Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - BEWIJS!

ebrupica100pix11.jpegJa het is kinderachtig, ja het is egoïstisch, ja het is onbeschaafd maar OMFG wat ben ik Syrië-moe. Wat ben ik de hitserige berichtgeving moe. Wat ben ik de vreselijke beelden moe. Wat ben ik de Amerikanen moe. Wat ben ik de VN moe. Nog even en ik ben #TeamPutin met de enige juiste opmerking ever: ‘Onzin’. Natúúrlijk hebben de Amerikanen bewijs voor het gebruik van gifgas. Zoals er ook ‘bewijs’ is dat Coca-Cola geen obesitas veroorzaakt, Apple geen Chinezen uitbuit, Irak een democratie is, Clinton geen sex had met hoeheetzeookalweer, 9/11 een terroristische daad van een stel berggeiten en o ja: Irak WMD had. Bewijs. Beetje advocaat weet er wel raad mee. De waarheid wordt gekocht, opgeëist door degene met de meest macht, ballen en middelen. 1429 doden zijn er in Syrië door het gifgas gevallen. No shit Sherlock! Heb je ze geteld? Heb je onderscheid gemaakt van de gifgasdoden, de rebellendoden, de Assaddoden en de natuurlijke doden? Ik vrees de Amerikanen, vooral als ze met bewijs gaan strooien. Amerikanen wisselen makkelijker van team dan golddiggers van voetballer. Decennialang worden Assad, Moebarak, Saddam, Khadaffi, Pahlavi bejubeld en páts opeens gaat de liefde overboord. Weg moeten ze. De een gaat wat makkelijker dan de ander, maar de laatste vertikt het om de Amerikanen zonder strijd hun zin te geven. Een kind ziet wat de Amerikanen doen: rondom Europa de islam in het zadel helpen. Het is duidelijk dat de ene moslim de ander niet is: het stelletje inmiddels dode dictatoren mag dan niet de schoonheidsprijs verdienen als het om democratie gaat, wat betreft vrouwenrechten waren ze zo Westers als maar zijn kan in dat verfoeide deel van de wereld. Amerika bepaalde dat die gasten er zaten, Amerika bepaalde een zo westers mogelijke islam. Maar nu zijn de moslimbroeders Amerika’s BFF. Lekker dan, die randdebielen rondom Europa. Amerika stond erbij en keek ernaar. Wie er ook bij stond, was de Turkse premier Erdogan; de Turken zijn #TeamRebellen en Erdogan eist de rol van pasha bij voorbaat op. Hij houdt van diehard moslims die begrijpen waar het om gaat: de islam die vrouwen onderdrukt en andersdenkenden mishandelt, achtervolgt en gevangen zet. Ja de Turken zien dat vertrek van Assad zitten, de Turken hebben Obama in de tang. De VN, Europa en dat US Congress zijn relikwieën van het verleden. Tandenloze tijgers, die ons op termijn overleveren aan middeleeuwse moslimbroeders. Gelukkig is Assad nog láng niet moe.

Reaguursels

Inloggen

Die Ebru Umar is zo hypocriet als het zijn kan......... ze is zelf alleviet en daarmee pro Assad bewind. Zelf 70 % van de bevolking onderdrukken in Syrie.... en klagen over Turkije zoals iedere Alleviet doet. Zingen voor eigen parochie is een sterke eigenschap van mevr Ebru narcist Umar.

Williewortel7174 | 04-09-13 | 00:59

Ebru Umar doet tenminste haar huiswerk!

penduwer | 02-09-13 | 21:44

niet alleen rondom Europa worden de moslimbroeders in het zadel geholpen, Europa intra muros ( voorzover ze er nog zijn althans ) kent sinds de Balkancrisis 3 moslimstaten. Albanië van oudsher, Bosnié volledig gesteund door de VS en het nieuw gecreëerde Kosovo dat is gesticht nadat de VS de christelijke Serven hadden platgebombardeerd. In de wachtkamer zitten 80 mljoen Turken uitgenodigd door D66, CDA , VVD en PVDa.
Een horrorscenario van jewelste komt op de Europeanen af afgezien van de talloze mohammedaanse kwartiermakers die al in Europa wonen en de westerse Europeaan verfoeien.

Jan Boule | 02-09-13 | 15:33

@artijn | 02-09-13 | 11:13 en 11:27

Fuck! Begrijpend lezen is niet voor je weggelegd merk ik.
Succes met je frustraties, meid.

ZKH EénOog | 02-09-13 | 13:23

Onder je een artikel over de moslim-neger barry soetoero en vrienden.Lap tekst van hier tot en met ginder,dus weet waar je aan begint.

Dossier “Prince of War” Barack ‘King’Hoessein Obama

www.franklinterhorst.nl/Dossier%20Bara...

komtdatschot | 02-09-13 | 11:59

Goed gezien. De Amerikanen willen een moslimstaat rondom Europa. Gebruiken ze als chantage, Europa in de Amerikaanse moslim tang. Wat krijgen de Europese schoothonden?

Rest In Privacy | 02-09-13 | 11:38

@ZKH EénOog
"Je spreekt jezelf tegen, enkel omdat je zo graag afgeeft op Ebru. "

Onzin, dit is de eerste keer dat ik op een van haar artikelen reageer. Ik ga puur op haar inhoud in, omdat daar nogal domme beweringen in staan. Had ze geen domme dingen geplaatst, had ik überhaupt niet eens gereageerd.

artijn | 02-09-13 | 11:27

@ZKH EénOog
"hetgeen je doet door ze berggeiten te noemen"

Euh dat is toch echt Umar zelf die dat doet, niet ik. Zie de inleiding van het item.

" dan bestaat ook jouw statement dat berggeiten volgens Amerika niet aan de universiteit studeren niet. "

Dat stel ik ook niet.
Volgens de lezing van Amerika was studeerde minimaal 1 van de daders aan de universiteit in Hamburg. Dat is de lezing. Hun lezing is niet 'dat er geen berggeiten aan universiteiten studeren'.

artijn | 02-09-13 | 11:13

Ebru meisje, doe me een plezier en werk aan je schrijfstijl. De eindeloze herhaling van steeds dezelfde zinsconstructie (heette dat nou de parallel), die hebben we nu wel gezien. En persoonlijk ben ik daar ook een beetje moe van.

Dat gezegd hebbende.... maak ik een diepe buiging voor de inhoud van je stuk. Scherp, to the point, angstaanjagend raak. Dank.

raquelita | 02-09-13 | 11:04

De rebellen zijn rechtstreeks verbonden aan Al Qaeda en de Muslim Brotherhood. Zij worden financieel gesteund door Obama. Het gekke is, dat de 9/11 ellende, volgens de USA overheid, door Al Qaeda is veroorzaakt. Waarom zou je de daders van de daad van de eeuw financieel steunen? Niemand die daar vragen over stelt...

Eagle_Eye | 02-09-13 | 11:00

@Schoorsteenveger | 02-09-13 | 10:33 |
Als met "internationale gemeenschap" de VN bedoeld wordt, wees geRust die gaan niks beslissen.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 10:46

@captainobvious | 02-09-13 | 10:30 |
En die Syrische vrouw uit Engeland zou ook nog bij de sekte(s) horen die nu zo hard tegen haar man aan het vechten zijn. Nu is afvalligheid daar natuurlijk taboe dus dat dit op Wikipedia staat zegt misschien niet zo veel.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 10:45

En de Arabische Liga, onder aanvoering van Saoudi Arabië, doet ook zo lekker mee. Of 'de internationale gemeenschap' even de problemen wil oplossen, zodat ze schone handen kunnen blijven houden.
Ban Ki Moon komt niet veel verder dan een 'give peace a chance', dus die wacht ook maar een beetje op de dingen die komen gaan.
Nog even en 'de internationale gemeenschap' besluit mede uit onze naam dat er oorlog gevoerd moet worden, en dan zijn we met z'n allen weer medeplichtig zonder dat we ergens over meebeslist hebben. Kunnen die lui achteraf ons weer overal de schuld van geven en trekken wij weer het boetekleed aan.
Politiek is een vuil spel.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 10:33

Ebru, je bent een absolute mongool, meer kan ik er echt niet van maken.
Dus 100.000 doden zien we door de vingers, want Assad zijn vrouw draagt geen hoofddoekje. Irritante gek ben je.

captainobvious | 02-09-13 | 10:30

Quote van Tweetybird: "Het wordt gebruikt voor een tweede agenda om eindelijk eens van aartsvijand iran af te kunnen komen."
Daar gaat het precies om !
Even het e.e.a. in groter perspectief bekijken.

Lenco | 02-09-13 | 09:54

--Ebru, welk belang hebben de VS bij een moslimbroedercordon?--
popstar | 01-09-13 | 21:51
Dat is inderdaad iets wat nauwelijks ter discussie komt, behalve de regelmatig overvliegende opmerking 'Barack Obama is zelf een moslim.' Hard bewijs daarvan heb ik nog niet gezien. Aan de andere kant, waar zijn de tabloid foto's waarop je de familie Obama op zondagochtend naar de kapel van het Witte Huis ziet lopen, of er uitkomen? Zoals de United Methodist familie Bush daar ook ter kerke ging? Waar staat die kapel eigenlijk? In de achtertuin where no photographer dares to go?
Ebru heeft gelijk, er schijnt een westerse kruistocht tegen (min of meer) seculiere Arabische/Noordafrikaanse bewinden aan de gang te zijn. Ik denk dat Obama's persoonlijke geloofsovertuiging - of het ontbreken daarvan - weinig te maken heeft met de opvallende moslimsympathie vanuit westerse regeringen - vooral de Europese! - het gaat om bepaalde belangen. Welke dan? Afgezien van de gouden dukaten schijtende oftewel olie pissende toverezel, hebben de moslims weinig te bieden als het aankomt op beschavingsprogressie. Maar daar over worden we dus volledig in het donker gehouden. Opmerkelijk.

dedeurs | 02-09-13 | 09:52

1429 doden? 1492 is een veel mooier aantal. We hadden die Columbus nooit moeten laten gaan.

Barry Hay | 02-09-13 | 09:47

"Een kind ziet wat de Amerikanen doen: rondom Europa de islam in het zadel helpen."

Vraag me toch af wat het nut hiervan is....

Raymondo | 02-09-13 | 09:22

Met een gebombardeerde en daarmee zwakkere Assad gaat de strijd weer wat gelijker op in Syrie, eten ze daar mekaar weer in gelijke mate op en zo houdt Iran er een zwakker vriendje aan over en das weer prima voor Israel en USA.
Niks ingewikkelds aan.

louis6227 | 02-09-13 | 09:11

@titwawki | 01-09-13 | 21:39
Denk dat je niet Umar maar Kerry & Obama moet hebben met die opmerkingen...

Smuts | 02-09-13 | 08:53

@necrosis | 02-09-13 | 08:36 |
Het avontuur in Afghanistan wordt door sommigen gezien als een belangrijke oorzaak van het uiteenvallen van de Sovjet-Unie, dan waren ze niet echt op tijd weg.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 08:43

Jarre Tell | 02-09-13 | 01:42 |
Wellicht was er een diepere laag achter datgene wat ter sprake kwam, je weet nooit, maar ik betwijfel het. Raar blasé mannetje dat in zijn enthousiasme steeds maar de suggestie wekte heel veel te vertellen te hebben en heel origineel te zijn, maar er een rommeltje van maakte. En die de Jong liet dat allemaal passeren, zichtbaar geroerd en onder de indruk, en vond het helemaal niet nodig om hier of daar eens flink te duwen of te trekken.
Zijn de installaties waarmee het volk wil verheffen zijn, zo dacht ik in mijn naïviteit, niet even verstikkend als die huisjes en die tuintjes en die stoepjes en die straatjes en die pleintjes die hij als kind ontvluchtte, richting de crijheid?
Kunst kan adembenemend zijn, maar ook verstikkend.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 08:42

@Giskard Reventlov | 02-09-13 | 08:25
Het resultaat is gewoon nul!
En dat zou iedereen met een beetje verstand al voor de inval kunnen zeggen.
Karzai is corrupt, het land bestaat uit talloze krijgsheren die lokaal de dienst uitmaken en de Taliban snijden de kop af van iedereen die hun mening niet deelt.
Zo'n oorlog kun je niet winnen, dat hadden de Russen op tijd door, nu maar hopen dat oorlogshitsers zoals John Kerry het ook doorkrijgen voordat we straks beelden krijgen van een bloedende Assad en Iran II.
Of is Kerry vergeten dat we die bloedige ayatollahs te danken hebben aan de Amerikanen die van de Sjah afwilden.........

necrosis | 02-09-13 | 08:36

@ necrosis 08:26
Het probleem is , dat het allemaal pennenlikkers ( woord stond zowaar in mijn woordenboek ) zijn.
Ze hebben half het idee niet hoe het eraan toe gaat in die zandbakken. ze zien alles van teelevee en papieren.
Maar echt ervaring hebben ze niet.
En dát moet ons regeren.

cobie | 02-09-13 | 08:31

@cobie | 02-09-13 | 08:17
Als zelfs de Russen een inval opgeven, wat denkt GroenLinks dan nog te kunnen doen in zo'n kutzandbak?
Met Playmobil ga je het probleem niet oplossen!

necrosis | 02-09-13 | 08:26

@necrosis | 02-09-13 | 08:14 |
Het resultaat is vooral zo magertjes, goede kans dat het nu weer talibanland wordt. Het land is een wespennest waar je met eerlijkheid en correctheid niet ver komt en de verschillende NAVO landen hadden geen overkoepelende visie. Zoals gewoonlijk hebben de Amerikanen het waarschijnlijk verpest.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 08:25

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 02:27 |
Nederland was in WW1 al neutraal en heeft er veel geld aan verdiend kwam door de staatshoofd en consorten. De linkse bende van het gebroken geweertje waren de macht achter het feit dat onze defensie NUL was.
Er zijn hierdoor veel slachtoffers gevallen bij onze soldaten die onze grenzen moesten bewaken. In feite kon duitsland zo naar binnen rijden. Zwitserland is neutraal maar dat komt door andere machten in ieder geval zijn zij zwaar en modern gewapend.

Benblij | 02-09-13 | 08:20

@ necrosis 08:14
Zelfs defensie had zn bedenkingen bij Afghanistan.
Het heeft Nederlandse militairen het leven gekost:-(

cobie | 02-09-13 | 08:17

@cobie | 02-09-13 | 08:05
Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één Nederlander is die blij was met 'onze' inmenging in Afghanistan.
En toch kwam die missie er, met steun van GroenLinks!
Datzelfde GroenLinks wat keihard tegen die missie had gestemd als Wilders/ PVV voorstander was geweest van een dergelijke missie.
3 keer raden waarom GL nog maar 3 zetels heeft.....

necrosis | 02-09-13 | 08:14

Als het op kiezen aankomt ben ik toch echt voor de Ami's. Ja ze hebben onzalige plannen maar dat is nog niks vergeleken met de stiekeme dromen van #teamputin. Als meneer de democratisch dictator zijn greep over Europa krijgt zullen we onze anti-Amerikaanse houding nog wel eens overpeinzen.

Datzegiktoch | 02-09-13 | 08:11

@ eerstneukendanptaten 08:09
Strijkstok blijkt groter als gedacht

cobie | 02-09-13 | 08:11

@ necrosis 08:07
*kusje terug en brood opzij zetten doet :-P *

cobie | 02-09-13 | 08:09

@ necrosis 08:03

Naar ik begreep: congressen, overnachtingen, copieuze diners in sterrenrestaurants, kilometervergoedingen, vliegtickets en niet te vergeten een meer dan vet salaris. Van die dingen. En dat is allemaal al uitgegeven dus ik heb weinig hoop op restitutie van enigerlei aard...

eerstneukendanpraten | 02-09-13 | 08:09

@cobie | 02-09-13 | 07:57
Overigens, je zwitsal is weg, nu hoor je er echt bij!
*kusje geeft en taart serveren doet*

necrosis | 02-09-13 | 08:07

Als het in Europa slecht gaat dan gaat het in USA goed vandaar, tis simpel, follow the money.

Benblij | 02-09-13 | 08:05

@ necrosis 08:00
Ik hoop écht dat ze niet zo achterlijk zijn om zich met die landen te bemoeien.
Ongeacht wat USA wil moet Nederland zich er echt buiten houden.

cobie | 02-09-13 | 08:05

We zijn net zo verloren als we ons voelen, snappie.

niksneem | 02-09-13 | 08:04

Je aluhoedje zit wat scheef vandaag Ebru..

zomerregen | 02-09-13 | 08:02

Mogguh @ All,
Hoe dan ook dit hele gedoe zal als een boemerang gaan werken naar de veroorzakers toe.
Het hele kromme gedachtengoed over Eurazië, de invloed van de Islam en in het zadel helpen van fundamenthalisten, het gestook van de Saudi's, de rol van de US president (al of niet met een verborgen agenda) dit blijft niet duren.
Vroeg of laat komt de waarheid bcven drijven en dan hebben die figuren een heule hoop uit te leggen en worden geconfronteerd met hun waanzin. Of die figuren nu Hollande, Rutte, Cameron of Obama heten.
Ik kan me de uitspraken nog herinneren van Brigade Generaal Lebed( nl.wikipedia.org/wiki/Aleksandr_Lebed) over het verdwijnen van draagbare nucliaire bommen die in een koffertje passen die dingen zijn nooit teruggevonden, een paar maanden later was lebed dood door een ongeluk. Wie weet wat ons nog te wachten staat, misschien is de ellende pas begonnen. Hoe dan ook zal gepoogd worden om een oorlog te ontketenen misschien wel met gebruik making van die koffertjes? Het is niet te hopen maar in deze waanzin is ook niets uit te sluiten.

Sjeng de helle | 02-09-13 | 08:00

@cobie | 02-09-13 | 07:52
En dan te bedenken dat sommigen zich mogen bemoeien met het buitenland (zwaait naar TimmerFranz) en ons land een oorlog in wil frommelen waar geen enkele burger op zit te wachten.
Ik ben benieuwd of GroenLinks ook nu een plan klaar heeft om deelname aan de 'missie Syrië' goed te praten.
Mijn stem/ steun krijgen ze niet!

necrosis | 02-09-13 | 08:00

@ necrosis 07:53
Welnee dan hadden ze dat allang gedaan.
( hoop ik ;-) )

cobie | 02-09-13 | 07:57

Volgend nieuw topic over het opstappen van de graaiers bij Inspire2Live in 3, 2, 1...

eerstneukendanpraten | 02-09-13 | 07:54

@cobie | 02-09-13 | 07:46
Ik hoop het, als ik weer bij G-unite op het matje moet komen, leg ik je ouderwetsch over de knie;-)

necrosis | 02-09-13 | 07:53

@ necrosis 07:48
Ik heb niet eerder zo een hekel gehad aan de politieke leiders.
Het is al dikwijls uitgebreid besproken maar als de PvdA en de VVD aan kop blijven ken je over een paar jaar Nederland niet meer terug.

cobie | 02-09-13 | 07:52

@cobie | 02-09-13 | 07:40
Overigens is het pas 2 september en hebben we tijd zat om Didi en Rutte af te zetten en een nieuw kabinet te kiezen.
Slechter dan het huidige kabinet kan ik me niet voorstellen.....

necrosis | 02-09-13 | 07:48

@ necrosis 07:43
Nee pc is dood.
Maar ik let op ;-)

cobie | 02-09-13 | 07:46

@cobie | 02-09-13 | 07:40
Is je pc al weer ontcrashed?
Zo niet, dan gaarne niet op knopjes drukken......

necrosis | 02-09-13 | 07:43

@ necrosis 07:21
Ik ben bang dat Rutte geen nee gaat zeggen.
*zucht*

cobie | 02-09-13 | 07:40

@Fubar88 | 02-09-13 | 07:30
De hoeveel suiker veroorzaakt in ieder geval een hoop werk voor tandartsen.
Om maar niet te spreken over de suikervervangers in suikervrije cola......

necrosis | 02-09-13 | 07:36

cola veroorzaakt geen obesitas, voor de rest ben ik het met je eens

Fubar88 | 02-09-13 | 07:30

Ebru, grote gelijk ! En americanen zijn ook de grooste voorstanders van de intrede van turkiye in europa... Alls wat de conccurentie kan afzwakken.
(Trouwens, europa is bomvol met africanen door de propaganda van de civil rights, ze hebben hem met een net gepakt, de onze hebben de deur ingetrapt...)

Aydont Giveufeuq | 02-09-13 | 06:24

@BroodenSpelen | 01-09-13 | 21:34 | + 70 -

Alle Teaparties behalve de Cohen teaparty.

@Van Duyvenbode | 01-09-13 | 22:19 | + 20 -

Dat heb je m.i. goed in de gaten.
Oorlogen worden niet uitgevochten in het huis van de belangengroepen zelf. De burgeroorlog in Syrie gaat niet over Syrie, maar over SA vs. Iran.
Afganistan gaat over india vs. Pakistan

Anijsblokje | 02-09-13 | 04:39

@Arjan | 02-09-13 | 03:01 |
Het was een referentie naar Rotterdam.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 03:12

Hup Ebru!!!

huh, ian? | 02-09-13 | 03:02

@Giskard Reventlov
Een terrorist doet iets, zo verschrikkelijk als maar mogelijk is, om te laten zien hoezeer hij het met iets oneens is. Een neutraal land als Zwitserland heeft onwijs veel defensie, maar het niet eens nodig. Geen enkele terrorist zal iets in Zwitserland doen omdat het geen enkele betekenis zou hebben.

Arjan | 02-09-13 | 03:01

Het is één van vele lessen die het leven je steeds opnieuw bijbrengt: Amerikaanse politici liegen netzoveel als hun Afrikaanse of Europese vakbroeders en "internationaal recht" is gewoon wat de Amerikanen zeggen dat het is. Verder: hordes rabiate, oorlogszuchtige moslims in het achterland van Europa is inderdaad geen fijne gedachte.

Spielmacher | 02-09-13 | 02:33

@Arjan | 02-09-13 | 02:05 |
In 1940 was Nederland neutraal, had er toen iemand een hekel aan ons (behalve een paar Indonesiërs)? We hadden toen een groter leger kunnen hebben maar ja het was crisis en als neutraal land word je toch niet aangevallen. Ik denk dat de huidige opstelling van Nederland aan die gebeurtenissen te danken is. Een sterk leger in stand houden is niet echt mogelijk voor een neutraal land want dat geld kan altijd beter besteed worden. In Nederland gaat dat nu al mis.

Zwitserland kan zich vast wel verdedigen tegen een nette aanvaller maar tegen een terrorist die even wat steden plat bombardeert kunnen ze alleen ook weinig uitrichten. Als we in de EU een geïntegreerd leger oprichten dan hebben we de VS en de NAVO niet meer nodig maar dat zie ik voorlopig niet gebeuren.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 02:27

@Giskard Reventlov
Nou goed, een beetje concurreren met Zwitserland op het vlak van "niks doen" is lastig, daar heb je een heel goed punt. We moeten echt iets anders hebben dan bankieren, horloges of chocola. Misschien iets met baggeren of boten bouwen? De hele tijd last hebben van niemand die een hekel aan je heeft maakt het leven van een diplomaat ook maar saai, maar so be it.

Arjan | 02-09-13 | 02:05

@Harreeee | 01-09-13 | 21:58
Een aantal vooraanstaande leden van het moslimbroederschap stonden in ieder geval op de loonlijst van de V.S. ambassade in Egypte: shoebat.com/wp-content/uploads/2013/08...
Voor de gifgas leveranties aan de rebellen is vermoedelijk Prins Bandar van Saudi Arabië verantwoordelijk. De rebellen werd niet verteld dat het gifgas betrof.

#enpassant | 02-09-13 | 01:52

tweetybird | 02-09-13 | 01:36 | + -1 -
Who gives a shit wie het gebruikt heeft, ze zegt het zelf al; maar we hebben er last van en kunnen er nog meer last van krijgen want het zijn allemaal idioten die met zwaarden en kogels al de gekste dingen doen.
Laten we ze dus vooral niet in verleiding brengen ;-)

Ieritantarts | 02-09-13 | 01:48

@Arjan | 02-09-13 | 01:24 |
Zwitserland bankenland kan niet bestaan zonder het buitenland, dus we kunnen niet allemaal Zwitserland zijn want dan is er niet genoeg buitenland meer over.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 01:43

@Schoorsteenveger | 01-09-13 | 22:59

Ach, het ging uw bevattingsvermogen te boven? Ja, nadenken kost moeite en vereist een minimum aan hersencellen.

Jarre Tell | 02-09-13 | 01:42

Hmmmm, dit is misschien wel weer heel erg "conspiracy theorie". Alsof niets in de wereld zou kunnen gebeuren zonder dat de USA er niet een bepaald plan of rol bij hadden.
"Did it ever occur to you" dat misschien de VS in deze ook gewoon aan de zijlijn staan, liefst stabiliteit in de regio zien en net zoals wij geen zin hebben in inmenging, al helemaal niet in een land waar niets in de grond zit...... Dus? Wat kunnen we dan verwachten?

Ik denk wel een interventie, maar ééntje in ons voordeel, en het voordeel van de US / Turkije / Israel / Cyprus..... etc.
En ons voordeel is simpel: zorgen dat noch Assad, noch Hezballatjes, noch Al Queda, noch welke andere van de 78 partijen hun handen aan chemische / biologische wapens en scud raketten krijgen.

Het maakt dan ook weinig uit wie ze gebruikt heeft; ze zijn gebruikt en nu is er het argument om alle voorraden van deze wapens in dat land plat te gooien zodat niemand ze meer in handen krijgt. Het zijn toch niet de wapens die het verschil zullen maken in Syrië zelf, alleen wij kunnen er last van hebben.

Ik zeg doen!

Ieritantarts | 02-09-13 | 01:41

wel nee het gaat in deze helemaal niet om het gifgas. Het wordt gebruikt voor een tweede agenda om eindelijk eens van aartsvijand iran af te kunnen komen. De hoop is gewoon dat iran zich in de strijdt mengt. Zodat amerika er mee kan afrekenen. Dat is de ware agenda. Dat iran gaat vergelden op akties van amerika tegen syrie. Het gifgas gebeuren komt dus wel gelegen. Of het nu wel of niet assad is geweest. Dat interreseert ze geen ene moer. De kans dat het assad niet geweest is trouwens zeer groot. Waarvoor zou je het gebruiken als de kans zeer groot is dat het je doodvonnis betekend. Waarvoor zou je het gebruiken als je weet dat het westen zich tegen je keert en het de opstandelingen juist zou helpen. Klinkt toch zeer onlogisch. Aan de winnende hand en dan zoiets doen wat juist het tegenover gestelde brengt. Nou zo dom schat ik die assad toch niet in. Het zou zeer on strategisch zijn. En daarmee eigenlijk zeer ongeloofwaardig. Denk dus niet dat hij degene is die het heeft gebruikt. Want waarvoor,het brengt geen voordeel,maar juist nadeel. En ik denk ook dat de russen dat niet zouden accepteren. En die hebben daar echt wel wat in te brengen. En duidelijk mag zijn dat het verspreid in het hele land ligt en de rebbellen er in veroverde gebieden aan gekomen zijn. En ook haatbaarden. Dat is het gevaar als het in een land zo verspreid ligt.

tweetybird | 02-09-13 | 01:36

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:13
Klopt. Maar voor een verveeld huisvrouwtje heeft ze soms best wel een beetje kijk op zaken. Niks meer, niks minder.

PrinsesStoepje | 02-09-13 | 01:36

artijn | 01-09-13 | 23:08
Ja daar heb je gelijk in. Maar Jihadisten denken niet zo logisch. Zowel Assad als de islamisten beschuldigen elkaar van "Zionistische" invloeden. Hate is bigger than sense...

PrinsesStoepje | 02-09-13 | 01:32

"Een flinke tik" tegen Assad, maar "hij moet niet weg". Van alle dingen die nergens op slaan slaat dit toch echt op het allernikst.

Laat ze het fijn uitzoeken daar. Dat de ergste verrijkingen hun zielenheil in Syrie zoeken is alleen maar prima. Ik gun ze hun maagden. Ik wil er niets mee te maken hebben. Ik wil al helemaal niet dat de religie van de vrede er achter komt dat wij 1 van de 78 "strijdende partijen" steunen. Ik heb liever dat die overige 77 partijen over Nederland denken als over Zwitserland. Geen enkele fanaticus denkt erover om een aanslag in Bern of Geneve te plegen. Als je daar een aanslag pleegt vraagt iedereen zich af wat eigenlijk de bedoeling was. Precies dat zou Nederland en Amerika moeten doen. Een fiks leger hebben is prima, maar bemoei je er niet mee als je niet zelf aangevallen wordt.

Hoe komt het toch dat die Zwitsers al eeuwen laten zien hoe het moet, en wij op de een of andere manier moeten bijdragen aan "vrede" en "stabiliteit" in woestijnlanden die stuk voor stuk minder interessant zijn dan pakweg Tuvalu. Niemand gaat op vakantie naar Afghanistan nadat wij daar de vrede hebben gebracht. Afghanistan gaat onze economie niet uit het slop trekken. Dat hele Afghanistan zal 99% van de Nederlandse bevolking worst wezen. Over een jaar doen wij waarschijnlijk aan "peace-keeping" in Syrie. Hoe dom zijn onze politici, of wat speelt hier waar wij niks van weten?

Etwas klapt hier nicht.

Arjan | 02-09-13 | 01:24

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 01:16 | + 0 -
Nee dat is erg naïef inderdaad.

ikdenkwat | 02-09-13 | 01:17

ikdenkwat | 02-09-13 | 01:09 |
Vuurwerk verkopen en dan verontwaardigd zijn als er vingers, handen of zelfs hele levens verloren gaan...

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 01:16

reageerbuis | 02-09-13 | 01:09 |
Haatbaarden en scheermessen, inderdaad, dat zit mekaar in de weg.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 01:13

reageerbuis | 02-09-13 | 01:09 | + 0 -
Het was als vergelijking bedoeld. De baby sirie het scheermes het gas. Denk leg het ff uit.

ikdenkwat | 02-09-13 | 01:12

Om het eens even kernachtig uit te drukken.
Zal het u nu werkelijk een biet interesseren of u uw longen uitkotst vanwege zenuwgas, of dat u uw darmen van de straat moet rapen vanwege clusterbommen.
Echt werkelijk waar gaat dit over.
In WW1 gebruikten ze aan de lopende band strijdgassen, en hoe verschrikkelijk dan ook, je had kans om te overleven.
Met 20 kogels in je mik of een lading schrapnel in je achterste werd dat toch lastiger.
Dit gaat nergens over, is alleen maar politiek geneuzel, het maakt niet uit hoe je iemand dood maakt. Gifgas is alleen maar een andere manier.
Meanwhile gaan we dus Al Qaida de vrije hand geven in dat kruitvat. Strak plan.

bakoenin | 02-09-13 | 01:11

@Giskard Reventlov | 02-09-13 | 01:07
Nou ik vind het gewoon een misdaad tegen de menselijkheid.

reageerbuis | 02-09-13 | 01:11

reageerbuis | 02-09-13 | 01:02 | + 0 -
Snap ff niet wat je bedoel.

ikdenkwat | 02-09-13 | 01:10

@ikdenkwat | 02-09-13 | 00:53
Op de beelden van de staatsomroep zie ik kleuters rondrennen met wapens waar je in 0031 een vergunning voor nodig hebt. En de vergelijking dat je daar een baby met een scheermes moet laten spelen raakt kant nog wal omdat ze daar nog nooit van scheermessen hebben gehoord. #haatbaarden #feit.

reageerbuis | 02-09-13 | 01:09

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 01:01 | + 0 -
Ben tegen ingrijpen. Na ja of ik wat daar in heb te zeggen. Maar dat gas gegooi is een wel een punt. Wie het ook heeft gedaan.

ikdenkwat | 02-09-13 | 01:09

@ikdenkwat | 02-09-13 | 01:06 |
Het ging toch niet meer om winnen of verliezen maar eerder om "regime change" - onvoorwaardelijke overgave.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 01:07

@ikdenkwat | 02-09-13 | 00:48
Nee een atoombom op een stad flikkeren is humaan.
reageerbuis | 02-09-13 | 01:00 | + 1 -
Nee de japanners laten winnen was geen optie ofwel?

ikdenkwat | 02-09-13 | 01:06

@ikdenkwat | 02-09-13 | 00:53
Laat je een 15,9 jarige bier drinken of geef je hem een suikerwatertje,

reageerbuis | 02-09-13 | 01:02

ikdenkwat | 02-09-13 | 00:53 |
Dan grijp je in. Maar is het eigenlijk al niet te laat dan? Ik bedoel, hoe komt die baby aan dat scheermmes?
Die rode draad van Obama is een willekeurige rode draad. Dat ingrijpen komt op een willekeurig moment, en alle moraal die op dat willekeurige uit de kast wordt gehaald is valse moraal.
Assad deugt niet, maar Assad heeft nooit gedeugd. Die koninklijke familie ins Saoedi Arabië deugt ook niet, heeft nooit gedeugd maar wordt wel gedoogd, want olie en zo. Die Chinese machthebbers deugen ook niet, maar goed, die zijn al helemaal niet aan te pakken.
Wij produceren scheermessen, verkopen aan eenieder die wil betalen voor scheermessen, en gaan dan ingrijpen als babies met scheermessen aan de gang gaan.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 01:01

@ikdenkwat | 02-09-13 | 00:48
Nee een atoombom op een stad flikkeren is humaan.

reageerbuis | 02-09-13 | 01:00

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:50 | + 0
Mee eens, echter moet je een baby met een scheermes laten spelen of grijp je in?

ikdenkwat | 02-09-13 | 00:53

@Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:48
Je hebt gelijk.
Ik moest zeggen gedachten die volgens de denker zelf een nogal waarachtig karakter hebben. Ik bedoel en goed gefundeerde conclusie. Alleen dat geldt als een goed idee. Iets dat bewaarheid is. Of bewijsbaar waar is.

AntiSoof | 02-09-13 | 00:52

ikdenkwat | 02-09-13 | 00:48 |
Oorlog voeren is wreed, maar kennelijk niet wreed genoeg. Dat geeft te denken.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:50

AntiSoof | 02-09-13 | 00:42 |
Niet alle gedachten zijn als vanzelf redeneringen. Gedachten komen en gaan, vormen geen ketting.
Freud dacht van wel, poneerde dat elke gedachte, zelfs elk droombeeld onerdeel moest zijn van een samenhangend geheel met kop en staart, een verhaal.
Maar zelfs een verhaal is nog geen formeel systeem.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:48

Het punt is als er zenuwgas is gebruikt moet er ingegrepen worden? Wie hiermee weg gaat komen is de beer los. Het is de ultieme wrede manier van oorlog voeren.

ikdenkwat | 02-09-13 | 00:48

Oh cool een minnetje.
Nou vertel dan maar eens wat die hele war on terror opgeleverd heeft.
De ene na de andere moskee word hier uit de grond gestamd. De halve politiek is verziekt van cliëntelisme.
En iedereen die geen scholing hoger heeft dan fucking HBO mag bedelen om een minimum loon baantje.
Sukkels.
Hooray for the USA
Niet dat zoiets trouwens mij raakt, in feite zal het me worst wezen, maar goed, soms maak ik me wel eens druk om datgene waar ik me natuurlijk allang niet meer druk om zou moeten maken.
Al met al wel uitermate vermakelijk, al die menschen die nu niet meet weten wat linksch of rechts is.

bakoenin | 02-09-13 | 00:47

Je kan trots zijn dat je geen Amerikaanse propaganda slikt, maar als je Russische shit eet schiet je er niks mee op. Amerika is nog steeds een bezettingsmacht in Europa, maar of daardoor Putin onze vriend is? Be independent nigga.

Detlev Tarnowitz | 02-09-13 | 00:45

@Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:20,
Dat was juist mijn punt.
Als in een redenering een onjuist argument zit, dan is de formule ongeldig.

AntiSoof | 02-09-13 | 00:42

@Antisoof
Misschien moet je het bij de feiten aten?
- er is zenuwgas gebruikt in Syrie door een partij
- er is nog veel meer aanwezig
- er is een burgeroorlog aan de gang, waarvan de winnaar of uitkomst allerminst vaststaat
- Syrie ligt naast Israel
----------------------------------------------- +
het is eigenlijk geen gek idee om zenuwgas "uit de vergelijking" te halen.

Deus Absurdia | 02-09-13 | 00:37

Ebru Umar = top

Rest In Privacy | 02-09-13 | 00:36

Het bewijs in deze is net zo betrouwbaar als het Nederlandse kabinet. Zo goed kunnen dat rebbelen hun eigen bevolking uitmoorden om Amerika te forceren tot aan aanval op Assad. En dan nog begrijp ik maar niet waarom het westen zich keer op keer bemoeien met dit soort landen. Je lost er totaal niets mee op, Irak is er niet beter van geworden, evenals Afghanistan, Egypte en weet ik welk land al niet meer. Laat ze hun gang gaan, geen vluchtelingen vandaar meer opnemen, uiteindelijk moeten ze het toch zelf oplossen. Als ik de beelden op tv zie dan denk ik ga wat doen, ga aan het werk of zoiets. Met een beetje demonstreren en aanslagen plegen ga je er niet komen. Daar willen we ons geld en onze jongens en meiden niet voor opofferen?

L.ul | 02-09-13 | 00:31

AntiSoof | 02-09-13 | 00:15 |
Denkramen kunnen nog zo persoonlijk of raar zijn, wiskundige formules zijn wiskundige formules,universeel geldig voor iedereen. Moet je niet door elkaar halen.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:20

@AntiSoof 00:05
Je had het net over waarheid alszijnde een wiskundig vraagstuk - alleen zal geen mens in hun zoektocht naar die zogenaamde waarheid dezelfde puzzelstukjes meekrijgen in hun levenswandel en daardoor zal geen waarheid hetzelfde zijn. Gevormd door gebeurtenissen, gepokt en gemazeld op elke keer weer een unieke manier.
Daarom voelen ook veel mensen sterk de drang ergens aan gelieerd te zijn, om niet het leven alleen te hoeven trotseren omdat we in het diepst van ons bestaan eigenlijk maar alleen zijn.
Alleen moeten we immers het leven ondergaan met slechts de hoop dat er anderen zijn die je begrijpen of de emoties herkennen opdat we minder alleen zijn.

AshleyJ"Ash"Williams | 02-09-13 | 00:18

@Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:11,
De gedachte refereer je aan de waargenomen realiteit. Dat lijkt me nogal voor de hand liggend. Maar waar het mij omgaat is het referentiekader waaraan de variabelen hun waarde ontlenen te onderzoeken. Ons denkraam is nogal persoonlijk en nogal raar. Wie ziet zijn eigen denkraam?

AntiSoof | 02-09-13 | 00:15

Joh de amerikanen hier amerikanen daar, als je in de kroeg sta kan je er gerust een pilsje mee drinken. Ze zoeken het maar uit.

ikdenkwat | 02-09-13 | 00:13

Laten wij het vooral voor Assad opnemen. Oh ja, Ebru één klein dingetje. Moslimbroederschap, Assad of wie dan ook. Moordenaars blijven moordenaars. Kortzichtig gelul dit van je.

Ferdi Rivas | 02-09-13 | 00:13

Zoals eens mijn favorites the Ramones al opperden
Havanna affair.
We zitten GVD in Afghanistan, Libie, Irak, SA Jemen en noem maar op met haatbaarden die de dienst uitmaken. 20 jaar van bomb bomb bomb met geen enkel resultaat, en zelfs Turkije glijd af.
Alleen de wapen industrie spint hier garen bij.
En Europa wordt geofferd.
Kloothommels
www.youtube.com/watch?v=D4lFyxs-SBo

bakoenin | 02-09-13 | 00:12

Er reed vanmiddag een politie auto op de snelweg. Met een snelheid van 115 km/uur. Niemand durfde hem in te halen en ging ook die snelheid rijden. Je mocht er 120 en ik haalde hem in met ongeveer 124 km/uur. Aarzelend volgde een enkeling. Niets verkeerd hoor, het mag.

Ik maak me zorgen.

Morgen komt de nieuwe machthebber (m/v) en iedereen volgt. Net zo makkelijk. Hoofddoek om? Ach wat is er erg aan. Meer moskeeën? Ach, toch wel leuk. Nieuwe wetten? Ach, zo kan het ook.

Nee, ik geloof echt dat er ruimte is voor een nieuwe machthebber. Niet omdat we het zo graag willen, maar gewoon omdat hij alle ruimte krijgt. Als je de geschiedenis kijkt is eigenlijk al iedereen zo'n beetje over de vloer geweest. Tijd voor wat nieuws toch?

Ik maak me oprecht zorgen. Niet om die nieuwe machthebber. Maar om het futloze volgevreten karakterloze volk.

Mark van Leeuwen | 02-09-13 | 00:11

AntiSoof | 02-09-13 | 00:02 |
Een gedachte borrelt op, houdt zich niet aan formele regels. Een gedachte hoeft helemaal niet te kloppen.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:11

Zeer interessant historisch achtergrondartikel over de rol van de cia in Syrie na de oorlog, het ontstaan van de baath partij, nasser, saddam, hafez al assad, etc.

www.bbc.co.uk/blogs/adamcurtis/posts/t...

canardo | 02-09-13 | 00:09

Obama in de race voor tweede Nobelprijs?

Van onze wetenschapsredaxie - De Excuusneger des Heils die het geschopt heeft tot President van de States zou van plan zijn een tweede Nobelprijs in de wacht te slepen, zo wordt gehoord in Washington DC. Goed ingelichte kringen rond het Witte Huis laten weten dat Stombama erop rekent voor het afvuren van kruisraketten op Syrië nogmaals gelauwerd te worden door de Zweedse prijsuitdelers. Nobama schijnt door de gangen rond het Oval Office gewandeld te hebben onder het mompelen van: *Wie anders dan ik komt op tegen het gebruik van gifgas? Nou? Is dat een Nobelprijs waard of wat?*. Hij werd hierbij door niemand tegengesproken, zo verzekeren goed ingevoerde ingewijden die van de hoed en de rand weten.

Lewis Lewinsky | 02-09-13 | 00:07

@dekogelkwamvanlinks | 01-09-13 | 23:58 |
Zet hem daar maar vast totdat hij dat gevangenenkamp opgeheven heeft zoals beloofd.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 00:07

@Arjan | 01-09-13 | 23:57 |
Volgens dat artikel wordt dit gezegd door die idioot die meegeholpen heeft de laatste Irak oorlog mogelijk te maken met leugens en daar nu spijt van heeft, een hulpje van Colin Powell.

Giskard Reventlov | 02-09-13 | 00:05

@AshleyJ"Ash"Williams | 02-09-13
Goede vraag.
Laat de goede waarheid dan maar de fijne waarheid zijn. Die goed is. Fijn, lief en gezellig.

AntiSoof | 02-09-13 | 00:05

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:00 Het motto is dan:

"Keep your friends close but keep your enemy closer".

zeg maar jansen | 02-09-13 | 00:03

@Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:55
Neem me niet kwalijk, ik was nogal onduidelijk.
Laat maar, ik had het vandaag toevallig nog over waarheid en onwaarheid (zoals het brein dat waarneemt) en dacht daaraan.
Zo denk ik dat een gedachte als een wiskundige formule gezien kan worden. Die klopt of niet.

AntiSoof | 02-09-13 | 00:02

zeg maar jansen | 01-09-13 | 23:58 |
Ja, en een uiterst voorspelbare gezworen vijand is ook niet verkeerd.

Schoorsteenveger | 02-09-13 | 00:00

@Antisoof 23:43
Wat is waarheid nog als geen enkele waarheid hetzelfde is? Wat is werkelijk het kwaad als alle partijen verlicht door hun eigen waarheid oprecht menen dit kwaad te bestrijden om zodoende een wereld te creëren gefundeerd op diezelfde waarheid?
Waarheid doe je.

AshleyJ"Ash"Williams | 02-09-13 | 00:00

zet die neger maar 12 jaar vast op Cuba; daar hoort al dat volk met alkaida sympathien toch thuis?

dekogelkwamvanlinks | 01-09-13 | 23:58

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:48 En dat poosje kan best lang zijn zolang het westen en Amerika er beter van worden.

zeg maar jansen | 01-09-13 | 23:58

@milky bar | 01-09-13 | 23:55
Goh ;)

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 23:58

Moonwarrior | 01-09-13 | 23:54 Dilemma, die rebellen worden gesteund door de moslimbroederschap die weer wordt gesteund door al Qaida.

Het lijkt me dat Amerika zich er dus gewoon niet mee moet bemoeien. De ene brandhaard brengt de volgende met zich mee.

zeg maar jansen | 01-09-13 | 23:57

Ho ho da's niet waar. Yolanthe is nog steeds bij Wesley(tje)

FinFucker | 01-09-13 | 23:56

@Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:38


Voor mensen die de beschaving koesteren komt niets van dit als een verrassing. Tacitus zei al dat de beste dag na een verwerpelijke keizer de eerste was.

omanders | 01-09-13 | 23:55

@Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 23:24
Inderdaad.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 23:55

AntiSoof | 01-09-13 | 23:51 |
Je had het over een wiskundige formule, en beweerde dat de waarheid bestaat. Nu heb je het over het leven? Dat leven kent helemaal geen constanten als je het mij vraagt, en heeft al helemaal geen mening over goed en kwaad.

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:55

Al dagenlang land ik op de joop als ik geenstijl aanklik.

milky bar | 01-09-13 | 23:55

What the fuck is wrong with the Yank?
Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 22:05
Assad een pootje haken heeft maar een echt doel, Iran isoleren. Assad is een van de laatste medestanders van Iran (daarna alleen nog Hezbollah want Hamas heeft Iran ook al opgegeven). Dus als ze Assad uit de vergelijking halen heeft Iran een bondgenoot minder en ook kan het moeilijker steun leveren aan Hezbollah. Hezbollah zijn niet alleen vijanden van Israel, maar de VS heeft ook nog een rekening openstaan (200 dode mariniers). De vijand van mijn vijand is mijn min of meer vriend tactiek. Dom maar helaas soms nodig.

Moonwarrior | 01-09-13 | 23:54

HonderdEnEen | 01-09-13 | 21:53 | + -7 -
Jeemig. Ik las het voorwoord en zag dat hij onder andere zijn kennis in "Holland" had gehaald, inclusief een plant voor in zijn tuin. Shocking...

Dysphemian | 01-09-13 | 23:54

@Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:46,
Het leven, Schoorsteenveger, kent m.i. weinig constanten, dus een einduitslag blijft lastig te geven. Maar toch. De goede winnen.

AntiSoof | 01-09-13 | 23:51

Wat een ongelofelijk VMBO wereldbeeld heb jij Ebru..
En nee, dat is *geen* compliment.
.
Om even Pim Fortuyn te citeren: "Mens ga toch koken"

Deus Absurdia | 01-09-13 | 23:50

-weggejorist-

reageerbuis | 01-09-13 | 23:49

zeg maar jansen | 01-09-13 | 23:42 |
Tot er weer eentje zit die wil luisteren maar tegelijkertijd voor een poosje aanvaardbaar is voor de internationale gemeenschap.

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:48

Zijn Assad en Khadaffi ooit vriendjes geweest van de VS? ik geloof het niet maar goed ik kan het mis hebben. Ik bendoel Pan Am 103, bomaanslag in een Duitse disco met VS militairen, Reagan die Libie bombardeert. Sinds dat hij toenadering zocht tot het westen hebben ze gekeken of het de moeite waard was hem tegemoet te komen maar heel veel meer ook niet. Assad is altijd vijanding geweest tegenover Israel en kreeg steun vanuit de USSR dus die is nooit vriendje geweest van de VS. ZIjn pappie ook niet trouwens.
Dat slaat toch wel een gat in dit betoog. Verder is het niet de wens van de VS Europa te omringen met de islam, het is Europa zelf die het paard van Troje naar binnen rolt. Heeft vooral te maken met iets dat olie heet en politieke correctheid.
En dan nog een opmerking, de islammers zijn geen vrienden van de VS, het zijn vrienden van OBAMA en zijn links schoothondje Kerry (die al heel lang geleden door de VS is uitgekotst). Laten we daar heel, heel duidelijk in zijn. Diezelfde Obama die door de hele wereld werd bejubeld als de gote messias, ja die Obama. En nu opeens komt het niet meer zo goed uit wat Obama doet en opeens wordt er geswitched van de president (want onder Bush was het alleen Bush die alles fout deed, niet de VS) naar het land.

Moonwarrior | 01-09-13 | 23:47

checkmate123 | 01-09-13 | 22:55 | + -2 -
Moeilijk hè, een vrouw met een mening.

Rammstein | 01-09-13 | 23:47

AntiSoof | 01-09-13 | 23:43 |
We horen de einduitslag t.z.t. wel, neem ik aan?

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:46

Ik blijf erbij, het is een b u r g e r o o r l o g . Bemoei je er niet mee.

Rammstein | 01-09-13 | 23:44

Goed. Wat is mijn mening over al dat gedoe?
Tsja.
Als ik die vraag zou moeten beantwoorden dan zou ik mee eerst een aantal zaken afvragen.
Allereerst wil ik dan weten wie die ik is die een mening zou hebben.
Als ik het antwoord heb op die vraag, dan ga ik mijn mening onderzoeken en belichten op realiteitswaarde. Wat is het gedoe, wie laat ons dat zien enzo.
Want mijn mening is een wiskundige formule met variabelen erin die misschien niet geldig zijn.
Maar een ding weet ik wel.
Waarheid bestaat.

AntiSoof | 01-09-13 | 23:43

-weggejorist-

Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 23:43

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:38 En dan zetten ze zo'n dictator af.

Komt er een nieuwe.

zeg maar jansen | 01-09-13 | 23:42

omanders | 01-09-13 | 23:23 |
"Alles beter dan die verwerpelijke dictators", zo kraamden de rechtvaardigen nog niet zo lang geleden uit, en ze dansten op de tafels toen de Arabische Lente uitbrak. Inmiddels weten we met z'n allen beter, maar Umar slaat meteen maar door naar het andere uiterste.
Doet me herinneren aan de discussie destijds, toen de muur nog stond, over "vijandsbeelden". Sommigen, nee velen matigden zich het recht aan om anderen te veroordelen omdat hun "vijandsbeeld" een vals beeld zou zijn. Vanuit welke positie het überhaupt mogelijk was om die beelden te ijken bleef altijd duister, maar als je een verkeerd vijandsbeeld had, dan deugde je niet. Ebru draait hier ook een vijandsbeeld binnenste buiten en denk daarmee iets gezegd te hebben.

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:38

Syriëmoe? Obamoe!

Lewis Lewinsky | 01-09-13 | 23:36

Het enige waar dit allemaal goed voor is: de benzineprijs die omhoog gaat.

van_de_pot_gerukt | 01-09-13 | 23:34

Als de hele regio inderdaad nu zo instabiel word gemaakt gaat dat dan gevolgen hebben voor de energieprijzen in Europe en Rusland? Is dat misschien wat de USA probeert voor elkaar te krijgen? Meer economische malaise in Europa totdat er opeens iemand het briljante idee krijgt om met een wereldmunt te beginnen, het begin van een wereldwijde regering en het hele westen deze "leider" binnen haalt als Jezus himself?

Niak | 01-09-13 | 23:33

Je hebt in dat Syrië twee keuzes, je steunt de islamieten of je steunt de islamieten.


Te moeilijk, we steunen niks.

zeg maar jansen | 01-09-13 | 23:32

-weggejorist-

Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 23:24

Bij zomergasten moet je iets gepresteerd hebben. Losse flodders schieten kunnen we allemaal.

checkmate123 | 01-09-13 | 23:24

@Schoorsteenveger | 01-09-13 | 22:49


"Alles beter dan De Verhevene? Wat een geesteliijke armoede."


Ik ben blij dat ik de enige niet ben die dit ziet.

omanders | 01-09-13 | 23:23

Het zou me niets verbazen als er libelle lezeressen met powerfeministen (=contradictie) trekjes hier kudos geven aan pro ebru comments. Iemand, die deze broddel een "meesterstuk" noemt hierboven kan niet anders dan een rozengeur wodka lime vriendinnetje zijn.#teamebrumoe

checkmate123 | 01-09-13 | 23:19

PrinsesStoepje | 01-09-13 | 23:06 |
Als je genoeg onzin uitkraamt, dan heb je zo nu en dan best wel eens een beetje gelijk.
"Wat zal ik nou weer eens zeggen om de boel aan het schijten te krijgen?" liijkt zij zich af te vragen, maar misschien is dat zelfs niet het geval, schiet ze maar wat zonder dat ze weet dat ze enkel losse flodders laadt, en verwart ze de knal van het vuren met de inslag op het doel. Vuren is iets anders dan doel treffen, maar dat weet ze niet.

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 23:13

Alle ellende wordt veroorzaakt door de wahabieten uit Saoudi-Arabië.
Wahabieten zonder geld = woestijnbooslims in tenten tussen de kamelen.
Wahabieten met te veel geld = Al-Qaeda, salafisten, moord en doodslag in de hele (moslim) wereld, boerkha's,
autobommen, eindeloze voorraden plofmoslims en de beste vrienden van de V.S.

Jan Dribbel | 01-09-13 | 23:12

@Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 23:03
Wij zijn een zeer grote afzetmarkt van de VS. Wanneer wij (sorry europa) producten kunnen kopen van de VS.... moet ik het spellen voor je?

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 23:10

Ik ben bang dat dat deze oorlog ( vooral als USA wat bommen heeft afgeschoten ) veel verder gaat als alleen de buurlanden.
Het lijkt erop dat het westen vergeet wat voor idioten daar rondlopen.
Zoals bijv zichzelf opblazen om slachtoffers te maken.

cobie | 01-09-13 | 23:09

@PrinsesStoepje
" Die rebellen willen na het stichten van het "Kalifaat" ook doorstomen naar Israël. "

Right, dus ze vechten zich eerst letterlijk dood tegen het leger van Assad, om dan nog eens te pogen een land te stichten, om daarna ooit nog eens tegen Israel te strijden?
Als het ze echt daar om ging, sloten ze zich wel aan bij Hamas, of anders Hezbollah. 10x zo snel, en bij die laatste krijgen ze nog support van Iran en zelfs Syrie!
Hezbollah strijd immers al decennia tegen Israel, en steunt momenteel Assad in Syrie, die rebellen zijn juist gebaat bij Assad als het ze om Israel gaat.

artijn | 01-09-13 | 23:08

@Petrus de Rewa | 22:57 |: 'Dat was mijn quote, een paar topics geleden...'

Johnson zei al in 1918 "The first casualty when war comes is truth".
en.wikipedia.org/wiki/Hiram_Johnson

In het geval van Syrië is het zeer toepasselijk.

Simon de Danser | 01-09-13 | 23:07

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 22:59
Klopt. Ebru is een zelfingenomen ijdeltuit. Heeft een onzinrubriek in Libelle maar zou beter een luxespulletjes-rubriek in Quote kunnen hebben. Maar soms heeft ze een beetje gelijk.

PrinsesStoepje | 01-09-13 | 23:06

-weggejorist-

Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 23:03

artijn | 01-09-13 | 22:53 |
Waarom denk je dat Assad Israël niet durft aan te vallen? (behalve bluf) Omdat het zijn vader al meerdere keren zijn halve luchtmacht heeft gekost. Die rebellen willen na het stichten van het "Kalifaat" ook doorstomen naar Israël. Nou veel succes dan maar.

PrinsesStoepje | 01-09-13 | 23:02

Het komt gewoon door de US-angst voor de euro...

frank87 | 01-09-13 | 23:01

checkmate123 | 01-09-13 | 22:55 |
Inderdaad. Umar als zomergast moet nog erger zijn dan die omgevallen kunstboekenkast van vanavond. Hoop energie, hoop emotie, hoop pretentie ook, maar het gaat per saldo nergens over, heeft geen richting en wijkt terug als dat al te duidelijk wordt. Een 'dun laagje over de werkelijkheid', een laagje dat er in het geheel niet toe doet.

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 22:59

King of controversy | 01-09-13 | 22:51

Uiteraard dienen deze feiten te worden meegewogen, goed punt.
Het is dus een krachtmeting tussen vele machten: Iran, Hezbolla,
Saoedie-Arabië, Israël, Rusland, Amerika, enfin, noem ze allemaal maar op. Het is een heel lastige situatie. Nu kun je als Amerikaan wel zeggen: fuck it, ze zoeken het maar uit, geen interventies meer, we trekken ons terug. Maar de dollar wordt gestut door de Amerikaanse militaire presentie wereldwijd. De amerikaanse marine beschermt de zeeroutes.
Non-interventie zal waarschijnlijk het einde van de dollar betekenen als wereldreservemunt en dat zou een economische klap zijn voor de VS.

CornholioNL | 01-09-13 | 22:46
Onafhankelijk van olie worden we pas wanneer die op is. Eerder niet.

Rest In Privacy | 01-09-13 | 22:59

Je snapt niet dat Ebru zo anti Wilders is. Geert roept al jaren dat de moslims Europa op termijn overnemen.

rexmundi666 | 01-09-13 | 22:58

Ik hoop alleen uit de grond van mijn hart dat het geen totale oorlog in de regio wordt.

Petrus de Rewa | 01-09-13 | 22:58

Je snapt niet dat Ebru zo anti Wilders is. Geert roept al jaren dat de moslims Europa op termijn overnemen.

rexmundi666 | 01-09-13 | 22:58

Kinderachtig, egoïstisch? Meh, naïef, onwetend en niet zo internationaal als je je profileert.
Zoals, terugkijkend in de geschiedenis, blijkt dat slechts één of enkelen werkelijk betrokken waren en wisten wat er speelt.
Je valt n beetje door de mand Ebru. Maar prijs je gelukkig, zo zijn er velen.
Gelukkig besluiten leiders, echte, niet naar het geneuzel van het volk.

hfakker | 01-09-13 | 22:58

@Simon de Danser | 01-09-13 | 21:27
Dat was mijn quote, een paar topics geleden...

Petrus de Rewa | 01-09-13 | 22:57

@Niak | 01-09-13 | 22:54
Linksom of rechtsom, genaaid word je toch wel.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:57

@artijn | 01-09-13 | 22:45

Als er NIETS van racisme terugkomt in de lezing, dan bestaat ook jouw statement dat berggeiten volgens Amerika niet aan de universiteit studeren niet.
Je spreekt jezelf tegen, enkel omdat je zo graag afgeeft op Ebru. Mooi man.

Wat het al dan niet onderontwikkeld verklaren van een stelletje religieuze freaks (hetgeen je doet door ze berggeiten te noemen) te maken heeft met racisme is me overigens verder een raadsel.

ZKH EénOog | 01-09-13 | 22:55

@King of controversy | 01-09-13 | 22:51
Hezbollah is het stofje dat de VS en Israel van hun jas af klopt. Wat is Uw punt?

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:55

@schoorsteenveger
Ebru neemt nooit stelling. Gooit altijd heel veel knuppels in het midden-oosten hok (queen of the open gate:)) en hoopt op veel reaguursels.

checkmate123 | 01-09-13 | 22:55

Aan het percentage anti amerikaanse reacties te zien op alle topics op Geenstijl en Powned moet ik toch concluderen dat er een mindshift in het denken aan het plaats vinden is. De reacties vlak na 11 september 2001 waren toch wel anders. De reacties na de eerst week oorlog met Irak waren ook anders. Maar nu lijkt het toch echt dat de wereld langzaam wakker word en de Amerikaanse overheid kots en kotsbeu aan het worden is. Maar het ziet er niet naar uit dat de Amerikaanse overheid zich daar iets van aantrekt.

Niak | 01-09-13 | 22:54

" Gelukkig is Assad nog láng niet moe. "
.
Maar als Israel een keer een wapendepot opblaast, weet Assad geen zinnige tegenreactie te geven.
Maar kleine kinderen omleggen, dat lukt Assad nog wel. Wat een geweldige leider is het toch.

artijn | 01-09-13 | 22:53

@ alle reaguurders hierboven + Ebru
In al uw briljante, scherpe en spot-on analyses heeft u nog niet de rol van Hezbollah belicht.
Hezbollah, gezworen vijand van Israël en heeft bewezen dat ze met raketten Tel Aviz kunnen raken, vecht mee aan de zijde van Assad. Assad heeft de beschikking over chemische wapens, en Assad heeft ook al gedreigd met oorlog tegen Israël.

Als u de rol van Amerika wilt begrijpen, denkt u dan werkelijk dat deze feiten geen rol spelen, en dus het verdienen te worden overwogen door u allen?

King of controversy | 01-09-13 | 22:51

necrosis | 01-09-13 | 22:33 | + -2 -
Wijf!

Mark Smith | 01-09-13 | 22:50

"Gelukkig is Assad nog lang niet moe"
Ebru, neem je het nu vierkant op voor Assad? Omdat je het gewoon niet meer weet? Alles beter dan De Verhevene? Wat een geesteliijke armoede.

Schoorsteenveger | 01-09-13 | 22:49

@ Ebru
Kappen, ' t was niks, ' t is niks en ' t zal nooit iets worden.

Mark Smith | 01-09-13 | 22:47

Van Duyvenbode | 01-09-13 | 22:40 |

Word het toch nodig tijd om onafhankelijk van dat zwarte spul te worden... dan is het snel gedaan met die macht...

*weet dat dit voorlopig niet gaat gebeuren*

CornholioNL | 01-09-13 | 22:46

@Harreeee | 01-09-13 | 22:01
Gedeeld op Facebook, zouden veel meer mensen moeten doen.

Borakh | 01-09-13 | 22:46

@ZKH EénOog
Nee dat maakt ze er toch echt zelf van. Berggeiten studeren niet aan de universiteit (volgens Amerika) en kunnen al helemaal geen vlieglessen nemen plus vliegtuigen besturen.
In Amerika's lezing kwam nergens iets van racisme terug, alleen bij aluhoedjes komt dat naar voren.

artijn | 01-09-13 | 22:45

@CornholioNL 22:37
Zelfkastijding kent vele verschijningsvormen afhankelijk van de afnemer.

AshleyJ"Ash"Williams | 01-09-13 | 22:42

@AshleyJ"Ash"Williams | 01-09-13 | 22:30
Lekker tv/internet blijven kijken en laat de problemen maar aan de echte mannen over.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:42

Kop noch staart die stukkies van ebru.ik moet eerlijk zeggen, dat ik alleen kijk naar de interessante reaguursels.#teamebrumoe

checkmate123 | 01-09-13 | 22:42

Dank voor dit topic op de zondagavond Ebru!
Jouw gevoel, is zoooo herkenbaar... (voor velen onder ons, denk ik)

saintinel | 01-09-13 | 22:41

@artijn | 01-09-13 | 22:29

Volgens mij impliceert ze dat dat zo'n beetje de uitkomst was van het Amerikaanse 'bewijs' tegen deze 'daders', dan dat ze ze er zelf voor uit maakt.

En in een dergelijke lijn van bewijsvoering, is het onmogelijk dat Syrische kindertjes terrorist kunnen zijn: die worden veelal eerder als slachtoffer gebruikt vanwege de hoge emogehalte om de publieke opinie aan hun zijde te scharen.

ZKH EénOog | 01-09-13 | 22:41

@Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 22:30
Iran zit dan op de schopstoel en de Russen hebben een probleem omdat die gaspijpleiding naar Europa er gaat komen.
Verdere problemen kunnen dan altijd militair worden opgelost.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:40

CornholioNL | 01-09-13 | 22:31

Daar lijkt het wel op ja. Saoedie Arabië is het machtigste land in de regio. Het heeft een grote olieproductie en reserves. En doordat de vraag naar olie wereldwijd toeneemt (behalve in Europa en de VS), stijgt de prijs. Ook omdat meer produceren van het spul niet meer gaat. Saoedie Arabië kan niet meer, zoals 10 jaar geleden nog, de productie langdurig verhogen.
Daardoor blijft de prijs maar stijgen en is nu al structureel zo hoog, dat de economie van de VS, Europa en Japan in feite geen blijvend herstel meer zal laten zien. Dus de invloed van het Westen neemt af in het M-Oosten en die van Saoedie Arabië neemt toe. Dit land financiert grotendeels de opstand in Syrië.

Rest In Privacy | 01-09-13 | 22:40

@Peeter Bredveeld
De VS steunt de FSA, niet Al Nusra. De FSA is redelijk vaak in gevecht met Al Nusra. Al Nusra staat ook op de terreurlijst van de VS (al zowat een jaar) en het is de reden waarom er niet al lang en breed veel meer wapens die kant op zijn gestuurd.

artijn | 01-09-13 | 22:39

AshleyJ"Ash"Williams | 01-09-13 | 22:30 |

Om dat werkelijk te geloven en uit te voeren zit je toch iets te veel hier lieve Ashley...

CornholioNL | 01-09-13 | 22:37

@necrosis | 01-09-13 | 22:33
Nou, deel dan maar weer eens met je medereaguurders wat een geschikte gast Assad is.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:36

@necrosis | 01-09-13 | 22:33
Oh, je wilde niet?

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:36

Laat je leven nooit vergallen door oorlogen>> ze komen en gaan, je daar zorgen over maken is zinloos.
Leef en pluk de dag, daar word je gelukkig van.

Terpen-tijn | 01-09-13 | 22:35

@Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:23 |
Ik reaguur wanneer IK dat wil, duidelijk?

necrosis | 01-09-13 | 22:33

Van Duyvenbode | 01-09-13 | 22:19 |

Samengevat: Oboema wil/krijgt goedkopere olie van de Saoedi's na het opruimen van hun tegenstanders en als dank krijgen we steeds meer landen met booslim gekkies aan de macht.... fijn vooruitzicht.

CornholioNL | 01-09-13 | 22:31

Van Duyvenbode | 01-09-13 | 22:19 |

Samengevat: Oboema wil/krijgt goedkopere olie van de Saoedi's na het opruimen van hun tegenstanders en als dank krijgen we steeds meer landen met booslim gekkies aan de macht.... fijn vooruit zicht.

CornholioNL | 01-09-13 | 22:31

-weggejorist-

Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 22:30

Iedereen daar tot de tanden aan toe bewapen, inc vrouwen en kids, ja ik weet het ook niet meer.

newray | 01-09-13 | 22:30

Weet je. Het zal allemaal wel. Waarom zou ik me er nog druk over maken? Wat kan ik er tenslotte aan doen? Alsof mijn stem de waarheid is. Ik maak me geen enkele illusie meer en probeer maar gewoon mijn eigen kleine wereldje elke dag wat kleur te geven.

"The most important thing is to enjoy your life - to be happy - it's all that matters." ~ Audrey Hepburn

AshleyJ"Ash"Williams | 01-09-13 | 22:30

" 9/11 een terroristische daad van een stel berggeiten "

Dus 19 man, waaronder een universitair student uit Duitsland, zou slachtoffer geworden zijn van een misselijk makende false flag, en mevrouw maakt deze slachtoffers ook nog even uit voor ' berggeiten ' ?
Tja, dan zullen die gestorven Syrische kinderen ook allemaal klootzakken geweest zijn.

artijn | 01-09-13 | 22:29

Sommigen vinden het onderwerp niks, anderen de schrijver dan weer niet, maar toch blijven ze.
Sterker nog> ze gaan nog typen ook.
Het komt niet in ze op om dan maar een beurt over te slaan.
Donderstraal toch op kneus matthijs. Superklootzakkie.
On topic>> oorlog komt er niet, Assad mag blijven.

Terpen-tijn | 01-09-13 | 22:28

@Van Duyvenbode | 01-09-13 | 22:19

Je veelzeggende woorden waren al niet meer nodig, de foto zegt genoeg...

ZKH EénOog | 01-09-13 | 22:27

@Parsons | 01-09-13 | 22:24
Bekend omdat je deze link al vaker plempt.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:27

Zo ken ik je weer Ebru! Ik ben niet van het gebroken geweertje, maar het Westen heeft daar niks te zoeken. Al was het alleen maar omdat iedereen daar het Westen haat. Maar ja de wapens van alle partijen, ook chemische, komen al uit het Westen... Miste alleen nog de constatering dat de slachtoffers van het gifgas wel erg camerageil waren. Obama is zo gebrand op invallen dat je zou denken dat hij dat gifgas zelf gestrooid heeft.

PrinsesStoepje | 01-09-13 | 22:26

De aller, aller, aller grootste reden om NIET in te grijpen is nog dat de hardste 'INTERVENTIE!!' schreeuwers altijd willen dat een ANDER zijn lul in zo'n wespennest steekt.

Zelf zullen die hypocriete honden niet gaan. Ze zullen nog niet eens eelt riskeren die ze wel eens zouden kunnen oplopen door te tekenen bij defensie. Engnekken.

ZKH EénOog | 01-09-13 | 22:24

@necrosis | 01-09-13 | 22:20
Ha! Groot gelijk kerel. Jammer alleen dat je niet reaguurde onder het Heleen-Meestopic. Met jouw inbreng zou het topic minder snel doodgebloed zijn. Ik bedoel levendiger geweest zijn.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:23

Israël zal het weer flink warm krijgen. Is dat nu wat de joodse lobby wil of wat de neuk is hier aan de hand. Is Obama nu echt in het geheim een moslim. Wil de USA dat de moslimbroeders zo veel macht krijgen dan Europa een flinke golf terreur te gemoed gaat. Is dat het hele plan? Al Kaida is niet sterk genoeg, dus we bemoeien ons met een flink aantal landen zodat Al Kaida sterker word en uiteindelijk de hele wereld weer gebukt gaat onder moslim terreur en dus schreeuwt om politie agent Amerika? Zodat Amerika redenen heeft om het hele internet aan banden te leggen? Want geloof me, het zit die klootzakken flink zuur dat elke wereldburger zonder al te veel problemen ongekend toegang heeft tot geschiedenis en informatie. Elke wereldburger met een beetje hersenen heeft zo door wat er aan de hand is. Gelukkig voor de USA is er zo veel troep informatie op internet te vinden, zo veel banaliteit, zo veel tijdsverspilling dat het nog niet een echt gevaar is voor de gevestigde orde. Maar dat kan het ooit wel worden en dus moet het open internet er aan. En wat is een beter motief om het open internet aan te vallen dan terreur in Amerika en Europa van moslims. En wie maakt die terroristen. De USA zelf.

Niak | 01-09-13 | 22:21

Oei Ebru... zeg niets over 9/11. Het merendeel van de reaguurders blijft het officiële verhaal geloven! Dat wordt je niet in dank afgenomen! :-P

2Little2Late | 01-09-13 | 22:21

@Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:11
Uit respect voor moderatie doe ik geen mededelingen over mijn 'where-abouts'.

necrosis | 01-09-13 | 22:20

Al die vluchtende Syriërs nemen vast geen vliegtuig naar Amerika.Alleen al om het feit dat wij hier in Europa deze hordes zandvlooien weer mogen herbergen rechtvaardigt al dat we daar geen poot moeten uitsteken.Onze bijdrage zal weer veel meer kosten en veel langer duren dan die van de Amerikanen.

Welles! Nietes! | 01-09-13 | 22:20

@Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 22:05
Denk nog eens wat verder na, wat je hier plempt gaat nergens over.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:20

De Amerikanen zijn dikke vriendjes met de Saoedies, dat zijn soenie moslims van het fanatieke soort die de invloed van Iran in het Midden-Oosten willen terugdringen. De Irak-oorlog heeft Iran echter sterker gemaakt, dankzij de Amerikanen. Deze fout moet nu goedgemaakt worden door de Amerikanen, die Assad, gesteund door Iran, uit moeten schakelen. www.frugal-cafe.com/public_html/frugal...
De rol van het huis van Saoud wordt vaak over het hoofd gezien.
En met de hoge olieprijs van de laatste jaren is de macht van dat land toegenomen. Er komt daar een geld binnen, ongelofelijk. Dat vertaalt zich ook in grotere politieke invloed in de regio. Het salafisme van deze gasten leidt tot hun steun aan radicale moslimgroepen.

Rest In Privacy | 01-09-13 | 22:19

En wat doet de rest Ebru... zwak van je verdiep je eens in wat er echt speelt met de andere groot machten en europa... Mischien tijd om op te houden met huilie huilie doen over de boze amerikanen en om ons heen te kijken... maar ja dat vergt ballen

A.Green | 01-09-13 | 22:18

Eerst dacht ik, "daar is die kut ook weer" en toen ze "Syrie-moe" schreef werd ik echt nijdig want ik kan me vreselijk opwinden over de gifgasaanval en mijn onderbuik eist wraak voor de dood van kinderen.
Maar ik las door en ik kon enkel knikken. wat een vreselijke klotezooi is dit geworden.

unieke-nick | 01-09-13 | 22:18

@Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:15
Ik verbaas me nergens meer over tegenwoordig.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:16

#TeamEbru

(c)ZWITSUL | 01-09-13 | 22:16

@Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:14
Van necrosis? Haha.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:15

Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 22:05
Snapt u dat echt niet? Dit is een briljante strategische zet van de Amerikanen. Verdeel en heers, meer is het niet. Verdeel en heers.
In Syrie vechten minsten vier van Amerika's tegenstanders tegen elkaar. En zolang zij zich slechts met elkaar bezig houden, hebben ze geen tijd om zich met Amerika te bemoeien. Gooi als Amerika er af en toe een raket, dat is alles wat nodig is om de strijd aan de gang te houden.

Heel erg slim gespeeld dit.

Heau even | 01-09-13 | 22:15

OK, het was een toespeling, geen paraphrase.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:15

@Wc-kip | 01-09-13 | 22:06
Destijds hadden de Russen al door dat ze het niet konden winnen van die lokale bommenleggers.
Wat zal Obama gedacht hebben.........
Dat HIJ het wel kon oplossen?
Ik zou er om lachen als het niet zo bedroevend was!

necrosis | 01-09-13 | 22:14

@Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:11
Groupie.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:14

On topic: @Ebru Umar: Vergilius paraphraseren altijd +1

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:13

En ik maar denken dat de film "Team America: World Police" fictie was... Fuck Yeah!

CornholioNL | 01-09-13 | 22:13

Dat ik na Snowden en Syrië Putin aardiger vind dan Obama lijkt me een normale menselijke reactie. Dat ik me van verhalen over WO III en Toren 7 begin af te vragen aan welke kant Ockham zou staan, ook niks geks aan lijkt me zo.

Maar nu begin ik ook al columns van Ebru te waarderen. Waarheen dit leidt weet ik niet, maar het is zeker een vreemde sensatie.

Arjan | 01-09-13 | 22:11

@necrosis | 01-09-13 | 22:09
Moest je werken vandaag?

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:11

@necrosis | 01-09-13 | 22:09
Hey necrosio, je werd gemist onder het overrijpe-wijventopic hieronder.

Dmitri Dmitrievitsj | 01-09-13 | 22:11

@Rommelende Onderbuik | 01-09-13 | 22:01
Ik zie geen enkel argument waarom Ebru er mee zou moeten stoppen.
Misschien moet jij je pc maar uitzetten.....
*en ja, een ram op 'dat' knopje behoeft geen vraag*

necrosis | 01-09-13 | 22:09

@janneman1977 | 01-09-13 | 22:04
Uiteindelijk wordt iedereen gebombardeerd en zijn de burgers zoals gewoonlijk de klos.
En zoals gewoonlijk gaat het om geld en macht. Triest.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 22:08

Wc-kip | 01-09-13 | 22:01 |

Wat betreft je laatste 2 zinnen :

Een combinatie daarvan...

CornholioNL | 01-09-13 | 22:08

necrosis | 01-09-13 | 22:04 |

De oorlog tussen de Russen en de Afghanen refereerde ik naar.

Wc-kip | 01-09-13 | 22:06

-weggejorist-

Peeter Bredveeld | 01-09-13 | 22:05

@Wc-kip | 01-09-13 | 21:54
20 jaar geleden?
De terechte afzetting van Morsi/ Mursi is maar een paar maanden geleden...

necrosis | 01-09-13 | 22:04

BEWIJS! ik wil het best zie hoor dat bewijs, maar ja wat moeten we er dan mee?
Gaat de NAVO dan rebbelengroepen bombarderen? Als die het zijn
Gaan we er geen wapens meer aanleveren?
of saudi arabia of Qatar bombarderen? als blijkt dat die de leveranciers zijn of zijn wij zelf de leveranciers? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/08/...
-
gaat de NAVO het Syrische regeringsleger bombarderen, als het bewijs hun kant op wijst
Samen werken met rebellengroepen als al nusra
En wat nu als het Syrische regeringsleger door de aanvallen van de NAVO de strijd verliest?
En de rebellengroepen als al nusra het land etnisch gaan zuiveren, wat dan?
Het dreigen van dronebama kan trouwens best een nieuwe vluchtelingenstroom opgaan brengen, dat kan toch ook niet de bedoeling zijn www.telegraaf.nl/buitenland/21854761/_...
het idee dat het bij een beperkte aanval blijft, lijkt mij wat naïef
-
en ondertussen gaat het op een geheimzinnig schaakbord, waarschijnlijk om een gasleiding

janneman1977 | 01-09-13 | 22:04

Ebru, stop er nu mee. Of denk "toegevoegde waarde". Schrijven gaat je niet echt goed af, originele ideeën bedenken nog minder.

Rommelende Onderbuik | 01-09-13 | 22:01

CornholioNL | 01-09-13 | 21:58 |

Obama heeft zichzelf flink in de voet geschoten, eht Congres MOET het wel goedkeuren, anders verliest Obama al zijn krediet en geloofwaardigheid en krijg je met een schandaal te maken van het formaat Watergate. Ik blijf erbij dat Obama een enorme inschattingsfout gemaakt heeft.

Of hij is gewoon een enorme linkse oetlul.

Wc-kip | 01-09-13 | 22:01

@070 21:30: Interessant, zowel over het gebruikte soort Sarin als dat van die terroristen had ik nog niet eerder gehoord. Bronnen?

Muxje | 01-09-13 | 22:01

Westerse propaganda op zijn best, een foto met schijnbaar veel lijken is niet eens gemaakt in Syrië, maar stamt uit 2003 Irak. Bevestigd door de fotograaf die de foto nam. www.facebook.com/photo.php?fbid=71033...

Harreeee | 01-09-13 | 22:01

Ouderwets stukkie slechtgeschreven proza van ons meiske. mens leer eens schrijven.
Gelukkig weer niks zinnigs te melden.elke zondagavond hetzelfde.

checkmate123 | 01-09-13 | 22:01

"Maar nu zijn de moslimbroeders Amerika’s BFF. Lekker dan, die randdebielen rondom Europa. Amerika stond erbij en keek ernaar."

Alsof de VS en het Westen een zo vrij mogelijke wereld zouden wensen. Het tegendeel lijkt mij inmiddels meer dan duidelijk.

BedrijfsTijgerT | 01-09-13 | 22:00

@popstar | 01-09-13 | 21:51
Dat moet je aan Obama vragen, tenslotte is hij degene die Assad weg wil hebben....
Wat mij betreft had die gekke kolonel nog steeds aan de macht geweest.
Maar ook hij moest ophoepelen .....
Ik kan niet wachten tot een Republikein het Witte Huis weer bezet.
En nee, dat is NIET racistisch bedoeld!

necrosis | 01-09-13 | 21:58

Barry Soetoro's aka Barack Hussein Obama's broer is voorzitter van de moslim broederschap. Geen wonder dat Barry zelf ook moslim is en deze club steunt... www.nujij.nl/politiek/broer-obama-is-m...

Harreeee | 01-09-13 | 21:58

Goed stuk tekst Ebru !

De meerderheid hier was het al duidelijk dat Assad niet achter die gifgas aanval zat, zo dom is die man niet... dit is een smerige streek van de rebellen om de grote scherprechter met oogkleppen op er in te betrekken.... en die oogkleppen doen hun werk goed tot nu toe... ben benieuwd of het congres die ook op 9 september op heeft.

CornholioNL | 01-09-13 | 21:58

Ik hoop dat je geen gelijk hebt, maar ben bang van wel.

van stampij | 01-09-13 | 21:55

Mocht Al-Qaida als een 3de partij achter de gifgasaanvallen zitten, dan zijn ze slim bezig:

- Amerika zet Assad af.
- Rebellen kiezen een fundamentalist als interim president
- Laatstgenoemde ramt er snel de SHaria doorheen
- Al Qaida kan haar klauwen diep laten zinken

Beste reaguurders, waar hebben we dat ongeveer 20 jaar geleden ook alweer gezien?

Wc-kip | 01-09-13 | 21:54

*mijn comment staat los van Syrie*
Ik mag hopen dat Ebru met Amerikanen eigenlijk bedoelt de Amerikaanse regering Obama. Want het natuurlijk makkelijk kankeren op Amerika juist omdat het zo'n machtig land is. En aan onze kant staat.
Over Irak en de WMD's: lees eens het boek `The bomb in my garden'. Saddam had de hele wereld gedaued als hij kon, en hij kan het niet meer gelukkig dankzij de US.
http://www.amazon.com/The-Bomb-My-Garden-Mastermind/dp/0471741272

HonderdEnEen | 01-09-13 | 21:53

Syrië ligt al sinds 1956 in bed met de Sovjet-Unie en nu Rusland, nooit een vriendje van de VS geweest dus.

Giskard Reventlov | 01-09-13 | 21:52

Ebru, welk belang hebben de VS bij een moslimbroedercordon?

popstar | 01-09-13 | 21:51

Hetzelfde proberen in een ander land en dan een ander resultaat verwachten is geen teken van leiderschap en rationaliteit, maar 1 van complete krankzinnigheid.

Steeds. Maar. Weer.

Wc-kip | 01-09-13 | 21:51

@Magnum Force | 01-09-13 | 21:45


Het bewijs van gebruik van grote hoeveelheden gifgas in de Iran-Irak-oorlog door Saddam Hussein en zijn neef Ali "chemicali" Al-Masjid staat buiten elke twijfel.

omanders | 01-09-13 | 21:49

Chemische wapens in Irak waren een feit, en ze zijn gebruikt door Saddam tegen de Koerden. WMD's (atoomwapens, bio wapens) waren zogezegd bewezen, en uiteindelijk niet gevonden...

geshem411 | 01-09-13 | 21:49

@omanders | 01-09-13 | 21:43
Minder dan de helft van de Amerikanen heeft op Obama gestemd.
En ik zou zeker NIET op hem stemmen!

necrosis | 01-09-13 | 21:49

Onze regeringen spelen ook zulke vieze spelletjes
bijna de hele wereld heeft haat tegen de politiek.
als we gaan demonstreren in nederland luisteren ze ook niet naar ons !
en zetten ze de m.e. in

vidamax | 01-09-13 | 21:45

Bewijs van gebruik gifgas in Syrie. Oi, oi. Ik herinner mij nog het keiharde bewijs voor die chemische wapens in Irak.

Als we ons nu eens gewoon NIET met die narigheid zouden bemoeien?

Magnum Force | 01-09-13 | 21:45

@Ebru
Ik hoop dat Assad nog 30 jaar blijft zitten, ongeacht de mening van TimmerFranz!

necrosis | 01-09-13 | 21:44

Er zou een focus moeten liggen op de crisis binnen Europa in plaats van Islamitische conflicten die altijd zullen blijven bestaan, om de simpele reden dat leven in vrede en saamhorigheid bij de Islam vrijwel onmogelijk is.
Maar nee, het Westen wil zich blijven bemoeien met zaken die de algemene stabiliteit niet ten goede komen.
2x Irak, Afghanistan, Libië.
Wat zijn wij en die landen er in feite mee opgeschoten?
Niets.
Laat de Arabische Liga het onderling uitzoeken. Punt.

Rest In Privacy | 01-09-13 | 21:44

Ebru, als Sarin getolereerd wordt gaat het op steeds grotere schaal gebruikt worden. Zie Iran-Irak oorlog. En als zenuwgassen ineens een gewone manier van oorlogvoeren wordt - zelfs nazi-Duitsland zette het niet in - zijn we weer een stapje verder de ladder af naar afzichtelijke barbarij. Ja, "we". Niet "ze".


Maar hé! Obama kan straks het congres de schuld geven dat hij zijn rode lijntje niet heeft kunnen waarmaken. *Dat* is hoe moderne politiek rolt.

omanders | 01-09-13 | 21:43

Net als dat bewijs om de Irak oorlog te starten.
Een vaag beeld van een vrachtwagen die van A naar B reed. Daar zaten de raketten in die ze nooit hebben kunnen vinden!

Hetiswat | 01-09-13 | 21:42

-weggejorist-

Goorbatsjov | 01-09-13 | 21:42

Tjechov: ' een mening is te koop voor vijf kopeken'. Meningen zijn niet zo interessant mevrouw Umar... Féiten daarentegen...

titwawki | 01-09-13 | 21:39

Beetje hypocriet: Het aantal gifgasdoden is ''maar'' een fractie van het totaal aantal doden tot zover in Syrië, maar juist de afgelopen twee weken schreeuwt de hele wereld en met name Frankrijk/VS/VK het hardst. Hoe noem je dit ook alweer? Huilen met de wolven? De put dempen als het kalf verdronken is?

Kom maar op met die minkudos.

Wc-kip | 01-09-13 | 21:37

Excuus....9de kruistocht...*Schultenbrau door de gootsteen spoelt*

Dhr. W. Anhoop | 01-09-13 | 21:37

Hoe moet je anders de Islam oprollen, dat seculiere gedoe kost gewoon teveel tijd.
Angel-saksen zijn de baas in alle opzichten. Zo was het, is het en zal het zijn. Dat is geen arrogantie, maar een gegeven.
Er zal bijvoorbeeld nooit een ruimteschip rondvliegen met een Arabische naam, misschien Chinees of Indiaans, maar nooit van die nepzooi.
Resistance is futile.

Ongeblustekalk | 01-09-13 | 21:37

Hoe harder Amerika brult dat ze bewijs hebben, des te minder ga ik ze geloven. Verder zeg ik maar niets, meer, die bijdrage wordt toch weggejorist.

HJdeT | 01-09-13 | 21:36

Het land dat het gifgas heeft geleverd moet je aanpakken....... of pissen we dan over onze eigen europese stappers.

toetanchamon | 01-09-13 | 21:36

@datzouzomaarkunnen | 01-09-13 | 21:35
Syrie bombarderen, daar zitten de rebellen toch

Ing. eslapen | 01-09-13 | 21:36

Als er nu 100% bewijs straks is dat de rebellen het hebben gedaan, expres of zoals rondzoemt "per ongeluk" omdat ze de ballen verstand er van hebben.
Wat gaat Obambam dan doen?

datzouzomaarkunnen | 01-09-13 | 21:35

O ja, en ik ben Rutte moe, Samsom moe.

Watapatja | 01-09-13 | 21:35

Een diepe buiging voor je scherpe stuk. Wellicht dat de echte vijand van Europa zich in Amerika bevindt met een Masterplan zich over enkele jaren onmisbaar te maken tijdens de 5de kruistocht.

Dhr. W. Anhoop | 01-09-13 | 21:34

Zouden die malle Teapartiers die roepen, dat Obama een secret moslim is, dan toch per ongeluk gelijk hebben? Ik hoop, dat hij alleen maar een onnozelaar is, maar helaas wel één die een hoop ellende kan veroorzaken.

BroodenSpelen | 01-09-13 | 21:34

Ik ben Ebru moe.

Watapatja | 01-09-13 | 21:33

Eurazie heeft een nieuwe vijand nodig, het geeft niet wie... als het land maar in oorlog leeft en het volk in angst verkeerd. In ruil voor die angst accepteerd dat volk een medogenloos totalitair regime dat met de harde laars van een dictator alle rechten van het individu vertrapt en verkwanseld... Dubbelplusgoed...
1984 griezelig echt NU...

geshem411 | 01-09-13 | 21:33

Het is geen vlees noch vis. Het is eigenlijk gewoon niks.

Supermatthijs | 01-09-13 | 21:32

Kom je morgen bij me op de bank GTST kijken Ebru? Dan hoeven we het journaal niet te zien en dat Syrie gedoe heeft nu wel genoeg aandacht gehad! tijd voor zaken die er echt toe doen, zoals wie er nou eigenlijk om het leven komt bij de parachutesprong

Tsjernodebiel | 01-09-13 | 21:31

Een hoop woorden, maar we weten het nu zeker: het gifgas dat werd gebruikt bij Damascus is van dezelfde soort Sarin dat werd ontdekt bij terroristen van Al Quaida die zijn gearresteerd bij de Turks / Syrische grens onlangs. ( en waaover we van de media niets meer horen...)

070 | 01-09-13 | 21:30

Meesterlijk stuk, thanks!

Robert M. Pirsig | 01-09-13 | 21:29

Fijn Assad aan zijn maagden helpen, dan kan Iran de boel overnemen...

paost712 | 01-09-13 | 21:28

De waarheid is meestal het eerste slachtoffer wanneer er oorlog komt.

Simon de Danser | 01-09-13 | 21:27

En dat bedoel ik dus.

Supermatthijs | 01-09-13 | 21:27

En ja. Wat ben ik moe van dat syrie. Een betonnen muur eromheen bouwen en laten branden

dictatorgio | 01-09-13 | 21:27

Zoals ik al eerder tweete. #teamputin

dictatorgio | 01-09-13 | 21:26

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl