Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Bolk: "Guy Verhofstadt is De Satan"

debolk100.jpgHet heeft even geduurd. Maar ze zijn erachter. Bij de echte VVD. Eerst al die onderknuppel van een Mark Verheijen (Europawoordvoerder). En nu ook Frits Bolkestein aka De Bolk. De eminence grise mastodont, die al eeuwen solitaire graast op de liberale savanne, haalt weer verwoestend uit met zijn machtige slagtanden. De aimabele rechtsintellectueel aan wie links zoveel te danken heeft. [Flashback 2010: Zonder Bolkestein was René Danen nu een drogist in Buitenveldert, Francisco van Jole een Blokker-filiaalchef in Rotterdam-Ommoord, Mohammed Rabbae keurslager in Agadir, Clairy Polak chef klantenservice bij de Hema, de Volkskrant een soort van Aldi-folder met filmrecensies, Kees Driehuis postbode bij TNT, Paul Rosenmöller havenbaron in Griekenland en Alexander Pechtold chief community officer bij Deloitte - topic] beukte er gisteravond bij de NOS bunkerhard op los. En wat is uw nieuws van de dag, Mijnheer Frits? Eurofielen zijn een groter gevaar voor een verenigd Europa dan rechtspopulisten. BAM. BAM. Niet Wilders. Niet Marine Le Pen. Niet Farage. Niet GeenStijl, Baudet, Sassen van Elsloo, of hoe al die "EU-bashers" ook heten. Maar Guy Verhofstadt is Het Kwaad. U las het hier op de GeenStijl al eerder- die Verhofstadt is een Totale Lul. Maar fijn dat nu Het Geweten van het liberale gedachtegoed inziet dat de EU meer kapotmaakt dan ons lief is. Hoera voor De Bolk. Hoera voor Nederland. Hoera voor Snert, Zwarte Piet, Elfstedentocht, Gulden en Afsluitdijk. Dit land is ons land. Update 12:15 uur: Hahaha. De poepbange Mark Verheijen trekt keutel in. Guy is helegaar geen naatsie.

Reaguursels

Inloggen

Bolkestein... je uitpraken zijn goed. Je handelingen zijn kut. Ook jij moet in het bloed liggen van de revolutie. VVKV.. Vuil vieze kk Verrader! In deze tijden zijn ook je inteelt de schuldigen. Dat zich nimmer van je liegende genen zich voorop stelt in de maatschappij.

Smarties | 10-11-13 | 21:19

De VVD.
Nederland kon wel wat minder belastingdruk gebruiken.
Werkenden krijgen allen 1000 euro voordeel.
Hypotheekrente-aftrek staat als een huis.
Koop toch dat huis! Koop toch die auto!
Eurofielen zijn de ware bedreiging.
De werkelijkheid.
De VVD wist niet hoe snel ze met de PvdA moest gaan regeren.
Alle beloften als keuteltjes intrekken.
Lasten verzwaren.
Toeslagen kwistig over Oost-Europa strooien.
Wegwezen naar vette baantjes in Brussel.
De VVD. Beroepsleugenaars, als het maar schuift.

Zoetwaterpanharing | 10-11-13 | 20:46

@Pritt update: Lachuh joh
-
Dat Verheijen zijn drol inslikt is iig correct. Nu Bolk nog. Gaat helemaal nergens over: die uitlatingen.
Schandalig!
-
En die Kleine Blonde Lijer, weet er weer het zijne van terwijl juist hij afspraken maakt met de meest verachtelijke extreem rechtse partijen van Europa. Moeten we nog lang wachten op de gevormde knokploegen van die Pruik, net zoals die extreme partijen waar hij mee samen wil werken die hebben?
-
En goh... ook de poll gezien vandaag? PvdA -1 en PVV +1. Opvallend? Niet voor mij. PVV is harstikke links op een paar opvattingen na dat ze het ineens rechts noemen.

Draaikolk | 10-11-13 | 20:29

Het enige wat we kunnen doen is op de SGP stemmen die gelieerd is aan de partij van Farage, Bolkenstein is veel te laat met zijn anti EU gekrakeel.
IK heb altijd VVD gestemd, maar nooit meer krijgen ze mijn stem. De hele VVD achterban is net zo laf en hypocriet als hun fantastische rooie leider Rutte, een ongelofelijke verrader van alle liberaal stemmers.

lanexxx | 10-11-13 | 20:20

Nee zit ik gisteren nog te lezen dat bij een negatieve uiting over Turkije er nog parlementariërs bellen om je ff op het rechte pad te zetten.
Ik denk nog:" zo hé dat is pas asociaal! "

Zie ik zojuist dat hier exact hetzelfde gebeurt maar dan met parlementariërs onderling.
Hoe geloofwaardig is zijn bericht nog, we weten allemaal dat hij teruggefloten is voor zijn mening.
En dan zijn er nog zoveel die geloven in de politiek.
Laat me niet meer lachen mensen, je hebt maar gewoon te luisteren en uit te dragen wat je baas je zegt en anders word je even duidelijk gemaakt dat je weg kan wezen in het gunstigste geval, als je dat niet doet dan hangen ze ook nog ff een vervelende affaire aan je broek.

pickalilly | 10-11-13 | 18:13

lekker wijf | 10-11-13 | 17:49 |
Een zuivere Godwin, jouw reactie.

gutgutgut | 10-11-13 | 17:58

mvdwarsligger | 10-11-13 | 13:58 |
Een democratisch politicus moet niet een stinkende heelmeester zijn, maar een leider met visie en overtuigingskracht. Wat jij voor ogen hebt is meer een soort politiek restaurant, waar de kiezer achteraf de rekening gepresenteerd krijgt. De kiezer beslist, maar de politiek moet de keuzes helder voor het voetlicht brengen.

gutgutgut | 10-11-13 | 17:55

Mannetjes als Verhofstadt en Pechtold hebben natte dromen van Ein Reich, Ein Volk, Ein Pechtold/Verhofstadt. Enge mannetjes zijn het. Ik zeg: Nigel Farage for president!

lekker wijf | 10-11-13 | 17:49

Ik ben het totaal niet met Guy Verhofstadt eens. Nog niet een beetje maar een 'Totale Lul' zou ik hem niet noemen. Sterker nog al die andere Eurofielen passen meer in die categorie dan Guy. Want waar iedereen eigenlijk naar een USE zit toe te werken.. want zolang je de Euro als enige munt wilt houden is een USE effectief de enige optie, is Guy de enige die dat verhaalt verteld. De rest liegt er wat omheen. Zeggen dat Guy Verhofstad het gevaar is, is zeggen dat je de USE alleen kunt krijgen door mensen voor te liegen. Dat is op zich een correcte weergave van de werkelijkheid maar daarmee maakt dat toch de voorstanders van het voorliegen gevaarlijker dan Guy.

DerUnterMensch | 10-11-13 | 16:26

Mark Verheyen is een draaikont zonder ruggegraat. Lijkt veel op Mark Rutte.
Bolkestein is de enige overgebleven echte VVDer. Hij staat voor zijn mening en, wat nog belangrijker is, hij staat ook voor zijn woord.
De VVD heeft voor mij al jaren geleden afgedaan. Mijn hele leven stemde ik VVD tot zij mij door hun draaikonterij en volksverlakkerij de ogen openden.
Sindsdien stem ik PVV.

Frans Bierings | 10-11-13 | 15:39

@Sjaak uit Dordt | 10-11-13 | 10:00 | + 3 -
Google ik dus om iets te weten te komen over de IKAP en de SGP, vrijwel eerste hit het RD, deelt men mij zuinigjes mede dat het de dag des Heeren is en dat ik maandag maar terug moet komen. www.refdag.nl/zondag

goktrommelisttot | 10-11-13 | 15:14

Over populisme gesproken. Althans zoals ik dat zie dan: even kijken wat in de volkslucht hangt en dat vlak voor verkiezingen verkondigen. Bolkestein is een schoolvoorbeeld.
En zoals hij toonde toen hij in samenzang met het policorkoor Fortuyn demoniseerde, en hem vlak na parlementsverkiezingen de kans geboden werd om EU-commissaris te worden, een slappe opportunist bovendien.
Aan de omgang met Bolkestein zie je ook dat de MSM helemaal niet zo anti-populistisch zijn als ze zich voordoen. Want populistisch politiek gedrag wordt zelfs omarmd voorzover het met een bekakt accent wordt verkondigd, als volksverlakking bedoeld is en de PVV schaadt.

WirMachenMusik | 10-11-13 | 14:52

Hahaha, Mark V. is toch de ruggegraatloze minkukel waar ik hem altijd al voor hield. Een man zonder eigenschappen. Net als Rutte.

Hans Hillen | 10-11-13 | 14:42

... mijn economische held is Julius Caesar. Due stond voor vergelijkbare crisis en wist het WEL op te lossen. (en werd uiteindelijk voor vermoord ook. Altijd weer de bankiers ...)
armstrongeconomics.com/693-2/2012-2/an...

Hedge_it | 10-11-13 | 14:11

Mark Verheijen komt al terug op zijn terechte uitspraak. Lafaard.
Bolkje is net zo. Al vele jaren veel stevige uitspraken. Maar geen daden.
Zoals we gewend zijn van VVD'ers. Vooral de links/policorre opinie-meute volgen. Ander volk eerst. Dus ook diep buigen voor de Eurofielen en de EU als het er op aankomt.
Nep-liberalen zijn het.

Fijnstoffer | 10-11-13 | 14:09

Dat je geen idee hebt is me duidelijk Peyronie. Misschien dat je vooral je zelf eens dient te verdiepen ?
...
Je komt er niet door de gangbare economische theorieën te volgen. 99% van die economen mag zich wat mij betreft niet eens zo noemen. Het is niet voor niks dat ze ook zelf beweren dat het een "mens"-wetenschap is. Amehoela. Toeten nog blazen. Alles uit een boekje.
...
Economie is weldegelijk pure wetenschap als je uitgaat van de rauwe data. Just the facts. Patroonherkenning en fractaliteit. De geschiedenis zit bomvol met voorbeelden hoe het wel en niet werkt. Dat je daar weinig van hoort en misschien wel helemaal niet van op de hoogte bent zegt alles over de huidige status quo.
...
Te stellen dat de bevolking door sociaal democratie eindelijk een normaal leven kreeg is pertinente onzin en zegt alles over jouw perspectief en je begrip van de huidige ellende. Wat dat aangaat verwijs ik je naar de column van mevrouw Hemelrijk een stukje terug. Vooral niet te vroeg juichen zou ik zeggen.

Hedge_it | 10-11-13 | 14:03

@gutgutgut | 10-11-13 | 13:17
Je zegt de principes van een democratie te kennen. Je lijkt er echter niet echt achter te staan. Als de burger geen EU wil dan zou deze ook geen EU moeten krijgen, ongeacht de vraag of dat goed is voor de burger. Nu gebeurt het omgekeerde, de burger stemde tegen de Europese grondwet en kreeg het verdrag van Lissabon. En zo zijn er meer voorbeelden.

Ik denk dat Bolkenstein gelijk heeft als hij zegt dat Verhofstad en consorten zo door gaan, ze een grotere bedreiging zijn voor de EU dan Wilders en consorten. Het volk voelt zich genegeerd en in sommige gevallen (bv. Grieken) letterlijk berooft. Dit lijdt tot harder schreeuwen, denk aan partijen als UKIP en de PVV en bewegingen als de Gouden Dageraad. Dit soort partijen kan niet opkomen als er door de mainstream partijen daadwerkelijk naar de burger luisteren ipv alleen te roepen wat hij denkt dat de burger wil horen om vervolgens op de ingeslagen weg verder te gaan.

Harder schreeuwen, omdat men het gevoel heeft niet gehoord te worden. Speelt verdere polarisatie tussen de Eurolanden eerder in de hand dan dat zij het oplost. Echter eenwording doordrukken waar deze duidelijk niet gewenst is, roept juist dit harder schreeuwen op. In mijn ogen zijn dan ook de Eurofielen de oorzaak en niet de reactie daarop.

Dan nog even over de wereldwijde machtsverhoudingen, tegen de EU zijn, in zijn huidige vorm, sluit samenwerking, ook op economisch vlak, niet uit.

En houdt eens op over die tandarts, de vergelijking slaat als een tang op varken.

mvdwarsligger | 10-11-13 | 13:58

In de jaren '60 en '70 zat Bolkestein in Afrika en Latijns-Amerika, waar hij de ontwrichtende effecten van de globalisering van dichtbij heeft mogen meemaken. Andere expats bleven vooral op de Shell compound aan hun cognacjes nippen, maar Frits niet. Nee, Ome Frits stond op de barricaden, vol vuur en daadkracht. Geen wonder dat de man tegenwoordig zo'n hardcore antiglobalist is.

un_chien_andalou | 10-11-13 | 13:57

Hoe dan ook, goed om De Bolk weer eens goed los te horen gaan tegen Het Kwaad
Soms lijkt er nog hoop te zijn

Tobi | 10-11-13 | 13:55

Schoorsteenveger | 10-11-13 | 13:32 |
"Je kunt willen vliegen, maar dan moet je wel eerst zorgen dat je vleugels hebt"
We hebben wel vleugels maar we moeten leren ze te gebruiken.

gutgutgut | 10-11-13 | 13:53

Zo werkt dat. Verheijen al het zwijgen opgelegd; nog net niet naar de Goelag verbannen. Het was overstappen naar PVV of einde carrière. Politbureau van D'666 heeft haar werk gedaan.

Rommelende Onderbuik | 10-11-13 | 13:49

Hulporganisatie | 10-11-13 | 13:09 |
Waar gaat jouw reactie precies over?
Je tekst is nogal vaag.

gutgutgut | 10-11-13 | 13:48

Peyronie | 10-11-13 | 13:34 |

Oeps, post was bestemd voor

Hedge_it | 10-11-13 | 12:16 |

Peyronie | 10-11-13 | 13:36

Hoge (inkomsten)belasting toeschrijven aan Marx?

Het wordt tijd dat je je eens een beetje in de (economische) geschiedenis en in economische theorieën verdiept. Duizenden jaren voor Kareltje werd het gewone volk al uitgezogen als lijfeigene, of door het gedwongen afstaan van penningen en bezittingen aan een kleine heersende klasse. Pas met de opkomst van nationale, sociaaldemocratische welvaartsstaten kregen gewone mensen een beetje leven en vrijheid.

Verder wordt kapitaal tegenwoordig nauwelijks belast, al helemaal niet door inkomstenbelasting. Nederland is niet voor niets een belastingparadijs voor internationaal opererende bedrijven, bijna net zo goed als een off-shore vestigingsplaats.

Ook kom je in Nederland zelden nog een echte marxist tegen die jonger is dan pakweg 65 jaar, laat staan iemand die zich daadwerkelijk heeft verdiept in de economische theorie van Marx en daar iets van begrijpt.

Geen idee dus waar jij al je rare wijsheden vandaan plukt.

Peyronie | 10-11-13 | 13:34

gutgutgut | 10-11-13 | 13:17 |
Je kunt willen vliegen, maar dan moet je wel eerst zorgen dat je vleugels hebt. Die Verhofstadt is niet in staat geweest om zijn eigen diep gespleten België te verenigen, maar heeft nu de pretentie dat op Europees nieveau eventjes te regelen? Scheffer vertelde in Buitenhof dat toen-ie Veerhofstad dit verwijt voor de voeten wierp deze slechts geïrriteerd de schouders ophaalde.
Dat is wat Eurofielen doen, geïrriteerd de schouders ophalen. Daarmee krijg je Europa niet in beweging. Wij voelen allen dat het Europa van nu nog één grote zooi is en door diepe tegenstellingen verre van klaar is voor een federaal Europa. Met geïrriteerd schouderophalen vlak je die diepe kloven niet zomaar weg. Eensgezindheid kun je niet afdwingen of eisen, die moet groeien, en die kan enkel groeien als de gemiddelde Europeaan voelt dat-ie niet vreselijk genaaid wordt.

Schoorsteenveger | 10-11-13 | 13:32

La Bailaora | 10-11-13 | 10:31
En zo simpel is het.

me,myself and IK | 10-11-13 | 13:21

Die Bolkenende heeft mooi gelijk: Verhofstadt is een vreselijk enge jongen met een EU-bord voor zijn dikbetaalde lelijke kop.
Waarschijnlijk komt Verhofstadt vanavond op de nationale televisie uitleggen dat het beter is dat mensen hier überhaupt niet meer over nadenken, dat verkiezingen moeten worden afgeschaft en dat we hem gewoon maar tot nieuwe keizer moeten kronen.

Guy Veropzoudten | 10-11-13 | 13:20

mvdwarsligger | 10-11-13 | 12:48 |
Ik ken de principes van de democratie. Maar ik weet ook dat we het als losse verzameling landjes zullen afleggen tegen de andere blokken in de wereldeconomie.
Vergelijk dit met de tandarts. Ik vind het niet prettig om te gaan maar ik weet dat het nodig is. Anders verrot mijn gebit.
Zo is het ook met de EU. We trekken ons liever terug achter de dijken, maar dat gaat niet. De politiek moet duidelijk maken welke keuzes we hebben. De keuze om ons af te zonderen hebben we in de praktijk niet. Anders verrot onze economie.
Bolkestein maakt niets duidelijk. Hij stelt: het kind wil niet naar de tandarts dus het hoeft niet naar de tandarts. De kiezer wil (althans volgens B.) geen EU dan hoeft hij ook geen EU.
Overigens was het B die wilde dat werkers uit de hele EU overal aan de slag kunnen tegen de arbeidsvoorwaarden uit het eigen land. Dat leverde hem bij de Franse arbeidersbeweging de bijnaam Frankenstein op.

gutgutgut | 10-11-13 | 13:17

Met een beetje geluk komt er nog een kabinetscrisisje voorbij.
Boris Poepnagel | 10-11-13 | 13:07 | + 0 -

midden Februari .. als uit de peilingen blijkt dat de ex VVD stemmers het massaal gaan laten afweten, en dat de PvdA nog maar op 4 zetels staat.. dan ineens is er een kabinetscrisis... * fluit dromen zijn bedrog

(c)ZWITSUL | 10-11-13 | 13:14

@ gutgutgut: Lees je eigen reactie nog eens en vraag jezelf af wat je gaat doen, nu je weet wat je niveau is!

Hulporganisatie | 10-11-13 | 13:09

Heerlijk, de eindejaarsrellen zijn weer uitgebroken in de Tweede Kamer. Het is weer bal!

Met een beetje geluk komt er nog een kabinetscrisisje voorbij.

Boris Poepnagel | 10-11-13 | 13:07

Och arme Verheijen. Belletje van de Brusselse Gestapo gehad? Eurokritiek = fascisme en musst ausradiert wirden. We hebben een laffe honden probleem!

Sliptong | 10-11-13 | 13:05

En Verhofstadt heeft zijn titeltje vandaag ontvangen voor al het goede werk dat hij doet. Stuur Roemenie geld en ze geven je een doctorstitel er voor terug.
twitter.com/GuyVerhofstadt/status/398...

odulator | 10-11-13 | 13:05

-weggejorist-

VanBukkem | 10-11-13 | 13:00

@me,myself and IK | 10-11-13 | 12:39
Napoleon!

VanBukkem | 10-11-13 | 13:00

Bij Buitenhof zat Paul Scheffer ook al lekker af te geven op Verhofstadt.

Schoorsteenveger | 10-11-13 | 12:59

Ach. Het blijven allemaal mensen. Het is verleidelijk om te oordelen, vooral als je met een microscoop op je neus de anderen beschouwt. Doe eerst die microscoop van je neus en draai hem eens om naar jezelf. Daarna, na een jaar of tien van zelfreflectie mag je een beetje meepraten over enigszins belangrijker zaken. Politici zouden eigenlijk geen leiding mogen geven als ze geen zelfinzicht hebben. Maar ja. 'Wijsheid' schijnt tegenwoordig te koop te zijn op de vrije markt.

AntiSoof | 10-11-13 | 12:58

Mark Verheijen, uit hetzelfde balsa hout gesneden als zijn number one Mark Rutte.
En nu Bolk ? zeg je alle geplande media optredens af ?

(c)ZWITSUL | 10-11-13 | 12:52

@gutgutgut | 10-11-13 | 12:40
In democratie werkt het in theorie zo dat als het volk het niet wil het niet gebeurt.
Vervelend hè.

En als je niet naar de tandarts wil dan ga je toch lekker niet. Sta je vrij in.
Zo zou het volk vrij moeten zijn om geen Europa te willen.

mvdwarsligger | 10-11-13 | 12:48

Hondendrollen zoals Mark Verheijen zijn vies vooral als je ze niet ziet liggen en erop stapt,je krijgt die lucht haast niet meer weg.

Toontje-lager | 10-11-13 | 12:45

Bolkestein: een federaal europa is onzin omdat men het niet wil.
Is dat nu het sterkste argument tegen europa? Dat men het niet wil?
Ik wil niet naar de tandarts dus ga ik niet?
Bolkestein valt door de mand als een oude man zonder diepgang.
In geenstijl termen: een fossiel

gutgutgut | 10-11-13 | 12:40

Weet je wie er ook over één groot Europa droomde om een machtsblok te vormen tegen de rest van de Wereld?
En dan de partij die daarop tegen is nog eens uitmaken voor Nazi's.
De wereld staat op zijn kop...

me,myself and IK | 10-11-13 | 12:39

hxl 12:16
je kunt je inderdaad afvragen of dit geen omtrekkende beweging van de VVD is nu duidelijk wordt dat deze partij aan de leiband is gaan lopen van de PVDA. Verkiezingsbeloften zijn vrijwel alle teniet gedaan en dhr Rutte toont zich steeds meer een socialistisch liberaal , een statuur die Nederland niet behoeft. Ook treedt hij niet op tegen dhr. Timmermans die het bestaat Rusland keer op keer te schofferen met een optreden een diplomaat onwaardig. Hij excuseerde zich voor de arrestatie van de Russische diplomaat in Den Haag, had begrip voor de politie in deze en daags erna likete hij op Faceboork "je ne regrette rien" van Edith Piaf. Welk een onbenul. Denkt hij dat de Russen dit niet doorzien?

Jan Boule | 10-11-13 | 12:26

ole guapa | 10-11-13 | 11:31 |

"Ik heb tijd geïnvesteerd om uit te zoeken op welke partij ik, na 20 jaar VVD, ga stemmen."

Dat had je beter 20 jaar geleden kunnen doen. Overigens dreig je ook nu weer de fout in. De SGP is aangeschoven bij dit kabinet.

Peyronie | 10-11-13 | 12:22

Mensen, trap er toch niet in! Volgend jaar zijn er weer verkiezingen en we weten inmiddels hoe betrouwbaar VVDers zijn.........

hxl | 10-11-13 | 12:16

Peyronie | 10-11-13 | 11:29 | + 3

Kwestie van perspectief. En een paard een paard noemen. Het is het gedachtegoed van Marx wat als legitimatie dient. Niet alleen bij die voorbeelden van jou, maar ook in de huidige machtsverhoudingen. Die crisis op crisis veroorzaken. Met alle gevolgen en doden van dien.
...
Zo'n beetje elke overheid heeft het gratis geld middels inkomstenbelastingen omarmt. Over de ruggen van de bevolking en het vrije kapitaal. Ga maar rekenen. Met die 7 miljard van jou kom je dr niet vrees ik.
...
En uiteraard moeten mensen uiteindelijk ergens aan dood gaan. En kun je ze daarmee niet zomaar op het konto schuiven. maar eej, Chargeren mag best. Zeker zolang de mensen niet de eigen vrije keuze hebben, en gevangen zitten in de greep van de uitvretende overheden. Ik zie het als huurmoord met Marx als opdrachtgever. Net zo makkelijk.

Hedge_it | 10-11-13 | 12:16

@VanBukkem | 10-11-13 | 09:16
Misschien heeft de Bolk dit 15 jaar geleden al gezegd, probleem is die kerel praat zo bekakt dat er weinige zijn die hem kunnen volgen.

Uw Verzekeringsadvis | 10-11-13 | 12:07

De Nationale Ombudsman dhr Brenninkmeijer die onlangs nog verklaarde dat Nederland tamelijk racistisch is, (de telg van de C&A familie zal ongetwijfeld niet het genoegen smaken een Somalisch gezin met 8 bloedjes van kinderen als buren te hoeven hebben) stelt zich beschikbaar als kandidaat van de Europese Rekenkamer. Deze tandenloze instelling bestaande uit niet minder dan 28 leden die elk 230.000 euro bruto ontvangen -exclusief woonlasten te Luxemburg- constateerde onlangs dat 6.5 miljard euro teveel was uitgegeven en niet te traceren is. Van Rompuy deed deze constatering af met de mededeling dat dit slechts voor negatieve publiciteit zorgt en niet relevant is. Zo werkt het dus en dit kennelijk met instemming van het eurofiele D66, PVDA en GL.

Jan Boule | 10-11-13 | 12:07

Mooie combi van kop boven het artikel en foto. En Pechtold heeft al gereageerd...

Fast Forward | 10-11-13 | 12:05

Ho ho, volgens je stukje pritt stift zegt hij dus alleen maar dat de Eurofielen ipv de Europa bashers een gevaar vormen voor de EU, maar tegen de EU is hij dus niet als ik 't goed begrijp ?!

EA 827 | 10-11-13 | 11:55

@VanBukkem | 10-11-13 | 11:44
Mijn zege heeft ze, alles beter dan wat er nu zit.

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:55

Bolkestein for president !! En eng vies mannetje Pechtold veilingmeester 3de klas

Suz | 10-11-13 | 11:52

Het 'miezerige ventje' moet ook zonodig weer eens een duit in het zakje doen. Pechtold, langzamerhand de grootste landverrader van Nederland aan het worden.

Boy Cot | 10-11-13 | 11:44

Bolk moet zijn lidmaatschap van de VVD opzeggen, dan pas geloof ik dat het geen afleidingsmanoeuvre is voor de komende verkiezingen.

funkyd | 10-11-13 | 11:44

@ole guapa | 10-11-13 | 11:31
Ik vind Dierenpoes wel een redelijk alternatief. Marianne Thieme slaat misschien een beetje door op het gebied van dierenwelzijn, maar voor de rest zegt ze best verstandige dingen. ("De grootste bedreiging voor de vrede en welvaart in Europa zijn de Europese Unie en de euro!")

VanBukkem | 10-11-13 | 11:44

@Supermatthijs | 10-11-13 | 11:18
Nuance, die heeft Lingo toch nog een tijdje gepresenteerd?
Die zou ik doen.

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:38

Met de EU- en de gemeenteraadsverkiezingen voor de deur mogen de eurosceptici binnen de VVD even uit hun hok, daarna is het weer koest en gaat Mark weer vol op het orgel. Nogmaals, het is een tokkiepartij maar als je tegen de EU bent stem je PVV, zelfs dan houd ik mijn hart vast maar andere partijen zijn nog minder te vertrouwen, behalve D66 die zijn voor.

bijna_raak | 10-11-13 | 11:38

@ole guapa | 10-11-13 | 11:31
Langspeelplaat?

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:34

Wanneer schoppen zie die Verhofstadt dan eens weg als leider van de "liberalen" in de EU?

Hobbykip | 10-11-13 | 11:33

@Supermatthijs | 10-11-13 | 11:08
En jij bent gek, lekker puh!

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:32

@irma zonderboezem | 10-11-13 | 10:15
Ik heb tijd geïnvesteerd om uit te zoeken op welke partij ik, na 20 jaar VVD, ga stemmen. Geert is voor mij niet geloofwaardig. LP heeft mijn voorkeur, maar zou tot stemverlies kunnen leiden. SGP is inhoudelijk een zeer goed alternatief, mits je over het religie geneuzel heen stapt.

ole guapa | 10-11-13 | 11:31

Hedge_it | 10-11-13 | 10:26 |

"Marx is zo'n honderd jaar dood. Uit naam van hem zijn er nu paar miljard mensen vermoord door economische onzin. veruit de grootste massamoordenaar uit de geschiednis."

Communistische en maoïstische, keizerlijke potentaten als Stalin, Mao en op veel kleinere schaal Pol Pot en tegenwoordig De Grote Leider van Noord-Korea hebben tientallen miljoenen doden op hun geweten.

Dat is verschrikkelijk, maar je kan overdrijven en je kan complete onzin uitkramen, zoals jij doet met je paar miljard doden waar Marx ook nog eens persoonlijk voor verantwoordelijk zou zijn.

Nog even en het zijn er 7 miljard. Zou overigens wel lekker rustig zijn. Ik in m'n eentje op deze planeet.

Peyronie | 10-11-13 | 11:29

Traantje wegpinken doet.... Zou het roer dan nu toch langzaam omgaan?

number668 | 10-11-13 | 11:28

JensDensen | 10-11-13 | 11:21

Aristoteles zou het met je eens zijn geweest. Het klopt wel wat je zegt. We leven in een bureaucratie. Goed. Maar dat kan ook niet meer anders. We kunnen ons niet meer opsplitsen in kleine stadstaten. Democratie is een mooi verhaal, je zou kunnen zeggen, dat is het sprookjesverhaal van het Westen. In het Westen geloven wij in Aardse Paradijzen.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 11:26

een vvder is blijkbaar iemand die er graag veel langer over doet dan nodig is, Rutte die ff onnodig 38.000 km gaat afleggen voor een kopje thee......
www.nrc.nl/nieuws/2013/11/09/rutte-vli...

toetanchamon | 10-11-13 | 11:25

@Supermatthijs | 10-11-13 | 11:18

En zoals in mijn plemp beschreven.. Wilders spreekt huichelaar Peggolt veel te genuanceerd aan.

Parel van het Zuiden | 10-11-13 | 11:23

@Welles! Nietes! | 10-11-13 | 11:15
Zo`n goed geheugen heb ik nog geeneens, en zo erg interesseer ik me ook niet eens voor politiek.
Je wordt toch alleen maar genaaid, of het nu linksom, rechtsom, van boven, onder, binnenuit of van buiten is.
Wat me wel altijd ontzettend frustreert is dat zo`n 98% van de nederlanders gewoon totaal geen langetermijngeheugen blijkt te hebben, zeker als het om politiek gaat.
Alles wat meer dan een maand of 2 geleden is gebeurd lijkt gedelete.
Alsof er een te kleine harde schijf in die koppies zit die steeds wordt overschreven.

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:22

Leuk allemaal hoor, maar wat zegt Wiegel? Als DIE het met de Bolk eens is en dat ook te kennen geeft schrikt VVD land pas echt wakker natuurlijk. Maar 1 mastodont is nog een incident, maar 2........

zaltochniewaarzijn | 10-11-13 | 11:22

Ik ben het hele 'moderne regime' zat of het nou in de vorm van de EU is of Den haag. Den haag heb je ook geen vat op. Het bewijs is er in de vorm van de EU. Alleen als de politieke eenheid kleiner is dan 100.000 man dan ga ik stemmen. Anders dan wordt het onderwerp van 'anonieme processen' en krijgt het een eigen leven en kun je er net zo goed gelijk een bureaucratische dictatuur van maken.

JensDensen | 10-11-13 | 11:21


Zie en huiver voor deze kopie maar toch realistische EU fantasie, de film:
.
Vaterland... met o.m. Rutger Hauer.
.

www.youtube.com/watch?v=yf04m7h9jcg

duitse herder | 10-11-13 | 11:20

allemaal VVD-komedie om de anti-EU stemmers binnen te krijgen bij de komende EU-verkiezingen. Nu opeens en net voor de verkiezingen komen er kritische geluiden uit de VVD, laat me niet lachen want ze lopen altijd keurig aan de leiband van de EU-baasjes mee. Overigens is Bolkenstein zelf jarenlang EU-commissaris van het een of ander geweest dus hij is er zelf niet vies van en toen had hij geen kritiek.
Ik trap er niet in en stem gewoon weer PVV.

Wloddek | 10-11-13 | 11:19

Parel van het Zuiden | 10-11-13 | 11:13 | + 0 -

Pechtold spreekt Greet terecht aan, steeds maar weer, op zijn samenwerking met extreem rechts. En die kan dan niets anders dan schelden en verdomd het om afstand te nemen van nogal omstreden inzichten. Noem dat maar nuance. Rot toch op, dat woord kent Wilders niet eens.

Supermatthijs | 10-11-13 | 11:18

Goh Fritsie, staat je partij van de draaikonten op verlies?

Zo doorzichtig dit, bah.... typisch populistisch VVD gelul.

CornholioNL | 10-11-13 | 11:17

@Supermatthijs | 10-11-13 | 11:08
Ja, ik moet me toch een beetje aan je nivo aanpassen, anders begrijp je het weer niet.
En wat je eeuwige le penn en vlaams blok riedeltje betreft; dat is al talloze malen door vele reaguurders uitgelegd, wat je niet wilt horen zul je ook niet horen.
Haider is nieuw in je lijsje, die is al een paar jaar dood dus die kun je weer schrappen.

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:16

Overigens is Guy echt niet Satan. Ik weet zeker dat Satan het knechten van de Europese volkeren professioneler had aangepakt...

Parel van het Zuiden | 10-11-13 | 11:16

@Slipsnifter | 10-11-13 | 11:02
Ja idd je hebt gelijk wat betreft de benoeming van pleefiguur voor Fortuyn.Bedankt voor de correctie.En ja hij liet zijn kiezers zwaar in de steek voor een mooi baantje in Brussel.
Dat zijn mensen met een goed geheugen zoals jij hebt gelukkig niet vergeten,en kunnen de kiezer bij de les houden.;)

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 11:15

Canis Spurcus | 10-11-13 | 11:00
Tis onderdeel van de strijd tussen wordt de EU een federale staat of blijft het een confederatie.

seven | 10-11-13 | 11:15

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:05 | + 1 -

Beetje hoog schoolplein niveau dit hoor. Jij bent gek, nee jij bent zelf gek. Over onfrisse type's beginnen als je zelf samenwerking zoekt met LePen, vlaams blok en Haider.
Supermatthijs | 10-11-13 | 11:08 | + 0 -
---
Ook al ben ik op dit moment pro-Wilders (ik wil oa per direct uit de EU en andere zaken) heb je hiermee wel een punt.
Ik zou kunnen zeggen dat de leidster Front National niets te maken heeft met het gedachtegoed van haar vader. Maar de partij is simpelweg besmet en heeft een negatieve connotatie. Dit valt niet of nauwelijks recht te praten.

appeltjesgroeneweide | 10-11-13 | 11:14

@Supermatthijs | 10-11-13 | 11:01 |

Wilders nuanceert veel te veel. Peggolt is een ronduit ranzig type. Jezelf voorstaan op democratie en liberalisme om vervolgens via de achterdeur willens en wetens die principiele onderwerpen verloochenen voor de Europese autocratie is puur bedrog...

Parel van het Zuiden | 10-11-13 | 11:13

Zie en huiver voor deze kopie maar toch realistische EU fantasie, de film:
.
Vaterland... met o.m. Rutger Hauer.

duitse herder | 10-11-13 | 11:13

En hoera voor Geenstijl !

Lief meiske | 10-11-13 | 11:13

@ Fatwabuster | 10-11-13 | 10:53 | + 0
In plaats dat kereltje Pechthold inhoudelijk reageert op het punt van Verheijen, gaat hij - zoals gewoonlijk - weer op de man spelen en demoniseren. Wat een zwaktebod.

Rico Tampeloerus | 10-11-13 | 11:12

Jammer dat dit soort politici ten tijde van macht niet het lef hadden om de idealistische zuilen omver te werpen. Achteraf concluderen dat de bedenkingen op waarheid berusten is dan, as usual, te laat.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 11:12

@Pritt :Hoera roepen voor Bolkenstein gaat mij te ver, de man die in 2002 riep dat NL met Pim aan het roer een pleefiguur zou slaan, heeft bij mij afgedaan.
Verder schrijf je: Hoera voor Nederland. Hoera voor Snert, Zwarte Piet, Elfstedentocht, Gulden en Afsluitdijk. Dit land is ons land.
Mee eens... zet daar dan alleen nog achter: En WEG met die hele Multikulbende.

Mazzeltov | 10-11-13 | 11:12

Kon je nog maar op hem stemmen. Nuchtere intellectueel in de goede zin van het woord die zei wat hij echt vond ipv zovelen in de politiek per se correct gevonden te willen worden.

seven | 10-11-13 | 11:09

Ondertussen wordt kleine Guy wel royaal betaald voor zijn geblaf tegen de maan en verdient een veelvoud van het salaris van mensen die wel nuttig werk doen.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 11:08

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:05 | + 1 -

Beetje hoog schoolplein niveau dit hoor. Jij bent gek, nee jij bent zelf gek. Over onfrisse type's beginnen als je zelf samenwerking zoekt met LePen, vlaams blok en Haider.

Supermatthijs | 10-11-13 | 11:08

@Canis Spurcus | 10-11-13 | 11:00
Verruit de beste vraag van de deze zondagochtend...

La Bailaora | 10-11-13 | 11:07

Bolkenstein zou nb van de zijlijn nu al een betere minpres zijn dan Rutte OOIT zou kunnen worden. Weg met lachebekje en zat een echte man aan het roer. Maar feitelijk deugt ons politieke systeem niet meer waarbij je een keer in de 4 jaar mag stemmen. Om daarna te zien hoe de politici alles anders doen dan waarvoor jij pro stemde. Ons politieke systeem is zo oud als dos-windows in 2013: het draait misschien nog wel maar je kunt er in deze tijd niets mee (dit geldt toevallig ook nog eens voor Rutte).

appeltjesgroeneweide | 10-11-13 | 11:07

EU-directioners, dat zijn het.

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:06

@Supermatthijs | 10-11-13 | 11:01
En hij heeft natuurlijk volkomen gelijk met die tweet.
Want peggelt is natuurlijk 1 van de fanatiekste EU beliebers.

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:05

Canis Spurcus | 10-11-13 | 11:00

Het tweede.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 11:05

@Welles! Nietes! | 10-11-13 | 10:56
Nee, hij vond Fortuyn een pleefiguur.
Toen de Bolk mee begon te doen aan de demonisering heeft hij voor mij afgedaan.
O nee wacht, dat was al gebeurd toen ik op hem stemde rond `95.
De VVD kreeg toen veel stemmen, waarna Bolkie de landelijke polletiek uitstapte.
Wat voelde ik me genaaid toen..
Neemt niet weg dat de Bolk tot het beste behoort op nederlands polletiek gebied, maar dat zegt vooral veel over zijn soortgenoten.

Slipsnifter | 10-11-13 | 11:02

Maar wacht een seven. Zegt de Bolk dat de EUSSR weg moet of zegt de Bolk dat je mensen niet zo bang moet maken omdat het EUSSR plannetje dan niet lukt? *plukt aan sik*

Canis Spurcus | 10-11-13 | 11:00

@Ongeblustekalk | 10-11-13 | 09:26
De mijne ook niet.
En hetzelfde geldt uiteraard voor pvda/d666/cda/groenslinks/sp (in volgorde van walging).

Slipsnifter | 10-11-13 | 10:58

dat was vóór de tijd dat het een dependance van dirk samsam werd..

dekogelkwamvanlinks | 10-11-13 | 10:57

La Bailaora | 10-11-13 | 10:53 | + 1

ja mee eens, we gaan naar dezelfde kerk.

Hedge_it | 10-11-13 | 10:57

Bolkestein... toen de vvd nog bestond....

dekogelkwamvanlinks | 10-11-13 | 10:56

Wordt het ondertussen geen tijd dat de Bolk dat miezerige mannetje Pechtold tegenover hem uitnodigt aan een NPO tafel, om deze vervolgens eens luid en duidelijk de oren te wassen waar het Europa betreft? Laat Bolkestein dit beestje(Pechtold)ook eens openlijk bij de naam noemen die bij hem past.Wilders was in zijn ogen een plee figuur.. benieuwd welke benaming hij voor dat miezerige mannetje heeft.

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 10:56

... en om niet te negatief te eindigen. Het is dus aan ons om die beschaving overeind te houden. Jij. Ik. Wij allemaal. Dooddoener maar wel waar. Als je zelf al niet kan opbrengen om je omgeving op zn verantwoordelijkheid te wijzen gaan we het niet redden. Vrijheid en democratie zijn geen comsumptieproducten maar moet je voor vechten.
...
Dit is einde socialisme zoals we ook einde communisme al beleefd hebben. dat was erfenis industriele revolutie. Digitale revolutie verandert alles. We gaan eerst crashen. En hard. Kan niet anders want vrijwillig gaat dit zooitje niet weg. Het is aan ons om dan klaar te staan en totale ineenstorting te voorkomen. Politieke veranderingen komen altijd pas na economische crisis situaties. De kennis is (ook en juist internationaal) echt wel aanwezig.
armstrongeconomics.com/2013/01/29/inte...

Hedge_it | 10-11-13 | 10:56

Leuk dat bolkie dit nu roept, alleen zie ik meer een kat in het nauw. En die kat is de vvd. En wat ze ook doen, die stem krijgen ze niet meer. Het is tijd het zootje in Brussel de lange vinger kado te doen. En daden spreken dan meer als woorden alleen. Op naar een Europavrij Nederland!

Stokman | 10-11-13 | 10:55

Kereltje Peggold roert zich ook weer:

www.powned.tv/nieuws/politiek/2013/11/...

Niks is deze charlatan te gek om zich Brussel binnen te likken, zijn houdbaarheidsdatum is zo ongeveer overschreden en je moet tenslotte je schaapjes op het droge krijgen.... alles over de rug van de belastingbetaler!

Fatwabuster | 10-11-13 | 10:53

@Hedge_it | 10-11-13 | 10:44
Ik legde het niet helemaal goed uit wat betreft fascisme. De ene kant is communisme, de andere kant is corporatisme. De combi van (delen van) communisme: grote overheid, en corporatisme (grote bedrijven die zeg maar monopolisme hebben) is fascisme. Bij fascisme trekken de lui die die monopolies in handen hebben ook aan de touwtjes bij de overheid. Zo krijgen de fascisten de best of both worlds: alle macht (en geld) in handen. Maar goed, uiteindelijk stort dat systeem natuurlijk in: die middenklasse verdwijnt, iets wat we zien in de huidige tijd.

Het voordeel voor de machthebbers is dat zij de rente bepalen. Het zijn juist de eigenaren van de centrale banken die het beleid bepalen, in een een-tweetje natuurlijk met de overheid. Vandaar dat de rente nou juist blijft zakken. Dat betekent mogelijkerwijs dat de boel niet indondert, maar dat we jaren zullen gaan zien van stagflatie. Kortom, jaren van ellende zonder uitzicht op verbetering, in ieder geval voor het gewone volk. Dat hebben we bv. gezien in Japan, waar dit beleid ook is gevoerd.

La Bailaora | 10-11-13 | 10:53

De EEG maakte meer goed dan wij hoopten.
De EU maakt meer kapot dan ons lief is.

Fijnstoffer | 10-11-13 | 10:52

@VanBukkem | 10-11-13 | 10:40
oud politici zijn bejaarde die ook stinken zonder volle luier.

toetanchamon | 10-11-13 | 10:50

Pritt Stift: Hoera voor snert en de Afsluitgijk? Jawel, Kornwerderzand restaureren, de Hollandse Waterlinie laten vollopen en leven van wat kaas en boerenkool. Toemaar met z'n allen, oftewel 2 milj. autochtonen en 12 milj. inwijkelingen. Hoe ga je dat dan volhouden?

bruine kikker | 10-11-13 | 10:49

De ouwe zot komt ook wat roepen nu er in de verte verkiezingen in het zicht zijn en zijn partij geminimaliseerd is.

Bugsy Malone | 10-11-13 | 10:48

Quote: "Verhofstadt is fractieleider van de liberalen in het Europees Parlement. Ook de VVD maakt deel uit van die fractie."
Ik zou zeggen Fritsie, zorg er dan voor dat de VVD uit de liberale fractie in de EU stapt.

Lenco | 10-11-13 | 10:46

La Bailaora | 10-11-13 | 10:31 | + 1
Ja mee eens, Goed stuk ! Huidige status quo is daarom onhoudbaar.
Maar bedenk je ook: Als de rentes gaan stijgen zijn alle staatsschulden onhoudbaar en pleurt dat hele zootje uit mekaar. En daar kennen ze geen sikkepit aan doen.
Enige antwoord wat ze kennen verzinnen is hogere belastingen. Op die manier gaat historisch elke beschaving ten onder. Alles om zelf aan de macht te blijven. Overheid is het probleem. Niet de oplossing.
...
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people's money.”
― Margaret Thatcher

Hedge_it | 10-11-13 | 10:44

jasser 09.14: Over "graaierds" gesproken: juist een aantal NL Europarlementsleden kwamen lelijk in hun hemd te staan bij reportages over graaiende en schaamteloos profiterende figuren. Alleen waren ze minder gewelddadig dan die meppende Italiaan, dat dan weer wel, de lepe stiekemerds. Daar in die vuilnisbak van uitgerangeerde nationale politici.

bruine kikker | 10-11-13 | 10:44

@Ir Rita Tie | 10-11-13 | 10:31
"Zeg anders je lidmaatschap op, Frits, dan ben je geloofwaardig!"

Precies!Laat hem zich dan verdienstelijk maken voor de PVV als zijn anti EU visie welgemeend is.

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 10:42

@toetanchamon | 10-11-13 | 10:29
Dat Fritsje nu eindelijk verstandige dingen zegt kan natuurlijk ook het gevolg zijn van alzheimer.

VanBukkem | 10-11-13 | 10:40

Kan me nog herinneren dat je als student Internationaal Recht leerde dat internationaal recht en internationale verdragen prevaleerden boven nationaal recht. Dat slikte je dan voor zoete koek, want je was 20 en 'ínternationaal', dat had een air van kosmopolisme, van niet-bekrompenheid etc. Internationaal - tussen naties - betekende geen oorlog, wie wilde dat niet. De natiestaat was een kinderziekte die zou uitkoortsen, zo luidde de doctrine. En wij noteerden het braaf en slaagden met vlag en wimpel. We gingen grootse dingen doen voor de gehele mensheid. Ik zag me al zitten in die wolkenkrabber aan de Hudson, internationale relaties aanknopend met dames uit foute regimes uit Zuid-Amerika.

Maar over de democratische legitimatie bogen we ons eigen nooit. En nog steeds niet. Tuurlijk, er is de formele, cijfermatige rechtvaardiging. Die gaat ongeveer als volgt: ooit, 60 jaar geleden stemden we op partijen die samen een meerderheid hadden in de Tweede en Eerste Kamer, waarvan de buitenlandspecialisten in een besloten commissietje hadden besloten dat we mee gingen doen. Aan de EGKS. 40 a 50 Betrokkenen, hoogstens.

En dus doen we nu mee aan de EU. En Bulgarije en Roemenie en Turkije ook. En straks Albanie. Is logisch. Hebben we zelf ooit voor gekozen. Dat wilden we. We zouden de risee van Brussel zijn als we opeens - na al die tijd! - uit een rijdende trein zouden springen.

Van alle mooie praatjes is alleen dat poor man's argument overeind gebleven: niet uit een rijdende trein springen.
Maar waarom eigenlijk niet? Nu kan het nog.

Magdatkandat | 10-11-13 | 10:38

@Hedge_it | 10-11-13 | 10:26
In de tijd van de ouwe Grieken waren er ook al roeptoeters die riepen dat aarde rond was. Maar dat waren natuurlijk enorme hufters, daar luisterde je niet naar.

VanBukkem | 10-11-13 | 10:37

@Einde van de Domheid | 10-11-13 | 10:35
Die heeft twee prima uitkijkposten idd.

Jackanders | 10-11-13 | 10:37

Aan het nageëcho van een hoogbejaarde, uitgerangeerde liberaal hebben we niet zoveel. Het heeft pas nieuwswaarde wanneer Rutte, Peggolt en/of de Joker er blijk van geven eindelijk het licht te hebben gezien.

Ornoisliefde | 10-11-13 | 10:37

goedverstaander | 10-11-13 | 10:11 |

Bolkestein heeft inderdaad meegeholpen de vrijhandel in de EU te bevorderen en toe te staan dat vrije jongens uit alle hoeken en gaten van de EU de voorheen redelijk beschermde, laag opgeleide werknemers en kleine ondernemers richting armoe joegen. Tot zover de wat dommige liberaal-economische visie van Bolkestein.

Maar hij had wel als eerste een consistent verhaal over de gevaren van het multiculturalisme en over de bedreiging die de massale import van niet compatibele, laagopgeleide Marokkanen en Turken voor onze rechtsstaat zouden kunnen gaan vormen. Hij deelde daarin de visie van de veel linksere Anton Constandse.

Verder is Bolkestein altijd al kritisch geweest over de uitbreiding van de EU met faalstaten, de gekunstelde Euro en de afbraak van de soevereiniteit van nationale staten.

En verder: Bolkestein roerde zich al toen Fortuyn nog gewoon aan het rondshoppen was voor een baantje bij CDA en PvdA, en Wilders de EU nog prachtig vond en helemaal geen gevaar in de Islam zag.

En de hier zo bewonderde Hans Jansen was in die tijd ook nog gewoon een politiek correcte, linkse man die zich afzette tegen "islamofoben".

Peyronie | 10-11-13 | 10:35

@Van Duyvenbode
@Balustrada
Er is nog steeds een artikel in de verdragen waarbij een land uit de EU kan stappen.

Wat betreft de garanties, deze kan men natuurlijk ook afwentelen op die partijen die nu juist in de EU willen blijven.

Ing. eslapen | 10-11-13 | 10:35

OT Weet je wie ook bewaking heeft?
............
(Katy Perry)

Einde van de Domheid | 10-11-13 | 10:35

Ik denk dat het gros van de Nederlandse kiezer, de hele EU met zijn munt, bemoeizucht en het rond reizende geldverslindende circus, kotsbeu zijn en in mei 2014 (met het referendum 2005 in het achterhoofd) een partij zullen kiezen die tegen al dit gedoe is.... het gaat volgens mij een enorme overwinning worden voor de SP en PVV, gewoon omdat ze, net als in 2005, een duidelijk NEE willen zeggen!
.
Daar doet het gereutel van Bolkestein niets aan af, de VVD heeft bij de laatste verkiezingen al haar geloofwaardigheid verloren!

Fatwabuster | 10-11-13 | 10:33

Zolang Bulgaren, Fransen, Duitsers, etc de dominante Nederlandse cultuur niet omarmen. Zij geen snert, boerenkool en pannenkoeken op de spijskaarten hebben pronken. Sinterklaas en piet niet op hun daken mogen en hun bossen niet tot klompen zijn bewerkt. Zeg ik, weg met Europa!

calamiteiltje | 10-11-13 | 10:33

@Arrested Development | 10-11-13 | 10:27
Zodra de piratenpartij in Nederland een keer over de kiesdrempel komt, ga ik dat overwegen, tot die tijd is het een weggegooide stem.

Het is helaas niet anders. De enige optie, in mijn ogen, is een clown.

mvdwarsligger | 10-11-13 | 10:32

Dus. Hiep hoi voor de Bolk, ik blijf intussen Geert Wilders stemmen. Gewoon, omdat de rest van het parlement Eurofielen zijn die allemaal nog een baantje aan de gouden troggen te Brussel ambiëren.
Geert is de enige plucheklever die direct bij de stadsgrens van Sodom & Gomorra opgepakt zal worden door de Gestapo.

Jan Passant mk2 | 10-11-13 | 10:32

Het meeste is hierboven al gezegd, maar het moet er toch even uit:
Bolkestein is helmaal geen 'eminence grise'. Bolkestein is een principeloze kwast, die Nederland in de steek liet voor een goedbetaalde baan in Brussel en het VVD-leiderschap aan de linkse Hans Dijkstal liet. Deze 'pleefiguur' is net zo onbetrouwbaar als de rest van de VVD-baantjesjager. Zeg anders je lidmaatschap op, Frits, dan ben je geloofwaardig! Nu niet. Dit is allemaal uitgekiende tactiek: de VVD zet nu 'stemmenkanon' Bolkestein in om straks, als de zetels binnen zijn, weer braaf aan te schuiven bij de door Verhofstadt geleide eurofiele fractie. Het meest ontluisterende is nog wel dat er straks weer een miljoen sukkels zijn die erin trappen.

Ir Rita Tie | 10-11-13 | 10:31

@Hedge_it | 10-11-13 | 10:26
De ellende van tegenwoordig is dat de middenklasse van 2 kanten wordt leeggeroofd: van onderaf door de marxisten, van bovenaf door de corporatisten. Het eerste noemen we dus communisme, het 2e ook wel fascisme.

Pamela Hemelrijk kon dat zo mooi vertellen (RIP):
www.theovangogh.nl/antisosialistisch%2...

La Bailaora | 10-11-13 | 10:31

@Ing.eslapen

Denk maar niet de Nederland zich kan onttrekken aan de 200 miljard garanties voor de EU. We're freaking doomed.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 10:30

Ik blijf altijd verbaast dat dit soort 'oud ministers' altijd naar de bek van het volk gaan praten als ze net als andere oudjes in onze samenleving, de nodige gebreken en mankementen vertonen.
Dat Bolkestein, op zijn leeftijd, nu het licht ziet, zegt niet meer dan dat hij stervende is.

toetanchamon | 10-11-13 | 10:29


goedverstaander | 10-11-13 | 10:21 | + 0 -
Nee klopt, het is zelfs reden om op alle partijen kritisch te blijven.
Maar wat zou je nu gaan stemmen vraag ik me dan af. Welke partij zou je nog ' vertrouwen' voor zover dat kan.
@dwarligger, elke partij zet kruisjes waar ze beter van worden, is het niet europa dan wel een kloterig gevechtsvliegtuig.

irma zonderboezem | 10-11-13 | 10:28

Bolkenstein doet hier niets anders dan zijn oud partijgenoot Wilders groot gelijk geven.
Maar we moeten ons wel afvragen waarom hij dit doet.
Is het om straks de PVV van Wilders de wind uit de zeilen te nemen,de koers van de VVD tijdelijk in anti EU richting te wijzigen,om bij voldoende zetel opbrengst weer op oude voet richting EU door te denderen?
Bolkenstein en de VVD hebben de kiezer al vaker bedrogen met beloftes.Deze uitspraken van Bolkenstein doet hoop aanwakkeren zonder beloften inhoud.De nieuw opzet van de VVD lijkt gebaseerd op;hoop doet leven.

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 10:28

@Ing. eslapen | 10-11-13 | 10:25

Ironisch is dat juist de (afgeschoten) Europese Grondwet die mogelijkheid wel had. De huidige EU-verdragen kennen die exit-procedure niet.

balustrade | 10-11-13 | 10:28

Ing. eslapen | 10-11-13 | 10:25

In theorie, in theorie. Maar de media die of in handen zijn van de staat, of geregisseerd worden door een handjevol grote corporaties, staan er garant voor dat de publieke opinie pro-EU blijft in grote mate.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 10:28

Blablabla!
De gemeenteraadsverkiezingen komen in zicht, even gauw iets roepen wat 'lekker ligt' bij het gepeupel.
Kunnen we daarna gewoon weer verder.
Toch, ouwe vos?

Jackanders | 10-11-13 | 10:28

@mvdwarsligger | 10-11-13 | 10:24 De Piratenpartij. Daar verdiep ik me eens in.

Arrested Development | 10-11-13 | 10:27

Bakito, de EU een kapitalistisch project ? rechts graaien ? en dan ook nog es 6 eeuwen geleden.
...
Marx is zo'n honderd jaar dood. Uit naam van hem zijn er nu paar miljard mensen vermoord door economische onzin. veruit de grootste massamoordenaar uit de geschiednis. Wanneer gaan we daar eens mee ophouden ? Achterlijk gedachtengoed is het. De business cycle laat zich niet manipuleren.
...
5 eeuwen gelden ontdekten we al dat de aarde rond was en dat alles draait. Dat daarmee ook alles cyclisch en voorspelbaar wordt wil er maar heel lastig in. Socialisme werkt niet. Alleen de vrije markten en ECHTE democratie kunnen een duurzame oplossing bieden. Punt.

Hedge_it | 10-11-13 | 10:26

@Van Duyvenbode
Democratie betekend ook dat men uit de EU kan stappen als de meerderheid dat wenst.

Ing. eslapen | 10-11-13 | 10:25

@irma zonderboezem | 10-11-13 | 10:15
Het punt is meer, dat de VVD zich in de aanloop naar verkiezingen Eurokritisch opstelt om vervolgens netjes bij het kruisje te tekenen als Brussel dat vraagt.

Het alternatief is om de dood te schamen, maar ja, wat kan ik anders stemmen?

mvdwarsligger | 10-11-13 | 10:24

Chique man, kom hem af en toe tegen.
Wordt oud.
Goed dat jullie hem laten horen!

Einde van de Domheid | 10-11-13 | 10:24

Bolkestein is een soort brontosaurus die de greep op de werkelijkheid kwijt is. Die denkt dat iedereen in dit land jaarlijks met minstens een ton naar huis gaat. En dan zijn er ook nog figuren die op zo'n club stemmen omdat ze denken dat die voor hun belangen op komen.

Supermatthijs | 10-11-13 | 10:23

Niet dat de EU teruggedraaid kan worden, hoor. De EU is een voldongen feit. Zo gaat dat nu eenmaal in de wereld. Democratie?
Laat me niet lachen. De wereld is een strijdtoneel.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 10:23

Sinds 'Tegenlicht' ben ik nog steeds voor Europa maar ook ervan overtuigd dat eurofielen voor de EU zijn wat terroristen voor de Islam zijn.

Einde van de Domheid | 10-11-13 | 10:23

@ irma zonderboezem | 10-11-13 | 10:15 |
Het feit dat (vrijwel alle) andere partijen niet doen wat ze hebben beloofd mag natuurlijk geen reden zijn om geen kritiek op de VVD te mogen hebben.

Een coalitiepartij ontkomt niet aan het verbreken van verkiezingsbeloften. Ondanks dat, voor mij nooit meer VVD.

goedverstaander | 10-11-13 | 10:21

Leer het nu eens.
Politici zitten er alleen voor zichzelf.
Dus stem op de partij die de grootste chaos zal veroorzaken.
Dan lopen de politici vanzelf weg.

Teveel werk.

Ing. eslapen | 10-11-13 | 10:20

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 10:07

Inderdaad, de Bolk is stemmetjes aan het afvangen van de pvv.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 10:20

Ja er zijn euroskeptische VVDers, maar de VVD is een van de meeste pro-EU partijen die bestaan. Als Brussel zegt dat ze 89783945679878 euro nodig hebben, spreid Rutte de kont en laat zich helemaal naaien over onze rug heen.

Moonwarrior | 10-11-13 | 10:20

hear hear

swassannuf | 10-11-13 | 10:19

Peyronie | 10-11-13 | 10:11

De klassenstrijd komt weer helemaal terug. De toplaag die internationaal georiënteerd is (EU, grote bedrijven) en de onderklasse die achterblijft op het zinkende schip van de nationale staat.

Rest In Privacy | 10-11-13 | 10:19

irma zonderboezem | 10-11-13 | 10:15 | + 0 -

Vooral het gedrag van Greet zelf is iets om je voor te schamen. Maar verder heb je best een punt.

Supermatthijs | 10-11-13 | 10:19

Blij dat de mastodonten die iets mogen zeggen in dit land dat ook EINDELIJK doen: Guy Verhofstadt is inderdaad de typische, naar Godwins stinkende hulp-in-de-huishouding, die je zal aantreffen in de hofhouding van elke griezelige dictator. Precies zo'n beest hing al in de appelboom om in het begin van 't aardse leven de boel voor iedereen te verzieken.

Ik blijf verbijsterd over de rest van de regenten die ons al sinds 1945 ritueel waarschuwen voor opkomende anti-democraten, om ons daarna zo geraffineerd en zo goedkoop te verpatsen aan de ergste varkens van George Orwell.
Zelfs de maffia is een vriendelijk buurthuis vergeleken bij dat schoftentuig.

Maar goed. De Bolk is van de VVD. Die partij roep wel vaker iets verstandigs, wat na de verkiezingen direct bij het oud vuil gaat.

Jan Passant mk2 | 10-11-13 | 10:17

De Bolk doet een typisch Bolkje. Sorry, maar daar trap ik dus echt niet in.

Arrested Development | 10-11-13 | 10:17


Kaas de Vies | 10-11-13 | 09:30 |
Welke partij heeft wel waargemaakt wat ze in de aanloop naar de verkiezingen aan de kiezer beloofd hebben?
Toch geen enkele partij. En de mensen die nu schreeuwen, nooit meer VVD. Op wie wil je dan gaan stemmen? D66? Op Emiel?
Er is toch geen alternatief? Want Geert zal het allemaal goed bedoelen, wat er achter hem in de kamer zit is natuurlijk om je dood te schamen.

irma zonderboezem | 10-11-13 | 10:15

Volgens de Bolk blaft VerhofSStad tegen de maan, volgens mij kan hij beter op de maan gaan blaffen...

paost712 | 10-11-13 | 10:13

Frits B. stond erbij en hij keek ernaar toen de EU zoals wij die nu kennen werd opgetuigd. Toen had ie in moeten grijpen als ie ballen had gehad.

Achteraf wat populistisch gaan staan roepen is zooo zwak. Ik snap de reaguurders die nu zo lyrisch over de Bolk zijn al helemaal niet. Normaliter wordt dit soort mastodonten weggezet als rollatorvolk met Alzheimer. Maar nu hij opeens tot bezinning is gekomen en de juiste boodschap sputtert is ie een held. Die held had hij moeten zijn toen ie nog plenty invloed had.

goedverstaander | 10-11-13 | 10:11

Bakito | 10-11-13 | 09:52 |

Bij de jovd, net als bij de jongerenorganisatie van d'66 zitten voornamelijk goed opgeleide, liberale jongens en meisjes die een internationaal baantje ambiëren. Als captain of industry, als politicus, als ambtenaar, als consultant, noem maar op. Zij hebben alle baat bij een machtige EU en vergaande internationalisering.

Die houden dus niet van ouwe, intellectuele bromberen als Bolkestein die hun carrière al achter de rug hebben en ook wat verder kunnen kijken dan hun portemonnee lang is.

Ze hebben trouwens ook weinig op met het "gewone volk" of kansarme leeftijdsgenoten. Laat staan dat ze daar voor op zullen komen.

Peyronie | 10-11-13 | 10:11

De socialisten zijn al op campagne als voorbereiding op de gemeenteraadsverkiezingen in 2014.
De zogenaamde liberalen doen dat anders,wetende dat een gemeente er niet meer toe doet na de Europese verkiezingen en zijn nu vast bezig hun standpunt te keren om straks te kunnen aansluiten bij de grote landelijke anti EU winnaar(s). Derhalve is het wel goed dat dit Bolkestein anti EU geluid gehoord kan worden in de Nederlandse MSM als ondersteuning voor het gelijk van de echte anti EU partijen.

Welles! Nietes! | 10-11-13 | 10:07

De Bolk, ik heb ooit op hem gestemd. Vanwege zijn ferme taal, niet vanwege zijn sterke man. Immers, iets voor elkaar krijgen kan alleen iemand met ferme taal, al het overige is plucheverwarming. Na een maand liep hij weg, mij lekker bedriegen hè, en die we toen kregen weet ik de naam niet eens meer van. Ik ben sindsdien Pim gaan stemmen, omdat ik kwaad was op De Bolk, en toen LPF. En toen, tja, zoek het maar uit. Maar ik kan nu elke dag Wakker worden met Van Leeuwen!

Brabant hier | 10-11-13 | 10:06

Natuurlijk is Europa een goed idee, mits andere landen onderwerpen aan het superieure Nederland. Niets anders dan totaal-knechting moet het doel zijn.

calamiteiltje | 10-11-13 | 10:02

en voor elke scheet wordt die ENGERD/LEUGENAAR door de NOS of Volkskrant uitgenodigd hier in NL.
Valt me trouwens tegen dat die bral-figuur van Baal dit allemaal slikt van die Verhofstadt= anders is die altijd klaar met zijn mening

frenchy | 10-11-13 | 10:01

Het is een beetje laat, maar het is natuurlijk wel goed dat Frits dit zegt. En als Frits consequent is, dan stemt ie de volgende keer ook op Geert. 'De daad bij het woord voegen' noem ik dat.

VanBukkem | 10-11-13 | 10:01

Er zijn binnenkort weer verkiezingen.
En Bolk kennende is hij deze uitspraken binnen 5 minuten na het sluiten van de stembussen weer vergeten...

happen naar de baas | 10-11-13 | 10:01

De EU is een doodordinaire piramidespel voor nationale politici met levensgevaarlijke ambities. Des te meer landen er toetreden des te meer kans op eigen welvaart. Althans dat is de redeneertrant. het probleem is echter dat de toetredende landen zich niet "inkopen" maar de komende 40 jaar eerst aan een susidie-infuus moeten liggen om op hetzlefde niveau te komen als zeg Nederland van begin 1970. En dan heb ik het slecht over het eeconomische aspect. Veel landen hebben een heel andere culturele achtergrond en dat laat zich nog veel minder in de goede richting sturen. Stop al deze auto-erotiserende / halicinerende EUdromers.

ad melkert | 10-11-13 | 10:01

Stempt SGP om de IKAP van Nigel te steunen.

Sjaak uit Dordt | 10-11-13 | 10:00

Ik wil de gulden terug want dan wordt alles weer goedkoper. Als iets 11 gulden kost zeg je huh wat duur, en als iets vijf euro kost zeg je mwah moet kunnen.

Brabant hier | 10-11-13 | 09:59

Overigens vind ik dat Bolkestein veel te veel lof krijgt van GS.

De man uit dan misschien verstandige standpunten over Europa en immigratie, maar vergeet niet dat hij het jarenlang voor het zeggen heeft gehad bij de VVD.

En nooit heeft hij die invloed aangewend om de partij een eurosceptische koers te laten varen, of stelling te laten nemen tegen de ellende die het gevolg was van massa-immigratie. In de periode dat hij daar aan het roer stond, stemde de VVD keer op keer in met het rampzalige PvdA beleid op deze terreinen. Oftewel, typisch gevalletje veel geschreeuw om weinig wol.

Vergeet niet, dat het de VVD van Bolkestein was, die meedeed in het demoniseren van Fortuyn, en vervolgens werd weggevaagd bij de verkiezingen.

Russells Teapot | 10-11-13 | 09:59

De doemdenkers van toen zijn de voorspellers van nu.
Bolke zag idd de ramp die zich nu voltrekt.
De doemdenkers van nu hebben straks ook weer gelijk ben ik bang...

Mike Echo | 10-11-13 | 09:59

Zeg VVD doe eens wisselen. Rutte eruit. Bolk erin.

NiceGuysFinishLast | 10-11-13 | 09:58

@Bakito | 10-11-13 | 09:52
Je kunt zeggen over ballenbak wat je wilt, in deze ben ik het met ze eens

‘’In verkiezingstijd stelt de VVD zich altijd op als een Eurokritische partij, maar na het tellen van de stemmen schuiven ze gewoon weer aan bij de daarvóór gehekelde Eurofiele liberale fractie. Het is hypocriet om een politicus als Verhofstadt nu het grootste gevaar voor Europa te noemen, terwijl de VVD al vier jaar tolereert dat hij fractievoorzitter is van de eigen liberale ALDE-fractie,” zo stelt Vos.

mvdwarsligger | 10-11-13 | 09:57

Dit land was ooit ons land. Trots als we konden zijn op het geen opgebouwd na de oorlogsjaren zo droef hebben we het laten schieten. De elite hebben ons eenvoudige burgers buitenspel gezet met massale toestroom van goedkope arbeiders.
Dat het fout was weten we al even dat we er nooit meer vanaf komen ook maar realiseren we ons wel wie dit heeft gedaan en waarom.

Veel Vaak | 10-11-13 | 09:56

Dit is puur verkiezingsretoriek. De VVD heeft de afgelopen jaren zitten slapen en merken nu de enorme weerstand tegen Europa. Als er iemand was die tegen alle huidige EU-ellende wat had kunnen doen dan was het deze zogenaamde eminent-grise wel. Alleen is deze kerel net zo erg als de overige Eurofielen, alleen wij hebben het idee dat dit niet zo is, dus kan hij vanaf de zijlijn wat anti-europa quotejes de wereld in slingeren en zal het stemvee dat eigenlijk liever niet op de PVV stemt weer een beetje tevreden zijn. Trap er nou niet in!! Stem op iets anders dan wat er nu in de regering zit, dus ook geen PVV.. probeer de piratenpartij eens!!

deministerpresident | 10-11-13 | 09:55

@Botte Hork | 10-11-13 | 09:50
In tegenstelling tot Guy Verhofstadt kwam Hitler er gewoon eerlijk voor uit dat ie geen democraat was.

VanBukkem | 10-11-13 | 09:55

Bakito | 10-11-13 | 09:40 | + 3 -
.
Hou je nu eens een tijdlang bezig met kraaltjes en spiegeltjes. Als je dàt snapt, laat het ons weten. Misschien roepen we je dan terug voor reacties op GS.

duitse herder | 10-11-13 | 09:55

Nee, het allergevaarlijkste zijn VVD-ers. Zogenaamd kritisch zijn tegenover Europa, maar ondertussen deal na deal maken die onze soevereiniteit zonder enige democratische controle aan Brussel verpatst.

Bij zowel kamp Verhofstadt als kamp Le Pen weet je tenminste waar je tenminste waar je aan toe bent. Bovendien hebben zij totaal niets over ons land te vertellen.

VVD-ers zijn de achterbakse verraders die ons het mes nog even dieper in de rug duwen terwijl ze de aandacht afleiden door naar anderen te wijzen.

terror406 | 10-11-13 | 09:55

@ Botte Hork 09:50

Medio maart 2014 kunnen we alvast laten zien dat we het er niet mee eens zijn...

eerstneukendanpraten | 10-11-13 | 09:55

Zo, dat is stap één. Nu nog erkennen dat we aan het hele EUSSR gedrocht nooit hadden moeten mee doen is stap twee. En last but not least stap drie: er mee stoppen! Het zijn babystapjes, maar wel komen er wel.

Fopspeen | 10-11-13 | 09:54

Maak nu de ultieme stap Bolk, en doe es gauw zwaai- zwaai naar die verderfelijke VVD en maak de overstap naar de PVV. Het land zal je er dankbaar voor zijn.

Boy Cot | 10-11-13 | 09:54

@Bakito | 10-11-13 | 09:40

Karl Marx 6 eeuwen geleden? Nog niet wakker? Welkom terug trouwens. Jouw niveau van trollen overstijgt met gemak de probeersels van je vriendjes. Al zie ik dat jij er ook nog even in moet komen.

balustrade | 10-11-13 | 09:54

Bakito | 10-11-13 | 09:40 |

Het grappige aan Bolkestein, beste kameraad, is dat hij nog van een intellectuele generatie is die wel degelijk sterk beïnvloed is door de economische analyses van Marx en dat ook ruiterlijk toegeeft.
Kom daar tegenwoordig nog maar eens om.

Peyronie | 10-11-13 | 09:51

Het Europese volk zal zich nooit onderwerpen aan de Hitler V.2.0 plannen voor een (1) Europa.

Botte Hork | 10-11-13 | 09:50

Wat mij bij de Bolk altijd opviel is dat hij, ondanks dat Amsterdam-Zuid accent van 'm, toch behoorlijk street wise was. Iets dat bij linkse politici per definitie niet aanwezig is. Die geloven in de maakbaarheid van de samenleving en de goedheid van de mens. Nee, een figuur als Bolkenstein vind je tegenwoordig niet in de politiek.

sugbo | 10-11-13 | 09:48

De man zegt veel verstandige dingen over Europa, maar claimt vervolgens wel dat de VVD de juiste standpunten uitdraagt om de grootste partij in Europa te worden.

En uiteraard stelt die laffe riooljournalist van de NOS niet de vragen die bij ons allemaal naar boven komen drijven bij zo'n uitspraak:

"Is het niet onvoorstelbaar ongeloofwaardig, om als "eurosceptische" partij bij Verhofstadt in de fractie te duiken?

Zou de VVD niet eerst uit die "liberale" fractie moeten stappen, om nog serieus genomen te kunnen worden door de kiezer?"

Want vooralsnog is dit gebral van de VVD precies hetzelfde als wat we hebben gezien bij de laatste 2e Kamer verkiezingen: spierballentaal om stemmen bij de PVV weg te trekken. Maar als het erop aan komt, worden al die stellige verkiezingsbeloften subiet vergeten na de verkiezingen, en stemmen alle europarlementariers braaf met Verhofstadt mee in alle kwesties.

Mijn advies aan de VVD: geef eerst Verhofstadt de vinger. Daarna kunnen we weer beginnen met jullie serieus nemen.

Russells Teapot | 10-11-13 | 09:46

@Simon de Danser | 10-11-13 | 09:38
Zoals McAuliffe kortaf zei: "Nuts"

Ongeblustekalk | 10-11-13 | 09:45

Hoera voor Snert, Zwarte Piet, Elfstedentocht, Gulden en Afsluitdijk.
Je vergeet de chocolade sigaret.

modderator | 10-11-13 | 09:45

Iedereen die minder dan 250.000,- bruto per jaar verdiend en VVD stemt is sowieso een totale lul.

calamiteiltje | 10-11-13 | 09:44

Ik heb een heerlijke pan snert gemaakt en heeft mijn zwarte piet voor het raam gezet , zonder dat me woning is plat gebrand de foto van geert is verandert daar trek hij zijn wenkbrauwen op ,het zou toch niet dat de massadont plotseling uit de eeuwige steppen al grazend tot inkeer komt?

witchmaster | 10-11-13 | 09:44

Bolkestein is een denker. Een man met visie. Da's van een heel ander kaliber dan de dames en heren die thans boven ons gesteld zijn.

Ars Vivendi | 10-11-13 | 09:43

Via reaguurselen op dagelijkse standaard:
Nadat hij het immigratievraagstuk aan de orde stelde ( met woorden ) en om die reden een grote verkiezingszege boekte, heeft hij verder NIETS met het onderwerp gedaan. Er kwam haast niets van in het Paarse regeerakkoord en direct daarna ging hij naar de EUSSR. Verder viel hij daarna vooral op door zijn felle aanvallen op Fortuyn en Wilders. Helemaal niets voor elkaar gekregen, geheel in lijn met de huidige VVD marxisten.

Zeer overschatte figuur!

Nog een heldendaad van Bolkestein: hij zorgde ervoor dat de SUPERLINKSE Dijkstal hem opvolgde!

www.dagelijksestandaard.nl/2013/11/cas...

Tieneus | 10-11-13 | 09:42

Bolkestein is en was een tamelijk onafhankelijke en moedige intellectueel, die veel meer is en was dan een VVD-ert met wat voorspelbare, dwangmatig positieve liberale praatjes over vrije markten, kansen en open grenzen, zoals bijvoorbeeld Neelie Kroes.
Ik heb nog steeds heel veel bewondering voor hem en hoop dat ie heel oud wordt. Want zoals Bolkestein worden ze helaas zelden gebakken in de Nederlandse politiek en de media.

Peyronie | 10-11-13 | 09:42

ah.. wordt Bolkenstein ook al ingezet voor de aanstaande verkiezingen.. dan zijn ze toch wel erg bang.
Bang voor de terechte toorn van het volk.
Ik zeg.. te laat Bolk, volkomen ongeloofwaardig.

(c)ZWITSUL | 10-11-13 | 09:41

Een partij die met het eurofiele D66 in bed kruipt is niet te vertrouwen. In het verleden al te vaak door de VVD teleurgesteld wegens beloven en niet doen.

Der Schnitzeljäger | 10-11-13 | 09:41

Afgezien van het track record van die ouwe: Verhofstadt IS ook Satan. Schreef ooit de islamkritische Burgermanifesten, die hij toen hij Premier werd, net als zijn andere 'liberale' principes bliksemsnel bij het oud papier dumpte. Heeft vervolgens het land bestuurd door het gespaarde geld aan ramen en deuren uit te gooien, liefst van al aan linkse hobby's.
Na 8 jaar wanbestuur liet hij zichzelf naar Europa parachuteren waar hij nu als een verlicht despoot iedereen de les leest.
Is bovendien een ordinaire dief en charlatan, dit oude artikel geeft een goede samenvatting van deze affaire:
www.gva.be/archief/guid/cd-v-wil-uitkl...

Uiteraard werd en wordt hij met de fluwelen handschoen benaderd door de hem welgezinde MSM. Het kan niet genoeg benadrukt worden wat een abject sujet Verhofstadt is.

de_profeet | 10-11-13 | 09:40

De Bolk is van de VVD en daarmee medeverantwoordelijk voor het neo-liberale of kapitalistische project de EU. Terwijl bevolkingsgroepen en Europeanen onderling tegen elkaar worden uitgespeeld, vullen zijn Rotary-vriendjes hun golftassen met onze belastingcenten. Wij de hardwerkende brave burgermans zijn wederom de dupe.

Maar goed, Karl Marx waarschuwde zes eeuwen geleden al tegen dit soort rechtse graaiers. Gelukkig worden zijn wijsheden nu in bredere kringen geadopteerd.

Bakito | 10-11-13 | 09:40

Hup de Bolk, het bashen kan mij niet genoeg zijn, fakkel ze maar allemaal af daar in Brussel en anders moeten we maar geweld gaan gebruiken. Een wankele Fyra dat gebouw indraaien en anders maar een oefening met die nieuwe JSF's om te kijken of die dingen het wel doen.

joyriders | 10-11-13 | 09:39

Reactie vanuit Brussel:

Laatste Oproep

Met nadruk wordt er op gewezen dat dit de laatste gelegenheid tot het met volle overgave accepteren van het EU beleid is, dat zal leiden tot een verenigd Europa, en dat zij, die verzuimen hiervan gebruik te maken, de volle consequenties hiervan zullen moeten aanvaarden.

Uw Gezaghebber
Brussel

Simon de Danser | 10-11-13 | 09:38

Waarvoor worden deze mensen als visionairs betiteld als de man in de straat jaren geleden hetzelfde al verkondigde?

DeSjaak1000 | 10-11-13 | 09:36

Als deze partijbaron zich echt zorgen zou maken over de weg die Europa in is geslagen zou hij er met de andere partijbaronnen voor moeten zorgen dat de vermomde D66-er Rutte per direkt vervangen zou worden.

spanarchist | 10-11-13 | 09:36

Bolkestein is salonfähig voor de elite. Wat hij zegt is niet nieuw. Dat wisten we al lang. Desalniettemin is het belangrijk dat de denkrichting over de EU mainstream begint te worden.

Zo is het gegaan bij het integratievraagstuk; zo zal het ook gaan bij de EU-discussie.

balustrade | 10-11-13 | 09:35

Tijd om schandknaap Rutte even op het matje te roepen dus.

Botte Hork | 10-11-13 | 09:35

De heer Bolkestein is niet te beroerd om als een hufter te worden gezien en aan Policor heeft hij een broertje dood. Zijn onbuigzaamheid zat hem in het politieke wespennest in Brussel alleen wel in de weg. Hij kan zichzelf aankijken in de spiegel en trots zijn. Dat is weinig politici gegeven.

Boerenbrandtlul | 10-11-13 | 09:34

Twee landen snappen het sinds jaren al heel goed, Noorwegen en Zwitserland.
Beide landen staan in de top 3 van een succesvolle economie en socialisatie in Europa. Beide met een AAA status met zeer gunstige vooruitzichten.

duitse herder | 10-11-13 | 09:34

Vlak de totale lul Schulz ook niet uit...

Hufter | 10-11-13 | 09:34

Verhofstadt is degene die de Roemenen en de Bulgaren het meest zal omhelzen als ze deze kant opkomen....

geert trilders | 10-11-13 | 09:33

@Tommygunner | 10-11-13 | 09:14
Ik dacht dat Diederik Samson het voor het zeggen had bij de VVD...

VanBukkem | 10-11-13 | 09:32

Hey Frits stem je nu ook LP?

lidlbier | 10-11-13 | 09:30

The Bolk rulezz!
Maar wat is er in godsnaam met zijn partij gebeurd?

Magnum Force | 10-11-13 | 09:30

@jasser | 10-11-13 | 09:14 | + 4 -
De VVD is een onbetrouwbare partij, als ze nu opeens anti EU geluiden laten horen zijn ze rijkelijk laat. Het is onlangs nog aangetoond dat ze maar wat zeggen voor de verkiezingen en daarna het tegenovergestelde doen.

Kaas de Vies | 10-11-13 | 09:30

Bolkestein is zelf nog een veel grotere lul, want toen die lul (ja hij) de kans kreeg zijn EU-kritiek door te zetten, vertrok hij zelf naar Brussel. Nadat hij als lijsttrekker de verkiezingen was ingegaan. Verkiezingsbedrogje meer of minder kijkt deze überlul niet naar om. O ja, en aan wie droeg hij zijn toko over in 1998? Hans Fucking Dijkstal, erger achterlijk multiculti dan H.F Dijkstal bestaat niet.

DigiDeaud | 10-11-13 | 09:30

Dat zal best, maar de VVD krijgt mijn stem nooit meer.

Ongeblustekalk | 10-11-13 | 09:26

Nou als de Bolk het zegt, dan is het waar hoor. Ouwe pruttelende gootsteen.

JasperdePiPaPasper | 10-11-13 | 09:19

De VVD-coryfee wordt ingezet om wat verloren stemmen terug te winnen. En volgende week misschien Wiegel die vindt dat criminelen zwaarder gestraft moeten worden.
Het zal ze niet lukken, Rutte zal daar wel voor zorgen.

spanarchist | 10-11-13 | 09:18

Jammer dat hij nooit premier is geworden.

Eric Blair | 10-11-13 | 09:16

Komt die lul nou mee. Dat had ie 15 jaar geleden moeten bedenken, toen ie er nog toe deed.

VanBukkem | 10-11-13 | 09:16

Zolang Mark "Allemansvriend" Rutte het voor het zeggen heeft in de VVD zijn de teksten van Bolk enkel voor de bühne.

Tommygunner | 10-11-13 | 09:14

Beginnen ze in Nederland, te beginnen bij de VVD, nu te begrijpen dat wij als simpele hardwerkende Nederlanders totaal uitgekleed worden door die grote zooi daar in Brussel en Straatsburg en dat het de allerhoogste tijd is dat we, desnoods met geweld vaarwel zeggen tegen deze grote kliek graaierds. Die hele zooi daar in Brussel en Straatsburg is Nederland totaal aan het slopen.

jasser | 10-11-13 | 09:14

Bolkestein is heerlijk authentiek en hij heeft lef. Niet mijn partij. Wel mijn type man.

Roer | 10-11-13 | 09:12

Too little too late, of zijn er nog mensen die nog één keer VVD gaan stemmen na het succes van Marx Rutte en The Joker?

hangtiet met knoop | 10-11-13 | 09:10

Hoera, leve ons. Samenwerken in Europa, prima, maar geen centralistisch regime vanuit Brussel. Daar is de tachtigjarige oorlog ook om begonnen.

zeebonk62 | 10-11-13 | 09:10

Bolkenstein, dat was een échte vvd-ert...

vlaghalfstok | 10-11-13 | 09:09

Hoera, leve ons. Samenwerken in Europa, prima, maar geen centralistisch regime vanuit Brussel. Daar is de tachtigjarige oorlog ook om begonnen.

zeebonk62 | 10-11-13 | 09:09

Bolkestein voorspelde al in 2005: 'dat de euro geen stand houdt, omdat een aantal landen sjoemelt met de criteria die de munt waardevast moeten houden. Als ik toen wist wat ik nu weet, had ik mijn partij misschien niet aanbevolen om voor de muntunie te stemmen.'
Hij zag als een van de eersten de ontluikende spanningen en onvrede in de maatschappij over de massale immigratie en de Brusselse bureaucratie. In oktober 1991 riep hij dat het kabinet met een 'federaal Europa een schim najaagt'. In de Internationale Spectator van september 1992 noemde Bolkestein het verkeerd dat de regeringsleiders met de Economische & Monetaire Unie (EMU) een 'onomkeerbaar proces' hadden ingezet. Het duurde tot 1996 voordat hij bijval kreeg.

Jammer dat Bolkestein niet wat langer aan het roer heeft gestaan van de VVD.

www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

Petrus de Rewa | 10-11-13 | 09:08

Beliebers zijn het.
Eng volk.

ZDEV | 10-11-13 | 09:05

En dan te bedenken dat Balkenende op de post van Verhofstadt had kunnen zitten. Het had nog erger gekund.

Petrus de Rewa | 10-11-13 | 09:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl