Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Raar: politie laat geboeide arrestant pinnen

Hier zal vast een volkomen normale verklaring zijn, maar wij vinden het ietwat vreemd. Politie stapt uit een politieauto met een arrestant. Handboeien, alles. Ze dwingen de man te pinnen. Hij mag in hun bijzijn zijn pincode intoetsen. Als blijkt dat het een gevalletje "pinautomaat says noooo" is, stappen de agenten en arrestant weer in. Okee. Okee. Maar waarom? Is het een gevalletje direct willen voldoen aan de boete? Even saldo checken voordat we de cel in gaan? Of hebben we hier te maken met supersmerige corrupte agenten die op deze manier een extraatje in hun zak kunnen steken als aanvulling op hun hongerloon? Geen idee. Zegt u het maar.

Reaguursels

Inloggen

@frankmeister De man heeft een niet-Nederlands uiterlijk?... Dus zwart betekent bij voorbaat niet Nederlander?

dokterbernard | 04-10-13 | 12:55

Aantonen dat de pas van jou is of niet kan prima zonder pliesies die op je vingers kijken. Pliesies gewoon ff wegkijken, haalt ie 20 euro uit het ding is de pas van hem. Lukt dat niet, dan dus niet. Komaan. Beetje verstand gebruiken mensen!

AsEl | 03-10-13 | 10:04

Geenstijl is uiteindelijk een trolsnol die provoceert voor hogere click/kijkcijfers, dus je kan GeenStijl absoluut niet kwalijk nemen dat ze onzin publiceren, als het maar veel reaguursels en clicks oplevert (lees: meer advertentieinkomsten). De schoorsteen in Huize Quid moet tenslotte ook roken. Geen probleem.
Maar iedere reaguurder die denkt dat corruptie zo werkt, ontmaskert zichzelf als onwetende bureau nerd.

Hedieho | 03-10-13 | 10:02

Nooit, ever. Want wat als pasje gewoon van meneer is? Dan weten 2 pliesemeneren dus zijn pincode.. en dat zijn nou niet de meest betrouwbare figuren me dunkt

AsEl | 03-10-13 | 10:00

Wat er ook aan de hand is: Pliesie die OP je vingers kijkt terwijl je pin intoetst is nooit correct. Nooit never of te nimmer ooit ever!

AsEl | 03-10-13 | 09:54

Heel simpel, bij een lang uitstaande boete komt de politie aan de deur en krijg je de keuze.. NU alles betalen of mee. Deze agenten laten naar alle waarschijnlijkheid deze meneer proberen z'n openstaande boete te voldoen zodat hij niet mee hoeft naar het bureau.
De boeien? meneer staat misschien te boek als "vluchtgevaarlijk" of heeft een geweldsdelict op z'n naam. Dan zijn boeien toegestaan.

ThaBonkster | 03-10-13 | 09:29

De man zei dat de betaalpas van hem zelf was. Dat mag hij even aantonen dan.

Max Navelstaar | 03-10-13 | 09:20

Wat er ook aan de hand is, we mogelijk allemaal blij zijn dat er niet per ongeluk een dienstwapen is afgegaan.

ren-forrest-ren-e | 03-10-13 | 08:43

@ Ongeschikt,

Ja ik zou het ook niet weten. Mij is het overkomen bij een feest bij de Heineken Music Hall. Vriend van mij gaf mij een pak Smint, achteraf bleek dat er 25 pilletjes in zaten. Ik moet volgens mij iets meer als 1000 euro betalen en dan mocht ik gaan. Vreemde was, dat ik niks hoefde te tekenen. Ik was al blij dat ik naar huis mocht gaan.

js83 | 03-10-13 | 02:23

De Negert zal wel IETS hebben gedaan, de gemiddelde burger overkomt dit niet.

Spielmacher | 03-10-13 | 02:05

He! een kaffer!

12pints | 03-10-13 | 02:01

sorry voor dubbel post

r.s.jonkman | 03-10-13 | 01:23

een steeldief mag voor mij voor minimaal 5 jaar de bak in dat is handhaven da
men en heren justitie

r.s.jonkman | 03-10-13 | 01:22

een steeldief mag voor mij voor minimaal 5 jaar de bak in dat is handhaven da
men en heren justitie

r.s.jonkman | 03-10-13 | 01:22

kapotte_stofzuiger | 02-10-13 | 17:46
ROFLOL

Slipsnifter | 03-10-13 | 00:53

geen vaste woon of verblijfplaats, of woonplaats in buitenland. in duitsland noemden ze dat halupka procedure.

kobuskamper | 03-10-13 | 00:10

Ik had mijn vorige tegel geplempt voordat ik het filmpje bekeken had.
In één woord SCHANDALIG!
Schaamteloos wordt deze man zijn privacy zwaar geschconden, ze kijken gewoon mee terwijl hij zijn pincode intoetst.
SCHAN-DA-LIG!
Een hele tijd geleden dacht ik nog... Goed dat er politie is.
Een tijdje daarna was het al.... Ze zijn niet allemaal zo.
Sinds kort.... Het zijn allemaal Kpeeeeeeeeps!
En dat is gewoon zo.

[x]-Ongeschikt | 02-10-13 | 23:45

@js83 | 02-10-13 | 23:00
.
Sinds wanneer bent u verplicht een boete contant te betalen of zoals boven omschreven onder dwang moet pinnen? Normaal valt de boete op de mat of in de bus en heeft u de mogelijkheid deze aan te vechten.

[x]-Ongeschikt | 02-10-13 | 23:37

Let op mensen, komt ie... [X]Ongeschikt zit vanmiddag ergens op een rustig plekje met een mattie van hem in het dorp. Op geen enkele manier hinderlijk of wat dan ook. Gaat deze jongen even de supermarkt in om een colaatje en een biertje te halen, kom ik terug op het plein, geef het colaatje, trek het biertje open (Ja ik lust er wel een, bla bla) neem een slok, zet het buiten het zicht van eenieder en ga een praatje maken met iemand een stuk verderop. Komt er plots een minuut ofzo later een politieauto aanrijden. Mja niemand in paniek, namelijk niks bijzonders gaande. Stappen 2 wouten uit, waarvan één rechtstreeks naar het verstopte biertje afloopt en mij hiermee confronteert. Uiteraard weet en besef ik heel goed dat ik in overtreding ben, echter het verbaast mij hoe scherp onze speurneuzen zijn als het aankomt op dingen waarvan de doorsnee bevolking zoiets heeft van, hebben jullie niks beters te doen? Ik heb trouwens gewoon ontkent, de reactie daarop was, we hebben u op camera, de boete krijgt u thuis. En oh, als genadetrap was : Zo, meneer Ongeschikt, mijn dag is weer goed, aldus een van die matennaaiers. Deze ga ik aanvechten tot de laatste juridische druppel, schuldig of niet! Proost!

[x]-Ongeschikt | 02-10-13 | 23:30

@rexmundi666 | 02-10-13 | 22:33
Ongeacht of jouw onderbuik gelijk heeft of niet, rechtvaardigt dit nog niet dat deze agenten op opzichtige wijze pogen de ingevoerde pincode af te kijken.
.
En zoals ik al zei: IK met MIJN eigen pinpas zou deze onder de getoonde omstandigheden laten opslokken; in de tijd van voorlopige hechtenis plukt zo'n corrupte agent je helemaal kaal terwijl jij dus geen enkele kans hebt om je pas te laten blokkeren.

Pierre Tombal | 02-10-13 | 23:14

Openstaande boete jah, of meneer had drugs bij zich. Ik weet dat wanneer je wordt betrapt op harddrugs dat je dan de hoeveelheid wat je bij je hebt een bepaalde boete moet betalen. Is mij ook een x overkomen. Dus heb je geen contant bij je, dan kan je het ook pinnen, wel met agent samen dan.

js83 | 02-10-13 | 23:00

... een filmpje dat...

Minister van Staat | 02-10-13 | 22:52

@Johnny Quid: Het topic is inderdaad niets-zeggend. Jij hebt een filmpje gekregen die voor meerderlei uitleg vatbaar is. Had je dan niet even de pliesie kunnen bellen met een vraag om toelichting? Dat maakt het wat hoernalistieker dan wat je nu doet...

Minister van Staat | 02-10-13 | 22:49

pff kan wel zien dat jullie nooit iets met politie van doen hebben gehad. niks geks dit, iemand die een bekeuring krijgt en niet in nederland ingeschreven staat die moet em direct dokken en ze gaan met je mee naar de pinautomaat.(zie je zelfs bij wegmisbruikers op tv). en die boeien is ook niks geks, heb ook wel eens met boeien om onder politiebegeleiding mogen pinnen in duitsland omdat ik veel te hard reed en daarna beetje opstandig was. na betalen gingen de boeien gewoon af en wegwezen.

kobuskamper | 02-10-13 | 22:45

Tombal. Vraag: is dit jouw pas? Antw: ja. Vraag: weet je dan ook de pincode? Antw: natuurlijk swa. Vraag: waarom staat je naam dan niet op die pas? Antw: hij is van een vriend van mij en ik mag hem gebruiken. Vraag: vind je het erg dat we samen naar de pinautomaat gaan en dat je ons ff laat zien dat je de pincode weet? Antw.: dat is goed beambte. Vraag: teken je ff deze verklaring? Antw: dat is goed beambte. Als hij zgn vd zenuwen 3 x foute pin geeft is dat weer een 0 om toe te voegen aan het bewijs. ( ouwe truck: 0+0+0=1) weet je Tombal, door het kijken naar De politiescenes in GTST waar ze het voortdurend over "aanklachten" hebben, krijgje nog geen verstand van dit soort werk. En vwb de aanklachten: zodra onze vriend wordt heengezonden denkt ie allen nog aan hoe hij zo snel mogelijk een bolletje kan scoren.

rexmundi666 | 02-10-13 | 22:35

Tombal. Vraag: is dit jouw pas? Antw: ja. Vraag: weet je dan ook de pincode? Antw: natuurlijk swa. Vraag: waarom staat je naam dan niet op die pas? Antw: hij is van een vriend van mij en ik mag hem gebruiken. Vraag: vind je het erg dat we samen naar de pinautomaat gaan en dat je ons ff laat zien dat je de pincode weet? Antw.: dat is goed beambte. Vraag: teken je ff deze verklaring? Antw: dat is goed beambte. Als hij zgn vd zenuwen 3 x foute pin geeft is dat weer een 0 om toe te voegen aan het bewijs. ( ouwe truck: 0+0+0=1) weet je Tombal, door het kijken naar De politiescenes in GTST waar ze het voortdurend over "aanklachten" hebben, krijgje nog geen verstand van dit soort werk. En vwb de aanklachten: zodra onze vriend wordt heengezonden denkt ie allen nog aan hoe hij zo snel mogelijk een bolletje kan scoren.

rexmundi666 | 02-10-13 | 22:33

@rexmundi666 | 02-10-13 | 21:58
Leuke redenatie. Maar als twee van die jokers bij mij over m'n schouder zouden meekijken zou ik ook "van de zenuwen" drie keer verkeerd tikken en m'n pas laten inslikken.
.
Kunnen die grappenmakers achteraf een aanklacht aan hun broek krijgen dat ze mijn pincode wilden afkijken. Met de camera in de pinautomaat als bewijs - stelletje stommelingen. Soms vraag ik me wel eens af of een IQ onder de 70 nu echt een vereiste is om bij de Politie te mogen.

Pierre Tombal | 02-10-13 | 22:12

Een bruine boef ? In tollerantiepaketten zijn de boeven toch altijd wit en heten Jan-Willem ?

ja,diedus! | 02-10-13 | 22:06

Dood en doodsimpel. De sukkel heeft tijdens het verhoor verteld dat die pinpas van hem is. Omdat hij de code niet wil geven hebben ze hem tuk door hem ff mee te nemen naar de pinautomaat. Dan mag zelf ff pinnen en zo laten zien of ie wel of niet de juiste pincode weet. Als hem namelijk niet weet is ie gestolen.

rexmundi666 | 02-10-13 | 21:58

JQ weer. zeker eens een bon gehad voor het schrijven van domme stukjes en nu heeft ie een hekel aan de politie. maar als ze geen boeven vangen is het ook niet goed.

According2Mark | 02-10-13 | 21:32

@noerg

Anders was zijn lading niet meer goed. Baas zal dat vast niet leuk vinden, meneer ontslaan. Naar de rest van de boete kon je al fluiten

hamster2701 | 02-10-13 | 21:25

Als je geen Nederlander bent moet je boetes ter plekke betalen, indien nodig rijden ze dan even langs een pinautomaat. 10 jaar geleden al bij blik op de weg te zien, niets nieuws dus. Als ik een boete krijg weten ze me ook te vinden, tot op de laatste cent, dus terecht dat ze daar ook bij buitenlanders voor zorgen. (des te vreemder is het verhaal van die oostblok trucker die laatst met 50 euro ipv 220(?) weg kwam)

noerg | 02-10-13 | 21:11

inderdaad. Laat maar eens zien dat dat pasje van jou is. Toets je pincode maar in. Antwoord: Ikke mijn pincode vergeten..

Kamervraag | 02-10-13 | 20:55

Tendentieus en ongefundeerd topic. Twee van de drie GS-pijlers zijn erin verwerkt. Precies zoals we kunnen verwachten van de topics hier.

wo ist der bahnhof | 02-10-13 | 20:32

pik is opgepakt en ingerekend. Blijkt tijdens controle nog wat bekeuringen open te hebben staan. daar moet meteen aan voldaan worden idd. hebben ze zelfs een hashtag voor; #pinnenmag

hamstr | 02-10-13 | 20:31

@goedverstaander | 02-10-13 | 17:33
Dat is logisch ja.
.
Want als een agent jou vraagt wat je pincode is, geef je die natuurlijk direct. Want zelfs zonder blauwe ogen is een agent de meest betrouwbare persoon die je ooit zou kunnen tegenkomen. Toch?

Pierre Tombal | 02-10-13 | 20:27

Lekker weer stemming maken GS? Artikeltje slaat nergens op.

Mike Echo | 02-10-13 | 20:19

@sallandstrots | 02-10-13 | 20:03
Dus dan doen ze het maar op de middeleeuwse manier? Wie de schoen past is ok, wie niet is niet ok? Wat nou als de pincode ontvreemd is van iemand en hij pint idd geld? Bewijst dat dat het bankpasje + pincode daadwerkelijk van de man is?
Waarom moet iemand geboeid pinnen terwijl agenten toekijken welke pincode er ingetoetst wordt? Zal mij niet verbazen als -corruptie- van toepassing is.

WeerEenPilsjeOp | 02-10-13 | 20:17

Simpel; aangehouden verdachte heeft meerdere pinpassen op zak die niet op zijn naam staan. Politie checkt of de passen wel van de verdachte zijn. Blijkbaar niet.....

sallandstrots | 02-10-13 | 20:03

Hoe dan ook, ik vind het niet gerechtvaardigd dat iemand, ook politie , meekijkt met het intoetsen van de pincode. Best wel verontrustend.

WeerEenPilsjeOp | 02-10-13 | 19:58

Ik gok op volkomen legaal gedrag van ome agenten.
Er zijn zat redenen te bedenken, waarom meneer even naar een pinautomaat geloodst wordt.
Dus storm in een glas water.
Ziet er trouwens wel liev uit zo.
Alsof ze hand in hand staan.

Schietmijmaarlek | 02-10-13 | 19:52

Da's nogeens veilig pinnen.

boasatlas | 02-10-13 | 19:43

zucht. mensen die werkelijk denken dat de politie in nederland corrupt is. zeker nooit verder op vakantie geweest dan belgie?

rvo | 02-10-13 | 19:37

Jeweethetniet!

kweetitwel | 02-10-13 | 19:15

Buitenlander die een verkeersboete moet betalen, dan wel een ik-betaal-mijn-boete-niet-aanhouding.

defabiman | 02-10-13 | 19:11

-weggejorist-

brambo | 02-10-13 | 19:05

De mensen die zich hier druk om maken staan binnenkort weer een motoragent uit te schelden die mensen door de file naar een stervend familielid begeleid.

brambo | 02-10-13 | 19:04

Buitenlanders moeten verkeersboetes meteen aftikken misschien? Wel beetje vreemd dat ze mee staan te kijken. Andere optie: negert was in bezit van passen die niet van hem leken en hoopt op godswonder dat zijn pincodegok, een op tienduizend, goed uitpakt.

Spielmacher | 02-10-13 | 19:00

Als er sprake is van corruptie, dan hebben de agenten een slecht doelgroeponderzoek gedaan.

Fierljepping on ice | 02-10-13 | 18:48

Hey Jonny Quest,

Het is gewoon normale gang van zaken. Meneer is een auslander. Als je goed luistert, hoor je dat er Engels wordt gesproken. Als meneer bv te snel heeft geraced in zn honda Civic schrijft de pliesies een bonnetje uit en als meneer in het buitenland woont, dan mag meneer ook direct contant afrekenen bij de pliesies. Komt omdat de meeste bonnen die uitgeschreven worden aan auslanders niet betaald worden. (zie recent topic over Peulse vrachtwagenchaffeur die er met 50 euro vanaf kwam) Stuur zo'n bon naar Polen en de pliesies is geld kwijt aan de postzegel, maar bon wordt nooit betaald.

Baby Rasta | 02-10-13 | 18:47

Pinpas dief/verdachte. politie checkt of hij de pincode weet en dus de rechtmatige houder is of niet.

Kater | 02-10-13 | 18:38

@Lucky-corner | 02-10-13 | 17:32
Ik probeer hardnekkig u een +1 te geven, maar volgens mij is de site nog steeds een beetje van slag.

VanBukkem | 02-10-13 | 18:36

Of de rat heeft nog wat boete's openstaan, of de agenten checken even of hij niet het pasje van oma Alie van 93 heeft afgepakt.
Niks aan de hand huidje, popo doet nu tenminste zijn werk.
Nu de rechterlijke macht nog.

mothersfinest | 02-10-13 | 18:32

Hij klinkt als de braboneger.

herrieschepper | 02-10-13 | 18:31

Lekker boeiend....

Opgehaald vanwege openstaande boete, je kan kiezen of direct pinnen of zitten.. klaar.

Ik begrijp dit stukje niet. Dit is toch juist een positief iets. Meneer hoeft niet te zitten, er moeten geen 20 buroagenten een half bos aan papierwerk verwerken, scheelt juist bakken met geld en tijd.

Tsaar Guus | 02-10-13 | 18:29

wat is bedoeling van dit verhaaltje? het meeste op GS gaat nergens over maar, op een paar PVV achterstandswijktokkies na dan, dit gaat helemaal nergens over...

Oh, ik weet het al, de pinnert is donker dus moet volgens de PVV conspiricy theoristen vast wel een terug naar afrika te sturen steeldief zijn :D

gedachtespinsel | 02-10-13 | 18:23

Test.

Ashtrey | 02-10-13 | 18:18

En weer zijn de berichten naar Jericho weggewaaid, of kan iemand dit zien?
Ik niet igg>> er moeten zestig reacties zijn, kzie er 5!

Terpen-tijn | 02-10-13 | 18:18

@BellaBella | 02-10-13 | 18:10 |
U heeft vergeten sarcasme modus ON te zetten.
Of meent u het werkelijk ?

hotnot | 02-10-13 | 18:17

.. meneer heeft een signalement van Opsporing Verzocht, zijn bezit van een pinpas is dan verdacht. Alleen de juiste pincode weten is een half bewijs dat hij zijn boete helemaal kan betalen voor het hebben van dit signalement.
*opgelost*

Jan Passant mk2 | 02-10-13 | 18:17

Skimmer mag zijn pas ook door de automaat halen?
Soort van ludieke straf zeg maar.
Walter Heisenberg | 02-10-13 | 17:52 | + 2 -
.
Dacht ik dus ook... mischien een skimmer, of ander vaag figuur die rare dingen aan het uitvreten was met die automaat, die (op heterdaad) betrapt is en het allemaal maar eventjes fijn uit mag leggen?

davimore | 02-10-13 | 18:16

Waarom jat je uberhaupt een pasje zonder pincode?

Terpen-tijn | 02-10-13 | 18:15

ik heb (geen)stijl | 02-10-13 | 17:35 |
Inderdaad er staat altijd een naam op de pinpas, maar als hij verder geen identiteitspapieren bij zich heeft, kan hij zich voordoen als iemand anders.

Orator | 02-10-13 | 18:15

Hij wilde een cadeautje kopen voor de commissaris... zijn goede bekenden van elkaar.

duitse herder | 02-10-13 | 18:14

Simpel toch: meneer wordt gepakt met een pinpas die niet op zijn naam staat. Meneer beweerd dat hij die van de buren (oid) gekregen heeft om boodschappen te doen. Agenten geloven en hem en meneer moet even bewijzen dat hij de pincode weet. Die weet hij niet, dus zaak rond.

jcvjcvjcvjcv | 02-10-13 | 18:14

*dingdingding* Het is een fruitautomaat.

bottlebaby | 02-10-13 | 18:10

Namens het wel ontwikkelde deel van dit haringlandje maak ik ernstig bezwaar tegen deze te groffe suggesties over corruptie. Corruptie in nederland bestaat niet. U was zich er niet van bewust dat nederland in alle internationale lijstjes die er toe doen steevast in de top 2 staat als beste land ter wereld om in te wonen? In nederland is de beste gezondheidszorg ter wereld, het beste onderwijs, het is een echte democratie, er is verzuiling noch corporatisme, het is niet alleen veilig maar ook schoon, het staat er financieel gigantisch sterk voor - met dank aan de echte economie, haar politici behoren tot de grootst denkbare denkstrategen ter wereld, en het volk is er dan ook in-tens gelukkig. U snapt dat ik boos word als u het hebt over corruptie. Van het allerbeste land ter wereld.

BellaBella | 02-10-13 | 18:10

Is om de hoogte van zijn borgsom te bepalen. Als hij 10.000,- niet kan betalen mag 1500,- ook wel.

Treurig varken | 02-10-13 | 18:09

Dit is in Zuid Afrika dagelijkse praktijk. Je word aangehouden, blijkt onder invloed, maar je kan vervolging afkopen door even samen met de politieman langs een geldautomaat te rijden. En, oh ja, de politieman brengt je ook nog even thuis.
Tot ze op een dag de verkeerde man aanhouden. Bees Roux, rugby player voor die Blou Bulle.
www.greenandgoldrugby.com/community/th...
www.sowetanlive.co.za/news/2010/09/14/...
Ik hoop deep linking werkt op die sites.

hotnot | 02-10-13 | 18:09

die dikke rechts heeft geen honger denk

Grenswachter2 | 02-10-13 | 18:05

Gebeurt inderdaad wel vaker dat o.a verdachte franse afrikanen even mee moeten naar een pinautomaat om een boete in contanten te kunnen voldoen.
Krijgen er wel een bonnetje voor dat zij hebben betaald, maar of het geld altijd aankomt op het HB..
Tja, dat weet je gewoon niet. In de meeste gevallen wel.

de grote Anti | 02-10-13 | 18:03

Volkomen normale verklaring: Arrestant is lid van Nigeriaanse oplichtersbende en moet even zijn crappy verhaal "bewijzen" wat hij niet kan...

Minister van Staat | 02-10-13 | 18:02

alle drie naar Marokko. nu!

De Troet | 02-10-13 | 18:01

Bewijs maar eens dat het jouw pinpas is, mannetje. Kom, we gaan even naar de automaat. Overduidelijk.

Snuck | 02-10-13 | 18:01

"Dit is racisme!"
Aldus Joop.nl.

Not Muhammad | 02-10-13 | 17:59

Betalen van een boete, tot zover niks aan de hand. Gedwongen je pincode laten zien aan twee toekijkende agenten ten behoeve van doorverkoop aan Roemenen. Niks aan het handje nog. Durchläufen schnell!

LibertasSimplex | 02-10-13 | 17:59

Pakt die rechteragent nou het geld uit de automaat?

Jan Toeternuitje | 02-10-13 | 17:58

Kreeg eens een agent aan de deur. Had een boete niet betaald. Of ik even wilde betalen. Moest hiervoor pinnen en de beste man reed mij dus in zijn politiewagon voor de pinautomaat en terug. Niets aan de hand dus.

Claude_Vieaul | 02-10-13 | 17:56

@Supermatthijs | 02-10-13 | 17:53

Ja. Je kan je inschrijven. En omdat jij het bent is het voor jou gratis.

brutus68 | 02-10-13 | 17:56

@goedverstaander | 02-10-13 | 17:53
Geen nood.
De EU komt binnenkort met de verplichte biometrische pinpas.

Ing. eslapen | 02-10-13 | 17:55

Tsss, die nepagenten zien er steeds professioneler uit.

panacee | 02-10-13 | 17:54

Openstaande boete. Betalen of de cel in. That's all.

artbrut | 02-10-13 | 17:53

brutus68 | 02-10-13 | 17:52 | + 0 -

Ga je binnenkort cursussen geven in kort door de bocht generaliseren en iedereen over één kam scheren ?

Supermatthijs | 02-10-13 | 17:53

@ ik heb (geen)stijl | 02-10-13 | 17:35 |
@ Doldwaas | 02-10-13 | 17:36 |
Ik weet ook wel dat er een naam op een pinpas staat. Maar al stond er een pasfoto op, dan weet je immers nog niet of het wel de eigenaar is.

goedverstaander | 02-10-13 | 17:53

Gewoon een openstaande boete jongens. Aangezien hij niet in het bezit is van een Nederlands uiterlijk, zou het kunnen dat hij ook niet in het bezit is van een Nederlands paspoort en buitenlanders moeten altijd meteen aftikken als ze staande gehouden zijn..

frankmeister | 02-10-13 | 17:53

Skimmer mag zijn pas ook door de automaat halen?

Soort van ludieke straf zeg maar.

Walter Heisenberg | 02-10-13 | 17:52

In dit geval was het toch vest- broekzak geweest. Oftewel een nutteloze transactie. Negert moet boete betalen aan de overheid met geld wat hij van die zelfde overheid heeft gekregen.

brutus68 | 02-10-13 | 17:52

Zwartspaarder

Tsjernodebiel | 02-10-13 | 17:51

Een buitenlander die gelijk even zijn openstaande boetes cash moet lappen. Ziet er inderdaad merkwaardig uit maar lijkt me een uitstekende actie van de politie. Maarja liever ziet Kwit natuurlijk dat het een supercorrupte (waarom supercorrupt als je een paar tientjes gapt?) agent is. Politiebashtopic nummer ontelbaar. Straks weer een blogje van de brigadier over respectloos gedrag jegens agenten.

Datzegiktoch | 02-10-13 | 17:50

@Bakito | 02-10-13 | 17:39
Katsjing! Weer een banaan!

Conan de Rabarber | 02-10-13 | 17:48

We hebben hier te maken met supersmerige corrupte agenten die op deze manier een extraatje in hun zak kunnen steken als aanvulling op hun hongerloon!

VanBukkem | 02-10-13 | 17:46

De politieagenten wilden weten hoeveel geld er nog op zijn rekening stond na al die bezoeken aan de zonnebank.

kapotte_stofzuiger | 02-10-13 | 17:46

Iets met jihad anders weet ik het niet.

Achterbak | 02-10-13 | 17:46

@goedverstaander | 02-10-13 | 17:33

Mee eens, zoals een goed verstaander betaamt!

Mr_Pikibelly | 02-10-13 | 17:45

Heb het eens in Duitsland meegemaakt. Bij een verkeersongeluk betrokken, Duitse politie erbij. Ik moest meteen aan een bedrag aan de agent betalen, weet niet meer hoeveel maar het was niet weinig.
Had het niet contant bij me (was nog in het Gulden/D-Mark tijdperk), maar vroeg of ik ergens geld kon opnemen. En of ik dan ook op papier kon hebben aan wie ik betaald had.
Toen hoefde het opeens niet meer. Heel vreemd - of juist helemaal niet vreemd.

Ik zeg niet dat er hier iets dergelijks aan de hand is, maar het zou me niet verwonderen.

Gootbalkoning | 02-10-13 | 17:45

Hij fietste op de stoep en had geen contant geld bij zich om de boete meteen te voldoen?

Conan de Rabarber | 02-10-13 | 17:44

Weinig reden om zoiets te doen als politie zijnde, kans is natuurlijk groot dat er iets niet helemaal aan de haak is.

kovariant | 02-10-13 | 17:44

Dit is normaal wanneer men geen pin automaat op het bureau heeft.

sickstyle | 02-10-13 | 17:43

Twee Moe-Landers verkleed als agenten die iemand geld aftroggelen.

mindblender | 02-10-13 | 17:41

Het is een experiment voor de nieuwste EU fondsenwervingen.
Alleen Geurt kan ons redden!

Einde van de Domheid | 02-10-13 | 17:41

Ik denk het eerste. Een vluchtgevaarlijke arrestant die de boete direct moet voldoen. Doen ze bij Wegmisbruikers ook.

kicktherabbit | 02-10-13 | 17:40

Man is opgelaaien wegens openstaande boetes en is vrij om te gaan bij volledige betaling.

Biff Eagleburger | 02-10-13 | 17:40

@Piet_Snot | 02-10-13 | 17:38
Buitenlandse bestuurders moeten bij bekeuring op straat hun boete direct contant voldoen. Agent kan dus wel degelijk cash aannemen.

Chiant | 02-10-13 | 17:40

Man man, ondertussen rijden her en der wegpiraten door rood of met 180 km/uur langs een kleuterschool.

Pak die eens aan ipv deze hardwerkende bankrekeninghouder.

Dit land is ziek, dood- en doodziek!!! #feit

Bakito | 02-10-13 | 17:39

Vreemd inderdaad ...
Openstaande boetes mag je op het bureau in contanten voldoen. Maar agenten op straat mogen uiteraard geen contanten aannemen.
Daarnaast worden mensen met (slechts) openstaande boetes over het algemeen niet geboeid.

Piet_Snot | 02-10-13 | 17:38

@ik heb (geen)stijl | 02-10-13 | 17:35 Ja, en? Als mij gevraagd wordt hoe ik heet, zeg ik natuurlijk de naam die op het pasje staat.

pendajo | 02-10-13 | 17:37

Is dat echt jouw pinpas? Ohja joh, nou dan pin je toch even een klein bedragje. Wat jammer nou, het lukt niet. Gesnapt!

BroodenSpelen | 02-10-13 | 17:37

Ten eerste liever dat de armlastige agenten hun debiel lage salaris aanvullen door van het criminele volk zo veel mogelijk geld te jatten. Ik zie het openbaar ministerie en rechtbank nog steeds niet genoeg doen. Door de lage pakkans en lage straffen is misdaad nog steeds lonend hier.

Buitenlanders moeten boetes direct aftikken. Als je iets bij het CJIB te lang niet betaald, zoals alimentatie, verkeersboetes of vergoedingen aan geweldslachtoffers komt de politie je gijzelen totdat je betaald hebt. Even laten pinnen is dan een service die dergelijke vaders of vechtersbazen totaal niet verdienen.

Aan de ene kant ben ik blij met Frank Buis die registreert hoe we hele families Roemenen met behulp van een gehalveerd zakkenrollersteam nog steeds oppakken. Maar helaas ziet niemand wat daarna gebeurt. Meestal mogen ze in vrijheid hun proces afwachten. In ieder normaal land zit je als buitenlander vast tot en met vonnis omdat een buitenlander nu eenmaal vluchtgevaarlijk naar zijn eigen land is.

Het zakkenrollersteam is aan het vissen, maar ze moeten alles teruggooien.

Feynman | 02-10-13 | 17:37

@ik heb (geen)stijl | 02-10-13 | 17:35 |

Die de heren controleren tegen wat?

Parel van het Zuiden | 02-10-13 | 17:36

Misschien probeerde de man zich met de pas te legitimeren aangezien er een naam op staat, maar is dat blijkbaar niet zijn eigen naam...

EllaRouvoet | 02-10-13 | 17:36

goedverstaander | 02-10-13 | 17:33
Een pinpas staat op naam. Politie hoeft dus niet te laten pinnen om te weten of pinpas aan arrestant toebehoort.

Wat hier ook aan de hand mag zijn. De agenten in kwestie hebben in ieder geval iets uit te leggen.

Doldwaas | 02-10-13 | 17:36

"Outkierieng nognie gstort"

Sjors_Carlin | 02-10-13 | 17:35

@goedverstaander
volgens mij staat er altijd nog een naam op pinpas.

ik heb (geen)stijl | 02-10-13 | 17:35

Pliesie controleert of de pinpasdief de rekening van zijn slachtoffer al heeft geplunderd.

Goed werk!

Parsons | 02-10-13 | 17:34

Je zou denken dat deze belastingambtenaren wel al een PIN-automaatje op zak hebben om sneller te kunnen innen...

Parel van het Zuiden | 02-10-13 | 17:34

Ik sluit mij aan bij het vooroordeel van goedverstaander | 02-10-13 | 17:33 | + 1 - want vooroordelen worden vaak bevestigd en dit zal hier niet anders zijn.

simpsonwoman | 02-10-13 | 17:34

Weet je.. ik ga het niet eens duiden SQUID!!! Sensatiezoeker..! Het is overduidelijk wat hier aan de hand is!

Man-Bijt-Hond | 02-10-13 | 17:34

Misschien doet het apparaat op het bureau het niet? heb ook ooit eens met agenten moeten pinnen bij een automaat, omdat ik in de hof vijver had staan te pissen. FOEI!

[G]eenstijl | 02-10-13 | 17:33

De agenten wilden gewoon checken of de pinpas die deze jongeman bij zich had wel van hem was. Bleek dus niet zo te zijn want hij wist de pincode niet.

goedverstaander | 02-10-13 | 17:33

Even checken, hij stond al op die camera toen hij dat oude vrouwtje beroofde.

Joffri | 02-10-13 | 17:32

Corrupte agent is een pleonasme. Mooi dat ze nu op de gevoelige plaat zijn vastgelegd.

Lucky-corner | 02-10-13 | 17:32

De beveiligingscamera geeft overduidelijk aan dat elk bedrag onder dwang opgenomen is.
Verzekering mag gaan betalen.
Daar gaan de premies weer 10% omhoog.

Ing. eslapen | 02-10-13 | 17:32

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland