Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek: Nederlanders zijn luie flikkers

minionwerkopzichter2.jpgDe illusie dat Nederland een hardwerkend volk is, wordt inmiddels bijna dagelijks doorgeprikt. Als Nederlanders hard werken, zijn alle Belgen dom. Het is een vooroordeel in positieve zin dat we onszelf voorhouden. Want uit onderzoek blijkt dat Nederlanders weigeren ook maar een centimeter harder te werken dan nodig. Combineer dat met het feit dat Nederlanders sowieso al geen fuck uitvoeren en we kunnen concluderen dat het maar goed is dat we zoveel immigranten in dit land hebben, anders zou er helemaal geen reet gebeuren. Oorzaak: jongeren denken dat ze de fucking koning zijn omdat ze al heel hun waardeloze leven te horen krijgen dat ze bijzonder en uniek zijn, waardoor ze eisen dat werk, inzet en doorzettingsvermogen vooral op hen gericht is, in plaats dat het van hen af komt. En ouderen boven de 45 zijn dan weer teleurgesteld in het feit dat het leven uiteindelijk maar heel gewoontjes, banaal en burgerlijk blijkt te zijn. Nu snapt u ook waarom werkgevers altijd vragen om iemand met werkervaring (dus >25) die flexibel, creatief en enthousiast is (dus <45). Anders komt het werk nooit af. Okee, kleine disclaimer, het onderzoek is uitgevoerd door Motivaction. Het onderzoeksbureau waar u de conclusie kunt aandragen en zij voor u de argumenten er bij berekenen. Boeiend, wij accepteren cijfers en percentages nu eenmaal als ons dat zo uitkomt, en negeren ze als ze ons verhaal niet ondersteunen. Redeneert veel makkelijker. Maar goed. Nederlanders zijn dus gewoon aartsluie slampempers die het liefst zo min mogelijk uitvoeren. Met name de jeugd en de (vroeg)bejaarden. Midden in een crisis, waarin honderdduizenden mensen hunkeren naar een baan, en dan weigeren ook maar één keer vaker van je reet af te komen dan strikt noodzakelijk. Het is dat onze opa's de Deltawerken en de dijken hebben aangelegd, anders hadden we nu uit pure luiheid in Duitsland gewoond. HEY JOH, GA EENS AAN DE SLAG EN PRESTEER EENS IETS MET DAT KADAVER VAN JE!

Reaguursels

Inloggen

vreemd, hard werken wordt toch beloo.. ohw wacht

Daim | 04-08-13 | 14:02

Als je de belasting op werk afschaft (of halveert)en uitkeringen afschaft(of halveert)dan zijn onze bedrijven plots weer concurrerend en zijn de werknemers ineens een stuk gemotiveerder om aan de slag te gaan.

de euro middenweg | 04-08-13 | 13:35

Dat komt doordat Nederland kapot genivelleerd wordt. Werken/overwerken/meerwerken wordt gestraft in nederland. Niet werken/weinig werken is aantrekkelijk. Maar ja, kutpvvda he? Wordt voorlopig allen nog maar erger.

Jippie | 03-08-13 | 21:32

Ver beneden iedere pijl dit. Hoeveel moeite denk je dat het kost om steeds maar weer alcoholische versnaperingen te bestellen?

oranger | 03-08-13 | 20:56

Nederlanders kunnen enkel lullen over werk en het niveau van hun opleiding.Daarom gaat het economisch ook zo goed in dit land.

Loebas | 03-08-13 | 18:14

Waarom zou je harder gaan werken als je voor elke euro die je extra gaat verdienen 66% moet gaan afdragen? Namelijk 52% tarief + 4% afbouw arbeidskorting (Bedankt Kunduz!) + 10% extra pensioenpremie. What's the point? Mij motiveert het iig voor geen meter om beter mijn best te gaan doen of om harder te gaan werken.

Ih8yousf | 03-08-13 | 11:38

herstel: Quid natuurlijk

sko | 03-08-13 | 11:05

Je kletst uit je nek Quit: dit komt door het aantal deeltijdbanen..
www.nrcnext.nl/blog/2012/03/06/next-ch...

"Conclusie

Chris Ostendorf heeft zijn uitspraak correct geformuleerd. Door het grote aantal deeltijdbanen in Nederland werkt de gemiddelde Nederlandse werknemer inderdaad het minste aantal uren in de Europese Unie. De bewering is dus waar. Daarbij moet wel worden aangetekend dat de arbeidsproductiviteit van de gemiddelde Nederlandse werknemer tot de hoogste van de wereld behoort."

sko | 03-08-13 | 11:05

10.42 uur
met de bestuurskamers = in de bestuurskamers

0.9-FTE | 03-08-13 | 10:46

Er zijn twee stromingen gaande in de neoliberale wereld.
...
1. zoveel mogelijk werk wordt van boven naar beneden gedelegeerd, middels protocollen en goedgekeurde partiele bevoegdheden.
2. Zoveel mogelijk salaris wordt van benden naar boven gedelegeerd.
Onregelmatigheidstoeslagen worden afgepakt van normale werknemers, normale werknemers moeten voor van alles meer gaan betalen zoals parkeerplaats, bijscholing, eten in besrijfsrestaurant etcetc (kijk maar rond in eigen branche)
Het geld gaat dan naar de bonussen van de zgn slimme kopstukken die een bedrijf als prive melkkoe gebruiken.
...
In ieder geval werk ik niet harder om de jaguar te bekostigen van de tenenlakkende vrouw van het graaiende bestuurslid.
Nog niet misschien.
...
En om nu te zeggen dat Nederlanders lui zijn, door hun werkethos te vergelijken met andere asociale landen is wat kort door de bocht.
Ik zou zeggen ga eens langs bij de bedrijven :
Aldi, Ikea, nl post, DHL en dergelijke en kom dan weer eens terug met je bevindingen
En niet alleen met de bestuurskamers zitten blijven om met de stropdassen te praten. Nee loop ook eens zonder bestuursleden door het bedrijf en luister echt eens naar de werknemers.
Dan kom je er vanzelf achter wat er met de door mensen als Bernard Wientjes gestuurde werkethos in dit land aan de hand is.

0.9-FTE | 03-08-13 | 10:42

Ik ben/was er zo eentje die altijd bereid was iets extra's te doen. Was de baas zo tevreden over dat ik (bijna) ieder jaar een 'bonus' kreeg die dan met het nodige ceremonieel door mijn manager overhandigd werd. Wel € 400 per jaar.
Als je dan ziet dat daar in de praktijk € 175 netto van overblijft vraag ik me toch wel eens af waar ik het voor doe.

Petrus Poortwachter | 03-08-13 | 09:25

Niet helemaal waar wat er in dit artikeltje staat. Ik denk meer dat het komt omdat mensen steeds meer te weten komen over achtergronden, motivaties en het hele systeem. En dan blijkt dat je eigenlijk continue van alle kanten belazerd wordt! Door werkgevers, door reclame, door de overheid. Ik denk dat iedereen dat een beetje goed zat aan het worden is en dat de motivatie om een tandje meer te geven wel verdwenen is.

pjisonline | 03-08-13 | 08:52

Allemaal. Behalve ik dan, werk toch echt 50 uur per week. Voor muzelluf. Het kwartje gaat wel een keer vallen. Als alles op is, en je handje ophouden niet meer werkt, dan moet je toch wat. Die kant gaan we op. De rek is uit het verplichte solidariteitsstelsel. Aan de andere kant... de managers. Die maken dat de arbeidsvreugde voor de normale medewerker uitgehold is. Zelfredzaamheid noch eigen initiatief wordt gewaardeerd. Alles moet langs de lijn der protocollen. Verbaas me dat er in dit land niet gestaakt wordt. Blijkbaar janken we (nog) van weelde.

pe4444 | 03-08-13 | 08:51

Rommelende Onderbuik | 02-08-13 | 21:11
En als je dan nog het groepje neemt dat zijn inkomsten uit het buitenland haalt, en de afdrachten in Nederland doet (dus die ECHT geld naar binnen hijsen). Dat groepje is nog kleiner, vervelend is dat die groep vaak ook geen enkele aanspraak kan doen op enige NL-voorziening.
Ik hoor tot dat selecte gezelschap, maar ben nu druk met het overhevelen van de afdrachten.

98 gelood | 03-08-13 | 08:37

Al eens geteld hoeveel mensen er werken in sectoren die nergens toe bijdragen, zoals onderzoeksbureaus, organisatiebureaus, reclamebureaus, communicatiebureaus, een groot deel van de ambtenaren, etc.?
Geen bijdragen aan de productiviteit, maar wel kostenverhogend voor al onze producten.
Dat komt ervan als iedereen bijna veplicht wordt om door te studeren voor beroepen die absoluut nuteloos zijn.

Leffe Blonde | 03-08-13 | 08:11

We zijn een land van gezapige en verwende mensen. Door het sociale vangnet, minimumloon en dichtgetimmerde CAO's ontbreekt het aan voldoende individuele prikkels om het maximale te presteren. Middelmaat is de norm, zeg maar de zesjescultuur. En dan denken we dat we fatsoenlijk kunnen concurreren met alle opkomende economiën en onze verworvenheden en welvaart kunnen behouden. Wake up and smell the coffee. Als lemmingen rennen we richting de afgrond.
Onze maatschappij moet drastisch op de schop, anders zijn we eerder op het punt waar de SP ons graag wil hebben: iedereen arm. Of idioter: een klassieke verdeling van 20% rijk en 80% arm met alle sociale problematiek van dien.
Klassieke verworvenheden moeten worden losgelaten, hetgeen impopulaire maatregelen inhoudt. We zullen als maatschappij de straf van armoede moeten accepteren als we als collectief verder willen komen. We leven in een land van ongekende kansen om je in één generatie op te werken op de sociale ladder. Het onderwijssysteem (met al zijn gebreken) is toegankelijk voor iedereen. Via MBO kun je langs een jaartje HBO al instromen op de Universiteit. Sluit je aan bij een klassieke studentenvereniging en je hebt zelfs toegang tot het old boys network. Maar dat moet je willen en allemaal wel zelf voor elkaar boksen.
Als je onvoldoende opleiding volgt, de kantjes ervan afloopt, kansen niet benut of anderszins faalt, zul je de consequenties voelen. Als je laaggeschoold werk doet, zul je twee banen moeten hebben om je hoofd boven water te houden.
De kosten voor arbeid en sociale voorzieningen moeten drastisch omlaag en de belasting op arbeid eveneens. Ondernemen moet worden gestimuleerd en arbeid moet flexibel en vooral goedkoper. Hiermee wordt harder werken gestimuleerd voor zowel de werkgevers als de werknemers. Alleen dan zullen we een redelijk welvaartniveau vasthouden en niet weggeblazen worden door de landen die de crisis alleen maar voelen doordat hun orderportefeuille vanuit Europa niet echt volstroomt. Maar dat maakt hen net zo weinig uit als bij onze exportbedrijven richting Afrika: er zijn meer dan genoeg andere landen/continenten waar je wel goed aan verdient, dus dat boeit niet.
En als we lekker doorgaan op de ingeslagen weg: het waren 400 leuke jaren, maar nu geven we het stokje door aan de Chinezen.

Boerenbrandtlul | 03-08-13 | 07:31

Conclusie: Er zijn in dit land teveel mensen die teveel krijgen betaald voor het weinige arbeid dat ze verrichten!!!

Javello | 03-08-13 | 05:54

comscore beacon , doe eens uzelf *******

cat22 | 03-08-13 | 05:08

Mensen die het over hun 'baas' hebben horen ook niet al te veel te verdienen. Voor hen geldt vaak het motto 'zolang mijn baas doet alsof ik goed betaald wordt doe ik net alsof ik hard werk'.

En voor het midden en bovenkader geldt dan ook nog al te vaak: 'zolang ik meer betaald krijg dan de rest zal ik nog harder net doen alsof ik hard werk'

Het desastreuse gevolg is dat echt talent geen kans krijgt, vriendjes worden voorgetrokken, en echt goed week niet op juiste waarde geschat wordt met als gevolg, u raadt het al, uitgebluste opgebrande ongelukkige en miserable werknemers.

Slimme werkgevers pakken DAT uiteraard heel anders aan.

Finn | 03-08-13 | 04:12

presteer eens? zoals quid zeker?

Demonische Eend | 03-08-13 | 02:12

FUCK! Ik ben precies between jobs... Nee; between de gegeven leeftijd. En IK-WIL-WERKEN!

Motivaction, jullie weten hoe jullie me kunnen contacten. Asap svp.

SleezerBret | 03-08-13 | 02:01

-weggejorist-

Napoleon III | 03-08-13 | 00:56

Jezus Christus wat een hoop reacties.

HmmmHmm, Hmmooohoooo

Napoleon III | 03-08-13 | 00:51

Eh, ik ben vrij lui. Mag dat?

Napoleon III | 03-08-13 | 00:39

@watapa
Zie het verschil baas,eigen baas,Een eigen baas heeft er belang bij om hard te werken,het is zijn brood. Ik heb het hier over duur betaalde managers en bazen(directeurs). De elite. Niet over de eigen bazen die er juist wel motivatie hebben om hard te werken. Omdat het hun brood betreft,en hun eigen creatie.
De gewone hardwerkende ondernemer is niet degene waar ik het over heb in deze. Snap je.

tweetybird | 03-08-13 | 00:35

@watapa

Ik heb het hier niet over de kleine eigen baas of ondernemers,nee het zijn juist de grote bedrijven en ondernemers met veel man in dienst. Ook de kleine baas of ondernemer hebben hier veel last van. Hun werk wordt ingepikt door polen ,straks roemenen en bulgaren,die het voor de helft doen,voor onrealistische prijzen. Waardoor zij straks aan de bedelstaf zitten.

tweetybird | 03-08-13 | 00:19

Weer van Johnny,,, lees ik niet eens meer...

Lightme | 03-08-13 | 00:17

tweetybird | 02-08-13 | 23:41 |
Je beledigt hier nogal wat reaguurders, die eigen baas zijn. Degene die ik ken zijn allemaal harde werkers.

Watapatja | 03-08-13 | 00:09

tweetybird | 02-08-13 | 23:41 |
Je beledigt hier nogal wat reaguurders die eigen baas zijn. Degene die ik ken zijn allemaal harde werkers.

Watapatja | 03-08-13 | 00:08

Vroeger haalde we de gastarbeider,we kunnen zien dat dat niet geheel goed heeft uitgepakt. En nu wordt de gastarbeider ons gebracht,op gedrongen door de EU. Nou ik weet nu al hoe het einde zal zijn,Eerst is het leuk fijn en goedkoop voor de bedrijven en bazen,terugbetalen ga je uiteindelijk het tiendubbele in de vorm van lastenverzwaringen,uitkeringen en noem maar op. Ze zijn te gast net als toen,teruggaan doen er maar weinige omdat het hier toch net effe beter is'en ervan af komen vergeet het maar. Remigreren zit er niet in. Ben al pools,roemeens ,en bu lgaars erbij aan het leren. Ik heb niks tegen de mensen kan ze geen ongelijk geven,als ik het beter kon krijgen zou ik het ook doen,nee de schuld ligt- bij het faalkabinet, EU eliteclub en werkgevers. Niet bij de gastarbeiders of nederlandse werknemers.

tweetybird | 03-08-13 | 00:05

Daarvoor de stelling lui kan wel geschapt worden en kan beter vervangen worden door ongemotiveerd. Er is geen motivatie meer veroorzaakt door de elite.. He komt mooi overeen met het onderzoeks buro motivaction..

tweetybird | 02-08-13 | 23:51

Geen tijd voor. Moet van Quid op The Pixel klikken. Bijna 10 miljoen. Daarnet 9076608 nu 9076611. Dus er klikt nog iemand, denk ik.

stemvee | 02-08-13 | 23:44

Ik zal het dan maar verwoorden hoe het is geworden.
Dat de werknemer maar harder mag werken ter glorie van de baas, die zelf zo lui als de touwtyfus is,en hoe harder de werknemer werkt hoe luier de baas.
Hoe harder de werknemer werkt,wel graag voor hetzelfde loon hoe rijker de baas. Bij de dikbetaalde manager is dat ondertussen al de zelfde gedachte.
Eer is er niet meer te behalen voor die werknemer,want met die eer loopt de baas en manager ook nog eens weg. Op het moment dat je overbodig bent ,krijg je de zak.In de politiek is het nog duidelijker,zie het gevalletje weeker. He,het lag aan de ambtenaren,hem valt niks te verwijten. Terwijl niet hun lui waren ,nee hij was lui,en doof te gelijk. En moedwillig blind. En zo is het klimaat geworden. De graaikultuur en ze komen er dikbetaald nog mee weg ook. Als de baas niks met je op heeft,waarvoor zou jij dan wat op hebben als werknemer met de baas. Als de baas jouw gebruikt terwijl als je overbodig bent geworden je de zak krijgt voor die jongere goedkopere kracht of poolse kracht die nog gekker is als jouw waarvoor zou je dat dan nog doen. Nee werkgevers,bazen,managers en het faalkabinet,die zijn degene die het in de hand werken. Zij halen de motivatie onder de mensen hun reet vandaan. En vooral ook die elite faal club de grote EU. Die verwoesten echt op grote schaal economien van landen. Met hun regels voor hun eer en glorie.Pleur die grenzen maar open,haal in een land waar de levensstandaard hoger ligt maar werknemers binnen waar de levensstandaard lager ligt en die dus bereid zijn om voor minder geld te werken. En stel dat die landen verplicht. Hoe maak je een land kapot,nou gewoon door te luisteren naar die elite EU faalclub,die als agenda hebben iedereen even arm,onze clubleden rijker en dat voor in klokken en uit klokken. De EU club het aller grootste gevaar voor landen met een redelijke economie. Dat is mijn mening het hoeft niet de jouwe te zijn.

tweetybird | 02-08-13 | 23:41

Waarom zou ik hard werken (ja ik doe het 50+ uur per week) maar inderdaad Why The Fuck Would I ???.... van mijn zeg:
55 uur , worden er
30 afgetrokken aan belasting an sich
10 afgetrokken aan belasting want btw
5 afgetrokken aan belasting want zozo, (accijns op alles etc)
5 afgetrokken aan rekeningen want jaja, (trekt hele put heffingen open)
---- +-
5 over ....

terwijl als ik 40 uur per week in de wao/ww/wia zit:

40 uur inkomen
15 af aan belasting
10 af aan btw dingen
1 (accijns , geen brandstof etc)
5 bij aan subsidie (zorg, huur)
---- +/-
9 over

Ik heb scenario A en B beide gehad.... de berekeningen zullen niet 100% kloppen(want nu even losse pols), maar geloof me, de 300% bzt (bloed zweet en tranen) die je in scenario B investeerd levert 20% geluk meer op... ( en dat zijn geen losse pols cijfers!)

peterdh | 02-08-13 | 23:24

@ Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:38 |
Graag gedaan!

fleischer | 02-08-13 | 22:45

@Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:43
Nee hoor men zal liever terugvallen op goedkope krachten dat vergt namelijk geen investering.

miko | 02-08-13 | 22:45

@fleischer | 02-08-13 | 22:33 | + 0 -
Sorry dat ik het gemist heb, ben met meerdere topics en dingetjes bezig. Volgende keer beter ;)

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:38

@ Kaas,
Niks, kaas.... maar ik achtte jou wat hoger in qua teruglezen enzo, maar ik maak me maar blij met een deauie mus ;)

fleischer | 02-08-13 | 22:33

@Mark Smith | 02-08-13 | 22:28 | + 0 -
LoL.

Eindelijk heb je het licht gezien.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:29

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:21 | + 0 -
Bulgaren verbieden natuurlijk. Wat dacht jij dan?

Mark Smith | 02-08-13 | 22:28

@fleischer | 02-08-13 | 22:23 | + 0 -
Serieus, waar heb je het over. Wat is er arrogant aan om te vragen waar je het over hebt.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:27

Jij moest zeker lang rijpen als kaas hè, na meerdere keren de suggestie wekkend dat ik iets vroeg @ 21:37.
Check, maar ik heb 't antwoord al.
En ook nog eventjes arrogant uit je kaaskop ruften?
Hoepel es een eind op joh, Emmenthaler!

fleischer | 02-08-13 | 22:23

@Mark Smith | 02-08-13 | 22:17 | + 0 -
Ja, zoals de Bulgarenfraude, wat gaan we hier nou aan doen Mark Smith. Zeg het mij...

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:21

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:01 | + 1 -
Ik ook niet hoor, als het aan mij lag zouden er helemaal geen uitkeringen zijn zonder dat daar een tegenprestatie tegenover staat bijvoorbeeld.

Mark Smith | 02-08-13 | 22:17

de dag, dat je een baan krijgt die je ècht leuk vindt, dat is de dag dat je bent opgehouden met werken.
Ik had een fantastische baan en een geweldige werkgever. 35 jaar aan een stuk.

Pierre Lebon | 02-08-13 | 22:17

@fleischer | 02-08-13 | 22:15 | + 0 -
Wat wil je weten. Zwijg of zeg het, dit geneuzel heb ik geen zin in.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:16

Stevo Bruno | 02-08-13 | 22:12
Maakt ook niet uit joh, we produceren amper, we schuiven vooral een hoop dozen en creëren mooie papierstromen met veel gebakken lucht.

Willem Hollander | 02-08-13 | 22:15

@ Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:11 |
Een Kaas die zich voor de domme houdt, moewhaaa!
Doe uw naam veaural eer aan zou ik zo zeggen ;)

fleischer | 02-08-13 | 22:15

Als iedereen hard gaat werken in Nederland, dan is 60% van De beroepsbevolking boventallig.

Stevo Bruno | 02-08-13 | 22:12

@fleischer | 02-08-13 | 22:08 | + 0 -
Uh... wat wil je weten?

Als je zwarte schoenen draagt, kan een zwart overhemd best.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:11

O, en Kaas...
Bedankt nog dat je de vraag GERICHT aan jou nog even keurig en fijn hebt beantwoord, onderwijl je je raclette bakseltje over andermans teaustjes uitsmeert.
Vergeet je niet de aioli, want daar ga ik prat op!

fleischer | 02-08-13 | 22:08

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-13 | 21:28
Nou, ik stam uit een geslacht van noeste arbeiders ja.
Heb vanalles gedaan in mijn jongere jaren, heb ook uw beroep nog een tijdje uitgeoefend bij een 'onafhankelijk' tussenpersoon, blegh wat een naar wereldje is dat. Ondanks mooie aanbieding voor vaste baan destijds (pre-crisis) toch mijn derde jaarcontract uitgediend en vertrokken, ik wist toen al dat ik niets meer met dat wereldje te maken wilde hebben, niet mijn ding. Maar je hebt overal mensen voor.

Willem Hollander | 02-08-13 | 22:07

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:42 | + 0 -
Wat ik dan wel weer grappig vind is dat je zeer selectief in dat topic reageert, maar geen enkele inhoudelijk antwoorden op mijn vragen geeft.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:06

miko | 02-08-13 | 22:00 | + 0 -

Moest ik daar nou helemaal voor terug scrollen ?

Supermatthijs | 02-08-13 | 22:01

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:58 | + 0 -
Tja in jouw wereld is dit zo. Alleen ben ik geen communist of socialist, dus wij verschillen fundamenteel van mening.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 22:01

@miko | 02-08-13 | 21:20
Niemand? Zijn autosleutels onder zijn werkschoenen verstoppen.

miko | 02-08-13 | 22:00

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:54 | + 0 -
Geld van veel andere mensen is mijn geld. Daar mag ik dan toch wel even aan denken?

Mark Smith | 02-08-13 | 21:58

@ Watapatja | 02-08-13 | 21:52 |
Merci beaukoep!
Notée dans la prée!

fleischer | 02-08-13 | 21:55

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:42 |

En ik stip een patroon aan dat zich de laatste weken in de panelen ontvouwt. U wist het dus niet. Nu wel. Slechts een droge constatering mijnerzijde.
.
Enjoy!

Parel van het Zuiden | 02-08-13 | 21:54

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:52 | + 0 -
Rustig maar, je moet niet zo aan het geld van anderen mensen denken, daarom zal het communisme ook nooit werken.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:54

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:47 | + 0 -
Met die talenten moet geld te maken zijn.

Mark Smith | 02-08-13 | 21:52

fleischer | 02-08-13 | 21:31 |
Via Twitter #gsuptwente

Watapatja | 02-08-13 | 21:52

@ Kaas
.
Lees me plempje @ fleischer | 02-08-13 | 21:37 | , en beeldt u de suggestie in ;)

fleischer | 02-08-13 | 21:49

@fleischer | 02-08-13 | 21:37 | + 0 -
Het ligt er aan.
Wat voor kleur broek en schoenen heb je aan.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:48

@supermatthijs

Nope, ik ben een natural gate-crasher!

the uninvited guest | 02-08-13 | 21:48

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:42 | + 0 -
Kaast kan de bal verwachten.

Ga niet zitten jijbakken, maar volgens mij begon jij met zuigen. Helaas voor jou reaguur ik multitemporaal, crosstopic en crosssiities. Als je zo doorgaat ook nog multidimensionaal.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:47

@miko | 02-08-13 | 21:26

Die €2500 is best mogelijk. Als de overhead op de lonen zijn afgeschaft, de werknemer ZELF zijn sociale troep afdraagt, en dit in een vlaktaks verwerkt is. Dan gaan zowel werkgever als werknemer er bijzonder op vooruit, en trekt de economie in no-time weer aan. Alleen de overheid krijgt de eerste 2 jaar iets minder binnen. En dat kan niet, natuurlijk...

ZKH EénOog | 02-08-13 | 21:47

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:44 | + 0 -
Ja, je deporteert in 5 jaren plannen.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:46

the uninvited guest | 02-08-13 | 21:44 | + 0 -

Heb jij wel een uitnodiging ?

Supermatthijs | 02-08-13 | 21:45

Als nederlanders toch zo lui zijn, vraag ik me af waarom iedereen in europa op ons miljarden pensioenpotje zit te azen en hoe wij half marokko onderhouden mag dan ook als raadsel te boek staan. Nog maar te zwijgen over al de belastingcenten die elke dag verdwijnen als sneeuw voor de zon!

the uninvited guest | 02-08-13 | 21:44

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:34 | + 0 -
Ben ik nu een communazi?

Mark Smith | 02-08-13 | 21:44

miko 21:32
Komt omdat er nog geen machines bestaan voor veel werk in de agrarische sector, maar als er een apparaat zou bestaan voor bijvoorbeeld tomaten plukken, dan zouden ze die wel kopen.
Boeren hebben ook liever een machine dan een zooitje buitenlandse werknemers.
Bovendien is de Nederlandse tuinder al meer gemechaniseerd als zijn buitenlandse collega s.

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:43

Parel van het Zuiden | 02-08-13 | 21:34 | + 1
Erg selectief oordeel mijn beste. Kaas riep mij vanmiddag twee keer in het Donny topic. Helaas verpoosde ik toen aan het water in plaats van thuis in de panelen. Ik vond het slechts een beleefde geste om te laten weten dat ik weer beschikbaar ben.

Mark Smith | 02-08-13 | 21:42

-weggejorist-

Maco3key | 02-08-13 | 21:42

Met dit weer, middenin mijn eerste vakantie van dit jaar, nee, dan voer ik inderdaad geen ene flikker uit.
En wat de arbeidsgehandicapten betreft, ook daar ben ik er een van, maar helaas, minder dan 40 uur per week doe ik niet omdat ik mijn regelmaat wil houden.
En mij wordt door zo'n lullig onderzoeksbedrijf natuurlijk weer niks gevraagd.
Proost.

Dezenaamhier | 02-08-13 | 21:42

De echte luie flikkers zijn nu 9 weken met vakantie en de graaiers met dikke bonussen.. die werken hard voor een loon boven balkende norm..

Maco3key | 02-08-13 | 21:42

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-13 | 21:37 | + 0 -

Ik heb vanavond nog niet aan plusjes of minnetjes gedaan. En je begint opeens over MKB na een heel algemene opmerking van mij over bazen. Ik heb er veel gezien maar geen één die op een houtje zit te bijten. Van gekkigheid niet weten wat voor opties ze weer op hun nieuwe auto moeten bedenken, dat wel.

Supermatthijs | 02-08-13 | 21:41

Der_Deutsche | 02-08-13 | 21:26
Sorry hoor, ik kan me ergens wel vinden in wat je zegt.
Mentaliteit is ver te zoeken bij veel werknemers inderdaad, maar dit is complete onzin:
"De meeste reaguurders krijgen braaf elke maand hun salaris overgeboekt, ongeacht of ze nu veel of weinig werken. Een vast inkomen, en dan ook nog één keer per jaar vakantiegeld erbij. Zelfs het pensioen is lekker makkelijk via de baas geregeld. Nergens zorgen over, alles lekker zeker, lekker veilig, jaar in jaar uit. Aangezien de meesten hier al jaren voor dezelfde baas werken, is 't met ontslag ook niet zo eenvoudig: op z'n minst krijg je een forse ontslagvergoeding mee."
Alsof je uren kan verzaken en toch de gehele maand betaald krijgen, lukt misschien één keer. Als de baas zijn zaakjes op orde heeft kan ie dat gewoon aanpakken deed één van mijn oude werkgevers ook. Veilig pensioen en veilige vaste baan, mwahaha ROFLOL je weet evengoed dat je je ontslag krijgt met je vaste baan bij reorganisatie. Heb het zelf meegemaakt.
-
"U allen wentelt u in zekerheid en veiligheid en voorspelbaarheid - een luxe in deze tijden van crisis! - en diversen van u verdommen het, zo blijkt wel uit de commentaren, om in ruil daarvoor ook maar één poot extra uit te steken als de baas er een keer om vraagt."
Grote BS, meeste mensen doen van zichzelf al zat extra's wat door de baas niet meer gezien wordt omdat deze dat als normaal beschouwd. Heb nog nooit zomaar iets extra's van een werkgever ontvangen. Maar als ik tegen zulke dingen aanloop zeik ik nooit lag tegen de baas, ga gewoon vrij snel op zoek naar een andere. Grootste probleem in NL is mijns inziens dat werkgever en werknemer amper invloed op hun onderlinge relatie/verwachtingen hebben, aangezien allerhande achterlijkheden uitvoerig door de staat/sociale partners worden geregeld.

Willem Hollander | 02-08-13 | 21:39

@Parel van het Zuiden | 02-08-13 | 21:34 | + 2 -
En nu maar hopen dat hij een boek schrijft.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:38

@@Supermatthijs | 02-08-13 | 21:10 |
Wereldvreemd, wisten we al, hoef je niet constant te herhalen.
80% werkgelegenheid is MKB daar de helft van zit onder de 10 man personeel, 3 x raaien wie er salaris krijgt en wie er op een houtje zit te bijten.
Uw Verzekeringsadvis | 02-08-13 | 21:21 | + -1 -

Zijn gewoon de feiten hoef je geen min of plus aan te geven.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-13 | 21:37

@ Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:34 |
Dan kunt u mij misschien verder helpen, waarde?

fleischer | 02-08-13 | 21:37

@tweetybird | 02-08-13 | 20:45

Volgens mij ligt het net zo goed aan dat personeel zelf: die willen naarmate ze ouder worden meer betaald krijgen voor hetzelfde werk dat een jongere voor minder doet. Natuurlijk, als de vacatures voor het opscheppen liggen maar het aanbod is kut, kun je dat allicht blijven proberen. Maar tijdens een crisis voel je de tweesnijdendheid van dat zwaard. Dan moet je niet huilen als je ingeruild wordt.

Overigens verdien je ook niet beter als je nog in termen als 'baas' denkt; daarmee geef je je slachtvee status al flink te kennen.

Kijk, als je het nou over werknemer en werkgever hebt...
Daar kan je de vrije markt op toepassen: de werkgever geeft werk aan de werknemer die dat het voordeligst/efficiëntst/hoogst kwalitatief kan. Al naar gelang de keuze van de werkgever, of misschien zelfs diens opdrachtgever. Wil je beter? Dan zoek je een andere werkgever of wordt je zelf ZZP-er of werkgever.

Wat betreft de elite heb je natuurlijk grotendeels gelijk. Maar hee, zolang die bedrijven omzet blijven genereren, kunnen ze hun gang blijven gaan. Ga met zijn allen over op alternatieven, en ze zijn binnen no-time kapot. Je moet alleen wel voldoende medestanders weten te vinden om die grote boys niet meer te gebruiken, en bereid zijn meer te betalen voor je producten.

Maar dat is niemand. Want laten we wel zijn, het is lekker kankeren op die carousselgraaiers die miljoenen in hun zakken steken, maar we willen niet meer terug naar de prijs van een kilootje rundvlees of kip uit de jaren 1970. Die lagen zo'n 700% HOGER!!

ZKH EénOog | 02-08-13 | 21:36

-weggejorist en opgerot-

MR070 | 02-08-13 | 21:36

@Der_Deutsche | 02-08-13 | 21:26
80 % van de reaguurders is geen ambtenaar.
Hoe weet ik dat, simpel moet je ff posten ambtenaren zijn overbodig, 20 % negatieve reacties.
Eigen broek ophouders is het merendeel v/d reaguurders, voor het betere gratis geld/ambtenaren etc. moet u op Joop.nl zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-13 | 21:35

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:28

U begint een beetje de Peggolt van Kaas te worden. Weet u dat?

Parel van het Zuiden | 02-08-13 | 21:34

En ik, die juist tijdens deze crisis zoiets heeft van; bekijk het maar... Zodra er uit Den Haag weer iets fatsoenlijks komt, ga ik weer aan de slag!

Claudia M. | 02-08-13 | 21:34

@Mark Smith | 02-08-13 | 21:28 | + 0 -
Hey hoe is het ouwe kameraad van me, heb je zwarte overhemd al gestreken? Binnenkort weer een parade.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:34

@Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:28
Dat weet ik. Maar het heeft lang geduurd. Waarom het om gaat is dat veel van de Nederlandse industrie en zeker de agrarische sector te lang gezocht heeft in het importeren van buitenlandse arbeidskrachten die na een paar jaar ook de weg naar het loket wisten te vinden.

miko | 02-08-13 | 21:32

OT
.
Las ik onlangs, dat reaguurders zich weer bij elkaar gingen schrapen?
Tendentieus!
Mag ik van 1 van jullie een linkje oid 'n bvd.

fleischer | 02-08-13 | 21:31

@CornholioNL | 02-08-13 | 21:16
oscar
kilo
india
echo
delta
oscar
kilo
India

miko | 02-08-13 | 21:29

miko 21:26
Aspergesteekmachines bestaan al een tijdje.

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:28

Goh ja want jullie werken zelf zo keihard...

campion | 02-08-13 | 21:28

@Willem Hollander | 02-08-13 | 20:46 |
He bah, u bent een arbeider.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-13 | 21:28

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:44 | + 0 -
Lol! Daar is onze "jurist" om iedereen weer een etiketje op te plakken.

Mark Smith | 02-08-13 | 21:28

tweetybird | 02-08-13 | 21:18
Yep, met tuinders vaak idem dito, die zoeken een soort lijfeigene die 24/7 voor het bedrijf beschikbaar is tegen hongerloon. Toch zou ik het aanpakken als ik omhoog zat, waarschijnlijk terwijl ik wat anders zoek.
Vroeger weleens hele dagen graanschuren staan schoonspuiten, ivm met de aankomende tarwe-oogst. Slecht en zwaar werk, maar hee, anders moest ik een uitkering gaan aanvragen en ik houd liever mijn eigen broek op.

Willem Hollander | 02-08-13 | 21:27

En Quid, werk jij nu hard met je gefriemel op deze pagina? Ik denk van niet. Zo ja, het een ontzettend geouwehoer.

Thoth | 02-08-13 | 21:27

@tweetybird | 02-08-13 | 21:18
Nee je moet een asperge steker 2500,- euro geven. Dan krijg je die ook goed verkocht in het buitenland.We moesten tientallen jaren al die handen arbeid er uit gooien. Tuinders vinden maar een machine uit net zoals de garnalen pellers.
De productie moet omhoog door innovatie niet door goedkopere arbeidskrachten te importeren.

miko | 02-08-13 | 21:26

Ik ben eigenlijk niet zo van 't vaker reageren in één onderwerp, maar als ik zo door de reaguursels blader, stoot het me toch tegen de borst. Al dat gejammer over 'alles gaat toch naar de fiscus/de hoge heren/de baas' en 'het wordt toch niet genoeg betaald'.

Hallo? De meeste reaguurders krijgen braaf elke maand hun salaris overgeboekt, ongeacht of ze nu veel of weinig werken. Een vast inkomen, en dan ook nog één keer per jaar vakantiegeld erbij. Zelfs het pensioen is lekker makkelijk via de baas geregeld. Nergens zorgen over, alles lekker zeker, lekker veilig, jaar in jaar uit. Aangezien de meesten hier al jaren voor dezelfde baas werken, is 't met ontslag ook niet zo eenvoudig: op z'n minst krijg je een forse ontslagvergoeding mee. Plus twee jaar WW van het UWV.

En maar jaloers kijken naar de buurman, want die heeft een dikkere auto - dat hij een eigen bedrijf heeft, met alle risico's van dien, en bijna twee keer zo hard werkt, dat wordt voor 't gemak even vergeten.

U allen wentelt u in zekerheid en veiligheid en voorspelbaarheid - een luxe in deze tijden van crisis! - en diversen van u verdommen het, zo blijkt wel uit de commentaren, om in ruil daarvoor ook maar één poot extra uit te steken als de baas er een keer om vraagt. Nee, dat gebeurt pas als er meer geld geschoven wordt.

Ik zeg: er zijn er in Nederland nog niet genoeg gekort of de laan uitgestuurd. Leer maar weer eens werken. Dat deden onze ouders en grootouders ook, en die moesten daarnaast ook nog even dit land opbouwen.

Respect voor Quid dat hij dit gezeur in Nederland eens aan de kaak stelt.

Der_Deutsche | 02-08-13 | 21:26

@Supermatthijs | 02-08-13 | 21:10 |
Wereldvreemd, wisten we al, hoef je niet constant te herhalen.
80% werkgelegenheid is MKB daar de helft van zit onder de 10 man personeel, 3 x raaien wie er salaris krijgt en wie er op een houtje zit te bijten.

Uw Verzekeringsadvis | 02-08-13 | 21:21

@DoctahDie | 02-08-13 | 20:14
Weet je hoe je een Antilliaan huis arrest geeft?

miko | 02-08-13 | 21:20

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:14 |

Excuus, niet goed gelezen, "meer" gemist...

CornholioNL | 02-08-13 | 21:19

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:16 | + 0 -

Dat kan, het is geen persoonlijke aanval maar een inzicht van mij na de nodige werkgevers te hebben mee gemaakt in de afgelopen jaren. Maar uitzonderingen daar gelaten hoor. En die heb ik gelukkig ook mee gemaakt.

Supermatthijs | 02-08-13 | 21:19

@Supermatthijs | 02-08-13 | 20:54
Nee een werkgever selecteert ze.
Dat is wat anders.

miko | 02-08-13 | 21:18

Dat is zo,n zelfde kul als ja we krijgen niemand voor de baan,we hebben er polen voor moeten aan nemen.
Niet de reden daarvoor benoemen,nee die bazen lopen zielig te doen,en vergeten het belangrijkste te vermelden. Namelijk dat ze geen flikker willen betalen ,de werkomstandigheden zwaar kut zijn alsmede de kans op doorgroei in dat bedrijf,en de nederlander trapt daar niet meer in. De pool nog wel en doet dus dat werk. Daarmee verpesten die werkgevers zelf het klimaat in nederland. Dat wordt even vergeten. En je werkt om te leven,je leeft niet om te werken.

tweetybird | 02-08-13 | 21:18

@Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:14
Groot gelijk, na 40 jaar zwoegen mag je lekker achterover zitten wat mij betreft. Het zal geen vetpot zijn, maar alles beter dan je nog steeds het schompes werken terwijl arabische en joodse jongetjes geen fuck doen en in dure auto's rijden.

de grote Anti | 02-08-13 | 21:18

miko | 02-08-13 | 21:13 |

Niet alleen de NS rijd op het spoor... over en sluiten.

(al gelden die regels bij ons ook) :-)

CornholioNL | 02-08-13 | 21:16

@Supermatthijs | 02-08-13 | 21:10 | + 0 -
Ik vind dit geen leuke opmerking.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:16

In 1981 afgestudeerd en aan het werk. Het eerste wat mijn chef zei: "Hier hoef je niet hard te werken". Binnen een week was mij duidelijk dat mijn collega's die opmerking niet alleen letterlijk namen, maar eigenlijk helemaal geen zin hadden in werk. We zijn 32 jaar verder. Het arbeidsethos bij die lui is nog geen spat veranderd. Klagen, kankeren, internetten, patiencen en absoluut niet bereid een grammetje harder te werken. Ik schreef het hier twee dagen geleden ook al: de productie-ijver in Nederland is ver beneden niveau.

Pa Ramaribo | 02-08-13 | 21:15

Cornholio 21:13
Ik mag dat zeggen na ruim 40 jaar zwoegen.

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:14

@ Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:12 |
Doe mij maar een duimpianeautje.

fleischer | 02-08-13 | 21:14

@CornholioNL | 02-08-13 | 20:52
mooi toch?Over.
Verder is plezier in je werk hebben ook een kunst. Ik heb tussen baantjes door vroeger ook wel eens saai werk gedaan. Maar met wat aardige lui om je heen kom je de dag ook wel door.Over

miko | 02-08-13 | 21:13

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:04 |

Ja, goeie instelling, als we nou eens al die uitvreters over de grens schoppen ?
Dan kunnen de belastingen omlaag en word werken weer beloond...

*verder dromen doet*

CornholioNL | 02-08-13 | 21:13

fleischer 21:11
Ja zoiets, maar dan eentje uit Afrika.

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:12

Tricephalus | 02-08-13 | 21:02 |
Leuk linkje, maar om dit door te trekken naar Europa gaat te ver.

Watapatja | 02-08-13 | 21:12

Blechtrommel?

fleischer | 02-08-13 | 21:11

Sommigen Nederlanders werken wel hard hoor. Analyse is simpel te doen, ga eens kijken naar de werkende bevolking minus publieke sector en dan naar de netto belasting betalers minus de unieke talenten en andere criminelen, en u ziet dat BV Nederland getrokken wordt door op z'n meest 300.000 hard werkende Nederlanders; zij betalen de uitkeringen, subsidies, het ontwikkelingshulp geld, de EU bijdrage en wat dies meer zij. Probleem is dat ik van dit selecte groepje er steeds meer naar het buitenland zie vertrekken; dat worden dan bijvoorbeeld hardwerkende Noren.

Rommelende Onderbuik | 02-08-13 | 21:11

fleischer 21:09
Ja en? Jouw probleem.
Speel trommel.. ook goed?

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:10

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:04 | + 0 -

De meeste bazen zijn gewetenloze flikkers met geen greintje gevoel in hun donder.

Supermatthijs | 02-08-13 | 21:10

@Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:04 |
Yok fou eyh mate!
Ik speel dan een basgitaartje, maar ik ga wèl opdraven voor een habbekratz, al is 't maar dat ik m'n muzakballen laat zien.
Toch?
Speel je de triangel?
Heb ik nog wel een klusje veaur je.

fleischer | 02-08-13 | 21:09

Werken is voor de dommen en de buitenlanders.
Je graait of neemt een uitkering, je eigen het leplazerus werken voor een habbekrats begin ik niet meer aan,

Terpen-tijn | 02-08-13 | 21:04

Als ik zeg dat ik geen kut doe met dit warme weer, lieg ik.
Het is tenslotte altijd prachtweer om te neuken.

Jackanders | 02-08-13 | 21:04

@Supermatthijs | 02-08-13 | 20:59 | + 0 -
Elke keer als hun OS het weer heeft over nivelleren doe ik een hard reset.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 21:04

Bovendien verdwijnen onze banen uiteindelijk toch naar China dankzij de Marktwerkingkerk

Bigi Bana Boy | 02-08-13 | 21:03

Einde van de Domheid | 02-08-13 | 20:54 |
De hardwerkende Nederlander bestaat wel, maar die had geen tijd om mee te doen aan de enquête van Motivaction.

CoffeePatch | 02-08-13 | 21:02

Volgens mij werken de mannen zich een bult en zijn de vrouwen aartslui. Wil je ze zien? Het station uit in Den Bosch, rechtdoor bruggetje over richting centrum. Direct na bruggetje eerste koffietent rechts. Van de straat af niks te zien. Maar binnen moet je om de balie lopen, daar zitten ze dan, de dametjes van het levensgenot aan de bossche bol met koffie. Hele sloten van koopzieke wijven met mooikapsel in een laatste mode ensemble, lekker luieren met vriendinnen. Eet daar maar een bossche bol, die krijgde van mijn gratis!

Ikbeneenzelfbouwer | 02-08-13 | 21:02

We hebben na de gouden eeuw , meen ik, eens voor een periode van 100 jaar, weinig gedaan. Allemaal goed afgelopen, toch?

dreiner | 02-08-13 | 21:01

NL heeft de hoogste arbeidsproductiviteit in Europa. Enough said. En wat moeten werknemers dan doen als er geen orders zijn ? Twaalf uur per dag bij de autodealer en keukenhndel wachten op klanten die niet komen ?

Bigi Bana Boy | 02-08-13 | 21:01

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:57 | + 0 -

Die keren zich ook nog wel tegen je. Let maar op.

Supermatthijs | 02-08-13 | 20:59

Natuurlijk! Je zal wel niet goed bij je sikkepit wezen om hier hard te gaan werken. Man, je mag alles meteen afdragen aan de fiscus. Schei toch uit. Stick it. You hear me? Ik ben zo lui als een donder en ben er trots op. Geen druppel zweet voor deze kleaute maatschappij.

Van Duyvenbode | 02-08-13 | 20:59

Terpen-tijn | 02-08-13 | 20:56 |
Zit in de genen, doen we al eeuwen, iets met VOC mentaliteit.

Watapatja | 02-08-13 | 20:58

Willem Hollander | 02-08-13 | 20:46 |
Mag ik voor u aandragen,
Ben & Jerry's, Hellendoorn.
.
Unilever ruimt voor U de stekeligheden op.
Niet dat familiekwesties in Salland daar ook maar een natte scheet mee te maken hebben, maar het bedrijf drijft op mentale multitasking van een perzik met verrukkelijk gecompliceerde interne heaugstandjes...., om van te smullen!
.
IJsfabriekje met gegarandeerd toekomstperspectief ;)

fleischer | 02-08-13 | 20:57

@Supermatthijs | 02-08-13 | 20:54 | + 0 -
Daarom heb ik ze allemaal vervangen door robots.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:57

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:54 |
Goeie tip voor kruisruiker aka Slipsnifter.

Watapatja | 02-08-13 | 20:56

Iedere stap die je harder doet gaat een ander minder doen.

Supermatthijs | 02-08-13 | 20:56

Lui, onbeschoft en maar kankeren.

Piepkuukn | 02-08-13 | 20:56

Daarom zitten we nu massaal in de uitkeringen en doen buitenlanders het echte werk, in de gaten gehouden door de graaier, die altijd een Nederlanders is die zelf ook geen slag uitvoert.
Prima geregeld toch?

Terpen-tijn | 02-08-13 | 20:56

Tricephalus | 02-08-13 | 20:53 |
linkje graag, deze cijfers ken ik niet.

Watapatja | 02-08-13 | 20:55

De hardwerkende Nederlander bestaat niet?

Einde van de Domheid | 02-08-13 | 20:54

@Watapatja | 02-08-13 | 20:50 | + 0 -
Neen dat is de Etos. Trouwens, de Etos in Hillegersberg heeft de juiste metholkruis dropjes. Voor de dropfanaten onder ons.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:54

Terpen-tijn | 02-08-13 | 20:52 | + 0 -

Zo is het, elke werkgever krijgt de werknemers die hij verdient.

Supermatthijs | 02-08-13 | 20:54

De gemiddelde europese werkloosheidspercentages van decennialange duur voor migranten liggen rond de 60% voor mannen, en rond de 80% voor vrouwen. Moet er nog zand zijn.

Tricephalus | 02-08-13 | 20:53

Heeft niks met wel of niet hard willen werken te maken. Heeft met betrouwbaarheid van werkgevers en overheid te maken.

Roer | 02-08-13 | 20:53

miko | 02-08-13 | 20:46 |

Ben ik met je eensch, eigenlijk ben ik ook dom, werken wordt gestraft in dit land... met een uitkeering en zwart bij klussen verdien je meer dan een gemiddelde loon slaaf, paar wietplantjes erbij, ik kan de verhalen wel... maar ik zit zo niet in elkaar, daarbij heb ik de mazzel dat ik werk doe wat ik leuk vind, als klein kind wilde ik al doen wat ik nu doe, zonder in details te treden ivm privacy van mijn kant, ik werk op het spoor en rijd met iets aldaar :-)

CornholioNL | 02-08-13 | 20:52

Aha, we zijn lui omdat we geen centimeter harder werken dan nodig is.
Echte werkgeverprietpraatjes> het is nooit genoeg.

Terpen-tijn | 02-08-13 | 20:52

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:48 |
Ethos, dat is een drogisterijketen toch.

Watapatja | 02-08-13 | 20:50

@CornholioNL | 02-08-13 | 20:45 | + 0 -
Mooi arbeidethos heb je.

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:48

Lui is niet zozeer het probleem, er zijn in Nederland veels teveel banen die geen directe productie opleveren. Veel mensen denken anderen te moeten controleren op hun werk terwijl ze zelf nauwelijks wat uitvoeren. Snij 70% van de managertaken er uit en het gaat heel snel weer heel veel beter.
Bij de overheid ligt dat percentage hoger maar diegene die productie draaien hoeven alleen maar 8 uur i.p.v. 5 efficiënter te werken en Nederland wordt weer een rijk land.

Stekeltje | 02-08-13 | 20:48

lidlbier | 02-08-13 | 20:45 | + 0 -

Sommige ambtenaren werken ook heel hard. Niet zo generaliseren.

Supermatthijs | 02-08-13 | 20:47

Een luie flikker wordt je alléén als stiefvadertje Staat je verwendt.

fleischer | 02-08-13 | 20:47

@CornholioNL | 02-08-13 | 20:42
er lopen nog wel pareltjes rond in Nederland maar moet zeggen dat een echte vecht mentaliteit een beetje achterwege blijft bij vele.

miko | 02-08-13 | 20:46

Bij het bedrijf waar ik werk wordt nu ook weer geprobeerd meer productiviteit uit de mensen te halen.
Niets mis mee, maar er wordt vaak gezegd, doe eens wat extra's. Nou prima, doe ik in principe al zo vaak al jaren(net als veel collega's )als ik bijvoorbeeld weer eens een uurtje langer doorga, wat ik niet declareer. Nog nooit heb ik, in al die jaren, en alle bedrijven waar ik werkte zomaar iets extra's op mijn rekening gezien.
Tis altijd zo eenzijdig, net als pauzetijden, heb ik persoonlijk al jaren geen last meer van gelukkig, maar hoe vaak ik in mijn eerste werkzame jaren, toen ik veel van baan wisselde(zoekende naar wat mij lag)niet te horen heb gekregen: "Hee, heb jij eigen tijden?" Uit de mond van één of ander managermannetje.
Als ik gewoon ff een klant had geholpen en daardoor later ging pauzeren, terwijl als die klojo je onder pauzetijd bezig zag, hij niet ff naar je toekwam om te zeggen dat je aan de koffie moet. Ik moet wel zeggen dat mij opviel dat dit soort dingen vaker het geval zijn bij grotere bedrijven waar toch vaak echt van die managementkliekjes ontstaan, incompetente lieden die elkanders fouten verbloemen en die het zo nu en dan nodig vinden op hun strepen te staan, op de stomste momenten.
De wisselwerking tussen werknemer en werkgever is bij veel kleine bedrijven wel heel goed aanwezig is mijn ervaring. Ja er zijn hier te lande veel vastgeroeste niksnutten in loondienst, maar ook heel veel vervelende managermannetjes die eigenlijk tussen het werkvolk wat ze aansturen nog niet eens meekunnen.

Willem Hollander | 02-08-13 | 20:46

Helemaal gelijk johnny!
Alleen Nederlander vervangen door ambtenaar aub.

lidlbier | 02-08-13 | 20:45

Met het minste werk één van de rijkste landen worden... ik zie het probleem niet.

Rest In Privacy | 02-08-13 | 20:45

En dan werk jij maar keihard voor je baas tegenwoordig. Je deel tegenwoordig kan zijn ,bedankt fijne vent,daar is de deur. U bent overbodig geworden. En dat is de tendens in veel bedrijven tegenwoordig. Of ze nemen de jongere aan op dat het werk goedkoop gedaan wordt, los contract,en als de werknemer te oud wordt en te duur,wordt hij ingeruild voor de weer jongere werknemer die weer goedkoper is. Daarmee hebben de bedrijven en de bazen zelf geschapen dat de werknemer niet zo meer staat te springen om harder te werken voor de baas. En geef ze eens ongelijk. Het levertje je tegenwoordig weinig op. Behalve voor de elite. Want die zijn veillig met de voor hunzelf goedverzorgde wachtgeldregelingen. Daarvoor onderzoekje wat gekleurd is,aanvullende uitleg ,info en reden is weggestreept,en zoals iemand al opmerkt stapelwerk.

tweetybird | 02-08-13 | 20:45

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:44 |

Nee hoor, maar bij sommige reaguurders troll ik gewoon terug...:-)

CornholioNL | 02-08-13 | 20:45

@IndoFortuyn | 02-08-13 | 20:23
Dat staat er zo standaard in en elke sollicitant zal dat ongevraagd benadrukken. Tot je het in hun contracten zet. Dan weten ze snel genoeg uit te leggen dat het wettelijk helemaal niet mag!

miko | 02-08-13 | 20:44

Die luie flikkers vind je bij Motivaction. Want te beroerd om echt onderzoek te doen.

natte krant | 02-08-13 | 20:44

@CornholioNL | 02-08-13 | 20:06 | + 1 -
Is dit jouw eerste kennismaking met beroepscommunist Mark Smith?

Kaas de Vies | 02-08-13 | 20:44

@Chiant | 02-08-13 | 20:41
En als je dan volgende week toch ook naar Bocholt (BEL) gaat, neem dan voor mij meteen 5 sloffen Camel filter mee!

Chiant | 02-08-13 | 20:44

@louis6227 | 02-08-13 | 20:11
We hebben ook een van de laagste arbeidsparticipaties en een zeer hoog ziekte verzuim.

miko | 02-08-13 | 20:43

Rot op ik ben hartstikke druk!

Verzonden vanaf het werk.

Henk003 | 02-08-13 | 20:43

miko | 02-08-13 | 20:36 |

Ik herken mij daar niet in, maar ik ben waarschijnlijk ouderwets... en dat met 34 jaar.

CornholioNL | 02-08-13 | 20:42

Lazy to the bones...
Any which way they can ;)

fleischer | 02-08-13 | 20:41

@Clint Hardwood | 02-08-13 | 20:21
Ik doe het al voor 5x minder lasten. Lastenverzwaringen hebben een averechts effect en leiden tot MINDER overheidsinkomsten.

* aanhanger vast achter auto koppelen doet en jerrycans inspecteren doet om morgen maandelijkse boodschappen bij Kaufland en Lidl in Kleve te gaan doen wegens beduidend minder BTW en accijnzen *

Chiant | 02-08-13 | 20:41

@Nequebard | 02-08-13 | 20:01
Ja en het gegeven dat communicatie en beeldvorming erg belangrijk is en tevens de input naar de klant toe zodat er een balans kan ontstaan in de verhoudingen zodat we een win win situatie kunnen creëren.
Ok.

miko | 02-08-13 | 20:40

@Der_Deutsche | 02-08-13 | 20:04
Nederlanders en kritisch denken? Overal en altijd een 'mening'hebben wil niet zeggen kritisch denken. Zeker niet met de gemiddelde kneus die nu afgeleverd word door het HBO.

miko | 02-08-13 | 20:38

@Watapatja | 02-08-13 | 20:34
Inderdaad. Een Nederlandse werknemers zijn respons nadat hij een opdracht heeft gekregen is standaard, ja maar,...
Ik werd op een gegeven moment gek van die woordjes.

miko | 02-08-13 | 20:36

@Clint Hardwood

Nee, het werkt andersom. Eerst zet je een eigen bedrijf op, volledig op eigen risico natuurlijk. Dan werk je heel hard om succesvol te worden, en vervolgens kun je vijf keer je huidige loon vangen.

Niet eerst geld vragen en dan pas hard werken. Zo functioneert het niet in de wereld.

Volgens mij is dat precies wat de heer Quid met zijn artikel wil zeggen.

Der_Deutsche | 02-08-13 | 20:35

Aldus de redactie die geld verdient met stukjes schrijven en de godganse dag twitteren.

harry poster | 02-08-13 | 20:35

@CornholioNL | 02-08-13 | 20:31
Als het kan met minder werken ,waarom niet? Maar de gemiddelde Nederlander werkt niet hard en is een zacht ei. Net zoals die vikingen trouwens. Die voeren helemaal geen kloodt uit.

miko | 02-08-13 | 20:35

miko | 02-08-13 | 20:30 |
Heeft andere oorzaken. We hebben bijv te weinig mensen met een helicopterview en bij ons is het vaak een gevolg van het beter weten, dus anders doen. Hadden we af en toe maar wat kadaverdiscipline.

Watapatja | 02-08-13 | 20:34

@Tobi | 02-08-13 | 20:00
hoe laat moet je de boot op? Draag je de roze tutu of toch de traditionele YMCA indianentooi?

arie181818 | 02-08-13 | 20:31

miko | 02-08-13 | 20:24 |

Ik werk sinds mijn 16e, ik ben zelden ziek (hooguit 1x per 2 jaar), heb geen kinderen, pauze zit in mijn dienst verwerkt ivm CAO regels, vakantie heeft iedereen recht op, regenvrij is onzin, ijsvrij zeer zeldzaam en te vroeg weg gaan gaat niet in mijn geval... ik begrijp wel wat je bedoelt, vergeleken met een Chinees bij Foxconn hebben wij het zo slecht nog niet maar vergeet niet wat ons allemaal is afgenomen de afgelopen 10 jaar.

CornholioNL | 02-08-13 | 20:31

@Watapatja | 02-08-13 | 20:00
Gebeurt in Nederland ook. Men denkt alleen maar onafhankelijke denkers te zijn.
Hoe verklaar je anders al die miskleunen van de overheid de afgelopen jaren?

miko | 02-08-13 | 20:30

@Chiant | 02-08-13 | 19:50
Geeft ookzo een goed signaal af en kweek je echt een puike mentaliteit mee. met "je hoeft niet onder je niveau te werken".

miko | 02-08-13 | 20:28

@irma zonderboezem | 02-08-13 | 20:03

Ik las Johnny Quid en merkte hetzelfde.

FredKlep | 02-08-13 | 20:27

Den Heerscher | 02-08-13 | 20:25 |
Heb ik ooit voor jou gewerkt,:-).

Watapatja | 02-08-13 | 20:26

@Watapatja | 02-08-13 | 20:16
Dat bedoel ik... Eerst weten waar je over praat. De beste interim die ik ooit heb meegemaakt (ZZP) stelde dit als voorwaarde: 2 maanden meewerken in productie. Is ook meteen een goede analyse mogelijk van de heikele punten in je proces, daarbij een stuk begrip voor en een band met de werkvloer en uiteindelijk een veel beter en sneller resultaat. Dit zie ik die 24-jarige HBO'ertjes onderin het middenkader nog niet doen. Die kan je paaien met [willekeurig woord hier]-manager op hun CV en oh wat voelen ze zich belangrijk, maar ondertussen staan ze je bedrijfsvoering alleen maar in de weg.

Den Heerscher | 02-08-13 | 20:25

@CornholioNL | 02-08-13 | 19:39
Geloof je het zelf?
Al sinds de jaren zeventig! Om de haverklap ziek,vrije uren voor kinderen halen brengen ziekte en verjaardagsfeestjes. minimaal een half uur lullen s'morgens rook pauzes koffie kwartiertje is al gauw een half uur. Veel vakantiedagen, veel te veel.Liefst cursussen in de baas zijn tijd.
Ijsvrij regenvrij voetbal vrij .
Liefst om 1 minuut voor tijd het terrein af.
Ja ik herken dit wel.

miko | 02-08-13 | 20:24

Het zit echt heel diep bij Johnny boy.. Man man man. Ik zou me haast gaan schamen.

StijlvolRechts | 02-08-13 | 20:24

In veel advertenties zie je: geen 9 tot 5 mentaliteit.
Voldoe ik even mooi aan dat profiel + hierboven geschetst met m'n 10 tot 4 mentaliteit.

IndoFortuyn | 02-08-13 | 20:23

Letterlijk citaat van een Nederlandse manager, nog niet zo lang geleden: "Als ik een bureau inhuur, is het weliswaar vijf keer zo duur, maar dan is 't werk tenminste volgende maand af."
Der_Deutsche | 02-08-13 | 19:56 | + 1

Betaal mij 5 keer zo veel en het werk is volgende week af.

Clint Hardwood | 02-08-13 | 20:21

Der_Deutsche | 02-08-13 | 20:12 |

Als daar een conforme beloning tegenover staat wel, maar de pensioenen zijn/gaan kapotdeaudstuk, arbeidsvoorwaarden worden steeds slechter en slechter door de (hallo VVD) marktwerking en liberalisering zit half Nederland op de schopstoel... vreemd dat mensen geen geld uitgeven joh.

CornholioNL | 02-08-13 | 20:19

@de grote Anti | 02-08-13 | 20:04
Dat bedoel ik. In die wereld heb je ook echt collegae: Mensen met wie je samenwerkt. Binnen het kantoorwezen lopen ook wel toffe lui rond, maar de sfeer is totaal anders. Daarbijkomend nog het feit dat het vanaf de onderste managementlaag tot en met de een-na-bovenstaande enkel bestaat uit echt geen fuck uitvoeren, wel cashen en met roddel, achterklap en ellebogenwerk zichzelf een laagje hoger werken voor een armetierige 50 euro in de maand: Kutvolk. Leer eerst maar eens wat er echt gebeurt en ga je dan pas ergens tegenaan bemoeien.

Den Heerscher | 02-08-13 | 20:19

Zegt meneer die de hele dag op z'n luie reet stukjes schrijft... GA ES ECHT WERK ZOEKEN KWIT.

Datzegiktoch | 02-08-13 | 20:18

Den Heerscher | 02-08-13 | 20:08 |
We zochten vorig jaar een nieuwe productiechef voor een relatie. Om het product te leren kennen diende men 3 maanden als zgn uitzendkracht in de productie mee te lopen (niet bekend als toekomstige productiechef. 90% haakte daarop af.

Watapatja | 02-08-13 | 20:16

Dus als ik het goed begrijp heeft morivaction in de dags des ovens vandaag als enigste gewerkt,1400 nederlanders ondervraagd die half dood waren vanwege de dag des ovens,gevraagd willen jullie meer of harder werken,waarop het antwoord was ben jij gek ofzo. De imigranten hebben ze zoiezo niet gesproken,daar die niet 1 dag des ovens thuis zijn ,maar spontaan ziek zijn vanwege de maand des rammeldam.Maar de immigrant in het onderzoek was dan weer de medewerker van motivaction ,die vandaag dus als enigste harder werkte omdat hij uit een oostblokland komt. En die hebben geen rammeldan,dus ook niet ziek. Tsja zulke onderzoekjes op papier je wil er zelfs je reet niet eens mee afwegen al zouden ze het op luxe toilletpapier afdrukken. Ligt er ook nog maar eens aan voor wie het onderzoek uitgevoerd wordt,zo'n onderzoek kan nog wel eens erg gekleurd zijn.pfff weg ermee bij de reclame folders en morgen in de papierbak.

tweetybird | 02-08-13 | 20:15

O ja en mijn oom de fiscaal jurist zei: Blijf onder de 25.000 verzamelinkomen want alleen dan loont het om in nederland te werken. Aldus geschied. Ik zou zoveel meer kunnen maar ja je zult maar netto-betaler zijn terwijl er miljarden naar Griekenland wordt verscheept. Het huidige belastingklimaat nodigt niet bepaald uit tot het maximaliseren van je productiviteit-potentieel. Waarom zou ik mij 3x meer in moeten spannen om er 2x beter van te worden?

geareerdur | 02-08-13 | 20:14

Nederlanders zijn niet lui. Mark zijn geweldige banenmotor en 'nivelleren is een feest' concept is faliekant mislukt.

Dat Nederlanders minder gemotiveerd raken is een regelrecht gevolg van dit wanbeleid.

@ Quit, wanneer is "Dag van de banenen-republiek'? Al een datum geprikt?

Botte Hork | 02-08-13 | 20:14

louis6227 | 02-08-13 | 20:11 |
Handenarbeid kennen we dan ook bijna niet meer.

Watapatja | 02-08-13 | 20:12

Er zijn onder de reaguurders duidelijk een hoop loonslaven die er niet over peinzen om een tandje bij te zetten.

Zou Quid dan toch gelijk hebben?

Der_Deutsche | 02-08-13 | 20:12

AshleyJ"Ash"Williams | 02-08-13 | 20:00 |
Eerst maar eens afwachten hoe Ajax er over een maand uitziet, verwacht zeker 3 transfers.

Watapatja | 02-08-13 | 20:11

luie flikkers, maar Nederland staat wel bij de hoogsten van de hele wereld qua arbeidsproductiviteit.

louis6227 | 02-08-13 | 20:11

Pot-verwijt-de-ketel-artikel. Diaree krijg je ervan.

Geil Kippetje | 02-08-13 | 20:09

Zolang je maar voldoende produceert, maken het aantal uren niets uit. Nederland werkt redelijk effectief, daar wel de overheid instanties buitengesloten. Ik heb veel te maken met Fransen, Amerikanen, Engelsen etc. Fransen kunnen echt weining en werken zeer inefficiënt. Amerikanen lullen teveel en de Engelsen tjaaa soms wel soms niet, maar die kunnen ook veel te ver doorgaan in details. Het gaat om het resultaat EIKELS!

Parelmoer | 02-08-13 | 20:09

@Nequebard | 02-08-13 | 20:01
HEAO is de nieuwe MEAO, als universitair opgeleide wordt je consultant, als HBO'er wordt je manager. Je hoeft alleen maar dom te lullen. We worden overspoeld door middelmatige kutlui met "hoger onderwijs" die van toeten nog blazen weten. 95% van de "managers" zijn niets anders dan een doorgeefluik tussen hun baas en de managementlaag eronder. Een hoop vergaderen en voor de rest wat e-mailtjes forwarden en klaar is kees.
4 jaar MER of iets dergelijks en het enige wat ze geleerd hebben is een boel jargon, maar een simpele berekening uitvoeren kunnen ze niet. Onderwijl voelen ze zich uiteraard veel te goed voor de echte productie en zijn ze mijlenver verwijderd van de zaken die werkelijk spelen op een werkvloer of bij de klanten van een bedrijf.
.
Los daarvan: Iemand die in z'n puberjaren niet een of andere zware hondenbaan gehad heeft, weet niet wat echt werken is.

Den Heerscher | 02-08-13 | 20:08

Der_Deutsche | 02-08-13 | 20:04 |
Ik combineer hetzelfde, maar dan gewoon in Nederland. Jij moet ze leren denken, ik leer ze efficiënt werken.

Watapatja | 02-08-13 | 20:08

Het gaat dus niet om lui zijn maar om over-uitgezogen en daarmee ongemotiveerd voelen.

Treurig varken | 02-08-13 | 20:07

@Nequebard | 02-08-13 | 20:01 | + 1 -

Goede text helemaal mee eens.

Smalhout | 02-08-13 | 20:07

@Mark Smith | 02-08-13 | 19:48

Zijn gewoon feiten. En feiten liegen niet...

CornholioNL | 02-08-13 | 20:06

-weggejorist-

XperiaxperiA | 02-08-13 | 20:06

Ik werk godverdomme tot november voor de belastingdienst. De laatste 2 fucking maanden zijn voor mij. Geen haar op mn hoofd die er aan denkt meer te werken. Het levert toch niets op.

rexmundi666 | 02-08-13 | 20:06

Hollanders en werken? Bwoehahahawoehoehoehahahaaa whahahahhhhhhhahhhahaha

Jolien_BE | 02-08-13 | 20:05

@Den Heerscher | 02-08-13 | 19:43
Precies, ik ben bijna net zo lui.
Vroeger folders lopen, krantenwijk, auto's wassen, hout sjouwen bij +40 celcius, bloemendistributie bij -10 celcius, sportwinkel medewerker, ijzerwarenwinkel medewerker, kassa en kluis toezicht, tapijten van zestig kilo tillen, boeing 747's vliegklaar maken (nee niet schoonmaak), wilde dierenkooien onderhouden.. pff.
Ook kantoormeubulair in elkaar zetten, schilderen.

Vast nog iets vergeten, maar nu ben ik ook gewoon erg lui.

de grote Anti | 02-08-13 | 20:04

Misschien moest je zelf maar eens beginnen, Quid. Want regent gemakkelijke stukkies van jouw hand vandaag.

omanders | 02-08-13 | 20:04

@Watapatja

Drie keer raden waarom mijn bedrijf het zo goed doet in D. We nemen de Duitse manier van hard werken over en voegen er de Nederlandse manier van kritisch denken aan toe.

Gouden greep.

Der_Deutsche | 02-08-13 | 20:04

Ik las de titel en merkte dat ik te lui ben ben om het hele topic te lezen!

irma zonderboezem | 02-08-13 | 20:03

@ZKH EénOog | 02-08-13 | 19:55
Maar men moet die geldsmijterij in de zorg en sociale zekerheid toch ergens van betalen? www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/miljo...
Die kosten blijven stijgen als van natuurlijk. Komen we geld tekort, dan gaan we -de lasten verzwaren- bezuinigen.
Snijden in de overheidsuitgaven doen we alleen op die posten die het historisch gespeende stemvee met een belangenhorizon van hooguit 2 jaar niet al te boos maakt.
De sloopkogel moet nu rap tegen de verzorgingsstaat wegens lui- en onverantwoordelijk makend en volstrekt onbetaalbaar. Dat is een onweerlegbaar feit, maar geen politicus die met een dergelijke boodschap gekozen wordt.

Chiant | 02-08-13 | 20:03

kwit; krijg ff de varkenspestgriep linkse lul!!!!!!

claener | 02-08-13 | 20:02

Het is inderdaad te merken dat de generatie die nu de arbeidsmarkt op probeert te komen, de opgezwollen littekens heeft van verwendheid. Als ze iets niet konden, dan zeiden ouders en schoolpsychologen dat 't moest komen door een speciale aandoening waarmee ze heus niet slechter waren dan hun klasgenoten die wél wisten te presteren op de makkelijke toetsen en tentamens. Iedereen moest mee, dus het moest allemaal een beetje makkelijker.

En nu hebben werkgevers dus te maken met een stroom net afgestudeerde studenten die de Nederlandse taal nauwelijks machtig zijn, laat staan de Engelse taal, maar al zittend in hun maatpak met hun designerzonnebril beweren dat het niet gaat om de vorm, maar om de 'inhoud', al is die inhoud op het eerste gezicht ver te zoeken.

Misschien is dat ook wel een symptoom van deze tijd. Want de jongeren die gelijk een topfunctie eisen, doen dat omdat het ze is voorgehouden. Want ze zijn allemaal toch speciaal? Als ze niet kunnen spellen, is dat toch niet hun fout en moeten werkgevers dat toch maar accepteren? Ze verdienen toch allemaal een universitaire master? Met die gedachte zijn ze immers opgevoed.

En nu?

Nequebard | 02-08-13 | 20:01

@Den Heerscher | 02-08-13 | 19:48 | + 1 -
En als je dan met plezier werkt is er altijd wel een medewerker/arbeider die het voor je verpest.
Omdat die gene het je niet gunt of denkt er beter van te worden.
Dat beter van worden gebeurt dan overigens niet en de regeltjes worden dan voor iedereen aangehaald.

Smalhout | 02-08-13 | 20:01

Moehahaha harder werken voor minder loon, koopkracht, pensioen, collega's, gezondheid ...

Bertus Brulbroek | 02-08-13 | 20:01

@Watapatja 19:56
True that. Ooow Ajax - Roda JC trappen dit seizoen los!
Kijkon!

AshleyJ"Ash"Williams | 02-08-13 | 20:00

Hoe verzin je het..

newray | 02-08-13 | 20:00

Der_Deutsche | 02-08-13 | 19:56 |
Heb in Duitsland ook de negatieve gevolgen van de kadaverdiscipline mogen meemaken. De baas maakt een kapitale fout en men voert het klakkeloos uit.

Watapatja | 02-08-13 | 20:00

Zoveel woorden heb ik niet nodig hoor.

Iedereen is lui behalve Johnny.

Rain Man | 02-08-13 | 20:00

Onderzoek klopt wel, jammer genoeg.
Ik wil echt geen Nederlanders om mee te werken, jongeren denken dat de wereld om hun draait, ouderen zijn boos dat ze geen directuer zijn geworden, en allemaal vinden ze dat ze alleen rechten hebben en geen plichten.

captainobvious | 02-08-13 | 20:00

@ arie181818 / 19:44
Zaterdag, niet zondag
Kom je wel op tijd?

Tobi | 02-08-13 | 20:00

@Chiant

Hmm, zo bedoel ik het niet. Het gaat om 't arbeidsethos: of je uit puur verantwoordelijkheidsbesef meer dan 100 procent inzet toont voor je werkgever.

Dat die deze inzet uiteindelijk moet belonen, is natuurlijk duidelijk. Maar ik merk toch echt een verschil tussen NL en D. De gemiddelde Duitser is wat meer begaan met zijn werk en vindt dat ook vanzelfsprekend.

Dat is ook de hoofdreden dat de Nederlandse autoindustrie met de DAF Variomatic kwam, en recentelijk met 't totaal mislukte Spyker, terwijl de Duitse industrie Mercedes, BMW, Volkswagen, Audi, Porsche heeft...

En het is ook de reden dat dik betaalde toeleveranciers in veel Nederlandse bedrijven worden binnengehaald terwijl hun vast-contract-collega's eruit worden gewerkt. Letterlijk citaat van een Nederlandse manager, nog niet zo lang geleden: "Als ik een bureau inhuur, is het weliswaar vijf keer zo duur, maar dan is 't werk tenminste volgende maand af."

Der_Deutsche | 02-08-13 | 19:56

AshleyJ"Ash"Williams | 02-08-13 | 19:52 |
Reaguren is toch een secundaire arbeidsvoorwaarde, die je daarna primair uitoefent.

Watapatja | 02-08-13 | 19:56

@Den Heerscher | 02-08-13 | 19:51

Precies. En in een land, waar je aan alle kanten uitgekleed wordt (waterrekening 42% belastingbullshit, energierekening 50% belastingbullshit, 'sociale' huren 65% van het minimumloon, brandstof 80% belastingbullshit, etc.) is beloning dus een noodzakelijke motivatie.

Luiheid is (misschien) pas een tweede factor.

ZKH EénOog | 02-08-13 | 19:55

Ach, de enige die nog hard werken zijn de ingehuurde ICT-ers bij de overheid hebben we vandaag geleerd.

Watapatja | 02-08-13 | 19:54

Het zoveelste weg met ons stukje van Quit.
Doe je naam alsjeblieft eer aan.

harbi | 02-08-13 | 19:53

Gaarne cecken lezen als checken in bovenstaand bericht.

kweetalles | 02-08-13 | 19:52

@Mark Smith 19:46
Schande! Beetje werken om te leven in plaats van leven om te werken. Niettes. Iedereen weet toch dat ons prachtige land een beroepsbevolking heeft bestaande uit enkel noeste arbeiders en een enkele onder de baas z'n tijd reagurende schobbejak?

AshleyJ"Ash"Williams | 02-08-13 | 19:52

Eerst ff fact cecken graag. Motivaction, nou ja. Stapelwerk, denk ik zo.

kweetalles | 02-08-13 | 19:52

"... en we kunnen concluderen dat het maar goed is dat we zoveel immigranten in dit land hebben, anders zou er helemaal geen reet gebeuren."

Stel ze waren er niet? Dan waren de mensen van opsporing verzocht en ter plaatse nu werkeloos.

Smalhout | 02-08-13 | 19:51

-weggejorist-

roja1937 | 02-08-13 | 19:51

@ZKH EénOog | 02-08-13 | 19:47
Als die banen beter betaalden, dan zou ik minder uren dat doen. Lekker buiten bezig, verstand op nul en handen uit te mouwen. Eerlijk is eerlijk.
Helaas betaald echt eerlijk en daadwerkelijk productief werk gewoon geen hol.

Den Heerscher | 02-08-13 | 19:51

Ik wil wel 40 uur werken maar er is ooit eens besloten om van een 36-urige werkweek uit te gaan. Zodat er meer banen gecreëerd konden worden... Ik denk aan Pim Fortuyn die zei: Overheid, bemoei u enkel met de collectieve sektor. Sterk punt.

geareerdur | 02-08-13 | 19:50

@Der_Deutsche | 02-08-13 | 19:45
Maar Duitsland heeft de arbeidsmarkt dan ook al tien jaar geleden hervormd. De versoepeling van het ontslagrecht inbegrepen.
In Nederland importeren wij evenveel goedkope arbeid als dat wij werklozen van taxpoet onderhouden. Je komt er hier nog steeds mee weg als je niet "onder je niveau" wilt werken. Wat dat niveau is, mag Joost weten in een land met een record aantal fopdiploma's op HBO-niveau.

Chiant | 02-08-13 | 19:50

@Mark Smith | 02-08-13 | 19:46

Tweederde is 66,6%, geen 34%.

ZKH EénOog | 02-08-13 | 19:49

Gezien het feit dat ongeveer 4 miljoen mensen, miljoenen ambtenaren, uitkeringstrekkers, politici, Zuideuropeanen, en algehele (semi) publieke spilzucht moeten opbrengen terwijl ze een hindernisbaan van productiviteitsbeperkende regeltjes, economie frustrerende belastingen, en van eigen geld gefinancierde concurrentie, moeten nemen, lijkt mij deze stellingname ietwat scheef.
.
Tenzij we het weer eens gaan hebben over het feit dat deze situatie onhoudbaar is op de lange termijn.
.
Kuddos naar de vier miljoen hardwerkende Nederlanders!

Parel van het Zuiden | 02-08-13 | 19:49

Alleen al die onnodige hersendode vergaderingen iedere dag, elke dag weer hetzelfde slappe geneuzel om het echte werk te ontlopen, stop daar is mee

Dick Lip | 02-08-13 | 19:48

@[email protected] | 02-08-13 | 19:45
Arbeiden tot je erbij neervalt is een calvinistische deugd. Bidden, werken en dan sterven en oh wee als je van het leven geniet.
Weet Quid alles van en dat verklaar het artikeltje ook. Hij mag dan uit de kerk gehaald zijn, de kerk haal je niet uit Quid.
Verder wat @Watapatja | 02-08-13 | 19:43 zegt.
Jammer genoeg krijg je niet per taak, maar per uur betaald als je in loondienst bent.

Den Heerscher | 02-08-13 | 19:48

CornholioNL | 02-08-13 | 19:39 | + 1 -
Wat een frustratie.

Mark Smith | 02-08-13 | 19:48

@Den Heerscher | 02-08-13 | 19:43

Maar wat zou je keus zijn, als al die andere baantjes beter, of zelfs misschien hetzelfde, betaalden als je huidige werk?

ZKH EénOog | 02-08-13 | 19:47

We zijn maar 17% van onze tijd aan het werk, daarmee houden we, naast onszelf, 34% van onze bevolking in leven.
Jij noemt het lui, ik noem het efficiënt.

Mark Smith | 02-08-13 | 19:46

Tja ... al die lastenverzwaringen helpen ook niet echt qua motivatie.

Melk met klonten | 02-08-13 | 19:45

Het artikel is een tikje tendentieus geformuleerd, heer Quid, maar dat is te vergeven natuurlijk.

Wat me wel tegen de borst stuit: "uit pure luiheid in Duitsland gewoond". Welja! Ik merk elke dag weer hoe de gemiddelde Duitser toch echt wel net even een tandje extra zet om 't werk gedaan te krijgen. Dus niks met luiheid. Overwerk is hier weliswaar niet de norm, maar het is ook niet de uitzondering, zoals in Nederland.

Voor de rest ben ik 't als zelfstandig ondernemer volkomen met dit artikel eens. Ik heb nét even te vaak in de afgelopen vijf jaar gemerkt hoe mijn loonbetaalde collega's, in diverse bedrijven, het vertikken om ook maar één tikje harder te werken dan waar ze mee weg kunnen komen.

Der_Deutsche | 02-08-13 | 19:45

komen ze nu mee, net dat NL zowat de warmste plek in pleuropa is.

SneScheBe | 02-08-13 | 19:45

Kwit ik ben het met je eens , kom van je dikke reedt en ga eens echt werk doen.

Ik heb een baan voor je, hoe goed ben je in webdesign , flash en html5 ?

laserbrains | 02-08-13 | 19:45

De meeste stinkbedrijven moeten überhaupt blij zijn dat er mensen in die fantasieloze kantoortuinen zich willen uitsloven voor de bonussen van de top!
Nogmaals: de mens is niet gemaakt om hard te werken. De mensen die IK ken die hard werken, zijn of sociaal gestoorde dwazen die niet kunnen delegeren, of carrieretijgers die enkel aan zichzelf denken, of mensen die een wijf hebben die niet meer leuk is of een gezin waar ze niet willen zijn. Optyfen dus met je suffe arbeidsmoraal. Daar is nog nooit iemand gelukkig van geworden.

Luie flikkers? De gay-parade zondag bedoel je Quid?

arie181818 | 02-08-13 | 19:44

"... en we kunnen concluderen dat het maar goed is dat we zoveel immigranten in dit land hebben, anders zou er helemaal geen reet gebeuren."
.
Ja, daar hebben we die statistische gemiddelden vast aan te -wijten- danken.

Chiant | 02-08-13 | 19:44

-weggejorist-

CornholioNL | 02-08-13 | 19:43

Hard werken is ook niet belangrijk, heb liever mensen die efficiënt werken.

Watapatja | 02-08-13 | 19:43

Ach... Vroeger op het land gewerkt, hyacinten rooien. Bollen pellen, bollen koppen. Jarenlang krantlopen, postbode geweest, tomatenplukker in Australie bij 45 graden op je knieen in modder 12 uur per dag, verhuizer geweest, etc.
Allemaal hard werken, allemaal bijbaantjes vanaf m'n 13e.
Nu gewoon lui op kantoor zitten, beetje toetsenbord en muis bedienen en tenauwernood mijn contracturen maken.
En eerlijk is eerlijk: Dat bevalt me stukken beter. Omdat ik lui ben, daarom.

Den Heerscher | 02-08-13 | 19:43

Niet vreemd in een land waar niets doen beter loont dan economisch belangrijke banen, en waar je eigen overheid het bedrijfsleven onder andere qua arbeidsvoorwaarden kapot concurreert (meer vrij, hoger inkomen, minder doen).

ZKH EénOog | 02-08-13 | 19:42

Wat een lkr stukkie weer heeee, tis weekend joh, Lekker lui, gaaaaap,

KannieWaarZijn | 02-08-13 | 19:41

Ja die laatste 7 overgebleven werkende Nederlanders krikken het gemiddelde niet echt op.

Harry Turtle | 02-08-13 | 19:41

"Oorzaak: jongeren denken dat ze de fucking koning zijn omdat ze al heel hun waardeloze leven te horen krijgen dat ze bijzonder en uniek zijn"

Dankzij de geweldige opvoeding zij genoten.

Smalhout | 02-08-13 | 19:41

Heb ook niet veel zin veel te werken omdat alles wat ik aan belastingen bijdraag toch maar verscheten wordt aan gouden handdrukken, bonussen, banken redden en de EU. Dus werk ik halve dagen. Maar als ik werk werk ik hard.

Der Schnitzeljäger | 02-08-13 | 19:41

Arbeit macht frei?

Boeeeeeee!!!1 Min! * klik *

AshleyJ"Ash"Williams | 02-08-13 | 19:41

@likmegaties | 02-08-13 | 19:38
Probeer jij die nieuwe Nederlanders maar eens waterdicht te stapelen, dat lukt idd niet. Kan je beter Lego pakken.

Joost Maghetweten | 02-08-13 | 19:40

Cao's die al jaren bevroren zijn, vaste contracten die steeds schaarser worden, het ene tijdelijke contract voor het andere, flexwerk, genaaid als ZZP-er, Oosblokkers die jou baan krijgen voor half geld, boven de 40 te duur zijn en de top van het bedrijfsleven die zich nog steeds asociaal verrijkt... en dan moet ik harder gaan werken ?

Krijg eens heel snel de vliegendevlektyfus !

CornholioNL | 02-08-13 | 19:39

Ik voel me niet aangesproken want ben tussen de 25-45.

Joost Maghetweten | 02-08-13 | 19:39

Als het gaat over nieuwe Nederlanders kan ik dit begrijpen want ga daar maar eens een dijk mee bouwen .

likmegaties | 02-08-13 | 19:38

Voor kenniseconomie hoef je immers niet hard te werken, dat harde werken heb je al gedaan toen je je universiteit diploma hebt gehaald. Of mag dat geen diploma heten?

WeerEenPilsjeOp | 02-08-13 | 19:37

Natuurlijk hebben ze alle allochtonen mee getelt.

hunman | 02-08-13 | 19:37

Ach ja, het totaal percentage ambtenaren is toegenomen, dan zijn de resultaten vanzelfsprekend.

Watapatja | 02-08-13 | 19:36

Te lui om deze post te lezen.

yamahaha | 02-08-13 | 19:36

Despicable Me minion +1

AshleyJ"Ash"Williams | 02-08-13 | 19:36

Het is zo warm en dan heb je geen zin in warken.

IndoFortuyn | 02-08-13 | 19:36

haha

Jan Passant mk2 | 02-08-13 | 19:36

Nou nou....... nou niet alle Nederlanders over één kam scheren hè!

Hobbykip | 02-08-13 | 19:35

Ik geef het woord aan broeder Bakito.

Botte Hork | 02-08-13 | 19:34

-weggejorist-

Jan Passant mk2 | 02-08-13 | 19:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken