
Of gillende spasten een beetje
uit het zicht kunnen worden opgeborgen. Gehandicapten moeten ook ergens wonen natuurlijk maar, daar is ie weer, 'not in my back yard' (NIMBY). Geketend in een hok hoeft nou ook weer niet, al was het maar omdat debielen enorm hard en slaapverstorend kunnen rammelen met zware kettingen. Maar gewoon zoals vroeger, in bosrijke omgeving achter hoge muren en dan eenmaal per week komt de hele specialeschoenencolonne stuiptrekkend en kwijlend door het dorp op weg naar de kerk. En daarna weer achter het hek graag. Opgeruimd staat netjes en de hardwerkende Nederlander kan dan weer slapen zonder dat krijsende halfies de boel versjteren met hun
monotone keelgeluiden. Aldus het NIMBYtuig dat hun wijk niet wil delen met een paar andersbehepten. TFOE. Aan de andere kant van de schutting zitten ook wel een paar scherpslijpers hoor, met hun maakbaarheidsideaal van een 'ongedeelde samenleving'. Er is nogal een verschil tussen ietwat scheutig bechromosoomden en mensen met de verstandelijke vermogens van een plant die de ganse dag krachtig hun hoofd tegen het ledikant beuken. Voor die laatste groep is een afgeschermde voorziening misschien zo gek nog niet. Maar hou eens op met jullie virulente anderscapabelenhaat, omwonenden. Weten jullie wie ook graag gehandicapten in aparte plekken onderbracht? Precies. Wie last heeft van wat uitbundige mensen die in een busje worden gehaald en gebracht is sociaal geretardeerd. Beter gaan zulke mensen in een afgezonderde kolonie ergens op de hei wonen, fijn tussen hun NIMBY
soortgenootjes.
Reaguursels
Inloggen@ Pavlova | 29-07-13 | 19:48 |
Beter had je het denk ik niet kunnen zeggen Pavlova, jij snapt het.
Leuk topic plaatje n*gga
fireden.net/wp-content/uploads/2012/06...
Nou nou wat een overlast geven deze mensen. Voor het gemak maar even voorbij gaan aan de teringtokkeherrie waar de rest van kankerend Nederland zich te buiten aan gaat. Nooit last zeker van krijsende kinderen, de volumeknop van je linkerbuurman, het verkeer wat van hot naar herrie raast dag in dag uit? De glasbak op zondagochtend stoort jullie zeker ook niet? Piepeltjes lopen, fietsen en schijten met een arsenaal aan muziek in die fijngevoelige fluwelen oortjes ingeplugd, maar dat is zeker wat anders?
Goed stuk Nanninga!
Als ze toch bezig zijn: Afschaffen van motoren, brommers, scooters en andere fagmobielen.
Hee, heb je weer zon onverklaarbaar restje pc vocht - Quid heeft er ook vaak last van, vooral als ie kerkklokken hoort of zo. Dan gaat ie de atheist uithangen alsof het 1955 is. Nou mag je van Nanninga weer niet klagen over pokkeherrie next door als die afkomstig is van andersbegaafden.
t Blijft toch de grachtegordel die het grauw van rasciminatie beschuldigt als het waagt te klagen over de toevloed van booslims in hun buurt, terwijl men zelf toklim-vrij woont
Ik heb er 2 in het huis achter me gehad, hoe lullig ook, je kan daar flink last van hebben. Ze werden bij redelijk weer in de tuin geparkeerd en zaten de hele dag te 'loeien', letterlijk, net koeien, en daar kan je nog best last van hebben.
@Parel van het Zuiden 14:54
Lekker kort door de bocht. Enig idee hoe zwaar het is om de zorg te hebben voor een gehandicapte? Ik ken meerdere gezinnen die na jarenlang wikken en wegen het besluit nemen om hun inmiddels fysiek volwassen geworden kind in een instelling te laten plaatsen. Of gewoon thuis niet de 24 uurs zorg kunnen geven. Ouders die een dagje ouder worden. Broers en zussen die soms niet de aandacht krijgen die ze nodig hebben doordat deze wordt opgeëist door het gehandicapte gezinslid. Veel lichter verstandelijk gehandicapten vinden het ook nog juist fijn om "uit huis te gaan". Je hebt duidelijk geen idee. Vergis je niet, de families hebben vaak te kampen met schuldgevoelens, burn-out klachten. En dat domme mensen dan het woord 'dumpen' in de mond nemen maakt het er niet beter op.
an eenmaal per week komt de hele specialeschoenencolonne stuiptrekkend en kwijlend door het dorp op weg naar de kerk.
Geweldig
Ik vind helemaal mooi!
Ik heb liever dat mijn verstandelijk gehandicapte broertje wordt ''weggestopt'' in een veilige bosrijke omgeving, dan dat hij misschien te maken krijgt met het aggresieve tokkie-volk waar ik dagelijks mee te maken heb!
En ja ik woon in de buurt van Beverwijk.
@QuelleFromage | 29-07-13 | 16:30 | + 0 -
Dit is het gemiddelde IQ in Marokko. Rare gozert.
IQ onder de 80? Bruikbare organen eruit, verder beendermeel van maken. Kunnen de ouders ook weer verder met hun leven.
Is er weer ergens een rapport over last van "andere groepen" in Nederland gepresenteerd dat we weer mensen moeten aanvallen die zichzelf 100% zeker niet gaan verdedigen in de media, door protestacties of gelobbiede politici? Er zijn -duizenden- locaties in Nederland waar mensen met een beperking 24 uur per dag of als dagbesteding naar toe gaan maar HOHOHO er zijn wel -6- klachtgevallen van overlast. Misschien dat er eens gekeken moet worden naar die klagers en hoe het komt dat zij uit duizenden de enigste zijn die klachten hebben.
LOL @ specialeschoenencolonne.
@ amin | 29-07-13 | 14:26,
+ veul....
Jullie kunnen natuurlijk ook gewoon verhuizen met jullie redactie. Heeft niemand er meer last van.
euhm niet op hier op de hei aub; nimby!
Tsja, mensen dumpen hun gehandicapte familieleden in een instelling. Die instelling dumpt ze naast een nietsvermoedende burger. Die nietsvermoedende burger mag natuurlijk niet klagen want gehandicapten zijn liev.
.
Als we toch NIMBY willen roepen, waarom dan niet naar degenen waar het logischerwijs hoort, namelijk de familie van die gehandicapten.
Volgens mij is het zo dat al die idealistische bedenkers van dit soort projecten (en andere 'leuke' sosiejale projecten) deze NOOIT in hun eigen backyard creëren maar ALTIJD in die van een ander.
En als blijkt dat al die prachtverhalen over samen op school, of samen wonen in de wijk, in de werkelijkheid anders uitpakken - meestal als gevolg van het steeds lager leggen van de oorspronkelijke lat, wat weer het gevolg is van bezuinigingen op personeel en wegbezuinigen van instellingen - dan worden de klagers weggezet als egoïstische zeikerTs.
Kortom, dit zijn leuke projecten voor mensen met een lichte verstandelijke beperking, die zijn nog aanspreekbaar en kun je iets leren. De zwaardere gevallen in een woongroep buiten de bebouwde kom en desnoods heerlijk in de bossen.
Eerlijk is eerlijk als er ineens zo'n instelling naast je komt wonen ben je vaak het haasje... Ben regelmatig bij zulke instellingen op bezoek geweest en ik kan je melden dat je daar als omwonenden echt niet vrolijk van wordt. In dit geval ben ik dan ook maar zo'n zeikende nimby :-(
Hij weet nog goed waar voor hij kwam
Rust bij t Rembrandtpark in Amsterdam
Hij had liever iets bij tvondelpark gehuurd
Dat leek hem wel een leuke buurt
Alleen al die mensen, die mensen op die feesten
Die overal maar zijn en zich gedragen doen als beesten
En liever ook geen minder mens or any kind of retard
Een dieren tuin is leuk, maar not in my backyard
Beste kouwe kakkers, valse wezels, enge stakkers
Er zijn nou eenmaal andre mensen
Mensen die iets minder kunnen, met ietsie andere wensen
Das vrijheid die hoort bij de tijd van nu
Ja er zijn mongolen, maar de grootse dat ben u.
**
Nimby S. Nafu & Nimby S. Nobisme
Tja,als je er al woonde en het bijkt niet incidenteel te zijn maar dagelijks zou mij dat ook frusteren,hoef ik toch geen xenofobe.onbegripvolle persoon voor te zijn!?Verantwoording om daar iets nmee te doen voor zoń stichting en dat hoeft echt niet meteen aan een ketting opsluiting te zijn!En wat betreft de kritiek op de festivals ook eens,aan de ene kant is het crisis aan de andere kant,word vanwege commercieele belangen alees overal maar gehouden....
Che_cuevara | 29-07-13 | 13:44
miko | 29-07-13 | 13:58 |
Bij een spoorwegovergang gewoond.. Hoe dichtbij ? Ik heb vroeger ook nabij een spoorwegovergang gewoond, toen kwam er een viaduct. Dat viaduct maakte een rotherrie. Nu worden er miljoenen uitgegeven aan een tunnel, om de mensen die daar last van hebben weer rust te geven. In de luchtvaart is ook wat gebeurd, lawaaierige toestellen mogen niet meer op Schiphol komen. Autos zijn stiller gemaakt.
Nog even over die overweg: zaten daar ouderwetse bellen, of die veel stillere gongen ? Ook daar is wat in veranderd.
HTM rijd met oude rammelende trams, vaak met vierkante wielen, en ze rijden op 5 mtr langs m'n huis. Het gegil en gekrijs klinkt bijna zoals een mens in doodsnood.
Toen ik daar ging wonen, waren er wel plannen voor die tram, maar ze werden iedere keer weer afgewezen. Ongeveer net zo als met die doortrekking van de A4.
Ik heb een paar jaar naast een spoor-overweg gewoond en naast een stel levenslied-draaiende-tokkies. Had veel meer last van de tokkies, terwijl de trein meer decibellen produceerde. Ergo, overlast is niet te vangen in decibellen.
@t.stark
Er staan hier wat leuke verhalen geschreven over gehandicapten die vrolijk zwaaiend voorbij komen maar dat zijn natuurlijk niet de gehandicapten die last veroorzaken. De licht verstandelijke gehandicapten met verslavingsproblematiek, loverboy praktijken en drugshandel zul jij toch ook niet in je wijk willen.
De gehandicapten die 4 op 1 begeleiding krijgen zullen ook niet je favoriete buren worden.
Het gaat ook niet om een groepje vriendelijke Downies zoals sommigen hier aannemen,, al kunnen die ook wel lawaaierig zijn denk ik, maar om zeer zware gevallen die enkel kunnen schreeuwen en krijsen en dat blijkbaar ook veelvuldig doen.
Wen er maar vast aan, want waar lichtere gehandicapten nu nog in zorgwoningen wonen (soms op instellingsterreinen, vaak in woonwijk), zullen ze na volgend jaar de gewone woningmarkt op komen. Dat zal meestal goed gaan, maar vaker dan nu het geval is ook leiden tot 'gekken' in de buurt: gehandicapten die het niet zelfstandig redden en met hun onaangepaste gedrag in de krant komen. Dat is goedkoper, want dan bent u als buurman de gratis begeleider geworden. Wil je dat niet? Gewoon meer belasting betalen.
In Nederland heb je gewoon het recht niet meer om over geluidsoverlast te klagen. Leve de dictatuur.
zwemverbrander | 29-07-13 | 14:08
..
Nederlanders zitten graag als haringen in een ton, de herrie die gepaard gaat met overbevolking vinden ze lekker, kan het niet anders verklaren.
Ik stoor me meer aan schreeuwende ramadan-gasten die 's nachts meer geluid produceren dan alle dieren in Artis bij elkaar. Dat soort spul moet je ophokken in een bosrijk gebied. (ergens ver over de grens)
We hebben een retard als MinPres, hoor je mij toch ook niet over......
Ik heb er mee gewerkt, ook in een woonwijk, en het is gewoon een dom idee.
Die gasten zijn niet altijd lief en aardig, en er is zeker weten een berg overlast als je ernaast woont.
Daarbij zijn veel van die gasten door hen kinderlijke vermogens aangetrokken tot... kindjes!
Niet zo handig in een woonwijk.
In een instelling zijn ze veel gelukkiger en kunnen ze ook gewoon gaan winkelen met begeleiding, want ik verzeker je, als je ernaast woont ben je alles behalve gelukkig!
Zyprexa20mg | 29-07-13 | 13:35 |
Kijk eens op www.ookjij.nl
@miko | 29-07-13 | 13:58
Wat nachtelijke activiteit van je buren gebeurt overal wel, maar het gaat hier blijkbaar om een kudde luidruchtige mongolen die een buurt terroriseren. Had iemand al napalm geroepen, of is dat nu nog te vroeg?
Tenenkrommend Nanninga. NIMBY, dwz dat deze klagende mensen het niet erg vinden wanneer hysterische ordeverstoorders wel andere mensen en gezinnen in een andere straat terroriseren.
Net zoals de slachtoffers ben ik het er mee eens dat zij recht hebben op woongenot. De NIMBY schreeuwers piepen echt wel anders wanneer zij zelf het slachtoffer worden. In Nederland heb je gewoon het recht niet meer om over geluidsoverlast te klagen. Leve de dictatuur.
@Nillus_draaideur | 29-07-13 | 14:00
Dit zijn geen criminelen, maar dat deze mensen een last voor de omgeving zijn is nou eenmaal een feit. Ze horen hun leven lang verzorgd te worden in een omgeving die ze begrijpt, ze aankan, zonder verassingen en zonder onverwachte elementen. Dan is een woonwijk voor deze zwaar gehandicapten gewoon geen goede plek om te leven.
@BlitzFlicker | 29-07-13 | 13:31
Je kunt echter niet zeggen van GS dat ze niet het goede voorbeeld geven. Zeker met betrekking tot personeel.
En daar bedoel ik Joris niet mee.
*zwaait *
Helaas ervaring met buren die keelgeluiden voortbrachten. Neem maar aan dat het woongenot niet in positieve zin beïnvloed werd.
@ole guapa | 29-07-13 | 13:50
Dan is het toch geen kwestie dat ze zelf niet willen integreren zoals je in de eerste tegel zei. Die mensen zijn compleet afhankelijk gemaakt en in een beschermde omgeving gestopt. Daar is elk initiatief uitgeknuffeld.
Buurtfeestjes zijn eng overigens...
Hier op de hoek, zo'n 10 huizen verder zit er ook een opvang voor geestelijk gehandicapten.
Eigenlijk ook wel de vriendelijkste mensen hier uit de buurt, als ze met de begeleiding gaan wandelen is het altijd zwaaien "hallo" en "goeiemiddag".
Het meest lachen is wel dat figuur dat in de rolstoel zit en dan aanwijzingen geeft aan de net zo maffe vent die hem moet duwen.
"Daarheen, nee, die kant op, nee daarheen, wacht, om die steen heen"
Ik vind het eigenlijk best prettig dat ze op deze manier nog een beetje contact hebben met de maatschappij, en ik besef ook dat als er vroeger iets meer fout gezeten zou hebben in mijn kop ik ook in dat huis zou zitten nu.
-weggejorist-
@Supermatthijs | 29-07-13 | 13:34
Kijk, als dat onze zwaar gehandicapte niet is!
Als iemand werkzaam in de sector kan ik het me goed voorstellen. We hebben het natuurlijk niet over schattige downsyndroompjes maar over gasten waar bij volgende topics weer moord en brand wordt geschreeuwd.
@BlitzFlicker | 29-07-13 | 13:31
Jij snapt het.
@Che_cuevara | 29-07-13 | 13:44
Precies, als je een paar jaartjes in de tropen hebt gewoond weet je niet beter dat er s'nachts volop geluid is. Schreeuwende apen, kikkers en andere nachtelijk gespuis.
Om het maar niet te hebben over de lokale bars die hun muziek voortdurend op tien hebben.
Mensen die klagen over treinen en vliegtuigen zijn grote zeikerds en zouden bij voorbaat gesteriliseerd moeten worden.
Ongedeelde samenleving mijn reedt, dit is gewoon goedkoper en de omwonenden moeten er maar mee leren omgaan. Een gesloten omgeving die volledig is toegespitst op de wensen en ongemakken van de gehandicapten werkt veel beter voor zowel de patiënten als de samenleving, neem dat maar van mij aan.
En hou eens op met dat NIMBY geblaat; ja, u heeft ook wel een BBC gekeken, niets om trots op te zijn.
Ze zijn al BANANA. Build Absolutely Nothing Anywhere Near Anything.
www.huizerijnaard.nl is ook zo'n leuke. Midden in OOud Rijswijk. Heb er al 2x een moord gezien, vechtpartijtjes, enge stalkers in de bosjes, dronkenschap.
eenmaal per week komt de hele specialeschoenencolonne stuiptrekkend en kwijlend door het dorp.
geweldig nanninga!
ik heb jaren naast zo'n downeropslag gewoond en nooit eerder zoveel lol met mijn buren heb gehad.
geweldige mensen met een berg levensvreugde en humor.
toegegeven, kwijlen en rukken doen ze ook, maar in tegenstelling tot de perverts die "normaal" gevonden worden, stoppen deze mensen met de voorstelling als je ze verzoekt hun hand uit de luier te halen. dus niet meer zeiken maar gewoon effe contact maken en je hebt geweldige buren.
@meester Kwel | 29-07-13 | 13:19
Wat te denken van die rare vogels met zombie pas die de hele tijd het snoepgoed van je kinderen af wil pakken en niet bij je vijver weg zijn te slaan omdat ze daar hun spiegelbeeld zien.
@ole guapa | 29-07-13 | 13:18
Ik dacht dat mensen die buurtfeestjes organiseerden juist de geestelijk gestoorde waren?
Ik werk bij een bank. Een paar van mijn collega's (denk overigens wel meer dan een paar) zouden voor ieders bestwil toch ook goed ver weggestopt moeten worden. Maar ja, bomen en bosjes gaan dood als die types hun zure lucht gaan uitblazen en niemand zit op hun nutteloze gezever te wachten.
De Buurjonge is doof aan 1 oor dus het volume gaat in de hele familie altijd naar 11.
.
Volgende keer een hut met een spouwmuur kan ik je zeggen. :-(
@kapotte_stofzuiger | 29-07-13 | 13:44 | + 1 -
Kijk, dat is prachtige wetenschap. Al jaren was dit de vraag of het uberhaupt kon. Maar kennelijk is het binnenkort nog mogelijk ook.
En 'verplichten', daar ligt ook een vraagstuk, want wil je op de meest 'natuurlijke' manier hopen dat het goed komt na de constatering, of wil je de maatschappij opzadelen met de verzorging van je kind.
En mensen die gehandicapt zijn geraakt vanwege een ongeluk, die mensen kunnen toch nog gewoon nadenken? Of die geestelijk gehandicapt zijn geraakt (klap tegen hoofd bijv) door een ongeluk.. Dat blijft een ongelukkige vraag.
@Absoluut niet waar | 29-07-13 | 13:30 | Heel scherp! Maar we hebben serieus geprobeerd om die mensen op te nemen in de buurt (ik woon in een dorp) maar het is niet gelukt.
Bartimeus bewoners zelf lijken ook niet het gevoel te hebben dat ze in een buurt wonen; volledig geinstitionaliseerd; niets doen ze zelf. Zelfs voor het meest eenvoudige onderhoud in de tuin moet de tuinman van Bartimeus komen.
@LangeTijdGeleden | 29-07-13 | 13:40
Net zoals we ouders eigenlijk moeten verplichten hun kinderen te laten vaccineren, moet over een paar jaar de plicht bestaan het extra chromosoompje te laten verwijderen (houden we nog altijd mensen over die door een stoeprand, voorruit of ferme aanraking met ander vast object gehandicapt zijn geraakt).
Chromosoompjes verwijderen kan (in theorie): www.faqt.nl/recent/doorbraak-bij-down-...
@hotnot | 29-07-13 | 13:22
Ik heb ooit bij een spoorwegovergang gewoond.
Toen we daar net woonden dacht ik ook dat ik gek werd van het gebel en daarna de trein die denderend voorbij kwam.
Na 2 weken wist ik niet eens meer dat ik naast een spoorwegovergang woonde, gewoon gewend en ik hoorde het niet eens meer.
Het is maar wat je wil horen hé.
Als er sprake is van meetbare overlast dan kan de rechter ingrijpen. Dat er nu op deze manier aandacht wordt gevraagd voor het 'probleem' geeft al aan dat het met die meetbaarheid wel mee zal vallen. Anders hadden ze wel hun gelijk gezocht via de rechter en/of de woningbouw.
We kunnen ook weer helemaal terug naar "Survival of the fittest" tijdperk natuurlijk (sarcasme). Als je als chromosoompje teveel geboren werd, was jij het 'afleid-vlees' zodat de rest van je familie veilig kon vluchten. Dit zie je nog steeds in het dierenrijk.
Nu worden die mensen, vanwege het feit dat we aan 'the top of the food chain' staan en we een redelijk welvarende maatschappij hebben, verzorgd en in bosrijke tehuizen aan de rand van het/de dorp/stad gestopt waar ze min-of-meer af en toe de vrijheid hebben en waar families ze kunnen bezoeken. Hoezo is dit erg?
Al kijk je wat ze in het midden-oosten met overchromosomen doen... Inhumaan is dan misschien wel het juiste woord.
Als buur wil je geen herriemakers, ook als ze 'normaal' zijn. Dit moet, zoals een andere reaguurder zei, lokaal opgelost worden in samenspraak met de gemeenten.
Zyprexa20mg | 29-07-13 | 13:35 | + 0 -
Maar ja, hoe noem je zo'n weblog ?
@kapotte_stofzuiger | 29-07-13 | 13:27
Maar autisme en ADHD zijn niet per definitie schadelijk voor de maatschappij.
Liever een gehandicapte in mijn achtertuin dan een windmolen van 220 meter hoog...
@Implant | 29-07-13 | 13:19
Op basis van welke feiten durf jij zo'n uitspraak te doen?
Probleem nochtans gemakkelijk op te lossen door creatieve doses en combinaties van psychofarmaca.
Ook kan gedacht worden aan de ontwikkeling van een geschikte weblog voor die doelgroep waarop ze zich passend kunnen uiten, zonder geluid.
Je koopt ergens een huis hartje Amsterdam en dan hebben ze het liefst dat iedereen uit de buurt verhuisd. Want er is altijd wel iets wat lawaai maakt.
Ga dan toch in Emmen zuidoost wonen.
H.A. Ram | 29-07-13 | 13:33 | + 0 -
Ze minnen je niet zomaar deaud hoor.
Gehandicapten worden al jaaaren weggestopt op instituten ergens op de Veluwe en in het oosten net tegen de Duitse grens. Niets nieuws.
Min mij maar deaud, maar pak andere bevolkings-groepen aan.
Overtrokken gedoe, heb 10 jaar naast een gezinsvervangend tehuis gewoond, niets aan het handje, het is maar waar een mens zich druk over kan maken.
Bij ons hebben ze blinden in de straat gehuisvest. Wij met onze beste bedoelingen in het begin altijd vriendelijk zwaaien naar die mensen. Maar werd er ooit teruggezwaaid? Nee! Dus ze willen zelf gewoon niet integreren en normaal doen.
Toch maar eens aan het eenoudergezin wat naast mij woont vragen of zij ook geestelijk gehandicapte mensen in huis heeft. Aangezien daar ook met regelmaat de grootst mogelijke tering herrie vandaan komt.
Of komt het gewoon omdat het werkloze, in de schuldsanering zittende bler-tokkies zijn met een alcoholprobleem.
BlitzFlicker | 29-07-13 | 13:31 | HEAR HEAR
Ja, NIMBY, maar wel graag een verkeersdrempel alleen voor mijn deur:
jijmaaktdebuurt.enschede.nl/voorstelle...
Ja, onzin. Zwaar gehandicapten terug in de buurt plaatsen (in het kader van kleinschalige zorg en 'gedeelde samenleving') is gewoon puur bezuinigingen. Het klinkt goed dus het volk trapt erin en klaar is kees.
Mensen met een relatief lichte verstandelijke handicap genieten van de mogelijkheid om door de buurt heen te wandelen, maar mensen met een zware handicap zijn te duur om geinstitutionaliseerd te houden en worden in de buurt gedropt met de gedachte dat de lokale thuiszorgclub er maar mee aan de slag gaat. Krijgen zij dan de zorg die zij nodig hebben? Nee, de gevallen die ik gezien heb zijn veelal schrijnend. Heeft de buurt er last van? Ja, want het is een flinke belasting voor de omgeving. Mag je er iets van zeggen? Nee, want dan gaat Geenstijl - immer policor correct - beweren dan het nimby gedrag is.
ole guapa | 29-07-13 | 13:18
Wellicht hebben zij de uitnodiging niet gelezen?
Onder "krijsende halfies".. vallen BOA's (cq hulp-agenten) daar ook onder?
@kapotte_stofzuiger | 29-07-13 | 13:27
Dat dus.
hotnot | 29-07-13 | 13:22 | + -2
Is het niet gewoon een kwestie van opletten waar je gaat wonen? Das hetzelfde als mensen die bij een circuit gaan wonen en dan vervolgens gaan roepen dat ze last hebben van de racende auto's....
@Parsons | 29-07-13 | 13:25
Religieuzen, autisten en ADHD-ers hebben 1 ding gemeen: ze zijn allemaal geestelijk gehandicapt.
*wegrent*
Biff Eagleburger | 29-07-13 | 13:20 | 10 ton.
Een deur of twintig verder bij mij in de straat (landelijk, boerderijen) heeft een geitenwollensok een jaar of 6 geleden met succes een vergunning gekregen voor het starten van een zorgboerderij met overnachtingsmogelijkheid. Eén grote lawaaifabriek. Je zal er inderdaad maar naast wonen. Nachtmerrie.
Dat heb ik met "mensen" die religie hebben.
Ai. Verstandelijk of lichamelijk gehandicapten, een gespreksonderwerp dat meestal uitmond tot veel onbegrip. Gewoon lokaal oplossingen zoeken en niet gelijk het hele land in deze discussie meetrekken.
@Kaas de Vies | 29-07-13 | 13:19
Liever geestelijk gehandicapt en reaguurder, dan NIMBY en reaguurder (die zijn het ergst).
Omwonenden moeten blij zijn dat we hier geen dictator hebben, die van een park een winkelcentrum wilt maken.
Btw, ik heb nog nooit van mijn leven (over)last gehad van een gehandicapte.
Het kan nooit zo erg zijn als die tram bij ons. Die gaat gillend en krijsend door de wijk, 8 per uur per richting, dus iedere 4 minuten. Begint om half 6, en om 1 uur in de nacht stopt 't. Dan kan je vijf uurtjes slapen. Mensen zeggen dat je niet zo moet zeuren. Het is allemaal zo oneerlijk, maar dat gaat nu gelukkig veranderen. Met die windmolenplannen krijgen straks alle nederlanders met dat zoef, zoef, zoef te maken. Eindelijk gerechtigheid. En voor die buren van die mensen, sterkte.
Beroepshalve onderken ik dit 'probleem', Nanninga. Ik ken ook omaatjes, (ook uw moeder?) die geen oog meer dichtdoen, omdat er in het huis eronder 24/7 zorg ad gang is.
Die mongolen neuqen ook nog eens als konijnen. Je zal maar naast zo'n kreunende debielenfarm wonen in je vinexhut van 4 ton.
@rara | 29-07-13 | 13:12
Het zou je sieren om zelf geen kinderen te verwekken, als dat kind verstandelijk gehandicapt zou zijn, heeft hij echt helemaal niets aan zo'n vader.
Ik zie dat men hier niet erg tolerant is jegens geestelijk gehandicapten, ik ga weer verder met een stuur te monteren op mijn eenwieler. Sniff.
Ik kon me de klachten van die mensen anders goed voorstellen: de hele dag door merg en been gaand gekrijs, nooit meer in de tuin kunnen zitten, voortdurend gebonk en geschreeuw. En dan nog de zorginstellingen die probeert de klagers het zwijgen op te leggen.
Het enige waar NIMBY's in geïnteresseerd zijn, is de huizenprijs.
Huisvesting van gehandicapten in woonwijken is een mooi uitvloeisel van maakbaarheidslinnentasjes. Bij mij tegenover wonen slechtzienden van Bartimeus. Maar het idee van integratie werkt volledig niet. Oorzaak: bewoners willen zelf niet integreren. Bij buurtfeestjes schitteren ze door chronische afwezigheid.
Sprak laatst een verzorger van Bartimeus en die erkende ook dat het een totaalfaal was.
Blijf gewoon met je poten van onze downies af, ga aub andere groepen verplaatsen. (Het liefst naar land van herkomst)
Nog niet zolang geleden hadden we dankzij o.a. Mies Bouwman een plek voor onze gehandicapten, Het Dorp. Daarna zijn we iets verstandiger geworden.
Dat gelul weer van "Volwaardig mee doen"... zo van; we gooien je zonder enige zwemervaring in de plomp opdat je dan lekker mee kan zwemmen het kanaal over.
Ik geef die mensen groot gelijk, vooral als die er zelf al woonden. Altijd makkelijk om direct NIMBY te roepen hier. Wat is er mis met een speciaal tehuis op een rustige plek waar niemand er last van heeft?
Nou ja, ik heb ook liever niet dat Bakito recht achter me woont.
Verstandelijk gehandicapten die met hun monotone keelgeluiden je nachtrust verzieken?
Hmm, daaar hoor ik de laatste tijd steeds vaker mensen over klagen.
De volkskrant schreef het op en zag dat het goed was.
NIMBY's stoppen hun bejaarde ouders ver weg in verzorgingstehuizen, gehandicapten in Drentse bossen, allochtonen in de Randstedelijke getto's en auto's op een 5-baans snelweg waar je alleen maar 100 km/h mag rijden.
Ik woon liever naast 20 downers dan naast 5 finnen, het is een kwestie vaan smaak.
Dit soort geestelijk gestoorden plant zichzelf niet voort, dat is een voordeel dat ze hebben boven andere niet nader te noemen groepen gestoorden.
Voor NIMBY's zijn toch de Vinexwijken uitgevonden?
@Willianus Wortelus | 29-07-13 | 13:09 | + 0 -
Hey Willianus, wanneer kom je weer eens langs? Ik heb mijn tuba op de gasleiding aangesloten en ik heb iemand nodig die weet hoe je lucifers aan kan maken, want mijn aanmaakblokjes werken slecht, laat ze steeds in de tuba vallen.
Ach, altijd dat overdreven gedoe. Ik klaag zelf nooit, alleen de rest van de buurt wel.
Gewoon de ramen dichthouden, ook met dit weer.
REAGEER OOK