
Dit is 'm, het favoriete plaatje van Didi Samsom. Te pas en te onpas krijgen onoplettende Twitteraars dit grafiekje
naar hun kop gesmeten. Komt uit
dit CPB-PDFje, pagina 18. Maar wat staat er nu eigenlijk? Dat de mensen die tot 175% van het
Wettelijk Minimumloon (WML) verdienen er dankzij dit kabinet 0,75% op vooruitgaan, qua koopkracht. Dat is voor 175% (2586) WML'ers maar liefst, grijp uw testikels, 19,40 bruto per maand. Bij 100% WML blijft er nog minder over. Oftewel: een rotfooi. Daarvoor levert de rest van Nederland dus dik in. Mensen die 350% WML verdienen (5172) bijvoorbeeld: 51,72 euro, en mensen die 500% WML verdienen (7389,-) een lieve 203 euro. Dat u het even weet hoeveel het kost om die arme mensen er nog geen 20 euro per maand op vooruit te laten gaan. En Didi? Die is er
beretrots op!
Reaguursels
Inloggen<<Allemaal de bijstand in dat is pas nivelleren, behalve de PvdA graaiers bij (deel)gemeenteraden (commissies), statenleden, kamerleden, ministers, subsidieclub directies, kortom het altijd boeiende banen carrousel.>>
Ik krijg ineens visioenen van de communistische USSR in de haren 80 / 90: iedereen straatarm, behalve de heren van de 'partij'. als het geld van een ander op is....
kan wel zien hoeveel de mensen bij geenstijl verdienen, daar is 20 euro bruto een schijntje, een pizza die misschien maar half wordt opgegeten.
Maar als je 45 euro per week hebt om van te leven, dan zijn die 2 rot tientjes bruto wél even een behoorlijk extra'tje ; eindelijk een paar euro extra voor een zak appels, of wellicht de sinterklaaskado's van de kids.
En oh jee, iemand die 5000 verdient gaat er 50 op achteruit.... oho oh dat wordt honger lijden.
Miss jammer dat de rest opdraait voor bankbonussen, mja.
Sorry hoor, maar 't eerste dingentje is toch ook best goed?
Kan Marcel Brands deze Didi niet naar het buitenland transfereren?
@Parsons | 12-08-13 | 18:49
Dat is toch wel heel erg Atlas Shrugged op pagina 4. Help ons, o entrepeneur...
JP B. | 12-08-13 | 23:15 |
Over Duitsland houdt mijn optimisme zich ook in grenzen. Ik wacht tot ik zie wat er met Duitsland en de rest van Europa gebeurt na de Bundestag-verkiezingen in september.
Bij deze geef de ik hoop op. Ik geef mijn geloof in onze 'leiders' op. Ik geef de hoop op een betere en eerlijke economie op. Het enige wat ik vanaf heden niet meer opgeef is mijn inkomen. Alles voortaan in de oude sok. Gelukkig woon ik op 6 hoog op een drukke plek. Hier breken ze vast niet in.
didi mag met zn net afgestudeerde hoofd eerst even zelf hard gaan werken om erachter te komen wat n gemiddeld huishouden kost.
de tweede kamer hoort te bestaan uit ouwe lullen die het niet meer voor het geld willen/hoeven doen, en niet uit blaaskaakjes die net onder moeders rokken vandaan kruipen.en al gelijk denken dat ze op de hoogste etage van de ivoren toren zitten.
aan de andere kant zijn ze gekozen...
Heel soms, slecht een seconde of zoiets, wens ik dat ik een twitter account had... Vervolgens slaat de ratio gelukkig weer toe, want wat ik deze man (met ruim boven WML) zou willen toeroepen valt enerzijds niet in 140 tekens te vangen en anderzijds denk ik dat hij er blind voor is. Onze politici zitten gevangen in een web van hun eigen ideologieën waar geen mens ze meer uit kan trekken...
Enkel een partij die werkelijk naar noodzaak kijkt kan dit land vooruit sturen (zie Duitsland, kunt zeggen van die Merkel wat je wil, maar economische groei heeft ze tot nu toe bereikt)...
Tijd voor een kenau als MP als je het mij vraagt...
@ Frans1156 | 12-08-13 | 22:15 |
Een discussie beginnen met de aanhef zielepoot en je laatste reactie zegt natuurlijk ook wel iets over jouw vooringenomenheid.
@Daar was ik weer | 12-08-13 | 18:57
Dat is omdat die extra inflatie die Zalm voor ons geregeld heeft met de wisselkoers van de euro ondertussen toch echt wel uitgewerkt is.
Om het plaatje van JubelDidus te completeren: Nieuw tarief inkomstenbelasting kost 45 per maand; huur verhoogd met 40 euro. Is -85 eu pm en september moet nog komen: Geen verjaardagstaart dit jaar.
De elitaire pvda activisten zullen maar liever een toontje lager zingen. O nee, dat is alleen voor hun ex- stemmers.
D.Turpin | 12-08-13 | 22:09
Ik ben klaar met je. Je bent te dom om een gesprek mee te voeren. Maar dat is eigenlijk altijd het geval als je met socialisten in discussie probeert te gaan.
* bord voor hun kop*
Nu ook nog een plaatje met daarin verwerkt de nivellering via dik drie procent inflatie en een kustmatig laaggehouden anderhalf procent rente. De Duitsers noemen dat mechanisme 'kalte Enteignung'. En wie wordt daarmee buiten belastingen weer eens extra 'kalt' gemaakt? In ieder geval niet de mensen die nooit hebben gespaard en nooit pensioenpremie hebben betaald.
@ Frans1156 | 12-08-13 | 21:58 |
Er klopt iets niet in je tegel. Die tijsperiode van 82 tot 91 komt zo ongeveer overeen met de tijd Lubbers. Dus wat is het nou? Liep de schuld op of niet?
Didi! Didi! www.youtube.com/watch?v=g93odzEUXg8&a...
Als Didi in de VOC tijd had geleefd en dit dus had verkondigd, dan was hij op de brandstapel beland. Sterker, als hij dit in een communistisch land zou twitteren gaat hij dood!
Wiki: De staatsschuld liep daardoor op van 44% bnp in 1982 tot 71% bnp in 1991. Door het verschil tussen uitkering en werk te vergroten, zorgde Lubbers ervoor dat werk meer ging lonen. Het beleid werkte en de werkloosheid daalde. Het begrotingstekort werd teruggebracht, evenals de sociale premies.
Tja, en toen kwam de PVDA weer aan de macht.
Parsons | 12-08-13 | 18:49 |
In 2021 is Didi al lang binnengelopen als bestuurder/commissaris bij een bank en nog wat andere commerciële/gesubsidieerde instituten.
En mag zich dan op de borst klopen dat hij in dat carièrrepad een der laatste der Mohikanen van de PvdA was.
@ Frans1156 | 12-08-13 | 21:29 |
O jee. Komen we weer uit bij Joop die alles stuk heeft gemaakt? Kom kom, dat is 40 jaar geleden. Ondertussen heeft de PvdA de veren afgeschud weet u nog. Inkomensverschillen zijn niet afgenomen. Relatieve armoede is gestegen. Van absolute nivellering is geen sprake. Wat die Samson hier toont is miniem. Er zijn andere zaken om je druk over te maken.
Mazzeltov | 12-08-13 | 21:32
+1
Vergeet niet dat de VVD, met Rutte voorop, hier voor de volle 100% aan meewerkt. De geloofwaardigheid van de VVD als rechtse partij is dus totaal weg. Zij die op de VVD hebben gestemd, en bereid zijn er weer op te stemmen, kunnen zichzelf toch niet meer in de spiegel aankijken?
Zoiets dus: us.123rf.com/400wm/400/400/msv/msv0805...
Kan iemand die Samsom even een grafiekje sturen met het sterk gedaalde aantal zetels in de peilingen sinds september 2012 ?
Kunnen we hem daar mee doodgooien op Twitter.
Jazeker, pas 15 jaar na de oorlog. Het was geen kwestie van 'het moet eerlijker'. Het was van een veel betere orde 'onze scholen moeten weer optimaal draaien, alle kinderen moeten weer naar school, gezondheidszorg moet voor iedereen toegankelijk worden, iedereen moet een dak boven z'n hoofd. En toen dat bereikt was, vanaf toen is Nederland afgegleden. Toen kwamen de krakers, de PVDA, de verwende subsidietrekkers etc. Toen ontdekte politici hoe heerlijk het was om macht te hebben en begonnen in te zien dat ze die verkregen door gratis geld uit te delen en de bevolking tegen elkaar op te zetten.
@ Frans1156 | 12-08-13 | 21:10 |
In de jaren zestig was Nederland nog steeds bezig met de opbouw? Het zal wel.
Oh gelukkig, dan ga ik er toch op achteruit. Ik begon me al zorgen te maken, dat ik moest gaan investeren in de economie of zo. Haha, stel je voor.
Zal ik u eens mijn boosheid verklaren? Ten eerste is het met mensen als u nooit genoeg. Liefst belast u de hoge inkomens met 70%, maar dat zal vast niet genoeg zijn om uw behoeften te ledigen. Volgende zeur wordt weer over de HRA, om een bovengrens, om een beperking voor hogere inkomens. Mijn vader werd begin jaren 60 Directeur Generaal, het hoogste wat een ambtenaar kon bereiken. Hij betaalde 70% belasting. Hij vond dat niet erg, althans, ik hoorde hem er nooit over. Het land was bezig aan een wederopbouw en iedereen droeg naar vermogen zijn steentje bij. Wij droegen alleen tweedehands kleren en vakanties konden er (nog) niet af. Opbouw, dringt het tot u door? Wat u voorstelt is afbraak en diefstal, net als de PVDA trouwens. Meer dan 50% van de door mij betaalde belasting wordt verkeerd besteed. En daar heb ik schoon genoeg van. U gaat er zelf maar voor zorgen dat uw inkomenspositie verbeterd.
@ Chiant | 12-08-13 | 20:59 |
Leg maar uit dan, want met de gegeven tegenreactie kan ik weinig. Of beter gezegd niks.
Frans1156 | 12-08-13 | 20:54 |
Wordt rapper en ga iemand anders lopen dissen als je het daarom te doen is.
@D.Turpin | 12-08-13 | 20:52
U lult peop. Uit uw nek. En dat weet u.
@ Frans1156 | 12-08-13 | 20:48 |
Dat heeft niks te maken met mijn punt dat de nivellering wel meevalt. Snap je wel dat nivellering relatief is? Het gaat niet om gelijk verdelen perse. En wat die Sjeiks betreft, daar passen de wet maar op aan. Geen paspoort, geen recht op prive bezit.
@VanLeeuwen kun je niet even de aantallen er naast zetten, zodat we weten over hoeveel mensen we het hebben?
@doskabouter | 12-08-13 | 20:52
Dat is het nu al bijna.
Studeren en werken.
Geen vrijetijd.
Nog een bezuinigigsronde en ik verwacht dat ik nooit meer ga werken.
Lekker de hele dag aan hobbies spenderen.
D.Turpin | 12-08-13 | 20:52
Zucht. Ga naar joop.
@ Chiant | 12-08-13 | 20:45 |
Wbt die lastingsverzwaringen niet nee. Tenzij die gebruikt worden om iemand anders zijn lasten te verlichten. Dan is het zero-sum op zijn minst. Het is zo dat iemand met weinig inkomen relatief meer uitgeeft, zeker in een periode zoals deze.
Didi is pas blij als iedereen op bijstands-nivo zit. Studeren, carriere maken en hard werken worden kompleet zinloos.
@ Muxje | 12-08-13 | 20:40 |
Mee eens al heb ik geen problemen met belastingen die richting 60 a 70 procent gaan. Zoals gezegd de taart hoeft niet in gelijke stukken worden gesneden. Ik ben verder niet zo'n fan van Samson. Maar dit is business as usual. Je kunt er voor of tegen zijn, maar gaat niet om enorme bedragen. Oftewel we worden niet plotseling kapotgenivelleerd.
D.Turpin | 12-08-13 | 20:41
Nou en of ik daar wat tegen in kan brengen. Zou je graag zien dat alle grachtenpanden en dure huizen in Zuid door rijke oliesjeiks en Russen worden opgekocht? O wacht, dat is al een feit geloof ik. Goed verdiende inkomens hebben al zoveel moeten inleveren dat zij die mooie en duurdere huizen in eigen land in ieder geval niet meer kunnen kopen.
Gezellig, met z'n allen naar Almere.
@D.Turpin | 12-08-13 | 20:41
Het simpele feit dat nivelleren en lastenverzwaringen onder de noemer van bezuinigingen geen enkel behalve een averechts effect sorteren lijkt mij inmiddels ook evident. Kunt u niks tegen inbrengen.
@Muxje 20:40: "collectieve sector en de individuele bijdragen", dus
@ Frans1156 | 12-08-13 | 20:30
Het simpele feit dat inkomen aardig varieert hier in NL houdt in dat het met de nivellering wel meevalt. Kun jij niks tegen inbrengen.
@D.Turpin 20:24: Ik wijs het niet af. Maar het probleem is dat zowel de collectieve sector als de mate van nivellering in principe onbegrensd zijn. En beide hebben een natuurlijke neiging om langzaam te groeien. Ik betaal graag voor defensie, politie, ouderenzorg en arbeidsongeschikten; ik zie die zaken als een vorm van verzekering. En om de lieve vrede te bewaren betaal ik ook wel wat meer dan anderen als ik ook meer verdien. Maar bovengemiddeld betalen voor hen die niet willen werken? Voor hele volksstammen die geen intentie hebben iets bij te dragen en hun uitkeringen als een recht zien? Voor gekleurde stickertjes langs de A12, experimenteel houseballet, moslimoverlegorganen en staatspropaganda? Not so much...
Wat mij betreft worden de collectieve sectoren vooral ook de individuele bijdrage begrensd, in de grondwet of zelfs de universele rechten van de mens. Max 35% p/p in belasting, heffingen en accijnzen of zo.
D.Turpin | 12-08-13 | 19:54
Zielepoot. Hoeveel mensen denk jij dat er 7000,- euro verdienen? Ik meen dat Mark Rutte eens zei 6000,- euro te verdienen. Jij denkt dat die paar mensen die daarboven zitten de gehele bevolking uit de armoede gaan trekken? En als je dat beslag op dat inkomen laat leggen, dat er nog iemand is die gestimuleerd wordt iets van zijn leven te maken? Echt NL, steek je met je kop boven het maaiveld, zijn er altijd wel een duizend die je zo benijden dat ze hem direct eraf willen hakken.
@ @ Chiant | 12-08-13 | 19:56 |
Je kunt het ook zo zien. Of je houdt iedereen koest door de taart enigszins redelijk te verdelen (Ik zeg erbij he, gelijke stukken hoeven het niet perse te zijn), of je loopt tegen het punt aan waarbij diegenen die niks hebben bij jouw over het hek klimmen en alles meenemen (en dan nemen ze waarschijnlijk ook je vrouw mee). Socialisme als een verzekering tegen zulke gekkigheid. Het probleem dat velen hebben is dat socialisme ergens tussenin schippert. Het kan teveel naar communisme doorslaan ja, maar dat hoeft niet. Als tegenreactie zie ik hier in de panelen (en bij Pamela) dat het hele idee wordt afgewezen. Ok. Dan wat? Weg verzekering. Moet je gewapend en wel je eigendom verdedigen. Ik weet dat sommigen dat wel een spannend idee vinden. Maar ik garandeer je dat je dit helemaal niet tof is.
Didi, TOTALE LUL!!!! Iedereen haat je!
Huishouden met 5x het minimumloon (7,2k pm buto) is dus gewoon een dodnormaal tweeverdienersgezin met beide modaal. Die dokken nu die 200 voor die lousy +12 voor de minima.
@Strohond @20:09
Yep. En www.theovangogh.nl ook.
Verontrustend. Historisch erfgoed dat weggejorist wordt!
@ Chiant | 12-08-13 | 19:56 |
Die Pamela kon het mooi neerpennen. Maar het is wel een beetje simpel niet? Armen die de rijkeren plunderen? Dat is de wereld op zijn kop. Afgedwongen solidariteit. Oh oh wat erg zeg. Alsof het vanzelf zou gaan die solidariteit. Nou ja de geschiedenis is lang genoeg om te weten dat het zo niet werkt. Anyway, ook zij gaat uit van het uiterste waarin het socialisme doorgaat tot het punt dat iedereen gelijk is. Dat hoeft niet zo te zijn. Dat sommigen meer hebben dan anderen is het punt niet. De vraag die een socialist zichzelf stelt is tot hoever dat gaat en welke consequenties dit mag hebben.
@Parsons | 12-08-13 | 19:50
Ah u kent uw klassiekers ;-)
@ chiant
Boeiende tekst man
Kunnen de moslims veel mee
Chiant | 12-08-13 | 19:56
Krijg nou tieten. www.degezonderoker.nl/ is gestopt met roken.
Even voor de duidelijkheid. Het CPB rekent per huishouden (zie CPB tekst op die pagina bij grafiek docs.google.com/viewer?url=http%3A%2F... )
Degene die fors inleveren is 5x bruto minimumloon en dat is 2x modaal (2x 3500pm bruto). Oftewel een gewoon tweeverdienersgezin met beide modaal betaalt al 200 voor deze +12-20 grap.
@CornholioNL
Zo is het absoluut niet bedoeld hoor en ik vermeld er ook netjes de bron bij (meerdere keren).
Het is bedoeld voor de reaguurders die de linkjes nooit aanklikken en dat zijn er helaas erg veel.
En ondertussen beweegt de Nederlandse economie door hef afknijpen van de middenklasse en middenstand naar een kantelpunt waarna de verzorgingsstaat helemaal niet meer te betalen is. Er gaan dag in dag uit banen verloren, ondernemingen ten onder, en verdwijnen woonhuizen onder water.
.
Nog even en dan zijn er in plaats van slimme maatregelen (die dus niet getroffen worden), draconische maatregelen nodig. Maatregelen die juist de kleine man bikkelhard zullen treffen. Allemaal omdat Mark en Didi vooral kaasschaven, lastenverhogen, en kleine sigaartjes uit eigen doos uitdelen.
.
Een gebrek aan expertise en kennis?
Een gebrek aan inzicht?
Een gebrek aan visie?
Een gebrek aan moed en leiderschap?
.
Ik vrees dat beide heren ze allemaal weten te verenigen...
Chiant | 12-08-13 | 19:56 |
Prima stuk tekst hoor daar niet van maar uw tegel met de link was toch voldoende lijkt mij...dit riekt een beetje naar zelf pijperij..
"Het eerlijke verhaal vertellen", daar is Samsom erg goed in, denkt hij, vindt hij, maakt hij zichzelf wijs. De nieuwe kleren van de keizer anno 2013. Hij krijgt er een stijve pik van, zo voelt hij zelf, maar wij zien alleen maar zijn neus groeien.
ZKH EénOog | 12-08-13 | 19:51
Precies. Ambtenaren en bijstand ontvangers zouden moeten worden vrijgesteld van belastingafdracht. Want dat is complete onzin. Het geeft ze valselijk het idee dat ze ook een bijdrage leveren. Maar ze dragen geen stuiver bij. Ze zijn slechts een kostenpost. Als je stopt met die onzin scheelt dat een heleboel enveloppen, postzegels en tiepmieperij en kan er op de fiscus flink bezuinigd worden ten gunste van echte belastingbetalers. Oh wacht.
Stel nou dat we geen electro meer nodig hebben in een windmolen?
Alleen gebruiken om een (kunstmatig meer vol te pompen, voor de zogenaamde witte steenkool.
Dan kunnen die molens veel lichter gebouwd worden, wat ook goedkoper is.
Dat donkere biertje zojuist kwam nogal hard aan.
Ik neem bij voorbaat geen verantwoordelijkheid voor de inhoud van mijn tegels vandaag.
Voor zinnige uitspraken verwijs ik naar Milton Friedman op YT.
Het enige wat ik uit het plaatje kan afleiden, is dat het PvdA-graf steeds dieper wordt.
-weggejorist-
Rutte denkt dat ie het beste kabinet leidt sinds ww2 en Didi denkt dat ie voor het eerst eerlijkheid heeft gebracht in NL.
Nou ik kan u vertellen.......
Die lui zijn helemaal gestoord.
De kale enge man. Wat een griezel. Duidelijk lid van de twee ranzigste organisaties sinds de NSB - excusez le Godwin.
Ik word serieus een beetje misselijk van dat 'eerlijk dit dat zus zo'. Ik hoor het hem ook zeggen. Straks nachtmerries van die kale. :(
He psst. Had ie toch gezegd. Sterkste schouders, zwaarste lasten enzo. Is dus geen verassing dit. En er zijn meer lage dan hoge inkomens, dus dat de zonaamde armen er minder op vooruitgaan dan dat de rijken er op achteruitgaan is de uitkomst van een simpele rekensom. Wees gewoon eerlijk hier ja. Dit heeft weinig te maken met Samson. Dit is standaard politiek van de PvdA en daar ben je voor dan wel tegen. En zolang er mensen zijn met 7000 eurootjes per maand kun je niet zeggen dat alles genivelleerd is. Niet dat ik zeg dat dit moet. Maar de zogenaamde nivellering wordt zwaar overdreven.
We leven in een land waarin politici denken dat zij moeten bepalen hoeveel een burger mag verdienen en een land waarin de bevolking denkt dat politici bepalen hoe zij moeten leven (afdragen). En didi doet net of ie iets bereikt heeft.
En ik betaal geen belasting meer en daar heb ik helemaal zelf als vrij persoon voor gekozen, ik heb mijn leven daarom leuker kunnen maken wel makkelijker.
Als "witte steenkool" wel economisch rendabel is, waarom dan niet als combi?
Was mn huur maar 20 euro gestegen
Ipv meer
@witchmaster | 12-08-13 | 19:46
Iemand in de bijstand vangt netto minder. Je kan geen belasting betalen van ontvangen belastinggeld.
Dat zijn alleen leuke vertroebelpuzzeltjes om onzinnig veel mensen aan het 'werk' te houden (ambtenaren, betalen ook geen belasting) en simpele zielen als jij het idee te geven dat ook zij die niets doen hun steentje bijdragen.
Gewoon omdraaien dat grafiekje.
YOLO
@Afgeschminkte Bassie | 12-08-13 | 19:31
Dat linkje kan ik wel waarderen. search-geenstijl.thruhere.net/#umfnrvc...
"we zorgen juist, voor het eerst in 30 jaar, voor een eerlijker inkomensverdeling". Je bedoelt dat we in een van de meest kapotgenivelleerde landen er nog een schepje bovenop doen. Eerlijk, laat me niet lachen. Eerlijk is dat iedereen houdt wat hij of zij krijgt, en dat ieder naar vermogen een bijdrage aan de gemeenschap levert die in verhouding staat tot de gemeenschappelijke voorzieningen waar hij of zij gebruik van maakt. Al wat je verder nivelleert is misschien goed voor de gemeenschap, en uiteindelijk goedkoper voor de betrokkenen, en menselijker jegens de zwakkeren, maar strikt genomen is het niet eerlijk. "Eerlijk". Wij van de middenklasse willen ons woord terug.
Dus om de huishoudens (cpb rekent per huishouden) die minder dan 175% vh minimum per huishouden 'verdienen' (uitkeringen bv) gem. circa 12 en max 20euro te plussen mag hardwerkend NL modaal & modaal+ een veelvoud inleveren. Nivelleren is duur, heel duur. Ook al omdat het de armoedeval juist vergroot.
@paost712 | 12-08-13 | 19:37
Denk er wel aan dat een vast percentage van de BTW aan de EU afgedragen wordt.
ik ben nog steeds op reces , en heeft de as van van PvdA lidmaatschap gebruikt om leuke duiveltje.s te tekenen .
Tussen haakjes ook iemand in de bijstand ect ect betaald belasting hoor dus NIKS gratis zoals sommige denken .
en kan er wel enkele die letterlijk en figuurlijk hun huis hebben opgegeten dus stop nu eens met dat gezeur over mensen in de bijstand.
en als ik lees en zie hoe laat iemand post dan zit er hier ook z.n 70 % er in.
zo en nu weer verder met mijn reces
@eerstneukendanpraten | 12-08-13 | 19:24 | + 1 -
Mooie baes!
@paost712 | 12-08-13 | 19:37
Waarom dan die BTW?
Dus na afdracht van 25% van je inkomen, vind jij het normaal om WEER 20% van je inkomen af te dragen?
Maak dan je vlaktaks gelijk 30%.
Als nivelleren een feestje is, dan sla ik deze uitnodiging wel over. Wat een ellende.
Dat die minieme koopkrachtverhoging tot in het negatieve verdampt, omdat de verplichte overheids'diensten' (alleen al de BTWverhoging zorgde voor een gemiddelde koopkrachtafname van 1,56%, laat staan alle andere gestegen heffingen, accijnzen en belastingen daar weer op) die we ons verschaffen een veelvoud harder stijgen, dat vergeet ie even te melden, geloof ik.
Rotterdam:
stijging afvalstoffenheffing 315,40 - 263,60 = 51,80
Dag koopkrachtstijging!!
Mooi man: laten we allemaal sociaal PvdA en VVD blijven stemmen. Misschien doen ze het de volgende keer wel beter.
En dan nu graag een plaatje gecombineerd met in welke groep de meeste ontslagen vallen. Inflatie er bij op tellen, en je krijgt een heel ander beeld.
Eén positief puntje in een wervelstorm van slecht nieuws, dat is voor een politicus genoeg.
Ik zie didi al zitten in het bejaardentehuis. Nog steeds wijzend naar dit plaatje. Hopend dat de andere bewoners vergeten zijn wat hij eigenlijk gepresteerd heeft: het vernielen van de NL-economie en haar burgers.
BTW naar 20%; 25% vlak-tax afdragen en de belastingdienst kan weer efficient gaan werken.
Deze maatregelen besparen alleen al door het voorkomen van fraude het begrotingstekort. Per jaar.
Leuker en makkelijker voor hen die het geld moeten verdienen.
O.T.
Ned 2...hoe onze pensioenen verkloot worden...
Dit klopt niet! DIT KLOPT ECHT NIET. Sinds Januari 2013 ben ik er 40 euro p/m op achteruit gegaan! Hoe kan dit dan als propaganda naar buiten worden gebracht?!
En nee, ik verdien écht niet meer dan 2500 p/m, minder dan 2000 p/m zelfs. (Nog niet in ieder geval, duurt nog een paar jaar)
Het zijn ordinaire dieven
Methylfenidaat | 12-08-13 | 19:28 |
Bruto 19, 20. Die lever je in veelvoud weer in, daling huur en zorgsubsidie, stijging huur, stijging nutslasten, stijging verzekeringen etc.
eerstneukendanpraten | 12-08-13 | 19:24 | + 0 -
Tijd genoeg dus:
www.dutchgamesassociation.nl/
Sommigen weten nu al zeker dat windmolenenergie kansloos is, maar ik twijfel. (nog)
@Van Duyvenbode | 12-08-13 | 19:17
En toch blijft men tegen nivellering van de allerhoogste inkomens, diegenen die buitengewoon goed profiteren van een gunstig belastingstelsel voor grote bedrijven en fiscale aftrekposten zoals HRA. Alsof men zelf ooit tot die groep denkt te behoren.
Zou Diederik weten wie Albert Bartlett is?
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
Kijk dit maar eens Diederik, met je oncontroleerbare vergezichten.
www.youtube.com/watch?v=umFnrvcS6AQ
@Crak-ho | 12-08-13 | 19:22
Mijn WIA/IVA gaat dus ook omhoog, mooi man :-)
Lekker stemmen op Rutte dan maar weer. Die bedankt iedereen met een gulle lach.
Die windmolens kosten een paar cent maar dan heb je vanaf 175% v.h. Minimum ook inkomstendaling.
Waarom laten ze dat laatste blokje, het graaierscollectief, rechts altijd weg. Vanaf Balkienorm + vele procenten.
Nederland naar de middelmaat, met alles. Je moet je tegenwoordig zo'n beetje schamen als je een goed inkomen hebt. Niveleren is een feestje, terwijl de economie voor een groot deel afhankelijk is van de hogere inkomensgroepen. Gedreven door pure afgunst maakt de PvdA alles kapot. Het moet eerlijker, maar er is zo ongeveer geen land in de wereld van de inkomensverschillen kleiner zijn.
@ Mark Smith 19:16
Ik ben DGA geworden, net als je nieuwe grote vriend Kaas de Vies.
tja, een veroordeelde mileuterrorist een land laten regeren.. wat had je dan verwacht. Zat van het weekeinde canvas te kijken (verademing vergeleken bij ons bestel) docu over de economische groei in de belgische grensstreek, waar Nederlanders nu massaal hun inkopen doen. Dat is nu socialsime in de praktijk; herverdelen van welvaart heeft als direct gevolg een mindere economische groei en dus mider welvaart. keep up the good work Didi en hopelijk barst je binnenkort met je volgevreten eigendunk uit dat haagsche pluche.
Ik mis een balkje: de overgrote groep die 0% van het minimumloon verdient: steuntrekkers, zieken en ouderen.
Duurzame energie bevorderen..
Meer zonnepanelen voor de rijken (subsidiepot is niet voor niets nu op), die stroom gaan leveren aan het net, voor diegenen die de pech hebben in een flat te wonen.
Kut communist met zijn eerlijke verhaal geblaat. Heel eerlijk hoor, iedereen boven modaal gaat er al op achteruit. Nog even en ik ga mijn baan ook gewoon opzeggen. Ga ik ook wel lekker uitkeringkje aanvragen en daarnaast wat subsidies en toeslagen vangen. Daarnaast een beetje wiet telen en per saldo hou ik meer over in de maand dan nu het geval is. De ideaalwereld van Samson, alle ambitie eruit slopen en de succesvolle mensen het land uitjagen.. totdat we uiteindelijk een soort Detroit zijn. Bedankt he Didi.
@CornholioNL | 12-08-13 | 19:10
Geeft niks, kan gebeuren.
Als de verschillen in inkomen en vermogen heel groot zijn, krijg je feodale toestanden, of nog erger, Romeinse toestanden, met de rijken op de goede plaatsen en de arme sloebers in het zand van de arena. Een goede samenleving kent niet al te grote verschillen in inkomen. Maar daar drijft NL steeds verder vanaf.
Een vredige, rustige samenleving heeft een grote middenklasse en is daardoor dus egalitair. Nu zie je een groeiende onderklasse en een zelfverrijkende toplaag. Zeg maar het 3e wereld-model in ontwikkeling.
Nu snap ik waarom de PVDA maar stemmen blijft krijgen! De meeste stemmers hebben les gehad op het Ibn Ghaldoun college en die hebben wel wat met 'nivelleren'!
Ik ben zo blij dat ik een internationaal bedrijf heb dat aan de bouw gerelateerd is. Een van de laatste plekken waar je nog lekker met zwart geld kan rommelen...
.
Vooral in het oost Europa. Waar het overigens in de meeste landen normaal is dat je een deel van je loon cash (zwart) ontvangt.
eerstneukendanpraten | 12-08-13 | 19:07 | + 0 -
Al weer werk? Nee? Dan zie je hierboven waar je op moet stemmen, Didi heeft het goed met je voor.
@CoffeePatch | 12-08-13 | 19:10
Dat schermen met CPB berekeningen alleen al... het CPB heeft het nog *nooit* goed gehad.
beurs...
Terpen-tijn | 12-08-13 | 19:11 |
Ik schrik altijd van die lul...met of zonder baard...
Ik houd ook altijd in een reflex mijn beurd stevig vast als die mafketel in beeld komt...
@Joris
Mag ik voor 1 keer de tekst van Pamela Hemelrijk's Antisocialistisch manifest hier integraal in deze panelen plempen wegens de hoge educatieve en historische waarde? www.meervrijheid.nl/?pagina=863
Te meer omdat de site van Theo van Gogh inmiddels zachtjes weggejorist is. Graag een "go" of "no go" in de edit.
-edit linkje is afdoende -
Blijkt dus dat er verkiezingen aan zitten te komen, even snel doen alsof het allemaal zo slecht nog niet is.
Wat ik graag wil weten is hoeveel Rutte en consorten als mede al die ambtenaartjes in gaan leveren.
Dáár mogen ze eens een grafiekje over maken... oh wacht..
Samson met baard zou voor veel mensen ook wel schrikken zijn.
Parsons | 12-08-13 | 18:49 |
2021? Didi rekent al door tot 2035 twitter.com/diederiksamsom/status/356...
Dan zijn we ruim 20 jaar verder, maar de crisis van 5 jaar geleden zag ie niet aankomen.
Ongeblustekalk | 12-08-13 | 19:05 |
Da fuck !
Mijn nederige excuses, nu kom ik nooit in de Aldi maar ik was in de veronderstelling dan Schultenbrau halve liters in blik waren...
My bad..
''Diederik Samsom ‏@diederiksamsom 2 juni
@ReHarachte1 welke afbraak doel je op?
Details''
Hier heeft Diederik wel een punt. Welke afbraak bedoelt ReHarachte1? De PvdA heeft door de jaren veel afgebroken en de laatste jaren spannen toch wel de kroon wat afbraak betreft. Dus ja, iets preciezer graag ReHarachte1.
CornholioNL | 12-08-13 | 18:53 |
nee, hij heeft de ziekte van Hedel.
Parsons | 12-08-13 | 18:49
Heel eng -vooral pagina 4. De man is totaal de weg kwijt. Kwalijk dat een beta mens meent dat hij begrijpt hoe de alpha kant van de samenleving in elkaar zit en het ook nog meent te kunnen sturen. *koppijn krijgt*
Ik heb donkerbruine vermoeden dat de hersens van Didi maar een ietsepietsie beter functioneren dan die van Friso na het ongeluk.
Jahjah en straks pakt het in de praktijk écht niet anders uit hoor. Echt niet een paar factortjes "vergeten" mee te rekenen. Links gelul.
In de Haagse wandelgangen gaat het gerucht dat didi zijn grafiekje ook graag aan zijn assistente laat zien.
Ik zal het even uitleggen op een manier zodat Didi het ook kan begrijpen.
Johnny, Annabel en Joris werken alle die en verdienen 2 keer het bedrag van een minimum uitkering.
Johnny ligt echter liever aan het strand met een uitkering, wat hij ook gaat doen.
Annabel en Joris dienen dat bedrag op te brengen, en ontvangen dus nog maar 1.5 keer het minimum uitkeringsbedrag.
Annabel zit Johnny echter wel zitten, en gaat voortaan ook naar het strand.
Johnny moet nu het werk van drie personen doen.
Uiteindelijk mag Joris wel op een houtje bijten omdat al het geld naar Annabel en Johnny gaat.
@CornholioNL | 12-08-13 | 19:02
Zet je bril eens op wanneer je de aldi in gaat, bejaarde!
www.biernet.nl/bier/prijzen/schultenbr...
poe heh, zoveel grafieken? Wat er allemaal niet onderzocht is en in grafieken verwerkt is..
Wat er van klopt zal de toekomst leren.
Exporteren deze gek, alles wat we nog kunnen vangen is meegenomen. Laat hem maar ergens anders iets in de vernieling helpen.
En wat dacht U van de clusterfuck die Wet Uniform Loonbesluit heeft? Voor werknemers en uitkeringsgenieters een technische wijziging zonder veel effect, voor DGA's, zelfstandigen en ZZPers een netto loonsdaling van 5%. De vaste kamercommissie heeft zich in de luren laten leggen, zie de stukken maar. De Staatssecretaris zegt geen geld te kunnen vinden om dit te repareren. En bedankt maar weer.
Tsja... Komt er van, wanneer je een enorme sociale hangmat uitrolt en het census-kiesstelsel bij het afval zet.
.
Nivelleren is een feest.
De Kosmische Nivelleerder is vandaag langsgeweest bij Friso. Ben benieuwd of Hans Spekman er een orgasme van heeft gekregen.
Ongeblustekalk | 12-08-13 | 18:58 |
Sinds wanneer worden blikken pilsch in kratten verkocht ?
PVDA..... Poep Voor De Armen!!!
Snap je!? | 12-08-13 | 18:56
En welke uitkeringstrekker hier zit mij godverdomme te minnen?
Ik wil gewoon een 40inch tv, iPad 4 , 4 keer per jaar op vakantie.
Maarja. Schuld van de Rabobank hè.
Als ze die uitkerings nou gewoon hoger maakten.
Koopkracht inkorten bij de koopkrachtige om het te verdelen over werkschuwe infuuszuigers die het extra geld linea recta doorsluizen naar land van herkomst.
Volkomen logisch om zo een stroef draaiende economie nog verder in het slop te duwen.
#knettergek
Samsom stelt voor om een kleinere economische taart te bakken en een grotere punt daarvan aan de ruifvreters te geven. Als je dit maar vaak genoeg doet blijft er uiteindelijk geen kruimel over.
GVD, dat kost me 7 a 8 kratten Schultenbrau per maand. Nu ben ik er echt klaar mee!
Didi is een ster in het volhouden van leugens.
Daarom is hij ook politicus geworden.
twitter.com/diederiksamsom/statuses/3...
Sinds 2010 is het Nederlandse salaris samen met Spanje en Griekenland het hardst gedaald in de hele EU, deze trend was dus al ingezet voordat Didi uberhaupt iets te vertellen had.
Sinds 2008 zijn we er helemaal niets op vooruit gegaan, en Nederland bungelt tegenwoordig achteraan in groeigrafiekjes in de EU. dank je wel, Didi.
Didi is dan ook gewoon een lul
@Parsons | 12-08-13 | 18:49
Voorspelt ook trouwens.
Toch maar de Iron Lady weer eens citeren dan maar.
www.youtube.com/watch?v=rv5t6rC6yvg
Een groot zwart gat, da's wat ik zie, maar dat zal wel aan mij liggen.
CornholioNL | 12-08-13 | 18:53 | 0
Met een baard zou didi zeker scoren bij zijn achterban!
Wat een totaal malloot is die man toch...btw, heeft ie al een baard ?
De uitwerking van dit geniale beleid zie ik elke dag op het journaal...
En sparen kost tegenwoordig geld,.
Wat vindt Hanneke er van trouwens?
kapotte_stofzuiger | 12-08-13 | 18:48 | 0
Ome Roon is van dezelfde partij maar verdiend zeker 500 procent WML. Die kan nu zelf geen dure scheermesjes meer kopen.
Als je m even vluchtig bekijkt lijkt het net een daling van de salarissen.
Geen wonder dat dit het favoriete plaatje van didi is.
In-fla-tie is zeker een te moeilijk woord voor dat licht? 3,1% aftrekken Didi.
Rukeend.
Het kan zoveel eerlijk zei de PvdA en de partijleden graaiden vrolijk verder.
LoL, van leeuwen hier ben je volgens mij echt heel de middag mee bezig geweest. Knap hoor, applaus.
Tijd voor de socialist Wilders. Dit is te soft.
In de tijd dat Didi nog een bos weelderige krullen had, vond ik hem al weinig verstand van kernfysica hebben. Nu hij kaal is, betwijfel ik of zijn economische kennis wel is toegenomen.
Allemaal de bijstand in dat is pas nivelleren, behalve de PvdA graaiers bij (deel)gemeenteraden (commissies), statenleden, kamerleden, ministers, subsidieclub directies, kortom het altijd boeiende banen carrousel.
Ho ho, Didi is een superslimme knakker hoor, hij haalt ook graag www.pvda.nl/data/catalog/13/4451/4/Pvd... (PDF) aan waarin hij op pagina 4 voorspeld hoer dit land er uit ziet in 2021!
Zo, doe hem dat maar eens na.
PS. Hoeveel stralingsdoden als gevolg van Fukushima ook alweer?
www.elsevier.nl/Algemeen/blogs/2012/3/...
Het is ook niet de bedoeling om er over na te denken hè.
Vraag ome Roon even, die heeft nu toch een sinterklaasbaard.
Hoe kan het godverdomme dat zulke ongelooflijke amateurs als Samsom Nederland door de crisis moeten leiden?
REAGEER OOK