Hee! Humor in de Zwarte Piet Oorlog
You can't touch this. Kent u die uitdrukking? Precies daarover gaat de hele ZP-discussie. Kunnen moderne denkers nog zoveel diepfilosofische goetmensenlulkoek uit hun duim zuigen, of zeikwijven briefjes naar Het Parool sturen. ZP is zwart, en daarmee zo rood-wit-blauw als het maar kan. Wie aan ZP komt, komt aan NL. En dat hebben ze bij @whatsupafrica prima in de gaten. Boks.
OMGupdate: Vrouw laat Zwarte Piet-tattoo zetten.
Reaguursels
InloggenWij hebben al die argumenten ook nog even op een rijtje gezet. 50 voors en tegens, om je zo ook vol met de waan van de dag te kunnen bemoeien.
www.stiefcollectief.nl/?p=1377
Ik voel me ook gediscrimineerd omdat Obama en Jezus Christus zwartjoekels zijn.
Ik voel me ook gediscrimineerd omdat ik als bleekscheet geboren ben.
Ik ga God bij de VN aanklagen omdat ik zo geboren ben.
Zo kan ik nog wel even doorgaan met klepzeiken.
Zeker weer een marketing stunt: iedere wereldburger naar de intocht van Sint en Piet! Goed voor het toerisme.
En we hebben de Godwin:
www.telegraaf.nl/binnenland/21998955/_...
-weggejorist-
-weggejorist-
Leuk filmpje... het is belachelijk, maar dit is nu een strijd die "we" niet mogen verliezen. Zet door GS.
Het is toch geweldig dat in deze rot tijd , dat de Nederlandse mensen deze keer het zo met elkaar eens zijn, nou ja, een paar miezerige D6666666 daargelaten.
Laten ze Allah maar verbieden, Kom niet aan onze Sint en Piet , godver.
Blanke bebaarde mannen overwegen een petitie in te dienen ter afschaffing van Sinterklaas. Zij worden jaarlijks gekwetst door jonge donkere kinderen die hen, per abuis, voor de goedheiligman aanzien.
Ik vond het een leuke discussie, heb veel geglimlacht, kortom een vervroegd zwarte piet kadootje.
Wie gaat er nou vanuit de vn (die maffe theemuts) zeggen dat sinterklaas en zwarte piet moet worden afgeschaft en die Gario dinges met zn achterlijke racisme fobie en met die afrikavlaggetjes zwaaiende dikke neger tijdens dat debatje, en de randdebielen bij p&w maar het was kostelijk lachwekkend.
Sinterklaas bestaat niet meer, hij is namelijk dood.
Maar hij was een Turkse bisschop die goed was voor zijn volk. Zijn dienaren waren Moren (gitzwart)! Hij vertrok met zijn rijkdom naar Spanje, om zijn laatste jaren te slijten. Zijn personeel ging met hem mee, immers, hij verzorgde onderdak en eten! Hij had een boek, waarin hij zijn vrienden bijhield. Elk resterend jaar van zijn leven, liet hij zijn personeel pakjes bezorgen, aan ieder die hem lief was. Op zijn verjaardag was het een groot feest, met veel eten, drinken en saamhorigheid.
-
Ach, ik heb het al eens gevraagd, maar wat is nu echt het probleem?
-
Cliché, ik zie het al, sorry er staat (gitzwart) tussen haakjes.
Het gaat dieper:Zwarte piet wiedewiedewiet (Drugs)ik hoor je wel maar ik zie je niet.(Marokkaanse afkomst)*VN bellen gaat*
Sinterklaas bestaat niet. Dus zwarte Piet bestaat ook niet. Hoe kun je iets verbieden wat niet bestaat ?
De verdediging van Zwarte Piet levert nogal wat racistische comments op. Misschien hebben de Zwart Piet-critici toch gelijk en leidt een feest met een negerslaaf inderdaad tot vreemde ideeën. Met zulke vrienden heeft Zwarte Piet in ieder geval geen vijanden meer nodig.
-weggejorist-
Radio Nederland Wereldomroep was toch wegbezuinigd?
(Dat valt mij dan weer op.)
Deze totaal geschifte en infantiele discussie heeft er wel mooi voor gezorgd dat er een heel duidelijke scheidslijn is ontstaan tussen wit en zwart. Al die 'Pieten' die je op straat ziet zijn nu opeens heel herkenbaar geworden waar ze anders nooit waren opgevallen. Ik vind ze in ieder geval niet grappig en leuk meer al die intolerante 'kleuren'....
Tsjonge, Judith Neijts heeft wel erg veel zand in haar vagina, blijkbaar. #zeikwijf
Har har, ik moest lachen.
.
Fijn dat we hier nu lekker de tijd voor hebben nu de crisis voorbij is en er niet meer bezuinigd hoeft te worden......
-weggejorist-
Ik vind het anti-discriminatie debat zeer kwetsend voor negerslaafjes. Net alsof ze geen waardevolle bijdrage leveren aan onze maatschappij.
meneer der meneren | 23-10-13 | 20:13 |
Uitkeringstrekkers? Heeft u onderzoek gedaan?
Dit blijft de mooiste:
www.youtube.com/watch?v=r2H6SXaWxuo
Waarom ligt dit toch zo gevoelig? Welke blinde waanzin is in de Nederlander gekropen? Denk ff na, zelfs cultuur kan verkeerd zijn. Zo wijzen wij op ons beurt naar de Spanjaarden die nog steeds stieren doden. Ook zij willen vasthouden aan hun cultuur, alle kutargumenten die in onze discussie ook weer voorbijkomen zijn al gebruikt, maar we blijven zelf halsstarrig vasthouden aan zoiets achterlijks als zwarte piet. Iemand de zwarte piet toespelen, positief of negatief? Nou dan
Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 19:42 | + 2 -
Welnee. Het gaat veel verder dan Zwarte Piet.
Het gaat om clientelisme om luisteren minderheid omdat dat je stemvee is.
meneer der meneren | 23-10-13 | 20:13 |
Geen sprake van. Moet ik me verantwoorden als ik het niet grappig vind dat de meest slechte 'luie neger'-grappen worden gemaakt door een paar uitkeringstrekkers?
jeanmondo | 23-10-13 | 20:06 | + 0 -
Laat me raden. D.66?
Gelukkig heeft Hitler ook een mening
www.youtube.com/watch?v=cuDeI7MsY5k
@First Contact
Helaas, jammer, ik citeer Maxima. Nederland heeft nooit een cultuur gahad.. snik
Hoewel ik Zwarte Piet prima vind, geneer ik me toch wel voor de mensen die eerst om het hardst roepen dat het geen racisme is, en vervolgens de meest racistische 'grappen' over hun lippen weten te krijgen. Bij dat kamp wil ik ook niet horen.
En dit kan dus ècht niet:
www.youtube.com/watch?v=GrnFWdhAB9g
Maar ik lag wel dubbel van het lachen.
Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 19:37 | + 2 -
Ik praat het niet goed, maar mensen doen soms gekke dingen als ze het gevoel hebben dat er moedwillig niet naar ze geluisterd wordt. En mentaal geretardeerde klootzakken die het nodig vinden om mensen met de dood te bedreigen zijn van allen tijden.
Overigens zou het ook iemand kunnen zijn van het Zwarte Piet is racisme-kamp die de tegenstander in diskrediet wil brengen. Niet waarschijnlijk, maar het zou kunnen.
Enfin. Met geweld dreigen is nooit goed. En dat is deze discussie ook niet waard.
@Matthijs3188 | 23-10-13 | 20:00
Gelukkig eens een Matthijs die ik kan begrijpen.
Haha! ja Zwarte Piet! dat is het leven hier.. Welkom in Nederland! Het land van alle culturen! (behalve het die van ons)
@Jan Leul | 23-10-13 | 19:44
Klopt, er zijn overigens een groeiend aantal mensen die van Muiswinkel een neo-fascist zouden noemen.
Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 19:42
Hoi Bigi,
Ik ben net zo verbijsterd als jij. Ik vierde Sinterklaas ook met maar 1 invalshoek: die van een klein kind die het spannend en eng vond, maar wellicht een klein kadootje zou krijgen dus dat was dan wel weer leuk.
Deze discussie gaat nergens over, en na 6 december zal die ook weer als een nachtkaars uitgaan :-)
sorry voor dubbelpost
komt niet door mij maar door de host
-weggejorist-
-weggejorist-
De kerstman toch maar snel verbergen, want discriminatie vanwege de dwergen !
Verjaardagen? ook meteen verjagen, want diabeten kunnen geen taarten eten.
Moederdag of vaderdag is sekse-discriminatie !
We lijden aan een feestdagen-inflatie.
Want pasen, pinksteren en meer van dat soort zaken,
kunnen we tegenover de atheïsten toch ook niet echt meer maken.
En koningsdag dan, met al de zijnen,
hoe moet dat wel voelen, voor republikeinen ?
U heeft het allen wel begrepen,
Sint voelt zich in de zak gegrepen.
Want zijn trouwe Kammeraat,
is niet meer welkom in de straat.
Nu men zich tegen onze cultuur keert,
vraagt Sint zich af 'sinds wanneer en door wie wordt er nu eigenlijk gediscrimineerd?'
@Goorbatsjov | 23-10-13 |19:32
Ik plaatste slechts een walgelijke passage uit een HD artikel waarin gutmensch van Muiswinkel geciteerd wordt.
Van mij persoonlijk mag hij met z'n 'linkse' vrindenclub op 6 december mee in de zak, droppen aub voor de kust van Lampedusa.
-weggejorist-
knerf | 23-10-13 | 19:02 | + 2
Nee, echt niet. Ik vier(de) zelf altijd Sinterklaas thuis zonder enige dubbele gevoelens. Ik ben alleen verbijsterd hoe dit helemaal uit de hand loopt. En het is niet de eerste keer dat de media, de Telegraaf voorop, zo'n hetze organiseert. Doe er maar luchtig over, maar omdat dwazen als Prem volop aandacht krijgen ligt nu een hele groep onder vuur.
Huh? Dus, vergeleken met hoe een kleurling hier nu wordt behandelt is ZP zijn een verademing: geen scheve gezichten, je bent overal welkom, geen visa of überhaupt documentatie nodig et ecetera.
Is dat het beeld dat men bij @whatsupafrica heeft
van ons Nederland? Racistische wittemannen die buitenlanders niet vertrouwen en hen graag het leven zuur maken?
..... Eheh
Regenboogpieten?
Plasterk pleit voor invoering kleurenpiet?????????
Was dat concept regenboog niet vergeven aan de Gaypride?
nl.wikipedia.org/wiki/Regenboogvlag
Sinds eind jaren zeventig fungeert een regenboogvlag als symbool van de homobeweging en wordt sindsdien onder andere meegevoerd bij de Gay Pride Parades en uitgehangen bij homobars en talrijke andere bijeenkomsten van homo's, lesbiennes en aanverwante seksuele minderheden.
Deze regenboogvlag werd in juni 1978 ontworpen door de Amerikaanse kunstenaar Gilbert Baker uit San Francisco als symbool voor de Gay Pride parade van dat jaar.[4] De vlag moest een teken zijn van lesbische en homoseksuele trots en tegelijk voor de diversiteit van deze levenswijze. Baker zou voor het ontwerp van de regenboogvlag geïnspireerd zijn geweest door de Flag of the Human Race, waarmee in de jaren zestig door sommigen werd gedemonstreerd voor de wereldvrede en die bestond uit vijf banen in de kleuren rood, zwart, bruin, geel en wit.[5]
De acht banen van de oorspronkelijke regenboogvlag van Gilbert Baker hadden de volgende symbolische betekenis:
roze - seks
rood - leven
oranje - geneeskracht
geel - zonlicht
groen - natuur
turkoois - magie
blauw - sereenheid
violet - karakter
@ Jan Leul | 23-10-13 | 19:32
Tja laat die van Muiswinkel om te beginnen eens in de ik-vorm gaan spreken, wie denkt hij wel dat hij is, i.i.g. Sinterklaas niet.
www.dagelijksestandaard.nl/2013/10/wie...
Slaafjes?
Wij hebben hier een hele wijk waar Zwarte Pieten en Pieta's een slavenbestaan leiden.
Om half twee in de middag rolt de eerst z'n nest uit.
Nietvoordekat | 23-10-13 | 19:00 | + 1 -
Andere media moeten er wel in mee gaan omdat het inmiddels helemaal out of control is. Blijft staan dat die hufters dit alleen maar doen om te scoren. Zonder hun kwalijke rol hadden we nu niet in deze situatie gezeten. Ik hoor net dat er in Groningen een Sinterklaascommitee met de dood bedreigd is. Een open inrichting is dit land geworden.
@Mahatma | 23-10-13 | 19:28
Wat is de definitie van een redneck? Of wil je beweren dat andere culturen niet neerbuigend richting andere culturen en volkeren zijn? Dat Surinamer en Antillianen in kringgesprekken vol lof spreken over de "blanke" medemens? Steeds. Maar. Weer. die slachtofferrol, en daar zijn sommige Nederlanders nou eens spuugzat van.
-weggejorist-
Laat die Quinsie lekker oprotten naar Africa, dan zal hij nog wel eens leren wat ongelijkheid en racisme is. Een verwend moederskindje, nog nooit zelf een dag gewerkt, nog nooit zelf iets gepresteerd. Hij is geen Zwarte Piet maar een Zwarte Miet. Ha ha ha
@Mahatma | 23-10-13 | 19:28
Alle Rednecks over één kam scheren?
Je bent geen haar beter dan de rest, slechter zelfs.
shenkie7 | 23-10-13 | 19:04 | + 5 -
Weet wat nou het punt is met je comment (ik ben het overigens met je eens)? Als je dat weer hardop zegt tegen dezelfde groep die nu zeikt dat zwarte piet moet verdwijnen, word je weer uitgemaakt voor racist. Het maakt niet uit, links zal altijd lullen in het straatje van de negerts, moelanders en noem al dat lamlulvolk maar op.
Hoofdpiet Erik van Muiswinkel: ,,Ik heb dit zien aankomen. Dat is ook niet zo gek want we kregen dat de laatste jaren wel vaker te horen. Daarom heb ik begin dit jaar een artikel geschreven over de toekomst van Zwarte Piet waarin ik al schrijf dat hij misschien wat witter en minder knecht moet worden. Mijn verhaal staat ook in de NRC Next van deze week. Het tij is aan het keren, zoveel is wel duidelijk. We moeten hier kritisch naar gaan kijken. De boel is wakker geschud. Toch zie ik de intocht dit jaar niet zo snel veranderen. Zwarte Piet wordt niet vervangen door Gekleurde Pieten want die zijn eng. Ik weet niet of Piet helemaal verdwijnt, misschien moet hij gewoon langzaam wit worden en minder knecht. De link leggen tussen Zwarte Piet en de slavernij is overdreven maar ik vind wel dat je gevoelens van donkere mensen moet respecteren als die zich aangesproken voelen. Daar moet je niet allemaal foute grappen over gaan maken. Neem die grap dat de mevrouw van de Verenigde Naties een zeurpiet is. Dat is een heel foute grap want dat soort domme opmerkingen speelt de mensen met hun kritiek alleen maar in de kaart.
Rick James is helaas vertrokken naar de zwarte pieten hemel.
Parsons | 23-10-13 | 19:22 | + 0 -
Het is hun stemvee!
De blanke arbeider stemt al lang geen PVDA meer..
Kunnen we die 20 zeiknegers niet een boorplatform bij Rusland laten kapen?
-weggejorist-
Weet het goed gemaakt!
Schaf al die subsidiegeile zeik/magniet clubjes af en verbied ze bij wet. Dit soort idioterie behoort dan instant tot het verleden.
Vraagt dit nu om extra grenscontrole's op 5 december? Vast niet, een vloot Somalische stoomboten met een aantal (gegijzelde) hulpsinterklazen zal wel iets te ver gezocht zijn...
Zoveel redneck reacties hierboven en in andere ZP-topics. En toch afvragen waarom die debielen naar de VN zijn gestapt...
Kijk, zo kan het ook.
-weggejorist-
kunnen voor en tegenstanders elkaar niet uitroeien wat een hype.
Parsons | 23-10-13 | 19:21 | + 1 -
en de smurven dan? dan voelen hen zich weer gediscrimineerd
Niemand heeft een probleem met zwarte piet behalve die beroepsnegers, die zwarte profiteurs, die denken dat ze beter zijn alleen omdat ze zwart zijn. Dat is toch puur racisme. En maar ijveren voor financiele vergoedingen voor het slavenijverleden. Wat een stelletje racistische loosers, een trap onder hun ballen en dan in de zak mee naar Spanje zou ik zeggen. Mag ik dat zeggen, ja, dat mag ik zeggen!!
@Parsons | 23-10-13 | 19:22
Geeft dus weer aan dat wij nederlanders flink stennis moeten gaan maken.
Weg poldermodel en op de barricades.
@knerf | 23-10-13 | 19:13
Nee, ze schijten voor die lui in de broek.
van = met. Ben nog niet zo goed van Nederlands.
@Eurotokkie | 23-10-13 | 19:09
Nee, dan gaan die negerTs zich maar blauw schminken. Fuck 'm.
Het moge overigens duidelijk zijn dat Zwarte Piet geen neger is. Hij is namelijk goed van kinderen, is vrolijk, iedereen houdt van hem en geeft dingen weg in plaats van ze te jatten. Oh, en hij werkt.
Nu eis ik echt kamervragen, beetje onze zwarte piet vergelijken met een steelrimborenner. Echt niet normaal, dit kan echt niet.
Re: negerinnen met hun dikke reet overdag seksistisch lopen te doen lijkt me voor kinderen ook kwetsend.
Euhh, nee, daar herken ik me niet. Prachtig plekje voor mijn witte sabel. Probeer het ook eens zou ik zeggen!
Deze knul begrijpt het tenminste.
Niks slavernij...... niks discriminatie.... maar gewoon leuk!
Als een soortgelijke pakjespiet uit Arabië op de Unescolijst mag staan, dan heeft onze ZP er ook recht op.
Ze hebben dan niet de kern begrepen, ze hebben wel de humor en open geest om dat te doen.
Zelfspot leidt tot verbroedering: dat heeft de kleermaker van Verene begrepen, alleen Verene zelf niet.
Parsons | 23-10-13 | 19:06 | + 0 -
Nee, het gaat over politiek-correcte scheefdenkers, zowel in de politiek als in de media, die vanuit clientelisme of schuldgevoel over hun eigen welzijn, hun oren laten hangen naar een minderheid van blerende schreeuwnegers.
Die politiek en culturele elite kokketeert graag met haar solidariteit naar de allochtone medemens maar in feite kan die allochtoon ze geen fuck schelen.
Dacht je dat ze daar prive nou echt mee omgingen?
Jackanders | 23-10-13 | 19:10 Precies. Want ook al is het zo'n kudtzwarte, het is wel ónze kudtzwarte.
Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 18:53 |
De goeden, de gemiddelde zwarten weten deze discussie feilloos te doorgronden en op z'n merites te beoordelen. Het gaat om de hysterische idioten die de racisme kaart weer trekken. Ik hoop dat dit jaar het Sinterklaas feest als nooit tevoren wordt gevierd, inclusief het dubbele aantal Pieten!
Ons land kan onder onze reet vandaan geveilingmeestert worden, maar van Zwarte Piet blijf je gewoon af!
S. Choft | 23-10-13 | 19:08 Stuur in naar DWDD en je hebt een tas gewonnen.
Parsons | 23-10-13 | 19:06 | + 0
Dit gejammer zal ieder jaar weer terugkomen zolang piet zwart blijft , dus ga er maar vanuit dat uiteindelijk piet wit zal worden of groen of blauw.
En nu ben ik klaar met dat zwartepiet gezeik.
Is er eigenlijk al een jeugdjournaalitem over deze hele "discussie" geweest?
trippert | 23-10-13 | 19:00 | + 0
Eeuwige discussie? Kom nou! Dit is nieuw. Vroeger - tot een paar jaar terug - was zwart gewoon zwart.
"OMGupdate: Vrouw laat Zwarte Piet-tattoo zetten."
En dat laat ze doen door 'n -nep- zwarte -piet-, hé VN is dat niet een beetje heel erg super niet meer normaal racistisch?
Ja.
Maar dat ze allemaal Piet heten is raar toch?
@Eurotokkie | 23-10-13 | 19:05
Nee, dit gaat over het gejammer van de ultra linkse policor elite.
Met hun gedram.
trippert | 23-10-13 | 19:00 | + 0
Dit gaat ver voorbij het sinterklaasfeest , het gaat over de eeuwige discussie tussen blank en zwart.
-weggejorist-
Nietvoordekat | 23-10-13 | 19:00 | + 0 -
Hij is bovenal een querulanterige opportunist die zich graag arrogant boven de partijen stelt..
Ik erger me kapot aan onschuldige beesten die levend worden doodgemarteld door een grote groep Moslims in ons land ter ere van een zogenaamd offerfeest. Krankzinnig,middeleeuws en past totaal niet in de Westerse samenleving. Als je een onschuldig kinderfeest als Sinterklaas (en Zwarte Piet) al af wil schaffen kan je je beter druk maken over dit krankzinnige gedoe.
En dat zomercarnaval waar al die negerinnen met hun dikke reet overdag seksistisch lopen te doen lijkt me voor kinderen ook kwetsend.
Ach ja, laten ze ons maar uit elkaar spelen. Herkenbaar want is al jaren aan de gang. Maar na de burgeroorlog van 2016 en de tribunalen van Nijmegen wordt alles weer zoals het was.
Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 18:53 | + 1 -
Ah, de media krijgen de schuld..
Merkwaardig toch dat je bij andere onderwerpen zoiets niet stelt..
Is het niet gewoon zo dat jij je ongemakkelijk voelt bij dit onderwerp?
Dus deels je etnische contacten te vriend houden en deels je autochtone maatjes hier ook tevreden stellen?
En dat door een quasi-geirriteerde houding ten toon te spreiden?
Ook in Noord-Korea reageert men geschokt op het bericht dat Zwarte Piet racistisch zou zijn: campus.thepostonline.nl/2013/10/23/vid...
-weggejorist-
Denkt Holland met zijn 1 miljoen facefackers nu echt dat de wereld zich druk maakt om ons sinterklaasfeest. Haha de grootheidswaan nog een keer dik uitgemeten.
Het feestdagen seizoen is begonnen!
Eerst begint het rustig kabbelend, met de discussie over te vroeg in de schappen liggende pepernoten. Dan een stijve bries, over het racistische van Zwarte Piet.
En daarna uiteraard het traditionele koudefront gericht tegen het vuurwerk.
Heerlijk!
*nog een houtblok op de openhaard flikkert.
(is daar nog geen discussie over: je buren astma bezorgen met stoken?)
Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 18:53 | + -3
Want de Telegraaf is de enige die hierover bericht? Ben jij een trol of gewoon niet zo slim?
Mark Smith | 23-10-13 | 18:48 | + -1
De reden dat er zoveel mensen zijn die samen gewoon duidelijk "Nee" zeggen, is omdat we hier met de Nederlandse politiek te maken hebben. Dan kan het geen kwaad om even extra duidelijk te zijn. Voor het geval je het gemist hebt: er zijn zat prominente PvdA'ers (bijvoorbeeld de burgemeester van Amsterdam) die ondertussen verkondigen dat Piet wat hen betreft niet zwart hoeft te zijn, want stel je eens voor dat er mensen gekwetst zijn. ("wil graag naar een vorm waarin iedereen zich kan vinden" - PvdA's voor schaf die handel maar af)
Kinderen boeit het niet, dat klopt. Maar ik ben opgegroeid met een zwarte Zwarte piet, en ik weiger een oer-Hollands stukje cultuur op te offeren omdat mensen die het niet begrijpen onterecht lopen te verkondigen dat ik een racist ben.
-weggejorist-
Ik ben bang dat uiteindelijk die linkse weg-met-ons bloedzuigers en hun zwaargetinte aanhang het gaan winnen. En wel door elk jaar opnieuw de sfeer te verpesten met hun gezuig zodra het oktober word.
Het kan ze werkelijk geen hol schelen dat daarmee kinderen die halsreikend naar dit feest uitzien te maken krijgen met hun agressie.
Resultaat zal zijn dat weldenkend Nederland maar weer toegeeft en van die volksfeest maar moet afzien om de vrede te bewaren.
Watapatja | 23-10-13 | 18:32
Alles voor de kijkcijfers hé ?
Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 18:33 | + -12 -
En jij dan? Voel je je ongemakkelijk bij dit onderwerp?
Of wil je weer eens je querulanterige onafhankelijkheid bewijzen?
LOL:
It's our way in!!!!
Nietvoordekat | 23-10-13 | 18:41
Bedank de Telegraaf maar.
Lewis | 23-10-13 | 18:37
Klopt. Ik erger mij werkelijk kapot aan weet je dat ? Vooral hoe "bepaalde media" eerst zelf olie op het vuur gooien door een kleine groep negerts met een non-item iedere dag een groot podium te bieden, om daarna het "volksverzet" te gaan organiseren. Als er één de schuld heeft aan het feit dat we internationaal onder het vergrootglas liggen dan is die "bepaalde media" wel. Nog ergerlijker is dat iedereen ziende blind is en gewoon achter die rattenvangers aan danst, te stom on te zien wat er werkelijk gaande is en hoe ze genaaid en gemanipuleerd worden. Natuurlijk ram ik mijn kop tegen het bureaublad als ik zie wat er nu gebeurt. Denk je dat de gemiddelde zwarte blij is met dit alles ?
@Mark Smith | 23-10-13 | 18:48
Uw vraag is een retorische. Het is velen malen sneuer dat een paar links extremistische dwaashazen een kinderfeest reduceren tot een politiek agenda punt. En dat niet éénmaal, nee..., gewoon elk jaar. Het moet maar eens afgelopen zijn. Vind je het Sinterklaasfeest mét Zwarte Piet geen fijn idee? Dan is er nog een hele aardklomp om naar te vertrekken. Doei!
-weggejorist-
Awesome!!
Ach, zwarte pieten, roze pieten, blauwe pieten, gele pieten, het maakt me niets uit. Ik heb sowieso niets met kleurlingen!
Nietvoordekat | 23-10-13 | 18:41 | + 0 -
Wat is sneuer? Een paar gekkies die iets belachelijks roepen in de hoop op een polemiek, of 1 miljoen boosmensen die ervoor zorgen dat het een polemiek wordt.
Kinderen kan het in ieder geval geen ruk schelen of Piet nu blauw, zwart of geel is.
Ik ga een campagne beginnen tegen Kabouter Spillebeen, wegens discriminerend jegens de verticaal uitgedaagde medemens.
Al was het maar om eens iets anders te doen dan lullen over die Zwarte Piet.
Gelukkig heeft Nederland verder geen problemen.
drs.Nee | 23-10-13 | 18:39 | + 0
Als zwarte piet kun je het ver schoppen , zelfs tot aan de top.
Als Shepherd blank zo zijn zat ze hier niet.
Bedankt, links, voor het politiseren van een fucking kinderfeestje. Jullie weten echt alles, maar dan ook echt ALLES kut te maken, of niet?
'Vrouwen worden weer vergeten.'
Zeg me dat ze een grapje maakt.
Wie schopt die radicale linkse Zwarte Piet oorlog activiste Shepherd de laan uit bij de VN? Dat scheelt de belastingbetaler 400.000 per jaar.
Ok, nu komen beide kampen me mijn strot uit.
Idd , zwarte piet wordt op handen gedragen , zelfs pieten die fout zijn worden op handen gedragen en pieten die moorden krijgen meteen een verblijfsvergunning.
Wil zwarte piet best afschaffen hoor.
Als ruil wil ik dan de rest van het jaar ook geen negers meer zien.
@ Bigi Bana Boy | 23-10-13 | 18:33
Jij anders ook best wel. Niet weg te slaan bij items over dit onderwerp.
Coke-Piet is de naam...
20 activisten met een kader van 200 man gijzelen een land. Denk na over de waanzin hiervan.
Ik vind de Piet in dat filmpje een beetje te druk.
Heel goed, deze krankzinnige "discussie"kan niet genoeg geridiculiseerd worden.
www.luckymedia.nl/luckytv/2009/12/pira...
Hier kan ik om lachen. De rest is om te janken.
Dit is de eerste keer dat ik in deze hele discussie hartelijk heb moeten lachen!
Laten gewoon die zeikpieten links liggen,geen aandacht geven,en ons focussen op belangrijkere dingen.
Bijvoorbeeld dit kabinet dik dwars zitten en hopen dat het snel voorbij mag zijn.Zwarte piet blijft gewoon.PUNT
Watapatja | 23-10-13 | 18:32
Alles voor de kijkcijfers hé ?
Jullie hebben het er maar druk mee, hé redaktie ?
-weggejorist-
REAGEER OOK