Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dumpbruiden zijn nog steeds de sjaak

art_large_368890.jpgAh, eens in de zoveel tijd duiken ze weer op, de dumpbruiden. Nouja, in de media duiken ze weer op dan he, de meisjes zelf zijn vooral gevalletjes 'die zien we nooit meer..te-rug.' Gaat zo: een moslimgezin gaat op verkansie naar het land van herkomst. Daar laten ze hun dochter(s) trouwen met een wildvreemde mijnheer omdat het anders verwesterde haramhoeren worden, allemaal. En na zes weken keert het gezin terug naar Nederland, met achterlating van de newly weds. Niks nieuws onder de zon, gebeurt elk jaar, steeds maar weer. Alleen nu komt er het verrassende nieuwsfeitje bij dat de kandidaat-exportbruiden preventief registreren NIET WERKT. Nee maar. En hoe denken de dames en heren goedbedoelers dat zo iets in zijn werk gaat dan, dat die meiden van te voren al weten dat ze in één of andere negorij gedumpt gaan worden, braaf meevliegen met hun ouders en wél van te voren even een noodplan invullen? Zuhucht… Ze worden er in geluisd. En als ze minderjarig zijn, zijn ze bijna niet terug te krijgen zonder toestemming van hun ouders, hoeveel noodplannen ze ook zouden invullen. Het is een probleem waar domweg niet zo veel aan te doen valt, behalve hopen dat de ouders eens in het hier en nu gaan leven, in plaats van in het daarginds en in het jaar 1434. Maar dat is een kwestie van tijd en geef het nog een paar generaties enzo, volgens vergoelijkende multicultuurgelovers. Dus succes meiden, jullie dochters zullen wel weer als importbruid naar Nederland komen over 15 jaar om de nieuwe, moderne *kuch* generatie te worden. Zo gaan die dingen. Jammer wel, dat nou nooit eens jongens van tussen de 16 en 21 jaar in het land van herkomst worden achtergelaten.

Reaguursels

Inloggen

Het probleem doet zich voor op Nederlandse bodem, maar is zeker geen Nederlands probleem....

Epibrateur | 22-10-13 | 17:49

"Jammer wel, dat nou nooit eens jongens van tussen de 16 en 21 jaar in het land van herkomst worden achtergelaten." Die moeten hier immers het gezinsinkomen bij elkaar stelen.

Tricephalus | 22-10-13 | 17:31

leerplichtwet kent financiële sancties, hoersoepidie intrekken, kinderbijslag intrekken. straffen daar waar het pijn doet, in de portemonnee. dit is gewoon en vorm van slavenhandel. keihard straffen en volstrekt niet tolereren. maar ja, ies koeltoer van het linksche stemvee en zolang de moffenhoeren op het pluche kunnen blijven plakken vinden ze het prima dat moslim vrouwen als een koe worden verhandeld. hypocriete uitvreters.

minimá-armezusvan.. | 22-10-13 | 09:22

En heeft iemand al eens aan die meisjes zelf gevraagd wat ze daarvan vinden?

swassannuf | 22-10-13 | 04:04

Onze feministische vrouwen zullen hier nooit op reageren, onze politiek correcte politici zullen hier nooit op reageren, de lezers van Geen Stijl zullen hier nooit iets aan doen, want het zijn maar moslim meisjes en je weet die meisjes weten niet beter. Hun hele leven wordt al tegen hun gelogen; dat wij Nederlanders onbetrouwbaar zijn, altijd liegen en allemaal naar de hel gaan, omdat Nederlanders niet in Mo. geloven. Dus op wie kun je dan bouwen in deze wereld? Het uithuwelijken hoort bij hun geloof en deze meisjes leven hun geloof tot de laatste bittere traan en laatste er uit gebaarde kind. Deze achterlijke levenswijze, voortkomend uit hun geloof, geven de vrouwen weer door aan de volgende generatie.
Mo. had het goed begrepen: wie moet je onderdrukken?, de vrouw; die voeden op, zijn meer geneigd tot gehoorzaamheid en kunnen kinderen maken. Die gehoorzaamheid komt de aanhangers van Mo. goed van pas. En wat betreft de vrouwen in de islam? Wat dan? Wie gaan die vrouwen helpen, de feministes, de politiek correcte elite, mensen van een van de grote kerken of de atheïsten. Ik kan je nu al het antwoord geven: niet een van deze groepen zal je helpen, dus blijf je waar je bent en je verroert je niet. En de op 1 na meest vernietigende geloof voor mensen ter wereld, de islam, kan verder woekeren.

Jesaja | 22-10-13 | 01:25

@Supermatthijs | 21-10-13 | 22:00


" En we draaiden vroeger ook onze hand niet om voor uithuwelijken."


Nee. Dat is absoluut flauwekul. Er is in deze hoek van de wereld middeleeuwse wetgeving tegen uithuwelijken geweest. Er is zelfs wetgeving tegen neef-nicht-huwelijken geweest, en wel keihard om te voorkomen dat er enkel voor erfenissen werd getrouwd.

omanders | 22-10-13 | 00:01

Piemel. Het recht om zichzelf wij te noemen heeft Willem-Alexander pas dit jaar verworven.

Pierre Tombal | 21-10-13 | 23:36

Pierre Tombal | 21-10-13 | 23:06 | + 0 -

Shit man, dat probeer ik hier nu al jaren geheim te houden maar ja wij mogen niet liegen.

Supermatthijs | 21-10-13 | 23:26

Jammer dat we nergens onze Hollandse dochters kunnen dumpen. Is discriminatie!

Oerkoendoe | 21-10-13 | 23:16

@Supermatthijs | 21-10-13 | 22:00
Ik neem aanstoot aan de wijze waarop je saamhorigheid tussen jou en mij verklaart. Ik heb namelijk niets te maken met het schuldgevoel waar jouw familie jou mee heeft opgezadeld. En ik heb zelfs geen last van een soortgelijk schuldgevoel, want bij mijn weten schoffelden zowel mijn Nederlandse als mijn allochtone voorouders helemaal zelf hun eigen grond. Dus bij deze mijn verzoek aan jou om in het vervolg wanneer je het over jezelf hebt daarbij niet de eerste persoon meervoud te gebruiken, maar de eerste persoon enkelvoud. Tenzij je natuurlijk Willem-Alexander bent. Ben je dat?

Pierre Tombal | 21-10-13 | 23:06

Supermatthijs | 21-10-13 | 22:00
Vroeger Mattie, dat was zo ongeveer in de middeleeuwen.
Maar goed, jouw plempsel impliceert dat uithuwelijken wel te rechtvaardigen is, omdat wij Nederlanders dit een aantal eeuwen geleden ook deden.
Je blijft een raar geval, hoogst interessant voer voor psychologen....

Ommezwaai | 21-10-13 | 23:01

-weggejorist-

prinister mesident | 21-10-13 | 23:00

misschien iets voor imadima

prinister mesident | 21-10-13 | 22:52

Die lui vermenigvuldigen zich als zwerfkatten, dus als ze dat elders doen is dat winst lijkt me.

Spielmacher | 21-10-13 | 22:11

Pierre Tombal | 21-10-13 | 21:54 | + 0 -

Zeker, ze lopen behoorlijk wat achter die moslims. En met we bedoel ik ons, de witte volgevreten Nederlanders die ondanks dat we in één van de rijkste landen ter wereld wonen hier iedere avond lopen te klagen over hoe slecht we het hebben. En we draaiden vroeger ook onze hand niet om voor uithuwelijken.

Supermatthijs | 21-10-13 | 22:00

@Supermatthijs | 21-10-13 | 21:47
Vroeger... Dus daarmee erken je dat islam achter de feiten aanloopt. Wist nagenoeg iedereen natuurlijk al lang. Maar ik heb toch wat moeite met een van die woordjes die je daar tussendoor moffelt: wie bedoel je precies met "we"?

Pierre Tombal | 21-10-13 | 21:54

@La Vie En Rose | 21-10-13 | 21:20 |
Ik vraag me af of het gaat helpen er wordt volgens mij nogal gelogen of de whereabouts van de meisjes. Ik heb een tijdje lesgegeven en daar kwamen enkele leerplichtige leerlingen niet meer terug na de zomervakantie. Deze verdwijningen waren omgeven met geheimzinnigheid want de opleiding was nog niet af en voor de vakantie wees niets op iets anders dan voortzetting van de opleiding. Schoolvriendinnen, vaak van de zelfde afkomst, wisten zeker dat deze meisjes waren uitgehuwelijkt en konden geen enkel contact meer krijgen. Met betreffende mentor gepraat en brieven geschreven naar huisadres, gebeld en de zorgcoördinator ingeschakeld. Er was ook maandelijks contact met een politieambtenaar op school maar de melding heeft niks opgeleverd en ik werd uiteindelijk afgescheept met een verhaal dat Jameela nog in Pakistan was om voor oma te zorgen en ook werd gezegd door de broer van een andere leerlinge dat zijn zus daar een goede baan had gevonden en daar dus wilde blijven. Het viel me op dat er een grote desinteresse was bij mededocenten en instanties om te achterhalen hoe het met zo'n meisje gaat, ze geloven het verhaal van de familie en klaar.

ukuppes | 21-10-13 | 21:52

newray | 21-10-13 | 21:48 | + 0 -

Moehaha,
veel dommer kom je ze hier niet tegen en ik ben er nog trots op ook.

Supermatthijs | 21-10-13 | 21:51

Supermatthijs | 21-10-13 | 21:42 |
En jij een dommeTroll.

newray | 21-10-13 | 21:48

La Vie En Rose | 21-10-13 | 21:34 | + 0 -

Dat zou wel moeten. Slechte zaak dat uithuwelijken al is het natuurlijk zeker niet exclusief iets voor moslims. We konden er vroeger zelf ook wat van dacht ik.

Supermatthijs | 21-10-13 | 21:47

newray | 21-10-13 | 21:30 | + 0 -

Wat ben je toch een miezerig mannetje.

Supermatthijs | 21-10-13 | 21:42

@Supermatthijs | 21-10-13 | 21:24
Dat zeggen ze wel steeds maar volgens mij is die wet er nog niet door.

La Vie En Rose | 21-10-13 | 21:34

@natte krant | 21-10-13 | 21:25
Volgens mij verwijst de aangehaalde term "in vreemde krijgsdienst" niet uitsluitend naar krijgsmachten die zich tegen Nederland (of enige bondgenoot) keert. Het enige discutabele in het geval van de Syrische rebellen is dat zij niet tot de krijgsmacht van enige erkende natie behoren. Dat verandert uiteraard wanneer ze winnen, en als ze niet winnen dan zijn ze waarschijnlijk dood. En dat is dus feitelijk win-win vanuit mijn perspectief.

Pierre Tombal | 21-10-13 | 21:34

Als het dan echt een "wildvreemde" (oude) meneer was, werd in ieder geval een probleem, incest, ingeperkt. Helaas is de ouwe snoeper vaak een oom of neef waardoor de familie de geruststelling heeft geen smart cookies met een IQ van boven de 70 als nageslacht te krijgen...

Mousehunter | 21-10-13 | 21:32

@Goorbatsjov | 21-10-13 | 20:10
Het topic gaat niet over importbruiden, maar over meisjes die HIER zijn opgegroeid, op school hebben gezeten, meegenomen worden naar het land van herkomst, meestal tijdens de grote vakantie, daar moeten trouwen en vervolgens daar worden achtergelaten.

Afijn, joris heeft al gezien dat u weer eens helemaal aan het doorslaan was en u tegen uzelf in bescherming
genomen.

La Vie En Rose | 21-10-13 | 21:31

La Vie En Rose | 21-10-13 | 21:20 | + 0 -
Is dat niet strafbaar nu dan ?
Supermatthijs | 21-10-13 | 21:24 |

Jesus man , lees je eerst eens in ofzo.

newray | 21-10-13 | 21:30

@Mastermattie | 21-10-13 | 20:14
Neen. Innemen van de nationaliteit kan enkel wanneer tegen het Nederlandse Koninkrijk gestreden wordt. Of een bondgenoot waarvan het Koninkrijk lid is.

natte krant | 21-10-13 | 21:25

La Vie En Rose | 21-10-13 | 21:20 | + 0 -

Is dat niet strafbaar nu dan ?

Supermatthijs | 21-10-13 | 21:24

Briljante pica bovenaan... Waar kan ik haar boeken...?

Air van Boven Dorens | 21-10-13 | 21:22

Tja, dat zo'n meldpunt niet werkt had ik de initiatiefnemers ook wel kunnen vertellen.

Wat wel zou kunnen helpen, is dat uithuwelijken van minderjarige meisjes strafbaar wordt, Scholen verplichten te melden dat een meisje niet is teruggekomen en er b.v. een schoolmaatschappelijk werkster een bezoek bij de ouders aflegt.

Ik moet wel zeggen dat het uithuwelijken van meisjes én hen in het land van herkomst achterlaten, alleen nog maar voorkomt in streng-islamitische gezinnen en bij Turken veel minder dan bij Marokkanen.

Maar triest voor die meiden. Heel erg triest.

La Vie En Rose | 21-10-13 | 21:20

@me,myself and IK | 21-10-13 | 19:55
Gegeven wat jij als racistisch of xenofoob zou willen benoemen, waarom denk jij dat in "het buitenland" daar andere sentimenten over zouden bestaan? In goed oud Hollands is inderdaad de heerschende mening (of algemeine Ansicht in het Duitsch - dat bedoelde je toch?) dat de vrije wil geen geweld aangedaan mag worden. Vanmiddag werd ik getipt dat iemand het recente islamdebat in De Balie had gefilmd (naar verluidt Maiwand en tegen het verzoek om niet te filmen in) en ik heb dat eerder vanavond bekeken; behoudens dat sharia en democratie niet samengaan (ronduit toegegeven door de aanwezige islamisten) kan ik uit de opname niet anders concluderen dan dat islam en vrije wil net zo hard met elkaar vloeken.

Pierre Tombal | 21-10-13 | 21:20

In de vijftiende eeuw (waarin het jaar 1434 ligt) was het in Nederland volgens de wet verboden om een kind tegen zijn/haar wil te laten trouwen EN was het verboden om te trouwen als je ouders bezwaar maakten.


Onder adel kwam uithuwelijken wel voor en er zal flinke druk op welgestelde boerendochter en -zonen zijn uitgevoerd. Maar als het voor een rechtbank kwam - en die bestonden EN functioneerden destijds beter dan menigeen denkt - was de vrijheid van keuze nogal belangrijk. Uitzondering goldt als je minderjarig was: Onder 20 bij meisjes, onder 25 bij jongens. Maar uithuwelijken was zeer uitzonderlijk.


Het is namelijk zo dat ook in de Middeleeuwen de Europese cultuur heerste. Vrijwel niemand leert dat nog. Denk maar niet dat dit probleem er een is van modern versus ouderwets: Er is ALTIJD een verschil geweest tussen hoe de Europeanen hun vrouwen bejegenden en hoe de Arabieren c.s. dat deden.

omanders | 21-10-13 | 21:10

De islam is namelijk - net zoals andere religies - ontzettend bang voor het vrouwelijke principe. Vandaar ook de sluier, het uithuwelijken, en het ergste: besnijdenis.

VerenigingVanDieven | 21-10-13 | 21:07

"De drempel is te hoog en de registratie te omslachtig, zeggen deskundigen."
Hadden diezelfde deskundigen dat van te voren niet kunnen bedenken? Dat die meisjes het wel uit hun hoofd laten om bij voorbaat al in opstand te komen tegen hun ouders, "voor het geval dat"?

Schoorsteenveger | 21-10-13 | 21:06

Parsons | 21-10-13 | 21:02 | + 0 -

Daarom noemen ze hem de wet Cohen, logisch.

Supermatthijs | 21-10-13 | 21:05

@Simon de Danser | 21-10-13 |

Oh ik zie wel dat je een van mijn favoriete auteurs te pas en te onpas citeert, en juist daarom reageerde ik. Dat het op een bepaalde manier als sneu kan worden omschreven ok, maar "Wees niet deugdzamer dan uw krachten toelaten".

maggoo | 21-10-13 | 21:03

Hoe zou zo´n vergadering van de mensen die deze campagne bedacht en uitgevoerd hebben precies lopen wanneer ze te horen krijgen dat werkelijk niemand zich geregistreerd heeft? Verbijstering alom?
"Hoe kan dat nou? Waar is het mis gegaan?"

spanarchist | 21-10-13 | 21:03

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:43
Die Cohenwet van jou is geschreven door Frits Bolkestein, wist je niet?

Ik wel.

Parsons | 21-10-13 | 21:02

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:58
Ik weet het goed gemaakt, we ruilen Bakito voor jou, deal?
Mooi.

Slipsnifter | 21-10-13 | 21:01

-weggejorist-

mama1485 | 21-10-13 | 21:00

-weggejorist-

mama1485 | 21-10-13 | 21:00

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:56
Precies, een optie waar nooit rekening mee wordt gehouden. Het gebeurt zo vaak dat 14 en 15-jarige meisjes verliefd worden op 40 en 50-plussers, ik maak het bijna dagelijks mee.

spanarchist | 21-10-13 | 20:59

VanBukkem | 21-10-13 | 20:56 | + 0 -

Binnenkort weer in dit theater maar na een klein verschil van inzicht met Joris even op het strafbankje. Maar het is wel weer lang genoeg zo hoor, doe maar vrijlaten, zet de kooi weer open !

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:58

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:56
Wat, blijft `ie overeind staan voor je echte vakantieliefde Bakito?
Laat Smamsmom het maar niet horen..

Slipsnifter | 21-10-13 | 20:58

@Supermatthijs 20:56
Robert ten Brink! How's life?

Ashtrey | 21-10-13 | 20:58

Ja maar Matthijs. Echte liefde of niet, een vakantieliefde tussen een meisje van 11 en een baard van 40 kun je toch niet goedkeuren??

Campinggast | 21-10-13 | 20:58

spanarchist | 21-10-13 | 20:54 | + 1 -

Precies, al is er maar één echte vakantieliefde die overeind blijft. Daar moeten we dit toch voor over hebben ?

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:56

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:55
Over wilden gesproken, waar is vriend Bakito?

VanBukkem | 21-10-13 | 20:56

Worden we zo wel. Rode politiek op een burger is het zelfde als een rode lap op een stier.

Campinggast | 21-10-13 | 20:56

Slipsnifter | 21-10-13 | 20:51 | + 0 -

Nou, nou, kan het allemaal een beetje minder ? We zijn hier toch geen wilden ?

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:55

Hey superpatrijs doe eens oprotten. Rare droomvogel.

Veel Vaak | 21-10-13 | 20:54

Misschien is het wel echte liefde, je weet het niet.

spanarchist | 21-10-13 | 20:54

Uiteidelijk zal het volgens mij niet het westen zijn dat de islam van buitenuit vernietigt, maar de moslima's die de islam van binnenuit vernietigen. Zij hebben er het meeste onder te lijden.

VerenigingVanDieven | 21-10-13 | 20:53

@necrosis 20:35
Doe nog gewoon es joh. Toon is wat ballen. Just do it!

Ashtrey | 21-10-13 | 20:53

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:41 |

Arbeids...
.
*gniffelt*

Parel van het Zuiden | 21-10-13 | 20:52

@Tutanchamon | 21-10-13 | 20:45
Als we eerlijke rechters hadden, waren die haatzaaiers en rooie oproerkraaiers allang verboden, zo veel schade aangericht en nog, iedere dag, met die totaal malloot Timmerfrans als toppunt. Nooit eerder heeft Nederland er zo slecht voor en op gestaan als met deze totaal idioten die we regering moeten noemen.

smdyasc | 21-10-13 | 20:52

Super, wat mij betreft mogen alle islamitische broedmachines het land uit

billenbijter | 21-10-13 | 20:52

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:41

Het gaat hier over huwelijksmigranten, net zoals dat al decennialang aan de orde is. Waar haal jij dat hele arbeid vandaan? Ze spreken de taal niet, zijn ten eerste Marokkaan/Turk en dus ook financieel loyaal aan het thuisland. Leg mij eens uit wat de meerwaarde is?
Nederland is verworden tot een aankomsthal van een luchthaven waar een ieder zijn plaats heeft op louter zijn technische, economische of reproductieve nuttigheid om Ivan Rioufol maar eens te parafraseren.

Desmoulins | 21-10-13 | 20:52

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:43
Rot toch op met je kudtpvda..

Slipsnifter | 21-10-13 | 20:51

VanBukkem | 21-10-13 | 20:47 | + 0 -

Luister nou maar gewoon naar wijze meneren als Stormageddon en mijzelf. Dan komt het heus wel goed met je.

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:50

Dat ze liever in Nederland blijven allah maar het zijn daar geen monsters he

Diana de Groot | 21-10-13 | 20:49

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:41


@Stormageddon | 21-10-13 | 20:35
Hoe kom ik dan ik godsnaam bij Afganen?!
(Waarschijnlijk door dat knipafval dat ze tegenwoordig verkopen als nederwiet...)

VanBukkem | 21-10-13 | 20:47

Mogelijk gemaakt door PVDAers en lui als Theo Maassen. Wegkijken sloopt. Maar oh wat vinden ze zichzelf fatsoenlijk. Driewerf kots.

Rest In Privacy | 21-10-13 | 20:45

Arbeidsmigranten Supermatthijs? Kom je nooit in de schildersbuurt? Ik kan je wel vertellen dat de overgrote meerderheid niet werkt. Degene die wel werken hebben over het algemeen minder drang om dit soort praktijken te handhaven. Iets met "wat te verliezen" en "sociale controle".

Campinggast | 21-10-13 | 20:44

necrosis | 21-10-13 | 20:32 | + 2 -

Dankzij de Pvda en de wet Cohen zijn er gewoon strenge regels en allerlei eisen aan immigratie. Dat is nou het verschil met bepaalde andere partijen. Die doen aan veel geschreeuw en weinig wol. En dan ook nog die pruik, het lijkt verdorie wel zelf een schaap !

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:43

In de ogen van de multiculti adept zoals onze Supermatthijs is dit allemaal helemaal volgens de regels. Wanneer je het daar niet mee eens bent, ben je een racistische nazi, of, nog veel erger een PVV stemmer subsidiar een Wilders aanhanger. En dat is natuurlijk het allerergste. Daarmee behoor je tot het uitschot van onze maatschappij.

Polletje Piekhaar | 21-10-13 | 20:41

VanBukkem | 21-10-13 | 20:32 | + 0 -

Nee, onze Annabel heeft het denk ik hier voornamelijk over Marokko en Turkije. Daar komen geen vluchtelingen vandaan maar arbeidsemigranten, voor ons dus immigranten. Als een vluchteling op vakantie kan naar zijn land van herkomst lijkt het me ook nuttig zijn verblijfsstatus in te trekken. Maar laten we geen appels met peren vergelijken. We zijn toch godver geen groenteboer ?

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:41

@Pa Cartwright | 21-10-13 | 20:26
Dat kleurt goed bij zijn oranje pak en groene snor....

necrosis | 21-10-13 | 20:38

@Simon de Danser | 21-10-13 | 20:04
Verstandige woorden, mijn beste De Danser.

Petrus de Rewa | 21-10-13 | 20:36

Duitse herder 20.23.
En dat vindt Europa goed? Geloof er niks van.
wittedewith | 21-10-13 | 20:28 | + 0 -
In een heleboel onderwerpen hebben wij schijt aan de EU. Zijn ook geen lid van Schengen

duitse herder | 21-10-13 | 20:36

@Castle. | 21-10-13 | 20:30
Daarop heb ik een rake opmerking, maar dat levert MIJ verkansie op......

necrosis | 21-10-13 | 20:35

@VanBukkem | 21-10-13 | 20:32
Het gaat hier voornamelijk over Marokkaanse -kolonisten- eh... "immigranten".

Stormageddon | 21-10-13 | 20:35

-weggejorist-

Goorbatsjov | 21-10-13 | 20:35

@maggoo | 20:19 |: 'en je komt tot de conclusie dat mededogen en zachte oplossingen het niet zal veranderen'

U kent mij kennelijk niet; een citaat van Nietzsche dat tot mijn favorieten behoort is het volgende: 'De gebalde vuist is het enige argument tegenover het domme gezicht.'

Mijn stelling in de kwestie van Nederlandse minderjarige moslimmeisjes die tegen hun wil in door hun ouders uitgehuwelijkt worden in bijvoorbeeld Marokko, is dat het bijzonder sneu is voor die kinderen die niet zelf hebben kunnen kiezen.
En wat mij betreft mag hard worden opgetreden tegen deze vorm van vrouw/kind-onderdukking.

Simon de Danser | 21-10-13 | 20:35

De uitleg van een Pavlov-reactie... Elke keer als in een artikel het woord 'moslim' staat komt bij mij het woord 'achterlijk' naar boven...

kibambam | 21-10-13 | 20:33

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:27
Karikatuur?
Dit is gebruikelijke kost, maar daar lees je niets over in de het fanclubblad van PvdA.
Doe je oogkleppen eens af!

necrosis | 21-10-13 | 20:32

@Supermatthijs | 21-10-13 | 20:24
Hoezo immigranten? Mag iedere Afgaan die een vliegticket kan bekostigen naar Nederland emigreren ofzo?

VanBukkem | 21-10-13 | 20:32

@necrosis
Dat hebben ze dan wel goed geregeld. Houden ze de vrouwtjes lekker kort mee.

Castle. | 21-10-13 | 20:30

Die pica :')

Slipsnifter | 21-10-13 | 20:30

Duitse herder 20.23.
En dat vindt Europa goed? Geloof er niks van.

wittedewith | 21-10-13 | 20:28

necrosis | 21-10-13 | 20:25 | + 0 -

Je maakt een karikatuur van de huidige regels. En dat weet je natuurlijk best. Ouwe oproerkraaier !

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:27

Hear hear Goorbatsjov. @Paost712. Ik heb die vraag gister al aan Supermatthijs gesteld. Hij denkt er nog over na.

Campinggast | 21-10-13 | 20:27

Ergens bést schattig, dan zie je die Kaas de Vies gast voor je; een purperrood vingertje van het F5-en. Heerlijk.

Pa Cartwright | 21-10-13 | 20:26

In het geval van de 'prinsjes' in Nederland, komt de importbruid-to-be gewoon naar Nederland, vers uit een berg geplukt.
Na het huwelijk krijgt de importbruid een NL paspoort.
Is 'prinsje' de vrouw zat, gaan ze op verkansie naar zand van herkomst, pakt 'prinsje' het paspoort van zijn vrouw af en vertrekt in zijn eentje weer naar NL....

necrosis | 21-10-13 | 20:25

VanBukkem | 21-10-13 | 20:22 | + 0 -

Het gaat hier dan ook niet over vluchtelingen grote vriend maar over immigranten. De moslim variant ervan althans.

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:24

-weggejorist-

Goorbatsjov | 21-10-13 | 20:24

Ik ben het eens met Kaas... #Kaas de Vies | 21-10-13 | 19:34 maar durf niks meer te zeggen.

basweetutwel | 21-10-13 | 20:24

@ Campinggast | 21-10-13 | 20:18
Who cares.

Pa Cartwright | 21-10-13 | 20:23

Maar in dat Denemarken van jou zou het alleszins beter zijn, toch?
Pa Cartwright | 21-10-13 | 20:11 | + 1 -
Zeker... voorbeeld:
Een islambruidje dat naar DK komt om te trouwen met een moslimmeneer moet: plm 20.000 euro borg storten, moet naar taalcursus, moet binnen 1 jaar werk hebben, geen uitkeringen want de man moet werk hebben.
Na 1 jaar werkloosheid van meneer gaat ze het land uit.

Ook bij het mislukken van die andere bepalingen. En het geld is ze dan kwijt.

duitse herder | 21-10-13 | 20:23

Ik doe echt mijn best om iets positiefs aan die islam te ontdekken. Iedere dag weer!
Ze doen het erom volgens mij want op het moment dat ik meen iets gevonden te hebben dat niet echt negatief is word in onmiddelijk overtroefd.

Missichien als ik een keer niet kijk (lees: als niemand kijkt) dat er iets positiefs te melden valt. Niet dat er getuigen zijn maar toech...

paost712 | 21-10-13 | 20:23

Ik vind het sowieso een beetje vreemd dat een vluchteling met zijn gezin op vakantie gaat naar het land dat ie ontvlucht is. Maar dat zal wel aan mij liggen.

VanBukkem | 21-10-13 | 20:22

En weer is het stil binnen de feministische gelederen.

Een Bart Smit folder daarentegen...

harry poster | 21-10-13 | 20:21

-weggejorist en opgerot-

bendegek | 21-10-13 | 20:20

@Mastermattie | 21-10-13 | 19:35
En dan gewoon laten betalen voor de 8 retourtjes ;)

Ing. eslapen | 21-10-13 | 20:20

@Simon de Danser | 21-10-13

Of je verplaatst je in een cultuur waaruit dit soort gedrag voortkomt en je komt tot de conclusie dat mededogen en zachte oplossingen het niet zal veranderen.

maggoo | 21-10-13 | 20:19

Er is maar één perfekte oplossing.. allemaal terug sturen..

Rene7559 | 21-10-13 | 20:19

Komt goed, Arib en Aboutaleb gaan kritische vragen stellen bij hun koning (ik bedoel de moor).

wittedewith | 21-10-13 | 20:19

-weggejorist-

Campinggast | 21-10-13 | 20:18

Joris lijkt wat trigger happy vandaag. Mooi !

Supermatthijs | 21-10-13 | 20:18

Ik denk dat het beter is om de ouders te overreden om óók daar te blijven. Vermoedelijk is dat ook veel succesvoller. En (dare I say it) ook wenselijker.

Stormageddon | 21-10-13 | 20:17

-weggejorist-
Kaas de Vies | 21-10-13 | 19:34 |
GTST aan het kijken?

Tjemig | 21-10-13 | 20:17

Alweer is overduidelijk dat dat hele multiculti idee niet werkt. Zij, dus met name de Marokkaanse e Turkse medelanders hebben zo hun eigen ideeën, en die stroken totaal niet met onze opvattingen. En als wij daar iets aan willen doen, worden wij door onze Gutmenschen onmiddellijk als xenofobe racistische nazi's weggezet. Dus hou maar op met janken, jammer voor die meiden, maar helaas....

Polletje Piekhaar | 21-10-13 | 20:16

Die @Parsons gaat ze weldra allemaal doodkapot schieten, merk die woorden.

Pa Cartwright | 21-10-13 | 20:15

Dezelfde types die zich hier druk om maken, roepen altijd dat de cultuur die dit veroorzaakt een enorme verrijking is voor Nederland. Dus ik snap het niet meer, of die cultuur deugt niet (dan wil ik dat graag uit de mond van GL, PvdA en d66 horen) of die cultuur is fantastisch en dan is dit dus een non-issue.
Overigens zijn de types die hierover moord en brand schreeuwen, dezelfde die vinden dat in NL gedumpte kinderen niet terug moeten naar hun ouders.

Barani517 | 21-10-13 | 20:14

Wat een zwakke, laffe, wegkijkerige en uiterst niet voor Nederland opkomende pauperoverheid hebben we toch ook. De daders van dit soort praktijken oppakken en in de cel verplicht uit laten huwelijken met Bubba.

harry poster | 21-10-13 | 20:14

@kwark001 | 21-10-13 | 19:41
Ja, zit wat in. Ik heb sowieso nooit begrepen waarom NL een dubbel paspoort accepteert. Als je kijkt naar jongens die nu naar Syrië gaan, die kun je zo hun NL paspoort afnemen. Doet men dat niet, dan zou op z'n minst de juridische procedure voor "landverraad" in gang gezet moeten worden. Zij dienen ten slotte voor een andere "macht" en volgens mij is dat bij wet verboden.

Mastermattie | 21-10-13 | 20:14

-weggejorist-

Campinggast | 21-10-13 | 20:11

@ duitse herder | 21-10-13 | 19:51

Maar in dat Denemarken van jou zou het alleszins beter zijn, toch?

Pa Cartwright | 21-10-13 | 20:11

-weggejorist-

Goorbatsjov | 21-10-13 | 20:10

Benieuwd wat Femke Halalsema hierover gaat Opzijen...

lldbhnger | 21-10-13 | 20:08

Het lijkt "Goede tijden, slechte tijden" wel...

eerstneukendanpraten | 21-10-13 | 20:05

@Graaf van Egmont | 21-10-13 | 19:59 |
Omdat die kinderen nooit een keuze hebben kunnen maken, terwijl ze wel de vrijheden om zich heen hebben kunnen zien die bij een westerse cultuur passen. Probeer uzelf maar eens te verplaatsen in de schoenen van een kind dat zoiets overkomt.

Simon de Danser | 21-10-13 | 20:04

CaesarSalad | 21-10-13 | 19:57
Links leeft een wereld voor vaststaande feiten, die denken niet na.

me,myself and IK | 21-10-13 | 20:03

Tijd om afvalligheid uit medemenselijkheid te susidiëren.

smdyasc | 21-10-13 | 20:03

Simon de Danser | 21-10-13 | 19:57
Ja, en dit is erg want....?

Graaf van Egmont | 21-10-13 | 19:59

Niet lopen mauwen. Dit zijn directe consequenties die bij het inbedden van de Islam in Nederland horen. Dit is onze multiculturele samenleving in "full swing".

Parel van het Zuiden | 21-10-13 | 19:59

Arme, arme drommels zijn deze meisjes die verdrukt worden onder het gewicht van middeleeuwse cultuur.
Dit soort achterlijke praktijken ondermijnen de ontwikkeling van hen die wel een westerse toekomst voor zichzelf zouden kunnen zien op een onherstelbare wijze.

Simon de Danser | 21-10-13 | 19:57

Hopen dat ze in het hier en nu gaan leven?!? Ik hoop dat ze nu daar gaan leven (of whatever).

Verder: Heeft links al bedacht waarom dit eigenlijk onze schuld is?

CaesarSalad | 21-10-13 | 19:57

Je kunt wel 1000 goedbedoelde regeltjes verzinnen, maar een moslim blijft een moslim, dus die zal zijn bruid toch wel blijven dumpen, goedschiks of kwaadschiks

Eric Blair | 21-10-13 | 19:57

solidstate | 21-10-13 | 19:42
Een eye opener. Ze gaan die opnamen echt gebruiken om het vrouwtje nationaal aan de schandpaal te nagelen. Mooie manier van discussiëren trouwens. "Mevrouw u bent Islamofoob want ik zeg het." En vervolgens wordt met het grootste gemak de racismekaart getrokken, want islamofobie = racisme = hetzelfde als antisemitisme. Alsof ze zelf zoveel ophebben met de joden.

Graaf van Egmont | 21-10-13 | 19:56

Beste dames en heren goedbedoelers, kunnen jullie mij eens uitleggen waarom de heerschende mening die onder jullie leeft dat dit land beter is dan het buitenland niet racistisch of xenofoob is?

me,myself and IK | 21-10-13 | 19:55

Maar het is wel een uitkering minder...

duitse herder | 21-10-13 | 19:51

De kwark ook niet beetje zuurder ;)

Veel Vaak | 21-10-13 | 19:51

GS is ook niet meer wat het was.

kwark001 | 21-10-13 | 19:49

Mooi toch exportbruiden, nu nog bruidegommen, misschien helpt een kleine uitkering ze over de brug.

gebrokenvleugel | 21-10-13 | 19:49

@Mastermattie 19:35: Dan boeken ze gewoon voor iedereen een retourtje. Is vaak maar iets duurder, en enkeltjes zijn altijd al een beetje verdacht geweest. Als je inreist voor toerisme laten veel landen je er niet eens in.

Muxje | 21-10-13 | 19:48

Exportbruiden zijn prima. Zou mooi zijn als er ook export bruidegommen zouden zijn. En import bruiden/bruidegommen kunnen stoppen.

Hei-kneuter | 21-10-13 | 19:45

Deze "export"bruiden komen natuurlijk straks terug met hun aNAALverbete man en vijf koters om de nederlandse staat en dito cultuur verder te overbelasten en leeg te trekken, vergis je niet.

solidstate | 21-10-13 | 19:45

Uithuwelijking is cultuur, en de term uithuwelijking heeft een racistische lading en dient dus per direct aangepast te worden door 'familiaire overeenkomst'.
Dan gaat dit probleem vanzelf over...

Desmoulins | 21-10-13 | 19:44

Er zit gewoon iets van eigengereidheid in het binnen een minuut iets willen toevoegen aan een verhaal wat je niet gelezen kan hebben Kaas.

Veel Vaak | 21-10-13 | 19:44

En van de feministen hebben ze ook niets te hopen, die hebben de vrouw al jaren verraden.

smdyasc | 21-10-13 | 19:43

Weg is weg, elke moslim(a) die het land verlaat is er eentje. Het boeit me niet wat die achterlijke knurften elkaar aandoen; laat ze het zelf maar oplossen, liefst niet hier.
.
Wel jammer dat er niet grootschalig bontkraagjes worden ontvoerd om te worden uitgehuwelijkt....

Brou Is Back | 21-10-13 | 19:43

Deze mevrouw verwoordt het eigenlijk als beste.

www.youtube.com/watch?v=0Dpgq5_yDxU

Deze mislukte islam propaganda die eigenlijk de waarheid als een koe laat zien maar een totaal andere opzet had.

solidstate | 21-10-13 | 19:42

Gelul, islam is liefde en vrede en allah weet wel wat goed is voor die minderjarige meiden.

Vraag maar aan mohammed, die trok Aïscha uit elkaar op d'r negende.

En mohammed was (en zal voor altijd zijn) de meest perfecte mens die ooit heeft geleefd; daar verandert onze ongelovige 'haramhoer' Nanninga niets aan.

Staat allemaal in de koran, dus is het waar.

Parsons | 21-10-13 | 19:42

Terug naar huis. Ik vind het prachtig.

kon-tanus | 21-10-13 | 19:42

-weggejorist-

kwark001 | 21-10-13 | 19:41

Wat kan mij dit onderwerp nou boeien, als ik zelf al 42 jaar veroordeeld ben tot de gravin? Maak daar eens een topic van.

Graaf van Egmont | 21-10-13 | 19:40

Zullen wij een busje met jongens brengen naar landen van herkoms Annabel? Hey fipo kaas ben je er ook weer een keertje? Jou hier tegen komen is toch altijd weer een verassing.

Veel Vaak | 21-10-13 | 19:38

Policor links denkt dat ze de wereld kunnen inrichten zoals zij willen, tot aan het klimaat en islamdebielen aan toe.

En keer op keer tuint het klootjesvolk er in en stemt opnieuw op deze ivoren toren figuren.

James Lastig | 21-10-13 | 19:38

Ik pak bier en chips en wacht geduldig op de reacties van de geëmancipeerde vrouwen zoals FemFem. Hoe verworpen en onderdrukt de vrouwen zijn onder het juk van de Islam.

Bluto Blutarsky | 21-10-13 | 19:37

Gewoon inkomend en uitgaand verkeer tegen elkaar wegstrepen. Als het vliegtickets betreft bestaat de kans dat als er bijv. 8 retours en 1 enkeltje worden geboekt dat er iets aan de hand kan zijn.
Is nog steeds niet zeker maar kan een criterium zijn.

Mastermattie | 21-10-13 | 19:35

-weggejorist-

Kaas de Vies | 21-10-13 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken