Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fijne Dag van de Duurzaamheid allemaal!

HulkVleesch.jpgDingen bezitten. Wilt u daar NU mee ophouden? Dat is beslist niet duurzaam namelijk. Bezit is passé. We moeten gewoon spullen ruilen en recyclen met ons allen. Als het koud is blijft u met uw tengels van die thermostaat af: met het hele gezin in spekmantruien gehuld blauwbekken kan ook en is veel knusser dan een loeiende CV ketel. Duurzaam is niet saai of spartaans, duurzaam is het nieuwe luxe! Duurzaam is ludiek! Duurzaam is woordspelingen, Low Car Diet bijvoorbeeld, een speelse knipoog naar de Low Carb-diëten! Hiero, een NS treintje laten rijden, dat lukt normaal gesproken nevernooit maar in een 'ludiek en sociaal' (het staat er echt) bewustwordingsproject via microblogdienst 'Twitter' is dat een fluitje van een cent. Achter dit naar tofu riekende duurzaamheidsgedram zit lobbyclub Urgenda, een clubje ligfietsers en linnentasjesdragers die de link met de Paarsebroekenwereld effectief hebben gelegd. Allemaal aandachtshoerend gepruts in de milieumarge natuurlijk. Het is superkek om sociaalmediaal de eigen duurzaamheid te etaleren met leuke doe-mee activiteiten, en voor bedrijven en politici is het een uitgelezen kans om zich te profileren als bewust en betrokken. Toch, GroenLinks? (Wie zou het Groene Lintje winnen? Spannond!) Maar het zet weinig zoden aan de dijk, een handvol hipsters die niet verder kijken dan hun modieuze (en duurzame!) baard lang is en hun grote groene economieslopende gelijk opdringen aan hun vleesetende, autorijdende, consumerende en wél elke dag douchende medemens. Want India. Want China. Want Oostblokkië. Volstrekt wereldvreemde energieverspilling dus, de Dag van de Duurzaamheid, maar het geeft zo'n lekker warm gevoel van binnen. Handig, als de CV toch niet aan mag.

Reaguursels

Inloggen

He GS niet zeuren over de opmerking van verandering naar minder bezit. Dat zit 'm namelijk ook in diensten als spotify, e-boeken en trom trom trom telelefoonboeken...

Wel consequent wezen!

harstef | 11-10-13 | 03:04

Waar zit de bedenker van deze ongein? Ik wil dolgraag mijn biertje bij hem recyclen, kan dat?

RightOfMind | 10-10-13 | 21:27

Afgeschminkte Bassie | 10-10-13 | 17:22
Lol.
Ze zouden t nog doen ook als ze de kans zagen in den haag.
Het ontwikkelen van achterdeur beleid kunnen ze goed.
Maar dit zou ze zelf ook n lieve duit kosten, gezien al die scheten die ze laten daar in den haag.
De ene scheet is nog niet opgelost of de ander is al in de maak met rutte als opperstinker. :)

amin | 10-10-13 | 19:40

Er is echter een kentering aan de gang. De zuurlinkse stinkhippie begint zo langzaamaan plaats te maken voor lieden die streven naar duurzaamheid en die ook streven naar meer vrij ondernemerschap en zwaardere straffen. Zeg maar GL 2.0:

www.groen-liberaal.com

Krieties | 10-10-13 | 17:37

@amin | 10-10-13 | 14:31
Het is wachten op de chip die de uitstoot van methaangassen waarneemt en daarbij behorende CO2 tax automatisch van je rekening afschrijft. Dan kan je snuiven wat je wilt... betalen zal je.

Afgeschminkte Bassie | 10-10-13 | 17:22

Duurzaamheid. Nivelleren. Solidariteit. Klimaatneutraal. Wat er ook 'bedacht' wordt, het kost steeds weer geld.

natte krant | 10-10-13 | 17:01

het lijkt me heel duurzaam om wat onrendabele nep-nederlanders eruit te flikkeren

denoorman | 10-10-13 | 15:56

@Russells Teapot | 10-10-13 | 15:37
"Duurzaam" moet natuurlijk "onduurzaam" zijn hierboven. Sorry.

Russells Teapot | 10-10-13 | 15:43

Op dit soort dagen is het zaak om je zo duurzaam en spilziek mogelijk te gedragen.

Want in tegenstelling tot wat deze hippies beweren, is dat wat ze éigenlijk van ons willen: dat wij Slechte Mensen ons ook als Slechte Mensen gedragen, zodat zij zich lekker Goed kunnen voelen. Want wat het het voor nut om een Goed Mens te zijn, als er geen Slechte Mensen zijn om jezelf positief mee te kunnen vergelijken?

Dus ik laat de motor van de auto vandaag maar de hele dag draaien. Langslopende hippies kijken misschien dan wel afkeurend, maar stiekem zijn ze blij dat ze weer iets zien waar ze verontwaardigd over kunnen zijn, en dat een aanleiding kan vormen om hun eigen status als Goed Mens te consolideren bij hun medehippies.

En ik ben natuurlijk altijd bereid om mijn medemens een goede dag te bezorgen, zelfs al zijn het hippies. Zo ben ik dan weer wel.

Russells Teapot | 10-10-13 | 15:37

Hmmm, Groenlinkers. Die gaan toch met een zinkende dieselboot naar Zanzibar enzo ..?

Mammeloe | 10-10-13 | 15:19

de grote Anti | 10-10-13 | 15:04 | + 0

Ik ontbijt nooit. Dus wel grappig dat je dat zegt. Ik ben geen snoeper en zuivel gebruik ik mondjesmaat bij het koken. Granen kun je makkelijk vervangen door noten.

Baby Rasta | 10-10-13 | 15:14

@Baby Rasta | 10-10-13 | 14:55
Ik zie eerder de stap in je volproppen met graan, zuivel en suiker.

de grote Anti | 10-10-13 | 15:04

En morgen is het alweer 'Coming Out Day'. Prima aanleiding voor overheidspersoneel om zich te 'outen' als klimaatscepticus. En over een jaar checken we hoe tolerant de overheid omgaat met mensen die 'anders' zijn.

AgentKrol | 10-10-13 | 15:03

de grote Anti | 10-10-13 | 14:36 | + 0

Ik geloof daar ook in. De onderkant van de piramide kan wat mij betreft kleiner. Daarom zei ik dat ik me beperk tot vis en zeevruchten. De rest van de piramide daar heb ik geen bezwaar tegen. Zie de stap in vlees consumptie.http://www.dehormoonfactor.nl/wp-content/uploads/2011/09/paleo-dieet.jpg

Baby Rasta | 10-10-13 | 14:55

Ik heb geen kinderen, wil ze niet, krijg ze niet.
Da's pas duurzaam.
Plastic afval gewoon in de kliko, het wordt verbrand en gerecycled tot electriciteit.

Kantinekoffiezetten | 10-10-13 | 14:51

baba4oog | 10-10-13 | 14:47 | + 1 -

Precies. Ben wel benieuwd hoe de aarde in andere universa van het multiversum aan toe is.

calamiteiltje | 10-10-13 | 14:50

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 14:36
Ut!

Ommezwaai | 10-10-13 | 14:49

'n Dagje modieus geneuzel om het wankele zelfbeeld wat op te vijzelen. Want o, o, o, wat moeten we ons toch verexcuseren voor het feit, dat we bestaan en het ons omringende daardoor tot last zijn.

baba4oog | 10-10-13 | 14:47

Jim Lovell | 10-10-13 | 14:40 | +

Paar liter olie erbij tot je nokken onder liggen. Gaat ie wel roken hoor.

calamiteiltje | 10-10-13 | 14:46

Uiteindelijk heb je alles in bruikleen. Tot aan de atomen van je lichaam.

calamiteiltje | 10-10-13 | 14:44

Jim Lovell | 10-10-13 | 14:40 | + 0

Ik vier deze dag om maar weer eens een kapotte spaarlamp te vervangen , de 2e deze maand.
En ja ik zal deze kapotte spaarlamp bij het chemisch afval doen.

Eurotokkie | 10-10-13 | 14:44

Perfect! Ook geen belasting meer betalen dan, want niet meer nodig begrijp ik ...?

Happy Atheist | 10-10-13 | 14:43

steven paul | 10-10-13 | 14:33 | + 0

En daar heb je het dus juist vout waarde. Het is gewoon een gewaarwording dat het wel kan. www.youtube.com/watch?v=yML3uofBcr0

Baby Rasta | 10-10-13 | 14:43

@amin | 10-10-13 | 14:37
Hergebruik, altijd goed.

rara | 10-10-13 | 14:42

Je kopje koffie niet opdrinken = duurzaam.
Kleding niet dragen = duurzaam.
Je sigaret een beetje nat maken = duurzaam.

de grote Anti | 10-10-13 | 14:42

Om deze dag te vieren rij ik na het werk volgas in de derde versnelling naar huis. Helaas geen rookwolken, want roetfilter.

Jim Lovell | 10-10-13 | 14:40

Goed, leuk om te horen van lnkse hoek dat 'bezit passé is'. Dan gaan we nu even redeneren.
Het betekent dan ook dat solidariteit, ofwel afstaan van bezit, ook niet meer nodig is. Als bezit passé is, is rijkdom of verschil van inkomen dat ook, immers, als je niks hebt is het doel bereikt. Links hoeft zich dus ook niet meer druk te maken om diegenen die wel bezit hebben. Shut the Fuck dus op en laat mij lekker passé zijn.

Masturwasbeert | 10-10-13 | 14:40

Baby Rasta | 10-10-13 | 14:32
Goed, dan pakken we de Mac. Check hoe duurzaam die burgers zijn. Na 4 jaar nog steeds goed!

www.youtube.com/watch?v=4IGtDPG4UfI

Botte Hork | 10-10-13 | 14:40

Duurzaam = belasting

Eurotokkie | 10-10-13 | 14:39

@ Nanninga Duurzaamheid is niet een uitruil tussen economie en netuur, het is booming business, en als NL niet vergroent liggen we straks op de economische composthoop met onze ouwe economie! Ff kopje erbij ouwe!

Brimstich | 10-10-13 | 14:37

Aanvulling op amin | 10-10-13 | 14:07 | 2
Hoe duurzaam is de ban van Bakito?

amin | 10-10-13 | 14:37

@Baby Rasta | 10-10-13 | 14:20
Ik begin eigenlijk wel te geloven in het paleo principe. Gewoon vrij simpel, zonder jezelf dus vol te proppen met brood en zuivel. www.google.nl/search?hl=nl&site=i...
En UITERAARD zit daar wel vlees bij. Maar dan wel zo zuiver mogelijk en goed vlees. Zonder een waslijst aan toevoegingen en smaakversterkers.

de grote Anti | 10-10-13 | 14:36

toetanchamon | 10-10-13 | 14:33
En waarschijnlijk door de Morsi aanhangers na 6000 jaar weer tot de grond aan toe geschonden gaat worden.

Ommezwaai | 10-10-13 | 14:36

@Ommezwaai | 10-10-13 | 14:34

Geef mijn K terug dief!

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 14:36

oninging Beatricks | 10-10-13 | 14:31
Mooi!
Het kan immers niet voldoende gememoreerd worden op deze panelen...

Ommezwaai | 10-10-13 | 14:34

Ja, "duurzaam" zijn, zodat er nog wat overblijft om de tsunami van kansenmensen uit de intensieve mensenfokkerij (die "derdewereld" heet) een plek te geven van waaruit zij hun vuilniszakken kunnen werpen.

"Duurzaam" zijn, zodat er meer voer voor nog meer plofmensen ingevlogen kan worden op plaatsen waar anders niemand zou overleven.

Soms is de moraal van de beschaafde menschen aan hun kant van de brede fatsoenskloof wat moeilijk te volgen.

Jan Passant mk2 | 10-10-13 | 14:34

@Baby Rasta | 10-10-13 | 14:29
De nadruk was meer op "hippie" bedoeld dan op "rasta". Met name vanwege het betweterige "ik ben wel goed bezig". Dat maakt je een typische groenlinkser. Het lachwekkende is juist, dat je dat pas sinds kort doet. Het effect is dus, als er al een effect is, nog maar minimaal. En het is nog maar de vraag of je het vol houdt. En dan wel de gemiddelde reaguurder de maat willen nemen. Een hippie dus (met rastahaar).

steven paul | 10-10-13 | 14:33

Duurzaam is wat er vroeger in egypte werd gebouwd en na 6000 jaar ongeschonde weer tevoorschijn komt.

toetanchamon | 10-10-13 | 14:33

Persoonlijk heb ik een hekel aan koude.
De opwarming van de aarde kan mij niet snel genoeg gaan.
Momenteel ben ik op zoek naar een BMW 760, gewoon omdat het kan en moet!

Ommezwaai | 10-10-13 | 14:32

Botte Hork | 10-10-13 | 14:25 | + 0

Weet je allemaal wat er in die burgers zit voor troep? Dat is gewoon aan elkaar geplakt vlees.

Baby Rasta | 10-10-13 | 14:32

Briljante lijst van meest duurzame mensen van Nederland. Wubbo en Bea hebben waarschijnlijk de meeste kilometers van Nederland in hun leven afgelegd en daarmee een co2 footprint van hier tot aan de maan.

Petrus de Rewa | 10-10-13 | 14:32

Denk niet dat Groenlinks beseft dat mijn 1.2 benzine auto zuiniger is dan hun belastingvrije en milieuverpestende prius. Maarja, hippies zijn al zo wereldvreemd als de nete, dus verder onderzoek doen naar bepaalde dingen waar ZIJ niet beter van worden doen ze dan ook niet.

LangeTijdGeleden | 10-10-13 | 14:32

Afgeschminkte Bassie | 10-10-13 | 14:17 | 1
Als je na het laten van een scheet voorover bukt om hem weer op te snuiven ben je ook duurzaam bezig.
m.youtube.com/watch?v=OM9jhGiIAFM&...

amin | 10-10-13 | 14:31

@Botte Hork | 10-10-13 | 13:48
@Ommezwaai | 10-10-13 | 14:29

Ja jongens ik weet het
...

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 14:31

rara | 10-10-13 | 14:28
Hopelijk erg duurzaam...
En dat ie maar decennia mee mag gaan!

Ommezwaai | 10-10-13 | 14:30

steven paul | 10-10-13 | 14:22 | + 2

Jong geleerd. Ik ben ook krenterig. Een jas en schoenen kies ik uit voor 3 jaar. Pas als er gaten in komen vervang ik ze. Rasta haar is ook nog eens handig, want shampoo met die korreltjes die uiteindelijk in zee belanden gebruik ik ook niet. www.p-plus.nl/nieuws/microplastics-mic... En Rasta haar houdt je hoofd ook nog eens warm in de winter.

Baby Rasta | 10-10-13 | 14:29

@Ommezwaai | 10-10-13 | 14:24
Hoe duurzaam zou de ban zijn?

rara | 10-10-13 | 14:28

Baby Rasta | 10-10-13 | 14:20

Komop man, laten we naar de Burger King gaan en een paar Whoppers gaan hakken.
Ik trakteer.

Botte Hork | 10-10-13 | 14:25

Duurzaam bestaat niet. Het is slechts een toverwoord om zaken in het positieve te plaatsen en mensen door de strot te duwen. Wat duurzaam is kan niemand vertellen of bewijzen.

doskabouter | 10-10-13 | 14:24

Mijn dag is sowieso al goed...
Bakito een ban van Joris!

Ommezwaai | 10-10-13 | 14:24

@Baby Rasta | 10-10-13 | 14:20
Kortom, je bent gewoon een hippie, met je rastahaar.

steven paul | 10-10-13 | 14:22

Goed, dan doe ik dus elke dag aan duurzaam. De thermos heb ik idd niet elke dag aan ook niet in de winter. Het is hier geen Siberië. Dus als het vriest doe ik gewoon 3 dekbedden aan als ik ga slapen. Verder eet ik sinds kort kort geen vlees meer maar ben ik pescotariër. De vleeseters en in zekere zin de varkenseters, die wens ik veel succes met hun hartinfarct. Denk daar maar een bij na als die infarct intreedt. www.youtube.com/watch?v=Oc3GmvRJxcY

Baby Rasta | 10-10-13 | 14:20

Jullie hebben het altijd over Tofu riekende mensen maar in werkelijkheid ruiken dit soort mensen en hun huizen naar ouwe wierrook en mottigheid. En ze zijn vaak een beetje smotsig. Dus.

spijs plettinum | 10-10-13 | 14:20

@Terpen-tijn | 10-10-13 | 14:09
En ondertussen bouwen ze elders in de wereld een wolkenkrabber waarmee je een auto kan smelten, dit op kleine schaal en je kunt prima een stokstaartje garen.

Causa Sui | 10-10-13 | 14:17

Nobeltje | 10-10-13 | 14:13
"Goed- Hard werken, beloning naar werk, je gedragen, genieten van leuke en lekkere dingen, het aan de schandpaal nagelen van niet sociale levensvormen"

Moehaha, u heeft mijn dag goed gemaakt.

Mark Smith | 10-10-13 | 14:17

Scheten laten is nog niet verboden toch?
Massaal bruine bonen vanavond en de atmosfeer vullen met methaangassen. We zullen ze leren!

Afgeschminkte Bassie | 10-10-13 | 14:17

Ik wordt ook kots-braak-ziek van die groene gordijnen die overal worden opgehangen en van de groene was die overal gedaan wordt.
GeenStijl zie ik als een van de meest duurzame vormen van waarde toevoeging op het sociale vlak.
Hier wordt snel en meestal juist beoordeeld wat goed gedrag en wat slecht gedrag is.
Fout - Graaien, bejaarden en invaliden beroven, a-sociaal gedrag.

Goed - Hard werken, beloning naar werk, je gedragen, genieten van leuke en lekkere dingen, het aan de schandpaal nagelen van niet sociale levensvormen.

Nobeltje | 10-10-13 | 14:13

Wat ook altijd zo vervelend is, als je net lekker in een warm bad heb gelegen voor een paar uur (telkens wat warm water erbij laten lopen) dan zit ik helemaal onder die glibberige fenjal bad zooi en moet dan weer in de warme douche om het af te spoelen. En als ik dan eindelijk uit de bloedhete dampende badkamer stap moet uiteraard de cv weer voluit. Lastig, lastig..

de grote Anti | 10-10-13 | 14:12

Daarom gebruik ik alleen nog plastic, de meest duurzame stof ooit.

Parsons | 10-10-13 | 14:11

@Nequebard | 10-10-13 | 14:08
Wat moet je nou met een remmende voorsprong als die ook nog eens veel te duur is?

steven paul | 10-10-13 | 14:10

Weet je hoeveel bomen in houtskool veranderen in Afrika? (de meesten koken op houtskool)Het maken en verbranden van die zooi geeft ook dubbele vervuiling.
Daar valt niet tegenop te duurzamen.

Terpen-tijn | 10-10-13 | 14:09

Heb er ooit een op de snelweg uit de auto gegooid, eerst moest ik m ophalen, bij hem thuis, moest ik m'n schoenen uittrekken, want wit wollen tapijt, toen moest ie nog zn tiggranenbroodjes smeren en inpakken in zilverfolie dat hij daarvoor zo te zien al had gebruikt als hoedje en toen ik hem eindelijk met z'n gevulde linnen tasje en sandalen in de auto had, begon ie te zeiken over hoe vervuilend het was zo'n vieze auto, de route zou gaan van A'dam naar Den Haag dus ik dacht wel.. ik wacht even tot ik de stad uit ben... en na zo'n een kwartiertje km's trekken op de snelweg heb ik hem eruit gegooid, bij zo'n windmolen langs de weg en dat voelde echt goed.
Ik zou t zo weer doen.

Causa Sui | 10-10-13 | 14:08

Ergens is duurzaamheid wel iets goeds. We zullen de komende decennia moeten vechten om grondstoffen, van goud en bauxiet tot drinkwater en landbouwgrond. Als wij beter met onze grondstoffen om kunnen gaan - en misschien grondstoffen kunnen winnen uit oude voorwerpen, die we in overvloed hebben - dan zullen wij rond 2030-2040, wanneer de acute wereldwijde tekorten ontstaan, een voorsprong hebben.

Maar de klimaatlobby? De mensen die gigantische subsidies krijgen voor het neerplempen van windmolens die bij teveel wind niet werken? De mensen die hun eten alleen halen bij de Marqt en iedereen af lopen te zeiken die geen elektrische auto kan betalen? De wereldverbeteraars die vinden dat we allemaal eerlijk moeten delen, ook als dat ons einde betekent? Kortom, de mensen die dit organiseren? Dat zijn schoften.

Nequebard | 10-10-13 | 14:08

Hoe duurzaam is de dag van de duurzaamheid?
Hoe duurzaam is hun ligfiets, hun soyamelk, hun telefoon/computer met internet.
Hun houtkachel (zelfs met FSC hout) is ook nogal vervuilend. Stel je eens voor als we morgen met alle +16000000 nl-ers hout gaan stoken! ( roken kan echt niet meer)
Hoe duurzaam zijn hun woorden en hoe duurzaam hun daden.
Hoe duurzaam zijn hun vluchtige tweets.
Duurzaamheid is net zo vluchtig als het leven.
Je wordt (al dan niet op verantwoorde wijze) gemaakt en gaat kapot.
Als ze echt ieys verantwoordelijks willen doen laten ze zich duurzaam steriel maken zodat ze iig. niet voor nageslacht zorgen en de wereldbevolking niet de pan uitgroeit.

amin | 10-10-13 | 14:07

Speciaal voor deze gelegenheid zal ik alle kachels in mijn pand vandaag op 32 graden zetten, en omdat dat natuurlijk een walgelijke sauna gaat worden gaan vandaag ook alle airco's op vol vermogen blazen.

Tot slot zal ik mijn Amerikaanse 5 liter V8 de hele da stationair laten draaien op de parkeerplaats.
Allemaal. Omdat het kan.

Botte Hork | 10-10-13 | 14:04

Ik heb de rest van de dag toch niets meer te doen, ik ga lekker rondjes rijden met de Audi.

Bluto Blutarsky | 10-10-13 | 14:02

Ik kom uit een prima milieu.

bottlebaby | 10-10-13 | 13:59

Bij deze een duurzaam reaguursel.

Alles is kut.

Djengo123 | 10-10-13 | 13:57

En als die socialisten je dan eindelijk duurzaam-dakloos hebben gekregen, komt er een PvdA'er langs....

stom schaap | 10-10-13 | 13:57

Duurzaam is ook flessenwater te gebruiken, om de waterleiding te ontzien.

Terpen-tijn | 10-10-13 | 13:56

Wij hebben de afgelopen dagen de cv niet aan gehad, want heerlijk buiten zitten dankzij krachtige terrasverwarming. En 's avonds 5 spaarlampje van 11 Watt aan, wegens gloeilamp verboden. Stukken duurzamer dan een Russische koude cel, of niet? Kan allemaal, omdat in mijn visie olieplatformen OK zijn. De kachel moet wel kunnen branden; binnen en buiten.

Ton Plafond | 10-10-13 | 13:55

Leave mijn ligfiets alone!Ben nog steeds blij met mijn snelle Optima Baron lowracer.Draag wel een paarse wielrenbroek.

Space2012 | 10-10-13 | 13:54

Vanavond een stukje walvisvlees met gifpiepers en keniaanse bonen. Een stukje ingevlogen ananas na. Daarna doe ik een ramkraak op de milieustraat, laadt m'n busje vol en gooi al die troep in het bos.

steven paul | 10-10-13 | 13:54

Duurzaam, boeiend! Ik heb wel bijna een paar ligfietsers gerecycled omdat ik ze niet zag aankomen. Kuthippies!

Jim Lovell | 10-10-13 | 13:54

steven paul | 10-10-13 | 13:40
"Duurzaam" is een woord uit het karaktermoordjargon van de socialisten.
Zij verdelen de wereld in Goed en Fout.
Goed zijzelf, Fout de andersdenkenden.

Voor henzelf claimen ze alle "Goede" waardeoordelen: eerlijk, sociaal, tolerant, rechtvaardig, duurzaam, milieubewust betrokken, verschillig, lief voor dieren, vrede etc.
Volgens het linkse goed-foutmoralisme is dan iedere andersdenkende automatisch verdacht: oneerlijk, asociaal, intolerant, onrechtvaardig, verspillend, milieucrimineel, egocentrisch, onverschillig, dierenbeul, oorlogsbelust, etc.

Dit alles wordt niet met feiten gestaafd (integendeel; overal waar het socialisme heerste was het een gruwelijke, onrechtvaardige bende).
Maar gewoon met propaganda door de bevriende media en onderwijzend personeel, in de koppen van de bevolking gehengst.
Karaktermoord van het ergste soort: de politieke.
.

Merlot | 10-10-13 | 13:52

Ik verzamel hippies in de kelder en gebruik hun lichaamswarmte om het huis te verwarmen, ook erg duurzaam. Soms moet je ze wel onder schot even laten rennen anders heeft het niet echt veel nut.

de grote Anti | 10-10-13 | 13:51

@dolffie | 10-10-13 | 13:48
NIet alleen lenen ze, de meesten eigenen zich ook nog eens gewoon belastingcenten toe.

steven paul | 10-10-13 | 13:51

seven | 10-10-13 | 13:46
Hé, Ab O, al een tijd niets meer van gehoord. Kijken of we deze winter weer allemaal dood gaan aan de één of andere mysterieuze ziekte tenzij we nu allemaal gevaccineerd worden met een door Ab mede ontwikkeld medicijn.

spanarchist | 10-10-13 | 13:49

@Welles! Nietes! | 10-10-13 | 13:47
D naar boven schiet.

Welles! Nietes! | 10-10-13 | 13:49

voor veel duurzame types is het leven gebouwd om het lenen van andermans spullen. Zo hoeven zij zelf niet een boormachine, praktische auto te kopen maar leen die gewoon van de buren. Tot en met het wifi signaal aan toe. En als ik dan toch rij en toevallig een richting op ga die hen uitkomt willen ze mij rijden of naar het staion brengen omdat omrijden niet zo erg is.

groen links mensen hebben soms goede ideeen maar zijn zelf zo hypocriet als mogelijk is.

dolffie | 10-10-13 | 13:48

Methaan is toch slecht? Bruine bonen en eieren vandaag dus.

Meeroever | 10-10-13 | 13:48

Ik ben benieuwd wat Bakito ervan vindt.
Koninging Beatricks | 10-10-13 | 13:45

Ghehehe.. Die is zojuist even voor onbebaalde tijd in de isoleercel gepleurd door Joris ;-)

Botte Hork | 10-10-13 | 13:48

Che_cuevara | 10-10-13 | 13:45
In tegenstelling tot het snelle en opwindende leven dat je nu leidt?

Mark Smith | 10-10-13 | 13:48

@Cuyahoga | 10-10-13 | 13:43
Wel uurzame spuitbus slagroom nemen natuurlijk he? want die eigenklop slagroom moet in 1 dag op dus niet duurzaam volgens mij.

Welles! Nietes! | 10-10-13 | 13:47

Goed dat er bewustzijn voor het milieu wordt gekweekt. We zijn hard bezig onszelf naar de bliksem te helpen.

Mark Smith | 10-10-13 | 13:46

@Cuyahoga | 10-10-13 | 13:43
Mmm, hoe laat eten we?

Che_cuevara | 10-10-13 | 13:46

Mooi man, kun je op je niet duurzame iPhone gan bloggen op een niet duurzaam twitter over duurzaamheid.

Mastermattie | 10-10-13 | 13:46

Verlichting aan, verwarming hoog, raam open anders wordt het te warm, kraan open, wasmachine aan omdat ik een paar sokken moet wassen, motor draaiende omdat stel je voor dat ik plots weg moet.. Vergeet vast nog dingen maar het moet een goed begin zijn!

Nietvoordekat | 10-10-13 | 13:46

Urgenda is de toko van transitiehoaxer Prof. Jan Rotmans. De hoeveelheid verschillende belangenverstrengelende petten die hij opheeft, daar valt z'n EUR collega Ab O. bij in het niet.

seven | 10-10-13 | 13:46

Als ik op de weg rij staat het groen altijd rechts... dat is dan ook meteen één van de items die Oijk zal inbrengen om dit kabinet in staat te stellen te blijven watertrappelen in plaats van verzuipen...

Hyppo Kriet | 10-10-13 | 13:46

Steeds meer mensen zullen wel moeten. Duurzaam is geen keuze meer dankzij sloopkabinet Rutte 2.0

Botte Hork | 10-10-13 | 13:46

Als we alles gaan doen zoals die geitenwollensokkenbreiers willen gaat het hier maar een saaie boel worden.
Kunnen we die hippies niet allemaal in een hutje op de hei zetten. Zij blij, wij blij.

Che_cuevara | 10-10-13 | 13:45

Ik ben benieuwd wat Bakito ervan vindt.

Koninging Beatricks | 10-10-13 | 13:45

Baarden zijn mileuonvriendelijk, krabben kost energie, denk aan alle bacteriën die erin zitten die verspreid worden, waardoor mensen ziek, etc. Het ziet er niet uit, maar dat is eigenlijk ook meteen de overeenkomst met bijna alles wat het stempel milieuvriendelijk krijgt.

TheseDays00 | 10-10-13 | 13:45

Ik wordt altijd wat recalcitrant van dit soort projectjes. Zo dus maar eens even kijken of er nog wat mooi nieuw spul te koop is in de binnenstad.

Omkoal | 10-10-13 | 13:44

Ik sta op het punt om boodschappen te gaan doen voor het eten, ik zat net nog te twijfelen, maar nu weet ik het.
Een lekker biefstukje gebakken in roomboter.
Met aardappelen met spek, room en kaas uit de oven.
Heerlijk, maak ik ook nog een lekker puddinkje met chocolade en slagroom.
Gewoon, omdat het kan, en voor een beetje ying en yang tegengewicht voor de milieugekkies

Cuyahoga | 10-10-13 | 13:43

De hele wereld gaat toch naar de klote. Duurzaamheid is dan niet echt relevant.

Flinders | 10-10-13 | 13:42

Heb ooit eens last van een groen lintje gehad, maar gelukkig kreeg ik daar een antibiotica-kuur voor.

spanarchist | 10-10-13 | 13:42

Op dagen als deze baal ik extra dat ik geen hummer kan betalen.

Absoluut niet waar | 10-10-13 | 13:41

Zelf zijn het de grootste vervuilers.
Met hun hippiereizen naar Tibet.
Met hun ouwe Mercedessen en Rovers.
En hun fair-trade sesamknabbelhapjes die van godweetwaar moeten komen.

Merlot | 10-10-13 | 13:41

Ik heb nooit begrepen wat duurzaam nou precies was. Nu nog niet eigenlijk. Maar ik weet wel wat "niet duurzaam" is. "Niet duurzaam" is wat die geytenwollen hippies mij misgunnen.

steven paul | 10-10-13 | 13:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken