Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Westland heeft oplossing tegen spookmigranten

plukkiealwestland.jpgWestlanders, dat zijn dus misschien wel de beste Nederlanders die we hebben. En met misschien bedoelen we waarschijnlijk. Laten het er op houden dat Westlanders de beste Nederlanders zijn, gewoon voor de discussie. Westlanders zijn namelijk innovatiever dan heel Silicon Valley bij elkaar, alleen paprika's en tomaten zijn wat minder sexy dan apps en software. En Westlanders creëren niet alleen bergen voedsel, maar ook tonnen aan werkgelegenheid. Wie wil, kan in het Westland altijd aan de slag in de tuinbouw. Nadeel: het trekt enorm veel spookmigranten aan. Migranten die in Nederland werken, langer dan vier maanden aanwezig zijn, maar zich niet inschrijven in het GBA. Met alle nadelen van dien. Westlanders bedachten een oplossing. Werkgevers moeten de immigranten in hun bedrijf inschrijven in het GBA, wat kan op speciale inschrijfavonden. De toeristenbelasting die ze anders moeten afdragen, werkt als pressiemiddel. Slim gedaan, Westlanders. Slim gedaan. Jullie heersen, wederom. Een welluidend MOOOOHHH en PLUKKIE AL voor jullie. We bieren wel een keer bij de Mirell, Bij5, De Witte of Plein1959 om jullie te bedanken. Sommigen zullen zich afvragen waarom er überhaupt migranten nodig zijn als arbeiders in de tuinbouw terwijl we bulken van de werklozen, maar dat komt vooral omdat die werklozen zich te goed voelen voor een baan in een glazen kas. Maar echt, wie wil, kan zo aan de slag. En geen valse concurrentie van spookmigranten, want daar hebben ze al een oplossing voor bedacht. WESTLAND HEERST!

Reaguursels

Inloggen

@ gebrokenvleugel

Die Oost- Europeanen zijn hier gekomen, omdat Nederlanders beter werk konden/wilde doen. Nu gaat het minder en zullen er ongetwijfeld Nederlanders zijn die in de kas willen werken, maar hebben ook de bedrijven het lastig.

Paprikaprijzen zijn de afgelopen 6 jaar belabberd geweest. Wat belabberd inhoud? 10 tot 15 cent per kilo onder de kostprijs is zachtjes uitgedrukt. Per vierkante meter word ongeveer (verschilt per kleur) 29,5 kilo geoogst. Het komt dus minimaal neer op 3 euro per meter (van de kas-oppervlakte (schuur, kantine, kantoor etc. niet meegerekend) komt dat neer op 3.000 euro. En nogmaals, die 10 a 15 cent is minimaal en zeker in het EHEC jaar is teveel product naar de stort gegaan, omdat niemand het meer wilde..

Tomaten hebben de laatste jaren nog redelijk goed gedraaid, maar dit jaar is dat (tot nu) helemaal ingestort. Er word nu nauwelijks iets voor tomaten betaalt aan de telers; daar kunnen ze niet van telen.

Zelf ben ik een tuinderszoon. Ik loop lang genoeg mee om hier juiste informatie over te kunnen geven. Sommige mensen doen alsof tuinders bakken met geld hebben, maar waarom staan steeds meer tuindersbedrijven dan te koop? (en geloof me, er komen de komende maanden nog meer bedrijven de markt op, dus voor degene die het hier allemaal betere weten; sla je slag en tik er eentje op de kop als je het zo goed weet).

Als tuinders niet uitgemolken worden dan komen er steeds meer plaatsen vrij voor gemotiveerde Nederlanders die van aanpakken weten, maar waarschijnlijk loopt dat samen met het herstel van de gehele Nederlandse economie. En dan willen diezelfde gemotiveerde Nederlanders die van aanpakken weten waarschijnlijk weer liever elders aan de slag (en geef ze eens ongelijk, want iedereen streeft het beste voor zichzelf na).

Nederland 2.0 | 21-08-13 | 22:00

als westlander zie ik hier zoveel misvattingen dat ik niet eens ga proberen het uit te leggen.

te veel lui brengen hun ideeën als of het feiten zijn

be-neb | 21-08-13 | 17:45

t' westland hellemaal goud!! ♡

valery1234 | 21-08-13 | 10:15

Dat geroeptoeter dat Nederlanders niet in de kassen willen werken is enorme ONZIN! Ik weet via een kennis die bij een groot uitzendbureau werkt dat er genoeg Nederlanders binnenkomen voor een baantje in de groente(verwerk)sector en met alle liefde dit werk willen doen, maar door 'gebrek aan ervaring' worden weggestuurd. De werkelijkheid laat zich raden: alleen de goedkope oostblokkers worden hier ingezet.
Bij een ander groot bedrijf in NH zijn op één dag ALLE Nederlanders vervangen door Polen en dát is de harde realiteit.
Sylvan | 20-08-13 | 12:09 | + 17

Raak Sylvan, zo gaat dat in de praktijk, ruim 5 jaar geleden maakte ik hetzelfde mee als buschauffeur voor Connexion via Randstad, miljoen kilometer ervaring alle rijbewijzen maar moest ervaren buschauffeur zijn, terwijl er in de advertentie stond er een inwerktraject werd aangeboden.
Wat speelde er toen? vanuit Duitsland betrok men buschauffeurs, passagiers begonnen te klagen over de taalbarrieres en vakbonden boos zij toonden aan dat de kaartenbakken bij UWV uitpuilden met geschikte nmensen.
Duitse chauffeurs waren veel goedkoper, er is geen minimumloon in Duitsland, puur winstbejag en laat de Nederlandse arbeidsmarkt maar verrotten.
Ik voorzie grote problemen in Nederland als dit zo doorgaat.

gebrokenvleugel | 20-08-13 | 21:57

Seizoensarbeid? Dat deed je als kind of puber en werkte je om met het zelfverdiende iets te bemachtigen wat je van je ouders niet kreeg.
Maar dat mag niet meer. Kapotgeregeld.

DoctahDie | 20-08-13 | 21:54

@Petrus de Rewa | 20-08-13 | 12:29
Wat dacht u van de regio Emmen, Nieuw-Amsterdam en Klazienaveen?

leaupveaugel | 20-08-13 | 20:37

Ik dacht aanvankelijk ik laat me de bek niet opentrekken door wederom zo'n kantoormof die exact hetzelfde doet als veel werklozen waar hij zo op afgeeft: de hele dag achter de computer hangen. Idem voor al die semi-criminele organisaties die zichzelf 'respectabele uitzendbureaus' wanen.

Ik heb toen de nood aan de man was een stuk of vijf van die 'personeelsdienst'-rukkers gespecialiseerd in glastuinbouw aan de lijn gehad, gezegd dat ik per direct full-time beschikbaar was. Dit was vóór de zomer, een erg drukke periode in de kas - en bovendien heb ik ervaring in de tuinbouw. Géén van die masturbanten kon mij aan werk helpen. Eén vertelde mij zelfs recht in mijn bek met zoveel woorden dat ik met Polen toch niet kon concurreren.

Die geldstropers zullen de EU dankbaar zijn, maar zíj zijn natuurlijk de werkelijke werkloze losers, die zélf te beroerd zijn aan het werk te gaan in de kas maar er wel op verneukeratieve wijze de centen van afromen. En inderdaad het sprookje in stand houden dat Nederlanders te lui zijn om het werk te doen.

Dankzij dit soort honden - want dat zijn het - zit ik nu op een uitkering. En laat mij goddomme niet zeggen dat ik te beroerd ben om te werken.

Auweyida | 20-08-13 | 19:36

@gebrokenvleugel | 20-08-13 | 17:47
ga dan zelf een bedrijf starten wat rendabel is. Tuinder zijn is je 24/7 inzetten voor de zaak, waarbij je inderdaad flink winst kan maken, maar ook dik kan verliezen. Niet meer dan terecht dat er dus soms veel verdiend wordt.
Hard werken mag beloont worden, zou wel erg dom zijn als Geert deze beroepsgroep aanpakt.

arie181818 | 20-08-13 | 18:58

Door inschrijving bouwen ze ook AOW-rechten op.

domheid regeert | 20-08-13 | 18:32

Ik heb nog steeds geen aanbieding voor kassen werk, ook Johnny zwijgt in alle talen.
Broodje aap verhaal weer, werklozen bashen en opzetten tegen Oost-Europa slaven,onderwijl gaat de Westland tuinder met de dikke poet strijken, gelukkig is Geert er nog ze zullen het weten komend voorjaar.

gebrokenvleugel | 20-08-13 | 17:47

Hoorde vanmorgen na weer hard gewerkt te hebben in ploegendiensten(al schijn ik als autochtoon dat niet te willen) 1 of andere geitenwollen ondenzoekssok vertellen dat wij dankzij deze fijne mensen een tomaatje exporteren,je vraagt je af hoe ze dat vroeger deden in het Westland?!

Djenghiz_ken_net | 20-08-13 | 17:04

Catch 22. De nederlandse allochtone werklozen zouden wel gek zijn vrijwillig hun door de belastingbetaler betaalde en met ritselen allerhande aangevulde luilekkere leventje op te geven voor een baan in de serres godbetert. Ze gaan verplichten dan maar? Wie heeft daar baat bij? Ze zijn totaal onbetrouwbaar en hebben ze geen enkele arbeidsethos. Gaan snoeien in hun uitkeringen dan maar? Dan creëer je een criminaliteit van die mate dat geen enkele rechtgeaarde burger zich nog op straat kan begeven. Tenzij op gevaar voor zijn leven, natuurlijk.

Tricephalus | 20-08-13 | 17:02

Oh ja, Westlanders. Die het ene na het andere malafide oostblok-import uitzendbureau uit de grond stampen. Die persoonlijk met gehuurde busjes mensen uit oostblokkië halen en ze met 20 samen in een tweekamerflatje stampen en ze 12 uur per dag 6 dagen per week laten werken voor 3 euro per uur zonder sociale premies of verzekeringen af te dragen. Westlanders heerschen ja. Met harde hand. VOC-mentaliteit, maar dan wel die van de klassieke slavenhandelaar. En nu net doen alsof ze roomser zijn dan de paus, want "kijk ons eens een probleem aanpakken wat we zelf hebben veroorzaakt". Want deze actie heeft helemaal niets te maken met een combinatie van symboolpolitiek en uitschakelen van concurrentie. Maar daar weet Quid natuurlijk niets vanaf, want die heeft nog nooit in het Westland gewoond. Oh, wacht...

Mr Dixit | 20-08-13 | 16:12

"Sommigen zullen zich afvragen waarom er überhaupt migranten nodig zijn als arbeiders in de tuinbouw terwijl we bulken van de werklozen, maar dat komt vooral omdat die werklozen zich te goed voelen voor een baan in een glazen kas."

Ronduit bullshit. Als je als werkloze zelf gaat solliciteren bij een plukkerij, wordt je gewoonweg niet aangenomen, omdat er zelfs in de vacatures al om scholieren gevraagd wordt. Discriminatie op basis van leeftijd en/of geslacht door werkgevers wordt tegenwoordig niet meer onder stoelen of banken gestoken.

Bulloch | 20-08-13 | 15:52

@ChefDaan | 20-08-13 | 13:16
En wat is nu het punt wat u in 2 tegels probeert te maken?
Ik snap/begrijp je gebrabbel niet, probeer het eens zonder speen?

toetanchamon | 20-08-13 | 14:54

@Quid

MOHH Quid! Voor deze ene keer hebbie gelijk.

Finnenhaaiensoep | 20-08-13 | 14:52

Kameroudste | 20-08-13 | 13:57
Dezelfde geluiden komen ook van hoog opgeleide. ICT medewerkers in de banken sector bijvoorbeeld, die worden ook steeds meer verdrukt. Maar slaap rustig verder.

Sexpresso | 20-08-13 | 14:20

Al die buitenlanders die in de GBAs geregistreerd worden mogen in maart natuurlijk ook stemmen bij de gemeenteraadsverkiezingen, gezellig!

Giskard Reventlov | 20-08-13 | 14:15

Vervelend om dan te lezen dat de Nederlandse werkloze zich "te goed" voelt voor dit werk.
Ik voel me veel te goed om thuis te zitten!

huubster | 20-08-13 | 14:01

Hoooo wacht! Ik zit ff zonder werk en wil gráág aan de slag in het Westland! Naar aanleiding van de beroerde opkomst bij het kassenproject heb ik mij destijds metéén gemeld bij wethouder Marco Florijn.

Wat blijkt? De interesse in de werklozen wordt bij de bedrijven vooral opgewekt omdat de eerste salarissen voor het grootste deel door de uitkeringsinstantie wordt betaald als herintegtatiemaatregel.

Omdat ik als voormalig zelfstandige geen uitkering ontvang kom ik niet in aanmerking voor dit project.

Hoewel ik als hogeropgeleide zéér bereid ben de handen in de kassen uit de mouwen te steken kan ik dit -met dank aan de gemeente- vergeten omdat de kweker voor mij geen gemeentelijke vergoeding ontvangt.

Bedankt Florijn!

huubster | 20-08-13 | 13:57

Ik voel mij niet alleen te goed voor een 'baan' in een glazen kas, ik BEN ook (veel!) te goed voor zo'n 'baan'. Prima als dat door de laagbegaafde tokkies (m/v) uit welke windstreek dan ook, onderling lekker uitgeknokt wordt. Dat houdt ze bezig, en dan hebben ze geen tijd om met hun onderontwikkelde graaiklauwen zonder toestemming aan andermans spullen te zitten.

Anders gezegd: als jouw baan afgepikt kan worden door een permanent zwaar benevelde, onderontwikkelde strontdorp-Bulgaar die geen woord Nederlands spreekt en niet eens weet in welk deel van de wereld hij zich bevindt, dan moet JIJ je maar eens af gaan vragen of JIJ godverdegodverdómme niet eens wat beter je best had moeten doen op school. LUL!

Kameroudste | 20-08-13 | 13:57

@Sylvan | 20-08-13 | 12:14
mooi he, schaakmat door eigen regelgeving.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-13 | 13:40

Uh, nee Kwit, voor de meeste mensen is het totaal niet haalbaar om uit Rotterdam met danwel veel te duur OV, danwel veel te dure brandstof, naar het Westland to forensen, te concurreren met gasten die veel goedkoper werken, en ook nog genoeg over te houden om van te leven.

Piet van het Padje | 20-08-13 | 13:26

@toetanchamon | 20-08-13 | 12:46
Ja, goed hè. Jij hebt nog steeds niets beijgeleerd sinds 08-05-2010

ChefDaan | 20-08-13 | 13:16

".. omdat die (autochtone NL'se) werklozen zich te goed voelen voor een baan in een glazen kas. Maar echt, wie wil, kan zo aan de slag. .."

Onzin.
Dit is wat ze zeggen. Maar .. is het ook waar? Niemand weet dat. Want: is nog nooit onderzocht. Juist dat zou wel eens mogen gebeuren. Bijvoorbeeld door een team van NL'se pseudo-sollicitanten op te stellen, en die te laten solliciteren.

gaffelbaard | 20-08-13 | 13:01 | + 0 -

Vraag het personeel van grote uitzendbureaus maar, die weten precies hoe het zit.

Sylvan | 20-08-13 | 13:03

".. omdat die (autochtone NL'se) werklozen zich te goed voelen voor een baan in een glazen kas. Maar echt, wie wil, kan zo aan de slag. .."

Onzin.
Dit is wat ze zeggen. Maar .. is het ook waar? Niemand weet dat. Want: is nog nooit onderzocht. Juist dat zou wel eens mogen gebeuren. Bijvoorbeeld door een team van NL'se pseudo-sollicitanten op te stellen, en die te laten solliciteren.

gaffelbaard | 20-08-13 | 13:01

@ChefDaan | 20-08-13 | 12:14
Een Zwitsal met inschattingsvermogen. ROFLOL

toetanchamon | 20-08-13 | 12:46

gebrokenvleugel | 20-08-13 | 12:30

Je hebt precies die mentaliteit waarom een tuinder eerder voor een Pool dan een Nederlander zal kiezen, ook al werken ze voor hetzelfde loon en leveren ze dezelfde prestatie. Denk daar maar eens over na.

von Schwaffelhofen | 20-08-13 | 12:45

Johnny waar blijft het adres waar ik aan het werk kan?

gebrokenvleugel | 20-08-13 | 12:30

Het Westland zou een filiaal in het oosten moeten opzetten. Meer zon, minder gas nodig.

Petrus de Rewa | 20-08-13 | 12:29

toetanchamon | 20-08-13 | 11:15 | + -1 -
Je bent zeker een beetje blijven hangen in de Hype van 100 jaar geleden in Duitsland. De Nederlandse tomaten zijn weer de beste ter wereld. Maar ja, ik schat jou zo in dat je alleen maar tomatenketchup eet, en ja, van het huismerk Lidl en Aldi is niet te vreten.

By the way, buiten het genoemde aantal brierhuizen in het topic zit in Wateringen nog de Scrumpy.

ChefDaan | 20-08-13 | 12:14

Asscher gisteren : we moeten de grenzen dichtgooien maar daar moeten alle 28 EU landen het over eens zijn, 3 x raaien welke landen hier niet mee akkoord gaan, kansloos.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-13 | 12:09 | + 0 -

In de wurggreep van de EU, daar komen we nooit meer uit en die club zorgt wel dat hun voortbestaan niet in gevaar komt. Brussel; daar willen alle Europese politici eindigen...

Sylvan | 20-08-13 | 12:14

Sylvan | 20-08-13 | 12:09 |
AH DC, ook al.

ITEACHYOU | 20-08-13 | 12:10

Dat geroeptoeter dat Nederlanders niet in de kassen willen werken is enorme ONZIN! Ik weet via een kennis die bij een groot uitzendbureau werkt dat er genoeg Nederlanders binnenkomen voor een baantje in de groente(verwerk)sector en met alle liefde dit werk willen doen, maar door 'gebrek aan ervaring' worden weggestuurd. De werkelijkheid laat zich raden: alleen de goedkope oostblokkers worden hier ingezet.
Bij een ander groot bedrijf in NH zijn op één dag ALLE Nederlanders vervangen door Polen en dát is de harde realiteit.

Sylvan | 20-08-13 | 12:09

Asscher gisteren : we moeten de grenzen dichtgooien maar daar moeten alle 28 EU landen het over eens zijn, 3 x raaien welke landen hier niet mee akkoord gaan, kansloos.

Uw Verzekeringsadvis | 20-08-13 | 12:09

Parel van het Zuiden | 20-08-13 | 12:01
Zelfs die zijn te duur vergeleken met...... Helaas denkt een boer eerst aan zijn eigen portemonnee (logisch) en dan pas aan het landsbelang. Het is dus noodzaak dat er dwingende regelgeving komt. Er is met GROTE SPOED nieuwe wetgeving nodig. ZZP ers gaan ook naar de kloten door bijvoorbeeld goedkopere Polen.

ITEACHYOU | 20-08-13 | 12:09

helemaal goud!

LiamP | 20-08-13 | 12:09

Inschrijven in GBA = groei. Dat is wat onze overheid zo graag wilt.

Sjaak Faal | 20-08-13 | 12:07

Euh Quid, hoe zit dat met die HokHuizen, je kent ze als goed hoernalist (KUCH) vast wel, van die kleine drie kamer flatjes waar je met een beetje proppen makkelijk 9 polen in kwijt kunt, die een X-aantal maanden werken, dan de uitkering pakken (En terug gaan, met behoud van postadres) en zo plaatsmaken voor een groep nieuwe, die de post doorstuurt/afhandeld. Het zijn helaas de westlanders die verkondigen geen werk te hebben, tuurlijk staan ze in de rij als er een subsidie inzit om werklozen tegen minimale kosten af te nemen.
Dat gebeurde eerst met marokkanen, nu dat die ook wat meer zijn gaan eisen en niet meer slaafs volgen, zijn die massaal vervangen door moe-landers.
O, ze komen op zondag avond aan in busjes met een man of zes.

Sexpresso | 20-08-13 | 12:02

En wanneer gaan we uitkeringen korten van diegenen die zich te goed voor het werk in kas voelen?
.
En dan bedoel ik dus niet ww-ers die tussen banen zitten, maar mensen die structureel bijstand ontvangen.
.
Volgens mij worden dan niet alleen de tomaten uit Marokko door Marokkanen geplukt. De Hollandse bijstanders kunnen dan het Hollandse aan Hollandse tomaten toevoegen.
.
Eenmaal in de kas zal de overige overlast van Marokkanen en tokkies ook dalen, want druk, druk, druk.
.
Morgen doen. Miljoenen worden dagelijkse bespaard en die hoeven dan weer niet te worden afgenomen van de werkende en ondernemende Nederlanders.

Parel van het Zuiden | 20-08-13 | 12:01

Bel de ghostbusters gewoon !
Spookmigrant of gewoon een spook ze weten de situatie altijd weer spookvrij te maken

AugustusGermanicus | 20-08-13 | 12:01

"maar dat komt vooral omdat die werklozen zich te goed voelen voor een baan in een glazen kas."

Nou beste Quid, wat dacht u van uzelf?

ProAsfalt | 20-08-13 | 11:59

En met een taalachterstand mogen de kids straks op 2,5 jarige leeftijd gratis naar de voorschool. Door u betaalt, vanzelfsprekend. En dan in de zomer 6 weken naar oma in Sofia...

Mammeloe | 20-08-13 | 11:57

Weet je wat zo triest is? Dit had men jaren geleden al zien aankomen. De politiek doet het er om. Het Westen wordt armer en het Oosten rijker. Er komt vanzelf een punt dat alles weer gelijk is, maar hoeveel jaren kan dat duren? Laat ik het anders zeggen, ik kan me niet voorstellen dat dit soort scenarios niet is doorgerekend. Hoeveel jaar duurt het voordat er weer een evenwicht ontstaat? wanneer zijn de belastingen etc. gelijk getrokken in de EU? Het grote nivelleren is jaren geleden al ingezet, alleen werd het toen niet zo genoemd. Ja, die politici he, je kan alles van ze zeggen maar slim zijn ze wel.

ITEACHYOU | 20-08-13 | 11:57

En dankzij die oplossing kunnen ze na vier maanden terug naar Oostblokkië met een door mij op te hoesten WW uitkering. Nee, briljant hoor Quid.

Tapu | 20-08-13 | 11:53

Goed hè, die vrije westerse samenleving. Totdat je 200km verderop wil wonen/werken of een pakketje daar vandaan wilt hebben. Dan wordt de vrije marktwerking hup over de schutting gegooid en is het miemiemie de overheid moet wat doen. Kapitalisme pur sang als je het mij vraagt.

tisseenschande | 20-08-13 | 11:48

@gooi en smijtwerker | 20-08-13 | 11:37

Mja, dat is ook weer zo. Ik vraag me dan af hoe die gasten bij mij in de wijk dat doen met die wagens op Pools kenteken. Het zijn over het algemeen ook wel jongeren zonder kinderen met een voorliefde voor 20 halve liters per avond.

Biff Eagleburger | 20-08-13 | 11:47

Che_cuevara | 20-08-13 | 11:15 | + 15
.
Ik krijg bij Nederland zo'n flashback naar van die slechte spelshows van vroeger waar ze zoveel mogelijk mensen in een auto probeerden te proppen.

Rest In Privacy | 20-08-13 | 11:44

Ja handig, schrijf ze maar in. Maar beste gemeente, denk niet dat jullie er wat aan verdienen want het zijn allemaal (op papier) minimumloners dus vrijstelling van zo'n beetje alle gemeentelijke heffingen.
Maar wel recht op subsidies en toeslagen.

sinar2 | 20-08-13 | 11:44

@rara | 20-08-13 | 11:08 | + 2 -
"Weet je wie een hele divisie Westlanders in dienst had?"
De divisie Westland waar je op doelt heeft niets met 'ons' westland te maken.. AH heeft die naam gegeven omdat hij alles ten westen van Duitsland 'Westland' noemde. Net zoals Divisie Nordland. In de divisie Westland zaten vrijwilligers overal uit NL

oorstok | 20-08-13 | 11:43

Kan iemand bij GS die narcist een beetje in toom houden? Westlanders zuigen.... ALLEMAAL!

Rest In Privacy | 20-08-13 | 11:42

@gebrokenvleugel, daarom worden dus die moelanders ingezet. Die werken gewoon 10 uur op een dag en het liefst 6 dagen per week voor een loon waar de meeste Nederlanders hun nest niet voor uitkomen.

paddy | 20-08-13 | 11:40

Dit is dan wel weer een beetje jammer:
Voor arbeidsmigranten heeft registratie in de gemeentelijke administratie ook andere voordelen. Na een jaar kun je je inschrijven bij een woningcorporatie.

Als je vervolgens een huurhuis vindt, kan je huurtoeslag krijgen: zo'n 1800 euro per jaar. En na vijf jaar kun je een verzoek indienen om genaturaliseerd te worden tot Nederlander.

oorstok | 20-08-13 | 11:39

@Biff Eagleburger | 20-08-13 | 11:33
nou, van de uitkering, de bijzondere bijstand, de huur-, zorg- en kindertoeslag, het bijbeunen, de kinderbijslag (2x) voor uitwonende minderjarige kinderen en het handig ritselen van overige voordelen van de nederlandse verzorgingsstaat kom je een heel end. daar dansen in roemenie hele woonwagenkampen van om het vreugdevuur.

gooi en smijtwerker | 20-08-13 | 11:37

De beste Nederlanders? Inschrijving in GBA = recht op Toeslagen en uitkeringen = vrijbrief tot gratis geld.
De slechtste Nederlanders dus.

The_Black_Knight | 20-08-13 | 11:34

@gooi en smijtwerker | 20-08-13 | 11:28

Van krap 7 meier in de maand?

Biff Eagleburger | 20-08-13 | 11:33

@Biff Eagleburger | 20-08-13 | 11:25
Inschrijven in Nederland voor de huursubsidie, kinderbijslag en uitkeringen. En als je werkt dan doe je dat voor een Pools uitzendbureau. Een deel daarvan telt als inkomen in Polen tegen het lage tarief, het andere deel zijn onkostenvergoeding, die betaald worden op een rekening in Luxemburg. De betalingen lopen via Cyprus of de Jersey-eilanden naar de bank in Polen en Luxemburg. De auto is van de zaak, een filiaal in Hongarije.
.
Je dacht toch niet dat die MOE-ers gek waren? Die hebben eeuwenlang onder Duits of Oostenrijks heerschappij geleefd en weten prima met regeltjes om te gaan als het in hun voordeel is.

steven paul | 20-08-13 | 11:31

Beste Johnny.

Doe mij even een adres waar ik morgen aan de slag kan?
Ben 63 goed gezond en sterk lichaam, heb zelfs in mij schooltijd ervaring opgedaan met bessen en tomatenpluk heb er echt zin in.
Moet wel voldoende inkomsten geven om mijn huishouden huur etc te kunnen bekostigen.
Reis en verblijfskosten worden vergoed hoop ik, want mijn woonadres is iets meer dan 130 kilometer van het Westland.
Maak me blij.

gebrokenvleugel | 20-08-13 | 11:30

"Voordelen

Voor arbeidsmigranten heeft registratie in de gemeentelijke administratie ook andere voordelen. Na een jaar kun je je inschrijven bij een woningcorporatie.

Als je vervolgens een huurhuis vindt, kan je huurtoeslag krijgen: zo'n 1800 euro per jaar. En na vijf jaar kun je een verzoek indienen om genaturaliseerd te worden tot Nederlander."
Even verder lezen en je weet wat ons te wachten staat, een nieuwe lading nieuwe Nederlanders.

ZSU-23-4 | 20-08-13 | 11:30

@ITEACHYOU | 20-08-13 | 11:18
De Kamer zit nu ook al aardig vol met leden van Noord-Afrikaanse komaf.
Maar die zijn dan weer niet zo goedkoop.

Che_cuevara | 20-08-13 | 11:30

Dat Nederlanders niet in de kas willen werken is een geregisseerde fabel. Anders hebben ze helemaal geen argumenten meer waarom er zoveel Polen in Nederland werken terwijl wij een overload aan beschikbare krachten hebben. Maarja, het vult de zakken van de uitzendburo's als E&A en Otto dus wordt er gelobbyt.

doskabouter | 20-08-13 | 11:29

@Biff Eagleburger | 20-08-13 | 11:25
en inschrijven in de GBA betekent dat ze na drie maanden recht hebben op een bijstandsuitkering. en dan hoeren neuken nooit meer werken.

gooi en smijtwerker | 20-08-13 | 11:28

@koeberg | 20-08-13 | 11:18
Dan zijn we al met z'n tweeën.

Che_cuevara | 20-08-13 | 11:28

@koeberg | 20-08-13 | 11:18
Dat zijn er met mij bij al 2.

Che_cuevara | 20-08-13 | 11:26

Inschrijven in NL betekent ook een Nederlands kenteken. En APK. En nog 34857 regeltjes waar ze zich dan aan moeten houden. Ik vermoed dat er dan weinig Oostblokkistanen overblijven om die kuttomaten te plukken.

Biff Eagleburger | 20-08-13 | 11:25

eerstneukendanpraten | 20-08-13 | 11:19 |
toentomatentomatentomatentovrat kende ik wel maar jij maakt er helemaal tomatenpuree van.

De waard zijn gast | 20-08-13 | 11:25

eerstneukendanpraten | 20-08-13 | 11:19 |
toentomatentomatentomatentovrat kende ik wel maar jij maakt er helemaal tomatenpuree van.

De waard zijn gast | 20-08-13 | 11:24

ole guapa | 20-08-13 | 11:16
Als je de ferry Harwich-Hoek hebt gehad, heb je een vergelijkbare ervaring. In het grootste deel van Engeland een verouderde infrastructuur, vrijwel geen economische activiteit op het platteland (behalve wat luxe-paardjes van de stedelingen) en wat havens met verroeste hijskranen. Na Hoek rijd je door het Westland en de Rotterdamse Haven. Het contrast is enorm.

De echte Stolwijker | 20-08-13 | 11:21

de euro middenweg | 20-08-13 | 11:18
heb je het nu over die buitenlanders of over de tomaten die kunnen groeien onder de Italiaanse zon??

ITEACHYOU | 20-08-13 | 11:20

het zou een verademing zijn wanneer de tuinders nu eerst eens de werkelijke kosten van het inhuren van al dat buitenlandse volk in rekening kregen, in plaats van het afwentelen van de kosten van de goedkope import op de samenleving. de westlandse tuinders zijn altijd kampioenen geweest in het plukken van de voordelen en het dumpen van de nadelen van hun bedrijfsvoering op de omgeving. vandaar dat het westland tegenwoordig niet meer om aan te gluren is. maar dat kan de tuinders niets schelen. die hebben van hun zwarte geld al lang curacao volgezet met vakantieparken.

gooi en smijtwerker | 20-08-13 | 11:20

@ fjodor 11:17

Kende je deze al: toentomatentomatentoatentomvrat. Snapt u het nog?

eerstneukendanpraten | 20-08-13 | 11:19

Che_cuevara | 20-08-13 | 11:15
Ik ben er nog!

koeberg | 20-08-13 | 11:18

fjodor | 20-08-13 | 11:17
to- to- to- to- paprika plukkers

ITEACHYOU | 20-08-13 | 11:18

Maar het blijft een krom verhaal om buitenlanders op een kunstmatige wijze tomaten te laten verbouwen die naar water smaken terwijl ze ook gewoon onder de zon in Italië kunnen groeien.

de euro middenweg | 20-08-13 | 11:18

Je kan je ook afvragen waarom die producenten graag gebruik maken van goedkopere krachten...... tuurlijk, op korte termijn logisch, op lange termijn, als iedereen failliet is en vervangen door goedkopere arbeidskrachten, desastreus. Kunnen we de kamerleden ook niet vervangen met goedkopere leden uit Polen of Hongarije? Kijken of men er dan wel snel iets aan doet........

ITEACHYOU | 20-08-13 | 11:18

To- to- to- to- to- tomatenplukkers.

fjodor | 20-08-13 | 11:17

@ vraagstaart 11:09

Gelukkig zijn onze supermarkten verplicht om het land van herkomst bij de diverse groentesoorten te vermelden. Die baggertomten uit Marokko laat ik sowieso altijd links liggen. Egyptische boontjes idem.

eerstneukendanpraten | 20-08-13 | 11:17

@toetanchamon | 20-08-13 | 11:15
"Alleen jammer dat die troep uit de kas niet naar tomaat smaakt ;)"

Nee, die smaken naar paprika.

Che_cuevara | 20-08-13 | 11:17

Wat NL een prettig land maakt om in te leven is dat gemeenschappelijke infrastructuur gewoon werkt. Rij maar eens door Belgie en zodra je in NL komt lijkt het ineens of je over een donzen dekbed rijdt.
Wat Westlandie hier goed doet is dat ze niet ambtelijk achter een loket blijven zitten, maar gewoon even een rondje maken. En ja, als je NL wilt werken, dan betaal je gewoon NL belastingen. Kortom, dorknopers hebben dat prima gefixed. Westland in the WestWing

ole guapa | 20-08-13 | 11:16

Af en toe denk ik dat ze ze stiekem kweken, die spookimmigranten.
En een tikkeltje genetisch manipuleren.

Anijsblokje | 20-08-13 | 11:16

587.870 oost Europeanen? En ze dachten eerst dat het er maar zo'n 18.000 zouden worden waarna later werd verteld dat het er 300.000 waren en nu blijken het er bijna het dubbele te zijn.
Kloppen die cijfres wel? Misschien zijn het er ondertussen al 1 miljoen en dan moeten de Roemenen en Bulgaren nog komen.

Zijn er nog Nederlanders in Nederland?

Che_cuevara | 20-08-13 | 11:15

@Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-13 | 11:10
Alleen jammer dat die troep uit de kas niet naar tomaat smaakt ;)

toetanchamon | 20-08-13 | 11:15

Westlanders liever dan Oostlanders.

Petrus de Rewa | 20-08-13 | 11:14

Ze hebben daar zelfs de beste supermarkt van zuid-holland. Ik ga verhuizen.

WieWiebe | 20-08-13 | 11:14

@vraagstaart | 20-08-13 | 11:09
De Tasty Toms van Albert Heijn zijn best te eten.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-13 | 11:10

Oh ja, en wie even een wisecrack denkt te maken over de tomaten uit het Westland: die zijn dus prima. Zó goed, dat we ze in Nederland niet krijgen wegens te duur. Ze gaan naar Duitsland.

Nederlanders krijgen met gif behandelde waterbommen uit Marokko. En dan heb ik het dus over tomaten, voor alle duidelijkheid.

vraagstaart | 20-08-13 | 11:09

Dus de gemeente wil verdienen aan buitenlandse werknemers door bedrijven te dwingen hun werknemers aan te geven. Onder dreiging van een boete. Herkenbaar.

Dmitri Dmitrievitsj | 20-08-13 | 11:08

Weet je wie een hele divisie Westlanders in dienst had?

rara | 20-08-13 | 11:08

Er is nog een betere oplossing. De grenzen sluiten voor MOE-landers wat betreft vrij werk zoeken. Alleen middels een werkvergunning.

Diareeremmer | 20-08-13 | 11:07

Voor praktische oplossingen: Westland. Wie komkommers kan telen op een kokosmat, heeft ideeën.

Zó dicht bij het Binnenhof en zó verschillend. Raar hè?

vraagstaart | 20-08-13 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken