Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Allochtonen: asociaal, intolerant en onzelfredzaam

allochtonenbord.jpgTrap maar in die deur, Gemeente Amsterdam. Wij houden hem pas 10 jaar voor jullie open maargoed. Het kost een paar onderzoeksduiten en dan zijn we het eens: allochtonen in de hoofdstad zijn intolerant, asociaal en onzelfredzaam. En, was het moeilijk? Deed het pijn, dit toegeven? Eindelijk durven de regenten de gevolgen van decennia PvdA-slachtofferindustrie onder ogen te zien. De achterban is onzelfredzaam, nee maar, en dat terwijl iedereen weet dat subsidies, klagen over rassiesme en het ruimhartig strooien van autkieringen mensen juist meestal enorm ondernemend maken. Verder zetten allochtonen zich minder vaak in voor anderen maar laat ons raden: dat komt vast door racisme en buitensluiting door nare, xenofobe Hollanders. Zoals bekend zouden Marokkaanse jongeren het liefste de hele dag bejaarden helpen oversteken en willen islamitische huisvrouwen dólgraag op ouderavonden en voorstellingen op de school van hun kinderen komen, maar zien we ze dat nooit doen vanwege wai rassies. Foei autochtonen, foei. De tolerantie ten opzichte van homo's neemt ook af, want allochtonen leren dat respect voor geloof in de vorm van gescheiden zwemlessen en het bouwen van tientallen moskeeën belangrijk is. En als dat geloof, dat de Amsterdamse bestuurders zo prachtig vinden, lekker de ruimte krijgt, dan vinden de bijbehorende achterlijke normen en waarden vanzelf hun plek in de samenleving. Nouja, tests bewijzen het, Geenstijl heeft gelijk. Steeds maar weer. En dan nu. Oplossingen! Kom er maar in, GroenLinks wethouder Andrée van Es! Wat gaan we doen, optreden tegen de islamisering? Onmiddellijke stopzetting van uitkeringen van types die zich misdragen? "Als mensen van Marokkaanse of Turkse herkomst zich niet voor vol aangezien voelen, wenden ze zich af van de samenleving". Ah. Joe, okee. Gelukkig kan GroenLinks het vanuit haar zieke ideologie weer zo spinnen dat het inderdaad weer onze schuld is, het homomeppen, het geen Nederlands spreken en het uitkeringstrekken. Tot over tien jaar dan maar weer.

Reaguursels

Inloggen

Hoeveel Mocro's kunnen er in een VW Golf. Antwoord = honderdvierenveertig, twee voorin, twee achterin en honderveertig in de asbak. Ja hij is flauw.

Rien7847 | 05-10-13 | 02:06

Niet alleen allochtonen in de hoofdstad, maar allochtonen in heel Nederland. Maar dat is heel oud nieuws, behalve voor de regering en de media.

prakkie | 05-10-13 | 00:06

TeeJee | 04-10-13 | 14:56 | + 1 -
Meneer TeeJee, op bijgaande foto img694.imageshack.us/img694/2898/qqbb.... zit ik samen met het broertje van George Hindori op het bankje voor de ingang van de Tweede Kamer om de debatten met de Surinaamse politici bij te wonen in oktober 1975. Ik kan u verzekeren dat, door eigen waarneming, het Statenlid George Hindori toen helemaal suf is gebeld door Den Uyl en consorten om hem over te halen wel voor de onafhankelijkheid te stemmen. Die man was toen in Nederland voor die debatten. Zelfs dat broertje is gebeld door ambtenaren van Den Uyl waar George is. Allemaal met de boodschap: offer je op voor je land anders gaat het naar de kloate . . .
.
Ik zat '68-'72 op het atheneum in Suriname. Het woord onafhankelijkheid is nooit gevallen in de klas, wel zelfbestuur binnen het Koninkrijks Statuut. Op het eindexamen moesten we sommen maken over hoeveel energie de nieuwe stuwdam in Apoera extra oplevert als er 1000mm regen valt. Als in 1973 het woord onafhankelijkheid valt zijn we allemaal met stomheid geslagen. Wij als leerlingen van de middelbare school wisten van niets. De onafhankelijkheid kwam niet van binnenuit, u wordt bedot als men u iets anders wijsmaakt. Pengel van de NPS verliest de verkiezingen in 1969 en gaat dood, Lachmon wint maar kiest voor parlementsvoorzitter te worden. Bij de verkiezingen in 1973 wint Henck Arron, de opvolger van Pengel, de verkiezingen en roept dan onafhankelijkheid. Het is nooit een issue geweest bij die verkiezingen. Het ging niet verder dan: "Wees gerust, alles komt terecht" op de billboards.
.
Meneer TeeJee, hoe denkt u dat het zal aflopen als Obama een treinlading vol met dollars nu naar Detroit stuurt. Jongens doe er wat mee, bouw de stad weer op. Dat is wat Den Uyl gedaan heeft met Suriname, terwijl het land leeg liep scheepsladingen met guldens daar naar toe sturen. Henck Arron maakte allemaal ontwikkelingsplannen, maar er waren geen mensen meer om die uit te voeren. Zijn achterban liet hem helemaal in de steek. Ik bedoel dan het hoger- en middenkader, de mensen met de juiste opleiding. Die gingen inmiddels allemaal naar Nederland. En wie met zijn stomme kop als ondernemer in een eerdere tijd naar Suriname was geëmigreerd om dat land te helpen opbouwen had gewoon stomme pech. Wat zou u doen als je ouders er gewoon aan zijn overleden aan die ellende dat hun hele bedrijf kaduuk ging en daarna je erfenis het land niet uitkon omdat de deviezencommissie geen vergunning gaf. Neem me niet kwalijk hoor meneer TeeJee maar alles wat ik nu kan vangen zie ik als compensatie van al dat verlies. U moet daarvoor bij Jan Pronk zijn en niet bij mij. En als u dat niet kunt, jammer dan. Zo werd door Jan Pronk en Den Uyl ook met ons gedaan. Dus ik vang wat ik kan en ik stop niet.

Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 21:57

Links Amsterdam roept al sinds het uitleveren van onze joden aan de bezetter: eigen volk laatst.
Links volk = ziek volk.

lekker wijf | 04-10-13 | 21:40

Ach mevrouw Nanninga, wat een verrukkuluk stukje weer van uw hand. Duidelijk, stellig, confronterend. TOP !

Helaas moeten we vaststellen dat de uber - politiek - correcte Linksmensch Nederland zodanig heeft veranderd in de afgelopen decennia (kijk alleen maar naar de rechters in dit land die het rechtsgevoel naar de knoppen helpen en daarmee ook het vertrouwen in de rechtsstaat) dat we hand in eigen boezem moeten steken. Zolang liberaal en weldenkend Nederland geen meerderheid in de Kamer krijgt, zijn we veroordeeld tot dit soort zaken. Want links Nederland werkt niet, maar is ambtenaar in het uitkerings- en welzijnscircuit, is advocaat voor uitgeprocedeerde asielzoekers of staat op wachtgeld op rekening van de maatschappij. De werkende mens die aan het Bruto nationaal Product waarde toevoegt heeft in dit land eenzelfde stem als dit soort ruifvreters. Zo helpt het systeem zich uiteindelijk door de macht van het getal zichzelf om zeep.

Wel eens een gesluierd type naar je horen roepen "Wacht maar, over 20 jaar bezitten wij dit land"?

Eendachtig de grote Duitse denker (socialist nota bene !) Thilo Sarrazin valt er ook een boek te schrijven dat heet "Nederland schaft zichzelf af".

Want zolang de Andree van Essen van deze wereld de vrijstaat Amsterdam "rulen", zal er niets veranderen. Het is helaas niet anders.

Dus, wilt u er iets aan doen, denk dan goed na welke volksvertegenwoordigers u wenst.

giuseppen | 04-10-13 | 21:06

-weggejorist-

Superallochtoon | 04-10-13 | 19:44

unspiek | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Een aanvulling: het probleem treedt alleen op bij chrome, niet bij IE en NaN schijnt te staan voor: Not a Number.

unspiek | 04-10-13 | 17:49

Van Es is toch dezelfde linkse halve zool die ooit beweerde dat als je geen zin had om te werken het de normaalste zaak van de wereld was dat iemand anders die wel werkt jouw uitkering dan maar moet betalen.
Voor die uitspraak heeft ze inmiddels haar excuses aangeboden maar de praktijk is nog geen steek veranderd.
Links = zelfverklaard moreel superieur parasitair tuig dat geweld niet schuwt om de volgens hen superieure denkbeelden af te dwingen.

Pieter V | 04-10-13 | 17:28

Naarmate de mensen in dit land steeds verder de broekriem moeten aanhalen, steeds meer belasting moeten betalen, steeds hogere huur, etc. etc., neemt de tolerantie tegenover de linkse trollen-hobbies vanzelf rechtevenredig af. Je hoeft echt niet doorgeleerd te hebben om dit te kunnen zien. Trouwens, Andrée van Es, dat is toch wel het dieptepunt van links, zelfwegwerpend, absurdiserend moraliseren van paddo consumerende totaal idioterie.

Van Duyvenbode | 04-10-13 | 17:19

Ik bespeur bij mij een met de dag afnemende tolerantie jegens die uitvreters

willem653 | 04-10-13 | 17:10

Een opmerking van een reageerder op (u raad het) de Volkskrant: "Ook anti-islam is evenzeer als anti-semitisme schending van mensenrecht."
Islamistische landen -via het Caïro verdrag- streven sharia na. Vele van deze landen tekenen het VN-mensenrechtenverdrag, maar daarnaast is er het (als ultiem bedoelde) sharia-verdrag.
Als ik tegen iemand ben die voor sharia is, dan schend ik mensenrechten: het zij zo.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 16:29

TeeJee | 04-10-13 | 13:14 | + 5 -
Jij snapt 'm :-)

Mozeskriebels | 04-10-13 | 16:27

-weggejorist-

thom2401 | 04-10-13 | 16:04

Mijn Amerikaanse allochtoonse vriendin heeft in een week al meer Nederlands geleerd dan de meeste niet westerse allochtonen in tientallen jaren.

Snelheidsduivel | 04-10-13 | 15:06

@ZSU-23-4 Ja, logisch, als je van huis uit gewend bent dat het moslimmannetje de hoogste soort is onder de mens, dan heb je een kort lontje als je in de Nederlandse werkelijkheid anders bejegend wordt. En zoals e.e.a. zich nu ontwikkelt, ben ik bang dat dit niet snel zal veranderen. De "positive reinforcements" zullen anders moeten zijn.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 15:02

De columns van mevrouw Nanninga doen vermoeden dat ze iedere dag boos opstaat en boos naar bed gaat.

eetvis | 04-10-13 | 15:00

@Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 14:20
Ik ben het met u eens dat al die mensen nooit een Nederlands paspoort hadden moeten behouden, maar per direct een eigen nationaliteit hadden moeten krijgen.


Wij verschillen wel van mening over wie de onafhankelijkheid zo nodig moest hebben. Al sinds de jaren 50 was er sprake van dekolonisatie, meer zelfbestuur en een route naar onafhankelijkheid. Het uiteindelijke Surinaamse bestuur, waaronder Arron, is niet zomaar spontaan op zijn plek gekomen. Die is gekozen, met al zijn plannen.


Toen de onafhankelijkheid een feit was, heeft de bevolking ook nog flink gefeest. Goh.


Even kort door de bocht; uiteindelijk komt het er op neer dat men allang wist wat er stond te gebeuren, maar (net zoals u) liever het handje op is blijven houden dan de handen te laten wapperen.


Ik ben overigens verbaasd dat u de naam van Lachmon en Hindori niet noemt in dit alles.

TeeJee | 04-10-13 | 14:56

dekruisvaarder | 04-10-13 | 14:44 | + 0 -
Ik doe mee, iedereen vrijheid van godsdienst. Ik heb nog last van water in m'n knie"en van het knielen op de kerkbankjes vroeger op school.
.
Na 1975 is de staatsschuld nooit minder gewoerden. Wel minder in % van het bnp, maar niet minder in aantallen guldens/euro's. Dus er staat nu overwoekerd in de bushbush nog altijd een splinternieuwe verroeste diesellocomotief die nog nooit heeft gereden. Maar elke dag betaalt u van uw belastingcentjes nog altijd de rente over die 3,5 miljard ontwikkelingshulp aan Suriname. En die moet toch ooit ook nog een keer afgelost worden toch? Laten we dat maar over aan uw kleinkinderen?

Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 14:52

"Als mensen van Marokkaanse of Turkse herkomst zich niet voor vol aangezien voelen, wenden ze zich af van de samenleving"
Maar "ze" worden toch de hemel in geprezen door alle linkse partijen en zijn jarenlang als enorme verrijking neergezet, dus hoe kan het dan dat dit nooit heeft geholpen? Ook de schuld van Wilders?

ZSU-23-4 | 04-10-13 | 14:45

@Ikbeneenzelfbouwer Voor uw toelichting dank. Overigens hecht ikzelf nog veel aan de christelijke waarden waarmee ik vroeger ben "geïndoctrineerd". Uw conclusie deel ik niet. Ik voel me ook niet geroepen u daarvan af te laten zien; het is uw conclusie.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 14:44

dekruisvaarder | 04-10-13 | 14:34 | + 0 -
Dat klopt heer Dekruisvaarder, 270 miljoen trouwens. Aangelegd door Nederlandse aannemers (zo gaat dat met ontwikkelingshulp, het land kan dat besteden aan Nederlandse bedrijven). Als u kunt zeggen of er uberhaupt ooit een trein over die spoorlijn heeft gereden, dan denk ik dat we dan op een lijn zitten.

Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 14:41

@Deus Absurdia | 04-10-13 | 14:14
Dat hebben ze vast van de profeet geleerd? En natuurlijk van de linksche gutmensch want in een slachtofferrol kruipen loont.

First Contact | 04-10-13 | 14:41

@Ikbeneenzelfbouwer. Ooit, jaren geleden een documentaire gezien over een (meen 2 miljarden gulden) kostende spoorlijn het niemandsland in, in Suriname: was dat niet Jan Pronk en consorten?

dekruisvaarder | 04-10-13 | 14:34

dekruisvaarder | 04-10-13 | 13:38 | + 0 -
Ja, godsdienst mag je vrij kiezen. Maar volgens mij is het een hele andere vrijheid van keuze als mensen pas na hun 18e voor het eerst kennis maken met godsdienst. Wat de godsdiensten doen is kinderen vanaf hun 7e jaar of eerder al volgieten met godsdienst. En wat je in het koppie van een 7-jarige giet, dat krijg je er nooit meer uit. Als ze dan 18 jaar zijn en ze krijgen voor het eerst colleges over de evolutieleer van Darwin - inclusief al het vervolgonderzoek daarover - dan blijven zze toch in God of Allah of Jahweh geloven. Ik vind dat die kinderen dan dus geen vrije keus hebben gehad, ze zijn geïndoctrineeerd. Kinderen die op 7 jaar geen godsdienstles kregen, geloven op hun 18e allemaal wel de evolutietheorie. Dat vind ik pas vrije keuze. Maar zoals je ziet, dan zou niemand nog in een religie geloven . . .

Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 14:31

-weggejorist-

thom2401 | 04-10-13 | 14:28

@ Deus Absurdia Haarklooft rustig verder. Absurd, lijkt mij. Hoe dan ook; "what's in a name?"

dekruisvaarder | 04-10-13 | 14:28

@FirstContact Ik begrijp dit even niet. Er is een grote groep misgeplaatste superieuren, die niet serieus nemen.
Zijn dat in het buitenland opgegroeide niet westerse autochtonen of zo? Biologie, met die Mendel vliegjes en zo, werd bij mij ook altijd zo een puinhoop.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 14:24

@dekruisvaarder
Nou ja.. Een paar.. Probleem is dat er per zwarte stofmijt er zo,'n 4 a 5 witte stofmijten zijn.. En dan is het probleem voor de eigenaar van het bed ( degene die alles betaald) wel 4 a 5 keer groter..
Maar bovenal maakt de kleur van de mijt de eigenaar niets uit.. Dus opschudden ok, maar dan wel ECHT opschudden..
En al helemaal heeft de eigenar schijt aan witte mijten die de zwarte mijten verwijten om een mijt te zijn...

Deus Absurdia | 04-10-13 | 14:22

TeeJee | 04-10-13 | 13:34 | + 0 -
Met de onafhankelijkheid had Suriname maar circa 450000 inwoners. Eenderde daarvan gaat dan naar Nederland, dat was de bovenlaag, het middenkader die al die projecten moest doen. Dan komen schepen die 3,5 miljard gulden van Joop de Uyl en Jan Pronk brengen. De hoofden van alle afdelingen zijn met ontslag naar Nederland. Meneer teeJee, wilt u zich alstublieft nader verklaren, wie zou volgens u al die projecten moeten doen om Suriname te ontwikkelen? Wilt u beweren dat tuinmannen, dienstbodes, postbezorgers, graswieders, marktverkopers, ezelskarrijders, waterdragers, kappers, oppasmoeders en zo al die ontwikkelingsprojecten moesten doen? Spoorweg aanleggen, scholen bouwen, sportvelden aanleggen, bruggen bouwen, wegen aanleggen?
.
Het is niet zo dat Suriname niet om kon gaan met de onafhankelijkheid, er waren gewoon geen mensen om die onafhankelijkheid in goede banen te leiden. Die onafhankelijkheid is van buitenaf opgelegd (deal Jan Pronk met studievriendje premier Henck Arron), die kwam niet van binnenuit. Gaat u uw eigen huis laten bouwen door een man die op de markt wat sinaasappels en gedroogde vis zit te verkopen? Andere mensen waren er niet! U heeft nog niet door dat Jan Pronk en Den Uyl scheepsladingen met Nederlandse guldens heeft gestuurd naar een niemandsland! Gaat uw uw blinde darm laten opereren door de chauffeur van de ambulance? Andere mensen waren er niet, die waren naar Nederland. Snapt u het nu?

Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 14:20

@FirstContact
Volgens mij is die bevestiging een ook open deur.. Al jaren. Maar.. Degenen die erover klagen, die hebben dat recht niet.. Ze zijn zelf erger, een grotere groep ( en dus groter probleem) en bovenal hebben ze een misplaatst gevoel van superioriteit... Ook al jaren.
.
Maar ja dat mag je niet benoemen he? Dan is het opeens hoge heren, establishement, "We worden niet serieus genomen".. ( idd, maar WAAROM is dat denk je?).
.
Stel jezelf eens de volgende vraag:
Dat gedrag he?.. Van wie zouden ze dat toch hebben? ( en mind you, 80% van de allochtonen is in Nederland opgegroeid)

Deus Absurdia | 04-10-13 | 14:14

@ de directeur Afschaffen de Sint dus, is ook vreselijk.
Ga wel met de kinderen gezellig naar de Gay-parade (een homoseksuele vriend van me vindt die parade een beetje te ver gaan). Gezellig naar mannen kijken, die bij goed weer op bootjes niet meer dan een string dragen en achter elkaar bezopen in een rijtje tegen elkaars billen staan te rijen...

dekruisvaarder | 04-10-13 | 14:11

Mark Smith | 04-10-13 | 10:26 | + -118 -
Ja en wegkijken kan je ook leren.

Veel Vaak | 04-10-13 | 14:09

Wat ik maar niet in me kop kan krijgen, is dat er normale blanke Nederlanders dit hele allochtonen uitkering 'joellie sain rassisten' gedoe allemaal goed vinden. WAAROM WORDEN DE ALLOCHTONEN GESTEUND? Door wat voorn psychotische malloten?

De enige reden kan zijn dat de hele allochtonen kwestie en discussie word gevoed omdat de bureaucratische gemeenteraads/parlementsleden er een flinke pak geld aan verdienen, corruptie van dit land is hoog.

Tomaatappeltaart | 04-10-13 | 14:05

In zijn algemeenheid verstarren de denkbeelden bij ouderen; ook de ouder wordende intellectueel, de enigszins vergrijsde machtselite: gewend aan brutaal verbaal kruistrappen, opgedaan tijdens dronkenman- sessies op de mensa. Andere mensen met starre denkbeelden hebben dan ook een zuigende werking en aantrekkingskracht op deze lieden; beide groepen vinden elkaar als van nature. Wees gewend aan het feit dat ze u verrot schelden en trappen. Zij doen het uit de overtuiging van hun gelijk. Gewoon doorgaan met hetgeen u voor ogen heeft. Ik ga dus PVV stemmen.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 13:56

Praktijkvoorbeeld: Bij de Sociale Dienst ziet het zwart van de mensen en bij de Bloedbank is (bijna) geen allochtoon te bekennen.
Pi Mol | 04-10-13 | 10:58 | + 24 -

En dat vind je gek? Van Mohammed mag je natuurlijk geen bloed afstaan wat gebruikt wordt om een ongelovige hond het leven te redden. Onderschat de minachting die ze voor ons Christenhonden (ook al zijn we voornamelijk atheist) hebben niet.

Kaposi_Sarcoom | 04-10-13 | 13:44

*diep zuchten doet en met hoofd op bureau bonkt*

de directeur | 04-10-13 | 13:41

@ Boney Het is een gedachte: daarbij wel meteen in een keer radicaal van alle stofmijten af.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 13:41

Staat de intocht van Sinterklaas op de tocht? De bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam buigt zich over twee weken tijdens een openbare hoorzitting over ruim twintig bezwaren die zijn binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor het evenement op 17 november. De kritiek richt zich op de aanwezigheid van Zwarte Piet.
Dit meldt Het Parool vandaag. Het is de eerste keer dat bezwaar wordt gemaakt tegen de intocht. Initiatiefnemer van de actie is kunstenaar en activist Quinsy Gario, die al enkele jaren ageert tegen de zwarte knecht. Hij noemt de aanwezigheid van Zwarte Piet beledigend en discriminerend, maar ook op gespannen voet met de nota Buitenevenementen, die voorschrijftt dat evenementen moeten bijdragen aan het innovatieve en creatieve imago Amsterdam.

Begrip
Namens de organisatie toont Martine Willekens begrip voor de bezwaren. 'Het onderwerp staat ook bij ons op de agenda en wij staan open voor de dialoog. Het is ons streven een leuk, veilig en vrolijk kinderfeest te organiseren voor alle Amsterdammers. Dat wil niet zeggen dat het altijd op deze manier moet blijven gebeuren. Maar wij zijn niet de eigenaar van een nationale traditie.'

............... rest my case!

de directeur | 04-10-13 | 13:39

@ Ikbeneenzelfbouwer Ik begrijp dat u u ergens over aangesproken voelt. Ik weet nu ook nog steeds niet of ik nu allochtoon of autochtoon ben. Het is een vrij recent gebruikte term, welke eindeloze verwarring oproept. De indeling niet-westers is ook zo gekunsteld. Ook het label godsdienst (van belang: want zwaar subsidiabel). M.i. is godsdienst een in vrijheid gekozen levensovertuiging; niet een star denkbeeld dat je vanaf geboorte moet volgen op straffe van schedelverlies.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 13:38

Volgend jaar mijn 6e emigratiejaar... terug naar NL is uitgesloten.
Hier heb ik de leefruimte om te wonen. Hier heb ik de vrijheid om zelf te kunnen beslissen.
Hier heb ik mensen om mij heen met louter beschaving. Hier hou ik iedere maand steeds meer geld over.
.
Voor jezelf opkomen is zo gek nog niet!

duitse herder | 04-10-13 | 13:36

@dekruisvaarder | 04-10-13 | 13:25

Het stadium van bedden opschudden is een gepasseerd station. Alleen nieuwe matrassen zouden het tij misschien nog enigszins kunnen keren.

Boney | 04-10-13 | 13:35

@Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 13:25
Dus eigenlijk is uw punt dat Suriname niet om kon gaan met de onafhankelijkheid, alles wat er opgbouwd was en exploitabel was kapot heeft laten gaan, en dat u met deze fopargumenten er voor kiest om nu een werkloze uitvreter te zijn?
Toppertje hoor.

TeeJee | 04-10-13 | 13:34

@Deus Absurdia | 04-10-13 | 13:22
Met denken is niks mis toch? Dit onderzoek gaat over allochtonen in de gemeente Amsterdam, een onderzoek waar ze verschillende bevolkingsgroepen onder de loep hebben genomen. Het wachten is nu op onderzoeken in Utrecht,Gouda,Hilversum etc... Is er eindelijk een onderzoek wat onderbuikgevoelens bevestigd en dan gelijk weer in een slachtofferrol duiken, jammer!

First Contact | 04-10-13 | 13:28

@ Deus Absurdia Altijd leuk, zo op de man spelen. Als het bed opgeschud moet worden, moet je maling hebben aan een paar stofmijten. Zo is het toch?

dekruisvaarder | 04-10-13 | 13:25

Meneer Nanninga, in 1948 besluit de Tweede Kamer om ontwikkelingsprojecten te gaan doen voor Suriname (daarvoor was dat niet zo). Vijftig Nederlandse boeren gaan 7000 hektare machinale landbouw doen in Nickerie in het plaatsje Wageningen aldaar. Het haalt de internationale pers, rijst verbouwen met combines. Die rijst zag u jarenlang als 10lbs = 4,5kg Oriza zakken liggen in de schappen van de Nederlandse supermarkt. Nog meer mensen zijn toen naar Suriname gegaan om bedrijven op te richten. Wat dacht u van de Sappenfabriek op Blauwgrond en de Citruscentrale in Paramaribo. En al die plantages die de koffiebomen omhakten om citrusbomen te planten?
.
En wat doet Jan Pronk dan in 1973. Hij krijgt het voor elkaar dat zijn studievriendje van de universiteit Henck Arron zelf om de onafhankelijkheid van Suriname vraagt. Jan Pronk en Den Uyl moeten dan een vreugdedansje hebben gemaakt, want in 1973 was het internationaal not done om te koloniseren, maar je mocht een kolonie ook geen onafhankelijkheid opleggen. Dus het enige dat Nederland kon doen was wachten tot Suriname zelf on onafhankelijkheid vraagt. En dat deed Henck Arron. Niet voor niks laat Nederland die Desi Bouterse met rust, hooguit een beetje politieke show zoals op de landingsbaan van Schiphol laten staan. Want als ze wel wat doen krijgen ze de hele winkel er weer bij en gaat men internationaal met hun vingertje wijzen naar Nederland, en dat is nu niet het geval. Dus houden zo!
.
Wat daarna gebeurd is een bekend verhaal. Eenderde van de bevolking verhuist naar Nederland. De Surinaamse gulden devalueert duizend keer! En al die mooie bedrijfjes, Sappenfabriek, Wageningen Rijstproject, Citruscentrale, Bruynzeel hout en triplex fabriek, allemaal failliet. Alles iest kaput, kaduuk, naar de klote. Surinaams aluminium is een museumstuk, want de aluminium smelter is kapot geschoten door de toekomstige president van Suriname Ronny Brunswijk. Suriname heeft meer loofbomen dan dat Nederland friteszakken heeft, en dan toch Bruynzeel Suriname failliet!
.
Dat wij nu hier in Nederland ons handje komen ophouden omdat onze goedwillende pappies failliet zijn gegaan, daarvoor moet u dan niet bij mij zijn, maar bij Jan Pronk en Joop den Uyl. En als u dat niet kunt, dan is dat jammer, want ik blijf lekker vangen zoveel ik kan om een beetje terug te verdienen van wat we daar hebben verloren. Je komplete familie-erfenis naar de klote, ja leuk hè. Ik heb daarom geen millimeter compassie dat ik nu lekker vang en hoe meer hoe liever!
.
Dus wie het in zijn hoofd haalt om zijn huis hier te verkopen en al zijn centjes naar Suriname te brengen om daar drie huizen te kopen en drie tuinmannen en twee dienstbodes te hebben, gaat zijn neus stoten. Want op een dag willen je kinderen hun erfenis weer terug naar Nederland halen en dan zegt de Surinaamse Deviezencommissie noppes, nemen we niet in behandeling. Zet maar op een geblokkeerde rekening, moet je in Suriname uitgeven, anders niet. Ja ja, nu gaat het goed, doe maar, ga je gang. Je kan nu overal wisselen en pinnen. Maar dat is dus de grote val die er voor iedereen is opgezet.

Ikbeneenzelfbouwer | 04-10-13 | 13:25

gewoon iedereen die geen normaal Nederlands spreekt op cursus doen. en een goed examen over de Nederlandse normen en waarden afnemen. En bevalt het niet of lukt het niet? Dan graag opzouten naar elders.

Op voetbal waren het alleen de autochtone ouders die kinderen weg brachten of werk deden.
Al die import kinderen hun ouders waren er niet, spraken de taal niet, of hielpen niet.
Die mensen komen niet hier om onze samenleving te versterken maar om de boel uit te buiten.
En hetzelfde met die Polen, Bulgaren en Roemenen.
Het probleem wordt steeds groter en niemand doet wat want : discriminatie.
Maar een Pool krijgt maar 50 eurie boete en wij kunnen de hoofdprijs betalen.
Zwemmen met de kinderen? Praktisch onmogelijk. er is altijd wel een groep bezig zodat je niet kunt vrij zwemmen. dan weer bejaarden, of moslims (met subsidie) en binnen kort waarschijnlijk Roemenen omdat er veel kluisjes in het zwembad zitten.
Bedankt Rutte en Teeven dat je ons land zo lekker naar de klote helpt. Is er dan nooit een scooter die op de stoep rijdt terwijl jullie er lopen?
O nee, jullie lopen niet bij het gewone volk. Daarom snappen jullie de problemen ook niet.
Ga eens op de dappermarkt kijken in amsterdam oost. dan weet je hoe heel nederland er over 20 jaar uitziet.

According2Mark | 04-10-13 | 13:24

Intolerant, asociaal en onzelfredzaam. Dat is ook een passende beschrijving van de geenstijl tokkie.
Er nog trots op zijn, en denken dat het merendeel van Nederland ook zo is, maakt het triest.
.
Newsflash.. Voor het overgrote deel van Nederland maakt de kleur van de tokkie niet uit hoor...

Deus Absurdia | 04-10-13 | 13:22

@Mark Smith | 04-10-13 | 12:52
Ik zal het even voor u uitleggen, want u schijnt de tegel van Mozes niet te begrijpen. Lezen is dan ook heel moeilijk, dat begrijpen we.

Daar gaan we, let op! Mozeskriebels noemt u de domste reaguurder. Dat betekent niet dat hij alleen uw mening als dom aanmerkt, maar u als persoon in het algemeen.



Nou, succes er mee heh?

TeeJee | 04-10-13 | 13:14

@Boney Het land is niet verrot. Het is een muf bed wat frisse lucht nodig heeft. En ik verwacht niet dat visieloze mensen (Rutte over zichzelf) of in een star stramien denkende en alles ontkennende intellectuelen dat voor elkaar krijgen.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 13:14

@truesoundsofliberty | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Geert Mak is een geschiedvervalser.

Toine Tussenbeen | 04-10-13 | 13:12

Het wordt hoog tijd dat de subsidiepot wordt opengetrokken voor meer gratis allochtonische kopschop projecten om de weerbaarheid van van deze achtergestelde doelgroep te verbeteren. Een beroving van een bejaarde is toch een beetje half werk als deze niet doeltreffend met een goedgeplaatste high-kick wordt afgerond...

Dit land is in- en in verrot.

Boney | 04-10-13 | 12:59

Mozeskriebels | 04-10-13 | 12:23
Andermans mening afdoen als dom getuigt dan wel weer van enorm veel intelligentie.

Mark Smith | 04-10-13 | 12:52

Omdat 'we' met westerse allochtonen geen/weinig problemen hebben kunnen 'we' het woord allochtoon beter vervangen door 'persoon met culturele achterstand' ofwel PCA.

kibambam | 04-10-13 | 12:45

Er zijn genoeg asociale Marokkanen en Antillianen, maar we hebben hier in Amsterdam ook nog altijd genoeg expats, Europese allochtonen, etc. etc. Kap dus met dat domme label allochtoon.

jeanmondo | 04-10-13 | 12:36

Mozeskriebels | 04-10-13 | 12:23
Dank!
Goed dat Joris er aardig wat van weet, half links Nederland wil GS wel plat.

unspiek | 04-10-13 | 12:33

@Mark Smith | 04-10-13 | 10:26
Wat heb jij dan, in het algemeen gesproken, tegen generaliseren?

Lewis Lewinsky | 04-10-13 | 12:30

Overigens is het natuurlijk een wisselwerking. Door het wangedrag van sommigen wordt een groep niet meer voor vol aangezien. Wanneer je onderdeel uitmaakt van die groep en dat gevoel je bekruipt, kan ik me voorstellen dat iemand zich vervolgens van de samenleving afkeert. Wanneer je 100x moet solliciteren voor een baan waar Henk en Ingrid direct op worden aangenomen.. Tsja.. Zo gek is het allemaal niet.

Spiritus Sancti | 04-10-13 | 12:30

In de geschiedenis van de mensheid is het volgens mij nooit zo geweest dat minderheden succesvol werden doordat de meerderheid ze ineens ging knuffelen. Het is voor een individuele jongere van allochtone afkomst misschien wrang dat hij (ik weet het niet zeker) beter zijn best moet doen dan een autochtoon, maar that's life. Als men die drang niet heeft om de wereld te laten zien dat die het verkeerd ziet, dan heeft het geen zin. De wereld verandert niet van bovenaf...

Boris Kapotjeplof | 04-10-13 | 12:29

@First Contact | 04-10-13 | 11:34
Nou, de keuken. Is wel de duurste keuken aller tijden. Dat dan weer wel.

blinde kip | 04-10-13 | 12:25

Wat is dat " NaN-NaN-N | NaN:NaN" toch i.p.v. datum en tijd? Een storing in mijn computer?
unspiek | 04-10-13 | 11:58 | + 0 -
Nee, dat gebeurd als je Mark Smith intoetst, dan moet je pc heel hard lachen om die naam van één van de domste reaguurders.
Maar zonder gekheid, volgens mij wordt Geenstijl al een paar dagen aangevallen door hippies met ddos aanvallen..

Mozeskriebels | 04-10-13 | 12:23

Ik hoor ze brullen... van het lachen.

duitse herder | 04-10-13 | 12:22

Wat heb ik een hekel aan dat (groen) linkse racisme. Dat betuttelen van allochtonen vanuit een westers moraal superioriteit gevoel maakt me kots misselijk. Goh wat zijn ze zielig , ze hebben extra hulp nodig, huisvesting, gratis taalles, gratis zwemles goede uitkeringen enz enz. Ronduit een belediging voor allochtonen. Je doet mee of niet dat moet voor iedereen gelden. Daar moet je streng in zijn. En ja er is meer criminaliteit, werkeloosheid en hufterig heid onder niet westerse allochtonen, weten we al heel lang, geen onderzoek voor nodig. . Ophouden met links racistisch vertroetelen en gewoon aanpakken zoals we dat met iedereen zouden moeten doen. Westers/niet westers/voetbalhooligans enz. Iedereen zelfde regels en kansen.

drs W | 04-10-13 | 12:16

Bluebook | 04-10-13 | 11:23 | + 1 -
Om tot een goede oplossing te komen moet je soms als een olifant door de porseleinkast stampen, maar als de keuze is om op te komen voor je eigen land en volk ( dat zijn dus ook de welwillenden allochtonen die hier keihard hen best doen ) of het maar in stand houden van volk wat ons toto het bot haat en een geloof aanhangt wat dat ook nog eens aanmoedigt, dan is voor mij de keus niet zo moeilijk.
Natuurlijk is het niet zo makkelijk als ik voorstel, maar niets doen is nog erger.

Mozeskriebels | 04-10-13 | 12:15

Goed werk eikeltjes. Wij worden weer op de enorme berg met Kutmarokkaantjes en andersoortig gespuis geveegd omdat jullie per se een populistisch weblogje willen hebben.

Spiritus Sancti | 04-10-13 | 12:11

@truesoundsofliberty Iemand die homobasher en Nederlandse vrouwenhater is heeft recht op privacy, want hij is het slachtoffer van zichzelf als hij zich zo gedaagd. En slachtoffers gooi je niet van de Munttoren. Hooguit de veroorzakers (homo's en Nederlandse vrouwen). Foei, wat incorrect allemaal.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 12:09

Hans Janmaat was dus eigenlijk zo slecht nog niet??

Kromme Banaan | 04-10-13 | 12:08

Mocht niemand "de kleine geschiedenis van Amsterdam" van Geert Mak hebben gelezen; hier staat in beschreven hoe men Amsterdam vroeger tolerant trachtte te houden.
Mensen die anderen intolerant bejegenden vanwege geloof of ideologie werden in een zak genaaid en van de munttoren gegooid, intolerantie tegen de intoleranten dus! Alleen zo zorg je ervoor dat tolerantie echt bestaat.
Heb je wat tegen homoseksuelen of Nederlandse vrouwen? -> Wegwezen of in een zak genaaid worden en in het IJ gedumpt worden!

truesoundsofliberty | 04-10-13 | 11:59

Wat is dat " NaN-NaN-N | NaN:NaN" toch i.p.v. datum en tijd? Een storing in mijn computer?

unspiek | 04-10-13 | 11:58

Wij 'gewone mensen' weten dat allang. Dat het nu pas in de ivoren toren van den linksen gutmensch is aangekomen, verbaast me niks, gezien de enorme hoeveelheid planken die dit soort lui voor hun kop hebben!

Aktivist | 04-10-13 | 11:58

sinar2 | 04-10-13 | 11:38 | Klopt. Koning Hassan van Marokko stond te huilen van blijdschap toen de Riffijnen zonder bloedvergieten zijn land verlieten. Hij wist donders goed dat ze nooit meer terugkwamen. Koning Hassan wist het, van die plaag. Maar hij hield wijselijk zijn mond dicht.

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om het verloop in de Riffijnen-in-Nederland-geschiedenis van de afgelopen 40 jaar te extrapoleren naar 2060. De aanwas van deze groep zal exponentieel toenemen vanwege de idioot hoge geboorte-index en de werkeloosheid onder deze groep zal enorm toenemen.

Mijn gok is dat over 5 generaties deze groep volledig geïsoleerd zal zijn.

Willianus Wortelus | 04-10-13 | 11:57

@ Mark Smith | 04-10-13 | 10:26

Jammer dat je niet kunt leren je verstand te gebruiken. (Vooropgesteld dat je dat hebt natuurlijk.)

Elessir | 04-10-13 | 11:57

Als tactisch middel is het natuurlijk prima om de PvdA de schuld te geven van alle misstanden in het land – hoe sneller die partij verdwijnt, hoe beter.
Maar uit historisch oogpunt is het nodig om er ook aan te herinneren dat het indertijd BiZaMinister Hansjepansje Wiegel was die de politiek van "integratie met behoud van eigen identiteit" liet bedenken en daarmee de multiculturele samenleving over ons afriep.

simpelman | 04-10-13 | 11:54

en dan maken diezelfde soort types als die Van Es cum suis zich ook oh zo druk over een speelgoedfolder qua "ouderwetse" rolbevestiging etc terwijl 010 en 020 vollopen met gehoofddoekte vrouwmensen in soepjurken die de deur niet uit mogen van hun bebaarde echtgenoten en slechts mogen koken en baren. Maak je godverdomme daar druk over kut links volk!

de directeur | 04-10-13 | 11:50

Mooi he, Score kaart, onderzoeksbureau van 020 zelf, debatcentrum de Balie, Andree van Es, woordvoerder van van Es.
1 ding is duidelijk de allochtone uitvreters in 020 houden wel hele volksstammen autochtone uitvreters aan het werk.
Van Es, Gehrels en consorten die zijn het probleem, la maar is niks aan te doen.

Uw Verzekeringsadvis | 04-10-13 | 11:46

Symmachus | 04-10-13 | 11:36 |
Mijn zegen heb je. Maar joris heeft het meestal niet zo op met het woordje kanker. Thumbs up zullen we maar zeggen.... www.natreview.com/wp-content/uploads/2...

bolkebeer | 04-10-13 | 11:45

@sinar2 | 04-10-13 | 11:38
De arbeidsmigratie vertegenwoordigde maar een fractie van de Marokkanen die hier nu zitten.

Symmachus | 04-10-13 | 11:44

Wat later waarschijnlijk in de geschiedenis bekend zal worden als de eerste etnische zuivering, ben ik ook Amsterdam uitgetrapt. Ik voel me nog steeds geen racist, verre van. Ik weet dat de PVV een club is van met de dood bedreigde anti-Semieten, neonazi's, racisten, islamofobe imbecielen, homobashers en lieden waar een zwakbegaafde zich Einstein bij mag noemen. Althans, als ik diverse intellectuele media lees. Toch ga ik er ook maar op stemmen.

dekruisvaarder | 04-10-13 | 11:43

@HetMannetje! | 04-10-13 | 11:14
Niet als ze er wonen. Da's het verschil.

Symmachus | 04-10-13 | 11:41

@Willianus Wortelus | 04-10-13 | 11:34
De arbeismigratie was voor Marokko de uitgelezen kans om deze bevolkingsgroep kwijt te raken.
En hier werden ze binnengehaald want lekker goedkoop en zouden wel weer teruggaan als ze wat verdiend hadden.
Wisten wij veel wat voor sprinkhanenplaag we binnenhaalden.

sinar2 | 04-10-13 | 11:38

BellaBella | 04-10-13 | 11:30 |

Zo zo, vroeg begonnen met zuipen?

CornholioNL | 04-10-13 | 11:38

@bolkebeer | 04-10-13 | 11:06
Met 14 pluskudo's? Dacht het niet. En bovendien is de tiefus ook best een erge ziekte.

Symmachus | 04-10-13 | 11:36

In Marokko en wijde omtrek weten ze al honderden wat voor vlees ze in de Riffijnenkuip hebben en derhalve is er in de 19de eeuw stelselmatig geprobeerd door Arabische heersers, Fransen, Spanjaarden en Britten om de Riffijnen definitief van de aardbodem te vegen.

Er bleven er een paar over, deze vermenigvuldigden zich echter weer heel snel en toen besloot Spanje in 1920 om maar eens definitief in te grijpen en begon met mosterdgas te gooien. Weer bleven er een paar over en deze vermenigvuldigden zich weer als konijnen.

In 1958 probeerde de toenmalige Marokkaanse koning het ook maar eens een keer om de Riffijnen van de kaart vegen. Met matig succes, maar door zware militaire druk bleven de Riffijnen dit keer redelijk rustig.

En toen besloten enkele landen dat ze goedkope arbeidskrachten nodig hadden. Het hele rifgebergte liep leeg richting Europa.

En nu is het 2013 en vraagt links zich met de handen in het haar af waarom er niet geïntegreerd wordt.

Willianus Wortelus | 04-10-13 | 11:34

@rylands | 04-10-13 | 11:18
Niet zo heel moeilijk:
Baangarantie.


TeeJee | 04-10-13 | 11:34

@Sjaak uit Dordt | 04-10-13 | 11:32
Excuus, dacht van geef eens een voorzetje want kwam er zelf ook niet uit, wellicht dat Mark Smith,Bakito of Spermathijs er verder invulling aan kunnen geven...

First Contact | 04-10-13 | 11:34

Magdatkandat | 04-10-13 | 11:27
Zelfs het woord "dankhaat", zoals Itzamna dat inderdaad zo mooi kon verwoorden (+), dekt geeneens meer de lading. We kunnen rustig het deel "dank" schrappen waardoor - goh! - alleen haat overblijft. Misschien is derhalve het nieuwe woord "krijghaat" thans beter op z'n plek in dit kader.

de directeur | 04-10-13 | 11:34

@Mark Smith | NaN-NaN-N | NaN:NaN

Vind je het nu echt zo moeilijk om toe te geven dat jouw links-liberaal denken definitief failliet is? Natuurlijk begrijp ik je teleurstelling. Je hele wereldbeeld is immers naar de knoppen. Probeer de feiten onder ogen te zien en werk mee aan een oplossing waar ieder mens van goede wil iets aan heeft.

De maatschappij die jij voor ogen hebt, wordt naar de kloten geholpen door mensen die jij en je medestanders decennia de hand boven het hoofd hebben gehouden.

balustrade | 04-10-13 | 11:33

@Mr_Pikibelly | 04-10-13 | 11:17
Dus jij komt wel degelijk met een oplossing. Zeer gereduceerd. Dat wel.

Bluebook | 04-10-13 | 11:33

First Contact | 04-10-13 | 11:28 |
Kom dan met die positieve punten. Ik weet ze niet.

Allah Vogelaar kon op de vraag wat Marokkanen aan onze maatschappij bijgedragen hebben, slechts na lang nadenken het volgende antwoorden. Het eten.

Ik weet niet of je ooit Marokkaans gegeten hebt, maar de vullingen springen spontaan uit je kiezen.

Sjaak uit Dordt | 04-10-13 | 11:32

Weet u, mevrouw Nanninga? Omdat onze voorouders lang, lang, lang geleden al leerden om *onderscheid* te maken zijn wij nu hier. En onze grondwet laat dat ook gewoon toe, trouwens, dankzij een schitterend zinnetje. Al dat linkse parasitaire gedierte kan mij gevoeglijk aan mijn - volgens sommigen niet bepaald onaantrekkelijke - derriere komen ruiken. Mits ze dan eerst langs onze hondjes zien te komen, die, ach de ironie, getraind zijn om alles wat ook maar naar links ruikt uit mijn buurt te houden. Alweer een mooie vlinder, trouwens.

BellaBella | 04-10-13 | 11:30

Gelukkig zijn er ook positieve punten te benoemen waarin vooral Marokkanen en islamieten zich onderscheiden zoals; ...., ....., .....

First Contact | 04-10-13 | 11:28

Ooit kwamen er gastarbeiders naar Nederland om een leuke boterham te kunnen verdienen in vergelijking tot hun thuisland. Het beleg op de bijbehorende boterham is door de Nederlandse staat in de vorm van verblijfsvergunningen, subsidies, kinderbijslag, uitkeringen, gezinshereniging en vul maar in op de stippellijn ...... volledig uit de hand gelopen. Iedereen die het hier niet mee eens was of is omdat Nederland veranderde in een verdeeld land werd en wordt uitgemaakt voor racist! Nu is het (bijna) te laat, de integratie is mislukt en moeten we op gaan passen voor radicalisering. Dank je wel voor het verzieken van een mooi land!

Sintergraai | 04-10-13 | 11:27

de directeur | 04-10-13 | 11:20

Misschien zit de angel ook wel in dat "krijgen".

They want to bite the hand that feeds them.
(Dankhaat, noemde Itzamna dat, god hebbe zijn ziel.)

Vooral omdat het een inferieure hand is.

Magdatkandat | 04-10-13 | 11:27

@bolkebeer | 04-10-13 | 10:57

Leuk stukje hypocriet zijn:

Allochtonen in de stad dreigen aan de rand van de samenleving terecht te komen. Ze zijn vaker werkloos, voelen zich niet sterk verbonden met de stad, zijn minder tolerant jegens onder anderen homo's en voelen zich vaker gediscrimineerd.

Discrimineren homo's maar vinden zichzelf gediscrimineert...

Mr_Pikibelly | 04-10-13 | 11:26

Parsons | 04-10-13 | 11:17 |
Dat je dat nog ruikt door je eigen zure lucht heen.

Mark Smith | 04-10-13 | 11:25

@Mozeskriebels | 04-10-13 | 10:44
Je oplossing is complexer dan het lijkt. Toch is dat geen reden voor verwerping ervan. Ook zit er een hoop kapitalisme in je betoog, maar kapitalisme is een feit. Dat iedereen gelijk is en ook zo behandeld dient te worden, wordt door jou totaal links gelaten. Hard maar eigenlijk wel terecht, gelijkheid is een mooie droom. Mijn bilnaad begint naar voren en naar achteren in te scheuren van dualiteit. Waren mijn linkse ouders en omgeving dan altijd aan het dromen? En waarom klonk hun droom dan zo goed en simpel? Ik scheur nog even door.

Bluebook | 04-10-13 | 11:23

@Wijze Uil | 04-10-13 | 11:19
Slaat hier nergens op - hoort bij andere discussie - pagina was versprongen! Sorry!

Wijze Uil | 04-10-13 | 11:22

"... als dat geloof [...] lekker de ruimte krijgt, dan vinden de bijbehorende achterlijke normen en waarden vanzelf hun plek in de samenleving". Deze quote hoort wat mij betreft op een tegeltje. En die tegeltjes worden dan op elk gemeentehuis en het Binnenhof op de plee opgehangen.

Muxje | 04-10-13 | 11:21

@Parsons | 04-10-13 | 11:17
Ze gaan ook regelmatig de lucht in - helaas wel al te vaak
met medeneming van vele omstanders...

Wijze Uil | 04-10-13 | 11:21

Mensen als Andree van Es (Grlinks) en heel, heel veel andere linkse politici en partijen zijn gewoon autochtonenhaters. Een blinde ziet dat nog na tientallen jaren massaimmigratie, pamperen doodzwijgen, wegkijken en ook nog eens de Nederlander de schuld geven. Dan heet zoiets "haat die nooit zal winnen". Maar inderdaad Nanninga, over 10 jaar kan je deze column weer herhalen. Het zal niet helpen, we moeten kapot. En daar zijn ze hard mee bezig.

rien6139 | 04-10-13 | 11:21

het verbaast mij steeds weer dat alleen blanken uitgemaakt kunnen worden voor racist... best racistisch eigenlijk

7e55e | 04-10-13 | 11:20

Magdatkandat | 04-10-13 | 11:14
Met inderdaad telkenmale de nadruk op het woord "krijgen" want ze doen/geven er werkelijk niets (!) voor terug. En als ze het niet "krijgen" staan ze op hun achterste benen en trekken ze subiet de racisme kaart en hup, tsjingtsjing... daar gaat de publieke kassa weer open voor ze.

de directeur | 04-10-13 | 11:20

Wie had gedacht dat Gastarbeiders zoveel praats kregen, verkeerde beslissingen van de regering. het kost ons handen vol met geld die gezinsherenigingen, ze zullen nooit het Wilhelmus zingen

ex-veteraan

heme | 04-10-13 | 11:20

@bolkebeer | 04-10-13 | 11:11
.
Zeker. Heer Hans.

Mammeloe | 04-10-13 | 11:19

@Mr_Pikibelly | NaN-NaN-N | NaN:NaN

Tja dat is het probleem hè. Het bevalt ze wel. Gratis onderdak, woning, auto etc.

Alleen, die vervelende autochtonen hè? Daar zouden ze eens wat aan moeten doen.

Koninging Beatricks | 04-10-13 | 11:19

Tja, waarom zijn bepaalde volkeren niet in staat een welvarend land op te bouwen en komen zijn hierheen. Daar zijn redenen voor.

menzo | 04-10-13 | 11:19

@witwas | 04-10-13 | 10:35:
Je kunt veel van Wilders zeggen, maar niet dat hij zich niet aan zijn afspraken houdt!

Wijze Uil | 04-10-13 | 11:19

"Allochtonen: asociaal, intolerant en onzelfredzaam"
Vertel eens wat nieuws! Ja , dat ze ook niet kunnen zwemmen.

von sokkenstopfen | 04-10-13 | 11:18

Waar komt de ziekelijke behoefte bij vele mensen zoals Andree van Es vandaan om de schuld van het allochtonenprobleem maar bij de blanke Nederlander te blijven neerleggen?

rylands | 04-10-13 | 11:18

@Bluebook | 04-10-13 | 10:35

Waarom moet die? Ze hebben de hand zelf in eigen boezem, Dus waarom wij iets oplossen? Ze komen hierheen en passen zich maar aan. Bevalt het niet, dan zouten ze op. Simpel he?

Mr_Pikibelly | 04-10-13 | 11:17

Liever één allochtoon in de hand, dan de lucht van tien.

Parsons | 04-10-13 | 11:17

Hoelang is het niet geleden dat ene Janmaat riep we worden straks overspoeld, welnee volgens het planbureau was dat zwaar overdreven, net als de voorspelling over onze moelanders, Dit zou in 1 of 2 generaties over zijn, toch, Allemaal gelukkige nederlanders

dedwarsligger | 04-10-13 | 11:15

Zit me als als schuldbehepte blanke man meteen weer af te vragen wat we fout hebben gedaan, maar ik kom er niet zo snel op.

Onderdak: krijgen ze.
Onderwijs: krijgen ze.
Medische zorg: krijgen ze.
Moskeeen: krijgen ze.
Geld: krijgen ze.
Baan: krijgen ze, bij gelijke geschiktheid.

Het enige dat ik kan bedenken wat misschien niet helemaal conform de Geneefse Conventie is geregeld, is het weer. Het weer is minder dan in Bagdad, ja. Maar in Bagdad hebben ze weer andere dingetjes, en bovendien, als ik mij niet vergis gaat Brussel de harmonisering van het weer binnenkort oppakken, dus dan is dat ook weer okee.

Ik weet het verder niet, ik kan moeilijk hun levens gaan leiden.
Misschien kan een nedermarokkaan het eens uitleggen hier.

Magdatkandat | 04-10-13 | 11:14

@In the morning! | 04-10-13 | 11:09 | + 0 Bovendien moet je eens zien hoe belachelijk veel Nederlanders zich gedragen in het buitenland, die maken zich ook bepaald niet populair met hun "king of the world"-gedrag.

Je kan zeggen wat je wil, maar ik denk dat Nederlands zich als geen ander kunnen aanpassen aan de normen, waarden en gebruiken van een bepaald land of cultuur.

HetMannetje! | 04-10-13 | 11:14

Mevrouw Van Es komt zelf uit het Rifgebergte, het is anders niet normaal zoals deze politicus zich opstelt. Ze is een schande voor de Nederlandse politiek met volgens haar de maakbare samenleving.
Het is voor deze linkse ideologe moeilijk om realiteit van fictie te onderscheiden, met het gevolg een Amsterdam wat volledige op allochtonen is gericht, de autochtone Nederlander heeft dus het nakijken!

lanexxx | 04-10-13 | 11:13

Niet alleen in de hoofdstad hoor GS; overal waar die klanten neerstrijken, is er gezeik, geziek, getreiter, intimidatie en meer fraais... en ik kan nog niet half uitleggen hoe ontzettend, onvoorstelbaar zat ik dat ben!!! Ik werk graag, ben niet te besodemieterd daar klauwen met geld van te moeten inleveren, maar wordt woest als ik zie waaraan het besteed wordt!

Claudia M. | 04-10-13 | 11:12

@Mammeloe | 04-10-13 | 11:09 |
Wij van Geen Stijl mogen Hans tegen hem zeggen.

bolkebeer | 04-10-13 | 11:11

Jammer dat alle allochtonen over één kam worden geschoren met asociale en intolerante moslims.

Ahasveros | 04-10-13 | 11:10

Waar blijft meneer Jansen?

Mammeloe | 04-10-13 | 11:09

@HetMannetje: Voetbaldiscussies heb ik niet want ik heb een hekel aan voetbal. Over Turkije wel eens maar op zich is er niets op tegen dat Turken trots zijn op Turkije, daar liggen immers hun roots. Bovendien moet je eens zien hoe belachelijk veel Nederlanders zich gedragen in het buitenland, die maken zich ook bepaald niet populair met hun "king of the world"-gedrag.

Mijn punt is meer dat ik best wat Turken kende en geen van hen behandelde mij als een minderwaardig individu. Marokkanen doen dit stelselmatig. Mijn vorige vriendin woonde in Utrecht en werd als knappe meid heel vaak nagesist en zelfs betast, op het station, uitsluitend door marokkaanse "mannelijke" viespeukjes.

Ik vind de uitspraak "het land uit" een enge, maar voor deze groep lijkt het mij de enige optie. Voor Turken niet. Er zitten idioten tussen maar in mijn ogen zijn ze niet minder aangepast dan de Nederlandse voetbalkneusjes.

Maar, als iemand van wat voor afstamming dan ook zich in mijn huis net zo zou gedragen als de stationsgastjes die ik eerder omschreef, dan zet ik 'm er ook hardhandig uit. Een dubbele moraal want moet je eens kijken wat er gebeurt als wij ons zo bij hun vrouwen gedragen. Dan komt er ineens een geweld om de hoek kijken waar de gemiddelde D66-rechter nog begrip voor schijnt te hebben ook!

In the morning! | 04-10-13 | 11:09

Allochtonen weg is Autochtonen baantje weg... onoplosbaar, zorgen ze zelf wel voor.

duitse herder | 04-10-13 | 11:08

Mensen, het is te laat. De vijfde colonne heeft zich genesteld. Electoraal zijn ze van grote betekenis voor de PvdA, doorgedrongen in de publieke sector en volledig ingekapseld door een netwerk van subsidies en rechten. Allemaal verzorgd door de politiek correcte Linkse Kerk.

balustrade | 04-10-13 | 11:08

"Als mensen van Marokkaanse of Turkse herkomst zich niet voor vol aangezien voelen, wenden ze zich af van de samenleving"
Klopt helemaal,alleen jammer dat GL daar weer een verkeerde conclusie aan verbindt: Betuttelen is niet voor vol aan zien; Ga eens een dagje kleuterschool doen, en zie eens hoe je je voor vol aangezien voelt.

frank87 | 04-10-13 | 11:07

HetMannetje! | 04-10-13 | 10:30 |
klopt, ik heb ng wel 20 van dat soort voorbeelden. en kijk ook eens wie er werken bij de GBA.
Voor mij was dat (niet mee willen doen in de woning-voorkeursbehandeling-cliëntelisme) de voornaamste reden om na 8 jaar de stad (en het land) te verlaten.

Kaosu | 04-10-13 | 11:07

"Wenden ze zich af van de samenleving." Hebben ze zich dan ooit tot onze samenleving gewend? 't Is mij ontgaan... als ik al die soepjurken, hoofddoekjes en schotels om me heen zie. Van Es kan maar weer beter onder die steen kruipen, als je 't niet wil zien zie je 't ook niet. Fuck gemeente, Amsterdam, met alle folders in honderd verschillende talen en gratis geld, vreemd he dat die luid dan zo onaangepast blijven, er gaat geen enkele dwang vanuit. Bah, bah, bah.

Springbank | 04-10-13 | 11:06

Ik neem aan dat gezien deze overtuigende bewijzen iedereen die voor discriminatie veroordeeld is weer gerehabiliteerd word?

sinar2 | 04-10-13 | 11:06

@Symmachus | 04-10-13 | 11:01 |
Ik ben bang dat je joris nu wakker heb gemaakt. Succes er mee.

bolkebeer | 04-10-13 | 11:06

Misschien de visa afhankelijk maken van het hebben van een werk contract, a la de VS?

profiteroles | 04-10-13 | 11:05

Wat een wagelijk figuur vind ik mevr. Andréeêèeë van Es.

binary-coded decimal | 04-10-13 | 11:04

Wat een opluchting om dit stuk te lezen. Gelukkig zijn er nog mensen met gezond verstand in Nederland, helaas zitten ze niet in de politiek. De wereld gaat aan politiek correctheid ten onder

Raisa9012 | 04-10-13 | 11:02

Fucking bullSHIT. Als ik een BMW 530 zie rijden is de bestuurder 9 van de 10 keer een allochtoon. Ze krijgen de bloedkanker maar.

Symmachus | 04-10-13 | 11:01

Graaisnaaiert | 04-10-13 | 10:41
En natuurlijk een verbod op het gebruik van het woord "allochtoon".
.
Want als je het probleem niet kan benoemen, is er ook geen probleem en komen we weer een stapje dichterbij de maakbare samenleving.

Mean Dean | 04-10-13 | 11:00

Andree van Es, luchtfietsende kut, JONGUH!

NACademicus | 04-10-13 | 11:00

Hier heb je geen allochtonen.. Wij gaan liever gewoon dood!

Läderlappen | 04-10-13 | 10:59

PvdA heeft samen met GroenSLinks absolute meerderheden in stadsdelen en niet alleen daar... ook op basisscholen, middelbare scholen, ROC's, HBO's, UvA, gemeentehuis, sociale diensten, musea's, allerhande artstieke onzin en ga zo maar door. Meerderheid in alles. Dan krijg je dus prietpraat onzin goedpraterij van de steeds maar weer uitbrekende pleuriszooi door allochtonen.

de Voorzittert | 04-10-13 | 10:58

Arabie aan het ij denkt een scoop te pakken te hebben maar het enige dat ze doen is onder een steen vandaan kruipen waar ze al decades onder vertoeven. En dan nu plots een beetje stoer iets duiden wat de gemiddelde Nederlander al jaren roept? Pak dan ook door sufkutten en flikker die hele niet Westerse kliek in de hoek waar de klappen moeten vallen. Wat #HetMannetje ook hierboven aangeeft is treffend, mn de afdelingen Marokkanen en Turken tieren als welig onkruid en infiltreren het hele publieke domein in de grote steden, maar inmiddels ook in de provincie, kapotdoodt. Schaf die voorkeursbehandeling ( = positieve DISCRIMINATIE) af en hou ze kort want voor je het weet delven wij autochtone bevolking compleet het onderspit.
En hous op met die volstrekt uitgekauwde dooddoener "maar er zijn ook goeie". Moeten we dan ons land vergallen c.q alle beleid afstemmen op 10 goeie marokkanen terwijl 90 anderen de staat ondermijnen? Optiefen met die zooi, weg ermee!

de directeur | 04-10-13 | 10:58

Praktijkvoorbeeld: Bij de Sociale Dienst ziet het zwart van de mensen en bij de Bloedbank is (bijna) geen allochtoon te bekennen.

Pi Mol | 04-10-13 | 10:58

Ik weet niet bij welke generatie we zitten ik ben door de jaren heen de tel kwijtgeraakt maar volgens
Den Haag hebben we van de volgende generatie geen last meer.

Eurotokkie | 04-10-13 | 10:55

@Eurotokkie | NaN-NaN-N | NaN:NaN

Ik zou zeggen: zet maar eens een eerste stap.

balustrade | 04-10-13 | 10:54

vraagstaart | 04-10-13 | 10:48 |
Goed punt. Zowel het knuffelen als het affakkelen van een gehele bevolkingsgroep is misselijkmakend.
Leve het individu.

Mark Smith | 04-10-13 | 10:53

@ Xirdalan

Waar ben je naar vertrokken dan?

__dictatuur | 04-10-13 | 10:53

Plannetje van de rest om stemmen bij Wilders weg te trekken? Let maar op: het gaat ze nog lukken ook. Precies op tijd voor de verkiezingen. En daarna weer op dezelfde oude multiculti tour doormodderen. Mark my words.

Snuck | 04-10-13 | 10:52

Umar was er ook bij. Zij wees even fijntjes op het belang van niet alleen de Nederlandse taal, maar ook de uitspraak hiervan. Geen ganster-taaltje,was de boodschap.
Dat is waar, dus hulde. Maar ook ironisch omdat ze het uitsprak op een plek in de hoofdstad waar iedereen ABN spreekt en de enige niet-blanken gesubsidieerde beroeps-allochtonen zijn.

Not Muhammad | 04-10-13 | 10:52

@löl met vingers | 04-10-13 | 10:39 |:
Dit is al in grote mate het geval, hoor.
Wegens allochtonenquota's werken bij overheidsinstellingen en gemeentes zeer veel allochtonen, en dat kan tot de absurde situatie leiden dat jij als autochtoon een uitkering wordt geweigerd, of in ieder geval moeilijk wordt gemaakt door een allochtoon.
En dan is het de kunst om je zelfbeheersing te behouden, als je zelf net werkloos bent geworden na 25 jaar bij dezelfde baas...

King of the Oneliner | 04-10-13 | 10:51

"ls mensen van Marokkaanse of Turkse herkomst zich niet voor vol aangezien voelen, wenden ze zich af van de samenleving"

Alles begint met je aanpassen aan de nieuwe samenleving en begrip tonen voor de aldaar geldende normen en waarden.

Niet voor vol aangezien worden omdat je dagelijkse bezigheden niets anders inhouden dan afkeer tonen aan de maatschappij die je wel faciliteert met onderwijs, zorg en gratis geld? Louter en alleen omdat je een achterlijke ideologie aanhangt?

Eenmalige oprotpremie en terug naar land van herkomst waar je wel voor vol aangezien wordt.
GA DAN!

balustrade | 04-10-13 | 10:46 | + 0 -

Ja ze zijn 40 jaar geknuffeld en nu moeten ze op hun eigen benen staan en dat valt niet mee.

Eurotokkie | 04-10-13 | 10:48

Wat ik niet snap is dat Andrée van Es het wèl generaliserend mag hebben over allochtonen maar Greet Wilders niet.

Voor de rest was me al enige decennia duidelijk dat het importeren van kansarme luie donders er geen ondernemers van maakt.

vraagstaart | 04-10-13 | 10:48

Quote: "Door dit onderzoek weten we waar we nog meer op in moeten zetten: opleiding en werk."
Ja, want scholen zijn momenteel namelijk niet vrij toegankelijk in dit land! -Facepalm-

Pieleke | 04-10-13 | 10:48

De enige oplossing is het stoppen van allerlei subsidies, uitkeringen en andere pampermethodes. Werkt niet. Wisten we al lang en wordt - steeds maar weer - aangetoond.

In een samenleving die eisen stelt aan iemands zelfredzaamheid en inzet zal dit structureel gebrek aan integreren snel afgelopen zijn. Of je vertrekt, of je doet mee.

balustrade | 04-10-13 | 10:46

"Een woordvoerder van wethouder Andrée van Es (Emancipatie, GroenLinks): "Door dit onderzoek weten we waar we nog meer op in moeten zetten: opleiding en werk."

Misschien zou van Es eens kunnen kijken op de site van het CBS en dan zien dat het aantal uitkeringsgerechtigden onder allochtonen zowel bij de WW als de bijstand 4 tot 5 maal zo hoog is als onder autochtonen.
Het kijken kost 5 minuten en dan kan ze daarna weer uit het raam gaan staren en nadenken waar ze de schapen buiten nog meer mee kan verblijden.

daytripper | 04-10-13 | 10:45

Op basis van woonvoorzieningen zijn onze "medelanders" aardig in het voordeel. Zodra een alleenstaande marokkaanse vrouw met minimaal 4 kinderen (want zoveel zijn het er vaak) een huis zoekt, krijgen ze voorrang op een alleenstaande Nederlandse moeder met 1 kind. Langzaam maar zeker komen we in ons eigen land steeds meer achteraan te staan en ik heb geen idee wat we daar aan kunnen doen...

HetMannetje! | 04-10-13 | 10:45

Het komt altijd een beetje laat aan , een vertraging van een jaar of 15 .

Eurotokkie | 04-10-13 | 10:45

Niet zeiken en gewoon betalen. Jullie hebben er zelf voor gekozen.

Ieder volk krijgt de leiders die het verdient.

En de PvdA en GL en D66 en VVD en CDA en SP zagen dat het goed was en verhogen de belastingen nog een paar procent om nog meer subsidiesponsorganisatietjes op te richten zodat er nog meer politieke 'vrindjes' uit de baantjescarrousel een dikbetaalde bestuursfunctie kunnen krijgen.

James Lastig | 04-10-13 | 10:44

Gooi eens een oplossing Nanninga.
Bluebook | 04-10-13 | 10:35 | + 0 -
Inzetten op remigratie, bij criminelen en onwelwillenden met zachte dwang.
Is makkelijk te doen, want de doelgroep die het hier stelselmatig verziekt heeft een dubbelpaspoort of geen Nederlands paspoort.
Grenzen weer dicht, uit de eu, alleen mensen toelaten die een aanwinst zijn voor onze samenleving.
De islam geen ruimte meer geven maar juist tegen werken, zoiets?

Mozeskriebels | 04-10-13 | 10:44

@ HetMannetje

Zo rollen (bepaalde) allochtonen. Het hoeft niet te verbazen, want in de thuislanden gaat het ook zo, en die gewoonten hebben ze meegenomen. De Pvda kraait van genoegen, want dit is pas integreren met behoud van eigen cultuur! Een heerlijke verrijking voor dit platte land met zijn saaie autochtone bewoners. Nu komt er tenminste wat zuidelijke levenskunst binnen!

HoogToontje | 04-10-13 | 10:43

@In the morning! | 04-10-13 | 10:33 | + 2

In die veronderstelling was ik ook altijd, dat Turken altijd een stuk minder erg waren dan Marokkanen. Tot het moment waarop je iets kritisch zegt over het "vaderland" of voetbalclub, dan krijg je ineens te maken met een hoog nationalistisch nazigehalte. Het "jullie" en "wij" is tevens bij beide groepen even sterk aanwezig, al dan niet sterker bij de Turken. Ik moet nog steeds wachten op een doeltreffend antwoord wanneer ik vraag:"Waarom woon je dan nog hier?"

HetMannetje! | 04-10-13 | 10:42

"Een woordvoerder van wethouder Andrée van Es (Emancipatie, GroenLinks): "Door dit onderzoek weten we waar we nog meer op in moeten zetten: opleiding en werk."
.
Dan trek ik toch een andere conclusie, namelijk dat we meer op remigratie moeten inzetten, van mensen die hier niet geboren zijn maar wel de beroepscrimineel uithangen of aan het sociale infuus liggen.
Maar Groen Links en ondergetekende zijn het wel vaker niet eens...

Graaisnaaiert | 04-10-13 | 10:41

Hulde, die toespraak van wethouder van Es was tenenkrommend. Je ziet wel meer wereldvreemde figuren rondlopen in deBalie, maar dit was echt een dieptepunt. Tien jaar na Fortuyn en vele multiculturele drama's later lijkt er geen snars te zijn veranderd aan dat wereldbeeld van GroenLinks.

Not Muhammad | 04-10-13 | 10:41

Ik riep het 20 jaar geleden al, werd door iedereen uitgelachen en neergezet voor "pessimist" en "racist," en heb daarna mijn heil maar in het buitenland gezocht.
Zeg maar een soort van 'politiek asiel aanvragen' omdat ik, een blanke, mannelijke autochtone Nederlander, in mijn eigen land gediscrimineerd werd.

Anyway, afgezien van een paar familiebezoekjes een paar keer per jaar zou ik nog voor geen geld van de wereld definitief weer terug willen naar Nederland.

Laf en makkelijk? Nee, vind ik niet. Nogmaals, die bui kon iemand decennia geleden al zien aankomen, maar helaas zit de menselijke natuur zo in elkaar dat het echt he-le-maal FOUT moet gaan voordat men tot inzicht komt, en helaas is dat punt in het politiek correct gebrainwashte Nederland nog LANG niet bereikt. Zie ook normalcy bias: en.wikipedia.org/wiki/Normalcy_bias

Xirdalan | 04-10-13 | 10:40

Erkennen van het probleem is 1. Maar ik ben bang dat voor het oplossen ervan de werkende burger weer diep in de buidel kan tasten. En de thee-industrie overuren draait.

Zupschufter | 04-10-13 | 10:40

Sommige mensen hebben een bord voor hun kop. Anderen hebben een heel flatgebouw voor hun kop. Misschien toch maar emigreren, aangezien ik door dit soort lui aangezien wordt als paria in mijn eigen land. Maar betalen mag ik wel voor die onzin, gelukkig!

Unl1m1teD | 04-10-13 | 10:39

Wat Hetmannetje zegt.
Het is geen groep losse buitenstaanders, maar allochtonen krijgen in diverse functies uitgebreid de kans hun frustraties te botvieren.
Je moet er niet bepaald aan denken als je als autochtoon een uitkering moet gaan aanvragen, en er zit een Inholland hoofddoek tegenover je.
The horror.

löl met vingers | 04-10-13 | 10:39

Ik ben dat eeuwige geklaag voor mijn gebrek aan tolerantie voor de islam zat! Ik heb net zoveel respect voor de islam, als de islam voor mij heeft.
Ook voor de bekende marokkaanse cultuur heb ik precies evenveel respect als marokkanen tonen voor mijn cultuur!

Als IK nu in een islamitisch land woonde, of erger nog: in Marokko! dan zou IK zorgen dat ik VEEL MEER respect zou tonen voor de heersende cultuur. Gewoon, om een KLENE KANS te hebben dat dat mijn criminele zonen en mijn uitkeringsgerechte familie NIET als beesten zouden worden afgeslacht door een woedende lynchmob.

Jan Passant mk2 | 04-10-13 | 10:39

Het onderzoek richtte zich op 'diverse groepen'. Ben benieuwd naar de veschillen tussen die groepen. De ene allochtoon is de andere niet, maar dat wordt al te snel vergeten of verdoezeld.

Schoorsteenveger | 04-10-13 | 10:38

-weggejorist-

ik--+ | 04-10-13 | 10:37

Parallelle lijnen snijden elkaar in een oneindig punt.
Parallelle burgers ontmoeten elkaar bij de rechter en het loket van de bijstand...

King of the Oneliner | 04-10-13 | 10:37

Als mensen van buitenlandse herkomst zich afwenden van de samenleving, wendt de samenleving zich ook maar eens van hen af. Om te beginnen door het stoppen van uitkeringen en elke andere vorm van steun zonder tegenprestatie.

Zoetwaterpanharing | 04-10-13 | 10:36

Gooi eens een oplossing Nanninga.

Bluebook | 04-10-13 | 10:35

Aha,en dit gaan ze presenteren in de Balie? Goed gekozen lokatie, zullen die lutsers van Sharia4Holland wel komen participeren want daar zijn ze al vaker geweest. Lekker schreeuwend eenzijdig debateren zonder argumenten dat het allemaal aan ons ligt.

Tsjernodebiel | 04-10-13 | 10:34

Wel mooi dat er eerst over "Allochtonen" wordt gesproken en daarna opeens over de groep waar het echt om gaat: "Turken en Marokkanen".

Mahatma | 04-10-13 | 10:34

Dit kan toch niet ik vind dat we het niet als geldverspilling moeten zien, maar als het in standhouden van zieke ideologiën

Upperclasser | 04-10-13 | 10:34

Ze zullen zich pas als volwaardige burgers beschouwen wanneer de Islam staatsgodsdienst nummer 1 is. Natuurlijk zullen zelfhatende, wereldvreemde malloten de fout altijd bij zichzelf zoeken; wensdenkers veranderen namelijk niet. Participatie is de zoveelste one-way street.

Desmoulins | 04-10-13 | 10:33

Overigens heb ik nooit problemen met Turken, ik heb met hun altijd goed kunnen opschieten.

In the morning! | 04-10-13 | 10:33

Het is beter om hier allochtonen met een bepaalde achtergrond te benoemen. De vele allochtonen uit bijvoorbeeld azie of zuid amerika die wel bijdragen aan de maatschappij kan men niet asociaal, intolerant en onzelfredzaam noemen.

Hei-kneuter | 04-10-13 | 10:33

In Rotterdam, Utrecht en Almere is het gelukkig totaal anders gesteld met de zelfredzaamheid van allochtonen.

eerstneukendanpraten | 04-10-13 | 10:33

Hahaha, je verwacht het niet!

HoogToontje | 04-10-13 | 10:33

Zolang er linksche gutmenchen zijn die dit soort rapporten blijven negeren of ontkennen komt het NIET meer goed in 020, oh nee, dit land!

Frietje_Oorlog | 04-10-13 | 10:32

Een eerdere versie van mezelf had nooit gezegd dat ik ooit tot de volgende mening en uitspraak zou komen: mensen met een marokkaans en Nederlands paspoort mogen van mij hun Nederlandse inleveren en zonder behoud van uitkering wegwezen. Groenlinks mag worden opgeheven en ik wil opnieuw naar de stembus.

In the morning! | 04-10-13 | 10:32

Blanke mensen zijn racisten. Allemaal!!1!

Mahatma | 04-10-13 | 10:32

Ze zijn heel zelfredzaam, ze weten altijd weer goed de weg naar de sociale dienst te vinden.

Idontgiveafunk | 04-10-13 | 10:32

Het blijven echt volidioten die linkse dwazen! Misschien is het zo dat wij ze niet voor normaal aanzien omdat ze zich als debielen blijven gedragen.

Als ze nu eens ophouden met oma'tjes overvallen, gewoon Nederlands leren en zich niet agressief gedragen tegen andere geloven en autochtonen, zijn we al een stuk verder. Gaan ze daarnaast normaal werken dan zijn we er bijna...

NiceGuysFinishLast | 04-10-13 | 10:31

"kregen allochtonen minder vertrouwen in de lokale democratie. "
Autochtone Amsterdammers ook, trouwens.

Petrus de Rewa | 04-10-13 | 10:31

Allochtoon valt buiten de toon. :^p

ikdenkwat | 04-10-13 | 10:31

Even off-topic: Het beangstigt me dat allochtonen, en dan met name Turken en Marokkanen, een toenemend aandeel krijgen in de Stadsdelen hier in Amsterdam. Hoorde laatst een marokkaans meisje aan de kassa tegen een collega zeggen die op zoek was naar een woning."Ow dan moet je m'n oom even contacten, die legt je gewoon bovenop de stapel en dan heb je binnen een paar weken een huis, doet ie voor m'n hele familie."

HetMannetje! | 04-10-13 | 10:30

Ik zeg: meer geld er tegenaan smijten.

uwesbeki | 04-10-13 | 10:30

Ze gaan het nooit willen zien en toegeven, dan moeten figuren als mark Smith ook toegeven dat ze altijd fout zaten en een partij als de pvv het wel goed ziet.
Dan komt opeens de realisme hen in den bek slaan, en daar kunnen ze absoluut niet mee omgaan.
Ze vernagelen nog liever het eigen volk, zadelen ons land op met moslimextremisten en criminelen uit elke hoek van de wereld, dan om het eigen ongelijk te benoemen.

Mozeskriebels | 04-10-13 | 10:30

Doe eens sociaal! Hadden we niet afgesproken dat het woord 'allochtoon' weer taboe is?
Het moet in dit geval 'kudtbuitenlanders' zijn.

Pastor Sippenhaft | 04-10-13 | 10:30

Weg met ons!

Knoopsgat | 04-10-13 | 10:30

"Allochtone Amsterdammers zijn gemiddeld minder zelfredzaam en minder economisch zelfstandig dan andere diverse groepen in de hoofdstad."
We hebben het hier toch over twee groepen, allochtoon en autochtoon?

Petrus de Rewa | 04-10-13 | 10:29

Ow shit jongens, snel weghalen dit hoor! Straks worden we nog aangezien voor racist. Totaal geen sprake van problemen, nee, snel doorlopen maar!

HetMannetje! | 04-10-13 | 10:29

Gek toch dat ze zelfs in hun thuisland reddeloos en radeloos zijn.

Petrus de Rewa | 04-10-13 | 10:28

Wat iedereen eigenlijk al wist. Vooroordelen worden eindelijk bevestigd.

Boerenhoofd | 04-10-13 | 10:28

Alleen in de hoofdstad? Heb er hier namelijk ook nog wel een paar. Stuk of 20.000.

Kayleighb | 04-10-13 | 10:27

@A. Wilders of G. Nanninga,
Generaliseren kun je leren. Blijkbaar.

Mark Smith | 04-10-13 | 10:26

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken