Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zomaar een politiebureau in Nederland

driewielertje.jpgMogguh kleega's. Eerst ff koffie. Mededelingenbord checken. Bekende tronies met een beloningsbedrag er onder, geprint op geel papier zodat het niet opvalt dat ze langzaam hangen te vergelen op het prikbord. Net gepubliceerde weekendroosters voor komende week lezen. Kankeren op de net gepubliceerde weekendroosters voor komende week. Nog een kop koffie pakken. Overwerkformulieren invullen. Lunchbonnetjes van drie weken declareren. Postvakje checken. Twee herinneringen voor schietvaardigheidstraining, eentje voor EHBO-bijspijkercursus en nog een andere voor BHV. Brandbrief van politievakbond lezen over salarissen in de politietop. Brandbrief van politievakbond lezen over draagcomfort van nieuwe uniformen. Aanmeldformulier schietvaardigheidstraining invullen. Nog een kop koffie. Langs de meldkamer om te vragen welk dienstvoertuig klaar staat voor dagdienst. Tankpas zoeken voor betreffend dienstvoertuig. Tas, lunchpakket en volle thermos koffie in dienstvoertuig leggen. Terug naar binnen om te wachten op een melding. Rondje door de gangen. Kijkje in de meldkamer. Blik in de wachtkamer. Wow, best veel mensen. Misschien een paar aangiftes opnemen? Kunnen de bestolen en beroofde luitjes tenminste de boel afhandelen met hun verzekeringsmaatschappij. Even een blik op de stapel aangiften. Nah, daar ligt voorlopig wel genoeg. Gewoon nog een kop koffie en wachten op een melding. Die wachtkamer loopt vanzelf wel weer leeg. Jammer burgers. We zijn druk (pdf, via).

Reaguursels

Inloggen

Maar waarom zou de politie aangiftes in behandeling nemen? Als ze na veel moeite een boef te pakken hebben gekregen inclusief 100 uur aan administratie en bewijsmateriaal, dan komt zo'n boef bij zo'n achterlijke D66-rechter en die laat de boef in no-time weer vrij. Al het werk voor nop!! Eigenlijk zouden alle politieagenten het werk voor een paar maanden stil moeten leggen zodat rechters geheel 'droog' komen te staan. Misschien leren die rechters dan eens een keer om veelplegers langer op te sluiten. Eigenlijk is de politie gewoon gek dat ze met ons justitiele apparaat gewoon door blijven werken (of iets wat daar op lijkt).

PowPow | 02-11-13 | 13:33

Van Rossum, weet je zeker dat ze alleen maar koffie drinken?

PowPow | 02-11-13 | 13:13

Tjonge tjongo tjogno tjonge tjonge tjonge tjonge jonge jonge jonge jonge..... Tjonge tjonge jonge wat een gelul weer.

Ze hebben niks te willen. De officier van justitie van het OM beslist en als ze verkeerd beslissen, heb je altijd nog een artikel 12 procedure die je kunt aanspannen.

En flikker toch op met je overtikken. Een beetje agent weet in drie muisklikken een dossier naar de media te lekken, en dan zou een rechercheur geen zaak kunnen overdragen aan een ander bureau??? En gij gelooft het... NOT. Gewoon werken en niet zo zeuren.

By the way: Wist u dat je iemand de tyfus kunt slaan? Zolang er geen letsel is, kan de politie niks doen, zeiden ze tegen me. Nee, je moet dus Albert Verlinde, een tweede Kamerlid of een agent in zijn vrije tijd op z'n bek stompen... ik noem maar wat voorbeeldjes. Wedden dat vervolgen dan ineens heel makkelijk lukt??

Jan Gordelroos | 01-11-13 | 21:30

Maar wel een paar miljard voor een JSF om onze veiligheid te waarborgen..
Man man, uniformeren die boel en aan het werk overheid!
Rotte appels eruit, frisse nieuwe collega's/topmensen erin en knallen!

Fred van Ria | 01-11-13 | 20:09

Ik werd ook van het kastje naar de muur gestuurd toen ik aangifte wilde doen.
Ben tot 3x toe weggestuurd om aangifte te doen.
Redenen meestal: Geen zin, doorzeuren waarom aangifte toch geen zin heeft, blijven doorvragen "weet u zeker dat u aangifte wil doen ?" of als het pasen of zo is "ja sorry, niemand is momenteel aanwezig om uw aangifte op te nemen. Kunt u beter later doen"....

Kortom, de politie is niks meer.

Power2All4Ever | 01-11-13 | 18:10

Morgen weer eens bellen hoe het staat met het 'onderzoek' dat de politie in Nijmegen mij belooft heeft te verrichten naar het plotsklaps verdwijnen van mijn drie fietsen. Een onderzoek dat alleen gestart kon worden omdat ik online aangifte heb gedaan, ondanks dat de persoon die ik aan de telefoon aangaf dat dit 'eigenlijk niet zoveel nut had'.

KoenNijmegen | 01-11-13 | 17:13

Overtikken? OVERTIKKEN?
Kennen ze geen copy & paste dan bij de pliesie?
OMA! (OMG maar dan Oh my atheism)

Alteidt Glijck | 01-11-13 | 16:34

Hmm wacht ff. Dus als ik harder rij dan is toegestaan hebben ze wel tijd om mij te fotograferen, mijn gegevens te achterhalen en mij een bekeuring te sturen, maar als wij als simpele burgers aan de politie aangeven dat er iets mis is hebben ze geen tijd en zijn de IT-systemen niet geschikt?

Mag ik hieruit concluderen dat de prioriteitenstelling van de politie en Den Haag op zijn minst vreemd is?

ffzeiken | 01-11-13 | 16:28

Zolang burgers, inclusief reaguurders, de oplossing blijven zoeken in de politiek, verandert er niets. De enige plek waar je werkelijk invloed over kan uitoefenen, is je eigen straat en buurt of dorp. Nog niet eens de gemeentes, die zijn (opzettelijk) groot gefuseerd zodat ook die bestuurslaag veranderd is in een anoniem machtsbolwerk.
Tip: praat vaker met uw buren en laat politiek links liggen.
vansuyle.com | 01-11-13 | 15:39 | + 0 -
zoiets maar doen? :
www.liveleak.com/view?i=aaf_1362322033...

duitse herder | 01-11-13 | 16:01

@Rollins | 01-11-13 | 12:51
Zoals je onder neurochirurgen geen korsakov of parcinson patiënten wilt, of onder brandweermannen pyromanen... Zo met politiemannen ook.... Qua macht en hin woord telt altijd enzo.
Is met kappers en barista's en bouwkundigen of stukadoors toch anders.

hfakker | 01-11-13 | 15:40

De overheid heeft geen belang bij het oplossen van problemen, integendeel:
.
- Hoge criminaliteit = meer geld naar politie
- Slechte scholen = meer geld naar onderwijs
- Belabberde infrastructuur = meer geld naar openbaar vervoer
- Probelemen met immigranten & moslims = meer macht voor PVV
Et cetera
De welwillende ambteanren die wel de burger willen dienen krijgen nooit promotie in dit Kafkaeske systeem.
.
Zolang burgers, inclusief reaguurders, de oplossing blijven zoeken in de politiek, verandert er niets. De enige plek waar je werkelijk invloed over kan uitoefenen, is je eigen straat en buurt of dorp. Nog niet eens de gemeentes, die zijn (opzettelijk) groot gefuseerd zodat ook die bestuurslaag veranderd is in een anoniem machtsbolwerk.
Tip: praat vaker met uw buren en laat politiek links liggen.

vansuyle.com | 01-11-13 | 15:39

Oei! Die opmerking "dat is civiel, meneer" heb ik ook al eens naar me toe geslingerd gekregen. Ik nog vragen hoe mevrouw agent het precies voor zich zag dat een misdrijf met een maximum gevangenisstraf van 12 jaar een civiele aangelegenheid kon zijn, maar ze had het duidelijk te druk om daar nog antwoord op te geven. Vervolgens nog even bij het Openbaar Ministerie nagevraagd en die vertelden mij dat de Politie de aangifte wel degelijk op zou moeten nemen. Ook die hadden echter geen tijd om zich daar verder mee te bemoeien, met als gevolg dat er dus inderdaad nooit aangifte is gedaan.

Pierre Tombal | 01-11-13 | 15:24

Agenten maximaal 4 jaar op straat en dan wisselen. De confronterende ervaringen stompen de dienders af. Interesse vervaagt of ze worden juist excessief. Zijn ook maar mensen.

Tjemig | 01-11-13 | 15:20

Nieuw idee: alleen maar universitair geschoolden als agent. So!

appeltjesgroeneweide | 01-11-13 | 14:59

Stomme autocorrectie: koffiezettend = koffieleutend

bdn01 | 01-11-13 | 14:56

Wat echt erg is, is dat deze weergave best wel aardig in de buurt van de realiteit komt.

Statler en Waldorf | 01-11-13 | 14:51

Politie: Een door vakbonden geteisterde totaal incompetente organisatie. 50% eruit, dan blijft er in elk geval minder tijd over om elkaar bezig te houden.

Heb eens aangifte moeten doen in bureau 020-Koninginnestraat. Hemeltergend. De hele kantine zat vol met koffiezettende agenten, terwijl we stonden te wachten aan de balie vanwege een afspraak van 1 uur geleden. Agenten komen binnen, gunnen je geen blik waardig, en gaan verder met …… de koffie. Komt een zielige psychisch zwakke vrouw met klein kind in paniek aan de balie vanwege mishandeling. Verder met de ……. de koffie.

De stompzinnigheid van de agent die de aangifte uiteindelijk opnam, en die overigens met veel taalfouten en 2 vingers zat te typen zal ik jullie verder besparen. Hopeloos!

bdn01 | 01-11-13 | 14:47

Had een tijdje terug iemand die uit frustratie zijn winkelwagen in mijn oude auto parkeerde.
Deukje. Toch 450 euro schade.
Aangifte doen en de deuk laten zien.
'Nou , dat stelt ook niet veel voor, en het is al een oude auto...'
Toen ik ooit op een nieuwe mercedes knalde met mn fiets, als gevolg een klein krasje, kreeg ik te horen : zon nieuwe auto en dan dat krasje, dat kan natuurlijk niet.... ( was een schade van 150 gulden )

Ik heb er helemaal geen hoge pet van op die gasten meten met meerdere maten.

Rest In Privacy | 01-11-13 | 14:45

En je kon het zien op het buro in Den Haag,waar ze de daders wel wilden aanpakken. Meestal de marokaanse omdat in die buurt geen autochtone nederlander meer komt,en net als wij alle nederlanders ondertussen tot rassisten benoemd zijn ,zo word er over dat buro nu ook geroepen rassisties. Zo draait de linksche pvda gutmensch politiek nu. Agenten kunnen maar beter niks doen want voor je het weet wordt je voor rassist uitgemaakt.

tweetybird | 01-11-13 | 14:40

En vergeet in deze ook niet hoe de politiek werkt. Als er gezegd word het aantal aangiftes moet worden teruggedrongen. Bedoelen ze daar niet mee het aantal zaken oplossen moet beter. Nee dan bedoelen ze het aantal aangiftes moet worden teruggedrongen door mensen te overtuigen het niet te doen. De waan van de politiek moet zijn een zogenaamd veiliger nederland. Dat doe je door het aantal aangiftes te verminderen door ze gewoon niet op te nemen. Politiek gedicteerd dus. Een verhulling van het feit dat nederland eigenlijk steeds onveiliger wordt. Een verhulling van de echte problemen zoals het marokanen probleem,wat niet zo benoemt mag worden van de linksche gutmensch van de pvda want dat zijn hun kiezers. Terwijl iedereen weet dat dat probleem er gewoon wel is. Nee echt het is werkelijk de politiek dat het klimaat op de buro's bepaalt. Zij bepalen en meneer agent heeft te doen.

tweetybird | 01-11-13 | 14:35

Goedenavond meneertje. Ik zie dat meneertje geen licht op de fiets voert?! Dat lijkt me niet de bedoeling. Meneertje denkt dat de wet niet voor hem geldt? Weet meneertje wel hoe gevaarlijk dit is? Ik ga even een proces verbaal opstellen, voor uw eigen veiligheid meneertje!

willem653 | 01-11-13 | 14:21

Kan er iemand mij vertellen of er werkelijk een 'gebrek aan capaciteit' is of dat dit alleen leeft in de hoofdjes van de agenten?

Weerduivel | 01-11-13 | 14:21

Ik ben al mijn respect voor de politie verloren. Al een hele tijd overigens.

willem653 | 01-11-13 | 14:17

Ik denk dat het de politie niet helemaal te verwijten is. Het is de politiek en de rechterlijke elite die grof falen. Bij de buro"s weten ze allang dat sommige aangiftes zinloos zijn en kansloos. Dacht jij niet dat ze daar ondertussen ook niet met hun handen in het haar zitten. Daders zijn sneller vrij als dat zij ze opgepakt hebben. Ze worden door de politiek tot boetmachine gebombadeerd waar het geld uit de burgers hun zakken kloppen belangrijker is als de veiligheid op straat. Waar de agenten met grote getallen gestuurd worden door de politiek om te gaan flitsen. Waar ze door de politiek verplicht worden een vast aantal boetes voor graaigeld uit te schrijven. Nee die gasten worden er ook moedeloos van. Dan worden ze ook ineens als rassisties bestempeld,het respect voor ze is op het nulpunt,en daar is de politiek verantwoordelijk voor. Het flitsen is belangrijker geworden als een moord oplossen. Zo erg is het al geworden. Dan word je als politieagent ook nog eens door die geweldige Boa's ingehaald. Al met al,politieman zijn is niet meer te benijden. Ze zijn een speelbal van de politieke elite geworden. Het is dus te makkelijk om daar de politieman of vrouw de schuld van te geven. Zij ondervinden dagelijks dat met onze rechters aangiftes nodeloos en onzinnig zijn want het heeft geen priorityt voor de politiek en de dader komt er vaker beter af als de slachtoffers door de linksche gutmensch cultuur in de politiek. De slechte jeugd is belangrijker als de daad van de dader.

tweetybird | 01-11-13 | 14:14

@kapotte_stofzuiger | 01-11-13 | 13:15
Het is ook gewoon een kwestie van prioriteiten.
Uit een rapportage van de politie een jaar geleden bleek al dat de politieke opdracht om meer blauw aan te nemen prima was behaald. Alleen betrof het alleen maar overhead personeel, dus raamambtenaren die zitten te niksen. En bleek ook nog dat die elkaar zaten tegen te werken, met als resultaat een niet werkend C 2000 systeem, dat al meer dan een miljard euro heeft gekost. Intussen moeten agenten dus een aangifte overtikken, terwijl ergens in het land voor een miljard aan onzichtbare politie overhead in het riool wordt geflikkerd.

Atlas Shruggs 10 | 01-11-13 | 14:12

Maar owee als je je belasting niet betaald... dan zijn de rapen gaar.

Norther | 01-11-13 | 14:01

Als Ambtenaar heb je een luizen bestaan.

waarzeggertje | 01-11-13 | 13:56

Ruim twintig jaar geleden kwam ik voor mijn werk regelmatig op politiebureau's. Toen al waren er "beloftes" van één landelijk systeem voor registratie van aangiftes; er werd aan gewerkt, zei men. In die tijd had ieder politiebureau in een gemeente ter grootte van Kutjekrabbendijke een, door een handig neefje van de commissaris, in Basic in elkaar geprutst programma om de fietsendiefstal in het dorp vast te leggen.

Inmiddels is zijn we honderden miljoenen ICT-budget verder en is er nog geen reedt gerealiseerd. Mijn vraag is: wanneer worden er nu eens faalhazen in de politietop ONTSLAGEN? Oneervol en zonder wachtgeld, wel te verstaan!

Brou Is Back | 01-11-13 | 13:51

duitse herder | 01-11-13 | 12:52
Ben mijn portemonnee een keer kwijt geraakt op terugreis uit Zweden en Denemarken. Gerold, verloren; ik weet het niet. Kwam daar op de Autobahn 100 km Duitsland in pas achter. Aangifte gedaan in de buurt van Hamburg. Een en al behulpzaamheid door de Duitse politie. Bellen ze hun Deense collega's (er moest in DK eerst iemand worden opgetrommeld die Duits sprak), maar nee hoor: ze wilden er niets mee te maken hebben. Ik moest maar terugkomen naar Denemarken, het politiebureau in Aabenraa was overmorgen weer open. De Zweedse politie nam de aangifte wel over van de Duitsers.
Geweldig land hoor, dat Denemarken. Zelfs aan hun Duitse collega's hadden ze schijt.
De echte Stolwijker | 01-11-13 | 13:07 | + 2 -
Lullig voor je...
Mijn ervaring was dat ik gebeld ben door de politie alhier... of ik mijn hond kwijt was. Dat was niet zo. Maar ze bellen de gehele omgeving af om de eigenaar op te sporen... zo werkt het hier.

duitse herder | 01-11-13 | 13:50

Dit is toch wat alle burgers allang weten?

God Zelf | 01-11-13 | 13:49

@duitse herder | 01-11-13 | 12:52
Altijd maar miepen in de reaguurderspanelen over Nederland en beweren dat, als ik het me goed herinner, Denemarken zo veel beter is dan Nederland. Maar Lelystad is toch goedverdoemme ook geen Nederland, man. Alles is beter dan Lelystad.
steven paul | 01-11-13 | 12:59 | + 0 -
Ik wilde een weg oprijden en zag in de verte, zeker 1000 mtr, een politie auto aankomen. Dat kon gemakkelijk. Werd toch aangehouden en kreeg bekeuring daar ik geen voorrang gaf. Ik zei: ik zag u aankomen en als dat niet kan provoceeer ik u en krijg ik problemen. Niets mee te maken. Ik keek op het gele bonnetje en daar stond merk auto: Porsje...

duitse herder | 01-11-13 | 13:47

Zolang de politiek liever geld uit geeft aan onzinnige veiligheidsmissies in Verweghistan dan aan interne veiligheid hier in het land, zal er geen verbetering op treden. Ligt niet aan de politiemensen op straat, maar aan politiek Den haag en de politietop.

Graaf van Egmont | 01-11-13 | 13:41

Luie politicus: is meer 1 mening van 1 persoon
goede politicus: waar rook is, is misschien vuur. Laten we eerst onderzoeken of dit daadwerkelijk de gang van zaken is om daarna te kijken wat we kunnen doen.
Zucht, waarom hebben alleen we luie politica?

appeltjesgroeneweide | 01-11-13 | 13:24

Vraag me af hoelang deze politie man er over gedaan heeft om die brief te tikken. Onlangs op het bureau geweest om aangifte te doen en overhandigen beeldmateriaal, de tering zeg die man zat gewoon 2 uur te kloppen over 1.5 kantje.

Bluto Blutarsky | 01-11-13 | 13:23

steven paul | 01-11-13 | 13:14 | + 0 -
Vanwege een lang slepende discussie onder dat artikel heb ik helaas het filmpje veel te vaak gezien. Er werd een artikel 130 melding gedaan naar het CBR. Dat levert een EMG maatregel op. 80% kans op behoud rijbewijs CBR. De EMG heeft dezelfde of slechtere recidive cijfers dan gewoon bekeuren.

De latere artikel 8 alcohol inname rijbewijs was wat laat. `s Middags had deze al op basis van artikel 5 ingevorderd moeten worden. Dit is niet gebeurt. Jammer, anders was de politie sneller en duidelijker geweest. Pedagogisch heeft dat heel veel waarde. Bovendien had hij dan `s avonds dronken zonder rijbewijs gereden een dubbel misdrijf. Waardoor de auto ontrokken kan worden aan het verkeer.

Nergens kan ik vinden dat hem voor de andere overtredingen (niet alcohol, rood licht of snelheid) een bekeuring of sanctie is aangezegd. Of überhaupt daarover los van het CBS post over gaat ontvangen. Die zaken worden gedumpt in het bestuursrecht, zonder ze ook in het strafrecht te stoppen.

Als u daar een bron heeft van bijvoorbeeld een fietspad of blind inhalen in een bocht dan ontvang ik die graag.

Feynman | 01-11-13 | 13:22

Eric Blair | 01-11-13 | 13:09 |
Point taken, u hebt gelijk.

De echte Stolwijker | 01-11-13 | 13:21

Impotente burgerpestend padvinders, maar wie kan het ze kwalijk nemen? Voor een hongerloon mogen ze hun leven wagen, of in ieder geval gehaat worden hun hele professionele leven en ondersteuning of een effectief justitie apparaat hebben we niet in Nederland. Criminelen worden dood geknuffeld, slachtoffers dood geknuppeld. En de politie kan alleen hun frustratie kwijt op de burger. Om ziek van te worden.

Nico2000 | 01-11-13 | 13:21

Wanneer begrijp je het nu eens, kutburger?
De overheid is er niet voor jou. Jij bent er voor de overheid.
Het is niet de taak van de overheid om jou te beschermen. De overheid beschermt zichzelf tegen jou. Want je bent een potentiële terrorist, je stemt op de verkeerde partij, je auto is een moordwapen, je bent een racist en een EU-criticus.
Je belastinggeld is welkom, burger. Maar je ideeën niet. En je kapsones over het recht op bescherming al zeker niet.
Waarom zou de overheid zich immers op haar kerntaken (politie, infrastructuur, zorg en defensie) moeten richten als met jouw geld ook veel leukere en lucratievere dingen gedaan kunnen worden? Zoals cultuurpaleizen van 200 miljoen?
Terug in je schulp, kutburger.

Gootbalkoning | 01-11-13 | 13:20

Volgens mij is de meldkamer iets anders dan de vaak ranzige balie waar je je aangifte komt doen hoor.

drastic | 01-11-13 | 13:20

Eric Blair | 01-11-13 | 12:52
Als je onder invloed bent MAG je geen aangifte doen.
Dat is geen onwil.

Pimmetjes | 01-11-13 | 13:20

Ik probeer tegenwoordig het contact zoveel mogelijk te vermijden. En als het niet anders kan doe ik verwoede pogingen om uitsluitend met ja of nee te antwoorden. Dat helpt, want het zijn meestal nogal digitale types. Het kan zijn dat ik pech heb, maar de keren dat ik staande werd gehouden betrof het weinig hoffelijke neanderthalers. De enigszins beschaafde agenten die je in de TV programma's ziet ben ik in het wild nooit tegengekomen. Ik benijd ze overigens niet...

Ars Vivendi | 01-11-13 | 13:19

@LangeTijdGeleden | 01-11-13 | 13:13 |
Ja, want stel je eens voor dat ze zo'n zaak opgeven. Dat is een gevaarlijke precedent voor de politie, want dan betaalt niemand zijn boetes meer en hebben ze al helemaal geen bestaansrecht meer.

Gingen ze maar achter boeven aan zoals ze achter automobilisten aan gaan.

Nequebard | 01-11-13 | 13:18

De politieleiding deugt van geen kanten. Verkeerde prioriteiten, verkeerde aansturing, geen visie, niet in staat om een organisatie efficient aan te sturen. Flikker de hele politietop eruit en direkt vervangen door capabele figuren.

denoorman | 01-11-13 | 13:15

@Atlas Shruggs 10 | 01-11-13 | 13:11
Et voila!
Nu is het tegenargument dat die flitsende agenten daarvoor speciaal zijn aangenomen, geen eenstreper die van boeven vangen nu moet gaan flitsen. Aan de andere kant zijn het wel 30 flitsteams die blijkbaar wel kunnen lezen en schrijven en derhalve prima in staat moeten zijn aangiftes op te nemen.

kapotte_stofzuiger | 01-11-13 | 13:15

@Feynman | 01-11-13 | 13:11
Niet dat ik tegen je betoog ben, maar de bekeuringen voor de lul van de maand werden uitgeschreven voor de overtredingen waar de politie gelijk tegen op kon treden. De zwaardere overtredingen, rijden onder invloed en het onvoorzichtige rijden over het fietspad en langs de vluchtheuvel, werden doorgestuurd naar de officier van justitie.

steven paul | 01-11-13 | 13:14

@Nequebard | 01-11-13 | 12:48 | + 7 -
Tenzij je 5 KM/U te hard rijd, dan zullen ze er alles aan doen dat je de maximale strafeis betaald en zullen ze achter je reet aan blijven zitten totdat je die pegels op hebt gehoest.

LangeTijdGeleden | 01-11-13 | 13:13

En dat terwijl er op dit moment weer meer dan 30 flitsteams staan opgesteld in het land volgens flitsservice.nl. In werkelijkheid nog meer, met volop ondersteunend personeel voor de afhandeling. Dat oplossingspercentage zou anders nihil zijn.

Atlas Shruggs 10 | 01-11-13 | 13:11

kapotte_stofzuiger | 01-11-13 | 13:05 | + 0 -
Inderdaad, zo lang u netjes onder de maximumsnelheid over het trottoir voor de derde keer over die vermoedelijke pedofiel rijdt is er niets aan de hand. www.dailymail.co.uk/news/article-24782...

Hilarisch ook dat bij de totale lul van de maand wel geschreven wordt voor rood licht en snelheid, maar niet voor de andere twaalf overtredingen die veel gevaarlijker waren.

Feynman | 01-11-13 | 13:11

Voor je commentaar op dienders geeft, kijk nog eens naar de uitzending van van Leeuwen en de man met dat weirde t-shirt.

Einde van de Domheid | 01-11-13 | 13:10

Handboeien? Check. Dienstwapen? Check. Genoeg patronen om de dag door te komen? Check. De wapenstok, voor de lichtere vergrijpen? Check. De meest afgetrapte en afgedankte dienstauto mee, want het kon wel weer eens op een wilde achtervolging uitdraaien.
Nog een bakkie koffie voor onderweg en gaan!

VanBukkem | 01-11-13 | 13:10

De echte Stolwijker | 01-11-13 | 12:59 | + 0 -

Klopt, die beroving had ik ook voor gekozen, dat vind ik altijd lachen na een avondje stappen, al je geld kwijt, je telefoon, je passen moeten blokkeren en laten vervangen.
"Zonder beroving is je stapavond niet echt compleet" zeggen wij thuis altijd.
Mijn eerste impuls was om gelijk na die beroving na het politiekantoor te gaan, ik dacht misschien kunnen ze dan ook nog de berovers achterhalen, maar je hebt gelijk, ik had naar een Grand Café moeten gaan om een paar koppen koffie te drinken, ik denk dat de berovers zich in de tussentijd dan al zelf wel gemeld hadden bij het bureau omdat ze spijt hadden van hun daad.

Eric Blair | 01-11-13 | 13:09

duitse herder | 01-11-13 | 12:52
Ben mijn portemonnee een keer kwijt geraakt op terugreis uit Zweden en Denemarken. Gerold, verloren; ik weet het niet. Kwam daar op de Autobahn 100 km Duitsland in pas achter. Aangifte gedaan in de buurt van Hamburg. Een en al behulpzaamheid door de Duitse politie. Bellen ze hun Deense collega's (er moest in DK eerst iemand worden opgetrommeld die Duits sprak), maar nee hoor: ze wilden er niets mee te maken hebben. Ik moest maar terugkomen naar Denemarken, het politiebureau in Aabenraa was overmorgen weer open. De Zweedse politie nam de aangifte wel over van de Duitsers.
Geweldig land hoor, dat Denemarken. Zelfs aan hun Duitse collega's hadden ze schijt.

De echte Stolwijker | 01-11-13 | 13:07

Net als onder bloggers heb je onder politieagenten ook goede en slechte.

Mark Smith | 01-11-13 | 13:07

Wie neemt in godsnaam nog de politie serieus vandaag de dag? Als je in de krant leest dat de politie zijn werk goed heeft gedaan ben je al verbaast.

MichelDenHaag | 01-11-13 | 13:06

Volgens mij is het al jarenlang structureel verzaken van de taken waarvoor de pliesie van origine in het leven is geroepen geen kwestie van gebrek aan capaciteit, maar een gebrek aan wil, kennis, motivatie, dienstbaarheidsbesef (smeris, waar komt uw salaris vandaan?) van een totaal gecorrumpeerd systeem dat ondertussen enkel nog zichzelf en de staatskas dient.
Daarom zeg ik altijd: ik sta aan de andere kant van de wet (als brave burger).

jemagookniksmeer | 01-11-13 | 13:06

@Feynman | 01-11-13 | 12:59
Zolang je maar niet te hard wegrijdt na de lynchpartij.

kapotte_stofzuiger | 01-11-13 | 13:05

Hoe gaat dit nu in Duitsland waar de oplossingpercentages zoveel hoger liggen.

kleuterleider | 01-11-13 | 13:00

Eric Blair | 01-11-13 | 12:52
Je kunt de politie en het systeem veel verwijten, maar dit gaat me net een stap te ver.
Je kiest er zelf voor om lazarus te worden, zodat je kunt voorspellen dat je in cruciale situaties minder serieus genomen wordt. Je had ook even een ochtendje in een grand cafe met een paar bakken koffie kunnen ontnuchteren als het allemaal zo belangrijk was.

De echte Stolwijker | 01-11-13 | 12:59

Dit geld niet alleen voor kleine criminaliteit. Ook in grote hapklare zaken. Bij geweld waar de dader bekend is: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/... Traag omgaan met aangiften levert zelfs straffeloosheid op. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...

Bij monsterlijk grote zedenzaken blijkt het spoor van de pedofiel meerdere malen recht door een politiebureau te lopen. Achteraf zien we precies welke zaken een veel eerdere veroordeling en behandeling hadden kunnen hebben. Driekwart van de slachtoffertjes valt door de trage overheid.

Ieder jaar kiezen we voor meer blauw op straat. In Europees opzicht lopen we nog steeds heel erg achter op het gemiddelde. epp.eurostat.ec.europa.eu/statistics_e... Als we het Europees gemiddelde willen halen moeten we 50% meer agenten aannemen.

We betalen ons kapot aan belasting, maar krijgen er geen basale diensten voor terug die we nodig hebben om niet te vervallen tot een anarchie waar mensen zelf wel even agent, officier, rechter en beul in 1 gaan spelen.

Nu nog wordt er af en toe aangifte gedaan, straks wordt er af en toe gelyncht.

Feynman | 01-11-13 | 12:59

@duitse herder | 01-11-13 | 12:52
Altijd maar miepen in de reaguurderspanelen over Nederland en beweren dat, als ik het me goed herinner, Denemarken zo veel beter is dan Nederland. Maar Lelystad is toch goedverdoemme ook geen Nederland, man. Alles is beter dan Lelystad.

steven paul | 01-11-13 | 12:59

Zie hier de reden dat de criminaliteitscijfers zo laag zijn en lager worden.. Schadelijk Teeven en Opstelten..

beware_reageert | 01-11-13 | 12:58

Als de pliessie nou eens gewoon een tijd lang wel alle aangiftes opneemt, dan stijgt de criminaliteit ook op papier en kan de politiek het argument, dat onveiligheid slechts een gevoel is, niet meer gebruiken. Misschien dat ze dan wat meer collega's gaan krijgen.

steven paul | 01-11-13 | 12:56

@Ars Vivendi | 01-11-13 | 12:51

Als ik met een agent te maken heb spreek ik altijd in een soort Jip en Janneke-taal. Dit om het de agent niet al te moeilijk te maken en om misverstanden te voorkomen.

brutus68 | 01-11-13 | 12:55

Ik heb een keer aangifte proberen te doen bij de politie, na een nacht stappen.
Die werd geweigerd, want: 'U heeft gedronken, komt u maar terug als u nuchter bent.'
Dat ik 100 km verderop woonde en met de trein naar huis moest, maakte geen enkel verschil met de dienders.

Eric Blair | 01-11-13 | 12:52

Toen ik weer op het bureau in Lelystad kwam voor een inbraak, dit keer een filiaal, kun je al aan het gezicht zien wat hun houding is: iets van... daar heb je die zeikerd ook weer, wil zeker weer aangifte doen... rot toch op man... daar zijn wij niet voor.

duitse herder | 01-11-13 | 12:52

hfakker | 01-11-13 | 12:46 |
Dat lijkt me evident. Net als elke andere beroepsgroep.IKk had een kam op zak om wat mensen over heen te scheren for arguments sake. Malle ik.

Rollins | 01-11-13 | 12:51

Als ik word staande gehouden door een dienstdoende agent schrik ik altijd van het verbale niveau van deze mensen.

Ars Vivendi | 01-11-13 | 12:51

Niet helemaal waar hoor. Sla maar eens een zakkenroller op zijn muil. Zul je zien hoe de "collega's" zich als een roedel wolven op je storten.

Dàn kan de koffie best wel even wachten: de plicht roept!

vraagstaart | 01-11-13 | 12:49

Lekker effectief ook anno 2013 om met tig verschillende systemen te werken. Geen wonder dat ze door de bomen het bos niet meer zien.

brutus68 | 01-11-13 | 12:48

Waarom zijn ze dan toch altijd zo gemotiveerd als ze je een boete kunnen geven?
Omdat de meeste agente moraalridders zijn, daarom!
Eerst lezen ze je de les om vervolgens met een zelf ingenomen glimlach je de boete te geven.

r04drunn3r | 01-11-13 | 12:48

Als je een intake gesprek hebt voor de opleiding, wordt er ook gevraagd naar politieke voorkeur. Enigszins rechts, en je kan het vergeten.

blinde kip | 01-11-13 | 12:48

Nederland is een waardeloos land als je gerechtigheid wilt. Als je aangifte doet, dan doen ze er alles aan om die aangifte in de prullenmand te flikkeren. Als het wonder boven wonder bij een Officier van Justitie terechtkomt en er een verdachte gevonden wordt, dan zal het Openbaar Ministerie altijd proberen te schikken, want ze weten daar ook dondersgoed dat het systeem niet functioneert en proberen er maar het beste van te maken.

En als een zaak voor een rechter komt - statistisch gezien heel onwaarschijnlijk tot zeldzaam - dan wordt het afgedaan met een vrijspraak of een hele korte straf, voor dingen als diefstal of geweld maar ook voor dingen als verkrachting en huiselijk geweld.

Het is nu aan de politiek om er iets aan te doen, maar gezien de Nederlandse politiek zal Teeven het wel weer weglachen en zal Opstelten desgevraagd wel weer leeg voor zich uit staren en een beetje grommen alsof hij compleet seniel is. Ik zie het de komende tijd echt niet verbeteren, hoe veel mooie wijkstrategieën en actieplannen er ook worden opgetekend. Gerechtigheid in Nederland blijft zeldzaam.

Nequebard | 01-11-13 | 12:48

Ach ja, ik heb beelden uit Congo gezien waar het veiliger is buiten de bureaus dan erbinnen. En dat zegt wat.

Rittersport | 01-11-13 | 12:47

@Rollins | 01-11-13 | 12:43
Onzin er zitten notoire arseholes tussen, nietskunnende nietsnutters, bureaucraten die vegeteren en pesterig hun ambtelijke gebrek aan daadkracht vieren.

hfakker | 01-11-13 | 12:46

En dan soms gek vinden dat de burgers het heft in eigen hand nemen.

Boerenhoofd | 01-11-13 | 12:45

Aangifte online staat ook wel bekend als c:/bureaublad/prullenbak/

Borrelende Boris | 01-11-13 | 12:45

Onder agenten zijn teveel luie bureaucraten om de 'goeien' de ruimte te geven hun werk goed te doen.

hfakker | 01-11-13 | 12:44

Drup drup drup....

de reaguurbuur | 01-11-13 | 12:44

Des te dichter bij de werkelijkheid, des te lachwekkender, vaak, maar nu even niet, omdat het zo triest is dat het wel waar moet zijn.

CynicalBastard | 01-11-13 | 12:43

Met de agenten is niks mis. De politiek die daar achter zit, daar gaat het fout.

Rollins | 01-11-13 | 12:43

Stelletje IT prutsers!

verdacht | 01-11-13 | 12:43

Die dames achter de balie zijn vaak geen agenten maar gewoon huismoeders met een bijbaan. je proza slaat dan ook weer nergens op

appeltje | 01-11-13 | 12:43

Oud nieuws dat ze alleen voor de verzekering opnemen en er niks mee doen. Je moet die lange gezichten eens zien als je voor een aangifte komt.

RechtseRakker007 | 01-11-13 | 12:42

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland