Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dood raadslid stort PvdAmersfoort in chaospaniek

m1nxe67ainr7_sqr256.jpgEen week na de zelfverkozen dood van PvdA-raadslid Ramón Smits Alvarez wordt langzaam duidelijk dat er bij de Amersfoortse PvdA heel veel onduidelijkheden bestaan. De partij wil niets zeggen over de 60.000 euro die Smits Alvarez sinds 2011 uit de partijkas van stichting PvdA Amersfoort Aktief gestolen zou hebben. Ondertussen ontstaat het beeld dat de tot vorige week nog zo breed bejubelde en hoog aangeslagen Smits Alvarez eigenlijk een opportunistische prutser was. (Ons onderbuikgevoel Fingerspitzengefühl was met de kennis van nu dus weer feilloos.) De partij heeft geen antwoord op het feit dat Smits Alvarez kandidaat lijsttrekker kon zijn, zonder dat iemand wist dat hij zijn baan bij zorgverzekeraar Agis uit zijn duim gezogen had. Niemand binnen PvdAmersfoort wil zeggen of wethouder Rob van Muilekom, voorzitter van de bestolen partijstichting, nu wel of niet onderzocht wordt als verantwoordelijke of medeplichtige. Een andere kandidaat lijsttrekker, Dijkstra, staat als bestuurslid van de stichting ook op het verdachtenlijstje. Kortom: het is chaos en paniek tijdens de ontkenningsfase van het eigen wanbestuur in een lokale partij waarin de linkerhand niet weet wat de andere linkerhand doet. Over de slordige omgang en lakse mentaliteit van PvdA'ers ten opzichte van andermans geld zouden we oneindig veel grappen kunnen maken, als het niet zojuist een jong gezin uiteen gerukt had. Dus laat maar ff. Om met Utrechtse PvdA-collega Biertje van der Roest te spreken: als ze beter op het geld gepast hadden, was dit allemaal nooit gebeurd. PvdA'ers met tekenbevoegdheid zijn levensgevaarlijk.

Reaguursels

Inloggen

De andere bestuurders zijn ook hoofdelijk aansprakelijk. Als ze geen goede verzekering hebben kan ze dat een hoop geld gaan kosten.

Weinig eerlijke mensen die voor de pvda verkiesbaar zijn (geweest). Bij de pvda hebben ze geen enkel gevoel hoe controle op uitgaven in het bedrijfsleven is geregeld. Geeft blijk van hun beperkte wereldbeeld.

p3xxx | 28-10-13 | 20:47

@Osdorpertje | 28-10-13 | 13:16
"Bonnetjes. Als je geld uit de kas neemt moet je er een bonnetje voor terug leggen."
Dat weet iedereen die een kas beheert, behalve de PvdA-ers. Bij de PvdA-ers doen ze dat met een bonnetje met daarop de tekst:
"ik had net nog 40k in mijn hand,
en dat is ineens spontaan verbrand."
En er is dan niemand die iets vraagt want dat alternatieve bonnetje is heel populair bij alle PvdA- schurken, alle vele decennia.
Bram Peper was heus niet de eerste.

Pieter V | 28-10-13 | 17:23

Zelfs om je laatste, enkele, reis te gaan maken nog een graai doen in andermans geld.. consequent tot het bittere eind.

noerg | 28-10-13 | 15:35

De familie van de steeldief bestraffen? Ja graag! Dan gaan we beginnen met de familie van bestuurders die lopen te jatten. Die moeten dubbel gestraft worden want een politieagent zijn woord telt voor twee dus een politieker ook! Schorum is het die aan het bewind zijn, ALLEMAAL!

eagleye | 28-10-13 | 14:55

Gelukkig dat ze decennia de andere kant opkijken nu eens in hun vieze face terugkrijgen. De PVDA heeft nog nooit iets fatsoenlijks voor burgers gedaan. Alles moet blijkbaar kapot. Kappen met die verderfelijke club vol graaiers.

Rest In Privacy | 28-10-13 | 14:35

Bonnetjes. Als je geld uit de kas neemt moet je er een bonnetje voor terug leggen. Zoals Henk Kool die geld uit het potje van de armoede bestrijding kan nemen en dan een bonnetje voor garnalenkroketten overlegt. Er is geen limiet aan het gegraai zolang je maar een bonnetje hebt.

Osdorpertje | 28-10-13 | 13:16

Ik ben intussen van mening dat de PVDA als een criminele organisatie aangemerkt kan worden.

yamahaha | 28-10-13 | 13:13

Klopt. Staatsschulden van nu zijn rente op rente op rente. Hadden we nu een systeem waarin we geld niet zouden creeren door het te lenen maar door het simpelweg te drukken dan scheelde dat al 60% van de schuld.
...
De suggestie dat door het geld bij creatie te lenen ipv te drukken, het systeem in zn geheel minder inflatiegevoelig zou worden, houdt geen rekening met degenen die het vervolgens zonder belemmeringen, restricties of enige kennis van zaken uitgeven en vervolgens at par concurreren met de private sector om beschikbare renteaflossingen uit de markt te trekken
...
Soms is format c beter, alleen de collateral damage kunnen we ons in dit geval simpelweg niet veroorloven. We zullen moeten herstructureren. Geen keus.

Hedge_it | 28-10-13 | 13:09

dus een rode pastoor heeft het offerblok gelicht en is ervan naar de hoeren geweest. what's new?

minimá-armezusvan.. | 28-10-13 | 13:08

Waarom verbaast dit mij niet?

Bataaf | 28-10-13 | 13:06

Hedge_it | 28-10-13 | 12:53 | + 0 -
Zo nivelleert ze dus, niet hun achterban maar de mensen die hard werken moeten steeds die nooit eindigende schuld aflossen en de rente erover betalen. Zelfde geldt voor die 3,5 miljard gulden aan Suriname in 1975. Dat was ook allemaal geleend geld. Betalen we nog steeds de volle rente over want er is nog niets afgelost . . .

Brabant hier | 28-10-13 | 12:58

Staatstschulden worden historisch NOOIT afbetaald brabant. Ga maar eens in antiekhandeltje kijken, hangen dr plenty aan de muur. In 6000 jaar 1 uitzondering. Roemenie jaren 80 onder Ceausescu. Maar je moet niet vragen tegen welke prijs dat gebeurd is.
Dat dat als conservatief of "quality" bestempeld wordt is een gotspe. Die gaan (net als in de jaren 30, staat niet in de boekjes maar is wel zo) binnen nu en 5 jaar allemaal weer defaulten.

Hedge_it | 28-10-13 | 12:53

Toch voel ik nog wel enig respect voor hem, hij hield na zijn gegraai wel de eer aan zich zelf. Alleen laf om zijn gezin zo te laten vallen.
Als alle pvda graaiers zoveel moed hadden zou het lekker opruimen.

KarelMarks | 28-10-13 | 12:52

Wie het dichtst bij het vuur zit die warmt zich het best..

mase | 28-10-13 | 12:47

Een PvdA-ert mat tekenbevoegdheid zit ook aan de Nederlandse staatskas. Geen wonder dat ie heulemaal leeg is en zelfs een tekort heeft van één biljoen ouderwetse Nederlansdse guldens = 1000 miljard gulden = 453 miljard euro. Bij Zalm met z'n Zalmnorm bleef het tien jaar op 253 miljard euro schuld. Maar toen Wouter Bos kwam was het binnen de kortste keren 453 miljard. Er is één positief lichtpuntje bij de huidige crises, hoe meer zzp-ers en bedrijven failliet gaan, hoe meer de achterban van die linkse partijen de staatsschuld zal moeten gaan terugverdienen. Hoi hoi joepiee! Dat zal dan oneindig lang gaan duren, zeker als de rente gaat stijgen, maar sinds Nederlands-Indië onafhankelijk werd zijn we nog nooit in de plus geweest.

Brabant hier | 28-10-13 | 12:43

Boeven zijn het, die nestbevuilers die uit de school klappen!

harstef | 28-10-13 | 12:41

PvdA betekent in de praktijk: Poen van de Ander.

Onderbuik | 28-10-13 | 12:40

Dan moet Weekers ook naar Spanje en begint je probleem.
In Spanje spreken ze helegaar geen limburgs ...

Hedge_it | 28-10-13 | 12:39

john j1834 | 28-10-13 | 12:29 | + 1 -

John, je bent me net voor. Ja, inderdaad als Weekers een knip voor de neus waard zou zijn (hahahaha) dan zou DIT de kans zijn om een goed voorbeeld te stellen!

DeSjaak1000 | 28-10-13 | 12:37

Is dat geboortecertificaat van Obama al boven water eigenlijk ?

Hedge_it | 28-10-13 | 12:37

Neem wat PvdA-gefaal, stop er wat niet-integere VVD'ertjes erbij, voeg daarbij dat veel mensen uiteindelijk nooit PVV of SP durven te stemmen en ik voorzie weer een groot CDA... GRUWEL...

Lacan | 28-10-13 | 12:33

Kun je nagaan, als de interne controle op uitgaven uit de eigenpartijkas al nul komma kut is, hoe goed let de PvdA dan wel niet uit de uitgaven van de gemeenschapskas? Gemeenschapsgeld? Belastingpot? Daar mag je als PvdA politicus zoveel uit graaien als je maar wil? Herfkens, Rehwinkel, roestbak, Wouter Zonnebril Bos, Marcel Explota van Dam, enz enz enz........

Jos Schmitz | 28-10-13 | 12:32

hij heeft al jaren niet meer bij die verzekering gewerkt wat heeft zijn vrouw dan gedacht waar ze van leefden en de hypotheek van betaald werd en dat huis in spanje????????????? die mafkees van een wekers wil ook familie die geweten hebben of megeholpen hebben vervolgen bij fraude nou heeft gelijk al een klusje

john j1834 | 28-10-13 | 12:29

En stukje bij beetje komt de ware omvang van de PvdA-beerput tevoorschijn.
Uit respect voor zijn gezin zal ik me niet uitlaten over Alvarez.
Maar er zijn twee dingen die hoognodig moeten verdwijnen. De PvdAchterstand en het dubbele paspoort.

Schietmijmaarlek | 28-10-13 | 12:28

Dat dat volk centen over heeft om in een stichting te kunnen drukken is natuurlijk al van de zotte. Geld over in de publieke sector bestaat helemaal niet. Dan is er teveel afgeroomd en dient dat per ommegaande teruggestort.

... en hoezo zouden die bestuurders meer krijgen dan water en brood ? Je moet die functies juist zo onaantrekkelijk mogelijk maken als je wat ten goede zou willen veranderen toch ?

Hedge_it | 28-10-13 | 12:28

@Methylfenidaat | 28-10-13 | 12:02 | + 0 -
Neen, zijn goede vriend Henk de Groot.

Kaas de Vies | 28-10-13 | 12:27

Ben benieuwd hoeveel aandacht de NOS aan dit onderwerp besteedt, denk nul komma nul. Als er een PVV'er ergens in een brievenbus staat te zeiken is dit wel primetime natuurlijk.

Meh | 28-10-13 | 12:19

"Kleptocratie komt van het Griekse klepto (stelen) en kratein (regeren), en betekent dus "regering door dieven". In tegenstelling tot bijvoorbeeld democratie is het geen staatsvorm; het wordt enkel gebruikt als pejoratieve term om (vermeend) zelfverrijkende regeringen en landen aan te duiden. Het kan wel tot informele bestuursvorm verworden; in dat geval is de mogelijkheid om te stelen en te laten stelen bepalend voor de machtsverhoudingen in het land".

Laatste zin mbt PvdA bestuurders: check

BASinnic | 28-10-13 | 12:11

In de loop der jaren hebben de pvda-ers van de vvd-ers geleerd hoe je moet jatten.

eagleye | 28-10-13 | 12:04

@DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:58 |
Ja, ik had al gelezen dat hij gelogen heeft. Mijn punt is dat dat niet iets dat altijd tot zelfmoord leidt.

Peter_K | 28-10-13 | 12:04

@Kaas de Vies | 28-10-13 | 11:26
Klaas de Vries zeker :-)

Methylfenidaat | 28-10-13 | 12:02

Linkerhand weet niet wat rechterhand doet... wel weten ze allemaal met TWEE handen te graaien.

meneer Q | 28-10-13 | 12:01

@DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:40 |
Dat is op zichzelf óók al geen reden om zelfmoord te plegen.
Peter_K | 28-10-13 | 11:42 | + 0 -

Als je het hele stuk had gelezen had je geweten dat Alvarez al 2,5 jaar loog in dienst te zijn bij Agis........

DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:58

-weggejorist-

Wachtmeester B. | 28-10-13 | 11:54

@gentle giant

Inderdaad!! Het zou de ''kwaliteits''krant sieren om eerst eens te kijken naar de bestedingen van bijvoorbeeld PvdA, GL, SP, VVD alvorens een vanuit de onderbuik geleid stemmingsmakend stukje te schrijven.

DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:53

@gentle giant | 28-10-13 | 11:49 | + 0 -
Ja vrij treurig dit.

Kaas de Vies | 28-10-13 | 11:52

Het gestolen geld is van een stichting, gevuld door PvdA-politici op basis van hun vergoeding voor raadswerk of wethouderschap. Is dus 'privé-geld'.
Het geval toont maar weer eens aan dat functiescheiding, kascommissie, vier-ogen-principe, inschrijvingen bij KvK etc. geen loze praat is. Een penningmeester is ook maar mens, dus kan overspannen raken of in problemen komen en gekke dingen gaan doen. Door je organisatie zorg je er voor dat dit soort ongelukken beperkt van omvang blijven.

Maar in de 'participatiemaatschappij' gaan we dit wel vaker tegenkomen: de burger aan zet, verantwoordelijk voor zorg, welzijn, veiligheid, etc. En in privé aansprakelijk als het mis gaat. En wie wil dan onbezoldigd bestuurder worden?

vast goed | 28-10-13 | 11:50

Nu de man dood is lijkt het fraudebedrag stevig omhoog te gaan. Er wordt schoonschip gemaakt met alle oneffenheden op de rode balans.
ojédiaré | 28-10-13 | 11:42 |

Dat meisje in die loshangende regenjas vertelt mij net dat het fraudebedrag in de hele PvdA ruim 56 miljard is. De andere partijen hopen nu ook op een dooie.

stemvee | 28-10-13 | 11:46

En dan te bedenken dat dit nog maar een topje van de PvdA ijsberg ia. Laat ze de PvdA bestuurders bij alle gemeentes maar eens doorlichten.

watazooi | 28-10-13 | 11:44

Leuk idee voor een nieuwe website.
Ik zal eens een handige top-10 tool zoeken.
Methylfenidaat | 28-10-13 | 11:18
Haha, optimist. Met je top-10 tooltje. Alsof je het daarmee kunt redden.
Zou eerder denken aan een top-2000 tooltje.

Ikkenoow | 28-10-13 | 11:43

@DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:40 |
Dat is op zichzelf óók al geen reden om zelfmoord te plegen.

Peter_K | 28-10-13 | 11:42

Nu de man dood is lijkt het fraudebedrag stevig omhoog te gaan. Er wordt schoonschip gemaakt met alle oneffenheden op de rode balans.

ojédiaré | 28-10-13 | 11:42

Er is veel mis in deze partij. Tijd dat er eens flink de bezem doorheen wordt gehaald en de rotte appelen uit de mand gegooid.

Zure Sigaar | 28-10-13 | 11:42

@Necrosis
@Pter_K
.
Er was meer: ik hoorde dat zijn laatste functioneringsgesprek bij Agis niet echt positief was.....

DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:40

Leuke titel in de url "de_bedoeling_was_bruggen_slaan_en_niet_bruggen_springen_ramon.html"

Atlantis-95 | 28-10-13 | 11:38

Pvda zal nog wel zo sneu zijn om de centen bij de familie te claimen ipv de hand in eigen boezem te steken.

Bobjandeman | 28-10-13 | 11:37

Recentelijk discussie aangegaan met iemand van de SP over allerlei hande onderwerpen en hoe sociaal je door en door moet zijn. Maar op moment je vraag t waar dat geld voor het sociaal zijn vandaan moet komen, is het antwoord steevast 'Dat is geen issue'. Zou het kunnen dat dat hier ook speelt?

Atlantis-95 | 28-10-13 | 11:37

@necrosis | 28-10-13 | 11:24
Er zijn genoeg ladelichters bij de PvdA die hetzelfde doen en toch geen zelfmoord plegen. Het licht dus niet alleen aan de oplichterij, maar ook aan de persoonlijkheid. Daarbovenop laat hij een vrouw en twee kinderen achter.
Wat mij betreft maakt het ook nog uit wat men doet met gestolen geld, heeft hij het verbrast a la Bert van der Roest? Of er zijn gezin mee onderhouden? Vragen, vragen, vragen...

Peter_K | 28-10-13 | 11:36


@Peter_K | 28-10-13 | 11:16
Had hij zelfmoord gepleegd als zijn gegraai nooit was uitgekomen en hij er gewoon mee weg was gekomen?
Ik persoonlijk denk van niet!
necrosis | 28-10-13 | 11:24 | + 0 -

Ik ben bang van wel,meestal heeft zo iemand wel meerdere problemen. Denk niet dat het dat geld alleen was want het is wel een erge grote stap,voor een rottige 600000 euro.

tweetybird | 28-10-13 | 11:36

Ach ja, PvdA-ers: zogauw ze een politiek ambtenaars baantje in de wacht hebben gesleept kieperen ze hun flinterdunne principes overboord en leven ze als zonnekoninkjes. Uitschot is het.

Conan de Rabarber | 28-10-13 | 11:33

*stoeltje uit klapt en achterover leunt*

bottlebaby | 28-10-13 | 11:33

@Polletje Piekhaar | 28-10-13 | 11:24
Wilders kan niet eens in de buurt van die potjes komen, die zijn alleen toegankelijk voor mensen die deel uitmaken van de 'oude politiek'.
En Wilders wordt bij voorbaat uitgesloten!

necrosis | 28-10-13 | 11:32

Tsja de man zal ook wel andere problemen hebben gehad. Voor die 60000 maak je er geen eind aan,want bij de pvda is er altijd een spekman die het vergoeilijkt. Het is natuurlijke voor de rest van zijn gezin nooit leuk als iemand tot zo,n niet omkeerbare stap besluit. Maar duidelijk mag zijn de pvda is 1 graaibende,en zeer incompetent. Jammer dat zo'n zooitje mede het land regeert. De uitkomst daarvan kun je wel rade. Chaospaniek

tweetybird | 28-10-13 | 11:31

necrosis | 28-10-13 | 11:29 Dat moet je niet aan mij vragen.

Ik weet dat soort dingen niet.

zeg maar jansen | 28-10-13 | 11:31

@zeg maar jansen | 28-10-13 | 11:23
Wanneer gaat men PvdA eens aanmerken als criminele organisatie, ze voldoen aan alle kwalificaties....

necrosis | 28-10-13 | 11:29

Een PvdA'er steelt geen gemeenschapsgeld. Bij de PvdA is gemeenschapsgeld per definitie Eigen Vermogen, of wordt als zodanig behandeld. Daar ziet niemand iets verkeerds in. Bij de PvdA dan.

Jan Passant mk2 | 28-10-13 | 11:27

@zeg maar jansen | 28-10-13 | 11:23
Tegenwoordig? Waarom denk je dat Willem Drees toentertijd zijn lidmaatschap heeft ingeleverd.

reageerbuis | 28-10-13 | 11:27

Het vaal (of faal) rode pluche van de PvdA sterft op deze manier wel een pijnlijke dood. Zo wil je toch als partij niet de geschiedenisboeken in gaan.

Sumato | 28-10-13 | 11:26

Polletje Piekhaar | 28-10-13 | 11:24 Welk een sneue poging.

zeg maar jansen | 28-10-13 | 11:26

@TheseDays00 | 28-10-13 | 11:14 | + 0 -
@Methylfenidaat | 28-10-13 | 11:18 | + 1 -

Ik schijn iemand te kennen die hier al mee bezig is.

Kaas de Vies | 28-10-13 | 11:26

Als van de Roest vindt dat hij zelf niet zo zeer schuldig is omdat het controle-mechanisme faalde, betekent dit dan ook niet dat de pvda schuldig is aan deze zelfmoord omdat ze er verantwoordelijk voor zijn dat deze diefstal zo geweldig uit de klauwen liep?

spanarchist | 28-10-13 | 11:26

De PvdA als partij gun ik het allerslechtste. Dat de partijbestuurders daar nu zelf voor aan het zorgen zijn, is alleen maar meegenomen. Wel opmerkelijk dat deze verderfelijke partij stijgt in de peilingen.

Overigens respect @redactie dat wordt opgemerkt dat het geval Alvares vooral een drama voor zijn gezin is. Zoiets gun je niemand.

Kees Maf | 28-10-13 | 11:25

@Peter_K | 28-10-13 | 11:16
Had hij zelfmoord gepleegd als zijn gegraai nooit was uitgekomen en hij er gewoon mee weg was gekomen?
Ik persoonlijk denk van niet!

necrosis | 28-10-13 | 11:24

Kunnen ze het niet in de schoenen van Wilders schuiven? Dat die Smits' Alvarez stiekem lid was van de PVV. Oh, die hebben maar 1 lid. Wat jammer nou.

Polletje Piekhaar | 28-10-13 | 11:24

Verduistering en PvdA, dat zijn tegenwoordig synoniemen.

zeg maar jansen | 28-10-13 | 11:23

Haal alle PVDA bagger eens naar boven en je hebt 1 volle beerput, met Samson als deksel

fritsspits | 28-10-13 | 11:21

Een PvdA'er is toch van die baby met een scheermes spelend in een hoekje, maar dan met de portemonnee van een ander?

stemvee | 28-10-13 | 11:21

Iets met zachte heelmeesters...

Rikketiktik | 28-10-13 | 11:21

En dit is dus één van de twee regeringspartijen die de crisis in Nederland op gaan lossen.

spanarchist | 28-10-13 | 11:20

Met het geld van de anderen wordt altijd wat makkelijker omgegaan, blijkt keer op keer.
Maar als er gedurende drie jaar in total 60.000 euro van een rekening afgehaald wordt en niemand iets heeft gemerkt, dan is er sprake van verregaande incompetentie of medeplichtigheid. Je zou dan verwachten dat er koppen gaan rollen. Zou, want het is natuurlijk wel de pvda.

spanarchist | 28-10-13 | 11:19

@DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:13
Omdat het uitgekomen is, natuurlijk.
Volgens het motto: do as we say, don't do as we do!
PvdA houdt niet van concurrentie.....

necrosis | 28-10-13 | 11:19

Chaos en paniek, waarom, zo simpel als wat, de verantwoordelijke aanpakken, next.

Uw Verzekeringsadvis | 28-10-13 | 11:19

@TheseDays00 | 28-10-13 | 11:14
Leuk idee voor een nieuwe website.
Ik zal eens een handige top-10 tool zoeken.

Methylfenidaat | 28-10-13 | 11:18

Nu is dit maar één geval, bij één middelgrote gemeente. Hoe zit het met de PvdA afdelingen bij al die andere grote en kleinere gemeentes?

Petrus de Rewa | 28-10-13 | 11:18

Toch valt er wel wat voor te zeggen om een zelfmoord een persoonlijk drama te noemen.

Peter_K | 28-10-13 | 11:16

@ Nanker Phelge | 28-10-13 | 11:12 | + 0 -
Twee zielen 1 gedachte (in mijn geval zieligen). Ik was nog aan het eenvingertypen.

TheseDays00 | 28-10-13 | 11:16

Ik vind een PvdA'er die steelt uit een PvdA-potje nog altijd minder erg dan een PvdA'er die steelt uit een gemeentelijk potje ter bestrijding van de armoede.
*zwaait naar Henk Kool*

necrosis | 28-10-13 | 11:16

Wordt het niet een keer tijd voor een top 10 graaiers in de politiek per partij? Tijd voor name and shame in een lijstje.

In het algemeen klassement moet de pvda wel bovenaan staan. Volgens mij staat Jannie van der Loos met ruim een half miljoen ook nog bovenaan in het individuele klassement en speelt Alvarez maar een plaats in de lagere regionen van de pvda-graaiers (hoe tragisch ook).

TheseDays00 | 28-10-13 | 11:14

Partij van de Afbraak, gelukkig nu ook bij zichzelf.

Methylfenidaat | 28-10-13 | 11:14

Chaos en Paniek bij de PvdA. Waarom? Omdat er geld weg is? Of dat het uitgekomen is?

DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:13

Bert vd Roest krijgt vast genoeg w8geld om ook die 60K aan te zuiveren.

AlanTuring | 28-10-13 | 11:12

is het niet eens tijd, voor een roze wall of shame, opgesteld in de lay out zoals veel twitteraars de avatars van hun vriendenlijst als background hebben. Dat je links en rechts van deze tekstkolom over de hoofden van de graai-PVDA-ers kan scrollen, en dat er dan een vakje met de graai-info (naam + bedrag gemeenschapsgeld) op-pupt. Gewoon een keertje voor de fun, ipv altijd dat stijlloos roos-zwarte toetsenbord? Vraag me af hoe snel zo'n fotowand vol raakt...

Nanker Phelge | 28-10-13 | 11:12

Ramon was barman bij Van Santen. Dat was algemeen bekend. En dus raadslid.

adhd-je | 28-10-13 | 11:10

De leden van de PvdA die weten het wel. De partij is ten dode opgeschreven in de aankomende verkiezingen. Wanhoop is nabij, dus de grootste ratten verlaten direct het schip en proberen zoveel mogelijk te graaien van de, nu nog gevulde, partijkas want daar blijft niets meer van over in een paar maanden/jaar.

De manier HOE ze het schip verlaten is alleen een beetje dom/achterlijk, want ze laten iets teveel sporen achter en de rest van de leden die nog denken 'hoop' te hebben in de partij proberen die sporen uit te wissen.

Geschiedenis blijft zich herhalen met (nep) socialisten en hun partijen.

LangeTijdGeleden | 28-10-13 | 11:10

het zou allemaal nog niet zo erg zijn wanneer dit beperkt zou zijn tot een enkele middelgrote stad in nederland en een enkele politieke partij.
.
de realiteit is dat het allemaal prutsers zijn. omhooggevallen gekken die bij gebrek aan serieuze kandidaten en politieke spelletjes op posities komen waarin een dodelijke cocktail van invloed en geld onherroepelijk tot problemen gaat leiden.
.
amersfoort speelt overigens in een eigen divisie wanneer het gaat om incompetentie. jarenlang werd dat gemaskeerd omdat de grootschalige stadsuitbreiding zoveel geld in de stadskas bracht dat alle problemen ook met geld af te kopen waren.

gooi en smijtwerker | 28-10-13 | 11:09

je weet toch dat alle PVDA-ers graag van andere jatten om zelf niet te hoeven werken?
Dat noemen ze dan nivelleren. Als er mooie woorden worden gebruikt is er altijd iets banaals om te verbergen!

According2Mark | 28-10-13 | 11:08

zal er geen traan om laten als de rest van de gehele pvda hetzelfde zou doen

patriot 1964 | 28-10-13 | 11:08

PvdA. Nuff said..

Air van Boven Dorens | 28-10-13 | 11:08

Het overlijden van Alvarez levert wel weer kansen voor de andere graaiers. Nu kunnen ze het door hen vermiste geld op het konto van Alvarez schuiven. Ontspringen ze zelf de dans!!

DeSjaak1000 | 28-10-13 | 11:07

Chaos en paniek in de PvdA is altijd goed.

Parsons | 28-10-13 | 11:06

Ik stel heel bescheiden voor om de PvdA te verbieden!
Ze hebben ondertussen bewezen geen bestaansrecht te hebben, dus opheffen die handel!

necrosis | 28-10-13 | 11:06

Geld kansloos wegpissen is de core business van de politiek in het algemeen, en de moreel compleet failliete PvdA is daar het aller-, allerbeste in.

très cool | 28-10-13 | 11:05

Een doodsklap voor de lokale bloemisten.

Nu heeft de PvdA Amersfoort geen €60000 om uit te geven aan rode rozen waarmee ze zieltjes wilden kopen.

ZDEV | 28-10-13 | 11:04

In de laatste zin had je 'met tekenbevoegdheid' gewoon weg kunnen laten.

Stilicho | 28-10-13 | 11:02

Als alle frauderende PvdA-ers zelfmoord zouden plegen, werd het stil in Nederland.

Ja, inderdaad vanwege die grote smoelen die niet meer open gaan.

vraagstaart | 28-10-13 | 11:02

Mensen die niet met geld om kunnen gaan moet je geen geld geven.

Daartoe reken ik de gehele overheid.

Financiële boycot dus.

ZDEV | 28-10-13 | 11:01

Sneu verhaal natuurlijk, maar waarom werken de controlemechanismen bij de PvdA / Lagere overheid zo slecht.

Kunnen we wel 309450934509 regels gaan verzinnen a la corporate governance, maar je er niets mee doet blijft deze onzin doorgaan.

Kaas de Vies | 28-10-13 | 11:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl