
De Leidse student Maiwand de Thuiszitter geniet bekendheid als rekruteerder voor de jihad in Syrië. Hij heeft nu hoogleraar en Elsevier-columnist Afshin Ellian
bedreigd. Bedreigingen die in een duister islamitisch jargon geuit worden, brengen geen kosten met zich mee, maar wat voor effect kan Maiwand gedacht hebben hiermee te bereiken? Afshin wordt nu misschien beter beveiligd, kijkt vaker over zijn schouder, en het is nu officieel dat een jongeman uit de islamitische testosteronbrigade er eer mee kan inleggen als hij Afshin pakt. Voor Afshin vervelend, maar hij heeft wel voor heter vuren gestaan. Tot zo ver begrijpt iedere Hollander wat Maiwand wil. Wat minder voor de hand ligt, is het brede effect dat deze vage vorm van dreigen op de hele universiteit heeft. Allereerst op de docenten die iets met de islam van doen hebben, die weten nu weer dat ze moeten uitkijken. De colleges zullen meer dan al het geval is, een vegetarische bloedeloze islam voorschotelen. De islam zal aan de studenten worden gepresenteerd precies zoals een Maiwand dat verlangt, anders worden Maiwand en zijn vriendjes boos. Islamitische daden van geweld zullen vanaf de katheder door de docenten worden afgeschilderd als zelfverdediging tegen het boosaardige Westen precies zoals de jihad-theologie dat leert.
Laf van die docenten, maar ze hebben geen keuze. De universiteit is allang geen centrum van vrij onderzoek meer. Het is een bureaucratie waarbij de macht berust bij een groep ambtelijke managers die er belang bij hebben dat zo veel mogelijk studenten zich inschrijven en een diploma ontvangen. Inhoud en niveau zijn voor deze managers bijzaak.
Docenten die door kritische opmerkingen studenten wegjagen, kunnen hun carrière vergeten. Docenten die op college onderwerpen bespreken die in strijd zijn met de orthodoxie van de islam (Eén voorbeeld: Bestond het Arabische alfabet dat de Koran gebruikt al in de tijd van Mohammed? De islam zegt van wel, de wetenschap zegt nee, eigenlijk niet), zulke docenten lokken klachten uit van islamitische studenten. Dus, redeneren de topmanagers, zulke docenten jagen studenten weg. Voor elk van die docenten tien anderen die inschikkelijker zijn. Je hoeft toch verdorie op college niet meteen maar alles te bespreken.
In zekere zin heeft het management gelijk, zonder studenten heb je geen universiteit. Maar zou het universiteitsmanagement ingaan op klachten van studenten die eisen dat de Drie-eenheid positief besproken wordt? Of die het opnemen voor Israel? Op deze manier verandert de universiteit in een saaie en onbetekenende echo-kamer voor de opvattingen van de islamitische orthodoxie. Net zoals het Nederlands cabaret sinds de moord op Theo van Gogh saai en onbetekenend is, omdat de kameel in de kamer niet genoemd mag worden.
Maiwands vage bedreigingen aan het adres van Afshin Ellian raken de hele universiteit. Een handjevol moslims in Nederland speelt dat ze boos zijn. Daarmee lukt het ze de universiteiten op de lange duur te veranderen. Als dat in Nederland al dreigt te lukken, zal dat binnen de islamitische wereld nog makkelijker gaan. Onderzoek en onderwijs zijn daar dan ook onderworpen aan de eisen van de islam, en stellen niets voor.
De islamitische leer gaat immers niet alleen over het alfabet van de koran maar ook over maatschappelijke, medische, juridische en natuurwetenschappelijke kwesties. Over al die zaken beweren beroepsmoslims wel iets. De meest wetenschapsvijandige van al die beweringen is dat de islam de dagelijkse causaliteit ontkent. Voorbeeld: een patiënt sterft niet doordat de chirurg zijn handen niet heeft gewassen maar omdat God dat wil. Geloven in causaliteit staat op de lijst van daden die afval van de islam opleveren, waarop de sharia de doodstraf stelt.
De islamitische theologie leert niet alleen dat God de wereld heeft geschapen, maar ook dat God de wereld permanent herschept, terwijl hij bij zijn herscheppende arbeid niet gebonden is aan wat wij redelijkheid of rechtvaardigheid noemen. (Jodendom en christendom leren daarentegen dat zowel de schepping als de schepper redelijk in elkaar steken.) Het islamitische standpunt laat zodoende geen ruimte over voor de gewone causaliteit; en nodigt niet uit tot het zoeken naar de wetten waaraan het heelal onderworpen is, of enige andere vorm van onderzoek. Morgen kan alles immers veranderd zijn.
Er zijn moslims die zich niets aantrekken van deze theologie. De regels van de sharia over uittreding uit de islam geven dezulken een redelijk motief om zich rustig te houden. Maiwand kan van huis uit, zittend op de bank, zonder stemverheffing, er voor zorgen dat er over anderhalve generatie geen enkele Nederlandse universiteit nog tot de wereldtop behoort.
Maar aan wie zal dat dan te wijten zijn, aan Maiwand, of aan de bestuurders?
Reaguursels
Inloggen-weggejorist-
-weggejorist-
Zo jammer dat atheïsten zichzelf zien als het morele kompas. Zijn de slachtoffers van Stalin, Pol pot, Mao, Lenin het vast wel mee eens. Het waren er alleen wel verschrikkelijk veel en in erg korte tijd, maar het geeft niet, want het was in ieder geval geen religieus geweld.
Waarom heb je het niet over de kinderen (met name de zoontjes) van 'je vaders' die hier de boel lopen te beroven, scheldend rondhangen en uit de staatsruif vreten?
paridae | 05-10-13 | 17:46 | + 8
=
Pas geleden werd ik nog door een van die "zoontjes" voor kankerlijer uitgemaakt.
Peter Emile | 05-10-13 | 19:08 | + 14
=
Geweldig stuk!!! +100
Als ik het goed begrijp is Islam een doctrine. Het verschil met het communisme van Polpot is daarbij, dat ze in dit geval steeds "God" zeggen. Als Polpot aanhangers (gestaag vergrijzend gelukkig) "God" zouden hebben gezegd, hadden ze ook subsidie gekregen en hadden we Polpot-scholen en gemeenschappen gehad.
@Hans Jansen
Met het oog op de mogelijke doorstart van Ibn Ghaldoun, ben ik benieuwd naar jouw visie op het voortgezet islamitisch onderwijs in Nederland.
Goorbatsjov | 05-10-13 | 21:29
U geloofd dan weer dat U niets geloofd...
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@Heer Jansen, ben blij met u. Als kan, fleur Ellian op, hij is niet alleen. En Elsevier, ooit fier, is verloren...
Het is heel simpel GELOOF=ONMACHT.
Ik zie in 'Elsevier' een foto staan van die Maagwand Al Afgaan. Met een vieze grijns in zijn gezichtsschaamhaar en een enorme erectie onder zijn soepjurk vanwege het strelen van het machinegeweer dat op de foto voor hem staat.
Wat doet zo'n broodschimmel eigenlijk nog op een (ooit) eerwaardig instituut als de Leidse universiteit? Wat doet zo'n strontvlieg überhaupt nog op een Nederlandse universiteit? Is er geen eergevoel meer daar? Is er geen selectie? Geen ballotage? Geen enkele manier om de boel beschaafd te houden?
Als ik directeur, rector of baasje zou zijn op een leerinstituut, en ik zou één van mijn leerlingen of studenten grijnzend poserend met een machinegeweer op een foto zien staan, een foto die bovendien de publiciteit haalt, zou ik dat stuk straatvuil met een gigantische trap onder zijn soepjurk de goot in rammen. Met dat kutboek van hem met die klatergouden letters, er achteraan.
Ik werd vroeger godverdomme op school geschorst omdat ik eens een nummer van 'Zon en Leven' mee naar school had gebracht dat ik op straat had gevonden; zo'n slecht gedrukt blaadje van de naturistenbeweging, vol zwaar geretoucheerde foto's van volleyballende blote mannen met gekreukte buiken en blote vrouwen met hangtieten.
Maar een of andere would-be-terrorist die een vorm van fascisme verspreidt waar de honden geen brood van lusten en waardoor in Europa niet zo lang geleden miljoenen doden zijn gevallen, en die op de foto gaat met een moordwapen, mag gewoon op de universiteit mooi weer blijven spelen. En een stijve krijgen van een machinegeweer.
Ik weet niet wat erger is: die pisvlek die zichzelf 'Al Afghani' noemt of de leiding en de docenten van de Universiteit Leiden, die tijdens hun vorming ergens hun ruggengraat én hun ballen zijn kwijtgeraakt, en het kennelijk niet aandurven dit stuk stront van school te trappen.
-weggejorist-
-weggejorist-
Islam is vrede.
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
Hoeveel vaders heb jij eigenlijk?
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
'op de rug van mijn vaders.'
Welja, en op de rug van 'je grootvaders' die Europa hebben bevrijd in WOII.
Wat een onzin.
Waarom heb je het niet over de kinderen (met name de zoontjes) van 'je vaders' die hier de boel lopen te beroven, scheldend rondhangen en uit de staatsruif vreten?
Shabir Burhani per direct verwijderen van de Universiteit Leiden wegens bedreigen. Daarnaast wil ik voorstellen het bestuur van de universiteit nog eens even voor te houden wat wetenschap precies betekent. Kritisch denken is een fundament van de wetenschap. Als zij hierin hun hoogleraren niet steunen of zelfs afvallen, dienen zij op te stappen.
Laten we niet mopperen, dankzij Verlichtings-coryfeeën als o.a. Hans Jansen, Afshin Ellian, Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Geert Wilders en niet te vergeten GS zijn we volgens mijn waarneming ondertussen tot het meest voortgeschreden landje van Europa geworden, wat betreft inzicht in het gevaar van de islamisering. Zeker als ik zie hoe angstig men in Duitsland nog is mbt islamkritiek en hoevelen ons daar benijden om onze perspluriformiteit en onze moedige islamkritische voorlieden.
Oké er gebeurt daadwerkelijk nog maar weinig in termen van maatregelen. Maar bedenk: eerst Aufklärung en breken van de hegemonie van de gutmenschencultuur alhier en in Brussel en dan komt de ruimte voor effectieve maatregelen als onvermijdelijk gevolg.
@Peyronie 4.bp.blogspot.com/-6XKreZ0I9ns/T2koymz...
Leiden Universiteit kan Shabir Burhani aka Maiwand de Thuisblijver direct van school, herstel, de universiteit, verwijderen. De student tevens jihadist wenst dat zijn fantasievriendje, een zekere allah, hun werknemer Ellian bestraft en laat lijden. Voldoende reden om hem weg te sturen. Gewoon de reglementen handhaven.
*moge allah verdwijnen zonder te lijden*
Als je je auto verkeerd parkeert heb je zo een bekeuring hoor. Nee, dan kun je beter in bedekte termen hoogleraren met de dood bedreigen. Dan laten ze je hier gewoon je gang gaan. Nederland is hypocriet.
Afshin Ellian en Hans Jansen zijn al jaren de enige kritische stemmen in de MSM. De meeste critici hebben een eigen blog want nergens welkom wegens angst en hoon van verschillig NL, dat onverschillig is tov de mensen die de last van de multiculti-gutmensch mag dragen. Mijn leefomgeving en cultuur gooien de Halsema's, Pechtholds en Roemers en Samsoms van dit land graag te grabbel omdat die steeds dramatischer hoofddoeken en soepjurken m/v ruimte eisen.
Kritiek op de islam is inmiddels verboden in de EU; de ioc lobby om de sharia in te voeren wordt mee gefinancierd door de EU lidstaten en liefdadigheids industrie; de Universele Mensenrechtenverklaring krijgt steeds geduchtere tegenstand in de verklaring van Caïro, vanwege vrouwenrechten.
Het duurt 30 jaar om een land te islamiseren. Zonder gewapende dwang zal het iets langer duren. Turkije heeft de islamisten lang in het gareel gehouden maar de machtsmisbruikende hotenmetoten van de EU helpen Erdogan een handje de verkeerde kant op.
Mensen in het algemeen en vrouwen in het bijzonder willen niet 800 jaar terug in de tijd. Vrijheid is geen hoofddoek om je hoed maar wapperend haar ter ondersteuning van je westerse tradie en de westerse bevolking. Ook de pers mag dat wel eens tot zich nemen. Dat Elsevier nu (nog) achter Ellian staat is een wonder want voor multicul en koningshuis hebben zij censuur ingevoerd, 'regie' noemen ze het zelf. Dank aan GS dat Jansen hier kan schrijven; gelukkig doet GS nog aan vrijheid.
-weggejorist-
Plusser | 05-10-13 | 13:47 |
Maar wel vervolgens het land uittrappen, hier is geen plaats voor dit uitschot!
en het komt echt steeds dichterbij.. rt.com/news/assad-turkey-harboring-ter...
Er was een tijd dat studenten wegens wangedrag werden weggestuurd. Maar dat zal in Leiden wel verboten zijn door Oman. Het zal er vast op neerkomen dat zo'n stuk ongeluk dalijk een bul krijgt en met die andere ellendeling de regels naar zijn hand gaat zetten. Dat ze dat allemaal proberen is één ding maar dat ze gefaciliteerd worden door dhimmi's in de universiteiten, de rechtsinstanties en de politiek, dat is waarlijk om te janken.
-weggejorist-
Mooi verhaal Mr. Jansen, maar is het waar? Dat van het bedreigen natuurlijk wel, dat is gemakkelijk vast te stellen. En dat radicale moslims het zo opvatten als u zegt, geen speld tussen te krijgen...
Maar dan volgt er een relaas over hoe anderen in de universiteit (gaan) reageren, is dat waar? En als het waar is, dan is Afshin Ellian daar nu dus ook geen hoogleraar meer, omdat John de Manager hem dat onmogelijk heeft gemaakt? Of is het hele verhaal één grote aanname van u?
Het onderwerp Radicale Islam is alleen sterk aan te pakken met een scherp licht op de misstanden die u als eerste schetst. En aantonen! Aannames, hoe aannemelijk ook, brengen dit soort misstanden niet tot staan.
Even afgezien van de tweede wereldoorlog, hoe lang is het ook alweer geleden dat mensen voor hun leven moesten vrezen omdat ze "het woord van God" in twijfel trokken?
Als je het antwoord op die vraag hebt weet je ook hoeveel jaren maatschappelijke ontwikkeling klootzakken als Naaiwant ons precies kost.
En de reden dat D66 en de PvdA hier eigenlijk niets aan doen is waarschijnlijk het feit dat islamcritici het ongelijk van de gelijkheid pijnlijk precies illustreren en aantonen en de gevestigde partijen de vrije denkers liever, goedschiks dan wel kwaadschiks, het zwijgen opleggen. Uitbesteden aan radicale moslims is evenwel makkelijker voor kereltjes als Pechold, dan kan hij daarna zijn handen in onschuld wassen.
Cleveringa draait zich in z'n graf om. Gaan ze die lezing : http://www.evenementen.leidenuniv.nl/lezingen/cleveringa/, nu afschaffen? Lijkt me niet zoveel zin meer hebben.
Oh, jammer... Had andere zaken te doen dan hier te reaguren.
Meneer Jansen is wederom goed bezig.
Is er iemand die cijfermatig eens kan onderbouwen dat de lieve moslims voor een groot deel verantwoordelijk zijn voor allerhande bedreigingen?
Ik durf te wedden dat we gaan schrikken..
Bedreigen is altijd -1..
Hoe dan ook .. De dag nadert dat we weer fysiek de strijd aan moeten binden met alles wat we hebben om onze vrijheid terug te winnen. Tot die tijd moeten we alles doen met middelen die ons gegeven zijn binnen de wet om onze vrijheid te houden.
Extremisme zoals binnen de Islam moet bestreden worden met alle middelen die we hebben. We mogen niet buigen voor reli fanatics die ons hun gekte willen opleggen.
'Moge Allah ze bestraffen en laten lijden.' is een bedreiging? Ik dacht het niet.
Ellian vraagt zich af of we pas moeten ingrijpen als er een strafbaar feit is gepleegd. Ik dacht het wel. Dat wil zeggen, als ik goed inschat wat Ellian met ingrijpen bedoeld.
We leven hier immers niet in Iran. Het laatste wat we in Nederland moeten doen is ons rechtssysteem, onze cultuur en beschaving, inruilen voor die van bijvoorbeeld islamitische landen.
Politici
Columnisten
Redacteuren
Entertainers....
allen zijn ze doodsbang ook maar een kritische opmerking of grap over de islam te maken omdat de "behandeling" die Theo van Gogh heeft gekregen ook hen zou kunnen treffen.
Dit doet mij denken aan de jaren 1940-1945.
Alweer een ongenuanceerde diaree aan woorden, het lijkt wel of Hans Jansen zich steeds meer diskwalificeert als arabist, laat staan als Islam deskundige. Maar dit terzijde. Uiteraard bestaat er een spanningsveld tussen het management en docenten korps met betrekking tussen inhoud (wat wil je meegeven aan kennis en inzicht) en doorstroom van studenten (geld voor de onderwijsinstelling), de gevolgen zijn duidelijk in het hoger onderwijs (zie InHolland). "Lafheid" van docenten zou betekenen dat er uitholling plaats vindt op de senioriteit van de kennisinstelling, en dat gaat er bij mij niet in! Een docent met senioriteit weet elk absolutisme ter discussie te stellen ongeacht de student in zijn klas en weet uit te stijgen boven het management wat betreft inhoud (professionele bureaucratie weet je wel). Als onze 'vriend' Mohammed zelf zegt "lees en leer zoveel mogelijk als je kan" geeft dat opening om naast het absolutisme van welke moslim dan ook iets mee te geven om op te kauwen. Maar het lijkt wel of Hans Jansen alleen het absolutisme van islam bashen kent, wanneer overstijgt hij nu eens zijn eigen absolutisme en geeft hij een constructieve oplossing in plaats van ganzenpas PVV gesnater? Het bevestigen van het 'gevaar' van de islam, of eigenlijk het polariserend effect van dit geroeptoeter geeft net zoveel troep als Deense cartoonist, waarvan ik wel degelijk vind dat hij in zijn recht staat! Meningsuiting blijft uiteraard een teer punt maar behoort zeker op universitair niveau op basis van argumentatie en onderbouwing plaats te vinden. Ik vind het een heerlijk idee dat GS deze meneer Jansen elke week laat terugkomen, een prachtig wetenschappelijk ontspoord doelwit in de orde van grootte van Stapel gek.
Lieden, zoals Maiwand, houden ervan om als martelaar te sterven. Dit zou teveel eer voor hem zijn. Bovendien ben ik tegen martelen.
Echter, een behoorlijke aframmeling voor deze meneer moet er toch in kunnen zitten, Leiden?
Direct iedereen, die iets beweerd vanuit een religie, verwijderen van een universiteit. Nee, ik bedoel, van elke onderwijs instelling. Speciaal onderwijs toestaan, op voorwaarde dat ze hun eigen broek ophouden. Geen euro subsidie naar religie.
Afgeven op de biblebelt en doorgedraaide Jezus redt poster plakkers, terwijl heel 020 onderhand richting Mekka draait. 1 dreigbaard a la Theo van G. en je weet weer waarom PVV mede groeit in de polls. Geen angst of haat Diederik, maar realisme. Een wereld zonder islam is een illusie helaas, maar voorkom erger dan waar we nu op af koersen
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
(...) Ik ben hier niet gekomen om te discusseren of te dreigen, nee, verre van. (...)
Maar een goed verstaander heeft een half woord nodig, heh?
Een student die een hoogleraar bedreigt? Wegjorissen van de uni.
Nou beste Moslims,onder de ''echte''Nederlandse kaaskoppen bent u niet gelieft,.,.Tis dat Den-Haag een paar jaar achterloopt,.,[Dus een paar jaar voor op u,dat dan weer wel ;=]]
-weggejorist-
Weg met moslims, allemaal.. en neem hans jansen mee aub. Goede woorden maar n zak van n vent. Ieuw.
Ben benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen, nu de islam hier groots is binnengehaald. Eén voordeel is er echter wel, misschien. Je hoeft de autoriteiten niet meer serieus te nemen, aangezien ze openlijk falen in hun immigratiebeleid, en hiermee zelfs het leven van onze kinderen in gevaar brengen. Er is werkelijk niemand die de politiek nog serieus neemt. De boel functioneert nog wel even door uit macht van de gewoonte, maar er komt een moment X. En dan is het vrouwen en kinderen eerst.
Krijg het idee dat de Islam alleen nog bij Politiek gelieft is??Waarom??
Sporadus | 05-10-13 | 11:39 |
En met onze correcte journaille als voorbeeld van deze indoctrinatie!
@DevinNull | 05-10-13 | 11:06 | + -2 -
ahhh ik snap... Omdat het alternatief(???) kut is, is het ok :) juist ja...
Het probleem is evident.
De 'gastheren' leven in de illusie dat hun 'gasten' door hun intelligentie gematigd zullen zijn, ondanks hun geloof.
Dat is uiteraard een missconceptie.
Hoe erg de linkse kerk het ook vind, deze mensen zullen nooit voor onze samenleving staan.
Zij staan voor de regels van hun Koran.
Vandaar dat Wilders (hoe ongelukkig het ook werd getweet) gelijk heeft.
Een voorzitter met de Koran voor haar snufferd is iets anders dan een voorzitter met louter de Bijbel voor haar neus.
Want die Bijbel is veel minder de leidraad dan de Koran.
Daarnaast is ons wetboek niet gebaseerd op de dogmatische verzinsels uit het 'Goede' Boek.
De Shaira wel.
-weggejorist-
Prima dat Hans kopij inlevert, maar hij moet nog wel even wat meer inspanningen verrichten om te integreren en de taal te leren van Geenstijlland. Meteen in de eerste zin al zo de mist in gaan, schande. "De thuiszitter". Echt serieus Hans? Het is de thuisblijver! Dat bekt veel lekkerder. En NUL keer het woord Polderjihadist gebruiken, terwijl het onderwerp erom schreeuwt, is ook een kapitale fout. Verder kan je met Maiwand natuurlijk ook alle kanten op. Maiwand de Mol. Dat zou een leuke invalshoek zijn voor een stukje.
macmiep.nl | 05-10-13 | 13:02 |
Jawel, dat kan wel. En universiteiten zouden, als vanzelfsprekend, posities zijn van waaruit dat hels karwei kan worden aangestuurd. Niet door morele druk te zetten, nee precies het omgekeerde, door niet te bezwijken voor morele druk van buiten.
Kennis is macht, kennis breekt alle macht die drijft op het blokkeren van kennis.
Bint, dit land is door vele generaties opgebouwd, maar de generatie die in de oorlog niet naar school heeft kunnen gaan en met een paar pakken koffie als huwelijksgeschenk trouwde heeft er het hardst aangetrokken. Dat was voor de gastarbeiderij op gang kwam. Verder zeg je een en ander om een bedreiger te verdedigen. Laat ik het je eenvoudig uitleggen. Mensen die bedreigen, geweld uiten, martelen en doden zijn djins. Satansgebroed! je bent van het padje meis!
Tsja. Je kunt de mens wel uit de Middeleeuwen halen, maar de Middeleeuwen niet uit de mens.
Bint Layla | 05-10-13 | 11:00 |
"... een man die zich gekwetst voelde..."
Naast nóg een man die zich gekwetst voelde, naast nóg een man die zich gekwetst voelde, naast nóg een man die zich gekwetst voelde.... enzovoorts.
En waarom voelen al die mannen zich zo gekwetst? Omdat zij zla persoon, als individu, als denkend mens onheus bejegend worden? Neen, omdat ene Hans Jansen de euvele moed heeft zich kritisch op te stellen jegens een geloof.
En waarom hebben halve gare thuisblijvers zo'n ontzettend grote bek? Omdat ze zich gedekt voelen door dat geloof, dat zo gemakkelijk in staat is om personen, individuën, denkende mensen zich gekwetst te laten voelen, zich gekwetste broeders en zusters te laten voelen en aldus voor die dekking blijft zorgen.
Halve gare thuisblijvers zijn niets zonder het diffuse systeem dat hen al te veel dekking geeft. Jij, en al jouw medebroerder en -zusters kunnen ervoor zorgen om die te breken, voorgoed te breken. Voel je niet beledigd, maar het de durg om na te denken, mee te denken en werkelijk de discussie aan te gaan.
'Testosteron' is te lief Hans, dat duidt op iets onbezonnens, jeugdig, overgaand...... Dreigementen uit naam van Islam zijn per definitie; 'Ik weet wat Allah wil en ik ga je wat aandoen als je dat wel/niet doet. ' 'Ik oordeel, veroordeel jou namens God', ofwel, ik ben een trochlodiete rover en ik gebruik ieder excuus om macht (Mmmm, macht) over iemand uit te oefenen!
Ik vind Wilders een clown met te weinige kennis over Islam, maar hij heeft me aan het denken gezet: 'Laat er in de rechtbanken een Koran liggen als er een Moslim wordt veroordeeld en laat hem erop zweren!'
Ik onderbuik het. Hans schrijft het.
@DevinNull | 05-10-13 | 12:27
Nu leg je mij ook al woorden in de mond...
Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
"dat dit land, ooit, was gebouwd op de rug van mijn vaders."
Hoeveel mannen hebben hun zaad gestort in Uw moeder en de eicel bevrucht waaruit U gegroeid bent?
U bent het tastbare resultaat van een gangbang?
Klopt helemaal Hans! Behalve die uitspraak over cabaretiers: die stelden namelijk ook VOOR de moord op van Gogh al niets meer voor.
@Kaosu: ik zie volledig in dat zoiets niet thuis hoort op een universiteit en ik ben verbaasd dat jij zo goed lijkt te weten hoe het er op mijn opleiding aan toe gaat. Mijn opleiding geeft kwalitatief hoogstaand onderwijs waarin alle facetten van het Midden Oosten en islam behandeld worden. Dat ze geld moeten verdienen betekent niet dat ze DUS hun onderwijzende taak verkwanselen, want dat zou betekenen dat geen enkele opleiding en diploma meer iets waard zijn, en je bijv. iedere arts ook moet wantrouwen. Of vertrouw je die wel omdat een longarts niets met islam te maken heeft en het dus geen probleem is?
Flodder | 05-10-13 | 12:23 | + -1
Je draait de zaken om, de islam is juist zelf de oorzaak van alle kritiek, omdat het een achterlijke middeleeuwse godsdienst is geschreven door de barbaar en pedofiel Mohammed.
En aangezien ze een steeds grotere bek krijgen komt er ook meer weerstand, gelukkig!!
Het is een nu al historische fout om moslims op te nemen in een samenleving als de onze, er zal nog veel meer kritiek komen, dus maak je borst maar nat.
Nederland, en de rest van Europa, zijn de islam een beetje erg zat!!
Carmiggelt heeft daar eens iets over geschreven: dat een of ander meisje uiteindelijk aan de pastoor vraagt "gelooft u dat nou ècht?" o.i.d. (was het Moses + het water?)
Moet ik eens opzoeken, was erg verrassend en sterk.
Het zal een keuze zijn voor en systeem, gebaseerd op "het recht van de sterkste" vermoed ik... Nee, ik weet het wel zeker. Kijk maar om u heen. Geen mededogen a.u.b.
Politieke Correctheid == Devolutie.
Koninging Beatricks | 05-10-13 | 12:06 | + 0 -
Hmm, jij denkt zeker dat een universiteit een onderwijs instituut is.
Wat snap je niet? | 05-10-13 | 11:06 |
Volgens mij heb je het niet helemaal begrepen. Universiteiten krijgen betaald per leerling, en moeten een boete betalen als er iemand vroegtijdig afhaakt. Ze doen er dus alles aan om het voor studenten leuk te maken/houden. En als dat ook gaat gelden voor de inhoud van de lesstof is het geen wetenschap meer.
Op dezelfde manier is lesstof steeds simpeler geworden om iedereen maar naar een diloma toe te helpen, en worden onderwerpen die (door een paar simpele zielen) worden gezien als controversieel vermeden.
Als je niet inziet dat dit in strijd is met wetenschappelijke beginselen dan hoor je wat mij betreft niet op een universiteit thuis.
@Bint Layla
Geloof direct dat uw vader een integere en hard werkende man is/was, die zijn kinderen een beter bestaan en betere kansen wilde geven dan hij ooit heeft gehad. Van deze eerste generatie gastarbeiders en moslims heeft niemand ook maar enige last gehad, omdat zij alleen maar kwamen om te werken en geld te verdienen en daarom ook, zij het in de marge en in rotbaantjes, volop meedraaiden in de maatschappij en wel wat beters hadden te doen dan hun godsdienst aan anderen op te leggen. En velen van hen zijn er inderdaad in geslaagd om zich, met hard werken, een goed bestaan te verwerven. In het bijzonder de eerste generatie Turken.
De 100.000-en moslims uit de Derde Wereld die in de jaren 80-90 hierheen zijn gelokt met de valse belofte van een LUILEKKERLAND, mits zij maar PvdA zouden stemmen, zijn echter te beschouwen als aangespoeld wrakhout. Volkomen nutteloos, samenklonterend in urbane ghetto's/kashba's, voor het overgrote deel slechts tot parasiteren in staat, zich gedragend als een vijandelijke bezettingsmacht, criminele terreur uitoefenend. Zich gaandeweg ontwikkelend tot een parallelle samenleving en een staat in een staat, waarbinnen een islamitische maffia, die drijft op het witwassen van drugsgeld, afpersing (ook van de hard werkende en doorgaans fatsoenlijke moslim middenstanders en ondernemers) prostitutie, roof, heling en het afkopen, dan wel intimideren, van politie en lokale autoriteiten, volkomen de lakens uitdeelt; ook en misschien wel vooral in de moskee.
GS verwordt meer en meer een Stürmer met enkel stompzinnig islamgebash. Niet zo erg als het niet zo dodelijk saai was, al vond ik "Jodendom en christendom leren daarentegen dat zowel de schepping als de schepper redelijk in elkaar steken" wel grappig.
Maiwand, gegen die wand.
@mezelf
Aantal*
En een team DAT volgt.
Ik ga weer terug naar bed. Ben nog dronken.
Ellian stelt hier de enige vraag van belang: wat gaan we doen met het grote aantallen jihadisten in nederland en belgië? Wachten tot ze een strafbaar feit plegen?
Dat is precies het dillema. Je weet dat het gaat gebeuren, maar tot die tijd moet je ze de ruimte geven.
Ik stel voor om van alle flitsagenten een speciaal team op te richten die die gasten op de voet volgt. Één verkeerde stap en oppakken.
Verder wat Cuyahoga | 05-10-13 | 10:23 | zegt en wederom een helder betoog heer Jansen.
Maiwand moet maar op zo'n fijne moslim-doe-vakantie gaan, ic richting Syrie bijvoorbeeld.
Keer op keer heeft de geschiedenis aangetoond dat universiteiten en religie onverenigbaar zijn. Maar in Leiden heeft een stel idioten besloten om op grote schaal Aziaten en Arabieren te importeren en tot een soort centrum van islamologie uit te groeien. We weten allemaal hoe dit gaat (af)lopen.
Fase 1:
de gasten (moslims) worden uitgenodigd
Fase 2:
de gasten claimen 'respect' en intimideren hun gastheren
Fase 3 (binnenkort in dit theater):
de gasten leggen hun gastheren de regels op, slachten hun gastheren af en verheffen hun religie tot de nieuwe wetenschap. Alle informatie uit de oude wetenschap wordt vernietigd.
@DevinNull | 05-10-13 | 11:26
Hans heeft het gewoon over de universiteit: "zonder studenten heb je geen universiteit"
En niet zoals jij over de wetenschap.
Jij legt Hans woorden in de mond die hij niet heeft gezegd en daar ga jij dan tegen tekeer.
Als jij vindt dat universiteit een synoniem is voor wetenschap moet jij dat zelf weten, maar het klopt niet.
"Ga naar huis, je bent dronken"
Alweer fout. 2 keer zelfs.
1) Ik ben al thuis.
2) Ik ben niet dronken.
Evaluerend kun je stellen dat de gemiddelde Arabist, dhr Jansen uitgezonderd, geen kijk op de actualiteit heeft. Voortdurend schatten ze ontwikkelingen verkeerd in. Het is mij ook een raadsel waarom iemand die een dode taal heeft bestudeerd de actualiteit becommentarieert. Niemand in Egypte spreekt thuis standaard Arabisch. Of in Syrië. Of in Irak. Standard Arabisch verhoudt zich Egyptisch als Latijn tot Spaans. Het is alsof je een archeoloog de laatste iPad laat recenseren.
Maiwand is racisme ! (c)Koewinsie
@Ahasveros | 05-10-13 | 12:00 |
Beledigde Moslims gooien vooral met schoenen, meen ik me te herinneren...
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
Feit dat u 'beledigd' bent, zegt voldoende.
Wie de schoen past, trekke hem aan...
@La Bailaora | 05-10-13 | 11:32
Volgens de één waren de gastarbeiders destijds een soort slaven die voor de Nederlandse arbeidsmarkt geronseld werden om hier het vieze werk te doen waar de Nederlander zijn neus voor op zou halen. In deze stelling wordt niet gesproken over een booming economie met te weinig lokale arbeiders.
Volgens de ander waren diezelfde gastarbeiders op zoek naar het verbeteren van hun erbarmelijke leefomstandigheden. Het waren de Moelanders van nu, voornamelijk geld gedreven en dus op zoek economische welvaart elders. Gelukzoekers zou je ook kunnen zeggen.
Beide stellingen hoeven elkaar niet te bijten behalve als je de slachtofferrol wilt benadrukken. In dat geval laat je ook weg dat de gastarbeider ook best welkom was om te werken in de luchtvaartindustrie als raketgeleerde maar dat het ontbreken van enige kennis what so ever, alsmede de wil om daar verandering in aan te brengen daar debet aan was.
Causaliteit ontkennen is soms best handig.
Zoals altijd geldt; not everybody all the time, maar toch...
Puik artikel van dhr. Jansen. Als een universiteit geen centrum van vrij onderzoek is wordt het gewoon een madrassa. Dus een centrum van stagnatie en achteruitgang.
Bint Layla | 05-10-13 | 11:00 |
Jouw reactie toont vooral aan dat moslims in discussies nauwelijks serieus zijn te nemen.
Om te beginnen gaat de column van Jansen over het gevoel van onveiligheid dat islamgekkies als Maiwand op een universiteit veroorzaken.
Nergens heeft Jansen het over gastarbeid of dat soort zaken.
Daarmee op zich slaat je bewering "vergeet u alstublieft nooit en ten nimmer dat dit land, ooit, was gebouwd op de rug van mijn vaders." als een tang op een onrein varken.
Niemand ter werld heeft overigens meer dan één vader. Merkwaardig dat jij er meerdere hebt.
Dit land was al lang opgebouwd en economisch booming toen we hier aanvankelijk mondjesmaat gastarbeiders heen haalden om vaak toch al verouderde industrieën te redden, die vervolgens alsnog uitweken naar buitenlanden met goedkope lonen.
Veel gastarbeiders mochten daarna keurig de WAO en andere uitkeringen in om nog een groot deel van hun leven thuis te kunnen genieten van hun partners, kinderen en extended familie die ze massaal hier heen mochten halen.
Niks opbouwen, vooral consumeren dus.
Maiwand is overigens een Afghaan van oorsprong. Ik heb niks tegen Afghanen zolang ze seculier zijn. Ik ken er een aantal die ik heel hoog heb zitten. Maar wat ze in ieder geval niet hebben gedaan was ons land opbouwen.
Islamgekkies als Maiwand hebben ons vooral klauwen met geld gekost. En in zijn totale Talibanse achterlijkheid meent de sukkel ook nog ons zijn middeleeuwse denkbeelden te kunnen opleggen. Ik sluit niet uit dat jij dat eigenlijk ook wilt.
Maar je moet niet happen naar de hand die je voedt, sukkel. Zeker niet als je met de beste intenties in ons huis bent opgenomen.
Bij kranten zijn hoofdredactie en directie gescheiden. Op universiteiten zou onderwijsinhoud en bestuursmanagement ook beter gescheiden moeten worden.
Prima artikel gezien het onderwerp. Tijdens het lezen bekruipt mij de gedachten "Je kan wel, terecht, een behaarde sharia Dick bashen, maar het is ook de politiek correcte klimaat welke toelaat dat een behaarde sharia Dick zijn zin krijgt met dreigementen".
Gelukkig wijst Jansen aan het eind naar de leiding van de UNI.
En inderdaad: causaliteit bestaat in veel gevallen niet. Ah religie: hersenrot ten top.
@Che_cuevara | 05-10-13 | 11:51 |
Volgens mij laat de tegel in kwestie zich het best omschrijven als "niet zo lief"....
Oh Che, dat dacht ik ook al aan. Ik kan mij iets anders niet herinneren. Mijn dank is groot, ook dank namens -Allah ! :.)
De essentie van het doen van een (wetenschappelijke) studie is o.a dat je de gave en inzicht ontwikkeld tot een zekere mate van zelfreflectie en openstaan voor de inzichten van anderen. Lukt het je niet om deze eigenschappen te ontwikkelen, dan kan je maar beter thuisblijven.
Als we de invloed van de Islam beperkt willen houden dan moeten we kiezen voor politici die een ontmoedigingsbeleid op dat punt nastreven. Elke andere keuze betekent een verder sluimerende groei van een cultuur met normen en waarden waar wij niet beter van worden. Stop deze zelfvernietiging alstublieft.
@Lief meiske | 05-10-13 | 11:42
Dubbelpost misschien?
Dat is toch geen werkbare situatie, als je niet geloofd in oorzaak gevolg. Wetenschap is juist gebaseerd op oorzaak gevolg. O, wacht ..
calamiteiltje | 05-10-13 | 11:43 | + 0 -
Moet voor mijn tijd geweest zijn. Doet me een beetje denken aan Hank Moody, als in, wat er na de bijles zou gebeuren, maar dat terzijde.
Er gebeurt ook vandaag nog voldoende in termen van onderzoek en wetenschap, het hoeft niet volgens een of ander vast recept te gaan, zolang het voldoet aan de wetenschappelijke methode. Als je een proefschrift inlevert is het idee dat er feedback ontstaat tussen professor en student. Als dat al in de collegebanken leidt tot het wegjagen van docenten op inhoudelijke punten, zonder dat waarheidsvinding op die inhoud voorop staat, dan ben je klaar als universiteit. Ik zou me daar niet inschrijven.
Miawand krijgt extra studiebijlage van Ventje Pechtoldt om uit te zoeken waar die vlaggende *kuch* neo nazi's zich nu eigenlijk bevinden.
Verfrissend verhaal. De intelligentsia in Nederland zijn gelukkig nog niet ALLEMAAL gekocht door de EU en geknecht door de islam.
Helaas moeten vrije geesten, die iets van gewicht kunnen betekenen, ernstig vrezen voor de sluipmoordenaars van milieu & islam.
Hoe is het met Volkert, heeft die zijn baard al laten staan?
@Wat snap je niet? | NaN-NaN-N | NaN:NaN
In dat geval, waarde wetenschapper in wording, ga ik ervan uit dat u dapper - voor islamieten - impopulaire maar wetenschappelijke conclusies blijft opschrijven, publiceren en doceren. Toch?
@Hans Jansen
.
Mag ik u een thema voor uw volgende topic aandragen?
.
Sedert een paar maanden heeft mijn interesse zich gericht op ontwikkelingen in Afrika. Ik heb sterk de indruk dat daar het begin van een religieuse oorlog die zijn weerga niet kent aan het plaatsvinden is. Een begin van iets wat later wellicht door historici zal worden aangemerkt als "pivotal moment" in de wereldgeschiedenis.
.
Vanzelfsprekend speelt de krijgsreligie Islam daar een grote rol in en vandaar mijn behoefte aan uw expertise en inzichten. Ik zou graag een beschouwing van uw hand over deze materie zien?
Meneer Jansen, ik moet u helaas meedelen dat ook u niet bent geslaagd voor UW integratie-cursus, want vergeet u alstublieft nooit en ten nimmer dat dit land, ooit, was gebouwd op de rug van mijn vaders.
-----
Als u van allochtone komaf bent, dan mag u weten dat het gros van de ingehuurde arbeidskrachten destijds weer naar huis is gegaan.
Uw vader werd simpelweg betaald voor diens werk, niets meer en niets minder.
En aangezien er toen vele malen meer Nederlanders dan gastarbeiders (GAST- arbeiders)waren, is dit land niet 'opgebouwd' door uw vaders.
Dit land is door eeuwen van ontwikkeling en vooruitgang gebouwd door Nederlanders. Gastarbeiders hebben hier gewerkt om hun geld te verdienen zoals dat door de eeuwen heen in elk land is gebeurt.
Stel je voor zeg, dat een geëmigreerde Nederlander in Australië durft te beweren dat het land is opgebouwd door Nederlanders. Ga je diep en itens schamen!
Gek dat de 'enge' Nazi's van ventje pechtoldt die hij gezien zou hebben bij een demonstratie in geen velden of wegen te bekennen zijn ?
Ongestraft word elke islamcritici bedreigd andersom dat de moslim die bedreigd zelf een koekje van een deeg krijgt hoor ik nooit ?
Waren het vroeger nog de 'bomberjacks' en de 'kaalkoppen' die steevast als virtuele angstjagers door (s)links werden opgevoerd als zijnde het grote gevaar,nu zijn het de neo nazi's geworden ?
Virtueel dan.. want Nazi's ik zie ze nooit laat staan in groepsverband.
Al-Shabaad kan in Nederland een aanslag plegen las ik gisteren nog,wedden als Schiphol ontploft dat ventje Pechtoldt onder zijn steen kruipt.. wachtend op critici (Wilders?)om daar dan wederom zijn pijlen op te richten.
Wie houd de middeleeuwse woestijnstrijders eigenlijk nog tegen vraag ik me af,voorlopig niemand.
Universiteit sluiten, of andere studies verzinnen. laten die moslims maar in hun eigen land naar de universiteit gaan. Wij Nederlanders hebben geen behoefte aan een universteit die meer wil weten over deze haat, verdoem, moordende onderdrukkend bedreigende verdraaiende zooi. We weten zonder universiteit ook zo wel wat het inhoud.
Weg ermee!!!!!!!!!
DevinNull | 05-10-13 | 11:35 |
Vroeger ging je naar het huis van de prof. Om daar mentaal te sparren. De collegezaal was voor het volk dat voor een diploma komt omdat ze zonder geen baantje kunnen vinden.
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
Nutteloos de weinige gematigde die toch nooit zijn/haar mond publiekelijk opentrekt tegen reli-gekken uit te nodigen voor een gesprek!
Heee Joris, wat krijgen we nou ? Waarom is mijn fantastische bijdrage weg gejorist?
Hihi, weet niet eens meer wat het was , weet iemand dat nog ?
** te weinig koffie intus. **
Het wordt tijd dat er een offensief gestart wordt tegen dit geestelijk gedrocht de pislam. Het is gvd ongelofelijk dat dit extremistische tuig hier rondwandelt, want het gematigde tuig buigt zonder blikken of blozen als ze zover worden gedreven. Ze zijn allemaal hetzelfde als het erop aankomt, mark my words!
@Parel van het Zuiden | 05-10-13 | 11:27
On the nail mijn waarde. Mooi verwoord.
Ik gok zelf dat Wilders dankzij Maiwand 20 zetels erbij krijgt en Maiwand de eerste wordt die zijn Nederlandse paspoort kwijtraakt.
De universiteiten zijn al sinds de jaren 70-80 de echokamers van de marxistische ideologie en alle aanverwante policor drek. Dat zal op de faculteit islamologie niet veel anders wezen. Het feit dat dr. Jansen wat dat betreft de kont tegen de krib heeft gegooid heeft hem dan ook tot een paria in het Nederlandse academische wereldje gemaakt.
Iedere universitaire docent, die om zijn/haar carriere denkt weet dat hij/zich daaraan heeft te onderwerpen en zich altijd ''politiek correct'' heeft te uiten.
Kritisch en onafhankelijk denkende Nederlandse studenten bestaan bijna niet meer, tenzij afkomstig uit het reformatorische onderwijs of niet in NL onderwezen. Verreweg de meeste van deze Nederlandse kasplantjes/woonerfkindertjes zijn zo zorgvuldig gehersenspoeld dat zij nog slechts de vigerende cultureel marxistische ''duckspeak'' kunnen na kwaken. En het wordt van de docenten verwacht dat zij daarop inhaken met ''double plus good duckspeak'', opdat de onkritische linkse indoctrinatie op ''wetenschappelijk niveau'' zal worden vervolmaakt.
Als het inwonerschap van Abu Maiwand de Thuisblijvert een straf van God is... heeft ie ons flink bij de ballen genomen.
calamiteiltje | 05-10-13 | 11:33 | + 0 -
Misschien, maar het is wel handig, zo'n bordje vertelt iedereen waar hij moet zijn. Moet het natuurlijk wel representatief zijn voor wat er gebeurt.
La Bailaora | 05-10-13 | 11:32 | + 0 -
Te makkelijk. Grote industrie konden de verse batch van nieuw uit te buiten lichamen goed gebruiken. Je kan zeggen dat het geen goed idee was achteraf. Let the buyer beware, het is wel in deze "maatschappij" gebeurd.
Doet Amerika toch beter.
Wetenschap bedrijven kan prima zonder gebouw met daarop een bordje "universiteit".
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
De meeste 'gastarbeiders' kwamen in de jaren 60 voornamelijk uit Spanje, Italie en Portugal. Daarnaast een handjevol Turken en Marokkanen. Die hebben het aardig gedaan. Maar die lui zijn de reden niet dat dit land na de oorlog 'is opgebouwd', dat kan al helemaal niet door de geringe aantallen. Nederland is opgebouwd door Nederlanders die in de jaren 50 erg hard werkten.
Wat er daarna kwam in de jaren 80-90 waren gelukszoekers, grote stromen die de boel aan het afbreken zijn. Niet alleen omdat grote aantallen daarvan een uitkering trekken zonder jarenlang te hebben bijgedragen aan het land, maar ook nog eens door een uitermate negatieve houding tov. hun nieuwe thuisland, alleen al door de excessief hoge criminaliteit in die kringen. Maar ook door de slechte mate van integratie en wil tot aanpassen dragen zij bij aan een verslechterende sfeer in Nederland, en ook dat komt de economie niet ten goede.
Dus nee, de grote groepen moslims kunnen niet teren op hun Turkse en Marokkaanse voorouders die hier in zeer kleine hoeveelheden werkten.
Fuck islam!... ehhh ik bedoel natuurlijk fuck onze regering die deze waanzin hier mogelijk maakt, zij zijn de schuldige.
De Rijksuniversiteit Leiden trekt met de opleiding Islamstudies veel studenten uit het Midden Oosten en Azië (als je de universiteitsbibliotheek in Leiden bezoekt wordt je regelmatig geconfronteerd met studentes in nikaab). Dat is een goede inkomstenbron. Maar die studneten komen veelal uit Landen waar ze niet gewend zijn een kritische blik te hebben, jegens de Islam of wat dan ook, en een kritische blik is onontbeerlijk voor wetenschapsbeoefening.
Het dilemma voor de universiteit is duidelijk: de inkomstenbron kan niet worden veronachtzaamd, maar aan de andere kant kan wetenschap als zodanig worden aangetast. Ik wens de bestuurders van de universiteit daar veel wijsheid mee.
Hehe, even lekker zitten ontlasten, ga ik toch door het papier heen met mijn vingers. Daarna met blote handen een ziek varken geslacht én ik heb griep. Kom nou maar eens op mijn operatietafel liggen Maiwand.
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
Ik ben uitermate benieuwd wie uw voorvaderen dan waren?
.
Dit land is een cumulatieve van eeuwen strijd, (weder)opbouw, discussie, fouten, vindingen, en verworvenheden. Een lang relaas waarin de Islam geen enkele rol gespeeld heeft. De Islam komt pas voor in het hoofdstuk dat nu nog geschreven wordt. Van enige positieve bijdrage aan dit hoofdstuk is geen sprake.
.
Het verhaal van de Islam in Nederland is als duivenpoep op een monument. Later toegevoegd, ontsierend, en onderwijl de integriteit aantastend door de zure, bijtende bestanddelen.
Koninging Beatricks | 05-10-13 | 11:16 | + 0 -
De universiteit is een gebouw, mevrouw Beatricks. Je hebt een extra g, trouwens.
Een gebouw heeft niets nodig. De wetenschap is het idee van dingen weten, bewijzen, waarheidsvinden. Wetenschap heeft ook niets nodig. Je zou kunnen beargumenteren dat "de universiteit" een maatschappelijk instituut is, waarop ik zou antwoorden dat die conceptualisering compleet van de pot gerukt is en niets met wetenschap te maken heeft.
Een universiteit is geen bibliotheek waar sommige boeken van uit de catalogus worden gehaald.
Een universiteit is geen buurthuis.
Een universiteit is geen trendwatcher dat de richting van het "maatschappelijk debat" afspiegelt.
Ga naar huis, je bent dronken.
Ben benieuwd wat er gebeurt met een aangifte van bedreiging, staat de Uni dan achter Elian of zijn het daar lafaards en meelopers die alles doen om die jihadisten te faciliteren, een soort van nsb dus?
Dankzij het bericht op GS over het cancellen van het debat in Laren, gisteravond snel kaartjes besteld bij De Balie voor 'De toekomst van de islam in Nederland', zondag over een week. Altijd gezellig zo'n debat met Hans Jansen en wat opgewonden moslims.
Maiwand en zijn kornuiten hadden overigens om heel andere redenen al opgesloten moeten en kunnen worden.
Als je moslims gaat aanpakken om tweets waarin islamcritici enge ziektes worden toewenst, ben je daar al je politiecapaciteit aan kwijt.
Maiwand zou op de universiteit door mede-studenten, medewerkers, bestuur en professoren keihard moeten worden aangesproken op zijn debiele gedrag en psychopathische denkbeelden. Werkt dat niet, dan moet hij worden verwijderd om precies de redenen die Jansen boven naar voren haalt.
@ReligionSucks | 05-10-13 | 11:03
Waarom naakt? Weet je wel hoe sterk de zon daar is?
Dat is niet gezond.
Mozeskriebels | 05-10-13 | 11:11 | + 0 -
Kennis op zich gaat wat ver, maar kennis ontdekt, ja, dat is wel gebeurd.
Als je islam als religie afzet tegen katholicisme, en daarbij de hele geschiedenis in ogenschouw neemt, zou je waarschijnlijk met katholicisme vele malen erger af zijn.
De paus en katholicisme, ook nu, betrekken wetenschap nog altijd op hun doctrine en proberen het te vullen met een air van verbondenheid en dat het een (wetenschap) voortvloeit uit het ander.
Niemand staat buiten de waarheid zoals de omgeving die aan hem of haar openbaart. Wanneer een moslim de waarheid bestrijdt, is hij net zoals elke andere religieuze die dit doet, een gevaar voor het leven op zich.
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
Zullen we het i.p.v. die zogenaamde islamitische "bouwers" eens hebben over de islamitische afbrekers, intoleranten, straatrovers, geweldplegers, scoortertuig, homobedreigers, vrouwenonderdrukkers, uitkeringstrekkers, grensrechterschoppers, messentrekkers en beroepsjankerds?
Die zijn namelijk veel talrijker in ons land dan die "bouwers" van jou. Graag je mening over dit islamitische tuig.
Dreiging werkt, dat is al heel duidelijk bewezen.
Gaan we op weg naar islamitisch politiek correcte universiteiten waar de islam niet meer kritisch wordt onderzocht omdat docenten daar uit veiligheidsoverwegingen met een bocht om heen zeilen?
Politici
Columnisten
Redacteuren
Entertainers....
allen zijn ze doodsbang ook maar een kritische opmerking of grap over de islam te maken.. zelfcensuur.
Dit doet mij denken aan de jaren 1940-1945.
Als je erover na gaat denken begint je bloed te koken.
Die Maiwand komt hier als asielzoeker, wordt op onze kosten gehuisvest, gevoed en onderwezen.
Wat krijgen we ervoor terug? Bedreiging, het ronselen van jihadisten, middeleeuwse woestijnmoraal en een veel te grote bek.
Islamitsche leer en logica is die van een krankzinnige.
@ukuppes | 05-10-13 | 11:00
Belachelijk, zo diep gaat het inderdaad.
Bijna niemand die dat doorheeft. Vergeet de afgehakte hoofden maar even mensen. Onderwijzers hebben dat tuigh in de banken zitten. Heel subtiel (of niet) kan te kennen worden gegeven dat de onderwijzer op zijn/haar tellen moet passen. En niemand die kan helpen.
Wat moeten we dan, gewapende beveiligers in de zaal?
Het zou toch te gek voor woorden worden.
Gaan we op weg naar islamitisch politiek correcte universiteiten waar de islam niet meer kritisch onderzocht kan worden?
@DevinNull | 05-10-13 | 11:00
Hij zegt dat de universiteit studenten nodig heeft. Dat is ook zo, anders kun je de universiteit wel sluiten.
@mezelf:
opgebouwd grr.
Het klopt zeker dat het christendom een lange traditie heeft in de logica en causaliteit.
Zelfs de SGP argumenteert logisch en causaal(logisch correct is natuurlijk niet per se waar overigens. Logisch gezien mag je er best van onzinargumenten uit gaan dat de bijbel absoluut waar is).
De islam bestaat bij de gratie van ontkennen van zo´n beetje alles wat mensen menselijk maakt.
.
De academische vrijheid die het veld moet ruimen voor de achterlijke denkbeelden van een 7e eeuwse woestijnreligie en dat door de halfbakken bedreigingen van een stel volidioten godbetere het onze universiteiten verworden tot klamvochtige the(ide)ologische-politiek correcte hellholes is wel het ultieme bewijs daarvan.
@Bint Layla | 05-10-13 | 11:00
Hoor ik heel vaak maar blijkt in de praktijk geen reet van waar. 99% van de import die dit roept heeft een pappie die een weekje in de bouw hebben gewerkt en vervolgens met een zogenaamd pijnlijke rug 30 jaar uit de ruif hebben gevreten. Rot toch op. Die gasten hebben niks opgebouwt, NL stond er toen al waardoor er (door luxe in luiheid) plek (lees: KANS) was voor mensen als je pappie. Kijk om je heen. Waar zie je nou moslims zwaar werk doen? Laatst was er een docu, er werkt er geen één in de bouw. 90% loopt in Armani kleding de hele dag van een uitkering aangevuld met geld uit ranzige criminele praktijken door iedere stad of gemeente de boel te verkloten. Ik hou van overdrijven maar ik weet dat ik veel dichterbij de realiteit zit dan jij met je eventuele uitzonderingspappie.
Ons onderwijssysteem is sowieso gedevalueerd, om de studenten uit den vreemde ook over de drempel te krijgen worden de eisen naar beneden geschroefd en positieve discriminatie losgelaten en zo het diploma gemaakt tot een waardeloos vod.
Als je in je bedrijf een niet westerse allochtoon aanneemt op zijn papieren, en er dan achter moet komen dat hij/zij dat papiertje eigenlijk helemaal niet waard is, dan is dat een hard gelag.
En als je dan de proeftijd niet verlengt dan is het meteen discriminatie, en als je niet genoeg allochtonen in dienst hebt ook nog eens niet wenselijk en krijg je de hele goegemeente op je dak.
En vooral de islamitische studenten profileren zich nou niet echt als modelstudenten, eisen van alles en brengen een negatieve sfeer mee.
Maar we zitten er maar mooi mee, en aangezien er nog teveel zombies blijven stemmen op partijen die dit juist hebben veroorzaakt zal er niets veranderen.
En dat de islamitische wereld de kennis heeft ontdekt is zo'n idiote leugen, waarom is het dan zo'n zooitje daar en lopen ze flink achter qua iq daar?
Waarom komen zo'n beetje alle uitvindingen uit het westen?
Hier een goede uitleg over deze leugen van de islam, youtu.be/t_Qpy0mXg8Y
Bint Layla | 05-10-13 | 11:00 | + 0 -
Je bent zo onbegrepen. ;_;
We kunnen blijven klagen en er schande van spreken, maar wat doen we er aan?
Kunnen we het woordje "Allen" in artikel-1 van de grondwet vervangen door het woord "Mensen"?
Op deze manier kunnen we de zombies uitsluiten van onze grondrechten.
Want in mijn optiek zijn individuen waarvoor geen groter doel bestaat als het sterven
voor hun God/Satan in feite zombies. Ze willen toch dood? Laten we ze helpen!
De kameel = de geit benoemen
Ik vroeg mij af of dit spelletje, zoals Jansen het noemt, zich voordoet op alle westerse universiteiten ?
Mijn gevoel zegt van wel en dan is het geen landelijke ontwikkeling maar een Europese ontwikkeling... vluchten kan niet meer.
Bint Layla | 05-10-13 | 11:00 | + 0 -
want vergeet u alstublieft nooit en ten nimmer dat dit land, ooit, was gebouwd op de rug van mijn vaders.
Beetje onderzoek bewijs dat deze bewering is niet geloofwaardig .Moslems bouwen niks, nergens,af een toe ingehuurd om de kruiwagen te duwen, maar ze hebben zeker geen dijk gebouwd.Enige wisselwerking is het roven van europeanen en hem als slaaf verkopen.En dat is WEL te checken.
peterdh | 05-10-13 | 11:03 | + 0 -
Romeins Katholicisme, het onofficiële centrum van de westerse macht. Onze pedo's versus hun vieze verleiders tot zelfmoordterrorisme. Zonder religie heb je alleen de staat en daar staan de meeste mensen ook niet echt voor te applaudiseren. Wat hebben we naast centrale autoriteiten? Niet veel, dat blijkt wel.
Als iemand die een islam-studie doet, kan ik zeggen dat dhr. Jansen dit onderwerp (bewust, want hij weet beter) eenzijdig en simplistisch benadert. Hij weet namelijk dat het bij islamstudies echt niet om die ontzettende aantallen studenten gaat die 'misschien niet komen' als de lesstof hen niet aanstaat. Islamstudies, het zijn er een kleine handvol in Nederland, lopen qua totale aantallen studenten in de tientallen, het is zeer kleinschalig en juist voor die 'paar' geïnteresseerden. Onderwerpen variëren tussen terreurlegitimatie en uitdieping van de Arabische Lente(van nota bene docenten verbonden aan Clingendael, dus geen fop-wetenschappers)tot integratie en migratiedebatten uitdiepen, waarbij de focus niet ligt op 'hoe verkopen we dit gunstig voor de islam' maar op 'hoe zijn bepaalde zaken, als het gaat om bijv. jihad, te verklaren vanuit de brontekst en de context waaruit die stammen en hoe wordt er in de praktijk mee omgegaan?'. Wezenlijk anders dan dhr. Jansen voorstelt maar dat paste niet in zijn verhaal, en dat is treurig, voor iemand die zelf hoogleraar is.
Is er een causaal verband tussen ambtelijke managers en kwaliteitsverlies, dat wellicht gevaarlijker is voor onze maatschappij dan de meetbare realiteit ontkennende, gelovende sadisten die louter een machtspositie kunnen verwerven door dit kwaliteitsverlies?
De realiteit is dat de Islam zich steeds meer opdringt aan het Westen en steeds meer infiltreert in allerlei instituties ; inclusief de media en universiteiten.
.
Zo zal de Islam steeds meer haar wil opleggen aan anders denkenden.
.
En ja, dreigen met geweld is effectief. Daarom word dat ook gedaan door moslims.
.
En aangezien we bestuurders en politici hebben die snel een stapje terug doen in plaats hun waarden en normen te verdedigen gaat de Islamisering van het Westen langzaam voort.
.
Als ik de situatie van Europa vergelijk met pakweg 30 jaar geleden is er al veel veranderd en zijn bepaalde dingen "gewoon" geworden die 25 jaar geleden ondenkbaar waren.
.
B.v de openlijke Jodenhaat (en homo haat) die steeds grovere vormen aanneemt. Voornamelijk gepleegd door moslims die zich steeds openlijk uiten. Ook op scholen,etc.
.
Aangezien het aantal moslims de komende jaren alleen maar zal toenemen en deze moslims een soort parallelle samenleving hebben opgebouwd zal Europa over pakweg 25 jaar onherkenbaar veranderden en zullen bepaalde dingen "gewoon" worden die nu nog ondenkbaar zijn.
Zelfs al zou god bestaan, dan maakt dat de tekst in de Koran nog niet waar; er staat niets, maar dan ook helemaal niets in wat de ongebreidelde arrogantie van de islam rechtvaardigt.
Yup....... de donkere middeleeuwen komen weer steeds dichterbij....... eeuwig zonde
Alle gelovigen moeten, desnoods middels een oorlog, tot de waarheid bekeerd worden. Alle middelen zijn hierom toegestaan. De gelovigen belicahamen het kwaad dat de wereld heeft, en dienen uitgeroeid te worden...
===
Klinkt vreemd he, als je het van de andere kant bekijkt?
Waarom accepteren we het wel andersom?
Kunnen we die gozer niet naakt uit een vliegtuig pleuren ergens boven zijn geliefde woestijn?
GS wordt van opinie vrijplaats en verzet, steeds meer een laatste strohalm.
Het is erg erg sneu allemaal.
Hoe zou Mo vroeger gereageerd hebben als een van z'n haatsoldaten hem verlof vroeg om thuis te gaan zitten?
Bint Layla | 05-10-13 | 11:00 | + 0 -
Maak anders een punt.
AdPatat1960 | 05-10-13 | 10:44 | + 1 -
Nee, want hij vind dat ze deugen niet !
Hij zal het nooit zeggen, maar hij vind hem best primitief,er is daar geen solidariteit,behalve voor eigen (grotendeels inteelt) bloed, en de gemiddelde IQ ligt echt te laag.
Helder en stevig stuk.
Het scheidt ook, immers zij die de 'open' universiteit aanhangen bekommeren zich om het behoud, erkennen de waarde ervan.
Zij die het verafschuwen, willen inperken, zien deze liefst ingeperkt, aan banden gelegd.
Zo komt steeds scherper in beeld de tweespalt tussen vrij zijn om, fouten makend, aan mening en waarheidsvinding te doen en hen die willen leven langs de lijn van de hiërarchie van meningen en stellingen, die van ideologie aanhangende leiders.
Ik ga er nog even op door want dit is echt een absurde denkfout. Wetenschap heeft studenten nodig? Wat voor een mentaliteit is dit? Wetenschap heeft niets nodig, en noem het dan alsjeblieft geen wetenschap meer.
Meneer Jansen, ik moet u helaas meedelen dat ook u niet bent geslaagd voor UW integratie-cursus, want vergeet u alstublieft nooit en ten nimmer dat dit land, ooit, was gebouwd op de rug van mijn vaders.
Ik vind uw artikel uitermate storend, beledigend en totaal niet objectief overkomt. Wat uw mening is, mag u uiteraard uitspreken en vinden, maar houdt u daarbij ook in uw achterhoofd dat anderen dit anders ervaren. Ik ben hier niet gekomen om te discusseren of te dreigen, nee, verre van. Wilt u inhoudelijk een dialoog met mij aangaan, dan bied ik daarvoor u de gelegenheid.
Bent u niet bereid om dit te doen, dan is dat natuurlijk uw goed recht, maar, dan ben ik genoodzaakt om dit hele zaakje ook verder niet serieus te nemen en zal dit slechts blijven bij een artikel, dat geschreven is door een man die zich gekwetst voelde door de uitspraken van een individu, dat nooit verder zal komen dan gepubliceerd te worden op een site als deze. En zegt u nou zelf, klinkt dat u niet uitermate naïef in uw oren?
Ik heb intimidaties en bedreigingen ondervonden toen ik in het onderwijs werkte waar leerlingen voor 90 procent het islamistische geloof aanhangen. Nooit hulp gehad van het management bij bedreigingen en niet alleen omdat ze financiële belangen nastreven maar omdat ze zelf ook in hun broek poepen van angst voor bedreigingen een niet onbelangrijk gegeven wat niet door de heer Jansen wordt benoemd maar ook zeker meespeelt.
Van een open en positief denkende vrouw ben ik door mijn ervaringen langzaam veranderd in een opgefokt racistisch mormel en geloof dat ik zelf mijn innerlijke beschaving moet laten varen om tegen deze vorm van intimidaties te strijden.
Bijna elke religie is gebaseerd op angst en onderdrukking. Aangezien Nederland nu rijke buitenlanders makkelijker visa geeft, waarom niet atheïsten voorrang geven boven gelovigen?
Is die moslim fascist Maiwand de Thuiszitter al van die universiteit getrapt?
Excuses overigens aan de auteur, ik dacht even op een "gewoon" redactielid te reaguren. Maar alsnog, www.youtube.com/watch?v=ysxG5jFeTME
"de thuiszitter" ?
Nee meer zoiets : "de lafaard" of ook "de poser"
Heeft hij trouwens ook niet een boyvriendje ?
@ZKH EénOog | 05-10-13 | 10:31
Precies. Ooit neemt de LOI de rol van de universiteit over. Gezien het aantal mensen dat hun BA en MA aan de Open Universiteit haalt, is dat al deels het geval.
Wat die moslem zeggen is : We zijn mongolen en hebben de RECHT om ons al mongol de gedragen zonder dat iets over word gezegd.
Niks om zich druk te maken, deze mensen lijden.Het is ABSOLUUT verboden voor een moslem om in een niet moslem land te leven behalve als ze zo zwaak zijn dat ze niet kunnen vluchten.Het is gewoon aandachttrekkerij,deze jongen en meisjes weten donder goed dat ze zijn in feit continu aan het bedelen, en het voelt niet goed om een bedelaar te zijn.Gewoon laten lijden, want een leven zonder eer is een lijdengang.Ze kunnen zowel eisen van de universiteit, daarna komt de arbeidsmarkt, en die soort figuren maken geen kans daar (behalve in de gementehuis, wat het kriolt van de inkapabels)
Nederlanders zijn slappe zakken! Fijn weekend verder!
-- In zekere zin heeft het management gelijk, zonder studenten heb je geen universiteit. --
Luister vriend, dit is geen universiteit. Als het een soort kindercreche van bevestigende woorden wordt, heb je geen universiteit. Dan kost het alleen maar belastinggeld.
Kunnen we overigens ook wel stoppen met onze hele maatschappij want, fuck you, science is interesting en als het ergens stopt dan zijn we klaar en kunnen we naar huis.
Altijd weer een genot om mijn weekend te beginnen met een verhelderend en duidend stukje van Hans Jansen!
De islam Nederland (en de wereld) uitknuppelen.
Discussie is erkenning en verandert niets.
Voor mijn studie heb ik het voorrecht gehad om proefschrift van Prof Elian gelezen. Dit had betrekking op de waarheids- en verzoeningscommissie in Zuid-Afrika. Later heeft Prof Elian nog aangegeven, als ik het goed heb, waarom een dergelijke instelling niet in de Arabische wereld zou kunnen werken, Ubuntu past niet in de machocultuur van de islam.
Ik vind het treurig dat, net zoals bij Van Gogh en Fortuyn, deze erudiete man door zo'n nietig onderkruipseltje wordt bedreigd en op zijn tellen moet passen.
Met Hans Jansen in de gelederen is GeenStijl intussen Elsevier voorbij gestreefd als serieus te nemen niet-politiek correct medium, hulde!
En al die breindodende wetenschapsondermijnende ellende vanwege de idolate blinde letterlijke aanhang aan een boekje, dat 20 jaar na de dood van de 'perfecte mens' (een pedofiele mensenslachter, een soort kruising tussen een Mikkelsons en een Breivik) uit MONDELINGE overleveringen is samengesteld.
Wat heeft onze ranzige politieke elite in 1975 toch in het Europese huis gehaald?
"Jodendom en christendom leren daarentegen dat zowel de schepping als de schepper redelijk in elkaar steken."
Ecxuse me? Wat is dit voor kolder? In de Koran staat ongetwijfeld zeer veel onredelijks (heb ik niet gelezen), maar doe niet net alsof de god van het Jodendom of christendom een redelijke gozer is. Een fundamentalist kan op basis van alle drie de religies de nodige narigheid voor zichzelf verantwoorden.
Zolang er in Nederland zogenaamde gristelijke en linkse "weg met ons" partijen zijn (de meeste, eigenlijk alleen de PVV 100% niet) blijven we dit houden. En over een paar jaar gaan we braaf weer PVDA , CDA en VVD stemmen... Is zeker, immers? Inderdaad, je weet zeker dat er nooit iets zal veranderen
harry19612 | 05-10-13 | 10:37 | + 0 -
--------
In een punt heb je gelijk.
Ik bezie een regering als een soort extended parents: Je ziet hoe een volk verwordt op een manier zoals de regering het voorbeeld geeft.
Het is een puur top-down proces en geen bottom-up proces. Dit laatste kan het wel worden door bijv op iemand te stemmen die het anders wil.
Maar ik blijf erbij: een regering vormt je tweede ouders zowel door de voorbeelden en de signalen die ze afgeven als door de wetgeving.Dit is sociale psychiatrie pur sang.
Is een regering zwak en corrupt, dan zullen de inwoners zich ook veel gemakkelijker overgeven aan ditzelfde gedrag want het heeft toch allemaal geen zin. Een beetje zoals nu in Nederland.
Is een regering bijv fascistisch, dan zal een groot deel van de bevolking in deze opvattingen in min of meerdere mate meegaan. Bewijs? Kijk maar eens naar het Duitsland van de jaren 30-40. beter bewijs krijg je niet.
Types als Maiwand moeten niet wachten totdat de berg naar hen komt, maar gewoon naar de berg gaan. Nederland heeft nou eenmaal geen bergen, en dat is ook prima zo. Zijn profeet ging hem al voor.
Ik weet nog wel een gezellige kerker waar Maiwand mag verblijven.. Kostenloos, alleen halal voedsel kan ik niet garanderen.
Het ligt niet alleen aan de bestuurders. De overheid staat dergelijk gedrag keer op keer toe. Ze zouden maar iemand tegen de schenen schoppen... Dat is toch een potentiële kiezer minder.
Kan die gozert niet terug naar waar zijn voorvaderen vandaan komen?
Schuldigen aanwijzen in NL?
Na WO II is er weinig geleerd.
Het zijn de politici, bestuurders en managers die alles laten beteien voor de lieve vrede en geld, denken en dachten zij.
In een slappe ruggen cultuur krijgen fundamentalisten alle gelegenheid hun zin door te drijven. Hun zin is onze hel.
Ik hoop dat Maiwand door een bus wordt overreden.... Of gewoon spoedig op een willekeurige manier de pijp uit gaat.
In een democratie zoals de onze ligt deze problematiek niet aan 1 persoon zoals Maiwand, noch aan onze bestuurders, maar sec aan het volk dat de regering kiest en daarmee de koers van dingen bepaalt. uch..
Ik schijt op alle uitwassen van de islam. We zullen er voor moeten vechten. Alleen dan zullen we normaal kunnen leven. Er alleen maar over lullen betekent onze ondergang.
Repressie gaat hier ook lukken.
" there is nothing to fear but fear itself."
.
Een gedachte voor alle mensen in onze Trias Politica. Zo lang iedereen blijft staan voor de democratische en rechtstatelijke principes kan een invasieve en agressieve religie geen bedreiging zijn. Pas wanneer er wordt toegegeven aan grillen en eisen komt de democratische rechtstaat in gevaar. Die is nu in gevaar, juist omdat er te veel lafaards op verantwoordelijke posities in die Trias Politica zitten.
.
Stand your ground! Dat is het devies....
"... Het is een bureaucratie waarbij de macht berust bij een groep ambtelijke managers die er belang bij hebben dat zo veel mogelijk studenten zich inschrijven en een diploma ontvangen..."
Ik benoemde het resultaat van de week al: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/10/...
Nederland is geen kenniseconomie, Nederland is een cursuswinkel.
-weggejorist-
God heeft mij verteld dat hij wil dat die moslims ophoepelen , al-le-maal .
Precies meneer @jansen.
Heel soms probeer ik uit te leggen aan idiote vrienden/kennissen/verwanten dat er een hoop gebeurt als het balletje eenmaal gaat rollen. Zij denken dan meestal aan afgehakte hoofden op liveleak en zwarte burka's, shariapraktijken en homo's die van flats af flikkeren.
Maar de mond snoeren en bangmakerij schijnt ook best goed te werken. Je zou maar onderwijs moeten geven aan een groep waarvan je weet dat er minstens een paar tbs-ers tussen zitten die niet bang zijn voor de gevolgen van hun daden.
Wetenschap en de huidige islam zoals maiwand en zijn irritant aanwezige vriendjes voorstaan zijn niet verenigbaar en hierdoor ook niet verenigbaar met de ontzettend mooie westerse cultuur en waarden.
Maiwand moet een keuze maken, of aanpassen of zichzelf verwijderen uit onze cultuur. In ieder geval moet hij deze niet ondermijnen door misbruik te maken van de waarden en vrijheden van onze cultuur.
Als maiwand deze keuze niet kan, wil of durft te maken moeten wij deze voor hem maken, ter bescherming van onze wetenschapelijk superieure westerse cultuur met behulp van ook zo'n mooi dingetje van onze cultuur de rechtsstaat.
Moeten we wel onze polico hoofd uit onze reet halen.
Het is van de zotte dat een Nederlander bedreigd kan worden door een fanaticus. Ik noem prof. Ellian een Nederlander omdat die man een grote bijdrage levert aan onze samenleving. De persoon die hem bedreigt noem ik geen Nederlander omdat zijn gedrag tegen alles ingaat wat hier de norm is, namelijk begrip en een zekere mate van tollerantie. Hier zijn we gewoon om een discussie te voeren om gedachten te ontwikkelen die ons denken stimuleren. Op het moment, zoals Prof. Jansen, dit formuleert niet meer mogelijk is dan haal ik het fundament uit intellectueel gedachtengoed weg. En dat met lede ogen aanzien is een misdaad tegen de vrije geest. Dit is misschien wel de grootste misdaad omdat dit het vrije gedachtengoed totaal wegvaagt en darmee de vrijheid van individuele ontplooing.
Kunnen we Hans Jansen niet een YouTube kanaal ter beschikking stellen zodat hij wekelijks voordrachten van circa 6 minuten kan houden?
Het gaat al op een veel hoger niveau mis... zolang die Koran nog steeds in de tweede kamer ligt, zijn het voor mij allemaal landverraders!
21e eeuwse wetenschapshuizen en middeleeuwers... Hoe kan je uit die combinatie ooit een positief resultaat uit verwachten?
Dezulken. Die houden we er in.
Als je niet aan zelf-islamisering doet wordt je uitgekotst door politiek/links Nederland.
Hallo Hans Jansen. Fijn dat je ook met ons meereist.
Oh, en fuck islam!
Wat als basis gezegd wordt is: docenten ervaren onveiligheid en worden niet beschermd door de managers. Door de managers! Door Herenboeren dus.
Even een korte tirade over managers.
Net als in een ziekenhuis hoort er een drie eenheid te bestaan van artsen-verpleegkundigen en patienten. Geen van de deze 3 groepen kan zonder elkaar. Maar toen kwam de gouden eeuw van de manager. De laffe nederlandse manager die geheel andere belangen heeft dan waar een instituut oorspronkelijk voor stond. Een manager behoort als een wc in een huis te zijn: af en toe nodig maar behoort altijd het kleinste kamertje te zijn.
Het doet mij dan ook pijn om te lezen hoe je als hoogleraar op je woorden dient te letten vanwege klachten door studenten die stilzwijgend een machtsfactor vormen. Zoals straattuig dat de openbare ruimte negatief beïnvloed door er alleen maar simpelweg te zijn.
De islam heeft een vriend gevonden in de manager.
Moslims die iets kapot maken omdat het niet volledig overeenkomt met hun geloof. Helaas aan de orde van de dag.
Hoe lang blijft Nederland nog met gespreide billetjes voorovergebogen excuses maken aan die bende schizofrenen?
Hans Jansen | 05-10-13 | 10:10 | Link |
De vraag stellen is hem beantwoorden. Het zal aan onze bestuurders liggen.
Maiwand de thuiszitter is kapitein op de wal van een oorlogsschip, eigenlijk is het een waardeloos vlot, dat met vazal-achtige, blinde en geknechte aanbidding drijvend gehouden wordt.
Zijn matrozen zijn domoren die als gevolg van een identiteitscrisis vallen voor de pseudo-heroïek die Maiwand belooft.
En juist de onnozelheid van de volgelingen, die van onverschrokenheid vergezeld wordt, maakt de terreur die Maiwand verspreidt een reëel probleem.
Snoer zo'n haatzaaiende ellendeling de mond!
Het doet me deugd te zien dat GS de heer Hans Jansen een platform biedt voor zijn analyses en meningen.
Wetenschap en religie, zoiets als een blinde die camerabeelden weerspreekt. Maiwand is een zielig figuur, that's it. Tragikomische loner met hervonden levensdoel.
Gewoon uitlachen en als het maar even kan de petoet in duwen.
Het uitoefenen van de vrijheid van meningsuiting is niet weggelegd voor bangerikken...
Het belangrijkste in deze discussie is:
God bestaat niet.
En zijn neef Allah ook niet.
Het is waanzin dat er überhaupt enig beleid wordt gemaakt op basis van verzinsels van psychopaten terwijl er nooit enig bewijs is geleverd voor het bestaan van een fantasievriendje.
En wij maar denken dat we een ontwikkeld modern land zijn, terwijl de helft geestelijk nog in de middeleeuwen zit.
Maiwand en de universiteit
-mede mogelijk gemaakt door DUO en de Nederlandse belastingbetaler-
Het is altijd verstandig om met dergelijke moslims rekening te houden, ze hebben bij herhaling bewezen gevaarlijk te zijn.
Het is niet verstandig om voor deze idiote klootzakken te buigen, omdat buigen en leugens altijd leiden tot geweld en dood. Waar de waarheid niet meer gezegd kan worden wacht op de lange termijn een nog veel groter kwaad.
Waarom is hij nog niet weggejorist uit de Universiteit? Bedreigen mag gewoon?
Hans jansen treedt in de voetsporen van Van Randwijk.
Een volk dat voor tirannen zwicht
Allen, die hier tesamen zijn,
de levenden, de doden,
de handbreed, die ons scheidt, is klein,
wij zijn tesamen ontboden voor het gericht ...
Gedenk de liefste, die hier ligt,
de broeder, vrind of vader,
maar gun Uw ogen wijder zicht,
aanzie het land en alle mens tegader,
hoor dit bericht:
Wij staan tesaam voor het gericht
voor goed of kwaad te kiezen,
een volk dat voor tirannen zwicht,
zal meer dan lijf en goed verliezen,
dan dooft het licht.
(Hendrik Mattheus van Randwijk, 1906-1966,
dichter, prozaschrijver, verzetsheld, journalist)
Ik ben natuurlijk een racist en simplist, maar ik wil me helemaal niet bezig houden met de negatieve bullshit van andere geloofsculturen.
Het is gewoon heel erg simpel
Repressief optreden tegen deze onzin.
Nog sterker: wat leveren die Islamitische Studies ons op, behalve discussies over een alfabet?
REAGEER OOK