Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PANIEK. ABN gaat toch in de verkoop

dijstruik104.jpgDe totale paniek is toegeslagen bij de PVVDA. Ze zijn pas net weer terug van reces om te onderhandelen over de komende lastenverzwaringen en nu al wordt het 'tafelzilver' in de aanbieding gedaan. Het tafelzilver dat is in dit geval de ABN Amro. Volgens de NOS heeft MinFin Dijsselstruik na afloop van de ministerraad gezegd dat het kabinet de bank zo snel mogelijk wil verkopen. Dat is opmerkelijk, aangezien MinPruts Mark Rutte nog geen twee maanden geleden het volgende zei in reactie op Bernard Wientjes, die toen opperde om staatsbanken te verkopen: 'Het verkopen van de genationaliseerde banken als ABN Amro en SNS is ''niet verstandig". Bovendien levert het 'tafelzilver' maar ''eenmalig geld" op.' Duidelijk dus, amper twee maanden later boeit het geen kont meer dat het onverstandig is en dat het maar éénmalig geld oplevert, het kabinet heeft NU geld nodig om de belachelijke gaten in de begroting te dichten. Griekenland heeft een derde bail-out nodig, de belastinginkomsten vallen zwaar tegen, de economie zit nog steeds in het slop en de werkloosheid knalt harder door het dak dan Badr Hari op doping. De grote vraag is natuurlijk hoeveel de staatsbank de schatkist eenmalig gaat opleveren. Wouter Bos betaalde een paar jaar geleden in eerste instantie 16,8 miljard om de bank te kopen, daar kwam later nog 6,5 miljard aan investeringen bij om de bank overeind te houden. De kans dat we nu zoveel geld voor de bank krijgen is in ieder geval niet zo groot, mogen we onze roze huisbankier geloven. Verlies maken op de ABN. Wie had dat verwacht.

Reaguursels

Inloggen

Onze welvaart wordt in dit decennium het land uitgegooid, met bakken tegelijk. Fantasties, dat Europa. Had m.i. allemaal voorkomen kunnen worden door de heren politici, maar die hadden het te druk met kortzichtig reactief geneuzel.

michello | 22-08-13 | 00:25

10 miljard op ABNAmro valt in het niet bij de door de belastingbetaler gesubsidieerde hobbies van alle politieke kleuren. Onze overheidsuitgaven zijn bijna 300 miljard op jaarbasis. Wanneer hakt iemand daar nu eens rigoureus in? Van wachtgeld tot ww, van HR aftrek tot huursubsidie, van minimumloon tot salarissen van overheidsmanagers, overal moet de komende 3 jaar minimaal 10% per jaar vanaf. Hoe moeilijk is het om de staatsschuld eens echt te laten dalen ipv "maar 3% per jaar" te laten stijgen. Volslagen idioot dat we hier nog aan bijdragen. Ik ga de komende 3 jaar -10% verrekenen op mijn IB aangifte. Met stemmen gebeurt er toch niets.

bovenwater | 21-08-13 | 20:03

Gekocht door de PVDA en verkocht door de PVDA. Nettoverlies om en nabij de 10 miljard Euro. Of u even voorover wilt bukken.

Ih8yousf | 21-08-13 | 19:30

Bigi Bana Boy | 21-08-13 | 16:40 | + 0 -
Timing Bana, timing.
Buy high, sell low.
Succes verzekerd.

Anijsblokje | 21-08-13 | 19:02

NL in de uitverkoop.
Straks is er niets meer over om onze eigen broek op te houden.
Niets meer om ons zelf te beschermen.
Al onze nationale bedrijven worden opgekocht door het buitenland.
Onze politieke leiders zijn verdwenen in de achterkamertjes.
Oppositiepartijen worden buitengesloten.
En verder moet iedereen z'n bek houden.
Noem mij maar cynisch.... ik blijf erbij, dat dit een vooropgezet plan is.
Straks liggen we allemaal vleugellam en uitgehongerd in de goot en dan komt de EU ons "redden".
En de dictatoriale superstaat is dan een feit.
Gebaseerd op leugens, fraude en bedrog.
Dan zien we Rutje en Rikje terug in het pluche van Brussel.

Gaat naar KvK om een fabriekje voor doofpotten op te zetten.

Schietmijmaarlek | 21-08-13 | 17:45

Hét liberale dogma : privatiseren is een feest.

Bigi Bana Boy | 21-08-13 | 16:40

Morgen RABO cijfers!! Doe je helm en Kevlar jacket maar vast aan,teminste als ze de waarheid vertellen zoals bv hoeveel ze gaan afwaarderen,volgende
debacle is aanstaande,en op TV bij sukkel/poephoofd maar zeggen dat het stukken beter gaat.

baanaru | 21-08-13 | 16:29

Sja. Mijn vertrouwen in deze regering kan toch niet meer lager.

Shareholder II | 21-08-13 | 16:03

Sorry voor tik foutje is Ff op mobiel

Flexxxlexxx | 21-08-13 | 15:49

Het kabinet wil 8miljard besparen maar kunnen dat niet uitleggen aan de bevolking van nederland.
Dus nu snel geld winnen door verkoop om dit ellende kabinet nog iets geloofwaardig te maken. ........ Zelfs de televisie zit er vuist diep in. .... We horen alleen maar. .. Ja het gaat beter. ... Diepte is bereikt. .... En weer één lichtpuntje in de economie. .... Consumentenvertrouwen gaat omhoog jAaaaaaaaaaaaa het is vakantie geweest. De economie is nog zo rot als de pest en de ellende hoort u op prinses dag en dan mag u pas zeuren want het staat dan toch al vast. ...... ... Één voor allen allen voor één. ... Dhuuuu im doe HET Ff alleen

Flexxxlexxx | 21-08-13 | 15:47

-weggejorist-

Flexxxlexxx | 21-08-13 | 15:35

Met de voortdurende incompetentie van deze regering kan ik begrijpen waarom ze ook zo fors bezuinigen op het leger. Zeker bang voor Egyptische toestanden en posters met een kruis door die parasitaire Pvda-koppen.

Nestorix | 21-08-13 | 15:03

Ik zou willen weten of ABN Amro nog diep in de Zuid Europese obligaties zit. Als dat zo is overleeft de bank het niet als de Euro kapot gaat. Nu is het weinig waard, in zo'n doemscenario, niets. Alleen als ze privaat zijn, kan ze tegen de Euro speculeren.
Ik zou op de VVD'ers gaan letten als ze geprivatiseerd gaat worden. Wie gaan hun zakken vullen?
Na verzelfstandiging zal het bonusfeest bij de ABN Amro weer doorgaan.

Kees8374 | 21-08-13 | 15:00

Dit wordt net zo een domme beslissing als toen de bank in handen kwam van de staat.
Of zou ING deze bank overnemen wat ze jaren geleden ooit van plan waren, en er een soort Postbank van maken, zou niet gek zijn.

lanexxx | 21-08-13 | 14:57

Kunnen we godverdomme het CJIB niet verkopen aan een buitenlandse investeringsmaatschappij? Het interieur kunnen ze krijgen voor zacht prijsje. En de bureaustoelvulling krijgen ze er gratis bij.

VanBukkem | 21-08-13 | 14:57

@CoffeePatch | 21-08-13 | 14:04
Neu, er zal een gat van 15 a 20 m. achterblijven.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 14:48

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 14:26
En dat wordt dan voorgesteld door Jeroen Dijsselbloem. Een econoom. Dus noch een alfa, noch een beta, maar een gamma.
nl.wikipedia.org/wiki/Gammawetenschapp...

lekkurlinx | 21-08-13 | 14:46

Wie gaat die grapjassen aanklagen vanwege het plegen van een economisch delict?

Andersdenkend | 21-08-13 | 14:43

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:10
Ministers:
Ronald Plasterk, bioloog, dr
Lodewijk Asscher, rechtsgeleerde, mr.dr.
Jet Bussemaker, politieke en sociaal-culturele wetenschappen, dr.
Staatssecretarissen:
Co Verdaas, planologie, dr.
Hoezo geen enkele gepromoveerde minister? Ik tel er 3. Plus een gepromoveerde staatssecretaris.
En dan nog een rijtje drs-en en mrs

lekkurlinx | 21-08-13 | 14:41

Voor de verandering deze keer zowaar eens een goed plan van Jeroen Dijsselbloem.

Hoe langer de Staat wacht met de verkoop van ABN AMRO hoe minder het waard wordt, die conclusie hebben ze nu blijkbaar bij Financien ook getrokken. Een beursgang is echt totaal zinloos, geen belegger zit nu te wachten op aandelen in een NL retailbankje met een veel te grote hypothekenportefeuille (die ook nog voor een gedeelte onder water staat).

Benieuwd of Dijselbloem al een koper gevonden heeft, de koper zal wel uit een land ten Oosten van NL komen vermoed ik zo.

Zie ook de discussie hier:

daskapital.nl/2013/08/goh_gerrit_zalm_...

Outsider-Inside | 21-08-13 | 14:39

helaas hebben we de functie van de centrale bank uitbesteed aan de ECB en kunnen we hier niet meer zelf geld bijdrukken. De ECB doet dat overigens met verve, maar de opbrengsten daarvan vallen nu vooral bij banken en indirect de overheden van zuid-europa. en raad eens wie er via het onvolprezen systeem TARGET2 als geldautomaat optreden? Inderdaad, de Duitsers, de Nederlanders, de Finnen en de Luxemburgers. Wel de lasten, niet de lusten - zie hier het model van de Europese Unie.

gooi en smijtwerker | 21-08-13 | 14:36

ITEACHYOU | 21-08-13 | 14:27 | + 0

Elke euro die gedrukt wordt heeft daarnaast intrinsieke schuld, waardoor het onmogelijk is ooit alles terug te betalen: het huidige systeem is in deze zin onderdrukkend maar ook redelijk onhoudbaar, dat dan weer wel.

Anthèros | 21-08-13 | 14:32

ze kunnen toch gewoon 436 miljard bijdrukken? staatsschuld opgelost. leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
Hieronder de ontwikkeling van de staatsschuld vanaf 2002. Nee hoor, de invoering van de euro is niet funest geweest.........(introductie euro in 2002)

1985 159 632
1990 187 345
1991 197 306
1992 207 659
1993 216 607
1994 218 266
1995 232 232
1996 236 953
1997 233 325
1998 238 189
1999 236 085
2000 224 767
2001 227 096
2002 235 106
2003 248 009
2004 257 604
2005 266 060
2006 255 916
2007 258 982
2008 347 065
2009 347 610
2010 371 028
2011 402 963
2012 436 170

Bron: Wiki

ITEACHYOU | 21-08-13 | 14:27

@lekkurlinx | 21-08-13 | 14:04
En dat irrationele aspect zorgt er nu juist voor dat politici rare dingen doen, als de ABN-AMRO verkopen.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 14:26

zoiets heet een fire sale, een gedwongen verkoop. heel onverstandig zoiets. wat dwingt nederland om de abn amro te verkopen op dit moment? overigens is het geen tafelzilver, hoogstens en stukje pleet. was een bank met een groot gat erin, en er gaat dus een verlies op geleden worden. hoe groot hangt van de economische omstandigheden af. en nog steeds niet, zijn de banken gesplitst, en nog steeds ettert het lekker door. dijselbloem moet tenslotte ook in de directie opgenomen worden.

minimá-armezusvan.. | 21-08-13 | 14:14

Onze rode rakkers staan al jaar en dag bekend als potverteerders. Nu de bezittingen verpatsen aan Goldman voor peanuts en we gaan lekker naar de bliksem. De VOC mentaliteit van dit flut kabinet. Trouwens bij roderakkers hoort tegenwoordig ook de VVD.

wallenberg | 21-08-13 | 14:13

Kocht Wouter die bank nou om die bank te redden of om de bubbel in stand te houden (net als bij SNS)?
Als zo'n bolwerk van oplichterij namelijk failliet gaat moet men de werkelijke waarde aan het licht brengen en die is veel minder dan wat er in de boeken staat.

Willem van Rood | 21-08-13 | 14:13

Toen Wouter de bank kocht, overigens zonder de kamer daarover te informeren wist iedere boerenlul al dat dit slechts opkopen van schulden was, waarover de belastingbetaler de rente zou moeten gaan voldoen. En zie hier. En Wouter is nu graaier bij een ziekenhuis.

En de helft van het volk waar ik mee samen woon in dit land blijft op de PvdA stemmen, dan moeten ze daar zelf ook maar voor bloeden.

Ik betaal in ieder geval geen belasting meer.

trippert | 21-08-13 | 14:08

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:52
Beta's hebben weer vaak het nadeel dat ze de neiging hebben om te rationeel en te geabstraheerd te denken. Alles in algemeen geldende termen en formules willen vangen. Dat is prima in wis- en natuurkunde, maar helaas weigert de dagelijkse maatschappij daaraan te voldoen. Daar speelt irrationaliteit en emotie een vaak een te grote rol.

lekkurlinx | 21-08-13 | 14:04

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:57 |
Denk je dan dat die bank ooit 33 miljard zal opleveren?

CoffeePatch | 21-08-13 | 14:04

En Rijkman zit thuis nog steeds met een harde lulz.

trippert | 21-08-13 | 14:04

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:45
En zie hier de teloorgang van de waarde van opleidingen. Het 'weg met ons'-denken zit diep, bij iedereen. Waarom niet de mentaliteit dat je trots bent op je genoten opleiding, en je de verantwoordelijkheid die daarbij hoort naar je toetrekt?
Nee, liever zeggen we dat we niks meer zijn dan de automonteur. In menselijk opzicht wel waar, maar in maatschappelijk opzicht is dat onzin! Je hebt op kosten van de maatschappij een opleiding genoten, jezelf een voortrekkersrol aanmeten in je vakgebied is iets wat men als tegenprestatie best kan verwachten. Met een titel komen ook verantwoordelijkheden!

manmanman | 21-08-13 | 14:04

@ kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:52 |
Je hebt gelijk.
De prof. in kwestie was ook nog eens een keer "bijzonder" hoogleraar.
Daarmee bezette hij de zware leerstoel "Christelijk-sociaal denken van economie en maatschappij". Veel alpha'er vind je ze niet.

Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 14:02

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:57
Leuk! Ik in 058, ook elektrotechniek, nooit meer iets gedaan mee overigens, ben in de Ergonomie verzeild geraakt...

Jeff Hawke | 21-08-13 | 14:01

miko | 21-08-13 | 13:55 |
Misschien hopen ze stilletjes op een bieding vanuit Koeweit.

psycho_3 | 21-08-13 | 14:01

@miko | 21-08-13 | 13:46
En dat is een hele pijnlijke contatering. Juist politici zouden gevoel voor de maatschappij en alle bewegingen daarin moeten hebben.
nl.wikipedia.org/wiki/Politiek#Etymolo...

lekkurlinx | 21-08-13 | 13:59

Snap iets niet, die 33 miljard is toch middels een lening gefinancierd.
Als ze er nu 13 voor krijgen hebben we dan een lening van 20 aan onze broek hangen, hoe zit dat.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:57

@Jeff Hawke | 21-08-13 | 13:52
Ik ook in 1979 aan de HTS in 070 (Elektrotechniek)

reageerbuis | 21-08-13 | 13:57

@psycho_3 | 21-08-13 | 13:42
Waarschijnlijk zijn ze bang dat er anders helemaal niet geboden word.

miko | 21-08-13 | 13:55

Volgens Dijsselbloem geven we in de begroting van 2014 24 miljard meer uit dat dat er binnenkomt.
En aangezien alles in de praktijk nog negatiever uitpakt dan dat onze regering is elke keer weer probeert wijs te maken zal wel grote paniek zijn in Den Haag.

Willem van Rood | 21-08-13 | 13:53

kneuterzak | 21-08-13 | 13:49
Kun je die aanname bevestigen dan? Met geloven ben ik opgehouden toen dit kabinet er kwam.

psycho_3 | 21-08-13 | 13:53

Vol trots "We gaan geld verdienen. En daar doen we Europese Maffia een groot plezier mee. Wat zijn we toch goed, want al dat geld gaat naar Brussel."

Kamervraag | 21-08-13 | 13:53

Zijn we wel meteen van de crisis af, als dat geld dan tenminste zinnig wordt gebruikt en dat zal wel weer niet.

Treurig varken | 21-08-13 | 13:53

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:45
Ik ben in 1969 "afgestudeerd" aan de HTS. Zoals ik me herinner kreeg je toen de titel ing. pas achter je naam als je een extra toets deed. Precies weet ik het niet meer. Enige jaren later mocht je de titel ing. zondermeer voor je naam plaatsen.
Met je laatste zin ben ik het zeker eens!

Jeff Hawke | 21-08-13 | 13:52

@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 13:49
Daarom hecht ik zoveel waarde aan beta's. Genoemde (parttime!) professor was gepromoveerd in rechtswetenschap. Oftewel neuzelen over regeltjes die we zelf verzonnen hebben.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:52

Wie wil in Godsnaam een lokale bank in een kwakkel land kopen? Dat wordt een teleurstelling. Je krijgt er wel gratis arrogant personeel bij, dat dan wel weer

Zatkniss | 21-08-13 | 13:52

@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 13:49
Pim Fortuijn was ook een Proffessor voordat hij werd geëxecuteerd door SSlinks.

reageerbuis | 21-08-13 | 13:52

@Che_cuevara | 21-08-13 | 13:34
Drs. staat in Nederland voor doctorandus: hij die (nog) doctor moet worden. Iemand dus die afgestudeerd is maar nog moet gaan promoveren (als hij dat wil)
nl.wikipedia.org/wiki/Doctorandus
Volgens die wiki is het in Vlaanderen (anders dan in Nederland) iemand die daadwerkelijkmet zijn promotie bezig is. In Nederland heet dat een promovendus.
nl.wikipedia.org/wiki/Doctorandus#Doct...

lekkurlinx | 21-08-13 | 13:52

Kunnen we onze huidige bestuurders aanklagen? Procederen? Van mij part met z'n allen? Vanwege nalatigheid, jokkebrokken, stelen etc.?

whatsinaname | 21-08-13 | 13:49

@ kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:30 |
De vorige vier kabinetten stonder onder de bezielende leiding van een heuse professor.
Nee... dát was een succes, zullen we maar zeggen.

Kapitein Sjaak Mus | 21-08-13 | 13:49

@ psycho_3 | 21-08-13 | 13:42
Neem van mij maar aan dat er een koper is, en zodra de boel uitgekristaliseerd is, zal er in het weekend wel een verklaring komen.

kneuterzak | 21-08-13 | 13:49

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:30
Een scheikundige in de regering lijkt me ook niet van topklasse. Of het moet gaan over het opblazen van echonomiën. Dat dan weer wel.

reageerbuis | 21-08-13 | 13:48

De miljarden die de VVD en het CDA en de werkgevrs van ons in de jaren 80 heeft geroofd , is nog steeds niet terug gestort zou iemand hier wel ff de rente van bij willen houden.
VIEZE GORE DIEVEN , die Pensioenen zijn van ons je zou zo die klauwen er af willen hakken maar daar voor moet je naar arabie

witchmaster | 21-08-13 | 13:48

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:33
Of ze nu wel of niet gepromoveerd zijn zou niet zoveel uitmaken. Het gaat om kundig bestuur met gevoel voor de maatschappij. Dat kun je niet verwachten van beroepspolitici.

miko | 21-08-13 | 13:46

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:30

Kan me nog heugen dat er ooit een (gepromoveerd) filosoof directielid van de Koninklijke Shell was. Welke studie je doet is niet zo relevant, het gaat om het kunnen denken, het abstraherend vermogen en leiderschap.

Titels zeggen niet zo veel (zie: Diederik Stapel, Roos Vonk c.s.), het blijft mensenwerk. Mensen met gezond verstand en het hart op de juiste plaats uiteraard.

Merkel is overigens gepromoveerd fysica. Dat terzijde.

Reinaert | 21-08-13 | 13:45

@Jeff Hawke | 21-08-13 | 13:26
nl.wikipedia.org/wiki/Ingenieur En zoals u in vorige plemsel heeft kunnen lezen ben ik ver voor 2000 afgestudeerd. Toentertijd aan de HTS en mocht ik de titel ing. achter mijn naam voeren. Maar het is idd maar een titel die mij niets beter maakt dan die automonteur die mijn auto jaarlijks keurt.

reageerbuis | 21-08-13 | 13:45

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:40
Dat is ook het frustrerende.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:43

Even een misschien "domme" vraag, alhoewel die niet bestaan, maar dat terzijde. Is er al een koper dan of meerdere kopers? Zo niet, dan moet je dit niet gaan rondbazuinen natuurlijk, want dan blijft de koopprijs behoorlijk laag.

psycho_3 | 21-08-13 | 13:42

dus die systeembank, die gered is met belastinggeld, want systeembank, kan nu verkocht worden.. aan vb Turkije of Koeweit.. vreemd.
En als die pot snel weer leeg is gaat Mark dan aan onze pensioenen beginnen ?

(c)ZWITSUL | 21-08-13 | 13:41

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:33 | + 2 -
Het is zeker diep triest. Maar ook ik heb 3405934059 jaar te lang over studie gedaan en geen noemenswaardige ervaring in academie of bedrijfsleven, maar zelfs ik heb betere plannen dan deze lui.

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:40

@lekkurlinx | 21-08-13 | 13:35
Speciaal voor u:
www.shanghairanking.com/ARWU2013.html
Utrecht FTW!

Meer serieus, Nederland doet het op universitair niveau (dus niet hogeschool!) best aardig voor zo'n klein land. Waarbij opgetekend moet worden dat onze onderwijs- en onderzoekinvesteringen lager liggen dan door de OESO wordt geadviseerd.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:40

@blinde kip | 21-08-13 | 13:10
Da s ook weer waar.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:39

ik ben overtuigt, bij de overheid werken geen intellectuele mensen

Methylfenidaat | 21-08-13 | 13:39

Wat een kneuzen zijn het ook. Wordt het niet eens tijd om de sleutel van de kluis uit de handen van politci te pakken?

Merkava | 21-08-13 | 13:39

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:35
Van pindakaas weet hij dus alles.
Is ook wel te merken want van al de rest weet hij blijkbaar niks.

Che_cuevara | 21-08-13 | 13:38

paddy | 21-08-13 | 13:34
Zo werd hij anders door Bos wel gekocht. In één weekend, vrijwel volkomen onvoorbereid en zonder overleg met Wellink omdat hij daarmee niet door één deur kon. Maar ja, het was niet met zijn eigen geld, dat scheelt toch weer.

spanarchist | 21-08-13 | 13:38

Wat zullen de ABN directeurtjes blij zijn. Binnenkort kunnen ze zichzelf weer onbeperkt salarisverhogingen en bonussen toedienen, eenmaal uit staatshanden.
Maar natuurlijk is er helemaal geen lobby vooraf gegaan aan dit besluit.

hysteria | 21-08-13 | 13:38

@paddy | 21-08-13 | 13:34
Ho ho, het genie W.Bos kon dat wel, heeft tijdens een nachtelijk overleg die zooi gekocht, had meneer maar 1 dag voor nodig.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:38

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:22
Schijtluis. Een beetje het zekere voor het onzekere nemen. Ik heb er maar 2 en durf het ook.

lekkurlinx | 21-08-13 | 13:38

@Che_cuevara | 21-08-13 | 13:34
Nee, vandaar ook tussen haakjes.
Om het verwarrend te maken, in het Engels kan het wel betekenen dat iemand 2 (of meer) doctor-titels heeft.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:36

De uitverkoop van 0031 is al begonnen in de vorige eeuw toen er een socialist (hitler vereerder)minister van economische zaken werd, die de hele toko in Limburg in de uitverkoop zette. Die na jaren partijvoorzitterschap het machtstokje overdroeg aan een vakbondsmannetje die z'n sporen had verdiend met de FNV uitdrukking (we gôhne plat) voor een tientje meer loon per week in de haven van 010. Dat vakbondsmannetje werd eerst nog eerste man op Financiën waar hij de Nederlandse burger meer vertrouwen gaf in een junk die je met 5 gulden in de hand op pad stuurt om een broodje kaas voor je te kopen dan in de Nederlandse roverheid.

Tsja je kunt nog wel ff doorgaan met onze pvda helden...

Jezus cristenhuis, je zou bijna weer op het cda gaan stemmen ware het niet dat ik mijn stem heb gegeven aan Fleur.

reageerbuis | 21-08-13 | 13:35

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:10
Wageningen staat op de 70e plaats in The World University Rankings en is daarmee na Leiden (64) en Utrecht (67) de derde uni van Nederland. Voor Nederlandse begrippen dus zo beroerd nog niet als je daar je bulletje haalt. Maar voor Nederlandse begrippen dus hè. Het héle universitaire onderwijs stelt hier geen moer voor als de beste uni pas op plaats 64 staat.
www.timeshighereducation.co.uk/world-u...

lekkurlinx | 21-08-13 | 13:35

Onze premier was een personeelsmanager in de pindakaasfabriek.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:35

Blijkbaar let GS en de meeste reaguurders niet goed op. Het is altijd de bedoeling geweest om de bank zsm weer van de hand te doen. Eerst eens kijken wat men er nu voor over heeft, dan kan Dijseltje altijd besluiten om de bank niet te verkopen. Het is niet bepaald een deal die je ff in het cafe op de achterkant van een viltje maakt.

paddy | 21-08-13 | 13:34

Die faillissementsfraude, onroerendgoedfraude, toeslagfraude, zorgfraude, fiscale fraude en het witwassen van criminele winsten in NL dekt toch alles, RUIM... oh... die pakken ze niet aan nee, eerst de bank verkopen dan maar..

Causa Sui | 21-08-13 | 13:34

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:30
Even een vraagje.
Drs is toch niet gepromoveerd?

Che_cuevara | 21-08-13 | 13:34

Godverdegodver.. eerst rustig 8 weken op vakantie gaan en dan gaan paniekvoetballen omdat prinsjesdag wel heel erg dicht bij is. Je verwacht het niet!

Napoleon I | 21-08-13 | 13:33

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:22
Maak er grapjes over, maar het is van de zotte dat we in Nederland het bestuur in handen geven van mensen die:
a) 2 keer zo lang over een studie doen dan gemiddeld
b) geen relevante studie hebben gedaan
c) hun sporen niet in academische wereld of bedrijfsleven hebben verdiend

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:33

@Reinaert | 21-08-13 | 13:19
Mooi verwoord.

Dan hangen we in Nederland de vlag uit omdat meer 'studenten' kiezen voor 'technische studies'.

Kozen we als kiezers maar voor bijvoorbeeld meer (gepromoveerde) beta's in de regering
Belgie: Di Rupo, scheikundige (drs.)
Duitsland: Merkel, scheikundige (dr.)
Engeland: Cameron, econoom (drs.), Oxford
Frankrijk: Hollande, econoom (drs.), HEC Paris

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:30

Onze regering runt haar financiën zoals je alleen kan verwachten van iemand die veel te makkelijk aan veel te veel geld is gekomen: gruwelijk slechte investering na gruwelijk slechte investering. En die dan weer op het meest beroerde moment verkopen, want geld op. Ik ken kleuters met meer visie. Zelfs een junk gaat verstandiger met zijn geld om. Die heeft er tenminste tijdelijk plezier van.

panadol | 21-08-13 | 13:29

Het kan natuurlijk ook dat de vrouw van Die-de-rik wel een heel goede echtscheidingsadvokaat heeft en dat er flink veel cash nodig is.

spanarchist | 21-08-13 | 13:28

in totaal zit er 32 miljard van ons er in , en dat gooien ze maar in de maas.
Ik snap het niet meer en wil het niet meer snappen even als die vervloekte vila-tax die er nog steeds is.
wie herinnert zich top of flop? nou de bovenlaag is de top en wij worden behandeld als flop

witchmaster | 21-08-13 | 13:27

@OpperGek | 21-08-13 | 13:09
5 jaar? Ga er maar vanuit de als iemand de bank wil kopen, deze de overheid laat tekenen de eerste 5 jaar 100% garant te staan.

Methylfenidaat | 21-08-13 | 13:27

@Graaisnaaiert | 21-08-13 | 13:11

De Grieken hebben er - naar verluidt, ik ben geen bankster - dan ook wel een rommeltje van gemaakt. Hoed en rand ken ik niet dus duiding hoef je van mij dan ook niet te verwachten maar een land dat voor miljarden en nog eens miljarden aan de Europese mem hangt: daar heb ik niet al te veel medelijden mee.

Laat onverlet dat Europa eens op z'n eigen centen zou moeten gaan passen.

Reinaert | 21-08-13 | 13:26

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:21
Zoals in Gerard Joling?

steven paul | 21-08-13 | 13:26

moor=moeten

Ommezwaai | 21-08-13 | 13:26

Mag hopen dat er ergens iemand een veto heeft om dit te voorkomen.
Een goed lopende tak verkopen, terwijl je "bedrijf" er niet lekker voorstaat levert vaak een faillissement op. Een bedrijf doet dit vaak om te "cashen" voordat de boel op de fles gaat.
Ik ben hier serieus van geschrokken, dit gaat linksom en rechtsom om een gigantische hoeveelheid Nederlands geld/schuld.

datzouzomaarkunnen | 21-08-13 | 13:26

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:21
Ing staat voor je naam hoor. Toevoegingen als "register" staan er achter. Re, Rah, etc.

Jeff Hawke | 21-08-13 | 13:26

Hiervoor zou Woutertje Bos voor moor boeten en bloeden.
Alleen zijn onze politici onschendbaar.
Iemand in het reguliere (bedrijfs)leven was al opgeborgen in een diepe kerker...

Ommezwaai | 21-08-13 | 13:26

Veel negativiteit hier. Wouter Bos zei zelf dat de overheid winst zou maken op een verkoop van de ABN, en als Bos het zegt dan moet het toch wel waar zijn.

spanarchist | 21-08-13 | 13:25

Maar hoeveel dividend heeft ABN Amro nu al met al uitgekeerd aan de staat in al die jaren? Over 2013 bedroeg het 250 miljoen euro.

CoffeePatch | 21-08-13 | 13:24

Laten we dan ook meteen aan voormalig bestuurder Rijkman Groenink postuum nog een vette bonus uitkeren. Je hoeft in die kringen toch niets gepresteerd te hebben voor het ontvangen van een tantième.

Sunabalk | 21-08-13 | 13:24

@Conan de Rabarber | 21-08-13 | 13:18
Ze hebben voor zoveel dingen het recht niet, toch doen ze het.
Als ze het recht niet hebben, dan nemen ze het wel.

Che_cuevara | 21-08-13 | 13:23

@Reinaert | 21-08-13 | 13:19 | + 1 -
Ik heb 3 zwemdiploma's daarom durf ik in het diepe!

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:22

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:17 | + 0
sterker, actief lid. Leuke discussies aan de keukentafel dus...

zws-vl | 21-08-13 | 13:22

ik ben benieuwd hoeveel miljard aan bonussen naar de raad van bestuur gaan als deze bank wordt verkocht

boy_wulfe | 21-08-13 | 13:22

"... want Rutte zei 2 maanden geleden nog..."
Rutte roept dat wat het op een gegeven moment het beste uitkomt.
De man is volkomen, 100% en totaal onbetrouwbaar!

Moi2 | 21-08-13 | 13:22

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:17 | + 0
sterker, actief lid. Leuke discussies aan de keukentafel dus...

zws-vl | 21-08-13 | 13:22

Dijsselbloem denkt dat je uit de crisis komt door hard genoeg te draaien. Nee, dan wordt de room geen boter, je zakt alleen maar verder weg. Het is immers een moeras.
De prikkel voor vernieuwing moet je niet wegnemen door de symptomen te bestrijden, pak de oorzaak aan.

Boerenbrandtlul | 21-08-13 | 13:22

Kijk. de economie gaat weer aantrekken. en machtige mensen achter de politiek wil abn amro kopen voor een koopje. Dit zijn rothschilds en rockefeller streken. klaar.

The Big Boss 2013 | 21-08-13 | 13:21

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:15
En ing. achter je naam.Daarmee heb je dan het bewijs geleverd dat je nog enigszins praktijk onderwijs hebt genoten.

reageerbuis | 21-08-13 | 13:21

Lijkt erop dat de èchte crisis nog moet komen.

KaiserSoza | 21-08-13 | 13:21

Over een liegende overheid gesproken: ze willen toch dat wij meer gaan mantelzorgen? Nou, dat kan dus jou je woning kosten als je het daadwerkelijk gaat doen: www.hartvannederland.nl/nederland/noor...

rara | 21-08-13 | 13:21

Ik vraag me soms af wat Rutte bezielt.
Je kunt toch maar niet zo premier worden...
Raar en eng.
Maar ja als hij zoveel stemmen trekt...
Ligt het aan het volk!

Mega Mindie 2 | 21-08-13 | 13:20

"De een zegt dit, de ander net het tegendeel"
@Che_cuevara | 21-08-13 | 13:07
Tja, dat gebeurt wel eens met een multi-partijen stelsel zoals het onze. Schijnt iets met "democratie" te maken te hebben of zo. Meestal vooral voor de bühne.

lekkurlinx | 21-08-13 | 13:19

Doe mij maar één bank alstublieft. Heeft u er ook een staatstelecombedrijf bij? Nou vooruit, doe die ook maar. Spoorwegen? Voormalig nutsbedrijf? Nou vooruit, omdat u zo aandringt.

Rest In Privacy | 21-08-13 | 13:19

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:10

Duitsland kent een cultuur die wij niet (meer) kennen: een academische cultuur. Niet te verwarren met de InHolland-achtige academische studies die in de Nederlanden aangeboden worden, maar dat wellicht ten overvloede.

Nederland kent al jaren geen academische cultuur meer, ome Reintje heeft ooit in het kader van z'n afstudeerdingetje een half jaar in Berlijn gezeten om daar onderzoek te doen en dat was een culture shock van de buitencategorie, waar ik gelukkig wel mee om kon gaan wegens voorkennis.

Gepromoveerd ben ik nooit, ik kon me die armoede niet (meer) veroorloven. En da's precies de kern van de zaak: in Nederland heeft men geen hart voor de wetenschap. Ten elders ziet men die dingen gelukkig nog een beetje anders.

Reinaert | 21-08-13 | 13:19

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:15
Ph.D. mag overigens ook.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:19

De enige die daar beter van worden zijn hun nieuwe bilderbergse eigenaren.

Bakult04 | 21-08-13 | 13:18

Ze hebben het recht niet om te verkopen, toch?

Conan de Rabarber | 21-08-13 | 13:18

Vorige week kreeg iedere klant een brief van de ABNAmro dat je conform de nieuwe regels van de AFM een beleggingsovereenkomst moet tekenen. In die overeenkomst heeft de ABNAmro eigenhandig het pandrecht bijgezet. Dat je dus akkoord gaat dat de bank zonder tussenkomst van de rechter je huisraadspulletjes kan verkopen zoals auto, meubels, sieraden enz. Maar dat heeft de AFM weer niet geëist. Je pandrecht afstaan, dan ben je wel zo dom. Want waarom de rechter uitschakelen in een rechtstaat en als je ook een rechtsbijstandverzekering hebt. Daar heb je dan ook niks aan. En met pandrecht heeft de bank ook nog eens voorrang bovenop andere schuldeisers. Kijk, als je geld leent op onderpand van effecten, dan zeg ik ok, dan bank wil zijn risico afdekken en alle gezeik ontwijken. Maar gewoon je spaarcentjes in een belegging, dan hebben ze dat pandrecht toch niet nodig op voorhand? Geenstijl, kunnen jullie hier niet eens induiken en de reaguurders op het juiste been zetten?

Ikbeneenzelfbouwer | 21-08-13 | 13:18

@zws-vl | 21-08-13 | 13:07
Opa stemt ook trouw pvda?

reageerbuis | 21-08-13 | 13:17

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:15
Ik weet het, maar heeft u een alternatief? Het hele onderwijssysteem nu op de schop gooien heeft pas nut voor de ministersploeg in 2045.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:17

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:05 | + 0
Goed, dat ben ik met je eens Kaas.
Desalniettemin zou er toch in een échte democratie(haha, wat een grap) de mogelijkheid toch moeten zijn om de huidige falende roergangers overboord te jonassen?
Ik vraag me af of die er is, of dat we gewoon met ze opgescheept zitten tot het einde van de rit en we nog dieper in de ellende zitten. Na het zuur het zoutzuur.

ScumOfTheSea | 21-08-13 | 13:17

Tafelzilver? Een zakje met plastic lepels zal je bedoelen.
Dat er sprake is om deze bank nu te verkopen geeft aan dat de shit al reeds onderweg is naar de fan. Bukken is al te laat.

Eigenaar_IJsland | 21-08-13 | 13:16

@Graaisnaaiert | 21-08-13 | 13:06
Ik vrees dat je daarmee al te veel vraagt.

Che_cuevara | 21-08-13 | 13:16

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:13 | + 0 -
Dat is ook zo bizar. Door de educatienivelleringswoede moet je dus Prof Dr. Mr. Ir. Drs. zijn om aan te tonen dat je kan nadenken.

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:15

@rara | 21-08-13 | 13:05
Je zou wel eens gelijk kunnen hebben, zie tweet van Geert.

<blockquote class="twitter-tweet"><p>PVV-selectiecommissie kandidaten Tweede Kamer vandaag voor het eerst weer bijeen ivm mogelijk spoedige verkiezingen. PVV is er klaar voor!</p>&mdash; Geert Wilders (@geertwilderspvv) <a href="https://twitter.com/geertwilderspvv/statuses/370105821797310464">August 21, 2013</a></blockquote>
<script async src="//platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

Che_cuevara | 21-08-13 | 13:14

@zws-vl | 21-08-13 | 13:07 | + 0 -
Bij jou ook al? Toen ik laatst aan een tante alles vertelde wat onze regering qua corruptie allemaal uitspookt en vernaggeld dmv Geenstijl berichtgevingen die ik (met wat mooier makend beeld natuurlijk) ging voorlezen, zat ze ook met haar handen in het haar.

Blijkbaar was het filmpje van Tom Staal en de EU beerput wél door de hele familie heen gegaan vanwege bepaalde media die er ook over rapporteerden. Er zijn nu wel al veel in de fam die vragen stellen of de EU wel zo goed is.

Vervolgens lazen ze weer ergens, of hoorden ze weer van vrienden dat Geenstijl een radicale rechtse site voor pubers (of iets in die richting) was en stellen ze nu ook vragen bij de kwaliteit van Geenstijl... *zucht*.

LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 13:14

@reageerbuis | 21-08-13 | 13:12
Precies, daarom zou afstuderen alleen al niet meer voldoende zijn. Promoveren, dan heb je tenminste nog iets van peer review.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:13

Tuurlijk, want we moeten ons aan de norm van 3% houden volgens de EU.
Schijtziek word ik ervan maar de rekening komt nog wel en ik weet op wie ik ga stemmen. Alles beter dan wat er nu zit en als ik die Rutte nog een keer zie met die glimlach op zijn kop en leugens verteld ben ik in staat hem op zijn bek te slaan.

joyriders | 21-08-13 | 13:13

Goed, ik ga even onderbuikend analyseren. En dan ga ik er van uit dat deze beslissing vanuit financiële motieven is genomen

Nederland heeft een te groot begrotingstekort en moet en zal voldoen aan haar gemaakte afspraak met de EU. Deze zelf opgelegde dwang zorgt er voor dat er of meer geld moet binnenstromen of meer geld moet uitstromen.

Aangezien de staat merkt dat lasten verzwaren niet werkt zijn ze bereid om het tafelzilver te verkopen om het gat te vullen. Tafelzilver dat een prima jaarlijks dividend uitkeert en volledig onder de marktprijs verkocht zal worden. Korte termijn denken.
In principe is de kapitaalmarkt gunstig gestemd, de rente is historisch laag. Het is niet dat een acuut liquiditeitsprobleem hebben.
Het blijft dus draaien om de afspraak met Brussel. De zelfopgelegde duimschroef.

Maar de overheid kijkt alleen hoe ze het begrotingstekort via de inkomstenkant kunnen oplossen en nooit via de uitgaven kant. De overheid geeft te veel uit en hier zijn ze natuurlijk ontzettend blind voor, snap ik ook wel. Maar hoe krijgen we dit nou eens in de botte harses van die lui? Je verkoopt je tafelzilver omdat je te beroerd bent je abonnement van HP de Tijd op te zeggen. (sorry, inside joke met enkele lurkers).

En dan gaan we er vanuit dat het alleen maar financieel gemotiveerd is.

Onze bestuurders zijn ziek, eerlijk waar, zijn gewoon ziek in hun hoofd. Deze diagnose vanuit de onderbuik blijkt helaas waar te zijn. Jammer.

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:13

@Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:06 | + 0 -
In 20 jaar tijd maak ik van die 10 miljard meer dan 20 mld. Dus een betere keuze.

pomtiedom | 21-08-13 | 13:13

Van DijsselBOOM naar DijsselBLUT.
AAA rating zal ook wel ter discussie staan. (@russian_market: Market chatter on Dutch downgrade by Moody's) NL staatsbezit liquideren om dat lot uit te stellen?

seven | 21-08-13 | 13:13

@Graaisnaaiert | 21-08-13 | 13:06
Hè jasses, Sinas?!

lekkurlinx | 21-08-13 | 13:12

Vroegâr, in de jaren 70 van de vorige eeuw, had je meer kennis van de economie met je LEAO-diploma dan menig afgestudeerden met een graad in de economie in deze eeuw.

reageerbuis | 21-08-13 | 13:12

@ Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:06

Zo heel gek is dat nog niet, als je rekening houdt met inflatie over 20 jaar en mogelijk rendement op die 10 miljard in een keer, zal het waarschijnlijk zelfs voordeliger zijn.

Thies | 21-08-13 | 13:12

Als de bank nu wordt verkocht of binnen een paar jaar dan moet er een hoop worden afgeschreven. Afgeschreven ten laste van de belastingbetaler.
Nu we toch aan het afschrijven zijn, kan de regering meteen toegeven dat de leningen aan Griekenland ook kunnen worden afgeschreven (ten koste van de belastingbetaler).

ProAsfalt | 21-08-13 | 13:12

@panacee | 21-08-13 | 13:09
Iemand die nooit TV kijkt zal zich afvragen waarom er tegenwoordig voor 23:00 al hardcore porn wordt uitgezonden.

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:12

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:03

"... De logica ontbreekt..."

Volgens mij had het pas nieuws geweest, wanneer dit kutkabinet eindelijk eens met een logisch besluit op tafel was gekomen.

Dit past perfect in de hele reeks van ingrepen, die allemaal, unaniem, op korte-termijn politiek gestoeld zijn. Dat we eraan kapot gaan deert ze niet, ze hebben weer vijf minuten iets meer geld in kas dan gister.

ZKH EénOog | 21-08-13 | 13:11

@Reinaert | 21-08-13 | 13:08:
.
Nee, maar dat wordt momenteel wel van de Grieken verwacht... Die RTL-Unilever econoom schoot daar gisteren nog even over uit zijn slof.
Anarchisme begint zo ondertussen een redelijk aantrekkelijk alternatief te worden ( nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, eigenlijk ).

Graaisnaaiert | 21-08-13 | 13:11

De politiek is de controle kwijt over de Nederlandse economie, geen enkele maatregel helpt (of maakt de situatie zelfs slechter). De PVVD heeft de oplossing niet, ik ook niet en Wilders heb ik helaas ook geen vertrouwen in

Tonnetje | 21-08-13 | 13:11

Gerrit Zalm zal wel godsgruwelijk stinkend rijk worden bij verkoop.. kan dat even gewobt worden ?

(c)ZWITSUL | 21-08-13 | 13:11

@Reinaert | 21-08-13 | 13:08
Ik voel me een vervelio zo, maar waarom zijn in Duitsland, waar het economisch nu voor de wind gaat, bijna alle ministers gepromoveerd en in Nederland geen een?
www.rijksoverheid.nl/regering/bewindsp...
(en nee, een Ir.-titel van de voormalig landbouwhogeschool is net zoveel waard als een wetenschappelijk artikel van Diederik Stapel).

kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:10

@Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:06
Tenzij de inflatie behoorlijk oploopt. Wat weten ze in Den Haag?

blinde kip | 21-08-13 | 13:10

Als die bankverkoop nu zo'n 16,7 miljard europese roepi oplevert kan Rutte in ieder geval weer een verkiezingsbelofte inlossen...

Coolchwip | 21-08-13 | 13:10

@rara | 21-08-13 | 13:05
Ik ga er dus van uit dat de VVD straks roept dat de verkoop een slecht idee is. Wat het ook is, maar dit terzijde.

rara | 21-08-13 | 13:09

@zws-vl: "... en ook mensen die alleen NOS journaal kijken en NRC/Volkskrant lezen, doorkrijgen wat er allemaal gebeurt in Nederland."
.
Dat gaat niet gebeuren, helaas. Heeft u toevallig gisteren 1 Vandaag gezien waarin Egyptenaren werden geinterviewd die blij waren dat de demonstraties van de MB weg waren. Met spijt en ongeloof weet de NOScorrespondent dat aan de TVpropaganda van de interim-regering...
Zo rolt het balletje in Den Haag en Hilversum ( en Brussel ), en dat zal nooit veranderen, helaas.

Graaisnaaiert | 21-08-13 | 13:09

Die gasten van Hardcore Pawn hebben vast nog wel ergens 200 dollar liggen.

panacee | 21-08-13 | 13:09

@kapotte_stofzuiger | 21-08-13 | 13:05
Maak toch ook niet van die grapjes. Men leest in Den Haag mee bij gebrek aan inspiratie.

blinde kip | 21-08-13 | 13:09

En dan ga je zo'n bank verkopen als staat zijnde, en binnen no time krijg je daar weer een hoop geprivatiseerde ellende voor terug. Bankiers die met je geld gokken, zichzelf dikke bonussen uitkeren etc etc. En binnen een jaartje of 5 staan ze weer met hun handje omhoog want dan zitten ze weer in de shit. Mooi man! History repeats itself.

OpperGek | 21-08-13 | 13:09

In crisistijd een (semi-)staatsbank aan de man willen brengen.

Hoeveel economisch intellect bezit je dan als Dijsselblumenthalovich zijnde?

*Geen*.

Reinaert | 21-08-13 | 13:08

Gaat lekker daar in den Haag.
De een zegt dit, de ander net het tegendeel.
Communiceren ze wel eens in den Haag?
Maar met verlies verkopen, dat verwonderd mij dan weer niet. Gewoon korte termijn visie en dat is dan weer normaal in den Haag.

Kortom, het zijn een stelletje incompetente betweters die ons land regeren.

Che_cuevara | 21-08-13 | 13:07

Ik ben benieuwd vanaf welk punt het niet meer weg te lachen valt en ook mensen die alleen NOS journaal kijken en NRC/Volkskrant lezen, doorkrijgen wat er allemaal gebeurt in Nederland. Mijn schoonvader is zo iemand die denkt dat hij goed geinformeerd is. Hij staat altijd met z'n oren te klapperen als ik een bloemlezing geef uit een weekje Geenstijl berichtgeving.

zws-vl | 21-08-13 | 13:07

Oud psychologisch dilemma.
Wat heb je liever 20 jaar 1 mailjard of in 1 keer 10 miljard.
10 miljard, nu in m n handje roept vervolgens 90 % v/d ondervraagden.

Uw Verzekeringsadvis | 21-08-13 | 13:06

@Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:03
In geval van lijken in de kast mag zelfs na verkoop de belastingbetaler nog bijspringen. Let maar op.

blinde kip | 21-08-13 | 13:06

Kunnen we niet beter dit kabinet verkopen? Vooropgesteld dat we er nog 2 kratjes Sinas en een zak pepernoten voor kunnen vangen?

Graaisnaaiert | 21-08-13 | 13:06

@ScumOfTheSea | 21-08-13 | 13:05 | + 0 -
Het kabinet laten vallen zet geen zoden aan de dijk, de kaarten moeten geschud worden, voornamelijk in de regenteske hoge ambtenarij.

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:05

Ik begrijp niet dat Griekenland nog steeds geld blijft krijgen. Hoeveel euro aan staatsobligaties ligt daar wel niet?

Balzakius | 21-08-13 | 13:05

"Griekenland heeft een derde bail-out nodig, de belastinginkomsten vallen zwaar tegen, de economie zit nog steeds in het slop en de werkloosheid knalt harder door het dak"

Je vergeet een paar dingen VanLeeuwen: Riante salarissen moeten behouden blijven, semi-overheids bedrijven moeten de bonussen blijven behouden, banken moeten gesponsord en gefinancierd blijven.

Om maar wat te noemen.

Maar juist DIE problemen oplossen kunnen ze niet bedenken, of ze bedenken er een smoes voor.

LangeTijdGeleden | 21-08-13 | 13:05

PvdA en VVD zijn nu bezig om de eventuele struikelblokken bij de begroting in kaart te brengen, en dit is er een. Want dit kabinet moet wel vallen op een lekker serieus en zwaar onderwerp, ze willen niet weer de schande van een crisis vanwege het reiskostenforfait of zoiets onbenulligs.

rara | 21-08-13 | 13:05

Toestanden als net voor rond de val van de Sovjet Unie. Verwacht over een aantal parlementaire enquêtes over waarom er te weinig te gevraagd was voor de verkoop. Of de roep erom want uiteraard zal men in Den Haag beweren, aangestuurd door Zalm en co., dat het allemaal geld zal opleveren op lange termijn.

blinde kip | 21-08-13 | 13:05

Dit lijkt toch steeds meer op de systematische uitholling van Nederlands eens zo welvarende economie.
Hoe laat je als burger nou eigenlijk het kabinet vallen?
Dit is een serieuze vraag. Als daar petitie-mogelijkheden voor zijn zou ik zoiets graag willen opstarten.

ScumOfTheSea | 21-08-13 | 13:05

Wat natuurlijk ook kan is dat ik de denk capaciteit van onze bestuurders veels te hoog inschat, ze kunnen natuurlijk ook ontzettend dom zijn.

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:05

Ik doe mijn bod in guldens.

waddapatja | 21-08-13 | 13:04

Wat is de reden van de paniek? Acute geldnood? verborgen lijk in de kast die er uit wil? Politiek dwang vanuit Brussel?

De logica ontbreekt en het valt niet voor de burger te rijmen deze domme beslissing. Dit komt omdat wij blijkbaar niet alle informatie hebben zodat wij de logica niet kunnen reconstrueren. Dit is hoe de "Trias Parasitica" werkt. Iets of iemand wordt er beter van, maar wij zien het niet en mogen het niet zien.

Steeds maar weer.

Kaas de Vies | 21-08-13 | 13:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken