Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Idealisten van de PVV willen tuigvrij onderwijs

beteronderwijsiseenbeterland.jpgAch. Wat schattig. De PVV wil dus tuigvrij beroepsonderwijs. Pesters, geweldplegers en het vaag gedefinieerde 'ander tuig' moeten uit het normale onderwijs gezet worden en naar een speciale hufter-ROC verplaatst worden. Beertema (PVV) was namelijk helemaal ontdaan van het PowNews-item waarin ROC-leerlingen lelijke dingen zeiden over hun docenten. Beertema wil al die gasten van school afhebben. Ach god. Wat schattig. En naïef. Want als we leerlingen die schelden op docenten van school af gaan trappen, houden we weinig afgestudeerde mensen meer over voor de arbeidsmarkt. Maar goed, het is wel fijn dat de PVV zich hard maakt voor kwalitatief onderwijs. Dat kunnen we alleen maar toejuichen. Dus gaan we geen grapjes maken over een 'tuigvrij' PVV. Alleen jammer dat de PVV wat tuig betreft net zo idealistisch in illusies gelooft omtrent tuig als GroenLinks in illusies omtrent duurzaamheid en de PvdA in illusies omtrent eerlijkheid. Het echte tuig in het onderwijs zijn de schoften die de totale leegloop van docenten veroorzaken of weigeren te investeren in toponderwijs op elk niveau. In een half jaar tijd liggen er al 1900 man uit. Terwijl het onderwijs juist alle krachten in het lokaal kan gebruiken. Zeker de goede. Natuurlijk, hufterige leerlingen moeten hard aangepakt te worden, daar heeft de PVV gelijk in. Maar als echt kwalitatief hoogstaand onderwijs begint niet bij het verwijderen van tuigleerlingen. Sterker nog, tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs over alle gelederen. Daarom zou de PVV -en de rest van de politiek- er goed aan doen zich in te gaan zetten voor kwalitatief hoogstaand en modern onderwijs. Dan komt dat tuigvrije aspect zelf. Hup PVV!

Reaguursels

Inloggen

Leuk dat leraren die even een pabo opleidingtje hebben gevolgd Nog meer macht krijgen. Ze voelen zich vaak al de koning te rijk voor de klas.

Goldenduckie | 31-10-13 | 13:10

-weggejorist en opgerot-

de vuile werkloze | 31-10-13 | 10:59

-weggejorist-

de vuile werkloze | 31-10-13 | 10:57

-weggejorist-

de vuile werkloze | 31-10-13 | 10:57

-weggejorist-

de vuile werkloze | 31-10-13 | 10:56

Grenzen dicht is t enigste wat helpt simpel anders is t dweilen met de kraan open!

Suz | 31-10-13 | 10:22

VMBO's worden geregeerd en geterroriseerd door Finnen, leraren durfen uit gevaar voor eigen leven hier niets tegen te doen en de politie denkt weg te komen met af en toe een spontane wapencontrole. Dit land is het allang meer dan zat en elke partij die iets aan deze misstanden wil doen kan op mijn support rekenen. Op dit moment is dat er maar 1 en dat is de PVV, de rest betuigd niets anders dan eurofiele multicultiknuffelende balzakloosheid. Ga je schamen!

Clittbanger | 31-10-13 | 07:54

Evocatus | 31-10-13 | 00:40 | + 1 -
Evocatus | 31-10-13 | 00:42 | + 0 -
Tuigkinderen worden door scholen helemaal niet doorverwezen naar speciale scholen. Daarvoor heb je een indicatie nodig en alleen crimineel gedrag is geen medische aandoening.

Speciale scholen zijn gedecimeerd onder de passend onderwijs doctrine, waar gehandicapten de normale populatie worden ingeluld zonder dat de ontvangende school het geld, tijd en specifiek personeel om er mee aan de slag te gaan.

Er bestaat tussen scholen nu een soort ruilhandel in tuigkinderen. De ene school wil Pietje van school sturen en ruilt Pietje met Jan die op een andere school verwijderd is. Dit proces duurt te lang, waardoor de pedagogische waarde verdwijnt. Bovendien ligt het hele probleem bij school, terwijl meestal de ouders de basis hebben gelegd voor het gedrag. Het ergst is nog wel dat de dader van de ene naar de andere school gaat die beide niet de middelen hebben het probleem bij de oorzaak aan te pakken.

De verantwoordelijkheid voor het kind hoort bij de ouders te liggen. Door de school de mogelijkheid te geven echt zware gevallen per direct te verwijderen kunnen zij opkomen voor de belangen van de rest van de klas. Op het moment dat de leerplichtambtenaar komt collecteren gaan ouders plotseling wel in een proactieve houding.

Bij ouders die zelfs dan niet orde op zaken gaan stellen past alleen nieuwe ouders als oplossing.

Feynman | 31-10-13 | 07:43

En waarom hebben we alleen maar hoger opgeleiden nodig?
Wie vullen er dan de vakken in de Aldi, of sturen we naar Mali?
Mooie klus voor de diploma -lozen.
Mag goktrommel ze begeleiden, met zijn fetisj.

mothersfinest | 31-10-13 | 06:37

"tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs over alle gelederen"

Dat is precies de redenering van Ella Vogelaar; Het ligt niet aan de mensen, het ligt aan de omstandigheden. Quid is per ongeluk marxist geworden.

prodadam | 31-10-13 | 06:34

Ik zou toch ook wel graag het immigratie-effect op het onderwijs willen zien, in het kader van tuig. Kwestie van je over je ww2-trauma's heenzetten en etnische registratie invoeren. Vervolgens kan eindelijk eens wat *passend* beleid ingezet worden.

Machteloze | 31-10-13 | 05:06

Bloedserieuze Geertlovigen...
Datzegiktoch | 30-10-13 | 19:02 |
*
Die zijn nét een graadje erger dan de Geert-heeft-gelijk-ers.

Zure Sigaar | 31-10-13 | 00:59

Feynman | 30-10-13 | 17:32 |

Dat verwijderen van tuigkinderen gebeurt nu al(lang) alleen op een iets andere wijze dan in het geval van dhr. Van 't zelfde. Helaas duurt het veel langer voordat resultaat geboekt wordt in de vorm van een overplaatsing naar een andere, een speciale school. Vaak te laat en te traag. Heb jaren met zgn. tuigkinderen gewerkt. We hadden soms een wachtlijst van twee jaar. Overigens ligt het tuigzijn heel vaak aan de ouders! Dus ouders laten zoeken naar een nieuwe opvang, zoals u voorstelt, is niet echt een direct hanteerbare oplossing. Maar goed het onderwijs ligt al vele jaren achter mij, wel baart het mij nog steeds grote zorgen, zoals de politiek het nog steeds behandelt, al jaren betweters in de 2e Kamer meer dan genoeg, maar verstand van zaken ho, maar!
Salut! Evocatus

Evocatus | 31-10-13 | 00:42

Feynman | 30-10-13 | 17:32 |

Dat verwijderen van tuigkinderen gebeurt nu al(lang) alleen op een iets andere wijze dan in het geval van dhr. Van 't zelfde. Helaas duurt het veel langer voordat resultaat geboekt wordt in de vorm van een overplaatsing naar een andere, een speciale school. Vaak te laat en te traag. Heb jaren met zgn. tuigkinderen gewerkt. We hadden soms een wachtlijst van twee jaar. Overigens ligt het tuigzijn heel vaak aan de ouders! Dus ouders laten zoeken naar een nieuwe opvang, zoals u voorstelt, is niet echt een direct hanteerbare oplossing. Maar goed het onderwijs ligt al vele jaren achter mij, wel baart het mij nog steeds grote zorgen, zoals de politiek het nog steeds behandelt, al jaren betweters in de 2e Kamer meer dan genoeg, maar verstand van zaken ho, maar!
Salut! Evocatus

Evocatus | 31-10-13 | 00:40

WayneGretzky*99* | 30-10-13 | 22:35
Hij poogde de bekende politieke partij weer te bashen, maar in werkelijkheid toont ie zelf voortijdig schoolverlater te zijn.

Ad337 | 30-10-13 | 23:34

?

WayneGretzky*99* | 30-10-13 | 22:36

Had alweer een paar minuten geen verbale diarree van sjonnie queer gezien maar daar hebben we weer een braaksel van em.

WayneGretzky*99* | 30-10-13 | 22:35

Ach, sjonnie gelooft nog in een kennis-economie.
Had nu maar wat meer tijd in de schoolbankjes doorgebracht meneer Kwit. Nu werk je hier. Eigen schuld.

Ad337 | 30-10-13 | 21:03

Mijnheer/mevrouw Quid: geeft u zelf de Latijnse benaming voor uw denkfout, of wenst u dat wij hem u op een presenteerblaadje aanbieden?

BellaBella | 30-10-13 | 20:23

Welles! Nietes! | 30-10-13 | 17:52 | + 2 -
Meer discipline, een ander onderwijssysteem zoals in België waar ze gewoon veel beter onderwijs geven, maar ja vertel dat de onderwijslobby eens.
Maar mensen wegsturen, wat gaan ze dan doen ? Rondhangen, klieren, mensen lastig vallen, dan verplaats je dus problemen.

lingo star | 30-10-13 | 20:18

Hier in de VS is het echt een verademing. Respect voor elkaar, aardig zijn, opletten als de leraar iets zegt, elkaar helpen. Allemaal zaken waar op de basisschool flink op wordt gestuurd. En als er toch een keertje iemand vervelend doet, wordt er meteen op directieniveau ingegrepen. Geen excuses, bullying is bullying, en de ouders mogen meteen met kind op het matje komen bij de directie. En als het uit de hand loopt, huppakee, van school. Kinderen zijn dan ook hier veel en veel aardiger naar elkaar en naar volwassenen dan in Nederland. En dat is voor iedereen fijn. Vooral voor die kinderen, en dat is het overgrote deel, die het fijn vinden om les te krijgen, iets te leren, een vriendelijke omgeving willen en gedijen bij rust en regelmaat. Ik ben al door verschillende ervaringsdeskundigen gewaarschuwd voor de culture shock die mijn kinderen zullen krijgen als ze weer terug komen naar Nederland. Want NL staat er om bekend dat kinderen, ook al op de basisschool, erg lomp kunnen doen, veel plagerijtjes en pesterijtjes uithalen, en dat ze bijna niet gecorrigeerd worden door zowel ouders als leerkrachten.

Realisties | 30-10-13 | 20:15

Omdat het huwelijk van mijn ouders na de oorlog op de klippen liep, kon ik mijn studie niet voort zetten maar moest gaan werken. Ik had het geluk bij een bedrijf te werken dat oog had voor de capaciteiten van hun personeel en ik mocht op hun kosten studeren. In de avonduren, dat wel. Er werd wel scherp toegezien op de resultaten, slechte cijfers werden niet geaccepteerd. Wij begonnen met 34 man aan dit programma, uiteindelijk haalden 7 man de eindstreep. Dat waren dus de super gemotiveerde diehards. Ik ben het volkomen met de PVV eens dat niet gemotiveerde klootzakjes die de sfeer verpesten en het voor de goedwillenden onmogelijk maken om goed onderwijs te krijgen van school geschopt moeten worden. Dat heeft niets met een maakbaarheidsideaal te maken. Wanneer je een kans geboden wordt en je verdomd het om die te pakken zoek je het maar mooi zelf uit. En als je kiest voor de goot mag dat, maar jank dan niet. In dit land zijn ongekende mogelijkheden in vergelijking met vroeger, dus je hebt het zelf in de hand om iets van je toekomst te maken.

Polletje Piekhaar | 30-10-13 | 19:51

Quid schrijft: "Sterker nog, tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs over alle gelederen. " en ook :"Want als we leerlingen die schelden op docenten van school af gaan trappen, houden we weinig afgestudeerde mensen meer over voor de arbeidsmarkt."
Ik ben er nu toch echt van overtuigd dat Quid zelf een product is van dat slechte onderwijs. Niet van het onderwijs op school, maar eerder door de schamele opvoeding die hij van zijn ouders kreeg en daarna gevolgd door vele jaren "straatopvoeding" .
Ja dan kom je er niet onderuit dat je slechts een symptoom bent van slecht onderwijs over alle geledingen . En denkt hij nu echt dat de pesters en geweldplegers zich via dat "slechte onderwijs" ontwikkelen tot afgestudeerde mensen? Wellicht via een systeem waarin examenfraude een rol speelt, maar niet via de normale weg. Ik zelf denk dat als we die pesters en geweldplegers verwijderen er juist meer en beter afgestudeerde mensen komen. Immers er kan dan fatsoenlijk les worden gegeven. En van mij mogen leerlingen die schelden wel op school blijven, maar wel met een taakstraf.
Onze huftermaatschappij wordt gestimuleerd en in stand gehouden door Quid's die iedereen en alles de schuld geven van dat hufterige gedrag maar ontkennen dat ze deel hebben aan dat probleem.

louperdeloup | 30-10-13 | 19:35

Meer seks, het aantal kinderen op de basisschool neemt snel af, dus het aantal leraren ook.

Tevens is dit een mooie gelegenheid om de kneuzen uit het lerarenkorps te schoppen.

p3xxx | 30-10-13 | 19:30

Vind het geen slecht idee. Gewoon 1 waarschuwing en als je dan nog niet wil luisteren, dan tief je maar op. Het word toch al niks met die instelling die ze hebben. Ze besmetten er de rest ook mee.

Red Rain | 30-10-13 | 19:07

Josefus | 30-10-13 | 17:38
100% mee eens.

Boy Cot | 30-10-13 | 19:03

PVV topics. Altijd goed voor amusant draadje. Bloedserieuze Geertlovigen en haters die elkaar in de haren vliegen. Lol.

Datzegiktoch | 30-10-13 | 19:02

"... tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs..."
----
Waar ken ik dit soort (omkeer)logica toch van?
ja Quid: in Duitsland hebben ze de resultaten van meerdere Pisa-studies (internationale vergelijking van onderwijsprestaties van 15-jarigen) uitgesplitst over deelstaten. En wat blijkt:
1) Deelstaten met een hoog NW-allochtonen als Berlijn, Bremen, Hamburg en Nordrhein-Westfalen (toevallig ook deelstaten met decennialange roodgroene regeringen -> onderwijs is in Duitsland deelstaataangelegenheid) scoren aanzienlijk lager dan gemiddeld. (Zie ook de topscores van Finland en Vlaanderen versus Wallonië).
2) Voortreffelijk presterende deelstaten (bijv. Bayern en vooral Sachsen) besteden per capita veel minder aan onderwijs dan de miserabel scorende deelstaten.
3) Autochtone leerlingen scoren slechter naarmate er meer NW-allochtonen in een klas zitten. (negatief interactie-affect).
Misschien ook maar eens deze video bekijken:
www.youtube.com/watch?v=BV85fH7GVFY
Of dit boek lezen "Deutschland schafft sich ab" van Thillo Sarrazin:
www.youtube.com/watch?v=BV85fH7GVFY

WirMachenMusik | 30-10-13 | 18:58

opnieuw fout, Quid.
Kort geleden een heel artikel hier over die geweldige Rotterdamse schoolmeester die met heel veel inzet er in slaagt om een goede school te maken, en die kinderen uit die achterbuurten geweldig op weg helpt. Kijk dat artikel nog eens even na, lees ook de krantenartikelen nog eens over deze vent.
Want waar begon hij mee? Inderdaad: het wegsturen van tuig. Rotte appelen steken goede apelen nl. aan. Ja, slechte onderwijzers moesten ook weg, maar dit PVV-geluid is wel degelijk realistisch.

FW Ta-183 Huckebein | 30-10-13 | 18:56

Zoals te doen gebruikelijk wordt een voorstel van PVV zijde niet op zijn merites beoordeeld maar weggehoond. De Wildershaters kunnen alleen maar schelden en zijn niet in staat om objectief te oordelen. Dus is iedere discussie zinloos. Amen.

Polletje Piekhaar | 30-10-13 | 18:53

@La Vie En Rose | 30-10-13 | 17:56
Zucht. Kwit op fouten en rare zinnen wijzen en zelf ook een kromme zin produceren.

Moet natuurlijk zijn:

(...) die het natuurlijk allemaal prima zouden vinden als hun kinderen bij van dit tuigh in de klas zat.

La Vie En Rose | 30-10-13 | 18:48

Ik heb het idee dat Johnny Quid weinig kennis heeft van het beroepsonderwijs. Beroepsonderwijs is geen gedragstherapie. Lesgeven en leren gaat gemakkelijker als iedereen die er zit gemotiveerd is in plaats van ergens ingeschreven moet staan, omdat de wet dat vraagt en het speciaal onderwijs is wegbezuinigd.

henriette | 30-10-13 | 18:47

Ja goed , het opvoeden moet je niet overlaten aan de overheid maar ouders moeten dit zelf doen
Eurotokkie
Van wie hebben die "tuigleerlingen" dat gedrag ? Van de straat ? Omdat de ouders zich geen reet aantrekken van wat hun jeugd uitvreet ?
Is dit nou het paard voor of achter de kar spannen, wie zal het zeggen.
Het wordt tijd dat het onderwijs bovenwijs wordt, maar dit zal wel een utopie blijken.
Deze problemen lossen waarschijnlijk op de duur wel op als het geld op raakt.
Ook een zieke patiënt blijft men niet eeuwig helpen, als de kosten te hoog worden.

Ikkenoow | 30-10-13 | 18:44

Uitstekend plan van de PVV. Laat goede leerlingen niet de dupe worden van oncontroleerbaar tuig. Wordt het onderwijs beter en leuker van. Dat trekt weer goede docenten aan. Die zijn weer beter in het onder controle brengen van tuig. Dat tuig hoeft dan niet meer van school getrapt. Iedereen profiteert.
schoneslapert | 30-10-13 | 17:25 | + 8 -
---
Klopt. Maar het schoolbestuur (lees: managers die niets ophebbben met onderwijs) zien leerlingen als cashcows. Langer op school blijven = meer schoolgeld en als je ze lang genoeg pampert, halen ze volstrekt onverdiend hun diploma ook nog eens. Ies nog meer geld. Dat daarvoor het onderwijs gedevalueerd dient te worden is jammer. Want onderwijs = ies geld jonguh!
Pech voor de docenten die er geen zin meer in hebben en pech voor de leerlingen die de dupe zijn van angst in de klas. Want ... onderwijs = veel geld verdienen.
En zie hier de ziekte van Nederland, namelijk het probleem van managers.
Ik denk dat we terug in de tijd moeten naar een systeem waarbij de hoofdonderwijzer zelf voor de klas staat of heeft gestaan. Besturen opdoeken en decentraliseren. Schoolbesturen hebben miljoenen op de bank staan waarmee kleinere klassen gecreëerd kunnen worden. Maar niet zolang de managers er nog zijn.

appeltjesgroeneweide | 30-10-13 | 18:31

een vriend van mij geeft timmerles op en vmbo en hij klaagt voortdurend over de paar ettertjes die daar niet willen zitten maar dat moeten van de leerplicht en voornamelijk afkomstig van ergens daaroo, die doorlopend de boel versjteren voor de meerderheid van de leerlingen die wel willen leren timmeren. Het is toch beter voor iedereen dat ze daar niet zijn, lijkt mij. Wat mij betreft hoeven ze niet naar een hufterschool, laat ze maar op straat rondhangen. Waarom zouden ze gedwongen moeten worden om iets te leren als ze dat niet willen ?

Wloddek | 30-10-13 | 18:31

tjee, voor het eerst ben ik het eens met een anti-PVV dingetje van Quid. Het is lief bedoeld van de PVV, maar compleet onuitvoerbaar en naïef (zoveel pubers zijn een tijdje onhandelbaar) en doet inderdaad aan GroenLinks denken: zoveel maakbare samenleving idealen dat de realiteit er niet meer bij past.
Hup PVV, hier kan je een betere oplossing voor verzinnen.

W Kuttje | 30-10-13 | 18:29

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:50
Dan moeten die ouders dat wel willen. Mijn vrouw is lerares op een problematische school en zij kan je verzekeren dat er een direkte relatie tussen tuigleerlingen en ongeïnteresseerde ouders is.

spanarchist | 30-10-13 | 18:24

Dus als een leerling een lerares een kudtwijf vind mag hem onderwijs onthouden worden of verplaatst worden naar een strafkampschool?
Laat de PVV een van die v'tjes schrappen of voor iets anders gebruiken.
miko | 30-10-13 | 17:15 | + -11 -
------
Je maakt mijn inziens een punt. Wel vind ik dat je dat soort leerlingen een tijdje moet schorsen van school als strafmaatregel. Hoewel ik het persoonlijk niet vind toegestaan dat een leerling een docent beledigt, is het ook geen halsmisdaad.
Maar je kunt later ook niet een dergelijke opmerking over je baas maken. Ik zie weinig verschil(in gezagsverhouding) tussen een toekomstige werkgever - waar het later allemaal omdraait- en een docent.

appeltjesgroeneweide | 30-10-13 | 18:24

hufter ROC met docenten met academische achtergrond en kick-box ervaring ...

gedachtespinsel | 30-10-13 | 18:12

"Sterker nog, tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs over alle gelederen." Hiermee is Quid officieel toegetreden tot de Linkse Kerk van het Heilige Nurture Oliesel, die leert dat als je rotzakken maar flink in de watten legt, ze stoppen met rotzakken te zijn. Ook de Gemeente Amsterdam is lid van deze kerk: de grootste rotzakken krijgen in die gemeente een baan, een huis en een uitkering.
Ik leg het nog 1x uit: 5 procent van de mensen is tuig, omdat ze zo zijn geboren. Zit in hun genen. Als je het tuig-zijn keihard aanpakt keert 4,5 van die 5% op zijn schreden terug. Die resterende 0,5 procent sluit je op en je gooit de sleutel weg. Probleem opgelost.

Ir Rita Tie | 30-10-13 | 18:10

La Vie En Rose | 30-10-13 | 18:07 | + 0 -

Johnny schrijft het misschien niet goed maar hij heeft wel gelijk ! PVV modus weer uit...

Supermatthijs | 30-10-13 | 18:09

'Natuurlijk, hufterige leerlingen moeten hard aangepakt te worden'
/
Ga maar weer terug naar het ROC, Sjonnie Quatsch.

Old_Spice | 30-10-13 | 18:09

En @Quid: Nu je het toch over onderwijs hebt:

Er staat een knoepert van een taalfout in de kop. Idealisten is meervoud dus het werkwoord moet 'willen' zijn.

en kijk ook even naar de volgende zinnen:

"Natuurlijk, hufterige leerlingen moeten hard aangepakt te worden, daar heeft de PVV gelijk in."

"Maar als echt kwalitatief hoogstaand onderwijs begint niet bij het verwijderen van tuigleerlingen."

En jij hebt ook een belangrijk punt: "Het echte tuig in het onderwijs zijn de schoften die de totale leegloop van docenten veroorzaken of weigeren te investeren in toponderwijs op elk niveau."

Dat zijn ook de graaiers, en dus moeten deze lieden, net zoals tuigh in de klas, asap worden verwijderd.

La Vie En Rose | 30-10-13 | 18:07

@ miko 17:12

Mooie stropdas!

eerstneukendanpraten | 30-10-13 | 18:05

Supermatthijs | 30-10-13 | 17:51 | + 0

Ja goed , het opvoeden moet je niet overlaten aan de overheid maar ouders moeten dit zelf doen
Natuurlijk kunnen ze hierin geholpen worden als het nodig is .

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:57

De heer Beertema, die vóór zijn Tweede Kamerlidmaatschap voor de PVV leraar Nederlands op een mbo-school was, en tevens bestuurslid met portefeuilles middelbaar beroepsonderwijs en politieke contacten van de vereniging Beter Onderwijs Nederland(BON) weet waarover hij spreekt.

Dit in tegenstelling tot de beroepsPVVbashers in de panelen, die het natuurlijk allemaal prima zouden vinden als er bij hun kinderen van dit tuigh in de klas zat.
Deze betweters hoor je ook nooit schande spreken van het feit dat kinderen uit grote steden afhankelijk zijn van ROC's waar zij eerst, met legitimatiebewijs, door dedectiepoortjes moeten, met daarachter toezichthoudende beveiligers zodat zij veilig zijn in school.

En dit is al ruim tien jaar een feit.

En verder alles wat @Feynman zegt. Die snapt het, zoals zo vaak.

La Vie En Rose | 30-10-13 | 17:56

@lingo star | 30-10-13 | 17:48
Geef jij de oplossing dan eens? Ster die je lijkt te zijn in oplossingen!

Welles! Nietes! | 30-10-13 | 17:52

@ Quid
De vooral pragmatische PVV-ers willen dat er nu eindelijke eens wordt opgetreden tegen tuig-"studenten" op de ROC-universiteiten die het voor goedwillende leerlingen onmogelijk maken zich op hun opleiding te concentreren.
Dit wordt je aangeboden door een laagopgeleide (HTS oude stijl toen discipline nog normaal was) PVV-tokkie.

Pieter V | 30-10-13 | 17:51

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:50 | + 0 -

Ja maar dat is thee drinken vinden ze dan hier.

Supermatthijs | 30-10-13 | 17:51

@Eurotokkie | 30-10-13 | 17:44
Jij bent dan ook van mening da Erik van het Zelfde in Rotterdam verkeerd bezig is voor zijn allochtone en autochtone goedwillende en goed kunnende leerlingen?

Welles! Nietes! | 30-10-13 | 17:50

spanarchist | 30-10-13 | 17:43 | + 0

De juiste aanpak is in ieder geval ouders erbij betrekken want die staan nog teveel langs de zijlijn.

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:50

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:44 | + -1 -
Precies, de PVV drijft op goedkope verontwaardiging maar een degelijk doordachte niet spectaculaire oplossing voor de problemen geven ze niet.

lingo star | 30-10-13 | 17:48

.. tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs ..

Nee, denk ik niet. Tuigleerling zijn is, denk ik, eerder een symptoom van een gedrags- of geestelijke stoornis. De tuigleerlingen pesten niet alleen docenten weg, ook hun medeleerlingen. En scholen? Die doen niets.
Zulke tuigleerlingen horen eigenlijk onderzocht te worden, en als er een stoornis is gevonden, naar het speciaal onderwijs gestuurd te worden. En hulpverlening inzetten, voor de tuigleerling en de ouders, want van WIE leert de tuigleerling dit gedrag?

Praktijk is echter anders. De tuig-pester kan op school blijven, de gepestte medeleerling/docent mag vertrekken.
Ik denk dat tuig-gedrag bij allochtone kinderen veel te vaak wordt weggezet als 'cultuur' of zo. Wat de reden ook is: gevolg is dat alle speciaal onderwijs scholen 'witte scholen' zijn. Hoe wil men anders deze cijfers http://www.stamos.nl/index.rfx?verb=showitem&item=4.46 verklaren?

gaffelbaard | 30-10-13 | 17:48

@spanarchist | 30-10-13 | 17:42 | + 0 -
LoL, hoe waar.

Kaas de Vies | 30-10-13 | 17:47

mehhhh | 30-10-13 | 17:39
"Ja, laten we het tuig vooral allemaal bij elkaar zetten, daar worden ze vast beter van. Mafia opleiding."

Nee daar wordt het tuig zeker niet beter van maar ook niet slechter want ze willen niet beter.

Wie er wel echt beter van worden zijn de welwillende "studenten" en in feite de hele maatschappij. Een calamiteit moet je zo snel mogelijk op een zo klein mogelijk oppervlak isoleren voordat het zich kan uitbreiden.

| + 0 -

Pieter V | 30-10-13 | 17:45

wat je ook kunt doen, is alle pestjeugd uitnodigen voor een cruisevakantie vanaf de Scheveningen. Allemaal de Pier opjagen huppakee recht de zee in.

//M | 30-10-13 | 17:44

lingo star | 30-10-13 | 17:41 | + 0

Het is nu wel duidelijk dat de PVV niet echt problemen
gaat oplossen ,maar eerder meer olie op het vuur gaat gooien.

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:44

@atheïstisch stemvee | 30-10-13 | 17:07
“weer eens met gefundeerde kritiek” Ik lees de artikels van Johnny Quid niet eens meer omdat ze nooit erg gefundeerd waren. Misschien dat deze het wel is wie weet, maar weer eens doet vermoeden dat Johnny Quid dat vaak doet en dat is niet waar. Het os vooral boos niet onderbouwd geschreeuw.

Ik reageer graag op kritische stukken en debatteer ook graag met kritische mensen maar boos niet onderbouwd geschreeuw is niet echt waar ik op zit te wachten. Dat heb ik in het verleden vaak genoeg onderbouwd verworpen in de reacties onder Johnny's 'artikels' en toch bleef hij met zulke 'artikels komen. Naar een tijdje verpest je het voor jezelf en neemt een weldenkend mens je niet meer serieus en neemt hij niet eens de tijd het artikel te lezen. Jammer want misschien is dit nou wel een onderbouwd artikel, onwaarschijnlijk maar wie weet. Dan is het toch jammer als je jezelf door niet onderbouwd geschreeuw al heel lang langs de zeilijn hebt gezet.

DerUnterMensch | 30-10-13 | 17:44

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:40
Hoeft absoluut niet. Isoleer het probleem en laat daar de juiste aanpak op los.

spanarchist | 30-10-13 | 17:43

spanarchist | 30-10-13 | 17:42 | + 0 -
Zei je iets?

Mark Smith | 30-10-13 | 17:43

..... en alle brave leerlingen moeten voor het eerste lesuur het 'Onze lieve Geert' opzeggen

De Troet | 30-10-13 | 17:43

Hierboven is een anti PVV iemand helemaal de weg kwijt, die gaat er vanuit dat iedereen academisch geschoold moet zijn.
Beste Nobody, Ook een tuinman of boer heeft recht op goed en passend onderwijs in een veilige omgeving, zodat hij later een aanwinst voor onze maatschappij wordt.
We worden niet allemaal rechter via D66.

Mantisomantis | 30-10-13 | 17:42

Mark Smith | 30-10-13 | 17:40
Zie Karamelappel | 30-10-13 | 17:17. Als er geen Kaas de Vies onder staat lees je het comment niet?

spanarchist | 30-10-13 | 17:42

Het was weer schandelijk discriminatoir, stigmatiserend en demoniserend, wat de PVV ter berde bracht, gelukkig hebben we nog de VN en Brenninkmeijer om het te corrigeren.

lingo star | 30-10-13 | 17:41

Als je de 2e kamer met een klaslokaal vergelijkt is de PVV de tuig leerling uit de klas (schreeuwen, schelden, overal tegen ageren, weglopen en/of spijbelen enz. enz.) Dus ik zou zeggen goed voorbeeld doet goed volgen, verbeter de wereld begin bij jezelf!

Capt. Iglo | 30-10-13 | 17:41

spanarchist | 30-10-13 | 17:36 | + 0

Een groep isoleren , dit maakt het alleen maar erger.

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:40

Het is overigens wel tekenend bij dit onderwerp dat nog niemand is opgevallen dat het "wil" uit de kop "willen" moet zijn.

Mark Smith | 30-10-13 | 17:40

Ja, laten we het tuig vooral allemaal bij elkaar zetten, daar worden ze vast beter van. Mafia opleiding.

mehhhh | 30-10-13 | 17:39

Ik ben van mening dat gemotiveerde, hardwerkende studenten recht hebben op het best mogelijke onderwijs. Dit is van groot belang voor deze studenten, want hiermee moeten ze worden voorbereid op de maatschappij.
Wanneer tuig in de klas dit onmogelijk maakt, moeten die onmiddellijk van school worden getrapt. Jammer dan, maar deze klo*tz*kjes gaan het niet bederven voor hardwerkende jonge mensen. Voor wie alles af hangt van een goede opleiding.
Het echte tuig zijn onze linkse bestuurders die niet pal achter onze docenten, en gemotiveerde leerlingen staan. Dit is de oorzaak van de leegloop van docenten.
Waarom zou "modern" onderwijs dit "tuigprobleem" ineens oplossen. Vroeger hadden we deze problemen niet. En toen was het onderwijs toch echt niet "moderner".
Zoals altijd reageert Quid weer eens vanuit zijn gevoel, vanuit de onderbuik zeg maar. Totaal irrationeel, van enig rationeel besef verlost. Als een meisje.
"Boehoe,, die criminelen die de boel verpesten zijn eigenlijk slachtoffer van "slecht ouderwets onderwijs". Eigen verantwoordelijkheid bestaat blijkbaar niet.
Het enige wat werkt (al vele duizenden jaren), is goed gedrag belonen, en slecht gedrag straffen. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Maar Quid vindt dit zo zielig. Eigenlijk zijn de daders slachtoffers. Aan de werkelijke slachtoffers wiens toekomst op het spel staat denkt hij niet.
Een rotschop zou dat tuig moeten krijgen, voor iedere keer dat ze de boel voor anderen verpesten. Three strikes out, om daarna van school te worden getrapt. Zodoende waarborgen we de kwaliteit, en leefbaarheid op school voor hen die wel fatsoenlijk zijn.
Dat dit niet meer als vanzelfsprekend wordt beschouwt, geeft aan dat we massaal gek zijn geworden in dit land.
Wat dit land nodig heeft is meer ratio, en minder emotie.

Josefus | 30-10-13 | 17:38

@ miko | 30-10-13 | 17:15
"Dus als een leerling een lerares een kudtwijf vind mag hem onderwijs onthouden worden of verplaatst worden naar een strafkampschool?"

Nee hoor hij mag zijn lerares best een kudtwijf vinden maar hij moet gewoon zijn gore grote bek dicht houden en zijn losse handjes in bedwang houden. Een mes en een pipa op het kleuterschooltje? Gewoon de beuk er in.
En als hij dat niet kan inderdaad naar een "tuiguniversiteit".
Het enige dat die gasten in hun leven hebben gepresteerd is van oud brood verse str0nt maken, drugs dealen en geweld gebruiken.
Gewoon een stoomcursus discipline met de harde hand want van de ouders van dat gajes valt niks te verwachten.
Geldt overigens voor al het tuig, kleur volstrekt onbelangrijk.

Pieter V | 30-10-13 | 17:38

Bootcamp.

bottlebaby | 30-10-13 | 17:37

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:35
Problemen isoleren wel.

spanarchist | 30-10-13 | 17:36

Mantisomantis | 30-10-13 | 17:34 | + 0

Problemen verplaatsen is geen oplossing.

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:35

" Maar als echt kwalitatief hoogstaand onderwijs begint niet bij het verwijderen van tuigleerlingen. Sterker nog, tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs over alle gelederen."

Hier sla je de plank toch echt mis Quid.
Demotivatie van goed gekwalificeerde onderwijskrachten wordt zeker voor 70% veroorzaakt door laag iQ en Schijt aan Nederlandse onderwijzerstuig!Waarmee ik natuurlijk niet bedoel dat 70% van de leerlingen tuig zijn, het gaat om oorzaak,de andere 30% komt door de graaihufters in de bestuurslagen binnen het onderwijs.
Daarnaast zijn er al een boel van de goede leerkrachten door deze oorzaken buiten het onderwijs komen te staan, en hebben hun heil inmiddels ergens anders gezocht. Hierdoor het nu zaak is om weer een flink aantal nieuwe goed opgeleide en gemotiveerde krachten voor de klas te krijgen die vrij van tuigleerlingen Nederland weer van een 6 naar een 8 kunnen helpen in de toekomst.

Welles! Nietes! | 30-10-13 | 17:34

De PVV is nu natuurlijk niet politiek-correct, maar ze komen wel met de enige oplossing. Zit de rest van de kamer al 30 jaar te dutten in slaap gezongen door de Quids van deze tijd?

Mantisomantis | 30-10-13 | 17:34

Evocatus | 30-10-13 | 17:28 | + 0 -
Deze standaardprocedure in het verwijderen van onhandelbare kinderen is van ONSCHATBARE waarde voor de rest van de klas. Die vergeet u in uw tegel.

Daarnaast moet een school gewoon toegeven welke kinderen ze niet kunnen helpen. Zodat mede dankzij de leerplicht de ouders op zoek kunnen naar een instelling die wel de bagage, individuele aandacht en dwang heeft de opvoeding te starten.

atheïstisch stemvee | 30-10-13 | 17:27 | + 0 -
Ik zeg al vijf tegels lang waar die tuigkinderen wel naar toe moeten, als u dat niet wil lezen is dat uw probleem. De straat is niet mijn voorstel.

Feynman | 30-10-13 | 17:32

atheïstisch stemvee | 30-10-13 | 17:27
De maatschappij heeft er sowieso last van, op school of daar buiten.

spanarchist | 30-10-13 | 17:31

Idealisten?
Wat is er zo idealistisch om te verwachten dat je kinderen naar een Nederlandse school gaan waar geen import-tuig rond loopt?

Moi2 | 30-10-13 | 17:31

Maar goed. Het probleem is toch nog niet zo erg dat er geen witte school meer te vinden is voor de kinderen van beter gesubsidieerde wereldverbeteraars; of politici?
Laat de rest lekker in hun gesloten jungle, dan loopt het tuig in ieder geval niet de villawijken in.
/PvdA uit

Jan Passant mk2 | 30-10-13 | 17:30

Thomas5385 | 30-10-13 | 17:27 | + 0

Idd , het is een maatschappelijk probleem en niet de schuld van scholen , misschien moeten die gasten bij de PVV zelf een keer bijscholing hebben.

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:30

Een tuiginternaat, och zou zo gek nog niet zijn.

nan6896 | 30-10-13 | 17:30

De pvv wordt een beetje een heet hangijzer voor opinie volger ipv maker, Johnny quid. Het om hete onderwerpen heen draaien van JQ door zijn obsessie over pvv onderwerpen begint steeds meer op politieke PvdA draaierij te lijken.

trippert | 30-10-13 | 17:29

miko | 30-10-13 | 17:20 | + 0 -
Door het verrot schelden van docenten beëindig je de les. Een les waar de gemiddeld dertig andere leerlingen OOK recht op hebben. Een les die de dader ook niet meer meekrijgt. Die dader verwijderen is voor de samenleving een stap vooruit die we moeten durven maken. Het is voor de dader zelfs geen stap achteruit, dat onderwijs had hij allang volledig geweigerd. Je kan toch niet geforceerd iemands hoofd in. Zeker niet klassikaal.

Die tuigkinderen passen prima in een lege gevangenis. Er is plek genoeg om ze buiten school op te vangen. Misschien wat officieren uit de tijd van de dienstplicht erbij en misschien kan je die kinderen nog discipline, normen en waarden bijbrengen zodat ze weer school geschikt worden. Of neem de hele klassen psychologen die werkloos uit de universiteiten rollen. Die hebben een roeping om de wereld te verbeteren, maar krijgen geen loon, geen tijd en geen contact met de kinderen waar ze net gemiddeld vijf jaar voor gestudeerd hebben.

Wat voor docent je ook bent. Echte losgeslagen leerlingen ga je in een 1 op 30 setting niet op het rechte pad krijgen. Waarom blijven we eigen allergisch reageren op een dader die rechten kwijtraakt? Waarom kijken we over de stille kinderen heen die wel willen, wel meewerken, wel opletten, maar die iedere dag hun les en concentratie onderbroken zien worden door de ene na andere straatterrorist.

Het onderwijs van de meeste kinderen begint, waar het onderwijs van een paar hopeloze gevallen eindigt.

Feynman | 30-10-13 | 17:28

Tuigleerlingen van scholen verwijderen is een hele belangrijke nieuwe stap.
Feynman | 30-10-13 | 17:11 |

In dit individuele geval mag het gewerkt hebben, maar als standaardprocedure is het van generlei waarde als men niet gelijktijdig een opvang (van welke aard dan ook) voor dit soort leerplichtige lamzakken creëert. Persoonlijk voel ik wel iets voor een opvoedingsstation ergens in Siberië, huren we van Poetin.

Overigens zouden we (op termijn) inderdaad het Ministerie van Onderwijs op kunnen heffen als het (morele) gezag gewoon bij de docenten ligt. Let wel, de Finnen hebben er redelijk lang over gedaan om te komen waar ze nu zijn. Het is dus geen korte termijn panacée.
Salut! Evocatus

Evocatus | 30-10-13 | 17:28

De oplossing is zo simpel:

Dienstplicht voor iedereen van 12 t/m 18 jaar.

Ing. eslapen | 30-10-13 | 17:27

@Feynman | 30-10-13 | 17:21
Ja de school is dan een probleem krijt, de maatschappij niet.
Flikker de problemen maar op straat dan. Niemand die er verder last van heeft.

atheïstisch stemvee | 30-10-13 | 17:27

Lekker makkelijk, de scholen de schuld geven van tuigleerlingen. Misschien de ouders die het kind opvoeden een keertje aanpakken? De wet is daarin heel duidelijk maar laat dat maar over aan de D66'knuffelrechters omdat weer vaag te maken.

Thomas5385 | 30-10-13 | 17:27

Bij dat moderne onderwijs van Quid komen steeds meer vraagtekens te staan.

Mantisomantis | 30-10-13 | 17:26

Zolang ze maar leren wat democratie is , of niet Geert.

Eurotokkie | 30-10-13 | 17:26

'Quid, is je dagelijkse rant over de PVV al af? Wat heb je de hele dag zitten doen, jongen?'
'Sorry baas, ik heb eerst alle anti Zwarte Pieten stukjes gelezen, maar kon er geen originele draai aan geven. Ga ik nu met de PVV alsnog proberen!'

L. Rakker | 30-10-13 | 17:25

Uitstekend plan van de PVV. Laat goede leerlingen niet de dupe worden van oncontroleerbaar tuig. Wordt het onderwijs beter en leuker van. Dat trekt weer goede docenten aan. Die zijn weer beter in het onder controle brengen van tuig. Dat tuig hoeft dan niet meer van school getrapt. Iedereen profiteert.

schoneslapert | 30-10-13 | 17:25

@Larry Cook | 30-10-13 | 17:06
Nee de kwaliteit moet terug in het onderwijs.
een goede school met onderlinge cohesie en geen fabrieken waar men in de anonimiteit komt. Waar de Conciërge wat meer is dan een pleerolmanager, waar de geschiedenis leraar ook tijdens een tussenuurtje wel even op de leerlingen van zijn zieke collega kan letten.
Waar de directeur nog wel al zijn leerlingen bij naam kent en weet wat hun achtergrond is.
Respect.

pfffff

miko | 30-10-13 | 17:25

Ook van het ITO kwamen vroeger uitstekende vaklui, dus het kan wel als leerlingen weten wie de baas is.
Stuur het schorem naar huis, waar dat ook staat.

Mantisomantis | 30-10-13 | 17:24

Idealisten, wat moet je ermee. De verharde keuze is dus tussen idealisten die tuig-vrij onderwijs willen.

Wat helemaal niet kan, omdat de andere idealisten jarenlang vol hielden dat tuig altijd blank en met een klaphand was. De rest was uitsluitend kwakoe-feest. Het gevolg is nu zoveel tuig, dat het ontkennen van problemen een onmogelijk glibberen werd voor de tweede soort idealisten. Die nog steeds beweren dat alles goed komt zodra Geert dood- of volkomen belachelijk gemaakt wordt.

Ik ben klaar met mijn keuze.

Jan Passant mk2 | 30-10-13 | 17:24

miko | 30-10-13 | 17:20
Het weggestuurde volk is sowieso een overlast, op school of daar buiten. Lubbers stelde het idee van strafkampen jaren geleden al voor, uiteraard met een enorme kritiek uit de gebruikelijke hoek tot gevolg. Maar waarom geen speciale extra strenge scholen voor dit soort volk dat zo duidelijk maakt een harde hand nodig te hebben?

spanarchist | 30-10-13 | 17:23

Johnny Quid heeft het weer eens goed gezien; de PVV blinkt uit in geniale ideeën. Gewoon geweldig. Zeker weten dat alle PVV kamerleden ook academisch geschoold zijn. Wat een gelul in Den Haag; klassen steeds groter (30+), en dan inzetten op academisch geschoolde leerkrachten. Ja hoor dat gaat werken, succes. Maar misschien kan de PVV eindelijk eens een sympathieke geste doen en gratis plasgootje verstrekken zodat ook vrouwen bij fatsoenlijke burgers in de brievenbus kunnen pissen. Want dat soort acties kunnen ze bij de PVV wel waarderen.

canis lupus | 30-10-13 | 17:23

Ik begin steeds meer het gevoel te krijgen dat Bakito en Quid één en dezelfde persoon zijn.

Eric Blair | 30-10-13 | 17:23

atheïstisch stemvee | 30-10-13 | 17:15 | + 0 -
"En dan?" Dan krijgt de rest van de klas weer normaal onderwijs. Dan durft de rest van de klas weer naar school. Maar mocht u dat niet genoeg vinden, dan hebben de daders ook een keer een duidelijk signaal, dat dergelijk gedrag consequenties heeft.

Daders van misdrijven op scholen laten rondlopen sloopt de opleiding van ALLE kinderen, daders verwijderen sloopt alleen hun EIGEN opleiding. Eentje die dus toch al niet haalbaar was.

benjemal | 30-10-13 | 17:18 | + 0 -
Eric van 't Zelfde

Feynman | 30-10-13 | 17:21

@Boy Cot | 30-10-13 | 17:14
Tja, dat zou in veel wijken wel een grote straf zijn. Goed idee stuur het door naar Greet.

miko | 30-10-13 | 17:21

@miko | 30-10-13 | 17:15 | + 0 -
Wat is er niet duidelijk? Vrijheid om je te gedragen als een losgeslagen randdebiel en het terroriseren van een school wil je dat? Ik heb het hier niet over humeurige pubers.

carramba | 30-10-13 | 17:20

Prima, aanpak á la Eric van t Zelfde.

Troef | 30-10-13 | 17:20

@Feynman | 30-10-13 | 17:11
Gewelddadige leerlingen is wel wat anders dan iemand die zijn lerares verrot scheld of blijk geeft van zijn onvrede.
Verder is het rigoureus weg jorissen van onwillige elementen leuk voor de betreffende school maar lost niets op met betrekking tot de weg gestuurde leerlingen.
Verder is het allang duidelijk dat spijbelende jeugd zeer veel overlast veroorzaakt dus het extra op straat gooien zal overlast bevorderen.
Leuk van de school dat ze top zijn maar zo kan ik het ook.
Dat weg sturen van slechte leraren is weer niet zo een gek idee maar dat zou met meer mensen moeten zoals ambtenaren.

miko | 30-10-13 | 17:20

"Weinig afgestudeerde mensen" van het ROC.
Sinds wanneer wordt er op het ROC "gestudeerd".
Het is permanent crisismanagement om die mongolen een beetje in toom te houden.
"Gestudeerd"? Quid laat je nakijken!
En ja! Het zou voor de goedwillende leerlingen een zegen zijn als het schorem een eigen "universiteit' krijgt met uitsluitend discipline-drill en bezigheidstherapie voor zwak begaafden.

Pieter V | 30-10-13 | 17:19

Leer eerst eens een fatsoenlijke kop schrijven voordat je anderen de maat neemt.

Lewis | 30-10-13 | 17:18

Idee hierachter is niet alleen motivatie en prestatiedrang, maar ook leerlingen laten anderen niet afkijken etc.

mvrij | 30-10-13 | 17:18

@Feynman | 30-10-13 | 17:11
Wie is die directeur? Die verdient een standbeeld en lievber nog een post als minister president.

benjemal | 30-10-13 | 17:18

In het onderwijs gaat alle aandacht uit naar leerlingen die niet mee kunnen, maar heel vaak ook niet mee willen en het ondertussen wel verpesten voor de slimmere kinderen, die geacht worden het toch wel te redden. Net als in de maatschappij eigenlijk, waar de politiek vooral aandacht en geld over heeft voor de niet-willenden.
Niets mis met een beetje selectie en inderdaad, volk dat zo duidelijk aangeeft geen enkele opvoeding genoten te hebben is een aardig criterium.
Maar omdat de PVV het zegt en een bepaalde bevolkingsgroep, zoals gebruikelijk, weer oververtegenwoordigd is zal dit voorstel wel weer een bepaalde hoek in worden geduwd.

spanarchist | 30-10-13 | 17:17

Quid idealisten is meervoud, dus willen niet wil.

Karamelappel | 30-10-13 | 17:17

Is het niet mogelijk een ABCDE-systeem in te voeren. voor ieder project zijn beschikbaar: 2A's, 3B's 8C's en de rest D- en E's.
A = hoog, E = laag

mvrij | 30-10-13 | 17:17

Dit keer van harte eens met de PVV. Rotte appels moeten uit de mand, de goeden hoeven niet steeds onder de kwaden te lijden. Een klas kan onvoorstelbaar veel te lijden hebben onder een paar tokkieleerlingen. Om maar te zwijgen van de docenten.

De echte Stolwijker | 30-10-13 | 17:16

We willen niet alleen tuigvrij onderwijs. We willen een tuigvrij land. En met we bedoel ik iedereen. Want wie wil er nou niet in een veilig en leefbaar land wonen? Behalve het tuig zelf.
En dat begint al aan de grens. Een grensbewaking die we weer in moeten stellen alsmede een streng immigratiebeleid. En dat is alleen mogelijk als we uit de EU treden.

benjemal | 30-10-13 | 17:16

@Feynman | 30-10-13 | 17:11
En dan?
Het tuig is er nog steeds. Wegsturen en wegkijken maakt niet dat het probleem zich oplost.

atheïstisch stemvee | 30-10-13 | 17:15

@carramba | 30-10-13 | 17:11
Dus als een leerling een lerares een kudtwijf vind mag hem onderwijs onthouden worden of verplaatst worden naar een strafkampschool?
Laat de PVV een van die v'tjes schrappen of voor iets anders gebruiken.

miko | 30-10-13 | 17:15

Probleem met het tuig is dat de brave klasgenoot met broodtrommel na zijn schooljaren veranderd is in een wannabe gangster met bijbehorend minderheden-accent. Je weet tog G.

Afgeschminkte Bassie | 30-10-13 | 17:15

Als je ziet in de steden wat de voertaal is zijn de Nederlandse kinderen echt niet te benijden op n vmbo school. Zo zie je dat we n minderheid worden en we over n niet te lange tijd niets meer te vertellen hebben in ons eigen land met dank aan PVDA CDA

Suz | 30-10-13 | 17:14

Zure Sigaar | 30-10-13 | 17:12 | + 0 -

Ja gelijk met de kruisen.

Supermatthijs | 30-10-13 | 17:14

miko | 30-10-13 | 17:09
In plaats van ezelsoren zou ik kiezen voor varkensoren.

Boy Cot | 30-10-13 | 17:14

Jij mag anders ook wel weer even terug de schoolbanken in Quid als ik dit stukje lees....

Nilfisk | 30-10-13 | 17:13

@Zure Sigaar | 30-10-13 | 17:10
He nee, beschaving is alleen voor de moslims, tuig etc. Als Greet en consorten het doen heet het direct zijn en vrijheid van meningsuiting.
Laat de PVV fanboys en girls me hier maar weer minnen.
In plaats van een goed gesprek aan gaan. ;-)

miko | 30-10-13 | 17:13

Een Heropvoedkamp dus ipv een school. Prima idee, ouders mee en zelf betalen.

irma zonderboezem | 30-10-13 | 17:13

miko | 30-10-13 | 17:12 | + 0 -

Ik ben voor !

Supermatthijs | 30-10-13 | 17:13

Johnnyboy word soft naar de PVV toe.

LangeTijdGeleden | 30-10-13 | 17:12

-weggejorist-

Muskatnuss! | 30-10-13 | 17:12

En dan van die koddige uniformpjes.
Supermatthijs | 30-10-13 | 17:06 |
*
... en aan het eind van het schooljaar mogen die boeken verbrand worden.

Zure Sigaar | 30-10-13 | 17:12

Er is een middelbare school in 1 van de moeilijkste wijken van Rotterdam erin geslaagd een goede school te worden. Staat bijna naast Ibn Ghaldoun. Zie hiervoor de tegenlicht uitzending Super School. www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1...

De directeur heeft een grote schoonmaak onder leerlingen en personeel gehouden. Leerlingen werden van school gegooid, zonder eerst een andere school te regelen. Een juridisch novum dat door de rechtbank getoetst is. Door voldoende geweld te gebruiken op school kan een puber het recht op onderwijs verspelen. Hulde. Vooral voor de rest van de leerlingen die weer onderwijs krijgen.

Onder personeel zijn vaste aanstellingen van niet functionerende docenten beeindigd. Ook een juridisch novum in onderwijs land. Waar je alleen voor alcoholgebruik of zeden als bevoegd docent je baan kon kwijtraken. Zonder de school financieel te ruïneren heeft deze school slechte docenten de deur gewezen.

Daarnaast moeten we de helft van het ministerie van onderwijs opheffen en de klasgrootte officieel gaan maximeren op 24. Gelul over wel of geen academische opleiding van docenten is zinloos als je met ruim dertig losgeslagen pubers zit. Dan bereikt iemand zonder opleiding zelfs meer.

Tuigleerlingen van scholen verwijderen is een hele belangrijke nieuwe stap.

Feynman | 30-10-13 | 17:11

Eerst opvoeding, dan onderwijs. Deze leerlingen laten een chronisch gebrek aan opvoeding zien en verstoren hiermee het leerproces van leerlingen die wel een opvoeding hebben genoten en willen leren. Soms moeten er drastische maatregelen genomen worden.

carramba | 30-10-13 | 17:11

Tuigvrij is zeker een haalbare zaak gezien het feit dat het onderwijs 50 jaar geleden vrijwel tuigvrij was. Het kan dus prima beste Quid en de PVV heeft dat dus prima gezien.
De resultaten waren er in die tijd ook na. Een school leverde vaklui af op elk gebied, nadien moesten jaarlijks de examens naar beneden worden bijgesteld of gestolen, om nog enig resultaat te behalen.

Mantisomantis | 30-10-13 | 17:11

Geert; misschien eens beginnen met zelf het goede voorbeeld geven en je onthouden van ordinair publiek schelden in de Tweede Kamer?

Zure Sigaar | 30-10-13 | 17:10

"tuigleerlingen zijn slechts een symptoom van matig tot slecht onderwijs..." Waar is dit op gebaseerd?
Ik denk dat leerkrachten de beste bedoelingen hebben om goed onderwijs te geven maar niet durven op te treden omdat anders de ouders op de stoep staan. Bovendien een beetje paradoxaal, eerst het "tuigvrij onderwijs" afkraken en daarna "natuurlijk, hufterige leerlingen moeten hard aangepakt worden.."

Sintergraai | 30-10-13 | 17:09

Verder is het juist opleiden/opvoeden het punt wat je nodig hebt om van tuig af te komen.
Maar dat is niet zo volgens de PVV!
Uitzetten, opsluiten,ezelsoren op en in werkkampen! Dat is de oplossing.
Man, alsof de oude politieke partijen al niet dom genoeg zijn komen deze kneuzen over ons heen.
Stemp niet want het word er toch niet beter op.

miko | 30-10-13 | 17:09

Gewoon lijfstraffen weer invoeren. Daar is mijn pa ook modelburger door geworden.

VanBukkem | 30-10-13 | 17:08

Supermatthijs | 30-10-13 | 17:06 | + -1
En dan de hele dag Geert-TV!

Klaus Herzog | 30-10-13 | 17:08

Hé, Johnny komt weer eens met gefundeerde kritiek op de PVV. Maar dat mag toch helemaal niet van de PVV-applausmachine alhier?
Ik ga verwensingen turven. :)

atheïstisch stemvee | 30-10-13 | 17:07

De PVV heeft hierin gewoon gelijk, Quid. Het respect moet terug in het onderwijs.

Larry Cook | 30-10-13 | 17:06

Klaus Herzog | 30-10-13 | 17:05 | + 0 -

En dan van die koddige uniformpjes.

Supermatthijs | 30-10-13 | 17:06

Daar gaat dan de opleiding voor je achterban Greet.

miko | 30-10-13 | 17:05

Hetgeen Beertema eigenlijk probeerde te zeggen is dat er speciale PVV scholen moeten komen. Dan kan Geert die boeken eindelijk ook weer kwijt.

Klaus Herzog | 30-10-13 | 17:05

"Eric Lucassen" (voormalig PVV kamerlid) heeft ook een geile maandag les gegeven bij Defensie. En was ook heel lief voor minderjarige scholiertjes (v). Misschien eerst maar eens goed kijken wat je zelf in je gelederen hebt lopen.

TB2318 | 30-10-13 | 17:05

kunt in bepaalde steden de scholen dan wel sluiten...

Kerejaan | 30-10-13 | 17:04

Juist, hup PVV ga nou eens voor een tuig vrij nederland ! Zet om te beginnen Dion Graus eens het land uit.

Supermatthijs | 30-10-13 | 17:04

Beter onderwijs begint bij de opvoeding thuis.

Mark Smith | 30-10-13 | 17:03

Het heeft de hele dag geduurd, maar Quid heeft weer wat gevonden om de PVV af te tuigen...

Je doet zo je best, he Quid, maar als je kijkt naar de peilingen doe je je werk nog niet echt heel goed he...

NogSteedsNiet | 30-10-13 | 17:01

Willen ze nou wel of niet zwarte scholen?

Max Navelstaar | 30-10-13 | 17:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken