Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Victimologe victimiseert slachtofferjeugd

esmahlahlah.jpgAh, Esmah Lahlah mag weer even. Eerder schreven we al over haar fopwetenschappelijke bontkraagjesduiding, gretig overgenomen en verspreid door de GoedVolkbode. Nu haalt ze weer het nieuws met een blurbje: mishandeling in Marokkaanse gezinnen wordt onderschat, en als we de draaideurpoppedijntjes nu niet subiet als slachtoffer gaan beschouwen komt het nooit goed met die arme biculturele kansenkindjes. Heilige Diederik Stapels met extra Roos Vonk in een sprookjesbos, wat is er gebeurd met onze wetenschap dat wij de meninkjes van een gehoofddoekte mevrouw die zich 'victimologe' noemt, serieus nemen? Criminelen zijn eigenlijk slachtoffers, sja, wat denkt u dat een islamitische victimologe anders zou zeggen dan? Is zo'n slachtofferlap om het bolletje niet al een reden om te zeggen "Hee kijk, Stockholmsyndroom, komt geen zinnig woord uit als het om Marokkaanse probleemjeugd gaat." Een victimologe verdient LahlahlahGELD aan het slachtofferschap opdringen aan haar subjecten, dus het móéten wel slachtoffers zijn. En ja, het is relevant dat ze moslim is want haar positie ten opzichte van de mannen die ze onderzoekt is per definitie gecompromitteerd door hun gedeelde religie, waarbinnen zij een ondergeschikte rol heeft. Het enige slachtoffer hier is de wetenschap, elke keer als iemand zulke kwakzalverij serieus neemt sterft er ergens een onschuldig stukje ratio. We moeten Marokkanen juist meer criminaliseren: de ouders die hun kinderen mishandelen moeten vervolgd worden. En de focus van de overheid ligt inderdaad op probleemgedrag, daar spreekt Lahlah per ongeluk toch ware woorden. Laten we dat vooral zo houden.

Reaguursels

Inloggen

Zoals Hans Teeuwen treffend verwoordde:
Lahlah, geld!

Wamoje | 11-09-13 | 09:17

Er zijn twee oplossingen. Of Marokkaanse ouders stoppen met hun kinderen slaan - maar dat gaat toch niet gebeuren - of wij passen ons aan aan hun cultuur: politieagenten, leraren enz. gaan Marokkaanse kinderen die zich misdragen OOK slaan - dat zouden de Marokkaanse ouders zelf graag willen.
Wat want blijkt: als je leraar bent, krijg je lezingen waarin je hoort dat Marokkaanse ouders van Marokkaanse ettertjes leraren smeken om hun kinderen asjeblieft te straffen als ze "stout" zijn - en we weten wat ze onder straffen verstaan - omdat andere dingen niet helpen. De kinderen zijn immers gewend aan lijfstraffen en hebben geleerd dat alles waar je niet voor wordt geslagen, dus mag.
Ter informatie voor wie niet in de onderwijswereld thuis is: als een radeloze, boze leraar een Marokkaans stuk tuig een keer per ongeluk een klap geeft (leraren zijn ook mensen, dus dit komt voor), gedraagt heel Marokko in zijn klas zich voortaan voorbeeldig.
Uiteraard is er ook een tussenweg: je kinderen en je leerlingen andere straffen dan lijfstraffen geven. Maar ja, ook dat doen scholen niet he. Misdraagt iemand zich tegen een leraar, dan gaat de directie (alleen maar) met die leerling praten en krijgt de leraar het verzoek om hetzelfde te gaan doen. Want je moet ze wel resprecteren, dat is bij deze kids heel belangrijk, en straf geven is geen respect tonen...

huh, ian? | 11-09-13 | 01:37

@Zatkniss | 10-09-13 | 16:22 | + 5 -
Ze wonen er inderdaad al een lange tijd... Misschien is het iets aangescherpt.

Ja, vreemdgenoeg doet Zwitserland wel iets goed waar door ze alleen maar hoogopgeleide mensen naar binnen halen en mensen die geen herrie schoppen.

Ook gaan zéér veel 'nieuwe wetten' eerst via de stem van het volk alvorens ze worden aangenomen of afgewezen. Kan je van Nederland niet (meer) zeggen...

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 23:27

@smarties niks tralala studie want ontwikkelings psychologie is een gerenomeerde studie, en haar promotieonderzoek geeft oorzaken aan en zijn geen goedpraters. Maar het is natuurlijk veel leuker mee te huilen en tieren met ana_lellebel_ dan kritisch de bronnen op te zoeken. Daar heb je pas succes mee (Op GS tenminste)

peter1953 | 10-09-13 | 22:16

Moslims zeggen altijd in vrije wil te geloven... totdat het om hun eigen probleemgedrag gaat. Dan is hun hele handelend vermogen ineens het gevolg van hun 'sociaal-economische positie'.
Het wordt zo tot in den treure gereduceerd naar dit abstracte sociologische concept, dat het niet lang meer duurt of een Marokkaanse jongere is geen Marokkaanse jongere met een geweten meer maar een 'sociaal-economisch ongelukkig gepositioneerd persoon'.

jeanmondo | 10-09-13 | 21:43

A. Nanninga, de haatvrouwmetbaard van GS. En al die min kudos just make my case!

7anPau1 | 10-09-13 | 21:12

-weggejorist-

claener | 10-09-13 | 20:39

-weggejorist en opgerot-

m.rotten | 10-09-13 | 20:06

Kijk, dat je met enige scepsis kijkt naar zo'n onderzoek, prima. Maar dat doet A. Nanninga niet. Het hele onderzoek kent ze niet. Ze gaat af op een berichtje uit de Telegraaf. En zelfs dan komt ze met niet 1 argument. Haar tegenstander is moslim en draagt een hoofddoek, dus waarom verder ook maar iets beargumenteren en motiveren toch? En de oh zo kritisch, zelfstandige, hoog opgeleide GS-goegemeente joelt weer trouw met haar mee als altijd als een diepgelovige zombies met hun iman, dominee of priester. Bij zoveel fanatisme en blinde domheid moet ik hier aan denken en nee, A. Nanninga doet me niet aan Riham denken. m.youtube.com/watch?v=z2rL6NDoyKg&...

7anPau1 | 10-09-13 | 19:01

Hoe je het ook went of keert, ieder gedrag heeft een oorzaak, en dan kun je twisten wat de oorzaak is, maar als feitelijk is bewezen dat 60% van deze gevallen mishandeld is, ben je de realiteit verloren als je dit niet aanpakt. Of wou u verdedigen dat Marokkaanse jongeren een betere toevoeging zijn aan deze maatschappij als ze thuis mishandeld worden? Je kunt toch niet eerlijk denken dat deze jongeren dit gedrag zelf bedenken? Dit komt bij opvoeding vandaan.

Kapt. Kip | 10-09-13 | 17:56

Het lijkt me waarschijnlijk dat kindermishandeling meespeelt in het veroorzaken van crimineel gedrag.

De denkfout die mw. TinkyWinky maakt is dat het daarom verkeerd is om crimineeltjes als crimineeltjes te behandelen. De politie heeft al veel te weinig respect, moet dat nog minder worden? Bovendien, onschuldigen worden het slachtoffer van hun misdragingen, en daar bestaat geen excuus voor, ook geen moeilijke jeugd.

Russells Teapot | 10-09-13 | 17:47

Marokkaans slachtoffer gedrag? Zal wel een incidentje zijn.

nare baas | 10-09-13 | 17:25

Het ergste is dat iedere islamitische gek die denkt dat hij de waarheid kent een (hoofd) podium krijgt bij de 'vooralgoedvoorzichzelfgutmensch'.
.
Vanavond dus ook bij Clitteman & Witteman

donjon | 10-09-13 | 16:53

@overVecht | 10-09-13 | 14:53
Tis dan ook een Gleufdier.

plaszak | 10-09-13 | 16:44

Laat ik dan gelijk maar met de deur in huis vallen: velen in dit land hebben minder verplichtingen dan het koninklijk paar. En zo lang dat stand houdt, wordt iedereen daar slechter van. Iets met een overvolle mand met appels. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen (Nederlands woord, errug moeilijk)?

Oude Koekjes | 10-09-13 | 16:43

Zit wel wat in wat ze zegt. Ik zeg: bij de besnijdenis gewoon meteen de zaadleiders door: kindermishandeling opgelost.

lieve | 10-09-13 | 16:41

peter1953 | 10-09-13 | 15:16 |
Op een tralala studie. Zij gaat met dit gezwets geen Euro voor dit land opleveren. We hebben teveel van dit soort mensen in NL. Een goede hongerwinter, van een jaar of 10, zal haar capaciteiten haarscherp blootleggen.

Smarties | 10-09-13 | 16:39

Dit land is verrot tot de kern.

De Aarsonaut | 10-09-13 | 16:34

Het is toch al lang bekend, dat in Marokkaanse gezinnen geweld plaatsvindt. Dat is echter geen excuus voor crimineel gedrag. Wanneer wordt er eens gehandeld volgens Nederlandse maatstaven?

Rik80073308 | 10-09-13 | 16:34

drs.Nee | 10-09-13 | 15:02 |

Ja, als 60% stelselmatig hun kinderen mishandeld dan kunnen we hen veroordelen wegens "lidmaatschap van een criminele organisatie".

Minister van Staat | 10-09-13 | 16:33

@Kaosu | 10-09-13 | 15:39
Volgens mij plempte ik exact het tegenovergestelde. Vaker moeite met begrijpend lezen?

Ven1V1d1V1c1 | 10-09-13 | 16:31

Besmet zijn met het kopvodvirus én schrijven over de eigen biotoop. Objectief bezien voelt dat niet goed.

natte krant | 10-09-13 | 16:26

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:37 | + 1 -
Ik woon en werk tegenwoordig in Zwitserland. Hoe het vroeger in CH ging weet ik niet maar sinds de schengen akkoorden en de daaruit voortvloende personenfreizugigkeit mag je in CH zoveel paspoorten hebben als je wilt. Ik kijk als ik dit schrijf uit op een kollega met een NL en CH paspoort. Vroeger was CH erg streng maar is nu niet meer zo. Wel valt me op dat hier de hoog opgeleide buitenlanders naar toe komen. Zelf woon ik in een deel van Zurich met wel 50 nationaliteiten incl moslims en ik kan er geen slecht woord van zeggen. Dat kan dus ook, maar de Zuricher StaPo is wat anders dan de NL politie. Ik zie trouwens regelmatig Bulgaarse en Roemeense auto's hierstaan maar dat zijn dan nieuwe audi's A8, 7 series BMW en mercedes S-klasse. Een goed en streng beleid schijnt andere buitenlanders aan te trekken

Zatkniss | 10-09-13 | 16:22

Ik doe maar weer eens een tevergeefs huwelijksaanzoek aan onze Annabel.
Verder mis ik de uit ons land gepeste Ayaan Hirsi Ali altijd enorm als de LahLahLahtjes weer eens hun onbenullige zegje doen.
Ayaan had wel een idee uit welke mindset al dat Middeleeuwse gemishandel van kinderen voortkwam....

Peyronie | 10-09-13 | 16:22

victimologe: is dat net zo iets als arabiste. Met al die fancy namen kun je volgens mij heel wat soepsidie binnenhalen.

wallenberg | 10-09-13 | 16:16

Kom op Marokkanen! Kom uit die slachtofferrol en wel direct. Ik heb het uit betrouwbare bron dat jullie er straks niet meer toe zullen doen, jullie worden yesterday's news, obsolete! Want er wacht een hele nieuwe generatie oost-europese profiteurs die jullie qua criminaliteit zullen overtreffen. De knuffelpolitiek voor marokkanen zal dan komen te vervallen. De Roemeense speeltjes beloven heel wat voor te stellen, exotische Bulgaren idem dito. Cous cous kennen we nu wel...

the uninvited guest | 10-09-13 | 16:13

Wat moeten wij hier mee?
Stuur het maar door aan de imams en beroepsallochtonen in Nederland. Hun probleem!

Islamofiel | 10-09-13 | 16:12

@Pa Cartwright 16:03
Nee natuurlijk niet.
Ik neem mezelf niet zo serieus, hoezeer mijn omgeving dat ook wil. Dat is de waarheid, serieus (voor een keertje).

AshleyJ"Ash"Williams | 10-09-13 | 16:09

rara | 10-09-13 | 14:57 |
Heb je daar ook argumenten voor?

kicktherabbit | 10-09-13 | 16:08

Misschien is dit ook de verklaring van het onverklaarbare hoge aantal kindergraven op de islamitische begraafplaats.Zoals in die docu over islamitisch begraven werd vermeld.

arlen | 10-09-13 | 16:05

malang | 10-09-13 | 15:58 |
Het zal één van de factoren zijn. Voldoende voorwaarde is echter de vraag, noodzakelijke voorwaarde is zelfs twijfelachtig, als je het mij vraagt. Veel Mocro's komen goed terecht (zou wel erg toevallig zijn als geen cvan hen mishandels is geweest), en veel kindjes die nooit geslagen zijn hebben zich ontpopt tot raddraaiers, kopschoppers of wat voor ongedierte dan ook.

Schoorsteenveger | 10-09-13 | 16:04

@ AshleyJ"Ash"Williams | 10-09-13 | 15:57
Ik was in de vooronderstelling dat jij zo eens wat krabbelen op GS evenmin serieus nam. Moet ik mij zorgen maken?

Pa Cartwright | 10-09-13 | 16:03

nou nou, ik vind er best wel wat voor te zeggen dat het slachtoffers zijn. namelijk een virus, geheten islam, dat de hersenen heeft aangetast en tot persoonlijkheidsstoornissen leidt. zodra je religie als een ziekte ziet, kan je de patient ook gaan behandelen. dan kan je er ook van verzekerd zijn dat 95% van de criminaliteit verdwijnt. gewoon eens ophouden van jongs af aan dagelijks te roepen dat je een herrenvolk bent, dat nederlanders dood moeten en dat het wereldbeeld uit de bronstijd de waarheid is. als er ouders waren die hun kinderen dagelijks voorhouden dat elvis presley nog leeft en daarom vereerd moeten worden, zouden deze ouders met jeugdzorg in aanraking komen. roepen je ouders dat een pedofiel uit het verleden de grote roerganger is, en dat je vooral moet stelen van anderen, dan is het ineens in orde. de wetenschaps is hier slachtoffer, maar ook al die mensen die zichzelf dagelijks voor de gek houden met een niet bestaand vriendje en anderen daarmee het leven zuur maken. die ziekte is in het westen redelijk onder controle gekregen. in andere delen van wereld heeft zij nog dodelijke kracht.

minimá-armezusvan.. | 10-09-13 | 15:58

Ik heb 22 jaar midden in een meaucreau-wijk gewoond (in Leidon, de Slaaghwijk) en het klopt wel dat meaucreau-kindjes vaak mishandeld worden, tot zeer schrijnende situaties aan toe. Maar om dat nu als verklaring te geven voor het stelselmatige wangedrag van de kansenjongeren...... dat gaat me wel wat te ver.

malang | 10-09-13 | 15:58

@Pa Cartwright 15:49
Ik lees altijd de waarheid zelfs als de waarheid niet verkondigt wordt. Dat zou je onderhand wel moeten weten, onderschatting van anderen ligt bij zelfoverschatting immers altijd op de loer.
Niet dat ik je niet waardeer,
en af en toe wat van je leer,
lees ik je verwrongen cynisme keer op keer,
de waarheid doet soms zeer,
toch kijk ik op niemand neer,
en nu jij weer.

Haha. Kusjes.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-09-13 | 15:57

Ik zou de victimologe graag eens horen over de man die een achtjarig meisje uiteen heeft gereten. Wat heeft die arme man wel niet in zijn jeugd moeten doormaken?

Djong | 10-09-13 | 15:57

Juffrouw Lahlah's onderzoekje lijkt verdacht veel op het onderzoek van de man met hoofdpijn. Hij probeerde achter de oorzaak te komen en vond uit dat hij na het drinken van 10 whiskey-cola koppijn kreeg. Dus dronk ie maar bacardi-cola. Weer koppijn. Dan maar jenever-cola. Weer koppijn. Zijn conclusie: van cola krijg je koppijn. Doet mevrouw Lahlah ook: Marokkaanse, ongeletterde, religieus geperverteerde papa's slaan hun kinderen en die groeien op voor galg en rad. Komt door de lel voor hun harses. Tuurlijk, heeft niks met de achterlijkheid van pa en zijn religie te maken. Controlegroepje geweest met b.v. refo's, mevrouw Lahlah? Die tuchtigen hun kroost ook met de regelmaat van de wekelijkse preek. Zijn hun kinderen ook significant vaker zo fijn crimineel, haatdragend naar hun omgeving, volstrekt asociaal, seksistisch en gewelddadig??

BozeKater | 10-09-13 | 15:57

Met zo'n achternaam hoef je alleen nog maar de vingers in de oren te stoppen. Scheelt toch weer!

NACademicus | 10-09-13 | 15:57

Koninging Beatricks | 10-09-13 | 15:19 |
Balzakius | 10-09-13 | 15:33 |

zeker, maar de vraag blijft staan: wat heeft Nanninga gedaan? huishoudschool?

peter1953 | 10-09-13 | 15:56

Wacht effe. Dus die bontkaarjes worden massaal mishandeld door hun ouders? En het zijn de overheid en de hulpverlening die hier de oplossing moeten gaan brengen? Terwijl diezelfde overheid en diezelfde hulpverlening als het om andere kwesties gaat stelselmatig op afstand worden gehouden? Want cultuur, want religie?
Nee zus, als je die bovenmatige mishandelingen wilt tegengaan, dan zal de boel opengebroken moeten worden in plaats van dichtgetimmerd, dan zal er werk gemaakt moeten worden van wat wij verstaan onder integratie! Interventie op bestelling, gefilterd en gekanaliseerd, verstikt en gesmoord, platgedrukt onder een veelheid van taboes gaat gewoon niet werken. Je zult er zelf iets voor moeten doen.

Schoorsteenveger | 10-09-13 | 15:56

Mevrouw praat niets goed, ziet en erkent het probleem en geeft aan waar de oorzaak zou kunnen liggen en die zoekt ze binnen de cultuur van hun eigen gemeenschap. Ze legt de oorzaak dus niet bij autochtoon Nederland. Prima conclusie lijkt me.

louis6227 | 10-09-13 | 15:56

Hoe is het eigenlijk met die meiden van Halal.

Uw Verzekeringsadvis | 10-09-13 | 15:52

Uit haar volgende onderzoek zal blijken dat Geert Wilders de schuld is van het feit dat zo veel Marokkanen KUDT zijn!

kibambam | 10-09-13 | 15:52

Dit is het aloude Moeilijke jeugd gehad in een etnisch jasje.

lingo star | 10-09-13 | 15:51

Eddykildare | 10-09-13 | 15:34 | + 0
No problem, en pislink he is!

ikdenkwat | 10-09-13 | 15:50

@ AshleyJ"Ash"Williams | 10-09-13 | 15:42
Al blijkt de aarde alsnog plat, al is die islam alsnog vreedzaam; mijn diepe vertrouwen in jouw GENIALE vertalingen zal immer blijven.

Getekend, jouw immer diep devote vertalingaanhanger, Pa.

Pa Cartwright | 10-09-13 | 15:49

Zelfs kindermishandeling loont.
Houdt weer een hoop hulpverleners op de been, die uiteraard ook weer bergen subsidies krijgen.
Pak die verdomde ouders aan. Dat lijkt me een beter plan.
En nog even een voetnootje:
Een slechte jeugd is geen reden om crimineel te worden.
Maar is juist een hele goede reden om net iets beter je best te doen.
En ja, ik weet waar ik het over heb.

Schietmijmaarlek | 10-09-13 | 15:48

@rara | 10-09-13 | 15:01
Ach misschien zijn het thuis wel net zulke grote kudtkinderen en verdienen ze slaag.
kwestie van oorzaak, gevolg.

miko | 10-09-13 | 15:47

En waarom moeten de Nederlanders daar wat aan doen? Zoek de hulp maar in je eigen kringen, de mensen met een dubbel paspoort!! Ook zeker al slachtoffer? Als ze hulp of gratis geld nodig hebben zijn het opeens zielige mensen. ..

GebuktIsGenomen | 10-09-13 | 15:46

@Pa Cartwright | 10-09-13 | 15:38
'Uhmja, nu heeft die wilders zeer waarschijnlijk ook nimmer een universiteit van binnen gezien.'

Wil niet veel zeggen. Ik heb wel eens iemand die afgestudeerd was aan een universiteit zijn motorolie bij laten vullen door het gaatje van de peilstok. Heeft hem er toch drie kwartier van weerhouden allerlei onzin te spuien...

Petrus Poortwachter | 10-09-13 | 15:45

Ik ken eigenlijk geen Marokkanen die als kind niet verstoord zijn geraakt door hun opvoeding. Worden ze niet lichamelijk mishandeld dan toch altijd geestelijk vanwege Allah.

The real McCoy | 10-09-13 | 15:43

@Pa Cartwright 15:38
Dus? Minderwaardig? Moet ik er soms weer een vertaling op los laten waarvan jij met al je universitaire wijsheid denkt dat ik dat niet kan? He? He?

Haha. Excuus, kon het niet laten.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-09-13 | 15:42

Dus als er in NL een Neger op het idee komt de eerste de beste mocro die hij tegenkomt te slopen, is de Neger het slachtoffer.

Uw Verzekeringsadvis | 10-09-13 | 15:42

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:37 | + 0 -
Ik vergeet wat te zeggen, familie heeft Nederlandse paspoorten behouden.

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:40

Nog een stukje Islamlogica, maar de werkelijke oorzaak mag niet genoemd worden want Moswin.

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2013/0...

Van fanatici van een boek dat geweld predikt vragen dat ze geweld afzweren is tegenstrijdig. En zou een reformatie of afvalligheid vragen betekenen zij niet bereid zijn. En begrijpelijk want een wereld stort in (MO niet Mo).

Het enige wat werkt is waakzaamheid en tegenwerking op alle vlakken om verdere geweldsincidenten in ieder geval in eigen huis en tuin te voorkomen.

Heel veel sterkte allemaal.

Achterbak | 10-09-13 | 15:39

Ven1V1d1V1c1 | 10-09-13 | 15:20 |
denk je dat jongens en meisjes dezelfde opvoeding krijgen in die gezinnen? dan heb je er weinig van begrepen.

Kaosu | 10-09-13 | 15:39

Weer zo'n promotieonderzoek van lik m'n reet.

Ommie de HaatMoker | 10-09-13 | 15:39

@ martinschulz | 10-09-13 | 15:36
Uhmja, nu heeft die wilders zeer waarschijnlijk ook nimmer een universiteit van binnen gezien.

Pa Cartwright | 10-09-13 | 15:38

Wat een voorspelbaar stukje weer Nanninga. Er is niemand die roept dat je medelijden met deze Marokkaanse criminelen moet hebben, dat maak jij ervan. Men probeert alleen te achterhalen wat de oorzaken zijn van hun gedrag om dit in de toekomst te voorkomen, iets wat we volgens mij allemaal willen.

Hard straffen is goed maar dan is het kwaad al geschied. Daarnaast komen ze 9 van de 10 keer crimineler uit de gevangenis dan ze al waren dus wat is er mis met het analyseren van hun opvoeding?

ijscreem | 10-09-13 | 15:37

@Zatkniss | 10-09-13 | 15:25 | + 0 -
Familie dat van Nederland naar Zwitserland verhuisde had de keuze:
- Nederlands Paspoort weg, Zwitsers paspoort aannemen.
- Nederlands Paspoort houden, Zwitsers paspoort weigeren.

Omdat ze direct werk hadden in Zwitserland (Zwitserland was veel op zoek naar gekwalificeerd medisch personeel, daarom verhuisden ze ook) kregen ze daar ook recht op de sociale voorzieningen zoals kinderbijslag. Het enige wat je krijgt is een Zwitserse ID kaart.

Vluchtelingen en goudzoekers krijgen daar, afhankelijk van hun situatie, 3 tot 9 maanden de tijd om er werk te zoeken. Geen werk? Opzouten. Maar dan wel met behoudt van hun paspoort.

Ik durf geen uitspraken te doen over jouw situatie en als ik het zo hoor zou het voor sommige mensen inderdaad enorme complicaties kunnen opleveren. Maar ik neem aan dat je hier werkt en niet je hand ophoudt zoals het meerendeel van de Marokkaanse gezinnen... In Marokko met Nederlands paspoort.

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:37

"Op de KU in T zijn ze allemaal stapel"

Geert Wilders

martinschulz | 10-09-13 | 15:36

toch wel grappig als je dan weer denkt "what's in a name" ...... lahlah is arabierisch voor neenee ....

AdinBagdad | 10-09-13 | 15:35

-weggejorist-

The real McCoy | 10-09-13 | 15:35

Moslimiteit zal vast niet helpen in combinatie met lage sociale-economische positie, als we het hebben over criminaliteit. Maar dat criminaliteit in eerste instantie voortkomt uit jeugdtrauma (dan wel psychische verkniptheid, dan wel beide) al dan niet uit mishandeling lijkt me toch niet zo vergezocht, en zeker niet on-wetenschappelijk. Dat zinnetje met gecompromitteerd is leuk gevonden.

NB: de probleemformulering zegt niets over de oplossing. Dus ook al zijn criminelen slachtoffers (het is nog PVV-erig om te impliceren dat criminelen slachtoffer zouden zijn van de misdaden die ze begaan, wat absurd zou zijn) dat zegt nog niets over te bewandelen oplossingsrichting.

_ILT_ | 10-09-13 | 15:35

@ ikdenkwat | 10-09-13 | 15:31 |
Bedankt. Ik zit ergens in het niks in het buitenland en heb alleen GPRS en kan nauwelijks linken.

Eddykildare | 10-09-13 | 15:34

CornholioNL | 10-09-13 | 14:56 | + 31
Zeg wolla dan?

Aatje | 10-09-13 | 15:33

Koninging Beatricks | 10-09-13 | 15:19 |
als je niet weet wat het is dan kan je het natuurlijk ook even opzoeken voordat je je gebrek aan kennis wereldkundig maakt. en.wikipedia.org/wiki/Victimology

Kaosu | 10-09-13 | 15:33

@peter1953 | 10-09-13 | 15:16
Diederik Stapel ook.

Balzakius | 10-09-13 | 15:33

De slachtofferrol is onderdeel van de politiek Jihad! Stage 2 om precies te zijn.

StijlvolRechts | 10-09-13 | 15:32

De rol van religie is een penibel en gecompliceerd onderwerp.
Ik geloof heilig in de stelling dat het wel relevant is in debatten over de problematiek rondom Marokkanen. De ontwikkeling van de Marokkaanse cultuur is onlosmakelijk met de islam verbonden,dat zal elke geschiedkundige beamen. Vervolgvraag is in hoeverre er relaties te ontdekken zijn tussen religie, cultuur en misdragingen. Pas als je daar antwoord op hebt kun je bepalen of er sprake is van een religieus element en in hoeverre dit relevant is, of niet. Maar niet bij voorbaat uitsluiten, zoals zoveel politici en PC sociologen dat doen. Cultuur sorteert effect op gedrag en vice versa. Net zoals religie ontegenzeggelijk invloed uitoefent op gedrag en cultuur. Als je los van de strafmaat effectief wilt opereren moet je wel de kans krijgen het probleem volledig in kaart te brengen en analyseren. Anders blijft de patiënt aanmodderen met terugkerende klachten.

Not Muhammad | 10-09-13 | 15:32

Alle, maar dan ook ALLE Marokkaanse ouders onder de hoede van jeugdzorg brengen dus. Zal het hooguit twee maanden duren voor ze allemaal met de staart tussen de benen weer terug in het Rif wonen.

Petrus Poortwachter | 10-09-13 | 15:31

Juist als ze het slachtoffer van mishandeling zijn geweest zouden ze beter moeten weten en zich moeten realiseren wat ze een ander aan doen. Kutsmoes dus.
Tuig is tuig, schoffies zijn schoffies, kutvolk is kutvolk. Genoemde groepen dienen ook als zodanig benaderd te worden totdat het individu uit een dergelijke groep zijn/haar gedrag verandert.
Los daarvan hangt de genoemde groep rifapen een religie aan die hun eigen wangedrag legitimeert. Tevens staat deze fascistische haatideologie liegen tegenover en doodmaken van andersdenkenden voor. Enkel daarom dient de islam bestreden te worden. Islam valt prima los te koppelen van straattuig, de enige overeenkomst is dat je met beide keihard af moet rekenen.
.
Ceterum censeo Mekkam esse delendam.

Den Heerscher | 10-09-13 | 15:29

Ondertussen op Joop.Bram de BELANGRIJKE jood is pislink op GS.

Eddykildare | 10-09-13 | 15:27

Marokkanen? De media kan beter spreken over Riffijnse Berbers dan Marokkanen. Tijdens de Riffijnse opstand werden zij in 1926 met veel Duits mosterdgas door Generaal Petain (held van Verdun) gedecimeerd. Zij werden toen niet gesteund door de Arabische Marokkanen. Uit onderzoek blijkt dat van alle Marokkanen die aan kanker lijden 60% uit het Rifgebergte afkomstig is. Een nalatenschap van de Rifoorlog. Ook bij de opstanden van 1958 en 1984 werden de Riffijnen door het Marrokkans gezag neergesabeld en gedeporteerd. Ik heb die loyalitiet van hier aanwezige Berbers aan Marokko dan ook nooit begrepen

Mammeloe | 10-09-13 | 15:27

Laatst nog omsingeld in het park door een paar van die beige vrienden toen ik wat te zeggen had over hun lastigvallen van meisjes. Tussen de dreigementen en verwensingen door zeiden ze: ik mag denken wat ik wil en ik doe wat ik wil. Tsja.

tisseenschande | 10-09-13 | 15:26

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:16 | + 0 -
In Zwitserland mag je meerdere paspoorten hebben, zoveel je wilt boeit ze niks. Wat betreft het andere zal ik je het volgende vertellen.
Toen mijn zoontje werd geboren in Nederland ging ik naar de burgerlijke stand in mijn toemalige woonplaats in NL. Daar zei de medewerkster dat zijn geboorte werd doorgegeven aan de Wit-russische ambassade (pardon?) Toen hij een half jaar oud was heb ik voor hem een visum aangevraagd in Den haag bij de Wit Russische ambassade. Daar kreeg ik te horen dat hij geen visum kon krijgen alleen een paspoort. Om baboeska mijn kind te laten zien MOEST ik hem ook een wit russiche paspoort geven. En volgens mij werkt dat ook zo bij de Marokanen. Dit weet je natuurlijk alleen als je het zelf meemaakt. Raar ook dat de NEDERLANDSE burgerlijke stand geboortes doorgeeft ZONDER dat ik dat wil

Zatkniss | 10-09-13 | 15:25

@witwas | 10-09-13 | 15:24

Chinezen?

Koninging Beatricks | 10-09-13 | 15:25

@Frietje_Oorlog | 10-09-13 | 15:21 Weet je wie ook wilde dat bepaalde bevolkingsgroepen geen kinderen kregen?

witwas | 10-09-13 | 15:24

Please, kunnen we echt niet één dag verschoond blijven van nieuws over de kutvolk. Een dagje maar, dat is toch niet teveel gevraagd. Ik word er echt helemaal schijtziek en kotsmisselijk van die luitjes.

Steak Barbaar | 10-09-13 | 15:24

@LangeTijdGeleden 15:13
Gradaties in mishandelen. De klappen die jij kreeg zullen wat ik van je lees corrigerende tikken zijn geweest.
Iemand om niets verrot slaan en dit dagelijks herhalen zal een destructieve uitwerking hebben op het slachtoffer. Trauma's waarin het slachtoffer zichzelf de schuld geeft is dan vaak de uiteindelijke conclusie.
Als je dagelijks het gevoel hebt dat je slecht bent en middels acties die bevesting steeds krijgt dan gaan veel mensen zich ook zo gedragen - daar hoef je geen victimologie voor gestudeerd te hebben.
Wat is een goed mens? En hoe doe je goed? Zijn sleutelvragen die voor sommige mensen die veel ellende hebben meegemaakt moeilijk te beantwoorden zijn, hoe simpel en voor de handliggend deze voor iemand met een goede opvoeding ook lijken zijn deze niet vanzelfsprekend voor iedereen.

AshleyJ"Ash"Williams | 10-09-13 | 15:22

Als je geïntegreerd bent hou je een praatje over de huidige woningmarkt en economische malaise ipv je onopgevoede irritante broertje.

ikdenkwat | 10-09-13 | 15:22

Dat de Marokkaanse gemeenschap misschien iets aan zelfreflectie moet gaan doen, daar hoor ik mevrouw niet over. Het is wederom het afschuiven van de eigen verantwoordelijkheid naar de overheid. En dat werkt nu eenmaal niet.

brutus68 | 10-09-13 | 15:22

@ Mr Bad Guy | 10-09-13 | 15:18
De CV van deze mevrouw wijst iets anders uit. Maar enfin.

Pa Cartwright | 10-09-13 | 15:21

Heel simpel:
Finnen mogen geen kinderen meer krijgen
Kunnen ze niet mishandeld worden en de crimi cijfers worden op termijn een stuk beter.

Frietje_Oorlog | 10-09-13 | 15:21

Nanninga weer bezopen op een zwarte komkommer gaan zitten?

LibertasSimplex | 10-09-13 | 15:20

Mwhohahahaha..... ROFLOL.... Facepalm.
Indien dat causale verband al werkelijk bestaat, in dit specifieke geval, dan zou je verwachten dat Marokkaanse meisjes veel crimineler worden dan hun broertjes die vaak als prinsjes worden opgevoed, en niets fout kunnen doen in de ogen van hun ouders.

www.trouw.nl/tr/nl/4328/Opinie/article...

Ven1V1d1V1c1 | 10-09-13 | 15:20

@Zatkniss | 10-09-13 | 15:10

Dan zou je in feite in Wit-Rusland moeten zijn om te klagen dat ze je niet meer toelaten. Ik mag daar met mijn Nederlandse paspoort ook niet heen?

Bruno Alaska | 10-09-13 | 15:20

@Petrus Poortwachter | 10-09-13 | 15:17 | + 0 -
Oh shit... je hebt gelijk, misschien toch maar handje ophouden bij overheid ipv werken en sissen naar m'n buurmeiden wanneer ik hun blote enkels zie.

Misschien kan ik het zelfs voor elkaar krijgen om mijn ouders een vergoeding te laten dokken voor mijn oh-zo dramatische verleden.

Maar alle gekheid op een stokje... Victimologen... Ik snap ze niet...

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:20

Mishandeling van die marokkaanse kinderen is ook de verklaring waarom 3e, 4e generatie nog steeds geen (fatsoenlijk) Nederlands spreken......

DeSjaak1000 | 10-09-13 | 15:20

@peter1953 | 10-09-13 | 15:16

Victimologie man. Victimologie!

Koninging Beatricks | 10-09-13 | 15:19

Ook opvallend. Die slimme meisjes gaan altijd met hun handjes onder hun kinnetje zitten en een beetje wijs staren met zo'n glimlach van: 'ik zal het wel duiden voor joellie'

Mr Bad Guy | 10-09-13 | 15:19

Met 20 jaar fulltime globe reizen achter de kiezen, 50+ landen + dito culteren, 8 jaar wonen werken in Mexico, kan ik ook wel een psiegoleaugische mening vormen over wat er zoals fout gaat en waarom.
3 punten om te beginnen,
1 we zijn niet afdoende nationalistisch het is enkel rood wit blauw als er gezopen dient te worden.
2 er is geen land op deze globe welke zo gemakkelijk vrij baan geeft aan immigranten om te doen en te laten wat ze willen. (Mexico bijvoorbeeld kent geen stemrecht voor immigranten, period)
3 De politie in Nederland is bij lange na niet toerijkend om te doen wat ze zouden moet doen, en dat zijn korte metten, waarbij het geen donder uit maakt wat de achtergrond is, daar is die 4 bij 4 cel voor om dat stukje gemiste opvoeding erin te rammen.

Gaat allemaal never nooit niet gebeuren in Nederland, omdat we (lees jullie, ik niet) een stel heaumeaus zijn, zeikerts, jankerts zonder ballen.

No Mames | 10-09-13 | 15:19

"wat is er gebeurd met onze wetenschap"
ach, dit soort betweterige types valt in dezelfde categorie als Monique Samuel en meer van dit soort pseudo experts.
Door heel hard afwijkende meningen te roepen - en dan helpt het als je mevrouw bent met een Cultuurverrijkersuiterlijk - heb je al snel een platform en er is altijd wel een InHolland waar je een cursus flauwekutkul kunt volgen zodat je een opleiding kunt faken.

Mr Bad Guy | 10-09-13 | 15:18

Dit land telt 1 miljoen (+ 150 politieke) daders en 16 miljoen slachtoffers.

ad melkert | 10-09-13 | 15:17

@LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:13
'Wat is daar nu mis mee?'
Nou, alles. Ik zou, als ik jou was, eens een goede victimologe zoeken.

Petrus Poortwachter | 10-09-13 | 15:17

Is deze muts (pun intended) ook een uitbraaksel van die Ibn Ghaldoun school/hangplek!? Mijn hemel, mutsje staat er niet bij stil dat honderden kinderen vroeger dagelijks afgeranseld werden door de priesters en nonnen. Hebben wij het ooit meegemaakt dat die kinderen helemaal ontspoord zijn!? Wellicht in psychische zin maar lichamelijk hebben zij zich nooit vergrepen aan anderen zoals het rifgebroed dat wel doet! Kom bij mij dus niet aan met dit soort gewauwel om het gedrag van die gastjes te vergoeilijken!

JackJersey | 10-09-13 | 15:17

@Zatkniss | 10-09-13 | 15:10 | + 0 -

In Zwitserland doen ze dit al sinds Zwitserland bestaat. Ook kan ik gewoon naar Wit-rusland reizen als vakantiebezoek. Hoezo zou je niet meer naar Wit-rusland kunnen reizen als je dat paspoort niet meer hebt?

Ik heb nooit het nut gezien van dubbele paspoorten, tenzij je gebruik wilt maken van 2 sociale stelsels en 2 keer stemrecht.

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:16

zij heeft in ieder geval op de UNi gestudeerd www.tilburguniversity.edu/nl/webwijs/s... en gaat dus zelfs promoveren; niet nix zou ik zeggen; en wat heb jij in je jonge jaren gedaan Nanninga?

peter1953 | 10-09-13 | 15:16

het aantal tikken en pak slaag dat ik van m'n ouders heb gekregen zou hedendaags ook vallen onder 'mishandeling', maar ik weet nu precies wat fout en goed is, ik werk, ik betaal netjes mijn belasting, ben vanaf m'n 22e uit huis gegaan en hou samen met de buurt alles schoon in de buurt.

Tevens heb ik respect voor alle vrouwen, ben ik ongelovig, heb ik respect voor mensen hun geloven die ze binnenshuis beoefenen, heb ik nog maar 1 idioot in m'n leven op z'n muil geramd mét goede reden en het meest belangrijke, ik hou van m'n ouders en geef ze groot gelijk van de tikken die ik toen gekregen had.

Wat is daar nu mis mee?

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:13

Dat ze vanaf klein kind zijn al klappen kregen bewijst alleen dat het al op die leeftijd kutkinderen waren.

sinar2 | 10-09-13 | 15:13

Zijn dat nou die gematigde moslims? Die zestig procent van hun kinderen mishandelen?

Petrus Poortwachter | 10-09-13 | 15:12

Mishandeling in Marokkaanse gezinnen?
Wie mishandeld wie dan?

necrosis | 10-09-13 | 15:12

Een islamiet die zich specialiseert in slachtofferschap.
Ik proef ironie en een blik vol goede grappen.
PS: Natuurlijk zijn daders vaak ook slachtoffers, laat daar gaan misverstand over bestaan. Het punt zit 'm echter in de volgorden. EERST zijn we dader en daarna dient ons rechtssysteem zich bezig te houden met de persoon van de verdachte. Niet een gare combinatie van dader en slachtoffer waarin beide aspecten onvoldoende belicht worden. Prima dat we in het kader van misdaadpreventie sleutelen aan de oorzaken van een misdrijf.
Neemt echter niet weg dat alle kritiek die voortvloeit uit het boterzachte beleid niet van de lucht is. Wanneer je de dader te veel inprent slachtoffer te zijn neemt het gevoel van eigen verantwoordelijkheid m.b.t. het misdrijf af. Ergo; ze blijven het doen, met het idee dat dit onvermijdelijk is - in bepaalde omstandigheden of bij tegenslag.

Not Muhammad | 10-09-13 | 15:11

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:06 | + 0 -
En dan die mensen de mogelijkheid ontnemen ooit nog familie te bezoeken in Marokko. Lekker zeg. Ik zit met hetzelfde probleem maar dan met wit-rusland. Als ik mijn Wit Russische pas opgeef (wat niet kan) kan ik nooit meer mijn moeders familie opzoeken. Gelukkig bepaal jij dat voor mij wel als "democraat"
Lekker makkelijk lullen als het jou niet raakt. Dit staat uiteraard los van aanpassen integreren en geen rotzooi trappen.

Zatkniss | 10-09-13 | 15:10

hulde voor Esmah Lahlah!
Ze maakt volledig deel uit van de NL cultuur en past precies binnen het Tilburgse profiel qua wetenschappers. prima ge-assimileert.

Kaosu | 10-09-13 | 15:10

Het enige wat ik gruwelijker vind dan een hoofddoek achter een kinderwagen is een hoofddoek in een universiteitsbibliotheek.

löl met vingers | 10-09-13 | 15:10

Meisjes met kopvodden neem ik per definitie niet serieus, en nog minder als ze wat op een uni rond sjouwen zonder echt aan het leven deel te nemen. Wanneer ze dan ook nog eens kunnen promoveren op onderzoek in "eigen" gezinssituaties (makkelijk scoren)... wel... Laat maar.

No Mames | 10-09-13 | 15:09

Ik ben ook ontwikkelingspsiegoloog en ik concludeer dat ze juist veel te weinig geslagen zijn.

Der Schnitzeljäger | 10-09-13 | 15:09

Ah, slachtoffers zijn ze. Slachtoffer waarvan? Van hun ouders? Van wie zijn die dan weer het slachtoffer?
Niets is immers zonder reden.
Kun je niet beter vragen van WAT in plaats van WIE?
Het antwoord loert namelijk schijnheilig om de hoek.

Endoxa | 10-09-13 | 15:09

Het ontstaan van subculturen in kansenwijken waar het niveau droeviger en droeviger wordt, dát zorgt voor geweld, drugshandel, drankmisbruik en andere criminele activiteiten. En als we stellen dat de thuissituatie slecht is te noemen, zal dat louter als excuus gebruikt worden om delicten te rechtvaardigen.
Straffen, heropvoeden en verspreiden is de manier om dat tuig zichzelf eens wat beter laten te gedragen. Vrouwen, mannen, jongens en meisjes zijn het inmiddels zat.

Balzakius | 10-09-13 | 15:09

Het blijkt mogelijk dat mensen hun denken compartimentaliseren en rationaliteit beperken tot een bepaald domein. De enige reden dat mensen úberhaupt religieus zijn is dat zij op jonge leeftijd zijn geïndoctrineerd, mede dankzij het door de overheid gesubsidieerde bijzonder (religieus) onderwijs.

lady blabla | 10-09-13 | 15:06

Oplossing voor het probleem?

Dubbele paspoorten afschaffen. Sociale ondersteuning alleen voor mensen met Nederlandsche paspoorten. Laat die Marokkanen maar kiezen:
- Of Nederlander, met alle sociale steun en voorzieningen met alle verantwoordelijkheden die het met zich mee draagt.
- Of Marokkaan in Nederland zonder maatschappelijke hulp waarbij je MOET werken om te kunnen leven in het land waar je wilt wonen, maar dan ook zonder stemrecht.

Scheelt heel wat kosten op jaarbasis en domme importstemmen voor het PvdA, let maar op.

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 15:06

Misschien hebben die Maroc ouders wel alle redenen om hun bontkraagjes alle hoeken van de kamer te laten zien. Niet dat 't helpt met het op het rechte pad krijgen van de crimineeltjes. Het helpt wel tegen een stel enorm jeukende knuisten. Verder landt het bij mij in de who gives damn section.

Weerduivel | 10-09-13 | 15:06

@Mark Smith 14:55
Is dat niet ruimschoots voldoende dan?

AshleyJ"Ash"Williams | 10-09-13 | 15:05

Ah, ja... Een victimologe als slachtoffer van een verknipte cultuur en misplaatste tolerantie....

Hoe dan ook, even ter overweging voor onze moslimvrienden: zo geredeneerd kun je toch niet anders dan toegeven dat Israël eigenlijk het ook gewoon een simpel slachtoffer is van al die nare uitlokkende, boze Palestijnen.

Rommelende Onderbuik | 10-09-13 | 15:05

"Zolang we Marokkaanse jeugdcriminelen eenzijdig als schoffies blijven benaderen, zul je de criminaliteitscijfers veel moeilijker terug kunnen dringen", stelt ze."

Wat een goede stelling. En als we jeugdwerklozen als mensen zonder werk gaan benaderen, zullen de jeugdwerkloosheidscijfers ook niet dalen. Die dalen pas als ze weer aan het werk gaan.

PS redactie: de linkjes aan het begin moeten even omgewisseld worden.

breakingnews | 10-09-13 | 15:05

Ga maar lekker bij de PvdA liggen zaniken. Zij hebben jullie Marokanen met valse beloften hier naartoe gehaald.

Het PvdA probleem is het Marokanen probleem en vice ver sa, veel plezier ermee, maar laat mij er als (niet meer) belasting betaler er lekker buiten.

Ga elkaar maar lekker de harses in rammen om de zin door te drijven.

trippert | 10-09-13 | 15:05

Ze komt ook uit een klapbanghengstboembeukgezin?

duitse herder | 10-09-13 | 15:04

Victimologie, een soort astrologie van het strafrecht. Natuurlijk bij de fopuniversiteit Tilburg die vrolijk doorStapelt.

BroodenSpelen | 10-09-13 | 15:02

Moslims zijn altijd slachtoffer dus dit verbaast me niet.

Der Schnitzeljäger | 10-09-13 | 15:02

Wel we zitten tegenwoordig dicht tegen de pleuris aan. Jaartje of 3 a 4 nog en de tyfus breekt los hier. In dat geweld lossen we het Marokkanen probleempje ook wel even op. Het is nog steeds even wachten op de 20ers van nu, tot het besef komt dat hun toekomst kansloos is.

No Mames | 10-09-13 | 15:02

Als 60 procent van de jonge Marokkaanse geweldplegers als kind zijn mishandeld door hun ouders, hoeveel procent van die ouders zijn hiervoor dan veroordeeld?

drs.Nee | 10-09-13 | 15:02

Esmah Lahlah en haar 'wetenschappelijke' duiding, had het als Koot en Bie sketch prima gedaan...
Maar helaas is het geen sketch, het is weer eens om te huilen.

M_Bulu | 10-09-13 | 15:01

der Wunderhund | 10-09-13 | 14:52
You're right, lets not deny the fact that denail also een beautiful instrument is om something good vast te maken.

breakingnews | 10-09-13 | 15:01

@Mark Smith | 10-09-13 | 14:55
Nee, er klopt echt iets niet aan haar redenering. Ik wil onmiddellijk aannemen dat een flink aantal Marokkaanse kindertjes vroeger thuis mishandeld zijn. Maar daarmee kan je hun huidige gedrag nog niet goedpraten, ook al probeert mevrouw dat wel.

rara | 10-09-13 | 15:01

kleuterleider | 10-09-13 | 14:56 | + 0 -
Ja of te wel de KUT al waar ikzelf ook heb gestudeerd en ze mij destijds hebben geprobeerd te indoctrineren met hun linkse knuffel kul. Ik herinner me noch dat Podium generale met de dicussie over de doodstraf. Iedereen was tegen dus ik voor (ben ik niet maar om die linksche rakkers te gallen). Alsof ik zelf iemand had afgemaakt. De volle gutmensch verontwaardiging over me hen gestort 100 tegen 1.

Zatkniss | 10-09-13 | 15:01

Goh volgens een hoofddoek mevrouw zijn de moslims weer eens het slachtoffer, het zal eens een keer niet andersom zijn voor de verandering.

Space2012 | 10-09-13 | 15:00

Ah, Nanninga mag weer even.

Pa Cartwright | 10-09-13 | 14:59

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 14:57 | + 0 -
Komma moet eigenlijk ná 'maakt'. Excuus.

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 14:58

@kicktherabbit | 10-09-13 | 14:53
Gelul.

rara | 10-09-13 | 14:57

Dus de acties die de 'slachtoffers' voor hun rekening nemen is natuurlijk, zoals gewoonlijk, de schuld van het westen, wij, de xenofoben en racisten.

Gooi eigen verantwoording, logisch nadenken en respect voor de gastheer/land en zijn inwoners die WERKEN, dus de mensen die je leven mogelijk, maakt maar de deur uit, we gaan gewoon 'victomologen' (het woord in meervoud bestaat kennelijk niet, zegt al genoeg) gelijk geven.

Op naar middeleeuwen en daar voorheen! Bedankt ideologiën!

LangeTijdGeleden | 10-09-13 | 14:57

Je mange du porc et je t'emmerde

Libertinowitz | 10-09-13 | 14:57

Dat is *K*atholieke *U*niversiteit *T*ilburg.

kleuterleider | 10-09-13 | 14:56

Nou wees gerust mevrouw, binnenkort komt er een politieke partij met de islamitische normen en waarden, kunnen jij en je vriendinnen eindelijk hun stem la..
.. at maar.
Ik bemoei me dr niet meer mee.

geenstijlsteengeil | 10-09-13 | 14:56

Ik kreeg ook klappen van mijn stiefvader...

Maar ik sis/spuug niet naar meisjes, ik werk, ik breek niet in, ik deal geen coke, en ik praat normaal...

CornholioNL | 10-09-13 | 14:56

Kudt hipsters.

Oude Koekjes | 10-09-13 | 14:55

Wat zegt mevrouw dan dat niet klopt Nanninga?
Of is het toch gewoon de hoofddoek?

Mark Smith | 10-09-13 | 14:55

Ach ja, naast de hoofddoek is ook de blinddoek een geliefd en veelgebruikt kledingstuk onder de moslims.....

Rémy Martin ® | 10-09-13 | 14:55

blah blah blah

Francis Urquhart | 10-09-13 | 14:55

Ja, arme moslimmen, overal op de wereld maar het slachtoffer van islamofobie en zo.
En dat terwijl ze juist overal op die wereld zo aardig, tolerant, pluriformistisch en geweldloos zijn.
Je snapt het gewoon niet.

Merlot | 10-09-13 | 14:55

Esmah Blahblah

pollodepiemel | 10-09-13 | 14:54

je kunt lullen wat je wil maar ze heeft wel een verdienmodelletje waar menigeen nog een puntje aan kan zuigen!

jemagookniksmeer | 10-09-13 | 14:54

Ik vind de Lahlah een heel eng en gevaarlijk diersoort om eerlijk te zijn... brrrrr....

overVecht | 10-09-13 | 14:53

Ik mag 'r nu al niet.

Mr. Reese | 10-09-13 | 14:53

Jong geslagen = oud misdragen

kicktherabbit | 10-09-13 | 14:53

Uithuisplaatsing van die crimineeltjes in wording is een goed idee. Dan kan Jeugdzorg ze verder verpesten.

rara | 10-09-13 | 14:53

Daders zijn de nieuwe slachtoffers.

Trompy | 10-09-13 | 14:52

Denail ain't just a river in Egypt...

der Wunderhund | 10-09-13 | 14:52

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken