Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Desiree Bonis (PvdA): 110k per jaar voor niks doen

desireebonis.jpgDésirée Bonis mag dan de ballen verstand van politiek hebben, geldgraaien kan ze als elke andere politicus. Nadat ze uit de Kamer stapte omdat ze als ex-ambtenaar het begrip 'compromis' niet vatte, toucheert ze nu weer in schaal 17 (110.000 per jaar) dankzij de terugkeerregeling bij het ministerie van BuZa. Dat zou prima zijn, ware het niet dat ze NOG GEEN FUNCTIE HEEFT DAAR! Bonis doet dus geen fuck en krijgt daar een riante vergoeding voor. Want terugkeerregeling. Even opstaan en een ovatie geven, want dit is daadwerkelijk een briljante zet van haar. Bonis, kan net zo goed politiek bedrijven als vrouwen kunnen inparkeren, maar valt wel met haar neus in de boter. En waar we boter zeggen, bedoelen we een salaris van ruim een ton per jaar zonder dat je er iets voor doet. Ze stapte overigens uit de Kamer omdat ze, aldus Elsevier, een pro-Palestijnse ambtenaar [is], die ook nog geen verstand heeft van haar eigen vak, namelijk diplomatie. Terwijl Amerika vredesbesprekingen tussen Israël en Palestijnen op gang brengt, ergert mevrouw zich aan haar eigen, op korte termijn onrealiseerbare idealen.. Dat, in combinatie met het politieke talent van een mestkever, zorgde er voor dat Bonis binnen de kortste keren Kamerlid af was. De Kamer was niet "helemaal wat ze verwacht had." Ach gossie, schatjepatatje toch. Zullen we een geheimpje verklappen, Dees? DIE KAMER IS ER NIET VOOR JOU, JIJ ZIT ER VOOR DE KAMER! DUS ZWOEGEN EN ZWETEN MET DIE VERWENDE AMBTENARENREET VAN JE! Nee hoor, Désirée Bonus wil dat de wereld zich om haar heen vouwt als een warme deken. En dat lukt ook, door gewoon haar middelvinger naar verantwoordelijkheid op te steken en 110k te vangen voor niks doen. Want politici hoeven zich uiteraard totaal geen zorgen te maken als het gaat om solliciteren, werkloosheid en onder druk banen zoeken. Nope. die regelen het wel voor zichzelf. Vraag maar aan Mariko Peters. Crisis? Ja, voor de ploeterburger. Niet voor zogenaamde topambtenaren die het populaire Kamerlid willen uithangen terwijl de gemiddelde VMBO-BL brugklasleerling over meer politieke vaardigheden beschikt. Nope, die lopen minder risico dan een stuk gewapend beton tijdens een kooigevecht. Omdat ze zelf dit ALL GOLD EVERYTHING!-systeem in leven hebben geroepen, waardoor totale nikskunners als Désirée Bonis met hun grote muil over de ideale maakbare wereld ondanks hun blunderBBQ alsnog tonnen verdienen. Met lekker helemaal niks doen, desnoods.

Reaguursels

Inloggen

ik snap de ophef niet.. geen enkele ambtenaar heeft een functie, danwel maatschappelijk nut

m.rotten | 27-08-13 | 21:33

Zal ze de Internationale ook uit haar hoofd kennen ?

Plakbakbloedworst | 27-08-13 | 20:57

Ik weet het!!!

Iedereen lid van de PvdA!!! Iedereen gratis geld!!!

Oh nee, wacht...

De Koning van EHV | 27-08-13 | 20:46

we doen een plas maar we laten alles zoals het was!!!

MarsMiek | 27-08-13 | 20:39

JQ: Applaus voor dit sublieme relaas. Ga zo door, er zijn nog veel van die regenten met lange vingers aan hun graaiklauwen. Of is dit een kenmerk van de soort.

Rest In Privacy | 27-08-13 | 14:43

Dat is een makkelijke bezuiniging bij buza, exit voor deze incapabele ambtenaar.

Het versoberen van ex politici moet weer op de agenda komen. Niet alleen vanuit bezuinigingsoogpunt, maar ook vanwege de grote discrepantie tussen de regeling voor ex-politici en gewone werknemers.
Het salaris van de ministers mag dan verdubbeld worden, het land verdient betere bestuurders dan die PvdA een-hersencelligen (behalve Plasterk).

p3xxx | 27-08-13 | 13:50

Pikken van de Ander

Slipsnifter | 27-08-13 | 13:49

waar moet ik me melden voor deze regeling?

gider | 27-08-13 | 13:32

Heb ik toch meer respect voor die twee topmannen van Imtech, die hun bonus hebben ingeleverd.
Werk niet goed gedaan, dan ook geen extra geld. Hulde!
Nee, dan mevrouw de zakkenvulster:
Wel kunnen werken, maar dan toch bewust kiezen voor een nietbestaande baan en een topsalaris vangen op kosten van de samenleving.
Dat noemen we hier pure diefstal.
Ik doe ook niks in de polletiek.... waar kan ik mijn vette salaris ophalen?

Schietmijmaarlek | 27-08-13 | 13:29

Kan Geenstijl dan nu een crowdfunding opstarten om een proces tegen deze dame aan te spannen wegens het profiteren van de rechtstaat?

Johanvb | 27-08-13 | 13:13

Ze was al ambassadeur in Syrie... dan kan ze dat nu mooi weer gaan doen, OPROTTEN ZWIJN!

Stumpert3 | 27-08-13 | 13:05

Ik stel me 110.000 kleine belastingbetalers voor die aan het eind van het jaar een euro in een envelopje doen en het richting madam opsturen.

Der Schnitzeljäger | 27-08-13 | 13:01

Japannert | 27-08-13 | 11:59 | + 5
U omschrijft nu precies de reden waarom er in de elite geen andere geluiden komen dan het bekende dogma. Om deel te kunnen worden van de "heersende klasse" moet men precies hetzelfde denken als die klasse. Iemand met een frisse kijk op zaken past niet in de "cultuur".
Dit is tevens de reden dat gemaakte fouten tot in den treuren herhaald worden.

NiceGuysFinishLast | 27-08-13 | 12:51

Trutje

croque monsieur | 27-08-13 | 12:31

Hans teeuwen zou zeggen, Vuile kuthoer. En ik zou daar bij zeggen ,mag ik effe in je bakkus schijten. Is alles mee gezegd.

tweetybird | 27-08-13 | 12:18

Niks verantwoordelijkheid, dat kennen die lui niet en dat kun je ook niet verwachten van dat tuig. Het is het feit dat het mogelijk is, dat ervoor zorgt dat het kan. Men zegt wel eens,"if you pay peantuts, you get monkeys". Het omgekeerde is echter zeker waar: "if you pay gold, you get golddiggers". En daar is mevrouw Bonpis een goed voorbeeld van.

Renkum0317 | 27-08-13 | 12:14

Zou het geen tijd worden om dat (zogenaamde elite) tuig eens preventief te ruimen wat een smerige gezwellen daar kan geen chemokuur tegen op .uit de maatschappij snijden zou ik zeggen EN WEL ZO SNEL MOGELIJK.

claener | 27-08-13 | 12:11

Buitenlandse Zaken is ook een tamelijk bizar ministerie waar hele vreemde mensen rondlopen. Het is het enige ministerie dat geen open personeelsbeleid heeft. Mensen worden op bepaalde criteria (voornamelijk: passen ze in de buza cultuur) aangenomen na hun afstuderen of een paar jaar werkervaring, en blijven daarna voor altijd diplomaat. Ontslag krijgt niemand en er is geen mid-career instroom.

Het resultaat is een hele incestueuze,conservatieve ons-kent-ons cultuur met nauwelijks zelfkritiek, waarbij iedereen altijd de hand boven het hoofd wordt gehouden; zie Mariko Peters. Ik ken een diplomaat ooit tijdens een buitenlandse post zijn werkster heeft aangerand en bezwangerd; hij is later gewoon ambassadeur geworden.

M.u.z. van misschien spionage wordt nagenoeg alles over het hoofd gezien. Van externe controle is ook geen sprake: volgens diplomaten kunnen diplomaten alleen door diplomaten beoordeeld worden.

Doorstroming en benoemingen vinden met name plaats op basis van interne netwerken; wie kent wie; en niet zozeer op basis van kwaliteit. Een van de meeste begeerde plekjes op BZ is bijvoorbeeld hoofd personeelsdienst. Hiermee kan je mensen die je kent goede plekjes geven en inzicht krijgen wie belangrijk zijn of zullen worden, zodat je er voor zorgt dat je zelf later ook weer een goed plekje krijgt.

Japannert | 27-08-13 | 11:59

@AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 08:59 |
Strak truitje...
AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 08:59 |
*het overwegen waard*

Ahasveros | 27-08-13 | 11:58

wilmeister00 | 27-08-13 | 09:50
Jij zou het geld niet aannemen in haar positie? Ook al zegt de wet dat je er volkomen recht op hebt? Je zou dan de enige reaguurder zijn met zoveel rechtvaardigheidsgevoel.

hysteria | 27-08-13 | 11:52

Je zou toch zeggen dat mensen die PvdA of andere linkse schorriemorrie-partijen stemmen op een gegeven moment toch ook zien dat 'hun' politici er alleen voor zichzelf zitten en helemaal niks met het linkse gedachtegoed hebben?

Koninging Beatricks | 27-08-13 | 11:47

Helemaal pvda. Een partij die enkel anderen de maat neemt.

natte krant | 27-08-13 | 11:38

@sinar2 | 27-08-13 | 09:20
"... Je kan jezelf als vrouw omhoog neuqen..."

Met Desiree B?... dan moet je toch beschikken over aardig wat sadomasochistische trekjes.

Sumato | 27-08-13 | 11:32

@Muxje | 27-08-13 | 09:16 |
".... De salarissen zijn voor sommige functies aan de hoge kant maar zeker niet exorbitant. De secundaire voorwaarden zijn leuk, maar ook dat is niet zo erg. Waar we echter van af moeten is de totale bescherming die ambtenaren genieten. Deze terugkeerregeling, maar ook ontslagbescherming en bescherming tegen juridische vervolging moeten er wat mij betreft aan. Als we dat voor elkaar krijgen kan de huidige beloning wel blijven.
..."

Ben ik het ook roerend mee eens. Maak openbaar bestuurders zowel juridisch als financieel verantwoordelijk voor beleid.

Probleem is wel dat er geen fatsoelijk openbaar (politiek) bestuurder meer overblijft.

Sumato | 27-08-13 | 11:26

Ik ben het met iedereen eens dat ze exemplarisch is voor de gemiddelde walgelijke politicus/topambtenaar maar wat er hier vooral niet deugt is het systeem dat dit mogelijk maakt. Dat moet nodig op de schop. www.stewwebb.com/guillotine_symbol_of_...

Elessir | 27-08-13 | 11:25

Mevrouw hoeft niet niets te doen en krijgt niet 110.000 voor thuis op de bank zitten, ze gaat gewoon weer aan het werk, functie is idd nog niet bekend.

Weet je wie wel helemaal niets doen en het geld opstrijken, dat zijn de mensen die gebruik maken van de wachtgeldregeling. Niet echt een linkse hobby heb ik me laten vertellen.

Terugkeer naar oude werkgever voorkomt wachtgeldellende.

Nick da Prick | 27-08-13 | 10:38

Ze gaat weer aan het werk, maar ze heeft geen functie. Geen functie = geen taakomschrijving -> geen werk, tenzij ze de enveloppen en de postzegels in het voorraadhok moet gaan tellen. Mevrouw maakt gewoon slim gebruik van de terugkeerregeling, hoewel er zo te zien niemand op haar zit te wachten.

Wachtgeldellende voorkomen is natuurlijk een te zot argument, want dat moet gewoon afgeschaft worden. Deze mevrouw heeft m.i. geen recht op wachtgeld, ze gaat maar gewoon naar het UWV, net als al die andere werkelozen.

FrankVeer | 27-08-13 | 11:15

Ze kan de kranten op datum leggen,is een dagtaak voor ze.

Bataaf | 27-08-13 | 11:11

-weggejorist-

Goorbatsjov | 27-08-13 | 11:11

Hee Bonis.. je staat voorgoed op Unesco :o)

Even Google een handje helpen met zoektermen. Graaien Desiree B. vies PvdA elite salonsocialist minachting mariko ambtenaar slaapgeld hoer revolutie.

Shareholder II | 27-08-13 | 11:01

Wat een HOER.

realiteitswaanzin | 27-08-13 | 10:57

Zou deze dame ook opgestapt zijn als ze wist dat ze een ww uitkering kreeg zoals de gewone burgers?

Willem van Rood | 27-08-13 | 10:54

Op voorspraak van Plasterk (ex min buza) in mevrouw Bonus in de richting van de pvda 2e kamer fractie gedirigeerd. Die Plasterk is ook zo'n wandelende lul met vingers..

denoorman | 27-08-13 | 10:54

Er zitten wel meer mensen die niet geschikt zijn voor de kamer en toch blijven zitten. Desiree stapt op en neemt nog lekker een vette Bonis mee. Goed gedaan meid, als de Bulgaren het kunnen, kan jij het toch zeker beter, gratis geld graaien.Chapeau !

Raisa9012 | 27-08-13 | 10:54

Nick da Prick | 27-08-13 | 10:38 |
Ook dat is raar. Iemand op voorhand aannemen voor 110K om tzt een functie voor zo iemand te zoeken. Maar zo'n omgekeerde wereld kan natuurlijk als het toch maar om gemeenschapsgeld gaat, ey?

malin | 27-08-13 | 10:48

Als ze goed zou zijn, dan had ze bij terugkeer direct een functie gehad. Ik neem dus aan dat ze haar dus eigenlijk niet terug wilden hebben.

Oerkoendoe | 27-08-13 | 10:47

@Tisnietanders
Wat een geluk dat er nog enkele journalisten zijn die de misstanden aan de kaak stellen. Ik word hier zo chagrijnig van dat ik al die PvdA politici met hun uitgestreken smoelwerk wel in de bek zou willen spugen. Roos Vonk aan mijn zijde, die slaat er dan op los. Prachtige beelden..

denoorman | 27-08-13 | 10:46

trotse-ambtenar | 27-08-13 | 09:04 | + 14 -

Defenestratie is hierbij mijn woord van de dag. Ik ga gelijk eens oproepen of we naast het recht van demonstratie ook dit recht kunnen krijgen.

Maccius | 27-08-13 | 10:43

Gelukkig hebben we de GS-redacteuren nog. Deze alleskunners kunnen eigenlijk alles beter dan ieder ander en omdat ze zoveel zo goed kunnen is de beste manier waarop ze voor onze samenleving ingezet kunnen worden, ze lans de zijlijn zetten en commentaar op iedereen laten leveren zonder zelf ooit één steen op de andere te zetten. Hulde!

Ben je policitus en wil je weten hoe je goed politicus moet zijn? Vraag GS!
Ben je godsdienstig en wil je weten hoe dat beter kan? Vraag GS!
Ben je arm en wil je weten hoe je rijk moet worden? Vraag GS!
Wil je weten hoe je met je schoonmoeder omgaat? Vraag GS!
De oplossing van alles!:P Verwacht alleen advies, niet dat ze daadwerkelijk zelf ook wat gaan doen ofzo. Dat is voor het plebs.

Tisnietanders | 27-08-13 | 10:43

@ (c)ZWITSUL | 27-08-13 | 10:29 |

Ik help het U hopen !

Maar zoals bij ons alle bekent hoeft de PvdA maar een maal te roepen we gaan eerlijk delen en een groot deel van de Neder & Medelander geeft wederom zijn stem aan deze partij van de generaalpardonnetjes .

andjing | 27-08-13 | 10:38

Aan iedereen die mijn vergelijking met sabbatical niet snapt. Het gaat er om dat het niet gek is als je baas (in dit geval overheid) er akkoord mee gaat dat je een tijd iets anders gaat doen (yoga in thailand op eigen kosten of kamerlidmaatschap tegen vergoeding of hutten voor negers bouwen tegen kost en inwoning). Ja, en dan heb je een terugkeergarantie. Dat is niet gek,

Iedereen wordt hier weer woest en wil mensen in hun bek gaan spugen, maar doe normaal. Niet alles is schandalig.

Mevrouw hoeft niet niets te doen en krijgt niet 110.000 voor thuis op de bank zitten, ze gaat gewoon weer aan het werk, functie is idd nog niet bekend.

Weet je wie wel helemaal niets doen en het geld opstrijken, dat zijn de mensen die gebruik maken van de wachtgeldregeling. Niet echt een linkse hobby heb ik me laten vertellen.

Terugkeer naar oude werkgever voorkomt wachtgeldellende.

Nick da Prick | 27-08-13 | 10:38

Wat moeten we nog zeggen, om er voor zorg te dragen dat er eindelijk eens dingen gaan veranderen? Op korte termijn krijgen we weer de "oplossingen" van de overheid om de economie weer aan de gang te krijgen.

De handen van de overheid graaien steeds dieper in mijn zakken. Ik voel me steeds machtelozer, radelozer als ik de berichtgeving zie.

We worden in de gaten gehouden, gecontroleerd en gecheckt. We kunnen niet volhouden dat wij nog in vrijheid leven.

We worden begraaid, bestolen, bespuugd en veracht. Is de tijd van praten voorbij? Wordt het de tijd om iets te DOEN? Tijd voor een Westerse Lente? Welke beweging staat op? Steeds meer signalen dat mensen het niet meer willen pikken, voorlopig (nagenoeg) alleen maar makke schapen die geen vuist kunnen maken. Tegen deze beroepsgraaiers en mensheidscriminelen komen we daar niet erg ver mee.

Jonathan B | 27-08-13 | 10:33

PvdA onkruid en VVD onkruid overwoekerd ons land .. maar niet voor lang meer

(c)ZWITSUL | 27-08-13 | 10:29

Sjaak Faal | 27-08-13 | 09:05 |

Je zou ook kunnen zeggen.Is er dan geen enkel fatsoen meer bij de*kuch*mensen die steevast op dat soort partijen stemmen.Tis niet enkel maar bij de partij voor de arabieren,want die andere partijen kunnen er ook wat van met hun gegraai.Maar om de een of andere reden zijn de mensen dat weer totaal vergeten in hun stemhokje en hoppa,daar gaat weer een stem naar de collaborateurs van de islam en het EU reich.

komtdatschot | 27-08-13 | 10:25

De hardwerkende zzp-ers moeten geld inleveren en de ambtenaren worden aan alle kanten in de watten gelegd. Is dit nou het PVDA feestje van Spekman. Laat Spekman lekker die 110.000 Euro zelf betalen

denoorman | 27-08-13 | 10:24

Het ergste is nog wel dat ik merk dat ik mij steeds minder opwind over dit soort berichten. De zóveelste die zijn of haar zakken vult, maar feitelijk nog te stom is om een ei te koken.

Ik ben bang dat we er niets tegen kunnen doen. Een volksopstand zit niet in onze aard.

Kameroudste | 27-08-13 | 10:21

Andere economische tijden, andere economische afspraken. Simple as that.

De ooit zo bejubelde Z(Z)P'ers want innovatie en zo die geen omzet maken, beleven momenteel ook ongekende tijden. Nee jongens, dit moet echt anders.

Weet je wat trouwens ook anders moet, die kutkomendeoudcollega's van haar, die voor 28 uur op een Rijksloonlijst staan en de resterende 20 tot 30 uur in de week hetzelfde doen als zelfstandig professional. Dat is zo fout, denk voor aan acquisitie.

Andere tijden, andere afspraken. NU.

Organische evolutie | 27-08-13 | 10:20

Sorry Quid, maar die Bonis zegt het toch nog even iets anders dan dat u het citeert, namelijk: "De overstap van de diplomatie naar de Tweede Kamer heeft mij niet gebracht wat ik ervan had verwacht. "
Dus heeft "MIJ niet gebracht wat ik verwacht had". Dat is de teloorgang van het socialisme in een notendop, als het de regenten maar brengt wat ze ervan verwachten, dan kan het klootjesvolk de tyfus krijgen, want politiek is niet een ideaal nastrevend, dienstverlenend beroep waarbij je opkomt voor je achterban, nee, het is een consumptie die je nuttigt en waarvan je na afloop kunt zeggen dat het niet aan je verwachtingen voldeed. Dit is de privékapitalisatie van het socialisme en het begin van het einde van het idealisme.

ZSU-23-4 | 27-08-13 | 10:19

Ik zou zeggen geef ze die 110k per jaar, want een lelijker vrouwmensch als dit zijn ze haast niet te verkrijgen.

Bill Cosby | 27-08-13 | 10:19

Met de terugkeerregeling is niet per se iets mis. Was ze om een legitieme reden uit de Kamer gegaan en was ze een goede topambtenaar, dan zou ik er vrede mee kunnen hebben.
Maar die Desiree blijkt vooral een opgewonden vrouw met een persoonlijke missie tegen alles wat kritisch is over de tegenstanders van Israël en over de zegeningen van de islam.
Dat mag, maar daar hoort maximaal een salaris op bijstandsniveau bij.

Peyronie | 27-08-13 | 10:18

Parlement afschaffen, net als 50% van alle andere ruifeters. Dat scheelt giga. Btw terug naar 15%.

van_de_pot_gerukt | 27-08-13 | 10:18

Links lullen rechts vullen, het verbaasd me weer keer op keer dat kan gebeuren.

jammer dit | 27-08-13 | 10:18

De tijd is meer dan rijp voor (ex) politici voor een goed gebaar en voorbeeld voor collega graaiers,ze betaald alles netjes terug en steekt gvd die poten is uit r mouwen.

Bolletje Knok | 27-08-13 | 10:17

Nick da Prick | 27-08-13 | 10:03 |
Een sabbatical in het bedrijfsleven heb je persoonlijk voor gespaard vriend, deze mevrouw kan achterover leunen en het geld stroomt gewoon binnen. Maar ter verduidelijking: Het bedrijfsleven is niet te vergelijken met een functie in de politiek, daar is geld een ononderbroken stroom en kan niet op, vandaar dat mevrouw voorlopig betaald op de lauweren kan rusten, oneigenlijk dus!

lanexxx | 27-08-13 | 10:17

Volgens het ministerie is mevrouw teruggekeerd in haar persoonlijke schaalnivo (nivo 17!?). Hoe kan het in godsnaam zijn dat een salaris schaal is gekoppeld aan een persoon en en niet aan een bepaalde functie?? Overal zijn salarisschalen gekoppeld aan functies. En bij buitenlandse zaken is dit niet zo?? maar hebben ze persoonlijke salaris schalen?? Kamervragen kamervragen. Dat hele ambtenaren recht moet op de schop en wel snel

denoorman | 27-08-13 | 10:17

Met een terugkeerregeling op zich is niets mis. Maar noem mij 1 werkgever in het bedrijfsleven die mij een ton wachtgeld geeft in afwachting van herplaatsing in mijn oude functie. Ga maar naar het UWV, zegt hij dan.

Waar men woedend om wordt is niet de regeling zelf, maar de exorbitant hoge wachtgelden die politici en andere bevoorrechte klaplopers uit de publieke middelen graaien.

Frietvlaming | 27-08-13 | 10:14

Vroegah werden socialisten altijd boosch als gemene fabrieksdirecteuren zo'n zelfde salaris verdienden, over den ruggen van de arbeiders.

Tegenwoordig hebben ECHTE socialisten allemaal een inkomen voor niets tot weinig tot schadelijk werk doen, over de ruggen van de belastingbetalers.
Omdat de ware socialist van mening is dat belastingbetalers rijk zijn en niet mogen klagen, is er ideëel geen vuiltje aan de schoon gebakken lucht.

Jan Passant mk2 | 27-08-13 | 10:13

Nestorix | 27-08-13 | 09:58 | + 0 -
Well said.

Logic | 27-08-13 | 10:10

@Nick da Prick
Betaal jij die 110k? Mooi, want ik was het niet van plan.

tipo | 27-08-13 | 10:10

@nick da prick
Een sabatical is ook op kosten van de belastingbetaler?? Jij bent nog erger van het pad af dan deze Bonus mevrouw. En die zou ik liefst in de bek spugen..

denoorman | 27-08-13 | 10:09

Terugkeerregeling in de baarmoeder van haar moeder, dat kan ze krijgen. Met de stront erbij.

Als die mensen nou eens gewoon ballen hebben, ruggengraat, dan accepteren ze zulke loze pegels niet. 110k, dat GVD!!1!!1, da's ruim 9K per maand! Bruto weliswaar, maar toch.

Organische evolutie | 27-08-13 | 10:09

Alles goed en wel, maar mensen verwijten geen verstand te hebben van diplomatie is niet erg 'des geenstijls' heur! Gebrak aan diplomatie is hier een recht, een hoog goed en krijgt meestal de beordeling 'effectief goede politiek' hiero.

Einde van de Domheid | 27-08-13 | 10:08

@Nick
Dit is absoluut niet doodnormaal. Wel voor de pvda-ers natuurlijk die liefst teren op de zak van anderen. Als ik dat uitgestreken smoelwerk zie, dan zou ik net zoals Roos Vonk het liefst haar eens flink in de bek spugen. Ik word daar chagrijnig van. Terugkeergarantie. Kan alleen bij de overheid, wat een onzin..

denoorman | 27-08-13 | 10:07
-weggejorist-
tslerf | 27-08-13 | 10:07

Nick da Prick | 27-08-13 | 10:03
Dank dat je Desiree's gegraai vergelijkt met sabbatical. Dat is haar niksdoen namelijk, alleen betalen werknemers hun eigen sabbatical en steekt Desiree 110K gemeenschapsgeld in haar zak.

malin | 27-08-13 | 10:06

Wat een heerlijke verontwaardiging weer. Het is PvdA en heeft iets met geld te maken, dus het zal wel weer graaien zijn, net als bij Mariko.

Wake fucking up uit de rechtshangende tokkiemedia indoctrinatie ("nieuws" was van de Telegraaf).

Dit is geen nieuws maar volstrekt helemaal doodnormaal. Maar als het een geschikte peer van VVD of CDA is die bij oude werkgever terugkeert hoor je er (terecht) niets van.

Als je een goede baan hebt en je wordt gevraagd voor de kamer, dan is het helemaal niet gek (heel normaal zelfs) dat je met je werkgever afspreekt dat je na afloop weer terugkomt. Ooit gehoord van een sabbatical? Hebben wij in (extreem) private sector ook gewoon. Dit is net zoiets. Vraag bij jezelf na, als jij aan je baas voorlegt dat je in de tweede kamer kan komen en vraagt of je daarna weer tegen dezelfde voorwaarden terug kan komen, dan zegt die baas in 9/10 gevallen uitstekend (en anders is het een domme verzuurde rukker). Gewoon goed werkgeverschap.

Ja, en als je dan terugkomt, dan is er wellicht niet direct een functie. Ook heel normaal. Dat betekent niet dat je op je reet mag zitten, maar dat de functie nog niet bekend is.

Non-nieuws

Nick da Prick | 27-08-13 | 10:03

War is imminent!!!

ITEACHYOU | 27-08-13 | 10:02

Geef deze heks een bezem, genoeg te doen zou je zeggen.

Boerenbrandtlul | 27-08-13 | 10:01

Zo ken ik ze weer, die onuitroeibare klaplopers van de Pvda. In verkiezingstijd lopen ze met hun rozen door de pauperwijken stemmen te ronselen voor het welzijn van de arbeider en de minder bedeelde mens maar eenmaal in het pluche gestemd, is zelfverrijking het hoogste doel.

Nestorix | 27-08-13 | 09:58

Desire is vervangen door de Turkse Yasemin Çegerek, maar die heeft ook alweer een vervanger want moest met zwangerschapsverlof.
Lol.

malin | 27-08-13 | 09:58

..... Ze moet aan het werk.... maar dat stomme wijf kan helemaal niks anders dan van vreten stront maken... Meer kan ze echt niet..!!

Kees Knetter | 27-08-13 | 09:57

Bonus vriendje neuqer erbij soms ?

duitse herder | 27-08-13 | 09:57

Mevrouw is destijds door de ballotage commissie gekomen vanwege haar antisemitische houding vermoed ik nu.. zo iemand zou je toch in de bek willen spugen.. Toch!

denoorman | 27-08-13 | 09:55

denoorman | 27-08-13 | 09:53
Hoe weet je dat, van die sociale huurwoning en die Arabische partner?

malin | 27-08-13 | 09:55

Al die centen die naar ambtenaren in de 'wacht' zijn gegaan heeft ons een snelle verhelping van de crisis doen voorkomen! ... Schaam je eigengereide graaiers! ...

deleraarspreekt | 27-08-13 | 09:55

Als je jezelf een ton euro's toebedeeld, is het makkelijker nivelleren

glaaf | 27-08-13 | 09:54

Reinaert | 27-08-13 | 09:48
De een poetst makkelijk zijn graaizucht weg voor zijn/haar geweten; de ander begrijpt de waarde van principes en moraal - dat heet levenskunst. Er zitten ook mensen met principes bij PvdA (Spekman) en er zijn lieve overtuigde socialisten die ook nog eens heel veel vrijwilligerwerk doen enzovoort. Maar hun aantal weegt niet op tegen die ontspoorde, bruut graaiende 3-deliggrijsbende van PvdA.

malin | 27-08-13 | 09:54

WAAR is de woede?
Robert M. Pirsig | 27-08-13 | 09:51

HIERRR is die woede!!

Professor Superhirn | 27-08-13 | 09:54

Het kost een hoop maar dan heb je ook niets.

Sjaak uit Dordt | 27-08-13 | 09:53

En met dat salaris woont ze ook nog in een sociale huurwoning in Amsterdam, en heeft ze een arabische asielzoeker naar binnen getrokken om haar lage lusten te bevredigen.. En dan zo'n uitgestreken smoel. Daar word ik chagrijnig van. Je zou toch zin krijgen om haar in haar bek te spugen (vrij naar Roos Vonk)

denoorman | 27-08-13 | 09:53

Als je een poosje bij de PVVDA woont, hoef je alleen maar te zeggen dat je er dan maar een boek gaat schrijven als er geen graaibaantje inzit.
Als deze beerput ooit echt opengaat.......

Kromme Tenen | 27-08-13 | 09:53

Zij doet dit goed. Wordt door haar directe omgeving niet teruggefloten, maar eerder in haar gedrag bevestigd dat dit kan. Het is legaal. Laat de rest maar op de grote hoop schijten, Desiree kan uitstekend voor zichzelf zorgen. Chapeau !

van Oeffelen | 27-08-13 | 09:52

Antisemitisme als verdienmodel. Alleen in deze belastingveehouderij is dat mogelijk.

tipo | 27-08-13 | 09:52

@Han | 27-08-13 | 09:45
Het is mooie is dat mevrouw Bonis zelf waarschijnlijk groot voorstander is van nivelleren, wat bij de PvdA inhoud dat als je goed geleerd hebt op school en je talenten ten volle benut in je loopbaan door hard en slim te werken, je meer dan 50% van je salaris moet afdragen aan de staat, en helft van het restant aan BTW en andere belastingshit. Om, inderdaad, klaplopers als Bonis te financieren.

Ik weet niet hoe jij het ziet, maar ik vind dat ontzettend onrechtvaardig.

Professor Superhirn | 27-08-13 | 09:52

De Partei zorgt goed voor haar leden...

Rico Tampeloerus | 27-08-13 | 09:51

WAAR is de woede?

Robert M. Pirsig | 27-08-13 | 09:51

Deze mevrouw was woordvoerder buitenland voor de PvdA. En dan weet je het al. De stokpaardjes worden weer bereden. Een van die stokpaardjes is dat verduivelde Israel waarvan de bewoners niet willen doen wat men bij de PvdA vindt dat ze doen moeten.
Alle misstanden in het Midden-Oosten worden genegeerd, maar Israel wordt onder het vergrootglas gelegd. Zo ook door deze mevrouw.
Geen woord over het lot van de kopten in Egypte, de repressie in ieder omringend land van Israel, het sektarisch geweld in Libanon, grondrechten die in Turkije geschonden worden, de haat die tegen Joden door staats-media gevoed wordt, de muur die Marokko opgeworpen heeft tegen de oorspronkelijke bewoners van Westelijk-Sahara.
Haar selectieve verontwaardiging is daarom slechts een moderne variant van het oude anti-semitisme.

nieuwe-haring | 27-08-13 | 09:50

@hysteria | 27-08-13 | 09:46
Wat een gelul, zo kun je alles naar boven afschuiven zodat uiteindelijk helemaal niemand meer verantwoordelijk is. Zij casht oneigenlijk veel geld en niemand anders.

wilmeister00 | 27-08-13 | 09:50

Ongelofelijk ook dat dat wijf op kosten van de burger een mening denkt te mogen hebben over de situatie in Israël. De arrogantie ten top. Hoe laat begint de revolutie eigenlijk?

wilmeister00 | 27-08-13 | 09:48

Ja mensen, en bedenk maar zo dat er straks weer tig advies- en evenementenbureaus gemeenschapsgeld zullen opstrijken omdat PvdA hun impopulariteit niet begrijpt, behalve bij hun uitkeringsstemvee.

malin | 27-08-13 | 09:48

Han | 27-08-13 | 09:45 | | Reageer+ |
Je kan natuurlijk ook gewoon een baan zoeken. Het is niet dat ze die 110k onder dwang in haar Birkin proppen.

aardappelninja | 27-08-13 | 09:48

@malin | 27-08-13 | 09:36

Hypocriet is het inderdaad maar dat is inherent aan dit soort regelingen: het is de kat op het spek binden. Carrières zijn dodelijk voor principes en dat geldt linksom of rechtsom, al is het een rasechte VVD'er natuurlijk minder zwaar aan te rekenen dat hij/zij gebruik maakt van dit soort regelingen wegens het simpele feit dat de VVD niet permanent de mond vol heeft van nobele woorden en hoogstaande principes.

Afschaffen zou de beste optie zijn. Maar of dat ooit gaat gebeuren?

Reinaert | 27-08-13 | 09:48

Dit schapendoesteefje zou in de tweede kamer toch het Nederlandse volk gaan vertegenwoordigen door de zielige palestijnenzieltjes gaan redden? Hoe kan het toch zijn dat er steeds schijnbaar sympathieke en intelligente mensen in dit soort rare posities terecht komen?

Rommelende Onderbuik | 27-08-13 | 09:47

Deze mevrouw krijgt 110.000,- per jaar omdat iemand dat besloten heeft. Nou wie is er dan dom?
Ik heb het al vaker gezegd, graaiers, zeker in de politiek, kan je eigenlijk niet veel verwijten. Als je mij 110.000 per jaar geeft met de boodschap dat het wettelijk zo geregeld is, dan zeg ik ook geen nee. Dus dan ben ik ineens een graaier. Iemand heeft deze wet verzonnen, en daar is de schandalige fout gemaakt.

hysteria | 27-08-13 | 09:46

Dus de Tweede Kamer "heeft haar niet gebracht wat ze er van verwachtte"? En nu komt ze terug bij het ministerie? Is dat niet hetzelfde metier? Ongelooflijk.

Boer in 020 | 27-08-13 | 09:46

Dit soort typetjes moeten echt de ogen uit hun kop schamen als ze geconfronteerd worden met werklozen en net rondkomende zwoegende eerlijke mensen.

OverdrevenGeouwehoer | 27-08-13 | 09:46

Er zijn duizenden ambtenaren zoals dit mens, die enorme bedragen uit onze staatsruif vreten en geen donder toevoegen. Deze wordt ook nog een keer in de rug gedekt door de PvvDA. Geert, kom er maar in.

wilmeister00 | 27-08-13 | 09:45

Als het ministerie van Buitenlandse Zaken Desiree Bonis met haar duimen laat draaien, dan is het ministerie daarvoor verantwoordelijk en Bonis niet.

Han | 27-08-13 | 09:45

@Goorbatsjov | 27-08-13 | 09:38
Welke mentaliteit bedoel je, het gebrek aan politiek talent of het niet onderschrijven van de PvdA-standpunten? Want dat zijn de punten waar de selectiecommissie op moet letten.

rara | 27-08-13 | 09:43

goed stukje Quid

Interpoolbal | 27-08-13 | 09:43

Kijk Mark Rutte, dat is nou het overbodige eigen vlees van de overheid waarin je moet snijden. Hoe vreselijk incompetent ben je als bestuurder eigenlijk als je dit soort praktijken lachend laat doorgaan?

Wat de dame in kwestie betreft: als het ooit tot een rechtszaak tegen haar komt over een terugbetalingsregeling, dan is het lidmaatschap van de PvdA wat mij betreft een strafverzwarende omstandigheid.

Professor Superhirn | 27-08-13 | 09:42

Terugkeerregeling? En dat voor de groep "verlichten" die de WW-duur voor het plebs willen verkorten? Ik word vandaag al vroeg weer misselijk...

Alexander de Kleine | 27-08-13 | 09:42

Tis echt een pistachenootje...

Spartaan1888 | 27-08-13 | 09:41

En zal ik U nu eens iets vertellen beste mensen ... Dit soort gedrag en gedachtegoed word heel simpel als een van de meest normale dingen gezien en geaccepteerd in hun wereld. Ja zekers mensen. WIJ normaal volk kunnen ons schots en scheef ergeren aan dat volk dat gewoon graait tot Thor en Wodan eindelijk op bezoek komen maar weetje wat zij zeggen ? ..

*sarcasme mode aan*

"Uhmm sorry met minder dan die 110k per jaar kan ik echt niet rond komen hoor.. "

De rekeningen moeten betaald worden ( woont in een duur pand op de grachten gordel of villa wijk met 2 (plaats duur benzine slurpend merk hier) auto's)

De kinderen moeten naar school (privaat of elitair naampje hier) en met minder kunnen wij ook niet meer op onze hard verdiende vakantie 2 of 3x per jaar.

Dus beste mensen zij zijn eigenlijk Net zo arm als Wij .. (maar dan rijker) en als ze ook maar iets moeten inleveren dan zien wij ze Zeker weten ook zo bij de voedsel banken..

Ok ik ga maar even brunchen met geitenkaas op kaviaar tah tah

*sarcasme mode uit*

FailingHumanity | 27-08-13 | 09:41

Deze ''dame'' verdiend meer dan een hoer die haar vak wel verstaat...

CornholioNL | 27-08-13 | 09:40

"Het Moet Eerlijker"

- Job Cohen, PvdA.

Koninging Beatricks | 27-08-13 | 09:40

Stuur maar naar Brussel, mag ze met haar soortgenoten elke vrijdag met de trolley in de rij bij het intekenloket. Doet ze tenminste nog iets voor de poet.

Tjemig | 27-08-13 | 09:40

brabandertje | 27-08-13 | 09:20
En zo is het en niet anders ! Vandaar ook dat linksmensen vaak in "reservaten" wonen teneinde zich te distantiëren van het gure (rechtse doch ook "gewone" volk). Die reservaten kunnen dan de grachtengordel zijn of van die anarchistisch stinkende huttendorpen, krakersbolwerken of arbeiderswijken maar ook de media in z'n algemeenheid, de UvA of allerlei subsidieclubjes bijvoorbeeld. Maar meest kenmerkende reservaat blijft toch Den Haag alwaar men elkaar linksom omhoog pijpt en beft en waar - enkele sporadische despoten uitgezonderd - de linksmens zijn uiteindelijk paradijs heeft gevonden.

de directeur | 27-08-13 | 09:38

Ja, zo'n terugkeerregeling is ook wel nodig, want ojé, zo'n talentje zou toch eens door de 'concurrent' kunnen worden weggekaapt. *proest*

FrankVeer | 27-08-13 | 09:38

Waarom pikken we dit met zijn allen eigenlijk nog?
Snuck | 27-08-13 | 09:22 | + 2 -

Omdat we met z'n allen op de rijdende trein zitten van;
DO
gezin/werk/hypotheek/belasting
LOOP
Mijzelf inclusief.
En daar schaam ik me voor.

Logic | 27-08-13 | 09:38

-weggejorist-

Goorbatsjov | 27-08-13 | 09:38

De terugkeerregeling is natuurlijk pet zoals al is beweerd. Maar, Mevr Bonis verdiende als kamerlid meer dan de andere kamerleden omdat ze al een hoger salaris had (als ambassadeur) toen ze kamerlid werd. Dus als ik het goed begrijp verdienen niet alle kamerleden hetzelfde salaris maar is het afhankelijk van wat je daarvoor gedaan hebt. Raar, dus als je als ambassadeur kamerlid wordt, verdien je meer dan wanneer je als portier kamerlid wordt. Heel raar.

lijn5 | 27-08-13 | 09:38

Gewoon doorschoppen als ze op de grond ligt, Quid

NACademicus | 27-08-13 | 09:37

Desiré B. is niks anders dan een golddigger. Onder ambtenaren m/v is dit een zéér algemeen voorkomend type financieelparasiet. En tot nu werden deze miljardenschade veroorzakende maatschappij-uitvreterTs niet herkend. Het zijn sociopaten. En die kun je prima met een RM insluiten. Want zijn een gevaar voor de maatschappij. Door die enorme financiële schade...

F. von Zeikhoven | 27-08-13 | 09:37

De reden dat mevrouw de 2de kamer weer heeft verlaten: "Als reden gaf zij dat de politiek haar niet bracht wat ze ervan verwacht had"

Echt linkse elite. Als of de politiek haar iets moet komen brengen....

En daarbij verwachtingen van links komen nooit uit!

Klefbekje | 27-08-13 | 09:37

@ Reinaert
Fair enough, maar PvdA heeft altijd de kwaak vol van moralisme en nivellering en purity, ey? Deze nuffige doos beweert zelfs de kamer te hebben verlaten om zulke redenen. Dat is als de Unicef- directeur en zijn kinderporno, beste Rein. Of Lenin met zijn geliefde Rolls Royce. Ik reageer als door een adder gebeten bij hypocrisie, en daarin excelleert PvdA.

malin | 27-08-13 | 09:36

110K. Daar kan je best veel zielige negertjes van redden. Hoe verantwoord dit soort tuig dit soort graaigedrag tegenover henzelf? Wellicht kan die Superreaguurder daar wat licht op schijnen?

aardappelninja | 27-08-13 | 09:36

Als dit voor 21 september niet is op gelost/teruggedraaid dan wordt het pas echt feest in Den Haag. Dit zijn de druppels die de emmer doet overlopen

toetanchamon | 27-08-13 | 09:35

Wel een beetje rustig aan met haar. Straks belandt ze nog in de ziektewet en heb je helemaal niks meer aan haar. Oh wacht..

roze_bril | 27-08-13 | 09:33

Zo zien we maar weer, lidmaatschap van een politieke partij betaalt zich uit in Nederland. Vriendjes- en vriendinnetjespolitiek. Eh pardon, ik bedoelde natuurlijk democratie.

Rest In Privacy | 27-08-13 | 09:33

Dit soort achterbakse grafhoeren zullen toch nooit uit zichzelf veranderen. Het enige dat helpt is standrechtelijke executeren van dit soort zielloze lamzakken.

r@zor - InFiDeLz! - | 27-08-13 | 09:33

Geen echte functie en wel een bak met geld binnen harken over de rug van de belastingbetaler. Dit soort lui zou je toch ongestraft een flink pak slaag moeten kunnen geven.
Verschuilen achter regelingen en wetten terwijl je gewoon weet dat het niet klopt. Geen werk dan gewoon solliciteren.

Tremor | 27-08-13 | 09:33

Of ze belazeren de boel, of ze neuqen zich suf buiten het echtelijk bed, of ze lopen te graaien en te steel-roven uit de gemeenschapsruif. Typisch PvdA waar deze club voor staat. RUTTE..., wakker worden, oh ja... jou club doet er ook niet voor onder. Was het even vergeten.

kiki01 | 27-08-13 | 09:32

Op een dag heb je het: je stemt Libertarische partij.

Kiwi45 | 27-08-13 | 09:32

Koekoek.
Is het enige wat in me opkomt bij dit soort kuttekoppen.
Wel een paar flinke tieten zo te zien,dat dan wel weer.....

swassannuf | 27-08-13 | 09:32

Helemaal niet zo vreemd als je bedenkt dat de meeste Bestuursambtenaren werden geworven via advertenties in de Azijnbode ivm met de juiste Bloedgroep en Politek correcte instelling.
Dit zijn nu de gevolgen, zand in de tandwielkast.

Sjeng de helle | 27-08-13 | 09:31

Voorlopig kan Marie Antoinette Bonis gewoon cake blijven eten...... Waar is de guillotine?

DeSjaak1000 | 27-08-13 | 09:30

En hier hebben we GS voor. Hou nou eens op met die items over tieten, bier en onschuldige burgers. Dit soort journalistiek zou de kern van GS moeten worden. Misschien dat dan aan de overzijde van de fatsoenskloof ook naar jullie geluisterd wordt.

Boer in 020 | 27-08-13 | 09:30

Bonus; ze heeft een naam hoog te houden.

Wamoje | 27-08-13 | 09:30

Heerlijk hè, dat reageren. Dan ben je je frustratie lekker kwijt! Veranderd er wat mee? Nee dus. Alleen de straat op werkt en dat doet niemand dus stop nou eindelijk eens met dat gezeur de hele tijd. Dit blijft doormodderen tenzij we verandering afdwingen... fysiek afdwingen dus! Niet met nulletjes en 1-tjes op je beeldscherm

deministerpresident | 27-08-13 | 09:29

Wachtgeldregeling, Terugkeerregeling.... de tering!
Is het niet de hoogste tijd voor een, Wachteensevenjijbakterniksvanduskomnooitmeerterugregeling!?

JackJersey | 27-08-13 | 09:29

What's new!?

Gix | 27-08-13 | 09:27

@Pa Cartwright 09:18
Je kan veel zeggen, maar niet dat die zeurkous niet werkt voor z'n centjes.

AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 09:26

@Snackbar van Allah | 27-08-13 | 09:11
Gelukkig doen rechtse betweters zulke dingen niet. Stel je eens voor.

blinde kip | 27-08-13 | 09:26

Overigens is het systeem zo opgebouwd dat het vooral de kneuzen aantrekt. Een behoorlijk maar niet overdreven salaris voor politici, maar daarna een gigantisch vangnet. Jaren een groot deel van het salaris doorbetaald krijgen zonder sollicitatieplicht of andere verplichtingen, dat is vooral aantrekkelijk voor mensen die weten dat ze buiten de politiek toch geen kans maken. Iemand die overtuigd is van zichzelf en met de juiste kwaliteiten heeft dit vangnet niet nodig.

spanarchist | 27-08-13 | 09:25

Omdat ze het waard is!
Sterk en sociaal, de sterkste schouders, nivelleren is een feest, tegenover dit soort leuzen mag best een behoorlijk salaris staan.

spanarchist | 27-08-13 | 09:22

Waarom pikken we dit met zijn allen eigenlijk nog?

Snuck | 27-08-13 | 09:22

Waarom moet ik me kapot werken en zoveel belasting betalen. Terwijl mevr. Bonis met nietsdoen een topsalaris verdient. Waarom worden ambtenaren zo absurd in de watten gelegd?? Ik heb zin om haar in de bek te spugen en timmerfrans op zijn bek te slaan (als Roos Vonk het niet doet), want het is zijn ministerie. Doe eens wat limburgse arrogante kwal..

denoorman | 27-08-13 | 09:21

@Sumato | 27-08-13 | 09:15
Je kan jezelf als vrouw omhoog neuqen en regelmatig de ik-word-als-vrouw-gediscrimineerd kaart trekken. Daar kom je aardig ver mee.

sinar2 | 27-08-13 | 09:20

Nomen est omen
Desiree Bonus
Tja...

Logic | 27-08-13 | 09:20

getergde kaasboer | 27-08-13 | 09:12 | + 1 -
Links is goed, links is veilig. Je hebt het morele gelijk aan je zijde en niemand kan je iets maken. Als linkse gutmensch heb je een heerlijk leven. Je hoeft er niks voor te doen en je leeft een kritiekloos bestaan. Als er toch kritiek komt, pareer je het met rechts gelul en ga je godwinnen.
Als gutmensch gelden er ook andere regels voor je. Hoor en wederhoor speelt geen rol net zo min als kritisch denken. Wetenschappelijk bewijs is voor de gutmensch niet relevant.
Bonis is typisch een gutmensch, net zoals Roos Frank, Fransje Timmermans en de hele PvdA kliek.

brabandertje | 27-08-13 | 09:20

Dit sort terugkeerregelingen van ambtenaren die de politiek in gaan zouden gewoon verboden moeten worden wegens strijd met de Grondwet.

Op deze manier krijg je alleen maar ambtenaren in de 2e kamer want die lopen geen enkel risico in vergelijking met andere mensen die hun baan opgeven voor een riskant bestaan in de politiek. Bovendien gaan deze mensen natuurlijk nooit initiatieven ontplooien om de rol van de overheid terug te dringen, is totaal niet in hun eigen belang, terwijl dit voor het land nu een van de belangrijkste dingen is die aangepakt moet worden om uit de crisis te komen.

Dit soort praktijken zijn gewoon keihard in strijd met Artikel 1 van de Grondwet ("Allen die zich in NL bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie op welke grond dan ook is niet toegestaan.")

Een 2e kamer vol met ambtenaren met een terugkeerregeling, heel Nederland mag elke dag opnieuw weer de gevolgen daarvan ondervinden.

Outsider-Inside | 27-08-13 | 09:19

Partijkas, stomme iFoney!

mothersfinest | 27-08-13 | 09:18

@ AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 08:59
Die heeft ook tijd zát dan zekers?

Pa Cartwright | 27-08-13 | 09:18

Functie of geen functie. Zou het wat uitmaken?

DeSjaak1000 | 27-08-13 | 09:18

Het land uit jagen, en zo de zee in!

StijlvolRechts | 27-08-13 | 09:18

Gelukkig hebben ze daar straks muren voor.
Laat de PvdA-socialen dit geld maar ophoesten uit hun partijblad, en aftrekken van de salarissen van hun andere kamerleden.

mothersfinest | 27-08-13 | 09:17

Afgezien van het aan de schandpaal nagelen, wordt er verder ook nog wat ondernomen om hier een einde aan te maken? Want m'n vuisten beginnen aardig te jeuken de laatste tijd...

HetMannetje! | 27-08-13 | 09:16

@NiceGuysFinishLast 09:05: De salarissen zijn voor sommige functies aan de hoge kant maar zeker niet exorbitant. De secundaire voorwaarden zijn leuk, maar ook dat is niet zo erg. Waar we echter van af moeten is de totale bescherming die ambtenaren genieten. Deze terugkeerregeling, maar ook ontslagbescherming en bescherming tegen juridische vervolging moeten er wat mij betreft aan. Als we dat voor elkaar krijgen kan de huidige beloning wel blijven.

Muxje | 27-08-13 | 09:16

Omdat ze het begrip 'compromis' niet vatte... LOL

Heb haar persoonlijk altijd al een politiek-naief mens gevonden, valt in dezelfde categorie als Mei Li Vos

Hoe is Desiree destijds ooit door de ballotagecommissie van de PvdA gekomen... die moet iets weten van iemand.

Sumato | 27-08-13 | 09:15

Luie hoer, is 't.

Dömper | 27-08-13 | 09:15

Ik kan ook heulemaal niks,toch mag ik niet mee doen aan die graai carousel.
Verder wel ideaal natuurlijk,op een paar honderd kwaaie reactie's op GS na legt niemand je ook maar iets in de weg.
*gaat zich alsnog als PvdA lid inschrijven*

zwellevertje | 27-08-13 | 09:15

Raymond9177 | 27-08-13 | 09:11 |

Dat mag ook wel eens gezegd worden.

ZegMaarWilly | 27-08-13 | 09:14

Desireet Boners is een modelambtenaar van die onuitroeibare linkse kaste zoals we er in Nederland tienduizenden hebben. Geen verstand wel een mening, een dik salaris gekoppeld aan een linkse inborst. Met een schoon geweten dankzij een slecht geheugen. Maar ze is vast heel erg tegen boren naar schaliegas.

getergde kaasboer | 27-08-13 | 09:12

Zelfs al zou zo iemand wel aan het "werk" zijn in de kamer, 110.000 per jaar opstrijken voor het nemen van beslissingen waar ze zelf toch geen last van hebben is al erg overdreven. Hoe kan zo iemand ooit goeie beslissingen nemen voor de gemiddelde burger als ze zelf minimaal drie tot vier keer zoveel verdienen. Laat een kamerlid maar is een jaartje van gemiddeld salaris leven, nemen ze misschien voor het eerst de goeie beslissingen.

gewoonrealistisch | 27-08-13 | 09:12

Enne minister Frans Timmermans, noemde haar gisteravond nog bij KVDB, dat ze er al wel was, maar nog geen functie had... Hoe kunnen we dit stoppen?

alkmaar06 | 27-08-13 | 09:12

Wel een goede bos hout voor de deur!

Raymond9177 | 27-08-13 | 09:11

-weggejorist-

Snackbar van Allah | 27-08-13 | 09:11

Met die terugkeerregeling valt het in de praktijk wel mee; ik las net ergens dat Peters en Bonis (leuke naam) de enigen zijn die er in het afgelopen decennium gebruik van gemaakt hebben. Evengoed mag de regel worden afgeschaft. Je kan er wel van uitgaan dat de regel met name voor backbenchers en nonvaleurs fijn is (zie de 2 voorbeelden). Verder is een toename van het aantal ambtenaren in de politiek het laatste dat we nodig hebben; we kunnen juist wel wat meer mensen uit de echte wereld gebruiken, dus ambtenaren moeten bepaald niet worden aangemoedigd. Integendeel. Waar is de partij die naast een evenredige representatie van vrouwen op haar lijst ook een evenredig maximum (15% of zo) stelt voor het aantal kandidaten uit de publieke sector?

Trouwens: "Het kamerlidmaatschap is niet wat ik ervan verwachtte", holy crap. Trek je dan terug wegens "persoonlijke redenen" of zo. Ik heb weinig respect voor de meeste kamerleden, maar het ambt zelf mag je wel wat serieuzer nemen dan dit, en als je je kandidaat stelt met het idee "om te kijken of het misschien wel wat voor je is", dan doe je dat dus niet. Het is geen hobby.

Muxje | 27-08-13 | 09:11

De vrouw, God's tweede vergissing. -Nietzsche-

Simon de Danser | 27-08-13 | 09:10

En ik maar moeilijk doen als wetenschapper. Van potje naar potje met tussenpozen of bedelen bij het bedrijfsleven voor een contract van korte duur.
Werken op een ministerie lijkt me we wat.

blinde kip | 27-08-13 | 09:10

Oeps, sorry, dubbel. Ach, bovenstaande kan ook niet vaak genoeg gezegd worden.

Boretti | 27-08-13 | 09:10

@Idontgiveafunk | 27-08-13 | 08:58
Klopt. De echte nieuwswaarde zit in het feit dat de PvdA een zeer slechte selectiecommissie heeft, die mensen zoals mevrouw Bonis er niet eens uit kan filteren voordat ze problemen kunnen veroorzaken.

rara | 27-08-13 | 09:09

Jullie kunnen zeggen wat je wilt, jullie mogen mij uitlachen, maar ondergetekende beschouwt zichzelf nog steeds als LINKS. Ja, je leest het goed, Boretti is een rooie rakker, een socialist.
Dit soort mensen beschouw ik als klasseverraders, renegaten en vijanden van het volk. Dit is diefstal van de arrebijers en dit is verkeerd. Zeer verkeerd.

“De allerslechtsten zijn de als links vermomde rechtsen, vermijdt ze als de pest want ze zijn erger dan de rest.”

Boretti | 27-08-13 | 09:09

Jullie kunnen zeggen wat je wilt, jullie mogen mij uitlachen, maar ondergetekende beschouwt zichzelf nog steeds als LINKS. Ja, je leest het goed, Boretti is een rooie rakker, een socialist.
Dit soort mensen beschouw ik als klasseverraders, renegaten en vijanden van het volk. Dit is diefstal van de arrebijers en dit is verkeerd. Zeer verkeerd.

“De allerslechtsten zijn de als links vermomde rechtsen, vermijdt ze als de pest want ze zijn erger dan de rest.”

Boretti | 27-08-13 | 09:09

Zet iemand deze mevrouw even op een lijstje?
Is handig voor de dag dat we te paard gaan .... en onze centjes terug gaan halen.
Ooit.

BedrijfsTijgerT | 27-08-13 | 09:09

Okee, dus... een terugkeerregeling waarbij je 110k per jaar pakt, zonder dat je een baan hebt...

Het wordt steeds gekker hier in Nederland. Hoe word ik zo snel mogelijk dictator?

geylegerrit | 27-08-13 | 09:09

Soms weet ik 't niet meer kwa comments,
"hear, hear.." zou kunnen,
of toch maar
STEEDS MAAR WEER.....

vliegende knorrepot | 27-08-13 | 09:07

Uit de portemonnee van de anderen.
Koekoeksjong.

jemagookniksmeer | 27-08-13 | 09:06

maar als ze nou het vak van diplomatie beheerst, waarom snapt ze dan de politiek niet? Dat is toch net als diplomatie het voorzichtig toetsen van meningen en ideeen zonder te direct te zijn, voordat een indetificeerbare meerderheid jouw visie deelt?
maar mevrouw ziet haar functie blijkbaar meer als een platform voor activisme. dat lijkt me prima voor iemand die ook een politieke carriere ambieert, maar van een ambtenaar zou ik eerder enige vorm van terughoudendheid verwachten. en van de leidinggevenden van deze ambtenaar zou ik verwachten dat deze het activisme van deze ondergeschikte in te tang houden. nou heeft buitenlandse zaken wel meer bijzondere ambtenaren - mariko werd al genoemd - dus dat doet meer dan alleen maar vermoeden dat activisme meer dan alleen maar persoonlijk hobbiisme is maar een gevestigd onderdeel van de dagelijkse praktijk van het departement. het zou me persoonlijk niet verbazen dat dat zeker sinds de integratie van ontwikkelingssamenwerking in BuZa dit endemische vormen heeft aangenomen. des te meer reden om hier even flink te snoeien. hobbies doe je maar in je eigen vrije tijd.

gooi en smijtwerker | 27-08-13 | 09:05

Die hele politieke elite inclusief top-ambtenaren moet maar eens goed doorgelicht worden. Die lonen en overige arbeidsvoorwaarden zijn totaal niet normaal. Vind je het gek dat dit volk zo wereldvreemd is?
Nog nooit een goed bedrijf opgebouwd of maar enig risico moeten nemen om hun eigen geld te verdienen. Nog nooit een baas gehad die zich niet aan de regels hield onder het motto: voor jou tien anderen. Nee, voor dit soort mensen is het gewoon dik cashen zonder enige verantwoordelijkheid of risco.
Maar ondertussen wel voor de werkende man willen bepalen wat we met ons geld doen.

NiceGuysFinishLast | 27-08-13 | 09:05

@Smarties:
i'd love to do the tying ...

trotse-ambtenar | 27-08-13 | 09:05

Als ik dat uitgestreken smoelwerk zie wordt ik chagrijnig. Ik heb veel zin om haar in de bek te spugen. (vrij naar Roos Vonk)

denoorman | 27-08-13 | 09:05

Als ze ook nog zou gaan werken bij BuZa was de schade waarschijnlijk nog veel groter.

witwas | 27-08-13 | 09:05

Is er dan geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel bij dit "soort" (PVDA) mensen?

Rest In Privacy | 27-08-13 | 09:05

Waarom pikken we dit toch van die vadsige mee-eters? Wat is er gebeurd met die goeie ouwe tijd van hooivorken, pek, veren en 'defenestratie'?
nl.wikipedia.org/wiki/Defenestratie

trotse-ambtenar | 27-08-13 | 09:04

Weer 1 op de lijst die aan de strop zal eindigen, when rhe shit hits the fan.

Smarties | 27-08-13 | 09:03

Tjah PvdA-politicus he. Nivelleren is leuk, maar niet als het op jezelf aankomt natuurlijk.

OpperGek | 27-08-13 | 09:03

Zo gaat dat in bananenland Nederland.

En nu is het genoeg! | 27-08-13 | 09:03

Het zou haar sieren om in de tijd dus er blijkbaar geen luilekker-baantje voor haar is dan maar papiertjes in het park te gaan prikken. Of de WC's schoonmaken op het ministerie

sinar2 | 27-08-13 | 09:02

Wanneer wordt die terugkeerregeling afgeschaft?

Getson | 27-08-13 | 09:02

Als lid van de Tweede Kamer zat ze in schaal 16, nu thuis met schaal 17.
Voordeel is dat ze geen wachtgeld vangt.

Ed41 | 27-08-13 | 09:02

Het is natuurlijk al helemaal fout dat een ambtenaar zo politiek gekleurd is dat zij in de kamer gaat zitten. In mijn optiek is dat niet verenigbaar. En dan ook nog stoppen 'omdat het niet is wat je er van verwacht had'. Ze heeft dus nog maling aan de kiezer ook.

3Xniks | 27-08-13 | 09:02

KUTWIJF aan de hoogste boom ermee.... dit is zoo misselijkmakend dit is nu het zoveelste geval, wanneer houdt het eens op.. politiek afschaffen en ieder weer voor zichzelf!!

arretje | 27-08-13 | 09:02

Excuus, ik bedoel het Ministerie van BuZa...

Boris Kapotjeplof | 27-08-13 | 09:02

Als het Ministerie van Defensie niets voor haar te doen heeft, suggereer ik een beleidsontwikkelingsreis naar Syrië.

Boris Kapotjeplof | 27-08-13 | 09:01

Bovenste tuig van de richel.

Mammeloe | 27-08-13 | 09:00

dat is er eentje uit het kamp Greta. goed dat ze uit de kamer is. daar heb je niets aan, als die de macht krijgen, loopt het slecht af met de joden en met ons.

zeeman73 | 27-08-13 | 08:59

Nou, @necrosis zou haar doen!

AshleyJ"Ash"Williams | 27-08-13 | 08:59

Een pvda'er die graait? Moet ik nu geschokt en verbaasd zijn? Het is meer nieuwswaardig wanneer ze het niet doen

Idontgiveafunk | 27-08-13 | 08:58

Wie Desiree BONUS?

Bobjandeman | 27-08-13 | 08:58

Ik vrees dat het volk dit niet meer pikt en ambtenaren op het schavot terecht komen.

ZDEV | 27-08-13 | 08:57

-weggejorist-

Goorbatsjov | 27-08-13 | 08:57

@malin | 27-08-13 | 08:54

Nope, ambtenarenrecht ten voeten uit: je hoeft namelijk geen PvdA-lid te zijn om van die regeling gebruik te kunnen maken, ook VVD'ers hebben er recht op en zelfs D'666'ers.

Reinaert | 27-08-13 | 08:56

Goed zo! Name and nail em, Quid!

L. Rakker | 27-08-13 | 08:56

Desirée is in bonis. Gewoon omdat het kan. Helaas nog steeds.

Reinaert | 27-08-13 | 08:55

PvdA ten voeten uit.

malin | 27-08-13 | 08:54

Desiree is een vrouw in bonis

gooi en smijtwerker | 27-08-13 | 08:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl