Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Handelsverdrag EU/VS gaat soevereiniteit slopen

defikerin.pngHey. Wat ziet ons eurokritische arendsoog nu? Is dat ACTA maar dan erger? De Transatlantic Trade and Investment Partnership (TTIP) is bijna afgerond, een handelsverdrag tussen VS en EU waar u, sssssttt, niks van mag weten. Gelukkig lekt Wikileaks de complete ZEER GEHEIME TEKST van de Intellectual Property Rights Chapter (het copyrightwetten-gedeelte) uit het Trans-Pacific Partnership (TPP) een voorloper van het aanstaande TTIP-pact tussen de EU en de VS, waar Obama in januari de onderhandelingen voor opende. U dacht dat ACTA, SOPA & CETA erg waren? Haal dan alvast maar de puffer en de valeriaan van zolder. Al die zogenaamd afgebroken verdragen worden gewoon weer nieuw leven ingeblazen via wederom een geheim verdrag. U dacht dat de EU leerde van de vorige keren? Hahaha. Nee. Ze willen hoe dan ook burgers naaien, vrijheid en privacy schenden en dat per se via geheime verdagen doen. Klootzakken. The Guardian berichtte vorige week al over het gehele verdrag waarmee allerlei parasitaire, ondemocratische en burgerhatende regulaties onze economie in sijpelen. Guardian vreest dat er een Investor-state dispute settlement in het TTIP wordt ingebouwd. Kern: "it would allow a secretive panel of corporate lawyers to overrule the will of parliament and destroy our legal protections." Weg soevereiniteit. Weg democratische principe. Weg rechterlijke macht. Misschien moeten we dat maar niet willen met elkaar. Misschien is ook het een goed idee dat al die correspondenten in Brussel van de Volkskrant, de NRC, de NOS en al die gevestigde media eens wat zeer kritische vragen gaan stellen. Niet lachen, we bedoelen het serieus, maar misschien is het ook tijd dat de EU eens gewoon openheid geeft van zaken als het van plan is onze soevereiniteit weg te geven. Dit is heftiger dan die fusie tussen de PVV en Front National, maar gek genoeg hoor je hier veel minder mensen ophefferig overdoen. Raar. This will not stand, man.

Reaguursels

Inloggen

“Since the beginning of the TPP negotiations, the process of drafting and negotiating the treaty's chapters has been shrouded in an unprecedented level of secrecy. Access to drafts of the TPP chapters is shielded from the general public. Members of the US Congress are only able to view selected portions of treaty-related documents in highly restrictive conditions and under strict supervision. It has been previously revealed that only three individuals in each TPP nation have access to the full text of the agreement, while 600 'trade advisers' - lobbyists guarding the interests of large US corporations such as Chevron, Halliburton, Monsanto and Walmart - are granted privileged access to crucial sections of the treaty text.”
- www.alternet.org/economy/plutocrats-pl...

de democratie in de vrije wereld kan alleen nog gered worden op 17 november.. verkiezingen in Chili, en die tekenen NIET bij het kruisje van corporate USA

(c)ZWITSUL | 16-11-13 | 19:47

Het zal niet lang duren wanneer de Nederlanders zich gaan afvragen hoe dit nu allemaal heeft kunnen gebeuren.
Beetje bij beetje wordt alles afgenomen.
Alles onder de mom van multiculturele acceptatie.
Het is echt vreselijk jammer!!

kp-usa | 16-11-13 | 04:14

TTIP of TAFTA, TAFTA zoekt wat beter dan TTIP

gaper | 15-11-13 | 23:14

Reaguursels gaan via een cloud tegenwoordig heb ik begrepen, erg goede zet GS .. reaguren gaat nu mega traag en al onze tegels worden door derden opgeslagen.
Koop een fatsoenlijke server idiooten .. run die shit zelf.

SyntaxError | 15-11-13 | 20:12

@Johnny Quid | 14-11-13 | 22:22
Je begint het te snappen!
Feiten gabaseerd op geheime informatie, daar berust de politieke agumentatie op.
Zij moeten "beleid" maken op basis van de regels/verdragen .. zij bepalen die regels/verdragen niet zelf. Waarom heb je anders geheime verdragen nodig, of geheime vergaderingen, geheime funds?
De politieke poppenkast zit hier alleen maar om geld te verdienen en machthebbertje te spelen. Ze moeten draaien en liegen om ons om te lullen, want ze mogen NIETS prijsgeven van enige vertrouwelijke informatie .. DAAROM hebben wij de laatste jaren ook MP's die heel veel woorden kunnen gebruiken zonder iets te zeggen. (Wat is een democratie waard als valse beloftes de norm zijn en niet de uitzondering.)
Er is een hogere laag, die de "politiek" dicteert, Quid .. een geheime laag ?
Aluhoedjes tijd ?

SyntaxError | 15-11-13 | 19:34

@Johnny Quid | 14-11-13 | 22:22
Je begint het te snappen!
Feiten gabaseerd op geheime informatie, daar berust de politieke agumentatie op.
Zij moeten "beleid" maken op basis van de regels/verdragen .. zij bepalen die regels/verdragen niet zelf. Waarom heb je anders geheime verdragen nodig,
of geheime vergaderingen, geheime "sponsors"?
De politieke poppenkast zit hier alleen maar om geld te verdienen en machthebbertje te spelen. Ze moeten draaien en liegen, wat ze mogen NIETS prijsgeven van enige vertrouwelijke informatie .. DAAROM hebben wij de laatste jaren ook MP's die heel veel woorden kunnen gebruiken zonder iets te zeggen.
Er is een hogere laag, die de "politiek" dicteert, Quid .. een geheime laag ?
Aluhoedjes tijd ?

SyntaxError | 15-11-13 | 19:25

Sorry voor dubbel

******** | 15-11-13 | 12:32

-weggejorist-

******** | 15-11-13 | 12:30

Sloop de Euro maar Yanks, wat dat willen jullie.
Ongeblustekalk | 14-11-13 | 22:33 | + 30 -

De usa heeft zijn hele economie gebouwd op ze zekerheid dat ze 'de baas van de wereld' zijn en die positie zullen ze dus met hand en tand verdedigen. Liefst natuurlijk met intimidatie (goedkoop), maar indien nodig met geweld.
(Maar eerlijk is eerlijk: dat deed europa een eeuw geleden natuurlijk ook he)

De nsa die politici afluisteren? Dat is maar een miniem hoekje van de spion-wereld, de echte strijd wordt gevoerd met industriele spionage: techniek jatten, patenten inpikken, etc

Die politici zijn ook niet interessant vanwege politieke geheimen (duh, elk belangrijk besluit staat gewoon in de krant) maar meer vanwege 'hopen dat je bewijs vind dat merkel naar kinderporno kijkt', zodat politici chantabel worden.

******** | 15-11-13 | 12:30

Persoonlijk vind ik dat Elsevier.nl dit nieuws ook als voorpagina webnieuws breed had mogen uitmeten. Maar wrs vinden ze het letterlijk te tendentieus.
Dit nieuws is zo ontzettend belangrijk voor elke EU burger om te weten.

appeltjesgroeneweide | 15-11-13 | 10:33

En dan stemmen ze in het EP voor voorstellen zonder dat de leden weten waarvoor ze stemmen! Echt ongelofelijk.

appeltjesgroeneweide | 15-11-13 | 10:28

Sakkerloot!

Ow, aha, dit zit dus achter die goudmijn kwestie. bedankt GeenStijl dat jullie dit naar voren halen!

dat verdag is helemaal niet et lezeen voor gewone mensen met al die referenties. je hebt geen idee waar je ingeluisd word. Maar dàt we ingeluisd worden is wel duidelijk.

@Tha Man | 14-11-13 | 23:11 |
Zeer goed idee om permanente verslaggever naar Brussel te sturen!! Iemand met de vasthoudendheid en kracht van een Tibetaanse mastiff en een ongelofelijk hoop kennis van zaken! Dat er Europees samengewerkt moet worden dat is voor mij wel duidelijk, maar de manier waarop. Ongelofelijk zoals wij voor de leeuwen geworpen worden.

Aan de andere kant Geenstijl, jullie bezingen vaak de geneugten van het kapitalisme, dus nu janken geeft eigenlijk geen pas, hè. Een pure onversneden corporatistische machtsovername moet je die niet eigenlijk toejuichen?
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-11-13 | 10:16

Tijd voor wat Avaaz-actie, lijkt me? Dit ondemocratische gedrocht mag er niet komen. Wedden dat ze het verkopen als goed voor de vrede en onze economie? Net als het EU-project. Dat dit soort supranationale belangen over de ruggen van de burger(rechten) gaan is de geschiedenis niet vreemd.. Leestip: The Shock Doctrine.

M-Bozz | 15-11-13 | 09:49

Bakito | 15-11-13 | 07:52

Kapitalisme gaat over de vrije markt en daar is in het huidige systeem geen sprake meer van. Het huidige systeem gaat helemaal richting corporatisme en fascisme/nazisme.

Megalomaantje | 15-11-13 | 09:39

Copywrong komt eraan, mensen boos. Mensen houden het tegen en iedereen blij. Telkens weer. Kanaliseert heerlijk veel woede, maar het is een uitputtingsslag. Mensen vergeten telkens optie 3. Dat is dat ze het er door komt en de burgers pas echt boos zijn, de schuldigen eenvoudig aan te wijzen en de ellende zo overduidelijk wordt dat degenen die dachten dat het 'wel mee zal vallen' er direct last van krijgen. Gezellig meer verzet.

Ook is er best kans dat er dankzij dit gedoe een nieuwe digitale frontlinie ontstaat en via kleinere initiatieven weer iets van de privacy teruggewonnen wordt, bijvoorbeeld dmv van nieuwe encryptietechnieken en een verbeterd p2p platform. Let wel dat bijvoorbeeld het Hadopigezeik in Frankrijk ook al weer op zijn retour is en compleet op losse schroeven staat.

Kromst | 15-11-13 | 09:01

Raar dat er niet méér op dit nieuws wordt gereageerd. Het lukt ze blijkbaar toch om het volk murw te beuken.

Joris Draaksteker | 15-11-13 | 08:43

*zich nog steeds afvraagt wat er met zijn NEE tegen de EU is gebeurd*

Teiltjes Tekort | 15-11-13 | 08:30

U stemde op landverraders en kreeg landverraders...
U accepteerde het landverraad van Jan Peter Balkenende die onze soevereiniteit overdroeg.
U koos voor de Kunduz landverraders die het €SM gedrocht er doordrukten, rest soevereiniteit en schatkist weggaven...
Ú koos daarvoor; tja, U bent hoog opgeleid, geloofde wat NPO en partij koekwauzen U voorkauwden.
Stem verstandig; stem PVV, die doet aan landverraad niet mee!

Hendrikaatje | 15-11-13 | 08:24

Bakito | 15-11-13 | 07:52 | varkens en paarden maat, het is altijd maar een select clubje dat van het socialisme profiteert. De paarden werken zich dood en de varkens vieren feest, Animal Farm.

Bokito ergo sum | 15-11-13 | 08:22

En hoe zit het met GMO en vlees vol met groeihormonen dat men u door uw strot wil duwen? Die EC zit in de zakken van lobbyisten, zie corporateeurope.org/publications/year-...

Efin, u weet wat u moet stemmen bij de EU verkiezingen volgend jaar.

Zzzzooooffff | 15-11-13 | 08:20

@ mezelf 07:58


Moet natuurlijk zijn: Prem R.

eerstneukendanpraten | 15-11-13 | 08:06

ach ja... was het niet GeenStijl die de occupygekkies belachelijk maakte?
Want in die hoek zit het protest.
just saying...

2emeREP | 15-11-13 | 08:05

@ necrosis 07:46

Weet niet of je gisteren Pownews hebt gezien maar daar was de broer van Prem K. aan het woord. Hij zei dat Prem vroeger ook gewoon Sinterklaas vierde in Suriname maar dat hij altijd verschrikkelijk begon te huilen als hij zwarte Piet zag aankomen. Dat verklaart een hoop...

eerstneukendanpraten | 15-11-13 | 07:58

Wederom bewijs dat EU geen links of communistisch project is , maar een neoliberale operatie van het kapitalisme. Het dient de belangen van het grote geld, niet van mij, de hardwerkende belastingafdrager. Zie ook Karl Marx, die zich omdraait in zijn graf, ondanks dat ie dood is.

Bakito | 15-11-13 | 07:52

@eerstneukendanpraten | 15-11-13 | 07:35
Nope, een topic over sinterklaas, of 'wakker worden met van Leeuwen' die het over sinterklaas gaat hebben:
www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article...

necrosis | 15-11-13 | 07:46

Een nieuw topic over de zoveelste steelbulgaren die hier de belastingdienst oplichten voor een bedrag van 7 cijfers in 3, 2,1...

eerstneukendanpraten | 15-11-13 | 07:35

Slechts ~ 130 reacties. Brrrrr, het wordt een lange koude winter voor de vrijheid...

Parel van het Zuiden | 15-11-13 | 07:27

Gewoon in Noorwegen gaan wonen en werken... wel vrijheid van wonen en meer geld verdienen dan in het onder EU controlled Nederland.

duitse herder | 15-11-13 | 07:10

Zit even de groter dan 10 reacties terug te lezen. Typische (NL) reacties: voor al anderen (GS, PVV) moeten de shit opknappen (ain't gonna happen) zodat men zelf met het loonslavenbestaan lekker verder kan gaan.

Jopie2009 | 15-11-13 | 06:56

“We beslissen iets. We brengen dat dan in en wachten enige tijd om te zien wat er gebeurt. Volgt er geen misbaar, breekt er geen opstand uit – de meesten begrijpen toch niet wat er is beslist – dan gaan we weer wat verder. Stap voor stap tot er geen terugkeer meer mogelijk is.”
Jean-Claude Juncker
www.eu-facts.org/en/background/dark_ro...

Plap | 15-11-13 | 04:33

@non_de_pier | 15-11-13 | 02:55
Dat extreme is je aangepraat door de jaren heen. Realisme heeft niets met extreem of racisme te maken. Dat wil de elite je graag doen geloven en helaas zijn er nog steeds die daar intrappen. Gewoon zelf nadenken, relativeren en je eigen conclusie trekken.... het lijkt steeds meer een wereldvreemd iets te worden.

INH.30CL | 15-11-13 | 03:39

INH.30CL | 15-11-13 | 02:43 | + 0 -

Het trieste is wel dat ik wel blijf stemmen tegen beter weten in omdat ik vindt dat je moet stemmen als burger dan maar de PVV en ook al ben ik niet zo extreem maar ze komen het dichtstbij mijn mening dat sociale gelul kan ik niet verteren.

non_de_pier | 15-11-13 | 02:55

Ook daarom, Piratenpartij.

WildersJeugd | 15-11-13 | 02:48

@non_de_pier | 15-11-13 | 02:36
Dat is het punt mijn waarde. We hebben allemaal een knobbel en er zijn er zo weinig die dat beseffen laat staan, weten hoe het in te zetten. Indoctrinatie van huis uit zij het religie, politieke kleur of wat dan ook, het heeft er allemaal mee te maken uiteraard. En dan wil ik het niet eens hebben over datgene wat ons wil vergiftigen via de door ons betaalde PO. Rare wereld!

INH.30CL | 15-11-13 | 02:43

INH.30CL | 15-11-13 | 02:33 | + 0 -

Dat denk ik en jij waarschijnlijk al jaren en dan? Het merendeel loopt dadelijk als de campagnes weer gaan beginnen als een kip zonder kop achter de partijen aan.

non_de_pier | 15-11-13 | 02:36

@kicktherabbit | 15-11-13 | 02:22
Het wordt tijd dat een ieder zijn knobbel gebruikt en die mongols in Den Haag geen mandaat geeft. _Niet_ stemmen dus!

INH.30CL | 15-11-13 | 02:33

Het feit dat iedereen in dit land maar massaal op die conservatieve partijen blijft stemmen. En op de meelopers van de PvdA. Geeft alleen maar aan dat privacy en vrijheid ons geen hol interesseert.
Als je privacy en je burgerrechten zo belangrijk vindt dan stem je bijvoorbeeld op een Groenlinks, SP, PvdD of D66 die (redelijk) goed scoren bij Bits of Freedom en de vrijheidswijzer en niet op de VVD, CDA, PvdA of PVV die het liefst vandaag nog een politiestaat van ons land maken.

kicktherabbit | 15-11-13 | 02:22

(c)ZWITSUL | 15-11-13 | 01:20

Waarom leest bijna niemand de achtergrond informatie.
Er wordt een voorstel gedaan om Amerikaanse bedrijven bijna onbeperkte macht te geven.
En dat wordt vastgelegd in een geheim document.
Voorbeeld, de tabaks-industrie mag zelf drie advocaten inhuren die nationale wetgeving mag afschaffen als het de tabak-industrie niet bevalt.
Ik noem dat pervers.
Dit is van een hogere orde dan de bescherming van Rabobank criminelen.

Jan Dribbel | 15-11-13 | 02:04

Deze hypermoderne neo nazi's die kunnen er wat van, gaan hun eigen gangetje en hebben schijt aan iedereen en alles en als het moet blazen ze miljoenen zielen de hersenen uit de schedel. Schijt hebben ze aan alles zelfs aan elkaar, al lijkt de EU toch de onderdanige en is ze een heel klein vies smerig kuttenlikkertje en een schootteef van de nazi opperhoofden in de VS... De VS stormfuhrers hebben schijt aan alles, schijt aan iedere levensvorm hier op aarde en dat -vooral- sinds het grote zionistische jaar 1913... www.beurs.com/2013/09/17/15-verrassend...

Megalomaantje | 15-11-13 | 02:03

Er zijn meer burgers dan corrupte politici, dat we daar niets mee doen blijft een raadsel. We zijn schapen, niets meer niets minder.

INH.30CL | 15-11-13 | 01:52

Leve de tijd van de E.E.G.
van je hieperdepiep olé.

Guy Veropzoudten | 15-11-13 | 01:31

@ Jan Dribbel | 15-11-13 | 01:16

hier genieten RABO fraudeurs toch ook ministeriële bescherming.. of pedo's in bepaalde (religieuze) kringen

(c)ZWITSUL | 15-11-13 | 01:20

Benoite | 15-11-13 | 00:55 |

Volkomen gelijk, V.S. Medicijnfabrikanten machtiger dan regeringen.
Amerikaanse Hedge funds (parasieten) leggen Argentinië plat.
Ik denk in alle stilte: de Argentijnse overheid moet een paar huurmoordenaars op de bazen van die parasieten, pardon, Hedge Funds, af sturen.
Het wordt hoe langer hoe gekker in deze wereld.
Microsoft wordt zo machtiger dan nationale regeringen , en de EU landen lopen weer als slaven achter de VS aan.
Het is pervers.

Jan Dribbel | 15-11-13 | 01:16

@La Bailaora | 15-11-13 | 01:05
En we zijn er al jaren onderdeel van. Al hetgeen zogenaamd "geprivatiseerd" is feitelijk zuiver corporatisme.

Parsons | 15-11-13 | 01:13

@R. Skicker
In Europa zullen we nooit de zeer vergaande productaansprakelijkheid en consumentenbescherming krijgen zoals deze in de VS is. Dit willen de fabrikanten niet. De meerderheid in Europa wil echt niet dat iedereen het recht krijgt een wapen te dragen zoals in de VS. Deze 2 dingen alleen al zullen voorkomen dat de wetten tussen Europa en de VS gelijk getrokken kunnen worden. De cultuurverschillen onderschat men inderdaad.
Het grootste gevaar in een vrijhandelsverdrag zit het door de VS afdwingen van het naleven van de auteursrechten in de landen van de leden. Voor de economie van de VS zijn 3 dingen heel belangrijk; De wapenhandel, de productie van vliegtuigen en de productie van software en films, tv programma's en het naleven van de auteursrechten daarvan. Zonder dat komt er nooit een verdrag met de VS en met die naleving verliezen alle Europeanen aan koopkracht.
Maar handelsverdragen hebben zich recent nooit laten beperken door democratische systemen. Denk maar aan het verdrag van Maastricht. Ook al zullen alle Europese en Amerikaanse burgers er tegen zijn, dit verdrag gaat er komen en voor het einde van deze 2e termijn van Obama.

Kees8374 | 15-11-13 | 01:07

@Benoite | 15-11-13 | 00:55
Puur fascisme, dat door jachtbitter | 14-11-13 | 22:46 goed wordt uitgelegd.

La Bailaora | 15-11-13 | 01:05

Waarom zoveel minnetjes, Johnny zeikt altijd over de PVV .
Maar Geert wil ons Nederland weer terug geven, wie kan daar nou tegen zijn?

Lief meiske | 15-11-13 | 01:04

Speciaal voor Borrelende Boris:
wikileaks.org/tpp/pressrelease.html

Dit is wat er hoogstwaarschijnlijk in zal staan. Het schijnt het echte verdrag te zijn, maar of het zo is, weten we natuurlijk niet. Komt echter wel overeen met geluiden uit andere bronnen, en de agreements met andere landen.

CornFlakey | 15-11-13 | 01:02

"a privatised justice system for global corporations"
"a privatised justice system for global corporations"
"a privatised justice system for global corporations"

Laat dit even goed tot ons doordringen. Een door wereldwijd opererende ondernemingen opgezet RECHTSSYSTEEM dat van toepassing wordt verklaard op overheden en hun burgers. The bloody limit!

Benoite | 15-11-13 | 00:55

@dlseth_ | 15-11-13 | 00:23
Wat een fantastische tegel. Mooie beeldspraak over de mindset van eurofielen. Prachtig.

La Bailaora | 15-11-13 | 00:53

dlseth_ | 15-11-13 | 00:46 | + 0 -

U heeft zelf in het verleden aangegeven PVV te stemmen, of was dat Taqiyya? Tot dusver bent u de enige die een aanname doet. Weltrusten.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:53

@Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:44
Is dat een aanname dat ik op Wilders stem?

Maar ik dacht dat alleen fascisten en Zwarte Pieten aannames deden...

dlseth_ | 15-11-13 | 00:46

Het begint er meer en meer op te lijken dat Europa het speeltje wordt van zijn kromneuzige grootaandeelhouders.
michello | 14-11-13 | 23:11 |

Alo, Jean Marie. Enge neel.
Hoe dan ook; de wal keert het schip. En de EU-drama-verantwoordelijken zullen dalijk nergens meer te bekennen zijn. Of komen 15 jaar na dato met ´met de kennis van nu´...
Ik zeg nu, met mijn kennis van nu, gister en morgen: we worden met angstaanjagende precisie de afgrond in geloodst.
Weest vooral ook welkom, alle 1 januari 2014-´en.

íbice ibérico | 15-11-13 | 00:46

dlseth_ | 15-11-13 | 00:41 | + 0 -

Geert zal trots op u zijn, stoere toetsenbord ridder.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:44

@Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:37
Hier heb je een ananas. Of je deze, met het loof eerst, even in je ster wilt rammen.

En denk eraan, weigeren zonder onderbouwing mag niet. Duwen maar!

dlseth_ | 15-11-13 | 00:41

De proxy wars part 2.

newray | 15-11-13 | 00:41

Welles! Nietes! | 15-11-13 | 00:35 | + 0 -

In dit geval is de linkse media juist kritisch. Mogelijk vervuilende Amerikaanse auto's op de wegen, genetisch gemanipuleerd voedsel op de markt, met allerlei hormonen ingespoten vlees in de schappen. De Partij voor de Dieren en Groen Links zullen er van gruwelen. Wens u een fijne nachtrust toe.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:40

Nouja zeg, de ene komt weer aan met de pixeltank en de ander antwoordt met een link.
Muziekje dan maar, volgens mij heb ik deze nog niet gelinked eerder. Helemaal zelf het muziekje erbij geplakt (ja echt). *schopt jukebox*
www.dumpert.nl/mediabase/6542248/8c4bd...

de grote Anti | 15-11-13 | 00:38

dlseth_ | 15-11-13 | 00:23 | + 0 -

Helaas, u heeft geen koelkast gewonnen. Uw aanname is ook niet erg accuraat. Ik ben wel degelijk EU-sceptisch, maar vind het onzin om bij voortduring allerlei anti-EU geluiden te bezigen, zonder onderbouwing. Niemand weet precies wat er in de TTIP staat. Knap dat je dan al een volledig onderbouwde mening hebt.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:37

@dlseth_ | 15-11-13 | 00:23
Die tegel kan ongezien in de krant.

Parsons | 15-11-13 | 00:36

@Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:21
Wat mij betreft gaat het niet alleen om dit verdrag maar om alle verdragen en regelingen die hun oorsprong hebben in Brussel.
Te vaak merk ik dat mensen totaal niet op de hoogte zijn van wat Brussel allemaal doet,en natuurlijk komt dat ook voor een deel uit desinteresse of de moeilijkheidsgraad van de problematiek voor sommige mensen.Maar er wordt naar mijn mening... en dan vooral door de linkse media,dit soort zaken positief gebracht zonder veel kritische vragen of kanttekeningen.maw; het eindigt altijd op sussende toon.

*bed opzoek.*

Welles! Nietes! | 15-11-13 | 00:35

Tijd voor digitale oorlogsvoering!

-=PyP=- | 15-11-13 | 00:31

de grote Anti | 15-11-13 | 00:25
http://www.youtube.com/watch?v=C8N91O04EhE

J.T | 15-11-13 | 00:30

-weggejorist-

-=PyP=- | 15-11-13 | 00:30

@J.T | 15-11-13 | 00:18
Hoe oud ben je j.t?
Gewoon, uit nieuwsgierigheid.
Of heul oud of heul jong gok ik, want revolutie filmpjes zijn fapvoer voor die twee groepen. De hippie met grijze baard aan de ene kant, de jongere die tegen het systeem schopt aan de andere. Ik kijk die shidt dus niet. En kom niet mijn buurt verpesten want dan heb je een probleem.

de grote Anti | 15-11-13 | 00:25

gutgutgut | 15-11-13 | 00:18 | + -1 -

Mijn insteek is ook dat er eerst meer naar buiten moet komen over dit verdrag voordat je er op kunt schieten. Ik kan wel een aantal zaken verzinnen die gunstig zouden kunnen zijn voor Nederlandse bedrijven. De Amerikaanse markt is over het algemeen zeer protectionistisch ingesteld. Als je door een verdrag toegang krijgt tot een volledig nieuwe markt, dan levert dat ook kansen op.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:24

Zo komt de New World Order toch echt stapje voor stapje dichterbij...

Bea_Bilderberg | 15-11-13 | 00:24

@Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:10
U bent zeker ook zo'n goedgelovige eurofiele debiel die werkelijke iedere lettergreep uit Brussel voor absolute waarheid aanneemt?

Overigens is een reactie op deze tegel een bindend contract om mij toegang te geven tot uw koelkast, uw wijf en, indien meerderjarig per direct zo niet dan wanneer deze meerderjarig is, uw dochter. Tegelijk. Ik noem het een 'handelsverdrag'. Als u hier tegen bent, dan bent u een zuurrechtse xenofobe racist die het licht uit doet en de treinen weer naar het oosten laat rijden.

dlseth_ | 15-11-13 | 00:23

@Ongeblustekalk | 15-11-13 | 00:08
Als je IP nou ook maar onaantastbaar blijft he?
Maf ze!

Welles! Nietes! | 15-11-13 | 00:21

Welles! Nietes! | 15-11-13 | 00:16 | + 0 -

Dit is oud nieuws, er zijn zat berichten over TTIP in media geweest. Vooral de linkse media, aangezien een handelsakkoord met de U.S.A. kan betekenen dat er op het gebied van hormonen in vlees en milieu richtlijnen e.e.a. gaat veranderen. Het is maar net wat je belangrijk vindt.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:21

de grote Anti | 15-11-13 | 00:16 |
Kijk filmpje wat verder hint.
Klein kind

J.T | 15-11-13 | 00:18

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:10 |
Ik ben meer typisch anti-PVV volk maar leg mij maar eens uit waarom we dit moeten willen.
Misschien niet juist OMDAT we er nog geen letter over gelezen hebben.

gutgutgut | 15-11-13 | 00:18

(c)ZWITSUL | 14-11-13 | 22:36 |

O Geert! Verlos ons van den boze!

gutgutgut | 15-11-13 | 00:17

@J.T | 15-11-13 | 00:12
Ah, een echte revolutionair hmm..
En hoe precies moet uw ideale wereld eruit zien.
Kom niet aan met uw dode banken, maar wat is het straatbeeld dan. In uw ideale wereld. Wel realistisch blijven (hint).

de grote Anti | 15-11-13 | 00:16

Naar mijn mening zou de PVV in hun nieuwe samenwerkingsverband met de andere EU kritische partijen een mooie taak hebben om dit soort berichten van verdagen die opzettelijk buiten de media(en dus ver weg van de man in de straat worden gehouden)groots en herhaaldelijk voor het voetlicht te brengen.Zodat de Europese bevolking wakker geschut wordt over wat er voor hen bedisseld en beslist wordt in Brussel.

Welles! Nietes! | 15-11-13 | 00:16

@de grote Anti | 15-11-13 | 00:08 |
Zo.
http://www.youtube.com/watch?v=8Zq4f6WYmHU

J.T | 15-11-13 | 00:12

Typisch PVV volk, al bij voorhand tegen een handelsverdrag zijn, zonder ook maar één letter over dit verdrag gelezen te hebben. Alles wat de EU doet, is per definitie negatief en verwerpelijk.

Borrelende Boris | 15-11-13 | 00:10

@Welles! Nietes! | 15-11-13 | 00:04
Nee, ik ben ontastbaar.
Slaap lekker zoetje.

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 00:08

@J.T | 14-11-13 | 23:59
En wat wil je doen om een monster duizend keer zo groot als jezelf tegen te houden, hmm? Ik maak mij er niet zo druk meer om. Zolang de straten maar redelijk veilig blijven en er niet overal gaten in de weg zitten, omgevallen bomen overal liggen, en je met kaarsen moet gaan lopen fucken.

de grote Anti | 15-11-13 | 00:08

@Ongeblustekalk | 15-11-13 | 00:01
Goed zo! let jij maar op,want voor je het weet laten ze jou verplicht je naam veranderen in nr 6.3397740332.

Welles! Nietes! | 15-11-13 | 00:04

Toch maar PVV dan dit maal

Vodka-7 | 15-11-13 | 00:04

"Misschien is ook het een goed idee dat al die correspondenten in Brussel van de Volkskrant, de NRC, de NOS en al die gevestigde media eens wat zeer kritische vragen gaan stellen. Niet lachen, we bedoelen het serieus"
Ja, da zal best, maar zet die roze bril nou n's af en word wakker: al die hoernalisten en allegevestigde media zijn het wettige eigendom van de PVDA. En worden door de PVDA betaald. Denk je nou echt dat die dan kritische vragen gaan stellen? Je kent het spreekwoord toch? "Never bite the hand that feeds you".

prakkie | 15-11-13 | 00:03

@Welles! Nietes! | 14-11-13 | 23:51
Ik laat je het wel zien, goed opletten. ;)

Ongeblustekalk | 15-11-13 | 00:01

Wat voor mij een hele geruststelling is.
Dat het 5 jaar geleden "alu-hoedje" praat was, en nu word eindelijk de rest wakker van wat die fascisten allemaal wel niet van plan zijn!

Wij vragen ons altijd af hoe het eraan toe ging in de tweede wereldoorlog.

Maar je moet je eens afvragen hoe het eraan toe ging in de aanloop van deze oorlog. En dan, zie je heel wat parallellen.

J.T | 14-11-13 | 23:59

biologische processen patenteren ? really .. en gaat de EU dat ondertekenen ?

(c)ZWITSUL | 14-11-13 | 23:58

@Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:48
Laten we het hopen.;)

Welles! Nietes! | 14-11-13 | 23:51

@Welles! Nietes! | 14-11-13 | 23:39
Het valt allemaal wel mee, echt.

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:48

Eurofielen: we willen allemaal een sterk Europa, echter de sceptici snappen het nog niet zo goed. Totale onderschatting van autonome individuen en geeft des te meer aan dat de meerderheid als een kudde achter de sociaal wenselijke, want dat kan niet fout zijn, keuze staat zonder kritisch te willen zijn. En met die gedachte zet die groep de rest die wel een mening heeft, welke tenminste gebaseerd is op een zelfgevormde gedachte, neer als asociaal en egoïstisch. Laat mij alstublieft nooit tot die eerste groep behoren. Hoe harder en meer er roepen hoe groter mijn overtuiging van mijn eigen gedachte. Europa is geen VS. Er is geen gemeenschappelijke deler die er toe doet.

R. Skicker | 14-11-13 | 23:44

@Parel van het Zuiden | 14-11-13 | 23:20
Als je geschoren wordt moet je juist niet stilzitten, heb je al een A op de achterkant van je auto?

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:41

Geef ze nog een paar jaar en we worden wereldwijd geregeerd door een handvol zichzelf benoemde boven ons gestelden die met de weredbevolking een realistisch spel spelen
Of dacht iemand dat Iran uit zichzelf zo toeschietelijk is geworden om te onderhandelen over hun nucleaire programma en sancties.Dat China zomaar z'n economische gang mag gaan in Afrika en noodlijdend Europa.Dat al die regiems in het midden-oosten voor niks van hun leiders zijn ontdaan.De bevolkingen mixen zodat ze zicht ontheemd en in minderheden nog naast elkaar leven zonder zich om de andere groepen te bekommeren.
Als je de laatste ontwikkelingen vanaf 2000 beschouwd op het wereldtoneel,lijkt dat jaar het keerpunt waarop er overgegaan is naar een volgend level dat nu met succes gespeeld is,en er nu weer een nieuw level gestart gaat worden incl de juiste wapens als drones en gevechtsrobots.

Ben ik een doemdenker of heb ik alleen een rijke fantasie.. ik weet het niet,en ik hoop dat ik het helemaal fout heb maar vrolijk kun je van al dit soort berichten niet worden.

Welles! Nietes! | 14-11-13 | 23:39

Omnomnom.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8Zq4f6WYmHU

Parsons | 14-11-13 | 23:33

@Parel van het Zuiden | 14-11-13 | 23:20
Jij hebt nog steeds vertrouwen in die persmuskieten? Jij bent niets meer dan een hippie die vroeger geloofde in de EU en zich nu indekt/spijt heeft.
Zit ik er naast soms? ;)

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:31

Voorlopig is het alleen maar gissen naar de inhoud van de TTIP en worden hier conclusies getrokken op basis van een verdrag wat niet van toepassing is op de EU (TPP). Lijkt me verstandig om eerst de inhoud te beoordelen voordat er een mening gevormd kan worden. Pas na het lezen van de inhoud, kun je zien of dit schadelijk kan zijn voor de EU en Nederland in het bijzonder.

Borrelende Boris | 14-11-13 | 23:31

@necrosis | 14-11-13 | 23:09
Is al verkocht om het expansionistische socialisme van de Nederlandse staat te financieren.

dlseth_ | 14-11-13 | 23:29

Op Tweakers oid minstens een half jaar terug al dingen over gelezen dat dit kankergezwel eraan zit te komen. Net als dat ESM gebeuren (e.a. troep) hoeven we niet te verwachten dat dit groot uitgemeten wordt op de tv en papier. Zou fijn zijn als GS, Tweakers, BoF, Webwereld e.a. krachten bundelen omtrent dit en de webz in t algemeen, liefst internationaal.

Latrinalia | 14-11-13 | 23:25

De Eurobureaucratie lijkt op een hulporganisatie voor aidsweesjes: Het noestig gecollecteerde geld verdwijnt eerst in de designerjaszakken van de organisatiestructuur, wat er overblijft gaat naar de externe vriendjes en uiteindelijk komt 10% bij de aidsweesjes zelf aan. Oftewel, 10% gaat daadwerkelijk naar de kern van het probleem.
Er moet veel meer transparantie komen in de uitgavenstromen. Ze goochelen met honderden miljarden, ONZE honderden miljarden, maar we worden dom en onwetend gehouden. We moeten er maar op vertrouwen dat het uiteindelijk wel goedkomt. Echt belachelijk, dat geheimzinnige gedoe. Er moet een website komen waarop alle uitgaven in detail worden verantwoord, zodat er niemand met een roze plopkap naar binnen moet om het topje van de ijsberg te bekijken. Het is ons geld, onze toekomst, ons land en we willen periodiek weten welke vorderingen er worden gemaakt!!

michello | 14-11-13 | 23:22

@Parel van het Zuiden | 14-11-13 | 23:11
Blablabla. Ontplooi zelf eens wat, maar dat gaat vast niet lukken. Hou jij het maar bij iets primairs, neuken ofzo.

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:22

een handelsverdrag tussen VS en EU

Gaan ze extra drones afnemen van dronebama?

cobie | 14-11-13 | 23:21

Bravo, Johnny!
Weet je toch weer de PVV te betrekken bij een artikel dat helemaal niets met de PVV/Geert Wilders te maken heeft.
Het moet wel iets als een reflex zijn. Zoals kokhalzen wanneer je een vinger te diep in je keel steekt.
Word je nooit moe van jezelf? Ik word doodmoe van jouw PVV-reflexen, vooral omdat ze helemaal nergens op slaan.
.
Enfin: de teneur van Johnny's artikel van vanavond is...
De EUSSR gaat weer souvereiniteit slopen, krijgt trekjes waar Joseph Stalin alleen maar van kon dromen, etc. etc.
Het enige dat erger is, is de PVV.
En zo'n cortoonfiguur staat op de loonlijst van een zogenaamd kritisch blog...
.
Als bloggers als Quid hun digitale diarree kunnen spuien op iets dat (ooit) een critisch rechts weblog was, dan hebben dit soort artikelen geen enkel nut: Europa heeft dan namelijk al gewonnen.

McPhart | 14-11-13 | 23:20

Jah, ik maak mij meer zorgen om kassameisjes met zachte stem die tegenwoordig tot laat s'avonds, wanneer het allang donker is, met de pareltjes van een multikul samenleving moeten zien om te gaan. Geen idee waar al die negerts vandaan komen, maar het moge duidelijk zijn dat de 16jarige blanke meisjes er niet mee om weten te gaan. En hoe gaat dat na werktijd? Donker buiten, waarschijnlijk op de fiets naar huis dus. Ik zie in de ogen van de figuren die daar komen dat er andere belangen spelen naast hun boodschapjes.

Hmm, ik ga toch maar eens iets bedenken om eventueel te kunnen helpen. Politie kan niets met dat soort dingen.

de grote Anti | 14-11-13 | 23:20

@Tha Man | 14-11-13 | 23:11 |

Gewoon MaximeLive & wakker worden met Van Leeuwen vervangen met continue verslaggeving uit Brussel, Straatsburg, en Den Haag waarbij politici vol in de schijnwerpers worden gehouden en geconfronteerd worden met de inhoud van dit verdrag. Laat die hypocriete lafhartige stukken stront zich publiekelijk verantwoorden. Steeds Maar Weer!

Parel van het Zuiden | 14-11-13 | 23:20

@ ElMatadero | 14-11-13 | 22:29
"Kijk eindelijk eens een keer naar het Oosten, daar brandt de lamp!"

Nee, daar brand inderdaad nu de lamp, maar ook dat is voor ons niet goed. We moeten zelf de lamp laten branden zodat iedereen naar ons kijkt. Zoals nu ook weer blijkt, handelsverdragen beperken de handel. Handel gaat vanzelf als je het maar niet verstoord.

Het is tijd dat wij (Europa, NIET de EU) weer dingen gaat maken, ons niks aantrekken van al die patenten en andere z.g. IP-rechten. Een eigen Internet, en weer een eigen ICT-industrie.

Handel met China en de VS is prima, maar niet slaafs. Landen waar het kan primair voor zichzelf zorgen, is samenwerking met andere landen, niet in competitie. Dat leid slechts tot een race to the bottom voor de burgers, zoals wij dat nu ook zien gebeuren.

CornFlakey | 14-11-13 | 23:19

De onderdrukker is gewaarschuwd.
Niemand wordt met moloch gehuwd.

hallevvezool | 14-11-13 | 23:15

Begin eens bij jullie zelf, stuur die kerel met die roze plofkap terug naar Brussel en geef hem daar lekker een half jaartje een hotel! Een item van 10 minuten over intekenen zette de boel daar al aardig op z'n kop, denk je eens in wat 10 van die items kunnen. Daarnaast is het misschien een goed idee om eens glashard bij tv en radiozenders te informeren waarom dit ze allemaal niks boeit, ook door iemand met roze plofkap en camera.

Kom op jongens, wereldheerschappij komt niet zomaar aanwaaien, daar moet je wel iets voor doen!

Tha Man | 14-11-13 | 23:11

Het begint er meer en meer op te lijken dat Europa het speeltje wordt van zijn kromneuzige grootaandeelhouders.
Wie betaalt, bepaalt..

michello | 14-11-13 | 23:11

Nou GeenStijl, tijd voor boter bij de vis. Is deze redactie in staat om serieus stelling te nemen? Te mobiliseren voordat er voldongen feiten worden gepresenteerd? Vanuit de frontlinie te schreeuwen in plaats vanachter de zijlijn?
.
Het is wat mij betreft namelijk vrij eenvoudig. Veel individuen zoals ikzelf zouden wel willen, maar beschikken simpelweg niet over het bereik om mensen wakker te maken. De gevestigde media zouden mensen wakker kunnen maken maar willen het niet. GeenStijl is het twijfelaartje daar tussenin. Heeft het bereik, wil misschien wel, maar heeft nog altijd niet durven doorpakken.
.
We zullen zien...

Parel van het Zuiden | 14-11-13 | 23:11

@Battery!!! | 14-11-13 | 23:08
Ga je vuur uitbrengen, Battery? Ik heb dan wel wat coordinaten voor je.

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:09

@dlseth_ | 14-11-13 | 23:00
Ik heb liever gas uit Groningen, of mag dat niet wegens nationalistisch?

necrosis | 14-11-13 | 23:09

Something must be done

Battery!!! | 14-11-13 | 23:08

Quid die het heeft over (Wat ziet) "ons" Eurokritisch arendsoog. Dus Quid is Eurokritisch. Grapje zeker.

rien6139 | 14-11-13 | 23:07

@Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:03
^t

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:04

@Supermatthijs | 14-11-13 | 22:55
Sofdeeltje.

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 23:03

dlseth_ | 14-11-13 | 23:00 | + 0 -

Zo in mijn sas met Poetin gas.

Supermatthijs | 14-11-13 | 23:01

@Pimp my Voortuin | 14-11-13 | 22:56
Liever gas van Poetin dan een drone van Obama.

dlseth_ | 14-11-13 | 23:00

@ Supersmurf 22:59

Jazeker!

eerstneukendanpraten | 14-11-13 | 23:00

eerstneukendanpraten | 14-11-13 | 22:57 | + 0 -

Zo is dat, alu hoedje op en af zet. Maar kunnen ze door een waterkraan ?

Supermatthijs | 14-11-13 | 22:59

@ Supermatthijs 22:55

Kabouters bestaan niet, smurfen daarentegen wel degelijk!

eerstneukendanpraten | 14-11-13 | 22:57

Lekker! Die arrogante kudtbelgen zijn met 0-2 afgemaakt door Colombia.

IdiotSavant | 14-11-13 | 22:57

De No Agenda Show heeft het weken terug helemaal geanalyseerd. Punt van aandacht: het openen van de gasmarkt voor amerikaans shale gas om de ruskies eruit te kicken.

Pimp my Voortuin | 14-11-13 | 22:56

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 22:52 | + 0 -

Oh shit, jij weet het ook al. De kaboutertjes hebben het eigenlijk voor het zeggen.

Supermatthijs | 14-11-13 | 22:55

De politiek zal debat mijden, de media zullen zwijgen, en de afgestompte burgerij zal het laten gebeuren. Het tijdperk van het vrije Westen is voorbij, welkom in het tijdperk van het geknechte Westen. Toch zullen er enkelingen zijn waar een nieuw vrijheidsstreven begint. Hoeveel bloed zal er gaan vloeien voordat de vrijheid herwonnen wordt?

Parel van het Zuiden | 14-11-13 | 22:53

Quid, goed bezig. Mr Quid, Heren GS. ONDERNEEM DAN ACTIE , dit raakt een aanzienlijk deel van jullie zelf en doelgroep, en jullie hebben slagkracht. Gelijk een volwassen nieuwe stap richting world domination. Take your stand, man.

don patatos jr. | 14-11-13 | 22:53

@Supermatthijs | 14-11-13 | 22:49
De politiek heeft niets te vertellen, dat jij in die waan leeft zegt genoeg.

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 22:52

-weggejorist-

Bofkip | 14-11-13 | 22:50

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 22:38 | + 1 -

Vanaf de zijlijn.

Supermatthijs | 14-11-13 | 22:49

@CoffeePatch | 14-11-13 | 22:45
Dat wilde Tim Kuik toch ook met TPB?
En kijk eens rechts bovenaan deze pagina....

necrosis | 14-11-13 | 22:48

Huidige regering: landverraders.

Bobbbe | 14-11-13 | 22:47

Fascisme / fascisten
Het fascisme is een politieke stroming of staatsvorm die weliswaar het eigendom van de productiemiddelen in handen van de burgers toestaat, maar wel (vaak tot in detail) bepaalt wat de eigenaar er mee mag doen of moet doen. Iemand is dus maar schijnbaar eigenaar want hij heeft er niets over te zeggen.
Gecombineerd met nationalisme wordt dit nationaal-socialisme.

Corporatisme (zn):
Fusie tussen staatsmacht en bedrijfsmacht:
“‘Fascism’ should be more appropriately called ‘corporatism’
because it is a merger of state and corporate power.”
Benito Musolini

Bron:vrijspreker.nl

jachtbitter | 14-11-13 | 22:46

Staatsgrepen en onafhankelijkheidsverklaringen gaan nog eens heel groot worden, wat ik je brom.

Harry Turtle | 14-11-13 | 22:44

Ik citeer maar even uit de Guardian: "They (investor-state rules) outlaw leftwing politics".

D.Turpin | 14-11-13 | 22:41

Brussel is niet goed voor ons. Weet ik zeker.

Ars Vivendi | 14-11-13 | 22:40

Ik had misschien toch beter na moeten denken voordat mijn vrouw kinderen op de wereld zette.

BedrijfsTijgerT | 14-11-13 | 22:40

Geredeneerd vanuit de mening dat de EU één land moet worden, prima te begrijpen. Maar wíllen de inwoners van de EU het wel? Dat is helaas niet relevant voor de beleidsmakers. Die wijzen af en toe fijntjes op het douceurtje in de vorm van de illusie van democratie en wuiven alle kritiek weg. Als ze de tegenwoordigheid van geest niet hebben om die kritiek weg te zetten als 'onwenselijke elementen'. Enfin. Het is geen dictatuur, maar lieve hemel wat schuurt het er dicht tegenaan.

DaughtersofLot | 14-11-13 | 22:40

Die tijd dat we dat niet moeten willen,hebben we voorbij laten gaan.Von rompuy en consorten lopen aan de lijn van de u.s of e en zullen gewoon tekenen bij het kruisje.Hoofdstuk Nederland is al afgesloten.

van stampij | 14-11-13 | 22:39

@(c)ZWITSUL | 14-11-13 | 22:36
Ja, dat gaat de PVV regelen..

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 22:38

Der Fuehrer Haette das nie erlaubt!

Piet van Schwaffelen | 14-11-13 | 22:37

@eerstneukendanpraten | 14-11-13 | 22:28
Hou het maar op binnen 10 jaar.

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 22:37

Het enige dat ons nog kan redden is revolutie. Keihard uitbranden die hap. Ook een smerige toestand maar deze 'democratie' zal ons allemaal de nek omdraaien, langzaam maar zeker.

God Zelf | 14-11-13 | 22:37

en daarom.. PVV die waanzin MOET stoppen

(c)ZWITSUL | 14-11-13 | 22:36

Het wordt tijd voor totale burgerlijke ongehoorzaamheid.

Watapatja | 14-11-13 | 22:35

Sloop de Euro maar Yanks, wat dat willen jullie.

Ongeblustekalk | 14-11-13 | 22:33

Geert, pak ze !

fuckje | 14-11-13 | 22:33

Ik ga ondergronds pronto

el che | 14-11-13 | 22:32

Valeriaan? Salvia lijkt me een beter alternatief....

von Schwaffelhofen | 14-11-13 | 22:30

@Lief meiske | 14-11-13 | 22:27
Doet eens lief, meiske.

Dömper | 14-11-13 | 22:29

Waarom lopen ze steeds achter dat verloren continent, aan de andere kant van de plas, achterna? Kijk eindelijk eens een keer naar het Oosten, daar brandt de lamp!

ElMatadero | 14-11-13 | 22:29

En binnen 20 jaar weer een fijne Wereldoorlog...

eerstneukendanpraten | 14-11-13 | 22:28

copyrightwetten moeten ook internationaal geregeld worden, het is een ontzettend zootje nu. Heel lastig als je een Engels boek schrijft bv.

Zyprexa20mg | 14-11-13 | 22:28

Johnny , hou eens je kop over de PVV !

Lief meiske | 14-11-13 | 22:27

Topic gepost om 22:22
Dan schiet ik altijd in de puberteits-alles-is-voorbestemd-modus...

Lijkt me logisch... | 14-11-13 | 22:26

Het woord 'soevereiniteit' is een woord uit de oudheid, zo blijkt maar weer.

Simon de Danser | 14-11-13 | 22:26

Roken is zoooooo grondwet.

Lijkt me logisch... | 14-11-13 | 22:24

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken