
U hebt het gehoord, we moeten van een verzorgingsstaat naar een participatiestaat. Ja, dat is een lekker pro-actieve term om u zand in de ogen te strooien, het is newspeak voor: 'zoek het lekker zelf uit kudtburger. U betaalt meer aan de Staat en krijgt minder terug en voor het verschil draait u zelf op'. Dat is mooi klote. Daar gaat iedereen nu piswoest over zijn. De SP gaat alleen nog maar schrijnende brieven van kapotgenivelleerde omaatjes voorlezen. VVD-ers huren een illegale Pool in om veur ze te participeren. De PVV framed het als participislam. Alle gristelijke partijen blij want Jezus ♥ participeren. De Participeer vanwege de Armoede komt met een campagnefilmpje waarin Samsom zijn eigen stoepje veegt, waarna een discussie losbarst of hij nou het begrip 'eigen straatje schoonvegen' politiek heeft gemaakt. Dierenpoes aait een particibeer. Krol balen, die heeft tegen de jongere generaties lopen schoppen die zijn achterban nu moeten gaan uitlaten, wassen en voeren, succes daarmee. GroenLinks en D66 willen graag participeren maar zijn te marginaal, boeit niemand. En wij van GeenStijl komen met 5 praktische doe-tips voor huis- tuin- en keukenparticipatie. Wij participeren, namelijk.
Taal
Nederlands. Spreek het. Schrijf het. Wie geen Nederlands spreekt, sluit zichzelf buiten. Dat er veertig jaar na het begin van de arbeidsimmigratie nog altijd kleuters in groep één worden afgeleverd die niet of onvoldoende Nederlands spreken is om te huilen. Wij zijn geen bejaarde taaldinosauriërs die piepen over het vele gebruik van Engelse woorden, u zult ons niet zien taalnaziën op een buitenlander die 'die' en 'dat' niet geheel foutloos weet toe te passen maar goedverdoeme mensen, spreek Nederlands. Oh één puntje nog: 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken is heel erg. Er zijn mensen voor minder in de hel beland. MIJN. Mijn! Mijn taal, niet 'me' taal. Leer dat nou is.
Partizeurpeer
Lekker kankeren op dingen, dat schept een band. En ook is het een oer-Hollandse volkssport. Samen zeuren verbroedert. Trein vertraagd? Zoek die in zichzelf gekeerde zonderling op het perron en partizeurpeer! "
Gottegot mis ik wéér mijn aansluiting. Het zal ook eens niet he?" Op bezoek in het bejaardentehuis bij uw oude moedertje? Partizeurpeer met de families van de andere ophokbejaarden! "
Wát een putlucht. Mijnes is al zeker anderhalve dag niet verschoond. Maar uw vader riekt naar driedagenluier!" U zult zien dat partizeurperen al snel een deel van uw dagelijkse routine gaat uitmaken en u zult versteld staan van de saamhorige instemming die u zult oogsten.
Artikel 1
Deze is eigenlijk heel makkelijk: Totaalfundamentalistisch het ouwe trouwe Artikel 1 onderschrijven met ons allen. Naar de letter van de wet. "
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan." Nah! Helder, toch? En wat doen we? We marchanderen wat af met vrouwenquota, gescheiden zwemlessen voor meisjes, speciale belastingregels voor kerk- en moskeegenootschappen, beperking van andermans vrijheid vanwege religie, allerlei vormen van (zelf-)censuur vanwege correctkrampen en fatsoensstuipen, cordons sanitaires rond democratisch gekozen politieke partijen, zwartepietenhysterie. Nee, gewoon nee. Discrimineren = FOEI. Dat is helder. Stop maar met op eieren lopen en andermans kwetsgevoelens ontzien, als er ergens een bordje 'Verboden voor negers' hangt hebben we een prima wet om dat aan te pakken. En verder geen gelul. Positieve discriminatie is ook discriminatie, dus kap daarmee.
Ga roken
Participeerpret, met een sigaret! Roken is goed voor de schatkist, dus niet-rokers zijn asociale schonelongengekkies die een ander niks gunnen. Bovendien is roken op micro-niveau ook heel goed voor de participatie, want waar is het op feesten en partijen altijd het gezelligst? Juist, buiten op de stoep, in het pariahoekje voor de rokers. Als u daar toch staat, grijp dan zeker dit moment aan om te partizeurperen.
Word nationalist
Beetje in het verdomhoekje geraakt, ergens in de vorige eeuw. Ten onrechte, nationalisme is dikke prima. Mits we artikel 1 in ere houden he, zie boven. Daar ging het de vorige keer dus een beetje mis. Nu hebben we het nationalisme verkwanseld aan het voetballen, als loeiende meutes in oranje outfits HOLLAND! lallen. Zonde. Waarom zou de burger participeren aan iets wat hij meh en mwah vindt? We moeten onszelf weer awesome gaan vinden. Niet de polletiek, de NS, uw management, het weer of de files (anders kunnen we niet meer partizeurperen!) maar een diepgeworteld besef van onze Te Gek-heid, dat moet terug mensen. Als we de vrijheid die Artikel 1 ons biedt weer optimaal terugclaimen uit de slachtofferige klauwtjes van de 'discrimininisme!1!'-huilies. Als we narigheid als Volendam en kaas en molens niet meer als nationale symbolen zien maar in plaats daarvan onze vrijheid, eigen taal, cultuur en geschiedenis schaamteloos het beste ooit ever gaan vinden met ons allen. Niks mis mee. Wie Nederland ook te gek vindt en er aan wil bijdragen is welkom, wie op ons supergave Nederland wil pissen, tsssss. Gaat je niet lukken wegens wij zijn beter alsdan jullie en ga weg.
Reaguursels
InloggenKortom, verander in Amerika !
"Leer dat nou is"? Is? Serieus Nanninga, "is"...?
Ik kan kort zijn; NEEN!!!
'We zijn te gek!'
*besef in enen terug is*
@Rem: belastingstaking doe je als samenleving, dus werknemers en werkgevers. Is nadenken dan echt teveel gevraagd?
Wij als belastingbetalers moeten die Haagse geluksmachine eens uitzetten. Alles zwart verdienen. Tanken in Duitsland, daar ook even alcohol inslaan. Oma aan de boom binden zodat ze valt onder de schrijnende gevallen waar nog wel geld voor is.
's nachts maar op rooftocht naar die lieve VVD stemmers met bonussen.
Schotelcity ombouwen tot Favella drugs dealen, rijke kindertjes kidnappen. Een heel nieuw verdienmodel om het verval van de verzorgingsstaat weg te participeren. Ik ben er klaar voor.
maar hoe komt het nou dat willem de overbodige dit ineens moet uitspreken? heeft het te maken met de roemenen en de bulgaren? dat kan je toch met veel minder omhaal regelen? oh wacht even doelmatigheid is nooit een overwegingn bij de overheid. het gaat om de baantjes
@Standard | 22-09-13 | 19:33 "Leer dat nou is schrijf je dus als Leer dat nou eens"
@Annabel Je kunt het er voor dit soort mensen beter bijzeggen als iets een grapje is. Ik vind hem trouwens erg leuk.
Ik kreeg ooit een klas met kinders van 14 die, massaal, niet alleen "Je zus" maar ook "Ze zus" en "Hem ze zus" schreven.
Ik participeer met 1 pakje shag per dag. In België gekocht, want daar kost een pakje Drum 5,80, en hier 8,20. Van de aldus bespaarde 876,- op jaarbasis betaal ik mijn zorgpremie. Als u niet rookt maar wel zo af en toe met uw leasebak van de zaak voor de zaak in België moet zijn, participeer dan mee. Gooi uw kofferbak vol met rookwaar. U mag aan uw inspanningen als participant natuurlijk best wat overhouden. Dus als u voor een slof Drum (dat zijn 10 pakjes shag) in uw stamkroeg in bijvoorbeeld Utrecht 70,- vraagt dan is dat prima hoor. U wint daarmee 12,- en de koper van uw rookwaar bespaart 12,- dus samen blij.
Waar zou Nanninga eigenlijk zijn zonder positieve discriminatie?
Kok zei ooit 1x de waarheid: "socialisme is deaud". Maar toen had hij de partij moeten ophefen de lafaard.
Alles wat daarna kwam = opportunistische graaiers die woorden wisseln voor geld en wiens overtuigingen van nul en gener waarde zijn.
Bende oplichters.
hmm. Artikel 1... Wilde Pin dat niet afschaffen?!
Hear hear!
Staat u mij toe, mevrouw Nanninga; discrimineren is een ander woord voor: onderscheid maken. Dat is waarom wij in 2013 iets anders doen dan 15000 jaar geleden.
Sorry voor de dubbele post.
Artikel 1 van de grondwet. Neen! We worden niet gelijk behandeld. Voor een pasfoto moet je met beide oren zichtbaar op de foto TENZIJ je een hoofddoek draagt vanwege religieuze overweging. Scheiding tussen kerk en staat?! Vergeet het maar!
Artikel 1 van de grondwet. Neen! We worden niet gelijk behandeld. Voor een pasfoto moet je met beide oren zichtbaar op de foto TENZIJ je een hoofddoek draagt vanwege religieuze overweging. Scheiding tussen kerk en staat?! Vergeet het maar!
Als de overheid vindt dat ik meer taken van de overheid over moet nemen, dan neem ik aan dat daar tegenover staat dat ik ook minder belastingen hoef af te dragen?
Nee? Krijg dan snel de graftyfus met je participatiesamenleving, WimLex. Of ga even buiten de piste skieen met je marionetten Rutte en Samson.
Ik doe niet meer mee aan wat de staat voor mij bedenkt, al jaren niet.
Wij moeten meer als de Grieken gaan leven, zoveel mogelijk zwart werken, de staat zoveel mogelijk oplichten want werken heeft geen zin meer. Rest nog het feit dat we al eeuwen participeren met de mensen om je heen, je vrienden en familie dus, verder is er niet veel meer.
(is overal gaande)
Bakito | 22-09-13 | 20:33 | + -2 -
---
ook al is je opmerking wrs puur sarcastisch bedoeld, je maakt wel degelijk een punt.
Bilderberg + Balkenende + aanvang participatie
-
We worden dus genaaid door "rijken" der aarde.
@Baby Rasta | 22-09-13 | 21:11
Leuk dat je een meervoudT gebruikt. Nee ik hou niet zo van participeren of conformeren, daar zijn er al teveel mensen van.
Ik zeg maar zo, wanneer je zaken niet zelf kan afhandelen, is het infaam dat te verwachtten van een groep.
En wanneer je geen likker bent zoals ik, dan krijg je weerstand. Nou, dat interesseert me niet zo veel.
Ik participeer vaak. Het eten eet zichzelf niet op.
Participatiemaatschappij
- Uw zorg zal ons een rotzorg zijn.
Ongeblustekalk | 22-09-13 | 21:03 | + -1 -
Ga jij nu mensen indelen? Tja zo wordt het wel moeilijk om te participeren natuurlijk.
Ik wacht trouwens helemaal niet, dit is onder mijn niveau.
Sinterklaastip:
www.beslist.nl/products/speelgoed_spel...
@necrosis | 22-09-13 | 21:02
Het interesseert me niet of ze dik is of niet, ik vind van niet. Lutsers die daarover een opmerking maken zijn zielig.
*wacht op een hatelijke opmerking*
Ik ga dus echt geen Nederlands spreken hè. Wanneer ik geen Nederlands spreek is er vast wel een potje waaruit ik betaald ga worden, vanwege zielig. Dat is genoeg participatie dunkt me.
@Baby Rasta | 22-09-13 | 20:54
En dat geldt ook voor jou!
@Ongeblustekalk | 22-09-13 | 20:49
Nanninga is helemaal niet dik!
Dat gerucht komt van een andere website die jaloers is op haar schrijftalent....
@Mark Smith | 22-09-13 | 20:55
Dat weet ik en wat heeft dat er mee te maken. Waarom voel jij je aangesproken, je komt toch net binnen? Vertel. ;)
Ik zie alleen nog maar non-opmerkingen van bakito en supermathijs lang komen.
Is dit topic gekaapt door off topic trollen?
Zo, dat was ook niet veel soeps. En dat in mijn ééntje, kan je nagaan.
Kindergarten zooi.
@Pa Cartwright | 22-09-13 | 19:30
Zo he, goed argument man!
Ga zo door!
Ongeblustekalk | 22-09-13 | 20:52 | + 0 -
Lol!! Lefties? U weet dat verkiezingsprogramma van de PVV linkser was dan dat van de SP?
Nationalisme is voor onzekere mensen. Trots zijn op iets waar jezelf geen flikker aan hebt gedaan. Ben je dan ook trots op je dorp en is het dorp verderop een kutdorp? En op je wijk en je straat en is de rest dan van je eigen dorp dan weer kut? Nationalisme was leuk in de Middeleeuwen, toen je nog 3 uur moest lopen door de blubber om bij de volgende nederzetting te komen. En wat moeten Zeeuwen voelen? Zeeuws-Vlamingen zitten niet eens aan de rest van Nederland vast. De meesten Limburgers worden ingesloten door 2 andere landen. We leven op een drooggelegd moeras en we zijn afstammelingen van volkeren uit de UK en hoogelegen gebieden in het Oosten, dus flikker maar op met je nationalisme.
Ongeblustekalk | 22-09-13 | 20:49 | + -2 -
Wie heeft dat gezegd? Ze mag twerken van mij. www.artrenewal.org/artwork/085/85/9186...
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:50
Wat een verwijfde reactie, zo ken ik je weer. Maar iig goed dat de lefties het voor elkaar opnemen.
Het jullie al "weg met ons" gescandeerd?
Mark Smith | 22-09-13 | 20:51 | + 0 -
Kijk een beetje uit, ze gaat zo op je zitten.
Participislam LOL
Overduidelijk geschreven door een vrouw die liever een kerel zou zijn.
@ZZP-er | 22-09-13 | 19:53
Zo is dat. Misschien kun je met een olie pers wel olie halen uit eikels en andere noten (ik bedoel Quercus eikels niet Mark Rutte en consorten voor ik opgepakt word!)
Ing. eslapen | 22-09-13 | 20:49
Dat noem ik nog eens goed nieuws!
*Champagne ontkurkt*
@Ongeblustekalk | 22-09-13 | 20:49
Het is zeiken, lul
Ongeblustekalk | 22-09-13 | 20:49 | + 0 -
Pa zijn kwinkslagen zijn in ieder geval om te lachen. Heel andere koek dan de bijdragen van jouw hier.
PS: Eclatante verkiezingszege voor Merkel lijkt onafwendbaar.
www.bild.de/
Goed nieuws voor grenstankers. Over participeren gesproken.
Up yours Mark.
necrosis | 22-09-13 | 20:47 | + 0 -
De rest is bagger?
@necrosis | 22-09-13 | 20:47
Vind ik ook, hators beginnen dan meteen te zijken dat ze te dik is, ofnietdan Pa Cartridge.
@Ommezwaai | 22-09-13 | 20:47
Erger nog... D666 twee keer zo groot als de PvdA..
www.geenstijl.nl/archives/images/tient...
Supermatthijs | 22-09-13 | 20:46
Je lijkt wel een moslim..
Zeurkous!
@Nanninga
Die laatste zin is briljant!
Ach ja, het is voor sommige hier maar moeilijk te bevatten dat de PVDA gedecimeerd is tot een partijtje ter grootte van D66..
Ommezwaai | 22-09-13 | 20:43 | + 0 -
Ach, ach, één keer joodjes zeggen en je bent een antisemiet. Oftewel iedereen mag hier grapjes maken behalve ik. Diescriminasi !
@Pa Cartwright | 22-09-13 | 20:43
Krijg ik nog antwoord of niet en de enige die sneu is ben jij.
Supermatthijs | 22-09-13 | 20:36
Sinds wanneer heb jij antisemitische onderbuik gevoelens?
Achterbak | 22-09-13 | 20:38 | + 0 -
Sneeuwwitje?
@ smdyasc | 22-09-13 | 20:42
Ach kerel, zanik nou gewoon niet zo. Sneu geleuter.
@Pa Cartwright | 22-09-13 | 20:39
Wat klopt er niet aan wat hij zegt, links stuk vreten?
Achterbak | 22-09-13 | 20:38 | + 0 -
Repelparticipeeltje?
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:39
@Pa Cartwright | 22-09-13 | 20:39
Willen begrijpen en kunnen begrijpen zijn twee verschillende dingen meiden.
@ eagle_eye: Hoe wil je belastingstaken dan:
Weigeren BTW te betalen in de winkel?
Je werkgever opcracht geven om geen LB in te houden terwijl hij/zij dat wettelijk verplicht is ?
Hoe ?
Achterbak | 22-09-13 | 20:38 | + 0 -
Sinterklaas ?
@smdyasc | 22-09-13 | 20:38
Stel je 'ns niet zo aan gast.
smdyasc | 22-09-13 | 20:38 | + 0 -
Tuurlijk, ik ga ook altijd stemmen op wat de publieke omroep wil.
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:34
Peilingen zijn peilingen. Daar heb je helijk in.
Maar dat de vraag gesteld is, en 74% van de, mogelijk voormalige, PvdA kiezers dat antwoord geeft is een teken aan de wand.
Weet je wie ook kwam participeren?
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:34
De enige reden dat we met dit kutkabinet van burgerhaat zitten is dat de NPO op het laatste moment schaamteloos werd ingeschakeld om de beinvloedbare weekburger alsnog over te halen om op die destructieve idioten te stemmen.
Die participatiemaatschappij is een woord dat goedgekozen is. De oude formule, nmlk dat nederlandse lulhannessen te goed zijn om te werken en dat gaarne delegeren aan Marokkanen, die vervolgens ook niet werken, zodat de goedkope Polen en Roemenen de klussen opknappen, daar hebben we even geen zin meer in. De Nederlanders moeten de kassen in en de rest naar huis. De verzorgingsstaat moet tegen de vlakte en vervangen door een karig basisloon en minimumloon afgeschaft, die de arbeidsPARTICIPATIE aanzienlijk verhoogt. Verder moet de hypotheekrenteaftrek geleidelijk worden afgebouwd. De burgers moet worden duidelijk worden gemaakt dat ons harde tijden te wachten staan.
@Prokapitaal | 22-09-13 | 20:20
Best wel een eng begrip ja, vooral omdat er weer volslagen willekeurig invulling aan wordt gegeven. Maar, vooralsnog hou ik het erop dat we er over een maandje of 3 niets meer van horen. Beetje zoals voc mentaliteit en het normen en waarden speeltje van jp.
Bakito | 22-09-13 | 20:28 | + 0 -
Als die rijke joodjes zeggen dat hij voortaan op zijn handen moet gaan lopen omdat anders zijn schoenen te hard slijten begint hij daar direct mee.
Je loopt achter de feiten aan, Naninga.
Wij wisten dit al lang.
Goed stukje NanningGa. Nationalist zijn is inderdaad prima!
Ing. eslapen | 22-09-13 | 20:31 | + 0 -
Peilingen, voor de laatste verkiezingen zou de Pvda ook een pak op zijn broek krijgen en het bleek allemaal nogal mee te vallen. Uiteindelijk snapt iedereen ook wel dat je een kleuter met een grote mond geen pistool in handen moet geven. Wilders zijn zetels zullen wel weer vies tegen vallen.
En hier de belangrijkste regel: belastingstaking! Laat ze verrekken die vuile ambtenaren. En elke geleende euro mogen ze uit eigen zak terug betalen, of anders onteigen je ze alle eigendommen (doe ze bij ons ook). Ik wil best zelfredzaam zijn, maar dan sta ik geen stuiver meer af!
appeltjesgroeneweide | 22-09-13 | 20:30 | + 0 -
Precies, vroeger zouden een half miljoen mensen de straat op zijn gegaan. Tegenwoordig kunnen we op internet ons ei kwijt, zonder dat iemand daar last van heeft...
@Watapatja
Eens. Hier spreken alle 1ste generatie onze taal (soms met gebreken). De tweede generatie spreekt geheel onze taal.
Stedelingen beschouwen het soms als boers om maar in je eigen taal (dialect) te blijven praten. Maar het is een zegen voor degene die van buitenaf komt en zijn plekje in de samenleving wil veroveren.
Indien de goede wil er is word er dan ook voor iedereen klaargestaan.
Helaas lukt dat niet als je in je eigen taal je uitkering kan aanvragen en alleen maar mensen in je omgeving wonen die uit de zelfde uithoek zijn geimporteerd.
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:28
De PvdA heeft dat zo vaak gedaan dat 74% van de kiezers, volgens de peiling vandaag gepubliceert, niet meer weet waar de PvdA voor staat.
Een tweede D'66 zeg maar.
Waar niemand over schijnt te vallen is het lef waarmee politici zo maar even de verzorgingsstaat opheffen voor een ander vorm die beter in HUN straatje past. De verzorgingsstaat werd door dezelfde beroepsgroep - politici- kapot gemaakt door massa-integratie met gezinshereniging zodat onrendabelen konden profiteren waar anderen zo hard voor gewerkt hadden. En de burger wist nauwelijks wat er op meta-niveau voor catastrofe in gang werd gezet. De politici destijds wisten het waarschijnlijk wel maar de Ned burger kon hen toen al ook wrs niet echt boeien. Maar ja, nu met internet is god zij dank die tijd voorbij.
@ ZZP-er | 22-09-13 | 20:26
Flauw?
Dat hij zwakzinnig is? of
Dat hij woest afgevallen is?
Ing. eslapen | 22-09-13 | 20:23 | + 0 -
De wens op het pluche te blijven zitten kun je ook zien als je verantwoordelijkheid nemen. Maar dat doet geen enkele partij ten koste van alles.
Supermatthijs | 22-09-13 | 20:23 | + 0 -
Als zijn joodse geldschieters het opdragen, doet ie dat.
@Nannnga
"Oh één puntje nog: 'me' als bezittelijk voornaamwoord gebruiken is heel erg".
Dat is waar (hoewel ik het verschil niet weten tussen mannelijke, vrouwelijke en onzijdige lidwoorden met bijbehorende voornaamwoorden ook best wel erg vind), maar wat ik nog het aller aller aller aller aller aller aller aller allerergst vind, is het gebruik van het werkwoord zijn als bijwoord.
Ga is deaud. De heer of mevrouw Ga is overleden.
Participeren. Da's vooralsnog bejaardenbingo op staatskosten. Dus.
www.volkskrant.nl/vk/nl/6235/Martin-So...
Benjamin Barber heeft gelijk.
Voor degene die niet weten waar ik het over heb: www.ted.com/talks/benjamin_barber_why_...
Pa Cartwright | 22-09-13 | 20:18 | + -3
Beetje flauw he ?
@ Supermatthijs | 22-09-13 | 20:20
Aviator op de giechel; kijk mij 'ns kool wezen. En extra vet.
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:19
Ik begrijp het wel degelijk.
Je moet echter de wens om op het pluche te blijven, en daardoor concessies doen, niet verwarren met voortschrijdend inzicht.
Bakito | 22-09-13 | 20:15 | + 2 -
Je hebt zoals gebruikelijk gewoon gelijk. Wedden dat hij over een jaar of 20 als islamiet door het leven gaat ?
Baby Rasta | 22-09-13 | 20:18
Even simpel, met participeren wordt bedoelt dat de overheid al zijn (kern)taken het liefst zou willen afstoten en wil privatiseren. Om vervolgens u en mij de rekening hiervan te presenteren in de vorm van fors meer belasting afdrachten.
@miko | 22-09-13 | 19:48
"Fuck de accijns!" ???
Liever niet; voor je het weet krijg je er een nieuwe bij.
Pa Cartwright | 22-09-13 | 20:18 | + 0 -
Lol ! En daar kunnen bepaalde iemanden dan weer een voorbeeld aan nemen.
Ik kan niet lachen om dit topic.
Het onderwerp participeren is nl. bloedserieus gemeend door "onze" politici.
Let maar op, het een na het ander wordt gesloopt of inkomensafhankelijk gemaakt.
Ik ga binnenkort een langgg tijdje weg uit Nederland.
Zoek het maar lekker uit met jullie linkse en allochtonenbende.
Ik pas.
-weggejorist-
Testiculus Particimus: Rutte of Samsom
Lekker participeren doen die oranjes.
Ing. eslapen | 22-09-13 | 20:15 | + 0 -
Je wil het gewoon niet begrijpen hé ? Dan is het voortschrijdend inzicht. Zo moeilijk is het toch allemaal niet ? Maar zonder gekheid, je hebt wel een punt. We praten te snel, zeker bij de Pvda, over draaien terwijl veranderde inzichten gewoon heel normaal zijn. Zelfs bij Geert.
Goed. Ik werd dinsdag wakker uit een roes en ik hoorde mensen spreken over participeren. Kan iemand mij uitleggen wat dat echt inhoudt? Ik ben een paar dagen verder, maar begrijp nog steeds geen reedt wat dat participeren inhoudt.
Labia Particimus:
Vrouw die zich onbaatzuchtig inzet voor het welzijn der dieren terwijl de hele maatschappij om haar heen wordt gesloopt (i.e. Mw. Thieme)
@ Ing. eslapen | 22-09-13 | 20:11
Wilders is zwakzinnig. Maar wél fors afgevallen. Dat dan weer wel.
Supermatthijs | 22-09-13 | 20:13 | + 0 -
Wilders is gewoon traag. Linkse activisten riepen 25 jaar terug al dat de EU een neoliberaal complot is.
@Supermatthijs | 22-09-13 | 19:56
Hypocriet.
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:13
Zoiets als, wel JSF geen JSF wel JSF....
Homo Particimus:
een mens dat zich onbaatzuchtig inzet voor anderen, ongeacht zijn/haar eigen gezondheid en financiën, die vervolgens met zichzelf vermenigvuldigende belastingen geconfronteerd wordt, zodat den Staat zijn geld kan uitgeven aan strijkjagers en hulp aan al Quaida in Syrië
smdyasc | 22-09-13 | 20:06 | + 0 -
Ik hoop het niet! Ik hoop vooral ook dat CDA en D66 de fout maken door PVVDA te gaan steunen, want die 2 partijen zijn serieus een gevaar voor ons land en moeten vervaagt worden. De volgende verkiezingen kan wellicht laatste kans zijn om het tij te doen keren in Nederland, anders kan het te laat zijn..
Ing. eslapen | 22-09-13 | 20:11 | + 1 -
Dat was gewoon draaien.
@Supermatthijs | 22-09-13 | 20:10
Wilders is van voorstander van de EU naar tegenstander gegaan.
Voortschrijdend inzicht ;)
Ing. eslapen | 22-09-13 | 20:09 | + 0 -
Je zou het veranderen van ideeën ook als voortschrijdend inzicht kunnen zien. Alleen de echt groten kunnen dat.
Ommezwaai | 22-09-13 | 20:07 | + 0 -
Jazekers, maar niet te veel verklappen hè.... ;)
Bakito | 22-09-13 | 20:06 | + 0
Gij zijt meer filosoof dan drinker dus..
@smdyasc | 22-09-13 | 20:06
Ik wou het draaien van de PvdA vergelijken met een gyroscoop.
Een gyroscoop is echter stabiel.
Ik heb geparticipeerd... ben nu maar geëmigreerd
Bakito | 22-09-13 | 19:52
Ik doe veel ideeën op in de landen waar ik kom.
Het kan allemaal zo simpel, beter en sneller.
Het kan veel slechter, maar ook zoveel beter!
-weggejorist-
@ Bakito 20:01
Zal ik dan maar niet over die saunabezoeken van jou beginnen?
Eigenlijk ben ik het wel eens met een oproep tot participatie. Niet zoals het duo Diederutte het voor ogen heeft, maar toch.
Voor zover ik het kan inschatten kan dit land wel een paar hockey moms en dads gebruiken die verder kijken dan hun stoep.
Telefoonlijstjes van alle buren in geval van onraad. Meer sociale cohesie. Mini-petities tegen asociale bewoners bij woningbeheerders, waar iets mee wordt gedaan. Dat werk.
Geef buurten, straten en dorpjes kleine stukjes macht en invloed terug. Laat als overheid zien dat het bejubelde participeren iets feitelijks oplevert.
Pas dan zullen mensen vertrouwen krijgen en op grotere schaal participeren. Misschien eens een vrijwilligers-klusje doen of zelfs gemotiveerd raken (wederom) deel te nemen aan de arbeidsmarkt. Zekerheden heb je niet, maar lukraak roepen "participeren maar jongens" tegen een groep die tot op het bot gehospitaliseerd is. Dat gaat zeker niet werken.
Ing. eslapen | 22-09-13 | 19:56
PVV-Dutch | 22-09-13 | 19:57
Morgen kunnen we weer een draai van de PvdA verwachten naar parasiteren gaat voor participeren, zo wint de Samson-idioot zijn kiesvee weer terug.
ZZP-er | 22-09-13 | 20:04 | + 0 -
Zelden. Onlangs wel het perfecte bier ontdekt. Als je er open voor staat, ontvouwt het pad zich als een weg.
Ja dag, ieder voor zich en God voor ons allen! Dikke doei aan de afvallers in de ratrace ...
Doe is gek en doneer 2 euro!
Bakito | 22-09-13 | 20:01 | + 0
Jij drinkt zelf niet?
eerstneukendanpraten | 22-09-13 | 19:59 | + 0 -
Het is een wonder dat jij je ooit hebt weten voort te planten.
Krant!
Baby Rasta | 22-09-13 | 19:58 | + 0 -
Dat zal ze fijn vinden lijkt me.
Ik vind het dagelijks nuttigen van Nederlandsch bier ook een fijne vorm van participeren.
Wat heb je aan participeren als het overgrote merendeel bang is om elkander te corrigeren. Deze man participeert al zijn hele leven, pikkies over de balie getrokken bij een overval; gozer een halve meter de lucht in gestoten omdat ie een meidje ongewild betastte en tal andere voorbeelden. Ik bedoel, dat is toch wel de kern, voor elkaar opkomen.
Supermatthijs | 22-09-13 | 19:56 | + 0 -
Ik stuur hierbij een twerk verzoek naar Annabel.
Oh kut, jullie zijn snel man!
Lachen mensen: www.telegraaf.nl/binnenland/21911402/_... <- ! LEZEN!
@luisindepels | 22-09-13 | 19:55
Hier is de foto...
www.at5.nl/imgcache/0/09fd2c75c59d7061...
Pa Cartwright | 22-09-13 | 19:51 | + -2 -
Niet allemaal Annabel plagen met haar ongemak. Daar worden de vrouwtjes onzeker van.
Yes, nog een lijstje! Nog even en jullie zijn buzzfeed.
nos.nl/tekst/554168-partijbureau-van-p....
Bij de PvdA zijn ze alvast begonnen.
Wie A zegt moet nus zeggen.
miko | 22-09-13 | 19:48 | + 2 -
Lijkt me leuk: ik heb nog wel een destilleerketel op zolder liggen.
En zelf brandstof maken uit slaolie moet ook kunnen. We moeten weer creatief worden.
Ommezwaai | 22-09-13 | 19:49 | + 0 -
Nee, gaat goed met de zaken. Anticiperen i.p.v. als een sitting duck wachten tot de politiek je oplossingen op een presenteerblaadje komt aanbieden. Initiatief en creativiteit wordt beloond, dat blijkt.
En jij moet ook eens stoppen met zwelgen in je ellende en slachtofferrol. Opstaan en doorvoetballen godnondeju!
@ZZP-er | 22-09-13 | 19:49 Aan dat soort liederlijk vermaak waag ik me maar niet, neem het zo van je aan. Klasse.
En afvallen.
Ook belangrijk.
@ZZP-er | 22-09-13 | 19:49
Het Friese volkslied?
@ Fopspeen | 22-09-13 | 19:48
Onvermijdelijk. Echter is het aan de ouders om dat scherp in de gaten te houden.
@miko | 22-09-13 | 19:48
Hier alvast wat extra info
home.zonnet.nl/nvvoorst/
In GB wordt men wakker indien men de UKIP kiest.
www.youtube.com/watch?v=cxMtT-5svsk&am...
@Ashtrey | 22-09-13 | 19:46
Jij hebt een overdosis Droomboek gelezen.
Not Muhammad | 22-09-13 | 19:35 | + 6
Ga eens naar een thuiswedstrijd van SC Heerenveen, daar wordt elke keer bij de aanvang van de wedstrijd het volkslied gezongen.
Bakito | 22-09-13 | 19:35
Ben jij nu eindelijk ook zelf de sigaar?
Valt tegen zeker?
Weet je wat ook triest is? Die kindertjes die niet of nauwelijks Nederlands praten op de kleuterschool onevenredig veel aandacht vragen qua lestijd om het wel enigszins te leren (ten koste van overige leerlingen) en de "manieren" cq culturele waarden & normen waarmee ze zijn opgevoed.
Participeer samen tegen de overheid.
Ga zelf drank stoken.
Fuck de accijns!
Ashtrey | 22-09-13 | 19:46 | + 0 -
Hoera!
"Leer dat nou is" LOL
Watapatja | 22-09-13 | 19:37 | + 3
Jij was me voor!
Particileer maatschappij. Sta open voor elkaar en voor het leren van elkaar en van onze rijke historie en van alles dat ons tot deze ongekende hoogte heeft gebracht.
Wees trots, leef en laat leven en alles zal goed komen.
Een hoera van Nederland, mijn land.
Hoera!
Maar goed, al die moeilijke woorden... Laten we eens een paar eenvoudige vuistregels gaan hanteren.
.
Nederlands geld wordt ingezet ten behoeve van Nederlanders, Nederlandse belangen, en Nederlandse behoeften.
.
Leven in Nederland betekent leven binnen de kaders van de Nederlandse rechtstaat.
.
Nederlandse volksvertegenwoordigers spannen zich in voor de Nederlandse bevolking en, conform hun eed, voor de onafhankelijkheid en soevereiniteit van Nederland.
.
Zet maar op een A4-tje en nagel die op de toegangsdeur van de Tweede Kamer!
Bedoelde je nou participeren of parasiteren?
Participeermaatschappij. Een begrip met net zoveel inhoud als "tsjakka!" Geen dus.
Verzorgingsstaat betekende geld geven, zodat de overheid voor/namens jou participeert, toch?
Verantwoordelijkheid terug bij de burger? Prima! Vingers uit mijn portemonnee dan aub!
Ik meld me aan als participatie vrijwilliger.
Ik blijf het maar lezen als parasiteermaatschappij.
Wel grappig dat het woord participeren losgelaten is door de Haagse idiots en dat de media hier een verschrikkelijke hype van maken, het betekent niks. Mensen werken zich al een slag in de rondte of halen hun gratis zak geld, de vrijwilligers zijn eeuwig met anderen bezig en de toeristen met een eeuwig durende verblijfsvergunning zijn al dik aan het participeren onder leiding van de hulpindustrie.
Moe wordt je ervan.
-weggejorist-
Ieder voor zich! Helemaal mee eens! Maar dan stop ik ook met belasting betalen.
Geweldig stuk, petje af. Een gezonde dosis warme nationale gevoelens zou dit land geen kwaad doen. Hang die vlag eens wat vaker uit, leer het volkslied, zing het wat vaker en verdiep je eens in de fantastische geschiedenis (VOC, New York) plus bedrijfsleven (Unilever, Philips, de baggerboeren, watermanagent en landbouwtechniek in kassen).
Nederland is een (middel)grote jongen in game-design en heeft een marine waar je trots op kan zijn.
Het Nederlands wegennet staat in de top 5 van veiligste ter wereld. Op een paar verdwaalde figuren na gelooft bijna niemand in God, Allah of welk ander evident verzinsel.
Enfin, Nederland is het redden en houden van wel waard inderdaad.
En voor onze politici geld het "participeren" natuurlijk dat ze jouw wat geld toestoppen om ook even bij hun moeder langs te gaan als jij er toch bent op de uren die je bent moeten stoppen met werken om jouw moeder eten te geven en te wassen. En als je dan je baan kwijt raakt omdat je baas het niet goed vind dat je later begint, smiddags een uur weg bent en geregeld andere uren vrij moet hebben om "te participeren" dan hebben onze politici en hun elite vriendjes nog wel wat andere karweitjes die je bij hun in huis kunt komen doen.
Aardig betoog mevrouw Nanninga maar u bent effe de allereerste voorwaarde vergeten:
Installeer een constitutioneel hof.
"Leer dat nou is"......
Leer dat nou EENS!!!!!!!!!!!!!!!
Taalhoeren
trippert | 22-09-13 | 19:29 | + 0 -
Tenzij je uitkering wordt stopgezet en je aan de bak moet.
De Haagse Europese participatie laat zich tegenwoordig makkelijk vertalen als collaberatie...
-weggejorist-
Leuk verzonnen en zo. Maar leer zelf verdomme ook de Nederlandse taal.
Leer dat nou is schrijf je dus als Leer dat nou eens.
Dus niet IS maar EENS. Leer dat nou eens!
Ze verdienen een stelletje keiharde particimuilperen.
Op het platteland hebben we het participeren altijd in ere gehouden, je ziet hier dan ook enkel verdwaalde islamieten, ambtenaren of Moelanders.
Mijn maatschappelijke patricipatie zal toenemen naarmate mijn belastingparticipatie afneemt...
Is het participatieverbod dan opgeheven?
Regel 6: Val eens af.
Nanninga
Sorry Nanninga, ik doe aan hun participeer niet mee.
Participatie aan remigratie, het land zou er zo op vooruit gaan.
Als Samsom en Pechtold meer in de maatschappij participeren, leren zij eindelijk wat werken is.
De tiefus met participeren.
Participeren in NL is niet meer dan het camoufleren van de afbraak van het oude Nederlandse model van elkaar helpen d.m.v. veel zaken collectief regelen.
Het oude model werkt niet meer dankzij de lafheid van onze politici die Brussel geen Fuck You durven te geven.
Uiteindelijk zullen veel banen overgenomen worden door vrijwilligers. Zie nu al de achteruitgang bij nieuwsredacties waar men schaamteloos vraagt naar een stagiair voor 38+ in de week, HBO etc etc.
Dit nu accepteren is Nederland kapot maken. Echt tief op met participeren.
Ik wil best participeren, maar doe dan ook meteen even een flat taks invoeren.
De overheid wil minder voor ons doen, wij minder betalen. Simpel toch?
Nu is het omgekeerde het geval. De overheid doet steeds minder voor ons en wij betalen steeds meer.
#blijfeensvanmijngeldaf
Regel 6: Indien u geen baan heeft: ga direct terug naar het land van herkomst ga niet langs het UWV en ontvang geen extra gratis geld.
Excuses voor de dubbelpost. Reaguren en twitteren tegelijk, ik moet dat niet doen, qua man en multitasking.
-weggejorist-
Artikel 1: de overheid discrimineert burgers op bezit en inkomen.
REAGEER OOK