Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE DebatOp2. Greet & Marine zijn EVIL

boegreetmarine.jpgDoorelkaar heen schreeuwen Discussie! Onder invoelende leiding van de schoondochter van Clairy Polak gaan we het gesprek du jour nog eens dunnetjes overdoen. De aflevering heet heel keurig Populisme: vloek of zegen?. Maar de redactie van DebatOp2 liet zich eerder vandaag al kennen als onvervalste Greet-hatende agitproppers met de tweet Vandaag ontvangt Geert Wilders Marine Le Pen. Als zij gaan samenwerken, voel jij je dan bedreigd? Reageer! Het bleef nog lang onrustig op de sociaalmediaas waar iedereen elkaar voor respectievelijk Naatsie en Elitiefascist uitmaakte, want Opa Le Pen was een antisemiet die debieldubieuze dingen -voetnootje- over de holocaust had gezegd. Alsof dat hele Brussel niet tjokvol machtswellustige corrupte criminelen, pedoos, dronken graaiers en overige islamlikkers zit, die ons mooie Europa vol willen proppen met uitvreters en gevluchte oorlogsmisdadigers. De zorgvuldig geselecteerde deskundigen van dienst zijn Paul ter Linden (bekend van de tattoo voor hiv-lijders), Meindert Fennema (bekend van GroenLinks Bloemendaal) en Henk Krol (geen idee wie dat ook alweer is). LIVESTREAM. Aansluitend kunt u verder welles-nietessen over "Deze Hiestorische Dag" (dixit Greet) bij Nieuwsuur en #PenW. Wij wensen u veel wijsheid. PS: Geen zin in gelul. Piel dan lekker TopDieKop met deze Greet&Marine DeurPoster-0-Lizer.

Reaguursels

Inloggen

lanexxx | 14-11-13 | 17:55 | + -1
--
Ik heb nog niets gehoord over straf- of heropvoedingskampen, niets over dreigende genocides of executie-pelotons. Godwinnetje?

Verder denk ik dat de macht van de EU wordt ontleend aan krachten die juist precies tegengesteld zijn aan die van Hitler & Stalin.

Bij Stalin en Hitler liep iedereen achter hen aan óf uit bewondering óf angst (of beide) op de enkeling na. Ik denk dat nagenoeg iedereen in betreffende land wist wie de leider was. Al was het maar dat het je leven kon kosten het niet te weten.

Ik denk dat 90% van de bevolking niet één voorzitter van de EU (raad, commissie, parlement) kan aanwijzen. Hoewel er ongetwijfeld sprake is van corruptie & vriendjespolitiek, wisselen al deze piefjes voortdurend. Wat welke club precies doet is voor het overgrote deel van de mensen ook onduidelijk. Juist de grote verdeling van de macht maakt het ongrijpbaar en dus machtig.

Stalin & Hitler te vergelijken met domino-omgooiers bij domino D-day. Je ziet wat ze doen, maar kan het nauwelijks tegenhouden.

De EU is meer zoiets als badkamer-plafond-schimmel. Je ziet een klein vlekje, vervolgens verspreid het zich op onduidelijke wijze zonder zichtbare reden, geen veroorzaker, geen leider. Niet te stoppen. Je denkt het weg te hebben maar dan is het er weer. Sneller dan eerst. Nu nog de HG-spray voor EU vinden!

harstef | 14-11-13 | 21:43

@Hank 69 | 14-11-13 | 16:58: is de voor de hand liggende verklaring niet gewoon dat die 'personen' gelogen hebben? Beetje stoer doen op een feestje is één ding, echt op een marginale sukkel stemmen en je stem weggooien is natuurlijk heel wat anders.

henry_louis | 14-11-13 | 18:05

harstef | 14-11-13 | 16:25 |+2

"Hitler en Stalin (Mao, PP etc) hebben grote overeenkomsten in de zin van de ondemocratische staat, autoritaire leider, opbergen of -ruimen van vijanden, geïndoctrineerde bevolking onder het mom van 'sociaal' leiderschap..."

Bovenstaande alinea kan naadloos aansluiten als filosofie van de EU.

lanexxx | 14-11-13 | 17:55

gutgutgut 22.53

Stemfraude JA ik weet het zeker ,jaren geleden in een dorp vlakbij mij op een feestje hebben 20 personen een afspraak gemaakt om op Hans Janmaat te stemmen ,en ze zijn dit ook nagekomen ,de uitslag in de krant gaf echter maar 3 personen. In mijn dorp was de uitslag ook drie personen en ik kon al 9 personen die op Hans hadden gestemd.

Hank 69 | 14-11-13 | 16:58

klön | 14-11-13 | 11:41 | + 2

Hij zal ongetwijfeld socialistische of communistische uitgangspunten hebben gehad, dat lijkt me gezien zijn achtergrond ook niet onlogisch. Ik heb ook nog nooit gehoord dat hij 'kapitalistisch' zou zijn. Maar hij was volgens mij wel behoorlijk tegen de sociaal-democratie.

Mij is altijd geleerd dat het verschil tussen het communisme en socialisme is dat de communisten streven naar alle eigendom in handen van de staat, terwijl socialisme streeft naar behoud individueel eigendom maar met kleinere verschillen tussen arm&rijk. Binnen het communisme nog verschillen tussen de verschillende stromingen: voor/tegen geweld/revolutie, voor/tegen geweld richting intellectuelen/bourgeoisie, met/zonder inspraak, grote/kleine schaal. Een kibbuts is ook geënt op het communisme, maar niet te vergelijken met het stalinisme. Net zoals een sociaal-democratie niet te vergelijken is met fascistisch socialisme.

Hitler en Stalin (Mao, PP etc) hebben grote overeenkomsten in de zin van de ondemocratische staat, autoritaire leider, opbergen of -ruimen van vijanden, geïndoctrineerde bevolking onder het mom van 'sociaal' leiderschap...

Hitler heeft in binnen en buitenland bewondering geoogst met 'de wederopbouw' (tot zijn expansiedrift). Waarschijnlijk omdat toen niet bedacht werd wat het betekent je democratie weg te gooien en 1 leider blindelings en kritiekloos te willen volgen. Jammer dat hij niet bij heeft gelaten bij de goede dingen... Dan was er heel wat leed bespaard gebleven.

harstef | 14-11-13 | 16:25

@WirMachenMusik | 14-11-13 | 14:29: ook niet helemaal juist: bij hoofdelijke stemming over onverdoofd slachten heeft de PVV-fractie verdeeld gestemd.

henry_louis | 14-11-13 | 15:52

@WirMachenMusik | 14-11-13 | 14:34: daar ging de discussie dan ook niet over. Nog meer algemeenheden die niet ter zake doen?

henry_louis | 14-11-13 | 15:42

@WirMachenMusik | 14-11-13 | 14:34: daar ging de discussie van ook niet over. Nog meer algemeenheden die niet ter zake doen?

henry_louis | 14-11-13 | 15:38

henry_louis | 14-11-13 | 10:30 |
Niets irritanter dan een dummy die iemand anders dombo noemt.
Als je niet weet dat rivaliserende socialisten en communisten vooral in Duitsland en Rusland/Sowjet-Unie een geschiedenis hebben van mekaar onderling naar het leven staan, kun je je beter niet bemoeien met discussies tussen geïnformeerde mensen.

WirMachenMusik | 14-11-13 | 14:34

TB2318 | 14-11-13 | 06:39 |
Je liegt! De PVV is niet slechts tegen onverdoofd islamitisch slachten, maar ook tegen onverdoofd kosher slachten. En doe nou maar niet alsof je de kritiek daarop van conservatieve Joden op de PVV niet hebt meegekregen.

WirMachenMusik | 14-11-13 | 14:29

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:31

Ga maar weg ja

Huisrascist | 14-11-13 | 14:07

@ TB2318 | 14-11-13 | 06:39
"Anti-moslim en anti-semitisme overlapt elkaar op vele punten"
Bijna goed. Het moet zijn: islam en anti-semitisme overlapt elkaar op vele punten.

Frans den Urste | 14-11-13 | 14:06

@henry_louis | 14-11-13 | 10:30
Als je twee spinnen bij elkaar in een hokje zet, maken ze elkaar ook af.

Pierre Tombal | 14-11-13 | 13:21

harstef | 14-11-13 | 10:56

Hitler als zelfverklaard Socialist, met Marxisme als basis.
Lees dit maar eens rustig door, zeer verhelderend:

www.independent.co.uk/arts-entertainme...

klön | 14-11-13 | 11:41

"Daarbij is het extreemrechts zijn van de PVV een verzinsel van tegenstanders van de PVV."
Pierre Tombal | 14-11-13 | 09:42 | + 1

Nee, dat klopt. De PVV is volgens mij vrij socialistisch. En nationalistisch. Met één sterke leider.

harstef | 14-11-13 | 11:02

Pierre Tombal | 13-11-13 | 23:39 | + 2
Ik heb begrepen dat de NDASP vooral fascistisch was; en dat de SPD (Sozialdemokratische Partei Deutschlands) als enige partij tegen totaal vrijspel van Hitler stemde in 1933.

Kortom, de enige partij die weerstand bood tegen Hitler was socialistisch.

De 'samenwerking' met de USSR had ook niets te maken met idealen (socialistisch/communistisch), maar met het niet willen vechten op 2 fronten (op land). Stalin had ook geen warme fuzzy feelings voor Hitler maar had (ondanks tegengestelde berichten) verwacht dat Hitler eerst het VK zou willen veroveren voordat de oorlogsverklaring aan USSR kwam. Daardoor geen opdracht voor versterking langs grens.

harstef | 14-11-13 | 10:56

Pierre Tombal | 13-11-13 | 23:39 | + 2
Ik heb begrepen dat de NDASP vooral fascistisch was; en dat de SPD (Sozialdemokratische Partei Deutschlands) als enige partij tegen totaal vrijspel van Hitler stemde in 1933.

Kortom, de enige partij die weerstand bood tegen Hitler was socialistisch.

De 'samenwerking' met de USSR had ook niets te maken met idealen (socialistisch/communistisch), maar met het niet willen vechten op 2 fronten (op land). Stalin had ook geen warme fuzzy feelings voor Hitler maar had (ondanks tegengestelde berichten) verwacht dat Hitler eerst het VK zou willen veroveren voordat de oorlogsverklaring aan USSR kwam. Daardoor geen opdracht voor versterking langs grens.

harstef | 14-11-13 | 10:56

Ben benieuwd wanneer "Volkert" uitbreekt en Geert "ombrengt" .. Dit zullen ze namelijk voor een 2e keer uit hun botte hoofd halen simpelweg omdat wij anders gaan koppensnellen daar..

All_Anonymous | 14-11-13 | 10:44

Mantisomantis | 14-11-13 | 09:45
Idd ja, gewoon vrij verkeer van goederen maar baas in eigen huis.

mente aperta | 14-11-13 | 10:36

@Pierre Tombal | 14-11-13 | 09:42: hé Dombal, als Hitler een socialist was (quod non, 'politiek schizofreen' is tot op heden nog de beste omschrijving), waarom heeft hij dan zoveel socialisten in concentratiekampen gezet?

henry_louis | 14-11-13 | 10:30

De PVV is niet tegen Europa maar tegen het huidige waterhoofd de Brusselse EU.
We moeten terug naar een EEG constructie waarbij de Europese staten hun zelfstandigheid behouden zoals nu Noorwegen en Zwitserland.

Mantisomantis | 14-11-13 | 09:45

@the Jackdawn | 14-11-13 | 06:40
Er zijn wel meer mensen van wie je niet hoort dat de SGP in het EP samenwerkt met UKIP. Kees van der Staaij is bijvoorbeeld een van die mensen. En kijk dan ook eens hoe die lijkenpikkers rond de coalitie fladderen om hun zogenaamde anti-EU standpunten in te ruilen voor een paar flesjes weiwater.
.
Daarbij is het extreemrechts zijn van de PVV een verzinsel van tegenstanders van de PVV. Sterker zelfs: dat er zoiets als extreemrechts zou bestaan is al een verzinsel. En dat wordt al snel duidelijk doordat mensen niet eens kunnen aangeven wat extreemrechts nou precies is. "Dat is... nu ja, dat is... ehhh... Hitler". Bravo! Newsflash: Hitler is dood en hij was bovendien een socialist.

Pierre Tombal | 14-11-13 | 09:42

Wat dacht je van Groen Links met Pormes, Duyvedak en Singh Varma? En de linkse Joop den Uyl die in vroegere jaren een enorme Hitler adept was? Of een Joseph Luns voormalig lid van de NSB?

Tis nie waar! | 14-11-13 | 09:29

Prima zet van Geert Wilders om de rechtse krachten te bundelen in het Europees Parlement.
Kijk - 98% van de EU-ambtenaren zijn voor een groot EU.... terwijl de Europese bevolking een enorme hekel heeft aan het geldverslindende EU-Brussel.
Via Wilders PVV kan het volk een vuist maken tegen Brussel..... de rest van de partijen zijn allemaal eurofielen.

pitabroodje | 14-11-13 | 08:58

@pickalilly | 14-11-13 | 07:25
@pickalilly | 14-11-13 | 07:25
Farage heeft Wilders niet nodig omdat het al samenwerkt met de SGP, Wilders heeft geen toegevoegde waarde.
Verder is het voor Farage een breekpunt dat de vader van le Pen lijsttrekker is van het Front National, iets waar de PVV geen problemen mee heeft.
www.telegraaf.nl/binnenland/22056573/_...
Maar geen nood Engeland heeft het BNP wat qua verkiezingsprogramma perfect aansluit bij de PVV en FN.
www.bnp.org.uk/

the Jackdawn | 14-11-13 | 08:45

@pickalilly | 14-11-13 | 07:25
Farage heeft Wilders niet nodig omdat het al samenwerkt met de SGP, Wilders heeft geen toegevoegde waarde.
Verder is het voor Farage een breekpunt dat de vader van le Pen lijsttrekker is van het Front National, iets waar de PVV geen problemen mee heeft.
www.telegraaf.nl/binnenland/22056573/_...
Maar geen nood Engeland heeft het BNP wat qua verkiezingsprogramma perfect aansluit bij de PVV en FN.
www.bnp.org.uk/

the Jackdawn | 14-11-13 | 08:45

Jan Dribbel | 14-11-13 | 01:13 | + -5 -
Het kan me geen donder meer schelen wie of waar iedereen anti tegen is.
Een drenkeling kijkt ook niet naar wie die reddingsboei gooit, het enige wat hij wil is niet verzuipen. En verzopen worden we momenteel als lastige jonge katten.

Dropke | 14-11-13 | 07:44

@the Jackdawn, klopt helemaal maar ik verwacht dat ook Nigel Farage concessies gaat doen en toch gaat samenwerken, dit heeft namelijk een grote kan van slagen.
Ik heb hem een paar keer zien reageren en mij valt duidelijk op dat hij steeds milder word richting met name Wilders.
In mijn bescheiden mening is dit een kans die hij denk ik daarna nooit meer zal krijgen.
Hij zal voor zijn achterban sceptisch reageren maar voor de verkiezingen zal ook hij van de partij zijn.

pickalilly | 14-11-13 | 07:25

@Supermatthijs,

Eerlijkheidshalve had ik geen andere reactie verwacht dan de onderstaande.
Dit is niet aan jou te verwijten als persoon want ik krijg dit antwoord van niemand zoals ik al aangaf.
Ik blijf dus bij mijn standpunt dat net zoals de pro Europese aanhang ook de sceptisch aanhang hun krachten moeten bundelen om een gezond beleid te krijgen in Europa en dat is wat Wilders en Le Pen nu dus doen.
Ze gaven darbij aan dat ze niet alle standpunten van elkaar delen, maar dat hoeft dus ook helemaal niet, je kan elkaar steunen op de punten waar je dat wel doet dat gebeurt nu ook in onze regering.
Aangezien Europa niet alleen uit pro Europa aanhang maar ook uit mensen bestaat die deze mening niet delen, en daar heb heb je nu eenmaal ook rekening mee te houden.

pickalilly | 13-11-13 | 21:46 | + 0 -

Ja, dat kan ik maar daar hebben we het nu niet over. Het gaat over 2 extreem rechtse partijen die elkaar hebben gevonden. Waarvan de één vrolijk de holocaust liep af te zwakken en de ander nu dus een probleem heeft.
Supermatthijs | 13-11-13 | 21:49 | + -36 -

pickalilly | 14-11-13 | 07:10

@TB2318 | 14-11-13 | 06:39
De vader van le Pen is lijsttrekker van het Front National en zal de nieuwe fractie dan waarschijnlijk ook gaan leiden.

the Jackdawn | 14-11-13 | 06:42

Wat le Pen en Wilders niet vertellen is dat Nigel Farage samenwerkt met de Nederlandse SGP en zich niet met extreem rechts hoeft in te laten om meer zeggenschap in de EU te krijgen.

the Jackdawn | 14-11-13 | 06:40

Anti-moslim en anti-semitisme overlapt elkaar op vele punten. Het zijn takken van dezelfde boom. Kijk ook maar naar het PVV-standpunt mbt ritueel slachten. Halal slachten mag niet, maar kosjer slachten wel. Kijk naar de film Fitna en het is een remake van "Der Ewige Jude". etc. etc. etc. Vroeger schreeuwde rechts Nederland "ach en wee" als er een vergelijking werd gemaakt tussen "Le Pen" en (toen nog) Fortuyn. Dat was "a bloody shame" en demonisering. Je kunt als PVV-aanhanger maar gelijk je pro-Israel standpunt en pro-Joden-standpunt laten varen. Vader Le Pen (cq het FN) had toch ook wel een beetje gelijk dat de "chambres à gaz" slechts een detail waren. En de nazi's hebben toch mooie autobanen gemaakt....

TB2318 | 14-11-13 | 06:39

Hoe zat het ook weer met SS-ers en NSB-ers in het CDA (Aantjes/Luns) en notoire antisemieten als Van Agt en Lubbers?

98 gelood | 14-11-13 | 06:29

Wat ik me over antisemitisme herinner van de persconferentie van Wilders:
"Ik oordeel niet op basis van wat journalisten over het Front National schrijven. Ik ben er in persoonlijke gesprekken van overtuigd geraakt dat bij mevrouw Le Pen geen spatje racisme of antisemitisme te bespeuren is.
Mevrouw Le Pen heeft van het begin af aan herhaaldelijk en onmisverstaanbaar afstand genomen van de door ons verworpen Holocaust-relativering van haar vader (Waarin die dus betwijfelde of de Holocaust qua volkerenmoord een unieke historische gebeurtenis was).
En over de verplichtingen van Europa tegenover Israel hebben we ook geen zodanig verschil van mening dat dat een belemmering voor samenwerking moet zijn. (Marine Le Pen verklaarde in de traditie van De Gaulle voorstander te zijn van een twee-staten oplossing).
Het Front National is door mevrouw Le Pen in voor ons belangrijke opzichten een andere partij geworden dan ze was onder leiding van haar vader".
En trouwens ook de homofobie-beschuldiging aan het adres van Marine Le Pen klopt niet. Enkele maanden geleden werd ze door het haar vijandig gezinde extreem rechtse weekblad ‘Minute’ nog beschuldigd van dat ze een homolobby aan haar boezem zou koesteren. Wat wel waar is, is dat een gedeelte van de FN-achterban meeliep in de demonstraties tegen het homohuwelijk. Maar in diezelfde ‘Minute’ las ik dat Marine Le Pen te kennen heeft gegeven dat zijzelf daar niet tegen is.

WirMachenMusik | 14-11-13 | 05:31

reageerbuis | 14-11-13 | 02:08 |

Wat is er toch met het kwartje van Kok?
De opeenvolgende regeringen hebben er nog 5 kwartjes bovenop gedaan.
Koop je de goedkoopste fles wijn in 2012 voor 2 Euro,nu kost die 2,69 Euro. Een pakje shag steeg in een paar jaar van 4,10 naar 5,70.
En van complot denken wordt niemand wijzer, een complot komt bijna altijd uit.

Jan Dribbel | 14-11-13 | 02:26

Wilders gaat de strijd aan met de Brusselse pluche plakkers. Terwijl hij zelf al 25 jaar vastgeplakt is in het tweede kamer gebouw.

@Jan Dribbel | 14-11-13 | 01:13 Goeie volzin, maar vertel dan wel in het hele verhaal wat al die andere zogenaamde volksverlakkenaars de samenleving hebben gebracht. #kwartje van kok, #melkertbanen, #het moet eerlijker

Het zijn deze viezeriken die de geschiedenis hebben gemaakt.

Het zou MIJ niet verbazen als ik over 20 jaar hoor dat het dodelijke schot op Pim Fortuijn een opdracht was vanuit een of ander achterkamertje.

Maar dat mag ik nu nog hardop denken. Nu nog wel....

reageerbuis | 14-11-13 | 02:08

@Pierre Tombal | 14-11-13 | 00:26
lees mijn comment ... reageerbuis | 13-11-13 | 22:51 | | Reageer+ | -3

reageerbuis | 14-11-13 | 01:52

Het was me het avondje wel.
Een ding is me duidelijk; men kan nog volop bij de NPO bezuinigen.

MrSec | 14-11-13 | 01:52

Wilders gaat de strijd aan met de Brusselse pluche plakkers. Terwijl hij zelf al 25 jaar vastgeplakt is in het tweede kamer gebouw.
Maar goed, het wordt een bonte verzameling van anti EU partijen daar in Brussel.
De anti's verenigen zich: anti joods, anti EU, anti franstaligen, anti zuid-italianen, pro christelijke onverdraagzaamheid (Hongarije)(Litouwen), dus de anti atheisten en anti homo's, anti abortus, pro poolse pedo priesters, dus anti het beschuldigen van de RK-kerk (Polen), anti islam.
Het is verwarrend.

Jan Dribbel | 14-11-13 | 01:13

de directeur | 14-11-13 | 00:15 | + 1 -

Ik heb me niet zo verdiept in de kieslijsten daar.
Misschien hadden de kiezers weinig opties bij deze lokale verkiezingen.
Ik geloof dat bijvoorbeeld de SP niet meedeed en ik neem aan de PVV ook niet.

Anijsblokje | 14-11-13 | 00:52

@Anijsblokje: mooi rijtje en een bonte verzameling ExtreemRechts; die gaan elkaar in de fractie zelf de tent uitvechten.... iemand hoeft maar over ''homorechten'' te beginnen en de ene helft gaat op de vuist met de andere.

Donkersloot | 14-11-13 | 00:47

Ik hoef niet bang te zijn dat ik Geert laat vallen, wat hij ook doet. Mocht ik dat al willen, dan zijn er altijd figuren als Pechtold of Supermathijs die me met de kracht van een megatyfoon terugduwen in het PVV-kamp.

Frans den Urste | 14-11-13 | 00:44

Het blijft een bonte verzameling partijen die de anti-EU factie bijeen probeert te krijgen.

PVV, LePen, Vlaams Belang, Alternative FD, UKIP, ware Finnen, FPO.

Aan boord of niet: ik vind ze niet allemaal even sympathiek. Het doet me eigenlijk meer aan de Syrische anti-Assad oppositie denken. Misschien met een gemeenschappelijk wenselijk doel, maar bij sommigen gruwel je van de achterliggende motieven.

Anijsblokje | 14-11-13 | 00:40

Hahaha, een tattoo boven je geslachtsdeel als je HIV hebt. Dat zien die homeau's toch niet als ie van achter naar binnen wordt geschoven? Of als je de eikel tegen je huig voelt en je leest dan HIV is het toch ook wel redelijk schrikken.

L.ul | 14-11-13 | 00:31

@Slipsnifter | 14-11-13 | 00:21
Een combinatie van veel ouderen en weinig internet; de meesten denken daar nog dat Willem Drees de PvdA leidt.

Pierre Tombal | 14-11-13 | 00:26

@reageerbuis | 14-11-13 | 00:07
Ach ja, dit land wil niet anders, so be it.
Lekker met zijn allen naar de klote is ook gezellig.

Slipsnifter | 14-11-13 | 00:24

@de directeur | 14-11-13 | 00:15
Friezen en Groningers zijn uitermate verzot op de pvda, ziet er meestal ongeveer zo uit: www.google.nl/search?q=verkiezingen+2...
Zou het komen doordat je daar nog wat ruimte hebt of is het gewoon een gebrek aan gezond verstand.
Zal wel een combinatie van beiden zijn.

Slipsnifter | 14-11-13 | 00:21

@ZonderNaam | 14-11-13 | 00:03
Exact ja, dat was ik nog vergeten te vermelden.
En wanneer het in hun miljonairsdorpje ook onleefbaar wordt genoeg geld op de bank om in een ander land net zo`n riant onderkomen aan te kunnen schaffen als ze hier hebben.
Of 2..

Slipsnifter | 14-11-13 | 00:18

'PvdA wint in Friese gemeenten" lees ik zojuist op teletext. Ik huil om zoveel dommigheid!

de directeur | 14-11-13 | 00:15

'PvdA wint in Friese gemeenten" lees ik zojuist op teletext. Ik huil om zoveel dommigheid!

de directeur | 14-11-13 | 00:15

Die kale crimineel... Helaas dat is nu eenmaal de uitslag van de democratie. Ik ben #out.

reageerbuis | 14-11-13 | 00:07

Geert is in zoverre interessant, dat ie niet vrij over straat kan lopen. We mogen niet vergeten waarom dat zo is. Het is een bevestiging van het probleem dat ie aankaart. Maar hij begaf zich wel op glad ijs. Vanaf het begin. Zelfde geldt voor Pim. Mocht en mag niemand zeggen, want demonisering. Anyway. Hij is nu wel over de streep gegaan. Het FN. Kom op. Als het nu nog niet duidelijk is, wanneer dan wel?

D.Turpin | 14-11-13 | 00:06

@ Slipsnifter | 13-11-13 | 23:55
Nee, socialisten vinden het leuk als ANDEREN met zijn allen als haringen in een ton zitten.
Zelf hebben ze het liefst een groot landgoed waar ze een beetje relaxed kunnen tuinieren:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...

ZonderNaam | 14-11-13 | 00:03

@nisaframo | 13-11-13 | 23:43
Ik heb ook niks tegen buitenlanders, maar bijna 17 miljoen mensen op dit kleine stukje aarde vind ik meer dan genoeg.
Ik begrijp dat die soosjalisten het leuk vinden om met zijn allen als haringen in een ton te zitten, zelf ben ik daar niet zo`n liefhebber van.
Daarom mogen van mij de grenzen dicht, en alleen echte asielzoekers binnen laten.
Dus die mensen die in hun eigen land gevaar lopen, geen economische vluchtelingen.
En als het gevaar in eigen land geweken is: doei!
Zo blijft het hier ook een beetje leefbaar.
Maar goed, je kunt als burger natuurlijk fantaseren en discussieren wat je wilt, verschil zal het niet maken.

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:55

markluitzen | 13-11-13 | 22:16 | + 7 -
Tuurlijk mag je daar wat over zeggen. Ik heb nog nooit iemand gehoord die dat vond.
Je maakt echter de zwart-wit-denken-tokkie-ik-ben-een-beetje-simpel fout door ervan uit te gaan dat Hitler dus wel meeviel.. Alsof je moet kiezen! De sneuheid! Zo DOM!.
En maar klagen dat je niet serieus genomen wordt....

Deus Absurdia | 13-11-13 | 23:47

@ de honden blaffen... | 13-11-13 | 23:26

Niet te begrijpen inderdaad ,zag zojuist een dame bij P&W die hier is opgegroeid en nu na 40 jaar Nederland er achterkomt dat ze heeeeeeel veel moeite heeft met zwarte piet en zich natuurlijk gediscrimineerd voelt met name door de politici ! En natuurlijk zijn we met steun van de Vara's P&W als Nederlanders zijnde wederom tot racisten verklaart .

andjing | 13-11-13 | 23:46

D.Turpin | 13-11-13 | 23:19 | + 0

ik heb niks tegen buitenlanders, ik heb wel iets tegen immigranten die niet integreren, kosten wat kosten hun identiteit willen bewaren, maar de onze verfoeien.
Die niet het fatsoen hebben om onze taal zelfs nog niet in de 3e generatie beheersen, terwijl ik echt heel veel immigranten ontmoet die in een kortere periode beter nederlands praten dan ik.
En de politiek verteld mij dan dat ik fout ben, omdat ik van mijn land hou.

nisaframo | 13-11-13 | 23:43

@big dana boy
Volgens mij valt het kwartje niet echt bij jou. Het gaat hier niet om erfzonde. Het gaat hier om twee handen op dezelfde onderbuik.

Deus Absurdia | 13-11-13 | 23:41

@D.Turpin | 13-11-13 | 23:19
Nationaal socialisme is gewoon socialisme. Het nationalistische element heeft uitsluitend betrekking op de omstandigheden in die tijd, waarbij alle winsten die voortkwamen uit de inspanningen van het Duitse volk niet ten goede kwamen van het volk zelf, maar wegvloeiden naar multinationals en door buitenlandse mogendheden opgelegde betalingsverplichtingen. Klinkt dat enigszins bekend? Zou moeten, want dat is waar we sinds onze deelname in de EU ook in Nederland mee geconfronteerd worden.

Pierre Tombal | 13-11-13 | 23:39

@D.Turpin | 13-11-13 | 23:19
Zeg Dombo, de Tweede Wereldoorlog is alweer een tijdje afgelopen. Passé. History. Voorbij.

Het is nu wachten op de Derde. Moslims tegen het Vrije Westen. En jij staat heel erg aan de foute kant.

Dus doe maar opnieuw nadenken.
*het is 2013*

Lewis Lewinsky | 13-11-13 | 23:37

Pauw zou tutje in't Veld niet doen denk ik...

Capy | 13-11-13 | 23:30

@harbi | 13-11-13 | 23:26
Nee hoor, geweld tegen andersdenkende is voor links helemaal geen probleem.

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:28

* zijn

harbi | 13-11-13 | 23:27

Nederland is zo vreselijk racistisch, dat de halve Surinaamse bevolking hier naar toe is gevlucht.

de honden blaffen... | 13-11-13 | 23:26

Overigens denk ik dat het grootste deel van het PVV en FN electoraat deze partijen vooral zien als de "lesser of two evils". Dat heeft de gevestigde politiek toch echt zelf zover laten komen.
.
Jammer dat al die "fatsoenlijke" reaguurders zich niet realiseren dat straks elke burger, zijzelf dus ook, zullen worden vermalen door het Europese machtsconstruct wanneer zij niet heel diep buigen.

Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 23:26

@Indianaskywalker | 13-11-13 | 23:22
Haha, zo waar.
Selectieve verontwaardiging..

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:26

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:20
Ja dat is natuurlijk zo. En dus wordt Kinnegings gewelddadige kant meteen met de linkse mantel der liefde bedekt.

Zolang zij bedreigingen gericht waren aan een verslaggever van Powned is er volgens de VARA immers niks aan de hand.

harbi | 13-11-13 | 23:26

D.Turpin | 13-11-13 | 23:19 |

Wij haten geen vreemdelingen, vreemdelingen haten ons.

Indianaskywalker | 13-11-13 | 23:24

Oke, ik hoor bij p&w dat Front national een enge homofobe, jodenhatende racistische beweging is.
Maar zelfs al zou dat zou zijn, de Islam is precies maar dan ook precies hetzelfde.
En dat hoor je dan weer niet bij p&w.

Indianaskywalker | 13-11-13 | 23:22

Oeps, 1 zo`n echtgenote is wel genoeg..

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:22

@harbi | 13-11-13 | 23:14
Tja, die eikel is getrouwd met een continu RASSIESME! roepende moslima.
Dan kun je natuurlijk niet meer stuk bij de staatsomroep.

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:20

@harbi | 13-11-13 | 23:14
Tja, die eikel is getrouwd met een continu RASSIESME! roepende moslima.
Dan kun je natuurlijk niet meer stuk bij de staatsomroep.

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:20

Bakito | 13-11-13 | 23:17 |

Daar zou jij je lul wel in willen parkeren hè ouwe relnicht van me...

CornholioNL | 13-11-13 | 23:19

Sommigen maken wel rare sprongen hier om dit samenwerkingsverband met het FN goed te praten. Dus omdat er extreem-linkse groeperingen zijn die miljoenen doden op hun geweten hebben, mag je niet zeuren over het FN? Is een vrij onlogische gedachtengaang, maar wie ben ik? Nog mooier wordt het wanneer socialisten op een hoop worden gegooid met fascisten. Als je geen probleem hebt met het FN en als je denkt dat alle socialisten fascisten zijn, dan rest de vraag wat jullie probleem is met socialisten. Laat ik het anders stellen. Ja, de nationaal-socialisten hebben wel wat sociale dingetjes geregeld, als ware het echte socialisten. Die dingetjes hebben we ook behouden. Dat vonden we dus niet slecht. Wat we wel erg vonden was het nationalisme en de haat tegen vreemdelingen. En dat zijn zaken die je ook terugvindt bij het FN. En hoe je het went of keert, daar is Geert mee in zee gegaan. En dat kan eigenlijk ook geen verassing zijn. Want de PVV is ook gewoon fout. Kun je roepen dat er geen alternatief is of dat andere partijen ook fout zijn. Dat excuus hadden de Duitsers ook. Een zuivere Godwin. Maar die is dan ook dik verdiend.

D.Turpin | 13-11-13 | 23:19

@gutgutgut | 13-11-13 | 22:51 |

Oh gut... Het Zwarte Piet -huilertje heeft een spelfoutje gevonden.

Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 23:19

Na debat op twee , Nieuws uur ,mogen nu de Vara's P&W hun stront karren nu over Wilders en Le pen uit storten ,mede over de miljoenen mensen van wie deze partijen hun stem mogen ontvangen ,de bovenstaande programma's blijven ons herinneren aan hoe gevaarlijk het is om niet links te denken en wat de gevolgen daarvan kunnen zijn ,denk maar aan Pim enz enz ,

Maar laten we nu juist met zijn allen PVV stemmen !!!

andjing | 13-11-13 | 23:17

CornholioNL | 13-11-13 | 23:12 | + 0 -
Haha, nee je lamellen, niet je billetjes.... ;)

Bakito | 13-11-13 | 23:17

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:08 | + -6
Daar maak ik nooit een geheim van. Ik stem op de niet zo heel erg grote kale leider van de Pvda. Diederik Samsom ! Want waarom zou je niet op de slimste van het hele stel stemmen ?

Als je die niet zo grote kale leider de slimste vindt. zegt dat erg veel over jouw intelligentie.

nisaframo | 13-11-13 | 23:16

Onze Volksvertegenwoordigers moeten de de betekenis van het Latijnse populi eens gaan opzoeken.
Stakkers.

de honden blaffen... | 13-11-13 | 23:15

@Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 23:00

Politici maken oorlog en ellende. Ik zie burgers en soldaten hoogstens als secundaire schuldigen en dan alleen voor specifieke eigen daden. Hitler en kornuiten waren de echte smeerlappen, zoals de echte smeerlappen van nu in Brussel, Frankfurt, en de Europese regeringszetels. Die gaan overigens ook weer oorlog en ellende maken. Die EU moet er komen en zij zijn bereid daar bloed voor te laten vloeien...

Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 23:15

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 23:10
Gelukkig maar, zou niet willen dat je zuurgraad nog hoger werd.
Dan kun je het met die teflon poppen ook wel schudden..

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:15

Ach gut, meneer de rechtsfilosoof Andreas Kinneging krijgt weer een kans bij Pauw en Witteman. Mag heel deskundologisch en gedistingeerd zijn zegje doen over de samenwerking tussen de PVV en het Front National, alsof hij nooit een verslaggever met geweld heeft bedreigd.

harbi | 13-11-13 | 23:14

Wat een zelfingenomen h**r die van D66 bij P&W, wij zitten bij Verhofstadt dus wij zitten op ons gemak. Brrrr.

Capy | 13-11-13 | 23:13

@necrosis | 13-11-13 | 23:08
Daar heb je speciale voor, van neopreen, met teflon coating.
Die houden het wel een paar weken uit bij onze azijnslurper.

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:13

Bakito | 13-11-13 | 23:09 |

Prima, hangen er mooi wit bij en half open...

CornholioNL | 13-11-13 | 23:12

@Slipsnifter | 13-11-13 | 23:04
Jongen, zoek gewoon iemand anders.
Ik lees jouw gezanik nooit, reageer nooit op jouw gedram.
Beetje sneu zo; jij blijft mij maar achtervolgen met je gehinnik.
Dit mag wellicht als een schok voor je komen... het zal me woest jeuken.

Pa Cartwright | 13-11-13 | 23:10

CornholioNL | 13-11-13 | 23:07 | + 0 -
Hoe is t met je lamellen?

Bakito | 13-11-13 | 23:09

@Slipsnifter | 13-11-13 | 23:04
Opblaaspoppen kunnen niet goed tegen zurigheid.....

necrosis | 13-11-13 | 23:08

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 23:01
Bovenaan wat en welk imaginaire vriendinnetje?

necrosis | 13-11-13 | 23:07

Bakito | 13-11-13 | 22:48 |

Ga je ook nog een tegel plempen die wel on-topic is of houd je het weer bij je gebruikelijke onzin diarree ?

CornholioNL | 13-11-13 | 23:07

@Ka Partwright | 13-11-13 | 23:01
Nou kom op, gebitje in de steradent en lekker slapie doen.
Mag je het morgen weer een keer proberen op de opblaaspop, misschien lukt het dan wel.

Slipsnifter | 13-11-13 | 23:04

@ necrosis | 13-11-13 | 22:52
Heeeeeeee, wat zie ik; ga jij fier bovenaan?!
Leuk zeg, zal jouw imaginaire vriendinnetje ook énig vinden, toch?

Pa Cartwright | 13-11-13 | 23:01

Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 22:46 | + 2
Zeker, maar wel één die zich pas in 1944 van zijn Führer afkeerde. Typisch Duitse beroepsofficier was hij zeker, maar dat enkele feit pleit hem nog niet vrij vind ik.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 23:00

lady blabla | 13-11-13 | 22:53 |
Stemfraude ?
Dat denk je? Enig bewijs? Nee he.

gutgutgut | 13-11-13 | 22:58

[email protected] blabla | 13-11-13 | 22:53
Goed gezegd!
En een wonderschone eerste zin die helaas waar is.

Lewis Lewinsky | 13-11-13 | 22:56

Ik heb het gehad met Catherine Ashton en de rest van die pipo's. Volgende keer Wilders stemmen. Zo diep zit mijn haat tegenover de EU. Als er eindelijk wat verandert dan zal ik wel weer terugkomen naar de VVD.

Fort Reunion | 13-11-13 | 22:55

Ik vind het ontzettend jammer dat politieke partijen niet willen luisteren naar de Nederlandse burger.
(EU referendum, onvrede over integratie van moslims, bezuinigingen afschuiven op de burger.)
Wilders is een slimme meneer die onvrede van de burger ziet en benoemt het en daarom staat hij en zijn partij zo hoog in de peilingen.
De publieke omroep en al die kranten zijn een bolwerk van de oude politieke partijen zoals pvda,vvd,d66,cda dus deze partijen hebben veel macht om de boel te manipuleren. Dit kon je heel goed zien tijdens de vorige verkiezingen. (Burger je moet stemmen op vvd of pvda dat is strategisch) waarbij de SP de dupe was.

Ook denk ik dat er stemfraude is gepleegd tijdens die verkiezingen.

Bij de peilingen van nu staat d66 tehoog naar mijn mening. hier snap ik niks van, volgens mij is dit doorgestoken kaart.. (pechtold gaat al een paar jaar naar de bilderberg meeting...)

Het is juist goed dat de PVV samenwerkt met andere partijen in het buitenland, want alleen zo kun je een vuist maken tegen de EU.

lady blabla | 13-11-13 | 22:53

Farage zou mijn stem krijgen. Maar dat kan dus niet. Vader Le Pen is gewoon verkiesbaar en is wat mij betreft een ontzettend onfris figuur. Wilders wil de Koran verbieden, en dat vind ik ook helemaal niets. Anti EU, Anti FN en Anti Wilders = niet stemmen.

Arrested Development | 13-11-13 | 22:53

@Ben Vrolijk | 13-11-13 | 22:46
Op lijst Botte Hork/ LnNl natuurlijk.....

necrosis | 13-11-13 | 22:52

Het blijft een fenomeen die Wilders. Ben geen fan van zijn one issue partij maar toch hoop ik dat ie de grootste wordt bij de volgende verkiezingen. Al is het alleen maar om die zure kop van Pechtold erna te zien.

shenkie7 | 13-11-13 | 22:52

@R. Skicker | 13-11-13 | 21:50
De ellende is dat van die 90% stemgerechtigden de helft in bejaardentehuizen wonen die de tijd hebben om hun aow te verdedigen. Die stemmen of de pvda of op de kvp.
Kijk wat er in Friesland gebeurd. Stemrecht mag er hooguit zijn van 18 tot 65. Daarna ga je maar met pensioen.

reageerbuis | 13-11-13 | 22:51

Whahaha, die vraag van Rutger.... priceless!

CornholioNL | 13-11-13 | 22:51

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:03
"Platitudes. "
Deze moet in de Dikke van Dalen.
Plattitudes met een vleugje Plato. Briljant.

Deze mag er ook zijn:
Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 22:40 |
"patrioten"
Samentrekking van patriotten en idioten. Wat een taalgevoel. Respect!

gutgutgut | 13-11-13 | 22:51

@Ben Vrolijk | 13-11-13 | 22:46
Dierenpoes.

Al SchietjemeLevend | 13-11-13 | 22:49

Ja, dat krijg je nou van zo'n "cordon sanitair".
Wil je niet met mij samenwerken, zelfs niet praten, dan werk ik wel samen met iemand anders.
Nu zijn de regenten van de regen in de drup of is het van de drup in een stortbui beland.
Maar zal wel niet aan hunzelf liggen natuurlijk. Zelfkennis vereist een hoge mate van intelligentie en durf.

Olieboer | 13-11-13 | 22:49

necrosis | 13-11-13 | 22:41 | + 0 -
Jazekers, de Xenos verkocht ooit opblaasschapen, komt op hetzelfde neer....

Enfin, wat wil je precies weten?

Bakito | 13-11-13 | 22:48

Ik ben tegen Europa en tegen de PVV. Waar moet ik straks op stemmen?

Ben Vrolijk | 13-11-13 | 22:46

@Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:36 |

Rommel was vooral een officier en veldheer, niet een Nazi. Hij was ook betrokken in een complot tegen Hitler in de nadagen van de oorlog.

Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 22:46

Kansleaus | 13-11-13 | 22:44 | + 1 -

Vast wel, voor geld doet hij alles.

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:45

Tommygunner | 13-11-13 | 21:18 |

Het FN is nog steeds zo.

gutgutgut | 13-11-13 | 22:45

Pierre Tombal | 13-11-13 | 22:42 | + 0 -

Die met de grootste tieten want zo ben ik dan ook wel weer.

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:44

Zo benieuwd of Moszkowicz Wilders nu nog zou verdedigen. Vragen, vragen...

Kansleaus | 13-11-13 | 22:44

@Supermatthijs | 13-11-13 | 22:34
*Toen Duitsland in 1940 Nederland binnenviel, nam Den Uyl innerlijk uit overtuiging duidelijk afstand van het nationaalsocialisme.* Een volzin uit wikipedia over jouw grote goeroe, maar wat heeft hij hem aanbeden.

reageerbuis | 13-11-13 | 22:44

Had persoonlijk liever gezien dat Wilders met de UKip van Farage was gaan samenwerken... Maar goed dan misschien maar SGP stemmen met EU verkiezingen. Nooit gedacht dat ooit te zullen overwegen maar fuck de EU met z'n dictatoriale trekjes.

Capy | 13-11-13 | 22:43

Heeft Kwit z'n stukje nog steeds niet ingeleverd?

modderator | 13-11-13 | 22:43

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:28
Dat komt door nare mensen zoals bovenstaande.

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:42

@ZonderNaam | 13-11-13 | 22:03
Zo'n figuur dat geylt op (zijn veronderstelde eigen) intellect stemt uiteraard op een partij die met intellect geassocieerd wordt. D66 dus, al heb ik werkelijk geen idee wat er precies zo intellectueel aan die partij- en in het bijzonder haar voorman is.
.
Daarentegen zou ik niet willen uitsluiten dat hij deze ene keer misschien wel de waarheid zou spreken en dat hij inderdaad op Samsom heeft gestemd. Hetgeen dus een ontwijkend antwoord is, omdat de vraag was op welke partij hij stemde. Zijn gekte voor intellect zou hem afgelopen keer best wel eens van zijn gebruikelijk pad geleid kunnen hebben ten gunste van de Greenpeace activist die in een grijs verleden schijnbaar nucleaire techniek heeft gestudeerd en zijn kennis liever gebruikt om mensen angst aan te jagen dan te werken aan oplossingen die het voortbestaan van de mensheid (en dus zijn eigen kinderen) kunnen garanderen. Lekker slimme keus hoor.
.
En dus @Supermatthijs: gegeven dat je bij de komende gemeenteraadsverkiezingen èn EP verkiezingen niet voor Samsom zult kunnen stemmen, welke intellectueel gaat bij deze twee verkiezingen voor jou nu de doorslag vormen?

Pierre Tombal | 13-11-13 | 22:42

@Bakito | 13-11-13 | 22:35
Je hebt er ervaring mee.....?

necrosis | 13-11-13 | 22:41

Dat droomt `ie natuurlijk, als hij om een uur of 3 zijn bedje inkruipt, dat hij de persanal(geen typefout) assistant is van zijn grote idool, Diederik Samsom.
En dan valt het natuurlijk weer bar tegen als je tegen de middag wakker wordt en je nog steeds in je stinkende flatje zit.
Maar gelukkig is er dan Geenstijl, waar je je heel erg boos kunt maken op die grote boze Greet, die helemaal niet liev is voor je superheld en voor die aardige meneer Pechtold.

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:41

@ Supermatthijs | 13-11-13 | 22:28
Daar heb jij weer een punt, de Hongaren hadden het destijds te druk met dissidenten tegen de muur zetten om de moordpartijen van anderen te ontkennen

ZonderNaam | 13-11-13 | 22:41

" The Eurocrats must be stopped no matter the cost!"
.
De Nederlandse kostprijs lijkt nu een stem op Wilders. De Franse Le Pen, de Britse Farage...
.
Volgens mij kunnen deze mensen, vooropgesteld dat dit niet hun insteek lijkt, nog niet de helft van de fascistoide ellende oplepelen die de Eurocraten olv Van Rompuy, Schulz, en Barosso, gesteund door hun Eurofiele lakeien op nationaal nivo, aan het opzetten zijn.
.
Dat gezegd hebbende geloof ik niet dat stemmen nog helpt. De ijzeren klauwen van de Europese Unie hebben reeds een ferme grip op onze nationale overheden, de vijfde colonne klampt zich krampachtig vast aan het lang bezeten pluche, en achter de schermen houden anonieme bureaucraten waakzaam de burgerij in gaten wachtend op de kans hun nieuw verworven machtsmiddelen tegen hen in te zetten.
.
Thomas Jefferson had gelijk. De tirannen hebben zichzelf al getoond. Het is nu wachten op de patrioten zodat de vrijheid weer in ere hersteld kan worden..

Parel van het Zuiden | 13-11-13 | 22:40

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:36 | + 0 -
Nee, met voorbindhaatbaard.

Bakito | 13-11-13 | 22:38

deministerpresident | 13-11-13 | 22:32 |

Tja ach, zo werkt het in de politiek ook hè, als de regeringspartijen geen meerderheid hebben in de 1e kamer dan komt kereltje Peggolt ook de boel aan een meerderheid helpen terwijl ie de weken daarvoor hun plannen stond af te branden in de 2e kamer...

Macht maakt (pluche)geil...

CornholioNL | 13-11-13 | 22:37

Deus Absurdia | 13-11-13 | 22:31 | + 0 -
In dat geval is haar afstand nemen uitermate huichelachtig. Maar mijn onderliggend stelling blijft staan. Ik geloof niet in erfzonde. Manfred Rommel was een uitstekende CDU burgemeester van Stuttgart. Dat hij de zoon van Erwin Rommel was deed daar niets aan af.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:36

Bakito | 13-11-13 | 22:35 | + -1 -

Die met niet zo grote zwarte lullen ?

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:36

Ik ben die Brusselse bemoeizucht gewoon zat.

Ars Vivendi | 13-11-13 | 22:36

Volgens mij heeft hij de Holocaust niet ontkend, maar een detail in de geschiedenis genoemd. Het is allemaal afschuwelijk, maar denk dan ook bijvoorbeeld aan de 40 miljoen Russen die omkwamen in de Tweede Wereldoorlog, of de miljoenen mensen die nog iedere jaar in Afrika omkomen van de honger, of de 25 miljoen Chinezen die onder Mao vermoord werden.... etc.. De wereld is inderdaad wreed en meedogenloos.

070 | 13-11-13 | 22:35

@deministerpresident | 13-11-13 | 22:28

Nee, dat staat zwart op wit, en dat voor eeuwig en altijd.
Een heel groot verschil.

Desmoulins | 13-11-13 | 22:35

necrosis | 13-11-13 | 22:34 | + 0 -
Bij Christine le Pen verkopen ze racistische opblaaspoppen.

*grinnik ende grijns *

Bakito | 13-11-13 | 22:35

deministerpresident | 13-11-13 | 22:32 | + 0 -

Tsja, want waarom zou je de holocaust niet mogen ontkennen ? Stem PVV, stem Geert Wilders en Dion Graus !

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:34

A bas de nous!

Bakito | 13-11-13 | 22:34

Niemand?
Ik zou Marine le Pen doen!

necrosis | 13-11-13 | 22:34

Ook zo lekker tegenstrijdig overigens. Als je hier een beetje Israel kritiek in de panelen hebt, wordt je afgebrand. Gaat Wilders met een, voorheen openlijke, antisemietische partij gaat samenwerken, wordt de boel ineens gebagatelliseerd. Tssk

deministerpresident | 13-11-13 | 22:32

@big ana boy:
"rode peper | 13-11-13 | 19:26 | Marine Le Pen is als kind uiteraard niet verantwoordelijk voor de daden en het geraaskal van haar vader."

.
Ze zitten naast elkaar in de banken daar.. Jij vertrouwd de dochter van een halve Nazi die direct belang heeft om mooi weer te spelen op haar blauwe ogen?
.
Ik denk dat we sinds vandaag een nieuwe maatstaf voor naiviteit kunnen spreken.

Deus Absurdia | 13-11-13 | 22:31

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:28
Dat is jouw inhoudelijke reactie? Je haalt iemands moeder erbij? Ben jij een marokkaan van orgine?

reageerbuis | 13-11-13 | 22:30

Ik ben als fervent tegenstander van de 'Partij'van de Vrijheid (zou eigenlijk de Beweging voor de Vrijdheid moeten heten, want een partij met 1 lid is geen partij maar een dictatuur) volledig voor dit initiatief.

Het zou goed zijn als meerdere partijen zoals de UKIP ed. zich hierbij zouden aansluiten.
Moeten ze eens werken voor hun geld in het Europees parlement, met concrete plannen en visie op wat men wil met Europa of een plan om eruit te stappen.

De Treinende Rechter | 13-11-13 | 22:30

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:00
En haar vader zit nog steeds in die partij, dus als je afstand wil nemen, kick je alle anti-semiten er uit. Klaar

deministerpresident | 13-11-13 | 22:30

ZonderNaam | 13-11-13 | 22:27 | + 0 -

Ga je gang. Dat is inderdaad zeker zo erg als de holocaust ontkennen.

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:28

@ reageerbuis | 13-11-13 | 22:22
En maar boos zijn, boos boos.
Jouw moeder vraagt zich zo stilaan toch ook wel een eens af; "waarom ben je toch altijd zo boos?".

Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:28

Desmoulins | 13-11-13 | 22:24
Ach, het gebeurt bij hele bevolkingsgroepen. Als er een percentage klootzakken zijn, zijn iedereen klootzakken. Daar is de hele PVV op gebaseerd

deministerpresident | 13-11-13 | 22:28

Het EU-juichaapje staat zonder enige schaamte zijn leugens te verkondigen. Het Front-Nationál is een kracht om rekening mee te houden. Het rommelt in Frankrijk...

Desmoulins | 13-11-13 | 22:27

@ Supermatthijs | 13-11-13 | 22:08
PvdA, die zitten toch o.a. met de Hongaars Socialistische Arbeidspartij met dat extreem foute verleden ten tijden van de Koude Oorlog in de fractie?
Is dat dan iets dat we voortaan ook jou mogen aanrekenen?

ZonderNaam | 13-11-13 | 22:27

Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:16 |

Nog snoep uitgedeeld vandaag ?

CornholioNL | 13-11-13 | 22:26

Dostranamus | 13-11-13 | 22:20 | + 0 -
Joh daar had marktluizen het net ook al over. Wat hebben die Mao, Stalin en Pol Pot dan gedaan ? Ik heb daar echt nog nooit iets over gehoord.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:25

Je gaat dus niet meer vrijuit wanneer één van je familieleden er een bedenkelijke reputatie op na houdt... De logica van de 'moreel verhevene' is onnavolgbaar.
Het gelul over 'achter de dijken' kon natuurlijk niet uitblijven. Ik ben in ieder geval voor deze samenwerking; het wordt tijd voor een breed Europees verzet tegen de EU.

Desmoulins | 13-11-13 | 22:24

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:16 |

Volgens zijn eigen woorden gisteren (sorry, te lui om de tegel even op te zoeken) staat ie heel vroeg voor zijn baas op, midden in de nacht zelfs... toch knap dat je dan elke avond tot laat hier actief bent...

Normaal graaf je een kuil voor een ander maar Thijsje graaft ze graag voor zichzelf om er vervolgens zelf in te vallen...

CornholioNL | 13-11-13 | 22:24

@Supermatthijs | 13-11-13 | 22:10
Jij bent gewoon een huistrol. Jij bent gewoon een siphonaptera die ze vroeger een artiest noemden in een theater. Zuigend en strondvretend. Jij hoort erbij. #sukkel

reageerbuis | 13-11-13 | 22:22

@krelus
Totdat ze natuurlijk naast haar vader gaat zitten in een commissie die onderzoek doet naar verdwijningen in Argentinie.. En als standpunt inneemt dat het allemaal wel meeviel.
.
Dat is ongeveer wat er nu gaat gebeuren.. :)
Al gezien wat devstem historie is van die club?

Deus Absurdia | 13-11-13 | 22:20

Och, we zullen het maar niet over de socialisten hebben.
De grootste massamoordenaars uit de recente geschiedenis waren socialisten of aanverwant.
Denk aan Stalin, Hitler, Mao,(de grootste van allemaal) en Pol Pot. Do`nt forget the killing fields.
En als ze de kans krijgen staat er opnieuw een andere op.
Zie de zogenaamde antifascisten.
De term wolven in schaapskleren was nog nooit zo raak getypeerd.
Wanneer komt dààr nou eens een programma over?

Dostranamus | 13-11-13 | 22:20

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:31
Eindelijk een een zinnige vraag uit jouw toetsenbord, chapeau!
En dan het antwoord: Ja, graag.
Dank u.

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:20

markluitzen | 13-11-13 | 22:16 | + 0
Onzin. De vele misdaden van dat soort regimes zijn algemeen bekend en zijn uitvoerig behandeld. Maar als je alleen wilt horen en zien wat jij zelf graag wil .... Tsja ....

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:19

CornholioNL | 13-11-13 | 22:14 | + 0 -

De huisaap is volgens mij nog gewoon op vrije voeten en kan dus elk moment hier binnen komen vallen.

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:19

sjaakdeslinksesul | 13-11-13 | 22:15 | + 0 -

En laten we maar niet over joden beginnen dan.

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:16

@ reageerbuis | 13-11-13 | 22:09
Dat is jouw inhoudelijke reactie? Ohw.
Sterk. Nee, echt. Zou je iets mee moeten doen.

Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:16

Verder geef ik niet zo zeer mijn mening, maar vertel ik jullie hoe het is. Plus danwel minkudo's doen er dat geval niet toe.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:16

er wordt nooit iets gezegd over de honderden miljoenen doden en ander soortige slachtoffers door socialisme, communisme door lenin, stalin, castro ché, mao pot, rode khmer, north koreaanse bewind, chinese communistische bewind enz. altijd wordt r gesproken over hitler en nazi's en 6 miljoen slachtoffers wat ook heel erg is maar dat de door mij genoemde bovenstaande mensen gezamelijk al meer dan 250 miljoen mensen hebben omgelegd en hebben vervolgd hoor je nooit iets over en mag je ook noooit over beginnen schijnt

markluitzen | 13-11-13 | 22:16

@CornholioNL | 13-11-13 | 22:06
De leider van de sociale werkplaats weet niet beter dan dat hij na 12:00 pas binnensukkelt.
"was het weer gezellig op Geenstijl?" vraagt hij dan altijd aan onze supermattie.

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:16

Huh... ik was nog wel betrekkelijk mild/ironisch in mijn oordeel 21:44 over NL'se politici...
Adolf Hitler was ook gewoon een betere politicus dan Geert Wilders of Alexander Pechtold of alle anderen, kun je hoog of laag willen springen, dat is gewoon een historisch feit.

sjaakdeslinksesul | 13-11-13 | 22:15

Btw, is de Aap alweer op vakantie gestuurd ?

Ik had van hem in dit draatje al minimaal duizendmiljoenmiljard tegels verwacht...

CornholioNL | 13-11-13 | 22:14

@Supermatthijs | 13-11-13 | 22:08
Hij is niet slim, zijn team van spindoctors, mediatrainers, coaches en regisseurs zijn slim.
En dat eigenlijk ook niet echt, als je naar zijn daden en uitspraken kijkt.

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:13

krelus | 13-11-13 | 22:03 | + 2 -
Maxima was geen directe erfgenaam van het politieke erfgoed van haar vader. Le Pen als opvolger van haar vader binnen het FN wel. Maar wat is probleem eigenlijk ? Ze heeft dat toch allang gedaan ?

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:13

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:16
Echt? Heb je 'm gezien dan?

Ad337 | 13-11-13 | 22:13

CornholioNL | 13-11-13 | 22:12 | + 0 -

Ik wel ja !

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:13

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:03
Ken je ook nog andere woordjes dan "platitudes"?
Deze kennen we nou wel.
Doe nou stigmatisering of nationalisme maar weer eens, die heb je al een tijdje niet meer gebruikt.

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:12

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:10 |

Ah, je hebt dus wel zelfkennis....

CornholioNL | 13-11-13 | 22:12

@Tommygunner | 13-11-13 | 21:19 | + 48
"Al deelde hij ogen uit aan blinden dan was je nog negatief, trolboy..."
Dat lijkt me inderdaad een nogal zinloos kwetsende actie!

alcor | 13-11-13 | 22:11

reageerbuis | 13-11-13 | 22:09 | + 0 -

Dat ben ik toevallig !

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:10

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:03
Platitudes. je weet niet eens waar je over lult #supersukkel

reageerbuis | 13-11-13 | 22:09

ZonderNaam | 13-11-13 | 22:03 | + 0 -

Daar maak ik nooit een geheim van. Ik stem op de niet zo heel erg grote kale leider van de Pvda. Diederik Samsom ! Want waarom zou je niet op de slimste van het hele stel stemmen ?

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:08

Pfff wat een selectieve verantwaardiging weer... SP zit in EU parlement met extreem links communistische partijen uit Zuid Europa, die hebben ook geen frisse ideen hoor, hoor je niéman over! En die ' ondernemer' die huilt dat ie ' nog steeds het puin van de PVV aan het opruimen is' . Dan dichten we een gedoogpartij die 2 jaar heeft gedoogd écht teveel eer toe. Publieke omroep nodig? Voor het domme klapvee allicht, !!

Espace Première | 13-11-13 | 22:07

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:01 |

Jawel hoor, maar ik denk graag aan mijn medereaguurders, straks verslaap jij je morgen en levert dat een hoop gezeik op bij je baas, dat zou ik lullig vinden...

*proest*

Maar je roeptoetert maar een eind weg hoor, er is toch geen hond die je serieus neemt hier....

CornholioNL | 13-11-13 | 22:06

eerstneukendanpraten | 13-11-13 | 22:02 | + 0 -

8 uur, dat is toch niet normaal man ? Dan draait Geert zich nog eens drie keer rechts om.

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:04

We rekenen koningin Maxima Zorreguieta en haar vrienden toch ook niet aan wat haar vader destijds heeft gezegd en gedaan !

krelus | 13-11-13 | 22:03

@ reageerbuis | 13-11-13 | 21:58
Waarom je nu wederom van platitudes bedienen? Zit ook de Joodenhaat bij jou diep?

Pa Cartwright | 13-11-13 | 22:03

@Supermathijs
Volgens mij zijn de Europese homo's nog eerder aan de beurt. Met als surrealistisch resultaat dat bepaalde onfrisse Moslims hier in hun homohaat perfect worden ondersteund door deze coalitie.

Deus Absurdia | 13-11-13 | 22:03

@ ZonderNaam | 13-11-13 | 22:00
Ah excuus te snel gelezen, ik dacht dat Matthijs zei dat ie WEL CDA stemde.
Mea culpa

@ Matthijs
Maar ik wil het wel weer goed maken als je me verteld op welke partij je wel stemt.
Graaf ik gewoon even wat andere rotte appels op

ZonderNaam | 13-11-13 | 22:03

Het idee alleen al dat allerlei mensen gaan godwinnen geeft mij aandrang PVV te stemmen.

Mark Krachtwijk | 13-11-13 | 22:02

@ CornholioNL 21:58

Bij de Belastingdienst beginnen ze de laatste tijd erg vroeg...

eerstneukendanpraten | 13-11-13 | 22:02

CornholioNL | 13-11-13 | 21:58 | + 2 -

Ach kom, je gaat me toch niet vertellen dat jullie bij de PVV niet tegen een beetje opbouwende kritiek kunnen ?

Supermatthijs | 13-11-13 | 22:01

@Muskatnuss! | 13-11-13 | 21:22
Ik zou inderdaad maar geen naam noemen, sniezogoed voor je accountje ;)

Slipsnifter | 13-11-13 | 22:01

@brutus68 | 13-11-13 | 21:27
Ik schat Geert hoger in.

reageerbuis | 13-11-13 | 22:01

rode peper | 13-11-13 | 19:26 | Marine Le Pen is als kind uiteraard niet verantwoordelijk voor de daden en het geraaskal van haar vader. Wél is ze de directe opvolger van haar vader in de partij. In dat geval is het logisch en niet onredelijk haar te vragen wat haar mening in deze is. Dus nee ze is als kind van geen verantwoording verschuldigd, maar als opvolger als partijleider wel degelijk. Wie de leiding van een partij overneemt kan niet anders dan verantwoording nemen voor alles waar zo'n partij voor staat. Dat is normaal en heeft
niets met links/rechts te maken.

Bigi Bana Boy | 13-11-13 | 22:00

@ Supermatthijs | 13-11-13 | 21:54
CDA, lid van de Europese Volkspartij en Europese Democraten, met onder andere partijen als Forza Italia van Bunga Bunga Bersluconi en Fidesz die van Hongarije weer een dictatuur aan het maken zijn.
De handel en wandel van dat soort partijen mogen we voortaan ook voor uw voeten gooien?

ZonderNaam | 13-11-13 | 22:00

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:20
Net als jij, maar dat terzijde.

Slipsnifter | 13-11-13 | 21:59

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:54 |

Nou phoe, zou Greet die niet van te voren ingelicht hebben misschien ?

Ga nou naar bed, je wekker gaat weer heel vroeg, toch ?

CornholioNL | 13-11-13 | 21:58

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:20
Jij vraagt in adam op de dam waar de dam is? #sukkel

reageerbuis | 13-11-13 | 21:58

@ Supermatthijs | 13-11-13 | 21:20 | + -12

"Juist, laten we nou eens in opstand komen tegen een partij die zulk een simpele politiek bedrijft."

Dus tegen de PvdA. En tegen de VVD en D666, het CDA, groen links, de SP en de rest van de meeheulende landverraders. Lijkt me een goed idee. Allemaal PVV stemmen de volgende keer. Superlutser gaat ons voor.

Elessir | 13-11-13 | 21:58

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:54 | + 0 -

Hoezo? PVV, FN, en Vlaams Belang zijn alle 3 pro Israel.

crisdegek | 13-11-13 | 21:57

Het de wereld op z'n kop voor mij: Ik voel me jaren juist bedreigd door de gutmenschen van de MSM, de politieke elite in Den Haag, het islamknuffelen, de teloorgang van Nederland etc. etc.

Knoopsgat | 13-11-13 | 21:56

Treurig varken | 13-11-13 | 21:54 | + 1 -
idd lol. . Maar toeval, of zat de NPO al te hinniken, wetende hoe dit zal overkomen

R. Skicker | 13-11-13 | 21:56

wodzje | 13-11-13 | 21:50 |

Ik heb lamellen... en nu ?

CornholioNL | 13-11-13 | 21:56

En straks als afsluitert wurfprofessor Andreas Kinnegin bij P&W
voor wat extra duiding en nachtgodwin voor het slapen gaan

Tobi | 13-11-13 | 21:56

Wil je eurokritisch stemmen kies dan Toine Manders PFFFHAHAHAHAHA

Julius_Civilis | 13-11-13 | 21:56

ZonderNaam | 13-11-13 | 21:52 | + 0 -

Nou ik stem geen CDA hoor dus dat zal wel mee vallen. Maar in feite is Greet het nu dus eens met het afzwakken van de holocaust. Dat zullen zijn geldschieters leuk vinden.

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:54

Sjonge, ze hebben wel een stel PVV ers van de straat geplukt...
Eh, populisme, ja, ik snap het ff niet? Wat is dat?

LOL

Treurig varken | 13-11-13 | 21:54

“The further a society drifts from truth the more it will hate those who speak it.”

George Orwell

Cuyahoga | 13-11-13 | 21:53

Prima dit samenwerkingsverband, ik hoop dat er nog meer partijen uit het buitenland zich hierbij aansluiten om een stevig blok te vormen tegen de maffia uit Brussel...

Bij de weg: Zou Greet haar doen ? :+p

CornholioNL | 13-11-13 | 21:53

Gewoon doorlopen mensen, niets aan de hand.

Geert wisselt net zo makkelijk van standpunt als hem dat om wat voor reden dan ook goed uitkomt. Waren het eerst migranten, moslims en ouderen, nu kiest Geert maar weer eens voor een mevrouw waar hij een paar jaar geleden nog volop tegen fulmineerde.
Het is net een echte politicus, die Geert...

Zure Sigaar | 13-11-13 | 21:52

@ Supermatthijs | 13-11-13 | 21:49 |
Ik weet niet op welke partij je stemt, maar ik garandeer je dat als je gaat kijken met welke andere partijen ze in het EP in de fractie zitten je op schokkende feiten zal stuiten

ZonderNaam | 13-11-13 | 21:52

@ Onze man in Mockba | 13-11-13 | 21:45
Een sterke vrouw; jij schiet haar meteen af. Held.

Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:51

De moslim is niet per se een radicaal. Eens.
Maar dat boek, dat ellendige boek. Je moet wel godvergeten veel theologische gymnastiek toepassen, om van de Koran nog iets gezelligs te maken. De Koran en de Hadith zijn simpelweg niet te verenigen met de democratische rechtstaat. Dat is geen enkele religie, maar de meeste kennen in Nederland netjes hun plaats. De islam moet dat nog worden uitgelegd. Of beter gezegd, moest worden uitgelegd. Want na vier generaties, Theo en een dode Syrië-ganger later mag je gerust stellen dat we te laat zijn.
Dus wat nu? Moet ik vertrouwen hebben in de traditionele partijen? Hell no! De PVV zou normaal gesproken mijn voorkeur niet hebben. Maar als atheïst stem je op de partij die de meest dominante religie een halt toeroept. Lijkt me prima te verdedigen.

DaughtersofLot | 13-11-13 | 21:51

Maakt me alleen maar zekerder van m'n zaak. Ik stem Wilders. Er is geen alternatief. De arrogantie (lees: domheid) van de gutmensch komt me de strot uit. 90 % van het volk is niet in staat zelf te denken en denkt mensen die dat wel kunnen in een hoek te zetten die er niet is.

R. Skicker | 13-11-13 | 21:50

Gordijntjes dicht, televisie aan, en moge de rest van de wereld doodvallen. Lijkt me een goede samenvatting van het PVV gedachtegoed.

wodzje | 13-11-13 | 21:50

pickalilly | 13-11-13 | 21:46

En dat vraag je aan Supermatthijs? Dat is net zoiets als aan een verkoper van de MediaMarkt vragen waarom ik het nieuwste model televisie zou moeten kopen.

brutus68 | 13-11-13 | 21:50

pickalilly | 13-11-13 | 21:46 | + 0 -

Ja, dat kan ik maar daar hebben we het nu niet over. Het gaat over 2 extreem rechtse partijen die elkaar hebben gevonden. Waarvan de één vrolijk de holocaust liep af te zwakken en de ander nu dus een probleem heeft.

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:49

The more you know, the less you need...

eerstneukendanpraten | 13-11-13 | 21:49

@Supermathijs, kan je mij vertellen waarom Europa goed voor mij is als gewone burger?
Kan je mij uitleggen wat ik in jouw ogen kan verwachten van Europa als het om mijn toekomst gaat en nog belangrijker de toekomst van mijn kinderen?
Ik ben erg benieuwd naar jouw beleving van Europa i.p.v. alleen maar aan te moeten horen dat ik een nationalist ben.
Ik krijg deze antwoorden niet vanuit Europa en ook niet van onze regering, ik hoor alleen maar.
Europa is goed en we moeten meer Europa en dan lossen de problemen vanzelf op.

pickalilly | 13-11-13 | 21:46

Ze hebben allebei hun tekortkomingen maar er is inmiddels een noodsituatie ontstaan en de gevestigde poltieke partijen zijn zo talentloos er is nu even geen andere keuze.

zooishettoch | 13-11-13 | 21:45

En die Henk Krol moeten ze ook een bal in zijn mond stoppen. Waarom moet uitgerekend hij nou weer in dit programma zitten?

VanBukkem | 13-11-13 | 21:45

Wat een naar typhus-wijf die Els Lucas.

Onze man in Mockba | 13-11-13 | 21:45

-weggejorist-

sjaakdeslinksesul | 13-11-13 | 21:44

Haha Krol maakt wel gehakt van dat wereldvreemde D66 mevrouwtje

ZonderNaam | 13-11-13 | 21:43

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:40

Populisten vind men aan beide kanten van spectrum.

brutus68 | 13-11-13 | 21:43

Oh, voor ik het vergeet. De voorstanders die NL aan Brussel verraden hebben moeten zich verantwoorden voor het tribunaal.

mente aperta | 13-11-13 | 21:40

En de populisten verenigen zich. Lekker samen aan de zijlijn schreeuwen.

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:40

Geert en Marine zijn te vergelijken met de eerste mensen die riepen dat de aarde niet plat was, maar rond.
Die werden gemarteld en vermoord door de elite die dat niet kon pruimen.
In heel de geschiedenis zijn er mensen geweest die eerst verguisd werden om hun denkbeelden, terwijl ze onomstotelijk gelijk hadden.
Geert is een held, een ziener, die zijn eigen leven heeft opgegeven voor het domme gepeupel.
Het hoort bij de evolutie maar dat maakt het er niet minder triest door.

Cuyahoga | 13-11-13 | 21:40

@ Stormageddon | 13-11-13 | 21:35
Man naar mijn hart, idem.

Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:38

@ WaarDeWindWaait | 13-11-13 | 21:36
Aan de overkant zit ook niemand die verder is gekomen dan een veterstrikdiploma

ZonderNaam | 13-11-13 | 21:37

Uit de EU betekend gelijk het einde van de crisis. Het is toch zo duidelijk als en begrijpelijk dat zels een kind van 4 jaar dat snapt. voor die het niet snapt zal ik het nog eens ff kort samenvatten. Eerst zonder de EU betaalde iedereen in NL Belasting wat door Den-Haag gebruikt voor div doeleinden. Nu met de EU betaald nog steeds iedereen in NL Belasting maar Den-Haag moet nu zelf ook miljoenen betalen aan een bodemloze put dus het is oersimpel dat ze nu heel veel geld te kort komen en gezien ze graag hun wachtgeld, declaratiegedrag en hoge beloningen niet kwijt willen gaan ze het gewoon bij de burgers en ondernemers halen. Legale diefstal noem ik zo iets. zou NL gewoon uit de EU stappen kunnen we gewoon onze verzorgingstehuizen en vele andere belangrijke zaken gewoon in stand houden. Kan gelijk de BTW weer terug naar 19% en meerdere kaalpluk heffingen kunnen gelijk afgeschaft worden. Uit de EU en weg met die Euro munt.

mente aperta | 13-11-13 | 21:36

Er valt nagenoeg geen nuttig debat te voeren met pro Europa aanhangers, ze zien maar 1 rode doek en dat is Wilders en uit de Euro.
Alles maar dan ook alles is geoorloofd om maar niet toe te hoeven geven dat kritiek op Brussel helemaal niet zo slecht is.
Je kan iets pas verbeteren als je weet waar het slecht gaat.
Er gaat heel veel niet goed daar en duidelijk word ook dat de huidige weg die ingeslagen is bij veel burgers helemaal niet gewenst is.
Europa is heel anders voorgesteld aan de burger in eerste plaats en nu vanwege de crisis word alles in een sneltreinvaart uitgevoerd en aangepast in een aangepaste vorm zonder dat de burger daar invloed op heeft.
Wij kijken machteloos toe en dat maakt ons sceptische Nederlanders boos, dit is ons land met onze normen en waarden.
Er gaan jaarlijks Miljarden over de balk om dit apparaat naast onze nationale regering in de lucht te houden, 2 management lagen die steeds meer naar elkaar toe aan het werken zijn.
Die kan maar 1 kant opgaan en dat is dat de nationale politiek straks geen zeggenschap meer heeft over zaken waarvan we dat wel willen.

Er is maar 1 reden waarom men zo zijn best doet een federaal Europa te krijgen en dat is omdat onze macht wellustige landgenoten zien dat de wereldmacht zich verplaatst, ze willen kosten wat het kost de baas blijven.
Rusland laat al steeds vaker van zich horen, ze laten zien dat zij klaar zijn voor ons en lachen ons keihard uit.
We hebben veel te lang naar de pijpen van onze landvertegenwoordigers geluisterd, het word tijd dat we onze eigen boontjes weer gaan doppen.
Kijk naar de staatsschulden die ze gemaakt hebben, kijk hoe alles geregeld is in dit land, en kijk vooral wat we daarvoor betalen.
De armoe neemt met grove schreden toe en toch blijft men meer eisen van de burger.
De burger is moe of eerder doodmoe, we willen rust hebben en niet zo'n last meedragen iedere dag weer.

Ik wil best samenwerken met andere landen om zo voor iedereen een voordeel eruit te halen maar ik wil niet meer 50% belast worden en ieder jaar meer afdragen om tegen de tijd dat ik oud ben compleet afgeserveerd te worden en in een "ga maar snel dood huis want je kost nu alleen nog geld".

Zolang Pro Europese aanhang ons sceptische Nederlanders blijven aanvallen met de meest krankzinnige verwijten is voor mij duidelijk dat sceptisch kijken naar Europa meer een nood dan een deugt is!

pickalilly | 13-11-13 | 21:36

PVV vmbo'ers die moeten debatteren tegen de rest van Nederland, dat wordt een slachtpartij!

WaarDeWindWaait | 13-11-13 | 21:36

-weggejorist-

Miltondeman | 13-11-13 | 21:36

@Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:34
Ik kijk ernaar en lach erom.

Stormageddon | 13-11-13 | 21:35

Stormageddon | 13-11-13 | 21:34

Wie?

brutus68 | 13-11-13 | 21:35

@Long Horn | 13-11-13 | 21:25
Maar met een bal in haar mond goed te doen.

VanBukkem | 13-11-13 | 21:35

@brutus68 | 13-11-13 | 21:22
Als ik Fransman was, zou ik wel op Front National stemmen!

VanBukkem | 13-11-13 | 21:34

@brutus68 | 13-11-13 | 21:32
Mozart?

Stormageddon | 13-11-13 | 21:34

@ Stormageddon | 13-11-13 | 21:29
En, zo onderwijl, wat maakt dat U?

Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:34

Hulde voor de jongen die de PVV verdedigd. Nette jongen, geen ordinair taalgebruik. Helemaal goed, Geert kan tevreden zijn.

DaughtersofLot | 13-11-13 | 21:33

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:30

Haider is dood, idioot. Zeg dan gewoon de naam van die andere Oostenrijker als je durft.

brutus68 | 13-11-13 | 21:32

@ kapotte_stofzuiger | 13-11-13 | 21:25
Scapegoating.
Islamieten, Oostblokkers, moet ook ik vervolgens maar weer vertrekken?

Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:31

Stormageddon | 13-11-13 | 21:29 | + 0 -

Ik denk dat ik dan kies voor het slechte mens zijn.

Wc-kip | 13-11-13 | 21:30

Uit welke rotte kleigrond hebben ze bolle 'ondernemer' trouwens vandaan getrokken?

ZonderNaam | 13-11-13 | 21:30

En let maar eens op mensen ! Greet gaat nog met Haider en de Winter komen ook. Met zulke vrienden... enz.

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:30

@Supermatthijs | 13-11-13 | 21:22
Achter de schoffel of iets dergelijks met een fluoriserend hesje aan, zoiets.

Long Horn | 13-11-13 | 21:29

Die fatsoenlijke partijen, zijn dat die partijen die ondanks het grote deel van het volk inmiddels geen zin meer heeft in Europa dit toch willen doorzetten?

roze_bril | 13-11-13 | 21:29

Nee, wij moeten luisteren naar de oude vertrouwde politieke partijen die weten precies wat goed voor is. Dat bepalen zij namelijk wel. U wilt kiezen? Mag hoor. Kies maar: Liberaal? Kan, U krijgt Verhofstad. Sociaal-Democraat? Kan, U krijgt Schultz. Communist? Kan, U krijgt Barroso. Christen-Conservatief? Kan, U krijgt Van Rompuy.

Oh, U wilt iemand tégen Europa? Dat kan niet. Dat mag niet. U bent nazi. U bent een slecht mens. U bent een fascist. U bent zeker ook vóór Zwarte Piet? Ziet u wel! U bent intens slecht. QWij van de NPO zullen dat wel even duiden voor U. Met fatsoenlijke gasten die er verstand van hebben. Ieder fatsoenlijk mens wil namelijk 1 groot federaal internationaal rijk, gerund door bureaucraten met zo weinig mogelijk democratische bemoeienis. Net als Stalin en ehm... Hitler...

Dus. Weet U dat ook weer.

Stormageddon | 13-11-13 | 21:29

Enfin, voor mij wordt het detective op 1 ipv debat op 2. Veel plezier nog allen.

Mark Smith | 13-11-13 | 21:28

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:24

Ongeveer net zo groot als wij bij leven gaan meemaken dat je een net, eerzaam en werkend burger zal worden i.p.v. een parasiet die continu oproer kraait.

brutus68 | 13-11-13 | 21:27

ik heb een rechtenbeperking van de NPO, eigen volk eerst...

duitse herder | 13-11-13 | 21:27

Die van Elst, die moet de politiek in.

Kansleaus | 13-11-13 | 21:26

Wat we moeten doen tegen de crisis daar hoor je niemand over, jammer gemiste kans, u hoort het wel bij de stembus.

Miezerig | 13-11-13 | 21:26

.. Geert is geen hoogvlieger, dat maakt zijn gillende vijanden diepkruipers in dit tragische kale landschap van de NL politiek.
Is een krakende handkar vol overjarige Godwins werkelijk het ENIGE argument wat deze mensen in stelling kunnen brengen? Welk een armoede.

Doe maar Geert, de enige die er toe doet - en omdat de alternatieven dood of terminaal Eurofiel zijn.

Jan Passant mk2 | 13-11-13 | 21:25

"It takes a thief to catch a thief"
Derhalve niet vreemd dat PVV en FN willen samenwerken.

kapotte_stofzuiger | 13-11-13 | 21:25

Schoondochter van Clairy Polak = ook zo'n onweerstaanbare diaree waarvan je vanaf wilt.

Long Horn | 13-11-13 | 21:25

De selectie van Paul-hiv-tattoo-ter-Linden als pvv vertegenwoordiger is wel erg doorzichtig; er is geen doortraptere manier om een zaak te benadelen dan haar met behulp van zeer slechte argumenten te verdedigen.

Simon de Danser | 13-11-13 | 21:25

Ik hoop dat toch zelfs de meest simpelen hier begrijpen dat Greet zijn idiote plannen slechts kan uitvoeren als hij meer dan de helft van alle zetels krijgt. En hoe groot is die kans denk je ?

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:24

Ik ga het niet kijken. Slecht voor mijn bloeddruk. Na 2 minuten al. Ik weet de uitkomst van wat ze tegen mij willen zeggen al: als PVV stemmer ben ik een vieze vuile nazistische racist.

BedrijfsTijgerT | 13-11-13 | 21:23

Twee anti-Europese partijen die Europese samenwerking zoeken. Het blijft vreemd.
De socialist Wilders maakt steeds vreemdere bokkensprongen.

Mark Smith | 13-11-13 | 21:23

Ceci ne pas peroxyde!
-
Alle gekheid op een stokje. Die partij van Le Pen heeft een smet, die van papa. Die moet eruit, en dat gaat ook gebeuren. Echter, ik snap wel dat ze zich niet laten dwingen door die linkse types. Die zeuren toch wel.
Het doel heiligt de middelen, als het om anti-religie en anti-EU gaat heeft deze samenwerking mijn zegen. Ik ga alsnog op de PVV stemmen.

DaughtersofLot | 13-11-13 | 21:22

Het is verbazingwekkend hoe weinig men hier weet over het Front National, maar er wel een mening over heeft. Niet dat ik als Fransman op het FN zou stemmen, of als Nederlander op de PVV, maar enige nuance zou wenselijk zijn.

brutus68 | 13-11-13 | 21:22

-weggejorist-

Muskatnuss! | 13-11-13 | 21:22

Rémy Martin ® | 13-11-13 | 21:21 | + 0 -

Wat bedoel je ?

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:22

@Tommygunner
Volgens mij is er een link tussen de PvdA en NSB

Ing. eslapen | 13-11-13 | 21:22

@Tommygunner
Volgens mij is er een link tussen de PvdA en NSB

Ing. eslapen | 13-11-13 | 21:22

@Supermatthijs | 13-11-13 | 21:16

Wat vind je er trouwens van dat er straks een tegenprestatie van je wordt geëist?

Rémy Martin ® | 13-11-13 | 21:21

Lekker met Front National in zee gaan. Lekker je land verraden.

Kansleaus | 13-11-13 | 21:21

Ah ergenis-tv, ik ga er maar even rustig voor zitten

ZonderNaam | 13-11-13 | 21:21

@ Tommygunner | 13-11-13 | 21:18
Doe eens dan.

Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:20

Gekken, allemaal gekken, zowel links als rechts.

captainobvious | 13-11-13 | 21:20

Juist, laten we nou eens in opstand komen tegen een partij die zulk een simpele politiek bedrijft.

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:20

Blijft bespottelijk, ronduit.

Pa Cartwright | 13-11-13 | 21:20

@Supermatthijs | 13-11-13 | 21:16
Al deelde hij ogen uit aan blinden dan was je nog negatief, trolboy...

Tommygunner | 13-11-13 | 21:19

Laat die "fatsoenlijke" partijen zich eens met hun eigen bezighouden. De anti-PVV langspeelplaat begint te vervelen. Het is als gevolg van de inhoudelijke armoede en bestuurlijke onkunde van deze partijen dat de PVV zo goed scoort.

En de NPO toont maar eens te meer aan dat er prima nog veel harder op bezuinigd kan worden.

Next!

Rémy Martin ® | 13-11-13 | 21:19

Greet is onze laatste strohalm.

gebrokenvleugel | 13-11-13 | 21:18

Je kunt als tegenstanders van PVV wel wijzen naar hoe Front National vroeger was, maar dan kan ik nog wel wat boekjes open doen over het socialisme an sich...

Tommygunner | 13-11-13 | 21:18

-weggejorist-

Miltondeman | 13-11-13 | 21:17

En Greet laat zijn ware gezicht zien.

Supermatthijs | 13-11-13 | 21:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken