
Alexander Pechtold en Diederik Samsom hebben een strandwandeling gemaakt. Dat is dus bij voorbaat een volstrekt ongeloofwaardig verhaal. En u weet waarom: er is geen foto. Ook op Scheveningen heeft iedereen een mobiele telefoon bij zich. Het gesprek vond dus in een strandtent plaats. Onder het gedempte licht van de parasol is het stukken moeilijker een plaatje schieten, nietwaar? Dat verklaart in ieder geval het ontbreken van het beeld bij het gesprek dat en dat weten we wél zeker heeft plaatsgevonden. Oók heeft Pechtold gesproken met VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra. Wat ons brengt op de suggestie dat Pechtold bereid was het kabinet steun te verlenen in de Eerste Kamer in ruil voor twee ministersposten. Met Pechtold als minister van Binnenlandse Zaken. Een gang van zaken die
premier Rutte ontkende. Voorwaar, het is dan ook een ongeloofwaardig verhaal.
Noemt u mij drie, twee, nee één reden waarom Pechtold minister van Binnenlandse Zaken zou willen worden. De Zr.Ms. Plasterk ligt namelijk vanaf het begin al dood in het water, de PvdAer leidt een uitgehold ministerie. Het merendeel van de politie- en veiligheidstaken zijn al enige tijd overgeheveld naar het ministerie van Veiligheid en Justitie en qua bestuurlijke hervormingen is het departement één groot hoofdpijndossier (Hup Fryslân!). En dan hebben we het nog niet eens over het voortdurende gedonder met de overzeese gebiedsdelen gehad. Een weinig aanlokkelijk vooruitzicht voor Pechtold.
Daarnaast is het ongeloofwaardig dat de D66-leider een positie in het Kabinet zou verkiezen die géén onderdeel uitmaakt van de sociaal-economische driehoek. Als D66 in het geschetste scenario in het Kabinet een woordje mee zou willen spreken, ligt een eis voor Financiën, Economische Zaken of Sociale Zaken in de rede. Ondertussen is het uitgesloten dat Dijsselbloem, Kamp of Asscher (vice-premier!) plaats zouden maken voor een geparachuteerde D66er. En waarom wordt het ministerie van Onderwijs nergens genoemd? Want met dat bijltje hebben ze eerder gehakt. Onderwijs is een stokpaardje van D66, tijdens
de Paas-crisis van 2005 sleepte de partij dan ook 300 miljoen euro binnen voor onderwijs. Inderdaad, toen werd Pechtold wél minister.
Waar komt het verhaal dan vandaan? Nu ja, de aanloop naar het reces was geen fijne periode voor het kabinet. Moties van wantrouwen tegen twee staatssecretarissen (Teeven en Weekers), akkoorden die geen akkoorden bleken. Verziekte verhoudingen dus. Dat Samsom, Zijlstra en Pechtold (los van elkaar) informeel overleggen, ligt dus in de rede.
Zijn dat genoeg ingrediënten voor De Roddel dat Pechtold minister zou willen worden en D66 de ambitie koestert om toe te treden tot het Kabinet? Jazeker! Terugkoppeling is namelijk a bitch bezweren betrokkenen aan Bassiehof. Een rondgang leert dat dit het scenario is: het trio Pechtold/Samsom/Zijlstra bespreekt álle opties met elkaar, die gaan naar het Torentje waar er nog even op gekauwd wordt en de daar gemaakte overdenkingen worden weer gecommuniceerd met betrokken fractievoorzitters, bewindspersonenoverleggen en lagere gremia. Het Chinese whisper-spel van de kleuterschool inderdaad: de éérste in de kring krijgt iets ingefluisterd, de laatste mag het woord zeggen. Een koe wordt een schaap, een misinterpretatie waarheid en Pechtold wil minister worden.
Zie daar, de perfecte voedingsbodem voor bloeiende Haagse roddels.
Sluiten we af met de laatste roddel: het kabinet en CDA-fractievoorzitter in de senaat Elco Brinkman zijn aan het onderhandelen over steun in de Eerste Kamer voor de coalitie. Dat betekent dat partijleider Sybrand Buma buitenspel staat; crisis bij de christen-democraten dus.
U begrijpt, duistere krachten zijn in de aanloop naar de Miljoenennota aan het framen: Pechtold is machtsgeil en Buma is gek. Gelooft u het nog?
Uiteindelijk gaat het hier om leiderschap, schreef één van hen ooit. Ware woorden.
Reaguursels
InloggenRutte ontkent het dus is het waar.
Simpel toch ?
Ach, D66 is gewoon de NSB van de 21e eeuw maar niemand durft het hardop te zeggen. Bij deze!
Eurofiel arrogant kereltje lang studeerder ga terug naar de veiling.
Zoals Grote Stamper ons al voorhield, kereltje wilde meer en verspeelde zijn hand weer eens. Er zijn meer troeven in dit spel, Alex.
Pechtold. Is dat niet die loopjongen van Bilderberg?
Ik voel een ouderwets Kunduz-akkoordje voor Syrië opkomen...
(D)rollen66
Pechtold? Is dat die buiksprekendepapegaaiepop?
Als de NRC in de bus valt lees ik altijd wat er gisteren gebeurd is, maar als ik Bas Paternotte lees op GS dat zich zo hard afzet tegen oude media lees ik altijd wat er vijf dagen geleden gebeurd zou zijn.
pechtold van debielen 66(D66)de clown van de politiek
Pechtold wil naar Brussel.
Dat ik pech, told you!
21/9 !
Grote stamper | 08-09-13 | 12:02
+veel
Tijdens het debat in de TK over dit onderwerp heb ik Pechtold nog nooit zo bescheten zien kijken.
Grote stamper | 08-09-13 | 12:02
Raak. +veel
@necrosis | 08-09-13 | 11:58
Maar laten we kijken naar de toekomst, Nederland moet uit de EU, dat vind ik het belangrijkste op dit moment. Ik hoef dat denk ik niet toe te lichten.
Daarom gaat mijn stem bij volgende verkiezingen naar een partij die dat wil. Of het helpt? Ik denk van niet, maar als ik toch moet stemmen, dan maar op de PVV, bij gebrek aan beter.
Bas, ik denk dat ik weet hoe het gegaan is. Even vooraf een aantal dingen de we weten over politici:
.
1. Als het gaat om macht doen politici alles, lees alles! Ze verkopen hun moeder, neuken met iedereen, als het ze maar macht oplevert.
2. Als het ze gaat om stemmen doen politici alles, lees alles! Ze verkopen hun moeder, neuken met iedereen, als het ze maar stemmen oplevert.
3. Als het ze gaat om rechtvaardigheid, eerlijkheid, openheid en doen waarvoor je staat, eerlijk je stemmen verdienen met waarheden en realistische plannen, ehhhhhh, dan zijn ze er even niet.
.
Met dat in het achterhoofd denk ik dat het als volgt is gegaan:
.
Samson tegen Rutte: "Kut, we komen stemmen in de eerste kamer te kort om onze snode plannetjes door de eerste kamer heen te loodsen".
Rutte: "Maar wie ligt er dwars dan"?
Samson: "Wie denk je? Die Pechold natuurlijk. Die kan niet anders dan dwarsliggen met dat achterlijke jengelende hoofd van hem".
Rutte: "We moeten hem iets geven, iets waar ie niets aan heeft maar waar ie wel blij mee is".
Samson: "We geven hem onderwijs".
Rutte: "Jaaaaaaaaaahhhhh, jottum, wat een goed idee Sammie".
Samson: "Ik praat wel ff met hem, zoek wel een nichterige bar op het strand op".
.
Dus zo gezegd zo gedaan. Samson praat met Pechold. Na het gesprek komt Sammie met een rood hoofd en witte zonnebrilogen terug bij Rutte:
.
Rutte: "Hoe is het gegaan Sammieboy".
Samson: "Pechold heeft me geplaagd, ik heb hem onderwijs aangeboden in ruil voor stemmen in de eerste kamer".
Rutte: "En, en en"?
Samson: "Hij wou binnenlandse zaken, of sociale zaken, of buitenlandse zaken".
Rutte: "Maar dat kan niet, dat zijn onze machtsposities waarmee we onze Europese vriendjes tevreden mee kunnen houden en de maakbare multicultiesamenleving in stand kunnen houden".
Samson: "Ja ik weet het, dus ik heb gezegd dat het niet kon".
Rutte: "En nu"?
Samson: "Er is hier maar één woord voor: doofpotten".
Rutte: "Daar ben ik heel goed in, kijk maar [lachende Rutte]"
Samson: "Wat is gebeurd op het strand, blijft op het strand".
@Ongeblustekalk | 08-09-13 | 11:45
Het referendum ging over de grondwet van 'Europa'.
Ik heb er veel over gelezen en waar vooral de 'pijnpunten' zaten.
Vrijwel alle landen hebben zoveel mogelijk 'uitonderhandeld' vanwege hun nationale achterban.
En vervolgens stonden ze BakEllende achter zijn rug uit te lachen omdat hij alles tekende/ ratificeerde zonder dat hij weet had WAAR hij voor tekende!
En daar betalen we nu de hoofdprijs voor!
Mensen die denken dat Nederland VOOR intrede van de EU slechts een kikkerlandje met wat boeren waren, hebben nooit met hun vuist op tafel geslagen.
Kijk naar Engeland die onder 'Maggie' een geweldige korting bedong op lidmaatschap van de EU, ten voordele van de BURGERS van Engeland.
'Uiteindelijk gaat het hier om leiderschap'
Dan kunnen we beter het beleid van Peter Voser in de gaten houden in plaats van het beleid van Mark Rutte.
-weggejorist-
@Piet van Schwaffelen | 08-09-13 | 11:36
Ik wist dat zijn vader destijds ook burgemeester van Nijmegen was.
Thom zelf doet inmiddels weer iets anders, het boeit me echter niet.
Dat soort figuren moet je vooral buiten de politiek houden aangezien ze maar één doel hebben.
Een doel wat vooral zichzelf en hun naasten dient en waar de belastingbetalerT voor op mag draaien!
Als laatste over die "partij". Hoe haal je het in je hoofd om jezelf Democraat te noemen, wanneer je de EU steunt.
Herinnert U zich het referendum over de EU nog D66?
Stelletje leugenaars, jullie zijn helemaal geen Democraten.
Alexander P , is dat niet dat mannetje dat zooo graag hoger op wil , en het lukt maar niet... steeds . Maar .weer. . ?
@Bakito | 08-09-13 | 11:42
Je moet wat sinds alta-vista niet meer werkt.
@Bakito | 08-09-13 | 11:36
'ongepaste reactie melden?'
*grinnik ende grijns*
Ing. eslapen | 08-09-13 | 11:40 | + 0 -
Ja, je hebt uitgevonden hoe Google werkt. Chapeau!
Er is nog een sprankje hoop voor de toekomst.
www.furorteutonicus.eu/2012/08/28/pvv-...
necrosis | 08-09-13 | 11:33 | + 0 -
Zit niet zo dom te lachen joh. Lul.
necrosis | 08-09-13 | 10:38 | + 25
En deze krullebol van D66 volgde ook nog eens zijn vader op als burgemeester. Naar goed gebruik in dit land wordt helemaal niemand gekozen, alle openbare functies en andere functies zijn benoemd of zijn op erfrecht. Belastingbetalers kunnen alleen 'strategisch stemmen' voor een Partij in de Stalinistische Applausmachine. De leden van deze Stalinistische Applausmachine zijn ook weer benoemd door de Partij, en die hoeven alleen maar hard te applaudisseren voor een mooie baan. Ook de krullebollen van D66 en al die VVDers, PvdAers en CDAers zijn aan hun baantjes gekomen door hard te applaudiseren in de Stalinistische Applausmachine.
@Perronie.
Een uitstekende gedachte. Het resultaat van PvdA en VVD is inderdaad zo'n beetje D66 beleid was ook mijn droeve constatering. Laat de regering er maar mee stoppen. De enige die baat heeft bij dit kabinet zijn de plucheplakkers in het kabinet en D66. Rutte krijgt dit niet meer gedraaid, ook niet als de economie ondanks het kabinetsbeleid weer uit het dal komt.
@necrosis | 08-09-13 | 11:31
Nooit getwijfeld aan jouw inzicht.
Soms moet je in de schoenen gaan staan van zo'n lutser om zijn veters aan elkaar te strikken zodat hij struikelt over z'n eigen voeten ;)
de PVV 3x groter dan de PvdA.. gefeliciteerd !
* traantje wegpinkt
@denoorman | 08-09-13 | 11:25
*gnehehe*
Als ik de laatste statistiekjes van Maurice de Hond moet geloven zijn het eigenlijk alleen de D'66 kiezers die nog een beetje in dit kabinet geloven.
Vervang dus gewoon alle ministers door D'66-ers.
Dan hebben we weliswaar een klein D'66 minderheidskabinet, maar dat hebben we nu ook al.
Alleen mogen VVD-ers en PvdA-ers nu geen oppositie voeren. En dat kan dan weer wel. Win-win-win.
@Welles! Nietes! | 08-09-13 | 11:15
Zo ken ik je weer!
@Bakito | 08-09-13 | 11:29
Ik ben BellaBella niet !
D666 is ook pro-onderwijs en dat is goed, maar meer geld naar onderwijs is weggegooid geld wanneer dat wordt besteed aan vastgoed, digitale schoolborden etc. waar geen juf mee overweg kan. En maak die schoolboeken eens digitaal en zorg dat lesstof gestandaardiseerd wordt in plaats dat de juffen elk jaar weer opnieuw hun lessen moeten maken voor piet snot.
En trap die managers eruit, vooral op lagere scholen, daar hebben ze niets te zoeken.
Er kunnen miljarden vrij worden gemaakt voor onderwijzers, maar de d666 kiest voor de makkelijke weg: er nog meer geld in pompen. Daardoor maakt die partij het onderwijs meer kapot dan dat het onderwijs wordt gesteund.
Wanneer ik onderwijzer was, stemde ik NIET op d666.
@Bakito | 08-09-13 | 11:17
* block & report *
Dat heeft het ook niet lang vol gehouden...
Ing. eslapen | 08-09-13 | 11:28 | + 0 -
Leuk hè, internet. Beetje doen alsof je in een hoge belastingschijf zit!
Bas, ik zou het leuk vinden als je een keer een column schreef over een achtergrond, of over iets dat te gebeuren staat. Vaak is het zo 'het onderwerp van 5-6 dagen geleden in de herhaling'. Beetje Holmanniaans...
@Bakito. D66 propaganda.
Hup in je container en tabee, het gaat je goed, we zullen aan je denken (not)....
@Bakito | 08-09-13 | 11:23
Het land heeft te lijden onder de hobbies van de linkse gutmenschen.
Dat beslaat bijn 50% van het BNP.
denoorman | 08-09-13 | 11:22 | + 0 -
Hee kneus, lees je anders ff in....
www.parool.nl/parool/nl/224/BINNENLAND...
laten we Bakito exporteren levert niks op. maar gewoon omdat het kan..
Ik ken die D66 partij van binnen en van buiten en sinds Pechtold daar de scepter zwaait is het 1 grote kliek macht wellustelingen die elkaar gevonden hebben binnen een democratische partij en er een dictatuur van gemaakt hebben. De leden mogen stemmen en zolang het in de lijn van het bestuur en Pechtold ligt word de mening van de leden gerespecteerd. Als dit niet het geval is gaan ze doodleuk interne verkiezingen vervalsen en zich vervolgens een slag in de rondte liegen om het recht te breien. De leden van D66 zijn contributie melkkoeien. Tuurlijk wil Pechtold graag in het kabinet hij wil toch graag President van Europa worden. En ja als niets zeggende oppositie partij val je natuurlijk niet echt op. Dit past precies in de lijn van het huidige D66. Minister van BZ?, logisch kunnen tegelijkertijd een paar vriendjes tot burgemeester worden aangesteld. Dus Bassiehof het is waar.
laten we D66 exporten, dat scheelt sowieso 30% aan kosten aan europa subsidies, immigratiekosten enz enz.
Ing. eslapen | 08-09-13 | 11:19 | + 0 -
Het land heeft vooral te lijden onder de negatieve invloed van eerst LPF en nu PVV. Scheelt soswieso ruim 30% in export en toeristeninkomsten.
D66 heeft al jarenlang de rechterlijke macht in handen. Een fenomeen wat zich openbaart door de slappe D66 rechters en hun dadel knuffelen. Weg met D66 uit de regering en weg uit tweede kamer enz. Respecteer de trias politica.
Nou bedankt Bassie, dat je dat even opschrijft voor ons. Nu kunnen we weer vooruit met z'n allen.
@necrosis | 08-09-13 | 11:20
Die zit te reaguren op geenstijl
@Ing. eslapen | 08-09-13 | 11:15
Wat wil de overige 10%?
Het klunzende kudtkabinet acteert als in een slechte
soap. Alleen is er bij zo'n soap tenminste nog een
min of meer vakbekwame regisseur die stuurt.
Dit roofkabinet laat zich slechts sturen door pluusjgeilheid, eigenbelang en extreem narcisme.
Alles is door deze manke, domme, dementerende roofdieren
opgeofferd aan eigenbelang en vrindjespolitiek
(pechtold voor je stuurloze karretje spannen -OMG)
Want ze zijn B A N G voor verkiezingen.
Terecht. Van 79 naar 30 zetels. Dat is zoiets als
'Rodt op lul' zeggen.
Zet Elco Brinkman ook eens een CDA'er buitenspel.
nl.wikipedia.org/wiki/Elco_Brinkman#Po...
Partijtraditie zullen we maar zeggen.
Lachwekkend, die progressieve sociaal-liberale visie van de partij van d666. Zij streven een dynamische open samenleving na binnen de EU. Haha, wat een stelletje gutmenschen.
Griezelige zachte heelmeesters, dat is de d666.
@Bakito | 08-09-13 | 11:17
Een deel van de door de wol geverfde bestuurders zit NU wel aan het roer.
Zie het resultaat.
@eerstneukendanpraten | 08-09-13 | 11:02
Volgens mij is mijn smaak wat vrouwen betreft al jaren berucht op GS.
Vanochtend bij wnl annemarie en robbie versus fris "politiek" talent..
Maakt alles weer duidelijk.
Hands on oplossings gericht denken versus idealistische vergezichten...
We hebben de overheid veuls te groot laten worden en nou zijn die alleen bezig met zichzelluf in stand te houden..
@Welles! Nietes! | 08-09-13 | 11:11 |
D'66 ooit opgericht om de Nederlander een directe stem te geven in het door regenten gedomineerde Den Haag, prostitueert zich nu aan Brussel en kereltje Pechtold geniet er van om de hoer van Brussel/Babylon te zijn. Hij zal werkelijk alles uit de kast halen om een wit voetje te halen bij zijn pooiers uit Brussel en ja, daar hoort ook een ministerpostje in de provincie Nederland bij.
Alexander Pechtold, de pratende Ikeacatalogus - www.parool.nl/parool/nl/508/THEODOR-HO...
Ing. eslapen | 08-09-13 | 11:12 | + 1 -
De genoemde partijen bestaan stuk voor stuk uit door de wol geverfde bestuurders en talentvolle democraten. De LPF moest het daarentegen hebben van mensen met een dubbele agenda. Onzinnige vergelijking dus.
*block & report *
Wilt u dat dit kabinet in zijn huidige samenstelling over een half jaar nog bestaat ?
Ja 29%
Nee 61%
@necrosis | 08-09-13 | 11:06
Ik promoot die pislul helemaal niet, ik probeer juist achterbakse en zijn (hoi eigen belang!)beweegredenen voor dit ministerschap juist bloot te leggen.
Pechtold geeft een slap handje, dan weet je wel genoeg bij een eerste ontmoeting. Dat slappe handje staat ook gelijk voor d666, het is een slap zooitje.
necrosis | 08-09-13 | 11:10 | + 0 -
Sterker nog, de helft verdien ik in het buitenland, waarover ik in NL belasting betaal. Dat maakt mij een netto-netto-betaler. Eigenlijk zou ik minstens 2 keer mogen stemmen in mei 2016.
@necrosis | 08-09-13 | 11:11
En dit zijn niet mijn peilingen vriend !
Ik ben verbaasd dat er nog mensen zijn die interesse tonen in de nederlandsche politiek...
@necrosis | 08-09-13 | 11:11
De Hond zit er regelmatig 5 zetels naast ;)
@Bakito | 08-09-13 | 11:10
Die coalitie is in de praktijk mogelijk.
Echter is deze net zo stabiel als de LPF na het wegvallen van Fortuyn.
@Ing. eslapen | 08-09-13 | 11:06
GroenLinks 5 zetels?
Optimist!
@Niemands Knegt | 08-09-13 | 11:03
Precies! waarom niet!
Zoals ik hierboven al aangaf.. hij zou zich met de goed volbrachte taak waar Plassterk geen eer aan zal behalen behoorlijk in de kijker spelen in Brussel denk ik.
necrosis | 08-09-13 | 10:38 | + 7
Over Guusje heb ik nog een paar anekdotes. Over die hele gemeente Nijmegen weet ik een wel een boekje te schrijven. Een familielid heeft daar twee jaar met de voetjes op tafel gezeten aangezien de nieuwe wethouder niet met hem door een deur kon.
Niet te filmen wat daar allemaal gebeurd om over de gemeente hier maar niet te spreken. Ik heb te maken met een ambtenaar voor een overkapping en die knakker kan de D nog niet van de T onderscheiden. Nu heb ik daar ook wel eens last van maar heeft dit te maken met overschrijding van een alcohol percentage. Niet te filmen en onvoorstelbaar dat er nog geen ontslagen vallen. Ik heb toch ergens de verkeerde beroepskeuze gemaakt, maar goed ik ben vrij om te doen en laten wat ik wil.
Moraal er valt zoveel te bezuinigen in die ambtenarij maar het gaat nooit gebeuren.
@Bakito | 08-09-13 | 11:06
Geef eens een reden waarom wél!
De voordelen van de EU (zijn stokpaardje) vallen ten deel aan iedereen, behalve de belastingbetalers in Nederland.
Betaal jij eigenlijk wel belasting na een avondje plaatjesdraaien?
Ing. eslapen | 08-09-13 | 11:06 | + 0 -
De enige logische coalitie SP-D66-CDA-PvdA-GL-PvdD is in de praktijk dus mogelijk.
@necrosis | 08-09-13 | 11:00
Die wandelende PMS mag je houden van me. Wat een tang is dat.
Op mij komt het als geloofwaardig over. Als Pechtold iemand kan naaien ten gunste van zijn ego dan zal ie dat zeker doen.
@Welles! Nietes! | 08-09-13 | 10:52
Als jij Pechtold gaat promoten stem ik niet meer op je!
*tong uitsteken doet*
Laatste peiling:
PVV 32
SP 24
D66 19
VVD 19
CDA 16
PvdA 11
50PLUS 10
CU 6
GL 5
PvdD 4
SGP 4
Coalitie op 30 zetels...
@pitsteen | 08-09-13 | 11:02
Vandaar dus mijn redenering dat Pechtold hier wel voortvarender mee aan de slag zou gaan.
Het werkwoord "willen" impliceert ambitie en durf, een eigenschap die wij Nederlanders niet altijd op waarde weten te schatten en momenteel hard nodig is om de ondergang van ons ooit oh zo mooie Nederland te revardiliseren.
Pechtold als minister van een centrumlinks kabinet, waaarom niet?
De Sovjet-Unie viel na 70 jaar weer in nationale eenheden uiteen na met harde hand getracht te hebben ze samen te smeden, Joegoslavië na 50 jaar en de Vlamingen en de Waloniërs kunnen na 200 jaar nog niet met elkaar samenwerken en kereltje Pechtold denkt dat hij in zijn eentje kan zorgdragen voor één Europa; kortom ons kereltje is een grootsheidwaanzinnige.
Dus waarom zou ons kereltje niet dromen van een armetierig ministerpostje in de armetierige provincie Nederland, Bas?
En wanneer kom je uit de kast?
De D66 kast?
@ necrosis 11:00
Die altoos schreeuwende heks? Vreemde smaak heb jij wat vrouwen betreft...
@Welles!Nietes!|08-09-13|10:52|
Wel logisch hoor dat Plasterk de provincies liever niet samenvoegt, en dus niet heftig aandringt bij de provincies. Ook dient hij terzake geen wetsvoorstel in, hij kijkt, ook met het oog op de verhoudingen in de 1ste Kamer wel uit.
Voegt hij samen dan breekt hij de baantjesmachine voor een flink deel af. Dat kost hem/de PvdA nog meer kiezers. Hij heeft dus geen haast.
Pechtold heeft de diepgang van een omgekeerde himalaya, D66 is tegen de PVV daar houdt hun verhaal wel op
@ZKH EénOog | 08-09-13 | 10:45
En dan te bedenken dat 'die andere partij' nog nooit in de regering heeft gezeten/ ministers heeft geleverd in tegenstelling tot D'66.
Jammer dat sommige politieke partijen zo aftakelen als hun boegbeeld de pijp aan Maarten geeft.
Ik denk aan van Mierlo, Fortuyn en Marijnissen.....
En natuurlijk Agnes Kant, een vrouw waar ik 'wat ben je mooi als je boos bent' tegen zou durven zeggen.
Gezien de peilingen (coalitie op 35 zetels) en de walgelijke effecten van het beleid zouden andere partijen wel gek zijn om dit kabinet te gaan steunen.
Pechtold,is dat die eersteklas gluiperd?
En pechtold zou ook geen eisen stellen aan de portefeuille van BZ?
Daarnaast zou BZ Pechtold in de gelegenheid stellen om Europa'tje in het klein te spelen door die provinciale samenvoegingen erdoor te drukken waar Plassterk moeite mee schijnt te hebben.Ergo met die ervaring ligt er voor Kereltje een mooie baan met een hoge functie in Brussel in 't verschiet.
Wat onderwijs betreft is ie dan nog steeds betrokken met z'n eigen stokpaartje,eerst je huiswerk maken! En wat is dan mooier dan een 10 met een griffel halen voor gemeenschappen verplicht samenvoegen in het klein!
Dus ik zou die keus van Pechtold voor BZ helemaal niet zo gek vinden in dit opzicht.
@Jopie2009 | 08-09-13 | 10:45
Zal ik 100 redenen geven waarom Pechtold NOOIT op het pluche terecht moet komen?
Te beginnen met die infantiele pro-EU houding van hem.
Schijnbaar heeft HIJ wél de lusten van 'Brussel', de lasten zijn voor de belastingbetalerT.
Brinkman is altijd al een vreemd figuur geweest. Dat hij zijn fractieleider 2e kamer buitenspel zet, zou helemaal niet bijzonder zijn. Brinkman is al op leeftijd, dus dat het CDA ook niks meer is na de volgende verkiezingen, interresseert hem geen moer.
De Miljoenennota zal dit jaar in het teken staan van de miljoenen die er door geschaad worden. Dit richtingloze en draagvlakloze kabinet van chaos en verdeling zal alle mogelijkheden zoeken om de schijnwerpers elders op te laten schijnen.
Dus als ik Bassiehof goed begrijp heeft hij de informatie uit tweede/derde hand. Dat maakt dit artikel, door zijn zelf geopperde whisper-spel, totaal onbetrouwbaar.
Zie hier het failliet van NL....
Dit land is radeloos, redeloos en vooral reddeloos!
Pechtoldje wil natuurlijk veel liever minister-president worden..
Rutte is al een hel laat staan hem, brrrr
@Eigenaar_IJsland | 08-09-13 | 10:41
Hou maar een peiling op 21 september.....
plucge = pluche
@Die nare vent | 08-09-13 | 10:37
... dan is dat Pechtold wel. Onderwijs is een speerpunt voor zijn partij, maar als je als leider op het congres van je eigen partij meer dan de helft van je redevoering laat bestaan aan wat een leider van een andere partij fout doet, ben je een frustraat. Een one-issue frustraat.
"Noemt u mij drie, twee, nee één reden waarom Pechtold minister van Binnenlandse Zaken zou willen worden."
Omdat Pechtold een arrogante, machtsgeile, corrupte idioot is, die er alles voor over heeft om met een strakke plasser in het plucge plaats te nemen? Daarom?
Pechtold kan beter direkt afreizen naar Brussel. De belofte om te emigreren met zijn gezin heeft hij nog niet ingelost.
@Die nare vent | 08-09-13 | 10:37
Nou, wie bedoel je.....?
Ik zou melkert weer in stelling brengen
Zoontje Melkert | 08-09-13 | 10:35 | + 0 -
.
Sla mij maar over. Idealen bestaan niet meer , het is een orgie van machtsgeile kleptocraten en beroepsleugenaars geworden. En het grootkapitaal en de EU lacht zich suf.
It s the economy stupid.... Als het herstel uitblijft is het volgend jaar afgelopen met dit kabinet.
Maar we hebben wel het beste kabinet sinds WOII. Aldus beroepsoplichter Rutte.
Waar zijn deze gesprekken voor nodig dan?
Pechtold en Kunduz partijen hebben er al voor gezorgd dat er gemiddeld Euro Euro 25.000 per woningbezitter is verdampt. Een kapitale fout qua timing. Crisis is verergerd en verlengd. De woningbezitter die opgezadeld is met een hoge hypotheek kan nu de rekening betalen of gedwongen verkopen. De banken worden ontzien en de kleine man betaalt en moet op de blaren zitten. Lijkt me zeer oneerlijk maar het kabinet en Pechtold komen er mee weg???
@eerstneukendanpraten | 08-09-13 | 10:35
Wie zegt dat de peilingen eerlijk en geloofwaardig verlopen. Beter zou zijn een jaarlijkse 'verkiezingsronde' vlak na prinjesdag om het voorgestelde beleid te pijlen bij de bevolking.
Alexander was zo graag nog minister geworden om nog iets van zijn mislukte carriere te redden. Maar hij zal door moeten, in de schaduw van Geert!
Pechtold zou een zeer geschikte minister zijn voor het ministerie van 'Weg met ons'.
Rutte ontkende dus het is ongeloofwaardig. I rest my case.
Natuurlijk dat de drie met elkaar gesproken hebben.
Men weet dat Nederlanders deze regering niet ziet zitten.
Dus moet het huidige kabinet gered worden. Kost wat kost.
Een alternatief is uitschrijven van nieuwe verkiezingen.
Maar het mag duidelijk zijn dat twee van de drie gesprekspartners afgestraft zullen worden.
D'66....
Doet me denken aan het stokpaardje van Thom de Graaf, toenmalig minister van Binnenlandse zaken: de gekozen burgemeester.
Maar toen het hem goed uitkwam, ruilde hij van stoel met Guusje Nadorst, de toenmalige burgemeester van Nijmegen!
@ZKH EénOog | 08-09-13 | 10:32 | + 0 -
Hahaha mag ik even lachen om je tegel? Als er íemand een one-issue frustraat is....
Pechtold en Samson in één zin geeft mij al reden genoeg het vandaag op een zuipen te zetten. Vooral die laatste mag binnenkort mede verantwoordelijk worden gehouden voor het JSF debacle wat de belastingbetaler de komende jaren/decennia schrik niet waarschijnlijk 50 miljard gaat kosten.
Wie is Pechtold?
Iedere partij / politicus die het op een akkoordje gooit met de zittende landverraders pleegt politieke zelfmoord voor de aankomende verkiezingen.
Als de PvdA bij de laatste peilingen onder de 10 zetels uitkomt zou het dan niet eens tijd worden de stekker er zelf uit te trekken? Iets met breed draagvlak en zo...
-weggejorist-
Uiteraard is dat onzin: een 'Ministerie van Anti-Wilders' zal er nooit komen, dus heeft die one-issue frustraat niets te zoeken op ministerspost.
REAGEER OOK