Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Conflictvermijdende watjes slopen de wereld

lifeisabeautifulstruggle.jpgWe willen niet cynisch doen, maar... wacht.. streep door die openingszin. We willen wel cynisch doen. Cynisch over de idealistische droomwereld van de maakbare knuffelmaatschappij. Schattig hoor, maar je koopt er niks voor. Vooruitgang is conflict, klaar. En de enige maatschappij die ergens komt en leefbaar wordt, is een maatschappij waarin men weet om te gaan met conflict. En dan bedoelen we niet zinloos fysiek kopschopgeweld. Fuck dat. Nee, conflict als in botsende belangen, motiverende jaloezie en kneiterharde concurrentie. Beter willen zijn dan de ander. Meer willen verdienen dan de ander. Jouw heersende visie willen doordrukken ten koste van de visie van een ander. Dat zijn conflicten waar de wereld iets aan heeft. Status Quo is stilstand. Stilstand is statisch. En statisch zorgt dat je inslaapt, gedemotiveerd raakt en er nauwelijks nog iets uit die eeltloze klauwen van je komt. Wie in actie komt, ergens voor gaat staan, wil bouwen, zal conflict tegen komen. Loop daar niet van weg, maar omarm het. Conflict is namelijk de enige motor van de menselijke vooruitgang. Case study Eric van 't Zelfde heeft een topidee voor een superschool in één van de armste wijken van Europa: Rotterdam-Zuid. Hij heeft een visie en hij staat achter zijn idee van onderwijs. Met als resultaat: conflict, conflict, conflict. Andere scholen haten op hem. Het ministerie werkt niet mee. Ouders en leerlingen hebben moeite met de cultuurverandering. Eric moet zelfs dwars door wetgeving heen om zijn prachtige plan voor Nederlandse educatie op poten te zetten. Geeft hij op? Loopt hij weg voor het conflict, ook als het hem emotioneel zwaar valt? Nee. En daarom bewijst Eric van 't Zelfde onze boodschap: wie voor zijn eigen ideeën en kansen durft te gaan zonder te vrezen voor het conflict, zorgt voor een betere wereld. Sterker door Strijd Mooi, dat spandoek bij Feyenoord. Niet omdat we pro-Feyenoord zijn, maar de boodschap is zo waar. Sterker door strijd. Sterker word je niet door lui op de bank alle mogelijke conflicten uit de weg te gaan. Wie spierballen wil kweken, moet zwaarder tillen dan zijn spierkracht aan kan. Wie mentaliteit wil kweken, zal moeten doormodderen wanneer het moeras te zwaar wordt. Wie doorzettingsvermogen wil krijgen, zal conflicten moeten eten als ontbijt. Kritiek Kritiek is een groter compliment dan het grootste compliment. Tatoeëer die zin maar op je onderarm. Dus mensen zijn boos op wat je vindt? Mensen hekelen je ideeën? Jij zet iets op poten waar anderen passioneel de poten onder vandaan willen zagen? Top. Dan ben je op de goede weg. Als iedereen zegt dat je het goed doet, doe je iets niet goed. Kritiek is een groter compliment dan het grootste compliment. Conflictvermijdende watjes Er is niks mis met conflicten vermijden, als dat in je aard ligt. Prima. Maar loop de mensen die er wel iets van willen maken niet in de weg. Ga niet je rubberentegelvisie institutionaliseren en opleggen op de maatschappij. Geef mensen de kans om in conflict te raken, wrijving te veroorzaken en te schuren waar het huidje van de samenleving babyzacht is geknuffeld. Pleur op. Als je conflict constant uit de weg gaat of conflict als iets ziet waarvan je slachtoffer bent, ben je een ruggengraatloos weekdier die nul bijdrage levert aan de maatschappij. Ga weg. Jullie slopen de wereld. Evolutie De evolutie van de mens is de bereidheid conflicten aan te gaan. Dat zorgde voor wetenschappelijke vooruitgang, filosofische revoluties en gezondere maatschappijen. Let op: niet conflicten opzoeken, per se. Maar weten dat je ze tegen gaat komen op je pad, bereid zijn er head first in te duiken en elke vorm van conflict op te lossen als een man. Wie conflictloos door het leven gaat, heeft niet geleefd, nooit ergens voor gestaan en had er net zo goed niet kunnen zijn. De enige manier om een held te zijn, is je boeg recht in de aankomende stormgolven van conflict te sturen. Het is dat of vergaan. Maar hey, lekker RTL kijken op de bank brengt je wel lekker veilig richting je pensioen. Ook leuk.

Reaguursels

Inloggen

In het Midden-Oosten vindt men conflict ook een awesome way of life. Dit gebied is dan ook een baken van beschaving, regio van de prachtkansen...

Dauwmaar | 17-10-13 | 12:08

Nederlandse wetgeving:
In the Netherlands live Dutch. Any minority, from anywhere, if it wants to live in the Netherlands, to work and eat in the Netherlands, should speak Dutch, and should respect the Dutch laws. (...)
Goorbatsjov | 15-10-13 | 22:43 | + 12

Dubieus zo'n Rus die Nederlandse wetten in het Engels wilt uitvaardigen...

harstef | 16-10-13 | 19:41

@Professor Superhirn | 15-10-13 | 22:51

S.M. neemt niemand serieus, ik bedoelde meer dat je nooit iets goed kan doen zonder iemand voor de schenen te schoppen. Anders krijg je altijd van die afgewaterde akkoorden, die kant nog wal raken. Die krijgen geen kritiek maar beter om een partij voor de schenen te schoppen en wel acties te ondernemen die doeltreffend zijn en kritiek oplevert.

shindai | 16-10-13 | 16:50

The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it.
G.B. Shaw

Rev. Smee Again | 16-10-13 | 14:40

nielsjuuh23 | 15-10-13 | 22:37
Net alsof we wel eens een conflict hebben met die vredelievende religieuzen.

von sokkenstopfen | 16-10-13 | 12:21

Twee koppen boven Quid's artikelen die nu toevallig pal onder elkaar staan:

"Conflictvermijdende watjes slopen de wereld"

en

"Tijd om diep te buigen voor Rusland".

Peter Emile | 16-10-13 | 11:46

Altijd al gedacht dat de schrijver van dit stuk een stiekeme fan was van Wilders, die de strijd nooit uit de weg is gegaan.

peeppeep | 16-10-13 | 10:11

Oftewel, als vrouwen de wereld zouden regeren dan zou alles kapotstuk gaan, dat is wat er staat :-p
Maar even wat anders, zal dit weekend de red bull rampage te kijken, en de hele tijd werd er gesproken over manhandelt his bike, manhandelt it well..
Heel de uitzending door, dus Amerika is nog niet zo vergalt als hier in Europa waar je dan de hele goegemeente over je heen krijgt dat je seksistisch bent en bal bla wijvengezeur.
En sowieso dat hele gebeuren, gestoord gewoon! Met je fiets een berg af denderen en dan nog allemaal salto's en trucjes doen onderweg, dat is evolutie!
Steeds verder over de grenzen heen gaan, en zo moet het!

Mozeskriebels | 16-10-13 | 09:59

Complimenten Quid! Goed artikel! Oh, wacht...

JorisWorstNightmare | 16-10-13 | 09:48

Zonder wrijving geen orgasme. Eh... glans.

Jaap de Paap | 16-10-13 | 09:42

En zoals Columbus het in zijn gelijknamige film zei tegen de managers en regenten: ik bouw de steden waarin jullie (slechts) wonen!

appeltjesgroeneweide | 16-10-13 | 08:11

duitse herder | 16-10-13 | 06:19 |
-
Zoals ik al eens eerder heb geplempt.
Ik hou van Nederland, en wil er wat van maken.
Voor iedereen die dat ook wil. (Jood, moslim, heaumeau, of wie dan ook, met de nadruk op 'dat ook wil')
Ik laat Nederland niet slopen door volkomen ongedierte, uitzuigers en klaplopers.
Daarom blijf ik.
Zelfs al ben ik het laatste verzet.
mothersfinest | 16-10-13 | 06:30 | + 0 -
Vanzelfsprekend is het, dat je in je vaderland blijft. Maar het moet het leefbaar en bewoonbaar zijn.
Ik ben niet de enige ondernemer die zijn bedrijf heeft verkocht en een ander land heeft uitgezocht om zijn levensdoel, ondernemen is leuk, verder te ontwikkelen.
.
In een onlangs uitgebracht rapport is de verwachting dan op zeer korte terminn 20-25% van het MKB failliet gaat of ophoud om te bestaan. Het MKB voedt voor 80% Nederland in economische zin.
.
Als individu, privé alswel zakelijk, loop je op tegen een muur van regelgeving, 1.060.000 ambtenaren en een 'mag -ook- niet´ moraliteit die de laatste jaren vakkundig is opgebouwd door dit bovenstaande.
Hoe kom je daardoor omheen of hoe ontwijk ik dit is inmiddels zo tijdrovend alswel demotiverend dat ik het heb opgegeven. En velen met mij.
.
Doen wat je baadt
laten wat je schaadt
krijgen wat je kunt
en houden wat is is gegund
-Vadertje Cats-

duitse herder | 16-10-13 | 08:09

Waar het niet stormt daar stinkt het.

kloopindeslootjijook | 16-10-13 | 07:29

Hitler was trouwens ook niet vies van een conflict. Vooral voor conflicten die hij niet dacht te kunnen veliezen. Hij had er ook zo z'n eigen endlösung voor. Maar ja, psychopaten zijn überhaupt niet geïnteresseerd in wat er aan de andere kant van het conflict wordt geleden door hun toedoen.

9/11, Moord op Fortuyn, Moord op van Gogh, Saddam, Rushdie. Bljkbaar zit er een ellendegrens aan het begrip conflict. Tenzij je niet ontvankelijk bent voor de door het conflict veroorzaakte ellende.

Vermoedelijk zitten er tussen niks doen en een conflict nog wel wat grijstinten die ook bruikbaar zijn maar wat minder rommel geven.

Alsof conflict altijd iets goed is. Altijd? Of heb ik nu een conflict?

kloopindeslootjijook | 16-10-13 | 07:23

Quid, ben je bij de hersendokter geweest of zo? Ik herken je bijna niet terug! Alweer een geweldig goed artikel, en dat binnen twee dagen!

L. Rakker | 16-10-13 | 07:01

Met deze aanmoediging van Quid ga ik er eens goed voor zitten: Timmerfrans vs Poetin, ronde 2. Stand 0-1.

Fast Forward | 16-10-13 | 06:44

duitse herder | 16-10-13 | 06:19 |
-
Zoals ik al eens eerder heb geplempt.
Ik hou van Nederland, en wil er wat van maken.
Voor iedereen die dat ook wil. (Jood, moslim, heaumeau, of wie dan ook, met de nadruk op 'dat ook wil')
Ik laat Nederland niet slopen door volkomen ongedierte, uitzuigers en klaplopers.
Daarom blijf ik.
Zelfs al ben ik het laatste verzet.

mothersfinest | 16-10-13 | 06:30

Goed stuk... geeft aan waarom ik NL de rug hebt toegekeerd. Het geeft ook goed aan waarom velen kritiek hebben op mijn betere leven nu... ze blijven in NL tegen hun zin in, maar hebben geen lef en doorzettingsvermogen om hun leven een betere inhoud te geven.
Ik noem dat: laten we de boodschapper maar vermoorden.

duitse herder | 16-10-13 | 06:19

Conflictvermijdende watjes slopen de wereld!
De topics lijden er ook al onder, althans in mijn beleving.

INH.30CL | 16-10-13 | 04:44

@prakkie | 16-10-13 | 02:00
Ten aanval is in der Nederlanden een nietsbetekenend woord geworden helaas. Deze woorden zijn meer van toepassing tegenwoordig; aanbieden, aangeven, aanreiken, afgeven, afstaan, bezorgen, cadeau doen, leveren, schenken, toebedelen, toedienen, toesteken, uitreiken, verschaffen, verschenken, verstrekken.

INH.30CL | 16-10-13 | 03:50

Zeg Quid, lees jij soms ook 'Hitlers tafelgesprekken?'

HesselWorst | 16-10-13 | 03:15

Zijn de nachtbrakers van weleer overleden/?
Slaap lang en goed dan maar.

INH.30CL | 16-10-13 | 03:14

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 02:24
Mooi voorbeeld overigens.
youtu.be/J9Av6gPD8do

INH.30CL | 16-10-13 | 02:29

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 02:24
Als ik je cynisme begrijp, heb je gelijk. Jammer.

INH.30CL | 16-10-13 | 02:28

INH.30CL | 16-10-13 | 02:20 |
Harmonie is mooi, maar de dissonant maakt vaak de muziek.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 02:24

@Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:36
Voordeel van je leeftijd. Wat van mijn salaris afgehaald wordt zijn belastingen. Maar ik gun je je leventje hoor, laat daar geen misverstand over bestaan.

INH.30CL | 16-10-13 | 02:22

@AntiSoof | 16-10-13 | 01:38
Jij gaat mooi diep. Maar, je hebt gelijk. Ik ben van de harmonie, daarom waarschijnlijk zit ik ook in het muziekwereldje. _Maar_ vergis je niet, valse noten kan ik meedogenloos onderuithalen en zonder enige compassie. Overigens is hebzucht niet zozeer van de nacht alleen, ik zie het bij zonlicht ook, dat terzijde.

INH.30CL | 16-10-13 | 02:20

@Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:15:
"Ik leg mijn oude botten ten ruste"
Dat moet dus zijn:"Ik leg mijn oude botten TE ruste"
Wel scherp blijven, he? Het is TEN aanval en wel TE ruste.

prakkie | 16-10-13 | 02:00

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:48:
Sterkte! *washandje aanreikt om het blauwe oog mee te deppen*

prakkie | 16-10-13 | 01:53

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:48 |
Succes. Luctor et emergo, je maintiendrai, dat werk.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:52

@Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:45
Vechten dan maar...

Lijkt me logisch... | 16-10-13 | 01:51

Kom, ik zoek het conflict op en ga de gravin wakker maken. Wat kan mij het verrekken.
*out*

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:48

Lijkt me logisch... | 16-10-13 | 01:43
Weet ik, maar de elke diersoort kent in wezen maar twee standen bij conflict: vluchten of vechten. Een derde mogelijkheid is je dood of gedeisd houden, maar dat zal je niet zo geholpen hebben vrees ik.

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:45

Hmm.. Eric van 't Zelfde met zijn school in Rotterdam-zuid is misschien niet zo'n goed voorbeeld: aan het eind van de reportage zegt hij namelijk dat hij volgend jaar weer wat anders gaat doen, omdat dan de boel op de rit is en een ander het mag overnemen. Hij gaat dan weer een ander project doen. that's right, hij ziet dit als een project! Even de bezem erdoor, de zooi opruimen en de neuzen in de goede richting, en dan weer pleite gaan en de boel lekker de boel laten. Ik garandeer je dat die school binnen een jaar weer als slecht presterende school te boek staat nadat meneer is vertrokken.

prakkie | 16-10-13 | 01:45

@Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:43,
Nou, dan moest ik nu maar naar u gaan luisteren.
Goede nacht allen, en tot wederschrijven.

AntiSoof | 16-10-13 | 01:44

Heerlijke zeevaartuitspraak na een verder toch vrij waardeloos stuk, waar ben je precies boos op?

Wie zegt dat er nog vooruitgang nodig is Quid, volgens mij is het nuttiger aan stabiliteit te werken en ook dat komt gelukkig voor jou met genoeg conflict.

Vooruitgang in wat precies? nutteloze technologie, een ander soort antroposofisch onderwijs, nieuwe filosofische inzichten, meer stenen ontdekken in de ruimte? mars gaan bewonen? flikkert toch op man we hebben alle dingen die we nodig hebben voor onze neus, we gebruiken ze alleen niet omdat we bezig zijn met een fictieve "vooruitgang" die in ieder geval op sociaal vlak geen reet oplevert.

Dus conflicteer ff met het belang van economische marges, de verdeling van grondstoffen, schrijf een nieuw stuk en kom dan terug om cynisch te doen.

Dikke zoen op je bolletje

arPos | 16-10-13 | 01:43

AntiSoof | 16-10-13 | 01:38 |
Vwb de zelfkennis of het ontbreken daarvan heb je gelijk. Maar daarna maak je toch echt duidelijk dat je aan bedrust toe bent.

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:43

@Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:40
Conflicten zoek je niet altijd zelf op.

Lijkt me logisch... | 16-10-13 | 01:43

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:34
Goed gezegd. Maar ik vertrouw die man (dus) wel, ook al wist hij zich misschien niet goed uit te drukken. Zijn ideeën waren bv op landbouwgebied niet slecht. Daar kunnen die materialisten van tegenwoordig nog heel wat van leren.

AntiSoof | 16-10-13 | 01:42

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:36 |
Die heks van Radar vertelde ons gisteren dat dit voor velen niet meer zo is. Maar ja, of het waar is... Radar zoekt natuurlijk het conflict, want Radar wil de grootste familie van Nederland plezieren en wil dus geen conflict. Wacht, hoe zit het nou met dat conflict....
Bij nader inzien, misschien moet je de Gravin maar lekker laten slapen.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:42

Lijkt me logisch... | 16-10-13 | 01:37
Les 1 in conflictbeheersing: kijk eerst eens met wie of wat je het conflict aan gaat.

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:40

@INH.30CL | 16-10-13 | 01:31,
Ja, jij bent van het harmonie-model ;) Maar ff serieus. Natuurlijk is zelfkennis een ondergeschoven kind in s'hedendaagse maatschappij. Jammer. Ik zie het hemelse licht verscholen achter de duisternis van de hebzucht van de wezens van de nacht. Deze discussie gaat verder dan het menselijk begrip. Dank zij de Gnostiek en andere geschriften leerde ik het zelf een beetje kennen, maar ook het duistere. De materieschepper, de lichtvonk dat mens werd. Zwanger van de Demiurg.

AntiSoof | 16-10-13 | 01:38

Ik heb een conflict met de belastingdienst, buiten mijn schuld om.
Had ik wel graag willen vermijden.

Maar ik kijk met een kaarsrechte rug tegen een gedwongen verkoop aan.

Fuck conflicten.

Lijkt me logisch... | 16-10-13 | 01:37

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:35
Ik hoor het al. Je hebt de gravin nooit mogen ontmoeten.;)

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:37

Ongelofelijk dat niemand ziet wat Johnny zegt en wie hij aanspreekt. "Maar hey, lekker RTL kijken op de bank brengt je wel lekker veilig richting je pensioen. Ook leuk." Ik zeg: Maar hey, lekker op GS reaguren brengt je wel veilig richting je pensioen lutsers.

Tijd voor Kaas en Bakito om jullie een lesje te leren.

"Mooie ode aan Geert Wilders". Hahahahahaha.

De Troet | 16-10-13 | 01:37

INH.30CL | 16-10-13 | 01:34
Daar hoefde ik niks voor te doen. Het werd gewoon van je salaris ingehouden. Mooi systeem man. Is dat nu nog steeds zo?
*conflict niet uit de weg gaat*

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:36

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:32 |
Een conflict dat wellicht de moeite waard is. Het leven zit vol met verrassingen.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:35

Grote bewondering voor rector Van ’t Zelfde.
De hoofdzaak –wie ergens voor staat zal conflicten tegenkomen- klopt in z’n algemeenheid. GS-lezers weten dat maar ik betwijfeld of het ook bij anderen al doorgedrongen is.
Maar dat meer verdienen dan anderen zo’n zaak zou zijn waar het de moeite waard is voor te vechten –nee, dat is lucht najagen, om op het eind van je leven te zien dat je het vergooid hebt. Er zijn betere doelen. Hebben we het nog wel eens over bij levensbeschouwing voor gevorderden.

Friedrich Frayek | 16-10-13 | 01:34

@Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:21
Hoe doe je dat man? 42 jaar sparen, ik bedoel heb jij de rekeningen nooit hoeven betalen?

INH.30CL | 16-10-13 | 01:34

AntiSoof | 16-10-13 | 01:27 |
Ik wilde het blik niet opentrekken...
Antroposofie pretendeert een simplistische, alomvattende verklaring te bieden voor alles, probeert het onzegbare te vangen in een romantisch sprookje met een begin en een eind, een orde die niet schuurt, een evenwicht dat iedereen aanspreekt.
Dat is dom.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:34

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:26
Ik zal de gravin eens diep in de ogen kijken. Of beter: als ik nu naar boven ga en haar wakker maak voor een geil momentje, zit ik al midden in een conflict.

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:32

@AntiSoof | 16-10-13 | 01:27
Ik vind het _niet_ dom. Sterker nog, het is de waarheid dat vanuit het innerlijke alles is te bereiken wat we niet begrijpen. Feit is helaas dat slechts weinigen de tijd nemen zichzelf te leren kennen.

INH.30CL | 16-10-13 | 01:31

Ik had hier tijdens dit topic wel iets meer conflict verwacht. Stelletje roze watjesreaguurders.

INH.30CL | 16-10-13 | 01:28

@Schoorsteenveger
Waarom vind jij antroposofie dom? Geef één argument.
*conflict opzoeken doet*

AntiSoof | 16-10-13 | 01:27

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:21 |
Ik misgun het je ook in genen dele. Geniet ervan. Maar, eerlijk, een beetje conflict op je oude dag, zo nu en dan, toch wel lekker, niet?

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:26

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:17
Ik klaag niet. Maar ik heb er dan ook 42 jaar voor gespaard.

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:21

AntiSoof | 16-10-13 | 01:13 |
Juistem. Domme antroposofie, en domme mensen die die domme antroposofie omarmen. En dan sluwe lui die weten hoe ze dom volk kunnen manipuleren. Zo gaat het met racisme.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:20

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:15 |
Goed pensioen zeker?

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:17

de grote Anti | 16-10-13 | 01:06 |
Niet nodig. Ik ga mijn wanden in aardkleuren schilderen, vannacht nog, en dan zal ik ongetwijfeld meer rust vinden, want "der Steineer hat es gesagt", en dan is het zo. Een meter boekjes Steiner ga ik lezen ook, boekjes met omslagen in aardse kleuren, en als ik al die boekjes gelezen heb, dan heb ik nog méér rust, oneindig veel rust. En als ik dan naar de sterrenhemel kijk zal ik nóg meer rust vinden want dan begrijp ik, doorvoel ik, doorzie ik, voor de eerste keer in mijn leven. Nee, pilletjes heb ik niet nodig.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:15

Ik ben nu 65 en heb in mijn leven al heel wat conflict meegemaakt en nooit uit de weg gegaan. Maar ik ben er nu wel mee klaar. Laat de jeugd het maar overnemen. Ik leg mijn oude botten ten ruste

Graaf van Egmont | 16-10-13 | 01:15

Mooie ode aan Geert Wilders.
Altijd al geweten dat Quid stiekum een fan was.

Baardhaat | 16-10-13 | 01:13

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:04,
Quid kan zoveel willen.
Hij heeft wel gelijk als hij zegt dat de deken der stompzinnige gelijkstemmigheid leidt tot rascisme enzo, want dan vindt een bepaald ras zich beter dan een ander, maar dat soort onderbuikideeën hebben ook tot veel narigheid geleid doordat slimme luitjes dat als psychologisch wapen gebruikt hebben.

AntiSoof | 16-10-13 | 01:13

Nu weer over tot de orde van de dag. De Turken verliezen met 2-0 maar blijven dit steunen: Een moslim-tokkie die de zandbak verruilt voor een grasveld.

www.telegraaf.nl/tv/nieuws/buitenland/...

Die Erdogan heeft nog steeds niet door dat dit vuilnis straks Turkije binnen valt.

Jan Dribbel | 16-10-13 | 01:08

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:04
Ik heb nog wat pilletjes liggen hier.. Kopuh?

de grote Anti | 16-10-13 | 01:06

AntiSoof | 16-10-13 | 00:54 |
Laten we Stiener maar even terzijde schuiven. Quid wil vandaag conflict, confrontatie, en Steiner is stilstand, balans, evenwicht, afstemming, harmonie, één met de natuur, met het heelal, met het Al... Dood in de pot.
Dus, weg met Steiner, weg met Quid, weg met... weet ik veel, met GS, de reaguurders, weg met onszelf, conflict met onszelf, intern conflict, desintegratie, chaos...

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 01:04

Volgens mij was sjonnie squid dronken toen hij dit schreef.. Maarja, feit is wel dat mensen inderdaad conflict vermijden, met alle gevolgen van dien.

de grote Anti | 16-10-13 | 01:00

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 00:45
Het gaat niet om mij. Het gaat me om het bewustzijn van het leven. Maar laat ons geen ruzie maken of het conflict opzoeken (alhoewel???) alvorens de spelregels duidelijk zijn. Ik zie discussiëren als geestelijk vechten in een ring. Maar er moeten wel spelregels zijn. Eén ervan is dat de persoon zélf niet betrokken moet worden in het spel. De Ik moet vrij zijn.

AntiSoof | 16-10-13 | 00:54

@JanRap | 16-10-13 | 00:28
Neuh, een beetje helpdesk vraagt je om het product aan en uit te zetten.

Parsons | 16-10-13 | 00:54

AntiSoof | 16-10-13 | 00:39 |
Kan ik niks mee. Beetje denigrerend klinkt het, moet ik zeggen. Lieden die in de Here zijn hebben die houding ook vaak. Ze begrijpen je zo ontzettend goed, maar treuren om je, bidden voor je, menen voor jou te moeten gaan denken en handelen.
Nou, laat ik het conflict dan ook maar weer gaan zoeken, want anders staat de wereld stil. Ik vind het zo ontzettend jammer dat jij het zo jammer vindt, echt waar, geloof me.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 00:45

Jaja, Volgens mij Heeft nederland zich juist opgewerkt in de meest welvarende landen ter wereld door het conflict zo lang mogelijk af te wenden. Door hielen te likken en onszelf zo laf mogelijk op te stellen tot het niet meer kan. In de tijd van het kolonialisme had nederland locale regenten in dienst die met een locale vinger de plaatstelijke bevolking er onder hield. De engelse deden dat met legers en vechte. In de eerste wereld oorlog hielden we ons op de achtergrond... In de tweede ook en daarna gaven we alle joden mee want ze vroegen er toch om... Schijt aan conflict in Nederland. We handelen gewoon. Handelen naar de ratio. Je Maintiendrai, niks minder en niks meer.

boomchirurg | 16-10-13 | 00:42

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 00:36
Ik begrijp je. En ik vind het wel jammer dat je er zo over denkt.

AntiSoof | 16-10-13 | 00:39

@Kaosu, voorgaand comment was grappig bedoeld als uitwerking en resultaat van jouw gedachtes. Dus neem het niet serieus. Maar vind jij me hautain? En heb ik viva filosofietjes? Grappig.

AntiSoof | 16-10-13 | 00:38

AntiSoof | 16-10-13 | 00:27 |
Alleen dit fragment al trekt een grens tussen de 'ware antroposoof' en de rest van de wereld. Fatsoenskloof tot de tiende macht, esoterie. Laten we vannacht het blik 'rassenleer' maar niet opentrekken. Doen we wel een andere keer. Heb geen zin om gedetailleerd alle verdedigingswerken die die selectieve groep van antroposofen in de loop der jaren hebben opgeworpen te gaan slechten. Racisme komt in vele vormen, antroposofen zijn met hun aardkleuren en euritmie een miljoen maal racistischer dan argeloze, niet uitgeselecteerde simpele zielen die gewoon hun sinterklaasfeest willen vieren.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 00:36

@Kaosu | 16-10-13 | 00:32
Goed. Ik ben beter dan jij. Snap jij dat? Ik zie het beter. Dus doe rustig aan.

AntiSoof | 16-10-13 | 00:34

Ik zeg pick your battles

Friezerik | 16-10-13 | 00:33

AntiSoof | 15-10-13 | 23:47 |
er is niks mis met beter zijn dan een ander. een auto gaat sneller dan een fiets, staal is sterker dan plastiek, een hoogopgeleid persoon met 30 jaar ervaring kan meer dan een kind van 10.
Zijn gewoon feiten, en daar verandert je hautaine houding en je viva filosofietjes niks aan.

Kaosu | 16-10-13 | 00:32

Kennis van zaken, of vakbekwaamheid is door 'modern' management weggesjabloniseerd.
Probeer maar eens iets te vragen aan een helpdesk over een moeilijk product dat constant problemen geeft omdat het te vroeg is 'uitgerold': terwijl je zelf alles uit de FAQ hebt uitgeprobeerd en via google ook niet wijzer wordt, krijg je het advies om het apparaat even uit en aan te schakelen! Tering, dat is en passant al honderd keer gebeurd.
Of vraag eens aan een verzekeringsmaatschappij hoeveel pensioen je kunt kopen voor een vrijkomende koopsom van een ton. Antwoord is dat je allerlei moeilijke formulieren krijgt die zo moeilijk zijn dat je advies nodig hebt om ze in te vullen en dat kost dan minimaal €140.
Al dat soort mensen zoeken een conflict dat gebaseerd is op domheid. Daar schiet je geen reet mee op, niet ELK conflict is de moederschoot van vooruitgang.
Het gros van alle conflicten is puur domheid, kijk maar naar de Rukkende Rechter.

JanRap | 16-10-13 | 00:28

@Schoorsteenveger | 16-10-13 | 00:09,
Steiner karakteriseerde zijn systeem van antroposofie als volgt:
"Antroposofie is een weg naar inzicht die het geestelijke in de mens met het geestelijke in de kosmos wil verbinden. Zij maakt zich in de mens kenbaar als een behoefte van het hart en van het gevoel. Zij moet haar rechtvaardiging vinden in het vermogen deze behoeften te bevredigen. Alleen diegene die in de antroposofie vindt waar hij vanuit zijn gemoed naar zoeken moet, kan haar waarde erkennen. Daarom kunnen antroposofen alleen mensen zijn die bepaalde vragen over het wezen van de mens en wereld even existentieel ervaren als zij honger en dorst ervaren."

Helemaal niks mis mee. Wel wat hoogdravend, maar dat was in die tijd zo.

AntiSoof | 16-10-13 | 00:27

Er is nog iets wat de wereld sloopt. Al twee jaar lang stroomt er dagelijks radioactief afval de oceaan in zonder enig conflict. www.thesleuthjournal.com/11-facts-ongo...

Ik ga weer op de bank zitten en RTL kijken.

Strohond | 16-10-13 | 00:24

Blablabla: gelul! Nederland staat in iedere top10 wereldwijd waar het gaat om veilig, geluk en welvaart. Dankzij het in onze cultuur ingebakken poldermodel. Kijk even naar op kracht en macht gebaseerde culturen. Er is er geen één die op alle gebieden beter scoort. Maar goed, als je denkt dat 'sterker door strijd' een eenvoudig spandoek is, in plaats van dat je weet dat de wapenspreuk is van Rotterdam, diskwalificeer je jezelf toch al. Next!

Lof der Zotheid | 16-10-13 | 00:21

Conflictzoekende mensen snijden je strot door.

Al SchietjemeLevend | 16-10-13 | 00:21

-weggejorist-

Moestapha | 16-10-13 | 00:21

Upperclasser | 16-10-13 | 00:10 |
Daar heb je helemaal gelijk in. Ecvolutie is doelloos, heeft geen richtsnoer, geen eindpunt, niks. Evolutie doet maar wat.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 00:21

Je hebt helemaal gelijk Kwit.
In de echte wereld willen mannen alleen wel neuqen.
En vrouwen hebben niks met conflicten - behalve als zij die starten natuurlijk - omdat dat vreemde blikken kan opleveren van vriendinnen, buren etc.
Dus conflicten of anders zijn betekent pikstraf of geen sex. Vandaar dat niemand het doet.

löl met vingers | 16-10-13 | 00:13

De term evolutie wordt hier toch echt verkeerd gebruikt, evolutie is NIET doelgericht

Upperclasser | 16-10-13 | 00:10

AntiSoof | 15-10-13 | 23:49 |
Steiner? Esoterische blabla. Charlatan, racist, zwever, domoor.
Vrije school afschiwelijk, docenten aan vrije school mongolen. Ouders die hun kinderen overleveren aan vrije school, nog erger.

Schoorsteenveger | 16-10-13 | 00:09

Ik ga graag het conflict aan met die anti-Pieten mietjes. Hier pak an!
youtu.be/g93KSIgq_Hg

INH.30CL | 16-10-13 | 00:09

AntiSoof | 16-10-13 | 00:03 | + 0 -
Nederland heeft inmiddels ook een monetaire hervormingsbeweging, onsgeld.nu. Maar misschien is Canada toch wat verder, hier in Nederland wordt je gewoon systematisch tegengewerkt: onsgeld.nu/nieuws/sisow-weigert-accoun... - weet niet of ik me hievoor hard zou maken als Nederlandse 12 jarige als dit het klimaat is.

DevinNull | 16-10-13 | 00:05

Dus als ik het goed begrijp hebben we een kudtkabinet van conflict vermijdende watJes. Ben blij dat u dat met mij eens bent meneer quid.

tweetybird | 16-10-13 | 00:04

@DevinNull | 15-10-13 | 23:57,
Ach het schaap ziet het inderdaad goed. Ze is slimmer dan de meeste Nederlanders. Hoe kan dat nou? Zou er iets in ons water zitten of zo?

AntiSoof | 16-10-13 | 00:03

Zo moeilijk is het ook niet: Banken creëren geld uit het niets en, verrassing, dit leidt tot problemen. Bij een reserve ratio van 1 op 8, wat tegenwoordig de standaard is, ontvang je (als je het meezit) een paar procent rente terwijl de bank het achtvoudige heeft uitstaan tegen 8 x 6% of meer. Jij krijgt 3%, zij de andere 45%. En dat gaat ervan uit de de bank niet omvalt en inflatie je schamele rentewinsten niet opeet. Dit en vele andere problemen kan een kind begrijpen met basisschool rekenvaardigheden.

DevinNull | 16-10-13 | 00:02

AntiSoof | 15-10-13 | 23:41 |
is maar goed ook, dat ze nooit van een kwakzalver als Steiner hebben gehoord. dat was gewoon een oplichter, kan zo in het rijtje LR Hubbard, Blavatski, Jomanda, etc...

Kaosu | 15-10-13 | 23:58

AntiSoof | 15-10-13 | 23:53 | + 0
Ze raakte geinteresseerd tijdens de crisis en deed onderzoek met haar familie. Hier is ze op een nieuws interview waarin ze wat achtergrond geeft www.youtube.com/watch?v=7qBG8hheSOY

DevinNull | 15-10-13 | 23:57

Hmm ken ook nog hier een stel van die jihad vakantiegangers die het conflict niet uit de weg gaan maar juist hebben opgezocht. Bij de meeste was hun deel een retourtje in een mooie kist. Nou quid als je het niet erg vind, maar ik sla mijn beurt maar over. In dat geval ben ik dan toch maar liever een conflict vermijdend watje.

tweetybird | 15-10-13 | 23:57

@DevinNull | 15-10-13 | 23:45
Zou dat meisje wel snappen wat ze zegt? Misschien praat ze wel alleen haar vader na. Of ze leest misschien voor van een briefje. Ik kan mij niet voorstellen dat een kind van 12 dit snapt.

AntiSoof | 15-10-13 | 23:53

Allemaal het gevolg van de feminisering van de maatschappij. Vrouwen zijn van nature conflictvermijdend en gaan voor peace & harmony. En dat begint dus al bij de scholing van onze kinderen. Er staan te veel wijven voor de klas. Daar begint de ellende.

postmodernismisdead | 15-10-13 | 23:52

@Schoorsteenveger | 15-10-13 | 23:44
Raar he, die Steiner in mijn lijstje. Die man is ook gedemoniseerd. Maar goed, ik weet ook niet alles. Wat heb jij tegen Steiner BTW?

AntiSoof | 15-10-13 | 23:49

Ik sla ff over.
Zwarte Piet wordt afgemaakt bij P&W.
Ben bang dat mijn schoen leeg blijft dit jaar.

Schietmijmaarlek | 15-10-13 | 23:48

'Meer' willen zijn dan een ander, beter, geslaagder, is het ego in ultimo vorm. Maar als je niet begrijpt wat ego is, zwijg dan liever en maak je niet nodeloos moe. Want een mens dat zichzelf niet begrijpt is een losse flodder en een weerloos scheepje op de golven van de zee van het leven. Begrip begint bij begrip van het zelf.

AntiSoof | 15-10-13 | 23:47

@AntiSoof,
De jeugd? Iedereen onder 10 jaar weet daar inderdaad nog niet zoveel van. Behalve Jezus, daar wordt je mee doodgegooid door de kliek van Pax et Bonum waar je het over hebt.

Hier, heb dit filmpje van dit 12 jarige meisje: www.youtube.com/watch?v=_ae7h8FioX0

DevinNull | 15-10-13 | 23:45

ik heb het niet zo op vooruitgang.

poppelepee | 15-10-13 | 23:44

AntiSoof | 15-10-13 | 23:41 |
Misschien moet je die Steiner maar uit het lijstje schrappen?

Schoorsteenveger | 15-10-13 | 23:44

Geestelijke weerstand bieden (conflict) wel aardig, maar als er geen kennis en wijsheid in het spel is, dan is dat een schijngevecht. Ik bedoel de jeugd weet wel een paar dingetjes, maar van Socrates hoorden ze nooit, nog van Rudolf Steiner, een Jezus, ze hebben geen verstand van Micro-organismes, planten, voeding, aarde...
Ze begrijpen de Buddha niet, ze snappen niets van politiek of het gekloot van privé-banken. De jongeren moeten luisteren naar de ouderen. Nix conflict. Wat een ongelofelijk domme benadering. Communicatie is evenwicht. Liefde is rust en vrede. Conflict is dom.

AntiSoof | 15-10-13 | 23:41

De grote filosoof Quid onthult hier het ultieme filosofische systeem. Zonder conflict komt de wereld tot stilstand. Wij dienen dus ook 'bereid' te zijn om het conflict aan te gaan, want als we die bereidheid niet tonen helpen we mee om die wereld helemaal tot stilstand te laten komen. Dan beweegt er niks meer of zo.
Erg simpel, Johnny.
Er is traditie, er is vooruitgang. Wil je geen vooruitgang meer, wil je alles wat traditie is behouden, dan is het dood in de pot ja, dan beweegt er cultuurhistorisch gezien niks meer. Wil je enkel vooruitgang, dan snijd je radicaal alle wortels door en is het ook dood in de pot. Vooruitgang, of precieser gezegd verandering, beweegt zich tussen het een en het ander.
Bereidheid om te argumenteren en argumenten af te wegen lijkt mij een minder radicale stelling. Argumenten kunnen conflicterend zijn, of juist helemaal niet. Maar dat maakt die argumenten niet meer of minder valide.Op het ene moment is conflict onontkoombaar, op het andere moment helemaal niet aan de orde.

Schoorsteenveger | 15-10-13 | 23:41

precies; en weet je hoe je degenereert als soort? Door positieve discriminatie. Dus: ga het conflict niet uit de weg en discrimineer!

Rest In Privacy | 15-10-13 | 23:39

Robert Vuistje bij P & W zoekt het 'pieten conflict' .. watje

(c)ZWITSUL | 15-10-13 | 23:36

Conflictvermijdende watjes, ook wel de minnetjesdrukkers.

Bruno Alaska | 15-10-13 | 23:28

Eric hanteert de Greenpeace-methode.

zeg maar jansen | 15-10-13 | 23:27

Conflictvermijdende watjes slopen vooral zichzelf. De uitzondering is als ze in de meerderheid zijn of in de regering zitten, dan slopen ze een land.

Constant conflicten aangaan is ook oerstom. Dan beland je in een Russische cel zonder verwarming. Bereik je ook niets mee. Op belangrijke punten verstandig het conflict aangaan en op onbelangrijke zaken lekker laten lopen. Daar kom je het verst mee.

NiceGuysFinishLast | 15-10-13 | 23:27

Quid speciaal voor jou: Ook even "De Prooi" lezen hè, er zijn namelijk grenzen aan het manifest dat je hier neer schrijft. Ja wrijving geeft glans, ja meer willen verdienen om vooruit te gaan etc. Maar er zijn grenzen.

Ffiver | 15-10-13 | 23:15

Exact! Meer willen verdienen dan een ander, omdat dat nu eenmaal de zielige wijze is waarop we momenteel strijd voeren. En dat wil de PvdA ons afnemen door te nivelleren en ons daarmee te dwingen om op een ander vlak de strijd op te zoeken, willen we niet tot stilstand komen. En dan ook nog die JSF; wat een oorlogszuchtig tuig is dat eigenlijk, die aanhangers van die Greenpeace luitenant.

Pierre Tombal | 15-10-13 | 23:15

@BonifatiusK | 15-10-13 | 23:08
Wil jij soms een conflict met moderatie?
*dat win je niet*

necrosis | 15-10-13 | 23:13

Bruno Alaska | 15-10-13 | 23:10
En:
Uit eigen kracht voortgebracht.

Rotterdam! Yeah baby.

Ashtrey | 15-10-13 | 23:13

@Ashtrey | 15-10-13 | 23:07
Ik heb ooit een linkje gedumpt van de band Conflict.
Dat zou nu toch wel erg ontopic zijn....

necrosis | 15-10-13 | 23:11

'Sterker door strijd' is de wapenspreuk van de stad Rotterdam.

Voor de feitjes...

Bruno Alaska | 15-10-13 | 23:10

Flikkert op wat en slecht stuk.

BonifatiusK | 15-10-13 | 23:08

@Professor Superhirn | 15-10-13 | 22:51

M.i. gaat het ook meer om het kritiek kunnen verduren en verleggen, iets waar S.M. noch Islam goed in zijn.

shindai | 15-10-13 | 23:07

necrosis | 15-10-13 | 23:05
Waarom niet? Beetje rumoer in de keet - en nee dan bedoel ik niet die rumoer die jij muziek noemt.

Ashtrey | 15-10-13 | 23:07

@Ashtrey | 15-10-13 | 23:02
Dat ben ik niet met je eens!

necrosis | 15-10-13 | 23:05

Wat lul je nou,met je conflictvermijdende,"niet dat we pro Feyenoord zijn"...?

Boris Badass | 15-10-13 | 23:04

Leuk stukkie Quid, maar binnenkort traditiegetrouw ga je toch weer zieken op de PVV. Je praat soms met dubbele tong, en dat is net zo verwerpelijk als wat linksgekkies doen op dagelijkse basis.

Goed stukje, dat dan weer wel, helaas moet uitgerekend jij het neerplempen.

Wc-kip | 15-10-13 | 23:03

En niemand zoekt het conflict harder op dan de orthodoxe Islam!

DevinNull | 15-10-13 | 23:02

Sommige dingen zijn het waard om tot het bittere eind voor te vechten. Wijsheid is het kiezen van de juiste dingen!

Parel van het Zuiden | 15-10-13 | 23:02

Dan lijkt mij dit het uitgelezen moment om binnen het kader van het conflictmodel de kooi van @Bakito te openen en wederom het conflict te laten prevaleren.

Goooo!

Ashtrey | 15-10-13 | 23:02

ach ik groei op met de dreiging dat de russen zouden komen, ik was als allochtoon ( ik ben namelijk een Nederlandse Amerikaan, of een Amerikaanse Nederlander) keihard de sjaak wanneer die kloodtzakken zouden komen, ik was zes en me zeer bewust van de dreiging in 1976....

Maar nu hoef ik me nergens zorgen over te maken, de kloodtzakken van nu wonen gewoon naast me, de russen komen wellciht nog steeds maar dan om ons te "redden" van de fundamentalistische booslims, want onzelf redden zit er gewoon keihard niet in. laffe honden dat is wat wij zijn!

Gelukkig kunnen we de islam wel verslaan met superieur voetbal, dat dan weer wel....

Francis Urquhart | 15-10-13 | 23:00

-weggejorist-

Goorbatsjov | 15-10-13 | 22:55

-weggejorist-

Goorbatsjov | 15-10-13 | 22:55

En ook goed om kunnen gaan met de typisch hollandse,ironie,sarcasme,en humor.

van stampij | 15-10-13 | 22:54

Lijkt wel het profiel van Louis van Gaal, toeval? Hij heeft alleen weinig zelfspot, vind ikzelf altijd wel charmant bij hufters.

Boerenbrandtlul | 15-10-13 | 22:52

@shindai | 15-10-13 | 22:40
Ik ben het maar voor 50% met je eens.
Ken jij toevallig een reaguurder met de naam Supermatthijs? Als die kritiek op jou geeft dan weet je dat je het goed doet. Maar het feit dat hij veel kritiek krijgt wil niet automatisch zeggen dat hij het goed doet.

Professor Superhirn | 15-10-13 | 22:51

Ik lees dit: 'Wie in actie komt, ergens voor gaat staan, wil bouwen, zal conflict tegen komen. Loop daar niet van weg, maar omarm het. Conflict is namelijk de enige motor van de menselijke vooruitgang.'

Maar over partijen die het conflict niet uit de weg gaan - en dan bedoel ik de SP en PVV, partijen die zelfs demonstraties (actie!) organiseren - wordt door schrijver dezes louter badinerend en ridiculiserend gecorrespondeerd.

Wat wil je nou, Quid?

Volg je eigen lessen. Partijen als de SP en de PVV gaan conflicten head first tegemoet. In jouw woorden: ze wrijven, schuren en staan ergens voor. Dan denk ik: ' [...] loop de mensen die er wel iets van willen maken niet in de weg.'

Stilicho | 15-10-13 | 22:49

Preek van de week. Amen.

De Geus | 15-10-13 | 22:48

@Eric Blair | 15-10-13 | 22:36
Regels van deze aard afkomstig van parsons moet je dan ook doorstrepen zoals bovenaan het topic..... zeg maar iets cynisch.

INH.30CL | 15-10-13 | 22:48

Als je een conflict hebt met je wijf, schopt ze je op straat. Als je een conflict hebt met je werkgever, schopt hij je net zo hard op straat. Als je een conflict met de overheid hebt, mag je gaan brommen. Om nog maar te zwijgen over conflicten met Rusland en de EU. Je trekt uiteindelijk aan het kortste eind.

Borrelende Boris | 15-10-13 | 22:48

Kom in actie, zoek conflicten op, strijd, accepteer kritiek en evolueer. Hebben de New Kids daar geen film over gemaakt?

spanarchist | 15-10-13 | 22:48

JAXX | 15-10-13 | 22:36 |
je hoeft anderen ook niet te overtuigen; laat ze maar lekker dom blijven als ze zich daar prettig bij voelen.

Kaosu | 15-10-13 | 22:48

-weggejorist-

Goorbatsjov | 15-10-13 | 22:46

-weggejorist-

Goorbatsjov | 15-10-13 | 22:43

Heer quid moet ondernemert worden.
Dan kun je elke dag (en nacht) je helemaal de touwtyfus werken, niks overhouden en de volgende dag weer opnieuw beginnen.
Viva holland

Bassie B | 15-10-13 | 22:42

"First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win."

Mahatma Gandhi

Laten we hopen dat dit ook voor mensen als Eric van 't Zelfde geldt en dat ze niet alsnog gesloopt wordt door die allesoverheersende dwingende conformistische K-mentaliteit waaraan dit land ten onder gaat.

Outsider-Inside | 15-10-13 | 22:41

Als Quid er echt zo over denkt, waarom basht hij dan dagelijks Geert Wilders?
Ga de confrontatie aan, Johnny! Zet hoogstpersoonlijk een bontkraagje op het vliegtuig. Je kunt het, echt waar!

McPhart | 15-10-13 | 22:41

Een waarheid als een koe:

Kritiek is een groter compliment dan het grootste compliment.
Dus mensen zijn boos op wat je vindt? Mensen hekelen je ideeën?
Jij zet iets op poten waar anderen passioneel de poten onder vandaan willen zagen? Top. Dan ben je op de goede weg.
Als iedereen zegt dat je het goed doet, doe je iets niet goed. Kritiek is een groter compliment dan het grootste compliment.

shindai | 15-10-13 | 22:40

Als iedereen als Van 't Zelfde was, werd de wereld pas anders

TripleJoyForever | 15-10-13 | 22:39

-weggejorist-

Goorbatsjov | 15-10-13 | 22:39

Ik geef al jaren training in de handbalsport. En ja als je vooruitgang wil boeken komen er conflicten en vallen er ook eens wat spaanders.
In retrospectief zijn de overgebleven personen het er altijd mee eens dat het conflict "uitgevochten" moest worden en dat de personen die af zijn gevallen toch niet zo erg gemist worden dan eerder gedacht.
Grote verschil met een maatschappij is dat er 1 man beslist en er ook maar 1 verantwoordelijke is.
Dit word al gauw gezien als een dictauur in een maatschappij, maar als iemand die alleen mag beslissen open staat voor argumenten en goede ideeen kun je wel een heel eind komen.

Andersdenkend | 15-10-13 | 22:39

Best knap, binnen de eerste 3 comments word de Islam er al bij gehaald...

nielsjuuh23 | 15-10-13 | 22:37

@Eric Blair | 15-10-13 | 22:33
Dat conflict begon al in 1939 met de Poolse aanval op Duitsland.

VanBukkem | 15-10-13 | 22:37

@Eric Blair | 15-10-13 | 22:36
Onzin! Staat in de koran, dus is het waar.

Parsons | 15-10-13 | 22:37

Ben er juist mee gestopt, kost me elke dag nutteloze energie. ik leef mijn leven. conflicten dan draai ik me om en doe toch wat ik wil. enige conflict die ik nog heb is met mijzelf elke dag " waarom blijf ik in dit land"
Boos worden doe ik niet aan zeker niet voor een ander.Beschouw immers iedereen om me heen als kuddevee dus hecht geen waarde aan hun kritiek die gebaseerd is op geïndoctrineerde stereotype beelden

JAXX | 15-10-13 | 22:36

Parsons | 15-10-13 | 22:33 | + 0

Juist niet. Een wereld waar alleen moslims wonen zal vergeven zijn van terreur, aanslagen & bloedvergieten.

Eric Blair | 15-10-13 | 22:36

Conflicten zijn er om te winnen en watjes zijn er om te verliezen.

Jim Lovell | 15-10-13 | 22:35

Nederland is een polderland, verander je niet.

Watapatja | 15-10-13 | 22:34

Neem een voorbeeld aan de Duitsers.
Die begonnen in 1940 ook aan een conflict.

Eric Blair | 15-10-13 | 22:33

'(...) het geheim van het realiseren van de grootste vruchtbaarheid en het meeste plezier in het leven is: gevaarlijk leven! Bouwt jullie steden bij de Vesuvius! Stuur jullie schepen naar onbekende zeeën! Leeft in onmin met jullie gelijken en met jullie zelf! Weest rovers en veroveraars!' -Nietzsche

Simon de Danser | 15-10-13 | 22:33

Wees niet getreurd, zodra de wereld islamitisch is zijn alle conflicten voorbij.

Je weet tog.

Parsons | 15-10-13 | 22:33

'Jouw heersende visie willen doordrukken ten koste van de visie van een ander. Dat zijn conflicten waar de wereld iets aan heeft.'

Jaja. En dan wel altijd zeiken op GroenLinks of de EU. Oké, Johnny, ja hoor.

Stilicho | 15-10-13 | 22:32

Wrijving geeft warmte.

PopperFlopper | 15-10-13 | 22:31

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken