Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS & CPB: economie nog steeds pauper

ruttehaha199.jpgDaar zijn ze, de nieuwste CPB-cijfers. Op basis van de laatste inzichten is de 3%-norm van Brussel nog verder uit beeld geraakt: 3,9% in 2014, met 0,2% omhoog sinds de laatste raming in juni. Vlak nadat de rekenmeesters van het CBS hebben laten weten dat we nog altijd in een economische quadripple-überdip zitten met inclusief een massale werkloosheid des doods komen ook de cijfermannetjes (m/v) van het CPB met hun laatste werkstuk, met als interessantste onderdeel de Nederlandse EMU-schuld en de collectieve lasten. Een belangrijk werkstuk, op basis waarvan de dames en heren politici van de PVVDA de komende weken gaan bepalen hoeveel en wat er verzwaard moet worden, qua lasten. We wilden zeggen bezuinigen, maar dat is ongeveer net zo geloofwaardig als alles wat Krugman ooit zegt. Enfin, wat zegt het CPB? Welnu: het gaat nog steeds ruk. Consequentie: de PVVDA zal nog harder z'n best moeten doen om in het gerief van EU-geldbaas Olli Rehn te blijven. Óf Olli geeft (weer) uitstel om Rutte en Didi tegen henzelf in bescherming te nemen, wie weet. Mogen we vice-premier Asscher geloven dan is het acht miljard verhaal van het FD in ieder grote quatsch, en dat zou kunnen betekenen dat de Nederlandse regering de 3%-norm definitief laat varen voor in ieder geval de komende twee jaar. Of, in nog een alternatief scenario, heeft Asscher onder een steen geleefd, geen idee wat er economisch aan de hand is én de CBS-cijfers niet gezien. Eén ding is zeker: Nederland is inmiddels officieel het manke manwijf van Europa en op lastenverlichting hoeft u niet te rekenen, ondanks het feit dat de boze werkende mensen in 2014 40,2% van al het verdiende geld aan de overheid geven, de collectieve lasten stijgen onophoudelijk. Nog eventjes ter informatie: tijdens deze recessie des HitlerAIDS maakt de PvdA zich druk om.... betaald parkeren. P.S. Deze ramingen zijn nog zonder meeweging van de aanstaande zes tot acht miljard lastenverzwaringen. Het netto resultaat is dus nóg meer werklozen en nóg minder groei (if any at all).

Reaguursels

Inloggen

Het is niet 40,2% wat je aan de overheid geeft van Leeuwen.
45% is alleen al de gem. IB. Daarna begin je met je pensioenbelasting. Want krijg je er een cent voor? En kun je nu een afstandverklaring tekenen zodat van die shit afbent? (hint:NEE). Da's dan 22% er bovenop. Dan je btw over al je consumptie van je hele inkomen, gem. zo'n 5%. Dan je accijns. Rijd je wel eens auto? Met een beetje km's is het 5%. Douane, ook zo'n leuke, een van de hoofdredenen waarom alles in NL duurder is dan ergens anders. Geen 5%, maar het tikt aan, net als lokale lasten, altijd maar stijgend.

Komen we voor de terecht boze werkenden, afhankelijk van de persoonlijke situ rond de 80% lastendruk. En dan vergeet ik nog ongeveer 20 soorten belasting. De enige reden waarom gezinnen nog niet verzuipen is de HRA. En die willen we afschaffen, want ja dan hebben we duidelijkheid! Duidelijkheid, zo'n kudt politiek mantra, je hoort het Arrogander Peggold zo zeggen.

Het is duidelijk dat we naar de klote gaan.

Atlas Shruggs 10 | 14-08-13 | 23:43

El-Rubio | 14-08-13 | 14:29
Yep.

Buggert | 14-08-13 | 22:07

Ik geef geen cent meer uit in Nederland. Gewoon niks kopen, of in het buitenland kopen. Dit kabinet gaat helemaal nat. De hardwerkende nederlander ziet het niet meer zitten. Een algenmene kopersstaking lijkt me het beste als signaal dat dit kabinet snel zijn biezen moet pakken!!

denoorman | 14-08-13 | 21:04

Dit kabinet heeft geen meerderheid en voert noodgedwongen de D66 agenda uit. Huizenmarkt om zeep geholpen, dansen naar de pijpen van Brussel, geen vaste contracten meer, woningmarkt volledig naar de knoppen, miljarden vermogen verdampt, arbeidsmarkt verziekt, kiezersbedrog door VVD. Consumentenvertrouwen totaal weg. Kabinet zonder visie en zonder lef. Wat een ellende. Een negatieve spiraal. Bedankt Rutte!

denoorman | 14-08-13 | 20:59

Lieve mensen, houdt het hoofd koel en schroef uw uitgaven zover mogelijk terug. Koop alleen het hoogst nodige. Dit is de enige doeltreffende actie die u kunt ondernemen. Het is gemakkelijk om te doen, u gaat er zelf over en, mits enige tijd volgehouden, verbluffend effectief. Het is voor de gewone burger het meest effectieve middel om deze dorpsgekken terug te krijgen in de inrichtingen waar ze thuishoren. En..... we zijn al best lekker op weg!!

dreiner | 14-08-13 | 19:13

Gewoon nee zeggen tegen brussel. Hoe moeilijk is dat? Op Brussel hebben we toch niet gestemd?

van heinde en verre | 14-08-13 | 18:30

Deze regering baseert zijn legitimiteit op het feit dat ze via democratische verkiezingen en coalitievorming aan de macht gekomen zijn. Daaraan verbinden ze gelijk hun legitimiteit voor de hele regeerperiode van 4 jaar.
Het eerste is waar, maar het tweede niet.
Door steeds weer een beroep te doen op de noodzaak van compromissen sluiten en door de verloochening van alles wat voor de verkiezingen is gezegd, verliest deze regering haar legitimiteit volkomen.
Door oenig alle kritiek af te wijzen sturen ze Nederland steeds meer het moeras in.
Er is maar 1 oplossing: vervroegde verkiezingen. Maar dat durft niemand. Dus modderen we op deze manier nog een paar jaar door.

ZZP-er | 14-08-13 | 17:49

Ons werklozenaantal zou fors lager zijn indien men de 180.000 Polen, Esten en Litouwers alsmede vele tienduizenden Roemenen, Grieken etc. naar huis zou sturen.
Nederlanders zijn inmiddels gewend aan het op de bank zitten met een uitkering en de dagelijkse gang naar de voedselbank.
Van het kabinet is geen enkele actie te verwachten. Die zijn met reces en snappen niets van onze economie.
Ook de buitenlanders hebben echter inmiddels door dat een paar maanden werken een vorstelijke vakantieuitkering van het UWV oplevert en zijn vakantie vieren in homeland.

langsdekant | 14-08-13 | 17:26

Denken de "liberalen" die vorige keer VVD gestemd hebben er nu aan om de Libertarische Partij dan toch op zijn minst serieus te bestuderen en eventueel een kans te geven?

Tointje | 14-08-13 | 16:38

Voor cassiëre heb je een HAVO diploma nodig, voor electromonteur een vakdiploma, voor directeur HTS/TH of Wetenschappelijk Onderwijs, aangevuld met vele cursuusen en werkervaring.
Voor politicus/minister/staatssecretaris heb je alleen genoeg stemmen nodig, helaas is dit de oorzaak dat wij door incompetente narcisten worden "bestuurd".
In het bedrijfsleven hadden zij de proeftijd al niet gehaald en waren zij er via de achterdeur al uitgetrapt, zonder vergoeding.
Paniekmanagement ten top, niet kijken naar gedragsgevolgen, geen lange termijn beleid, totaal zonder schaamte wordt ook het wanbeleid nog verdedigd en uitgelegd, het liefst op TV. Wat een kneuzenkermis!!!
Deze koers is niet meer te veranderen, de werkende mens heeft verloren, de wal zal het schip keren

plywood | 14-08-13 | 16:29

Als het stemmen op een partij afhangt of deze partij al dan niet de oplossingen heeft waarom werd er dan al die jaren op PvdA, CDA, D66, Groenlinks, SP en ja zelfs de VVD gestemd?
Vanwege de hun oplossingen? De ''oplossingen'' die ons hebben gebracht waar we nu zijn?

Stemmen vanwege oplossingen lijkt mij niet de leidraad. Wel een partij die echt staat voor minder belasting en minder overheid!! Of het een oplossing zal blijken te zijn zien we dan wel weer.
we kunnen altijd weer terug naar hoe het de laatste 40 jaar is gegaan: wegkijken (look away and pray), pappen nathouden, belasting verhogen, ambtenaren-apparaat volledig uit de klauwen laten groeien, meer regels, nog meer regels.

DeSjaak1000 | 14-08-13 | 15:36

@"De crisis gaat aan Nederland voorbij "Bos( PvdA).

"Alle geleende geld komt met rente terug" De jager( CDA)

"Dit is het beste kabinet ooit" Rutte/Samson ( VVD/PvdA)

"Het lente akkoord is een zegen voor Nederland" D66/CDA/CU/GL/VVD.

Gek is dat, we ziten midden in een giga crisis, van het geleende geld is geen fluit terug betaald, het is het meest waardeloze kabinet ooit, het Kunduz akkoord is een regelrechte ramp voor de bevolking.
Sjeng de helle | 14-08-13 | 11:38 | + 38 -

Sjeng, hier nog eentje:

- na net de eerste euro's uit de muur te hebben getapt in Maastricht sprak Gerrit Zalm de onsterfelijke woorden: ''we gaan een nieuw tijdperk tegemoet, een tijdperk van voorspoed en zonder crisis!!''

DeSjaak1000 | 14-08-13 | 15:29

Op Wilders stemmen. Hij mag dan niet alle oplossingen hebben, maar hij heeft wel als enige de neus in de goede richting; minder overheid, minder belastingen.

Old_Spice | 14-08-13 | 15:23

@lekkurlinx | 14-08-13 | 13:21 |
Zo'n vermoeden had ik al, bedankt voor de opheldering. Schrikbarend hoever deze cijfers uiteen lopen.

Claude Sack | 14-08-13 | 15:14

Als ik al die bezuinigingsrondes optel zouden we langzamerhand een begroting van 0 moeten hebben. Iemand al eens gekeken wat er daadwerkelijk gerealiseerd wordt van al die bezuinigingspakketten? Of worden steeds dezelfde maatregelen gepresenteerd?

Rest In Privacy | 14-08-13 | 15:10

Deze week mijn afrekening voor de verkoop van mijn huis. 40k ophoesten. Nog een keer 15 maanden lang hand op de knip. Om daarna mijzelf nooit meer te binden aan welk contract dan ook, welke langer dan > 1 jr loopt. En mocht de nood aan de man komen dan settlen we ergens anders wel weer. Want ben je al niet negatief en depressief, dan word je het wel van het wanbeleid afgelopen decennia. Teveel problemen die zich achter elkaar aandienen, van mekka's tot economische problemen. Van onderwijs tot zorg. Van graaiers tot BN'rs.

Bill Cosby | 14-08-13 | 15:04

Zo even het laatste stukje hoernaal bekeken.. Vallen je toch de sloffen uit.. Een of andere bimbo die staat te verkondigen dat 'de schuld van alle ellende'ook bij de de burger te zoeken die de hand stijf op de knp houdt. Dat die burger gewoon de pecumia niet meer heeft dankzij het uitpersen de laatste jaren komt niemand op! In ieder geval niemand bij de NOS.

unneJoemie pieletuut | 14-08-13 | 14:42

VVD lacht zich ziek, ze stampen gewoon het beleid er doorheen waar ze al jaren mee bezig zijn; en zodra het volk begint te sputtelen roep je heel hard "Buitenlanders, Brussel, Criminaliteit, Links" in willekeurige volgorde. Vervolgens schieten de adepten in een Pavlov reactie en vergeten ze wie hen eigenlijk heeft genaaid.

El-Rubio | 14-08-13 | 14:29

Goldman Sachs said to not take the data at face value: "The solid Q2 GDP print should not be taken at face value as it partly reflects a “statistical payback”. Moreover, the weakness in French investment spending is a reason for caution. More generally, the Euro area still has to cope with balance sheet adjustment required in both the private and public sectors, and continuing fiscal austerity will continue to weigh on demand for some time to come." We give Europe at most two quarters before the net foreign capital rotation fades and the continent reenters an unprecedented triple dip "recession."

Kaleknicker | 14-08-13 | 14:18

@Ko Ranzig | 14-08-13 | 13:31
Samen gaat niet. Er bestaan (o.a.)blauwe en rode pistes maar geen paarse

lekkurlinx | 14-08-13 | 13:59

@ZKH EénOog | 14-08-13 | 11:28
AEX genoteerde bedrijven genereren het grootste deel van hun omzet buiten Nederland... Dus...

Anarchus_Rex | 14-08-13 | 13:54

Alleen al als je die misselijke rot kop van Rutte ziet word me al misselijk

Jeffrey1977 | 14-08-13 | 13:53

Henkie.

Latrinalia | 14-08-13 | 13:41

Dit land wordt bewust naar de knoppen geholpen. Noem mij maar gekke Henie, maar een andere verklaring kan ik niet bedenken.

Latrinalia | 14-08-13 | 13:41

Kunnen Rutte en Samsom niet een keer gaan skieen?

Ko Ranzig | 14-08-13 | 13:31

@Pindakees | 14-08-13 | 12:21 |
In wezen had de overheid gewoon de banken moeten laten vallen. De bonussen geen enkele bonus zelfs de oprotbonus kan dan niet meer worden uitgekeerd.
De zaak staat dan wel flink op de grondvesten te schudden maar dan kan ook meteen schoon schip worden gemaakt en de zaak opnieuw worden opgebouwd.

Wel zou het in zo'n geval wijsheid zijn dat er is nagedacht dat het geld hetgeen op de bank staat door kan blijven rollen.

ProAsfalt | 14-08-13 | 13:24

@Claude Sack | 14-08-13 | 11:44
Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) telt cijfertjes en maakt een schets van hoe de situatie nu is.
Het Centraal Plan Bureau (CPB) maakt prognoses. En zit er regelmatig naast. O.a. omdat ze onvoldoende rekening houden met het effect van de self fulfilling prophecy: Zij zeggen dat het slecht zal gaan en dus gaat het nog slechter dan ze voorspelden.
En zoals alle overheids- en semi-overheidsorganen werken ze doorgaans volkomen langs elkaar heen. Ook al zeggen ze van niet.

lekkurlinx | 14-08-13 | 13:21

Joepie! De rijke en hardwerkende Nederlanders verliezen al hun geld en werk. Nou moet de achterban van de PvdA de staatsschuld gaan terugverdienen. Het plannetje nivelleren van ze mislukt helemaal. Een hele generatie belastinggeld hebben ze nu inmiddels al uitgegeven! Weet u die Zalmnorm nog? Dat ze de staatsschuld konden terugbrengen van 74% naar 40%? Wouter Bos van de PvdA zat maar even aan het roer, hoppa, alles voor niks en staatsschuld weer terug naar de 78% inmiddels. Wie in Nederland blijft werken is oliedom en betaalt zich blauw.

Ikbeneenzelfbouwer | 14-08-13 | 13:01

rara | 14-08-13 | 12:45 |
Kijkt nog een keer naar jouw plempsel van 12:12 en enorm lachen doet. LOL

psycho_3 | 14-08-13 | 13:01

te leiden.

wallenberg | 14-08-13 | 13:00

PVVDA. Opzouten en laat je smoelwerk nimmer weer zien. Dit zal wel een ijdel verzoek zijn aan die ijdeltuiten. Als iemand een cursus economie verzieken wil, er zijn een paar leerlingen. Maar het was natuurlijk te verwachten: Een activist en een docent geschiedenis. Weinig achtergrond om een land te lijden.

wallenberg | 14-08-13 | 13:00

@whetherthouwouldbe | 14-08-13 | 12:54
Nee maar een protest stem zou zeer zeker helpen , alleen maar de regering tot nadenken te zetten .

witchmaster | 14-08-13 | 12:58

Diederik gaat ongetwijfeld dit verhaal, " we staan er economisch gezien slecht voor, we weten bij God niet wat we moeten doen, en als we het wisten zouden we het van de EU niet mogen" weer omkatten naar een "eerlijk verhaal", waarin het grote gelijk van de eigen ideologie weer prachtig wordt ingekleurd en geplaatst wordt tegenover de verderfelijke ideologieën van de anderen, inclusief de regeringspartner.
Het feest van Spekman, waarbij iedereen naar eigen draagkracht zijn hapjes en drankjes mee moet brengen, o nee, het feest waarbij de armen gratis toegang hebben en de rijken gedwongen worden om een hoge toegangsprijs te betalen is nu in volle gang.

Schoorsteenveger | 14-08-13 | 12:55

Voor degenen die het hier roepen: denken jullie nou werkelijk dat nieuwe verkiezingen helpen? Wie zou het moeten oplossen in welke coalitie? Wilders krijgt toch NOOIT alleen de macht.

whetherthouwouldbe | 14-08-13 | 12:54

@SamKoeman | 14-08-13 | 12:48 |
Je kunt zeggen wat je wil van de NOS maar de NOS heeft wel gelijk alleen niet met de door hun veronderstelde oorzaak.

Het volk heeft dit achterlijke kabinet gekozen, dus dan krijg je ook achterlijk beleid.

Dat is hetzelfde dat de Egyptenaren op de moslimbroederschap hebben gestemd, dan krijg je ook de sharia.

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:52

De electorale tactiek van met name de VVD is onder aanvoering van opa Opstelten en patjepeër Teeven de PVV de wind uit de zeilen nemen door “daadkrachtig” optreden tegen de buitenlandse invasies. Lijkt geweldig maar doet denken aan de tijd dat ik als kind de vloed probeerde te keren aan het strand met m'n zand-emmertje. De VVD/PvdA wikt maar Brussel beschikt.
Wat dan wel? Op dit moment stoppen met die idiote bezuinigingen .. wachten dus op beter weer d.w.z. als exportland meeliften op het aantrekken van de Europese economie.
Voorts een vuist(je) maken naar Brussel dwz stoppen met het importeren van buitenlandse “arbeidskrachten”. Het is toch totaal van de zotte dat met bijna 700.000 werklozen Brussel dicteert dat we per 1 januari a.s nog meer Bulgaren moeten toelaten ? Desnoods moet onze altoos grijnzende premier roepen: noodsituatie!!
Vroeger leerden we rekenen: de een heeft 25% werklozen, een tweede 12%, een derde bv 5%, wij 8% .. .waar gaat het uiteindelijk per land naar toe in ons geliefde Europa?? Optellen en delen door 4 a.u.b. Ja, ik weet het is rekenen voor beginners, maar sommige dingen zijn simpeler dan men doet voorkomen.

daytripper | 14-08-13 | 12:51

Ik wil erop wedden dat de EU dit wonder kabinet een hart onder de riem steekt en het tekort laat oplopen.
Het kan anders wel eens zo zijn dat de PVV meer dan de grootste partij hier in dit land kan worden en dat zal de EU niet dulden dus medelijden met dit wonder kabinet .
En volgens mij zijn deze cijfers extra nu in de media gebracht zodat de heren niet hoeven te reageren ze zijn nog met reces dus geen vragen geen antwoorden .
De vakantie (reces tijdens een een economie wat neer gaat is een schande ) ik weet wat ik stem en ik weet welke partij ik steun !

witchmaster | 14-08-13 | 12:51

witchmaster | 14-08-13 | 12:40
Als de SP volgens jou zwijgt, dan zou ik eerder iets doen als je oren laten uitspuiten, oogkleppen af doen, iets in die richting.

Pindakees | 14-08-13 | 12:50

De NOS zegt dat het aan 'ons' ligt. 'Wij' hebben minder uitgegeven omdat 'wij' somberder zijn. Typische linkse weg-met-ons-mentaliteit. Consumenten houden niet de hand op de knip, het geld is er domweg niet.

SamKoeman | 14-08-13 | 12:48

@lekkurlinx | 14-08-13 | 12:23
De nieuwe bel ligt in een ondiep gedeelte, buiten het gebied waar jouw linkje over gaat.

rara | 14-08-13 | 12:45

De directeur, 11:35

Is Floris ook dood? Oh?

Lief meiske | 14-08-13 | 12:43

@TimoteoGrimbundecimo | 14-08-13 | 12:39 |
Noem 4G uitgeven aan windmolens maar Rechts terwijl dit Linkser dan Links is.

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:42

@mental K | 14-08-13 | 12:26 |
Je zou een omgekeerde zwitserse schengen moeten hebben.

Vrije doorgang van goederen maar geen vrije doorgang van personen.
ProAsfalt | 14-08-13 | 12:29 | + 0 - dat kan niet, want dan worden die buitenlanders ingevroren voor dat ze de grens overkomen

slotbert | 14-08-13 | 12:42

ik ben benieuwd wie er naast Greet staat in september , om een duidelijk NEE te zeggen tegen dit kabinet .
Ik ben van de partij en staat erbij al moet ik met de fiets er naar toe .
Hier moet daad krachtig tegenop getreden worden , de S.P zwijgt het CDA zwijgt LINKS zwijgt wie o wie doet zijn mond open? er is er slechts EEN al noemt men hem een populist ,maar hij staat wel voor het volk voor ons de Nederlander .
WEG met de GRAAIERS WEG met de hofnar en de kale neet we moeten terug naar af uit huilen en opnieuw beginnen maar dan graag zonder de invloed van brussel .
het is bewezen dat Brussel NIET de economie steunt zelfs de export is kudt ,terwijl men beweerde dat de EU nodig is voor de export .
Het is en WAS een leugen om aan de tafel van de EU te mogen zitten en gratis mee te schransen uit de ruif die de burger moet ophoesten

witchmaster | 14-08-13 | 12:40

Dit was dus het eerste volledig rechtse kabinet en ook gelijk het laatste, mag ik hopen..

TimoteoGrimbundecimo | 14-08-13 | 12:39

"ondanks het feit dat de boze werkende mensen in 2014 40,2% van al het verdiende geld aan de overheid geven"

Het is al boven de 50% incl. gemeente, provincie, etc.

Kaleknicker | 14-08-13 | 12:36

KlunsJohannus | 14-08-13 | 12:14 | + 0

Daarom... stem op mij :-)

meneer Q | 14-08-13 | 12:32

@mental K | 14-08-13 | 12:26 |
Je zou een omgekeerde zwitserse schengen moeten hebben.

Vrije doorgang van goederen maar geen vrije doorgang van personen.

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:29

@Pindakees | 14-08-13 | 12:21 |
En dat is meteen het grote makke van het Nederlandse politieke systeem.

Ik vind dat het volk - op verzoek van het volk - a la het zwitserse model - per onderwerp moet kunnen stemmen.

Je hebt op deze wijze geen last van vastgestelde programma's van de politieke partijen.

Dan krijgt het volk echt wat het wil (van de meerderheid uitgaande dan).

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:27

Maar gelukkig hebben we nog altijd geld genoeg om de grenzen wijd open te houden voor massa's aanstormende gelukszoekers... moet kunnen.

meneer Q | 14-08-13 | 12:27

O ja, ontopic; OSM afschaffen volgend jaar, en uit de EU, en er is geen probleem meer. En ja, dan blijven we natuurlijk wel gewoon in de Europese Gemeenschap, dat is geografisch bepaald, en exporteren we net zoals Zwitserland en Zweden enzo, ons helemaal de rambam naar andere Europese landen, en floreren we als voorheen. Het is zoooo simpel.
Nog zo 1: grenzen dicht, nu! Scheelt ook bijna twee miljard, aan opvang, en de hele immigratie machine, en uitkeringen. We zijn het dichtstbevolkte land van Europa, dus het lijkt me logisch dat we nu bewezen en feitelijk 'vol' zitten. Je mag het niet zeggen, maar het is gewoon een feit, dus waarom niet handelen er naar?
En zo hebben we er nog wel een paar eenvoudige die miljarden schelen.

mental K | 14-08-13 | 12:26

@sjipsknip | 14-08-13 | 12:20 |
Het beste kabinet ooit was Balkende I met de Lijst Pim Foruyn alleen is het bijzonder jammer dat P. foruyn geëxecuteerd is door een milieuactivist.

Na dit kabinet is het kabinet Rutte X met de PVV. Na die tijd is het land met rasse schreden achteruit gegaan.

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:24

@KlunsJohannus | 14-08-13 | 12:14 |
Met de PVV terug naar de jaren vijftig??

Kom maar op met bewijs.

De PVV is juist vooruitstrevend.

Alle goede zaken houden. De slechte weg en goede zaken invoeren.
Slecht: klimaathysterie en EUSSR dus afschaffen (of eruit treden).
Goed: zoals nu arbeidsrecht er is. Dus houden.
Goed maar nog in verwezenlijkt in de Nederlandse politiek: het invoeren van het correctief bindend referendum.

Hoezo terug naar de jaren vijftig???

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:22

rara | 14-08-13 | 12:12 |
Its all in the name (nick) LOL

psycho_3 | 14-08-13 | 12:22

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:18
Maar oorlog (tegen drugs) is dan toch echt een rechtse hobby. Net als bankenbonusen sponseren. En das me toch een dure hobby.

Pindakees | 14-08-13 | 12:21

Rutte en Samson hahahahahahahahaha beste kabinet ooit, weet niet wie dat verzonnen heeft die gladjakker Blok soms?? Het beste is gewoon even de politiek opschorten en mensen met kunde en visie aan het roer want anders zie ik het somber in voor bv NL. Ook is het tijd om eens klare wijn te schenken of het NL of EU belang voorop staat.

sjipsknip | 14-08-13 | 12:20

@ Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:29 | goed alternatief, gaat ik gebruiken, komkommertiet it is... Niet bij dit artikel, maar sommige plempsels van kwit behoren echt thuis in het ingezonden brieven katern van de Kijk ofzo. Zo'n belabberde tijdsgeest of overkill!

mental K | 14-08-13 | 12:20

De overheid moet niet bezuinigen maar moet saneren.
De overheid moet zich alleen bezig houden met zaken wat de burger niet als individu kan doen/ dragen.

Zo zou de overheid drugsgebruik en bezit ook uit het wetboek van strafrecht moeten halen.
De oorlog tegen drug win je niet. Kost handenvol met geld en levert geen reet op.
Ik ben ervan overtuigd dat rond 30% van de strafzaken en huis van bewaring drugs gerelateerd is. Tel uit je winst om het te legaliseren.
Het gebruiken van drugs (net zoals alcohol en roken) is een eigen keuze en eigen verantwoordelijkheid. Niemand dwingt je daar toe.

Daarnaast wordt het hoog tijd dat de Linkse Hobby's wordt afgeschaft evenals de EUSSR zaken.

Zolang als je zelf niet mag bepalen of je van je eigen woning je dak groen verft zal het niet goed komen in dit land!!

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:18

@i-Wonder 12:02: Trouwen en kinderen krijgen is voldoende kwalificatie om dit land te leiden? Hou toch op.

Het probleem zit hem niet in onze leiders zelf. Het probleem is dat, door de politieke opzet van de huidige regering, die leiders niet alleen aan het leiden zijn, maar ook belast zijn met het formuleren en uitonderhandelen van grote delen van het beleid, in plaats van dat dat beleid wordt opgesteld door experts achter de schermen. En zoals we hebben kunnen zien bij de totstandkoming van het lente-akkoord en het regeerakkoord is daar zelfs nauwelijks of geen ruggespraak bij gehouden.

Muxje | 14-08-13 | 12:17

Als het aan mij ligt beginnen we met de kinderbijslag, volgens mij valt daar wel wat te halen.
Kinderen zijn een privé keuze en kinderbijslag en kinderopvangtoeslag vind ik net iets te veel van het goede.

Met een gedeelte van het geld kunnen we ervoor zorgen dat kinderen gaan sporten. Obesitas kost immers nog meer geld.

Sociale huurwoningen zijn bedoelt voor mensen met weinig inkomen. Laten we dat eens beter handhaven.Mensen met een te hoog inkomen mogen het best moeilijker krijgen in hun sociale huurwoning. Het is toch van de zotte dat mensen in een te duren woning wonen en huurtoeslag ontvangen.

Daarnaast mogen mensen zonder kinderen die langere tijd in de bijstand zitten best gedwongen worden te verhuizen naar een andere omgeving als er daar wel een geschikte woning te vinden is.

In plaats van buitenlanders inzetten voor laagopgeleid werk, laagopgeleiden met een WW inzetten.

Een goede blik werpen op gemeente uitgaven en een nog betere blik werpen op het aantal subsidies.

Een klein voorbeeld; mensen in de bijstand of met een ander laag inkomen kunnen huishoudelijk apparaten vergoed krijgen indien hun huidige apparaat het begeeft. Waarom moeten het nieuwe apparaten zijn, marktplaats staat vol.

Daarnaast heeft elke achterbuurt duizend en 1 gesubsidieerde projecten. Dat moet anders kunnen.

Laten we als burgers eens onze verantwoording nemen. Als wij anno 2013 minder met onszelf bezig waren, hadden we geen buurtprojecten of voedselbanken nodig gehad.

De wetgeving omtrent schenken mag nog wel verder versoepelt worden.

Ik weet vanuit mijn omgeving dat als je een bedrag leent van bijvoorbeeld ouders dat de bank dat bedrag beschouw als lening dus een lagere hypotheek verstrekt. Dit was een paar jaar terug anders en dit komt de huizenmarkt absoluut niet ten goede. Aan schenken zit al snel een limiet dus ook dat werkt belasting technisch tegen je.

"qZonder die multi culti hadden we al die politie en rechtbanken, gevangenissen, advocaten en ander op belastinggeld betaalde meuk niet nodig gehad.
Even weer terug naar de basis, kijk naar de tijd toen Nederland floreerde en leer daar je les uit.
Belastinggeld zou heilig moeten zijn, elke euro met grootste terughoudendheid uitgegeven moeten worden, het is geld van de burgers, niet van de staat!"
Mozeskriebels | 14-08-13 | 11:43 | + 0

Je maakt een grapje :). Allochtonen hebben lang niet altijd twee paspoorten, kortom of jij het nu wil of niet het zijn Nederlanders.
Dat is het grappige eraan,ik ben een Nederlander omdat ik een Nederlands paspoort heb, wat een burger daar wel of niet van vindt is irrelevant.

Wellicht heb je nog andere ideetjes?

truusch | 14-08-13 | 12:15

Wie zullen nou opdracht geven voor dit soort persberichten?; www.telegraaf.nl/dft/21808603/__Begrot...
-
Positief blijven mensen! Ik ga maar eens beginnen met bidden, overtuiging en maffe hersenspinsels zijn tenslotte belangrijker dan feiten en/of werkelijkheid.

First Contact | 14-08-13 | 12:15

Het is een aparte ontwikkeling in ons land.
De euro zone was qua economie al niet al te best, maar de Lage Landen zijn onder de bezielende lijding van Didi en Mark aan het proberen, Griekenland rechts te passeren met onversneden links belijd.
Het positieve van dit al is, dat we dan in elk geval wat terugzien van al die miljarden die we tot nog toe over de EU balk hebben gegooid.

j.m.de graaff | 14-08-13 | 12:14

Outsider-Inside | 14-08-13 | 11:07
Oké, goed verhaal. Maar welke partij gaat dat regelen dan? VVD ---> Heeft kans gehad en verprutst. D66 ---> EU-fielen. Nee dank je. SP ---> Uitkeringen omhoog en meer cultuurverrijkers. Nee dank je. PVV ---> Met Greet terug naar de jaren vijftig? Nee dank je. CDA / CU ---> Met god terug naar de jaren vijftig? Nee dank je. GroenLinks ---> Kom, we knuffelen nog wat negers en moslims en laten er nog een paar miljoen extra binnen om het land te verrijken. Nee dank je.

---

ER IS GEEN PARTIJ MET GEZOND VERSTAND OVER!

KlunsJohannus | 14-08-13 | 12:14

@Mozeskriebels | 14-08-13 | 12:05
U vergeet de grote hoeveelheid aan partijen waaruit men kan kiezen en de versplintering van een te vormen kabinet. Nog meer compromissen nodig. En dan ook nog eens de eerste kamer die mogelijk niet meewerkt ivm andere (partij)belangen.

harry poster | 14-08-13 | 12:13

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:12
Das ook helemaal niet de bedoeling van de VVD.

Pindakees | 14-08-13 | 12:13

@Sjaak Faal | 14-08-13 | 12:11 |
Hoe meer Asfalt hoe beter voor de economie.
Dit is wetenschappelijk bewezen.

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:13

Wil het echt beter gaan dan moet de economie met minimaal 2,0% per jaar groeien.
Dat gaat voorlopig niet gebeuren.

ProAsfalt | 14-08-13 | 12:12

@psycho_3 | 14-08-13 | 12:05
Leuke dooddoener, die ga ik ook gebruiken.

rara | 14-08-13 | 12:12

En we gaan gewoon door met de verbreding van de A27 bij Amelisweerd. Kosten; minimaal 1 miljard! Geen probleem!

Sjaak Faal | 14-08-13 | 12:11

Probleempje is dat als men al gaat bezuinigen op de ambtenaren dit veel te laat, voor dat zo een maatregel effect heeft zijn we jaren verder.
Dus de werkenden zullen weer genaaid gaan worden.

Uw Verzekeringsadvis | 14-08-13 | 12:10

Volgend jaar maar weer niet op vakantie lees ik..

ikdenkwat | 14-08-13 | 12:09

Een regering als de onze is gedoemd om te mislukken. Teveel compromissen en teveel idioten die bang zijn om het pluche te verliezen onder de luie reedt.

Mozeskriebels | 14-08-13 | 12:05

rara | 14-08-13 | 11:57 |
De yanks zijn ons altijd een stap voor, vergeet dat niet.

psycho_3 | 14-08-13 | 12:05

Allemaal met voorbedachte rade. Mark en co weten dondersgoed waar ze mee bezig zijn. Maffia 2.0

HetMannetje! | 14-08-13 | 12:05

Nederland is vassal van EUSSR. Klaar.

frontliner2 | 14-08-13 | 12:04

Toelichting op bovenstaand stuk, desinformatie is ook informatie. Je moet het alleen wel weten te onderscheiden...

K. Metjes | 14-08-13 | 12:03

@123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:50 | + 0 -
Sorry, kan je niet volgen en ik vrees toch echt dat het aan jou ligt.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 12:03

Iemand overigens Kameleon Rutte, de meest onzichtbare MP allertijden, al weer een keer ergens gehoord of gezien in ons land?

We glijden economisch en financieel steeds verder de afgrond in en onze nationale lachebek is in geen velden en wegen te bekennen!

Het signaal wat hiermee wordt uitgezonden is evident. Rubberen Rutte doesn't give a f*ck!!

roverheid | 14-08-13 | 12:02

Het is zo logisch dat ik niet snap dat Rutte het niet begrijpt: overheidsbegroting vergroten voor meer belastingen te heffen = minder consumentenuitgaven. Dus minder BTW, minder VPB, minder accijns. Je kan links zoals Frankrijk of rechts zoals Duitsland de crisis uit. Maar een grotere overheid door de private sector hoger te belasten werkt gewoon niet. Dat heb je ervan als je een niet getrouwde - en zonder kinderen - geschiedenisleraar aan het roer zet.

i-Wonder | 14-08-13 | 12:02

Maar het gaat nu net zo goed; Duitslands industrie kan de orders niet aan, Duitse consumenten hebben weer volop vertrouwen, De Fransen zijn ook al uit de recessie, allemaal toppie!!! Tsja, behalve wij hier in Nederland, volgens de verwachtingen duiken we later in het jaar gewoon weer kopje-onder om er ook volgend jaar ook nog niet uit, om maar te zwijgen van er weer bovenop te zijn. Ondertussen mediterraneeën Italië, Frankrijk Spanje, Portugal en Griekenland lekker knoflokig door...

K. Metjes | 14-08-13 | 12:01

@lekkurlinx | 14-08-13 | 11:56
Die groepen maken zich druk om boren in de Waddenzee, Noordzee-olie vinden ze niet zo erg.

rara | 14-08-13 | 12:00

Specialisten: Dit land gaat kapot in 10...

Rutte en Didi: 10 wat? Eeuwen, decennia, jaren?

Specialisten: 9...

zonder_moeite | 14-08-13 | 12:00

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:08 | + 21

Diederik KAAL slag

geoh | 14-08-13 | 11:59

Het is jammer dat de gemiddelde werkende Nederlander zich niet bezig houdt met overheidsbeleid en alleen maar kijkt naar de gevolgen voor zijn eigen portemonnee. Alles wordt als zoete koek geslikt met de gedacht dat de overheid het wel beter weet. Ondertussen hebben de lasten dragende schouders van Nederland niet door dat ze al jaren genaaid worden en als slaven het luie leven van een politieke en commerciële elite in stand houden. Nederland komt niet uit deze crisis zonder rigoureuze veranderingen. Op een democratische manier is dit niet meer mogelijk omdat de enige mensen die de top van de politiek bereiken marionetten van het bedrijfsleven zijn. De brandstof is er al, er is slechts een leider nodig die er een vuurtje bij houdt ,en de gewone burger weet te raken, om de hele boel te laten ontploffen.

pistol-pete | 14-08-13 | 11:59

Zolang je een bevolking van handelaren de vrijheid ontneemt om te groeien zoals je nu ziet in Nederland, zal er alleen maar verkramping optreden.
Zal het blijven herhalen, dit Nederlandse volk is in staat om een giga economie neer te zetten zonder EU-regels, niemand kan de Nederlander tegen houden als hij en zij zich volledig kan ontplooien zonder al die regels en ontmoediging van de EU.

Havenwerker | 14-08-13 | 11:58

Dat krijg je ervan als je hoofdsponosor bent van Brussel.. Rutte, stop nou met kutten...

Kris | 14-08-13 | 11:57

Begrotingstekort gebruiken om structurele schulden te betalen leidt tot de wal keert het schip...

duitse herder | 14-08-13 | 11:57

Reinaert | 14-08-13 | 11:45 | + 4 -

Fout... je zet zelf 'competente' al tussenhaakjes. Het bedrijfsleven zal dan de scepter gaan zwaaien hier. En die hebben het wel voor met de gewone burgen zoals jij en ik? Denk jij dat een topman van Shell nu het wel ineens denkt aan de gewone man ipv zijn eigen portomonee? Nee he? Dacht ik al...

Velko | 14-08-13 | 11:57

@psycho_3 | 14-08-13 | 11:49
Je zwamt, om het voorzichtig uit te drukken. De bel is pas in juni ontdekt maar de Yanks zouden al een jaar lang de spullen klaarhebben?

Verder: de milieubeweging heeft niet zo veel tegen boren op de Noordzee. Leuk dat je even de linksgekkies er bij haalt maar die spelen dit keer niet eens mee.

rara | 14-08-13 | 11:57

Wat zit iedereen te zeuren, nu wij het het haasje zijn gaan alle andere Europese landen ons toch zeker steunen ofniedan?

ROGL | 14-08-13 | 11:57

@rara | 14-08-13 | 11:47
En dan vergeet je nog de Milieueffectrapportageverplichting (één woord, echt waar. Galgje iemand?) die het hele zootje van Das en Boom via Greenpeace tot aan Millieudefensie de mogelijkheid geeft om de zaak zolang mogelijk te traineren.

lekkurlinx | 14-08-13 | 11:56

First Contact | 14-08-13 | 11:50
Ik had het over Rutte I. Rutte II doet niks anders, doet precies wat je van de VVD had kunnen verwachten en iedereen die dat anders had verwacht, heeft een plank voor z'n kop.

Pindakees | 14-08-13 | 11:54

De hele Nederlandse economische groei van de afgelopen decennia was puur gebaseerd op het opblazen van de huizenmarkt. Met dat geld werd de multikul gefinancierd en de enorme publieke sector.
Nu die bubble weer leegloopt moet er juist geld bij. Het zal nog heel lang duren voordat NL er bovenop komt.

du Roi Soleil | 14-08-13 | 11:54

Moriarty | 14-08-13 | 11:11
Het loopt zó gesmeerd dat je het een plan kan noemen. Het meest sinistere plan uit de geschiedenis van de mensheid wel te verstaan.

Canis Spurcus | 14-08-13 | 11:53

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:49
Vanuit de hele middengroep (varianten op D66; VVD/CDA/PvdA/CU/GL/SGP) gezien heb je idd gelijk, zetten Wilders neer als populist maar doen zelf niks anders. Behalve dan 'landsbelang dienen' door het kapot te maken.

Pindakees | 14-08-13 | 11:53

VVD en PvdA nog 2 jaar in het zadel houden jongens!
Ik ruik dat er kansen gaan komen. Lage lonen land in Noord Europa, daar-ga-ik-winst-mee-maken-en-erg-rijk-mee-worden. Ik hoop wel dat er nog een beetje een toeleveringsindustrie is tegen die tijd.
Maar goed, tot die tijd kijk ik vanuit het buitenland toe. Ik zou net als Rutte moeten lachen, maar ik blijf toch Nederlander en wil het beste voor mijn landje.

Oerkoendoe | 14-08-13 | 11:52

Gister nog voor het belachelijke bedrag van €57 piek op de bon gegaan wegens het niet voeren van licht op mijn fiets... Waar gaat al dat geld heen stelletje uitmelkers????

willem653 | 14-08-13 | 11:52

@Sjeng de helle | 14-08-13 | 11:38
"Nivelleren is een feest" (Hans Spekman)

Che_cuevara | 14-08-13 | 11:52

Goed iemand nog suggesties voor tekst op mijn bord voor 21 september?
Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:08 | + 18 -

Ja ik:

Wees geen dwaas,kies Kaas!

swassannuf | 14-08-13 | 11:50

@Pindakees | 14-08-13 | 11:45
Wilders had niet verwacht dat de VVD over haar eigen schaduw zou springen en al hun standpunten zouden verloochenen. Of wil je bovenstaande cijfers en grafieken verdedigen onder het mom van landsbelang?

First Contact | 14-08-13 | 11:50

@ kaas
Ja prima hier hoop dat dat wederzijds is
Zo en nu de hond uitlaten

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:50

Rutte had niet misstaan als dirigent van het orkest op de Titanic.

BroodenSpelen | 14-08-13 | 11:49

rara | 14-08-13 | 11:47 |
Effe ter info. In Amerika zijn al ruim een jaar bezig daarmee, dus de pompen zijn al ontworpen en hoeven niet gebouwd te worden. Het enige wat het op dit moment nog tegenhoud zijn die linkse gekkies met hun milieu kwesties.

psycho_3 | 14-08-13 | 11:49

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:43
Je hebt mij nooit anders horen beweren. Ook niet dat het allemaal kleuters zijn trouwens. Ik ga er nog steeds vanuit dat ze wel wíllen, maar simpelweg de capaciteiten (mogelijkheden en oplossingen) niet hebben.
Daarom zijn we het al heel lang eens over een zakenkabinet.

Mark Smith | 14-08-13 | 11:49

en als we dan [allemaal]zoveel ingeleverd hebben, kunnen we natuurlijk weer meeconcureren.
in die richting gaat dit overheids beleid
maar dat allemaal dat klopt niet.
als die tijd komt,dat de deksel wordt gelicht
zal de grijns van rutten met zijn beste kabinet van na de oorlog wel verstarren.
dit kabinet heeft allang geen bestaansrecht meer
ze zitten er alleen maar voor brussel.
hoelang wordt dat nog gepikt door de bevolking?

soledad | 14-08-13 | 11:49

@Pindakees | 14-08-13 | 11:45 | + 0 -
Het gaat mij er meer om hoe men met Wilders omgaat. Ze lachen hem keihard uit en wat ze zelf presteren is ook 3x k.u.t.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:49

@Pindakees | 14-08-13 | 11:45 | + 0 -
Het gaat mij er meer om hoe men met Wilders omgaat. Ze lachen hem keihard uit en wat ze zelf presteren is ook 3x k.u.t.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:49

@Velko 11:36: Het probleem is niet Mark Of Didi, het probleem is dat we met Mark én Didi zitten. De combinatie van de nadelen van die partijen. En het feit dat het regeerakkoord een compromis in het kwadraat is; iets dat bijna volledig op politiek handjeklap gebaseerd is, samengesteld door de partijtop, hetgeen de ondoordachtzaamheid en beroerde kwaliteit van de voorstellen verklaart. Ik heb de indruk dat de juiste adviseurs binnen de partijen, dat wil zeggen ter zake kundige kamerleden en partijstaf, er bijna niet meer aan te pas komen.

Muxje | 14-08-13 | 11:48

@ Reinaert, jij snapt m...

Mozeskriebels | 14-08-13 | 11:48

@NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:42
Is dat zo, beste jongen?

rara | 14-08-13 | 11:48

@ first contact
Hoe verschrikkelijk de 2e wereldoorlog ook was hij is een aantal mensen goed uitgekomen. Men stapt met plezier over miljoenen doden heen. Als het bepaalde mensen goed uitkomt
Bitter yep reëel helaas ook.
Regeren is vooruitzien
Tja maar helaas is Wilders stroman

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:47

@Charles de Batz | 14-08-13 | 11:35
Gas heb je niet in een weekje of een maand boven de grond. Eerst komt er vast nog geologisch onderzoek naar de beste plekken om te boren, verder moet de gehele installatie om te boren en pompen nog ontworpen en gebouwd worden. En de concessie moet waarschijnlijk ook nog verleend worden.

rara | 14-08-13 | 11:47

Wanneer de obligatie zeepbel uitéénspat, zijn bezuinigen van 8 miljard slechts wisselgeld. En die zeepbel gaat uitéénspatten, maar niemand weet wanneer. Dat is het zwaard boven onze nek.

Van Duyvenbode | 14-08-13 | 11:45

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:10
Lieve Kaas. Als Wilders zulke geweldige inzichten had/heeft, had ie dat kabinet nooit moeten gedogen. Dan was de pensioenleeftijd wellicht niet verhoogd (je weet wel, zo'n breekpunt dat de dag na verkiezingen geen breekpunt meer is), en miss nog veel belangrijker; dan zaten we miss niet met een 3% regeling. Daar geven we altijd heel vrolijk Brussel de schuld van maar dat was Nederland (dat wil dus zeggen CDA/VVD en Jan Kees McJager voorop) die dat voorstelde en en door kregen.
Op zich leuk bedacht natuurlijk, steeds maar naar Brussel wijzen als boeman terwijl het je eigen bedachte regeltjes zijn.
.
(Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat we minder moeten haten op Brussel, er blijft nog genoeg over om op te zeiken!)

Pindakees | 14-08-13 | 11:45

@Velko | 14-08-13 | 11:36

Wie het wel voor elkaar gaat krijgen? Wat zou je denken van een zakenkabinet, bestaande uit *competente* en a-politieke ministers en staatssecretarissen die het landsbelang dienen in plaats van hun eigen stokpaardjes te berijden.

Het is niet zo moeilijk, ware het niet dat de wil ontbreekt.

Reinaert | 14-08-13 | 11:45

Mark Rutte lacht om tegenvallende belastinginkomsten.

Oerkoendoe | 14-08-13 | 11:45

@123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:42 | + 0 -
...

Ehm...

Gaat het nog een beetje?

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:45

@[email protected] | 14-08-13 | 11:41 | + 0 -
Alweer? Heb ik vaker gedaan. Geef mij een platform waar ik dit rustig kan uitwerken in samenspraak met anderen en ik schrijf wel hoor.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:44

@Mark Smith | 14-08-13 | 11:39 | + -1 -
Dit is waar. Dus eigenlijk zijn alle politici een stelletje kleuters?

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:43

As het niet zo ernstig was zou je je toch kapot lachen om zo'n regering!
Het enige wat ze moeten doen is ervoor zorgen dat bedrijven even lucht krijgen, dat er dus geen mensen worden ontslagen omdat bedrijven zich blauw betalen aan al die idiote regeltjes van de milieumaffia en andere idiote regelgeving die kapitalen kost en niets oplevert.
Even vijf jaar zonder al die bullshit regeltjes en afdrachten aan al die onzin, geen euro meer naar ontwikkelingshulp of subsidies van instellingen, en zo zijn er nog wel heel wat zaken waarop de knip dicht kan, zorg kan ook weer terug naar de situatie van vijftien kaar geleden, scheelt weer vijfenveertig miljard.
Er is genoeg te halen bij de regering zelf, wel zeker honderd miljard kan er dan terug naar de burger.
En de EU moet stoppen, grenzen dicht en criminele allochtonen het land uit.
Zonder die multi culti hadden we al die politie en rechtbanken, gevangenissen, advocaten en ander op belastinggeld betaalde meuk niet nodig gehad.
Even weer terug naar de basis, kijk naar de tijd toen Nederland floreerde en leer daar je les uit.
Belastinggeld zou heilig moeten zijn, elke euro met grootste terughoudendheid uitgegeven moeten worden, het is geld van de burgers, niet van de staat!

Mozeskriebels | 14-08-13 | 11:43

@NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:20
Je mag een tafel ook wel een stoel noemen, maar daarmee wordt het nog geen stoel.

Een agent heeft geen leidinggevende functie.

En de 'top' die bij de Politie werkt die wel een leidinggevende functie heeft, die geeft geen leiding..

NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:42

Ik lach om de mensen die nieuwe verkiezingen willen of er "naar uit kijken". Rare wereld leven we toch in waarin mensen er naar uitkijken om wederom voorgelogen te worden. Dit in de hoop dat het goed komt. Het doet mij denken aan een quote van Nietzsche: .

"Hope in reality is the worst of all evils because it prolongs the torments of man."

blabam | 14-08-13 | 11:42

@ kaas
Stuurt email met omcircelde gebieden, gelieve die niet te bombarderen. Is van uw hand, uw objectiviteit is er een van ik heb gelijk.

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:42

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:18 | + -1 -
Roep toeteren daar zijn we allemaal heel goed in.
Maar kom dan eens met weldoordacht en goed onderbouwd beleidsplan wat positief zou kunnen uitpakken voor de economie!Het is allemaal bla bla bla en daar blijft het verder bij.We weten het allemaal zo goed te verwoorden vanachter de pc.


"Waarom bidden ze ons dan niet uit de crisis?"
@Che_cuevara,
Tegen zoveel PVVDA-dommigheid valt niet tegen op te bidden

louis6227 | 14-08-13 | 11:40

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:30
Ik denk dat hij dat voor een groot deel aan zichzelf heeft te danken. En dan vooral aan de manier waarop hij zich presenteert. Zijn draagvlak zou vele malen hoger kunnen zijn. Let wel, is geen oordeel maar een aanbeveling.

Mark Smith | 14-08-13 | 11:39

@123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:35
Regeren is vooruitzien. Dat sommige mensen niet willen inzien dat de islam te vergelijken is met het "gevaar" uit nazi-Duitsland is zorgelijk.

First Contact | 14-08-13 | 11:38

Oh ja da's waar ook, vakantie reces voor die knoeiers uit Den-Haag is bijna voorbij en het lasten verzwaren gaat weer beginnen. Toch mooi bijna 2 maanden heerlijke zomer gehad zonder het getrut van die prutsers, wat zich regering noemt. Als we nu even met de pet rondgaan, met het verzoek of Mark & Co nog een maandje wegblijven... Ik bedoel het gaat best lekker zonder hun. Wat kan zoiets nu kosten ?

vhKarelkruizenruiker | 14-08-13 | 11:38

"De crisis gaat aan Nederland voorbij "Bos( PvdA).

"Alle geleende geld komt met rente terug" De jager( CDA)

"Dit is het beste kabinet ooit" Rutte/Samson ( VVD/PvdA)

"Het lente akkoord is een zegen voor Nederland" D66/CDA/CU/GL/VVD.

Gek is dat, we ziten midden in een giga crisis, van het geleende geld is geen fluit terug betaald, het is het meest waardeloze kabinet ooit, het Kunduz akkoord is een regelrechte ramp voor de bevolking.

Sjeng de helle | 14-08-13 | 11:38

BTW verhoging in 3... 2... 1...

zonder_moeite | 14-08-13 | 11:38

@123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:35 | + -1 -
Hij is niet mijn leider. Ik beschouw vrij objectief, probeer dit ook eens. Dan hoef je mij niet proberen te duiden, want dat is namelijk nergens voor nodig.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:37

Zouden Didi en Mark door hebben dat je echt een enorme sukkelloserkneusgeekfuckinwanker bent als je door Pawel Morski (WIE?) wordt uitgelachen op twitter? Ik denk namelijk dat ze zelfs daar te stom voor zijn...

NACademicus | 14-08-13 | 11:37

Goed... ok... Mark en Didi pakken hun spullen.
En dan... tja... en dan... wie gaat het wel voor elkaar krijgen?
Iemand?

Velko | 14-08-13 | 11:36

Net als Floris stel ik voor om ook dit kabinet in alle stilte c.q in besloten kring te begraven.... zand erover en verkiezingen!

de directeur | 14-08-13 | 11:35

rara | 14-08-13 | 11:33 | + 0 -
Waar wachten we dan op?

Charles de Batz | 14-08-13 | 11:35

@ kaas
Ach permanentkop uw leider, vind de islam een groter probleem dan de crisis. Heb ik me laten vertellen.

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:35

Lachwekkend hoe de NOS het PvdA spelletje meespeelt met "parkeren per minuut". Er valt nog heel wat te manipuleren zolang de Vara langdurig op vakantie is.

Kamervraag | 14-08-13 | 11:34

@dwalmpje | 14-08-13 | 11:26 Deze boze werkende mens geeft zo min mogelijk aan de overheid: ik koop zoveel mogelijk op marktplaats, laat huis en auto zwart onderhouden, sukkel met 110 over de snelweg om maar geen boetes te krijgen en zo min mogelijk benzine te verbruiken, ik eet zoveel mogelijk uit eigen tuin en van de winter ga ik misschien ook wel mijn eigen bier brouwen.

witwas | 14-08-13 | 11:34

@lachenjoh | 14-08-13 | 11:32 | + 0 -
Daarom moet je sterke schouders ook nooit ondermijnen met nivelleringsroof, want als de sterke schouders wegvallen, blijf je met zwakke knieën over.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:34

Op naar de nul zetels. Volgens jaar EU en gemeenteraad verkiezingen. Tijd voor uw waardering over dit beleid.

Publius | 14-08-13 | 11:33

Willem van Rood | 14-08-13 | 11:17 | + 0 -
En het zoet van Balkenende,en het kwartje van Kut Kok.

swassannuf | 14-08-13 | 11:33

@Charles de Batz | 14-08-13 | 11:30
Dat gas levert pas geld op als we het uit de grond halen en verkopen. De boortorens moeten nog gebouwd worden.

rara | 14-08-13 | 11:33

En maar blijven volhouden dat die religieuzen zo dom zijn !!!

louis6227 | 14-08-13 | 11:32

Laten we gewoon 30 miljard bezuinigen, alsof dat nog iets uit maakt. Nederland was ooit een sterke schouder, maar daar is niks meer van over.

lachenjoh | 14-08-13 | 11:32

@louis6227 | 14-08-13 | 11:24
Waarom bidden ze ons dan niet uit de crisis?
Helpt beter dan wat ze nu doen want dan kunnen ze verder geen kwaad doen.

Che_cuevara | 14-08-13 | 11:30

Er was toch laatst een enorme gasbel gevonden met een waarde van tientallen miljarden? Waar zitten die in de berekening? Of komen die alleen ten goede aan Russische of Chinese investeerders zoals goed VVD beleid betaamt?

Charles de Batz | 14-08-13 | 11:30

@Mark Smith | 14-08-13 | 11:27 | + 0 -
Ik denk ook dat het 2 voor 12 is, zoals ik al eerder heb geschreven neig ik eerder naar een zakenkabinet dan het geklungel en gekonkel van de huidige politici.

Maar het niet gelijk kunnen geven en constructief met een Wilders om kunnen gaan, hoe raar hij soms uit de hoek komt is hier voor mij debet aan.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:30

@mental K | 14-08-13 | 11:21 | + -2 -
komkommertiet

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:29

Het beste Kabinet ooit. !!

waarzeggertje | 14-08-13 | 11:29

@NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:20
Je mag een tafel ook wel een stoel noemen, maar daarmee wordt het nog geen stoel.

Een agent heeft geen leidinggevende functie.

rara | 14-08-13 | 11:28

@kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:19

Klopt. Maar in oktober komen de 3e kwartaal cijfers naar voren. Met nu in juli al een record in werkloosheidsstijging. Dus we zullen zien wat dat wordt.

ZKH EénOog | 14-08-13 | 11:28

@willem653 | 14-08-13 | 11:05 | + 4 -
Nu pas het vertrouwen in de Haagse kliek kwijt?

BBmetR | 14-08-13 | 11:27

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:16
Ik ben het met je eens( jammer dat je dan alweer voor het antwoord op je gestelde vraag over hersenspoeling begint), al vind ik dat "beter in de richting zitten" bij lange na niet voldoende is in de huidige situatie.
Dit vraagt professionalisme en doortastend beleid. Dat kan een politicus of partij, welke dan ook, in het huidige stelsel nooit waarmaken.

Mark Smith | 14-08-13 | 11:27

Roemenen gaan ook vanzelf wel weg, binnenkort valt er niks meer te jatten en gaan Roemenen klagen over Zakkenrollanders.

Dima Beeline | 14-08-13 | 11:26

"het feit dat de boze werkende mensen in 2014 40,2% van al het verdiende geld aan de overheid geven"

In 2007 was dit percentage nog 36,5%. Naast een groter verschil tussen bruto- en nettoloon zijn er ook nog alle andere lastenverzwaringen (zoals btw-verhoging, accijnsverhoging, huurverhoging, enz.) Dus we geven via de achterdeur natuurlijk nog veel meer aan de overheid.

dwalmpje | 14-08-13 | 11:26

@Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:15
Het kwartje zal niet vallen bij Samsom, dat heeft Kok nog altijd op zak.

Che_cuevara | 14-08-13 | 11:26

###"Nederlanders kochten vooral minder duurzame goederen als auto's, kleding en meubelen. Maar er gingen ook minder voedings- en genotsmiddelen over de toonbank." ###
Die kopen ze wel, maar niet in Nederland.

Dima Beeline | 14-08-13 | 11:26

Ik zou zeggen : welkom cultuurverrijkers uit Oost- en vooral Zuidoost-Europa met ingang van 1 januari a.s., voorzover niet reeds aanwezig, want het aantal zwarte leren jasjes op straat doet vermoeden dat u reeds voor de muziek uitloopt. En bovendien: we hebben hier slechts 700.000 werklozen dus waarom niet?
Onze minister-president zei zelf dat het goed was.

daytripper | 14-08-13 | 11:26

-weggejorist-

KannieWaarZijn | 14-08-13 | 11:25

Dit kabinet is als een leprapatiënt die een auto bestuurt, terwijl jij op de bijrijdersstoel zit. Je kan nog zo hard schreeuwen 'links!' 'pas op!!1!1' 'denk om die fietser!', maar de spastische neigingen laten zich op geen enkele manier beheersen.

mijntweecent | 14-08-13 | 11:25

Over een paar weken komen die mongeaulen weer terug van reces.
Weer iedere dag die blije bakkessen van Dijsselbloem, Zimmerfranz, Rutte en Samsom die ons komen vertellen hoe we weer verneuqt worden.
Maotthijs van Nieuwkerk zal na 3 maanden verkansie onderhand ook wel weer met zijn propaganda beginnen en het feest is weer compleet.
Na het zuur komt het zout, het bitter, de gal, de kots, het zoutzuur en ga zo maar door.

Cuyahoga | 14-08-13 | 11:25

En over het algemeen zielig dat er zoveel plempsels zijn met: er word verkeerd bezuinigd. Geld genoeg, het rolt alleen naar de verkeerde kant. Mijn inziens zal er toch wat globaler gekeken moeten worden.
Doneer gewoon alles wat u heeft aan Goldman Sachs

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:24

kan niet anders, Rutte en Samsom en hun ongelovige partijen zijn toch streng religieus gelovig.

louis6227 | 14-08-13 | 11:24

Ik waarschuw al meer dan 8 jaar voor dit proces. NL zit vol met gepriviligeerde graaiers die niets op hebben met het belang van de samenleving alks geheel. Zij verkopen alles wat maar los of vast zit terwille van een volledig verziekt decadente toplaag van bestuurders, politici, bankiers en een uitgebreide hofhouding van ambtenaren en semi-ambtenaren. DE economie waar Kok, Bakellende, Bos Rutte het telkens over hebben is HUN economie, zeker niet DE economie. DE economie hebben ze bij onze oosterburen die namelijk dingen maken en doen waar op de wereld vraag naar is. Hier in NL worden we gedwongen ons geld af te staan aan de economie van gepriviligeerden en HUN economie doet DE economie juist geweld aan. Hun economie draait op ons belastinggeld en onze sociale ondergang (massa-immigratie van kanslozen).

ecologiste | 14-08-13 | 11:22

en de kom-kommer-tijd beveiliging blijft actief.. typ het woord eens aan elkaar..

mental K | 14-08-13 | 11:21

Fantastisch! Fantastisch! Ga zo door "beste kabinet ooit" Rutte II.
Nog meer lasten verhogingen!
Nog meer behandelingen uit de ziektekosten verzekering.
Nog meer taken overhevelen van het rijk naar de gemeente.
Nog steeds de NS het absolute monopoly geven.
Luister eens naar gerespecteerde economen zoals die Nobelprijswinnaar die vandaag op de voorpagina van de Telegraaf uitlegt dat Belgie het veel beter doet dan Nederland.
P.S. Belgie heeft ruim 1 jaar GEEN REGERING gehad!
Dus Nederland word er alleen maar beter van als deze PVVDA regering uit elkaar spat als een doorgeprikte ballon!

kippevlees | 14-08-13 | 11:21

Zonder lidmaatschap van de Europese Unie hadden we dit probleem helemaal niet.

Dan liep nog wel even het financieringstekort op maar dan kregen we de economie wel op gang. Het zijn de regeltjes uit Brussel die ons de kop kosten.

zeg maar jansen | 14-08-13 | 11:21

Ja, en de PVDA is druk bezig het masterplan uit te rollen natuurlijk.. de rijken mogen zich niet terugtrekken met extra beveiliging ( want o jee o jee segregatie) maar de ouderen van Turkse afkomst mogen wel een aparte Turkse colonie stichten in hartje Rotterdam, om zich 'thuis' te voelen... Eigen Volk Laatst!

mental K | 14-08-13 | 11:20

Voor al die gene die lopen te zeiken over de bezuinigingen het volgende:

HET ZIJN GEEN BEZUINIGINGEN MAAR LASTEN VERZWARINGEN WAAR ONZE ECONOMIE AAN KAPOT GAAT!!!

Leer dat verschil nou eens, bezuinigingen goed voor de economie, lasten verzwaring slecht voor de economie!

Energya | 14-08-13 | 11:20

Ook de beschaving wordt genivelleerd...

Moriarty | 14-08-13 | 11:20

@NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:14
Welke agenten verdienen twee ton, dat zul je toch echt even moeten onderbouwen.

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2013/0...

Of mag ik van jou deze mensen geen agenten noemen, maar de 'politietop'

NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:20

Ja natuurlijk houdt de recessie in Nederland aan! Nederland is nog steeds een vazalstaat van de EUSSR. Onze welvaart stroomt af door de lekkende Euro; en vanwege de Wet van de Communistische Vaten rechtstreeks naar de lager gelegen zinkputten van cultureel meerwaardig Europa. Bovendien groeit de geldhonger van de uitdijende bureaucratie te Brussel iedere dag weer meer. Den Haag doet alleen nog maar drukte maken voor een baantje, ergens in datzelfde Brussel.

De gevaarlijkste Eurofielen lonken nog steeds met Turkije en de islam, dus het kan alleen maar erger worden.

Jan Passant mk2 | 14-08-13 | 11:19

@ZKH EénOog | 14-08-13 | 11:17
AEX staat hoger dan voor 2008.
Juist een beurs-crash leidt economische crisis in, niet andersom.

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:19

Maak je niet druk, de PvdA maakt hier wel wetgeving tegen. Want alles is maakbaar.

LibertasSimplex | 14-08-13 | 11:19

Zou haast tot onze Syriagangers willen zeggen. Waarom zow ver weg bro martelaar, als je hieroo een hoop goodwill onder de infidels voor Allahs zaak kunt kweken. (cynisme)

william7055 | 14-08-13 | 11:18

Als reaguurders van een rechtsextremistisch xenofoob haatblog al beter beleid kunnen samenstellen... moet je als premier toch eens achter de oren beginnen te krabben.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:18

Wanneer zien ze eens in dat we even geen geld hebben voor OS, JSF en windmolens? Schuif die miljardenuitgaven even op de langebaan en gebruik de besparing voor lastenverlichting.

witwas | 14-08-13 | 11:18

@LJBrinkhorst | 14-08-13 | 11:13
Soos? De WIA, u heeft toch ook ADHD, muisarm en clusterhoofdpijn?

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:18

Juli-September: werkloosheid stijgt harder dan ooit tevoren, kwartaalcijfers waanzinnig kudt.

Oktober: Beurs, Crash! Economie, Boem!

ZKH EénOog | 14-08-13 | 11:17

Ben ik nou de enige die die kluns op de pica met die verschrikkelijke irritante klote grijns op zijn muil wil slaan ?

... wat valt er in hemelsnaam te lachen ?

Wij zijn sinds vandaag officieel het mongooltje van de E.U.

CornholioNL | 14-08-13 | 11:17

Elke dag breekt mijn stimulans om te werken en te wonen in dit land verder af. Afweging om te emigreren wordt steeds reëler. Ik geef centen in het buitenland uit, hier doe ik dat alleen nog maar voor het hoognodige.
Zelf probeer ik altijd loyaal oprecht en integer te zijn maar liegen bedriegen en stelen levert meer op, onze " kuch" leiders geven het voorbeeld. Aanmodderen, liegen, draaien en graaien. Aso en crimineel gedrag heersen en bepalen het maatschappelijk beeld , doe je niet mee dan ben je het zwakke dier wat kaalgepikt wordt door de staat en anderen mede"mensen".
Hoe harder je je best doet om 'burgerlijk' zelfstandig te leven en een goed inkomen op te bouwen hoe meer tegenstand je kan verwachten in dit land.

JAXX | 14-08-13 | 11:17

Hihihihihi. Winkeltje spelen.

BellaBella | 14-08-13 | 11:17

Ik wil nu graag mijn 1000 euro van Rutte voordat hij in de schuldhulpverlening gaat.

Willem van Rood | 14-08-13 | 11:17

@NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:14
Welke agenten verdienen twee ton, dat zul je toch echt even moeten onderbouwen.

rara | 14-08-13 | 11:16

@Mark Smith | 14-08-13 | 11:13 | + 0 -
En rechtvaardigt dit de hoon die hij de afgelopen 2 a 3 jaar over zijn breuk Catshuys en economische plan heeft gekregen?

Verklaar dat dan is.

Dat vind ik oneerlijk.

Uiteraard zal Wilders niet voor alles de beste oplossing hebben, maar hij zat wel in een betere richting.

Waarom kan je zoiets nou niet toegeven. Hoe voelt dat nou, zo'n hersenspoeling?

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:16

@Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:08
"Wees chic, stem Frik!"

Mammeloe | 14-08-13 | 11:15

Het maakt niet zoveel uit wat ze in Den Haag bedenken, zolang de relatieve overheidsuitgaven niet heel drastisch naar beneden gaan, zal niets helpen. Met relatieve overheidsuitgaven bedoel ik de uitgaven in relatie tot de geleverde "diensten". We betalen ons hier voor alles helemaal blauw en we krijgen er bijna geen fuck voor terug.

jemagookniksmeer | 14-08-13 | 11:15

Dit is mede te danken aan de nivelleringswaanzin van de EU. Nederland is ontzettend rijk dus er zal ALTIJD geld vloeien naar andere landen, eigenlijk zonder een legitieme reden, want nivelleren omdat anderen hun verantwoordelijkheid niet dragen is niet solidair, het is stupide.

Hopelijk ziet Samsom in dat nivelleren niet werkt, want nu is de portemonnaie van de staat aardig aan het leeglopen. Hopelijk valt eindelijk het kwartje en zal hij hier van afstappen.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:15

Waar gaan al die inkomsten heen?

Naar de subisidies voor de majorettevereniging, integratie *kuch*, al die dure ambtenaren, Joris Demmink types, agenten die twee ton verdienen...

Logisch toch dat de hardwerkende mensen meer van hun zelfverdiende geld in moeten leveren...

NogSteedsNiet | 14-08-13 | 11:14

Kansloos...

Nava | 14-08-13 | 11:14

Crisis? Daar komen we samen niet uit

123 je proeft het zo | 14-08-13 | 11:14

En dit is nog maar het begin.
Dit is niet alleen een financiele crisis, maar ook een structurele. De banen die nu verdwijnen komen niet meer terug en gaan hooguit naar moelanders of chinezen.

löl met vingers | 14-08-13 | 11:14

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:10
Ook Wilders heeft de mogelijkheden en de oplossingen niet.

Mark Smith | 14-08-13 | 11:13

@Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:11
De regerende partijen zijn altijd goed in het verkopen van kroonjuwelen tegen de laagste prijs.

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:13

Het worden dus geen 8 miljard maar 12 miljard lastenverhoging. + 12 miljard extra om het verwachte negatief gevolg daarvan op te vangen. Oh wacht, nog eens 24 miljard extra om..... negatieve spiraal.

lulleficatie | 14-08-13 | 11:13

Dit kabinet moet gewoon zijn biezen pakken. Dankzij het bezuinigingsbeleid van de overheid zijn er alleen al tienduizenden extra werklozen bijgekomen. Heel veel mensen gaan dankzij het depreciërende beleid van dit kabinet des doods de boot voor altijd missen. Ga maar na; ben je nu 40+ en raak je je werk kwijt? You're fucked. De komende jaren ben je kansloos op de arbeidsmarkt en de studeerkamergeleerden SamsoN en Gert Rutte zorgen er wel voor dat het ook niet loont om voor jezelf te beginnen. Bijstand dan? Als je meer dan drie zinnen rechtuit Nederlands praat en je meurt niet naar wiet of alcohol wijst de soos je gewoon de deur.

LJBrinkhorst | 14-08-13 | 11:13

Slechtste kabinet sinds WOII komt meer in de buurt.

Botte Hork | 14-08-13 | 11:13

Lachen doen ze om ons.
Straks stellen ze ons als voorbeeld: Het landje dat er aan onderdoor ging om de EU te redden. Of we daar trots op moeten zijn..

Herr Knäckebröd | 14-08-13 | 11:12

Er is geen inzicht en overzicht meer en daardoor geen uitzicht. Wie van de partijen er ook aan de touwtjes trekt.
Tijd, hoog tijd, om de partijpolitiek te verlaten en orde op zaken te laten stellen door professionals.

Mark Smith | 14-08-13 | 11:12

De boel loopt vanzelf een keer helemaal vast, het lijkt nu wel in een hele erge stroomversnelling te komen.
Voor de slimme belegger valt ook hier wel een slaatje uit te slaan.

P.A. van der Werff | 14-08-13 | 11:12

@kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:09 | + 2 -
Zolang ABN Amro winst maakt en niet de prijs evenaart wat wij er voor betaalt hebben zou ik ABN Amro zo lang mogelijk vast proberen te houden.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:11

De recessie houdt aan en is in Nederland zo groot omdat de overheid onvoorwaardelijk voor het belang van Europa heeft gekozen i.p.v. voor het belang van Nederland. Vanaf nu zal Europa altijd zwaarder wegen.
Binnen 15 jaar zijn de grootste generaties met autochtone Nederlanders overleden en aangezuiverd met voornamelijk niet-westerse allochtonen en Oost-Europeanen die weinig op hebben met het Nederlandse normen en waarden stelsel, maar des te meer met opportunisme en pakken wat je pakken kan.
En al die mensen die naar Nederland komen om wel hard te werken, doen het werk van een nu met een uitkering thuis zittende autochtone Nederlander. En als deze mensen hier op een gegeven moment ook zonder baan komen te zitten, vragen ook zij hier een uitkering aan.
De met bloed, zweet en tranen opgebouwde verzorgingsstaat wordt in no time volledig leeggezogen door de kanslozen van Europa, net zo lang tot er niets meer te halen valt omdat we het in Europa allemaal even 'goed' hebben.

Moriarty | 14-08-13 | 11:11

Kijk, Rutte lacht weer. Das goed om te zien. Lekker crisis weglachen met de VVD. En verder in de crisis helpen natuurlijk.

Pindakees | 14-08-13 | 11:11

Maar heeft snake in suit Rutte nou dat nieuwe huis en die nieuwe auto al gekocht?

Botte Hork | 14-08-13 | 11:11

Loon stijging en korten van de uitkeringen zijn de enige goede oplossingen.. De uitkeringen kunnen weer terug naar het oude niveau als het goed gaat met de economie!

WellusNietus | 14-08-13 | 11:10

Het zal voor veel mensen lastig te verkroppen zijn dat de heer Wilders vanaf het begin af aan dit gezegd heeft. Geweigerd heeft om hier aan mee te werken, zie breek Catshuys-overleg.

Dit vind ik altijd zo triest. Men kan helemaal niet objectief meer kijken naar een politicus als Wilders, zoveel haat zit er in die breinen gepropagandeerd.

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:10

Fijn hoor die spiraal naar beneden,lijk wel een vrije val. Tot ziens op 21 september in Den Haag.

onderbuikgevoel | 14-08-13 | 11:10

"Dan verkopen we toch gewoon ABN-Amro?"

Goed plan, als zo'n beetje elke kopende partij bloed ruikt.

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:09

Een slimme starter zal toch op zoek moeten naar een huisje ergens over de grens. Waar dan ook.
Al is het België.

KollenbergSittard | 14-08-13 | 11:09

@ChillBill | 14-08-13 | 11:03
Dat is alsof je een lekker wijf met hoofdpijn vraagt zelfmoord te plegen.
De PvvdA wordt gemarginaliseerd als er nu verkiezingen komen, politieke zelfmoord dus.

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:08

Gelukkig komt al dat geld uit Griekenland binnenkort terug. Mét rente.

Even afgezien daarvan is dit kabinet het nog niet waard om aan de honden gevoerd te worden, zo veel paniekvoetbal heb ik zelfs een erkende fluim als JP Balkenende niet zien spelen.

Gelukkig geloven ze nog in eigen kunnen. Wij weten (helaas) beter.

Reinaert | 14-08-13 | 11:08

Ik wil een zakenkabinet, ik zie geen enkele kwaliteit in de 2de kamer behalve een enkeling. Die Omtzigt van het CDA bijvoorbeeld. Jammer dat hij gekoppeld is aan een partij dat ook heerlijk klungelt.

Waar gaat dit nou toch over, wat een gefaal, Steeds maar weer.

Goed iemand nog suggesties voor tekst op mijn bord voor 21 september?

Kaas de Vies | 14-08-13 | 11:08

Met dank aan alle strategische VVD en PvDA stemmers die een geschiedenisleraar en een mileu activist hebben gekozen om de grootste economische crisis van de laatste 100 jaar op te lossen.

Hulde!

Hemelterijk | 14-08-13 | 11:08

Mijn hele leven VVD gestemd... Waar in godsnaam kun je nog op stemmen tegenwoordig?

Be de Laer | 14-08-13 | 11:08

"Volgens het CBS is de krimp voor een belangrijk deel te wijten aan consumenten die minder besteden. Nederlanders kochten vooral minder duurzame goederen als auto's, kleding en meubelen. Maar er gingen ook minder voedings- en genotsmiddelen over de toonbank." nos.nl/artikel/540000-cbs-nederland-nu...
Goh, verbazingwekkend. Hoe zou dat toch komen?

lekkurlinx | 14-08-13 | 11:08

Mark en Didi liggen dus op ramkoers.
De hele economie dood. Kunnen we die van de Gloriestoel niet ff inschakelen? Om Mark en Didi dood te bidden dan hé

Che_cuevara | 14-08-13 | 11:07

Het enige dat gaat werken om NL uit de crisis te krijgen is forse verlaging van de inkomstenbelasting, met name voor iedereen met een inkomen tot EUR 40,000 (bijv. 0% belasting tot EUR 40,000 en daarboven een 30% flat tax) zodat de mensen weer wat te besteden krijgen en de huidige neerwaartse psychologische spiraal effectief wordt doorbroken.

Tegelijkertijd de veel te grote rol van de NL overheid fors terugdringen door te bezuinigen op o.a 20 miljard nutteloze subsidies, OS, HRA, veel te grote ambtenarenapparaat, PO, veel te luxe sociale voorziengen, etc. dan houden we zelfs nog geld over om naar Griekenland over te maken.

Dit is echt het enige recept dat gaat werken, maar in Den Haag blijven ze hardnekkig weigeren om de patient het juiste medicijn toe te dienen.

De PVDA weigert omdat ze nu hun kans schoon zien om NL nog even snel in een communistische heilstaat te veranderen (allemaal even arm) voordat ze weggevaagd worden in de volgende verkiezingen en de VVD weigert vanwege de totale onkunde binnen die partij en haar leiding die alle plannetjes van de PVDA braaf slikt om maar op het pluche te kunnen blijven (en omdat ze er toch niks van snappen).

Gelukkig loopt de NL rente steeds sneller op dus binnenkort wordt het NLse overheidsapparaat onbetaalbaar, hoe eerder we dat punt bereikt hebben hoe beter, eerder doen ze toch niks in Den Haag

Outsider-Inside | 14-08-13 | 11:07

PvdA die zich opwerpt voor de automobilist? Moeha! Ik heb het al eerder gezegd: laat ze eerst maar eens het kwartje van opperrover Kok teruggegeven.

Professor Superhirn | 14-08-13 | 11:06

Beste kabinet na WOII noemen ze dit zelf.

Botte Hork | 14-08-13 | 11:05

Nou dat wordt weer nivelleren jongens! We zien allemaal dat dat fantastisch werkt dus we pakken lekker door... Ben het vertrouwen volledig kwijt in die Haagse beunhazen...

willem653 | 14-08-13 | 11:05

Dan nog liever de SP aan de macht, dan heb je in ieder geval duidelijkheid.

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:05

En dan vergeet van Leeuwen nog te melden dat de werklooheid ook gestegen is naar 8,7%.

CoJoNes | 14-08-13 | 11:05

Okee jongens, wie van jullie is onze economie aan het doodbidden?

rara | 14-08-13 | 11:05

En wat moet ik doen dan? Moet ik maar gaan sparen? Of moet ik juist geld in de economie pompen.
Wat een toestand allemaal weer.

Nacho_Vidal | 14-08-13 | 11:05

3,9% BBP betekent dus meer dan 20% over de rijksbegroting heen. Oftewel weer miljarden staatsschuld erbij.

ZDEV | 14-08-13 | 11:04

Dus geen 6, geen 8, maar op naar de 10 miljard extra bezuinigingen!

Wim-Lex | 14-08-13 | 11:04

Steeds maar weer...

... blijven liegen
... blijven lasten verzwaren

maar vooral

... blijven lachen

kapotte_stofzuiger | 14-08-13 | 11:03

Ach dat betekent dat Nederland in 2014 nog 9 miljard extra moet bezuinigen.
Zal geen probleem zijn voor het duo Rutte/Dijsselbloem. Kapotbezuinigen zit in hun bloed.

Diareeremmer | 14-08-13 | 11:03

Ik wil verkiezingen.

ChillBill | 14-08-13 | 11:03

"Samen sterker uit de crisis" was hun slogan toch?
*teiltje zoeken gaat*

Botte Hork | 14-08-13 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken