Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pat Condell sloopt de Halsemae van deze wereld

En dan nu een filmpje dat eigenlijk, in een rationele, logisch denkende wereld, begroet zou moeten worden met een hartgrondig "duh, open deur ome Pat." Maarja, rationeel en logisch, daar ga je dus al, daarmee sluit je de helft van de wereldbevolking uit. Namelijk vrouwen. Net als de islam doet, de godsdienst die rijke, westerse betuttelvrouwtjes zo graag verdedigen met pleidooien over tolerantie en saamhorigheid. Maak je druk over roze meisjesspeelgoed, Asha ten Broeke. Maak van de hengelsport een jengelsport, Joyce Brekelmans. Dram nog even door over de vrolijke term 'milf', Hasna El Maroudi. Doe nog eens stampvoeten en vuistjesmaaien over fatsoen, Malou van Hintum. Maak met belastinggeld nog een serie over de mooie, sterke vrouwen van de islam, Femke Halsema. (En vergeet niet om hier, hier, hier, hier en hier te gaan babbelen met vrouwen over de zegeningen van de Religie van de Vrede.) Al die fatsoensfeministes zijn zo geloofwaardig als een dierenrechtenactivist gehuld in een nertsmantel die zich volvreet met foie gras tijdens een potje ponypletten. Jullie kunnen het niet allebei hebben, én je correcte bloementuinwereldbeeld over een 'gematigde islam' koesteren én stellingnemen tegen het stelselmatig ontmenselijken van vrouwen. Islamapologeten zijn direct medeschuldig aan het leed dat vrouwen uit naam van de religie van de vrede wordt aangedaan. Of zijn jullie echt zo zwakzinnig om te geloven dat de islam zich sterk maakt tegen de objectificering van vrouwen? Dus kies maar. Wat is het meer waard om jullie zelfingenomen fopfeministen-nek voor uit te steken, de religie die jullie en al jullie verworvenheden haat en kapot wil maken, of de gelijkwaardigheid van vrouwen?

Reaguursels

Inloggen

Ongeblustekalk | 09-09-13 | 18:11 | + 1 -
Tut, tut.
Denk aan je bloeddruk.
Toegegeven, ik heb scherpere tegels gehad.

Anijsblokje | 10-09-13 | 09:13

Jammer dat de Britten de EU gaan verlaten.

penduwer | 09-09-13 | 21:37

@Anijsblokje | 09-09-13 | 12:02
Aan idioten valt niets te onderschatten aan. Ik weet niet waar jij hebt over hebt, premier?
Trouwens, ik haat groupies en jij bent er één van.

Ongeblustekalk | 09-09-13 | 18:11

Hij kan het leuk vertellen. Maar Pet komt altijd een beetje geobsedeerd om mij over. Alsof er achter elke boom een booslim zit.

Hastur | 09-09-13 | 14:17

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 21:57 | + 1 -

Onderschat die Bakito niet.
Hij is, zij het zonder artiestennaam, nu toch maar mooi al 2x op rij tot premier verkozen. Dat doen weinig reaguurders hem na.

Anijsblokje | 09-09-13 | 12:02

Eindelijk! Gelieve dit op nationale televee te plempen in een opengebroken uitzending van Hart van Nederland, GTST en meer van dat soort 'ik hoef niet zelf na te denken, want ik ben een leuke jonge Nederlandse vrouw' tv. Als ik ergens wel kots- en spuug- en braakmisselijk van ben, zijn het vrouwen die steevast op linkse Paardebloemenpartijen blijven stemmen, en die weigeren hun ogen te openen voor hetgeen met koeieletters op de muur staat, in TimesNewRoman 72: Iesjlam iesj geen vrede, en zeker niet voor vrouwen met een eigen mening!

mygfisthai | 09-09-13 | 09:34

Wat een Koning is het toch; deze man!

mart915 | 09-09-13 | 07:37

@Djong | 09-09-13 | 00:40
"onverteerbaar dat die poepgereformeerde apartheidsscholen buiten schot worden gehouden."

Eens. Het moet scholen verboden worden de ontwikkeling van een kind ernstig te schaden. Of dat nu gebeurt door het kind voor te liegen (zoals op christelijke en islamitische scholen gebeurt, denk aan evolutie), of door het kind aan te moedigen niet te integreren, of gewoon door slecht onderwijs te geven. De wet moet kijken naar de kwaliteit van het onderwijs, niet naar de sprookjes waar de directie in gelooft.

Russells Teapot | 09-09-13 | 01:41

@PapaDum | 09-09-13 | 00:55
Oh, als ex-christen ik ben redelijk op de hoogte van het christendom en de bijbel hoor. Zo kan ik u bijvoorbeeld vertellen welke bijbelteksten de voorouders van de Amerikanen citeerden terwijl ze genocide pleegden op de indianen. Of welke bijbelteksten de heksenverbrandingen inspireerden, of de Spaanse inquisitie, of de kruistochten. Vroeger namen de christenen hun heilige teksten namelijk wat serieuzer dan nu. Vergelijkbaar met hoe veel moslims zich vandaag de dag gedragen.

Voor zover ik kan zien, heeft het christendom vooral geleid tot achterlijkheid, oorlogen, waanzin en genocide. Het was niet voor niets de voornaamste inspiratiebron van Mohammed, toen hij de koran schreef.

Maar vertel vooral wat dan die positieve bijdrages zijn van het christendom aan onze cultuur.

Russells Teapot | 09-09-13 | 01:31

PapaDum | 09-09-13 | 00:55
Aha, u bent kennelijk ook zo'n gristen-apologist

Djong | 09-09-13 | 01:04

Russells Teapot
"Volgens mij leefden we in de middeleeuwen in een judeo-christelijke samenleving, toen heksen en ketters met de bijbel in de hand werden vervolgd"
Volgens mij heeft u gewoon wat weinig kennis van het christendom en gebrek aan inzicht aan wat die denkbeelden met onze cultuur hebben gedaan. Je kent alleen de karikatuur van de bible belt, maar goed, dat kunnen we je ook niet kwalijk nemen, want we komen ook uit het tijdperk van 25 jaar zwartmaken door linksradicalen.

PapaDum | 09-09-13 | 00:55

misogynie, dus...

Djong | 09-09-13 | 00:45

minimá-armezusvan.. | 09-09-13 | 00:13
Pat Condell spreekt zo bevlogen omdat de vrouwenzaak hem daadwerkelijk aan het hart gaat. Uw jargon doet daarentegen een zekere mysoginie vermoeden. Maar corrigeer me als ik het fout heb, hoor.

Djong | 09-09-13 | 00:44

TypischTypetje | 08-09-13 | 16:44
Nu maar hopen dat 'fairytails' een gebalanceerde grap was?

PapaDum | 09-09-13 | 00:43

Blijkbaar moet alle kritiek op de islam vergezeld gaan van een disclaimer waarin je verklaart dat het christendom heus ook heel erg is.
Russells Teapot | 09-09-13 | 00:05

Nee hoor, hoeft niet van mij. Maar waar ik van baal zijn mensen die bijvoorbeeld islamitisch onderwijs willen afschaffen zonder artikel 23 van de grondwet te willen slopen. En voor al het volk dat me hier zit te minnen: ik ben dus tegen (door de overheid betaald) islamitisch onderwijs. Maar komend uit een buurt met veel artikel 31-zeloten vind ik het onverteerbaar dat die poepgereformeerde apartheidsscholen buiten schot worden gehouden.

Djong | 09-09-13 | 00:40

Bakito - ik heb het helemaal met je eens.
luv joe.

PapaDum | 09-09-13 | 00:39

@russels teapot
volstrekt mee eens. de moraal is autonoom en zeker niet religieus. integendeel
@djong
ik heb geen enkel respect voor vrouwen die onderdrukking van vrouwen goed proberen te praten. of iemand individueel in staat is om er waar aan te doen, is een andere vraag, maar ik heb een diepe minachting voor vrouwen waarvan de moeder in de jaren 50 nog de onderdrukking in een verzuilde samenleving hebben meegemaak en nu hun dochters op een zelfde samenleving preparen. pat condell heeft volstrekt gelijk daar eens goed over uit te varen.

minimá-armezusvan.. | 09-09-13 | 00:13

@Djong | 08-09-13 | 21:09
Oh, maar ik ben net zo goed een tegenstander van het jodendom en het christendom. Daar uit ik ook vaak kritiek op.

Maar het probleem is, als je kritiek uit op een van die religies, knikt iedereen begrijpend, en stemt iedereen er mee in dat die religies inderdaad achterlijke en zelfs weerzinwekkende ideeën verkondigen.

Maar zodra datzelfde over de islam zegt, roept iedereen: "ja, maar het christendom dan?" Blijkbaar moet alle kritiek op de islam vergezeld gaan van een disclaimer waarin je verklaart dat het christendom heus ook heel erg is.

In mijn ervaring zijn het juist de linkse mensen die een blinde vlek hebben. Als het over het christendom gaat, leggen ze feilloos de zwakke argumentaties en prehistorische denkbeelden bloot, maar als het over de islam gaat, zien ze plotseling alleen nog maar de positieve dingen, en wordt alle kritiek afgedaan als "islamofobie" en "ongenuanceerde onderbuikgevoelens."

En nog iets, als één van de dingen waarin ik het met Wilders oneens ben, is het het idee dat onze samenleving "judeo-christelijk" zou zijn. Volgens mij leefden we in de middeleeuwen in een judeo-christelijke samenleving, toen heksen en ketters met de bijbel in de hand werden vervolgd. Het enige deel van de samenleving dat ik nu nog judeo-christelijk noem, is de bible belt.

De samenleving waarin wij nu leven (voor zover die niet verziekt is door islam of islamofiel socialisme, ideologieën waartegen ze beschermd dient te worden) is een humanistische samenleving. Onze ideeën over vrijheid en gelijkheid zijn tenslotte humanistische ideeën, waar de monotheistische religies (jodendom minder dan islam en christendom) in hun lange geschiedenis altijd vurig tegen hebben gestreden.

Russells Teapot | 09-09-13 | 00:05

Bakito | 08-09-13 | 16:05 | + -217 -
Ik gun jou de Nobelprijs
Heb het fijn.
En pat is oke

123 je proeft het zo | 08-09-13 | 23:57

minimá-armezusvan.. | 08-09-13 | 23:32
Iets zegt me dat u net zo vrouwvriendelijk bent als de taliban.

Djong | 08-09-13 | 23:42

voor de halsemae van deze wereld hebben we al een nederlands woord: moffenhoer. vrouwen die zich afgeven met fascisten. en dan ben ik nog mild over de meisjes uit wwoII die met een informatieachterstand te maken hadden en een samenleving die zich in het algemeen bevattelijker toonde voor totalitair gedachtengoed. maar vrouwen die tegenwoordig islam goed praten zijn niet goed bij hun hoofd. en linksch zit vol met dit soort kutwijven die niet eens door hebben dat ze het policor achtergrond koortje mogen vormen voor de linksch mannetjes in de baantjescaroussel. een hele grote nsb.

minimá-armezusvan.. | 08-09-13 | 23:32

Helemaal mee eens

Right on dude | 08-09-13 | 23:29

Bakito | 08-09-13 | 22:30 |

Lewis Lewinsky:
"Weet jij trouwens hoe laat aanstaande woensdag Snoodbama de Derde Wereldoorlog gaat beginnen?"

Bakito:
"Ze zijn omstreeks 9.30 uur bij mij. Beetje vroeg, maar i.v.m. met files vertrekken we op tijd. Geen idee wat ik zal aantrekken, eerst de weersvoorspelling maar eens checken."

Is dan wel weer een heel briljant en hilarisch commentaar.
Beetje zuur dat je daar niet veel plusjes mee scoort. Ik doe helaas niet aan plusjes en minnetjes.

Peyronie | 08-09-13 | 22:52

@Bakito | 08-09-13 | 22:30
CU!

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 22:51

-weggejorist-

Nittickson | 08-09-13 | 22:35

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 22:22 | + -2 -
Ze zijn omstreeks 9.30 uur bij mij. Beetje vroeg, maar i.v.m. met files vertrekken we op tijd. Geen idee wat ik zal aantrekken, eerst de weersvoorspelling maar eens checken.

Fijne avond nog en laat je niet gek maken: niet door Pat, door Pius en zeker niet door mij!

Adi0s

Bakito | 08-09-13 | 22:30

@Bakito | 08-09-13 | 22:16
Nee, dat is niet zo. Ik vind de islam alleen de grootste bedreiging van dit tijdsgewricht. Al lijkt een zekere president van Amerika ook een groot gevaar.

Weet jij trouwens hoe laat aanstaande woensdag Snoodbama de Derde Wereldoorlog gaat beginnen?

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 22:22

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 22:11 | + 0 -
Verkrachtingen, moord, machtsmisbruik zijn inderdaad verwerpelijk. Jij vindt het kennelijk alleen erg als het binnen religieuze context plaatsvindt.

Bakito | 08-09-13 | 22:16

@Bakito | 08-09-13 | 22:07
Het zit er niet ver vanaf. Uithuwelijken = verkrachten.

Ik stel het bij:

In mohammedaanse landen wordt 80% van de vrouwen verkracht.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 22:11

Peyronie | 08-09-13 | 21:58 | + 2 -
Ik noem de PVV nergens. Je verhaal raakt derhalve zowel de kant als de wal niet.

Bakito | 08-09-13 | 22:09

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:57 | + 0 -
Dat is dus onzin Lewis, dat weet jij ook.

Bakito | 08-09-13 | 22:07

Bakito. Je houdt een mooi betoog. Ik heb lang het voordeel van de twijfel gegeven aan de Islam en haar volgelingen. In de jaren 70. En 80. Ik heb het lang gezien als een knotsgekke maar onschuldige ver-van-m'n- bed-religie net als het christendom. Het is na herhaalde negatieve ervaringen dat ik tot het inzicht ben gekomen dat het i.c. Islam gaat om een gevaarlijke en kwaadaardige ideologie waarvan de invloed keihard tegengegaan dient te worden. In ieder geval hier, in het huis van mijn kinderen. Islam is in mijn ogen even verwerpelijk als het nazisme. Wil ik hier ook niet. Mijn afweging is zorgvuldig geweest.

doitdoit | 08-09-13 | 22:07

Bakito | 08-09-13 | 20:49 |

Mooi betoog, jongen!
Coherent, humoristisch, prozaïsch en ook best tamelijk genuanceerd.

Alleen het mogelijk Grote Gevaar dat je in de woorden van meer ongenuanceerde reaguurders zoals ik meent te herkennen, lijkt me rijkelijk overtrokken.

Ik geloof inmiddels oprecht dat je alleen met keiharde verbale confrontaties die merkwaardige cirkel van solidariteit doorbreekt tussen conservatieve moslims en de heersende liberale bovenklasse en dat dat ook nog eens goed is voor (ex)moslimjongeren die hier opgroeien en zo de grenzen tussen hun dubbele identiteiten en loyaliteiten kunnen verkennen.

Al jouw nuanceringen lijken mooi, maar tegelijk gooi jij omgekeerd ook heel makkelijk iedereen op één grote hoop die uit wanhoop voorlopig maar even PVV stemt.

Peyronie | 08-09-13 | 21:58

@Bakito | 08-09-13 | 20:49
Ik dacht dat je een trol was, maar je meent het.
OMG! Dat had ik niet gedacht, maar aan de andere kant is het niet zo vreemd wanneer je ongevoelig blijft voor zoveel minkuddo's. Je past in het rijtje Samsom en Duivedak en bent dus een echte fanaat.
Dan is dat ook weer duidelijk.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 21:57

@Bakito | 08-09-13 | 21:55
Klein bier vergeleken met wat in de mohammedaanse landen gebeurt. Daar wordt 100% van de vrouwen verkracht, om maar iets te noemen.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:57

naar = na (grmbl)

Bakito | 08-09-13 | 21:56

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:46 | + 0 -
150 jaar naar de burgeroorlog worden in het meest beschaafde land ter wereld, de V.S, 20.000 mensen vermoord, 20% van de vrouwen verkracht, bestaat de doodstraf en marteling nog en leven er 45 miljoen onder de armoedegrens.

Islam is wel degelijk een deelprobleem.

Bakito | 08-09-13 | 21:55

@Bakito | 08-09-13 | 21:42
Islam een deelprobleem? Vandaar dat het in alle mohammedaanse landen niets als ellende is.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:46

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:36 | + 0 -
Na de holocaust zijn ook miljoenen mensen vermoord in naam van de Koude Oorlog, etnische conflicten, drugsoorlogen, relatieproblemen en bankovervallen.

Gemeenschappelijke factor: machtsbeluste mannen die meer willen dan waarop ze eigenlijk recht hebben. Islam-extremisme is slechts een deelprobleem.

Bakito | 08-09-13 | 21:42

@Bakito | 08-09-13 | 21:28
Daar heb je gelijk in. Maar het heeft weinig zin om, in een poging een tweede holocaust te vermijden, een islamitisch kalifaat toe te staan, met alle ellende van dien.

Tijdens jouw leven zijn miljoenen mensen vermoord in de naam van de islam. Let wel, ná de holocaust. Alleen al in Algerije zijn er een miljoen vermoord, de afgelopen vijfentwintig jaar. Het moet voorkomen worden dat dit in Nederland ook gaat gebeuren.

Mensen die waarschuwen voor de islam, zoals Pat Condell en Geert Wilders, verdienen daarom aandacht.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:36

Bakito | 08-09-13 | 20:49
Man, wat kan jij coprolaliëren.
Kan maar een ding zeggen: Jij bent geen vrouw.

Endoxa | 08-09-13 | 21:33

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:18 | + 0 -
Zowel de holocaust als 9/11 zijn beide lessen uit het verleden waaruit we lering moeten trekken.

Eenzijdige focus op de één of juist de ander creëert obsessie en onnodige angst. Dat is de strekking van mijn tegel.

Bakito | 08-09-13 | 21:28

@Bakito | 08-09-13 | 20:
Dat heb je mooi opgeschreven, Bakito. Mijn complimenten. Deze keer heb je niet zwakzinnige oneliner geplempt, maar een compleet verhaal, met onderbouwing, met kop en staart en met argumentatie.

En aan het eind blijkt wat jij bent: een nooit-meer-Auschwitz-geobsedeerde.

Uit angst voor een herhaling van nazisme ben jij bereid de meest wrede, debiele en gestoorde massamoordenaars naar Nederland te halen. En als iemand daartegen waarschuwt dan zijn dat *woorden die de dienstregeling voor de treinen naar het Oosten* hebben geschreven, of zoiets. Want zelfs zeggen dat de islam niet deugt, dat in de naam van de islam miljoenen mensen zijn vermoord, dat ze hier de boel willen overnemen, interpreteer jij al als een nazi-symptoom.

Word toch wakker, jongen. De islam deugt niet, massamoordenaars moeten we niet hebben, en van analfabete buitenlanders hebben we er al veel te veel.

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 21:18

Condell legt in zijn betoog terecht een blinde vlek van veel feministes bloot.
Zo'n zelfde blinde vlek hebben helaas ook islamcritici die de ogen sluiten voor het falen van christenen en joden omdat we nu eenmaal in 'een joods-christelijke samenleving' wonen.
Religie = altijd -1000. Weg daarmee uit het publieke domein! Maar dan wel alle religies bestrijden, en niet eentje er uit pikken met oogkleppen op.

Djong | 08-09-13 | 21:09

Had Rutte maar 1% van de ballen die Pat wel heeft.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 21:03

@copywriter | 08-09-13 | 20:21
Wist je trouwens dat Sharon Dijksma niet meer op het strand durft te komen? De laatste keer dat ze op het strand lag te zonnen hebben omstanders geprobeerd haar terug te duwen in zee.

VanBukkem | 08-09-13 | 20:51

Ik zie dat Pat, met zijn: de zon is slecht voor je dus iedereen krijgt huidkanker retoriek' nog steeds predikt voor de Booschmenschen alhier.

Het jammere is dat elk valide punt dat hij heeft, en natuurlijk heeft hij er een paar, volledig weggeblazen word door het feit dat hij volledig geobsedeerd is en daarin gesteund word door een groeiende schare bibbermenschen. De obsessie groeit terwijl de nuance sterft.

Pat is als iemand met pleinvrees, iemand met arrachnaphobia, iemand met vliegangst, allemaal angsten die, ook al zijn ze in bepaalde mate begrijpelijk, zo worden uitvergroot dat ze irreëel zijn geworden en levens van hen die eraan lijden en de mensen om hen heen negatief beïnvloeden.

Obsessies die de problemen die bestreden moeten worden uiteindelijk veel groter maken en het tegendeel bewerkstelligen van het beoogde.

Pat heeft de ontwikkeling doorgemaakt die veel radicalen doormaken, ze beginnen met legitieme kritiek op een systeem, krijgen daar kritiek op, vaak onterechte kritiek ook in beginsel, en zijn daar zo confuus van, van dat gevoel van dat vermeende gevoel van uitsluiting en isolatie, dat ze zich vastbijten en alleen nog maar zoeken naar zaken die hun bewijs ondersteunen.

Een beetje als een kleuter die uitlegt waarom hij eerst een snoepje wil voordat hij gaat slapen.

Ze vergroten alles uit, blazen alles op (pardon my expression) en voeren een structurele jihad (geweldloos in dit geval - dat verschil is even evident als noodzakelijk om te noemen aangezien ik een duidelijk onderscheid maak tussen Pat en gewelddadige extremisten, - ik ga geen kuil voor een ander graven uiteraard) tegen iedereen die het niet met hen eens is en ineens is het onderwerp van smaad (de moslimbevolking in deze) volledig begrijpelijk, coherent in handelen en uniform in denken geworden en maar op één manier te duiden.


Opeens is er een letterlijke interpretatie ontstaan waar niet van afgeweken kan worden als je geen Dhimmi, Goedmensch, landverrader, struisvogel of andersoortige imbeciel wilt worden genoemd, en die zijn er ook natuurlijk mensen die helemaal nergens een bedreiging in zien. Maar die mensen vormen een mogelijkheid voor de Haatmensch om zonder enige restrictie een gehele groep critici in een kwaad daglicht te stellen, een NSB-container als het ware. Pavlov revisitid. Und so weiter.

Reflectie is geworden als een Moslim in Birma, als een Jood in nazi- Duitsland en als een kopt in Egypte en als een Condoom in Kim Holland.

Het eigen gedachtegoed is het ultieme gelijk geworden, is datgene wat ooit bestreden moest worden geworden.


Een enkele waarheid die iedereen op dezelfde manier moet zien en die geen enkele weerlegging verdraagt. Feitelijk is, om in Eshfan Elian's Breivikiaanse logica te blijven, bij wijze van parafrase, Pat Condell een Moslim geworden en wel een van de Aller-radicaalste soort. Een atheïstische moslim, maar evenzeer een Moslim.

Pat de Imam die preekt voor zijn kritiekloze Umma van bangmenschen en anonieme Schreeuwaguurders. Hij preekt Voor de zelfbenoemde intellectuele voorhoede maar in feite preekt hij voor de primitieve achterhoede die je altijd weer ziet groeien in tijden van crisis en neergang en die je ook in de zesde eeuw al volop vond.

De wij-zij wet, de oudste en meest effectieve wet ter wereld is heringevoerd en de zondebokfase van de pauzeknop gehaald. Het gehoereer van het duister naar de gunst van de massa's wederom gestart.

Ik hoop dat deze jammerlijke ontwikkeling kan worden omgebogen en de massa's wijzer zijn geworden want waar legitieme kritiek op religie en welke levensovertuiging dan ook noodzakelijk is word het in het huidige discours gekaapt door de achtergestelden in de morele revolutie van de mens.

De Bangmenschen, de Booschmenschen en de Gil en schreeuwmenschen en al die andere meelijwekkenden die zuchten onder het Stockholm-syndroom van het eigen gelijk. Aldi_Freud in a way.

En dat is een zorgwekkende ontwikkeling.

Problemen zijn uiterst complex en divers namelijk en kunnen alleen opgelost worden met een doordachte, veelzijdige, en procesmatige benadering. De Sjamanen van het zondebokgeloof beloven misschien wonderen maar zullen rampen creëren. Dat is 1 garantie die kan worden opgediept uit de krochten van de tijd.

Ipv dat er gezegd word dat er delen binnen de islam zijn die een een gevaar vormen voor de mensheid,voor de integratie etc , zoals dat bij elke religie is of ooit was, word alles op 1 hoop gegooid en word elke moslim als een terrorist en minderwaardig gezien als een verkrachter een vrouwenmepper en een overvaller.

Terwijl dit feitelijk gezien natuurlijk makkelijker te debunken is als zeggen dat een kip geen eieren legt.

Ik heb meelij met de kwetsbaren in de oude wijken die de teloorgang zien en werkelijk last hebben van problemen met integratie. Die in de steek worden gelaten door de beleidsbepalers en in de handen worden gedreven van de pooiers van de priemende vinger.

Die mensen verdienen steun, geen Haat.

Ik hoop dat u schreeuwaguurders besef heeft van de loosheid van uw strijd en het hellen van uw vlak. Bestrijd wat u bestrijden moet en omarm wat je omarmen moet. Plavei niet de weg naar de hel met wat ooit goede intenties waren. Wees geen Joost Niemoller om maar eens een veel schraler en talentlozer variant van Pat te noemen.

En al dat gelul over vrijheid van meningsuiting, ik ben er ook voor, maar wel in het licht van een rechtstaat en het motief eronder ( bescherming tegen de almacht van de staat) waarin woorden uiteindelijk gewogen kunnen worden bij een rechter want de diarree xenofobique , woorden dus, hebben ooit de meest verschrikkelijke regime in het zadel geholpen en de weg bereid voor de grootste wandaden in de geschiedenis, ja woorden hebben de dienstregeling voor de treinen naar het Oosten geschreven.

Retoriek is de houwitser waaruit de granaten uiteindelijk hun weg vinden. Sarin voor de geest. Dat is de les die de geschiedenis ons geleerd heeft. En een les die geleerd moet worden om verder strafwerk voor de mensheid te voorkomen.

Bakito | 08-09-13 | 20:49

De westerse vrouw is in het feminisme in opstand gekomen tegen de blanke man. Tegen deze brengt zij alle mogelijke wapens in stelling, inclusief de middeleeuwse woestijngodsdienst met haar vrouw-onderdrukkende praktijken. De feminist gaat het niet om waarheid of inhoud, maar slechts om wraak en beschouwt daarom haar vijand's vijand als vriend en bondgenoot.

Van Duyvenbode | 08-09-13 | 20:28

@VanBukkem | 08-09-13 | 20:10
Nee u heeft gelijk, mijn excuses voor mijn belediging aan het adres van walvissen.
Inderdaad zeer ongepast.

copywriter | 08-09-13 | 20:21

TypischTypetje | 08-09-13 | 17:02

Door onbenullige, stuurloze sukkels als jij die menen dat links-rechts wordt bepaald door de scheidslijn pro- of contra-islam is het hele westerse politieke klimaat de afgelopen 20 jaar volledig verziekt.

Condell is eigenlijk een nogal linkse man, net zoals veel andere belangrijke islamcritici, zoals de onlangs overleden Christopher Hitchens.

Maar links betekende volgens hen niet dat je de beginselen van onze liberale rechtsstaat moet verkwanselen aan de soldaten van de religie van de vrede die onze staat heel anders willen inrichten.

Wat tegenwoordig voor links doorgaat is in culturele zin juist vaak uiterst conservatief en zelfs regressief.

En economisch gezien volgen partijen als GroenLinks en PvdA al sinds de jaren negentig een tamelijk liberale agenda met het uitkleden van van onze verzorgingsstaat en het vrijwillig afstaan van onze nationale soevereiniteit.

Voor de rest wil ik nog steeds trouwen met Annabel, geeft Condell de moreel-superieuren er weer eens flink van langs en hoop ik dat leuke, intelligente en onafhankelijke vrouwen eindelijk eens gaan inzien dat zelfs de gemiddelde GS-reaguurder duizend keer vrouwvriendelijker is dan de gemiddelde haatbaardmans.

Peyronie | 08-09-13 | 20:20

waar er sterk religieus leiderschap is, zullen de massa’s zich overgeven en de leringen volgen. Het is het leiderschap dat gepassioneerd de toepassing van deze leringen gelooft, leert en eist. Sommige moslimleiders, zelfs in het Westen, roepen om de prakticering van deze leringen. Bijvoorbeeld in het land Australië suggereerde een moslimgeleerde dat: “Polygamie gelegaliseerd moet worden en verkrachting in huwelijk afgeschaft… Hij argumenteerde dat een vrouw niet is staat moet zijn om haar man van verkrachting te beschuldigen.”

lady blabla | 08-09-13 | 20:12

@copywriter | 08-09-13 | 19:34
Sharon Dijksma vergelijken met een walvis vind ik vrij ongepast. Walvissen zijn hele intelligente dieren. En een walvis zal ook nooit een compleet gebraden zwijn in één keer doorslikken.

VanBukkem | 08-09-13 | 20:10

Den Heerscher | 08-09-13 | 19:03
Dus volgens u is het is niet relevant wat corect links vindt, en toch vult GS het ene na het andere topic met het jammeren over die correct linkse denkbeelden. Negeer het dan, als het zo irrelevant is.
Maar geloof me: GS zou net zo onthand zijn zonder links als Pechtold zonder de PVV, dunkt me.
Iemand die stelling neemt tegen welke knuffelaars dan ook, die moet dat helemaal lekker zelf weten. Maar een mening ventileren over een film, boek, artikel of docu die nog niet gemaakt is, laat staan gezien: dan ben je in mijn optiek een mentale tokkie.

En for the record: ik vind dat ze alle vrouwenverkrachters aan hun ballen moeten ophangen. Behalve religieuze vrouwenverkrachters: die wens ik de wreedste straffen toe uit hun eigen sprookjesboek. Het liefst iets met piemels en een pittig scherp voorwerp.

Djong | 08-09-13 | 20:06

@Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:35
Mooi niet, foutloos Frans doen ze maar in het NRC.
Hier op GS doen we het in het Steenkolen Engels.

copywriter | 08-09-13 | 20:05

@miko | 08-09-13 | 19:46
Dus jij denkt dat Kaakklem bij de NTR onder eindredactie van Hassnae Bouazza hele reeksen Hirsi Ali's gaat interviewen? Terwijl de NTR het zelf heeft over een Bollywood-actrice, een salafistische bekeerlinge, een Turkse dichteres en een Syrische orthodoxe geestelijke?

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 19:57

Indien deze kerel iets minder autistisch uit zijn ogen zou kijken, zijn monoloog iets minder monotoom af zou steken, en iets meer aan de setting zou doen... Dan had ik hem voorgedragen voor president.

Rest In Privacy | 08-09-13 | 19:57

@Rugblaffer from hell | 08-09-13 | 19:32
Wat kost dat?

miko | 08-09-13 | 19:52

*Syrische rebellen bezetten christelijke stad*.
Weer zo'n belangrijke maatschappelijke ontwikkeling waar vrouwen de stille kracht van zijn, Haatzema?
www.telegraaf.nl/buitenland/21874241/_...

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 19:47

@Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 18:48
Euh, ik denk dat je dat wel anders moet lezen.
ik persoonlijkdenk ook dat als er iets in die zandbakken gaat veranderen dat inderdaad via vrouwen zal gaan. Ik kan me niet voorstellen dat de topdawgs van dit moment , de mannen, er iets voor voelen hun positie op te geven.
En dan denk ik aan steeds meer hirshi ali's.

miko | 08-09-13 | 19:46

Islam in Europa is tot nu toe marginaal.
miko | 08-09-13 | 17:43

Ok, tot nu toe nog wel, maar kijk om je heen en zie wat er gebeurd.
Kijk in Duitsland, Engeland, Frankrijk en let op Brussel...
Een kleine minderheid die EISEN stelt en die ook nog gehonoreerd wordt
door onze regeringen. Hoe kan dit ? Angst ? Of gaat het toch puur om de pecunia ? Hoe dan ook, we worden door de heersende klasse verkocht en
dit valt alleen tegen te houden als we er zelf iets aan doen, van hun hoeven we echt niets te verwachten.

Ikkenoow | 08-09-13 | 19:46

@Russells Teapot | 08-09-13 | 19:25 |
Exact.

"als je je opwindt over onbenulligheden in onze cultuur, maar de islam niet durft te bekritiseren omdat dat niet politiek correct is, ben je een islamapologeet (wat ook zo is), en werk je vrouwenonderdrukking in de islam in de hand (wat ook zo is)."

Als je de islam niet durft te bekritiseren, of dat simpelweg niet voldoende doet naar de zin van Nanninga om welke reden dan ook, dien je je al helemaal niet op te winden over onbenulligheden in onze cultuur. En als je dat wel doet - zoals in de voorbeelden die worden opgenoemd die dienen om te illustreren dat linkse feministes zich opwinden over de meest onbenullige vormen van "seksisme" in de westerse cultuur - dan ben je volgens Frau N. een islamapoligist en medeschuldig.

Spiritus Sancti | 08-09-13 | 19:44

@Djong | 08-09-13 | 18:41
Je kunt ook een documentaire maken over een Noord koreaan die het wel goed heeft.
Maar erg relevant is het niet.

miko | 08-09-13 | 19:41

zat net even Frontaal Naakt te checken en de reacties op Peter zijn laatste artikel; het is werkelijk waar verontrustend dat er zoveel mensen zijn die daar op reageren en dan vooral de inhoud van de reakties. Wat is er och mis met de mensheid om zo raar te denken. Ik ga nu slapen, maar ik weet niet of het een rustige nacht word want dit baart mij ernstige zorgen... Is Nederland dan echt verloren reeds...

Jan III Sobieski | 08-09-13 | 19:33

islam.. Van het woord alleen al word ik kost misselijk. Van alle religies trouwens .. Maar voor islam heb ik de grootste emmer nodig.

Rugblaffer from hell | 08-09-13 | 19:32

@TypischTypetje | 08-09-13 | 17:02,

Jammer. Ik hoopte al dat je zou verzuipen.

basweetutwel | 08-09-13 | 19:29

@Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:05
Zij krijgen dan het standaard management lulverhaaltje dat ze "misschien maar eens om zich heen moeten gaan kijken"

copywriter | 08-09-13 | 19:28

@miko | 08-09-13 | 17:27
Ah a kosmopolietiese burgert, den hie most be a dee 66 voder? A foloer of mister Peachtold? Yes?

copywriter | 08-09-13 | 19:27

@Spiritus Sancti | 08-09-13 | 19:15
Haar argument is niet dat de personen die ze opnoemt islamapologeten zijn, ze gebruikt ze alleen als voorbeelden om een bepaalde houding te illustreren die veel voorkomt bij westerse feministes. Ze zegt eigenlijk: "als je je opwindt over onbenulligheden in onze cultuur, maar de islam niet durft te bekritiseren omdat dat niet politiek correct is, ben je een islamapologeet (wat ook zo is), en werk je vrouwenonderdrukking in de islam in de hand (wat ook zo is)." Ik weet van de voorbeelen die ze noemde niet gelijk uit mijn hoofd of deze mensen zich uitspreken tegen misogynie in de islam, maar als ze dat niet doen, zijn ze inderdaad islamapologeten, zoals Nanninga ze beschrijft.

Hetzelfde als wat Condell zegt. Hij zegt ook niet: "persoon A en B zijn hypocriet," hij zegt "islamvriendelijke feministes in het algemeen zijn hypocriet."

Russells Teapot | 08-09-13 | 19:25

Zeur niet zo.... islam is hartstikke liev.
Ook voor kinderen.
En als zo'n 8-jarig kudtkind een brood jat, is het terecht dat je met een SUV zijn arm aan gort rijdt.
Zal hem leren!
En vrouwen verdienen niet beter dan gestenigd te worden of opgehangen.
Homo's ook... en ongelovigen... en afvalligen... en... en...
*Shariamodus uit*
www.youtube.com/watch?v=b_JvTy-8qSQ

Schietmijmaarlek | 08-09-13 | 19:25

@miko | 08-09-13 | 17:02
Net als verkrachting.
'If you can't avoid it you may as wel lay back and enjoy it'

copywriter | 08-09-13 | 19:22

@Spiritus Sancti | 08-09-13 | 19:15
Stroman. Dat zegt het vliegend spaghettimonster helemaal nergens.

Den Heerscher | 08-09-13 | 19:22

100 jaar na dato kunnen we met zekerheid vaststellen dat Emily Davison voor niets is gestorven, toen ze zich voor een paard wierp tijdens de Epson Derby.

me,myself and IK | 08-09-13 | 19:19

@miko | 08-09-13 | 17:43
Marginaal, leuk gevonden, complete 'drivel' natuurlijk maar wel leuk gevonden.

copywriter | 08-09-13 | 19:19

@Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 16:40
Nah, gewoon masochisme, meer niet.

copywriter | 08-09-13 | 19:17

@Russells Teapot | 08-09-13 |
Goed. Wie zijn in dit stuk volgens jou de Islamapologeten waar Frau N. van spreekt?

Spiritus Sancti | 08-09-13 | 19:15

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:21
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er wel meer is wat jou ontgaat.

copywriter | 08-09-13 | 19:15

Mijn Nederlandse tolerantie , en gevoel voor rechtvaardigheid is gebaseerd op een gezonde open nieuwsgierigheid naar andere culturen en wederzijds respect.

.Ik respecteer andermans geloofs overtuiging en normen en waarden , en verwacht het zelfde terug voor mijn geloofs overtuigingen en normen en waarden .

Verwacht van de vreemde elementen , in Nederland dat ze mijn normen en waarden en geloofs overtuigingen respecteren en ook een gezonde open nieuwsgierigheid tonen voor mijn cultuur.

Mijn respect en nieuwsgierigheid jegens vreemde elementen worden zwaar op proef gesteld in deze tijden .

Als iemand uit de vreemde dat niet kan opbrengen is hij vrij te vertrekken daar naar toe waar hij wel gehoord word .

Als je als iemand uit de vreemde dat niet kan opbrengen dan hoor je niet thuis in mijn land ,en in mijn stam .

el che | 08-09-13 | 19:12

@Russells Teapot | 08-09-13 | 19:04
Fijn, iemand die de argumentatietheorie machtig is.
Hulde en plus 1.

Den Heerscher | 08-09-13 | 19:08

@Spiritus Sancti | 08-09-13 | 18:39
Beter lezen.

Femke Halsema wordt niet als islamapologeet gezien per sé omdat ze dat programma maakt. Dat staat er niet. De voorbeelden die worden opgenoemd, dienen om te illustreren dat linkse feministes zich opwinden over de meest onbenullige vormen van "seksisme" in de westerse cultuur, maar zwijgen over de veel grotere discriminatie van vrouwen in de islam, omdat dat niet politiek correct is.

Vervolgens zegt ze dat islamapologeten medeschuldig zijn aan vrouwenonderdrukking in de islam, wat natuurlijk ook zo is. Ze zegt niet dat "iedereen die het met haar oneens is" medeschuldig is, dat maak jij er van.

Er staat niets in dit stuk waar dit uit volgt:

"Je bent het met Nanninga eens, of je bent medeverantwoordelijk voor het leed wat andere veroorzaken."

Russells Teapot | 08-09-13 | 19:04

@Djong | 08-09-13 | 18:41
Het punt is dat het totaal niet relevant is waar correct links mee op de proppen gaat komen.
.
Zoals Nanninga en Condell terecht aangeven: Er is sprake van buitensporige vrouwenonderdrukking in islamitische kringen. Daar zou juist een feminist zich tegen uit moeten spreken en dat gebeurt zelden tot nooit. Dat getuigt van hypocrisie en het is dan ook terecht dat daar tegen geageerd wordt.
.
Het feitelijke vrouwenonderukken is iets wat je in een beschaafde samenleving tegen zou moeten gaan, of de gronden ervoor nou religieus getint zijn of niet.
Dit filmpje en topic zijn dan ook geen betoog tegen Halsema in het bijzonder of feministen in het algemeen, maar een veroordeling van de middeleeuwse praktijken die niet exclusief voorbehouden zijn aan maar wel veelvuldig voorkomen binnen islam en zijn daarnaast een veroordeling van haar apologeten. Welke groep apologeten je daarbij op de korrel neemt (in dit geval progressieve feministen) is volkomen ondergeschikt.
.
Iemand die een stelling neemt tegen de islamknuffelaars en de islam is daarbij absoluut niet vergelijkbaar met een mohammedaan die een ambassade bestormd. Stellingname en een mening uiten zijn, ook als het op onvolledige informatie gestoeld is, nog altijd een stuk beschaafder dan het rellen en geweld dat de genoemde mohammedaan zo kenmerkt.
.
Als een tang op een varken dus. Next.

Den Heerscher | 08-09-13 | 19:03

@TypischTypetje | NaN-NaN-N | NaN:NaN
Lul toch niet joh met je ik heb de koran gelezen. Een normaal mens houdt dat geen 2 pagina's vol.

Nilfisk | 08-09-13 | 18:56

Hier. Citaat van de Onneloze Halsema: *Zelden komen vrouwen zelf aan het woord en dat terwijl ze vaak in de Arabische wereld de stille kracht zijn achter belangrijke maatschappelijke en democratische ontwikkelingen*.
Welke democratische ontwikkelingen in Arabierië? Welke belangrijke maatschappelijke ontwikkelingen? Kan het nog dommer? Vermoedelijk wel, ja.
www.ntr.nl/nieuws/790965/Femke%20Halse...

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 18:48

De eerste daad van de nieuwe redacteur van het femistenmagazine bij uitstek "Opzij", Margriet van der Linden, was het uitdelen van de kinderkoran geschreven door Kader Abdolah.

Oeleflaffel | 08-09-13 | 18:48

TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
Islamofascitic speech is een speech van een haatbaard die ageert tegen het westen en dit met geld wil onderbouwen. Kennelijk berijp jij Pat niet echt. Hou je muil dan.

Smarties | 08-09-13 | 18:48

Valse dich0tomie? Als je me verteld had dat dit stuk geschreven was door een 14-jarig pubermeisje dat zojuist te verstaan was gegeven dat haar klasgenootje toch écht mooiere oogschaduw draagt, had ik dat direct van je aangenomen.
Spiritus Sancti | 08-09-13 | 18:39

Spot on - that's Annabel Nanninga for you!

Djong | 08-09-13 | 18:48

@Wc-kip | 08-09-13 | 18:00 |

Ik heb vaak geen mening, dus alle meningen komen ofwel niet, ofwel wel overeen met de mijne.
Ik denk alleen dat demense zich vaker moeten afvragen:
- heeft het zin om mij hier een mening over te vormen
- kan ik hier überhaupt een fatsoenlijke mening over hebben

Ben trouwens geen babyboomer, maar van een frissere generatie.

Horige | 08-09-13 | 18:47

@Djong | 08-09-13 | 18:06
Dus jij denkt dat Halsema vol op het orgel zal gaan tegen de vrouwenonderdrukkende islam? Wanneer heeft Kaakklem de islamgoedpratert dat ooit eerder gedaan? En, stel dat de Femster een klein beetje kritiek zou hebben op de islam, zou ze die bij de NTR mogen spuien? Bij de omroep die het Ramadanjournaal uitzendt? In een programma onder eindredactie van Hassnae Bouazza? Die jij vermoedelijk zelf bent. *kotz*

Lewis Lewinsky | 08-09-13 | 18:43

Bespreek dit ook even met je collega Quit, die ontzettende boerenlul.

Nilfisk | 08-09-13 | 18:42

Den Heerscher | 08-09-13 | 18:11
Tsja, kan best zijn. Maar misschien wordt het ook wel heel wat anders. Dat weet u niet en dat weet ik niet.
Oordelen over iets wat je nog niet gezien hebt is altijd stupide.
Ik herinner me bijvoorbeeld hysterische joodse reacties op een toneelvoorstelling van Fassbinders Het vuil, de stad en de dood. Hadden die rabbi's natuurlijk niet gezien.
Boekverbrandingen van Rushdies Duivelsverzen - door booslims die zelf niet eens konden lezen.
En hoeveel boze protesteerders hadden de Deense cartoons daadwerkelijk gezien voordat ze met het schuim op de lippen ambassades bestormden?
Gewoon even afwachten waar Halsema mee komt. Ongenuanceerd afkraken kan altijd nog.

Djong | 08-09-13 | 18:41

@Russells Teapot | 08-09-13 | 18:06 |

Behalve dan dat het stuk zo ongeveer als volgt in elkaar zit.

A. Vrouwen zijn niet rationeel en logisch en daarom worden ze uit uitgesloten door Pat Condell.

B. De Islam doet dat ook.

C. Femke Halsema is een ongeloofwaardige fatsoensfeminist, omdat ze een programma maakt over sterke vrouwen van de Islam.

D. Omdat Femke Halsema bovengenoemd programma maakt, koestert zij een visie van een ‘gematigde Islam’. Zij is daarom een Islamapologeet.

E. Islamapologeten zijn medeverantwoordelijk voor het leed dat vrouwen uit naam van de religie van de vrede wordt aangedaan. Wie dat ontkent is zwakzinnig.

F. Feminist of Islamapologeet? Kiezen! Let wel: als je kiest voor het in beeld brengen van de sterke vrouwen van de Islam ben je dus een zelfingenomen zwakzinige fop-feminst.

Valse dich0tomie? Als je me verteld had dat dit stuk geschreven was door een 14-jarig pubermeisje dat zojuist te verstaan was gegeven dat haar klasgenootje toch écht mooiere oogschaduw draagt, had ik dat direct van je aangenomen.

Spiritus Sancti | 08-09-13 | 18:39

Bij Pat Condell denk ik altijd; de politie zou die gast eens moeten uitchecken of er geen kinderen in z'n kelder zitten.

canis lupus | 08-09-13 | 18:38

@Koninging Beatricks | 08-09-13 | 18:31

De typos zijn vandaag en morgen gratis bij de lidl.

Koninging Beatricks | 08-09-13 | 18:32

@antagonist | 08-09-13 | 16:07

"Bakito: altijd -1"

Trolls altijd -1.

Ik hou van een eerlijke discussie.
Ik waardeer uiteraard de vrijheid van meningsuiting op deze site, maar het blijft jammer dat trolling hier gewoon getollereerd wordt.

Iedereen kan zien dat het merendeel aan posts wordt gebruikt door trolls en reacties op trolls.

Daarom zal dit medium nooit uitgroeien tot een volwassen duscussie platform. Zo lang het aantal posts hier belangrijker is dan de inhoud, zal dit zo blijven.

Daarom dus niet "Bakito -1", maar "Joris -1".

Jammer.

Koninging Beatricks | 08-09-13 | 18:31

@Bakito | 08-09-13 | 16:09 : Blijkbaar doen al die minnetjes je wel wat, want je hebt het erover. ook van mij een min.

Mazzeltov | 08-09-13 | 18:19

Ome Pat heeft gelijk.

Kind Van De Rekening | 08-09-13 | 18:19

Nanninga: Sjapoo!

HesselWorst | 08-09-13 | 18:19

@Djong | 08-09-13 | 18:06
Halsema zal allicht een paar zelfstandige hoofddoeken op haar podium weten te krijgen... De vraag is of het dan niet het zoveelste voorbeeld van Taqiyya zal zijn.
.
Bovendien al weet ze 30 oprecht tolerante zandvrouwtjes voor de camera te krijgen, dan nog blijft het feitelijke vrouwonderdrukken bestaan. Zulke "documentaires", "reportages" en "onderzoeken" worden door de correcte linksmens vervolgens gebruikt als "pars pro toto"-argument en vallen derhalve in dezelfde categorie als die aardige bebaarde buurman in zijn soepjurk die geen vlieg kwaad doet.

Den Heerscher | 08-09-13 | 18:11

Terpen-tijn | 08-09-13 | 18:01 |
Het advies moet zijn: "Bemoei je wél met moslims en stel keiharde grenzen."
Erkenning van de situatie is één, je vervolgens opstellen als een slappe vaatdoek is een keuze, terpen-tijn.

jeanmondo | 08-09-13 | 18:10

Islamic Misogyny is islamitische vrouwenhaat, achterstelling van vrouwen in de islamitische cultuur.
Heb één feministe gevonden die zich hier tegen uitspreekt: Joyce Carol Oates. Pamela Geller beschrijft de voorspelbare reactie op haar tweets.
www.wnd.com/2013/07/lone-feminist-call...
Joyce Carol Oates is dan ook meer vrijdenker dan feministe. www.usfca.edu/jco/invisiblewriter/

Flappie2006 | 08-09-13 | 18:08

@Itzamná | 08-09-13 | 17:59
Qua remmen kan de F1-wereld nog wel wat leren van die moslims.

Jackanders | 08-09-13 | 18:07

Misschien een ideetje: eerst eens die serie van Halsema afwachten voordat je met je voorspelbare praatjes komt, Nanninga?

Djong | 08-09-13 | 18:06

@Spiritus Sancti | 08-09-13 | 17:59
Jij snapt er duidelijk weinig van. Je hoeft namelijk geen islamapologeet te zijn om het met Nanninga oneens te zijn. Valse dichotomie.

Al heeft ze hier natuurlijk wel gelijk, dat degenen die vrouwonvriendelijk gedrag uit naam van de islam goedpraten, de oplossing van dit leed moeilijker maken, en dus medeschuldig zijn, omdat ze blijkbaar liever islamofiele linkscorrecte flauwekul uitslaan om zichzelf weer een lekker Goed Mens te voelen, dan dat ze opkomen voor onderdrukte vrouwen, wat toch de eerste prioriteit zou moeten zijn voor feministen die zeggen op te komen voor de rechten van vrouwen.

Russells Teapot | 08-09-13 | 18:06

@Itzamná | 08-09-13 | 17:59
Zo, hoe was de vakantie?

miko | 08-09-13 | 18:05

@Itzamná | 08-09-13 | 17:59
Héé jij weer? Eindelijk het slot van de tempel open gekregen?

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 18:05

Als ik vertel wat ons nog allemaal te wachten staat, verpest ik iedereen zijn dag.
Kan maar 1 advies geven> bemoei je niet met moslims, want je krijgt er altijd gezeik mee, positieve halleluja geluiden van de overheid over tolerantie is bullshit>> een ongelovige wordt tot nu toe meewarig geduld, niets meer of minder. Zij beschouwen ons als minderwaardig, wij hun ook, het wachten is op de smoes en de aantallen, daarna worden ook Nederlandse steden geplunderd.
Zeg niet later dat men het niet wist want het staat hier getypt.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 18:01

@Horige | 08-09-13 | 17:53

''Meningen... mensen zouden allergisch moeten worden voor het vormen ervan.''

Eng hé, als mensen een mening hebben dat niet overeenkomt met de uwe.

Wc-kip | 08-09-13 | 18:00

@Horige | 08-09-13 | 17:53
Ik ruik een babyboomer.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 18:00

Heeft het mohammedanisme de wereld ooit iets goeds gebracht?
Nee.
Zijn mensen die het mohammedanisme omarmen goed bij het hoofd?
Nee.
Kunnen we zonder?
Uitstekend.

In de verte zie ik een standbeeld voor zekere Noor...

Itzamná | 08-09-13 | 17:59

"Islamapologeten zijn direct medeschuldig aan het leed dat vrouwen uit naam van de religie van de vrede wordt aangedaan."

Je bent het met Nanninga eens, of je bent medeverantwoordelijk voor het leed wat andere veroorzaken. Tsja.. Als alle vrouwen daadwerkelijk zo dom waren als de schrijver van dit stuk valt er ineens een hoop te zeggen voor de Islam.

Spiritus Sancti | 08-09-13 | 17:59

@Horige | 08-09-13 | 17:53
Als je zo lult kun je vrij snel een nieuwe nick aanmaken.

miko | 08-09-13 | 17:58

Bakito | 08-09-13 | 16:20 |

Klopt, zonder alcoholisme in het spel was jij uberhaupt niet eens verwekt.

Wc-kip | 08-09-13 | 17:58

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
Dus jouw argument komt erop neer dat Pat Condell ongelijk heeft, omdat jouw islamitische buren vriendelijk zijn?

Wel eens gehoord van het verschijnsel "niet-representatieve steekproef?" Dit is er één.

De moslims met wie ik om ga, zijn ook vriendelijke mensen. Weet je hoe dat komt? Omdat ik niet om ga met onvriendelijke mensen. Logisch, zou je zeggen, maar linkse wegkijkmensen willen nog wel eens vergeten dat hun beperkte ervaring met moslims niet per sé representatief hoeft te zijn voor het grote geheel.

"When people from those countries choose to move here, they have 2 options: Adapt to our culture, or GTFO!"

Als dat toch eens waar was....

Russells Teapot | 08-09-13 | 17:57

@miko | 08-09-13 | 17:02
Gotver, iemand die Hemingway mint! Mot nie gekker worre!

miko | 08-09-13 | 17:55

even Slayer - Jihad luisteren om te kalmeren

mrmojorising | 08-09-13 | 17:54

@miko | 08-09-13 | 17:45
Zo vaak als ik nodig oordeel.

copywriter | 08-09-13 | 17:53

@Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:32
Geen ervaring mee, dat soort mag niet in mijn bubble.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:53

-weggejorist-

Horige | 08-09-13 | 17:53

@miko | 08-09-13 | 17:45
Zo vaak als ik nodig oordeel.

copywriter | 08-09-13 | 17:52

De boodschap is zo oud als de weg naar Rome maar kan niet vaak genoeg herhaald worden. Progressieve types hebben altijd een nare bijbedoeling met hun goede intenties. Het heeft iets denigrerend om telkens de gekleurden, 'mohammedanen' en andere minderheden te beschermen als ware het kleine gehandicapte kindertjes.
Soms lijkt het wel alsof ze de doelgroep maar een beetje minnetjes vindt en haar anti-racisme kretologie niet veel meer impliceert dan "niet hardop zeggen wat wij denken".
De enige verklaring voor dat wegkijken en goedpraten van wantoestanden lijkt me geprojecteerd slachtofferdenken te zijn. Hoe moet je het anders verklaren?
Voorbeeld. Als een jongeman of dame in Nederland radicaliseert dan ligt bij links vooral de aandacht bij de oorzaak van het probleem. Dit uit zich in verkeerde prioriteiten bij de aanpak van datzelfde probleem. In plaats van de opsporingscapaciteit te vergroten zetten ze in op betere sociale omstandigheden. Prima idee ter preventie van radicalisering, maar what about the gekkies die al in het stadium van jihad verkeren? Die krijg je niet meer koest met nieuwe kozijnen. Of de huidige strafmaat.
Dat laat dames als Femke Halsema, Monique Samuel en Tofik Dibi zich er echter niet van weerhouden de meest pijnlijk vermakelijke uitspraken te doen over een religie waar ze overduidelijk geen snars van begrepen hebben.

Not Muhammad | 08-09-13 | 17:51

@Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:43
Gelukkig heeft ze een vriend in Rutte, die dat begrijpt.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:46

Ik vind dat we in ten tijde van crisis en oorlogsdreiging maar een stapje terug moeten doen qua beschaving.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:45

@Parsons | 08-09-13 | 17:25
Mensen zijn dat niet.

@copywriter | 08-09-13 | 17:20
Hoe vaak ga je dat schrijven?

miko | 08-09-13 | 17:45

Onbegrijpelijk dat vrouwen de islam verdedigen.
Die gehersenspoelde moslimtenten kan je niks kwalijks nemen, die weten niet beter, maar zo n halsje wel> vermoed dat zij het alleen doet omdat ze Wilders en zijn fans een hak wilt zetten.
Gelukkig is ons link(s)e halsje geen lesbie en woont ze niet in die buurten waar ze zelf weggejaagd kan worden.
Zij niet, ze kijkt wel uit.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 17:45

Halsema liet ons ooit weten, "De Katholieke Kerk is onderdeel van de religieuze as van het kwaad." Over de Islam repte zij met geen woord.
.
Schizofreen ofwel Islamofoob?
.
Niet te benijden, dat arme wichtje....

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:43

@Ikkenoow | 08-09-13 | 17:27
Islam zegeviert niet daar ben ik van overtuigd.
Binnen nu en zeer korte tijd zal de islamitische wereld een enorme schok krijgen. Teveel jonge boze mannen met geen vrouw, geen werk geen toekomst. Corrupte regimes van politiek seculier tot religieuze monarchieën tot Theocratie.
Ik denk wel dat landen aan de rand het meeste moeten vrezen, India, Kenia Nigeria noem maar op
Islam in Europa is tot nu toe marginaal.

miko | 08-09-13 | 17:43

Feminisme is een westers dingetje, alleen bestemd voor 'Ons Soort Mensen', de rest interesseert ze géén hoer!

BadLieutenant | 08-09-13 | 17:42

@De Islam haat vrouwen ik dacht dat dit al bekend was , maar zo te zien zijn er nog heel wat vrouwen die denken dat het wel meevalt.

Eurotokkie | 08-09-13 | 17:15 | + 1 -

Is eigenlijk wel gek, die vrouwen poepen bergen kinderen uit, zonder vrouwen geen aanwas islam gekkies en geen kinderbijslag, motten ze nog gaan werken ook die vrouwenhaters.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:42

Aan de ene kant heb ik iets van 'It's getting oooold!', aan de andere kant moet dit gezegd blijven worden.

jeanmondo | 08-09-13 | 17:42

Ik als westerse geëmancipeerde vrouw moet moslimvrouwen dus gaan helpen om hun onderdrukte levensstijl achter zich te laten. Dat is toch eigenlijk net zo betuttelend als ze verdedigen.. De ware verandering komt nooit van buitenaf, dat moeten ze zelf doen net zoals de dolle mina's en de suffragettes dat ooit hebben gedaan. Mijns inziens.
hetiskoffietijd | 08-09-13 | 16:38 | + -2 -
Ik zou minder problemen hebben met het hele kopvoddengedoe als het niet het idee zou ondersteunen dat vod-loze dames slettebakken zijn die lastiggevallen willen worden door lelijke dikke moslimse baardmansen of van die hordes mocro-kabouters.

Daarnaast moeten we misschien eens met de vuist op tafel slaan en zeggen: Wij moeten die achterlijkheid hier niet! Met diezelfde redenering van ''moeten ze zelf maar verbeteren'' kan je ook handen afhakken van dieven enzo gaan tolereren. Feit blijft dat we onszelf daarmee ook hebben. Het knaagt aan ons eigen beschavingspeil.

Je hebt ook het praktische bezwaar dat als we ze niet op allerlei manieren ''helpen'' of ''motiveren'' (lees: dwingen) het er nooit, NOOIT van komt. Wil je deze barbaarsheid tolereren tot in de eeuwigheid? Ondersteun je het idee dat we wandelende kutten zijn? Onze benen bijv zijn er vooral om mee te lopen. Onze nek om het hoofd te ondersteunen. Als je bent voor gelijkheid, is dit soort overseksualisering en feitelijke ontmenselijking (vrouw=seksding en niks buiten dat, toch?) toch een aanfluiting? Net als integreren, werken, de taal leren, het komt NIET uit henzelf. Homo's accepteren of een beetje normaal doen OOK niet. Daar mogen we na 20-40 jaar wel achter zijn. Kennelijk moet het opgelegd worden. Laten we dat doen, uit pragmatisme. Anders kankert dit kankertje door.

Gallemies | 08-09-13 | 17:40

@miko | 08-09-13 | 17:37
Tsja ;)

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:39

Femke Halsema is een naïef grachtengordelmeisje die eens goed uitgewoond moet worden en niet gesloopt.

Osdorpertje | 08-09-13 | 17:38

Jackanders | 08-09-13 | 17:34
Haha. +1 voor jou....

Elisabeth2 | 08-09-13 | 17:38

unholy alliance, vroeger waren het de katholieken met de socialisten, nu zijn het de 'progressieven' en de moslims.

Ron_Paul | 08-09-13 | 17:36

@Terpen-tijn | 08-09-13 | 17:31 |
Klopt, hij kan dat beter in het Frans doen dan kunnen de hoogbegaafde reaguurders hem in foutloos Frans terug antwoorden.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:35

Yaddee yaddee yaddee....
rooie kop = alcoholprobleem.
Kinderlozen kijken toch een stuk anders tegen de wereld....

Einde van de Domheid | 08-09-13 | 17:35

@Elisabeth2 | 08-09-13 | 17:29
Je hebt gelijk, zie de islam.
Drammen zonder humor 2.0.

Jackanders | 08-09-13 | 17:34

Een kwart van het vrauwenvolk is (vaginaal)incontinent.
Driekwart is daarbij ook nog oraal incontinent.
Het lult en lult maar.
Veel geroffel, geen inhoud.

Brandend Zand | 08-09-13 | 17:33

Religie, wie niet in s.Jobs gelooft krijgt een drone attack in zn nek.

newray | 08-09-13 | 17:33

@Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:31
Nadat ze de boef in kwestie tig centen hebben geleend.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:32

Engels praten is een zwakte.
Je bent bang dat je praatjes in het Nederlands doorgeprikt kunnen worden, daarom bouw je de veiligheid in van een vreemde taal.
Het moet afschrikken en imponeren.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 17:31

Achja vrouwen. Je laten volblaffen door een moslim of negerT en daarna klagen wanneer je onderdrukt wordt of in de steek gelaten bent.
Onnozele gansjes.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:31

Jackanders | 08-09-13 | 17:26
Dat weet ik echt niet. Maar drammen zonder humor werkt vaak averechts.

Elisabeth2 | 08-09-13 | 17:29

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:25 |

Dan hadden ze het wel wat strakker mogen aantrekken :-)

CornholioNL | 08-09-13 | 17:28

@Bakito | 08-09-13 | 16:28
Don't be fed like a troll.

copywriter | 08-09-13 | 17:27

@Bakito | 08-09-13 | 16:20
Don't be fed like a troll.

copywriter | 08-09-13 | 17:27

Dan kunnen we daarna weer 50 jaar monumenten oprichten voor het grote verlies van zoveel mensen levens .
miko | 08-09-13 | 16:57

Hebben we daar dan nog mensen én geld voor ?
Mochten hier de islam zegevieren dan zijn beide toch op ?

Ikkenoow | 08-09-13 | 17:27

@Terpen-tijn | 08-09-13 | 17:04
Iet ies nessezary biekos hi wonts os zoe stink datz hies ej kosmopolietiese burgert!

miko | 08-09-13 | 17:27

@Bakito | 08-09-13 | 16:16
Don't be fed like a troll.

copywriter | 08-09-13 | 17:26

@Elisabeth2 | 08-09-13 | 17:13
Ik neem je helemaal niet kwalijk dat je je eigen mening ventileert.
Ik vraag me slechts af hoe Condell het dan beter zou kunnen doen in jouw ogen.

Jackanders | 08-09-13 | 17:26

@hetiskoffietijd | 08-09-13 | 16:38
islam is onveranderlijk.

Parsons | 08-09-13 | 17:25

@denoorman | 08-09-13 | 17:15 |

Volgens mij is Neelie allang dood en hebben ze haar huid om een robot gedrapeerd...

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:25

@gorgon10 | 08-09-13 | 16:10
schapennoikude?
*bladeren in Van Dale doet*

copywriter | 08-09-13 | 17:25

Waarom wachten we nog op de goedkeuring van links?
Te paard.

michello | 08-09-13 | 17:25

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 17:06
Ach of je nu voor of tegen religie bent hoe fanatieker mensen zijn hoe zuurder.
*ph meter weer eens in zijn reedt steekt*

@TypischTypetje | 08-09-13 | 17:02
Wat een gelul, je komt hautain de Engelstalige braakbal uithangen krijgt het deksel op je neus en nu zou het niks uithalen? Tja als het niet gedwongen door een alles overheersende overheid kan maar met argumenten en feiten haakt links af.

miko | 08-09-13 | 17:24

Ik als westerse geëmancipeerde vrouw moet moslimvrouwen dus gaan helpen om hun onderdrukte levensstijl achter zich te laten. Dat is toch eigenlijk net zo betuttelend als ze verdedigen.. De ware verandering komt nooit van buitenaf, dat moeten ze zelf doen net zoals de dolle mina's en de suffragettes dat ooit hebben gedaan. Mijns inziens.
hetiskoffietijd | 08-09-13 | 16:38 | + -2 -
--------
Je moet niets. Veroordelen en snappen dat de islam jou op een zeer kwade dag persoonlijk zal aangaan is het begin.
Overigens, wat je voorbeeld van de moedige dolle minna's laten nu juist zien dat verandering van buiten af komt. Er moeten eerst leiders zijn. Ik denk ook dat veel 'echte' feministen (dus zij die hun idealen te pas en te onpas verdedigen) stiekem ook terecht bang zijn voor moslims of zichzelf voorhouden dat zij heus wel tegen de islam zijn. Alleen vinden ze dat ze hun mening niet hardop hoeven te zeggen(en waarom niet, omdat...). En dat niet hardop willen zeggen is hun goed recht, als ze maar weten waarom ze het niet doen. Nee, feminisme en vrouwenrechten gedijen heel wat beter in een land met een christelijke cultuur waarin vrouwen niet half dood worden geslagen als ze zich niet langer als voorwerp of dier willen laten gebruiken.

appeltjesgroeneweide | 08-09-13 | 17:22

En meisjes die nu hoefdoekjes dragen vinden het prima als ze geslagen worden op latere leeftijd , natuurlijk met goedkeuring van de overheid die dan liever wegkijkt .

Eurotokkie | 08-09-13 | 17:21

Vroeger zeiden ze dat je milder wordt als je ouder bent.
Klopt, maar toen bestond de islam alleen nog maar in verweggistan.
Typen voor mijn leven is het geworden. Niks mild, die tijd is al lang voorbij.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 17:21

@antagonist | 08-09-13 | 16:13
Don't feed the troll.

copywriter | 08-09-13 | 17:20

Eurotokkie | 08-09-13 | 17:15 |

In sommige gevallen zou de islam voor vrouwen best welkom zijn... ik bedoel, ik zie Sharon Dijksma liever in een boerka dan in bikini...

CornholioNL | 08-09-13 | 17:18

@ Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:15
Ik geenszins. Echter tracht ik derden daar zo min mogelijk mee lastig te vallen.

Pa Cartwright | 08-09-13 | 17:17

CornholioNL | 08-09-13 | 16:45
Geen idee, maar Pat Condell zou het moeten weten als gewezen stand up comedian.

Elisabeth2 | 08-09-13 | 17:16

@ Rocknrolla7372 | 08-09-13 | 17:12
Derhalve zou jij beter jouw knuistje nog eens nøqen.

Maar je laat dat schaap met rust, hoor je me?!

Pa Cartwright | 08-09-13 | 17:16

dit is te moeilijke materie voor Famke Halsema, die Vogelverschrikker, en voor oma Neelie Smit Kroes

denoorman | 08-09-13 | 17:15

De Islam haat vrouwen ik dacht dat dit al bekend was , maar zo te zien zijn er nog heel wat vrouwen die denken dat het wel meevalt.

Eurotokkie | 08-09-13 | 17:15

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:53

Ik ben een humeurig type ;-)

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:15

Jackanders | 08-09-13 | 16:4'
Ik gaf alleen mijn eigen mening. Kan niet zo goed tegen doordrammers.

Elisabeth2 | 08-09-13 | 17:13

Geert Wilders mag dan soms onhandig worstelen om door de jaren heen zijn waarschuwingen voor het voetlicht te krijgen,maar wat hééft hij altijd gelijk gehad wanneer we kwesties als de €uro & Europa,islam,open grenzen,marokkanen,en nú alweer geteisem uit Roemenië en Bulgarije evalueren,terwijl 1 januari nog moet kómen...!

R.B.Scott | 08-09-13 | 17:13

@Tobi | 08-09-13 | 16:48
KAn hij wel, heeft n.l. eelt op z n handen.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:13

Nou die hasna is niet neukbaar daar zou ik mijn schaap nog vanaf trappen

Rocknrolla7372 | 08-09-13 | 17:12

Al dat geleuter over feminisme. Vrouw zijn is voldoende om een hartgrondige hekel aan de islam te hebben.
Moslima's lijden veelal aan een ernstige vorm van 'religieus Stockholmsyndroom'. Tijd dat daar eens een woord én behandeling voor komt.

Endoxa | 08-09-13 | 17:11

TypischTypetje | 08-09-13 | 17:02 |

U krijgt nog de kans om te zwemmen... omgekeerd wordt je al geslacht voor je het water bereikt... vraag maar aan Pim.

Oh wacht,...

CornholioNL | 08-09-13 | 17:11

@das_Freudenmädchen | 08-09-13 | 16:19
Mooi voorbeeld dat vogelaar vrouwtje, laatst was ze op TV vanuit haar 2 e woning op een schilderachtig plekje in de Alpen, compleet wereldvreemd genietend van te veel centjes uit de belastingruif.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:10

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:49
Zoiets kan pas goed beoordeeld worden wanneer er samen aan de toog gehangen wordt natuurlijk.
Misschien is het vermoeden terecht, misschien ook niet.
Een stiekeme feestneus die zich op het internet niet als zodanig wil laten ontmaskeren, wegens 'weg kracht van de boodschap die ik uitdraag'.

Jackanders | 08-09-13 | 17:09

@TypischTypetje | 08-09-13 | 17:02 |

Spring dan gewoon recht in de zee...

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:09

Nog meer migraine voor wegkijkers!

dubbert | 08-09-13 | 17:08

@ miko | 08-09-13 | 17:05
Terpen-tijn eveneens, vermoed ik.

Pa Cartwright | 08-09-13 | 17:08

^e

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:07

@CornholioNL | 08-09-13 | 16:18
Dat van die EDL demo. was mij ook opgevallen, tig van die lui vastgezet, als de baardmannen schreeuwend over straat gaan pakt men er 0 op.
Heel bijzonder.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:07

@TypischTypetje | 08-09-13 | 17:02
Nee, je geeft je over, links onnozelaar.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:06

@ miko | 08-09-13 | 16:58
Door 'de crisis' liepen de bezoekersaantallen echter fors terug.

Pa Cartwright | 08-09-13 | 17:06

Ach, de kans is groot dat er WW3 uitbreekt, dan zijn we binnen een paar jaar verlost van dat inferieure inslam-gezeik.
En de enablers krijgen dan ook een slechtnieuws-gesprek.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 17:05

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:55
Wedden dat hij zegt dat hij al zoooooo laaaannngg in een Engelstalig land woont dat het hem gewoon beter afgaat.
Met zijn fairytails.

miko | 08-09-13 | 17:05

@newray | 08-09-13 | 17:04
Zo ongeveer. Ben helemaal voor "let's make things better"... Islam indammen past ook prima in dat straatje.

Den Heerscher | 08-09-13 | 17:05

Joe mast bie verrie stoepit toe vrait in inglies if joe ken doe it in dats.
The wan woe doe that, doont no that, tets wat meek him a rillie foel.

Terpen-tijn | 08-09-13 | 17:04

Den Heerscher | 08-09-13 | 17:02 |

Stijlloze promotie voor phillips?

newray | 08-09-13 | 17:04

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10

Soera 9. 73. O Profeet, bevecht [j-h-d] de ongelovigen en de huichelaars en treed hard tegen hen op. En hun verblijfplaats is de Hel, en dat is de slechtste bestemming.
.
Soera 9. 123. O jullie die geloven, bevecht de ongelovigen in jullie naaste omgeving en laten zij hardheid bij jullie aantreffen. En weet dat Allah met de Moettaqôen [godvruchtigen] is.
.
Ja, ja, dit mixt uitstekend met de Westerse gedachten over open en vrije samenlevingen waar elk individu zijn of haar leven op eigen wijze mag inrichten.

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 17:03

Held!

artikel7 | 08-09-13 | 17:03

Links zwemmen in de rechtse stroom heeft gewoon geen zin. Ik geef op.

TypischTypetje | 08-09-13 | 17:02

Deze man moet een politieke partij beginnen al is het maar met alleen religieuze standpunten.

OverValued | 08-09-13 | 17:02

@Tarak | 08-09-13 | 16:51
Nou, prachtig.
dan deze gelet op wat komen gaat.
“This was a big storm and he might as well enjoy it. It was ruining everything, but you might as well enjoy it”

miko | 08-09-13 | 17:02

@Tarak | 08-09-13 | 16:51
De enige kwoot uit de bijbel die ik zinnig kan interpreteren is van Paulus:
"Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede."
1 Thess 5:21
.
Islam valt niet onder iets wat behouden moet worden. Geldt ook voor christendom en andere doodsculti, maar islam heeft wel een prioriteit qua "moeten we wat aan doen" in mijn optiek.
Dat onze gutmenschen (al dan niet feminist) liever de ogen sluiten moge duidelijk zijn.
.
Ceterum censeo Mekkam esse delendam.

Den Heerscher | 08-09-13 | 17:02

Pat kan lullen wat tie wil, als zo n linksgedraaide doos verkracht wordt door zo n sub humaan wezen zal ze stellen : hij kan er niks aan doen is nou eenmaal hun cultuur.

Uw Verzekeringsadvis | 08-09-13 | 17:01

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:49
Ik dacht dat hij een stand-up komediant was van origine?

miko | 08-09-13 | 16:58

Tarak | 08-09-13 | 16:51 |

mooi gevonden natuurlijk. maar wat wil je daarmee zeggen in de context van dit praatje van Pat Condell? zijn zijn woorden de slechte vruchten of juist de vruchten vd Islam?

peter1953 | 08-09-13 | 16:57

Het feminisme begint met een bloot verkiezingsaffiche van de PSP en voor je het weet is de hele samenleving gedrenkt in porno. Dat was niet de bedoeling natuurlijk. Alle progressie uit de jaren '70 is gierend uit de hand gelopen, vandaar dat ze nu allemaal conservatief zijn geworden en de islam omarmen. Hadden ze eerder moeten bedenken, maar ga nu niet de volgende generatie lastigvallen met je spijt.

Detlev Tarnowitz | 08-09-13 | 16:57

@CoJoNes | 08-09-13 | 16:49
Ik wel!
*zichzelf speeksel medaille geeft*

@Zure Sigaar | 08-09-13 | 16:43
Nee, beter zou zijn om eens en voor altijd tot een eindafrekening te komen.
De wereld als een grote arena en kijken wie er bij de opkomst van het rode ochtendgloren nog overeind staat.
Maar maak je niet druk dat gaat in Europa zeer snel komen daar ben ik van overtuigd. Dan kunnen we daarna weer 50 jaar monumenten oprichten voor het grote verlies van zoveel mensen levens .

miko | 08-09-13 | 16:57

@Tarak | 08-09-13 | 16:51
Vergeleken met de koran is de Bijbel een godsgeschenk.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 16:57

TypischTypetje heb vást Engelse les op school.

Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:55

Tarak | 08-09-13 | 16:51 |

Een stuk bijbeltekst op Geen Stijl... ik ben benieuwd wat deze zondag nog meer in petto heeft...+1

CornholioNL | 08-09-13 | 16:54

@ Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 16:51
Veelal ook ietwat humeurige types, me dunkt. Of was je cynisch?

Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:53

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:44
Word tijd dat joris je eens optypht met je irritante engelse belerende toontje.
Ga lekker naar little green footballs als je zonodig engels wil lullen.

miko | 08-09-13 | 16:51

Er staat een prachtige tekst in de Bijbel, komt uit een gelijkenis van Jezus. Ik moet er vaak aan denken als ik aan de ideologie van de Islam denk: Aan de vruchten herkent men de boom.

"Pas op voor valse profeten, die in schaapskleren op jullie afkomen maar eigenlijk roofzuchtige wolven zijn. Aan hun vruchten zul je hen herkennen. Men plukt toch geen druiven van doornstruiken of vijgen van distels? Zo draagt elke goede boom goede vruchten, maar een slechte boom draagt slechte vruchten. Een goede boom kan geen slechte vruchten dragen, evenmin als een slechte boom goede vruchten dragen kan. Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen."

Mattheus 7:15 ev

Tarak | 08-09-13 | 16:51

@Bakito | 08-09-13 | 16:28
"Stelletje domme schapen, denk eens voor jezelf."

Er zijn er maar weinig die continue de MSM en centrum partijen nablaten mijn beste.

Ing. eslapen | 08-09-13 | 16:51

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:49 |

Gelukkig is dat met de lokale imam en zijn kudde wel het geval...

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 16:51

En toch, een avondje dijenkletsen aan de toog met Pat Condell lijkt me geen reële optie.

Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:49

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:44
Doe toch maar in het Nederlands. Het is 'fairytales' (als in tales - verhaaltjes).

Agnostisch zie ik meer als een goedkope cop-out. Ter vergelijking: ik neem aan dat je niet gelooft in Bigfoot. Je weet niet zeker dat hij niet bestaat (dat weet niemand zeker), maar er is onvoldoende reden om aan te nemen dat hij wel bestaat. In plaats van jezelf agnostisch te noemen over Bigfoot, zeg je gewoon dat je niet gelooft in Bigfoot.

Je gelooft niet in God. Zo heet dat als je niet zeker weet of iets bestaat. Dat maakt je een atheïst.

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:49

@miko | 08-09-13 | 16:44
Kinderen, peer pressure, dat werk. Blij dat je begrijpt wat ik bedoel.

CoJoNes | 08-09-13 | 16:49

@ Bakito / 16:09
Nee, jij trekt volle zalen

Tobi | 08-09-13 | 16:48

En dat is precies waarom de Moslims altijd zullen verliezen. Ze creëren altijd hun eigen nadeel. Ze bemesten geen grond en slaan en onderdrukken de drager van de vrucht. Ze executeren elkaar.

Het debiele van de westerse samernleving is dat ze dit aangevoerd door links eerst zelf aan den lijve wil ondervinden.

Veel plezier ermee.

trippert | 08-09-13 | 16:48

Maar....., maar....., maar.... het ECHTE probleem in de wereld is de SGP. Toch?

Tarak | 08-09-13 | 16:46

@Welles! Nietes! | 08-09-13 | 16:39
Gelijk gaat niet lukken, gelijkwaardig wel.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 16:46

Elisabeth2 | 08-09-13 | 16:37 |

Hoe zou u humor willen toevoegen aan deze materie dan?

CornholioNL | 08-09-13 | 16:45

@CoJoNes | 08-09-13 | 16:16
Zoals zo vaak een uiterst raak comment.
Als je dan de minnetjes ziet weet je weer dat er een zwerm minkukels rondwaart

miko | 08-09-13 | 16:44

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:33 |
No, if you state it that way, I'd even agree. I'm opposed to any form of religion since they're historic fairytails to control the masses. I'm agnostic in my beliefs.

TypischTypetje | 08-09-13 | 16:44

@Elisabeth2 | 08-09-13 | 16:37
Hoe moet het dan?
Een feestmuts op en een tjilp op de rol-toeter na iedere alinea?
Ik vind het juist wel sterk, dat 'recht toe recht aan'.

Jackanders | 08-09-13 | 16:43

In feite betrekt deze man dezelfde stellingen als zeloten of haatpredikers van om het even welke religie of gezindte, maatschappelijk of politieke overtuiging dan ook.
Overtuigd van het eigen gelijk, preken voor eigen parochie en kudos van alleen de eigen aanhangers en proselitanten.
Dus in wezen wordt de wereld er niet beter of anders van.

Zure Sigaar | 08-09-13 | 16:43

@Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 16:32
Onderdrukt willen worden geeft blijkbaar een kick, ik begrijp daar ook niets van.
Het klinkt heel DR Mengele-achtig, maar ik hoop dat ze er ooit nog eens achter komen via dna onderzoek waar dat defect vandaan komt.
En dat defect is er, ik voel het aan mijn onderbuik.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 16:40

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
Maar het is al teveel moeite om in het Nederlands te schrijven? En nee we willen niet 'adepten' aan een achterlijke cultuur, we willen vooruit, niet 500 jaar terug. Dus ik zou willen zeggen tegen islamietjes (islamofags) pik op ,welkom in de eenentwintigste eeuw of flikker op naar je zandbak met je eeuwenoude rites en gebruiken die niets anders doen dan de mens net een kleine trede boven de apen houden. En zelfs daar twijfel ik over.

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:29
yeah right en word je ook nog wel eens wakker dan? Geweld in de islam landen houd gelijke tred met de opkomst van religieus fanatisme.

miko | 08-09-13 | 16:40

Wat ik zo heerlijk vind in het hedendaagse Islamdebat in de polder. De bevolkingsgroepen die het meest geminacht worden in de Islam en die het meest zouden lijden onder de "reign of terror" waaruit een Islamitische samenleving nou eenmaal bestaat, het juist voor de Islam opnemen. .
Stuitende domheid of nu al diepgewortelde angst en neiging tot appeasement?

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 16:40

Bluebook | 08-09-13 | 16:37 |

Goh, is dat het, ik gebruik altijd mijn ellebogen om te zorgen dat er vreten op tafel komt, bedankt voor dit stukje diepzinnig inzicht...

CornholioNL | 08-09-13 | 16:40

Elke vrouw die gelijk wil zijn aan mannen en aan elkaar moet zelf opkomen tegen culturen en religies die hen als tweederangsburger beschouwen en behandelen.
Begin daar maar eens mee door jezelf te zien als gelijkwaardig individu en handel daar dan ook naar!
Weg stappen uit en opstaan tegen zo'n religie of zo'n cultuur is de eerste stap naar gelijkheid en een overwinning voor jezelf en je nageslacht.Als je sterk en gelijk wilt zijn begin je daar NU mee.

Welles! Nietes! | 08-09-13 | 16:39

Het linkse wegkijkbloed is het meest decadente bloed dat ooit kan vloeien.

colonnecinco | 08-09-13 | 16:39

Ik als westerse geëmancipeerde vrouw moet moslimvrouwen dus gaan helpen om hun onderdrukte levensstijl achter zich te laten. Dat is toch eigenlijk net zo betuttelend als ze verdedigen.. De ware verandering komt nooit van buitenaf, dat moeten ze zelf doen net zoals de dolle mina's en de suffragettes dat ooit hebben gedaan. Mijns inziens.

hetiskoffietijd | 08-09-13 | 16:38

Pat Condell heeft helemaal gelijk, maar hij blijft het er maar inrammen op een humorloze manier. Een soort van Chinese drip torture.

Elisabeth2 | 08-09-13 | 16:37

@CornholioNL | 08-09-13 | 16:29
Overleven doe je door na te denken en je bewust te zijn van je zwaktes punt

Bluebook | 08-09-13 | 16:37

@Bakito | 08-09-13 | 16:28
Heb je ook inhoudelijke dingen te vertellen?

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:34

@CoJoNes | 08-09-13 | 16:31
Rubbertegelman, hahaha.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 16:34

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:29
Sticking your fingers in your ears and going "LALALALA" as loud as possible has never solved a problem.

Also, I don't have a problem with muslims in general, but with islam. Is that distinction really all that difficult to get into your head?

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:33

De Halsemae van deze wereld zijn vrouwen met een grote mond over emancipatie, maar die diep in hun hartje zo bang zijn voor daarmee gepaard gaande vrijheid en verantwoordelijkheid dat het idee om met kopvod weer terug achter het aanrecht te worden geslagen hen eigenlijk heel aantrekkelijk lijkt. Die voorliefde voor Islam is anders niet te verklaren.
.
Ik bedoel, er is toch geen feministe werkelijk zo dom dat ze niet snapt dat van alle bedreigingen voor de vrouwenemancipatie, de Islam veruit de grootste is?

Parel van het Zuiden | 08-09-13 | 16:32

@newray | 08-09-13 | 16:30
Hahahahaha, een stukje humor op de zondagmiddag. De nederlandse rubbertegelman doet helemaal niks, die rent weg. Don't flatter yourself.

CoJoNes | 08-09-13 | 16:31

Feminisme in de westerse cultuur is een verschijnsel waarbij het vrouwelijke soort een vrijheid heeft verworven waar het niet mee weet om te gaan. Logisch dus dat westerse feministen een hang hebben naar een systeem waarin ze deze vrijheid nooit zullen krijgen.

FashionablyLame | 08-09-13 | 16:31

En Oja ,voor alle lieve feministische groente bakfietsvrouwtjes, Don't fuck with the Dutch men ,they will defend you..

newray | 08-09-13 | 16:30

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
Wie praat er nou onzin? Islam is niet te mixen met westerse civilisatie. Luister eens van een moslim zelf (vanaf 1:38):

www.youtube.com/watch?v=GjNIaIoZKAE

La Bailaora | 08-09-13 | 16:30

@Bakito | 08-09-13 | 16:28
Ga nou eens ergens anders trollen, dom varken.

Fijnstoffer | 08-09-13 | 16:29

Bluebook | 08-09-13 | 16:24 |

Hoop zweverig gelul... geen prioriteiten zeg jij ?

Overleven... punt.

CornholioNL | 08-09-13 | 16:29

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:19 |
Well, thanks for enlightening me. I know about Islam, I've read the Koran, and I see evolution in their teachings. The claimed fact that a majority of muslims is stuck in the dark ages I choose to ignore. I look ahead, when those who still do evil now, will come to sense and stop doing so.

TypischTypetje | 08-09-13 | 16:29

Oh Oh, kom niet aan de profeet Sint Pat, want dan trap je op de lange teentjes van zijn volgelingen. Stelletje domme schapen, denk eens voor jezelf.

Bakito | 08-09-13 | 16:28

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:21
Klopt, maar zijn boodschap heeft een groter bereik.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 16:27

De links/progressieve/christelijk sociale medemens sterft nog liever met de kop vers rollend van het shariahakblok dan ooit het punt van Pat te erkennen.

Fijnstoffer | 08-09-13 | 16:27

Het zieke aan de nepffeministen is dat ze zo graag hun gelijk (lees: geld en macht) willen hebben dat ze zichzelf indirect uitroeien. Het gezeik heeft gezorgd voor apathische mannen, met als gevolg dat andere menssoorten (islam aanhangers) de overhand krijgen en daarmee de vrije vrouwen alsnog van al hun vrijheden te beroven.
Dat weten ze trouwens best. Het egoïsme is alleen zo sterk dat ze hun korte termijn gewin belangrijker vinden dan het leven van hun nageslacht. En dat is net het zieke ervan.

das_Freudenmädchen | 08-09-13 | 16:27

Bakito | 08-09-13 | 16:20 | + -2
Geen zelfreflectie, soms krijg je van die kortsluiting en heb je zin aan een warme douche. Geeft niks komt wel goed.

joyriders | 08-09-13 | 16:25

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
En daar hebben we het probleem al. Ze komen hier en passen zich niet aan ons aan, maar eisen dat wij ons aan hen aanpassen. Dus degene die hier stront spreekt, dat ben JIJ.

BekiekUtMoar | 08-09-13 | 16:25

Iedereen is hypocriet. Dat komt omdat we ergens de focus moeten leggen en dus prioriteiten moeten stellen. Het stellen van prioriteiten is in deze complexe wereld onbegonnen werk. Om dat goed te kunnen doen zul je volledig naar de basis moeten treden en je de vraag stellen 'wat we hier doen'. Omdat niemand een vraag op dat antwoord heeft is het dus ook onmogelijk absoluut correcte prioriteiten te stellen. Er is altijd een hoger doel. "de religie die jullie en al jullie verworvenheden haat en kapot wil maken" of honger misschien?

Bluebook | 08-09-13 | 16:24

@Bakito | 08-09-13 | 16:20
Geen antwoord op wat hij zegt, dus dan maar op de man spelen. Zelfs voor jou een zwaktebod.

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:23

@Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:21
Dat verklaard o.a. z'n populariteit, de herkenbaarheid.

Anarchus_Rex | 08-09-13 | 16:23

Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:21 |

Ik denk dat dat wat met deescaleren te maken heeft.

newray | 08-09-13 | 16:23

BJ81 | 08-09-13 | 16:13 |
You reddit! Schizo! :P

TypischTypetje | 08-09-13 | 16:23

das_Freudenmädchen | 08-09-13 | 16:19 |

Heerlijke uitspraak...+1

CornholioNL | 08-09-13 | 16:22

Waarin die Pat Condell zich nou zozeer onderscheidt van de gemiddelde reaguurder ontgaat mij soms een beetje.

Pa Cartwright | 08-09-13 | 16:21

Pat Fricondel zou eens een keer moeten douchen en andere kleren aantrekken. Dat wiite blousje zal inmiddels gruwelijk stinken. Maar goed, alcoholisme leidt tot persoonlijke verwaarlozing, dat is geen nieuws natuurlijk.

Bakito | 08-09-13 | 16:20

@gorgon10 | 08-09-13 | 16:15
Nou nou nou nou nou. Zullen we de beledigingen even achterwege laten? Iemand uitmaken voor Bakito... Hoe durf je!

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:20

Wat een opruiende speech.

newray | 08-09-13 | 16:20

Vergeet Dhimmi Vogelaar niet. Met haar boek de kracht van migrantenvrouwen.
Zulk soort schubbekutten hoort soep te schenken bij de ijsbaan en voor de rest vooral hun muil te houden.

das_Freudenmädchen | 08-09-13 | 16:19

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
Unfortunately, you're dead wrong. Condell doesn't say that all muslims do this, or indeed even that a majority does it. But it is mainly done in islamic countries, because the islamic culture is one that oppresses women and legitimizes rape (e.g. if a man rapes a woman and later marries her, all charges are dropped) and murder (look up 'honor killings'). The islamic culture is one of inequality and violence, and the fact that there are good muslims does not mean that the islam is in fact a good culture. The fact that there are benevolent cancers that do not kill you does not mean that all cancer is good.

Another problem is that, as you state, people should adapt to the culture that they immigrate into. Unfortunately, a lot of people don't, and they are in no way made to integrate. Instead, in Britain, they often form gangs to impose Sharia law in areas, and they form their own clandestine Sharia court system which runs in parallel with regular courts.

People like you, who shout "fascism" and "racism" whenever someone says something negative about Islam, are the reason this sick ideology is allowed to get away with so much. You should educate yourself!

(In English because why the hell not)

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:19

@CoJoNes | 08-09-13 | 16:16
Ieder zijn talent. Een boodschap kan op verschillende manieren worden uitgedragen.
Pat en Femen, beide zijn dapper.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 16:18

Pat slaat de spijker zoals gewoonlijk weer op de kop, er zit alleen een nadeel aan, door naar zijn filmpje te kijken realiseer ik mij des te meer dat we reddeloos verloren zijn zo lang de Linkschegutmensch aan het roer staat...

Zoals hij zelf zegt : In de UK is de moslimproblematiek nog een stuk erger dan bij ons door de honderduizenden Paki's die ze hebben geimporteerd met nu al tientallen Sharia rechtbanken tot gevolg...

Maar als de EDL protesteert dan is het land te klein...

CornholioNL | 08-09-13 | 16:18

Bedankt, alle beetjes helpen!

Bakito | 08-09-13 | 16:16

Nu juichen voor Condell en volgende keer worden de tough cookies van FEMEN hier in de panelen weer belachelijk gemaakt.

Condell heeft gelijk, vanuit z'n studio. Femen doet er iets tegen, met gevaar voor eigen leven. Dus sorry, Pat, goed verhaal maar wel nogal gratuit.

CoJoNes | 08-09-13 | 16:16

feministen zijn hypocriet, en nu terug naar de keuken voordat mijn biefstuk verbrand...

paranoya | 08-09-13 | 16:16

@antagonist | 08-09-13 | 16:13 | + -1 -

Welkom op internet, 'vriend'. Je gedraagt jezelf exact als Bakito, in case je het nog niet doorhebt.

gorgon10 | 08-09-13 | 16:15

Feministen die islamieten verdedigen zien die nieuwkomers vooral als 'inferieur' en 'zielig'. En daarom mag je moslims niet bekritiseren, dat is zielig.

Dat ze met dit standpunt grove fouten maken, zoals dat ze met het gezichtspunt 'zielig' zelf racistisch zijn, en dat nou juist door dit gezichtspunt de islam zijn wreedheden kan doorzetten, wordt prachtig blootgelegd in dit relaas van Pat. Die gutmensch-feministen zijn mede-oorzaak van de ellende in onze landen, terwijl ze het niet eens doorhebben denk ik dan. Het inferieur en zielig is er te lang ingepompt.

La Bailaora | 08-09-13 | 16:15

Bluebook | 08-09-13 | 16:11 | + -2
Maak je niet druk man, het is zondag, ga eerst het filmpje maar eens goed beluisteren, daar kunnen heel erg veel, veel van leren. That's the point.

joyriders | 08-09-13 | 16:15

Wederom een prima commentaar van Pat
maar de aangesprokenen zijn te verdoofd en verdwaasd om het te begrijpen dat hij gelijk heeft

Tobi | 08-09-13 | 16:15

Hear! hear! Annabel!
Die femifascisten spreken niet namens mij!
Sterke vrouwen willen NIET andere vrouwen de kooltjes voor hen uit het vuur halen.. wil een zogenaamde sterke vrouw dat WEL dan is ze niet sterk,maar een sluwe egoïstische luie parasiet die te laf is klappen te vangen!

Welles! Nietes! | 08-09-13 | 16:14

@TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
Doe maar ff niet meer in steenkolenengels reaguren, m'n scherm gaat er zo raar van doen....

Anarchus_Rex | 08-09-13 | 16:13

@Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:09
En veel vrouwen stemmen links, want dat is sosiaaal. Je blijft ze begeleiden, maar het helpt niets.
De goede daargelaten, ze zijn er wel.

Ongeblustekalk | 08-09-13 | 16:13

TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10
Blij voor jou dat je een uitzondering naast je hebt wonen. En wat je laatste zin betreft, lolwut?

BJ81 | 08-09-13 | 16:13

Hij geeft wel de perfecte beschrijving van de hell, fuck zeer goed stuk weer. Heel erg goed.

joyriders | 08-09-13 | 16:13

@Bakito
Fijn dat je me er nog even op wijst.. ik was vergeten je te minnen, klote-troll. Je bent een echt naar mannetje.

antagonist | 08-09-13 | 16:13

Bluebook | 08-09-13 | 16:11 |

Kut smoes... doei.

CornholioNL | 08-09-13 | 16:12

Fatsoensfeminisme is een ernstige vorm van vrouwenhaat, het is bijna niet meer ironisch, maar misdadig.

smdyasc | 08-09-13 | 16:12

@CornholioNL | 08-09-13 | 16:05
Ik onderbrak de infoflow even om mijn bewondering voor mevr Nanninga's (de auteur) inventiviteit uit te spreken. Ditmaal was dat het waard mijns inziens. Het is mij een grote eer dat u de uwe onderbrak voor mij, in de persoon van reaguurdertje.

Bluebook | 08-09-13 | 16:11

Zo Nanninga, Islam-bash-dag? Hulde hoor, dar niet van. Hoeveel uitkeringstrekkers en chronische handophouders uit de vorige post zullen er niet van onze schapennoikude medemensch zijn? 😉

gorgon10 | 08-09-13 | 16:10

I.M.H.O. You speak poop mister condell. And I don't give a shit if you discredit me for my opinion. I.M.H.O. Islam has a future when mixed with Western Civilization. I look at my neighbours, and see nothing of the hatred you speak of in your islamofascitic speach. This is not Pakistan. This is not India. When people from those countries choose to move here, they have 2 options: Adapt to our culture, or GTFO!

TypischTypetje | 08-09-13 | 16:10

antagonist | 08-09-13 | 16:07 | + 0 -
Doe maar lekker op de knopjes drukken, menneke. Jouw bijdrage is een zegen voor dit land. Hulde!

Bakito | 08-09-13 | 16:09

Het is echt van den zotte dat je in islamitische landen als vrouw veroordeeld kan worden voor overspel als je verkracht wordt. Waarom zijn er niet meer vrouwen die hier heel hard "NEE!" tegen zeggen? Schaam op jullie! Doordat jullie en velen met jullie zo stil blijven, gebeurt hier niks tegen!

Nietvoordekat | 08-09-13 | 16:09

Godverdomme wat een heerlijk stuk weer van Patje... Pat for President!

CornholioNL | 08-09-13 | 16:09

Zoals gewoonlijk spijker, kop, raak van Condell.

Parsons | 08-09-13 | 16:08

Mijn enige probleem met Pat: er valt zo weinig zinnigs aan toe te voegen.

Godsammekraken | 08-09-13 | 16:08

@Bakito | 08-09-13 | 16:05
Haha, Fricondel!

En nu heb ik honger. Bedankt, lul!

dlseth_ | 08-09-13 | 16:07

Bakito: altijd -1

antagonist | 08-09-13 | 16:07

Pat Condell: altijd +1

antagonist | 08-09-13 | 16:06

Wat een smerige jodenstreek van Pat Fricondel. Bah!

Bakito | 08-09-13 | 16:05

Bluebook | 08-09-13 | 16:01 |

Was de Fipo zo belangrijk voor je joh ?
Na 2 minuten tegelen terwijl het filmpje 7 minuten duurt...

*zucht*

CornholioNL | 08-09-13 | 16:05

Dit moeten ze uitzenden op Al Jazeera.

Botte Hork | 08-09-13 | 16:03

Valt er nog wat te fappen Nanninga? Die Groenlinkse neuswijzen heb ik al jaren geleden achter me gelaten.
Maar goed Condell trek ik nog wel op de zondagmiddag.

joyriders | 08-09-13 | 16:02

Alvast even een dik plusje voor 'de Halsemae'

Bluebook | 08-09-13 | 16:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken