Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dronevoyeur Opstelten ontkent dronevoyeurisme

bigivoiswatchingyou.jpgZo, dat is snel. Al een paar uur nadat Metro optekende dat Opa Opstelten burgers wil gaan bespieden met drones, is er al een debunkend persberichtje van het Ministerie van Privacyhaat en Volksrepressie. En dat terwijl het reces nog niets eens is afgelopen. Het ministerie 'herkent zich niet' in het bericht. "Het is absoluut niet zo dat burgemeesters straks willekeurig en ongecontroleerd burgers kunnen bespioneren." Niet willekeurig, dus wel doelgericht? Ja, dat wel. Want: "Gemeenten kunnen drones in de toekomst inzetten om effectief en gericht op te treden tegen verstoring van de openbare orde in probleemgebieden", zo gaat het persbericht verder. Maar 'verstoring van de openbare orde' is een subjectief begrip en een 'probleemgebied' heeft geen definitie. "De inzet van drones kan bijvoorbeeld noodzakelijk zijn als er grote mensenmassa’s bijeen zijn in de publieke ruimte." Noodzakelijk? Hoe ging het vóór de uitvinding van de drone dan? En daar ga je al: 'grote mensenmassa's' wordt hier impliciet gelijkgesteld aan 'verstoring van de openbare orde', terwijl in deze zin 'de publieke ruimte' een ondertoon als 'probleemgebied' krijgt. "Met drones kan dan vanuit de lucht worden gevolgd hoe groepen mensen zich binnen een bepaald gebied verplaatsen." We kunnen van interpretatie verschillen hoor Ivo, maar dat noemen wij dus 'burgers bespieden'. De beste Newspeak zit in het slot van de verklaring: "De inzet van drones wordt mogelijk gemaakt door het wetsvoorstel Flexibel cameratoezicht, dat de ministers van Veiligheid en Justitie en Binnenlandse Zaken in maart 2013 naar de Tweede Kamer hebben gestuurd." Daar staat: 'Ome Roon en ik hebben een wet voorgesteld waarin staat dat wij dit mogen doen, en die wet ligt bij de Tweede Kamer, dus die weten er van. Niet zo miepen, kudtburger. En waag het niet om je pijl en boog uit het vet te halen. Groetjes, Ivo 'Houdt het dan nooit' Opstelten.

Reaguursels

Inloggen

@rara | 21-08-13 | 19:11
180 eurootjes
site.airgundepot.com/images/G1/large/c...

Heeft wel behoorlijk power maar of je dr een drone mee kunt pakken?.....
Ga zo ff buiten kijken of ik er toevallig 1 zie en als het gelukt is laat ik t weten....

lilluke halve hoan | 23-08-13 | 16:54

De rente die NL moet betalen op een 10 jaars staatslening is niet voor niets in een paar maanden met ruim 50% gestegen. Van 1,53% naar 2,33%. Gelukkig lopen de dekkingsgraden nu ook op. Of verhinderen de nieuwe rekenregels dat weer?

lulleficatie | 22-08-13 | 12:15

Hoover Opstelten. Als ik collega van hem was, zou ik toch maar oppassen. Want Hoover naaide alles en iedereen.

wallenberg | 22-08-13 | 12:12

'Kleiduiven' schieten wordt nog eens heel groot! *Buks uit het vet haalt*

BadLieutenant | 22-08-13 | 10:02

Kunnen we niet met elkaar afspreken dat iedereen die Ivo op straat tegenkomt hem in zn zak schopt? Ms dringt dan de wil van het volk ms bij hem door.

Rest In Privacy | 22-08-13 | 09:43

Ik verdedig Opstelten beslist niet, ik slik nog liever een regenworm met schaamschurft in, maar het is een feit dat een mensenmenigte een onstabiel lichaam is. Het kan allemaal heel leuk & gezellig zijn onder elkaar, tot er een paar dominosteentjes in die opstelling omvallen. En paniek cq woede zijn als een bosbrand. Het punt is alleen dat Ivo's speeltjes daar weinig tegen kunnen beginnen. Hij presenteert dus een flamoessmoes.
Het verbaast me overigens dat onder deze, hum, minister ('Weg Met Mij Maar Pas Nadat Ik De Ontmanteling Van De Rechtsstaat Heb Voltooid') de TASER nog geen gemeengoed is bij agenten, buurtvaders en privébeveiligers. Misschien liep een demonstratie voor hem wat ongelukkig af?

dedeurs | 22-08-13 | 09:41

Van Rossem je bent een misdunker die zo snel mogelijk gevaporiseerd moet worden!

Bunkerbouwer | 22-08-13 | 08:24

Wie zijn de bouwers van die drones? En wanneer precies hadden consultants van deze bedrijven contacten met welke goedgeplatste ambtenaren en politici? Dát moeten we vragen in gemeenteraden en in de Tweede Kamer. Omdat deze informatie verborgen wordt gehouden, zouden we moeten beseffen dat dit project meer dan een luchtje heeft.

doedeljantje | 22-08-13 | 07:44

Alleen dat smoelwerk verraad al alles

r.s.jonkman | 21-08-13 | 23:18

Laat die dingen maar komen maar ik heb me pijl en boog wel uit het vet gehaald hehe

Jeffrey1977 | 21-08-13 | 23:08

Je moet niet gaan zitten uitvogelen hoe je dit soort drones kan bestrijden. Je bent dan bezig met symptoombestrijding. Deze drones zijn slechts een symptoom van een doorgedraaide overheid.

Je moet daarom gaan bedenken hoe je deze overheid kan bestrijden. Als deze overheid weg is dan de symptomen ook weg. Bijvoorbeeld door eens te stemmen op een partij die een overheid ziet als een dienaar van het volk in plaats van een vijand.

De Libertarische Partij bijvoorbeeld: een overheid die er alleen is ter bescherming van jouw lijf en goed. Voor de rest heeft die overheid geen taken. Dus ook geen drones in 'probleem gebieden'.

Stop met stemmen op de gevestigde orde. Niemand van de huidige partijen springt voor je in de bres!

LieberLiber | 21-08-13 | 23:06

@Canis Spurcus | 21-08-13 | 22:51
Je hebt geen idee tegen wie je het hebt vriend.
Maarja genoeg, ik doe altijd hard mijn best geen ruzie te maken op mijn favo website.

de grote Anti | 21-08-13 | 23:06

@jvy_007 | 21-08-13 | 20:05
Daarom zijn de laatste 6 kabinetten allemaal gevallen, omdat het allemaal ja knikkers zijn.
Ow wacht: dat gebeurt alleen maar als de kamer het niet langer meer pikt en de steun laat vallen.

lekkurlinx | 21-08-13 | 23:03

de grote Anti | 21-08-13 | 22:23

Moet ik het dan maar voorkauwen? Je hebt voor een PCP geen duikfles nodig. Duidelijk? Je hele opmerking over die lege duikfles sloeg dus op stront. Dat had ik al min of meer gezegd maar je wilde er nog niet aan.

Verder is 30 joules helemaal niks en zeker geen krachtige buks in vergelijking met een PCP. Ik zit niet te wachten op vergelijkingen met 'nato rounds'. Jij hebt geen kluis want je bent een idioot.

Verder ben ik niet van plan om beren boos te maken, ze af te schieten of zelfs maar te ontmoeten en konijnen zijn hondenvoer. Wat ik wel zei en dan zijn we eindelijk weer OT was dat ik zo'n tyfus drone van die halvegare regering uit de lucht knal als ik ze boven mijn erf zie. Ik denk dat ik in mijn recht sta.

En nu naar bed, het is al donker. Nou vooruit, nog één potje MF3.

Canis Spurcus | 21-08-13 | 22:51

@Canis Spurcus | 21-08-13 | 22:18
Nouja, veel plezier ermee. En er is niets mis met jip en janneke taal .. Dan snap jij het ook.

de grote Anti | 21-08-13 | 22:23

www.youtube.com/watch?v=ZbC0o7VMxtM
Geen erg goede film by all means, maar toch wel leuk om te zien hoe ver we ondertussen onderweg zijn naar dit dystopische toekomstbeeld. Het boek is een zekere aanrader!

Nietvoordekat | 21-08-13 | 22:20

de grote Anti | 21-08-13 | 21:57
VOETPOMP. Was dat nu zo moeilijk te vinden? Met je 'lege duikfles' en je hele opstel vol kindertaal?

Canis Spurcus | 21-08-13 | 22:18

Je overdijft Hedge-it. Ow ja ?
Zo hebben we ook een bewindspersoon, zal zn naam niet noemen die naar de states moest komen om businessdeal rond te maken. Ging om meer dan een miljard dollar. Bombardier. Wou hub maken op Schiphol. Businesscase opgebouwd rondeom de meertaligheid van Nederland. Hoog opgeleide bevolking. Komt die kwibus daar aanzetten is het enige wat e over de grens spreekt limburgs joh. Viel niet meer goed te maken. True story.
En daarna zeiken of je nog ff kaarten voor de world seris ken regelen. Mafketel.
...
Het komt pas goed als we ze dr allemaal uitkenkeren.

Hedge_it | 21-08-13 | 22:11

Het probleem met beroepspolitici is dat ze van zichzelf gaan denken dat ze belangrijk zijn. Dat we niet zonder ze kunnen. Bijna gelukt. De overgrote meerderheid van de bevolking kan zich inderdaad amper nog zonder ze voorstellen.
...
Totdat iedereen ineens doorheeft dat ze echt geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn en wat er zou moeten gebeuren nu. Nada. Niets. Open deuren intrappen maar geen benul van monetaire zaken.
Geen ervaring. Niks. Alles uit een boekje.
...
En dan zet je een beginneling als deJager of Dijsselbloem zonder verstand van zaken op fundamentele positie. Vlek op vlek op vlek. Meneer Blauwdruk-Bail-In snapt niet dat beetje slim kapitaal boven de ton Europa allang verlaten heeft nu. En dat ook het iets dommere met de vinger op de knop zit. Alles boven de ton ben je kwijt straks. Daarin was ie duidelijk genoeg.
...
Ze zien alleen de rijke stinkerds en die moeten betalen en dan is alles opgelost. Je zal bedrijfje met meer dan 20 man personeel hebben en de salarissen willen betalen. Dat zien ze niet. Hele econmie gaat aan gort zolang deze sukkels aan de macht blijven. Marx is dood. Jaartje of honderd al. Hoogste tijd dat die achterhaalde onzin er bij gaat leggen.
Dan mag Ivo de begrafenis leiden. Denk dat dat enige is wattie wel kan.

Hedge_it | 21-08-13 | 22:02

@Canis Spurcus | 21-08-13 | 21:41
Dude, ik weet er alles van.
Maar zelfs met 200 joules zou ik niet een beer gaan boosmaken. Houd even in gedachten dat een nato round makkelijk boven de 1000 joules kan komen bijvoorbeeld.

Dus voor klein wild, een wild zwijn is zelf mogelijk geloof het of niet, volstaat 45/50 joules prima (30 fp/lbs = 45 joules) en ik heb er geen focking duikfles voor nodig, en het is minder gevoelig voor lekkages en modder/regen/troep. Maarja, ik zal maar niet zeggen wat er verder allemaal in de kluis staat, maar een goede onderhoudsvrije luchtbuks zou je in een heel nare situatie heel veel goeds kunnen doen.

de grote Anti | 21-08-13 | 21:57

Waar is trouwens de overheid die ons zou moeten beschermen? Oh, wacht.

Nogmaals. De burger zou de overheid moeten controleren, niet andersom. Democratie begint af te brokkelen? Of is dit "part of the game"?

Dit alles is om de zogenaamde boefjes en terroristen op te pakken, uw veiligheid waarborgen. Dus met alle middelen heeft de overheid gefaald sinds mensenheugenis? Of moet het 'steeds beter'? Wat zijn dan de resultaten waaruit blijkt dat het 'steeds beter' moet? Ja, in de USA zitten een hoop mensen vast. Ik weet niet of die allemaal wel terecht vastzitten, maar goed. Hoeveel staatsgevaarlijke mensen zitten er eigenlijk in Nederland vast? Geeft dat een legitieme reden om de burger nog meer gevangen te zetten en te controleren? Overheid bescherm ons.

DijenkletserT | 21-08-13 | 21:53

de grote Anti | 21-08-13 | 19:47
Klok klepel figuur jij.

Canis Spurcus | 21-08-13 | 21:50

kleiduif 2.0-akkoord.

sbennieke | 21-08-13 | 21:44

de grote Anti | 21-08-13 | 19:46
Eh. 30 joules? Een konijntje? Zoek eens op 'Sam Yang Dragon Claw .50cal' Schiet je beren mee als het moet.

Canis Spurcus | 21-08-13 | 21:41

Ik ben die VVD zo ZAT. De "V" van vrijheid maar echt vervangen door een "G".

GSpot | 21-08-13 | 21:34

-weggejorist-

Goorbatsjov | 21-08-13 | 21:29

pennestront | 21-08-13 | 19:18
En dan? Weer een stel nieuwe trekpoppen?

DijenkletserT | 21-08-13 | 21:23

Nog even en de Nederlandse afdeling Privacyhaat en Volksrepressie gaat sympathisanten werven om burgers op te aan te geven welke ook maar één stap buiten de vastgestelde kaders van door politiek vastgestelde leefregels treden of openlijk andere levenswijzen aanhangen.
.
Opstelten z'n voetvolk kan van alles gedownplayed de wijde wereld in flikkeren. Uiteindelijk flikken ze wel weer een kunstje waardoor ze het zonder directe aanleiding actief volgen van individuele burgers rechtvaardigen. (Zie ook USA welke door met de patriot act te zwaaien, met alles wat privacy/vrijheid beperkend is wegkomen)
.

normanius | 21-08-13 | 21:20

De staat wil alles van ons weten. Als iets om de staat gaat, hebben wij geen recht op informatie.

Stel je liegt, word je opgepakt. Als je een liegende overheid aan de kaak stelt, word je ook opgepakt. Je kunt het liegen bijvoorbeeld door "fout zijn" vervangen.

Zo zijn er genoeg voorbeelden.
Dit is het kenmerk van geregeerd worden door criminelen.

DijenkletserT | 21-08-13 | 21:16

Die dingen vliegen al lang rond, geen haan die er naar kraait. Tijdje terug hier in de buurt 1 in een achtertuintje neergestort. Helaas hebben de brave burgers geschrokken dat ding aan de politie gegeven.

pfffft! | 21-08-13 | 21:13

Iedere dictatuur wil volledige controle op zijn burgers
De EU dictatuur is daar niet anders.

Moi2 | 21-08-13 | 21:12

Parel van het Zuiden | 21-08-13 | 20:49
En welke 'andere doeleinden' zijn zo verschrikkelijk dat ze niet door drones mogen worden gezien? Noem eens wat dan. Daar hoor ik niemand over. Hoe erg kan dat zijn? Tegenover de voordelen dan. Want de criminaliteit is de spuigaten aan het uitlopen met een politie bij wie de handen op de rug zijn gebonden door linkse lulloregeltjes van stupide privacy-voor-daders-zeikerds. Liever heb ik dat er meer criminelen door diezelfde drones worden opgepakt. Zoals het nu gaat is de pakkans een lachertje.

lekker wijf | 21-08-13 | 21:04

@lekker wijf | 21-08-13 | 20:38
Ik heb zo mijn twijfels dat ze er meer mensen mee oppakken. Het lukt ze nu al niet.

@Horagha | 21-08-13 | 20:42
Mijn bankrekening? Ben ik van overtuigd.
Bewaren van data verkeer? Yep, vroeger deden 'stille' al een rondje in krakerskroegen en etc. Veel van deze mensen zijn later geweigerd bij een overheidsfunctie. Zelfs als ze er alleen waren voor een concert of iets dergelijks.
Dat denk ik dan weer niet.
Ik kijk geen tv.
Misschien nu nog niet maar weet jij wat er over tien jaar op het pluche zit? Daar maak ik me dan druk over.Of jij gelooft dat we tot in het einde der tijden in deze status quo blijven?

miko | 21-08-13 | 21:01

Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten!

gatti500 | 21-08-13 | 20:58

@de grote Anti | 21-08-13 | 20:37
Ligt er maar net aan in welk land. En een bladschot is niet zielig. Wat wel zielig is dat een roedel straat honden aardig kan huishouden in je verzameling huisdieren.

miko | 21-08-13 | 20:56

@MartinLeuterKingsize | 21-08-13 | 20:34
Ik weet helaas heel goed waar het overgaat en wat de strekking is van dit soort topics. (The greater good)

Maar Privacy & Vrijheid zijn belangrijker dan Veiligheid?
Ik deel je mening helaas niet, ik geef graag een stukje privacy aan de overheid terug zodat ik meer vrijheid en veiligheid heb.

Horagha | 21-08-13 | 20:55

@lekker wijf | 21-08-13 | 20:18 |

Het beste argument tegen de inzet van drones. Het feit dat onze overheid en onze politiek achter de knoppen zitten. Deze twee machtsclusters zijn bewezen onbetrouwbaar inzake de doelen die er uiteindelijk mee nagejaagd zullen worden en ook stelselmatig misbruik is waarschijnlijk door het "elkaar de hand boven het hoofd houden" -cultuurtje.
.
Politie en justitie krijgen al jaren meer bevoegdheden en dat heeft niet geleid tot een betere aanpak van allerlei vormen van criminaliteit. De nieuwe middelen worden ofwel niet correct ingezet danwel voor andere doeleinden ingezet.
.
Vertrouwen op de overheid en politiek is dom, kortzichtig, en uiteindelijk gevaarlijk. Ook dit keert zich uiteindelijk tegen de burger. De geschiedenis is een garantie voor de toekomst.

Parel van het Zuiden | 21-08-13 | 20:49

Een probleem is dat de overheid hier dreigt door te slaan. Drones bij voetbalwedstrijden, grote festivals etc, prima, maar waar ligt de grens? Zeker als je het besluit om drones in te zetten delegeert naar lagere bestuurslagen dreigt misbruik. Er moet zorgvuldige regelgeving komen, zoals het er nu weer door heen geduwd wordt lijkt nergens op.

brutus68 | 21-08-13 | 20:47

@miko | 21-08-13 | 20:32
Heb jij zekerheid dat de overheid niet op jouw bankrekening kan kijken en inzicht heeft in jouw uitgavenpatroon.
Heb jij zekerheid dat de overheid niet al het dataverkeer (internet/telecom) wordt bewaard en geanalyseerd.
Heb jij zekerheid dat de overheid niet een mastersleutel/mastercode heeft van alle deursloten & kluizenin Nederland?
Heb jij zekerheid dat de overheid niet inzage heeft naar welke TV-Programma's jij kijkt?

Hoe weet jij dat de overheid graag Big-Brother wilt spelen? Weet je hoeveel geld dat kost en waar moet dit failliete land dat geld vandaan halen?

Horagha | 21-08-13 | 20:42

EMP's gaan nog eens heel groot worden,
Hoe meer technische snufjes de (r)overheid inzet, hoe doeltreffender die bende wordt.

Al eens een magnetron uit elkaar gehaald?

Mastermattie | 21-08-13 | 20:39

miko | 21-08-13 | 20:32
Ik vind het belangrijker dat er meer criminelen worden gepakt dmv drones, dan dat een geenstijlreaguurder gekwetst is dat hij wordt gefilmd terwijl hij een haring staat te verschalken bij de viskraam.
Als het gaat om prioriteiten zeg ik: doen die drones en wel zo snel mogelijk.

lekker wijf | 21-08-13 | 20:38

@miko | 21-08-13 | 20:27
Hmm, al sinds ik mijn veters kon strikken altijd in de weer geweest met allerlei soorten wapens. Maar met een sheridan .22 een hond proberen om te leggen is volgens mij niet erg slim en zielig (naast dat het illegaal is).

de grote Anti | 21-08-13 | 20:37

De belangrijkste troef zijn infrarood camera's. Die kijken dwars door je dak heen en kunnen in HD vastleggen met hoeveel vingers jij je zak vasthoudt. Die camera's met vleugels vliegen straks volledig op zonne-energie en accu's permanent, dus dag en nacht, boven je hoofd. Leuk idee of niet? Wifi is niet te ontvangen op enige tientallen meters hoogte. Maakt ook niet uit. Die gegevens hebben ze allang, net als je GSM data. Drones dienen om iedere beweging van mensen realtime te observeren en vast te leggen. Van mij hoeft het niet.

Wedstrijdkrokodil | 21-08-13 | 20:37

Horagha | 21-08-13 | 20:09 | + -1 -
.
Volgens mij snap je niet helemaal waar het over gaat.
Dit gaat niet meer over de veiligheid op een festival oid maar over onze privacy en vrijheid.
100% cameratoezicht op grote festivals ben ik ook helemaal voor, verder nergens.
.
Nog zoiets leuks zijn de gigapixel camera's
www.yosemite-17-gigapixels.com/
Er hangt er zover ik weet al 1 in Nederland, Privacy? Aaaaand it's GONE..

MartinLeuterKingsize | 21-08-13 | 20:34

Horagha | 21-08-13 | 20:24
Precies. Laat maar komen die drones. Het wordt goddoeme eens een keer tijd dat de pakkans voor criminelen in dit land met een faktortje of wat omhoog gaat.

lekker wijf | 21-08-13 | 20:33

@Horagha | 21-08-13 | 20:24
Heb jij de zekerheid dat ze werkelijk alleen daarvoor gebruikt worden??
Dacht het niet.

miko | 21-08-13 | 20:32

Waar is fredje Mengelen als je hem nodig hebt voor een paar kritische vragen! (kuch)

Welles! Nietes! | 21-08-13 | 20:31

Drones zijn ook perfect inzetbaar in uitgaansgebieden.

Bij sluiting van de kroegen, hangen een paar drones boven de lucht ipv dat de politie zichtbaar aanwezig is. De agressie tegen politie en de daarbij behorende groepsvormingen heb je dan niet meer.

Mochten er idioten zijn die zich agressief gedragen tegen de andere uitgaansbezoekers kunnen in de zijstraten worden opgewacht door de politie en worden ingerekend. En waar nodig kan de ME of extra eenheden direct de agressieve groep omsingelen.

Horagha | 21-08-13 | 20:31

@Simon de Danser | 21-08-13 | 19:23
Hulshorst?

Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 20:30

We hebben het over camera's met vleugels die zullen worden ingezet tijdens grote openbare evenementen. Belangrijker is de vraag of de drones ook uitgerust zijn met apparatuur om wifi, gsm(data)-verkeer en chips uit te lezen. Dat lijkt me een veel belangrijker vraagstuk.

Not Muhammad | 21-08-13 | 20:30

Ivo=Intelligente Verdachten Observatie

HeelStijl | 21-08-13 | 20:28

Ik heb nog een dubbelloops jachtgeweer in mijn vakantiehuisje liggen aan de Zuid Franse kust. Heb er een vergunning voor Ivo. Er moeten van die viltstiften in. Volgende keer maar eens meenemen en kijken of dat ding nog werkt.

joyriders | 21-08-13 | 20:28

@Welles! Nietes! | 21-08-13 | 20:27
huh??? jouw?? jou!

Welles! Nietes! | 21-08-13 | 20:28

Supermatthijs | 21-08-13 | 20:14
Het zijn geen Predators zoals de USAF in Pakistan gebruikt. Het zijn een soort modelbouwvliegtuigjes met dezelfde technologie aan boord als in je smartphone. Men, de politie, heeft al 300+ vluchten op jaarbasis boven Nederland bevestigd. De vraag is hooguit hoeveel vluchten het thans in werkelijkheid zijn. Ze vliegen al een poosje, en worden nu hooguit groter, professioneler en mogelijk straks met wapens uitgerust.

Wedstrijdkrokodil | 21-08-13 | 20:27

Ronald Reagan's oude Starwars programma dan maar opgraven in 2013 jasje: DroneWars = anti-drone-drones program

HeelStijl | 21-08-13 | 20:27

@de grote Anti | 21-08-13 | 19:46
Sheridans pomp 22. zijn ook prima. Daar leg je een stevige hond op vijftig meter neer

miko | 21-08-13 | 20:27

Its a big idea, a New World Order.

magyarka | 21-08-13 | 20:27

Nou Ome Ivo.. we zullen naar je zwaaien hoor als we 21 september op het koekamp in Den Haag staan te protesteren tegen jouw en je vak K vrinden!

Welles! Nietes! | 21-08-13 | 20:27

GeenStijl die Opstelten een beroerte wenst?

Number3 | 21-08-13 | 20:26

Begrijp de ophef niet zo politiehelicopters doen toch hetzelfde,ook met dat prism gedoe dacht dat er ook al een tijdje spionagesatellieten in de lucht hingen zouden die daar voor de sier hangen of.........?

hebbuh | 21-08-13 | 20:25

Deze overheid knakker heeft weer eens een nieuw word gevonden..
Drones..
Dat weer zo'n put om geld in te gooien..
ONS geld dus..

Als hij Drones wil dan mag hij ze kopen met zijn Eigen geld want hij wil gewoon drones om dat hij ze fapfapfap vind..

Ik herinner mij ook nog zo'n project waar ons geld in werd gepompt..

Je weet wel het was JSF daar is ook niets van gekomen. het kosten alleen maar veel geld.

We hebben ten eerste nog heel erg goeie helikopters met camera's die gebruikt kunnen worden voor deze taak.

FailingHumanity | 21-08-13 | 20:24

@lekker wijf | 21-08-13 | 20:18
De enige die goede tegenargumenten heeft zijn criminelen, want die zijn het 100% met die van Rossum.
Je kan niets meer stiekem doen. Want de kans is groot dat er na een melding van de criminele activiteit een drone in de lucht is. En dan heeft vluchten bijna geen zin meer.

Maar denk ook eens aan die "stoere" jongens die op een festival ff iemand in elkaar trappen. Die kunnen niet meer in de mensenmassa verdwijnen om weer op de parkeerplaats bij elkaar te komen.

Horagha | 21-08-13 | 20:24

Hee PVV-Dutch. Kun je me uitleggen wat je post over Joop.nl met het topic te maken heeft? Dit gaat over drones niet de PVV... Kwit komt straks wel weer met een topic waarin hij met een zekere omweg een sneer kan uitdelen aan de PVV. Dan kun je naar hartenlust weet tegelen over Greet.

Datzegiktoch | 21-08-13 | 20:24

Alles goed en aardig, Ivo. Maar tegen welke groepen mensen die zich binnen een bepaald gebied verplaatsen worden de drones dan straks ingezet? Tegen iedereen of slechts tegen sommigen?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-08-13 | 20:22

Goed idee die drones. Hoe meer hufters men kan oppakken hoe beter. Heb nog weinig diepgaande tegenargumenten gelezen. Sterker nog: helegaar niks. Dus ik zeg: doen die drones, met de zegen van lekker wijf.

lekker wijf | 21-08-13 | 20:18

Zou Optelten zichzelf nog wel herkennen in de spiegel?
De meeste Alzheimers hebben daar moeite mee.....

Neerknallen die drones. Zo gauw de vijand het luchtruim betreedt, moet je als verzetsstrijder tegenmaatregelen nemen.
En aangezien de overheid de burger de oorlog heeft verklaard, is de burger nu verzetsstrijder geworden.

knerf | 21-08-13 | 20:16

Drones zijn makkelijk om een goed en flexibel cameraoverzicht te creëren op plekken waar dat gewenst en niet aanwezig is.
Dat gebeurde voorheen met helikopters, weet u nog?

Not Muhammad | 21-08-13 | 20:15

Debilistan, eh Nederland, is weer op volle toeren vandaag. Drones op onschuldige burgers afsturen terwijl de rechter maar weer eens onrecht spreekt en het kabinet het zoveelste brevet van onvermogen aflevert en de belastingbetaler met een miljarden strop inzake ABN opzadelt.
.
Kafka on steroids?

Parel van het Zuiden | 21-08-13 | 20:15

Wedstrijdkrokodil | 21-08-13 | 20:10 | + 0 -

Klopt en ik denk dat die roze olifanten op de grond ze besturen.

Supermatthijs | 21-08-13 | 20:14

*gaat anti drone knutsellen*

Mr_Pikibelly | 21-08-13 | 20:12

Ze worden alleen gebruikt om dieven op ter sporen zodat ze de eigenaren hun spullen weer kunnen terugbrengen.
Je lacht je toch te barsten.

ZZP-er | 21-08-13 | 20:11

Er vliegen al drones boven Nederland. Ik heb er al een paar gezien. Vooral gehoord eigenlijk. Altijd na sunset. Logisch, want ze mogen denk ik niet mixen met VFR verkeer maar moeten wel laag blijven. Ze vliegen tergend langzaam en voeren een oranje lampje.

Wedstrijdkrokodil | 21-08-13 | 20:10

"Het ministerie herkent zich niet in dit bericht"

Ach gut... Laat de burger nu wel het gluiperige ministerie herkennen.

knerf | 21-08-13 | 20:10

Ach, met een afgetapte telefoonverbinding, een door de NSA gehackte PC, camera's op iedere hoek van de straat, een mobieltje dat overal gevolgd wordt en post die gelezen wordt kan die drone er ook nog wel bij.

Rest In Privacy | 21-08-13 | 20:09

""De inzet van drones kan bijvoorbeeld noodzakelijk zijn als er grote mensenmassa’s bijeen zijn in de publieke ruimte." Noodzakelijk? Hoe ging het vóór de uitvinding van de drone dan?"

Als je ooit in een publieke ruimte bent geweest waar grote mensenmassa's zijn zoals festivals, protesten, bijeenkomsten etc... Dan zijn er op strategische plaatsen door de politie meerdere Mobiele Camera Surveillance. Een paal met 4 camera's en onder de paal een doos met hardware.
www.ijsselmondenieuws.nl/wp-content/up...

De kosten van het plaatsen, beheer en onderhoud van zo'n mobiele camera surveillance vallen in het niet bij een drone. En natuurlijk gebeuren de criminele activeiten NOOIT voor een camera want die dingen worden door criminelen vermeden als de pest. Succes om een drone van je af te schudden.

En inhakend op het POWNed bericht over Slooptieners in Zeeland.
www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

Wil men beweren dat het laten op stijgen van een drone met infrarood na de melding minder effectief is dat 1 politiewagen met misschien wel 2 hele agenten een gebied van 10km2 moeten doorzoeken naar de crimineeltjes?
Tegen de tijd dat die politieauto door de buurten sluipt zijn de daders allang van de grote weg af.

Geef mij maar drones!

Horagha | 21-08-13 | 20:09

Dit soort feestartikelen gaat nog eens heel groot worden, voor slechts een korte tijd, daarna zal het verboden worden:
https://www.google.nl/search?q=confetti+spuitbus&client=firefox-a&hs=Ngt&rls=org.mozilla:nl:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=DgIVUty2IOHN0QXorICgBg&ved=0CAcQ_AUoAQ&biw=1280&bih=862

Mastermattie | 21-08-13 | 20:09

Supermatthijs

'op enig niveau'? Ja, dat is te merken aan je, want je kan niet eens normaal discusseren zonder aanval te beginnen.. Probeer dat eens jonguh!

PVV-Dutch | 21-08-13 | 20:06

Ivo, filantroop ten top.

realiteitswaanzin | 21-08-13 | 20:06

Opstelten dramaverhaal zonder einde.

G,I. Jane | 21-08-13 | 20:05

PVV-Dutch | 21-08-13 | 20:03 | + 0 -

Omdat je domme praat doet en een stomme nick hebt ja. Ga es gauw naar stormfront jij. Hier praten we op enig niveau met elkaar.

Supermatthijs | 21-08-13 | 20:05

lekkurlinx | 21-08-13 | 20:02
De tweede kamer dat stelt ook niet veel voor, een stelletje jaknikkers zonder eigen ideeën want dat mag niet van de fractie-voorzitter.

jvy_007 | 21-08-13 | 20:05

@Supermatthijs

Lezen is niet je sterkste punt he?
En waarom probeer je een aanval te doen, omdat je PVV niet moet? Zielig hoor..

PVV-Dutch | 21-08-13 | 20:03

"... en die wet ligt bij de Tweede Kamer, dus die weten er van." Betekent ook: moet nog door hen goed gekeurd worden. En daarna nog door de Eerste Kamer. Gaat een paar jaar duren. Tijd genoeg dus om onze volksvertegenwoordigers via failbook,twitter en email duidelijk te maken dat we dit niet (moeten) willen. Mailbomben die hap.

lekkurlinx | 21-08-13 | 20:02

PVV-Dutch | 21-08-13 | 19:58 | + 0 -

Nee, je moet mensen juist niet respecteren. Dat is nergens voor nodig natuurlijk. Alleen landverraders hebben respect. Het is ook dat ze je voor waren met het licht uitvinden hé ? En doe Geert de groeten van me.

Supermatthijs | 21-08-13 | 20:02

Reinaert | 21-08-13 | 19:19
Dat is geen gebakken lucht wat je ruikt, maar zijn adem.

Graaf van Egmont | 21-08-13 | 20:01

Onze overheid bereid zich voor op een volksopstand. Heeft onze overheid al LRAD's besteld?

Afgeschminkte Bassie | 21-08-13 | 19:59

@meneer der meneren

Op dat website zitten alleen mensen van eerdere generaties die geleerd hebben dat je 'iedereen' moest respecteren inclusief moslims, maar ze begrijpen niet hoe de situatie nu is, waar latere generaties nu mee te maken hebben, maar ze zijn uitstervend. Op zich kun je het eigenlijk zo bekijken: 'zooitje landverraders op een bepaald site'.

PVV-Dutch | 21-08-13 | 19:58

bakoenin | 21-08-13 | 19:23 | + 0 -
Nooit meer een verwijzing naar jooppuntenel graag. Die site moet in de vergetelheid raken. Hoe minder bezoekers hoe beter.

meneer der meneren | 21-08-13 | 19:56

Freudiaanse Droneanalyse:

Ik zal er niet omheen draaien of mild liegen,
het is vrij simpel - uw zoon ziet ze vliegen.

AshleyJ"Ash"Williams | 21-08-13 | 19:54

Nederland is in een zeer korte tijd een eng land geworden waarbij China begint te verbleken.En het einde is nog niet in zicht. Ivo heeft nog een paar jaar de tijd om zijn Crwod Control Program uit te rollen.
We kunnen wel met zijn alle blijven klagen maar dat helpt niets. We moeten, nu het nog via internet kan, het volk oproepen om te gaan protesteren. Prinsjesdag is een mooie dag. Dat hele schorem partijtje bijelkaar om met de nek aan te kijken. (hebbie meegelezen Ivo?)

penutbuttermuffin | 21-08-13 | 19:53

Hele enge picca bij het artikel. Maar wel treffend...

Graaisnaaiert | 21-08-13 | 19:52

@rara | 21-08-13 | 19:20
Gewoon met zijn alle gaan vliegeren. Wel met carbonfiberdraad.

miko | 21-08-13 | 19:52

remember, remember...

hearair | 21-08-13 | 19:51

Ook ik geef dit dwaze kabinet een week of 5.

trippert | 21-08-13 | 19:50

Joop.nl is zo lek als een mandje en je word er sowieso geblokkeerd als je een PVV stemmer ben, ook al ben je gewoon normaal en netjes in je reacties, maar ze blokkeren je sowieso of je zou jezelf voor lul gezet moeten hebben in je eigen reactie, dan plaatsen ze hem wel. Daarbij.. Joop.nl heeft een 'nederlandse' naam, maar moslims beheren het, want het gaat ALTIJD over moslims daar en ook toen ik er ooit een profiel had, kreeg ik mail terug van moslim (Ze hebben daar geen optie om je profiel te verwijderen). Oh en tipje.. Je kan zo daar een sql injectie doen, want dat hele website is zo lek. Probeer bijvoorbeeld maar eens <script>alert("stem PVV");</script> in je naam te doen, merk je wel hoe lek die is.

PVV-Dutch | 21-08-13 | 19:48

"Gemeenten kunnen drones in de toekomst inzetten om effectief en gericht op te treden tegen verstoring van de openbare orde in probleemgebieden"
Lees: Zodat we elke burger die onrechtmatig barbecuet of een konijnenhok in zijn tuin heeft aan kunnen pakken.

miko | 21-08-13 | 19:48

@Canis Spurcus | 21-08-13 | 19:39
Succes als je duikfles op is.

de grote Anti | 21-08-13 | 19:47

effe naar m'n wiet kijken. Geen zorgen,.. onvindbaar.

horsteknots | 21-08-13 | 19:46

Je bewapenen net zoals Tristan zeker? Denk niet dat bewapenen de juiste oplossing is.

Hero | 21-08-13 | 19:46

@ZDEV | 21-08-13 | 19:13
Een leuke gammo? Hehe, luchtbuksen blijven leuk zelfs als je wat ouder wordt.. Vooral omdat het niet zo luid is en je niet overal doorheen schiet met dode katjes en hondjes en gillende buren als gevolg.
Maar ga dan niet voor die spaanse rommel, liever www.kyhistoricsalvage.com/eliminatorpa... of de webley patriot i51.photobucket.com/albums/f351/luft11...

Oja en OT/
Niet drones ermee uit de lucht schieten.
Dingen kosten veul geld en ze komen je dan echt wel ophalen.

de grote Anti | 21-08-13 | 19:46

1 zo'n pleurisding 'boven mijn erf' en ik schiet hem uit de lucht met de nu nog legale .50 cal PCP. Daarbij roep ik mensen dringend op zich te gaan beschermen tegen deze overheid.

Canis Spurcus | 21-08-13 | 19:39

En die jsf is overbodig , doe dan maar wat van die f22's .
http://www.youtube.com/watch?v=v0dHKWjXn-E

newray | 21-08-13 | 19:39

Het begint steeds meer op een soort oorlog te lijken, die burgers met de overheid en de EU moeten voeren. Wordt tijd voor een andere overheid!!

Arnold9638 | 21-08-13 | 19:37

Zelfs wanneer ze je lijk naar het mortuarium rijden vliegt er nog een drone mee.

Van Duyvenbode | 21-08-13 | 19:37

Opstelten herkent wel vaker de feitelijke situatie niet.

Zoiets | 21-08-13 | 19:36

Hebbie die engnek weer

Cycloon | 21-08-13 | 19:35

+1 @ pica

whatsnext | 21-08-13 | 19:32

Nooit gedacht dat je beter in Afrika kunt gaan wonen.
Hier komt binnenkort toch ook de geeuwhonger en de meeste parasieten zitten inmiddels hier.
Dan ga ik er vanuit dat ze in Afrika voorlopig nog geen geld voor crowdcontroldrones hebben.

Die enkele raketafvurendeantiterroristenvsdrone neem ik dan wel even voor lief.

BedrijfsTijgerT | 21-08-13 | 19:30

Zit je gezellig met vrienden bij de Chinees te eten bij het raam op de derde etage, komt er vanuit het niets een drone te voorschijn die met zijn boordmitrailleurtjes het hele restaurant neermaait. Gewoon omdat jij een uur tevoren een islamofoob tegeltje had gedumpt op GeenStijl.

Van Duyvenbode | 21-08-13 | 19:30

Net als de ontkenning van Hennis-Plasschaert over de aanschaf van de JSF die hoe dan ook doorgaat. Toevallig hoor.

blinde kip | 21-08-13 | 19:28

Het legitimeert bijvoorbeeld het bespieden, begluren en controleren van de "burger" bij pakweg de intocht van Sinterklaas in elk willekeurig kutdorp in Nederland. Dit land begint heel eng te worden.

brutus68 | 21-08-13 | 19:28

Syndrone van Down, die Ivo.

Mark Smith | 21-08-13 | 19:27

Nog ff een capacitor pak in elkaar knutselen, en ,,
http://www.youtube.com/watch?v=OM6E3f2lT14

newray | 21-08-13 | 19:26

In Nederland maakt het ook al niet meer uit of je links, rechts of "liberaal" stemt. Allemaal willen ze alles van u weten en opslaan in databases. Potentiële dictators zijn het.

omwenteling | 21-08-13 | 19:26

run op bibiguns

Crak-ho | 21-08-13 | 19:25

Doe maar gedrone - dan doe je al gek genoeg.

AshleyJ"Ash"Williams | 21-08-13 | 19:24

'Niks te verbergen.'

Nee inderdaad oetlul! Een heel stuk minder in ieder geval dan jij te verbergen hebt, Ivo. Wil je de drones gebruiken om eens een keer criminelen in de kraag te vatten dan heb ik er minder moeite mee. Maar dit is een soort omgekeerde downsizing van het politie-apparaat, en Joost, of nee, Ivo, mag weten wat voor organisaties nog meer.

Crowd-control? Als jullie dat eens op de grond zelf nou eens, indien noodzakelijk, goed konden uitrollen, dan ja, prima.

Wietkwekers opsnuffelen? Legaliseer die zooi gewoon eens.

Ik zie gewoon geen legitieme reden drones in de lucht te gooien.

Fungus Amongus | 21-08-13 | 19:24

Voortaan bij elke optocht een stoorzendertje mee..

vimes | 21-08-13 | 19:24

Mocht dit doorgaan dan crowdsourcing, vooral binnen de internetdomeinen van hackers en technieknerds.

"Hoe verstoren het RC-signaal van deze tuigen?" Volgens mij kom je nog een eind ook bij de rechter. Met zelfverdediging. Nog. 'Openbare bekendmakingen' zijn juridisch niet zo sterk als het onderwerp niet bij wet is geregeld. Zo'n drone is volgens mij in juridische zin geen flitspaal.

Organische evolutie | 21-08-13 | 19:23

Schut gaat met grof geweld de VVD te lijf, met een heel leuk linkje.
Joop heeft het reageren erop onmogelijk gemaakt, maar laat reacties van huisschrijvers wel toe.
Zieke zieke wereld.
www.joop.nl/opinies/detail/artikel/225...

bakoenin | 21-08-13 | 19:23

@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 19:16 |
Vanochtend geschreven, al leunend op Gerrit Achterberg's Hélicoptère.

Simon de Danser | 21-08-13 | 19:23

@de honden blaffen... | 21-08-13 | 19:20

Vooralsnog bereidt men zich voor op kleinschalig ongemak.

De bewapende drones zijn Plan B. Volgende maand vermoedelijk.

Reinaert | 21-08-13 | 19:22

Ga je lekker een wandeling maken in de duinen, word je gevolgd door zo'n drone die ook nog eens krachtig waarschuwingen laat horen. Uit de luidsprekers van het toestel schallen islamitische strijdliederen, om je te herinneren aan de nieuwe identiteit van het land. Ga je in zee zwemmen, hangt het ding hinderlijk laag boven je hoofd. En als je dan verdrinkt, keert het terug naar de basis: mission accomplished.

Van Duyvenbode | 21-08-13 | 19:22

"Openbare Orde" is iets anders dan een onrustig straatbeeld door bv een mensenmassa. Orde slaat in beginsel op de wettelijke orde die de overheid in stand dient te houden (rechtsorde). UFO op Stelten ziet het begrip hier toch wat ruimer en verzekert zichzelf alvast van een nominatie voor de Big Brother Award 2014....

Binnenbaan | 21-08-13 | 19:22

De overheid is uw vijand.

smdyasc | 21-08-13 | 19:21

De overheid bereidt zich voor op grootschalige onlusten.

de honden blaffen... | 21-08-13 | 19:20

@ZDEV | 21-08-13 | 19:17
Wil je echt lachen? Neem dan luchtballonnen met lange repen alufolie er aan. Of lampionnetjes, wederom met folie er aan.

Is dat spul toch nog nuttig.

rara | 21-08-13 | 19:20

Voor de uitvinding van de drone, oftewel nu bij elk groot evenement gaat het met lawaaiige kerosine zuipende poitie helikopters. Als je in de binnenstad woont, wordt je bij elk evenement helemaal horendol gewappert door die dingen. Kan je beter zo'n elektro dingetje gebruiken, is bovendien een stuk minder dramatisch als er eens 1 naar beneden flikkert in een grote mensen massa. En als je onopgemerkt wilt blijven heb je sowieso niets te zoeken in een grote mensenmassa probleemgebied.

WaarDeWindWaait | 21-08-13 | 19:19

VVD betekent dat niet >>> Vereniging Van Dieven

zwartepoema | 21-08-13 | 19:19

Cryptofascistische prietpraat. Ivo von Opstelten moet wettelijke kaders scheppen en een democratisch draagvlak zoeken voor z'n ideetjes. Lukt hem dat niet dan is het einde oefening en einde minister dunkt me.

De gebakken lucht van Ivo von Opstelten begint langzamerhand te stinken.

Reinaert | 21-08-13 | 19:19

Misschien dat zo'n drone helpt de visie van het kabinet te vinden.

Beugelflesje | 21-08-13 | 19:19

Er is snel uitgezocht op welke frequenties die dingen bestuurd worden. Even een blocker in elkaar zetten en het valt als een rijpe peer uit de lucht

sinar2 | 21-08-13 | 19:19

Nu is het wel zo dat wil een politicus zichzelf kunnen herkennen, er op zijn minst een flinke spiegel nodig is.
Een uit de lach-categorie, dat wel.

Jackanders | 21-08-13 | 19:18

Ik geef dit dwaze kabinet nog een week of 4.

pennestront | 21-08-13 | 19:18

Het zwakste deel van drones zijn de rotors. Kwestie van klem draaien.
Schiet draden omhoog, of kleverige zooi en ze crashen.
En anders een magnetische puls erheen blasten.

ZDEV | 21-08-13 | 19:17

This is simply a glimpse of the future people.
Please move along, nothing to see here.

AshleyJ"Ash"Williams | 21-08-13 | 19:17

Ik vraag me af wanneer het opkomt bij de politiek om eerst een schoon schip te maken in hun eigen ranzige corrupte wereld, voordat zij ook maar 1 verwijd maken richting een burger.

toetanchamon | 21-08-13 | 19:16

Ik zie een nationale nieuwe hobby! Drones uit de lucht halen en verkopen op de bazaar!

StijlvolRechts | 21-08-13 | 19:16

@ Simon de Danser | 21-08-13 | 19:13 |
Wow.
Vooropgesteld dat dit geen plagidinges is, ben ik benieuwd naar de bundel.

Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 19:16

Natuurlijk worden drones alleen maar gebruikt wanneer ze nodig zijn. Dat is het probleem ook niet. Het is de definitie van "nodig" die zo ruim is dat Ivo ze elk moment in kan zetten.

Datzegiktoch | 21-08-13 | 19:16

Wat als zo'n drone 2 verdachten laat zien [crosstopic alert]

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 19:15

De VVD verraadt de liberale principes, het kan niet vaak genoeg gezegd worden.

rara | 21-08-13 | 19:14

Toe, Van der Laan en Opstelten, ga Bas Taart eens bespieden. In IJburg. Die heeft een kruisboog. Kejje lachen.

crisiswhatcrisis | 21-08-13 | 19:14

“War is peace.
Freedom is slavery.
Ignorance is strength.”
&#8213; George Orwell, 1984

Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 19:13

O drone, uw onrust suizelt als een discus binnen,
irritanter dan tien muskieten in de nacht.
Geen mens bestaat meer zonder zijn eigen vracht.
Onder uw verraderlijk oog valt niets meer te beginnen.

Ik kijk omhoog en zie uw licht
geslepen hangen, wild van evenwicht.

Tot in mijn voeten verzadigd van ergernis aan u meneer,
gooi ik met mijn allerlaatste kracht,
mijn boemerang. Dat had uw hoeder niet verwacht.
Met een Godvergeten knal stort u op de aarde neer.

Simon de Danser | 21-08-13 | 19:13

Rara: voor tweehonderd pop heb je een leuke Gammo.

ZDEV | 21-08-13 | 19:13

Politici herkennen zich wel vaker niet in eerder uitgesproken zaken.
Amateuristisch wereldvreemde idioten.

KollenbergSittard | 21-08-13 | 19:13

Ik ga drones kopen om hun drones die drones in de gaten houden in de gaten te houden.... hedde um?

dennis3210 | 21-08-13 | 19:13

Ik kom hem wel eens tegen op zaterdag hier in de winkels in Kralingen. Gaat NIETS van uit.
Op basis van zijn "prestaties" in Utrecht en Rotterdam had ik overigens niet anders verwacht.
Dit komt niet uit zijn koker maar uit die van zijn ambtenaren. Hij zelf kan niks dan "Eh" zeggen.

crisiswhatcrisis | 21-08-13 | 19:12

Wat zou een goede luchtbuks met vizier kosten?

rara | 21-08-13 | 19:11

Ik schiet die krengen gewoon uit de lucht met kleverige meuk.

ZDEV | 21-08-13 | 19:11

".. Herkent zich niet..".

Dat is politieke praat voor "U ziet de feiten maar ik negeer ze lekker".

Godsammekraken | 21-08-13 | 19:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken