Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schietmeneer stuk geschoten in Spijkenisse

spijkenissedeakkers.jpgWelkom in de dodelijke wereld van de Rotterdamse achterbuurtcriminaliteit. En ja, dan zijn wij zo vrij om Spijkenisse een achterbuurt van Rotterdam te noemen. De Akkers, laat je horen! Spikri in the sociale woningbouw house! Daar vond vrijdagavond een dodelijke schietpartij plaats op een parkeerterrein. Volgens buurtbewoners ging het om een afrekening. Beelden van net na de schietpartij hierrr voor zolang het duurt. Ah, even checken of die buurtbewoners dat ook op Twitter smijten. Jawel, dat doen ze gewoon. Gaat dus om Vernon, uit dit bericht uit 2009. Vernon was beroofd door Drem en Nadyen. Vernon kwam Drem en Nadyen in café El Hombre tegen. Vernon besloot zijn pipa te trekken. Drem en Nadyen deden hetzelfde. Zes cafébezoekers raakte gewond, Drem, Nadyen en Vernon bleven ongedeerd. Dan weet u een beetje over welk niveau schutters we het hebben. Drem en Nadyen gingen voor vier jaar de bak in, Vernon voor zes. Dus, uhm, 2009 plus zes jaar is... uh.. genoeg reden om als crimineel voortaan te zeggen dat je graag je hele gevangenisstraf wil uitzitten. Niet gezegd dat Drem en Nadyen achter de schietpartij zaten -sowieso werd er nu voor de verandering wél raak geschoten- maar het is in ieder geval een drama van jewelste. De beroving van een gouden ketting eindigt nu met een doorzeefde vader van drie kinderen. Zuur. Iemand dood maken is het nieuwe 'klap op je smoel' in bepaalde kringen, blijkbaar. Prettig idee. Guns don't kill people, people from Spijkenisse with guns kill people.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

de reecht spraak | 07-08-13 | 18:45

-weggejorist-

de reecht spraak | 07-08-13 | 18:38

jullie internet krijgers weten het zo goed te vertellen eh. ja deze man had wat op zijn kerfstok? wie niet op deze site? deze man was beroofd en toegetakelt in 2007 en is de mannen op gaan zoeken met een afloop die niemand wenste. hij zat zn straf uit zonder hoger beroep en is aan het werk gegaan en stond er weer voor zn gezin. jullie kunnen lullen wat jullie willen, maar ik hoor niemand over de toedracht, of dat er kinderen rondliepen, ik ken vernon zelf en was er binnen paar minuten bij en omdat niemand iets deed ben ik een deken gaan halen om ervoor te houden. geen prettig gezicht maar het ergste was het verdriet van zn vriendin en zoon die erbij waren. hij was pas grootvader geworden. vernon en zn vijand kwamen mekaar per stom toeval tegen en er zijn woorden geweest waar dit dus uit voortgekomen is. als justitie zo slim was om vernon en zijn gezin elders te huisvesten waren problemen voorkomen kunnen worden.
als je er geen drol vanaf weet houd lekker je mond, kan je zeggen crimineel sloopt crimineel net goed, dat moet je hier komen roepen met je snelle internet vingers.

dirk3242 | 07-08-13 | 16:24

In Spijkenisse zijn ze echt diep gezonken. Ik woon er helaas zelf ook. Stond laatst op het schoolplein van de Rank om mijn lieve zoontje op te halen. Was er een moeder die noemde zomaar vanuit het niets een jochie van net 4 al een zwartjong..

nnm | 06-08-13 | 03:27

Geen enkel belang geschaad. Sluiten, ontspannen, bergen en doorlopen allemaal.

Herr Kaloin | 05-08-13 | 21:50

Ene meneer Schhulz, top gangster in de US ofA zei ooit: Waar maken jullie je druk over,we schieten toch alleen maar elkaar dood. So what.

Polletje Piekhaar | 05-08-13 | 18:27

-weggejorist-

terazino | 05-08-13 | 17:03

Tuig popt tuig. Heerlijk toch?

terazino | 05-08-13 | 17:03

Even stil allemaal.
Ik ben nog even aan het rekenen.
2009+6=

Man, man, man.
Hoe kan een gevangenis zo'n 'rekenfout' maken.
Was dit hun eerste dag buiten de muren?
Zucht.

Worden potentiele slachtoffers trouwens gewaarschuwd door de politie als dit soort types vrij gaan komen?

Anijsblokje | 05-08-13 | 17:03

Iemand die in een kroeg gaat lopen schieten en gewonden maakt... dan een paar jaar tegen een kogel aanloopt.... dat kan ik nou niet echt een verlies voor de maatschappij noemen.

miff | 05-08-13 | 16:49

@swassannuf | 05-08-13 | 15:38
Zoals zoveel quotes op het internet, is ook deze, onterecht toegeschreven aan een bekend figuur. Dit heeft Michael 'Kramer' Richards nooit gezegd of geschreven. (Wat het overigens niet minder waar maakt!)
www.snopes.com/politics/soapbox/proudw...

mygfisbrazilian | 05-08-13 | 16:39

In Nederland zijn wapens toch VERBODEN en daarom heeft toch niemand een wapen. Hoe kon dit dan gebeuren dan [/PvdA]

Graftak | 05-08-13 | 16:25

Dit soort lieden moet sowieso verboden worden om kinderen te krijgen...

Air van Boven Dorens | 05-08-13 | 16:03

Ik heb zelf een keer het genoegen gehad in voorarrest gezeten te hebben (onschuldig, niet eens tot een rechtszaak gekomen) en daar zaten op de werkzaal veel Antillianen. Altijd schreeuwen naar elkaar altijd ruzie, nou was er op Discovery Channel destijds een programma 'Monkeyworld' echt waar, precies dezelfde beelden en lawaai as de groep antillianen op de werkzaal van het HvB

kees1960 | 05-08-13 | 15:54

Farida Zargar, Nanda Kerklaan, Jose Ebertos +een colombiaan (beide in 2006), Sabrina pellizon, Viola Schilte en Ronald van Hunnik, Remon Neervoort, moord op de perzikgaard in 2010, Joke Lorsé, Cisco de la Fuente Peres (mei 2009),
Ze hebben het maar druk daar in Spijkenisse

@rooiebosduivel
Gaat-ie maar weer 6 jaar jaat 1/3e vanaf wordt 4 jaar. 2009+4=2013
kan eventueel nog zijn dat-ie al voor 2009 vastzat voor de schietpartij uit 2007

kees1960 | 05-08-13 | 15:44

zomaar een stukje van internet....

PROUD TO BE WHITE!



I have been wondering about why Whites are racists,
and no other race is...

Proud to be White
Michael Richards makes his point...

Michael Richards better known as Kramer
from TVs' Seinfeld does make a good point.
This was his defense speech in court
after making racial comments in his comedy act.
In it he raised a few interesting points...

Someone finally said it.
But how many are actually paying attention to this?

There are African Americans, Mexican Americans, Asian Americans,
Arab Americans, etc.
And then there are just Americans...
You pass me on the street and sneer in my direction.

You call me 'White boy', 'Cracker', 'Honkey', 'Whitey', 'Caveman'...
And that's OK...
But when I call you Nigger, Kike,
Towel head, Sand-nigger, Camel Jockey, Beaner, Gook, or Chink...
You call me a racist.

You say that whites commit a lot of violence against you...
So why are the ghettos the most dangerous places to live in?

You have the United Negro College Fund.
You have Martin Luther King Day.
You have Black History Month.
You have Cesar Chavez Day.
You have Yom Hashoah.
You have Ma'uled Al-Nabi.
You have the NAACP.
You have BET...

Imagine if we had WET
(White Entertainment Television)...
we'd be racists.

If we had a White Pride Day,
you would call us racists.

If we had White History Month,
we'd be racists.

If we had any organization for whites only to 'advance' OUR lives,
we'd be racists.

We have a Hispanic Chamber of Commerce, a Black Chamber of Commerce,
and then we just have the plain Chamber of Commerce.
Wonder who pays for that???

A white woman could not be in the
Miss Black American pageant,
but any color can be in the Miss America pageant.

If we had a college fund that only gave white students scholarships...
You know we'd be racists.

There are over 60 openly proclaimed
Black Colleges in the US ...
Yet if there were 'White colleges',
that would be a racist college.

In the Million Men March,
you believed that you were marching for your race and rights.
If we marched for our race and rights,
you would call us racists.

You are proud to be black, brown, yellow and orange,
and you're not afraid to announce it.
But when we announce our white pride,
you call us racists.

You rob us, carjack us, and shoot at us.
But,
when a white police officer shoots a black gang member or beats up a black drug dealer running from the law and posing a threat to society, you call him a racist.

I am proud...
But you call me a racist.

Why is it that only whites can be racists???

There is nothing improper
about this e-mail...
But let's see which of you are proud enough to send it on.
I sadly don't think many will.

That's why
we have LOST most of OUR RIGHTS
in this country.
We won't stand up for ourselves!

BE PROUD
TO BE WHITE!

It's not a crime YET...
But getting very close!




swassannuf | 05-08-13 | 15:38

Gaaf man, echt zoals criminelen met elkaar omgaan, keihard afschieten, ze weten elkaars huis zeker te wonen.

Benblij | 05-08-13 | 15:36

Dit multiculturele land verdient zijn multiculturele rotzooi. Weer 1 PVDA stemmer minder. Op naar de 0.

Rest In Privacy | 05-08-13 | 15:17

in 2009 veroordeld voor 6 jaar en dan nu vrij . . . . . . . ik wist dat ik niet goed in rekenen was maar .........

rooiebosduivel | 05-08-13 | 14:57

Laat ze mekaar maar uitmoorden.

vraag is alleen, wanneer heb ik weer het recht om mezelf te verdedigen? wanneer mag ik mezelf weer bewapenen? wanneer mag ook ik gewapend over straat lopen?

politie en (r)overheid (kunnen)willen niets tegen die wapenwedloop van dit en ander tuig doen, dan vindt ik ook dat ik (wij) ons weer zouden moeten mogen kunnen verdedigen.

toch??

gentle_giant_58 | 05-08-13 | 14:50

Schietincident in café was in 2007. In 2008 is Vernon P. veroordeeld tot zes jaar. In het uitzitten van de straf telt altijd de periode mee dat je al in de gevangenis zat voorafgaand aan de rechtszaak. Ergo: 2007 + 6 = 2013.

Onderbuikgevoelens, boze burgers, verontwaardigde Nederlanders: allemaal prima. Maar is het niet een beetje verspilde energie om verontwaardigd te zijn over iets dat niet het geval is? En welk belang heeft Geenstijl om je verontwaardigd te laten zijn over iets dat ze zelf heeft verzonnen?

Donderpreek | 05-08-13 | 14:47

Mag ik ook even de (libertarische) open deur intrappen?
'If you outlaw guns, only the outlaws will have guns'...

mygfisbrazilian | 05-08-13 | 14:44

Ik categoriseer dit soort berichten al heel lang niet meer als "Binnenlands Nieuws". Daar laat ik het maar bij.

Stormageddon | 05-08-13 | 14:39

Die dikke kont had het allemaal nog niet zo door. De buurvrouw moest vertellen dat ie was doodgeschoten.

Kamervraag | 05-08-13 | 14:25

Op een kleine 15 minuten rijden van Spijkenisse ligt mijn woonplaats Hellevoetsluis. Een waar paradijsje (vooral in de zomer) vergeleken met Spikri. Ik kom regelmatig in Spijkenisse en wat een ongelofelijke pauperstad is dat zeg! Als het begint te schemeren sterft het In de omgeving van Spikri metro zentrumm ook altijd van de G's die zich in LA wanen. Zou er voor geen goud willen wonen.

VanderMoody | 05-08-13 | 14:24

Gouden ketting ,vuurwapen , antilianen ,net vrij , ja ik denk dat ik het wel begrijp

slotbert | 05-08-13 | 13:53

gevalletje van pre-emptive strike? Drem en Nayden zagen hun rustige avondjes bij El Hombre al weer in rook opgaan.

fail | 05-08-13 | 13:51

Geef mij maar de oude Amsterdamse jongens. Die slaan elkaar nog op de bek. Maar al die buitenlandse wannabe scarface types trekken gelijk een mes of een pistool.

Mika6101 | 05-08-13 | 13:32

gelukkig is de zomer bijna voorbij,ministers weer terug van vakantie,zullen ze dit soort misstanden is goed aanpakken,Fu*k brussel*pomtipomtipom....

Djenghiz_ken_net | 05-08-13 | 13:29

Sneu voor de kiddo's. Dat de beste man de pijp uit is interesseert me dan weer geen biet.

willem653 | 05-08-13 | 13:24

Wat ik nooit begrijp is, waarom de politie op zoek gaat naar de daders waarvan ze weten dat het ook criminelen zijn. Volgens mij moet je dat soort afrekeningen gewoon zien als een opgeruimd staat netjes, boekje dicht iets.

Maar nee, ze gaan driftig op zoek! de fokking pliesie heli heeft een uur rondgecirkeld om te zoeken naar pistolenpaultje.

Kosten op het sterfhuis, letterlijk en figuurlijk

Gix | 05-08-13 | 13:21

Waar in Nederland Finnen algemeen de meeste problemen veroorzaken zijn het vooral in Rotterdam en omgeving de "pareltjes" van onze overzeese eilanden die voor de meeste problemen zorgen.

Autobonker | 05-08-13 | 13:14

Nou daar mis je niks aan

Rotzak84 | 05-08-13 | 13:08

Jammer dat we eerst nog 3 jaar á 50K aan deze persoon zijn kwijt geweest.

[G]eenstijl | 05-08-13 | 12:48

@hebbuh | 05-08-13 | 12:30
Doe eens in een tegeltje samenvatten dan...

Petrus Poortwachter | 05-08-13 | 12:47

Spikri in tha house! El hombre kwam ik vroeger graag, kon je lekker biertjes drinken en de eigenaar afzeiken op zijn opzichtige klokjes en dure merkkleding. En op die school, de Akkers, net naast de crime-scene heb ik op school gezeten. Aaah de nostalgie... En een G minder in Spikri! Proost.

ratelaar | 05-08-13 | 12:46

Reinaert | 05-08-13 | 11:43
De overheid is onbetrouwbaar en de politie laks, arrogant, onbekwaam en vooral een vriend van de belastingdienst.

Canis Spurcus | 05-08-13 | 12:45

Mja. Treurig, wat eten we vandaag?

Pontius Vulgaris | 05-08-13 | 12:44

Fritsjoffer | 05-08-13 | 12:06 | + 2
1 rotte (of zwarte) appel is al genoeg om al je fruit weg te laten rotten.

KarelMarks | 05-08-13 | 12:37

Kostenbesparing? En de drie kinderen dan? Denk je dat die opgroeien tot normale, nette burgers nu hun vader in hun eigen huis is gepopt? Nee joh, die rekening komt nog. Kostenbesparing... kostelijk!
Gargamel2012 | 05-08-13 | 12:04 | + -1 -

En jij denkt dat die kinderen dat wel hadden gedaan met zo'n vader???
Kosten besparing? ik denk zijn uitkering de rest van zijn leven.
Div misdaden en aanhoudingen, veroordelingen, maatschappelijkwerk moet ik nog doorgaan?

Mijn mening en inschatting geheel vrijblijvend :een echte besparing van gemeenschapsgeld.

$park | 05-08-13 | 12:37

Volgens het AD washet slachtoffer zelfs al grootvader - op zijn 40e... Enfin, not a single fuck was given.

Goldfinger | 05-08-13 | 12:36

Nu maar hopen dat zijn nageslacht wel in staat is de kansen die Nederland hen biedt om te zetten in een vrolijk, succesvol en vooral niet crimineel leven. Of is dit eenzelfde soort hoop als waarop Mark en Diedie ons economisch beleid hebben gestoeld?

Boerenbrandtlul | 05-08-13 | 12:35

Hoe erg en pijnlijk ook voor die kinderen (mag hopen dat ze toch wat beter opgevoed worden en niet op hetzelfde pad eindigen), zo'n afrekening zal me verder koud laten. Zolang er geen onschuldigen omstanders bij betrokken zijn is het gewoon een natuurlijke manier van 'politie/justitie faalt, dus het ruimt zichzelf op'...

davimore | 05-08-13 | 12:35

Kijkt u eens"the house i live in"en u zult zien hoe deze problemen ontstaan,dit is vooral een kijktip voor onze wereldvreemde politici .

hebbuh | 05-08-13 | 12:30

Hij wilde goud en hij kreeg lood. Nou en?

Sytze_Vliegen | 05-08-13 | 12:27

Laten we er niet te zwaar antillen.

Blauwe reiger | 05-08-13 | 12:25

Als je niet tegen de warmte kunt, moet je uit de keuken blijven.

Sytze_Vliegen | 05-08-13 | 12:23

Mijn ouders zeggen altijd" wie met pek omgaat wordt ermee besmet".

Erg sneu voor die kinderen maar als je je niet in bepaalde kringen begeeft is de kans dat iets dergelijks je overkomt een stuk kleiner.Daarnaast zou een ouder toch beter moeten weten, geld verdien je met werken en niet met criminaliteit. Mensen die een ander pad willen bewandelen, ook goed. Wees dan echter niet verbaast als je niet oud wordt.

truusch | 05-08-13 | 12:16

opgeruimd staat netjes

edbe | 05-08-13 | 12:13

Je zal maar in een rustige groene gemeente eronder wonen en te horen krijgen dat deze gaat fuseren met deze tyfusstad. Daar wordt je niet vrolijk van! Geloof me, ik ben hier geboren en getogen en ken Spijkenisse goed. In de akkers gingen we 15 jaar geleden al ons wietje halen bij de huisdealer. Was toen al een pauperwijk waar de anti's in alle hoeken en gaten zaten. Kutstad, ik haat je zo.

KabbelendKontwater | 05-08-13 | 12:09

In elke fruitmand zitten rotte appels. Wij hebben alleen wel heel veel rotte appels uit andere fruitmanden gekregen.

Fritsjoffer | 05-08-13 | 12:06

Vernon. Drem. Nadyen. Als je die namen leest, hoor je in gedachten al de klanken van het prachtige oude lied "Waar De Blanke Top Der Duinen Schittert In Den Zonnegloed".

En dan: een café dat "El Hombre" heet. "De Man". Maar het Nederlandse "De Man" klinkt kennelijk niet stoer genoeg, en bovendien te Nederlands. Een café waar kennelijk elke 'man' een schietijzer bij zijn ongewassen ballen heeft zitten.

Denkend aan Holland
Zie ik brede rivieren
Traag door oneindig
Laagland gaan,
Alles dat ooit
Beschaving was,
Meevoerend naar
Den einder.

Peter Emile | 05-08-13 | 12:06

4 jaar? Voor het verwonden van 6 onschuldige mensen in het cafe. Die net zo goed dood hadden kunnen zijn als de kogels ze ergens anders getroffen hadden. Echt niet te geloven. Ik denk dat ik ook maar met een wapen op zak ga lopen. Voel ik me een stuk veiliger tegen al dat kopschoppend, stelend en meppend kutvolk dat er tegenwoordig allemaal rondloopt op straat. En als ik dan een stuk tuig dat mij wat aan wil doen voor zijn flikker schiet, en opgepakt wordt voor illegaal wapenbezit dan valt de straf wel mee..

Ohnee toch niet, want ik behoor niet tot een kansengroep en ik ben geen witteboordencrimineel. Ik ben een hardwerkende burger. Dus word ik maximaal in mijn poeperd geneukt en mag ik 10 jaar brommen. Kutland.

OpperGek | 05-08-13 | 12:05

Hei-kneuter | 05-08-13 | 11:59 | + 0 -
Kostenbesparing? En de drie kinderen dan? Denk je dat die opgroeien tot normale, nette burgers nu hun vader in hun eigen huis is gepopt? Nee joh, die rekening komt nog. Kostenbesparing... kostelijk!

Gargamel2012 | 05-08-13 | 12:04

o nee, sorry... opsluiten natuurlijk

Rene7559 | 05-08-13 | 12:03

Win win situatie criminelen die criminelen opleggen.. aan ons de eer om de laatste om te leggen :-)

Rene7559 | 05-08-13 | 12:03

Ach ja: Antillianen... De meest nutteloze autochtonenkliek van Nederland... En dat is mijn MENING...

Ik heb het te doen met zijn kinderen. Niet omdat hun vader nu dood is maar omdat ze ooit zo'n vader gehad hebben.

hysteria | 05-08-13 | 12:01

Biff Eagleburger | 05-08-13 | 11:47 | + 0

We zijn er gelukkig ook (nog) niet, maar de voortekenen zijn niet gunstig: het wapenbezit neemt toe, de misdaad wordt gewelddadiger, in Amsterdam wordt de criminaliteit door vooral Mocro's harder, nieuwe Nederlanders als Somaliërs doen steeds vaker hun intrede in de misdaad en meer algemeen leiden culturele en religieuze verschillen tot steeds meer spanningen. Ik ben geen optimist, dat klopt. Wel realist.

Aardappeleter | 05-08-13 | 12:00

@Dmitri Dmitrievitsj | 05-08-13 | 11:49

Oh, en jij wilde beweren dat Vernon zo'n geweldige modelvader voor zijn koters was toen hij nog ademhaalde? Hm? Die kinderen waren vast echt met alle kansen van de wereld overladen héél ver gekomen, toch?

En wiens schuld is het dan dat die kinderen zo'n lul met vingers als verwekker hadden? Volgens mij zijn die kinderen veel beter af nu. Bovendien had ie ook al een kleinkind (of meer) dus die zullen zich best redden.

Maar kort en goed: wat jij dus wil zeggen is dat ik moet lopen janken om de dood van een stuk stront omdat ie kinderen had? When hell freezes over.

Kameroudste | 05-08-13 | 11:59

Iemand die een pipa heeft, en trekt in een cafe, en dan ook nog schiet.
Geen verlies voor de samenleving. Meer een kostenbesparing.

Hei-kneuter | 05-08-13 | 11:59

Wapenbeleid Nederland
Criminelen wel
U niet.

Not Muhammad | 05-08-13 | 11:58

Ik leef intens mee met de nabestaanden van vernon. Wat verschrikkelijk dat dit soort dingen in ons land gebeuren.

BellaBella | 05-08-13 | 11:56

Schandalig om Spijkenisse een achterbuurt te noemen, belediging voor alle achterbuurten waar ter wereld dan ook.

captainobvious | 05-08-13 | 11:55

Moedeloos wordt je er van. In 2009 voor 6 jaar veroordeelt worden, wat al veel te weinig is voor het in levensgevaar brengen van je medemens, en na 4 jaar al buiten rondlopen.

frickY | 05-08-13 | 11:54

Vuurwapens zijn voor homo's!

Bakito | 05-08-13 | 11:51

Wat is nou het " Drama van jewelste"?

Ik zie

1 down, 2 to go.

Kanonskogel | 05-08-13 | 11:49

@Kameroudste | 05-08-13 | 11:48
Juist! Fuck die kinderen!
Ferm meninkje hoor.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-08-13 | 11:49

Maar echt, Quid, serieus... Voor ik er weer uitgeschopt wordt vanwege een té uitgesproken mening: Wil jij serieus met droge ogen beweren dat het een drama is dat een vader van drie kinderen dood is vanwege een ketting, als het daarbij gaat om een vader van drie kinderen die het normaal vindt om met vuurwapens over straat te lopen, die het normaal vindt om een kroeg binnen te stappen om met dat vuurwapen 'effe verhaal te halen' waarbij onschuldige omstanders worden geraakt, eentje op een haar na gedood en een ander met blijvend letsel achterlatend - om een fucking KETTINKJE??

Hetzelfde milieu dat er dus ook geen enkel probleem in ziet om midden in een woonwijk weer even wraak te komen nemen, met 7 schoten de ander om te leggen, het risico dat ook dát weer uitloopt op een schietpartij waarbij onschuldige omwonenden het slachtoffer worden voor lief nemend...

En jij gaat zitten janken dat het zo'n drama is? Serieus, Quid?

Kameroudste | 05-08-13 | 11:48

Als de burgers in dat cafe was toegestaan een wapen te dragen, waren er niet zoveel onschuldige slachtoffers gevallen.

Leuk heh, als alleen de criminelen en de popo die niet op komt dagen een gun mogen dragen. Dan krijg je zulke dingen.

Karel Popper | 05-08-13 | 11:47

Weer een crimineel minder. Ik beschouw dat als een mooi resultaat.

Goofy Goofball | 05-08-13 | 11:47

@Aardappeleter | 05-08-13 | 11:37

Met uitzondering van 2013, daalt het 'moordcijfer' al jaren en bevindt de grootste groep van de gepleegde moorden zich in de familiesfeer. Neemt niet weg dat de kit zich wel wat pro-actiever mag opstellen naar deze specifieke bevolkingsgroep, maar jouw doemscenario snijdt vooralsnog weinig hout.

Biff Eagleburger | 05-08-13 | 11:47

Zo maar twee tekstjes die te lezen zijn op die feestboek-pagina:

"Sisko de Jong en Richard Kerssen vinden dit leuk."

"Iemand geschoten in spijkcity vriend. Bang bang bang".

En dat is dan een mooie blik op de toekomst van Nederland; een land waarin de mores en de atmosfeer worden bepaald door randdebiele primaten aan wie zowel onderwijs als opvoeding volledig voorbij zijn gegaan.

Peter Emile | 05-08-13 | 11:46

@Ronman2k | 05-08-13 | 11:29
Klopt! Tegenwoordig moeten we dit blijkbaar allemaal maar normaal vinden. Er is verder niets aan de hand volgens Rutte en co.

harry poster | 05-08-13 | 11:46

Dokter Gino?

AshleyJ"Ash"Williams | 05-08-13 | 11:46

Heb alleen maar medelijden met de kinderen en de buurtbewoners, die dit hebben moeten zien en horen.
Het zal maar voor je deur gebeuren.
Bizar trouwens, dat een vrouw bij zo'n vent blijft.
Heerlijk hoor, dat multiculti in NL.
We leren de andere culturen steeds beter kennen.
Echt een verrijking. *kuch*

Schietmijmaarlek | 05-08-13 | 11:44

@Canis Spurcus | 05-08-13 | 11:17

Da's waar maar steeds opnieuw blijkt dat onze 'overheid' niet in staat is om de openbare orde te handhaven en de burgerij te beschermen. Dat er zo veel wapens in omloop blijken te zijn is een f*cking schande maar wie doet er wat aan? Ivo Opstelten in elk geval niet: die produceert alleen maar gebakken lucht, mooie beloften en snode plannen die vervolgens tot aan het einde der tijden in een bureaulade blijven liggen.

Van deze overheid verwacht ik niets meer. Gewogen en te licht bevonden.

Reinaert | 05-08-13 | 11:43

@ministerpronk | 05-08-13 | 11:33

Ja, en dus is over 20 jaar Oud- Beijerland, barendrecht e.d aan de beurt.
Want het uitschot fokt wel door, aangemoedigd door huursubsidies, kinderbijslag en meer van dat soort fokpremies.
Dit exemplaar had ten slotte ook al 3 kinderen bij dit wijf. Zal er nog wel een paar bij andere tantes hebben ook, want zo rollen ze nou eenmaal.

Ikdus | 05-08-13 | 11:43

@eerstneukendanpraten | 05-08-13 | 11:36
Laten we dat maar doen ja.

Kameroudste | 05-08-13 | 11:42

@Aardappeleter | 05-08-13 | 11:37
Onzin, 10 jaar geleden was het in de VS hetzelfde als nu.

i-Wonder | 05-08-13 | 11:42

Geboren in Spijkenisse, in 1970 vertrokken, thnx dad.

gentle giant | 05-08-13 | 11:41

@ Aardappeleter | 05-08-13 | 11:37 |
Uw verhaal zou maar zo kunnen kloppen, op de opmerking van overvolle gevangenissen na.

goedverstaander | 05-08-13 | 11:41

Dus zover is Nederland gezonken: Iemand neer schieten = 9 maanden cell... Past wel in de lijn van het doodrijden van kinderen en doorrijden..
WellusNietus | 05-08-13 | 11:17

Yup, nog even en het is goedkoper om een flitspopo uit z'n platte stappers te rijden dan de bekeuring af te wachten.

FrankVeer | 05-08-13 | 11:39

Zo, fijn, die kreeg even een roti van eigen deeg.

H.A. Ram | 05-08-13 | 11:39

Vader van drie kinderen die waarschijnlijk veel weg was van huis. Misschien is de term "biologische vader" meer van toepassing.

Petrus de Rewa | 05-08-13 | 11:38

You better get used to it. We lopen qua ongeveer alle ontwikkelingen enkele jaren achter de VS aan. Wil je weten hoe NL er over tien jaar uit ziet? Werp dan een blik naar de overzijde van de oceaan en zie de verpaupering, no go areas, overvolle gevangenissen, drugsoorlogen en een dagelijkse dodelijke strijd tussen veelal etnisch verdeelde gangs.

De bange en welvarende blanken verschuilen zich in gated communities en winkelen in gated shopping malls. De openbare ruimte wordt steeds vaker overgelaten aan kansarmen en criminelen, die zonder de juiste pasjes nergens meer inkomen.

De enige manier om dit zwarte scenario enigszins te vermijden is om ervoor te zorgen dat de aanwas van nieuwe kansarmen zoveel mogelijk wordt beperkt. Maar dat hadden ze natuurlijk al vanaf de jaren 70 moeten doen, ik vrees dat het nu te laat is.

Aardappeleter | 05-08-13 | 11:37

@ Kameroudste 11:32

Biertje?

eerstneukendanpraten | 05-08-13 | 11:36

De regio Rotterdam moet de opgaande lijn vasthouden.
Ze moeten ervoor waken om niet door Amsterdam te worden ingehaald.

Bataaf | 05-08-13 | 11:36

what goes around comes around

colossos | 05-08-13 | 11:35

Wat was dat bericht nou over die hysterische bavianen? Oh wacht...

Masturwasbeert | 05-08-13 | 11:34

Ik noem Spijkenisse altijd Spijkernisse!
Moet ik zelf altijd heel erg hard om lachen.
Jullie niet zeker.

Tarmac | 05-08-13 | 11:33

Ikdus | 05-08-13 | 11:12 | + 5
Rotterdam Zevenkamp, Capelle Schollevaar, en tal van dat soort wijken in de regio Rotterdam heeft een beperkte houdbaarheisdatum. Voor de middenklasse gebouwd en binnen 15-20 jaar totaal verpauperd. Ik zou er niet in investeren.

ministerpronk | 05-08-13 | 11:33

Spike City, zelfs het ziekenhuis gaat er 'spontaan' dood.

LJBrinkhorst | 05-08-13 | 11:32

Quid: "maar het is in ieder geval een drama van jewelste. De beroving van een gouden ketting eindigt nu met een doorzeefde vader van drie kinderen."

EXCUSE ME? Die Antilliaanse rioolrat, dat stuk stront, die low-life heeft in 2009 in een kroeg in het wilde weg lopen schieten, net als dat andere tuig dat hem nu (waarschijnlijk) heeft omgelegd. Ik kan er geen traan om laten, zelfs mijn schouders ophalen is teveel energie verspild aan dit schorem!

Kameroudste | 05-08-13 | 11:32

ruimt elkaar goed op.

braadlap | 05-08-13 | 11:31

Re. beelden schietpartij... Ik dacht dat die paniekaanval van de bavianen inmiddels voorbij was?

VanWippensteijn | 05-08-13 | 11:31

Re. beelden schietpartij <- Ik dacht dat die paniekaanval van de bavianen inmiddels voorbij was?

VanWippensteijn | 05-08-13 | 11:30

Laat ze elkaar maar lekker opruimen, dat tuig. Als je in staat bent je blaffert te trekken waar onschuldige mensen bij zijn ben je zo gek als een deur. Na 'zes jaar cel' heeft hij nu pas zijn echte straf gekregen.

Lucille Werner | 05-08-13 | 11:30

@harry poster | 05-08-13 | 11:22 |

Ik speelde met technisch Lego op die leeftijd, maar ja er bestond nog geen internet in mijn jeugd.

Ronman2k | 05-08-13 | 11:29

Gvd. zonde van het belastinggeld! 6 jaar succesvolle inspannende gedrag corrigerende maatregelen door detentie en daarna meteen kapot deaud geschoten zonder dat onze maatschappij de vruchten heeft mogen plukken van de rehabilitatie van Vernon P :')

Bertus Brulbroek | 05-08-13 | 11:28

Voor al die mensen die zeiken over dat 4 jaar.. Het artikel komt misschien uit 2009, maar het voorval vond in 2007 al plaats.. Iets met voorlopige hechtenis.

2low4zero | 05-08-13 | 11:28

T-Bone13 | 05-08-13 | 11:16 | + 0 -
Wettelijk gezien is er sprake van een Redelijk Belang.
Waar u het over heeft kan geen sprake zijn van redelijk belang hier is sprake van, illegaal bezit en die markt tiert welig omdat de overheid geen goed beleid voert tegen deze illegaliteit. Momenteel is het stukken gemakkelijker een illegaal vuurwapen te krijgen/kopen dan een legaal bezit hier van.
De zgn. incidenten zijn allemaal zonder enige uitzondering het gevolg van een faalbeleid enige gegevens: Rotterdam prognose 30.000 illegale vuurwapens. Brussel: 3500 AK 47 volautomaten. De moord in Luik vorig jaar waarbij een 17 maanden oude baby werd vermoord werd uitgevoerd met een FN FAl en handgranten beide zijn overal illegaal. De maatregelen die genomen werden, door de Belgische regering, behelsden een beperking voor de legale bezitters. hetzelfde gebeurde in Nederland na de Tristan van der Vlis maatregelen tegen het legaal bezit terwijl het Om gefaald had( dezelfde OvJ die 240 uur schoffelen eiste).

Sjeng de helle | 05-08-13 | 11:27

Zou onze waarde medereaguurder Baby Rasta er nog iets mee te maken hebben? Hoop van niet, maar in de bajes hebben ze natuurlijk ook gratis wifi voor iedereen...

eerstneukendanpraten | 05-08-13 | 11:26

ZonderNaam | 05-08-13 | 11:17 | + 0
Lol!

Mark Smith | 05-08-13 | 11:25

Als ik het een beetje goed heb begrepen van een bevriende Anti, heeft elke Antilliaanse swagnegert wel een pipa in huis, want je mocht eens gedisst worden door een andere swagnegert en dan gaat het om restecp. En anders wel om bitchez of monnie of gewoon omdat ze dronken waren. Jeweetzelf.

Biff Eagleburger | 05-08-13 | 11:24

@rara | 05-08-13 | 11:21
Ja, en als die kernkoppen door de lucht gaan vliegen hoeven ze in Den Haag niet meer voor een oplossing te zorgen.

Che_cuevara | 05-08-13 | 11:23

@Dmitri Dmitrievitsj|05-08-13|11:18
Het leger wordt anders wel kleiner! Scheelt wel in druk geloop/drukte, dat dan weer wel!

pitsteen | 05-08-13 | 11:22

"Guns don't kill people, people from Spijkenisse with guns kill people."
Hoe kan dat nou, we hebben toch een wapenwet?
Volgens de anti-wapen lobby is nu alles veilig want alle wapens zijn immers van de straat.
-
Oh wacht.... alle wapens waarmee eerlijke burgers zich zouden kunnen verdedigen zijn van de straat, de criminelen zijn nog steeds tot de tanden bewapend.

Moi2 | 05-08-13 | 11:22

@Dantès | 05-08-13 | 11:18
Die schrijfstijl ook. En dan het onderwerp. Daar horen kinderen toch helemaal niet mee bezig te zijn.... wat een verpaupering.

harry poster | 05-08-13 | 11:22

@Che_cuevara | 05-08-13 | 11:18
Ja natuurlijk! Alles verbieden is een heel effectieve maatregel tegen burgers.
/PvdA

Jan Passant mk2 | 05-08-13 | 11:22

@Che_cuevara | 05-08-13 | 11:07
Voor je het weet vliegen de kernkoppen door de lucht. Okee, ik overdrijf. Maar niet veel.

rara | 05-08-13 | 11:21

Oh wacht die smiley klopt niet. :(

Canis Spurcus | 05-08-13 | 11:21

weer een crimineger minder

boterkaaseneieren | 05-08-13 | 11:20

Wat verschrikkelijk, echt heel schokkend! Die kont!

mijntweecent | 05-08-13 | 11:20

"Het hof veroordeelde de 'ongeoefende schutters' omdat zij in een druk en niet al te groot café hadden teruggeschoten. Al overwoog het hof wel dat er sprake was van een noodweersituatie, waarmee het in de strafmaat rekening heeft gehouden."

Welkom in Nederland, tsss

herrieschepper | 05-08-13 | 11:20

heerlijk, die zelfreinigende acties van dat soort mensen. Opgeruimd staat netjes!

Ik heb zoiets van... | 05-08-13 | 11:18

@Jan Passant mk2 | 05-08-13 | 11:13
En dacht je dat als ze dat op de inburgeringscursus vertelden, ze zich daar ook maar iets vaan aan zouden trekken?

Che_cuevara | 05-08-13 | 11:18

@pitsteen | 05-08-13 | 11:17
Het valt te hopen dat soldaten voor andere oplossingen kiezen dan weg te rennen.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-08-13 | 11:18

Misschien is het voor de kinderen wel een geluk bij een ongeluk.
Als het mamma tenminste lukt om een goede reservepappa te vinden.

0.9-FTE | 05-08-13 | 11:18

Reinaert | 05-08-13 | 11:03
Wij moeten rouwig zijn dat zulke figuren met vuurwapens over straat lopen en 'brave burgers' zoals jij in ik ons niet mogen/kunnen verdedigen. lekkere buurtje trouwens... 8D

Canis Spurcus | 05-08-13 | 11:17

@pitsteen | 05-08-13 | 11:17
Uit het handboek boerenverstand.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-08-13 | 11:17

En dat allemaal om een kitscherig glimmend hebbedingetje. La comedie humaine continue.

brutus68 | 05-08-13 | 11:17

@ Cuyahoga | 05-08-13 | 11:13
Ik stel me de schietpartij bij el Hombre eerder zo voor (vanaf 1:28):
m.youtube.com/watch?v=RD6BaHKMTXk

ZonderNaam | 05-08-13 | 11:17

@T-Bone13 | 05-08-13 | 11:16
Zo zie je maar weer: verbieden is de oplossing voor alle problemen.
Not.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-08-13 | 11:17

De aanvankelijke schietpartij dateert al van 10 augustus 2007 en de drie heerschappen zaten allen binnen een week vast. Geen idee of deze dode meneer tot de rechtszaak in voorarrest heeft gezeten, maar dat is niet waarschijnlijk. Want anders was ie -volgens Nederlandse maatstaven- al jaren geleden op vrije voeten gesteld.

goedverstaander | 05-08-13 | 11:17

@Dmitri Dmitrievitsj|05-08-13|11:14|
Uit het "Handboek Soldaat"?

pitsteen | 05-08-13 | 11:17

Johnny het was zaterdagavond.. Ik stond er in de buurt.. Ahg zolang die Antillianen elkaar pakken is het een vanzelf oplossent probleem.

2low4zero | 05-08-13 | 11:17

6 jaar voor 6 gewonden.. das 1 jaar per gewonde.. met aftrek is dat 9 maanden cell... Dus zover is Nederland gezonken: Iemand neer schieten = 9 maanden cell... Past wel in de lijn van het doodrijden van kinderen en doorrijden..

WellusNietus | 05-08-13 | 11:17

Toch wel frappant dat de overheid dit allemaal toch niet wil zien. Lezen de dames en heren daar de krant niet? Houden ze de hele dag hun handen voor de ogen? Wat is dat toch?

Sla de krant een keer open en je ziet niet anders dan dit soort zaken. Afslachtingkje hier, brute roofoverval in een drukke winkelstraat daar, oversteken (met licht op groen)/aangereden worden en dan alsnog een karatetrap krijgen zus en uit het niets kapotgetrapt worden zo. Ik ben dit zo zat... en voel me zo ontzettend in de steek gelaten door de bestuurders van dit land.

harry poster | 05-08-13 | 11:16

Hoezo kan iedere gek tegenwoordig met een wapen op zak rondlopen? Het is verboden, een paar uitzonderingen daargelaten. Ik verbaas me erover dat vuurwapengeweld steeds vaker normaal nieuws is.

"Het bezit van wapens brengt veel risico’s met zich mee, bijvoorbeeld ongelukken en het uit de hand lopen van geweld. Ook kunnen wapens in verkeerde handen komen. Daarom gelden er in Nederland strenge regels voor het bezit van wapens."
In Nederland is het bezit van (vuur)wapens in principe verboden. Er zijn wel uitzonderingen op het verbod. Uitzonderingen gelden alleen voor bepaalde beroepsgroepen, zoals de krijgsmacht en de politie.

T-Bone13 | 05-08-13 | 11:16

niets aan verloren. niet te veel tijd en geld aan verspillen. geef die gasten gewoon een stukje grond waar ze elkaar af kunnen schieten. dan hebben de gewone burgers hier geen last van.
En waarom krijgen wij (normale burgers) een enorme boete voor een lullig speelgoed pistooltje terwijl alle echte boeven met echte pistolen elkaar af kunnen paffen?
wat een land is dit toch geworden. het wachten is natuurlijk op detectiepoortjes op straat of in de auto.

According2Mark | 05-08-13 | 11:15

toch prachtig, die Vogelaarwijken

trotse-ambtenar | 05-08-13 | 11:15

Vernon, Drem, Nadyen.
Een echt Nederlands drama.

spanarchist | 05-08-13 | 11:14

Het beste is het natuurlijk om de situatie te vermijden, maar als er geschoten wordt of mensen lopen met getrokken vuurwapens is het het beste om het op een lopen te zetten. Hoe verder weg, des te groter de kans dat er gemist wordt. Door ofwel te zorgen dat er obstakels staan tussen jou en de schutter, ofwel ver weg van de lijn tussen schutter en doelwit te bewegen (als je zelf het doelwit niet bent) wordt de kans om geraakt te worden nog kleiner.
Niet zoals in het filmpje heel hard gillen en in de buurt blijven rondlopen.

Dmitri Dmitrievitsj | 05-08-13 | 11:14

Het feit dat er bij de eerste schietpartij alleen omstanders geraakt werden, was omdat ze bij MTV en hun voorbeelden in the US, the Bloods en the Cribs, hadden gezien dat die hun pistool horizontaal hielden.
Het staat natuurlijk onglooflijk chill, alleen iemand raken waar je op mikt is weer een ander verhaal.

Cuyahoga | 05-08-13 | 11:13

.. kunnen deze mensen bij hun inburgeringscursus niet leren dat zij in Nederland helemaal geen wapen MOGEN? Dat zou een heleboel schietpartijen op straat schelen, plus dat Amerikanen straks over "Nederlandse toestanden" gaan klagen als daar iemand uit het getto zomaar loopt te schieten op straat.

Jan Passant mk2 | 05-08-13 | 11:13

30/35 jaar geleden was De Akkers wat je nu een Vinex wijk noemt.
Weet je dus wat je te wachten staat als je nu in een vinex woont.

Ikdus | 05-08-13 | 11:12

@ jemagookniksmeer | 05-08-13 | 11:07
Ach, het recent opgeknapte centrum mag er best wezen. Maar Spijkenisse is en blijft een groeikern, wat zoveel wil zeggen dat het enige bestaansrecht van de stad het opvangen van de overpopulatie van Rotterdam is. Dus ze krijgen een hoop troep vanuit 010 over zich heen.

Een troost, als je vanaf Spijkenisse de brug over gaat naar Hoogvliet kom je in een nog rottere omgeving terecht.

ZonderNaam | 05-08-13 | 11:12

OMFG dat bericht uit 2009. De rechter hield rekening met het feit dat het noodweer was, maar omdat ze terugschoten in een klein, vol café kregen ze wel straf.
WTF?! Volgens mij hoor je sowieso niet met een wapen te lopen.

Tommygunner | 05-08-13 | 11:12

Eind goed al goed?

panadol | 05-08-13 | 11:12

Wie en wie tegen wie?
Korte versie: Negert schiet andere negert overhoop in achterbuurt.

Eduardo- | 05-08-13 | 11:12

@ dustoch82 | 05-08-13 | 11:09 | + 0 -
6 jaar, twee derde uitgezeten. Klaar, en ik vind het niet eens raar. Geldt voor iedereen.

TheseDays00 | 05-08-13 | 11:11

Iemand door z'n kop schieten. Dat is toch alweer gauw 240u schoffelen hoor. Oh ja, en een paar maandag voorwaardelijk. Waardoor je nog een zak geld meekrijgt omdat je in voorarrest een paar dagen in de cel hebt gezeten. Mooi land leven we in!

harry poster | 05-08-13 | 11:11

Jammer dat ie zich al had voortgeplant.

Willem VanDer Decken | 05-08-13 | 11:10

De tweede keer ging het beter, toen werden er geen onschuldigen getroffen.

Mark Smith | 05-08-13 | 11:10

Het draait allemaal om hersencellen en hoe je ze gebruikt. In bepaalde kringen zijn er minder hersencellen.

Schreeuwmeeuw | 05-08-13 | 11:10

Darwin is goed bezig de laatste dagen..

Bobjandeman | 05-08-13 | 11:09

Jammer dat Vernon niet ook raak heeft geschoten... maar inderdaad, wat deed die gozer na 4 jaar alweer op straat dan? Is een heel café leeg schieten niet genoeg reden voor de Nederlandse rechtertjes om iemand misschien ietsje langer vast te houden? Zal zich wel heel lief gedragen hebben tegenover zijn medegevangenen en bewaakertjes...

dustoch82 | 05-08-13 | 11:09

Maar het ging om een gouden ketting.
Al geef je een aap een gouden ding.
Het is en blijft
een aap.

Cuyahoga | 05-08-13 | 11:08

Het begint met een vuistslag en via kopschoppen gaan we naar schieten.
Het wordt steeds erger dus.

Che_cuevara | 05-08-13 | 11:07

volgens mij is Spijkenisse niet zo'n aantrekkelijke plaats om te wonen afgaande op de berichtgeving die ik erover lees.

jemagookniksmeer | 05-08-13 | 11:07

Goed filmpje; ik zie een vinger voor de lens, de vloer van een balkon, een tokkie-nijlpaard-aars en een stel pixels op een parkeerplaats.

Geenstijlfiguur | 05-08-13 | 11:07

Achterbuurt? Ho ho - krachtwijk, beste heren van GS! Likje verf door een bedrijf dat betaald wordt door Vogelaar, die met progressieve kwats uw belasting geld gebruikt om vriendjes te helpen.

Even door blijven betalen en het komt helemaal goed met deze welwillende, hardwerkende mensen!

Snackbar van Allah | 05-08-13 | 11:06

'Guns don't kill people, people from Spijkenisse with guns kill people.' Hier ga ik T-shirts van laten drukken en verkopen in Spijkenisse. Scherp J.Quid en dat voor een maandagochtend...

Rest In Privacy | 05-08-13 | 11:06

Heb vrienden wonen in Spijkenisse, de Akkers staat al heel lang bekend als no-go area

ZonderNaam | 05-08-13 | 11:06

Misschien niet netjes, maar ik ben allang blij dat ze dit keer het doel geraakt hebben en niet weer 6 willekeurige omstanders het ziekenhuis in geknald hebben.
Beetje jammer voor die kinderen natuurlijk, maar goed: Iedereen sterft een keer.

Den Heerscher | 05-08-13 | 11:06

In "bepaalde kringen" is iemand dood maken van alle tijden. Blijf weg uit die kringen, kinderen!

Dmitri Dmitrievitsj | 05-08-13 | 11:05

Risico van het vak.

Parsons | 05-08-13 | 11:05

Een éénzijdige afrekening in het criminele circuit dus. En iets met een empty care cup.

OverdrevenGeouwehoer | 05-08-13 | 11:04

Afrekeningen in het criminele circuit. Goedbeschouwd nemen ze de taak van de politie over. De gewapende BOA's waar malle Ivo het over had.

vraagstaart | 05-08-13 | 11:04

Step back and watch 'em kill each other, boeit me allemaal echt he-le-maal niks meer. Komt nooit meer goed.

An die ARBEIT | 05-08-13 | 11:04

Veroordeelde crimineel kopt kogel: moeten we daar nou echt rouwig om zijn?

Reinaert | 05-08-13 | 11:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken