
Kijk, een Amerikaanse soldaat die
weigert in nog een burgeroorlog in de Arabische zandbak te spelen. En kijk, hier nog
eentje. Muiterij! Desertie! Obama heeft zijn eigen troepen niet meer onder controle. Logisch, die zijn na een miljoenmiljard oorlogen in de woestijn het 'vechten voor de vrijheid van Amerika' spuugzat. Dat doen ze namelijk helemaal niet. Ze vechten gewoon voor oliecontracten, Amerikaanse hegemonie in de regio en oliecontracten. Hadden we al oliecontracten gezegd? Het Midden-Oosten is voor Amerika wat de wereld van Super Mario is voor de Italiaanse loodgieter. Dezelfde vijanden, dezelfde eindbaas, dezelfde levels, steeds maar weer, met hier en daar een kleine variatie. Bowser heet deze keer Assad, maar we kennen hem ook Hoessein en de Koopa's als de Taliban. Overigens is dit hele uniformprotest natuurlijk allemaal een hoax. Amerikaanse soldaten zijn over het algemeen hondstrouwe, nationalistische en goed afgerichte schapen. Met een M16. Dit zet je zo in scene. Regel een Amerikaans uniform, een A4'tje en een markeerstift en middels de
weapons of mass destruction Twitter, Facebook en Hyves maak je Obama strontzenuwachtig. Zorg dat je er militair genoeg uit ziet en BAM! Deserteurtje spelen kan immers
iedere sukkel.
Reaguursels
InloggenNee hij joinde de navy om lekker met een pistooltje op een bootje tof te lopen doen. In plaats van gewoon normaal werk te doen waar we werkelijk wat aan hebben, fapt deze man zich suf op een of ander fregat op een tropische bestemming.
Niet vergeten je vrouw af en toe te bellen, he?!
Dat is toch soldaat W.A. van Buren in die eerste foto, met zijn voorliefde voor 'open bronnen.'
Hij heeft wel gelijk.
Barrack de thuisblijver was 'een beetje dom.'
Die pet is nep. Amerikaanse marineofficieren hebben een geheel ander embleem. Kom ze vaak genoeg tegen hier.
Wat niet wegneemt, dat zo'n beetje elke Amerikaan die ik ken tegen ingrijpen is.
Amerika is gek geworden. Ze willen meevechten aan de kant van ons geteisem uit Amsterdam-West. En die USsoldier op de foto heeft in de gaten dat daar echt helemaal niets van klopt.
Assad lijkt me een zeer geciviliseerde man getuige ook zijn interview aan de Sunday Times afgelopen maart:
www.youtube.com/watch?v=wtmb_fkyJHM
Amerikanen hebben iets geflikt en willen dit verdoezelen.
Nee nee en nog eens NEE! Steek nooit je klauw in een wespen nest.
michelr | 01-09-13 | 14:55
'44 lutser, in 1944 gingen Amerikanen zich bemoeien met Europa.
In '45 werden de laatste provincies bevrijd.
zolang ze het land niet binnenstormen hier vecht ik voor niemands agenda, zeer ziek dat er miljoenen militairen zijn die als kanonenvoer worden gebruikt in politieke spelletjes
Wat ik me dan weer afvraag. Leeft Assad eigenlijk nog wel en heeft die niet allang het loodje gelegd.
In de recente beelden hoor je hem nooit praten, kunnen dus ook gemonteerde oude beelden zijn. Vreemde is dat ministers van zijn regime geen enkele moeite hebben om de media live te woord te staan maar van ome Assad al een hele lange tijd geen live belden meer gezien.
Obamba wou het toneelspel zelfs meespelen door hem alsnog dood te bombarderen met een paar Tomahawks.
Lijkt me dat een dictator in nood toch minimaal zijn volk een hart onder de riem wil steken en de rest van de wereld zijn onschuld wil bewijzen.
www.youtube.com/watch?v=69wBG6ULNzQ
Maar nee, geen teken van leven van die dooie Assad.
"Amerika heeft olie nodig" achterhaald dogma, onder welke steen heb jij gelegen Kwit?
Hoax all over the place.
Deze foto's zijn duidelijk gefotoshopt.
Er staat namelijk helemaal geen wind op de maan.
Als ik obama was: nog even niets doen,de boel verder uit de hand laten lopen..... dan nog een gifgranaatje in europa..
Ze zullen smeken om een aanval,en amerika is weer 'on top'
John Kerry gebruikte net een foto met rijen dode kinderen uit Irak (2003) om een emotionele onderbouwing te zoeken voor de zoveelste olie-campagne in het midden oosten. Hi-la-risch!
@Parsons | 01-09-13 | 18:19
Kudt, ik zie het. My bad x 2
Al qaeda wil juist GEEN militaire interventie in Syrie. Het zijn de seculieren en koerden die om interventie vragen. Die domme zandhaas steunt dus Al-Qaeda.
Hier kon je op wachten natuurlijk asad maakt een puinzooi, alhakbars gooien met rotzooi, USA grijpt in. Met doden raak je slechts een kleine groep. Financiële uitputtingsslag door oorlog raak jehele continenten, die hakbars zijn zo stom nog niet.
@moi: veel Nederlandse katholieke jongens.
Mja, tegen deze ene militair die enkel zijn mening geeft zonder daadwerkelijk de wapens op te pakken tegen zijn eigen land, staan 30.000 Syrische militairen die wel de wapens oppakten tegen Assad, en nog eens 60.000 anderen die de handdoek in de ring gooiden.
www.haaretz.com/blogs/the-axis/syrian-...
Identificatie van deze man zou niet zo moeilijk moeten zijn. Blank, bril, rechtshandig, en je kunt de onderscheidingen zo tellen.
Stormageddon | 01-09-13 | 18:01
Ben blij dat je de film hebt gezien.
Overeenkomst Spaanse burgeroorlog en Syrië is (in mijn ogen) de opmerkelijke buitenlandse hulpstrijders.
Waar ik soms wel aan moet denken is 1860- 1870: de zouaven (ook veel katholieke jongens) in pauselijke dienst. De Paus verloor.
@LibertasSimplex | 01-09-13 | 17:57
Dat is niet van de hand van Bron, maar van mafketel Pennings.
Want tegen Assad is automatisch voor Al Qaeda?
Zeker als militair (als ie tenminste een echte militair is) had ie zich wel wat meer in de situatie mogen verdiepen.
Al Nusra (=AQ) staat al tijden op de terreur lijst van de VS.
@Antoniemand | 01-09-13 | 17:40
Gaap, dat argument is al grijs gedraaid.
@paridae | 01-09-13 | 17:40
Ja, ik heb de film gezien (niet QT's beste). Het is weliswaar fictie , maar met een (kleine) historische kern van waarheid. suite101.com/article/the-inglourious-b...
Enfin. @Reykjavik vergelijkt de puinzooi in Syrië met Nazi-Duitsland. Als het ergens mee te vergelijken is dan hooguit met de Spaanse burgeroorlog en zelfs dat gaat niet op, want dat waren tenminste nog 2 strijdende partijen (die allebei heel diverse ideologische fracties hadden), en niet zoals in Syrië minimaal 4 verschillende partijen (maar eigenlijk weet niemand hoeveel) met allemaal verschillende doelen.
De hier in de panelen zo graag aangehaalde Duits-hineinvertaler en kennelijk alleshatend Groot Denker EJBron:
"waarom hoor je Derksen nou nooit eens praten over het gerucht dat Van Persie met een moslimse is getrouwd en tot de islam zou zijn overgegaan? Dat zou mooi kloppen met het bericht dat Van Persie in 2005 door de Rotterdamse politie is opgepakt op verdenking van verkrachting van een Rotterdamse vrouw in een hotelkamer samen met twee vrienden. Want gangbangen van Westerse sletten is echt een moslimdingetje." ejbron.wordpress.com/2012/12/03/kleinb...
Vroeg of laat moeten de duitsers nog de wereld bevrijden van de amerikanen... en dan is het bestaan van god en tevens zijn gevoel voor humor bewezen..
Even over de opmerking "Amerikaanse soldaten zijn over het algemeen hondstrouwe, nationalistische en goed afgerichte schapen." Die "Amerikaanse, hondstrouwe, nationalistische en goed afgerichte schapen" hebben wel destijds je (over)groot)vader en -moeder bevrijd... just saying... toch aardig van ze anders had je nu je opstelletje in het duits geschreven(of helemaal niet natuurlijk)
Stormageddon | 01-09-13 | 17:34
Nee, het is gedurende WOII en het is fictie. Alleraardigste fictie.
www.imdb.com/title/tt0361748/
"In Nazi-occupied France during World War II, a plan to assassinate Nazi leaders by a group of Jewish U.S. soldiers coincides with a theatre owner's vengeful plans for the same."
Historische blamage: muiterij van het Amerikaanse leger dwong Obama een stap terug te doen
De Amerikaanse militairen weigerden de Amerikaanse president Barack Obama (hier met de chef van de generale staf, admiraal Michael Mullen, en minister van Defensie, Robert Gates, tijdens de herdenking van de 11e september, te volgen: Obama is te ver gegaan in de strijd tegen het terrorisme. Zijn soldaten willen geen oorlog voeren die ze niet begrijpen.
De Amerikaanse president Barack Obama moest de geplande militaire aanval blijkbaar wegens een enorme muiterij in de Amerikaanse legertop afblazen. De soldaten konden geen strategie van de president herkennen en uitten massale bezwaren tegen de actie. Nog nooit hebben de soldaten in Amerika op die manier zo openlijk geweigerd een president te volgen.
De verrassende stap terug van de Amerikaanse president Barack Obama betreffende zijn Syrië-plannen is blijkbaar terug te voeren op een massale muiterij in het Amerikaanse leger.
De Washington Post bericht dat van de vier sterren generaals tot de gewone soldaat nauwelijks iemand het nut van de door Obama bespoedigde militaire actie kon herkennen.
De krant bericht dat de soldaten vooral een duidelijke strategie missen voor wat er na de geplande militaire aanvallen zou moeten gebeuren. Veel Amerikaanse soldaten hebben slechte ervaringen met de acties in Irak en Afghanistan opgedaan. Eerst werden hen heldhaftige doelen beloofd. Maar de interventies waren nog maar nauwelijks begonnen, of de troepen werden op steeds nieuwe avonturen gestuurd. In beide gevallen was er geen exit-strategie aanwezig. De aankondigingen m.b.t. tot de terugtrekking uit de gevechtszones waren tegenstrijdig en er kwam geen einde aan.
In het geval van Syrië is het Obama niet gelukt om het leger van de zin van een militaire operatie te overtuigen.
Tot nu toe hebben de Amerikaanse militairen altijd openlijk gezwegen en de bevelen van de militair-politieke leiding opgevolgd. De basis voor de acties was meestal dat het de president gelukt was de soldaten er van te overtuigen dat de desbetreffende actie de nationale veiligheid zou dienen.
Ook in het geval van Syrië probeerde Obama dit begrip te gebruiken.
Maar zijn eigen soldaten geloven hem niet.
Nog pijnlijker voor Obama: de meeste officieren en soldaten hebben een wezenlijk helderder kijk op de realiteit dan hun president en opperbevelhebber.
Zo zei de gepensioneerde luitenant-generaal Gregory S. Newbold tegen de Washington Post: Ik snap niet dat de president deze stap überhaupt overweegt. De afgelopen tien jaar hebben we tegen opstandelingen gevochten. Syrië heeft moderne wapensystemen. We zouden in een klassieke oorlog moeten vechten.
Vorige week al had generaal Martin Dempsey, de chef van de opperbevelhebbers, gewezen op de onbezonnenheid van de Obama-regering. Hij zei tegenover de zender ABC: Het simpele inzetten van wapens zonder een nauwkeurige strategie zal vermoedelijk nooit tot het resultaat leiden dat we ons voorstellen.
Generaal James Mattis zei: Als de Amerikanen daadwerkelijk zo´n actie uitvoeren, dan wordt dat een wrede, zeer, zeer serieuze oorlog.
Een andere officier zei: Welke politieke eindtoestand willen we bereiken? Ik weet niet welke. We zeggen dat het een wisseling van regime moet zijn. Als de actie als straf moet dienen, zijn er andere manieren om iemand te bestraffen.
Andere officieren bekritiseren de halfslachtigheid van de actie. Zoals door Obama gepland, zou een militaire aanval bij de bondgenoten van de VS in het Midden-Oosten de indruk wekken dat de Amerikanen niet serieus hun belangen in de regio willen verdedigen. De actie zou de schijn wekken dat er raketten worden afgevuurd, alleen maar opdat er iets gedaan zou worden.
De meeste actieve soldaten en militairen zeiden nadrukkelijk dat het absoluut niet de bedoeling zou zijn de politieke leiding in de rug aan te vallen.
Des te opmerkelijker is het feit dat zij zich überhaupt uiten en niet in de na 11 september 2001 steeds opnieuw met succes opgeroepen reflex van een simpel patriottisme vervallen.
De oorlog tegen het terrorisme schijnt bij diegenen, die voor hem het vuur ingestuurd worden, geen motivering meer te zijn. De meeste Amerikaanse soldaten kunnen niet meer begrijpen wat de zin is van de geopolitieke wendingen van hun politieke leiding. Ze hebben er blijkbaar geen zin in om als wereldpolitie naar de meest verre regionen van de aarde gestuurd te worden.
Het meningsverschil komt overeen met de inschatting van de Amerikaanse bevolking: slechts een kleine minderheid is voorstander van een militaire actie.
Voor Obama zou het wel eens moeilijk kunnen worden het Congres te overtuigen. Want ook de afgevaardigden staan meer dan sceptisch tegenover de actie. 200 afgevaardigden hadden een petitie tegen de militaire aanval ondertekend.
Voor het Congres is er bovendien nog een probleem, dat ook door de soldaten als reden voor hun afwijzing werd genoemd: op de defensiebegroting werd dramatisch bezuinigd, omdat de Amerikaanse begroting door de tientallen jaren schuldenpolitiek ongecontroleerd uit de hand is gelopen.
De muiterij van het Amerikaanse leger is een novum in de Amerikaanse geschiedenis.
De druk op Obama schijnt de afgelopen dagen echter zo groot geworden te zijn, dat hij uiteindelijk de lijn moest laten vieren en de actie weer moest afblazen.
En zo beleven we een fenomeen, dat niemand zich tot voor kort kon voorstellen: de machtige Amerikaanse president verklaart een land de oorlog. En zijn eigen soldaten zeggen: Stel je voor: de president zegt het is oorlog en niemand gaat erheen.
Bron:
deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/20...
Vertaald uit het Duits door:
E.J. Bron
(www.ejbron.wordpress.com)
@paridae | 01-09-13 | 17:29
Want? Dat speelde zich af in de periode '33-'39? Goh, ik leer hier meer geschiedenis dan 6 jaar middelbare school en 4 jaar universiteit.
Stormageddon | 01-09-13 | 17:14
Moest ineens denken aan de Inglourious Basterds (2009).
ghe ghe.
Reykjavik | 01-09-13 | 16:26
'We noemden de nazi-terreur destijds toch ook niet een burgeroorlog?'
Nee natuurlijk niet. De nazi's annexeerden (buitenlandse) landen, daarom heet het geen burgeroorlog - want dat is binnenlands. Snap je het verschil?
Er zijn brandweerkorpsen die constateren dat een brand beter kan uitwoeden dan te worden bestreden, dat geeft meer problemen. Maar sluit dan ook wel de grenzen af. Stop met ons eigen gezapige mensenrechten en gezinsverenigingsverhaal.
t hoeft ook allemaal geen probleem te zijn als je als politiek maar besluit dat wat daar gebeurt, daar ook gebeurt. Dat je als politiek niet besluit om bij iedere oprisping van leed ook de portemonnee te trekken.
@Reykjavik | 01-09-13 | 16:26
Want? Er was in de jaren '33-'39 een "Vrij Duits Leger" dat tegen de Wehrmacht en SS vocht? Er waren tienduizenden communistische en sektarische Joodse strijders die paramilitaire milities vormden en ook tegen het regime van Hitler vochten? Duitsland was in die periode 1 grote puinbak van burgeroorlog?
Hmmm... Het wordt tijd voor de geschiedenis van het Derde Rijk naar Reykjavik, want dat is allemaal niet erg breed bekend.
Ik ben overtuigt dat het westen hierbuiten moet blijven hoe dan ook krijgt het westen de schuld zelfs als er daar een stel middeleeuwse wilden op hol slaan heeft het westen er schuld aan ! Tis vreselijk wat daar gebeurt maar niet aan het Westen om dit op te lossen
Een foute Cartoon brengt het hele MO in rep en roer tegen het westen brandende vlaggen brandende poppen ,westerling op straat werden gedood enz enz ,en nu hun broeders bij duizenden tegelijk afgemaakt worden zien we geen brandende vlaggen geen duizenden demonstranten ?? Dus nee het westen moet en mag niet ingrijpen deze keer !
Ze weten daar ook allemaal best wel dat als Allah het wil dat het elkaar afmaken morgen afgelopen is ! Maar Allah wil dat blijkbaar nog niet dus TJA !
www.youtube.com/watch?v=U-HFCJiz6WI
@da wizard | 01-09-13 | 16:35
Tussen het moment van 'de kop eraf' en het moment dat het leger volledige controle heeft ligt altijd een periode van enkele dagen of zelfs weken chaos.
Genoeg tijd voor de hakbars om 1 of meerder opslagplaatsen onder de voet te lopen.
Ik zeg niet roeren in de ton gevuld met poep, dat gaat alleen maar erger stinken en de poep verspreid zich alleen maar verder. Hek erom heen en laten branden, in deze vuile oorlog is namelijk niets wat het lijkt en lijkt niets op wat het werkelijk is.
@copywriter | 01-09-13 | 16:31 |
Kop eraf, en zorgen dat het leger de macht grijpt...
Als alle soldaten staken zouden ze dan de mannen van Academi (voormalig blackwater) sturen ?
nl.wikipedia.org/wiki/Academi
Op de een of andere manier moet Wallstreet toch haar belangen veilig stellen natuurlijk.
Was Obama een republikein geweest dan hadden het Staatsjournaal en de rest van de oude media elk uur uitzendingen gemaakt over de Duivel Amerika.
Maar nu het hun islamitische knuffel-negert is hoor je hier amper over, ze juichen de oorlogstaal van hem zelfs toe.
Duuracell | 01-09-13 | 14:32 | + -1 -
Misschien dat ze naïef waren en de meeste zich hebben aangemeld omdat ze dachten echt iets nuttigs te kunnen doen in de wereld en om landen te bevrijden van dictators en er vrede en democratie te kunnen brengen.
Ik denk dat meer en meer soldaten zich nu realiseren dat ze gewoon worden misbruikt om de belangen van grote coöperaties te dienen.
En hun overheid geen ene rot fuck om Amerikaanse of andere levens geeft.
Nou, scherpe analyse hoor: ''ze vechten gewoon voor oliebelangen''. Misschien dat de klas 4 HAVO maatschappijleer onder de indruk is van zoveel intellectueel vernuft, maar misschien moet je wel even uitleggen hoe we zonder toegang tot goedkope olie onze economie kunnen laten draaien.
@da wizard | 01-09-13 | 16:28
Waarom schrijf je dan op 16:23
... Alleen de liquidatie van Bashar Hafiz al-Assad is genoeg...
@stipjes | 01-09-13 | 15:38
En er zijn er al meer dan 100.000 afgeknald door conventionele wapens.
Wat is je punt, wie is de vijand, aan wiens kant wil je gaan meevechten en waarom?
@copywriter | 01-09-13 | 16:25
Die 500 generaals zullen het echt net zo ver laten komen...
waarom heeft soldaat geen aluhoedje op ?
Wel opvallend dat ze het steeds hebben over een civil war. Nix civil war, gewoon ordinaire repressie door het regime van Assad. We noemden de nazi-terreur destijds toch ook niet een burgeroorlog?
@da wizard | 01-09-13 | 16:23
Lees even mijn post van 16:19 hierboven.
Zo wie zo is een oorlog niet nodig.
Alleen de liquidatie van Bashar Hafiz al-Assad is genoeg...
Jan Boule | 01-09-13 | 14:40 | + 36
En kijk maar eens naar Im Westen nichts neues hoe ze opgehitst werden door zo'n 50+ idioot....
@likmegaties,
Precies, op het moment dat je hulpbehoevend bent is de staat er juist niet. En je hebt er wel jarenlang belasting voor betaald. Juist als je hulpbehoevend bent, juist dan, dan wordt je het hardste genaaid.
@gider | 01-09-13 | 15:59
Denk nog maar eens goed na.
Ja het is mogelijk om het Assad regime te destabiliseren of zelfs op te ruimen.
Maar wat dan?
Als Assad valt zullen al zijn troepen die de chemische wapenopslagplaatsen bewaken ook de benenwagen nemen.
Deze chemische wapens zullen dan in handen vallen van die gestoorde haatbaard groepen daar en wat denk jij dat ze er mee zullen gaan doen?
Geloof je heus dat zij die wapens niet zullen gebruiken in Europa en Noord-Amerika?
.
Be carefull what you wish for, you may get it.
Of het echt is is 1, media is het grootste wapen wat er is. Als het wel echt is kansloze militair, je bent aangesteld en weet dat een order een order is , gewoon uitvoeren en niets vragen. Kan je hier niet mee omgaan moet je een ander beroep zoeken. Duidelijkheid en motivatie van de missie is voor jou opdracht niet altijd van belang om te weten.
@likmegaties,
Dus als je ziek wordt, ben je afhankelijk van hoe de staat met je ziekte omgaat?
Je zegt precies waar het om gaat. Wij zijn afhankelijk gemaakt van de staat voor onze gezondheid, en maar betalen voor miljarden winsten van zorgverzekeringen en miljarden fraude van gezondheidsinstellingen. En je mag je gezondheid afkopen door vet belasting te betalen.
Je kan als mens vetrouwen hebben in de medemens ook ten tijden van ziekte, dat kunnen hebben van vertrouwen is door de staat gekaapt, daarom was het ook een vrijheidskweste of ze in de VS verplichte zorgverzekering moesten of niet.
Tevens ben ik ten tijde van mijn ziekte door de staat gedwarsboomd (burocratie) in mijn genezing, maar door een mens, een arts daadwerkelijk genezen.
Ik hoop niet dat je ziek wordt maat, de staat lust je rauw.
De meesten komen erachter hoe fuckup het is om een puppet van de staat te zijn op het moment dat ze hulpbehoevend zijn.
@Veel Vaak | 01-09-13 | 16:11
Dan mag je jezelf "wegjorissen en oprotten"
Ik ben niet op geenstijl om quid te lezen.
Kijk er zijn mensen die wakker worden.
Net zomin dat ik zin heb om me te pleuris te rennen voor de zeilboot, de ferrari voor zijn vrouw of het huis in Aspen van mijn baas, hebben deze soldaten geen zin om hun leven te riskeren voor wallstreet en grootaandeelhouders.
De ontmaskering van de praktijken van het financiele crapule de luxe is beginnende.
Juist @ Mortimer. Obama komt op voor zijn moslimbroederschap. Het bloed kruipt nou eenmaal...
@ trippert . Groot gelijk maat , hoop dat je nooit ziek wordt .
Feiten over het stemgedrag en politieke denkbeelden van Amerikaanse militairen:
swampland.time.com/2012/11/05/does-the...
Mooie quote: "Back to that sergeant who has just returned from Afghanistan. While the troops are split over who theyre supporting for president, he says, theyre united on one thing: theyre upset that neither their current commander-in-chief, nor his prospective replacement, ever served a day in a U.S. military uniform. That, he says with a pained expression on his dogface, is something they agree on."
ja zeker is het niet gepast om je in een burgeroorlog in te mengen, MAAR er zijn ook (ongeschreven)regels in een burgeroorlog.
een gifgasaanval is naar mijn mening zeker een rede om interventie te rechtvaardigen en te zorgen dat er niet nogmaals zoiets gebeurt zonder dat dit "afgestraft"wordt.
doen we er niks tegen is dit een vrijbriefje om het op een nog grotere schaal ongestraft te kunnen uitvoeren.
ik ben zeker VOOR een eenmalige afstraffing die de veroorzaker diep treft, om hun de les te leren dat zulke onmenselijke pogingen NIET getolereerd worden door andere landen (ook al is het een (interne)burger oorlog.
So you think you can desert!
Als het een hoax is, dan is het wel een hele goede hoax en ik hoop dat Amerikanen het massaal ga nadoen. Wie weet helpt het en laten ze de zandmensjes eindelijk hun eigen puin ruimen.
Pica #1 toont meen ik een navy chief petty officer
in combinatie met al die medailles een vreemd geheel
Ik roep Fake
Ik betaal geen belasting.
De Jihadisten vormen het grootste deel van de rebellen en het is gekkenwerk om deze extremisten te steunen. Deze mensen haten het westen en deze Jihadisten willen niet alleen Assad vernietigen maar ook het Westen. Dus deze rebellen van wapens voorzien is of Assad bombarderen is hetzelfde als je vijand bewapenen en/of helpen.
.
Mocht het Westen het besluit nemen om het Assad-regime te bombarderen, dan fungeert het Westen onbewust als de luchtmacht van Al-Qa'ida-filialen in Syrië. De salafistische jihadisten zullen enorm baat hebben bij de westerse luchtaanvallen op het Syrische leger.
.
Deze Jihadisten hebben veel kapot gemaakt in Syrië en hebben van Syrië een chaos gemaakt waar de burgers het slachtoffer van zijn geworden.
.
Deze moslim extremisten hebben talloze misdaden begaan ( kelen doorsnijden; onthoofdingen; zelfmoordaanslagen op burgers; het doden van Christenen en het verkrachtten van christelijke vrouwen,etc) maar kennelijk heeft Obama en een aantal westerse leiders daar geen moeite mee.
Och, in '45 waren we maar wat blij dat ze zich gingen bemoeien met onze Europese burgeroorlog.
michelr | 01-09-13 | 14:55 | + -1
Ja, de burgeroorlog tussen het duitse leger vs de poolse, nederlandse, franse, belgische, engelse etc. legers. Denk eens na voor je op enter duwt man.
Quite frankly hebben ze geen keus. Er waren ook duizenden soldaten die fel tegen de Korea, Vietnam, Irak en Afghanistan oorlog waren. Vietnam lijkt ook schrikbarend veel op Afghanistan, een oorlog die nooit gewonnen kon worden tegen guerrillastrijders.
@Aktivist | 01-09-13 | 15:29
En niet te vergeten om zijn moslimachtergrond, want nergens worden ze zo blij van als van de ieslaam.
Nou, zo makkelijk is het anders niet om een A4-tje te bemachtigen in de Verenigde Staten, daar gebruiken ze namelijk Letter en Legal sized papier.
Gelukkig zien we hier een Letter sized velletje, zodat we in ieder geval zeker weten dat deze hoax niet uit Europa komt.
Natuurlijk willen die soldaten geen oorlog, geen normaal mens met een beetje gevoel in z'n lijf wil oorlog. Maar er worden daar 1400 mensen vermoord door gifgas en duizenden anderen in gevechten. Dat wil toch ook niemand. Er moet een grootmacht opstaan en alles proberen om ervoor te zorgen dat er binnenkort weer zo'n gruwelijke massamoord plaatsvindt tegen onschuldigen!!
Slipsnifter | 01-09-13 | 14:27 | + 26 -
Links Nederland zijn racisten en vinden Oboema alleen maar leuk omdat-ie een halve neger is.
Even los van welke hogere belangen er wel of niet in het geding zijn, het Amerikaanse leger is altijd zeer trouw geweest. Het leger is een van de bastions van God & Country en is daarmee een tegenpool van de linksliberale stroming die de rest van de Amerikaanse overheid overheerst.
.
Het leger heeft de afgelopen 12 jaar (meer dan de eerste en tweede wereldoorlog bij elkaar) de handen meer dan vol gehad met een vijandbeeld dat door de VS zelf in het keven is geroepen. En thuis, net als in de tijd van Vietnam, staan de libtards klaar om een mes in de rug van de strijdkrachten te zetten.
.
De vele voorbeelden van pesterijtjes zoals het verbieden van bijbels, strafontslagen van evangelisch christelijke militairen die een eigen opvatting over het homohuwelijk koesterden terwijl de nieuwe doctrine een andere is, het verbieden van het zwaaien met de vlag, ze zijn er te over. En daarmee raakt links zo langzamerhand de open zenuwen van het overwegend blanke, christelijke en conservatieve leger. Dan is het wachten op een reactie.
.
Ik herinner me nog een posting over een militair ingrijpen in de Verenigde Staten. Nou, niet zo gek wanneer de US Military daar zelf eens het voortouw in zou nemen.
.
De VS zijn scherp veranderd de afgelopen dertig jaar. Vooral de etniciteit is belangrijker geworden. African american, native american, asian american, enzovoorts. Het is nu noodzakelijk om ook in New York een behoorlijke beheersing van de Spaanse taal te hebben, anders is het niet mogelijk om het huispersoneel zelfs maar te verstaan. En dan zwijg ik nog maar over de langzame invasie van hispanics in de staten Texas, Alabama, New Mexico en California. En more to come wanneer de democraten de grenzen voor nog eens vijftig miljoen vooral kansarmen kunnen openen. Dat gooit de verhoudingen in het land voor de komende tientallen jaren ten nadele van de conservatieven.
.
De VS zij meer verdeeld dan ooit, sinds de burgeroorlog althans. Het is wachten op een tegenbeweging, die de voortgaande uitholling van burgerlijke vrijheden, de grondwet en de rchtsstaat gaat stoppen. En de geesten zijn daarvoor aan het rijpen.
Hier gaat het niet om olie, maar om gas. En macht: Obama doet aan verplassen tegen Poetin. Ik zou m'n centen op de laatste zetten: een kerel die halfnaakt beren wurgt. moet wel heel erg stoer zijn...
Zwaar gedecoreerd met lintjes, en dan nog steeds soldaat ?
Quid, doe nou eens niet alsof je net het wiel uitgevonden hebt ? Oorlogen gaan ALTIJD over economische belangen. Nu, vroeger en in de toekomst. het is niets anders dan een geweldadige voortzetting van de gangbare politiek. Er bestaan geen oorlogen op ideologische gronden en ze hebben nooit bestaan ook.
@Het vierde arm | 01-09-13 | 14:31
400000 barrels per day.
'I didn't join the navy to fight for al qaeda to fight in a syrian civil war'.
.
Wat een stumper hee. Amerikaanse soldaten doen niets anders dan knokken over de grens. Als je het Amerikaanse leger gaat weet je een paar dingen zeker, er wordt heel hard tegen je geschreeuwd, je gaat op heel veel bebaarde moslims schieten en je ziet iedere zandbak op de wereld van dichtbij. Een Amerikaanse soldaat die niet in zandbakken wil spelen is net zoiets als een palestijn die niet met stenen wil gooien of een jood die niet houdt van koloniseren. So take if or leave it zou ik zeggen.
E.E. | 01-09-13 | 15:14 |
En Syrië grenst aan Turkije, Libanon en Irak, tevens liggen Iran, Egypte en S-A om de hoek, en weet je welk land er ook midden in die puinzooi zit? Israël.
Denk maar wat je er over wil, maar ik denk dat the USA/Israël de bui al zien hangen met de Arabische Lente deel 2.
Als je als land twee keer een wereldoorlog moet beeindigen (WW1 en WW2) omdat ze aan de andere kant van de wereld hun zaakjes niet onder controle hebben.Dan zou je best wel eens het idee kunnen krijgen dat je de enige stabiele factor in de wereld bent.
Dan is het goed mogelijk dat je daar in door schiet.
Zeker als je bondgenoten zoals Nederland hebt die er vanuit gaan dat een ander het vuile werk wel opknapt.
Wat is het alternatief? Rusland, China als wereldmacht die hun wil op de wereld gaan opleggen.
Er is geen beschaving zolang we oorlog nodig hebben om meningsverschillen uit te vechten. Zolang dat besef er niet is heb ik liever de USA als wereldmacht.
Syrië heeft geen grote olie- of gasvoorraden, en wordt vermoedelijk over enkele jaren zelfs een netto olie-importeur. Dus daarom doen ze het niet.
Wél ligt Syrië op een strategische plek in het midden-Oosten, maar dat is Turkije ook. Voor Rusland is Syrië strategisch wel belangrijker dan voor het westen.
Ik moet nog uitvogelen of een standpunt innemen en laten zien ook daadwerkelijk als desertie geldt. Quid kan namelijk het verschil tussen weigeren en het uitdragen van een mening niet onderscheiden laat staan wat het verschil is tussen een soldaat en een matroos, zelfs deze man is geen matroos, maar iets in een hogere functie. Zou het misschien een officier kunnen zijn?
-Einde bericht-
eerstneukendanpraten | 01-09-13 | 14:48 | + 2
Forward, he cried from the rear
and the front rank died.
And the generaal sat and the lines on the map
moved from side to side...
Pink Floyd altijd +1
Wc-kip|01-09-13|15:11|+0-
Charles de Gaule?
Weet je wie ook soldaten oorlogen liet uitvechten waar ze zelf niet om vroegen?
Get ironische is dat een Mccain administratie er niet heengegaan was.
Hoe voelen jullie je nu stelletje linkse obamajuichers?
En straks weer janken dat de VS niet ingrijpt ...
En dit is echt niet de eerste keer dat Amerikaanse soldaten dit doen.
De grootste politieke partij onder Amerikaanse soldaten in 2008? Juist, de libertarische i.e. Ron Paul.
idd, Ik zou ook nooit meedoen, maar als je je dan aanmeldt bij the army, dan ga er ook voor..
Gelijk hebben ze, op het moment dat ze hun hielen lichten, begint de hele puinhoop gewoon opnieuw.
Bijna overal waar islam is, is het een grote puinhoop. Iedere keer wordt het Westen erbij betrokken en iedere keer krijgt het Westen achteraf de schuld van alles, regelmatig met als gevolg aanslagen, zodat burgers ook hier gevaar lopen. Het is mooi geweest, ik zeg; laat ze het alstublieft nu zelf maar eens uitzoeken! Als ze elkaar zo graag naar het leven staan, houdt het voor ons ergens een keer op. Wellicht dat de toekomst betere tijden brengt; een groot deel van deze mensen willen dit ook niet, het is immers weer een compleet verloren generatie.
Niet alleen de actieve militairen beginnen vragen te stellen.
De veteranen uiten zich op nog een radikalere manier en muit openlijk.
Dit is vooral te wijten aan de aanpak betreffend het Second Amendement.
De US burger ziet dit als een ondermijning van zijn grondrechten en de militair of ex militair maakt ook deel uit van die burgerij.
Aw God een militair die vindt dat ie mag kiezen waar hij gaat vechten. *gewetensbezwaar* my ass!
ik heb liever oorlog voor olie dan voor religie.
Op dat punt zijn we als mensheid dus toch een klein stapje vooruit gegaan
niet zielig doen, voordat ze het leger in gingen was het al bekend dat je mogelijk ook voor andere landen moet vechten.
In het leger moet je orders opvolgen, als ieder voor zich gaat denken kom je nergens.
|Ben niet goed in orders opvolgen, daarom zit ik niet in het leger of bij de macdonalds
Maar Mag Dat ? Mogen amerikaanse water militairen Brillen dragen want deze op de foto draagt een bril !
Of zou hij op het foto-moment vrij zijn en gewoon zijn uniform-voor-foto-moment aangedaan hebben ? Dat moet natuurlijk weer wel mogen .Hoe Komen We Hier Achter ?
Dostranamus | 01-09-13 | 14:54 |
EJBRon. Was dat niet die blogger die over Van Persie schreef dat -ie een verkrachter is, omdat Van Persie met een Marokkaanse is getrouwd en nou dan weet je het wel?
Goeie bron man!
@jojojo22 | 01-09-13 | 14:54
Eeuh.... Om hun land te verdedigen, misschien?
Ook niet echt mijn ding, maar sommige mensen zijn zo.
Och, in '45 waren we maar wat blij dat ze zich gingen bemoeien met onze Europese burgeroorlog.
ejbron.wordpress.com/2013/09/01/histor...
waarvoor gaan die sukkels dan we het leger voor in???
Iedereen snapt toch wel de hele tactiek van Obama? Hij kreeg van de Republikeinen telkens commentaar dat hij andere landen niet durfde binnen te vallen. Door het bij de Senaat (meerderheid Republikein) te laten verwerpen, kan hij de bal perfect terugkaatsen.
Obama wil zelf ook geen oorlog, maar speelt alleen een politiek spelletje.
Niet alleen Amerikaanse maar geen een soldaat wil daar heen.Neem die olie in beslag . Als er iemand moeilijk doet krijgt hij een kruisraket in zijn voortuin.Klaar.ehh?
Als je het leger ingaat weet je waar je aan begint..
De kans bestaat dat je in een bodybag terugkomt uit een zandbak.. Alleen omdat Amerika oorlogje wil spelen omdat de wapenhandel lucratief is. Er zal altijd oorlog zijn aangezien de economie in zal storten als het overal vrede zou zijn en er geen wapens meer zouden worden gemaakt en verkocht.
Amerikaanse hegemonie lol, die is daar in 2 jaar tijd vakkundig de nek omgedraaid door Obama.
Gelijk hebben ze. Ze zetten hun leven op het spel en betalen nog steeds te veel aan de pomp. Hoezo genaaid?
@ Jan Boule 14:40
Forward, he cried from the rear
and the front rank died.
And the generaal sat and the lines on the map
moved from side to side...
Slipsnifter | 01-09-13 | 14:27 |
Kop, spijker, raak... +1
thelookingspoon.com/106-jared-mca/phot...
Waarom krabbelt Obama terug? Zijn leger muit inderdaad: www.washingtonpost.com/world/national-...
En in dit artikel gaat het niet om operetteprinsen maar om zeer hooggeplaatste militairen en dat is geen hoax, Johhny...
Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald..
@Winston1 | 01-09-13 | 14:34
Wie zegt dat de US die oliebelangen wil veilig stellen voor eigen gebruik dan?
Kijk eens goed welk continentje de echte netto grootverbruiker is:
static5.businessinsider.com/image/4fe3...
Tja, Quid, je zegt het zelf al. Erg makkelijk te hoaxen dit. En soldaten die zelf nadenken, wil je dat wel.
Anderzijds lijkt het me een behoorlijk ontnuchterende ervaring, als vandaag blijkt dat je je voor de vijand van gisteren voor je ballen mag laten schieten. Laat staan het besef dat je helemaal niet voor "God, mother & country" in die godvergeten zandbak zit, maar slechts voor de pockets van de "fat cats".
Er zijn er voor minder aan een killing spree begonnen....
www.youtube.com/watch?v=b8JlTIo--CQ
-weggejorist-
Heel begrijpelijk. Als de opperbevelhebber een schoothondje van het groot kapitaal is, wat ben jij.
Obama is van jongs af aan getraind door de kapitalisten. Die hadden het allang gezien, in deze tijd mot je een neger in het witte huis hebben. Goed opgeleid tot smooth talker. Nog een nobel medaille erbij en de hele wereld huppelt achter de man aan. Dat is allemaal gebeurt en nu wordt het cashen voor de grote bazen. En Obama wordt bedankt. Samen met Rutte de geschiedenis in als big loser.
"hier ruhen 40 unbekahnter Deutsche Soldaten" staat er op een stoeptegel op begraafplaats Langemark in Vlaanderen. Op een veld half zo groot als een voetbalveld liggen onder granieten stoeptegels 44.000 Duitse jongens,studenten, scholieren, niet ouder geworden dan 18 jaar , neergemaaid door machinegeweren, Tien kilometer verderop in Passendaele ( Tyne Cot ) liggen 40.000 Engelse en Canadese jongens van 18 jaar neergemaaid door machinegeweren. In Thiepval ligt een deel van de 60.000 Engelse jongens van 18 jaar van de Pal Battallions neergemaaid tijdens de 1e daq van de slag aan de Somme. Gewetenloze Duitse, Engelse en Franse generaals , 50 kilometer achter het front joegen deze jongens de loopgraven in en uit op bevel van even zo gewetenloze politici. De Centralen tegen de Geallieerden. De Eerste Wereldoorlog , begonnen na een "incident",- de moord op de Aartshertog-, heeft er voor gezorgd dat miljoenen jongens niet ouder zijn geworden dan 18 à 20 jaar. Nu staat men weer aan de vooravond van dergelijke waanzin, getriggerd door godsdienstfanaten onder een valse vlag. De geschiedenis blijft zich herhalen. Oorlogen worden bedacht door mensen die een generatie ouder zijn dan degenen die ze moeten voeren. De gemiddelde leeftijd van de gesneuvele soldaat in WO1 was 19 jaar. Die van de generaals en politici 50.
weet je wie ooit anti oorlog was www.youtube.com/watch?v=yixdveuf0GQ
Heb per ongeluk vrijdag en zaterdag het nos journaal om 8 uur gezien.
Wat een subjectieve ,arrogante ,wezenloze omroep is dat.
Wanneer gaat dat eens weg en krijgen we objectief nieuws in NL.
Misschien moet Fox met wakker nl en powned samengaan om een tegenhanger te vormen.
lever dan ook ff de centen in die je hebt gekregen voor rondhangen op de basis en nep-oorlogje spelen in het bos...
Het vierde arm | 01-09-13 | 14:31 |
klopt, maar er moet wel een gas/oliepijplijn van Kuweit/Irak naar europa, dat gaat dus via Syrie (en Cyprus). Rusland ziet dat niet zitten omdat het zelf de grootste leverancier is voor europa; dat is de reden dat rusland zo tegen ingrijpen is.
En natuurlijk willen de vluchtelingen in NL opgevangen worden.
Sorry, maar de poen is op!
John Kerry is zo toch ook beroemd geworden?
nl.wikipedia.org/wiki/John_Kerry#Aansl...
Prima actie, hoax of niet, dat een uniform laat weten niet in dienst van Al Qaida te willen staan.
Het Amerikaanse kabinet rekent zichzelf rijk door hun banden met de oorlogsindustrie. De Bush administration heeft de miljoenen persoonlijk binnengeharkt. In Syrië heeft het westen niets te zoeken. Obama, die de Europeanen feliciteerde met het verlies van hun democratieën toen het EU verdrag van kracht werd, moet zijn oren niet naar die ultra orthodoxe moslims laten hangen. De Eu ook niet, maar daar laat zich de verdeel en heers politiek zien die eu en vs gezamenlijk voeren voor hun zg één wereld politiek.
Gelukkig hebben we Putin nog -nooit gedacht dat ik dat nog eens zou beweren.
Zo heb ik gisteren met een pot schoensmeer op mijn gezicht op CNN gezegd dat de aanval voorlopig niet komt.
Nog even en Amerika kan in de eigen oliebehoeften voorzien, ondanks Obama, dankzij shale oil.
Het eeuwige gelul over olie is bijna voltooid verleden tijd. Johnny, misschien tijd voor een overstap naar Joop, of de publieke omroep ?
Helaas voor hen die protesteren is het Amerikaanse leger geen reisbureau waar ze zelf mogen kiezen waar ze wel of niet naar toe willen. Hadden ze moeten bedenken voordat ze hun handtekening onder het contract zetten.
Gewone Amerikanen is goed volk. Dat geldt niet voor Obama en zijn hofhouding.
Wanneer je Westerse interventie in het Midden-Oosten reduceert tot het verkrijgen van oliecontracten dan begrijp je vrij weinig van het hele gebeuren.
Het gaat niet om de olie alleen, maar vooral om de banken, de dollar en om Saudi Arabie.
TegenBeterWetenIn | 01-09-13 | 14:21 |
journalist?? lol!
Waarom hebben de lieden zich dan wel aangemeld?
.
Dat gezegd hebbende is het wel raar dat er geen gehoor wordt gegeven aan de "democratische" meerderheid. Of bestaat het niet meer?
Volgens mij is het WimLex in z'n carnavals-pak/uniform
Behalve dan dat er geen olie zit in Syrië; even je huiswerk doen voortaan Johnny Quid.
De oplossing is simpel.
Bombardeer niet het regime, maar die extremistische Al Qaeda rebellen naar hun 72 maagden.
Dan hoeft Oom Assad ook geen gifgasaanvallen meer uit te voeren.
@ZDEV | 01-09-13 | 14:19
Nieuw Amsterdam is netjes geruild tegen Suriname toch?
Had al vanaf het begin een slecht gevoel bij die Oboema.
Als Links Nederland ergens zo waanzinnig positief over is kan het gewoon niet deugen.
Eureka. Frans Bauer gaat voor de PO verslag doen vanuit Damascus. Iedereen tevreden.
Ik voel een woodstock aankomen, soldaten die massaal hun Iraq purple hearts over de hekken van het witte huis heen gooien. Wat is het toch doorzicht6ig nu heh, dat het niet uitmaakt of je zelfs Ghandi als pres Potus neerzet, de wapenhandelaren en oorlogslobbieïsten het toch voor het zeggen hebben. Vraag me af of Potus nog wel over michelle heen mag, nu hij geen bal waard blijkt te zijn.
en Hyves?
Dit is nep. Bij elke dumpstore kun je zulke pakkies kopen. Hoewel de tekst op het papiertje zinnig is.
En die Obama kan niet meer terug maar zou zo graag die keutel weer in willen trekken.
@VanBukkem | 01-09-13 | 14:21
*kuch* Die engelse drop krijgen ze al bij het op tijd aantreden.
The Anarchist | 01-09-13 | 14:21 | + 0
Alleen omdat het in dit geval de belangen van de USSR behartigd
Kijk naar de witte boekhoudershandjes, de nerd-bril, en vooral de tekst zonder spelfouten en in geoefend handschrift.
Dit is dus een hoax.
Dat verwacht je niet hé als je bij het leger van de world police gaat..
Toch ben je een beetje laat, als je dat inzicht pas krijgt NADAT je je leven weg-getekend hebt bij 'defensie'.
Maar hé, beter laat dan nooit, was het toch?
Prachtig om te zien dat Putin wel staat voor het naleven van internationale afspraken en de weg van de VN wil bewandelen ipv van het 'democratische' Amerika van 'vredesduif' (lees: oorlogsadelaar) O bom A
Aan de hand van die decoraties moet toch na te gaan zijn wie deze soldaat is. Als ie echt bestaat.
Quid, als dit al overduidelijk een hoax is, waarom post je het dan? Ga eens je werk doen als journalist!
Zo'n oliecontract sluit je imho toch makkelijker af met een regering dan met een stel dolle, tot op het bot verdeelde hakbars. Ik zie de logica niet zolang de VS geen boots on the ground zetten en die olie echt gaan jatten.
Voor God en Vaderland.
Stelletje verraders...
En de NSA weet inmiddels namen en rugnummers. Op naar Guantamo Bay met die ontrouwe soldaten.
Nu nog een paar honderdduizend andere soldaten en Obama kan in zijn eentje naar Syrië.
En gelijk hebben ze die soldiers.
De hele wereld afluisteren, klokkenluiders als staatsvijand behandelen, oorlogen uitlokken en onschuldige wereldburgers vermoorden, dat is muiterij.
Kom, we eisen New Amsterdam terug.
Lol at Fransie Bauert
Maar je kunt er geld verdienen, da's toch een reden, het is toch gewoon een beroep ?
De zandbak des doods trekt slechts onnozele holidayihadi's aan, geen mensen die een toekomst tussen de levenden voor zichzelf zien.
Tja, weer naar zo,n klote zandbak, dat zand gaat overal tussen zitten, die boys willen nu wel weer een keer naar een jungle....
Gelijk hebben ze. Niemand heeft daar iets te zoeken, behalve Syriërs. Laat ze elkaar afmaken, dat is normaal in die regio.
Dat is geen muiterij, dat is gezond verstand.
REAGEER OOK