Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marcouch wil app tegen etnisch profileren

bontpet100.jpgEtnisch profileren: daar zou de Nederlandse politie zich dag in dag uit schuldig aan maken. Het staande houden van verdachte personen omdat ze een kleurtje hebben. Of een bontkraag. Van die dingen. Dat is een groot probleem, want individuen uit aantoonbaar minder crimineel-actieve bevolkingsgroepen moeten in het kader van vrijheid gelijkheid natuurlijk net zoveel staande gehouden worden als individuen uit aantoonbaar crimineel-actievere bevolkingsgroepen. Groepskenmerken projecteren op individuen is namelijk geen kwestie van statistiek, gezond verstand en ervaring op de straat: het is onversneden racisme. Logisch, nietwaar? Hoe dit vernederende probleem op te lossen? PvdA-kamerlid Achmed Marcouch heeft de oplossing: een app op je mobiel. Daarmee kun je dan registreren wat er is gebeurd en of het een terechte fouillering of iets dergelijks was. Heeft verder geen juridische consequenties of wat dan ook, maar het zou mensen moeten helpen om etnisch profileren bij de politie aan te tonen en te bestrijden. Hartstikke leuk en gejat uit de VS en het VK, want die richting moeten we echt op, naar het schijnt. Wat levert even zoeken naar de resultaten van de Angelsaksische app-varianten op? Niet bijster veel. Voornamelijk aankondigingen en jubelverhalen over de introductie van de apps, dat het zo nobel en zo goed is. Iets verder kijken levert al snel op dat de apps, ondanks massale media-aandacht, in het VK bijvoorbeeld slechts enkele duizenden keren zijn gedownload. De Amerikaanse app aan de andere kant van de grote plas kreeg ongeveer 5.000 klachten binnen. Daarvan waren er 4.800 dikke bullshit en slechts 200 enigszins bruikbaar. Zijn deze apps daarmee een effectief middel tegen etnisch profileren? Wij wagen het te betwijfelen. Een effectief symbool-plannetje om jezelf even midden op het podium te krijgen en de bedankjes van je achterban in ontvangst te nemen? Dat zeker.

Reaguursels

Inloggen

Etnisch profileren bestaat wel degelijk.
Kijk maar naar het vacaturebeleid bij diverse overheidsinstanties waaronder het politie apparaat zelf.

van Nazareth | 16-11-13 | 16:04

Bakito | 15-11-13 | 10:16 |
Je bent natuurlijk na een aanhouding gekrenkt en dan reageer je zo, heel vervelend man.
Wat mij betreft doorgaan met profileren, het zet tenminste zoden aan de dijk, ook racistisch?

lanexxx | 15-11-13 | 23:53

Google maar eens 'Ahmed Marcouch uitzetten marokkanen'. Citaat van Marcouch: 'Het heeft ook een preventieve werking: het toont aan dat Nederland niet gastvrij is voor mensen die een gevaar vormen.'

penduwer | 15-11-13 | 22:06

In het VK hangen in de shopping area's en publieke plaatsen overal camera's. Daarmee zijn 85% van de Britten tevreden; "I have nothing to hide", "and so what?".

penduwer | 15-11-13 | 21:57

Moi2, je kunt niemand verantwoordelijk houden voor de misstanden van een heel ras.
Buiten de profilering, die verder gewoon terecht is, is marcouch een goede vent.
Een van de weinigen die zegt waar het op staat en daarom door policor NL is weggemoffeld in de marge.
Met mensen zoals deze Marcouch in de regering zou het heel anders lopen met de multiculti-ellende die er op dit moment heerst.

Planet Nurf1303 | 15-11-13 | 19:50

Etnisch profileren is de meest rationele en meest efficiënte manier van profileren.

Baron Holbach | 15-11-13 | 18:35

Al die jonge, criminele Marokkanen profileren zich al etnisch door oude vrouwtjes, homo's en meisjes te beroven..

knerf | 15-11-13 | 18:06

Huh.., als het om de criminaliteitscijfers gaat mag er geen etnisch onderscheid worden gemaakt, dan zijn we allemaal nederlanders, waarom nu dan niet allemaal nederlanders.

louis6227 | 15-11-13 | 15:39

Ik zeg altijd: er moeten meer blanke omaatjes van boven de tachtig worden gefouilleerd want zoals iedereen weet moet je de echte criminelen zoeken in de hoek van de blanke omaatjes van boven de tachtig. En anders bent u een racist of fascist (dit naar keuze). Want u weet tog, Hitler was ook een omaatje van boven de tachtig. Allemaal.

lekker wijf | 15-11-13 | 14:46

Ja inderdaad, ik vind ook dat je voor iedere 100 hangfinnen ook 100 oma's van 75+ moet fouilleren! Of wacht,zou daar de pakkans lager zijn?

Behangdelul | 15-11-13 | 14:41

Ook graag een app over de etnische samenstelling van gevangenis-boeven.

meneer Q | 15-11-13 | 14:26

Gisteren een buitenlands artikel zitten lezen over wat Nederlanders nog bindt. Daar waar we vroeger een trotse natie waren die de wereldzeeen bevoeren, tot aan 1945 vijanden het leven zuur maakte, maar nu? Met al die nieuwe Nederlanders? Men stelde daar vragen bij.
Ik denk dat het antwoord dichtbij komt : er komt nog een dag dat we al dit soort mensen als Marcouch, Grot, Prem e.d. het land uit meppen. Die dag gaat ons weer binden! Een nieuwe nationale feestdag zit er aan te komen!

monokul | 15-11-13 | 14:00

Laat Marcouch eerst maar eens zorgen dat zijn landgenoten niet zo absurd vaak crimineel zijn.
-
Behandel mensen pas als gelijke als ze zich ook als gelijke in onze samenleving gedragen.
Tot die tijd mag de Nederlandse politie wat mij betreft Marokkanen als waarschijnlijke criminelen behandelen en ze net zo vaak fouilleren als ze maar willen.
De politie zal statistisch gezien 99 van de 100 keer gelijk hebben.... tenzij ze natuurlijk die ene "Nobele Marokkaanse vriend" van Links Nederland tegenkomen.

Moi2 | 15-11-13 | 13:26

Dan kunnen er nooit meer allochtonen worden aangehouden, omdat bijna alles op "discriminatie" gegooid wordt. Maar vrouwen geen hand geven of opstaan en ergens anders gaan zitten als er een vrouw naast bepaalde mannen gaat zitten, dat mag wel. Bah!

Maria.1 | 15-11-13 | 13:13

-weggejorist-

electric.retard | 15-11-13 | 12:59

@ Cuyahoga | 15-11-13 | 10:59 | + 7 -

Bizar he!
Daarom linkte ik het ook.
Af en toe struinen op Joop doet mij weer eens realiseren hoeveel gekko`s er zijn in Nederland.

Spokoynoy Nochi | 15-11-13 | 12:57

Etnisch profileren, is dat niet landelijk ingevoerd door Quinsy Gario?

Schoorsteenveger | 15-11-13 | 12:40

Zo n beetje heel Rotterdam is zwart, als je daar iemand aanhoud is het dan bij voorbaat al discriminatie ? Helaas bewijzen de statistieken dat heel veel mensen toch echt crimineel zijn!

GebuktIsGenomen | 15-11-13 | 12:35

Iedereen zonder werk met uitkering moet straks verplicht korfballen met instemming van Jetta klijnsma, dit gaan we merken criminaliteitscijfers zullen spectaculair dalen, discriminatie door pliesie zal niet meer kunnen ze zijn allemaal bezig met korfballen.
Mogelijk kan zelfs het pliesiecorps inkrimpen of zich meer met snelheidsovertreders bezig houden.

gebrokenvleugel | 15-11-13 | 12:06

Symboolpolitiek van het onzuiverste water.

Koonkluk Huis | 15-11-13 | 12:01

Maar mogen blanken die app dan ook gebruiken als ze staande worden gehouden of zijn die uitgesloten?

Conan de Rabarber | 15-11-13 | 11:43

Is het niet slimmer om een app te maken voor overlast (geweld, spugen, uitdagen, lastig vallen nog meer crimineel gedrag) van marokkanen?

Indianaskywalker | 15-11-13 | 11:37

@Bakito | 15-11-13 | 10:16 |
Om je even een idee te geven hoe moedeloos de politie is in bepaalde PvdA bolwerken, quote ik even een bevriende politie agent bij het district Hollands Midden: Het oppakken van niet-Westerse allochtonen heeft geen enkele zin. Wij zijn langer bezig met het papierwerk en de beschuldigingen van discriminatie dan zij nodig hebben om weer lachend buiten te staan. Daarnaast zijn ze onbeschoft en worden ze 9 van de 10 keer na veel zware feiten toch weer vrij gesproken door de rechters. Hij is er zelfs zo moedeloos van geworden dat ze ze bijna niet meer oppakken ondanks dat ze precies weten wie het zijn. Ze staan boven de wet en praten met ouders heeft geen zin, omdat die het gedrag of niet kunnen wijzigen van hun prinsjes of niet willen wijzigen omdat ze zorgen voor extra inkomen. Van alle criminaliteit in HM wordt bijna 80% gedaan door niet-Westerse allochtonen. Het is dan toch bijna niet verwonderlijk dat bij verdachte gedragingen ze iemand met zo'n achtergrond eerder staande houden voor een gesprekje (waarbij ze vaak hondsbrutaal zijn en schelden) dan dat men een autochtoon doet? Ze maken een klein deel uit van de bevolking, maar zorgen voor de meeste ellende. Dat is geen fabeltje, maar een feit. Heeft geen kont te maken met racisme of discriminatie. Skinheads worden tenslotte ook extra in de gaten en staande gehouden. Ook onterecht?

Fopspeen | 15-11-13 | 11:33

profileren is discriminatie en dat komt in veel vervormen voor
kijk dit nu "Scholieren verplicht met groen mandje"
www.telegraaf.nl/binnenland/22060398/_...
ik verwacht nu wel dat Marcouch hier tegen in het geweer komt........ of mag deze discriminatie wel van Marcouch?

janneman1977 | 15-11-13 | 11:19

@Bakito | 15-11-13 | 10:16
Klopt, die blauwe schoften halen altijd rechts in.

En als ik dan met tien negers, vijf aziaten, drie Zwarte Pieten en een kip in de auto zit, dan moet ik mijn rijbewijs laten zien? En waarom? "Omdat u de bestuurder bent"? Omdat de blauwe schoften gewoon dikke racisten tegen roomblanke azijnpissers zijn!

*woest op app knopje ramt*

dlseth_ | 15-11-13 | 11:15

Wat is toch het probleem?
Bepaalde groepen zijn gewoon oververtegenwoordigd in de criminaliteits statistieken.
En worden dus navenant vaker staande en aangehouden.
Knetterharde feiten.
En dat is natuurlijk allemaal de schuld van de gemene boze blanke meneer.
Tijd dat de boze blanke meneer weer een zweep in zijn handen krijgt.
Ben je zo van dat gezeik af.

Spokoynoy Nochi | 15-11-13 | 11:11

Een Zwarte Piet-app.

Handig.

zeg maar jansen | 15-11-13 | 11:09

@Cuyahoga | 15-11-13 | 10:59 | + 0 -
LoL.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 11:03

Ik voel me als automobilist ook aardig geprofileerd. Misschien niet etnisch maar feit is wel dat ik meerdere keren per dag wordt gecontroleerd.

witwas | 15-11-13 | 11:02

"Het staande houden van verdachte personen omdat ze een kleurtje hebben" moet natuurlijk zijn "het staande houden van personen omdat ze een verdacht kleurtje hebben". Detail.

VanBukkem | 15-11-13 | 11:00

Ik zat net toevallig die link van Spokonoy uit het vorige topic te lezen:

www.joop.nl/leven/detail/artikel/23733...

Wat daar voor volk in de panelen zit, ik weet het niet. Dat zijn heel ernstige gevallen, daar verbleken onze huistrollen nog bij.

Hier een comment van de heer Frank Assmann (nomen est omen):
"Als er raciaal geprofileerd wordt is het logisch dat er oververtegenwoordiging is.De roomblanke criminele PVV aso die een gewelddadige crimineel is (zoals iedere PVVer) mag namelijk doorlopen bij controle."

Cuyahoga | 15-11-13 | 10:59

Vind ik ook. Ook een blaastest in het bejaardenthuis. En waarom bij een verkrachter altijd op zoek naar een man. Ook al komt het bijna niet voor dat het een vrouw is, moet je daar minstens net zo veel tijd in steken. Zucht.....

VincentTheSaint | 15-11-13 | 10:59

Etnisch profileren is ontstaat door keer op keer crimineel gedrag van groepen met een bepaalde etniciteit. Daar ligt dan ook de oplossing. Door het goede voorbeeld te geven als groep. Verbeter de wereld etc.. Zo een naar andere wijzende Marcouch is niet het goede voorbeeld. Dat is precies waar het aan ontbreekt bij deze mensen. Zelfreflectie.

Amano | 15-11-13 | 10:56

Maar staan er ook sancties op bij misbruik van de app? Zoals er ook straf staat op het doen van een valse aangifte? En wat als diegene die wordt aangehouden ook daadwerkelijk wat gedaan heeft?
Kan Marcouch niet beter een oproep doen aan zijn mensen dat zijzelf verantwoordelijk zijn voor de negatieve assosciatie die mensen bij marrokkanen hebben? Dat, als zij aantoonbaar een aanwinst zijn voor de samenleving, er minder "gediscrimineerd" wordt? Of is dat mensen opzadelen met verantwoordelijkheid en dat moeten wij als PvdA-ers niet willen met ons allen?

Sadomassochristus | 15-11-13 | 10:56

Kansenjeugd vragen of ze gediscrimineerd worden, daar verwacht ik net zulke zinnige uitkomsten van als van die enquete onder overvallers over hoe je je als slachtoffer het beste op kan stellen ("bek houden, spullen afgeven")

Uiteraard is het projecteren van groepskenmerken op een individu natuurlijk niet altijd racisme, je moet je namelijk wel afvragen welke groep. Als je staande wordt gehouden is dat misschien niet omdat je als Marokkaan in een dikke Range Rover rondrijdt, maar omdat je als jong knulletje met bontkraag en petje in zo'n auto (uiteraard wit of zwart) in een slechte buurt al 5 keer hetzelfde blokje on hebt gereden met je blik richting stoep. Dan pakken ze je ook als je blank bent, maar ja, er zijn gewoon minder blanken die dat doen. Geen racisme of zelfs kanskansberekening van agenten, maar de uitkomst van onpartijdige statistiek

Muxje | 15-11-13 | 10:56

Die Mocro's, moe-landers, Antillianen, Roma etc zijn ZICHZELF nogal etnisch aan het profileren in de misdaadstatistieken.
DAT is het probleem.

Eric Blair | 15-11-13 | 10:54

Hebben die anti-blanke beroepswerklozen niets anders te doen... tot 2053 ?

duitse herder | 15-11-13 | 10:54

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:42
Kijken of het relevant is.

Mark Smith | 15-11-13 | 10:54

Het eeuwige gehuil over racisme weer. Of het nou hier is, of in de VS, of in Frankrijk, er zijn groepen die zich moedwillig segregeren van de samenleving, en krijsen als een speenvarken als die op de deur komt kloppen.

Ondertussen had je in Engeland zo'n walgelijke zaak van een stel Paki's die achter blanke meisjes van zo'n 12 jaar oud aan gingen, om ze bruut te verkrachten. Voor een aantal jaar. Was dat racisme? Nee hoor, gewoon een doodnormale misdaad. Nu is het echt niet zo dat ze alleen maar blanken pakken. Ook andere buiten de groep moeten het ontgelden. Maar is dat geen profileren, dan?

Trouwens, volgens mij is het onzin dat die gasten alleen maar op afkomst gepakt worden. Heel crimineel Marokko in Nederland heeft hetzelfde uniform aan, en hangt ook nog dikwijls in grote, luide groepjes rond. Ja, dan trek je de aandacht. Moet je met je blanke vriendjes eens je kop kaalscheren, kisten aan, bomberjackje, en met Schultenbräu in je knuisten gaan lopen schreeuwen op straat. Kijken hoe lang het duurt voordat je "geprofileerd" wordt.

Niet geprofileerd worden? Doe gewoon normaal. Het gaat echt niet alleen om de huidskleur.

Piet van het Padje | 15-11-13 | 10:54

Als het om subsidie binnen harken gaat staat schofterige moslimsbroeder marcouch VOORAAN met etnische profielen om voor de moslim gemeenschap de infidel leeg te trekken.

Dus voortaan niet meer etnisch profileren voor subsidies maar WEL etnisch profileren als het gaat om criminelen opsporen.

Het weinige geld dat voorhanden is moet gericht besteedt worden en de inzet moet worden de ergste criminelen opsporen en in geval dubbelpaspoort de Nederlandse intrekken.

Dat spaart aan zoveel kanten miljarden uit.

solidstate | 15-11-13 | 10:52

Als die app meteen even bijhoudt hoevaak de bondkraag op Marktplaats zit en de Jihad site dan zeg ik doen!

funkyd | 15-11-13 | 10:49

Goed”, zei de boer.
“Vanacht zijn er alweer drie kippen op een gruwelijke manier om het leven gebracht. Hun strotten werden doorgebeten, twee zijn er half opgegeten, van één hebben we alleen de kop nog en heel het erf ligt onder de veren en het bloed.
Ik ga maar weer eens met Vos praten.”
“Aha”, zeiden Demenschen, “dat mag dus niet, dat is profilerend en racistisch.”
“Ja, moet je eens luisteren”, zei de boer, “bijna iedere keer als mijn kippen dood zijn is het Vos geweest. Een keer zat er één onder de auto van de postbode, en één keer was het de kat van de buren, maar alle andere keren was het de Vos. Loop maar naar zijn hol, daar zul je de overblijfselen vinden.”
“Ja, dat mag dus niet”, zeiden Demenschen. “Je moet alle dieren ondervragen.”
“Schaap, heb jij de kippen vermoord”, vroeg de boer.
“Meh, nee natuurlijk niet”, zei Schaap, “ik ben vegetarisch en pacifist.”
“Koe, heb jij de kippen vermoord?”
“Boeh, nee natuurlijk niet”, zei Koe. “Ik lust geen vlees en mijn tanden zijn niet scherp genoeg.”
“Konijn, heb jij de kippen vermoord?”
“Nee, natuurlijk niet”, zei Konijn. “Doe effe normaal, wij konijnen eten geen Kip”
“Tja, dan kom ik toch weer bij Vos uit”, zei de boer.
Demenschen protesteerden nog wat maar gingen toch mee naar het hol van de Vos.
Daar vonden zij verschillende kippedelen, ingewanden, koppen, veren. Vos was nergens te bekennen.
“Dus de volgende keer ga ik meteen naar Vos”, zei de boer. “Misschien ben ik dan wel op tijd om hem te betrappen.”
“Ja, dat mag dus niet”, zeiden Demenschen.
“Jij bent gewoon een vuile racist”

Cuyahoga | 15-11-13 | 10:49

Arrested Development | 15-11-13 | 10:14 | + 2 -

Die is zojuist gestolen, door een appen'de bontsteelgraagkraag.

[G]eenstijl | 15-11-13 | 10:45

Nederland heeft een aandachtshoeren probleem.

VanDattum | 15-11-13 | 10:43

De PVDA wil dat we geen onderscheid meer maken tussen ras en afkomst want dat zou stigmatiserend zijn, terwijl links juist zijn stemmen genereert door dat onderscheid juist wel te maken en alle blanken weg te zetten als racisten en vreemdelingen door middel van allerlei voordeel regeltje en positieve discriminatie voor te trekken in de samenleving. Maar juist als de statistieken bewijzen dat ze verkeerd bezig zijn, is het niet hun schuld maar die van racisten, terwijl feitelijk juist zei de grootste racisten in het land zijn.

StijlvolRechts | 15-11-13 | 10:43

@Mark Smith | 15-11-13 | 10:38 | + 0 -
En als je een FiPo maakt, wat doet de middenstand dan in je dorp?

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:42

Ik wil een app tegen Marcouch

[G]eenstijl | 15-11-13 | 10:42

Etnische bontkraag? Alleen dieren hebben een etnische bontkraag als die uit hun nek groeit. Bij mensen heet dit mode.

Petrus de Rewa | 15-11-13 | 10:40

Bij ons in het dorp belt de middenstand elkaar gewoon op als er een boet'nlaander in het winkelcentrum wordt gesignaleerd.

Mark Smith | 15-11-13 | 10:38

Nu nog een app welke live statistieken laat zien van gepleegde crimes en aantallen veroordeelden en opgesloten in de gevangenissen, gesorteerd per religie en huidskleur.

Methylfenidaat | 15-11-13 | 10:38

Links begaat hiermee een grote fout. Wordt in sommige kringen een data-deadlock genoemd. Je kunt je politieke ideologie tegen de klippen op propageren. Je kunt iedereen wegzetten als Fout, wanneer ze het niet met je eens zijn.
Maar data en statistiek, daar is geen kruid tegen gewassen. Laat de doelgroep maar specifiek invullen hoe wat en waar onze politie deze zogenaamde delicten pleegt.
Ben reuze benieuwd naar de uitslagen.
Misschien kunnen we over een jaartje of twee dan ein-de-lijk eens vaststellen dat het probleem niet bij de overheid of bevolking ligt, maar bij een clubje subversieve elementen die thuis met de paplepel krijgt ingegoten; jai iesj stoere man, jai niet hoeven lausteren naar kafir kazen.
En ja, ik weet dat er ook ruimte voor nuance moet blijven. Maar ik geloof er heilig in dat dit probleem geen probleem van een overwegend racistisch politiekorps is. Hell no! Daarvoor zie ik dergelijke kansenparels iets te vaak in de stad voorbij marcheren.
-
Hier in Maastricht is er (voor een expat met buitenlandse nummerplaat) geen ontkomen aan. Soms rijden ze me zelfs klem, en de politie, die blijft maar braaf noteren. Je ziet dat ze staande gehouden worden, om daarna weer lachend afscheid van elkaar te nemen. Racisme, my **s.

DaughtersofLot | 15-11-13 | 10:36

Dit is zeker een grApp??

NACademicus | 15-11-13 | 10:36

necrosis | 15-11-13 | 10:20
Je bent een herhalio, een vervelio en plempt aanhoudend zeikreacties.

Mark Smith | 15-11-13 | 10:35

Bondscoach van Ass heeft een app waarmee speeltijd wordt geanalyseerd. Dat helpt ook niet.

Einde van de Domheid | 15-11-13 | 10:32

Zo'n appje kan ik dan wel maken voor 1.700.000,- eurootjes. Helaas heb ik geen banden met de rode broeders dus het ongetwijfeld lucratieve klusje zal wel gaan naar een fatsoenlijke moeilijke bril met partij abo.

aardappelninja | 15-11-13 | 10:31

De bedoeling van dit stukje is dat fouilleren beperkt wordt tot Marokkaanse jongeren?

Einde van de Domheid | 15-11-13 | 10:31

Verdeel em heersch tactiek van de moslim. Heel slim. Totale haat creeeren tussen blanke en niet blanke Nederlanders om de moslim groep nog groter te laten lijken en wie weet zelfs hier en daar zieltjes scoren voor HUN jihad. We worden met zn allen gekaapt, jongens ! We mogen ons ook niet verdedigen, want de racidme kaart wordt snel getrokken en zodadelijk zelfs via de app. Hier wordt opzettelijk haat gecreeerd door Marcouch. Prem deed het al een halve maand eerder, met Sinterklaas.

RegseHippie | 15-11-13 | 10:29

Bakito | 15-11-13 | 10:16 | + -4 -
Inderdaad, bepaalde groepen komen vaker in de statistieken voor (en worden daarmee gestigmatiseerd en gediscrimineerd) doordat de politie een voorkeur voor ze heeft.

Onderbuik ik niet en hoef jij ook niet te te verzinnen, gewoon van onze vrienden van degarereligie.nl. Zeker weten dat het dan zo is. Of misschien toch wat necrosis 10:13 zegt, ook op zijn minst een beetje waar?

TheseDays00 | 15-11-13 | 10:28

@necrosis | 15-11-13 | 10:20 | + 4 -
Ik dacht ik vandaag bakitodienst had.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:26

Net wat Bakito zegt waarheid als een koe! Blijf maar minnetjes geven maar hij heeft wel gelijk!

Man-Bijt-Hond | 15-11-13 | 10:25

Als je als agent een app nodig hebt voor zoiets ben je per definitie incompetent..

bedwetertje | 15-11-13 | 10:24

@Fopspeen | 15-11-13 | 10:21 | + 1 -
Als ze in Rotterdam Zuid, met veelal allochtonen gaan fouilleren, moeten ze dus ook in Blaricum zo'n actie opzetten.

Het gaat dus niet om de eventuele doelmatigheid van zo'n actie maar om gelijkheid. Totaal gestoord dus die politiek.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:24

Bakito | 15-11-13 | 10:16 | + -4 -
"... dat zijn oren laat hangen naar het eeuwige gejank van de PV-burgerlul."

De Proces-Verbaal-burgerlul, ja zo kan je de brave Nederlandse burger wel beschrijven. Krijgt alleen maar proces verbalen maar worden daarentegen niet steeds gefouilleerd.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:23

Gaat niet werken. Straks zegt'ie mongool dat de app racistisch is.

Parelmoer | 15-11-13 | 10:21

En hoe gaan ze dat toetsen dan? Want gepigmenteerde medemensen voelen zich al heel gauw slachtoffer, zelfs als ze dader zijn. Dat wordt ze namelijk met de linkse paplepel ingegoten. Alles wat de blanke man tenslotte doet komt voort uit racisme. Sinterklaas? Racisme! Kerstboom? Racisme! Vrouwen zonder hoofddoek? Racisme! Smurfen? Racisme! Bruine vla? Racisme! Vriendelijk groeten? Vast wel een vorm van racisme! Werken voor je geld? Helemaal racisme!

Fopspeen | 15-11-13 | 10:21

Marcouch is voor mij toch de wolf in ......... ach vul zelf maar in.

nan6896 | 15-11-13 | 10:20

@Bakito | 15-11-13 | 10:16
En jij bent een herhalio, een vervelio en plempt aanhoudende zeikreacties!
*sorry @Joris, moest even*

necrosis | 15-11-13 | 10:20

@Bakito | 15-11-13 | 10:19 | + 0 -
Je woont in een bos, met een eekhoorn en een verdwaalde paddestoel, soms moet je ook gewoon accepteren dat je geen verstand hebt van grootstedelijke problemen.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:20

Als anders-gekleurden niet crimineler waren dan bestond raciaal profileren niet eens. Maar laten we oorzaak en gevolg maar weer omdraaien.

Hans Hillen | 15-11-13 | 10:20

Alle finnen van een chip voorzien en een app maken om ze te tracken. Zodat plaats en tijd voldoende informatie is om de juiste persoon erbij op te pakken.

byebyeholland | 15-11-13 | 10:20

-weggejorist-

hfakker | 15-11-13 | 10:19

vraagstaart | 15-11-13 | 10:17 | + 2 -
Volslagen onzin

Bakito | 15-11-13 | 10:19

Wanneer wordt verwacht dat mensen, en ook de politie, zich niet meer laten beïnvloeden door hun eerste indrukken, dan kan men het beste bij iedereen de ogen uitsnijden. Want door de natuur bepaalde selectie-reacties, zoals je ook bij de dieren ziet, kan je op een andere manier vrijwel niet onderdrukken.

Simon de Danser | 15-11-13 | 10:19

@vraagstaart | 15-11-13 | 10:17 | + 1 -
Dit is ook gewoon racisme. De eigen groep wordt ontzien en de slachtoffers vaak in de andere etnische groep gezocht.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:18

Marcouch komt op voor z,n bloedeigen electoraat zoveel is wel duidelijk.

william7055 | 15-11-13 | 10:18

Het zou fijn zijn als slachtoffers van overvallen, berovingen, mishandelingen en verkrachtingen zo'n app zouden hebben.

Want heel komisch: de slachtoffers van allochtone criminelen zijn altijd blanke Nederlanders. Je zou bijna racisme gaan vermoeden, ware het niet zo dat racisme uiteraard een exclusief blanke eigenschap is.

vraagstaart | 15-11-13 | 10:17

Een verkapte manier om is racisme te zeggen.

Boerenhoofd | 15-11-13 | 10:16

De politie is een rechts en racistisch instituut dat zijn oren laat hangen naar het eeuwige gejank van de PV-burgerlul. Dit land is doodziek.

Bakito | 15-11-13 | 10:16

Typisch PvdA, symboolpolitiek, doet het goed in de MSM. Ik had van Marcouch meer nuchterheid verwacht.

BroodenSpelen | 15-11-13 | 10:15

@Botte Hork | 15-11-13 | 10:12
Je was me voor, waarde coalitiegenoot....

necrosis | 15-11-13 | 10:15

Nu het zwartepieten debat geëindigd is 0-1 voor Piet, wordt dit het nieuwe zwartepieten debat.

ole guapa | 15-11-13 | 10:15

En wie moeten de ontwikkeling van deze bullshit app betalen? Juist. Ga toch fietsen.

Arrested Development | 15-11-13 | 10:14

Het gekke is dat de onbewezen etnisch profileren van de Nederlandse politie geregistreerd dient te worden, maar een eventueel etnisch profileren van de politie al gebaseerd kan zijn op statistieken die ontkend worden.

Laat het even op je inwerken, ik ben niet dronken, maar in deze zin toon ik een aantal keer hypocriet gedrag aan.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:14

Twee woorden: opsporing verzocht.......

necrosis | 15-11-13 | 10:13

Ze kunnen beter een Opsporing Verzocht App ontwikkelen.

Botte Hork | 15-11-13 | 10:12

IK wil een APP tegen stompzinnige politici.

HoutekopHarryHendrik | 15-11-13 | 10:12

Mooi appje om de politie- en systeemhaters mee te achterhalen.

rara | 15-11-13 | 10:12

Zodra een bestuurder/politicus iets met IT wil oplossen weet ik dat ik privacy kwijt ben + een hoop geld.

Kaas de Vies | 15-11-13 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken