Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Inspectie zakt keihard op examens Ibn Ghaldoun

koekjedrbijmunierinspectie.jpgApril 2013, Rotterdam- Zuid. "Ghallo munier onderwijsinspectie. Wilt u koffie, met koekje? Kaaik, waai vers gebakt. Foor jou." - "Dat is heel vriendelijk van u, meneer Belgacem Naas. Maar wij komen hier omdat iemand ons een brief geschreven heeft, waarin staat dat er heel erg veel mis gaat hier op het Ibn Ghaldoun. Fraude, te makkelijke toetsen, onwaarschijnlijk hoge cijfers bij de schoolonderzoeken. Dat is verontrustend. Kunt u dit verhaal eens toelichten?" - "Fraud? Te makkelijk? Munier onderwijsinspectie, hier is nieks fraud. Alles goet op Ibn Ghaldoun. Kaaik, waai koekjes gebakt. En goed koffie. Douwe Egbert! Foor jou." - Hmm. Ik zou toch graag even met wat leraren willen praten. Kan dat?" - "Ies niet nodig, munier onderwijsinspectie. Waai jou zeggen: alles goet op Ibn Ghaldoun." - "Nou vooruit, meneer Naas, als u het zegt, dan zal alles wel in orde zijn. Bedankt voor de koffie enne.. mag ik misschien wat koekjes meenemen? Voor mijn vrouw!" - "Ja munier onderwijsinspectie, jaai nemen. Koekjes foor jou!" - "Dank u vriendelijk, meneer Naas. Tot ziens, en veel succes met de examens binnenkort!" - "Dankoe munier onderwijsinspectie, wij hard werken en leerlingen ook hard werken. Alles goet!" 28 mei 2013, GeenStijl: 'PARBLEU! Eindexamen Frans 2013 uitgelekt!' De rest is geschiedenis. Ibn Ghaldoun is op slot en de oprichters doen huiliehuilie. Nu de Onderwijsinspectie nog afschaffen wegens totaal incompetente nonvaleurs die hun veterstrikdiploma nog niet waard zijn. Hun beurt om bij P&W de slachtofferrol te kiezen en wir haben es nicht gewusst te liegen. Waardeloze bureaucratische fopcontroleurs.

Reaguursels

Inloggen

het is duidelijk al heel lang maar nu ook bewezen, controleurs doen niet wat zij moeten doen namelijk controleren, in alle zaken die er toe doen, in de gezondheidszorg, bij justitie in de geestelijke gezondheidszorg, in de voedingsindustrie, in het onderwijs noem maar op. Ikken een paar controleurs 1 in de voedingsindustrie en een als precario controleur
allebei laten zij zich verwennen door het gene wat zij dienen te controleren en hebben er een baan bij zij verdienen een vermogen door hun bijbaan en hun faciliteiten die zij krijgen van de bedrijven waar zij moeten controleren.
geen corruptie in nederland? breek me de bek niet open

Benblij | 28-09-13 | 10:16

Strohond | 27-09-13 | 16:09 | + -4 -
Ah. Helder. Toch even een dingetje rechtzetten. Destijds behoorde dat niet tot de mogelijkheden.

Gebrek aan honorarium interesseert me niet. Dat staat zelfs letterlijk in die tegel waarmee ik vertrok. Voor mij was het te bizar dat iemand die eerst bij een bank faalde, hier wekelijks onzinnige proza mocht spuien. Geen relatie met de realiteit en sprak zichzelf al tegen. Van reaguurders wordt verwacht volgens de huisregels toch enigzins wat zinnigs enigzins beleefd op te schrijven. Dat minimale niveau was deze man volledig kwijt en ging gewoon nog een half jaar door.

Helaas heb ik dat beeld, over een columnist die het niet lukte inhoud te produceren laten verwateren over dom gelul over geld. Voor mij was dat iemand die slechter schreef dan meer dan driekwart van de reaguurders en daar ook nog eens betaald voor kreeg een extra grief op een veel groter probleem. De druppel die de emmer deed overlopen. Zoals vrouwen die erachter komen dat hun man vreemd gaat, maar dan ook nog eens in hun eigen bed. Alsof Bakito een euro per tegel krijgt. Het was voor mij een futiel detail, maar helaas is dat niet zo overgekomen.

Ik heb na de komst van Arabist Hans Jansen, nog getwijfeld een nieuw account aan te maken. Maar dat is toch schijnheilig? Daar prikt iedereen binnen een dag doorheen. Dat heeft helemaal geen zin. Binnen een week zou ik schaamteloos door de mand vallen.

Feynman | 28-09-13 | 08:57

daytripper | 27-09-13 | 16:37 | + 2 -
Vroeger kon dat, omdat de leerlingen thuis al veel meer tucht en respect voor ouderen meekregen. Een een goede beuk voor je harses als je niet voor rede vatbaar bent. Nu worden onhandelbare kinderen beloont met complete pluche zorgteams in plaats van opgevoed.

In exacte vakken is nog een leukere verschuiving. Terwijl het aantal uur exact onderwijs ieder jaar terugloopt, raken er wel steeds meer technische zaken bekend. Er valt dus steeds meer te leren in minder tijd.

De "oplossing" is om nu Havo leerlingen niet meer met een tweedegraadsfunctie bewegingsleer te geven. s(t) = x(0) + v(0)*t + 1/2*a(0)*t^2 gaat binnenkort uit het Havo eindexamen. Alsof je Nederlands gaat leren zonder te spellen.

André van Delft. | 27-09-13 | 16:06 | + 5 -
Examenenveloppen zijn tegenwoordig van die transparante plastic dingen. Die je ook om een setje folders ziet. Over de halve lengte insnijden, examen dubbelvouwen en verwijderen. Examen terug stoppen en plastic verwarmen totdat het opnieuw tegen elkaar smelt. Alleen aan de iets doffe smeltplek zie je dat die open is geweest, maar als je daar niet als recherche naar opzoek bent, zie je het niet.

Er bestaat geeneens een regel dat examens in een kluis moeten liggen. Ook werken met gecertificeerde sleutels is niet voorgeschreven. Je mag als rector verzinnen dat het in de la van je bureau ligt en dat je die hebt afgesloten met een stukje kauwgom.

Je doet een hoop vrijwilligerswerk in het scherp houden van de inspectie, maar dit is niet een probleem van het handhaven van bestaande regels, maar een probleem van een compleet machtsvacuüm door een gebrek aan regels.

Feynman | 28-09-13 | 07:58

Twee woorden. Politieke correctheid.

Moonwarrior | 28-09-13 | 01:47

Werk aan de winkel voor Leefbaar Rotterdam.

Bataaf | 27-09-13 | 22:57

In ieder geval heeft de inspecteur met een gerust geweten van die lekkere koekjes genoten - want ze waren natuurlijk halal…..
Het is verbazend wat er al niet op de planken ligt in de supermarkt, en in hoeveel verschillende supermarkten ook nog. Verbazend en ook verontrustend hoever wij het halal varkensvoer door de strot geforceerd krijgen.
Kijk maar eens goed op de label - vaak staat het halve maantje met ster op het etiket. Ik heb al jaren niet meer kaas van de Frico gegeten - ies halal.

JohnDee | 27-09-13 | 19:16

Altijd leuk die wir-haben-es-nicht-gewüst stuk te slaan met een eerdee brief. Bewijst maar eens temeer dat P&W en de NOS de preekstoel zijn van de linkse kerk.

Ikbeneenzelfbouwer | 27-09-13 | 18:43

Tja,er is al eerder in de wijk Feijenoord een complete deelraad opgestapt vanwege het " politieke druk " uitoefen om toch maar vooral niet te handelen naar het geconstateerde!Dat zou de bevolking van de deelgemeente niet leuk vinden,aan de andere kant heeft de overheid de laatste jaren te vaak dit soort verhalen aan z'n kont hangen,of dat nou komt door bezuinigingen,laksheid,wegkijken alles bij elkaar opgeteld is het kwalijk

Djenghiz_ken_net | 27-09-13 | 17:57

@overVecht | 27-09-13 | 16:57

Geeft niet, af en toe zijn we allemaal wel eens stompzinnig.

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 17:20

De houding van het Ghaldoun bestuur en docentenkorps spreekt boekdelen over welke mening men aldaar over Nederlandse normen en waarden heeft. Nu kan de politiek gelijk wat proactieve slagen maken, als men althans het lef heeft.

natte krant | 27-09-13 | 17:03

@Walter Heisenberg | 27-09-13 | 16:20

Je naam lijkt verrekte veel op een andere jankerd ...vandaar. Excuus dat ik de verkeerde jankerd voor me had.

overVecht | 27-09-13 | 16:57

@munier van rossem.
U als joernallist weet toch dat inspektie niet doet controleren individueele meldoengen. en ook niet doet drinken koffie, alleen thee, koekje bij is wel goei.
Is niet alleen onderwijsinspectie munieren, bijna alle inspectie munieren en mejefrouwen doen niet onderzoeken individuele dingetjes, is allemaal voor grote pot met deksel. pas als pot vol en over dingest dan doet er een inspectie munier mondje open, en doet alles in grotere pot met zwaarderedeksel stoppen. is niet doet uitmaken of nou inspectie munier van onder.... euh opleidoe euh, fuck it, boekjesleesklub maar ook munier van OM, Jeugdzorg, en gesjondheidssjorg doen zelfde trucje. krijgen geld voor niets doen, moet betalen hypo dingus, meldoengen sjijn goed, meldungen zijn werk, gaan niet aanpassen mentaliteit voordat we dat criminele inspectie tuig eens aanpakken wegens wanprestatie.

Sexpresso | 27-09-13 | 16:49

Nederlands zal zeker niet de hoofdles geweest zijn ook neem ik aan.
Altijd het zelfde liedje,als het ze uitkomt (En dat is eigenlijk altijd) ikke ni weten. Het is waarschijnlijk ook zeer besmettelijk dat ikke ni weten, want zelfs inspectie neemt t over. Of zou er wat in die koekjes zitten?

KannieWaarZijn | 27-09-13 | 16:46

Ik stel voor om als onderdeel van het landelijk uit te rollen participatieproces alle ambtenaren van jeugdzorg op onderwijs zetten en vice versa.
Levert een win win situatie op alle fronten.
N.B. Het woord ambtenaren uit bovenstaande zin dient gelezen te worden met een strikt realistische connotatie.

Endoxa | 27-09-13 | 16:43

@Mark Smith | 27-09-13 | 16:21
Negatief vanwege het dierenleed.
Het valt enigszins mee vergeleken bij halal: de slacht is een eng voodoo-achtig ritueel; ik wil sowieso niet dat een geestelijke van een haatideologie zich met voedsel bemoeit dat ik later eet; en via het halallabel hebben Mohammedanen een belangrijk deel van onze voedingsindustrie in handen; door het te eten steun je terreur. 1389blog.com/2011/06/29/why-non-muslim...
Maar dit wordt te OT. Over en sluiten.

André van Delft. | 27-09-13 | 16:42

@fuckje | 27-09-13 | 16:23
@Walter Heisenberg | 27-09-13 | 16:25
.
Weet jullie waar ik op zit te wachten? Vast niet, dus ik sorteer alvast even voor.
.
Dat reaguurders (zwitsal, premium, of veteraan) verder kijken dan hun neus lang is. Dat het ze opvalt dat het hier gebruikelijk is op iemand's tegel te reageren met @naam | datum | tijdstip | . Dat ze de moeite nemen dat ook te doen, gewoon omdat iedereen het doet.
.
Kijk, daar zit ik nou op te wachten....
.
Dan verwacht ik trouwens nog niets eens dat ze zelf ook wel zouden kunnen beredeneren dat het (nogal voor de hand liggende) doel van zo'n aanhef is dat iedereen (incl. aangesprokene) snapt op welke tegel de reactie van toepassing is.
.
Want dan zou het wachten wel heel erg lang duren...

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 16:40

"wir haben es nicht gewusst"
Zullen we in de toekomst van 'bepaalde figuren' nog vaker horen...

Ahasveros | 27-09-13 | 16:39

Ja, en voor wie werkt de onderwijs inspectie? Juist! Dat was toch niet te verteren voor de politiek correcte overheid in deze bananenrepubliek? Hun troetelkindje, een sublieme manifestatie van de o zo fijne muliculturele samenleving. Zomaar kapot. Gefraudeerd. Alleen de leraar Arabieriëkoende was eerste graads en de rest voor de fop. Alleen Allah's wil telt en niet die vervelende, racistische Nederlandse wetgeving. *PLOP*

Sliptong | 27-09-13 | 16:39

@Feynman | 27-09-13 | 15:18 |

Waarom kon het vroeger wel: meer dan dertig leerlingen in een klas? Een hamvraag.
Ben overigens met u eens dat het nu niet meer kan.
De bagger die nu boven komt drijven door het Ibn Ghaldoun zootje voorzover het betreft de "inspectie" bestaat al decennia. Een totale wassen neus. Het is en was allemaal wij-van-Wc-Eend en het is veel prettiger het gebouw te verlaten met een alles-in-orde mededeling.Dit slampeloeri-instituut zorgt dat ons onderwijs honderden miljoenen meer kost dan nodig zou zijn. Voeg daarbij cohorten van riant betaalde niet-lesgevende "managers",in plaats van kwaliteit is "leuk" veel belangrijker, sinds de "marktwerking", want levert leerlingen op. En wie controleert de kwaliteit van toetsing tussentijds..?
Eenmaal per 10 jaar buigt een "commissie" zich over het onderwijs want het valt zelfs Den Haag op dat het af en toe niet helemaal koosjer gaat, maar vervolgens drinkt men een glas en doet een plas.
En die arme Pechtold (ook D'66)denkt het op te lossen door leraren (nog) beter te betalen of nog meer computers aan te slepen.

daytripper | 27-09-13 | 16:37

Uit eigen ervaring: frauderende en disfunctionerende "collega's" met allochtone achtergrond mochten absoluut niet worden aangepakt. Alles werd en wordt met de mantel de liefde (of angst) toegedekt. Schandalig! Zeker ook voor de mensen met dezelfde achtergrond die het wel op eigen kracht doen.

balustrade | 27-09-13 | 16:35

Ies koeltoer!

Fopspeen | 27-09-13 | 16:32

Onderwijsinspecteurs zijn uitgerangeerde oude mannen en vrouwen die nog een laatste baantje toegeschoven hebben gekregen.
Het is niet echt de bedoeling dat ze ook iets uitspoken.

sodeja | 27-09-13 | 16:32

@fuzckje
Denk je dat ik op jou zit te wachten? Hoezo spreek je trouwens over 'wij'?

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 16:25

Zijn er überhaupt nog overheidsorganen die wel naar behoren functioneren, of is de stront vanuit Den Haag inmiddels in alle hoeken en gaten gekropen?

Snuck | 27-09-13 | 16:24

Ach het wegkijken van een inspectie ten aanzien van de 2paspoorters is geen nieuws lijkt mij.

Het zou pas nieuws zijn als ze eens gaan ophouden met dat wegkijken en keihard de religieuzen gaan aanpakken.

lady blabla | 27-09-13 | 16:23

@Walter Heiszenberg,
Denkt u dat wij op u zitten te wachten?

fuckje | 27-09-13 | 16:23

André van Delft. | 27-09-13 | 16:09 | + 1 -
hoe sta je tegenover kosher eten?

Mark Smith | 27-09-13 | 16:21

@strohond
Dat ik vandaag voor het eerst reaguur betekent niet dat ik hier niet eerder ben geweest.

Laat staan dat ik de eerste de beste kneus onzin over mij laat vertellen.

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 16:20

@Strohond | 27-09-13 | 16:14

Ja. Die heeft niet hard genoeg geoefend op Dumpert ben ik bang voor.

overVecht | 27-09-13 | 16:18

Hier stuitten we op een combinatie van het inderdaad fop-controleur-schap van deze nep-instantie gecombineerd met de vrees onze medelander iets in de weg te leggen. Een dodelijke combinatie naar achteraf bleek.

daytripper | 27-09-13 | 16:18

Dat het waardeloze fopcontroleurs zijn weet een ieder die een aantal jaren iets met het onderwijs te maken heeft gehad. Ik zou zeggen :een van de grootste publieke geheimen.
Laat ik het daar maar even bij laten.

daytripper | 27-09-13 | 16:15

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 16:04
Een stijlloze feut met een grote mond. Kijk je een beetje uit.

Strohond | 27-09-13 | 16:14

Elke leraar of iedereen die regelmatig met een leraar spreekt weet dat de onderwijsinspectie geen ene fuck voorstelt.

SamKoeman | 27-09-13 | 16:09

Iets zegt me dat dit het ambtenarentopje van de ijsberg is

duitse herder | 27-09-13 | 16:09

@Mokum Kosher | 27-09-13 | 15:54
Ouders zouden de scholen eens moeten gaan vertellen dat hun kinderen beslist GEEEN HALAL mogen eten, en dat zij RESPECT eisen voor dat standpunt.

André van Delft. | 27-09-13 | 16:09

Feynman | 27-09-13 | 15:43
Jij had euthanasie gepleegd bij gebrek aan honorarium en evolutie bij de gs-redactie. Blijkbaar heb je trekjes van de grote Messias. Ben benieuwd naar de hemelvaartsdag van Feynman.

Strohond | 27-09-13 | 16:09

@mr.knetter | 27-09-13 | 16:01 |

".. Het is nou eenmaal geen kleinigheid om een complete school te sluiten."
.
Helemaal correct. Het is bovendien altijd "put dempen als..." Ik heb echter het vermoeden dat het enorm zou helpen als het openen van een school niet zo'n kleinigheid was. Als je het track record van het Kalkoenbestuur bekijkt dan is dat natuurlijk wachten op grote problemen...

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 16:08

@Feynman | 27-09-13 | 15:33
Het feit dat er een gecertificeerde sleutel zomaar is bijgemaakt is bijzonder ernstig. Dat men er dit jaar geen gebruik van geeft gemaakt doet daar niets aan af. Misschien is de verdwenen sleutel wel de voorgaande jaren gebruikt, totdat hij echt verloren raakte? We weten het niet, en het interesseert de inspectie geen biet.

Nog zo'n leuk antwoord van de inspectie op een vraag van mij:

Ik las dat de zegels van veel enveloppen met examenopgaven al verbroken waren toen deze opgaven werden uitgereikt aan de examenkandidaten. Heeft de inspectie hier ooit een melding of andere aanwijzing van gekregen, met betrekking tot de Ibn Ghaldounschool en ook tot andere scholen? Hoort de inspectie toezicht te houden op de staat van de zegels bij de uitreiking van de opgaven?
>> Nee, de inspectie heeft tot dit geval nooit een melding gekregen over het verbreken van een verzegelde envelop. Overigens houdt de inspectie geen toezicht op de staat van de verzegeling bij de uitreiking van de opgaven. Zoals eerder aangegeven is de directeur verantwoordelijk voor de geheimhouding van de opgaven en daarmee ook voor de controle op de verzegeling.

André van Delft. | 27-09-13 | 16:06

@ Overvecht 15.46

Enig idee wat die Zwitsal achter mijn naam doet? Ik reaguur vandaag voor het eerst. Ik ken u niet dus ik vind het storend dat u leugens over mij verteld.

Meneertje de premiumreaguurder (kneus)

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 16:04

2 maanden... waar hebben we het over. Tenzij het om serieuze veiligheidskwesties gaat, kan de onderwijsinspectie op basis van 1 brief echt niet een hele school opdoeken. Zoiets kan dan aanleiding zijn om in de toekomst inderdaad beter toezicht te gaan houden maar het zijn nou ook niet bepaald concrete kwesties die in een weekje te achterhalen zijn. Leerlingen over laten gaan die dat eigenlijk niet zouden moeten.... Die criteria zijn nou eenmaal niet spijkerhard en altijd een uitkomst van overleg tussen vakdocenten, mentoren ouders en leerling. Onderhandelen over cijfers gebeurd overal, neem een leerling die een 5.4 staat en bijvoorbeeld een extra opdracht krijgt om die 1/10de punt er bij te verdienen. De vraag is of dit structureel gebeurt om het eigen falen te maskeren. Ik zeg niet de onderwijsinspectie niet al veel langer heeft lopen slapen in deze kwestie (ik vermoed van wel) maar 1 zo'n brief kan op zijn meest een detail zijn in een langdurig secuur onderzoek. Het is nou eenmaal geen kleinigheid om een complete school te sluiten.

mr.knetter | 27-09-13 | 16:01

Waarom word ik weggejorist als ik zeg dat Nederland wordt opgegeten door de kankercellen genaamd moslims? Kom op GS, ik scheld er niet eens mee.

Pork & Beans | 27-09-13 | 16:00

@Ashtrey | 27-09-13 | 15:54

Overtrokken wel...nodeloos kwetsend dat gaat niemand lukken via de intwerwebs...

En nee ik ben boos...ik ben teleurgesteld.

*smakkerT teruggeeft*

overVecht | 27-09-13 | 15:58

Kritiekloos, dat is het woord dat ik zocht.

Libertinowitz | 27-09-13 | 15:56

Het grote nadeel van de fail/val van de Ibn SG is dat al die moslimkindjes nu bij andere kindjes op school komen te zitten. En voordat die kindjes het weten, mogen ze geen Sinterklaas en Kerstmis meer vieren en zijn de lunches halal..

Hum, dan maar een ISG waar de ubermoslimpjes les krijgen, zodat de andere kinderen verschoond blijven van dat reli-geneuzel.

Mokum Kosher | 27-09-13 | 15:54

@overVecht 15:46
LOL. Ok. Mijn reactie was wat overtrokken en nodeloos kwetsend. Niet boos zijn hoor.
Kusjes,

Ash

Ashtrey | 27-09-13 | 15:54

@overVecht | 27-09-13 | 15:47 |

Het zal u wellicht verbazen, maar ik zit niet op @overVecht volgen en dus is dat hele relaas aan mij voorbij gegaan. Is ook niet erg, valt niet binnen mijn interessespanne. Ik deelde even een plaagstootje uit. Ik word namelijk altijd een beetje moe van mensen die zich labelen "premium", of bijvoorbeeld "elite". Een persoonlijke tekortkoming van mijn kant, zullen we maar zeggen...

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 15:53

@Feynman | 27-09-13 | 15:48

Ja ik moet je meegeven. Snel tikken kun je zeker! ;-)

overVecht | 27-09-13 | 15:51

Kaas de Vies | 27-09-13 | 15:45 | + 0 -
Liever niet, de toekomst van onze maatschappij is mij al helder, daar wordt je snel depressief van.

overVecht | 27-09-13 | 15:46 | + 0 -
Kijk anders even hoe snel ik op anderen met een compleet betoog kan reageren.

Feynman | 27-09-13 | 15:48

@Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 15:39

Ja. En mag je de slaap af en toe uit je ogen wrijven. De hele totstandkoming van mijn nick tot aan mijn huidige woonlocatie is hier nu al wel vaak genoeg gezegd.

overVecht | 27-09-13 | 15:47

@Ashtrey | 27-09-13 | 15:41

Holy fuck. Zo had ik je niet ingeschat. Maargoed. Je wilt dus een serieus antwoord.

Ik verwachtte precies wat Feynman zei. Dat hij dus al elders het tegeltje had getikt. Vervolgens komt Walter Heisenberg met de opmerking dat Feynman zo snel is. En dat roept Walter in mijn optiek wel erg vaak en onlangs ook tegen mij. Vandaar dat ik met een compleet onnozel aluhoedjes verhaal. Gewoon. Omdat het kan maar wat nergens op slaat.

Weet je. Ik kan wel verder gaan met een betoog maar heb daar eigenlijk geen reet zin in. Ik had je nogmaals anders ingeschat. Maargoed vergissen is een menselijke eigenschap. Succes met je druk maken om alle onzin die op internet wordt gezet door anonieme lafbekjes.

overVecht | 27-09-13 | 15:46

Attentie!
.
Ik wil met deze tegel even het gerucht, dat premium-reaguurders topics al eerder te lezen krijgen, de kop indrukken. Deze bewering is pertinent onwaar. Dat is slechts voor platinum-reaguurders het geval...

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 15:46

Kaas de Vies | 27-09-13 | 15:45 | + 0

*aait over bolletje*

Wanneer worden Bakito/Supermatthijs eindelijk voor eens en altijd weggejorist?

Wc-kip | 27-09-13 | 15:46

@Feynman | 27-09-13 | 15:39 | + 0 -
Als je even over mijn bolletje aait, wil ik best even je toekomst voorspellen.

Kaas de Vies | 27-09-13 | 15:45

Loop eens de computerruimtes binnen bij een mbo, hbo of universiteit en kijk eens mee over de schouder van een student die een bepaald geloof aanhangt. Je zult versteld staan van alle documenten die zij met elkaar delen via DropBox. Dit zijn niet alleen documenten die worden gemaakt in teamverband want er zitten zat documenten tussen die van studenten van andere scholen en opleidingen vandaan komen. Dat documenten delen gewoon een vorm van fraude is, interesseert hen niets.
Alles delen is een onderdeel van hun cultuur en als je er wat van zegt is het discriminisme. Ik hoop echt dat de inspectie ook daar eens een keer naar kijkt want dan gaat er echt een enorme beerput open waarbij veel mensen hun onterecht verkregen diploma's mogen inleveren.

DoorDraaiDeur | 27-09-13 | 15:44

Onderwijs is het speerpunt van de zesjespartij.

Oh sweet irony thy name is Ibn Kalkoen.

Achterbak | 27-09-13 | 15:43

Strohond | 27-09-13 | 15:22 | + 0 -
Ik volledig kwijt wat je bedoeld met wake en waar en wanneer die was.

Feynman | 27-09-13 | 15:43

Ga eens kijken wat er tegenwoordig aan ambtenaren zit en al helemaal op leidende posities. Uit het verleden vol met PvdA'ers met de laatste decennia aangevuld met alle soorten geimporteerde minderheden.
En de capaciteiten van die PvdA'ers is dat ze meelullen met de heersende klasse van politieke PvdA'ers. En de capaciteiten van de minderheden bestaan uit het feit dat ze twee paspoorten hebben.
Dan kan je toch niet teveel verwachten?

sinar2 | 27-09-13 | 15:43

Feynman | 27-09-13 | 15:39 | + 0 -

Kaas is een godvergeten hipster, die werkt nog met rooksignalen en af en toe Morse-taal. Als zijn Van De Graaf-generator tenminste geen kuren heeft.

Wc-kip | 27-09-13 | 15:43

Ven1V1d1V1c1 | 27-09-13 | 15:38 |
Wat is dat toch voor onhebbelijke gewoonte van Nederlanders om te eisen dat er koppen gaan rollen. Shit happens all the time. En fraudeurs blijven altijd bestaan, wat je er ook aan doet.

Graaf van Egmont | 27-09-13 | 15:41

@overVecht 15:35
Nee meneertje de premiumreaguurder, gewoon weer een slap weerwoord. "Niet serieus nemen" Zo kan je alles wel afdoen al complete lariekoek én dat is bij de meeste van die lege hulzen die je hier afvuurt toevallig ook het geval. Grapje hoor, niet serieus, maar ik zeg het toch maar. Haha.

Ashtrey | 27-09-13 | 15:41

@Ashtrey | 27-09-13 | 15:31 |

Het verschil tussen uw parafrase en het origineel is precies dat *kuch* premium-jasje.
Overigens associeer ik Overvecht nu niet bepaald met premium, maar wellicht ben ik te vaak in Utrecht geweest...

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 15:39

@Russells Teapot | 27-09-13 | 15:25

Lol. Zoiets, ja...

brutus68 | 27-09-13 | 15:39

overVecht | 27-09-13 | 15:37 | + 0 -
Ik dacht dat Kaas de Vies toch echt een goedwerkende glazen bol had.

Feynman | 27-09-13 | 15:39

Een zoveelste voorbeeld van systeemfalen binnen deze neoliberale semipublieke -centraal geleide- vrijemarkteconomie.

Wanneer gaan er nou eens wat politieke koppen rollen?

Ven1V1d1V1c1 | 27-09-13 | 15:38

overVecht | 27-09-13 | 15:37
Vandaar ook zijn opmerking over z'n honorarium, denk ik zomaar.

Mark Smith | 27-09-13 | 15:38

@Feynman | 27-09-13 | 15:28

Man...is onzin mbt vooraf inzien...

overVecht | 27-09-13 | 15:37

@Ashtrey | 27-09-13 | 15:31

Ik kan gewoon niet beter... en jij neemt alles veels te serieus...dat dan weer wel. Zonde van je tijd.

overVecht | 27-09-13 | 15:35

Maar intussen wel gerenommeerde onderwijs- en opleidingsinstanties het vuur aan de schenen leggen met visitaties en accreditaties. Daar wordt (terecht!) alles tot op de bodem uitgezocht. Wel genoeg lesmateriaal en lesuren voor het aantal studiepunten dat gegeven wordt? Bewijs maar eens. Kwaliteit van scripties op orde? Bewijs maar eens. Studiemateriaal actueel, correct en op orde? Bewijs maar eens. Niveau van de docenten op orde en getoetst? Bewijs maar eens. En intussen fladdert er me toch een partij bagger van die Ibn Ghaldoun school tussendoor waar de honden dus echt geen brood van lusten en dan. doen. ze. dus. helemaal. niks. totaal. helemaal. niks. nada. nop. noppes. nakka. NIKS.

Onbegrijpelijk. Ik eis een onderzoek en wel nu. Onderste steen boven en er moeten koppen rollen (niet letterlijk zoals in het lesmateriaal van Ibn Ghaldoun beschreven stond natuurlijk..... we blijven een beschaafd land).

Schreeuwmeeuw | 27-09-13 | 15:35

Feynman | 27-09-13 | 15:33 |
In dit geval was het een islamitische school, dus ik vind de mogelijkheid tot inbraak via de plafondplaten erger.

Graaf van Egmont | 27-09-13 | 15:35

Verrassend? Neen.
Noem mij drie 'overheidsinstanties' die het goed doen en waarde creëren voor de samenleving..

Fred van Ria | 27-09-13 | 15:34

@overVecht | 27-09-13 | 15:23 | + 2 -
Sniff, boeheoeoheohoehoehoeheoheohoe

Kaas de Vies | 27-09-13 | 15:33

André van Delft. | 27-09-13 | 15:29
En? Ben je nu blij?

Mark Smith | 27-09-13 | 15:33

André van Delft. | 27-09-13 | 15:29 | + 0 -
Ehh, je had de sleutel helemaal niet nodig. De leerlingen konden in het lokaal naast de kluis het verlaagd plafond op. Dan over de muur heen, die niet was doorgevoerd tot het dak, en naar beneden de kluis in.

Ik vraag me trouwens af wat ik erger vind. Een kluis die aan de bovenkant is afgesloten met losse plafondplaten of een schoolgebouw waar brandoverslag van lokaal naar lokaal mogelijk is omdat het zojuist genoemde stukje muur ontbreekt.

Feynman | 27-09-13 | 15:33

Het is toch al jaren duidelijk dat in Nederland controlerende instanties nauwelijks hun taak uitvoeren. Er zijn te weinig ambtenaren, het kost teveel geld en het levert niks op. Niks aan de hand dus en gewoon doorlopen.

Graaf van Egmont | 27-09-13 | 15:32

@overVecht 15:23
En dan met een eerste tegel komen en ik paragraseer: je verwacht het niet ...
Was je ambitie op, of, en dat verwacht ik dan weer wel, kan je gewoon niet beter?
Lutser.

Ashtrey | 27-09-13 | 15:31

de vaste tactiek bij het gecontroleerd openen van een beerput is de ellende stukje bij beetje naar buiten te laten komen. eerst veel ophef, maar naarmate de tijd verstrijkt komt er meer naar buiten met steeds minder publieke woede.en wanneer de echte shit bovenkomt, dan is de reactie: ja, nu weten we het wel. en dan glas, plas, was.
zo ook hier.
wat er op termijn nog volgt is dat de schoolinspectie niet uit labbekakkerigheid laks is geweest, maar dat er een bewust beleid achter heeft gezeten. een politieke agenda, die we ook kennen van de praktijken om stemmen te kopen in bepaalde doelgroepen. subsidies, scholen, moskeebouw gefinancierd door woningcorporaties.
maar wanneer dat publiek wordt, dan is iedereen al helemaal murw gebeukt. en zo gaat het maar door...

gooi en smijtwerker | 27-09-13 | 15:31

Ik heb de inspectie 2 weken twee weken geleden enkele vragen gesteld over Ibn Ghaldoun, bijvoorbeeld:

In het AD van 31 mei 2013 staat: Met toestemming van de gemeente is er een gecertificeerde sleutel bijgemaakt www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/article...

Wist de onderwijsinspectie hiervan?
> Nee, dit was ons niet bekend.

Zo nee, had deze kennis bij de onderwijsinspectie moeten zijn?
> Nee

Worden er vaker gecertificeerde sleutels voor examenkluizen bijgemaakt op scholen?
>Dat is ons niet bekend.

Zou bij verlies niet het slot vervangen moeten worden?
>Er bestaan hiervoor geen voorschriften anders dan dat de directeur van de school de opgaven van de centrale examens geheim dient te houden.

Houdt de inspectie hier toezicht op?
>De inspectie houdt geen toezicht op het bijmaken van gecertificeerde sleutels en het gebruik daar van. Overigens is het goed voor u om te weten dat voor zover mijn informatie strekt de diefstal niet heeft kunnen plaatsvinden als gevolg van het in het bezit hebben van een sleutel die toegang verschaft tot de afgesloten ruimte waarin de examenopgaven lagen opgeslagen.

André van Delft. | 27-09-13 | 15:29

-weggejorist-

Pork & Beans | 27-09-13 | 15:29

Onbegrijpelijk, want wie zou er nou niet happig zijn om met zekerheid bedreigingen te ontvangen van de racisme roepende leden van een inteelt cultuur?

menzo | 27-09-13 | 15:28

overVecht | 27-09-13 | 15:23 | + 0 -
Zie mijn comment van Feynman | 27-09-13 | 15:20 het was een kopietje van een tekst die al geschreven was op hetzelfde onderwerp. Je kan het beste beginnen met nadenken wat je bij PowNed of nieuws voorbij ziet komen.

Daarnaast publiceert Geenstijl op haar twitter feed wanneer er een nieuw topic is. Een service waar ik geen gebruik van maak. Dit is gewoon mijn werktempo als ik me probeer te ontspannen.

Mocht er daadwerkelijk een service zijn waar ik nog eerder me kan inlezen graag. Ik heb daarover en over mijn honorarium nog geen enkel zinnig gesprek gehad.

Feynman | 27-09-13 | 15:28

Russells Teapot | 27-09-13 | 15:21
Hamvragen stellen ies haram op een islamitische school.
Dat is het probleem.

JosVerbeek | 27-09-13 | 15:28

Ik vraag me af, als die controleurs niet eens de grootste examenfraude in de Nederlandse geschiedenis kunnen vinden na een tip.........
Hoe zal het dan op alle andere scholen met minder fraude, en zonder tip(s).....

helaas nederlander | 27-09-13 | 15:27

Tsja, politiek en bestuurlijk Nederland hebben alle handhavende instanties wel duidelijk gemaakt dat er voor dingen met de voorvoegsels "Islamtisch" , "Niet-Westers" , "Marokkaans" etc. andere regels gelden als voor de rest van Nederland, en autochtone Nederlanders in het bijzonder.
.
Denkt u echt dat de school Inspectie dit bij een Katholieke, of openbare basisschool had laten gebeuren?
.
Denkt u werkelijk dat de politie niet zou ingrijpen als autochtone jongeren de straten onveilig maakten zoals dat door Marokkanen gebeurt?
.
Denk u oprecht dat de overheid het zou toestaan dat een Protestantse voorganger wekelijks in zijn kerk zijn kudde oproept om de Nederlandse staat, de Nederlandse normen en waarden, en de Nederlanders zelf te verwerpen?
.
Echt? Nou, dan heeft u even niet opgelet de laatste dertig jaar...

Parel van het Zuiden | 27-09-13 | 15:26

Dus ze ontvingen in april een brief en wilden in juni eens op onderzoek uitgaan. Hebben die lui het ergens druk mee? Lijken verdorie wel wachttijden in de zorg.

bezemkast 1919 | 27-09-13 | 15:26

@brutus68 | 27-09-13 | 15:20
Ik denk dat ze met die docenten hebben gepraat via een tolk.

Inspecteur: "Halen uw leerlingen hun niveau?"

Tolk: "رفيـفُ الأماني وخَفـقُ الفؤادْ"

Leraar: "عـلى عَـلَمٍ ضَمَّ شَـمْلَ البلادْ"

Tolk: "Ja, alles iesj goed munier."

Inspectie:"Oké, dat is alles wat ik wilde weten."

Russells Teapot | 27-09-13 | 15:25

Is niet alleen onderwijsinspectie, ook ander inspectiediensten zijn helemaal losgezongen van de dagelijkse realiteit

Ulle Ruttelflut | 27-09-13 | 15:25

De angst om te stigmatiseren heeft weer eens een verlammende werking gehad.

Lewis | 27-09-13 | 15:25

Falend toezicht, waar hebben we dat eerder gezien?

Kopje thee iemand?

Rémy Martin ® | 27-09-13 | 15:23

@Walter Heisenberg | 27-09-13 | 15:19

Dat is echt het enige waar jij je mee bezig houdt he. Ik zal het je nog een keer toelichten.

Ook Feynman is een premium reaguurder. Wij krijgen eerder de topics te lezen zodat we alvast een gedegen tegel kunnen schrijven zodat de eerste tegels onder de topics er gewoon goed uit zien. Is beter voor de adverteerders ook. Die zien liever niet van die jankende zwitsals zoals u. Enige uitzondering is er. Premium reaguurders Bakito en Kaas de Vies mogen roepen wat ze willen in de eerste tien comments. Maar dat heeft te maken met het feit dat toch niemand dat serieus neemt.

overVecht | 27-09-13 | 15:23

Feynman | 27-09-13 | 15:18
Heb ik voor niets een wake gehouden? Lekker dan.

Strohond | 27-09-13 | 15:22

Nu is de hamvraag: zou de onderwijsinspectie ook zo gehandeld hebben als dit op een openbare school zou zijn gebeurd?

Of zouden ze alleen hun handen hiervan hebben afgetrokken, omdat ze bang waren om door de linkse media weggezet te worden als racisten en islamofoben?

Russells Teapot | 27-09-13 | 15:21

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 15:19 | + 0 -
Was niet de eerste keer vandaag. www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0... en daar krijg je dan dit soort mooie reacties op:

Feynman | 27-09-13 | 13:06
Klopt. Docenten/leraren worden gediederikstapelt met nieuwe lesmethoden (coaching!! hahaha) waar discipline het moet gaan ontgelden. Er wordt veel geld (heeeeeeel veel geld) aan inrichting gestoken terwijl op basale voorzieningen als tafels en stoelen, en vooral leermiddelen en lesmateriaal bezuinigd wordt.

Ik ging zelf vragen stellen toen ik hoorde dat er een rokersafdakje voor docenten was gemaakt voor 25.000 euro. Dat zijn 4 ijzeren palen in beton gegoten, twee multiplex met coating windschermen omheen en een aflopend golfplaten dakje er op.

Had ik beter niet kunnen vragen.
Jos Tiebent | 27-09-13 | 13:28 | niet ok!

Feynman | 27-09-13 | 15:20

Met de docenten praten? Dan moeten die inspecteurs wel de Turkse of Arabische taal machtig zijn.

brutus68 | 27-09-13 | 15:20

Van die dingen die je totaal niet zou verwachten...

*kuch*

overVecht | 27-09-13 | 15:19

@Feynman | 27-09-13 | 15:18

Zo, dat heb je snel getikt in 2 minuten...

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 15:19

Kunnen we die inspectie niet ook opheffen? Omhooggevallen leraren die maar een beetje interessant gaan doen op een ministerie voor meer salaris omdat ze ZELF faalden toen ze voor de klas stonden. Die gaan dan alleen procesmatig de boel van een afstand beoordelen, vooral op de koffie bij de rector en vooral niet achter in de klas zitten of de kinderen zelf een toets afnemen.

Ons onderwijs faalt nu op basaal opvoedkundig vlak. Daar heb je geen enkele ambtenaar in een ministerie voor nodig om het op te lossen. Ouders moeten meer structuur aanbieden en achter de docent staan en klassengrootte moeten officieel ergens op gemaximeerd worden. Twintig koters voor onbevoegde of in opleiding zijnde docenten en Vijventwintig voor bevoegde docenten. Als je ruim dertig leerlingen in een klas beukt, steel je van ieder kind een fatsoenlijke kans in deze samenleving.

Iets waar de inspectie nooit over te horen is. Geld verdwijnt op het ministerie, onbetaalbare VUT & BAPO regelingen, dure panden, dure directies en prestigeprojecten. Een complete sport, cultuur of theatervereniging binnen een slecht functionerende school is de norm. Nieuwe docenten mogen niks kosten, prakticum materiaal voor de exacte vakken ook niet.

Feynman | 27-09-13 | 15:18

Was het woord discirieminasie ook gevallen?

Vast wel.

Walter Heisenberg | 27-09-13 | 15:18

REAGEER OOK

#BREEK

TERREURDREIGING. SPAANS BUSJE MET GASFLESSEN BIJ MAASSILO - Concert Allah-Las afgelast door politie