
Vergeet die linkse
coalitie maar. Gaat niet gebeuren. En mocht u democratisch toch tot een dergelijk besluit komen, dan voorspellen wij een binnen de kortste keren een staatsgreep. De militaire top in dit land heeft het namelijk helemaal gehad met de PvdA, SP en GroenLinks. Links was er als de kippen bij
de hoax van de Azijnbode aan te grijpen om onze jongens te kapitelen. En zodoende is de reputatie van de krijgsmacht overal ter wereld binnen een dag te grabbel gegooid. Oké, de gevangen genomen Irakezen kregen een skibril opgezet en er is wat met water gekliederd. Maar hallo Wouter, Jan en Femke: er was sprake van een oorlogssituatie, geen autovrije zondag, aldus de
woedende viersterrengeneraal Dick Berlijn. De PvdA heeft inmiddels ingezien dat er geen politiek gewin valt te halen uit deze volledig georkestreerde beschadigingsactie. Om de schade voor dit bedrog nog enigszins te beperken, zal Henk Kamp pas
na de verkiezingen aan de tand worden gevoeld. Ofwel, daar horen we nooit meer wat van. Mission failed...
Reaguursels
InloggenNederlandse militairen hadden geen bevoegdheid afghanen vast te houden of te verhoren, dat weten we inmiddels.
Skibril, om herkenning te voorkomen.
Muziek, om onderlinge communicatie onmogelijk te maken
Dat water? sja, ... Och een beetje water
Er zijn wel degelijk regels overtreden. We zouden daar volgens de politiek op gaan bouwen, doen echter dapper mee met een oorlog. Het bagatelliseren van dit incident is te begrijpen echter dat neemt niet weg dat er wel degelijk iets te onderzoeken valt.
-
Alles bij elkaar genoeg om eens uit te zoeken wat er nu precies terecht gekomen is van het genomen besluit. Een parlementair onderzoek dus. Daar is niks mis mee, en zegt helemaal niks over de integriteit van de krijgsmacht als geheel.
-
Het parlement moet de gevolgen van hun besluiten durven onderzoeken. In geval van een besluit tot deelname aan een oorlog lijkt me dat helemaal op zn plaats.
-
De overname bij een links kabinet is al lang voorzien, "handboek voor de nieuwe illegalen" van Venema...
www.megaupload.com/?d=U84WS5SB
Ja, in 1991 had men dat ook nog kunnen doen, toen besloot men op te roepen tot een sjiitische opstand. Men dacht dat de Amerikanen steun zouden geven en de no-fly zone zouden handhaven. Niets was minder waar...
Waar het uiteindelijk denk ik om gaat is dat het om opportunistische en hypocriete geopolitieke belangen gaat. Niet moeilijk doen terwijl Saddam die dingen had en daadwerkelijk gebruikte (vanwege het eigenbelang) en besluiten oorlog te voeren, terwijl hij die dingen niet heeft en/of gebruikt, ook weer uit eigenbelang.
Er spelen uiteindelijk andere dingen dan die massa vernietigingswapens een rol.
Wat ik trouwens ook niet snap is waarom Nederland zo nodig in NAVO verband en niet in VN verband meedeed aan de missies in Afghanistan en Irak. Er moet toch wel in de VN of vanuit de veiligheidsraad of vanuit de general assembly een missie gevormd kunnen worden. Lijkt me toch beter om het bezettings imago tegen te gaan.
@Plorp
Wat betreft je opmerking aangaande de aanval op de persoon: Je hebt gelijk. Zal 't niet meer doen.
Aan allen die zich storen aan de vele denkfouten hier op GS:
- Lees het
- Lach
- Post evt iets slims in de wetenschap dat je even later weer kunt lachen
- Voel je schuldig dat je lacht om geestelijk minderbedeelden
- Stem als boetedoening rechts
@Plorp
Welnee. Mijn redenering is dat men in 1988 (en niet in 2003) de Koerden te hulp had moeten schieten. En en 1950 de Tibetanen. En in 1915 de Armeniers. En in... etc.
@ DenLangel*l 20-11-06 @ 16:52
Zucht wat een consistentie weer van rechts.Dus als Bos spreekt blaast hij de boel op tgv de stemmingsuitslag, en als hij zwijgt is hij laf en zielig tgv de stemmingsuitslag.Ik zou zeggen ga eens deaud!!
hoe ontzettend zielig en laf van links.........
als Bos een man is valt hij Kamp NU aan om nog te scoren, geen mietje zijn en het doen als de zetels binnen zijn.
als Rutte een man was geweest had ie harde woorden tegen Woutertje moeten gebruiken en niet wat liggen *fap*fap*fap* -en op z'n journaalkip
@OpenDeur
EUhm.. we zitten daar reeds sinds maart 2005 niet meer....
Ohoh, links moet gewoon eens een keer hun koppen dicht houden, ze moeten altijd weer een oordeel vellen over elke speculatie.
@Kardinaal Meier
Ah, de oh zo geliefde aanval op de persoon.
Jouw redenering is dus dat 'we' in 2003 een oorlog moesten beginnen, omdat Saddam in 1988 gifgas had gebruikt? Terwijl hij nu die wapens niet meer had en geen direct gevaar was. (het blijft natuurlijk een vieze dictator)
Ik vind het 'eventueel bereid zijn om iets te doen, zelfs al heb je de middelen niet' (en dat is zelfs de vraag) echt niet genoeg om een oorlog te voeren, waarbij duizenden slachtoffers, onder burgers (in de orde van honderdduizenden) en eigen militairen, vallen.
Och hellup, een spelfout. JOUW moet zijn JOU [Dommelt weer in].
open deur
'zeuren waarom we er heen gingen' welja, also dat er niet toe doet. Verder valt me op bij de mensen die de Volkskrant aan de schandpaal nagelen dat ze anders dan onwetenden zoals ik kennelijk op de hoogte zijn wat er precies gebeurd is. Of zijn de soldaatjes zelf aan het reagluren?
@Plorp
De reden dat er nu zijn vind ik niet echt relevant, het gaat er nu om dat we proberen irak te helpen. Niemand word geholpen door maar te blijven zeuren over waarom we er ooit heen gingen (wat niet betekend dat we het niet kunnen onderzoeken om er van te leren) We zitten er, en weggaan maakt het erger, kortom blijven en helpen. Niemand is geholpen met de erg snel gemaakte uitspraken van de linker vleugel. Even afwachten tot er onderzoek is gedaan lijkt me niet meer dan normaal. Zeker omdat de uitspraken nu eigenlijk alleen maar werden gedaan om nog even wat stemmen te winnen.
@Plorp
Misschien gaat het JOUW er om of hij die wapens in 2002 nog steeds had. Mij in ieder geval niet: voor mij is duidelijk dat Sadam bereid was ze in te zetten tegen weerloze burgers, en dat dit heerschap dus gestopt moest worden.
-
Dus Plorp: als de buurman de buurvrouw doodslaat, en je kijkt toe en grijpt niet in, dan ben je medeschuldig aan moord. En volgens mij ben jij zo'n soort van toekijker, linkse pacifist.
@Kardinaal Meier
Het gaat erom of hij die wapens in 2002 of uberhaupt na de eerste golfoorlog had. Die waren er niet.
Het gaat er niet om of hij dergelijke wapens in 1988 heeft gebruikt.
Overigens was dat in 1984, toen duidelijk was dat Saddam dergelijke wapens had gebruikt, geen reden voor de VS (o.a. in de persoon van Rumsfeld op de befaamde foto) om geen zaken te doen met Saddam. Maar dat terzijde.
@Horizontal Jack
Jij hebt echt een houtschuur voor je hoofd. Voor martelen hoef je niet iemand fysiek pijn te doen. Mensen vier dagen lang wakker houden, blootstellen aan ondraaglijk geluid, desorienteren met licht en donker en om de zoveel tijd een emmer water erover heen gooien. Dat is voldoende om iedereen te breken en gillend krankzinnig te krijgen. Ik zeg niet dat dit gebeurd is, dat moet het onderzoek maar gaan uitwijzen. Dat het al die tijd verzwegen is, doet wel vrezen voor het ergste. Nu de boodschapper gaan verwijten van verkiezingspropaganda dat is pas verkiezingspropaganda. Waarom heeft Kamp de kamer niet ingelicht? Dat is vreemd zeker met het oog op de Abu-Graib misstanden destijds. Dat stinkt, en riekt naar een doofpot. Dat PvdA het debat hierover wil uitstellen tot na de verkiezingen is zeer netjes. Bang dat zo'n belangrijke kwestie gekaapt word door verkiezingsretoriek, zowel door links als door rechts.
Helemaal mee eens, Jack.
voor wie het nou nog niet snapt: een plaatselijke commandant licht de marrechausee in en vraagt zich af of de verhoormethoden van opgepakt iraaks tuig wel door de beugel kan. voor je het weet gaat immers de Volkskrant drie pagina's lang MARTELING roepen zodra iemand een glaasje verkoelend water gooit in het smoelwerk van zo'n jihadi, om bij de les te blijven (persoonlijk had ik liever met de koran mn reet afgeveegd om de jihadi in kwestie op de kast te jagen hehe).. De marechausee EN het OM stellen een onderzoek in en komen tot de conclusie dat er NIKS aan de hand is. Dit is allemaal 3 jaar geleden. Wel een beetje vreemd dat de Azijnbode opeens een week voor de verkiezingen, die links slecht uit lijken te komen (bedankt nog he, D66, voor het opblazen van het kabinet , perfecte timing, anders was woutertje met 50 zetels de volgende premier geweest ;-)) met dit 'schokkende' nieuws komt.. Natuurlijk is dit met opzet gedaan, zoals de Volkskrant al 30 jaar lang met alle macht het politieke proces probeert te beinvloeden. Als ik 1 van die militairen was geweest, was ik naar de rechter gestapt om de Azijnbode helemaal de kanker kapot te procederen. Terwijl onze jongens daar hun leven riskeren in de strijd tegen gestoorde jihadi's a la mohammed B., roept de Volkskrant dat 'wij' martelen met een glaasje water. ZUM KOTZEN, maar de bal slaat weer eens recht in hun bek terug, dat is het enige goede aan deze zaak. Hulde aan minister Kamp, die zich niet gek heeft laten maken door de linkse kerk!
goedkope retoriek van GS om zo nog wat steun voor de gristendemocratie te winnen. In plaats van zo'n grote bek op te zetten zou GS beter kunnen afwachten wat de uitkomsten van het onderzoek zijn. Want als het gaat om een schending van de Geneefse conventies dan is GS niet lekker bezig om dat onder de mat te willen schuiven om zo nog wat makkelijke kleinburgerlijk rechtse stemmen te winnen.
@redactie, doe eens updaten:
"Alleen D66 en GroenLinks wilden vandaag of morgen over de kwestie debatteren"
Lekker over de rug van 20.000 man en vrouw je linkse salon socialisten reet op het pluche draaien
@DirckII
Nu heb ik toevallig ook die Buitenhof-uitzending gezien, en mij viel juist op dat Berlijn heel aardig op de hoogte was of in ieder geval de indruk wekte op de hoogte te zijn. Zo wist hij te melden dat er niet met de brandspuit gespoten, maar dat er met water gegooid was. Over de aard van het gebruikte geluid was hij niet zeker: een hoge pieptoon of ruis, maar wel wist hij te melden dat dat dient om gevangenen te beletten door de celmuren heen met elkaar af te spreken hoe de Nederlanders voor te liegen. Voorts wordt Berlijn niets "in de mond gelegd" door de T., hij wordt gewoon geciteerd.
Hier nog maar een keertje, en nu goed lezen:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/images/m...
Duuuuus...
Als ik nu op de SP stem, hoef ik me niet schuldig te voelen, opdat er toch geen linkse regering komt ?
Da's heel mooi :-D
GS blijkt gewoon een nakleppertje te zijn van een commerciele kutkrant.
he geenstijl het begint nu toch echt wel een zooithe te worden hier, jullie prijzen jezelf volledig de markt uit, onafhankelijkheid is ver te zoeken, propaganda ?? we zitten echt niet te wachten op nog een 3e kabinet balkenellende !
Ga gerust zo door er staat vanzelf wel een keer een weblog op die jullie de markt uitprijst............
Maar ik blijf erbij, tis een mooie kaart achter de hand voor links NA de verkiezingen, vandaar dat Bos dat nu ook zo wil.... de geniepigerd...
Welke reputatie?? lamenielachu
ps Bos is un lul
DirckII 20-11-06 @ 12:04
Niet zo schreeuwen.....
Trouwens, schreeuwers hebben niet altijd gelijk, alleen als ze gelijk hebben, dat dan weer wel.
@dirckII
vooral vleesboom en pritt stift hebben een hijgerige schrijfstijl die dit uitlokt. Je kunt ook -geheel in GS stijl - iets aansnijden zonder voorspelbare diaree te genereren. Kom op vleesboom je kunt het wel: bijv cees space was leuk.
@Plorp
Geen massavernietigingswapens in Irak? De Koerden in Halabja zijn zeker massaal gestorven aan de hik?
Als ze elkaar niet verkrachten gaan ze wel burgers martelen. Smerig militair tuig.
@gevallen verstand: In Buitenhof repte Berlijn met geen woord over wat hem vanochtend door de T (en GS) in de mond werd gelegd. Ik zou eerder zeggen, het tegendeel. Het bleek dat Berlijn ook niet precies op de hoogte was van hetgeen zich daar heeft afgespeeld. Nu kunnen allerhande malloten hier en de T etc wel moord en brand schreeuwen over de volkskrant en links, maar dat is goed nederlands gebruik, de boodschapper dient een kopje kleiner gemaakt te worden zodat de aandacht v/h werkelijke probleem wordt afgeleidt. Het is trouwens wel opvallen dat vooral rechtschdraaiende lieden hier nogal goed in zijn, probeer het vooral niet over de inhoud te hebben maar gewoon zo hard mogelijk schreewen, immers, in de optiek van de gemiddelde T lezer en en GS bezoeker heeft degene die het hardste schreeuwt altijd gelijk, Wát er dan geschreeuwd wordt is niet ter zake doende, als er maar geschreeuw wordt!
jan
Julkishallinnon sähköisiä asiointipalveluja
Fins voor vergeven en vergeten ;)
ik zal je naam voortaan weer met 2 "nn" spellen, finnish humor
Hoffentlich nicht wie ein Bauer mit Zahnschmerzen.
finnish humor ist wenn man trotzdem lacht.
nou vooruit dan, humor
jan passant
ik niet hoor, ik heb vroeger jarenlang roze gestemd. Bleek 'per ongeluk', dat weer wel, maar heb er geen spijt van. Je kunt een grapje toch wel van feaubie onderscheiden?
finish humor: heaumeaufeaub
Nou ja, mocht CDA/VVD "winnen" een kabinet mogen vormen... dan staat links dus klaar met kamervragen over deze kwestie.... kabinet valt weer..... voor de kerst nog nieuwe verkiezingen? :)
shareholder
dus nu maar Wilders, een bijna dooie heaumeau? Of Pastors een hersendode heaumeau? Of Balkie 'ik ben keurig getrouwd, en trouwens sowieso keurig'? Of Rutte 'ik fap, maar dat wil nog niet zeggen dat ik een heaumeau ben'?
De Volkskrant is bereid om over de rug van goedwillende militairen campagne te voeren voor hun geliefde PvdA. Als ik de eindredacteur was, dan zou ik eens goed in de spiegel kijken en me afvragen of ik met mezelf kan leven. Een wat - laten we zeggen - rechtse vriend van mij noemt de PvdA altijd landverraders, dat vind ik veel te ver gaan. Dit keer ben ik geneigd hem gelijk te geven, wat een tuig.
@Dr. Marbuse: Ze hebben inderdaad instructies meegekregen. Maar die waren gebaseerd op een vredestaak. Die militairen zouden ingehaald worden als helden, vrienden. Zo zijn ze ook voorbereid. De situatie viel nogal tegen en de instructies waren niet toereikend om de 'vrede' te handhaven. Dit werkte uiteraard frustrerend en men moest creatief worden... misschien zijn ze iets te creatief geweest. Maar dat ligt ook aan de leiding, als die niet voldoende op de hoogte waren, misschien luisterden ze niet naar de klachten van militairen, dan is daar iets goed mis.
Qua Wouter Bos, heb een paar jaar geleden eens op een dooie heaumeau gestemd. Da's niet goed bevallen.
@ik ben er even niet 20-11-06 @ 10:58
@jottum 20-11-06 @ 11:16
Als je de link extra.volkskrant.nl/opinie/commentaar.... knipt en plakt in je browser, dan doet ie het. Kennelijk doet ie het niet met geenstijl als referer.
@plorp
Hulde voor de heldere en genuanceerde betogen. Unusual op GS.
Jamaar het was toch melding van een commandant zelf ter plaatse? Was dit een opzet van rechts? Van links? Trucjes? Speelt de fatalistische VVD link loetje? Of bent u zo trigger-sms-keuze-geil, dat u komende 2 dagen bij elk wissewasje uw politieke voorkeur maar laat omklappen? Dacht et niet. Blijf gewoon links of rechts. En gaat woensdag om gehakt ;)
Dick Berlijn is wel een capabele man, voor een militair dan, maar nu was hij toch een beetje zenuwachtig aan het neuzelen over 'het checken van de hoeveelheid water'. Publicitair gewoon gefaald, want snelle openheid van zaken had al dit gepruttel verhinderd. Hoewel: waarschijnlijk toch militaire eufemismen voor tuinslangen anaal ingebracht en 24u per dag Marco Borsato?
ik ben er even niet 20-11-06 @ 10:58 waar lees je die comments als ik vragen mag?
flodder: neem een slokje water
Wat een bullshit-stukje weer van GS. Toch knap, om verzwegen vermoedelijke misdragingen, laat ik het nóg geen martelen noemen tot na het onderzoek, nu in je voordeel proberen te gebruiken in je campagne. Niet door de misstanden aan te kaarten, zoals links. Nee, door diegene die er iets van zegt te beschuldigen van het in diskrediet brengen van 'onze jongens' *Kots*. Hoezo shoot the messenger? En dan zeggen ze dat er geen doofpotcultuur heerst. En voor al die lutsers die nu al met zekerheid zeggen dat er niet gemarteld is of het martelen zelf vergoeilijken of bagatelliseren. Jullie zijn dom.
goed zo .. die vent ziet zoiezo zijn budget verlaagd worden als bos premier wordt .. daag gast ! .. oprotten met je betaalde hobby !
De lezers van de Volkskrant zijn ook niet zo blij: extra.volkskrant.nl/opinie/commentaar....
Prachtig! Alles ontploft de laatste tijd recht in het gezicht van die linkse, rooie rothonden, zelfs hun eigen vieze bommetjes. Net goed! Gna, gna, gna!
De achterdocht van links voor de krijgsmacht is het resultaat van diepgekoesterde vooroordelen. Zou ik zo over moslims denken (jaja - ssst), dan zouden de Weldenkende Menschen hun superieure moraal op mij neer doen donderen vanaf hun monumenten van Foei.
Toch leuk dat zij zo vlak voor de verkiezingen dachten dat het "plebs" ook partij trekt voor wat ons vijandig is.
@Sytze Vliegen
De vraag is wat er gebeurd is. Dat is niet duidelijk. Dat er dingen zijn gebeurd die niet mochten is duidelijk (namelijk gevangenen nemen).
Er moet dus duidelijkheid komen. Het lijkt mij in het belang van de regering dat die er zo snel mogelijk komt.
@De Intrigant
De conventie(s) van Geneve komen juist voort vanuit de praktijk (Henri Dunant, slag van Solferino).
Natuurlijk gebeuren er in een oorlog dingen die niet mogen gebeuren, door mensen die snel moeten handelen, onder druk staan etc. Dat is begrijpelijk, maar maakt die dingen nog niet goed. Daarom bestaan er militaire rechtbanken die daar rekening mee houden.
Dit hele gebeuren staat daar volgens mij wel los van. Er mochten namelijk helemaal geen gevangenen worden genomen.
Dus waarom dergelijke dingen zijn gebeurd (vraag is wat er is gebeurd, dit is niet duidelijk) bij gevangen die niet worden mochten genomen is mij een raadsel.
De sjoe-hoer-nalisten
je weet niet wat je leest
als je zelf toevallig eens
ter plekke bent geweest
De Volkskrant trok er zaterdag de eerste drie pagina's geheel voor uit, goed om te zien dat de Nederlanders niet meer in de leugenachtige propaganda van deze links-exyrtemisten gelooft.. met fortuyn haalde de azijnbode nog een glansrijke overwinning: de man werd afgezet en uiteindelijk vermoord (waarna de champagneflessen aan de wibautstraat ontkurkt werden), deze keer is hun actie jammerlijk mislukt.. worden die linkse klootzakken nu ter verantwoording geroepen? de hele wereldpers heeft hun bericht dat onze jongens 'martelen' namelijk klakkeloos overgenomen...
Dr. Mabuse 20-11-06 @ 10:35
Jij begrijpt kennelijk ook niet het verschil tussen een draai om de oren en afgetuigd worden...
@Salvatore Riina 20-11-06 @ 09:39
Altijd goed om de muizen de kaas te laten bewaken...
@OpenDeur
De reden dat de oorlog tegen in Irak werd verantwoord was in eerste instantie massa vernietigingswapens. Die waren er niet, Hans Blix zei het, vele andere mensen zeiden het. De situatie nu is erger dan onder Saddam. Zelfs Blair zegt het nu. www.dailymail.co.uk/pages/live/article...
Dit was al vele malen gezegd, er zou een burgeroolog uitbreken, Irak zou uit elkaar vallen. Alleen enkele optimisten dachten dat na het verwijderen van Saddam alles meteen koek en ei zou zijn. Sjiieten, Soenieten en Koerden zouden elkaar om de nek vallen en met elkaar verzoenen.
Miljoenen mensen over de hele wereld demonstreerden tegen de oorlog. Dit is niet achteraf lullen, maar als je alleen Fox en CNN gekeken hebt, heb je hier natuurlijk niks van meegekregen.
Alle redenen waarom Nederland naar Irak ging zijn niet duidelijk. Iets positiefs doen is hier een van, maar natuurlijk niet het enige. Nederland sprak politieke steun uit, maar de informatie waarop men dat deed is geheim. De CIA wist dat de informatie die de oorlog rechtvaardigde niet klopte. Onze inlichtingendiensten dus waarschijnlijk ook.
Het nieuws stond niet in de televaag, maar in de volkskrant. Het OM mag dan wel onderzoek doen, journalisten doen dat ook. We hebben niet voor niets een rechtsstaat, waarin een rechter toetst of het wel klopt wat het OM zegt. Dit is niet voor niets.
chloorhexidine 20-11-06 @ 10:22
Je reactie is serieus, ik zal er serieus op ingaan.
Je maakt wel een paar grote stappen.
In de eerste plaats een feitje: onze jongens zijn daar nu al een half jaar weg.
Toen ze daar kwamen zijn er een aantal afspraken gemaakt over aanhouden en overdragen, en niet arresteren en verhoren. Het toepassen van drukmiddelen paste op geen enkele manier in de taakopvatting van onze militairen.
Kamp noch Berlijn weet wat dit voor gevangenen waren, hoe lang ze zijn vastgehouden en wat er precies met ze is gebeurd. De marechaussee die het geval onderzocht (mind you: begin 2004, kort na de herrie over Eric O. had de marechaussee geen zin om weer negatief in het nieuws te komen) heeft zeer beperkt informatie overgedragen aan het Openbaar Ministerie. Het OM heeft dus geen zelfstandig oordeel kunnen vormen.
Kamp heeft alleen het eindoordeel van het OM gehoord, heeft zich niet in de zaak verdiept. Dat gaat nu gebeuren in het onderzoek waartoe het kabinet heeft besloten.
Onze jongens zijn formeel hun boekje te buiten gegaan, en hebben waarschijnlijk ook in strijd met de conventie van Geneve gehandeld. Dat is niet iets om lacherig over te doen.
@Tiepe 20-11-06 @ 10:28
Voordat je reageert als een stier op een rode lap moet je eerst de dingen tot je door laten dringen. Dan had je ook in de gaten dat ik je stelling alleen maar kan ondersteunen, snuggere! :)
Een staatsgreep en natuurlijk gaan Femke, Wouter en Mao proefondervindelijk erachterkomen dat een geblindeerde skibril, harde muziek en wat gespetter met water niets voorstelt. Een neqschot met een losse flodder om deze schreeuwerds te laten ervaren wat echt marteling is, dat dan weer wel natuurlijk.
CumGranoSalis 20-11-06 @ 10:22
OK, maar dan moet je niet raar opkijken als in enen op een ongewenst en gevoelig tijdstip naar buitenkomt. (Waarmee we rond zijn.)
@langl8 20-11-06 @ 10:21
72 maagden trouwens. Enne, niemand heeft ooit gezegd dat het vrouwelijke maagden waren. Misschien worden alle hakbars uiteindelijk keihard anaal genomen door een roedel ongedekte joodse heaumeaux.
@De Intrigant
Oorlogsetiquette? Het is godverdomme geen beleefdheidsregel, sukkel! Zo van: 'Als u nu eerst schiet dan schiet ik daarna wel. Nee, ga absoluut voor! Na u! Na u!' Het zijn regels die moeten voorkomen dat je als soldaatje aan je ballen aan een boom wordt gehangen terwijl ze dartpijltjes naar je reet gooien, je lul op het stroomnet aansluiten, je moeder, je vriendin en je drie dochters voor je neus verkrachten en vervolgens vragen wat de Geheime Code is.
@CumGranoSalis 20-11-06 @ 10:22
Inderdaad, over het algemeen zijn degenen die zouden martelen mensen met (te) weinig training. Men is onvoldoende voorbereid op de werkelijke situatie in Irak.
jottum 20-11-06 @ 10:21
whuahahaha (zie eerste reactie)
gevallenverstand 20-11-06 @ 10:11
Plorp 20-11-06 @ 10:12
Abu Ghraib heeft in mijn ogen meer te maken met het feit dat het merendeel van de yanks die in Irak zaten reserves waren met 2 maanden militaire training die plotseling uit hun trailer park werden getrokken om oorlogje te spelen. Dan kun je wachten op dit soort wandaden. Maar dat iss een totaal andere situatie dan deze.
In sommige gevallen is het nodig dat bepaalde actie's of zelfs eenheden in meer of mindere mate autonoom opereren. Uiteraard moet er een eindverantwoordelijke zijn op politiek niveau, maar dat wil niet altrijd zeggen dat of het OM of een bijzondere commissie hiervan op de hoogte moet zijn of op wat voor manier dan ook zeggenschap heeft over bepaalde dingen. Het klinkt heel eng, maar sommige dingen werken op die manier nu eenmaal beter.
Goed, nu even een nuchter verhaal over het leger, in plaats van die kroegpraat over en weer over links en rechts en dat soort zooi.
---------------------
Even wat dingen over het leger. Ons leger wordt niet getraind om oorlog te voeren maar om vrede te bewaren. In Irak is het oorlog, dus onze jongens en meisjes daar krijgen te maken met situaties waar ze eigenlijk niet op getraind zijn. Ze zien maten uit eigen leger en andere landen sneuvelen die overhoop worden geschoten door de plaatselijke bevolking die hen liever ziet gaan.
De mensen die zich in Irak verzetten tegen de militaire bezetting uit het Westen worden opgespoord en gevangen genomen. De militairen zijn blij dat ze die klootzakken hebben en pakken die mensen door de spanning iets harder aan dan wellicht mag. En ik vind dat begrijpelijk, wellicht fout maar begrijpelijk. Maar goed, het blijkt vooralsnog dat het gerechterlijk gezien allemaal meevalt en dat de verhoormethoden hard zijn, maar wettelijk door de beugel kunnen.
-------------------------------------
Ik vind dat we het onze militairen niet aan kunnen rekenen. Zij worden blootgesteld aan situaties waarvoor ze niet zijn getraind. Als vredeshandhavers worden ze geacht NIET te schieten. Maar het is daar oorlog, hoe hard Sjors Boes ook roept dat het vrede is...
-------------------------------------
Okee, de krijgsmacht wordt te kakken gezet en de manier van berichtgeving door de Volkskrant is wellicht opruiend. Maar goed, dat doet de Televaag natuurlijk ook vaak.
In dat opzicht verschillen de beide krantjes niet veel van elkaar.
--------------------------------------
Het is goed dat er een debat komt over deze hele zaak. Minister en de top van defensie moeten wel duidelijkheid geven wat er wel en niet gebeurd is, maar vooral hoe onze militairen zich kunnen en mogen bewegen in Afghanistan. Er moet echter
geen politiek debat komen.
Dus na de verkiezingen moet men kijken wat er gedaan moet worden. Want nu proberen zowel links als rechts er politiek gewin uit te halen....
er zijn beelden van de martelingen..!! dump.geenstijl.nl/mediabase/6517/fd23c...
Keutelaer 20-11-06 @ 10:04
"Dat heeft niets met lafheid te maken, meer met achterlijk- en kortzichtigheid van de conservatieven." Dat zeg jij.
'De moslims' geloven in een tovenaar met een lange baard, Muhammad, die trouwde met een 9 jarig meisje, derhalve pedoseksueel was, en tevens zijn zij fan van (maar, tegelijkertijd ook bang van) een onzichtbare snuiter genaamd Allah die boos wordt als je een pintje drinkt of niet vijf keer per dag op je knieen gaat voor hem. En als je dood gaat kom je in de hemel en krijg je 21 maagden tot je beschikking. (?)
Dat vind jij niet achterlijk?
En dan word van de brave hardwerkende burger verwacht dat hij 'respect' heeft voor een dergelijk onzin geloof. Het is toch niet te geloven...
@Plorp 20-11-06 @ 10:01
Met alle respect maar ik vind dat uitspraken voor het braafste jongetje van de klas. Iets als een oorlogsetiquette (Geneve) is verzonnen door mensen ver van het slagveld. Als je frequent de kans loopt om overhoop geschoten te worden handel je wel eens anders dan mensen ver weg van het slagveld zouden willen zien.
jottum 20-11-06 @ 10:19
precies, de bodemloze doofput ;-)
Zo, dan ga ik nu Rita aan de macht helpen
@Sytze Vliegen
Een beginnerscursus Internationale Verhoudingen zou u goed doen. U weet niks maar maakt wel geluid. Draai dat eens om.
Al die scheinheilige linksdragers wil de term Doofpot aanhalen... Er is maar 1 doofpot en dat is de Linkse subsidiecultuur....
Och, het is verkiezingstijd en het is me nog nooit opgevallen dat links het ook maar iets uitmaaakt of ze NL beschadigen of niet, zolang ze maar aan de macht komen
-
Zoals hun achterhan, zeer opportunistisch zooitje
De beste verdediging is de aanval denkt de doofpotkliek te denken !
@Alice D.
Ok, dat klopt.
Maar in mijn ogen is een vredesmissie pas een vredesmissie wanneer enkele partijen in conflict zijn en inzien dat vrede nodig is en zodoende derde partijen accepteren.
In alle andere gevallen wordt je onderdeel van het conflict. Of je wilt of niet.
Keutelaer 20-11-06 @ 10:04
Met je openingszin probeer je een superioriteit uit te stralen die wat mij betreft de kwalificatie "übermensch" verdient. Heb je dat zelf ook door?
En over conservatisme gesproken: wat zijn de vernieuwingen aan de linkse kant sinds, laten we zeggen 1972? als je na bijna 35 jaar steeds weer hetzelfde geluid uitbraakt, verdien je niet meer het recht jezelf als progressief te bestempelen. De maakbare samenleving bestaat niet meer dus opzouten met je idealisme. Idealisme bestaat niet.
@CumGranoSalis
Soms is de enige manier om te voorkomen dat dingen opnieuw gebeuren, omdat ze bijvoorbeeld in de doofpot gestopt worden. Het hele gedoe van Abu Ghraib had ook niet in het publieke domein moeten komen. Er werd echter binnen defensie weinig aan gedaan. Het was zelfs 'policy', waarbij contracters werden ingehuurd om dit soort dingen uit te voeren en aan te moedigen.
Waar het om gaat is dat dit soort dingen UBERHAUPT niet mogen gebeuren. In Irak zijn dit soort dingen bij de bevolking wel bekend, zij zijn er immers zelf het slachtoffer van. Het kwaad is dus al geschied. Dat het in het publieke domein terecht komt betekent slechts dat wij als westerse wereld met dergelijke daden worden geconfronteerd. En dat is niet leuk voor de politici...
@ jottum 20-11-06 @ 10:01
Jan:"Well I didn't really understand the words he said, what's your excuse?"
CumGranoSalis 20-11-06 @ 10:05
Er is een commissie van de tweede kamer die wel op de hoogte mag zijn van geheimen. Het punt Cumgranosalis is dat of het OM, of een bijzonder commissie WEL op de hoogte moet zijn, anders werkt het leger autonoom en zo gaat dat niet.
Ind de US zegt men dan doodleuk, 'dat soort dingen doen we in de strijd'. In NL blijkt Kamp eigenlijk niet eens geheel geinformeerd.
@Plorp Even je geheugen opfrissen: Irak was een dictatuur, in irak werden op grote schaal de mensenrechten genegerd, de sancties werkten niet. Nog even je geheugen opfrissen: Oorlog is geen cursus theedrinken voor gevorderden. Even je geheugen opfrissen: Achteraf lullen is erg makkelijk. Even je geheugen opfrissen: Nederland is in irak zijn best aan het doen om iets positiefs neer te zetten, dat jij het niet eens bent met de manier waarom zegt waarschijnlijk veel meer over jezelf dan over anderen. Even je geheugen opfrissen: Een feit zonder bewijs is geen feit. Even je geheugen opfrissen: De televaag is geen onderzoek commissie, het openbaar ministerie wel. Kortom: lul niet zo dom.
Hoe smaakt thee eigenlijk...?
Moet zijn een IQ van 80
Plorp 20-11-06 @ 09:54
Ik vraag mij af of het natmaken met water en het uitdossen met skibrillen in strijd is met de conventie van Geneve: volgens mij is die conventie geschreven bijv. om verkrachting, het nutteloos uittrekken van nagels en incidenten met gloeiende poken tegen te gaan.
meestal klagen ze erover dat de gevangenen GEEN water krijgen
Hoorde en zag Wouter vanmorgen op TV,met zijn bekende hautaine lachje, beweren dat het verzoek om uitstel niets te maken had met de verkiezingen.
Je gelooft je oren niet... Denk Wouter dat de kiezers een IQ hebben van 880 .. waarschijnlijk wel..
@ De Intrigant 20-11-06 @ 09:56
Vijanden heb je nu eenmaal niet tijdens een vredesmissie.Klinkt naief, is naief, en daarom hadden we daar niks te zoeken.Dan krijg je dit gezeik.Maar gelukkig komt er nu openheid van zaken, na 3 jaar.
Of er komt nog een lijk uit de kast, en Balkenende IV is op dat moment ook ten einde.Hoewel men in die kringen zeer gehaecht is aan het pluche, dus houd ik nog ff een slag om de arm.
'De reden dat de moslims ons niet aardig vinden, is dat wij hen aanvallen.'
Keutelaer 20-11-06 @ 10:04
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha.
jammer hoor, maar goed Bos werkt zich nu eenmaal graag omhoog over andermans rug, dit is nu eenmaal de linkse methode.
@de veteraan 20-11-06 @ 09:33
Ons Dickje is voor openheid van zaken, maar hij runt het leger. Geen persbureau. Dat de Azijnbode hier een mooie kans in zag om te proberen CDA/VVD onderuit te trappen is een ander verhaal. Als dit 3 jaar geleden door hen in het nieuws was gebracht dan had iedereen een keer z'n schouder opgehaald, een minuutje op het leger gescholden en was links vrolijk verder gegaan met hun standaard gezwets.
.
Overigens, fuck Irak. Laat die stomme hakbars elkaar maar opblazen.
wat is dat toch voor idioots dat steeds de suggestie wordt gewekt dat de VS verantwoordelijk zou zijn voor die doden in irak, 98% wordt veroorzaakt door Irakezen die elkaar uitmoorden met aanslagen....
@ keutlaar
Hou op met keutelen. Je stinkt.
"Op 31 oktober 2003, aldus Kamp in zijn brief, had Kroon hem op de hoogte gebracht van mogelijke onzorgvuldige behandeling van gevangenen. Vervolgens, had de Koninklijke Marechaussee het OM ingelicht en een onderzoek ingesteld. Maar de uitkomst daarvan kende de minister pas drie jaar later."
Doofpot??? Welke Doofpot???
jottum 20-11-06 @ 10:04
Heb je al kennis gemaakt met bottehond? Wat zullen jullie veel pret met elkaar gaan beleven...
@Sytze Vliegen
Ik schets alleen de context waarin ik het zie. Je kan het ook schetsen in de context van politiek opportunisme zoals het artikel doet. Maar dan blijft alsnog de vraag waarom dit 3 jaar geleden nooit door Defensie/Kamp naar buiten is gebracht of de kamer erover was ingelicht.
Op het moment dat een commandant van de Marechaussee hierover z'n wenkbrauwen fronst moet er toch wel wat meer aan de hand zijn dan wat luide muziek, wat vrolijk gespetter en wat skibrillen om herkenning te voorkomen.
De marechaussee staat nou niet echt bekend om het poeslief optreden, misdragende soldaten worden en werden de tent (kroeg) uitgemept met de wapenstok als ze het te bont maakten. Dit is normaal. Er moet dus, mijns inziens, wel meer aan de hand zijn.
gevallenverstand 20-11-06 @ 09:58
Het is jammer genoeg niet zo simpel, sommige dingen behoren al dan niet terecht NIET in het publieke domein. En het is pure slordigheid dat zulke dingen om wat voor reden wel in het publieke domein terecht komen.
Over het algemeen zijn deze dingen niet deftig en kunnen veel schaden berokkenen aan personen, instellingen en hele Natie's
@shock'nblog 20-11-06 @ 09:32
Dat heeft niets met lafheid te maken, meer met achterlijk- en kortzichtigheid van de conservatieven. Jij begrijpt dat even niet, omdat jij ook tot die kliek behoort. Niet getreurd, ik leg het uit.
De reden dat de moslims ons niet aardig vinden, is dat wij hen aanvallen. Dat heeft niets met verdedigen te maken. Moslimterreur is een Amerikaans verzinsel. Wie het Midden-Oosten beheert, heeft olie en macht. Saddam Hoessein is nooit een bedreiging geweest, de situatie in het land is nu vele malen erger dan wanneer hij in het zadel was gebleven. Als je kijkt naar wat de blanken nu aanrichten, is er eerder sprake van witte terreur.
Twee vliegtuigen die op het WTC botsen: paar duizend doden. Amerikaanse campagne in Irak: 600.000 doden! De achterlijke excuses van neocons: onbetaalbaar.
Als er een aanslag komt, en die komt er, is dat een rechtstreeks gevolg van het beleid van Balkenende. De afstraffing voor zijn rol als liegend schoothondje van Bush.
En als jij zo'n vent bent: vecht mee in Afghanistan! Nee, je gaat anderen die wel nadenken over de gevolgen van het beleid voor lafbekken uitmaken. Dat getuigt van heldenmoed. Achterlijke.
Wat is erger (GS-Poll)
Linkse regering 457 58%
Irakezen pesten met skibrilen 33 4%
Rechtse regering 96 12%
Achterlaten van huisdieren als vuil 160 20%
Het oneerlijke proces tegen Saddam 43 5%
Totaal 789
Ongeloofelijk er zijn dagelijks honderden militairen die hun leven wagen om een stukje hulp te verlenen in achtergestelde gevaarlijke gebieden, gezin en veilig leventje hier in gezapig NL achterlatend. Beetje water en weinig slaap, een gemiddelde ontgroening bij een studentenvereniging is zwaarder... Jammere poging idd.
'Leftist plot fails to swallow Dick'
Nou, maar ff wat nuttigs doen met koffie
@De Intrigant
Dan is dat geen excuus om je te verlagen tot hetzelfde niveau en daarmee allerlei internationale verdragen te schenden.
Ik dacht dat wij de bevrijders waren, die het land kwamen opbouwen, die moreel superieur waren aan de hoofden afhakkende hakbars. Niet dat wij dat zelf waren.
Je zult toch een links kabinet hebben dat zich met hun uitspraken zo diskwalifiseert. Volgens mij worden we het uitlachertje van de wereld. Jan Marijnissen op buitenlandse zaken op een Europeesche top schud de handen van zijn engelse collega.. "hi, i am Jan, Jan Mao", "So you're that fucking Mao creep, do you have sick brains?"
'Dick stands firm on soldiers'
CumGranoSalis 20-11-06 @ 09:53
Hou een sop. Als ik het niet mag weten dan moet de commissie geheim het weten. Als die het niet weet is het arbitrair.
Feit is dat die lieden niet eens dit soort capriolen hoort uit te halen. Het is Defensie, niet Offensie. Natuurlijk praat GS de telegraaf na, hun geloofwaardigheid hebben ze allang ingeleverd toen telegraaf een belang in GS nam. Het is ook wel heel makkelijk om "links" weer de schuld te geven, terwijl de rechtse bunker weer eens verzaakt heeft de kamer correct in te lichten, nietwaar?
@Plorp 20-11-06 @ 09:54
En als je het omkeert?
Als de vijanden zich niet aan het verdrag houden?
Dr. Mabuse 20-11-06 @ 09:48
Oké.
@langl8
Het probleem is dat de vraag is of het effectief is, of mensen uiteindelijk niet zeggen wat men wil horen, zodat het allemaal over is.
Daarnaast zijn bepaalde technieken niet toegestaan volgens de conventie van Geneve. Dit heeft gevolgen voor onze troepen, op het moment dat zij in vijandige handen zouden vallen. Als wij ons niet aan dergelijke zaken houden, waarom zou 'de vijand' dat dan met onze troepen doen?
Natuurlijk is het bij ondervragingen soms noodzakelijk om mensen onder druk te zetten. De vraag is in welke mate verstandig en effectief is. Als je echter kijkt naar de staat in Irak op dit moment, het sentiment (de haat) van de bevolking jegens de bezetters, dan was het op de lange termijn misschien zelfs verstandiger geweest om tikkertje te spelen in Abu Ghraib.
jottum 20-11-06 @ 09:51 lees punt 3 eens van Plorp 20-11-06 @ 09:38 (de rest even niet..) Ook GS doet alsof het om spelen met een eend in een opblaasbad gaat.
Plorp 20-11-06 @ 09:38
Kun je ook relevante informatie bieden?
Dr. Mabuse 20-11-06 @ 09:37
Kranten zijn niet leerzaam, hoogstens informatief.
gevallenverstand 20-11-06 @ 09:49
SOP en ROE zijn altijd bekend maar zeker niet volledig openbaar.
Zou ook een slechte zaak zijn als dit wel het geval was.
Val Links maar aan met katapults!
DirckII 20-11-06 @ 09:50
Was Berlijn boos in Buitenhof?
Lieve iraakse meneer, zoals u weet hebben wij u helaas aangehouden omdat u met uw bomgordel om die opa's, kinderen en vrouwen aan flarden wilde scheuren, excuses dat wij dat kunnen hebben voorkomen door u aan te houden. Om het u toch zo veel mogelijk naar uw zin te maken bieden wij u het onderkomen van de officier aan, uw handdoek en scheerspullen liggen al voor u klaar, u krijgt 5 persoonlijke bedienden, als u met uw vingers knipt dan staan deze bedienden met alles voor u klaar, hier heeft u ook alvast een mobiele telefoon zodat wij zeker weten dat u uw vrienden bijtijds in kunt seinen. De officier van dienst zou graag vanavond met u dineren, nogmaals excuses dat wij u hebben aangehouden!
Besproeid worden met water! En dat in zo'n stoffig en warm land! Pak ze, Volkskrant! (Die linksen moeten echt wel wanhopig zijn als ze met zo'n offensief komen...)
@ GeenStjl, misschien zouden jullie niet klakkeloos de berichtgeving van de T moeten overnemen? Jullie hadden natuurlijk ook gewoon naar Buitenhof kunnen kijken en kunnen weten wat Berlijn werkelijk te melden had. Maar goed, blijkbaar komt jullie salaris ook van de T. en niemand is zo gek om te bijten in de hand die hem/haar voedt..........
CumGranoSalis 20-11-06 @ 09:47
WEL over geweldinstructies en afspraken over gevangenen. Dat bedoel ik.
Salvatore Riina 20-11-06 @ 09:45
En...? Niks. We hebben vrijheid van meningsuiting, iedereen mag zeggen wat hij wil. Maar het imago van jong, fris en unverfroren wijkt een beetje af van een club die inhoudelijk en financieel de voetsporen van de Telegraaf volgt.
Zie net Bos op tv "Wij zijn niet uit op electoraal opportunisme" Jaja. Ik wil die lui wel eens horen na en paar maanden in zo'n apenland. Op zich ben ik er voor te verdwijnen uit die zandbakken, maar helaas de inwoners uit die gebieden op een gegeven moment wel een afvaardiging deze kant op sturen als daar niet eerst orde op zaken wordt gesteld.
Links heeft ook gelijk om deze onmenselijke martelingsprakrijken aan de kaak te stellen. Kietelen is de enige optie die nog rest.
Maar de onder de moslimvoeten likkende geit deze marteling te laten ondergaan is ook weer niet gewenst, aldus de partij van de dieren.
gevallenverstand 20-11-06 @ 09:42
Als het leger een open strategie heeft en inzicht geeft in haar methoden vooraf, dan is het leger niet nodig want dan heb je bi jvoorbaat al verloren.
Met sommige dingen hebben de burgers en de meeste politici nu eenmaal geen flikker te maken, en hoeven ze al zeker niet over ingelicht te worden.
Dr. Mabuse 20-11-06 @ 09:42
En.....
@ jottum 20-11-06 @ 09:27
Maar ze hadden ze toch ook gewoon in de hoek kunnen zetten dan?
Als het leger ene open strategie heeft en haar methoden vooraf duidelijk maakt komen er ook geen lijken uit de kast. Dit gezegd hebbende, de VVD heeft in de aansturing van het leger geen smetvije status."Onze jongens en meisje' zijn van die aansturing bijna geheel afhankelijk.
Zei de furher van het oud-strijderslegioen... gelukkig hebben we de foto's nog.
FredGrb 20-11-06 @ 09:39
You must be joking... GS heeft een tamelijk uitgesproken voorkeur voor de zittende coalitie.
@ Plorp 20-11-06 @ 09:38
3) Wat is daar mis mee? Wat wil je dan, de hele dag tikkertje spelen met die jongens?
Met een skibril op lekker op harde muzek dansen en om af te koelen een heerlijke regen... als dit een nieuw dance idee van ID&T zou zijn dan staan we hier met een entreekaartje van 50 euro uren rij om de zaal in te mogen....
da wizard 20-11-06 @ 09:36
Het was onderzocht en geen probleem bevonden.
case closed!
@Dr. Mabuse 20-11-06 @ 09:29
berlijn doet ook gewoon aan politiek. in buitenhof kon hij makkelijk het 'martelverhaal' als hoax afdoen, maar daar overtuig je slinkse kiezers in het algemeen niet mee, omdat die denken dat alles wat de azijnbode schrijft waar is. dus hield berlijn een inhoudelijk verhaal. vandaag was de rechterkant van het politieke spectrum aan de beurt, dus gaat berlijn over in 'dit was een hoax-mode'. ik vraag me af wie de communicatie doet bij defensie. slimme jongen.
GeenStijl, doe eens een dwingend stemadvies geven !!!!!!!
@jottum
Slachtoffers? Gevangenen moeten gewoon normaal behandeld worden. Dat sommigen hier daar anders over denken komt omdat het ordinaire racisten zijn: het zijn maar achterlijke moslims dus die kunnen de tering krijgen.
@OpenDeur
Misschien toch even het geheugen opfrissen:
De oorlog in Irak is illegaal, gebasseerd op leugens (Bush en Blair zeiden bijv dat volgens een nieuw IAEA rapport Saddam 6 maanden van een nucleair wapen af was, dat rapport bestond helemaal niet), vervalsingen (het 'bewijs' dat Saddam yellow cake had gekocht in Niger, binnen de CIA en de regering wist men dat dit een vervalsing was, het rapport dat Powell bij de VN presenteerde wat afkomstig was van de Britse overheid, dit bleek voor het grootste gedeelte te bestaan uit knip- en plakwerk uit een stuk van een Iraakse student, geschreven voor de eerste golfoorlog). Om nog maar te zwijgen over de link met Al Quaida en het feit dat Powell nu enorm spijt heeft van wat hij allemaal gezegd heeft.
Wat je je dus moet afvragen is:
1) What the fuck deed Nederland uberhaupt in Irak?
2) Waarom heeft Nederland gevangenen genomen, terwijl dit helemaal niet mocht.
3) Wat is er met die gevangenen gebeurd, die uberhaupt niet in Nederlandse 'handen' mochten zijn. Van de ondervragings technieken van de Amerikanen weten we dat dergelijke brillen met white noise op de oren, gecombineerd met 'sleep deprivation', door blootstelling aan kou/warmte en muziek, tezamen met het natmaken (erg lekker met die nachtelijke temperaturen in Irak) en het zitten in 'stress positions' zelfs door de Amerikanen als 'harsh interrogation' worden beschouwd. Daar is de Zaanse Methode niks bij.
Het is wellicht niet hetzelfde als stroom op iemands testikels zetten, een aantal van die technieken werden wel door de Gestapo gebruikt.
Hier een 'reconstructie' door Channel 4: vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=...
@Tiepe9.31.Niet te hopen dat moslims het in de EU het voor het zeggen krijgen.Ze maken er overal zo,n rommeltje van hé!Ondertussen doen ze toch hun best om meer zeggenschap te krijgen,wat met al die linkse politici hier geen probleem is.Maar we dwalen af.
ik weet van niets! ik ontken alles!
@Sytze
Zou in dit geval wel eens leerzaam zijn!
Owja, wat me opviel:
De dag dat dit bekend werd, had het NOS ontbijt nieuws als openings bericht. Daarin tegen had het RTL-Nieuws hier niks over te melden. Opvallend verschil he!
kwoot 20-11-06 @ 09:20
Nee ,dank u ik heb mijn keuze al gemaakt en het wordt PVV of JP
Terwijl ze daar zaten zeiden ze altijd dat het geen oorlogssituatie was maar dat ze aan het opbouwen waren.
Wat was het nou?
@De StoorZenDer 20-11-06 @ 09:35
Dus de boodschapper heeft het weer gedaan?
Opvallend eigenlijk waarom telegraaf.nl niet gewoon doorgelinked wordt naar geenstijl.nl. Prof H, waarom is dat eigenlijk?
Dit betekent dus dat Woutertje huilbaby, hairy one Femke en Lambik zich nooit douchen. Ze gaan ook niet skien en naar de disco want 'skibrillen en harde muziek zijn eng'.
Zeer onbeschoft van de azijnbode. Dit was trouwens 3 jaar geleden he. Lekker voor de moraal van onze jongens ook.
@Traag
Ja, of WoestijnIslamiet, Radicale Tasjesdieven of ScooterTaliban!
Cojones. 'een plaag voor het gezin, hij word steeds dikker en er staat steeds minder in.' Verder is de aansturing van het leger nog niet zolang geleden aanleiding geweest voor een nationaal trauma. Het leger verdient kritisch door pers en opinie gevolgd te worden. Iedereen steunt die mensen maar het blijft een instrument van het volk. Mogen we je ook horen als Zalm in verkiezingstijd een 'meevaller' heeft.
Mijn stem heeft-ie NIET onze Bos kabouter.
En ik heb al gestemd!
Dr. Mabuse 20-11-06 @ 09:29
ik lees geen Televaag
Gewoon de feiten:
-Martelingen nee, ontoelaatbaar gedrag ja.
-Dick Berlijn is voor openheid van zaken, na 3 jaar Dick?
-Waarom dit gelul paar dagen voor de verkiezingen?
-We staan er weer gekleurd op voor het buitenland.
-Beroepsleger kan, mits keiharde tucht. De lagere rangen bestaat voor een groot deel uit figuren die anders in de bak terecht zouden zijn gekomen.
Keutelaer 20-11-06 @ 09:24
Dus we kunnen ons maar beter overgeven aan islamitisch terrorsime?! Ik hoop dat jij in die trein zit als de 1e zelfmoordactie in NL komt. Lafbek.
Tiepe 20-11-06 @ 09:26, evenals de groep Marokkanen die de PVDA als slachtoffers positioneerd, worden nu ook terroristen als slachtoffer gepositioneerd, het wordt een beetje de strategie van de PVDA, we maken van een goed af te bakenen groep slachtoffers en voor die zelf gecreeerde groep slachtoffers steeken wij zogenaamd onze nek uit (op papier) en zorgen dat ze op de PVDA gaan stemmen....
@reconquista
Je weet niet wat het woord 'imperialisme' betekent, anders was je wel zo wijs geweest het niet in deze context te gebruiken. Er bestaat, ik herhaal, er bestaat geen moslimimperialisme in Europa. Ik zou het je graag heel ingewikkeld willen uitleggen, maar het komt er op neer dat ze het hier niet voor het zeggen hebben. En ook niet krijgen. Maak je geen zorgen. Gebeurt niet. Is allemaal propaganda van neo-cons die na de koude Oorlog om een vijand verlegen zaten.
@Tiepe 20-11-06 @ 09:26
Waarschijnlijk kunnen we een brug slaan met het woord 'zandneger'.
Ik ben er enorm voor om mijnheer Bos en dat soort linkse rakkers een paar daagjes mee te laten lopen met een patrouille in een zanderig geitenland ofzo. Hoeft niets peppie te zijn gewoon een Social patrol of klein verkenninkje ofzo.
Je eigen mensen op deze manier verneuken en schade berokkenen stelletje walgelijke konijnen.
@Sytze
Pak hem er maar bij!
De Telegraaf quoot Dick Berlijn, die met twee monden lijkt te spreken: in Buitenhof zegt hij dat hij niet precies weet wat er fgebeurd is, volgens de Telegraaf spreekt hij van een "hype".
De VVD beweert, dat Bos over de ruggen van militairen verkiezingswinst wil halen. Het is precies andersom. De VVD, zoals Rutte gisteren in Het Oog, haalt de militairen er zelf bij voor eigen gewin.
Dick Berlijn woedend? Kon ik gisteren in Buitenhof niets van merken. Hij kon niet anders dan toegeven, dat er nog het nodige onduidelijk is. In ieder geval staat vast, dat Nederlandse soldaten gevangenen hebben verhoord en dat was tegen de instructies.
Vorige week hadden we het hier over een ongelukkige kop in de Volkskrant. De Telegraaf gaat veel verder, suggestieve kop en teksten die de generaal letterlijk in de mond worden gelegd.
@Keutelaer.Zullen we het imperialisme van Europa door moslims even vergeten dan?!
gevallenverstand 20-11-06 @ 09:23, ben jij wel goed snik? Als de Nederlandse mannen gevangenen maken kun je ze moeilijk buiten de poort vasthouden, wie zegt dat die 4 dagen niet de tijd is die nodig is om ze uit te leveren aan de britten? Ik kan me zo voorstellen dat in een oorlogsituatie die britten niet binnen 5 minuten voor de deur staan om ze af te halen, die britten zaten niet echt in de buurt...
Kunnen jullie benepen GS-jes misschien ook nog een hoelahoep-redenering verzinnen die de Marokkanen in dit bericht betrekt? Ik mis ze een beetje.
Mijn aluminium hoedje zegt mij dat dit een rechts complot is met een enge generaal en een VVd minister die onder het mom van oorlog martelingen toestaat...
Wat een achterlijk gezeik op links hier weer, zo vroeg op de maandagmorgen. We praten wel weer als de body bags uit Uruzgan binnen zijn. En als een moslim een aanslag pleegt in de Randstad.
Dan zal het land zich toch afvragen: waarom? Ja, waarom, Jan Peter? Omdat Nederland deelneemt aan een Amerikaanse imperialistische campagne tegen de islam. Die op valse gronden is begonnen. Valt dat ook onder jouw zekerheid en normen en waarden, Jan Peter? Liegende hond.
Het word een beetje krampachtig GS. Toegepast geweld moet conform geweldsinstructies zijn, als verteld dat gevangenen worden overgedragen dan moeten ze niet 4 dagen vastgehouden, als onmogelijk dan niet met Geneefse conventie oprekkende moethoden en als dat allemaal toch gebeurt, dan geen slappe excuses. Dat is democratie. We zijn 'for cryin out loud' geen fundamentalistisch regime!!!!
@Misti.Vroeger altijd verloren van je vriendjes met oorlogje spelen zeker,en nu een trauma voor het leven opgelopen?! Maar dat S5 klopt niet hoor! Dat moet zijn F5!..... Nog niet zolang op Geenstijl zeker
Dr. Mabuse 20-11-06 @ 09:17
staat het zo in de Televaag dan?
GeenStijl: het weblogje voor wakker Nederland.
@Fleischbaum
Jeetje, Fleischbaum, jij schaamt je ook nergens meer voor he? Met die achterlijke rechtse ruktekstjes van je. Domme Telegraaflul die je d'r bent.
Na de eventuele overwining van Links, gelijk een staatsgreep.
Proost
Jullie tijd klopt niet echt, aangezien het nu 9:20 is op mijn klok.
"Fleischbaum | 20-11-06 | 09:58"
Zo stem ik toch weer rechts! Links is zo onbetrouwbaar als de pest!
Kamp is een zeer gewaardeerd minister en wordt nu zo schofterig aangevallen door Bos en zijn linkse maten!
Stem VVD !!
... en ik altijd maar denken dat onze Neocons zo van de "Regels Zijn Regels" zijn! Joh, ik begrijp het best: in the heat of the moment een beetje inlichtingendienstje spelen met gevangen Irakezen, net als de grote jongens, begrijpelijk. Maar het was NIET vlgns de afspraken! De militairen hebben zich niet gehouden aan de door zichzelf opgestelde Rules. Of je daar, 3 jaar na dato, 3 dagen voor verkiezingen een punt van moet maken lijkt mij niet erg... kies.
waarom heffen we het leger gewoon niet op? eerst met klapperpistooltjes naar een missie, dan iedereen aanklagen die ook maar gedacht heeft een schot te gaan lossen en elke scheet onder de loep.. als we zo nodig mee willen doen met de grote jongens, ook spierballen laten zien, ook respect van de internationale gemeenschap verwerven , laten we ze dan in ieder geval dezelfde instrumenten als de andere spelers in de oorlogsituatie meegeven. de linkse mafia heeft hun buik vol van compassie en welk ander hippietuig gewauwel er ook maar bij hoort, maar het beschermen van 'onze' jongens hoort daar zeker niet bij...
-
waar gehakt worden vallen spaanders! bos, mao, harige doos; ga eens deaud!
Ten tweede zie ik die staatsgreep niet erg lukken. Het leger bestaat vooral op papier vanwege een beetje tegenvallende werving) en dat wat zich wel aangemeldt wordt linea recta naar Afghanistan gestuurd.
Ten derde: zo'n hoax was het niet als de legerleiding het zelf toegeeft en er nu al militairen zijn die zich zaken "niet meer kunnen herinneren".
En ten vierde moet Dick Berlijn maar eens vertellen wat hij allemaal in zijn oorlogssituatie (toen we daar zaten heette het trouwens een vredesmissie) dankzij zijn "harde ondervragingstechnieken" te weten is gekomen.
@misti 20-11-06 @ 09:14
Zeg, jij impliceert dat het leger enkel bestaat uit kaalkopjes. En met kaalkopjes bedoelen wij in dit land heel andere figuren dan zij die als landverdediging in het groen rondstruinen. Jij reactie op de Scheerkwast is ook een redelijk zwaktebod, maar dit terzijde.
Te grabbel gegooid? We staan eindelijk eens serieus op de kaart!
Wel goed kapsel, die Dick Berlijn.
"Doofpot central, reporting for duty sir!"
@Open Deur, Sytze:
Ik merk dat GS één-op-één de opinies van de Telegraaf volgt. Kom daar dan maar voor uit.
'Berlijn installeert militair regime Den Haag'
Stuk makkelijker dan die Sintepietenfoto
leuk. staatsgreep. eindelijk eens keer niet verkiezingen om het jaar ofzo.
@Lachende Scheerkwast
Zeker weer een rechtse werkeloze camouflagepakkendragende S5-er die tijdens het scheren ook gelijk effe het schedeltje meepakt? Ga je herdershond uitlaten mafkees
Dr. Mabuse 20-11-06 @ 09:09
Eng figuur! Wat is dit voor suggestieve kudtvraag? Alsof onafhankelijk per definitie inhoudt dat je links georiënteerd moet zijn... Probeer jij eerst eens de term "liberalisme" helder op het snotje te krijgen.
ongezien de typhus!
knap het is nog geen half 10 hier in deze topic is 10 uur geschreven
met de staart tussen de benen woutertje!
Altijd beter proberen te worden over de rug van een ander,En zeker als ze weten dat ze achter staan in de "polls"Hoe goedkoop is dat?!
"de reputatie van het leger"
Hebben jullie het dan over het feestje na Srebrenica of die matpartij in Noorwegen of over de pornoboten van de marine?
@Dr. Mabuse Niog eenmaal de vraag aan je: Ben je de fanclub van de SP of heb je ook nog een eigen mening ?
Die kloodtzakken van de PvdA proberen zo van 3 walletjes te eten: Coalitie met CDA alvast van tevoren een kort leven laten hebben, lekker door kunnen zeiken in de oppositie, of als 'links blok' in een komende regering kunnen zeggen dat ze het 'zoveel beter' gaan doen.
Bah
Mooi dat 't ze niet lukt
Een stelletje rooie landverraders zijn het.
@BroncO
Liever Dick Berlijn met staatsgreep, dan Bos met slappe verkiezingen.
Heil Dick Berlin!
Typisch links. Macht macht macht en het maakt geen flikker uit hoe ze die macht krijgen. Leugentje hier, mening 180 draaien daar, genocidetje ontkennen, cijfertjes negeren etc.
@redactie
Kijk even in het Groene Boekje en je zult zien dat het "KAPITTELEN" is.
Hoax? Wacht eerst het onderzoek maar af.
Bij Schiphol-Oost was er ook "adequaat "opgetreden, uiteindelijk traden twee ministers af.
Nog éénmaal de vraag aan Geenstijl: zijn jullie de fanclub van Balkenende 3, of hebben jullie nog enige onafhankelijkheid?
Links aan de macht: tijd voor een militaire coup en Dick Berlijn als interim-premier.
Links:krijg gewoon es lekker een enge ziekte.
@misti 20-11-06 @ 09:01 Wat weet jíí daar nou van? Zeker een linkse werkeloze geitenwollensok in het krakermilieu??? Sukkel...
Tjonge... Nee, je eigen leger beschadigen, de motivatie van mensen die in moeilijke situaties de vrede proberen te bewaren om zeep helpen, daar worden we gelukkig van in 0031. Ik wens de nieuwe minister van defensie (Femke, kom er maar in) veel succes in haar nieuwe baan als het kopje thee drinken vandaag een werkbaar links kabinet op lijkt te leveren. Even jongetje Pechtold lekker voor het karretje gespannen en nu de vruchten plukken. Opeens beseft kabouter wouter dat een aanstormend MP dit gesodemieter helemaal niet wil hebben want die mag na de formatie het puin ruimen dat zijn eigen clubje heeft opgeleverd.
Dick is pissed lol
Ophef om niks. Links maakt een probleem van iets wat geen probleem is. Jammer voor het Rooibosberg Trio maar iedereen die ook maar iets met defensie heeft, en nog enig idee had links te stemmen, is nu ook al wel om. De zoveelste zelfmoordactie van die linkse lutsers. Chapeau.
Mag dan nu voor eens en voor altijd in de boeken, dat de Azijnbode officieel de Pravda van Nederland is? Kunnen we daar nu gewoon duidelijk over zijn? Geen, ja maars, geen het valt wel mees. De vokskrant de volkskrant, de volkskrant is een kudtkrant.
ja, leger + rechts = dikke mik
vraag dat maar aan de kaalkopjes
@ GS: Als ik de rechtse propaganda van de Telegrof wil lezen, koop ik dat rioolblad wel gewoon hoor.
Mooi. Precies op tijd!
REAGEER OOK