Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Menzis weigert mannelijke Andrea te helpen

644233_608536439166650_95651440_a.jpgGoed, Andrea is dus geholpen. Door het rasopportunistische Menzis. Top. Dan is het natuurlijk wachten tot de volgende zich meldt met clusterhoofdpijn en de behoefte aan een experimentele behangeling van 30k in België. Hallo, Reza Khani, uit Deventer. Heeft exact dezelfde aandoening als Andrea. Heeft exact dezelfde behandeling in België nodig, waar hij al een jaar geleden op afspraak is geweest. Heeft exact dezelfde zorgverzekeraar. En heeft dus exact hetzelfde probleem als Andrea. Nou, Menzis, wat hebben jullie hier op te zeggen? "De situatie is totaal anders." Haha, bullshit! Dikke vette, aangekoekte bullshit! De enige reden dat Menzis Andrea wel vergoedt is vanwege PR, niet omdat ze zo begaan zijn met hun premiebetalende cliënten. Nou, Menzis, you done goofed now. Totaal blootgelegd als parasitaire geldgraaifabriek die chronisch zieke mensen vooral als last ziet. Hier is de deal, Menzis: doordat jullie Andrea in eerste instantie afwezen, maar na aandacht ineens hielpen, kunnen jullie dit publicitairtechnisch nooit meer winnen. Iedereen heeft gezien wat een opportunistische, gierige en cliënthatende ratten jullie zijn, Roger van Boxtel (D66) voorop. De hele clusterfuck rondom Andrea was puur egoïstisch eigenbelang van een mensenhatend bedrijf dat zichzelf wanhopig qua PR probeerde te redden. En Reza Khani toont dat keihard aan - helaas voor hemzelf, dat wel. Zullen we het voortaan anders doen? Stel nou dat mensen netjes premie betalen. En stel dat die mensen hulp nodig hebben om een ziekte te bestrijden, in welke vorm dan ook. Zullen dan afspreken dat jullie gewoon geld overmaken om die hulp nodig te maken? Zeg maar, jullie kerntaak uitvoeren? Want van geld hebben jullie immers meer dan genoeg, dus dat is het probleem niet. SAVE REZA KHANI! En alle andere cliënten van Menzis!

Reaguursels

Inloggen

Ik kan mij zomaar voorstellen dat zo'n andrea een telefoon heeft waarop ze facebookt of whatsapp. Lijkt mij als je er een tijd op kijkt het een aanval kan trickeren. Dat is dus eigenlijk wat ik bedoel. Dus dingen van buitenaf. Waardoor de aanvallen verergeren.

tweetybird | 17-08-13 | 02:06

tweetybird | 16-08-13 | 13:03;Nee, hebben ze helemaal niet gedaan.Ze weten na onderzoeken ondertussen dat smaakversterkers E620 tot en met E627 een trigger is, maar voor de rest doen ze helemaal geen onderzoek. Echt niet.

---------------------
Ja ze hebben dus wel onderzoek gedaan naar factoren van binnenuit. Zoals E620. Maar zie in wikepedia niks staan over externe factoren,zoals schermen en licht. Enkel zonlicht. Geen kunstlicht. Geluid zie ik ook niks van. Lijkt mij dat dat soort dingen de aanvallen kan verergeren. Het is niet de oorzaak,dat is wel duidelijk. Maar het zou een aanval wel kunnen trickeren,lijkt mij.

tweetybird | 17-08-13 | 01:58

De man van mijn zus heeft dezelfde aandoening, is ook al door heel Europa geweest voor operaties. De meest verschrikkelijke aandoening die ik me maar kan indenken.
Heb weleens gelezen dat LSD kan helpen, maar ik kan me niet voorstellen dat dit medisch onderzocht is. Toch, als ik dit zou hebben zou ik alles waarschijnlijk bereid zijn te proberen.

F.O.A.D. | 16-08-13 | 21:22

Hoop dat het snel einde oefening is met dat Menzis, de leden willen alleen maar cashen. Deze verzekering is er duidelijk NIET voor de mensen!

Martijn12345 | 16-08-13 | 21:13

Je wordt toch gewoon naar van al dit soort berichtgevingen..
Kan 't in Nederland nou nooit eens knap?!

Fred van Ria | 16-08-13 | 19:25

gelijke monniken, gelijke kappen.

appeltjesgroeneweide | 16-08-13 | 18:13

Menzis mag me bellen voor de damage control, en de aansluitende feel-good PR campagne.
Doe ik voor een simpele 3 miljoen, per jar.

captainobvious | 16-08-13 | 17:01

Als ik zo vrij mag zijn om WeAreNotAmused op NU.jij.nl, aan te halen. "@1 menzis moet zich alsnog gaan schamen... als het hier geen mooie jonge vrouw betrof maar een lelijke kerel zonder mensen in de omgeving die allerlei acties starten dan hadden ze alsnog niet vergoed ". 4 dagen geleden

Dit gaat veel verder dan alleen een verzekeraarskwestie. Verzekeraars zijn dieven. Allemaal.

Nee mannen van Nederland! Dit gaat over de discriminatie van de man in dit land.

Nederland=Vrouwenland

Leg mij maar uit waarom dit niet waar is dan kan ik ook een keertje lachen.

chagrijn2 | 16-08-13 | 16:07

Zeg, zou GS eens niet uit een ander vaatje gaan tappen? Ik vind dat verhaal van die Andrea nog steeds vaag, en er zijn bronnen binnen Menzis die mij vertellen dat het laatste woord over "Andreagate" nog niet gesproken is.

Pontius Vulgaris | 16-08-13 | 15:34

En maar betalen aan verzekering x, y en z. En maar betalen aan die pensioenpotten. En maar betalen al die accijnzen en belastingen. Je zou toch verwachten dat je voor dit alles, beneveld van de ambrozijn, ganze dag gepijpt word door goddelijke maagden die je driestemmig toezingen wanneer het eten opgedient staat. En in het onwaarschijnlijke geval dat een ambtenaar/verzekerings persoon u nodig heeft, u vol eerbied toegesproken word omwille van de tijd die u heeft kunnen vrijmaken in uw drukke schema. Nee, -voor wat, hoort wat-, dat was alleen op het schoolplein zo.

*krijgt klap met zweep, WERKEN NUTTELOZE SLAAF!*

de reaguurbuur | 16-08-13 | 15:04

Hoezo zijn we nou ineens met zn allen heel verbaasd dat zorgverzekeraars blijkbaar helemaal geen zorg verzekeren??

AsEl | 16-08-13 | 14:49

Geen Zorg ? Geen Premie !

Fr3bzY | 16-08-13 | 14:03

Ja maar het is wel een heel andere situatie.
Het blijft toch een buitenlander. Zonder tieten.
Menzis mode off

MyCatIsDoingThis | 16-08-13 | 13:55

Ik weet nu niet meer of ik straks moet lachen of hard moet huilen als de experimentele behandeling in de categorie Biostabiel blijkt te vallen....

Epibrateur | 16-08-13 | 13:40

Sodeju, het zal je kind maar zijn met zoiets.

Maar ja, wat is nou belangrijker; lekker veel geld verdienen of de ellende van iemand anders.

Marktwerking is prima, maar in de zorg ... kweenie. Er duiken toch wat 'SICKO'-achtige associaties op.
Kijken:
vimeo.com/23600147

Wat is er gebeurd met het helpen van de zieke mens? Het lijkt wel of verzekeraars het probleem alleen maar groter maken.

kloopindeslootjijook | 16-08-13 | 13:24

@tweetybird | 16-08-13 | 13:03;
Nee, hebben ze helemaal niet gedaan.
Ze weten na onderzoeken ondertussen dat smaakversterkers E620 tot en met E627 een trigger is, maar voor de rest doen ze helemaal geen onderzoek. Echt niet.
nl.wikipedia.org/wiki/Clusterhoofdpijn...
Wat denk je nou zelf?

Tarmac | 16-08-13 | 13:23

tweetybird | 16-08-13 | 13:03
Bekende triggers van clusters zijn oa Alcohol, te weinig zuurstof, chocolade en, jawel, THC
Die laatste is best wel kut als je een stevige blower bent...

elfenstein | 16-08-13 | 13:21

tweetybird | 16-08-13 | 13:03
Wat denk je zelf?

ITEACHYOU | 16-08-13 | 13:19

willie,
Sumatriptan is een synthetische triptamine, dezelfde groep chemicalien waar dmt, psilocibine, lsd en nog een paar psychoactieve stoffen bij horen. Vergeef mij de oversimplificatie.

elfenstein | 16-08-13 | 13:10

Nogmaals iteachyou, de reguliere geneeskunde probeert uit alle macht deze info achter te houden, je behandelend arts weet vaak niet eens de juiste diagnose te stellen en als ie dat wel doet wacht hem een leuke vakantie naar de bahama's op kosten van merck als hij Imitrex of sumatriptan voorschrijft. Die gaat jou dus echt niet vertellen dat de smartshop om de hoek de oplossing te koop heeft, sterker nog hij zal je er voor waarschuwen toch maar vooral niet zelf te gaan expirimenteren met yomanda middeltjes. Het zou je verbazen hoe bang de meeste mensen zijn voor "drugs" waar geen merknaam opstaat. Kennis is macht, over leven en dood in dit geval.

elfenstein | 16-08-13 | 13:08

"En stel dat die mensen hulp nodig hebben om een ziekte te bestrijden, in welke vorm dan ook." Ik heb klinische depressie die verholpen kan worden door een mooie wereldreis vergoed door mijn verzekeraar. B.v.d.

Dhr. Kinkel | 16-08-13 | 13:07

elfenstein | 16-08-13 | 10:59 | Klets niet.

Sumatriptan is helemaal geen synthetische psylocibine.

Willianus Wortelus | 16-08-13 | 13:07

Precies hierom zijn grote organisaties slecht in het 'een keertje' laten zien van een menselijk gezicht. Zie ook bijvoorbeeld losgeld betalen bij gijzelingen. Speaking of which: Hoe zou het eigenlijk met Judith Spiegel en Boudewijn Berendsen zijn, in Jemen?

Joris Draaksteker | 16-08-13 | 13:04

Ik ben zoiezo wel benieuwd of er bij clusterhoofdpijn wel eens gekeken is naar wat trickert een clusterhoofdpijn. Ik zou mij bijvoorbeeld kunnen voorstellen, dat bijvoorbeeld een tvscherm het zou kunnen trickeren. Het lang kijken op een telefoonschermpje. Het scherm van een computer. Bepaald licht. Ben benieuwd of daar wel eens onderzoek naar gedaan is. Bijvoorbeeld een 3d tv geeft sommige mensen na een tijdje koppijn. Een ander heeft er totaal geen last van. Mensen met dyslexie bijvoorbeeld zijn gebaat bij een bril met kleurenfilter. Wie weet is er een oorzaak aan te wijzen bij sommige mensen met clusterhoofdpijn. Zou zo maar eens kunnen,lijkt mij. Mischien word er wel teveel onderzoek gedaan op eenzijdige wijze naar de bestrijding van de pijn,maar niet van een eventuele oorzaak ervan. Ik heb een 3d telefoon van lg. Ook als ik hem niet in 3d modus gebruikte,maar gewoon ,had ik daarna knallende hoofdpijn. Die is nu weg nadat ik een ander toestel nam zonder 3d. Een scherm kan dus in principe trickeren.

tweetybird | 16-08-13 | 13:03

elfenstein | 16-08-13 | 12:02
als je zover heen bent dat je serieus over zelfmoord gaat denken, lijkt het me dat je ook alles al hebt geprobeerd buiten de reguliere zorg. ben blij voor u dat het u helpt.

ITEACHYOU | 16-08-13 | 12:58

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 12:47 |
Niet alleen een systeemfout, eerder een systematische onthouding van de juiste geneesmiddelen, gedreven door geldzucht en kortzichtigheid. Als behandeling met triptamines gemeengoed zou zijn heb je al 80% kans dat andrea en reza nooit geestijl celebs waren geworden.
Nog een reden voor mij om als een valse wesp deze informatie hier te steken, als 1 clusterhead dit leest en zichzelf kan helpen met een bezoek aan de smartshop is dat weer 1 schrijnend geval minder en kunnen wij hier weer doorlullen over bier en lekkere wijven. Veel leuker ook!

elfenstein | 16-08-13 | 12:56

Mijn Pa sprak laatst een oud-collega. Die had tumor in z'n hoofd. Moest drie weken lang iedere dag in R'dam bestraald worden. Iedere dag met de taxi vanuit de provincie Groningen. Dure grap (dik over 300 Euro per dag) en zeer belastend voor de patiënt.
Dus hij vraagt Menzis of hij niet in een hotel kan. "Nee."
Dan maar persoonlijk een brief aan Van Boxtel geschreven.
Antwoord: "Nee. U mag in een Ronald McDonaldhuis en daarvan vergoeden wij 26 (ofzo) Euries per dag."

Nou vragen ze ons om op te letten of de kosten declaraties van zorgverleners wel kloppen enzo. Komt er eens iemand met een goed idee....
En nu dit. Wie weet hoeveel geld aan pijnstillers en zuurstofflessen en therapie deze clusterhoofdpijn patiënt besparen kan indien de operatie werkt! En dan reken ik nog niet eens het verzuim!

Rogier ga je schamen!

MacMiep.nl | 16-08-13 | 12:54

@j van l | 16-08-13 | 12:32
Via de aanvullende verzekering vergoeden Menzis al 80% van de kosten van alternatieve geneeswijzen voor consult en behandeling tot een bepaald maximum per jaar.
Dat maximum is afhankelijk van de aanvullende verzekering die je kiest.

lekkurlinx | 16-08-13 | 12:50

Je moet je namelijk wel degelijk eerst goed inlezen in hoe de behandeling met triptamines in zijn werk gaat. Doe je dat niet dan heb je goed kans dat het niet werkt aangezien een te hoge dosis een averechts effect heeft: verzadiging van de hypothalamus ofwel blockout effect. Hoe mooi zou het zijn als deze 100% natuurlijke geneesmethode gewoon gecontroleerd zou worden door een arts? Te mooi dus, blijkbaar.

elfenstein | 16-08-13 | 12:48

Gezocht:
Zorgvrijwilliger. Moet in bezit zijn van een Universitaire opleiding. Ervaring hebben in het verzekeringswezen maar ook in de zorg.
Heeft minimaal 5 jaar ervaring in het leiden van een groot bedrijf.
Wij bieden:
Als oproepkracht werkt u op onregelmatige tijden. Uiteraard mag de kandidaat jaarlijks rekenen op een klein presentje rond de kerst en is deelname aan de bedrijfs BBQ mogelijk tegen kostprijs.
Bij gebleken geschiktheid kan het wekelijks te werken uren oplopen tot boven de 48.
Omdat u niet krijgt betaald zult u zelf een arbeidsongeschiktheidsverzekering moeten afsluiten.

Andersdenkend | 16-08-13 | 12:48

elfenstein | 16-08-13 | 12:42
Ik heb het niet gelezen, hierdoor kwam ik aan begrijpen niet toe. Fantastische resultaten, naar ik nu begrijp, maar ik weet niet hoe ik dit moet afzetten tegen de gehele patiëntenpopulatie. Hoe dan ook: de verzekeraars moeten flexibeler zijn in het vaststellen van het behandelplan van specifieke problemen. Het is een systeemfout, volgens mij zijn wij dat wel met elkaar eens.

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 12:47

tweetybird | 16-08-13 | 12:28
Waar het systeem voor de Andrea's en Khani's van deze wereld dus vastloopt is dat de verzekeraar geen vinkje op het formulier heeft om deze onderhandelingen met de experimenterende arts op te starten. Hierdoor past de aanvraag niet op het formulier en is het antwoord negatief.
Ten aanzien van Leiden: dit is dus wat ik eerder aanhaalde de kosten verslindende inefficiëntie die de zorgmarkt kenmerkt. Als ze dat nu aanpakken in plaats van te "besparen" op clusterhoofdpijnbehandelingen, dan zou de premie waarschijnlijk omlaag kunnen. En natuurlijk moet flapdrol Van Boxtel zijn graaigedrag aanpassen. Levert relatief weinig op, behalve dan dat het beschadigde imago van zijn werkgever enigszins wordt opgepoetst, maar dat interesseert hem waarschijnlijk onvoldoende. Wat een leider...

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 12:44

Ik begrijp niet waarom Menzis er uberhaupt voor heeft gekozen om deze behandeling te vergoeden. Gaan ze straks ook "alternatieve geneeskunde" als homeopathie vergoeden?j van l | 16-08-13 | 12:32 | + 0 

Mischien straks wel een sessie met yomanda,of de voodoo dokter van toko eiland met een pot kwark op je kop,rondrennend met een kip. Bij yomanda heb je ook nog eens geen reiskosten. Je zet een glas water voor je box zij straalt het licht van de sterren in. Effe drinken,genezen. Mischien kan uri keller ook nog een experimentje opzetten. Als hij je klokje aan kan zetten kan hij mischien die klepels in je hoofd ook stopzetten. Ik zou zeggen geef het een kans. De kans dat het werkt of niet werkt is op het moment nog even groot als bij de neuro stimulator. Dus ik zou het proberen toch. Menzis dokt.

tweetybird | 16-08-13 | 12:44

@Boerenbrandtlul:
Begrijpend lezen is ook niet jouw sterkste kant, neem eerst eens een kijkje op die site en verbaas je over de vaak euforische reacties van hele zware "clusterheads" die na het nemen van een kwart tripje lsd zonder verdere bijwerkingen of draadjes in hun nek 100% pijnvrij zijn.
Dat dat lasig te declareren is is bewust gedaan, niet geheel toevallig kwam het paddoverbod ongeveer tegelijk met de goedkeuring van sumatriptan, een synthetische versie van triptamine waar Merck industries achterlijk veel geld aan verdient. Die willen natuurlijk niet hebben dat een gewoon paddestoeltje zomaar te koop is en maatschappelijk geaccepteerd is. Dit zelfde verhaal gaat trouwens op voor cannabis: de wetgever zegt: het is drugs en slecht voor je, terwijl de bewijzen dat het een van de meest veelzijdige medicijnen ooit is almaar overweldigender worden. Dat ik nogal fel reageer is omdat ik niet zo goed tegen ongeinformeerde, naieve figuren kan die reageren zonder kennis van zaken en dan mensen die wel gedegen research hebben gedaan te kakken proberen te zetten.

elfenstein | 16-08-13 | 12:42

De operatie is experimenteel. Of wel: er is onvoldoende bekend over wat het doet bij clusterhoofdpijn patienten. In Nederland wil men de operatie wel doen, mits in de vorm van een wetenschappelijk onderzoek. Op die manier kan men dan bepalen hoe nuttig de operatie is, in welke gevallen, etc. Daarmee breng je de geneeskunde verder en help je ook al die andere mensen anders dan Andrea (en straks vast ook die Reza).
.
Ik begrijp niet waarom Menzis er uberhaupt voor heeft gekozen om deze behandeling te vergoeden. Gaan ze straks ook "alternatieve geneeskunde" als homeopathie vergoeden?

j van l | 16-08-13 | 12:32

Het verhaal van reaguurder beunes klopt aardig.
Menzis treft alleen wel blaam. Ze hebben het namelijk verkeert aangepakt onder media druk. Het is experimenteel. Je kan wel betalen ervoor. Maar ze hadden met de dokter in belgie moeten praten over het experiment. Waarbij er gesteld had moeten worden wij betalen volledig bij resultaat bij andrea. Faalt het krijgen wij driekwart van het bedrag terug. De dokter gaat het experiment aan en zal er dan ook zelf in moeten investeren. En ook een garantie moeten geven. Dan had het voorruitgang geboekt. Klakkeloos betalen en je krijgt dit soort toestanden. Laat de dokter maar bewijzen dat het zin heeft. Hij is degene die het Andrea aanraad. En dat is nu wat Menzis verkeerd heeft gedaan. Hun pr machine heeft zeer slecht gewerkt. Daar kan grote opruiming plaatsvinden. Want daar zitten de sukkels. En op de graaier plaatsen.

tweetybird | 16-08-13 | 12:28

elfenstein | 16-08-13 | 11:51
Je reageert als door een wesp gestoken, maar volgens mij zou een cursus begrijpend lezen je goed kunnen helpen. Laat dit rustig tot je doordringen en ga niet wild om je heen slaan.
Wat ik begrijp van clusterhoofdpijn is dat het vreselijk is en bovendien moeilijk te behandelen. Elke patiënt reageert weer anders op bepaalde medicijnen en ingrepen. Jij komt met LSD achtige middelen, lijkt mij lastig te declareren en vast niet het wondermiddel voor iedereen. Idem voor peper (was het maar zo simpel) en de ingreep in België blijft ook een gok. Ik hoop dat je begrijpt dat er enig cynisme schuil ging in het etiket "wijze mensen" aangezien zij zich in hun wijsheid verschuilen achter procedures, richtlijnen, beleid en formulieren. De patiënt die lijdt is afhankelijk van deze papieren Maginotlinie en moet maar zien of hij ooit die behandeling kan krijgen die hem of haar wel zal helpen.

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 12:23

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 11:09 Geklets man, die experimentele behandeling in belgie heeft een lager slagingspercentage als paddo's en met zo'n neurostimulator is een cluster niet in een keer over, het verlicht alleen de symptomen een beetje
-------------------------------
yep meneer elfenstein heeft gelijk. De dokter geeft zelf aan in een evaluatie dat het niet bij elke patient werkt, dat hij niet weet of het op lange termijn blijft werken,en dat er ook een kans is dat het juist verergert. Het is nog zeer experimenteel. Het was er oorspronkelijk ook niet voor bedoelt. Het was bedoelt voor mensen met rugpijn en andersoortige zeurende pijnen om die te verlichten. Lichamelijke pijnen. Dus niet clusterhoofdpijn. Er is dus geen garantie dat het dus ook werkelijk gaat werken. Het is garantie tot aan de deur. De dokter wil daarentegen wel garantie van betaling.

tweetybird | 16-08-13 | 12:06

OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02 | + 11
De basispremie gaat vooral omhoog om die vulgaire salarissen te kunnen betalen.

Datzegiktoch | 16-08-13 | 12:05

waarom moet dit allemaal in Belgie? Dezelfde behandeling wordt ook in NL gedaan. Alleen... in een wetenschappelijke setting. En dat kost tijd ja. Logisch. Dat is de trade off bij een experimenteel onderzoek. De wetenschap moet er ook iets mee op schieten. anders is het geld over de balk gooien en geen resultaten krijgen. Tsja en de boel voorbereiden en eventuele invloeden van buitenaf uitsluiten etc hoort daarbij.

Geenstijl, er is inderdaad iets grondig mis met de verzekeraars in NL. Maar flikker aub op met deze heksenjacht. Deze is namelijk totaal niet terecht en gaat ons onnodig ontzettend veel geld kosten. Verdiep je eerst eens even in de behandeling die men in Belgie krijgt en te te verwachten (gebrek aan) resultaten. Dit schiet zijn doel voorbij. In jullie haast zo veel mogelijk stront uit te kiepen over Menzis en Van Boxtel, vergeten jullie even feiten en wetenschap te checken. In dit geval is het totaal niet terecht. in veel gevallen wel, maar in deze niet. Kappen nou met die onzin. En nu herhaal ik mezelf, maar dit postte ik gisteren in het topic over Andrea en geldt nog steeds:

Het een feit dat de zogenaamde marktwerking in de zorg helemaal geen marktwerking is, dat de verzekeraars veel te veel macht hebben etc etc, dat betwist ik zeker niet.
Nu weet ik alleen niet of deze mevrouw wel deze behandeling moet krijgen. Een experimentele behandeling is niet voor niets experimenteel, de uitwerking is uiteraard nog niet wetenschappelijk onderbouwd, maar er moet wel redelijker wijze onderbouwd kunnen worden dat de behandeling effectief is.
toen men aan mevrouw in kwestie vroeg wat de behandeling precies inhoudt, kwam ze niet verder dan '.. eeeeeehh iets met een elektrode in mijn hoofd met een draad naar mijn onderrug waar een batterij zit'. Ja, wat doet die elektrode dan precies? Wat is het beoogde resultaat van de operatie? Wat is het gehoopte effect van deze elektrode op de ontregelde Hypothalamus?
Op de vraag wat de kans op genezing van deze operatie is en de eventuele risico's antwoordde mevrouw '... eeeh weet ik niet, ik ga er gewoon van uit dat het werkt'. Het lijkt er dus op dat mevrouw echt totaal geen idee heeft wat er gaat gebeuren, geen idee heeft van de baten en risico en een heleboel heisa maakt over iets waarvan ze niet eens weet wat het is en of het werkt. Mevrouw staart zich blind op iets waarvan ze niet wee wat het is. lijkt me logisch dat Menzis dan niet meteen 35k op tafel legt en afwacht tot de boel in een wetenschappelijke setting gebeurt en met aanbeveling van een arts. Voorlopig ligt die er nog niet en is het dus volstrekt logische dat Menzis niet zomaar even uitkeert.
Neemt natuurlijk niet weg dat verzekeraars veel te veel macht hebben en er nauwelijks controle of beroepsmogelijkheden zijn op beslissingen van een verzekeraar. om nog maar te zwijgen over beslissingen van verzekeraars die zelfs tegen aanbevelingen van artsen ingaan. Belachelijk.
Echter in dit geval betwijfel ik zeer dat Menzis hier verkeerd heeft gehandeld. Uiteraard lullig voor mevrouw en ook belachelijk dat men in Leiden (Lijden?) haar nogmaals door de hele molen heen haalt en men de gegevens uit Arnhem niet gewoon accepteert. Echter lag er geen aanbeveling van een arts en betreft het hier een experimentele behandeling. Niet raar dus als dit wordt geweigerd. Als je dan tegen iets wilt zeiken, zeik dan tegen het Leidense ziekenhuis dat haar voor de 2e keer hetzelfde traject in wilt sturen, omdat men de data uit Arnhem (ook een topklinisch ziekenhuis) niet accepteert.
Het lijkt er dus op dat mevrouw ageert tegen iets waarvan ze niet weet wat het is en dan ook nog eens tegen de verkeerde partij. Het algemene verhaal over te machtige verzekeraars, gebrek aan controle en een gebrek aan marktwerking blijft, maar in deze treft Menzis geen blaam.

Beunes | 16-08-13 | 12:03

Tja. Reza is geen lekker wijf... dan mag ie de grafdeaud sterven... toch?

Datzegiktoch | 16-08-13 | 12:03

ITEACHYOU | 16-08-13 | 11:55 |
Nee m'n beste, de gemiddelde huisarts weet niet eens wat het is en stelt als diagnose migraine ofzo. Bovendien: Paddo's als geneesmiddel zijn nou niet echt algemeen geaccepteert en je behandelend arts zal je dat niet vertellen, vooropgesteld dat ie überhaupt weet dat clusters met paddo's te behandelen zijn. Ik heb deze info allemaal zelf moeten zoeken en zelf de beslissing genomen om "aan de paddo's te gaan" Ik ben sowieso niet vies van dope dus dat was makkelijk maar ik denk dat dat voor de meerderheid iets anders ligt.

elfenstein | 16-08-13 | 12:02

Beer = Los.

Vilounius | 16-08-13 | 12:01

elfenstein | 16-08-13 | 11:51 |
Lijkt me stug dat deze mensen dit nog niet hebben geprobeerd. Lijkt me dat je alles hebt afgestruind naar een oplossing voordat je aan zelfmoord denkt.

ITEACHYOU | 16-08-13 | 11:55

@Kaosu | 16-08-13 | 10:02


@Smuts | 16-08-13 | 10:38
In Nederland zijn sommige behandelingen en medicijnen "experimenteel" verklaard omdat er nog geen goedkeuring van het Ministerie. En zo houden die verzekerings criminelen dit uit hun pakket en kunnen ze zich verschuilen achter de minister. Terwijl in de ons omringende landen, waar de gezondheidszorg veelal beter is, er geen enkel probleem is om die behandeling uit te voeren. De goedkeuring wordt nl niet alleen gegeven op basis van de uitkomst van de behandeling/medicijn, ook politieke druk wil nog wel een een trainerende werking hebben. En de politiek wordt natuurlijk weer gestuurd door die engerd van Van Boxtel en zijn trawanten.

ChefDaan | 16-08-13 | 11:54

@tweetybird | 16-08-13 | 11:45
Ik heb zo'n vermoeden waar de winst uit de volgende boekperiode naar toe gaat: naar het honorarium van een betere PR-manager die dit soort dingen wel van te voren op zijn klompen aanvoelt.

lekkurlinx | 16-08-13 | 11:52

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 11:09
Geklets man, die experimentele behandeling in belgie heeft een lager slagingspercentage als paddo's en met zo'n neurostimulator is een cluster niet in een keer over, het verlicht alleen de symptomen een beetje. Psilocibine, lsd en een nieuwe, onafhankelijk ontwikkelde versie bromo-lsd werken in 80% van de gevallen, ook de zwaarste, onmiddelijk en voor de volle 100% pijnvrij. Lees je eerst eens in voordat je de grabbelaars bij menzis wijs durft te noemen.
Nog maar een keer de link naar clusterbusters, die doen zelf onderzoek omdat big pharma er niet aan wil.
clusterbusters.com/?page_id=558

elfenstein | 16-08-13 | 11:51

tweetybird | 16-08-13 | 11:20 Dat is nou net het probleem. Die behandeling die in België gedaan wordt, wordt in Nederland ook gedaan, maar geldt nog als een experimentele behandeling. Althans, dat begreep ik van die neuroloog. En experimentele behandelingen worden nooit vergoed door de zorgverzekeraars.lekkurlinx | 16-08-13 | 11:24 | + 2 

Nu dus wel. Dat is de zeer grove fout die menzis heeft gemaakt. Die dachten snel betalen door de druk van de media en dan zal de storm wel gaan liggen. Niet dus. Want nu komen de mensen die in een zelfde situatie zitten ook. En ze hebben voor honderd procent gelijk. Waarvoor zij wel en ik niet. Hun hebben er nu net zoveel recht op. Dat zij niet in bikini met een lekker bekkie in de media komen,maakt niet dat zij minder rechten hebben als mens met cluster hoofdpijnen. Menzis dokken dus. Dit is menzis zelf aangegaan dus nu niet gaan zeuren en liegen. Zoals nu. Is was het coullance toen medisch dosier ,nu weer te lang geduurd waarbij iedereen de brief gezien heeft met de datums. Waarin de aanvraag pas ingediend is 4 weken voor operatie datum. En afgewezen was 2 weken voor operatie datum. Uiteindelijk gaan wij burgers er voor bloeden,de grote graaiers zal het geen cent kosten. U premie zal wel stijgen. Maar ja als het mensen geneest dan is het in elk geval iets.

tweetybird | 16-08-13 | 11:45

Ik adviseer de heer Reza Khani om een tent op te zetten in de hal van het hoofdkantoor van Menzis. Pas weggaan als er resultaat is.

ITEACHYOU | 16-08-13 | 11:44

Het Nederlandse Overheidsbeleid is:

Crepeer maar lekker verder!!!!!!!!

Wij geven ons geld wel aan Afrika, EUSSR en Klimaathoax.
Voor 14G kunnen heel wat clusterhoofdpijn (en andere) patienten worden geholpen.

Dus voor een volgende keer in het stemhokje: bedenk goed wat u met uw stem doet!!

ProAsfalt | 16-08-13 | 11:40

@sickstyle | 16-08-13 | 11:25
Het bizarre is dat in ieder geval een aantal zorgverzekeraars waaronder Menzis maar ook o.a. VGZ en CZ zeggen dat ze geen winstoogmerk hebben.
www.menzis.nl/web/Consumenten/OverMenz...
www.vgz.nl/overvgz/FeitenEnCijfers/Sta...
www.cz.nl/
Je krijgt wel te lezen/horen in de media dat ze winst (die ze niet beogen te maken) hebben gemaakt maar niet wat ze vevolgens met die winst (die ze niet beogen te maken) doen. Daarvoor moet je je waarschijnlijk door dat onleesbare proza dat ze jaarverslagen noemen heenwerken.

lekkurlinx | 16-08-13 | 11:38

rara | 16-08-13 | 11:26
GeenStijl heeft geen plicht, dat zeg ik toch niet? Net zo min als Menzis de plicht heeft om een experimentele behandeling te vergoeden.

Mijn punt is dat Menzis het toch nooit goed kan doen. Als ze deze Andrea niet vergoeden zijn de de lul en krijgen ze de strontkar over zich heen, als ze het wel doen zijn ze ineens hypocriet wanneer de volgende patiënt zich aanmeldt en ze niet thuis geven.

Maar er zijn ook een hoop gedupeerden van gemeenten in Nederland. Mensen die niet met wapens zwaaien en daardoor niet in het nieuws komen. Daar heeft GS ook geen interesse in. Waarom? Zoals Menzis vanuit PR overwegingen gekomen is tot een vergoeding voor Andrea, zo was de publiciteit die Gijsbert trok met zijn bizarre daden ook een belangrijke factor voor GS om er in te duiken.

mijntweecent | 16-08-13 | 11:34

De damage control unit van Menzis had dit kunnen zien aankomen. Nu volg ik dit item wat meer in detail gezien mijn eigen ervaringen met een zusje (hemicranisch) van clusterhoofdpijn. Geloof me, het wordt niet voor niets suicide headache genoemd.

Nu kunnen we Menzis wel onder uit de zak geven maar de andere verzekeringsmaatschappijen zullen niet anders reageren. Marktwerking is leuk maar hierbij wordt gekozen voor de massa, met bijbehorende omzet en de grijze gebieden staan dan fraai onder de kleine lettertjes. Hiertoe zal allereerst bewezen moeten worden dat de experimentele operatie die Andrea ondergaat eerdaags ook daadwerkelijk aanslaat. De neuroloog bij Knevel en nog wat was hieromtrent ook glashelder dat een wetenschappelijk onderzoek (terecht) meer uitsluitsel moet geven en dat dit tijd kost met opbouw van een patiënten dagboek. Het bespottelijke is dat Andrea’s arts hiertoe in overleg had kunnen gaan voor bespreking van wat zij al bijgehouden had. De wachttijd die vervolgens wordt opgevoerd had hiermee duidelijk verkort kunnen worden waarmee tevens degelijk studiemateriaal voorhanden was geweest. Gemiste kans door bureaucratie en afbakening van eigen tuintjes? De medische wereld zou zich hier eens achter de oren moeten krabben.

Dat Andrea zich in no time kan laten opereren in België werpt aan de andere kant ook vraagtekens op. Kennelijk is hier of meer expertise aanwezig dan wel is men meer tot experimenten bereid. Voor Andrea hoop ik dat het helpt en dat ze deze weg volgt snap ik volledig, hier wil je namelijk eergisteren vanaf en elke strohalm is een serieuze optie. Dat ze niet naar het filmpje wou kijken zegt mij genoeg. Ik heb mij aan de andere kant werkelijk verbaasd over het weinige dat ze kon inbrengen over een ingreep in haar eigen lichaam en hoe dat verder, naar verwachting gaat functioneren. Dacht ergens gelezen te hebben dat ze met een studie bezig was en dit had moeten afbreken en had daarom iets meer verwacht van de reportage. Verder blonk dit uit in oppervlakkigheid trouwens.

Menzis staat nu voor het voetlicht, we kunnen wachten op de volgende maatschappij. Ik wens de heer Khani eveneens veel sterkte.

hoc expectabatur | 16-08-13 | 11:32

Het lijkt me logischer als ze op Andrea gaan experimenteren dat zij een vergoeding krijgt dan dat het geld gaat kosten.

shit | 16-08-13 | 11:31

Wat duidelijk mag wezen is dat er dadelijk mischien wel veel mensen eindelijk hoofpijn vrij zijn. Ik mag het hopen. Menzis daarentegen krijgt nu hoofdpijn. Die hebben geen poot meer om op te staan. Komt er maar 1zaak voor de rechter en wordt hij toegekend vanwege discriminatie en gelijke rechten voor ieder mens,kan menzis inpakken. Je kan het de ene niet toewijzen en de ander weigeren. Zelfde ziekte dus gelijke rechten. Niet de 1 wel de andere niet. De kans dat ze dan ook verliezen bij een rechter zal groot zijn. Zeer groot. En dat weten ze. Denk dat ze uiteindelijk eieren voor hun geld kiezen en ook voor meneer dokken. Ik denk dat ze een rechtzaak niet aandurven of willen. Bij verlies hangen ze namelijk. En zullen ze moeten dokken voor elk geval. Oeps foutje bedankt. Een foutje met verstrekkende gevolgen. Dat blijkt wel.

tweetybird | 16-08-13 | 11:31

@sickstyle | 16-08-13 | 11:25

Bij de staat is alles in goede handen inderdaad...

Bruno Alaska | 16-08-13 | 11:29

Van welke comateuze patiënt zal Menzis nu afscheid nemen om deze operatie te kunnen vergoeden ?

despiértese | 16-08-13 | 11:27

Vreselijke aandoening. Fijn voor Andrea dat ze geholpen kan worden (het is nog de vraag in hoeverre het werkt, maar goed) maar voor iedereen zou deze behandeling beschikbaar moeten zijn. Of voor niemand. Geen uitzonderingen. Daniel Radcliffe lijdt trouwens ook aan deze aandoening, misschien dat hij het eindelijk eens echt onder de aandacht kan brengen voor al die patienten die hier al tientallen jaren mee moeten leven!

mereggie | 16-08-13 | 11:26

@mijntweecent | 16-08-13 | 11:08
Gemeente Sneudal heeft zich niet gekweten van de plichten t.a.v. een inwoner, Menzis niet t.a.v. haar verzekerde.

En waarom zou GS dan verplicht zijn om er iets mee te doen? GS heeft geen plichten in dezen.

rara | 16-08-13 | 11:26

Gewoon afschaffen die private zorgverzekeraars met doel zoveel mogelijk winst maken en terug naar de staat. Opdoeken die hele tering toko!

sickstyle | 16-08-13 | 11:25

@tweetybird | 16-08-13 | 11:20
Dat is nou net het probleem. Die behandeling die in België gedaan wordt, wordt in Nederland ook gedaan, maar geldt nog als een experimentele behandeling. Althans, dat begreep ik van die neuroloog. En experimentele behandelingen worden nooit vergoed door de zorgverzekeraars.

lekkurlinx | 16-08-13 | 11:24

Of we doen een Leuldal-Gertje met ons allen. Doe eens een rekening openen, GS? Ik stort wel. Ik ben zelfs bereid om mijn Quid-boycot op te heffen. Tijdelijk.

Boer in 020 | 16-08-13 | 11:23

Ik zag dat een reaguurder dat het in nederland om ongeveer 10 mensen zou gaan keer 30000euro. Menzis kan het potje dus klaar gaan maken. Op naar de volgende ziekte met experimentele behandeling die niet vergoed word.

tweetybird | 16-08-13 | 11:20

Beter geen geld van Menzis om die hulp nodig te maken, Johnny, maar liever geld om die hulp mogelijk te maken.

Ven1V1d1V1c1 | 16-08-13 | 11:16

@Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 11:09

Dat noemen ze 'panacee', oftwel een middel dat voor een breed scala aan aandoeningen wordt aangewend.
M.a.w. geneeskunde op basis van vage aannames en 'van horen zeggen'.

Boris Poepnagel | 16-08-13 | 11:16

tweetybird | 16-08-13 | 11:13 | + 0 -

ehhh, ja!

hurenisvoorpaupers | 16-08-13 | 11:14

Veel mensen weten ook gewoon niet waar ze wel of niet voor verzekerd zijn, als ik het me goed herinner vergoedde de basisverzekering van Andrea niet. Weet niet of een aanvullende verzekering van Menzis wel zou hebben vergoed.

Dit is eigenlijk één van de problemen waarom die marktwerking geen marktwerking is. Mensen zijn verplicht verzekerd en voldoen in eerste instantie gewoon aan die verplichting, daar komt geen verzekeringspolis aan te pas.

Bruno Alaska | 16-08-13 | 11:14

O ja de mensen die de gift van andrea hebben terug gekregen kunnen hem nu natuurlijk gelijk doorstorten voor meneer. Of is het nu minder erg als met een mooie foto van vrouw in bikini.

tweetybird | 16-08-13 | 11:13

Totaal mee eens hoor. Maar zou iedereen ook zo hard roepen als door al deze situaties de basispremie nog verder omhoog gaat?
OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02 | + 10
..
Reken maar dat de premies dan omhoog gaan. Al is het alleen al om de salarissen/bonussen aan de top op hetzelfde niveau te houden (en nog liever te verhogen).

davimore | 16-08-13 | 11:12

@Ridocar | 16-08-13 | 11:02 |
De neuroloog bij Knevel&v.d. Brink had het over 10 gevallen.

Willem van Rood | 16-08-13 | 11:11

elfenstein | 16-08-13 | 10:59
Er zijn ook hoofdpijnpatiënten die positief reageren op een beetje peper. Geeft net een prikkeling die verlichting kan bieden. Maar je zou maar net niet op al die leuke alternatieven reageren, dan zit/lig/kronkel je daar maar tot het over is. En ondertussen vervloek je de wijze mensen bij Menzis.

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 11:09

Ridocar | 16-08-13 | 11:02
Dat is waarschijnlijk precies wat die griezels van onMenzis nu als een dolle aan het uitzoeken zijn.

flowert | 16-08-13 | 11:09

rara | 16-08-13 | 10:57
Verkeerde vergelijking. Gemeente Sneudal heeft zich niet gekweten van de plichten t.a.v. een inwoner, Menzis niet t.a.v. haar verzekerde.

mijntweecent | 16-08-13 | 11:08

@Seraphin | 16-08-13 | 10:53 | + 1 -
Mijn excuses. Ik zag het te laat. Het was 1.4 miljard voor ALLE zorgverzekeraars.

LangeTijdGeleden | 16-08-13 | 11:08

Als mensen hun verzekering willen opzeggen bij Menzis vanwege het a-sociale gedrag dan wijs ik ook even naar de FNV want die is vriendjes met Menzis.

www.fnvmenzis.nl/page=site.home

Zeg dus dan ook het lidmaatschap bij de FNV op a.u.b.

Willem van Rood | 16-08-13 | 11:07

@LangeTijdGeleden | 16-08-13 | 10:05 | + 11 -
Oeps, ik zei 1.4 miljard voor Menzis winst. Het is 1.4 miljard voor alle zorgverzekeraars bij elkaar.

Menzis had meer dan 200 miljoen WINST (dat is nog steeds ziek veel voor een zorgverzekeraar.)

LangeTijdGeleden | 16-08-13 | 11:06

Wat een honden daar bij menzis! Je zou er maar verzekerd zijn...

Glas Koning | 16-08-13 | 11:06

@mezelf: begeleidt

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 11:03

Een soortgelijk iets, maar dan met hernia: www.trosradar.nl/uitzending/archief/de...
Hieruit leren we weer dat het kernprobleem de College van Verzekeraars is.

@Nietvoordekat, als clusterhoofdpijn door medici wordt beschouwd als meest pijnlijke aandoening, maar toch komt het niet eens in de buurt van de pijn die Roger van Boxtel lijdt bij het uitkeren van een operatie.

GSimam | 16-08-13 | 11:02

Ik hoop echt waar dat Reza het bij twee pogingen houdt, want anders zou het niet alleen heel erg zonde zijn, maar heb je een ongekende rel waar geen enkele PR tegen opgewassen is.

Beter neemt Menzis deze gok niet.

Trouwens benieuwd hoeveel onbehandelde clusterhoofdpijnen nog rondlopen. Het lawine-effect kan niet lang uitblijven.

Ridocar | 16-08-13 | 11:02

@janneman1977 | 16-08-13 | 10:57
Ja, vanuit een vast contract met een zuurstofleverancier en een apothekersorganisatie. Kost waarschijnlijk bijna niets extra, die ene klant.

rara | 16-08-13 | 11:02

In sommige sectoren is marktwerking ongewenst, de zorg is zo'n sector. Eigenlijk zou iedereen Menzis op moeten zeggen. Het is weer tijd voor cooperaties om zodoende dit soort graaibedrijven in toom te houden. Menzis ga u schamen geen enkele PR-figuur praat dit nog recht.

sjipsknip | 16-08-13 | 11:01

mooi verhaal van Menzis.mevrouw andrea daar had het lang geduurt is het excuus nu bij menzis. Maar we zetten het even op een rijtje. Andrea zou volgens 1 van de 2 versies de hoofdpijn gekregen hebben in mei 2012. Daarna zijn er maanden lang medicijnen geprobeerd. Daarna kwam de experimentele behandeling. Waar menzis even geen rekenening mee houdt is dat zuslief de brief van menzis op het internet heeft gegooid. Waarbij eij allemaal hebben kunnen zien aanvraagdatum 24 juli2013,beslislissing 7augustus 2013. Wat dus duidelijk mag wezen is dat deze man er zelfs meer recht op zou hebben als andrea. Hij is al een jaar bezig. Ik zei toch aan ieder verhaal zitten twee kanten. Menzis heeft zichzelf in de been geschoten. Ieder mens heeft gelijke rechten. Dus andrea vergoed ,deze meneer ook. Voor de rechter gaat menzis dit verliezen. Het is pure discriminatie en bij menzis heeft dus niet iedere patient gelijke rechten. Een lekker wijf,wat overigens naderhand tegenviel,mediadruk en slim gespeeld door andrea en zus en hup behandeling. Tsja meneer kan wel in een zwembroek gaan staan,weet niet of het hem zal helpen. Hij zal wel naar de rechter moeten. Ik zou zeggen meneer neem het verhaal andrea mee,en vergeet niet de menzis brief te printen van de fb site van zuslief. Winst gegarandeert. Menzis liegt en dat kunt u met die brief bewijzen. Veel succes en snel hoofdpijn vrij hoop ik voor u.

tweetybird | 16-08-13 | 11:00

Het verkooppraatje van Menzis:

De missie van Menzis is de beschikbaarheid van kwalitatief goede en betaalbare zorg te garanderen om zo het welzijn voor al haar klanten te bevorderen.

Willem van Rood | 16-08-13 | 11:00

De zorgkosten dring je niet terug door deze behandeling onmogelijk te maken. Ik zou mij zelfs kunnen voorstellen dat deze weigering meer kost. Het gaat mis met inefficiënties bij verzekeraar en behandelaar en bij het declaratiegedrag van de behandelaar dat door de verzekeraar wordt geaccepteerd. Voorbeelden te over: de fysiotherapeut die bejaardengym begeleid krijgt per bejaarde de volle mep. Dat betekent dat een half uurtje armen op en neer aan een groep van 10 bejaarden een goudmijn voor hem/haar is. Dat zou juist heel goedkoop moeten per bejaarde, maar dat gebeurt dus niet. We hebben oren uitspuiten hiervoor al voorbij zien komen.
Dit land gaat niet ten onder aan de uitzonderingen (clusterhoofdpijn met experimentele behandeling) maar aan de hoofdregel (steeds.maar.weer).

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 11:00

Ook expirimenteel maar veeeeeeeel goedkoper. Helaas wel illegaal (gemaakt) om sumatriptan, een synthetische versie van psilocibine te kunnen verkopen:
(van wikipedia)
Experimentele middelen[bewerken]

Verder zorgen lichte (niet of amper psychoactieve) doses van psychedelische tryptaminen zoals LSD en psilocybine (de actieve stof in paddo's) bij opvallend veel patiënten voor een duidelijke verlichting of zelfs voor lange tijd verdwijnen van de klachten.

Hoef je dus niet naar belgie om een soort borg implant in je nek te krijgen die ook niet bijster goed werkt.
Eerst ff langs de smartshop voor een bakkie truffels, piepklein stukje onder de tong bij het begin van een aanval. Tadaa, bij 80% van de gevallen duidelijke verlichting, en dat puur natuur.
Menzis zou eigenlijk nu een punt moeten maken en die meneer een gratis experimentele illegale behandeling aanbieden, dán zijn ze pas goed bezig.

elfenstein | 16-08-13 | 10:59

Dit is het begin van een ongelooflijke shitstorm voor Menzis.
Als ze in begin nooit hadden toegegeven in Andreagate had niemand iets over deze zaak vernomen.
Nu zullen, begrijpelijk, alle clusterhoofdpijn patienten zich aandienen en deze behandeling eisen onder het mom "gelijke monniken gelijke kappen" en dart is niet meer dan logisch. Het zou, vanuit een damage controle oogpunt, beter zijn om dit jaar alle (hoeveel zullen ze er hebben?) clusterhoofdpijn patienten te laten behandelen en in de 2014 voorwaarden dit soort behandelingen expliciet uit te sluiten. Onder artikel X: "alle niet medisch ondersteunde danwel bewezen (experimentele) ingrepen worden door Menzis niet vergoed overeenkomstig het besluit van de Nederlandse Regering" Of zoiets. Even 2013 uitzingen en je beter indekken.
Was zelf al niet zo een fn van het toegeven van Menzis in de Andrea zaak, puur omdat het onbewezen is en voor andere een kans biedt (al dan niet reeel) om voet tussen de deur te krijgen.

Super Grover | 16-08-13 | 10:58

rara | 16-08-13 | 10:13 | + 1 -
Menzis zal toch wel die berg zuurstoftanks en medicijnen betalen lijkt mij

janneman1977 | 16-08-13 | 10:57

Die zagen we nog niet aankomen. hahahaha. Graties topics!

witte geit? | 16-08-13 | 10:57

@mijntweecent | 16-08-13 | 10:40
Ik stel alleen vast dat de kennelijke selectiviteit die Menzis hanteert net zo goed voor GeenStijl geldt.

Menzis heeft een zorgplicht, GS heeft die zeker niet.

rara | 16-08-13 | 10:57

@Mark Smith | 16-08-13 | 10:19
Als u het bronartikel leest, kunt u zien dat de man in kwestie dat koophuis al niet meer heeft en werk heeft hij ook al niet (meer).
.
Blair is wellicht wat kort door de bocht, maar medisch toerisme is een behoorlijk probleem. Zodra iemand asiel aanvraagt, hoe kansloos ook, heeft hij wel recht op medische zorg. Denk even aan een voormalig moordverdachte in de zaak Vaatstra: Irakees die enkel naar Nederland kwam voor een hartoperatie en daarna, terwijl de aanvraag nog liep, richting Turkijke vertrok om bij zijn oom te gaan werken.
De kosten van die dure operatie zijn dus gewoon door u en ik betaald. Dat moeten ze aanpakken, maar dat doen ze dus niet. Hier staan ze op de achterste poten bij een MOE-lands kindje dat acute leukemie bleek te hebben. Vervelend voor het kind in kwestie, maar waarom moeten wij ervoor dokken?

McPhart | 16-08-13 | 10:56

@mijntweecent | 16-08-13 | 10:40
Ik denk dat uw conclusie correct is. Maar m.i. zegt dat meer over de verwachting van GS over de te trekken bezoekers/lezersaantallen inclusief bijbehorende advertentieinkomsten dan over het nieuws an sich.

Smuts | 16-08-13 | 10:56

@janneman1977

om dat het nog niet aangetoond is dat het sowieso werkt

straatkat | 16-08-13 | 10:55

Tja hij heeft een moslim naam, misschien ligt het daar wel aan?

dutchwii | 16-08-13 | 10:55

Die gehele Menzis 'top' een operatie aanbieden wellicht?

Slappehap | 16-08-13 | 10:54

1.4 miljard winst voor (on)Menzis. Directeur vult zijn zakken met andermans geld. Premies gaan niet omlaag en de operaties waar je de verzekering voor betaald worden niet vergoed...
LangeTijdGeleden | 16-08-13 | 10:05

Dat experimentele behandelingen niet blindelings vergoed worden is niet meer dan normaal. Als iemand met kanker graag genezen wil worden door middel van een body-to-body massage van 19-jarige cheerleaders die zichzelf hebben ingesmeerd met voedende olie tegen het luttele bedrag van EUR 100k, verwacht je ook niet meteen dat Menzis de benodigde centen direct overmaakt.

Verder lul je gewoon aantoonbaar uit je nek. De winst van Menzis in 2012 was 215 miljoen (2011: +/- 40 miljoen). Menzis is een coöperatie; die gemaakte winst vloeit wel degelijk terug naar de verzekerden. Misschien niet in de vorm van structurele premieverlagingen, maar dan zeker wel in minder verhoging van de premie (en ja dat komt op hetzelfde neer).

Seraphin | 16-08-13 | 10:53

Effe op de site van menzis gekeken. Deze club heeft collectief allemaal contracten met gemeenten waar ze hun bijstandstrekkers inpleuren. Daarnaast voor FNV leden.

Zei het al, Pauperclub! Dan vraag je er zelf om. Rogiertje lacht zich kapot!

hurenisvoorpaupers | 16-08-13 | 10:53

Ik heb het vergoedingenoverzicht 2013 gedownload en is goed doorgelezen, daaruit blijkt dat ze eigenlijk niks meer vergoeden en als ze al iets vergoeden en dat gebeurt zelden dan is het 80% of 50%. Die hoge premies zijn dus pure oplichterij.

shit | 16-08-13 | 10:53

Zeg worden dit soort behandelingen, als het in Nederland wordt uitgevoerd wel vergoed?
het lijkt er op van wel of begrijp ik het niet goed?
als dat zo is, waarom o waarom vergoed D66er Roger van Boxtel de behandeling in België niet
zijn we dan opeens geen een Europa?

janneman1977 | 16-08-13 | 10:52

@Boris Poepnagel | 16-08-13 | 10:38
Mag ik dan stellen dat het tijd is voor nationalisatie van de zorgverzekeraars?

rara | 16-08-13 | 10:48

wakkere_nederlander | 16-08-13 | 10:10

Omdat het helemaal niet "klaarblijkelijk gewoon werkt". De behandeling IS experimenteel, en het is geen gegeven dat 'ie effectief is.

Seraphin | 16-08-13 | 10:47

I.p.v. over de premie.kan je je beter druk maken over het eigen risico.
Vooral als je dat elk jaar standaard meteen kan aftikken.
Enig idee wat dat de verzekeraar oplevert???
Het is opvallend rustig in de ziekenhuizen.

swassannuf | 16-08-13 | 10:47

@MBrrr | 16-08-13 | 10:26;
Je quote de verkeerde denk ik.

@rara | 16-08-13 | 10:27;
Daar zit hem juist de kneep in.
Hoe dan ook kost het geld, alleen zou je in bepaalde gevallen niet eens die weegschaal moeten gebruiken.
Het gaat niet alleen om geld, het gaat ook nog eens om de persoon zelf.
Om het maar even heel simpel te zeggen; de levensvreugde die iemand nog kan hebben.
Als ik me been breek wil ik gewoon dat ie gezet wordt en niet dat er eerst een kosten/baten analyse gemaakt wordt.

Vandaag proppen ze iemand onder de grond die door zijn eigen stomme rotschuld, anderhalf jaar in coma heeft gelegen. Kwam netjes terecht in een privé kliniek in Engeland. En zijn lieve moedertje vloog wel twee keer per maand in haar privé vliegtuig om hem te bezoeken.
Maar die zat dan ook niet bij Menzis. Die had een aparte verzekering die ze in de volksmond ook wel schatkist noemen.

Tarmac | 16-08-13 | 10:47

James Lastig | 16-08-13 | 10:36 |
Thanks x

irma zonderboezem | 16-08-13 | 10:44

@Energya | 16-08-13 | 10:39

Als een aandoening inderdaad dermate heftig is dan is die stap snel gezet maar het is mij om het even om welke aandoening het gaat, al gaat het om chronische jeuk aan de kleine teen: zoeken naar een oplossing is altijd de juiste weg, domweg weigeren dat te doen is altijd fout (en vooral dom).

Natuurlijk moet je als financier wel kijken naar nut en noodzaak van dergelijke experimentele behandelingen maar naar dezerzijds immer bescheiden mening moet je tegelijkertijd ook ruimhartig zijn. *Gezondheid is geen handelswaar* - al lijkt het daar anno tegenwoordig wel op.

Reinaert | 16-08-13 | 10:43

Totaal mee eens hoor. Maar zou iedereen ook zo hard roepen als door al deze situaties de basispremie nog verder omhoog gaat?
OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02 |
.
Zolang de zorgverzekeraars nog miljarden winst maken zonder dat dat was toegestaan, hoeft die premie niet omhoog.

Bytemaster | 16-08-13 | 10:43

Er was natuurlijk ook helemaal niks mis met het ziekenfonds. Boris Poepnagel

Jij zegt het Boris. Toen kon je schooien bij de verzekeringsarts voor een paar behandelingen fysiotherpie of werder je tanden eruit gerukt want Implantaten kreeg je niet.Trouwens dit flikt Menzis tegenwoordig ook weer. Dus weg bij pauperclub Menzis zou ik iedereen aanraden.

hurenisvoorpaupers | 16-08-13 | 10:42

Hé Rogeetje,ouwe D66 rukker,kom er eens in!

swassannuf | 16-08-13 | 10:41

En weet je aan wie we dit ook de danken hebben? Aan dat akelige VVD mannetje Hansje Hoogervorst,

Willemdewilde | 16-08-13 | 10:15

Juist! Maar die horen we nu niet meer. Die heeft eerst z'n centjes gepakt bij het AFM en zit nu weer dik te cashen bij een andere organisatie. Die zouden ze van mij ook wel weer eens in het nieuws mogen halen. Mooie opdracht voor Tom Staal. Die Hoogervorst mogen ze van mij met z'n ballen aan de schuurdeur van z'n huis nagelen. Als experimentele methode om politici in het gareel te krijgen.

FrankVeer | 16-08-13 | 10:40

Als zorgverzekeraar doet het klaarblijkelijk pijn om uit te keren... want ja, financiele leed voor een winstgevende verzekeringsmaatschappij is natuurlijk erger dan persoonlijk leed... sorry gozer, maar ik ben bang dat je pijn pas over is als je tussen 6 plankjes ligt.

Kris | 16-08-13 | 10:40

rara | 16-08-13 | 10:29
Waar staat dat ik zo betrokken ben bij deze hoofdpijnmeneer? Ik stel alleen vast dat de kennelijke selectiviteit die Menzis hanteert net zo goed voor GeenStijl geldt.

1.Gemeente Sneudal doet onrecht aan meneer uit Sneudal: GeenStijl begint inzamelingsactie.
2.Menzis doet onrecht aan meneer met clusterhoofdpijn:
GeenStijl wijst naar Menzis.

Kennelijk kun je beter met een kruisboog en een fles spiritus een poging tot doodslag plegen op een diender om de aandacht van GS te genereren, dan stilletjes in je slaapkamer dagelijks de meest tergende koppijn ondergaan.

mijntweecent | 16-08-13 | 10:40

@Reinaert
En als je aandoening je met regelmaat aanzet tot zelfmoord pogingen is een experimentele behandeling aangaan wel een heel makkelijke keuze.

Energya | 16-08-13 | 10:39

@rara | 16-08-13 | 10:27

Juist door dit situaties wordt pijnlijk duidelijk dat het huidige 'zorgverzekeringsstelsel' een wassen neus is. Er is sprake van een konkelmarkt die ook nog eens met overheidsbemoeienis sterk wordt gestuurd. Naar mijn idee geen 'markt', maar een ordinair kartel met corrupte, politieke ruggesteun. Een dergelijke situatie zou in een Zuid-Amerikaans land heel normaal zijn.

Er was natuurlijk ook helemaal niks mis met het ziekenfonds en een particuliere verzekering voor de rendabele. Echter, slim en strategisch lobbyen deden het vertrouwde, goedkopere systeem de das om.
Het is één grote farce en het wordt nog véél duurder allemaal!!!

Boris Poepnagel | 16-08-13 | 10:38

@Kaosu | 16-08-13 | 10:02
1. Volgens het vorige artikel was het een experimentele behandeling, dus het zal vast niet altijd werken.
2. Als je bijna zelfmoord pleegt van de pijn lijkt me 1% kans op succes al een gokje waard...

Smuts | 16-08-13 | 10:38

tja de zorg maffia je betaalt je eigen scheel en als ze over de brug moeten komen geven ze niet thuis

straatkat | 16-08-13 | 10:38

Van mijn mogen de verantwoordelijke van "dood door schuld omdat er geen vergoeding plaats vond" gelijk een spuitje krijgen naar de eeuwige graai velden van hun hiernamaals.

mente aperta | 16-08-13 | 10:36

Iedereen weg bij Menzis. Nu!

Beergood | 16-08-13 | 10:36

irma zonderboezem | 16-08-13 | 10:29
Nee, niet zelf uitgerekend.

Kosten gezondheidszorg in Nederland: 93 miljard op een bevolking van 16.7 miljoen inwoners : 5568 Euro pp.

Kosten gezondheidszorg in Duitsland: 294 miljard op een bevolking van 81.9 miljoen inwoners : 3590 Euro pp.
www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/ges...

Kosten gezondheidszorg in België: 37 miljard op een bevolking van 11.1 miljoen inwoners : 3333 Euro pp.
www.cm.be/binaries/CM-informatie-gezon...

Organiseer de Nederlandse gezondheidszorg zoals die in Duitsland of België en je bespaart zo'n 2000 Euro per persoon ofwel 33.5 miljard per jaar ... ieder jaar weer.

James Lastig | 16-08-13 | 10:36

@Scarblac | 16-08-13 | 10:26

Het is inderdaad een experimentele behandeling, so what?

*Iedere* medische behandeling is ooit een experiment geweest. Zonder experimenten zaten we met z'n allen nog in de steentijd en met een levensverwachting van minder dan dertig jaar. Goed, het kost een paar centen maar wat is (twee keer) dertig mille op een miljardenomzet?

Ik ben het met je eens dat je kritisch moet zijn maar je moet ook lef hebben.

Reinaert | 16-08-13 | 10:36

Eric Blair | 16-08-13 | 10:12
Niet relevant. Als iemand hier woont, hier werkt, hier belasting betaalt en vooral de premie betaald heeft diegene evenveel rechten op een uitkering van de verzekeraar.

Dat staat compleet los, in mijn ogen dan, van het asiel- en immigratiebeleid met alles wat hier aan mankeert.

Absoluut niet waar | 16-08-13 | 10:35

Nee hun slogan dan: 'elk menz is er één'
Een wat? Mens? Patient? Cashcow? Juist.

Botte Hork | 16-08-13 | 10:35

Menzis is nog een gewoon een ziekenfonds voor paupers. Net zoals deze club vroeger al was. Als je bij Menzis verzekerd bent verdien je niet beter.

hurenisvoorpaupers | 16-08-13 | 10:35

Dat ene instelling met zo smerig veel geld als Menzis hier ook maar ene probleem van DURFT te maken zeg. Stelletje vuile graaizieke niksnutten die daar werken zeg. Alleen maar eurotekens in de ogen, en als het erop aankomt ben je als betalende consument toch nog zelf de lul. Al betaal je al jarenlang (verplicht) premie.

Hulde dat dit eens goed aangekaart wordt. Aan de schandpaal met die zorgbobo's.

OpperGek | 16-08-13 | 10:32

Ziet er niet fraai uit, zo'n clusterhoofdpijn.
www.youtube.com/watch?v=UzpcPeoPnW0&a...
Volwassen man, gereduceerd tot een snikkend en bevend hoopje weefsel. Fucking hell zeg, verbaast me niets dat ze het suicide headaches noemen.

Nietvoordekat | 16-08-13 | 10:32

Wel grappig eigenlijk. Menzis is een zorgverzekeraar zonder zorg en zonder zekerheid.

Hoe werd dat vroeger ook alweer genoemd... Een kwakzalver?

LangeTijdGeleden | 16-08-13 | 10:31

Heb geduld Roger. Even wachten tot de Champions League weer begint, dan hoor je er niemand meer over.

Detlev Tarnowitz | 16-08-13 | 10:30

Misschien dachten onze barmhartige vrienden bij Menzis dat deze meneer niet zo'n mediacircus zou veroorzaken. Hij is het tegenovergestelde van een mooie, jonge Nederlandse vrouw, dus ze zullen bij Menzis gedacht hebben dat de media dat niet op zouden pikken.

Wat een faalhazen bij Menzis, deel II.

Nequebard | 16-08-13 | 10:30

Ja.
We moeten het met z'n allen natuurlijk niet willen dat de top van MENZIS niet toekomt aan haar jaarlijkse clusterbonusbonanza-giveaway.
-Of dat de directie van MENZIS de komende jaren niet gegarandeerd is van hun inflatiecorrecties op hun nettoloon.
-Of dat de directiekantines van MENZIS weer doodordinaire broodjes-gezond moeten gaan serveren i.p.v. het huidige verse sortiment aan exotische vlees- en visgerechten.
-Of dat het aantal bedekte vierkante centimeters van de directieparkeerplaatsen afneemt door verkleining van de auto's.

Überhaupt dat de financiële toestand van de directie van MENZIS moet lijden ten kosten van het welzijn van hun cliënt is natuurlijk een perverse, ridicule en ontoelaatbare gedachte.

Boris Poepnagel | 16-08-13 | 10:29

James Lastig | 16-08-13 | 10:23 |
Dus die baantjes waar jij het over hebt, dat zullen niet de verpleegkundigen en het ok personeel zijn. Of de thuishulp. Maar de ons kent ons hoge functies. Die zouden 33miljard kosten?
Op welke cijfers heeft u dat gebaseerd? Of zelf wat uitgerekend?
En anders, mag ik het linkje zien?

irma zonderboezem | 16-08-13 | 10:29

clusterhoofdpijn is het het nieuwe adhd.

minimá-armezusvan.. | 16-08-13 | 10:29

@mijntweecent | 16-08-13 | 10:22
Jij kan die actie ook starten, als je zo betrokken bent.

rara | 16-08-13 | 10:29

@OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:16
@OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:16
Ken je het broekzak-vestzak principe? Geld voor deze man komt hoe dan ook van onze belastingcenten.

De maatschappij draait hoe dan ook op voor de kosten van deze man. Menzis weigert haar deel van de kosten te dragen, en wentelt de kosten nu af op de gemeente en de Stadsbank. Terwijl het logischer en goedkoper zou zijn als Menzis deed waar ze voor is: ziektekosten vergoeden.

rara | 16-08-13 | 10:27

@tarmac, het komt al uit eenieder zijn eigen portemonnee. Het probleem is dat de verzekeringsmaatschapijen elk jaar beweren dat de kosten omhoog gaan en dus de premies omhoog moeten. Wie controleert dat (onafhankelijk). Als we jou stelling hanteren claimed helemaal niemand meer wat en gaan de winsten nog verder omhoog. Het hele systeem is gewoon ziek maar vooralsnog ligt er een miljard op de plank die kan worden uitgekeerd voordat er een verlies wordt gemaakt.

MBrrr | 16-08-13 | 10:26

Die operatie is experimenteel. Ik mis in deze hele discussie totaal de getallen over die operatie. Is het uberhaupt eerder geprobeerd? Heeft het wel eens succes gehad?

En waarom kost een operatie eigenlijk 30k?

Heb een beetje het gevoel dat de hobby van een Belgische arts gesponsord wordt, en als het niet werkt (of tot extra complicaties leidt en niet werkt), jammer dan. Van ons geld.

Scarblac | 16-08-13 | 10:26

Bij Menzis @ Groningen werken voornamelijk eigenwijze boeren.

startkabels | 16-08-13 | 10:25

Ik hoop dat hij naast zijn verhaal ook nog succesvol een racismekaart trekt. Puur om de geenzorgverzekeraar te treiteren.

GSimam | 16-08-13 | 10:24

Neeeee, Rogeeee!

NACademicus | 16-08-13 | 10:24

Nee, zo gaat dat niet. Eerst in lingerie/mannenondergoed op GeenStijl, dan pas een vergoeding voor de ingreep.

Zyprexa20mg | 16-08-13 | 10:24

@OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:16

Als er werkelijk sprake was van marktwerking in de zorg, zou de zorgvrager/consument dit gedrag kunnen afstraffen.

Bruno Alaska | 16-08-13 | 10:23

Maar zou iedereen ook zo hard roepen als door al deze situaties de basispremie nog verder omhoog gaat?
OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02

De kosten voor de zorg zijn in NL zo'n 60% hoger dan in BE en DE, terwijl de zorg in die twee landen uitstekend is.

Er hoeft dus helemaal geen geld bij, integendeel. Als NL de zorg net zo zou organiseren als BE of DE dan zou de kwaliteit er op vooruit gaan en tegelijkertijd zou je 33 miljard - herhaling 33 MIL-FUCKING-JARD - per jaar (!) besparen.

Het enige nadeel is dan dat de baantjescarrousel tot stilstand komt in die sector en dat wil de politiek natuurlijk niet. Dus mag u nog wat meer betalen en ondertussen kunt u niet meer rekenen op een fatsoenlijke behandeling als u ziek bent.

James Lastig | 16-08-13 | 10:23

Het is een grote clusterfuck, geld uitgeven is niet de kerntaak van de zorg, maar geld binnenhalen wel.

onderbuikgevoel | 16-08-13 | 10:23

Wat ik niet snap is dat deze behandeling 30k moet kosten. Ik heb een behandeling gehad voor en tegen mijn clusterhoofdpijn en de totale kosten waren £1.750,--.

psycho_3 | 16-08-13 | 10:23

Even wat tegengeluid. Menzis bepaalt niet welke behandelingen in het basispakket zitten. Zou Andrea een andere verzekeraar hebben gehad, dan was deze behandeling net zo hard geweigerd.

koeberg | 16-08-13 | 10:22

Zeg GeenStijl.. als jullie geld inzamelen voor een gesjeesde debiel uit Sneudal die in zijn woongenot wordt aangetast, kunnen jullie wellicht ook een actie starten voor Reza Khani, die met die clusterkoppijn in zijn leefgenot wordt aangetast.

mijntweecent | 16-08-13 | 10:22

Je kon er op wachten dat zich een volgende casus zou aandienen. Ik hoop dat die inhalige gieren van Menzis er van leren.

brutus68 | 16-08-13 | 10:22

Dankzij het internet en social media worden we nu op de hoogte gesteld van deze praktijken. Voorheen konden zorgverzekeraars/banken/enz lekker doen waar ze zin hadden. Gesteund door de media die kun politiek directeurtjes (VVD/CDA/PvdA/D66) lekker uit de wind konden houden.

Kamervraag | 16-08-13 | 10:20

Menzis vergoedt overigens wel meer ingrepen niet terwijl diezelfde ingrepen door andere zorgverzekeraars wél zonder morren betaald worden. Daarmee wil ik overigens niet gezegd hebben dat die andere zorgverzekeraars heilige boontjes zijn want dat is bezijden de waarheid maar Menzis spant in dit opzicht toch wel de kroon vermoed ik.

Voorbeeldjes? Die hebben we hoor:
- Een bovenooglidcorrectie wordt door iedereen betaald, behalve Menzis, reden: "is een aangeboren afwijking".
- Voor de tweede keer binnen een paar jaar een hernia oplopen? Menzis betaalt niet. Reden: "recidive".

En zo zijn er ongetwijfeld nog veel meer voorbeelden te vinden.

Menzis? Dit land kan zo veel beter. Zónder jullie!

Reinaert | 16-08-13 | 10:19

Beschamend ... meer heb ik er niet over te zeggen.
Beschamend dat dit van Nederland is geworden.

James Lastig | 16-08-13 | 10:19

Eric Blair | 16-08-13 | 10:12 | + 0 -
De beste man spreekt goed Nederlands en heeft een koopwoning, die krijg je niet van een uitkering. Gewoon gewerkt en premie en belasting betaald voor jou en je Hollandia vriendjes dus en alle reden om aanspraak te maken op zijn zorgverzekering.

Mark Smith | 16-08-13 | 10:19

Roger van Boxtel was twee jaar voorzitter van het Humanistisch verbond. Dit verbond maakt zich sterk voor waarden als zelfbeschikking, gelijke behandeling en verdraagzaamheid.

Lees je mee, Roger? Gelijke behandeling?

Willianus Wortelus | 16-08-13 | 10:19

@wakkere_nederlander | 16-08-13 | 10:10
Omdat het een probleem oplost. Dat is eigenlijk niet de bedoeling van de pharmaceutische industrie.

Het liefst zien ze een ingreep die levenslang medicijngebruik (lees:symptoonbestrijding) mogelijk maakt. Een genezen patient is een nachtmerrie voor de pharmaboys.

CoJoNes | 16-08-13 | 10:17

Ik zei het vorige keer al, moraal van het hele verhaal. Je kan beter een lekker wijf zijn dan gebeurd er nog eens wat.

Menzis heeft zichzelf wel goed in de vingers gesneden, het mag dan een zeldzame aandoening zijn het was te verwachten dat er nog iemand zou zijn die voor slechte PR zou zorgen. Maar ze verdienen het ook om lekker onderuit te gaan, niet normaal hoeveel daar in de top gegraaid word.

cestca | 16-08-13 | 10:17

Als ondernemer ben ik altijd jaloers op bedrijven als zorgverzekeraars maar ook bijvoorbeeld APK keuringsstations omdat zij een product verkopen dat wettelijk verplicht is.
Het mooie van zorgverzekeraars is dat ook nog eens zelf mogen bepalen of zij geld uitkeren aan hun klanten.

wakkere_nederlander | 16-08-13 | 10:17

Tarmac | 16-08-13 | 10:12

Dat heeft toch niks met mijn opmerking te maken? Ik zeg alleen maar: Iedereen heeft nu een grote mond en gunt deze man alles, maar zodra blijkt dat het uiteindelijk uit je eigen portemonnee kan gaan komen is het lot van deze man ineens weer minder belangrijk. En Bruno Alaska & Absoluut Niet Waar: Ik snap prima hoe het zou moeten zijn, maar zo zit het verzekeringswereldje niet in elkaar en dat krijg je op korte termijn toch niet veranderd.

OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:16

rara | 16-08-13 | 10:10
Dat natuurlijk weer wel. Dit soort ratten weten voor zichzelf altijd een uitweg.

Botte Hork | 16-08-13 | 10:16

En weet je aan wie we dit ook de danken hebben? Aan dat akelige VVD mannetje Hansje Hoogervorst,
Die wist toen te vertellen dat alles beter en goedkoper zou worden voor ons.

Willemdewilde | 16-08-13 | 10:15

-weggejorist-

p. voortuin | 16-08-13 | 10:15

Monica1900 | 16-08-13 | 10:12 | + 0 -
Hulde!

Mark Smith | 16-08-13 | 10:15

Alle aandoeningen en ziektes die je belemmeren om te werken moeten gewoon betaalt worden! De vraag is natuurlijk wel hoe experimenteel deze behandeling is en wat is de kans op succes?

WellusNietus | 16-08-13 | 10:15

Ah, we gaan supergraaiert @Rogervanboxtel weer fucken. Mooi man.

neemjemoederindemali | 16-08-13 | 10:14

-weggejorist-

Echt?! | 16-08-13 | 10:14

Hoe minder ze de ellende van de mensen verhelpen: hoe meer winst, hoe meer bonus voor de topmanagers.

Karel Popper | 16-08-13 | 10:14

Goh, je verwacht het niet...

kapotte_stofzuiger | 16-08-13 | 10:14

@Tarmac | 16-08-13 | 10:12
Dat kost ook niets. Voor Menzis, dat is.

rara | 16-08-13 | 10:13

Laten we allemaal met ons hoofd op het bureau bonken, dan wordt het collectieve clusterkoppijn en blazen we gezamenlijk het systeem op. Mensen zijn verzekerd om geholpen te worden als het fysiek tegenzit, niet om dan met de kleine lettertjes om de oren te worden geslagen. Het systeem zag er op het bureau van de ambtenaren perfect uit, maar verrek wat is de praktijk toch weerbarstig. In een volwassen wereld los je dat op door de regels niet dicht te timmeren met wat wel en niet mag, maar door een open norm op te stellen "pas toe of leg uit waarom je het niet toepast". Daarmee zouden de Khani's van deze wereld een stuk minder hoofdpijn hebben.
Van al dit gezanik en gezeur krijg ik ergernisclusterjeuk die langzaam onder mijn huid over mijn hele lijf trekt. Het is vre-se-luk! Ik ga nu mijn verzekeraar - inderdaad OntMenzis - bellen of ik voor een experimentele behandeling in een zonnig land in aanmerking kom. Mocht het antwoord negatief zijn, dan zien jullie mijn actie wel voorbij komen op FB, Twitters en de andere panelen.

Boerenbrandtlul | 16-08-13 | 10:12

Twee jaar geleden was ik ook verzekerd bij Menzis tot ik ontdekte dat Van Boxel (de directeur) van alle zorgdirecteuren het hoogste salaris bleek te hebben. En dat salaris was niet alleen het hoogste, het was ook nog eens in strijd met de afspraken. Een klacht van mijn kant inclusief opzegging leidde tot de volgende reactie: inderdaad was het salaris van Van Boxtel boven de afgesproken norm, maar, en nu komt die, de wet die daar een einde aan zou maken zou pas in 2015 ingaan dus tot die tijd overtrad hij geen wet en zou hij zijn salaris gewoon lekker blijven opstrijken. Als de wet in werking zou treden, pas dan zou hij zich houden aan dat wat eerst met goed fatsoen onderling was afgesproken. Wettelijk was hij dus niet fout, moreel wel, maar 'moreel' daar vegen ze in de zorg hun reet mee af. En dat zien we dus ook uit dit probleem, wettelijk is er ergens een gaatje om te voorkomen dat ze een zieke moeten helpen (ook al heeft hij jaren lang premie betaald) en zolang als ze de wet niet strikt overtreden zullen ze er alles aan doen om mensen zorg te onthouden. Goed hoor Rogier lekker centjes opstrijken en je rijk graaien! Samen voor ons eigen, mooie slogan voor Menzis.

Monica1900 | 16-08-13 | 10:12

Als je geen kut hebt word je niet zo snel geholpen in deze maatschappij het is triest maar waar.

deboerenlul | 16-08-13 | 10:12

@OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02;
Die man zit door zijn aandoening nu al twee jaar werkloos thuis en komt hij terecht in de schuldsanering.
Dacht je dat dat niets kost?

Tarmac | 16-08-13 | 10:12

Dit soort figuren, afkomstig van buiten de rijksgrenzen, jagen ondertussen wel mijn premie omhoog met hun vage aandoeningen en dure behandelingen.

Eric Blair | 16-08-13 | 10:12

@Botte Hork | 16-08-13 | 10:01
Maar gaan ze hun eigen operatie dan wel vergoeden?

rara | 16-08-13 | 10:10

Heeft iemand al aan de behandelende artsen gevraagd waarom het zo duur moet zijn? Weet je nog: oren uitspuiten eur. 1530,-

perdido | 16-08-13 | 10:10

Waarom heet het trouwens 'experimentele behandeling' als het klaarblijkelijk gewoon werkt...

wakkere_nederlander | 16-08-13 | 10:10

In de voorwaarden van Menzis staat duidelijk dat iemand die geen Facebook-account heeft en niet de media opzoekt, afgewezen kan worden voor experimentele behandelingen. Erg spijtig voor Khani, maar complimenten aan Andrea voor het lezen van de kleine lettertjes!

Handige Harrie | 16-08-13 | 10:09

Hear, hear.

Djengo123 | 16-08-13 | 10:09

Blijven hakken, hulde Geenstijl. Volgens mij mag een zorgverzekering niet eens winst maken, maar dat weet ik niet zeker

Bokito ergo sum | 16-08-13 | 10:09

Andrea Trichopoulos, Reza Khani, who's next?

Roeieber | 16-08-13 | 10:07

OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02
U heeft zich al aardig laten inpakken door dat verzekeringstuig. Waarom zou een hogere uitkering van verzekeraars per definitie moeten leiden tot een hogere premie?

De winst van Menzis is afgelopen jaar zelfs vervijfvoudigd. Dan lijkt mij dat er nog meer dan voldoende marge zit om zorg te vergoeden in plaats van plausibele gevallen af te stoten. www.nu.nl/economie/3415716/ook-winst-m...

Absoluut niet waar | 16-08-13 | 10:07

Naming & Shaming is een goed machtsmiddel om overheden en grote bedrijven te corrigeren (want dat is maar al te vaak nodig).
Dus veel kudoos voor dit bericht en hopen dat het goed komt met deze man.

Rico Tampeloerus | 16-08-13 | 10:07

Wat fijn toch, die marktwerking in de zorg. *kots*
Zullen we het ziekenfonds aub weer in ere herstellen?

Botte Hork | 16-08-13 | 10:07

Maandag is de zaak waarschijnlijk 180 graden gedraaid en krijgt meneer keurig alles vergoed. Zoals het hoort. Jammer dat er mediadruk voor nodig is.

Gezwel | 16-08-13 | 10:06

@OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02 |

De premie moet omhoog want? Er wordt niet genoeg winst gemaakt?

Bruno Alaska | 16-08-13 | 10:06

En door dit soort acties hou ik van Geenstijl!

blauwebobo | 16-08-13 | 10:05

1.4 miljard winst voor (on)Menzis. Directeur vult zijn zakken met andermans geld. Premies gaan niet omlaag en de operaties waar je de verzekering voor betaald worden niet vergoed...

Hmm...

Om de één of andere reden heb ik weer een vleugje 'hoop' gekregen voor mijn eigen Fraude zorgverzekeraar FBTO.

LangeTijdGeleden | 16-08-13 | 10:05

Fuck Menzis. Dat ze z'n fout maken ! WEER. Nadenken is lastig ...

dutchtom91 | 16-08-13 | 10:04

Het PR potje had niet op 2 gevallen gerekend.

Wellicht het potje winst eens aanspreken om aan de (niet vrijwillige) `klanten` eens te leveren waarvoor betaald wordt?

Absoluut niet waar | 16-08-13 | 10:03

Het vervolg die je wist dat zou komen.

Red je hier maar eens uit Menzis, als Reza naar de rechter stapt staat hij het sterkst.

Mark Smith | 16-08-13 | 10:03

Menzis kan wel weer een paar PR-mannetjes (m/v) inhuren om deze clusterkoppijnfuck te downplayen want ook hier komen ze vast niet mee weg wil ik toch hopen.

*Discriminatiekaart preventief trekt*

Reinaert | 16-08-13 | 10:03

Onmenzis was misschien een betere naam voor deze verzekeraar.

vraagstaart | 16-08-13 | 10:03

Totaal mee eens hoor. Maar zou iedereen ook zo hard roepen als door al deze situaties de basispremie nog verder omhoog gaat?

OverdrevenGeouwehoer | 16-08-13 | 10:02

Misschien helpt het als hij een paar tieten laat aanmeten?

Sadomassochristus | 16-08-13 | 10:02

Wat is de reden dat de operatie niet in NL wordt uitgevoerd?
Werkt het eigenlijk wel? wat is de kans op succes?

Kaosu | 16-08-13 | 10:02

Reactie van Menzis: "Ja maar da kannie, Khani".

Willianus Wortelus | 16-08-13 | 10:02

Het begint een clusterhoofdpijn dossier te worden voor Menzis.

Botte Hork | 16-08-13 | 10:01

Echte mannen hebben nooit hoofdpijn Reza.

/receptvanmijnmoeder

vraagstaart | 16-08-13 | 10:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE. JIT noemt namen verdachten MH17: Igor, Sergei, Oleg en Leonid