Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heel Den Haag op stage!

Lady's only...Bij de PvdA zijn ze aan het stage lopen geslagen en meteen komen er nuttige dingen uit. Zo brengen vrouwen op onderzeeërs de veiligheid in gevaar. Tot die conclusie komt althans het PvdA-Kamerlid Angelien Eijsink na een verblijf van vijf dagen op de Nederlandse onderzeeër de Dolfijn. "Ik kan wel politiek correct zeggen dat het móet kunnen om vrouwen op onderzeeërs toe te laten, maar je riskeert er alleen maar spanningen mee. Je kunt immers niet even een luchtje gaan scheppen wanneer er wat fout gaat," aldus Eijsink. "Als de politiek zo graag vrouwen aan boord van zo'n schip wil, moet er maar gewerkt worden aan een geheel vrouwelijke bemanning." Vijf dagen weg uit het pluche en nu al zo verstandig praten. Wij pleiten dan ook voor de invoering van een verplichte snuffelstage voor heel politiek Den Haag.

Reaguursels

Inloggen

Ach vrouwen op een duikboot is prachtig,we spuiten de duikboot pink, en benoemen hem
Fuk-Boat,Pijp-boat,Schatje-boat,hoer-boat,
wip-boat,nipples,

nummertje | 03-03-05 | 09:40

Welk een onzin. Vrouwen kunnen in een onderzeeër welzeker een nuttige functie hebben. Zij kunnen de onderwatertijd van een onderzeeër verlengen. Het passagieren is geen behoefte meer. De vrouw in de dienende functie voorziet in een behoefte. Veel gezien op russische en scandinavische schepen. Daarnaast kunnen ze koken en schoonmaken en kunnen de heren zich met nuttige dingen bezighouden zoals onderwater rondjes varen.

allang blij dat ze geen stage gaan volgen in een F-16........

gompie | 28-02-05 | 19:17

... en een apart vrouwelijk poltiekorps en ach als we dan toch geld gaan wegpleuren, islamtisiche krijgsonderdelen, joodse vreemdelingendienst etc etc
kunnen ze allemaal rustig omstebeurt een luchtje scheppen buiten

Beasjt | 28-02-05 | 18:00

... en een apart vrouwelijk poltiekorps en ach als we dan toch geld gaan wegpleuren, islamtisiche krijgsonderdelen, joodse vreemdelingendienst etc etc
kunnen ze allemaal rustig omstebeurt een luchtje scheppen buiten

Beasjt | 28-02-05 | 17:59

Waarmee ik niet wil zeggen dat die integratie slecht is, in tegendeel.

Maar de PvdA heeft er al voor gezorgd dat er niks meer op te heffen valt.

SDI | 28-02-05 | 16:31

@Amsmad

Helemaal met je eens hoor. Er valt overigens niets meer op te heffen qua divisies. We hebben er maar 1 nu, en die is geïntegreerd met de moffen.

SDI | 28-02-05 | 16:30

Een speciale onderzeeer voor vrouwen. Een speciale boot voor heaumeaux. Een speciale boot voor lesbeaux. En speciale boot voor ongelukkig veertigers met bilnaadhaarverstopping en weltschmerz, een boot voor kabbalistische joden, etc. We hebben geloof ik, iets van veertien van die boten. Misschien moeten we voor speciale bevolkingsgroepen maar extra boten kopen, zodat zij ook aan de beurt komen..

. Jean-Jaques Appelque 28-02-05 @ 10:19

Kom op zeg! Als je niet weet waar je over praat, zet dan niets neer. De KM heeft vier onderzeeboten. En geloof mij: op de grote vloot vind ik het al een drama. Zeg een keer iets verkeerd tegen ze en ze kijken je een week niet meer aan. Bovendien zijn vrouwen iets minder tolerant tegen elkaar al mannen. Daar worden problemen 's avonds onder het genot van een biertje opgelost. Dat zul je bij vrouwen niet zien. Die kijken elkaar de rest van de reis niet aan. En dat lukt nu eenmaal niet aan boord van een onderzeeboot. Kortom: ik blijf erbij: GEEN VROUWEN AAN BOORD VAN HARER MAJESTEITS SCHEPEN

limpy | 28-02-05 | 14:53

Ik vind die stages een prima plan! Maar ga dan wel iets zinnigs doen. Deze mevrouw heeft gewoon altijd al eens aan boord van een onderzeeer willen zijn en heeft haar kans nu gepakt. Wel echt PvdA's natuurlijk, populair praten en intussen alleen aan jezelf denken. Zij heeft defensie in haar porefeuille? Ga eens een week naar Afghanistan, niet op bezoek maar echt meedraaien! Ga eens een week meedraaien met een divisie die opgeheven zal worden. Maar nee, mevrouw gaat aan boord van een onderzeeer, veel leuker natuurlijk. Maar of ze aan boord van een onderzeeer met een van de best opgeleide bemanningen van NL nou zo'n goed beeld krijgt van de problemen in de krijgsmacht..? En volgens mij zit ze daarom nou juist in Den Haag. Maar ja, zoals alle PvdA'ers is ze waarschijnlijk al haar goede bedoelingen op slag vergeten toen ze eenmaal op het pluche zat...

amsmad | 28-02-05 | 13:55

het grootste gevaar van vrouwen op een U-boot
is dat ze de TIK krijg om te willen gaan sjoppen,dat ze dit niet kunnen, en dan ligtelijk kunnen doordraaien.

teringtubbie | 28-02-05 | 13:52

En nu maar hopen dat je krijgsgevangene wordt!

ultra-links | 28-02-05 | 13:51

Ojee. Dat vrouwelijke kamerlid Angelien Eijsink (kan dat nog wel als term: vrouwelijk kamer-lid? Moet dat geen keuken-qut heten?) wil op deze slinkse manier nog zo'n Women on Waves boot te water laten. Women under Water.
Een U-boot met een geheel bevrouwde crew met Kapitina en alleen maar matrassen. De onderzeebootabortuskliniek. Dat wordt uitkijken voor pootjebadende zwangere vrouwen, als de periscoop van de Ali II omhoog schuift uit de branding van een onzer zandstranden.

brom | 28-02-05 | 13:37

Ze zou eerst eens naar het IKS moeten kijken wat voor soort mensen er door die keuring heen komen :@ door dat KUT DEN HAAG. zit ik nu niet bij het LMB. om dat ik ooit een blesure op me knie heb gehad. :S

en ze moeten in Den Haag zich eens meer gaan bekomeren om het welzijn van de burgers en niet van de militairen.. daar hebben we 1 minister voor. die mag dat opknappen. de mensen die in zo'n torpedo willen werken kiezen daar echt niet voor om eens lekker van bil te gaan.. die hebben echt wel andere redenen.

To Tall | 28-02-05 | 13:19

Het gaat er niet om hoe die vrouwen presteren of of ze zich ongemakkelijk voelen in een gemengde bemanning. Waar het om gaat is dat mannen zodra er vrouwen in de buurt zijn heel ander gedrag gaan vertonen, naast de afleiding die een schone vrouw kan bieden kan dit leiden tot haantjesgedrag dat in een gevechtseenheid die langere tijd in een zeer kleine omgeving leeft zeer onwenselijk is...

zwaffelaer | 28-02-05 | 13:00

@Rukkert
Ja dat ben ik met je eens alleen zou ik het zinniger vinden wanneer ze dat doen vanuit het oogpunt van een echte werknemer. Dus en de sollicitatieprocedure doorlopen en ook echt aangenomen worden. (dat kan gewoon door de directie/personeelschef die wel op de hoogte is van hoe en wat geregiseerd worden) Dan zijn de collega's veel opener en eerlijker tegen de kamerleden. En zeg niet dat ze dan herkent worden door de mensen op de werkvloer want dat zal met 80% van de kamerleden zeker niet het geval zijn. En dan weten ze m.i. pas echt wat er onder de bevolking leeft en doen ze echte praktijkervaring op.

folio | 28-02-05 | 12:47

@tiswat
Wat doet dat er toe?

Klukkluk | 28-02-05 | 12:42

@folio:
Het probleem is dat de `stageopdracht´niet heel erg zinvol was: ze moest kijken of vrouwen toegelaten moeten worden tot elitetroepen. Persoonlijk vind ik dit een non-issue op dit moment en het interesseert mij het echt geen reet of er wel of geen vrouwen in een zinkend blik vol met kerels worden toegelaten. Ze doen maar.

Ik vind het alleen nog wel te vroeg om het hele initiatief af te doen als zinloos. Het wel of niet slagen hangt ook af van de persoon en de opdracht. De een zal er meer zinnigs uit halen dan de ander. Ook zal de ene stage zinniger zijn dan de andere. Maar een paar weekjes je benen uit je lijf lopen in de gezondheidszorg lijkt mij niet verkeerd en ook eens meelopen met de politie zal verhelderend zijn voor veel politici.

rukkert | 28-02-05 | 12:37

Zo'n sub is natuurlijk een gay paradise, an assbanging bunkhouse! En dan komt daar zo'n dikke truus doorheenstappen. Dan vraag je om liters liters lauwwarme wraak!

superjan | 28-02-05 | 12:16

Alsof je hiervoor vijf dagen op een onderzeeer moet zitten om te begrijpen dat mannen af en toe best geil kunnen worden.
Spreekt voor zich, lijkt me.

Jan-Kees | 28-02-05 | 12:13

Als je zo'n verhaal leest begrijp je ineens waarom 1 vrouw van onze lieve heer maar liefst 7 lichaamsopeningen heeft gekregen (neusgaten en oren meegeteld)
't is natuurlijk aanpoten op zo'n plompzaksub.

superjan | 28-02-05 | 12:07

"Prima!" zeg ik als trotse PvdA-er. Het is volkomen terecht dat de PvdA in de peilingen als nummer 1 staat.

Suighnap | 28-02-05 | 11:56

HE?
Wat is er met de PvdA aan de hand?
Ik zie sporen van zinnige taal....
Zit deze mevrouw wel bij de juiste partij?
Ze zal binnenkort toch zeker wel een politiek correcte reprimande krijgen????

vergruizer3 | 28-02-05 | 11:51

@ Rukkert,

Kijk als er nou daadwerkelijk zinnige dingen uit voort zouden komen, dan heb jij gelijk. Helaas wordt door bijvoorbeeld deze mevrouw maar weer is bewezen dat stage lopen geen enkele zin heeft. Waarschijnlijk was de gehele crew van de duikeend op de hoogte van haar komst en van wie zij is, daar hebben de mensen zichzelf en de situatie echt wel aan aangepast Als de politicie graag willen weten wat er onder het 'gewone volk' leeft dan moeten ze zich op een andere anonieme manier onder het 'gewone volk' begeven. Dan horen ze pas wat de mensen echt bezighoudt.

folio | 28-02-05 | 11:50

De onderzeeers gewoon in China laten ontmantelen. Zijn we van alle gezeik af. Levert het oud ijzer eindelijk ook nog eens iets op.

tiswat | 28-02-05 | 11:31

Deze PvdA troelala begon haar carrierre als kleuterjuf en muziekdocente. Maar toen ze ouder werd kwam ze op het lumineuze idee om alsnog een volstrekt zinloze studie in iets vaags te gaan volgen aan de universiteit. En dat soort creaturen komen dan vervolgens via de PvdA in de Tweede Kamer terecht. En hebben dan Defensie in portefeuille. Het zou een geweldige grap zijn, maar helaas is het maar al te waar. Ze had toch beter moeten weten, want haar moeder verkoos 1 april om haar op de wereld te zetten.

Ganglion | 28-02-05 | 11:22

Een vrouw en een kip zijn de pest op een schip?

tichtus | 28-02-05 | 11:20

@folio: wat is er zo achterlijk aan zo´n stage? En in hun eigen tijd?
Die stage zie ik wel als onderdeel van het werk van politici, en niet als vrijetijdsbesteding.
Als ze achter hun bureau blijven zittenis het ook weer niet goed.
Ik vind het geen slecht idee om politici mee te laten lopen in het `echte´ leven. Toevallig houdt deze mevrouw zich bezig met defensie en onderwijs, dus het lijkt mij voor haar werk beter als ze dan ook wel weet hoe het er bij defensie en op school aan toegaat.

rukkert | 28-02-05 | 11:16

In de vrouwelijke genen zit een nauwelijks te onderdrukken maandelijkse drang tot paren ingebakken en dat kan je ruiken ook. In zo'n kleine omgeving als een duikboot, maar ook b.v. in een dancing, hoef je als man alleen maar je neus te volgen om minstens drie maal per avond met volkomen vreemde meisjes sex te hebben. Alleen moraalridders accepteren dat feit niet, zij zien vrouwen dan ook als kopiën van hun moeder en niet als wezens waarin zij hun genetische verplichting tot voortplanting dienen uit te voeren. Ik ben blij dat ik een man ben en geen wandelende baarmoeder zoals veel mohammedaanse vrouwen.

sotexis | 28-02-05 | 11:12

@klukkluk ????? Hoe oud ben jij eigenlijk.

tiswat | 28-02-05 | 11:10

'Schat, wil jij even de torpedo in de buis stoppen?' '*Tuurlijk lieverd*'
'We zitten al lang op zee, he, met zijn tweeen enzo.'
'*MMM, lekkere grote torpedo, oh ja*.'
En toen was er een grote knal, water drong binnen en de zeebodem had er een rifje bij.

Jean-Jaques Appelque | 28-02-05 | 11:06

Hehe, eindelijk alle vrouwen weer achter het aanrecht!

Klukkluk | 28-02-05 | 11:06

In zo,n blikje moet je het natuurlijk wel "staande" doen. Met je blote kont tegen zo,n hete dampende diesel. Is mogelijk. In Turkije neuken ze tegenwoordig al door muren.

tiswat | 28-02-05 | 11:03

Ze gaan ook stage lopen bij de pliesie. Zal je aangehouden worden door een agent; staat er zo'n mislukte politieke PvdA drol naast. Een afschrikwekkender beeld kan ik me niet voorstellen.

Ganglion | 28-02-05 | 11:03

Dit geeft maar weer eens perfect aan hoe achterlijk de cultuur binnen de PVDA is.

Echt dood en doodzonde van het belastinggeld. Stage lopen doen ze maar in hun eigen tijd.

folio | 28-02-05 | 11:02

gevaarlijkse = gevaarlijkste

Shock | 28-02-05 | 10:56

Vrouwen doen kwalitatief onder voor mannen? of mannen geilen op vrouwen en daarom is het niet verstandig mannen en vrouwen toe te laten op s'werelds gevaarlijkse aanvals voertuig?

Shock | 28-02-05 | 10:55

Shit, heb ik weer. Kom ik boven drijven bij een cafe met Dommelsch.

tiswat | 28-02-05 | 10:55

Hoe komt het toch dat, terwijl iedere normaal denkende Nederlander *weet* dat het pijn doet als je met een hamer op de vingers slaat, politici dat toch via een 'fieldtrip' moet uitzoeken?

Jawel | 28-02-05 | 10:55

Wat een larie. Net alsof vrouwen in het leger zorgt dat de mannen verkeerd richten met hun loop (...) of dat een granaat vroegtijdig eja... explodeert. En of Srebrenica nooit was gebeurd als er geen vrouwen waren geweest... Tsk.
't Is toch geen middelbare school waar de hormonen huishouden??? En een agente gaat toch ook niet eerst haar makeup doen voor ze d'r pistool trekt... En collega's van haar slaan echt niet haar ipv de boeven in de boeien.
Waarom een stage in zo'n duikblootclubje (zo moet je het volgens deze d00s kennelijk kwalificeren) gaan doen, dat heeft toch geen voeling met 'De Maatschappij - Dat ben JIJ'? Ga iets sociaals doen (dat was OOIT de strekking van de PvdA) en met mensen om die weten wat er echt leeft.

superlutser | 28-02-05 | 10:54

@ Jean-Jaques Appelque
Nee we hebben er 4 van.

Goed plan, ben tegen vrouwen aan boord. Niet dat ze hun werk niet kunnen alleen moet je allemaal van die aanpassingen doen. Je kan/mag als man niet al te vette praat meer doen. Voor je het weet heb je weer een beschuldiging op je deurmat liggen voor sexuele intimidatie. De sfeer aan boord is duidelijk anders me vrouwen erbij. Je krijgt haantjes gedrag van de heren aan boord wat tot spanningen lijdt. En moeders de vrouw thuis is er ook niet blij mee dat man lief 6 maanden dicht op een andere vrouw zit. Kortom alleen maar gelul.....

BramBierpul | 28-02-05 | 10:51

Onderzeeers zijn geen pleziervaartuigen. Hebben de politici niets beters te doen?

tiswat | 28-02-05 | 10:50

Toch lef, een vrouw die ruiterlijk toegeeft dat vrouwen degenen zijn die voor spanningen zorgen. Ik denk alleen dat dit meer thuis tot uiting komt dan op de werkvloer.

Maar je maakt mij niet wijs dat het nooit voorkomt dat die kerels elkaar het liefst een keer op de bek willen rossen na een paar weken in zo´n onderwaterdarkroom.

rukkert | 28-02-05 | 10:48

Conclusie: Een week lang hitsige mannen om 'r heen vond ze niet zo fijn.

Waarschijnlijk wil ze wel een keer 'bangen', maar dan wel ff een fris luchtje kunnen scheppen na afloop :)

Alhoewel: ook 't weekend verlof leek r niets.. Conclusie kan dus ook zijn: 'mannen in een onderzee-ert zijn hitsig, maar niet om aan te zien!'

sjampoo | 28-02-05 | 10:47

Superlutser, wat levert 1 dag p/k nou op?
9 uur aanwezig, koffie.
9.30, rondleiding over alle afdelingen.
12.30, uitgebreide lunch.
13.45, voor het eerst in actie.
14.00, sorry maar ik heb nog een afspraak lopen... het was leuk & DOEG.
En weer een dag verspild voor menig.


~Pyro~ | 28-02-05 | 10:46

de meeste vrouwen vind je in de zorg, nu dat schip zinkende is zoeken ze gewoon een nieuwe boot, bij voorkeur een die tegen zinken kan, wel zo makkelijk..

Tubifiks | 28-02-05 | 10:40

"Maar toen de bemanning zei dat ik, als ik hun werk echt wilde kunnen beoordelen, ook met ze mee moest gaan op het weekendverlof, heb ik toch maar voor de eer bedankt."

Vrouwen genoeg daar, op de wal.. Ben ik het ook helemaal mee eens!

Jean-Jaques Appelque | 28-02-05 | 10:37

Ideetje om de hele PvdA-sectie af te zinken in zo'n onderzeeertje? ;)
Nee, ff serieus: iedere politicus moet eigenlijk minimaal 1 dag per kwartaal in een 'probleemgebied' werken als agent, uitkeringsmedewerker, DAN weten ze weer wat er leeft, en niet alleen vlak voor de verkiezingen...

superlutser | 28-02-05 | 10:33

Ik blijf het volhouden; het ging mis toen ze stemrecht kregen....

klauwhamer | 28-02-05 | 10:30

Nee, een vrouw achter het stuur van een auto is lekker...

Lucasdelinkselul | 28-02-05 | 10:28

Na een stage van 2 weken kwam ook Geert W. tot de conclusie dat er in het kappersvak geen plaats is voor mannen. Commentaar van neo-Mozart:".. misschien iets voor homo's, maar echte mannen zoals ik hebben ik dat kappersvak niets te zoeken... het is hard werken,uitsluitend praten om het praten, en je haar krijgt bovendien gespleten punten van de haarlak-lucht waar je de hele dag in staat te werken..."
Over de snuffelstage bij de immigratiedienst van Hirshi Ali is momenteel nog niets bekend...

petbur | 28-02-05 | 10:23

@web_grazer: wat is nutteloos geld? Iets uit je monopolie doosje?

bwahaha | 28-02-05 | 10:20

Een speciale onderzeeer voor vrouwen. Een speciale boot voor heaumeaux. Een speciale boot voor lesbeaux. En speciale boot voor ongelukkig veertigers met bilnaadhaarverstopping en weltschmerz, een boot voor kabbalistische joden, etc. We hebben geloof ik, iets van veertien van die boten. Misschien moeten we voor speciale bevolkingsgroepen maar extra boten kopen, zodat zij ook aan de beurt komen..

Jean-Jaques Appelque | 28-02-05 | 10:19

stuur heel den haag levenslang op stage voor 100 euro per week besparen we veel nutteloos geld mee en douw den haag vol met ondernemers en arbeiders die denken tenminste redelijk praktisch

web_grazer | 28-02-05 | 10:17

maandenlange stage

dat is wel lang zeg

Meki | 28-02-05 | 10:14

Er is dan toch wel "the Bold" iedere dag om half zes?

zwief | 28-02-05 | 10:14

Beetje jammer dat het weer zo'n slinkse PVDA'er moet zijn...

Mad_Mike | 28-02-05 | 10:14

Wat een artikel vol bullshit zeg. Vooral tegen het einde waarin ze zegt dat het niet bewezen is dat gemengd personeel bevorderlijk zou zijn. MOET DAT DAN? Het moet alleen niet contra-productief zijn.

Jezus zeg. Dat Nederlanders dan nog wel over de status van de islamitische vrouw zeiken.

bwahaha | 28-02-05 | 10:13

Ja, zo'n boot is gewoon een smerig fallussymbool, een opgerekte dildo! Afschuwelijk!

Jean-Jaques Appelque | 28-02-05 | 10:11

Oh nee hé, kunnen die politici niet eens 'gewoon' hun werk gaan doen, en ons land "beter" maken?
En wat een onzin van die Angelien Eijsink, dat het haar niet bevalt in zo'n onderwatersigaar wil m.i. niet zeggen dat andere vrouwen het niet kunnen.
Waardeloos.

~Pyro~ | 28-02-05 | 10:10

doen ze ook eens iets nuttigs... krijgen ze dan ook een stagevergoeding van 100 euro? ;)

TTiSoB | 28-02-05 | 10:10

Zullen we meteen ook ff het stemrecht voor vrouwen bespreken... Goed stukje Chileen

Béééééééh | 28-02-05 | 10:10

Van vrouwen hoor ik vaak dat een werkvloer met alleen maar vrouwen juist voor heel veel spanningen zorgt, lijkt me ook geen goed idee.

ThE_ED | 28-02-05 | 10:09

Zullen we meteen ook ff het stemrecht voor vrouwen bespreken... Goed stukje Chileen

Béééééééh | 28-02-05 | 10:09

Terug op de werkvloer = altijd een prima idee.

KrankindemKopf | 28-02-05 | 10:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken