mijn weten tot nederlanders.
Lid van politieke partij , begaan met gebeurtenissen in Nederland.
Nooit gemerkt dat ze iets tegen Turken of Marokkanen heeft.
Wel wat tegen anti democratische fanatici die met een heilig boek in de hand allerhande vernederende praktijken op vrouwen loslaten en deze met heilige teksten vergoeilijken.

vander F | 15-03-05 | 16:18

@vanderF
inderdaad simpel doch effectief, beetje hetzelfde principe als stelen mag niet ,tenzij het van de kufars is.

Tubifiks | 15-03-05 | 16:12

Meisjesbesnijdenis komt alleen voor in Somalië, NIET in Marokko of Turkije (de groep waar Ayaan zich voornamelijk op richt zijn toch Marokkanen en Turken, of niet?)
Als Ayaan daar iets aan wil doen moet ze maar naar Somalië. Eens zien of ze daar (in Somalië) naast haar politieke carriere ook haar kunstenaars-ambities mag nastreven op kosten van de staat.

Dayone | 15-03-05 | 16:07

Meisjesbesnijdenis komt alleen voor in Somalië, NIET in Marokko of Turkije (de groep waar Ayaan zich voornamelijk op richt zijn toch Marokkanen en Turken, of niet?)
Als Ayaan daar iets aan wil doen moet ze maar naar Somalië. Eens zien of ze daar (in Somalië) naast haar politieke carriere ook haar kunstenaars-ambities mag nastreven op kosten van de de staat.

Dayone | 15-03-05 | 16:06

@ Tubifiks,
Izze simpel, vervang het begrip 'vrouw' voor het begrip 'hoer', en veel problemen op dit gebied zijn opgelost.

vander F | 15-03-05 | 16:05

@Brusselmans
aanschouw de reden van de liefde voor de geit van de makkers;
Contact van de penis met de clitoris kan, zo denkt men, leiden tot ziekte, impotentie of zelfs de dood van de man.
Aldus enkele primitieve Noord-Afrikaanse volkeren die in nederland gelukkig niet vertegewoordigd zijn...
Nu ben ik er alleen niet helemaal uit hoe ze dit tijdens groepsverkrachtingen in zwembaden e.d. oplossen.

Tubifiks | 15-03-05 | 16:01

@ Tubifiks

Je ziet Dayone tussen zijn Noord- Afrikaanse kameraden staan:

"Nee man, dat vrouwen besnijden gebeurt alleen in Somalie! Daarom praat Ayaan Hirsi Ali zo'n onzin. Daarom moet ze dood!"

En maar knikken..

Brusselmans | 15-03-05 | 15:52

googelen op vrouwenbesnijdenis is beter voor dayone, hij heeft al moeite genoeg met begrijpend nederlands lezen, engelse woordjes komt ie helemaal niet uit.
female circumcision is volgens hem wellicht feitelijk dat alle besneden vrouwen in het circus werken.

Tubifiks | 15-03-05 | 15:47

*knipoog* :-) Ow,Ow...

DaJudge | 15-03-05 | 15:42

Hmm, het dogonvolk ook al.( Mali )
En wat een gelul allemaal,' komt alleen maar in Somalie voor'
1 x googelen, female circumcision, en hop er gaat een wereld voor je open Dayone.

vander F | 15-03-05 | 15:39

@ Dayone

Meisjesbesnijdenis treft meer dan 80 miljoen meisjes en vrouwen in de wereld. Het komt voor in 20 Afrikaanse landen en bij bevolkingsgroepen in een aantal landen in het Nabije Oosten en in Azië. In Somalië, Djibouti, Noord-Soedan en Mali worden bijna alle meisjes besneden en wordt veelal de meest ingrijpende vorm - infibulatie - toegepast. Tot in de jaren vijftig werd in delen van West-Europa en in de Verenigde Staten clitoridectomie als medische ingreep toegepast bij meisjes met hysterische klachten.
Besnijdenis vindt meestal plaats bij jonge meisjes, de exacte leeftijd verschilt per land. Bij Somalische meisjes ligt de leeftijd tussen de 6 en 10 jaar, in ieder geval vóór de eerste menstruatie. De ingreep vindt vaak plaats tijdens schoolvakanties, zodat de meisjes kunnen herstellen. Over het uitvoeren van meisjesbesnijdenis in Nederland bestaan geen harde gegevens. Het is een publiek geheim dat families meisjes naar het buitenland sturen om de ingreep daar te laten uitvoeren.

www.meisjesbesnijdenis.nl/waar.html

Brusselmans | 15-03-05 | 15:32

Haha Dayone ik bewonder je standvastigheid maar kom op jongen, dit kun je niet menen. Moet je hoe dan ook je gelijk volhouden?

Carpa | 15-03-05 | 15:21

@exarchos ik ben bang dat je gelijk hebt. Het zou mooi zijn als de uitspraak zou worden uitgelegd als "we hadden het bij het verkeerde eind" maar ik vrees i.d.d. dat er een gevoel gaat ontstaan van "zie je wel dit helpt niet" of "ze verbieden ons ons hier tegen te verzette" met wellicht verstrekkende gevolgen. En dat allemaal omdat een ex heroine junk zonodig een beetje media aandacht wenst, i.p.v. gewoon meteen duidelijk te maken dat het een kansloze zaak was.

Carpa | 15-03-05 | 15:19

Dr. Dr. Bartholdy
Ik heb je linkjes bekeken en moet helaas weer zeggen dat ik gelijk heb. "Preventie van meisjesbesnijdenis binnen de Somalische risicogroepen in Nederland" Nogmaals Somalische... de site voorziet zelfs van foto's (van een aantal somalisch uitziende mensen). Dat een aantal mensen hier moeite hebben met lezen dat wist ik wel maar dat ze ook nog eens blind zijn is nieuw voor mij. Ik zal er voortaan rekening mee houden, oke.

Dayone | 15-03-05 | 15:16

weet je wat het probleem met die lui is die die rechtszaak hadden aangespannen, en ik durf te zeggen dat meer dan de helft van de NL moslims het met de aanklacht eens is. Is dat die lui geen (openlijke) zelfkritiek hebben, en zichzelf hierdoor te verbeteren, nee zelfkritiek staat in tribale culturen gelijk aan afbraak van de eer, en dus de zwakkere. Ga maar eens na altijd ligt de schuld bij de ander nooit bij zich zelf. Schuldigen: de kuffars, de joden, Bush Ayaan, Theo, 'het westen etc etc

exarchos | 15-03-05 | 15:15

Geen zorgen pardoes wij zullen hier die Islam wel eens lekker moderniseren, don't worry!

Pannie | 15-03-05 | 15:00

@ Pardoes, dus we gaan gewoon zitten wachten op de dolle mosmina's, gezien de type's die ik tegen kom in de media, vrouw Elatik, vrouw Samir A., de moslima's in de blijf van mijn lijf huizen, weet ik niet of ik die tijd krijg.

gentle giant | 15-03-05 | 14:55

achja dat zat erin, daar wordt onze sigarenrokende miljonair Wiegel ook weer als redder opgevoerd, het kon niet uitblijven.

Tubifiks | 15-03-05 | 14:53

Het is inderdaad spijtig dat die zelfgenoegzame flapdrol zich kandidaat stelt. Die gaat zeker zetels extra trekken. Over regenten gesproken...

Pardoes | 15-03-05 | 14:51

Hirsi Ali staat een dialoog in de weg. Juist door datgene te onteren wat voor Moslims het meest waardevol is, de koran, wil ze moslima's bevrijden? Denkt ze nou echt dat het zo werkt? Dat je mensen tot op het bot moet kwetsen om ze op andere gedachten te brengen? Ze maakt de tegenstellingen alleen maar groter en de groep moslima's waarvoor de zogenaamd opkomt, wat de inzet van haar politieke activiteit zou zijn, verachten haar en zijn woedend dat zij zichzelf tot hun woordvoerder en verlosser uitroept.

Pardoes | 15-03-05 | 14:48

Pardoes, daar heb je ook helemaal gelijk in. Daarom lijkt Wiegel mij een uitstekend kandidaat voor de VVD. Wiegel is oprecht en heeft veel verstand van politiek, het wordt tijd dat de VVD zichzelf weer gaat respecteren.

Dayone | 15-03-05 | 14:47

@ Danyone

Een IP ban? Toe maar..

"Voor Brusselmans verboden"

Het klinkt als een klok, dat moet ik je nageven..

Brusselmans | 15-03-05 | 14:47

Sjeesus nu wordt er ook al om een IP ban gevraagd.... tsjonge jonge.....
Alleen omdat iemands goed onderbouwde mening je niet welgevallig is...;)

Pannie | 15-03-05 | 14:42

Haal ik net opgelucht adem dat @Dayone ons niet langer teistert met zijn kulverhalen, komt @Pardoes het nog eens dunnetjes overdoen.
-
In essentie komt het er dus op neer dat je je gewoon als kamerlid monddood moet laten maken door een stel radicale moslims, daarin gesteund door een grote, de andere kant opkijkende o zo politiek correcte meerderheid. Het is een standpunt natuurlijk, maar helaas niet het mijne.

Ganglion | 15-03-05 | 14:42

Carpa: "Ja maar Dr. Dr. Bartholdy reageer nou eens inhoudelijk ;-)"

Dayone zal wel pruttelen dat ik een VMBOer ben - daarmee implicerend dat VMBOers geen gelijk kunnen hebben..... Lucasdelinkselul is er niets bij.

Dr. Dr. Bartholdy | 15-03-05 | 14:41

@ Dr. Dr. Bartholdy

Werkelijk een pracht exemplaar zoals we ze tegenwoordig niet meer in alle bevlogen openheid op elke hoek van de straat kunnen aanschouwen.

Brusselmans | 15-03-05 | 14:41

Quote Dayone:
"Vrouwenbesnijdenis komt alleen voor in Somalië... FEIT. Het is in landen zoals Marokko en Turkije zelfs verboden. Vraag maar aan een aantal deskundige."
-------------------------------------
Mooi die toevoeging dat het in Marokko en Turkije zelfs verboden is.
Ja ze zijn echt niet achterlijk daar hoor...

Pannie | 15-03-05 | 14:40

@dayone

Hirsi Ali is alleen maar schadelijk voor de VVD. Hoewel ze er baat hebben bij mensen die een rechts profiel hebben is ze veels te impopulair vanwege haar onmogelijke optreden om stemmen te trekken.

Pardoes | 15-03-05 | 14:37

@ Dr. Dr. Bartholdy 15-03-05 @ 14:27

Idd. Maar Dayone is meer het "Ignorance is strength" type.

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 14:35

Ik kan het mis hebben maar volgens mij staat er een ip-ban op herhalio's, trollen, vervelio's en andere slimmerikken... zoals Brusselmans. Dus laat ik daar niet al te veel mee bezig zijn.
>>>>
Ik denk ook dat Ayaan door de VVD gebruikt wordt om bepaalde wetten er doorheen te krijgen. Bovendien kun je de rechtse jeugd van tegenwoordig van alles wijs maken.

Dayone | 15-03-05 | 14:34

Dayone lijkt behept met het multiculturele virus: reele problemen ontkennen omdat het niet-westerse immigranten(kinderen) betreft.

Of Dayone de niet-westerse immigranten(kinderen) daarmee een dienst bewijst waag ik te betwijfelen.

Oordeelt U zelf.

Dr. Dr. Bartholdy | 15-03-05 | 14:32

@Dr. Dr. Bartholdy
dayone is niet gevoelig voor feiten anders dan die uit zijn duim afkomstig.

Tubifiks | 15-03-05 | 14:32

Ja maar Dr. Dr. Bartholdy reageer nou eens inhoudelijk ;-)

Carpa | 15-03-05 | 14:30

Dayone: "Nogmaals: vrouwenbesnijdenis KOMT niet voor in Noord Afrika en ook niet in Nederland. Ik ken een hoop Noord-afrikaanse mensen die nog nooit eerder van dit verschijnsel gehoord hadden tot Ayaan erover begon."

Dayone maakt een vrij simpele redenatiefout. Dat Noordafrikanen die zij kent er nooit van gehoord zeggen te hebben wil nog niet zeggen dat het niet bestaat. Of ligt Egypte niet in Noordafrika?

Uit de NRC:

Vrouwenbesnijdenis is een thema dat de laatste jaren veel stof deed opwaaien. In het Westen discussieren voor- en tegenstanders over het (im)morele karakter van vrouwenbesnijdenis.

In Afrikaanse landen zoals Soedan en Egypte - waar vrouwenbesnijdenis vrij gebruikelijk is - wordt verwoed gedebatteerd over de vraag of de islamitische wetgeving vrouwenbesnijdenis wel of niet verplicht stelt.

www.nrc.nl/W2/Lab/Profiel/Islam/besnij...

Ook niet in Nederland?

Lees meer hier:
"Vrouwenbesnijdenis ook Nederlands probleem"
www2.rnw.nl/rnw/nl/themes/samenleving/...

En meer hier: www.meisjesbesnijdenis.nl/beleid.html

Conclusie: Dayone roept maar wat (wederom).

Dr. Dr. Bartholdy | 15-03-05 | 14:27

Hirsi Ali heeft niets in de politiek te zoeken. Als ze de columnist wil uithangen en vanwege dat niet meer volwaardig haar plichten in de 2de kamer kan vervullen moet ze van haar zetel afstand doen. De VVD zal niet dwarsliggen want het is ze duidelijk dat ze schadelijk is voor de partij, net zoals ze schadelijk is geweest voor elk instituut dat ze verraden heeft.

Los van haar kamerzetel is ze enorm polarisend voor de nederlandse samenleving en vanwege haar, door persoonlijke rancune ingegeven, volledig respectloze manier van optreden iemand die het debat bij voorbaat om zeep helpt.

Pardoes | 15-03-05 | 14:26

@ Dayone

Ach so..

Wellicht dat je voortaan je inhoudsloze bijdrages als zodanig wil kenmerken?

Ze zijn namelijk niet echt te onderscheiden van de "inhoudelijke"..

Brusselmans | 15-03-05 | 14:20

En alle jongentjes worden medisch noodzakelijk besneden, tot het uit het ziekenfonds wordt geflikkerd, dan kan het opeens anders, goedkoper en op eigen kosten.
Een mooi voorbeeld hoe hypocriet er onder paars is gewerkt, en dan zeuren als de ziekenfondspremie weer omhoog gaat, als iemand iets vergoed krijgt, moet een ander er namelijk voor betalen.

gentle giant | 15-03-05 | 14:17

Zoals jij doet Brusselmans. Je hebt de hele tijd alleen maar op mijn 'inhoudloze' reacties gereageerd.

Dayone | 15-03-05 | 14:16

Hee Dayone dat van dat laatste keer reageren houd ik je aan he!!
Salaam aleikum!

Pannie | 15-03-05 | 14:13

neej ik als moslim betreur heel erg zwaar wat er is gebeurd met onze vriend tichtus. en dat meen ik oprecht. maja nu ben ik echt out bij GS

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 14:13

@ Dayone

Als jij nu eens inhoudelijk gaat reageren op TRS i.p.v. alles af te doen als kinderachtig (Melkert style zeg maar) kunnen wij ook weer verder.

Brusselmans | 15-03-05 | 14:12

Achie Dus Marokkanen moeten zich aanpassen aan de cultuur en normen en waarden van Nederland??? RASCIST!!!

Pannie | 15-03-05 | 14:10

Gaat het hier altijd zo? Tubifiks &Pannie, zijn jullie echt zo dom of doen jullie dit met opzet?
Dit is echt de laatste keer dat ik op jullie onzinnige postings reageer. Die concertkaartjes kunnen jullie wel vergeten.... en vergeet vanavond niet naar het jeugdjournaal te kijken. Ik neem aan dat mams alles nog 10x aan jullie uitlegt met een tolk erbij.

Dayone | 15-03-05 | 14:09

@ Achie Van de Egge

Ouwe Humorist!

Brusselmans | 15-03-05 | 14:08

@ tichtus
gut gut wat heb je nog een hard leventje... pas je dan aan aan de cultuur en normen en waarden en blabla van dat land!!

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 14:07

@Iedereen die Ayaan 'aan het werk wil zetten': Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze helemaal niet voor jullie werkt.
Voor wie dan wel?
Nou - IK ben een van de -tig duizend Nederlanders die haar bij de laatste 2e kamer verkiezing mijn stem gegeven heeft.
Dus volgens mij vertegenwoordigt ze mij.
Als iemand haar 'aan het werk mag zetten' ben ik het dus wel - niet jullie.
Ik vind dat ze onder de gegeven omstandigheden goed werk verricht dus als er morgen weer verkiezingen zijn krijgt ze m'n stem weer - met alle respect voor 'het gedachtengoed' van "Geert-voor-elk-wat-Wilders"

Met 'Submission' is door de ingebouwde provokatie glashelder aan het licht gekomen voor welke aspecten van de Islam Ayaan Nederland waarschuwen wil.
Zij is 'ervaringsdeskundige', ze heeft Theo van Gogh gewaarschuwd maar zelfs die begreep de verknipte denkwereld van veel islamieten niet voldoende. Met Salman Rushdi's 'fatwah' waren we de eerste keer gewaarschuwd. Met de moord op Theo nog een keer. De vliegtuigen in New York en de treinen in Madrid de handgranaten in het Laakkwartier - wie nu nog samen met Femke en Rosemuller en Geert Mak door wil met 'moslimpje vertroetelen' is een fellow traveller van het islam-fascisme - en L.F. Celine was ook heel grappig als ie joden uitschold...
(Een van jullie al eens op het plein voor de moskee van Mashad in Iran met een politie knuppel geslagen omdat ie daar als ongelovige kafir gearmd met z'n Amerikaans vriendin liep? Nou IK wel. En dat is - na de eerste schrik - allemaal prima in Mashad waar Allah de baas is, maar hier in Nederland wou ik er toch van verschoond blijven...)

tichtus | 15-03-05 | 14:05

@ TheRealShowstopper

Ik ken mensen die mensen kennen die mensen kennen die mensen kennen die
's avonds buiten trouwen, maar nooit met de handschoen aan!

Brusselmans | 15-03-05 | 14:03

@Dayone 15-03-05 @ 13:53

"Ik ken mensen..." is niet echt een sterk argument. Het zegt meer iets over de omgeving waaarin jij schijnt te verkeren.

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 14:01

@ carpa
snap je frustraties niet. tikkeltje overstresst? ga in je bedje liggen en Kouwesses(?) tellen

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 13:59

@ Dayone

Zalig zijn de onnozelen van geest.

Hoe abject je als holocaustontkenner ook moet zijn, alle ruimte dient te worden verkregen flagrante nonsens ten toon te spreiden, het vrije woord nietwaar?

Brusselmans | 15-03-05 | 13:59

@DAYONE
Dus Egypte ligt volgens jou in... Zuid Amerika?
knul je gaat steeds dommer lullen.

Tubifiks | 15-03-05 | 13:59

@Achie "zal het maar opvatten als een belediging" oh deze snap je wel, je weet zeker dat ik hem niet hoef uit te leggen? Sukkel

Carpa | 15-03-05 | 13:58

Dayone jij kent geen 'hoop Noord Afrikaanse mensen'

Pannie | 15-03-05 | 13:56

sorry

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 13:56

Saudie Arabië lijkt me wel geschikt om opnames te gaan maken enzo.
De democratie slaat daar ook toe heb ik begrepen uit het nieuws.
Ayaan regelt maar een boot ofzo met alle voor en tegenstanders, en ze vechten het daar maar uit.
Laten we ons in Nederland maar beperken tot de wat meer serieuzere zaken die ertoe doen, zoals werken ofzo. In plaats van agressieve malloten te sponsoren en de ruimte te geven elkaar (en ons) te lijf te gaan.
Als ik geweld wil zien stap ik wel naar een goeie mma- of kickbokswedstrijd.

By the way, wat vinden jullie van mijn gedichten een paar topics terug?

Eppo | 15-03-05 | 13:55

@thereal...
ik pleit voor akties met resultaten en nie enkel scheentrapperij. lof voor diegene die het verdient...
@ Carpa
zal het maar opvatten als een belediging en geen woorden aan vuil maken. zou zinloos zijn in jouwn geval...

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 13:54

Jongens jongens al dat gescheld over en weer, moet dat nou?
Wel eens van 'respect' gehoord? hehehe

Pannie | 15-03-05 | 13:53

Hoezo verloren?
Nogmaals: vrouwenbesnijdenis KOMT niet voor in Noord Afrika en ook niet in Nederland. Ik ken een hoop Noord-afrikaanse mensen die nog nooit eerder van dit verschijnsel gehoord hadden tot Ayaan erover begon.
Maar daarentegen ben ik wel blij dat ik hopenloze loosers zoals jij van de straat hou.

Dayone | 15-03-05 | 13:53

@ thereal...
ik pleit eigenlijk voor akties met resultaten en niet enkel teentrapperij. lof voordiegene die het verdient...

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 13:53

Hoezo verloren?
Nogmaals: vrouwenbesnijdenis KOMT niet voor in Noord Afrika en ook niet in Nederland. Ik ken een hoop Noord-afrikaanse mensen die nog nooit eerder van dit verschijnsel gehoord hadden tot Ayaan erover begon.
Maar daarentegen ben ik wel bij dat ik hopenloze loosers zoals jij van de straat hou.

Dayone | 15-03-05 | 13:53

@ Carpa

Sick! ;)

Brusselmans | 15-03-05 | 13:53

@Achie sorry dat ik aan je heilige Woutertje kwam maar het was de eerste die me te binnen schoot, voor de rest sterkte joh.

Carpa | 15-03-05 | 13:52

Carpa welke problemen?

Pannie | 15-03-05 | 13:51

@Achie Van de Egge 15-03-05 @ 13:42

"denk eerder gezegd dat het proces nog niet op gang is gekomen. "

Je pleit dus eigenlijk voor een intensivering, ik krijg spontaan allerlei ideeen waarvan ik mij afvraag of je die ook maar 1 keer ongestraft mag uitvoeren, net ziets als een 9 jarig grietje palen zeg maar.

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 13:50

@carpa wat ik bedoel is eigenlijk dat het hier alleen gaat over de akties van ayaan. en dan word wouter erbij betrokken. excuseer mij dan als ik vraag wat dit zou kunnen betekenen. misschien leer ik wel iets nieuws van je maar zoals ik al had gedacht, noppes. misschien moet jij eens proberen je hoofd uit de reet van Kouwes te halen en echt iets toevoegen.

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 13:50

@Brusselmans "Als je geschoren wordt moet je tenslotte stil zitten.." misschien hadden ze dat wel tegen AHA moeten zeggen want dan hadden we volgens velen nu al die problemen niet gehad...

Carpa | 15-03-05 | 13:49

Mijn hemel Achie, jij zegt ik begrijp niet waarom AH zoveel lof krijgt terwijl ze alleen maar praat en er geen actie is (vrij weergegeven), en vervolgens maak ik de vergelijking ach ik begrijp ook niet waarom WB zo populair is terwijl hij alleen maar praat en er geen actie is. Wat moet ik hier nu in godsnaam nog aan uitleggen? Vervolgens zeg je dat mijn opmerking niets toevoegd (hetgeen in niet met je deel, want mijn opmerking diende ervoor om de onzinnigheid van jouw opmerking te illustreren) waarop ik je dat duidelijk probeer te maken. Moet ik het soms met tekeningen voor je weergeven of zal ik Kouwes vragen of hij het even uitlegt??

Carpa | 15-03-05 | 13:47

@ Dayone

Komaan kerel!

Hoog ingezet en verloren.

Dat kan je volwassen ego toch wel aan?

Als je geschoren wordt moet je tenslotte stil zitten..

Brusselmans | 15-03-05 | 13:47

@ therealshowstopper, denk eerder gezegd dat het proces nog niet op gang is gekomen. behalve GS ken ik weinig moslimas die het met haar eens zijn. en ik ken veel moslimas
@ carpa weer een onzinnige opmerking. als mijn bewering niks toevoegt vind ik het wel raar dat je reageert. en wat betreft wouter, ken dr nog wel 150 opnoemen in de 2de kamer.

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 13:42

Hij wordt blijkbaar nog steeds gepest op school.

Bunt | 15-03-05 | 13:38

Dayone toen ik in de K3 leeftijd was legde ik altijd knopen in de ziekenfonsbrilletjes van figuren zoals jou.
Ik zou trouwens nooit figureren voor Submission II want die chagerijnige moslims snijen zo je strot eraf naar mijn idee....

Pannie | 15-03-05 | 13:38

wat ben jij ontzettend grappig zeg dayone, werd je vroeger veel gepest op school?

Tubifiks | 15-03-05 | 13:37

@achie ik gok net zo veel als jouw bewering waar ik op reageerde.

Carpa | 15-03-05 | 13:35

Zou Ajaan nog figuranten voor submission II nodig hebben? Pannie & Tubifiks melden zich! of toch maar liever met z'n tweeën naar K3?

Dayone | 15-03-05 | 13:34

@Achie Van de Egge 15-03-05 @ 13:10

Da's dus een teken dat het proces nog niet voltooid is.

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 13:32

@DAYONE
ik refereer aan je stelling van 15-03-05 @ 12:52 met daarin 'FEIT'
om 15-03-05 @ 13:07 heb je het ineens over 'ALS'.

Tubifiks | 15-03-05 | 13:31

Dayone met z'n kleutercomplex....

Pannie | 15-03-05 | 13:28

Tubifiks,
Ik zei... Als... dus 'Als vrouwenbesnijdenis in Nederland voorkomt', begrijp je. Heb niks aan mijn beweringen gewijzigd. De eerst-volgende keer dat jij een simpel stuk tekst begrijpt, krijg jij twee concertkaarten van K3 van mij, goed?

Dayone | 15-03-05 | 13:20

Daytone : "ik ben nu wel klaar met een stel eigenwijze kleuters te onderwijzen."
-
En in welke groep van de basisschool zit je zelf?

Bunt | 15-03-05 | 13:18

@Dayone 15-03-05 @ 13:07

Je bent zeker autodidact?

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 13:14

das makkelijk DAYONE, je verhaal wijzigen als je feiten niet kloppen.
'Vrouwenbesnijdenis komt alleen voor in Somalië... FEIT.'

Tubifiks | 15-03-05 | 13:12

@ brusselmans, nou het ging er volgens mij om dat ayaan vrouwen bevrijdde. en wanneer je bevrijdt bent betekent het dat je wel de mogelijkheid hebt om te zeggen dat je bent geholpen zonder bang te zijn van je man of anderen. en dit is nie gebeurd.
@ Carpa, leuke vergelijking maar voegt niks toe

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 13:10

@Carpa: Je hebt me omgeluld.

MacFrank | 15-03-05 | 13:08

Als vrouwenbesnijdenis in Nederland voorkomt dan worden die voornamelijk bij Somalische vrouwen uitgevoerd.
ps. ik ben nu wel klaar met een stel eigenwijze kleuters te onderwijzen.

Dayone | 15-03-05 | 13:07

Effe tussendoor: zou de lognazi effe @slagroom kunnen verblijden met een fijne ip-ban? Steeds maar weer dat linkje naar monstar vind ik nu wel genoeg geweest.

Ganglion | 15-03-05 | 13:05

@MacFrank mooi. Biertje?

Carpa | 15-03-05 | 13:05

@ Archie nee sorry, lees nog maar eens goed. Het gaat om de vergelijking, niet of jij Wouter Bos hebt genoemd, dat is mijn 'vergelijkende' voorbeeld....

Carpa | 15-03-05 | 13:04

@Ganglion: Inderdaad, de uitvoering van wet- en regelgeving verloopt verre van vlekkeloos.
@Carpa: Nu zijn we het eens.

MacFrank | 15-03-05 | 13:03

@DAYONE 15-03-05 @ 12:52
Verreweg de meeste besneden vrouwen, circa 110 miljoen, wonen in Afrika. In zeker 28 Afrikaanse landen gelegen tussen de evenaar en de kreeftskeerkring wordt vrouwenbesnijdenis stelselmatig toegepast (zie kaart). De landen buiten Afrika waar vrouwenbesnijdenis gebruikelijk is, liggen in Zuidoost-Azië (waaronder Indonesië, Sri Lanka en Maleisië) en op het Arabisch Schiereiland (Yemen, Oman en de Verenigde Arabische Emiraten).

Tubifiks | 15-03-05 | 13:02

@MacFrank nou ja volgens mij staat het hele integratievraagstuk op de politieke agenda (en de broodnodige emancipatie van moslima's, de onverdraagzaamheid van de radicale Islam, het mislukken van de multiculturele samenleving) mede dankzij AHA.

Carpa | 15-03-05 | 13:01

@MacFrank
Afgelopen week is er nog uitgebreid vergaderd in de Tweede Kamer over het onderwerp eerwraak, omdat het OM die zaken niet aanpakt.

@Dayone
Vrouwenbesnijdenis komt zelfs in Nederland voor. Jouw feitelijkheden slaan wellicht op een andere planeet?

Ganglion | 15-03-05 | 13:01

-weggejorist-

Slagroom | 15-03-05 | 12:58

@ carpa jah graag

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 12:58

@ Ganglion

Achie is van het soort dat stond te juichen toen Pol Pot Cambodia
"bevrijdde"..

Zijn verbazing dat nog geen enkele met de dood bedreigde en onderdrukte moslima op de Dam heeft staan actievoeren is even onnozel als genant.

Die meisjes zouden het toch zeker wel zeggen wanneer ze het niet eens zijn met Islamitische zegeningen als Eerwraak en Vrouwenbesnijdenis??

We leven toch in een vrij land?

Brusselmans | 15-03-05 | 12:58

@Dayone 15-03-05 @ 12:52

Alleen een feit in jouw beperkte wereld zeker. Via google alleen al kun je het tegenbewijs makkelijk vinden.

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 12:58

@Achie van Egge moet ik dat echt uit gaan leggen?

Carpa | 15-03-05 | 12:57

Dayone: RACIST!

Pannie | 15-03-05 | 12:57

@Carpa: Klinkt heel aardig, maar ze laat niets op de parlementaire agenda zetten. Zip, nul, nada. Waarom? Omdat wet- en regelgeving reeds sluitend is. Dat het niet goed gaat is een andere zaak.
Actievoeren dus, geen parlementariër.

MacFrank | 15-03-05 | 12:56

'Submission II' is al gemaakt door Kezban, een groep allochtone vrouwen die voorlichting verzorgt en mishandelde vrouwen opvangt. Kezban doet tenminste iets aan het probleem in plaats van alleen maar stennis maken.

Rotorknife | 15-03-05 | 12:55

@MacFrank nou volgens mij wordt haar het functioneren behoorlijk belet, maar goed. Volgens mij probeert ze juist die issues op de politieke agenda te krijgen, hetgeen (mede) haar taak als volksvertegenwoordiger is.

Carpa | 15-03-05 | 12:55

@Ganglion: Los van de naleving ervan voorziet wet- en regelgeving reeds in de door jou aangehaalde misstanden. Ik wil een parlementariër in de Tweede Kamer, geen activisten.

MacFrank | 15-03-05 | 12:53

nou ik heb wouter niet gebruikt in me zinnen. dus snap niet waarom je die vergelijking maakt?

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 12:52

Vrouwenbesnijdenis komt alleen voor in Somalië... FEIT. Het is in landen zoals Marokko en Turkije zelfs verboden. Vraag maar aan een aantal deskundige. Namen van politicie die wel wat voor de maatschappij hebben betekend? -Teveel om op te noemen- Je zou kunnen zeggen dat iedereen wel z'n steentje heeft bijgedragen.
ps. ik heb al een keer eerder (op een andere topic) aangegeven waarom ik vind dat Ajaan's werkwijze onjuist is. www.geenstijl.nl/mt/archieven/003697.h...

Dayone | 15-03-05 | 12:52

op onze kosten uiteraard...

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 12:52

@Achie Van de Egge ik begrijp ook niet waarom Wouter Bos zo populair is, kraamt ook alleen maar woorden uit en ook nog geen enkele actie gezien (eigenlijk heb ik nog helemaal niets gezien van Wouter)

Carpa | 15-03-05 | 12:51

@ TRS

Ik ga er vooralsnog van uit dat AHA binnen afzienbare tijd alsnog zal sterven met doorgesneden keel.

Aan pleitbezorgers van het Enige Ware Geloof als Bilharzia en Dayone zal het niet liggen.

Aan Mickey Mouse vonnissen is in Nederland geen gebrek, aan partijgebonden rechters evenmin.

Onwillekeurig vraag je af welke gesubsieerde actiegroepen zullen herrijzen mocht Ayaan het in haar duivelse hoofd halen de Profeet drie of viermaal pervers te noemen.

Dat alle Opperwezens nog tot ver in de mensheid tot op het bot beledigd moge worden.

Brusselmans | 15-03-05 | 12:51

@MacFrank
Zij vertegenwoordigt mij en honderdduizend anderen in Nederland, die ook vinden dat besnijdenis, eerwraak en andere middeleeuse excessen een halt moet worden toegeroepen en doet dus precies wat van haar gevraagd wordt.

Ganglion | 15-03-05 | 12:51

@Carpa: Haar functioneren wordt niet belet. Er zijn stromingen die haar het actievoeren willen beletten. Maar ze wordt betaald om als Tweede Kamerlid te functioneren en de issues waarmee ze zich bezighoudt staan niet op de parlementaire agenda.

MacFrank | 15-03-05 | 12:50

nou 1 enkel vrouw die zou verklaren dat ze door ayaan is geholpen zou voor mij meeeeer dan genoeg zijn. aan de woorden die ayaan uitspreekt heeft enkel zij voordeel aan. beetje winkelen in NY enz..

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 12:50

Wat voor soort aktie dacht je zelf aan?

Pannie | 15-03-05 | 12:49

@MacFrank dat proefde ik wel een beetje uit je woordkeus. Maar je vindt dat als een kamerlid het functioneren wordt belet dat ze maar op moet stappen?

Carpa | 15-03-05 | 12:49

kan maar nie begrijpen dat ayaan zoveel lof krijgt voor alleen de woorden die ze uitkraamt. heb nog geen enkele aktie gezien...

Achie Van de Egge | 15-03-05 | 12:47

@Carpa: Ik zei niet dat dit haar keus was! Echter, ze schijnt betaald te worden voor haar functie als volksvertegenwoordiger. Nu begin ik me af te vragen of ze in een wachtgeldregeling zit of gewoon haar werk niet doet, namelijk het volk vertegenwoordigen. Ergo, ik heb vraagtekens bij de huidige situatie. Nogmaals, ik heb niets tegen activisten maar doe dat dan op eigen kosten.

MacFrank | 15-03-05 | 12:42

@Brusselmans

graag uw visie op mijn post van 15-03-05 @ 12:12

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 12:41

bereikt dus...

Carpa | 15-03-05 | 12:39

@exarchos: Misschien een toestelletje van Exel overnemen voor weinig? Ze heeft 't vaak nodig :-)

MacFrank | 15-03-05 | 12:39

'ambtenaren vervangen door Polen etc...' Heb ik dat beweerd? Begrijpend lezen gaat niet iedereen even makkelijk af.

Dayone | 15-03-05 | 12:39

In Submission 3 (Die erover gaat dat Allah niet bestaat) gaat ze Koranteksten op naakte varkens projecteren.

Pannie | 15-03-05 | 12:39

@Bilharzia :-) ok las ik inderdaad even overheen, maar ik ben het dus niet met het of/of eens.
@MacFrank alsof dat haar streven/keuze is geweest...
De importantie van AHA en submission is het wakker schudden van de maatschappij, en als dat het enige is wat ze vereikt heeft ze het imho nog goed gedaan, of je het nu met haar eens bent of niet.

Carpa | 15-03-05 | 12:38

@Macfrank
die prive Orion kan ze nu wel shaken, die hebben we verpatst aan hiernaast. het wordt nu denk dan de F27

exarchos | 15-03-05 | 12:38

@Macfrank
die prive Orion kan nu wel shaken, die hebben we verpatst aan hiernaast. het wordt nu denk dan de F27

exarchos | 15-03-05 | 12:38

@ Dayone

Mag ik uw hooggeleerde beschouwingen nu eens vergezeld zien van argumenten?

Ik wacht nog immer op de vermeende vrouwenbesnijdenis die volgens jou alleen in Somalie zou plaats vinden.

En wanneer kom je nu met die lijst van Grote Leiders in den haag die "iets" voor de maatschappij hebben betekend, en daaruit voortvloeiend je eeuwige respect en zetel in de kamer hebben verdiend?

@ Ganglion

Lucas te kunnen verdragen is een fijn gevoel. Net zoals buikpijn een fijn gevoel is vlak voordat het ophoudt.

Brusselmans | 15-03-05 | 12:37

Bovendien vind ik dat Bilharzia het uitstekend heeft verwoord. Bilharzia, ik deel uw mening.

Dayone | 15-03-05 | 12:35

@Dayone
Tegenargumenten zijn slechts mogelijk, waar iemand iets beargumenteerd.
-
Jou gebrabbel over kinderarbeid, ambtenaren vervangen door Polen etc. valt daar niet onder. Wees daarom blij met het complimentje van Brusselmans, want het is niet niks om met lucas vergeleken te worden.

Ganglion | 15-03-05 | 12:32

@Carpa: ik doel meer op het feit dat met haar in Den Haag geen afspraak valt te maken. Communiceren doet ze wel, ja. Ze heeft de pers gegezeld en houdt menig krant als een soort 'toeter' voor haar mond. En als er genoeg pleures is uitgebroken gaat ze met een privé-Orion shoppen in NYC. Da's niet heel erg veel ruggegraat.
@Fuckje: Dat het parlement nu wakker is is het enige voordeel. Misschien nu doen waarvoor het bedoeld is.

MacFrank | 15-03-05 | 12:30

@ Carpa, waar mis je nou het gedeelte waarin in zeg dat het of/of is, en niet en/en? O ja, daar...

@ Ganglion, je uiterst hoogbegaafde manier van meningsuiting zegt meer over jou dan over mij lijkt me zo. Politiek is geen hollywood, laten we dat dan ook alsjeblieft zo houden, voordat we hier ook een swarzzzeneggert als gouveneurt krijgen...

Bilharzia | 15-03-05 | 12:29

Wat een stelletje hypocrieten hier zeg! altijd maar dat gekanker op 'Den Haag' durft er eentje daar lef te tonen is het ngo niet goed, durf te wedden dat 90% van die mensen niet eens meer dan 5 kamerleden kunnen opnoemen laat staan, wat men geacht wordt te doen daar. En wat nou 'ga eens werken' GVD de hele PvdA fractie gaat op stage?! yeah right vrije dag voor kids zul je bedoelen(Bos, en die dikke troel), en dat is nog maar het begin. Met 4 maanden reces (lees vakantie) heeft Ayaan tenminste het lef en de tijd om onder levensbedreigingen iets te zijn aan de problemen in dit land

exarchos | 15-03-05 | 12:27

@Dayone 15-03-05 @ 12:22

grapjas.

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 12:26

@MacFrank "Mevrouw AHA is volstrekt onbereikbaar voor 'de burger', hetgeen opvallend te noemen is voor een volksvertegenwoordiger."
Ben jij nou echt helemaal van deze wereld afgeweest de afgelopen 6 maanden of hoe zit dat?

Carpa | 15-03-05 | 12:22

@MacFrank,
ja, laat het parlement maar slapen joh!

Als ik goed nadenk over die uitspraak van die rechter, dan denk ik dat hij bedoelde dat Mohammed slechts met 1 meisje van 9 zijn tent deelde, en dus geen stelselmatige kinderverkrachter was.

fuckje | 15-03-05 | 12:22

Heerlijk, als mensen geen tegenargumenten kunnen bedenken en dus moeten beweren dat mijn 'gebral' (gewoon feitenkennis) een hoog Lucas gehalte heeft...
Brusselmans, ik bewonder uw strijdlust, maar zet toch mijn vraagtekens bij uw intellectuele capaciteiten, deze lijken mij niet afdoende voor het vormen van een gegronde mening.
Groeten

Dayone | 15-03-05 | 12:22

/Offtopic
Uit de Trouw:
MSN Messenger wordt meestal met chattende jeugd geassocieerd, maar inmiddels maken ook veel volwassenen er gebruik van. Op de site www.geenstijl.nl wordt dan ook al druk gespeculeerd over een ander gebruik van Bill: vrouwen in slaapkamers die in ruil voor een paar cent hun webcam even in- of uitzoomen.

door Vincent Dekker

(c) Trouw 2005 alle rechten voorbehouden
Vrijdag, 11 maart 2005 / pagina 3

Taaie | 15-03-05 | 12:21

@Bilharzia
Ga je bilnaad laten harsen en bespaar ons je onzinnige betoog. AHA keert zich tegen de mensonterende uitwassen binnen de islam en dat zou nog veel meer moeten gebeuren. De rest van politiek Den Haag heeft er het lef niet voor.

Ganglion | 15-03-05 | 12:19

Ik ben deze clitorisactiviste nu toch wel behoorlijk zat. Vanavond weer bij dat ingeslapen stel heren B&vD.
De scheiding van Staat & Kerk is een lachertje met dit Tweede Kamer-lid. Mevrouw AHA is volstrekt onbereikbaar voor 'de burger', hetgeen opvallend te noemen is voor een volksvertegenwoordiger.
Ga lekker de barricade op maar laat het Parlement functioneren zoals het bedoeld is, zonder hetze en/of circus.

MacFrank | 15-03-05 | 12:18

@Bilharzia jaja dus iedereen die een vreselijke persoonlijk ervaring heeft gehad die is per definitie niet gequalificeerd om hier iets aan te doen? Dus eh, Wiesenthal had niet op oorlogsmisdadigers mogen jagen (oh god nu begin ik zelf over WOII) of ouders van een vermoord kind mogen zich niet bezig houden met een actiegroep tegen zinloos geweld?

Carpa | 15-03-05 | 12:18

@Ganglion 15-03-05 @ 12:07

Ik denk niet dat je hetzelfde bedoelt als ik; lees even de uitspraak, bv. op nu.nl

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 12:17

Wat is dat? Tweede Kamer werk? Onder die Haagse kaasstolp zitten en ons voortdurend regeltjes opleggen. Kom zeg! Ayaan Hirsi Ali doet het fantastisch. Deden ze het allemaal maar zo goed.

leiden | 15-03-05 | 12:16

Ik heb er ook mijn twijfels bij of de tweede kamer nou zo'n geschikte plaats is voor AHA, maar juist die films, collumns en dergelijke vind ik heel waardevol. Het gaat namelijk gewoon om de emancipatie van de vrouw binnen de islamitische cultuur. Dit vind ik een zeer positieve en dappere positie. Het onderscheidt haar ook van het cynische en xenophobische geblaat van mensen als Wilders.

bastifantasti | 15-03-05 | 12:15

"De rechtbank gaf echter wel aan dat ze met haar uitlatingen over moslims de grenzen van het toelaatbare heeft opgezocht."

Dan wil ik wel eens weten waar die grens precies ligt.

"Volgens rechter R. Paris zijn de termen "pedofiel" en "pervers " verwijzend naar de profeet Mohammed "ongelukkig gekozen", omdat dit een patroon vereist, terwijl het in het verhaal over Mohammed gaat om een eenmalige gebeurtenis."

Eenmalig is dus geen pedofiel en niet pervers? En dus ook niet strafbaar?

"Hirsi Ali heeft deze termen een enkele maal gebruikt. "Daarmee is ze binnen de grenzen van het toelaatbare gebleven" , concludeert Paris.

"Het is echter de vraag of een veelvuldig gebruik van deze of soortgelijke woorden nog wel zal vallen binnen de toegestane grenzen", aldus de rechter. Hiermee waarschuwt hij het VVD-Kamerlid deze uitspraken niet te herhalen."

Is dit niet een verkapt spreekverbod?!

"De rechter vindt dat er onvoldoende aanleiding is om het vervolg op Submission te verbieden. Hij meent dat de visie van Hirsi Ali in deze film niet onrechtmatig is."

Tja, een film verbieden die nog niets een gemaakt is, is ook wel erg vreemd.

Ik zou overwegen om in hoger beroep te gaan als ik AHA was!

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 12:12

@Ganglion dus ze mag hem nu nog wel kinderneukert noemen (eenmalig) ?

Carpa | 15-03-05 | 12:11

Ayaan is een klitloos regressietherapeutje die met haar eenzijdige beeldvorming alleen maar zorgt voor meer verdeeldheid. Media lust er soep van, zij ook. Ik vind haar dan ook géén haar anders of beter dan radicale moslims. Zij bedreigen haar met de dood, zij dreigt hen eveneens door hun boegbeeld: de islam te ontnemen.

Doet me een beetje denken aan het hullie-zullie idee, blijven reflecteren over andermans rug tot er geen spaander meer heel is van de omgeving, alles voor eigen gelijk.

Ze is politica, en moet zich daarop ook blijven focussen, haar ideologie mag ze zeker kenbaar maken. Maar we zien toch Donner ook niet een docusoap maken over hoe gevaarlijk en kwetsend satire voor de Maatschappij is? Het is gewoon of/of en niet en/en. Politica of filmregisseur niet beide, dat is simpelweg mijn inziens niet de manier om je ideologie kenbaar te maken. Zou wat worden als iedereen maar films ging maken om persoonlijke trauma's uit het verleden te wreken.

En wat dat filmpje betreft: iedereen weet toch wat er zich kan afspelen in een dergelijk gezin, met wat voor normen- en waardenstelsel er in orthodoxe, fundamentalistische en radicale kringen wordt geleefd. Zij is voor mij echt niet de aangewezen persoon dit te recapituleren in een filmpje van 10 minuten, buiten dat vind ik dat het juist een escalerende werking kan hebben op de minder intellectueel bedeelden die (meestal) alles zwart-wit bekijken.

Kort gesteld: Ayaan ga naar Hollywood, of ga alsjeblieft doen waarvoor je bent aangenomen. Vergaderen dus..

Bilharzia | 15-03-05 | 12:10

@ Brusselmans precies, heftige statements en hoogdravende utopische principes wordt het helemaal in 2005, of was het nou 1975?

Carpa | 15-03-05 | 12:09

@TheRealShowstopper
De rechter doelt op het eenmalig doen van de uitspraak door AHA. Zij mag dus niet de woorden 'pervers' en 'pedofiel' herhalen aan het adres van mohammed. Blijkbaar ben je dus pas kwetsend wanneer je iets herhaaldelijk beweert. Voor iemand met een redelijke woordenschat moet dit niet onoverkomelijk zijn, lijkt me.

Ganglion | 15-03-05 | 12:07

@Brusselmans 15-03-05 @ 11:58

Mag ik mijn nederige waardering uitspreken voor de wijze van formulering uwerzijds?

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 12:06

@ Dayone

Je gebrabbel is van een hoog Lucas gehalte..

Brusselmans | 15-03-05 | 12:05

En Robje Moszkowicz zal wel weer flink frustie zijn na zn zoveelste niet gewonnen media zaakje.Wordt t voor hem ook niet eens tijd om te zoeken naar de nieuwe Robje Moszkowicz ??Alhoewel,dat zal niet moeilijk zijn.Pak een willekeurige cokejunk die nog redelijk uit zn woorden kan komen ,geef `m een stropdas et voilà .. We hebben een winnaaar!!!
---------
(wat blijft er over van de principes van een moslim als ze zich laten verdedigen door de vijand??Of zouden ze het niet weten dat Robje joods is)

Boze Buur | 15-03-05 | 12:04

Ajaan zal het vanavond bij Barend en van Dorp over de plannen van Wilders hebben..
Ik stel voor dat Ajaan zijn plannen maar eens moet overtreffen,
Wat nou minimumloon? Gewoon de kinderarbeid weer invoeren (gebeurt in Somalië ook) en als ze dan de pensioen gerechtigde leeftijd niet halen, is dit alleen maar mooi meegenomen. Hoeft niemand meer te zeuren over (pre)-pensioen enzo. Als we dan ook alle ambtenaren ontslaan hoeven we ook geen mensen meer uit Polen te halen. Want wie niet wil werken kan nog altijd submission 3, 4, 5... komen maken.

Dayone | 15-03-05 | 12:03

Het ene moment valt de media over AHA heen omdat ze naast haar politieke baan ook een film maakt en het andere moment beticht dezelfde haar mediageil te zijn. Een beetje een geval van de pot verwijt de ketel..

Gabr | 15-03-05 | 12:01

Wat een gelul dat ze het in haar vrije tijd moet maken, net alsof Submission I geen maatschappelijk doel heeft gediend. Haar strijd met de door haar gekozen middelen is van een immens publiekelijk belang, of je het er nou mee eens bent of niet. Zij maakt gvd geen soap o.i.d.

@ Fuckje IK!

Carpa | 15-03-05 | 12:01

Hirsi Ali werkt aan een vervolg op
?Submission?. Het thema van het tweede
deel is de manier waarop volgens haar de
islam het individu onderdrukt. Daartoe
wil zij koranteksten projecteren op
naakte mannen, onder wie een
homoseksuele man. Moslims beschouwen
dit als godslasterlijke elementen.

Ganglion | 15-03-05 | 12:00

excuses voor de dubbel post

Brusselmans | 15-03-05 | 11:59

Weet iemand waar ik de tekst van de uitspraak kan vinden? Op nu.nl wordt de indruk gewekt dat er geen sprake is van pedofilie als het een incidentele gebeurtenis betreft. Met andere woorden, iedereen mag ongestraft 1 keertje over een negenjarig meisje heen, als je het maar geen tweede keer doet ?! Dat kan toch niet waar zijn?!

TheRealShowstopper | 15-03-05 | 11:59

@ Dayone

Wat heeft een, ik noem een zijweg, Joop Atsma (CDA) voor "de maatschappij" betekend?

Doch wordt er aan zijn constante aanwezigheid in de kamer maar weinig bezwaar gemaakt.

Met Fatima bedoelde ik Elatik, niet uw persoontje.

Goddeloos is geen medicijn tegen onnozelheid (Elsbeth etty is ook atheist).

Vol blijven houden dat vrouwenbesnijdenis alleen in Somalie (niet geheel toevallig het geboorteland van AHA) voorkomt ruikt naar de riolen der politieke correctheid, waar de slachters van Allah tot hun middel in het bloed staan.

Brusselmans | 15-03-05 | 11:58

@ Dayone

Wat heeft een, ik noem een zijweg, Joop Atsma (CDA) voor "de maatschappij" betekend?

Doch wordt er aan zijn constante aanwezigheid in de kamer maar weinig bezwaar gemaakt.

Met Fatima bedoelde ik Elatik, niet uw persoontje.

Goddeloos is geen medicijn tegen onnozelheid (Elsbeth etty is ook atheist).

Vol blijven houden dat vrouwenbesnijdenis alleen in Somalie (niet geheel toevallig het geboorteland van AHA) voorkomt ruikt naar de riolen der politieke correctheid, waar de slachters van Allah tot hun middel in het bloed staan.

Brusselmans | 15-03-05 | 11:58

De meeste 2eKamerleden zijn grijze muizen,anoniem stemvee die zich door stoffige dossiers heenworstelen en dan de lijn van hun fractievoorzitter blindelings(moeten) volgen..
AHA werkt keihard voor goede zaken en gebruikt daarbij OOK ongewone middelen, goed toch?
Een fijn, hardwerkend mens voor wie ik alle respect heb en hou!

fuckje | 15-03-05 | 11:57

Ik vind haar standpunten echt wel ok en dat ze voor haar mening durft uit te komen mbt het moslimfundamentalisme heb ik alleen maar heel veel rspect voor en daar sta ik zelfs achter.
Maar wat is t nou voor n onzin om zo`n vage KUTfilm te maken die kant nog wal raakt.Dit is gewoon provocatie en heeft geen toevoegende waarde aan de discussie die in NL heerst.
Ga dan een docu maken waarin je alles echt aan de kaak stelt,ga op bezoek in wijken en laat zien wat er loos is.Maar zo`n quasi cult film waar toch alleen maar geitewollensokken in veels te kleine kutculttheaters naar kijken zitten haar aanhangers echt niet op te wachten hoor.
Ga iets nuttigs doen Ayaantje!

Boze Buur | 15-03-05 | 11:55

Ayaan Hirsi Ali!
Een vrouw met een ruggegraat van puur diamant!
Elk van je verlichte criticasters ; Nederlander, moslim of niet-moslim is moraal een laf stuk stront vergeleken met jou.
En dat weten ze.
De anti-multikul,anti-democraat,anti-feminist Femke Halsema is de nieuwe Hitler vergeleken met jouw gratie,moed en eerlijkheid in strijd voor vrouw-en mannenrechten.
En dat beseft Femke maar al te goed.
Islam is voor robots.
Islam is puur nazisme.
En we hebben het geweten.

Europa | 15-03-05 | 11:55

Islam is altijd en overal in oorlog met de kufar, het is een vergissing te denken dat de strijd alleen met wapens wordt gestreden en dat alleen moslims die naar wapens grijpen een gevaar zijn voor onze democratie.

Tubifiks | 15-03-05 | 11:52

Pfff, laten we dan ook gelijk maar jan marijnissen uit de kamer gooien want die heeft een boek geschreven, zo ken ik er nog wel een paar, zeik niet zo. Oh en Dayonne, dat zij nou ook nog eens geld kan verdienen met haar werk terwijl kunstenaars van een uitkerinkje moeten leven.... ach dat zegt meer over die sukkels die een beetje verf op een doek smeren en zich zelf de nieuwe van gogh vinden.

Qantrix | 15-03-05 | 11:52

Het leek mij al zeer onwaarschijnlijk dat ze de film niet mocht maken, zelfs als er in Nederland censuur in of verbod op een film komt dan moet ie toch eerst gemaakt zijn. Verder kan ik wel zeggen dat ik de film zeker niet ga kijken, op de een of andere manier is het niet echt "Theo".

Snotneus | 15-03-05 | 11:51

Ik vraag me af of Hirsi Ali zo origineel mogelijk zelfmoord probeert te plegen, door zich te laten vermoorden door fundamentalisten. Net als die mensen die met een replica pistool naar de politie rennen.

Framoes | 15-03-05 | 11:49

Politici die films maken, dat zou veel meer moeten gebeuren. Ik stel Wilders voor een filmpje te maken over de 'hardwerkende ambtenaar'. Kan een echte lowbudget film worden en gegarandeerd een kaskraker.

Ganglion | 15-03-05 | 11:47

Oke Brusselmans, wat heeft Ajaan voor de maatschappij betekend?
Wie zegt trouwens dat ik een 'zij' ben?
Bovendien ben ik rechtgeaard heiden. Goddeloos tot op het bot.

Dayone | 15-03-05 | 11:45

@Ganglion
Theo kan in ieder niet meer bevraagd worden of hij het nogmaals zo zou doen als hij de afloop zou weten.

Style Councillor | 15-03-05 | 11:43

Ayaan, Submission 2? Uitstekend! Maar doe dat wel ff in je vrije tijd die je al maanden voldoende hebt. Vooruit, ongeleid projectiel, stap uit de 2de kamer. Je bent een typisch geval van: Wie wil gaan werken maar nog niet kan, wie kan gaan werken maar nog niet wil.....

Kakbouter | 15-03-05 | 11:42

Hirsi Ali is een typisch voorbeeld van een verlichtingsfundamentalist. Welk een prachtig contradictio in terminus niet? Rucksichtslos vasthouden aan verlichting. Dan ben je origineel. En dat kan ik van maar heel weinig politici zeggen!

Derhalve | 15-03-05 | 11:39

@Style Councillor
Jij vond van Gogh zeker ook erg contraproductief?

Ganglion | 15-03-05 | 11:38

Fatima Elatik zal wel boos zijn.

Waarom zou een een film vooraf eigelijk niet verboden mogen worden?

Stem de PvdA! Stem Elatik!

@ Fuckje

Ik-zei-de-gek

@ Dayone

De gemiddelde moslim zou eens in zijn/haar botte hersenen moeten stampen dat in het verwerpelijke Nederland je elke vorm van religie belachelijk mag maken.

Niet leuk, wel toegestaan.

Dag Fatima!

Brusselmans | 15-03-05 | 11:37

Yep, was te verwachten (deze uitspraak) kan ze vanavond lekker Wilders afzeiken bij Barend en Open het Dorp.

Tegen de tijd dat die film gemaakt is krijgt de volgende wel weer een Nekschot.

Mooie dag trouwens vandaag

BenBack | 15-03-05 | 11:37

Ik begin bij Hirshi Ali ernstig te twijfelen aan haar motieven. Inmiddels lijkt ze me zo geobesedeerd door de negatieve kanten van de Islam, dat haar doel dit aan de kaak te stellen ieder middel schijnt te heiligen.

Verzwijging en wegredeneren van misstanden is apert fout, maar in deze zou zij zich langzamerhand wel eens kunnen gaan afvragen in hoeverre haar gedrag en uitingen (contra)productief zijn.

Style Councillor | 15-03-05 | 11:36

De boodschap van submission is gewoon een contradictio in terminus.

Dayone | 15-03-05 | 11:35

ze komt me eerder over als een gefrustreerd schaap dat met een hoop geblaat der eigen verleden probeert te verwerken. Kan ik me wel iets bij voorstellen.... Als je rondloopt met een verknipte chakra, om het maar eens plastisch uit te drukken.

nuckin*futs | 15-03-05 | 11:34

Vroeger was film een middel om kennis over te brengen (documentaire of zoiets heette dat). Mogelijk is het mogelijk via een documentaire ontwikkeling bij mohammedanen over te brengen door hem gratis te laten downloaden door de doelgroep (als de doelgroep de kenniszoekende mohammedanen zijn). Ik denk echter dat AHA zich nog steeds wil afzetten tegen de Wiardi Gekmanstichting.

Ksi-Ziks | 15-03-05 | 11:33

Mooi zo, het recht heeft gezegevierd. Komt weinig voor vandaag de dag, dus laten we deze uitspraak koesteren. Het maken van films om misstanden aan de kaak te ztellen, vind ik kamerwerk in optima forma. Veel beter dan de politica die beweert in een dipje te zitten, terwijl ze geniet van twee aan haar tepel lurkende pasgeboren koters of de politica die een weekje uit varen gaat in een onderzeeboot vol naar het echte gevecht hunkerende mannen.

Ganglion | 15-03-05 | 11:31

@fuckje

ikke,al die gastten hier roepen allemaal hetzelfde als wilders en hirsi ali maar als zij het zeggen is het plotseling niet goed ofzo.zeker jaloers dat zei wel aandacht krijgen in de pers.reaguren blijft natuurlijk een schreeuw om aandacht.dat is gedeeltelijk waar de populariteit van geenstijl op is gebaseerd.

nobushi | 15-03-05 | 11:30

hoezo zou je dingen op voorhand niet mogen verbieden? Extreem rechtse demonstraties worden ook gewoon verboden, nog voordat ze plaatsvinden.

Ali weet haar positie van kutneger goed uit te buiten, maar ze hoort niet in de politiek.

michiel | 15-03-05 | 11:29

Van mij mag ze zoveel films maken als ze wil, ze mag zich zelfs van mij kunstenaares noemen (wat ze in een interview met Paul Witteman deed) maar leef dan ook als een kunstenaar, wat inhoud: geef je zetel (in de tweede kamer)op, en probeer zoals een creatieve kunstenaar de eindjes aan elkaar te knopen.
ps: volgens mij is submission gewoon een autobiografie van Ajaan, de gemiddelde moslim zou zich daar niets van aan moeten trekken en medelijden met haar hebben.

Dayone | 15-03-05 | 11:28

Je bent toch wel een bekrompen burger, Hoxha. Maakt er iemand eens een stijlloos filmpje, moet ze van jou gelijk weer met haar neus de dossiers in.

Jean | 15-03-05 | 11:27

Censuur is nooit goed. Als je het er niet mee eens bent, ga je gewoon niet naar de film. It's a simple as that...

JBX | 15-03-05 | 11:27

Wat weer een vooroordelen over AHA. Ik blijf het een tof wijf vinden die opkomt voor mensenrechten, en of ze dat af en toe ook buiten de kamer doet, so what! genoeg grijze muizen in die kamer waar nooit iemand van heeft gehoord toch?
Ik steun haar, wie ook?

fuckje | 15-03-05 | 11:26

Ayaan Hirsi Ali, de Ali B. van de politiek. Er is vanuit de media gewoonweg niet aan dat mens te ontkomen: zet de tv aan, sla een krant open, surf het net, en Hirsi Ali dringt zich aan je op.

JackRandom | 15-03-05 | 11:24

Wat, wordt ze nog steeds betaald voor haar "werk" in de tweede kamer dan!? o_O

Dus wij maar betalen met z'n allen terwijl mevrouw lekker op vakantie gaat naar NY of in een comfortabele bungalow op een marinebasis vertoeft. En nu weer haar duurbetaalde tijd aan d'r hobbyprojectjes besteden. Het is ook altijd hetzelfde met die negerts :/

Jace | 15-03-05 | 11:18

En terecht! Of ze die suffe film nou gaat maken of niet (ga liever met moslima's in debat ofzo...), heel goed dat de wet er niet op voorhand tegenin gaat. Hup Robbie, terug naar je lijntje witgoed.

Oorlof | 15-03-05 | 11:17

Inderdaad maar hopen dat ze niet gaat filmen op de momenten dat ze in de kamer behoort te zitten :|

Mikey | 15-03-05 | 11:16

Maffe aanklacht, hoewel ik de film niet veel vind vind ik het toch goed dat ze nog zo'n kraker mag maken....

justice for all! | 15-03-05 | 11:16

Wel onderduiken, en ook weer provoceren Ej Hirsi Ali B als je zo'n toffe politikus bent dan ga je ook niet meer ondergedoken zitten als die klaar is.
Laffaard

Dj. Ango | 15-03-05 | 11:15

Welke rechter zou er nou ooit een film verbieden die uperhaupt nog nooit gemaakt is? Naif zeg, die aanklacht...

Forgeron | 15-03-05 | 11:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl