Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Plasterk: 'Iedere Nederlander is keiharde terrorist'

Het is ondergesneeuwd geraakt door het homofiele diplomaten-debacle en tevens handig weggestopt achter de Financiële Beschouwingen, maar er was gisteren ook nog een debatje met Ronald Plasterk over het massale afluisteren van onschuldige burgers door de NSA van Dronebama. In dat debatje spreekt PVV-pipo Louis Bontes zijn mond voorbij als hij verklapt dat de AIVD in een geheime briefing heeft verteld 'dat je nu eenmaal op metaniveau data moet verzamelen om met zoeksleutels bij terrorisme te komen'. Keiharde onthulling van het type 'vertel ons, burgers in een vrije en transparante democratie, meer over deze misselijkmakend controlezieke en risicomijdende praktijken waardoor wij onze telefoons, emailservers en cloud-opslag niet meer kunnen vertrouwen!' Maar niks hoor. De rest van de vergadering duikt bovenop Bontes en legt hem razendsnel het zwijgen op. De burger mag niks weten. Later wordt het nóg erger, als MinBiZa Ronald Plasterk doodleuk verklaart dat het hem geen reedt kan schelen dat de Amerikanen digitaal spioneren bij Nederlandse burgers. "Die Nederlander kan ook een keiharde terrorist zijn", schouderophaalt Ome Roon al onze privacyrechten weg. Plasterk is dus al net zo'n laffe kloodtzak als zijn PvdA-collegaatje Timmerfrans als het op internatioale rechtenbescherming aankomt. Nog laffer: hij ontkent het ooit gezegd te hebben. Waarop Neerlands schoonste techjournalistieke geweten @Schellevis voor de zekerheid nog eens naar de tapes luistert en concludeert: Plasterk zei het wél. Hadden wij ook maar een type als Dilma Rousseff, de Braziliaanse El Presidente die vorige week op de Algemene Vergadering van de VN dik twintig minuten woedend tekeer ging tegen Doodenge Dronebama en zijn soevereiniteit schendende leger van NSA dronepiloten. Maar die hebben we hier niet. Nederland wordt gerund door burgerhatende lafaards. Elk volk krijgt de leiders...

Reaguursels

Inloggen

Het is niet "el presidente", dat is geen Portugees maar Spaans en heeft betrekking op een man. Correct is "a presidente" of "a presidenta".

Alex6684 | 18-10-13 | 11:23

Goeien dag, wat had je anders verwacht.
Anderhalf miljoen moslims in Nederland, en dan moet dat goed gaan zonder toezicht, me reedt ze lopen nu al naar jihad oorlogen in het oosten, hoe lang nog voor ze dat hier gaan doen.
Het hele westen wordt overspoeld door de 3e wereld, ga eens op vakantie in Malta en tel de blanken.
Kijk eens naar de immigratiecijfers van de USA, nou dat is niet bepaald rooskleurig wat daar binnen komt.
Die spionage is een probeersel om het westen in de toekomst enigszins leefbaar te houden, als dat mislukt dan vervallen we zelf tot derde wereld.
Ik vind het onvoorstelbaar dat deze discussie niet op een geen-blad-voor-de-mond niveau wordt gevoerd.

planeetpluto | 18-10-13 | 07:35

@peeppeep | 17-10-13 | 22:24
Dat soort dingen gebeuren inderdaad echt niet "toevallig", zit gerust wel een plan achter.
Niet iets om blij mee te zij.

Slipsnifter | 17-10-13 | 22:44

Zo worden de 'machthebbers' dus ook gecontroleerd he, zeker met die amateurs in dit kleine kutland. De 'geheime' dienst vertelt ze een 'geheim' en vervolgens denken ze dat ze speciaal zijn, omdat ze zijn uitgezonderd om die exclusieve info in ontvangst te nemen. Never mind dat dit soort praktijken allang bekend zijn bij de oplettende burger. Stelletje n00bs

sarcastro | 17-10-13 | 22:35

En dan te bedenken dat autochtone Nederlanders maar hoogstzelden "terrorist" zijn. Dus al dat gedoe en dat gespioneer hebben wij uitsluitend aan de Nieuwe Nederlanders te danken. Ik denk dat heel die import opzettelijk is geweest.

peeppeep | 17-10-13 | 22:24

@Gallemies | 17-10-13 | 14:06
" De AIVD (en allerlei andere Europese diensten) stoppen véél meer aanslagen dan we weten."
De aivd en andere geheime diensten verschaffen uitkomsten van onderzoek en bewijzen gebaseerd op geheime informatie.
Afgaande op de geschiedenis (vrijgekomen documenten/feiten uit het verleden) heb ik niet kunnen ondekken waar precies de grote verandering zit in het doel van geheime diensten (en de de rol van de media natuurlijk (propaganda weet je nog)).
Misleiding is de modus operandi.
Bewezen is dat je van liegen niet dood gaat, ook niet als MP. Dus het is geoorloofd, volgens eigenpijpers ..
Ik vertrouw de ergste kampert nog meer .. wat zeg ik, ik zou nog liever mijn leven laten bepalen door een Helmonder dan door dat stelletje genetisch uitgedaagde BSNers.

SyntaxError | 17-10-13 | 20:35

Zie hem nog staan, in Buitenhof.
Plasterk ging het anders doen in den haag.
Verrader.

löl met vingers | 17-10-13 | 19:32

Ik schaam me diep voor zulke klein denkende mensen.

Herp Derpinton | 17-10-13 | 19:11

"Er wordt data verzameld en op sleutelwoorden gezocht."
.
"SSSTTT!!! Ben je nou gek! Dat mag je niet zeggen, DAS IST GEHEIM!"
.
Tjezus mina. Alsof we zo achterlijk als een deur zijn...

davimore | 17-10-13 | 17:29

Mijn grootste bezwaar tegen afluisteren is dat ik er niet aan mee mag doen. Wat een job =)

Hulporganisatie | 17-10-13 | 17:15

Tja, als je maar werkelijk alles zonder enige toetsing of screening dan ook maar ruimhartig toegang verschaft tot ons land, en vervolgens voorziet van een uitkering, huis, medische zorg, hoersoepsidie en kinderbijslas, met als kwrs op de taart een Nederlands paspoort, en deze pareltjes aan de kroon op onze multikul samenleving hardnekkig 'Nederlander' blijft noemen, dan is de kans groot, dat onder deze 'Nederlanders' zich een aantal terroristen bevinden. Volgens mij zijn er, op PvdA'ers na, geen Nederlandse terroristen met twee Nederlandse ouders. Ja, eentje dan. Folkert van der Graaf.

Jos Schmitz | 17-10-13 | 16:59

-weggejorist-

Nekbaard | 17-10-13 | 15:41

@nequebard Hulde.

Dr. Boswachter | 17-10-13 | 15:39

-weggejorist-

Dr. Boswachter | 17-10-13 | 15:39

@Gallemies | 17-10-13 | 14:41
Dat weet ik omdat ik al jaren geen tv meer kijk en geen kranten meer geloof. Ik lees ze heel soms online.
Verder verdiep ik me graag in geschiedenis, die soms pas jaren later helder word door klokkenluiders en mensen die op hun sterfbed hun hart nog even luchten.
Het is decennialang de strategie van VS/VK/Navo om 'rebellen' te financieren en te bewapenen. Da's goekoper dan zelf een leger te sturen en je kan anderen de schuld geven.
In het geval Libië werd de support voor 'rebellen' openlijk genoemd in stukken van het Amerikaanse congres (die hebben een online bibliotheek waar je dat kan opzoeken). In het geval Syrië wordt de hulp aan de 'rebellen' ook openlijk in de grote media benoemd.
En dat Al-Qaeda namens de VS door Zbigniew Brezinski is opgericht om indertijd in Afghanistan tegen de Russen te vechten kun je op 100 plekken online goed gedocumenteerd terugvinden.
En samen streden ze nog lang en gelukkig.

Guy Veropzoudten | 17-10-13 | 15:33

De onkunde van de minister is verbazingwekkend groot. Hij heeft overduidelijk het dossier niet in de vingers Een slechte zaak voor een minister die de belangen van Nederland moet behartigen. Het is hard nodig dat de minister bijgepraat wordt door zijn ambtenaren. En als op Binnenlandse Zaken de kennis ontbreekt kan de minister deskundige burgers uitnodigen die hem bij kunnen spijkeren. Ik ben geschokt door het gebrek aan kennis, inzicht en democratisch besef van minister Plasterk.
georgeknightlang.wordpress.com/2013/10...

George Knight | 17-10-13 | 15:20

r04drunn3r | 17-10-13 | 15:00 | + 1 -
als ze ons nu ook nog eens gaan betalen om ze bang te maken, dat zou helemala ideaal zijn.

[G]eenstijl | 17-10-13 | 15:08

-weggejorist-

[G]eenstijl | 17-10-13 | 15:01

Plasterk en Timmermans zijn marionetten,
chantabele marionetten.
Maar los daar van.......
Prima! Zo lang de overheid bang is voor zijn volk, doen we toch iets goeds.

r04drunn3r | 17-10-13 | 15:00

@Muxje | 17-10-13 | 14:48 |
Inderdaad. Het helpt ook niet dat ze elkaar intern de tent uitvechten voor een beetje roem of macht. Ik ken iemand die in de lokale politiek van een middelgrote gemeente zit. Hij vertelt me heel veel smeuïge verhalen. Het is belachelijk - binnen alle grote partijen beschuldigen kandidaat-raadsleden elkaar van allerlei vreselijke dingen om een hoger plekje op de lijst te krijgen.

En met dat soort intrige - Game of Thrones is er niets bij - zal het voor politici wel makkelijk zijn om te vergeten waarom ze er zitten - namelijk om de belangen van de burgers van dit land te behartigen. Ze leven inmiddels in een parallelle maatschappij waar besturen het doel is en niet het middel en waarin de eigen carrière belangrijker is dan het functioneren van het land.

Misschien is dat ook wel waarom de rejects van het bedrijfsleven de politiek in gaan.

Nequebard | 17-10-13 | 14:58

"Plasterk is dus al net zo'n laffe kloodtzak als zijn PvdA-collegaatje Timmerfrans""Dus jullie gaan hem niet meer Ome Roon noemen ?

lingo star | 17-10-13 | 14:51

Een beetje slimme terrorist,noemt een bom 'leve europa'
En een chemische aanval 'bezuinigingen'
Nergens last van.
Langzaam wennen we overal aan,over 10jaar cirkelen de drones boven je hoofd.

gimme a beat,rix | 17-10-13 | 14:51

@Nequebard 14:27: Een probleem is dat vrijwel alle politici het om het spel gaat, niet om de knikkers. Het zijn rasbestuurders die het om het besturen gaat, geen staatsmannen die resultaten behalen. Principes en idealen hebben ze nauwelijks, of deze zijn uitruilbaar om maar koste wat kost tot een akkoord te komen.

We hebben dus ook nauwelijks nog politici die kwesties buiten het domein van de staat durven te verklaren. Hetzelfde zien we trouwens in Europa; geen enkele begrenzing op het domein en de invloed van de staat, en bestuurdertjes die graag overal met hun tengels aanzitten. Geen kwestie is ze te gek, onbenullig of onbelangrijk of ze hebben er wel een mening over en een beleidsstuk voor.

Wat we nodig hebben zijn politici die durven zeggen: "dat regelen de burgers zelf maar", "dat valt buiten het mandaat dat we van de burgers hebben" en "dat zijn basisprincipes waaraan we niet mogen tornen"

Muxje | 17-10-13 | 14:48

En ja, het westen dat CIA/MI6-gestuurde clubs zoals Al-Qaeda, Al-Shahaab en Al-Kebab wapens geeft om in Afrika en het Midden-Oosten aanslagen te plegen vind ook ik geen slimme strategie.
Guy Veropzoudten | 17-10-13 | 14:36 | + 0
Is dit echt zo? Hoe weet je dit?

Gallemies | 17-10-13 | 14:41

@miko | 17-10-13 | 14:26
'Men' probeert ons bewust allemaal enorm bang te maken en daar trap ik niet in. Er is ook statistisch geen aanleiding voor. En de linken van Samir A. met de NL diensten zijn op verschillende plekken al ruimschoots beschreven.
De enige aanslagen die ik in mij leven relatief vandichtbij heb meegemaakt zijn alweer 25-30 jaar geleden in België. Ook daar zaten geen moslims achter, maar westerse Gladiolen.
En ja, het westen dat CIA/MI6-gestuurde clubs zoals Al-Qaeda, Al-Shahaab en Al-Kebab wapens geeft om in Afrika en het Midden-Oosten aanslagen te plegen vind ook ik geen slimme strategie.

Guy Veropzoudten | 17-10-13 | 14:36

Let op. Uit komende verkiezingsuitslagen zal blijken dat 'men' dergelijke uitspraken alweer keihard -vergeten is- verdrongen heeft.

natte krant | 17-10-13 | 14:36

Ja we blijven gewoon op plasterk stemmen. De Nederlander wil graag genaaid worden.

De Geus | 17-10-13 | 14:34

Het enige wat politici zal doen stoppen is een oorlog. Dan rennen ze massaal het land uit.
Nog even geduld hebben dus...

Dömper | 17-10-13 | 14:28

@propper1000 | 17-10-13 | 14:14
Ja de partij van verbieden zal je vrijheid zeer zeker waarborgen.
Die crypto-socialisten zouden het liefst nog een grotere stasistaat willen dan we al hebben om de boze moslims te kunnen pakken!

miko | 17-10-13 | 14:28

@De echte Stolwijker | 17-10-13 | 14:00 |
Dat zijn ook niet de academici die we bedoelen. Die mensen hebben nauwelijks iets met de politiek te maken. Behalve dan de ingenieurs die voortdurend lopen te waarschuwen dat de dijken in Nederland ondermaats zijn en dat de stormvloedkering niet goed functioneert en die vervolgens worden weggewuifd door de bestuurskundige die op infrastructuur en milieu zit, maar dat terzijde.

Als we het over academici hebben in deze context, dan hebben we het meestal over de meest schaamteloze juristen, sociologen en bestuurskundigen - de mensen die in de grote politieke partijen oververtegenwoordigd zijn.

Het zijn de mensen die je op een universiteit of hogeschool van mijlenver kunt herkennen - de iets te fanatieke carrièrebouwers die niet tot tien kunnen tellen en geen lopende zin kunnen schrijven die langer is dan vijf woorden. Mensen met een curriculum vitae van tweehonderd pagina's maar een sollicitatiebrief waar niet één zinnig woord in staat. De mensen die praten alsof hun onderkaak verlamd is. Die academici ben ik liever kwijt dan rijk, zeker op belangrijke positief in ons landsbestuur.

Nequebard | 17-10-13 | 14:27

dat deze methode gebruikt wordt kan toch niemand verbazen? Je kan alleen weten wat je hebt als je ernaar gekeken hebt. Dus moet je alle data van alles verzamelen. Dit betekent dan wel dat je de privacy van iedereen schaadt. MAAR ACH HEA!

TheJesseJ | 17-10-13 | 14:26

@Guy Veropzoudten | 17-10-13 | 14:10
Wat tedenken van blowback?
We controleren hier om af en toe een wannabee als Samir Aziz te pakken te krijgen maar ondertussen geven we 'the real thing' zware wapens om tegen Assad te vechten.
Over een paar jaar lopen een aantal van dit soort gekken bepakt, gepokt en gemazeld zo de grens over en plegen een aanslag.
Zo, die zagen we niet aankomen.

miko | 17-10-13 | 14:26

Wat een gedoe allemaal weer. Iedereen die denkt dat ome Ron hier iets te zeggen heeft zit er finaal naast.
U bent het gewoon zelf. U speelt de gegevens zelf door. Allereerst ten behoeve van marketing en daarnaast ook ten behoeve van, tja, ... iedereen die er voor betaalt. Wilt u privacy? Prima: Iphone, Ipad, Nokia, Androidjes en alle Google, Live, Yahoo en andere of zo makkelijk dienstje; NIET MEER GEBRUIKEN. Doet u het toch? tweakers.net/nieuws/91933/nsa-verzamel...

Tjemig | 17-10-13 | 14:24

@Pa Cartwright | 17-10-13 | 14:17
Nee he, hebben ze jou ook weer vrijgelaten..

Slipsnifter | 17-10-13 | 14:24

@De echte Stolwijker | 17-10-13 | 14:00
Het zou ook goed zijn als academici zich alleen zo zouden noemen als ze werkelijk op hun niveau werkte.
Maar de IR de ING en de DR. op visite kaartjes van mensen die 'iets' commercieel,handel,promotie of politiek doen is vaak tenenkrommend.
Dan krijg je titel inflatie.
Net zo goed als schoonmaaksters zich interieurverzorgers noemen of de personeelschef zich human resource manager.
*kots*

miko | 17-10-13 | 14:22

Nederland is een klein marginaal kudtlandje geworden, met bijzondere dank aan de linkse hoek.

glaaf | 17-10-13 | 14:21

Sja, die Nederlander waar Plasterk het over heeft is ongetwijfeld niet de Jan, Kees en Klaasnederlander, en dus is deze afluisterzaak een situatie die te vermijden was geweest, als we destijds selectiever aan de poort geweest waren. En dan nog, de bewuste doelgroep is prima in de gaten te houden zonder het massaal afluisteren en meelezen van de data van alle Nederlanders.

Graaisnaaiert | 17-10-13 | 14:20

De overheid mag controleren wat fout gaat, niet wat goed gaat.
Plasterk valt tegen op dit dossier. Hij zou op zijn minst voor het theatrum wat tegen kunnen stribbelen. Ik ben bang dat Plasterk al heeft geaccepteerd dat dit gemeengoed is. Ik zag vandaag dit op FB, dat geeft goed weer hoe het in elkaar zit: www.christianismeaujourdhui.info/conte...

Einde van de Domheid | 17-10-13 | 14:20

Tja een volk met een keuning en dan klagen.

rechtsdwalendeautist | 17-10-13 | 14:18

@ propper1000 | 17-10-13 | 14:14
"onze"?
Housopman.

Pa Cartwright | 17-10-13 | 14:17

Weg met ons!

Slipsnifter | 17-10-13 | 14:16

Kijk, daarom stem ik nu op onze PVV.
Bontes geeft blijk van een grote intelligentie!

propper1000 | 17-10-13 | 14:14

Kudt. Dan weten ze ook dat ik thuis eigenlijk alleen maar naar porno surf!

Pretzwalkski | 17-10-13 | 14:14

De voorgaande filmpjes van Jo Bonte vond ik beter

Piet_Snot | 17-10-13 | 14:13

Toen de NSA burgers overal ter wereld wilde gaan afluisteren kwamen ze te rade bij NL die als geen ander land in de wereld haar eigen burgers zoveel afluistert.

Zzzzooooffff | 17-10-13 | 14:13

@EllaRouvoet | 17-10-13 | 13:38
De betere doen dat ook niet geheel op internet.
Dat gaat van internet,telefoon,ad's in kranten en gewone briefwisselingen. Die laatste zijn namelijk nog het moeilijkst te onderscheppen nu.

miko | 17-10-13 | 14:12

nielsjuuh23 | 17-10-13 | 14:06
Nee, ook dat zeg ik nergens. Ik maak bezwaar tegen het ongenuanceerd neersabelen van academici. We kunnen niet zonder vuilnismannen en niet zonder academici.

De echte Stolwijker | 17-10-13 | 14:11

Het treurige van dit alles:
1. De slimme terrorist weet dat hij afgeluisterd wordt en houdt daar rekening mee. Daarvoor helpt dit type datatappen geen moer.
2. Veel, niet alle, 'terroristische' aanslagen zijn na enige tijd, soms jaaaaren, wel terug te voeren op westerse geheime diensten of aan hen gelieerde clubs. Vergeet in dat verband ook Gladio niet en alle destabiliserende acties in Zuid-Amerika en het Midden-Oosten teneinde de 'juiste' leiders in het zadel te helpen.
3. Met dat datagetap worden primair burgers bespioneerd en die komen, los van wat gemormel, duidelijk NIET in opstand.
4. Met dat datagetap wordt voorkennis vergaard waar gruwelijk veel geld mee wordt verdiend, door mensen die door ons betaald worden.
.
Het is niet anders. Politici en overheden zijn er in het algemeen niet voor de burger, maar voor de multinationals, banken en anderen die hen nu of na hun carrière grof betalen. En voor de EU/VS die het hier feitelijk voor het zeggen hebben.
De burger is murw gebeukt en gaat maar weer naar voeballe en de dikke plastic reet van niksmensen als Kim Kardisjiskippybal kijken.

Guy Veropzoudten | 17-10-13 | 14:10

Volksvertegenwoordigers moeten helemaal geen vertrouwelijke informatie wíllen. Hoe kun je dat volk nog vertegenwoordigen als je daar dingen voor moet verzwijgen?

simpelman | 17-10-13 | 14:10

@EllaRouvoet | 17-10-13 | 13:38
Dacht je echt dat dat zoeken naar terroristen efficient is? Alle terroristen zonder "allah akbar-baard" kunnen gewoon doorplannen.

Braziliaanse oliemaatschappijen daarintegen...

frank87 | 17-10-13 | 14:07

Ik vind het zo tragisch. De AIVD (en allerlei andere Europese diensten) stoppen véél meer aanslagen dan we weten. Met die realistische dreiging worden we beschermd tegen.... ja wat? Afnemen vrijheid? Dubieus. Het is een legitimering geworden om overheden schandalig veel macht en informatie te geven.

Niet alleen islamproblemen (alle moslims, Marokkanen zijn hier toevallig alleen de grootste groep), steden waar je je in delen niet meer in Nederland voelt en waar de problemen al decennia zeer ernstig zijn, niet alleen het constante geweld en de criminaliteit en onverdraagzaamheid, maar nu ook precies dát paard van Troje gaan misbruiken als extra smoes om de bevolking onder de duim te houden en dwars te zitten. Het beste helpt een stop op immigratie en het gericht in de gaten houden van moskeeën en dergelijke; géén energie verspillen aan het niet-discriminerend eveneens bespieden van Nederlanders. Respectloos.

Er zijn terreurcellen in Nederland en ladingen potentiële. In naam van de immigratie en policor worden we dus dubbel gepakt als Nederlandse bevolking. Islam, en de daarbij behorende reactie krijgen we dubbel hard op ons dak. De komende decennia zal dit alleen maar erger worden, dit is niet meer realistisch te stoppen. We gaan nog decennialang geterroriseerd worden door de microterreur van de islam in het algemeen, de economische consequenties, en de daarbij horende geschade veiligheid en staat die dat feit misbruikt. Ik heb er nu al geen zin meer in om zoveel te moeten ondergaan in naam van een voorheen totaal voorkombaar probleem. (we hóefden ze niet massaal hierheen te halen, nee echt niet)

En we moeten ze, overheid en islam, nog dankbaar zijn voor de verrijking en de ranzige halaldöner ook. Waar doen we/ze het nog allemaal voor.

Gallemies | 17-10-13 | 14:06

De echte Stolwijker | 17-10-13 | 13:48

Dus als de volgende keer de vuilnisman langs komt zegt u: Nee laat maar meneer De Vuilnisman, dat afval verwerk ik zelf wel..

nielsjuuh23 | 17-10-13 | 14:06

Van Rossem,
als Nederland de regering zou krijgen die ze verdienen dan zou Bakito MP zijn en mathijs supra hofnar!

miko | 17-10-13 | 14:05

Bij elk debat waar Magda Berndsen aan meedoet zou je moeten beginnen aan haar te vragen of ze haar te veel ontvangen geld al heeft teruggestort. Zo nee, gelijk die boel boycotten!!
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/04/...

leef!! | 17-10-13 | 14:05

Plassterk zegt dus gewoon keihard dat het geen kwaad kan die 16 miljoen onbetrouwbare klootzakken allemaal in de gaten te houden.
Hoe ver kan die Haagse kliek gaan voordat er eens serieus een volksopstand komt?
Heel ver denk ik,de schapen hebben immers "toch niks te verbergen".
Afin,foeballe op de TV vanaaf?

zwellevertje | 17-10-13 | 14:04

He Plasterk, ben je nou echt zo dom? Amerikanen spioneren voornamelijk in het buitenland om zichzelf een oneerlijk concurrentievoordeel te geven (i.e. bedrijfsspionage).

VerenigingVanDieven | 17-10-13 | 14:03

Nequebard | 17-10-13 | 13:51
Dat zeg ik ook niet, sterker, ik vind juist dat deze regering het land een ongekende economische en maatschappelijke schade toebrengt. Hoe eerder deze nivellerende boekhoudersclub het veld ruimt hoe beter. Waar ik bezwaar tegen maak is de heersende mode om alles wat academisch is te verguizen. Het hoort allemaal een beetje bij het sfeertje dat Geert en zijn meelopers proberen te creëren, een sfeertje waarbij iedereen die niet af en toe vloekend op de grond spuugt in een volkswijk in Deventer of IJmuiden onbeperkt mag worden beschimpt.
Maar niet alle academici zijn Stapels. Ik denk dat veel artsen, chemici, waterbouwkundigen en ingenieurs de samenleving er af en toe best een beetje op vooruit helpen.

De echte Stolwijker | 17-10-13 | 14:00

Ik begrijp de logica van MinBiZa Ronald Plasterk(PvdA) wel.
Voor gevaarlijke Eurofielen en de varkens van George Orwell zit de wereld vol met keiharde terroristen. Mensen die glashard weigeren te geloven dat de EUSSR onsche welvaart en vrede veroorzaakt; burgers die de islam als een oorzakelijke bron van armoede en achterlijkheid zien; burgers die Greenpeace niet steunen; mensen die de PvdA een slappe corrupte bende uitvreters vinden;
en vooral: burgers die PVV stemmen.

Nee, Nederland zit vol met mensen die zich schuldig maken aan meningdelict. Op een goede dag moeten die een heropvoeding krijgen voor hun eigen bestwil, denk aan de logistiek die daarbij komt kijken.
In kaart brengen van het probleem is verstandig.

Jan Passant mk2 | 17-10-13 | 14:00

De overheid is er niet voor u, maar voor zichzelf.

Z. Uurpruim | 17-10-13 | 13:59

Alleen Tbs'ers op proefverlof, kopschoppers, zakkenrollers, draaideurcriminelen, politici en meer van dat tuig zijn onschuldig totdat de rechter heeft gesproken. De normale burger is bij voorbaat schuldig aan snelheidsovertredingen en terrorisme. Valt me nog mee dat uit naam van terrorismebestrijding niet de doodstraf voor iedere klokkenluider wordt ingevoerd.

bijna_raak | 17-10-13 | 13:57

Laat ze maar afluisteren, de meeste terroristen zijn toch van PvdA-huize. Ruimt dubbel zo lekker op.

genoegisgenoeg | 17-10-13 | 13:56

Wat is de definitie van een terrorist? Wat zijn dan die zoekacties binnen die metadata? Nu zoekt met nog naar dragers van bomgordels, straks bent u de pineut als u iets vervelends zegt over steeltuig uit het Oosten, want dan bent u een racist en dat is strafbaar volgens de Tollerance Commission. We worden genaaid met onze broek aan. Het zijn niet voor niets besloten briefings.

Afgeschminkte Bassie | 17-10-13 | 13:54

Kunnen moslimterroristen wel met computers overweg? Hier op GS vind ik ze niet veel.

Max Navelstaar | 17-10-13 | 13:53

Dit kan helemaal niet, een volks vertegenwoordiger is doet wat het woord al zegt, hij vertegenwoordigd het volk. Hij kan dus ook geen geheimen hebben voor het volk en moet vrij kunnen praten. Als bepaalde partijen menen dat het anders is moeten ze voor zichzelf eens na gaan voor wie ze daar zitten. Uiteraard is die voorzitter Berndsen, graaiende en falende politie korpschef, die wil alles geheim houden.

Toetsiemonster | 17-10-13 | 13:53

@De echte Stolwijker | 17-10-13 | 13:48 |
De mensen die ons nu regeren, zijn helemaal niet slim. Ze zijn sluw, oneerlijk, maar zeker niet slim. Als je kijkt naar het beleid dat ze de afgelopen decennia hebben gevoerd, dan denk ik oprecht dat we beter af zouden zijn als we in hun plaats 'heftruckchauffeurs' zouden verkiezen.

Nequebard | 17-10-13 | 13:51

Natuurlijk vinden de controlfreaks in den haag het goed dat hun kiezers worden bespied, best handig om te weten wie al die pro-Wilders uitlatingen doen op GS.

drs.Aeneid | 17-10-13 | 13:50

nielsjuuh23 | 17-10-13 | 13:43 |
Helemaal met je eens. We moeten de lat niet zo hoog leggen, maar gewoon allemaal het VMBO af proberen te maken, op de heftruck gaan zitten met een Telegraafje erbij. Al die duur pratende mensen met ambities die slimmer zijn dan jij... Dat moeten we niet willen!

De echte Stolwijker | 17-10-13 | 13:48

Partij van de lAndverraders!

Dömper | 17-10-13 | 13:48

Wat een stem en accent heeft die vent... Ik dacht eerst dat het een LuckyTV was

Sabbey | 17-10-13 | 13:47

Goed gedaan, Bontes!

huh, ian? | 17-10-13 | 13:47

Waarom proberen ze te voorkomen dat gekozen volksvertegenwoordigers hun werk kunnen doen? Ze kunnen alles wel een 'besloten briefing' noemen en dan hoeft de burger nooit meer te weten wat er staat te gebeuren.

Valt allemaal binnen een soort nieuw totalitarisme waarin de regerende klasse de informatie beheerst. Zij bepalen wat er wel en niet gezegd mag en kan worden, zij weten alles wat er door de burger gezegd wordt, ze weten waar je woont en met wie je samenwoont en met wie je omgaat en zelfs naar wie je allemaal mails hebt gestuurd in de afgelopen tien jaar.

En de journalistiek doet daar gezellig aan mee. De kwestie-Demmink hebben ze jarenlang uit de pers gehouden en over onderwerpen die onwelgevallig zijn voor de politieke elite - Europese Unie kost steeds meer geld, of tweederde van de Marokkanen is minstens één keer aangehouden - horen we ze al helemaal niet.

Het is tijd dat we deze hele klasse afzetten. De journalisten, de politici, de academici, de bestuurders bij de semi-overheid en onze goede vrienden in Brussel. We kunnen ze niet vertrouwen. Ze behartigen onze belangen niet, maar eisen wel dat wij gehoorzamen. Ze heffen erg veel belasting, maar willen niet dat we precies weten waar dat geld heen gaat. Ze wantrouwen ons, maar willen dat wij onze leiders vertrouwen. En dat gaat niet meer.

Nequebard | 17-10-13 | 13:47

Weer zo'n amateuristische PVV-hooligan die er niets van snapt. Wel bij een besloten meeting willen gaan zitten, maar je vervolgens niet aan de afspraak houden. Ik vind die spionagepraktijken ook een schande, maar als je je mond niet wenst te houden, blijf dan weg bij dergelijke meetings. Tenenkrommend, dit PVV-tokkievolk.

De echte Stolwijker | 17-10-13 | 13:44

blinde kip | 17-10-13 | 13:39

Met academisch Nederland bedoelt u al die koekwauzen die onzin verzinnen (heb altijd al willen weten of mensen die vlees eten ook echt kleautzakken zijn?!), dit in een boekje bundelen en hier vervolgens een Prof. Dr. Ir. titel voor krijgen?

nielsjuuh23 | 17-10-13 | 13:43

De grootste terroristische bende zit toevallig wel in den Haag want daar hebben ze een gigantische bom onder Nederland gelegd.
Het is alleen nog wachten wanneer die ontploft.

Che_cuevara | 17-10-13 | 13:42

De NPO is met 50 miljoen afgekocht, dus die zullen dit niet melden. De Pak van de Armen partij is heilig.

BroodenSpelen | 17-10-13 | 13:42

Bontes, is dat die man met die marter op zijn hoofd?

Einde van de Domheid | 17-10-13 | 13:41

Er is een verschil tussen in Nederland Nederlandse burgers bespioneren of via een andere weg een terroristische Nederlander op het spoor komen.

Lijkt me logisch... | 17-10-13 | 13:41

Daarom: geen leiders. Moeten we niet willen met z'n allen.

Coolchwip | 17-10-13 | 13:41

*Wachtend op Nederlandsche variant van de Patriot Act*

nielsjuuh23 | 17-10-13 | 13:41

ene die plasslap is zelf de grootste terrorist an nederland, want waarom liet ie zn baard staan

dictatorgio | 17-10-13 | 13:39

Uitgekotst door academisch NL, straks door het hele land. Goed gedaan, ome Roon.

blinde kip | 17-10-13 | 13:39

Ik begin er inderdaad steeds meer voor te voelen, terrorist worden.

Causa Sui | 17-10-13 | 13:39

vergeet ivo dronestelten niet,

dictatorgio | 17-10-13 | 13:39

Met al dat nieuws over de NSA zou je toch zeker zeggen dat terroristen hun acties niet meer op internet plannen?

EllaRouvoet | 17-10-13 | 13:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken